Dat is natuurlijk gelul van die site, want volgend jaar is het sowieso op Hockenheim; al had de Nürburgring 100 miljoenmiljard in de pot zitten. Die 2 wisselen nog steeds jaarlijks af voor zover ik weet.quote:Op korte termijn kan er al uitsluitsel zijn over de verkoop van het Nürburgring F1-circuit, de Nordschleife en de omliggende gebouwen. Door de onzekere situatie in de Eifel zal de Formule 1-race van Duitsland volgend jaar sowieso niet op de Nürburgring plaatsvinden, maar op de Hockenheim Ring.
Die dementerende zak knoken zal zich gewoon niet meer kunnen herinneren wat ie 40 minuten ervoor gezegd hadquote:Op maandag 8 juli 2013 21:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij ontkende hij dat weer afgelopen weekend op TV.
En die regeling is zo om financiële redenen.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gelul van die site, want volgend jaar is het sowieso op Hockenheim; al had de Nürburgring 100 miljoenmiljard in de pot zitten. Die 2 wisselen nog steeds jaarlijks af voor zover ik weet.
"In future, all our camera crews will only be allowed to film from the pit wall."quote:Op zondag 7 juli 2013 14:34 schreef JohnB52 het volgende:
Let op, volgende race geen cameramannen meer in korte broek, polo en koptelefoon, maar in brandvertragende pakken en een helm
twitter:adamcooperf1 twitterde op dinsdag 09-07-2013 om 12:22:52Overhead video shot by a fan shows how fast @AussieGrit's wheel was travelling and how lucky Lotus guys were: http://t.co/wAeKqB0LCn reageer retweet
quote:"F1 Grand Prix Germany (Nuer..." Deze video is niet langer beschikbaar vanwege een auteursrechtclaim door Formula One Management.
Ik vermoed dat die Youtube clip hetzelfde is als de clip in Dimauro's linkquote:
Dat was van een andere orde, dan moet je ook nog zijn snelheid meetellen plus dat alles behalve zijn hoofd vastzit en die klap dus opvangtquote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:25 schreef Meike26 het volgende:
Toch vreemd hoe deze persoon er vanaf komt met wat lichte verwondingen en dat Surtees Jr. een band op zijn kop kreeg alsof het een volleyballetje was, maar er wel aan overleed
Zo vreemd vind ik dat niet.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:25 schreef Meike26 het volgende:
Toch vreemd hoe deze persoon er vanaf komt met wat lichte verwondingen en dat Surtees Jr. een band op zijn kop kreeg alsof het een volleyballetje was, maar er wel aan overleed
Maar je zegt het zelf al: monteurs met helm en overall. Die camera mannen staan daar in hun in-de-kraag-F1-logo-hemdje zonder enige bescherming met een machine van ~15kg in de nek.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:49 schreef twiFight het volgende:
Ik vind het een wat dubbele regeling. Meer veiligheid voor die mensen is zeker terecht. Maar alle monteurs van alle teams staan ook nog in de pits en hebben (door hun aantallen) een veel groter risico om geraakt te worden. En toch mogen die met overal en helm daar blijven.
Het was stom toeval dat een cameraman geraakt werd. Ik snap niet waarom cameramannen nu anders behandeld gaan worden dan de andere mensen in de pitstraat.
Ben 't er wel volledig mee eens hoorquote:Op woensdag 10 juli 2013 21:36 schreef twiFight het volgende:
De cameramannen mag ik hopen ook en zo niet, dan mogen ze daar wel eens rap mee beginnen. En het leek me duidelijk uit mijn post maar blijkbaar niet: ik vind dat ook camerapersoneel overall en helm aanmoeten!
Hoevaak hebben we in het verleden al niet gezien dat een menselijke lollypop een coureur wegstuurt terwijl de pitstop nog niet klaar is? Vaak zat volgens mij.quote:Met een menselijke lollypop was het ongeval waarschijnlijk niet gebeurt
Ben ik het zeker wel eens, maar het systeem werkt niet goed en bij dit ongeval had een menselijke lollypop Webber hoogst waarschijnlijk nooit weggestuurd, maar het systeem herkende een contact in de wielnaaf en gaf dus groen voor rechts-achter. Het was overduidelijk dat ze nog niet klaar waren. Voor de 2e of 3e keer gaat het op deze manier al mis met geblesseerde monteurs en nu een cameraman die ongelukkig word geraakt.quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoevaak hebben we in het verleden al niet gezien dat een menselijke lollypop een coureur wegstuurt terwijl de pitstop nog niet klaar is? Vaak zat volgens mij.
Tevens waar mensen werken worden fouten gemaakt en dat is niet 100% te voorkomen.
Verder is imo de F1 de laatste 15 jaar compleet doorgeslagen in veiligheid en dat vind ik persoonlijk een slechte zaak. Gevaarlijk is het al lang niet meer. En dat is jammer.
Ik vind het ook wat overdreven deze maatregel maar aan de andere kant zijn er nu zoveel technologische mogelijkheden dat je niet eens cameramannen nodig hebt om toch goed in de pits te filmenquote:Op donderdag 11 juli 2013 10:47 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ben ik het zeker wel eens, maar het systeem werkt niet goed en bij dit ongeval had een menselijke lollypop Webber hoogst waarschijnlijk nooit weggestuurd, maar het systeem herkende een contact in de wielnaaf en gaf dus groen voor rechts-achter. Het was overduidelijk dat ze nog niet klaar waren. Voor de 2e of 3e keer gaat het op deze manier al mis met geblesseerde monteurs en nu een cameraman die ongelukkig word geraakt.
Ik ben het ook wel met je eens dat ze qua veiligheid veel te ver zijn doorgeslagen. Zo zijn de coureurs pussies geworden wat betreft het regenweer. Puur uit angst voor een crash zoals in 1998 op Spa, wat gewoon een freak accident was net zoals nu met die cameraman die geraakt word door een stuiterend wiel.
Ik hoop heel erg dat als die grijze zak is opgehoepeld, dat we dan weer een ander F1 te zien krijgen.
Maar ik ben er bang voor
Ja oke, maar fotografen mogen dus ook niet meer in de pits komen, maar mogen wel de pitstraat overrennen om op de pitwall te gaan staan ?quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het ook wat overdreven deze maatregel maar aan de andere kant zijn er nu zoveel technologische mogelijkheden dat je niet eens cameramannen nodig hebt om toch goed in de pits te filmen
Dat is altijd een beetje het punt met politieke beslissingen die ook nog eens heel snel zijn genomen, ze hadden daar beter wat de tijd voor kunnen nemen om te kijken wat te verbeteren.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja oke, maar fotografen mogen dus ook niet meer in de pits komen, maar mogen wel de pitstraat overrennen om op de pitwall te gaan staan ?
Iets met wens moeder en gedachtequote:Op donderdag 11 juli 2013 11:59 schreef nils7 het volgende:
Gister toevallig nog een herhaling op Sport1 gekeken...
Niet veel gemist je kon allang zien dat Kimi dat niet ging halen... een beetje pseudo spanning mijn gedacht.
Het scheelde allemaal maar heel weinig of er was een monteur geraakt. Het heeft dan zo vaak de schijn van willekeur. Als er een Lotusmonteur was geraakt, waren de regels voor pitcrews aangescherpt misschien..quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja oke, maar fotografen mogen dus ook niet meer in de pits komen, maar mogen wel de pitstraat overrennen om op de pitwall te gaan staan ?
Het is niet de grijze zak die dat beslist maar de FIA. Die grijze zak heeft alleen maar gezegd dat de cameramensen vanaf de pitmuur moeten filmen. Die andere regels komen bij de FIA vandaan. Net als al die andere regels voor de veiligheid binnen de autosport. Dat is namelijk een van de kerndoelen van de FIA.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:47 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ben ik het zeker wel eens, maar het systeem werkt niet goed en bij dit ongeval had een menselijke lollypop Webber hoogst waarschijnlijk nooit weggestuurd, maar het systeem herkende een contact in de wielnaaf en gaf dus groen voor rechts-achter. Het was overduidelijk dat ze nog niet klaar waren. Voor de 2e of 3e keer gaat het op deze manier al mis met geblesseerde monteurs en nu een cameraman die ongelukkig word geraakt.
Ik ben het ook wel met je eens dat ze qua veiligheid veel te ver zijn doorgeslagen. Zo zijn de coureurs pussies geworden wat betreft het regenweer. Puur uit angst voor een crash zoals in 1998 op Spa, wat gewoon een freak accident was net zoals nu met die cameraman die geraakt word door een stuiterend wiel.
Ik hoop heel erg dat als die grijze zak is opgehoepeld, dat we dan weer een ander F1 te zien krijgen.
Maar ik ben er bang voor
En dat is dus marketing, geen safety en dat neem ik de FIA wel kwalijk.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:06 schreef Dimauro het volgende:
[..]
Het scheelde allemaal maar heel weinig of er was een monteur geraakt. Het heeft dan zo vaak de schijn van willekeur. Als er een Lotusmonteur was geraakt, waren de regels voor pitcrews aangescherpt misschien..
Meike gebruikt vrouwenlogica, wij mannen begrijpen dat niet;)quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is niet de grijze zak die dat beslist maar de FIA. Die grijze zak heeft alleen maar gezegd dat de cameramensen vanaf de pitmuur moeten filmen. Die andere regels komen bij de FIA vandaan. Net als al die andere regels voor de veiligheid binnen de autosport. Dat is namelijk een van de kerndoelen van de FIA.
Er circuleren al langer diverse namen rond voor die positie. Een AEG-electro topman werd afgelopen jaar ook nog genoemd bv.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:30 schreef Joene het volgende:
Ik gok dat todt Bernie gaat vervangen ooit.
En dat is dus precies Ecclestone's bedoelingquote:
Hij lijkt op Blatter, ook zo'n figuurquote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:24 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En dat is dus precies Ecclestone's bedoeling
Nee. De fifa is opgericht door voetbalbonden, en die voetbalbonden dus door leden, allemaal om lekker wedstrijden lekker te kunnen voetballen, grotendeels door vrijwilligers en niet met winstoogmerk maar voor de sport. Blatter grijpt daarin de macht en verrijkt zichzelf daaraan.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:32 schreef Dimauro het volgende:
[..]
Hij lijkt op Blatter, ook zo'n figuur
Ik doelde meer op oude mannetjes die grote organisaties runnen en een eigen kliekje mensen om zich heen verzamelen om de macht te behouden/ uit te bouwen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee. De fifa is opgericht door voetbalbonden, en die voetbalbonden dus door leden, allemaal om lekker wedstrijden lekker te kunnen voetballen, grotendeels door vrijwilligers en niet met winstoogmerk maar voor de sport. Blatter grijpt daarin de macht en verrijkt zichzelf daaraan.
De F1 is altijd business geweest, zij het met aan het einde een sportelement. Bernie heeft in moeilijke tijden een bedrijfje gekocht en de circuitbazen een koekje van eigen deeg gegeven, en het uitgebouwd tot een enorm groot en zeer succesvol bedrijf. Hij verrijkt zich dus niet aan wat van een ander is, hij wordt gewoon rijk van wat van hem is.
Dan kun je zeggen dat hij dat verkeerd doet omdat het niet allemaal goed is voor de sport, er is wel een heel principieel verschil met Blatter. Je bent klant van de F1, geen lid. Ben je niet tevreden dan neem je toch een ander product?
Dat hoeft Bernie dus allemaal niet want hij is grootaandeelhouder. Zijn zeggenschap is eerlijk verkregen en het is zeggenschap over zijn eigen handel.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:07 schreef Dimauro het volgende:
[..]
Ik doelde meer op oude mannetjes die grote organisaties runnen en een eigen kliekje mensen om zich heen verzamelen om de macht te behouden/ uit te bouwen.
Er is best wat op aan te merken, maar je kunt niet zeggen dat Bernie er niets van gemaakt heeft. Hij heeft gewoon heel veel bereikt en dat het nu zo'n grote mooie sport is ondanks alle gebreken is voor een groot deel aan hem te danken.quote:En we mopperen allemaal wel, maar de F1 is nog steeds meer dan de moeite waard om te kijken denk ik
Eensquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee. De fifa is opgericht door voetbalbonden, en die voetbalbonden dus door leden, allemaal om lekker wedstrijden lekker te kunnen voetballen, grotendeels door vrijwilligers en niet met winstoogmerk maar voor de sport. Blatter grijpt daarin de macht en verrijkt zichzelf daaraan.
De F1 is altijd business geweest, zij het met aan het einde een sportelement. Bernie heeft in moeilijke tijden een bedrijfje gekocht en de circuitbazen een koekje van eigen deeg gegeven, en het uitgebouwd tot een enorm groot en zeer succesvol bedrijf. Hij verrijkt zich dus niet aan wat van een ander is, hij wordt gewoon rijk van wat van hem is.
Dan kun je zeggen dat hij dat verkeerd doet omdat het niet allemaal goed is voor de sport, er is wel een heel principieel verschil met Blatter. Je bent klant van de F1, geen lid. Ben je niet tevreden dan neem je toch een ander product?
Ben ik met je eens. Hij mag van mij wel stoppen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:25 schreef Meike26 het volgende:
Ik beschuldig Ecclestone er in die mate van dat hij de F1 gemaakt heeft tot wat het nu is en gaat worden in 2014. FIA/FOM/FOCA, alles kan je verpakken en met een stapel papieren op het bureau van die bejaarde gooien.
En ik geloof er ergens wel in dat de F1 drastisch kan veranderen als Ecclestone niet meer aan de macht is. Geen bizar hoge bedragen om GP's te organiseren, geen overacting in veiligheidsmaatregelen en terug naar de realiteit van het racen. Maar Bernie zal wel een erg genaam op de lijst hebben staan en gaat het bewind straks 'vrolijk' verder met een andere ouwe seniel.
Geen meer sympathie, wel respectquote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:58 schreef Columbiafan het volgende:
Ik vind Sebastian Vettel wel beter en consistenter dan ooit rijden, is duidelijk nog gegroeid tov vorig jaar. Begin meer en meer sympathie te krijgen voor die vent
Racen is meer dan 1 snel rondje, vind ik.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:49 schreef rockstah het volgende:
Ja het blijft een vreemd verhaal. In de quali is hij bijna constant sneller dan Vergne, maar in de races is het altijd een drama. Vorig jaar heeft Vergne meer punten behaald ondanks dat hij 4 keer zoveel retirements had en continu lager kwalificeerde. Dit jaar zie je weer hetzelfde: 4 retirements van Vergne tegenover twee voor Ricciardo, en toch meer punten voor Vergne. Je kunt er zo natuurlijk weinig over zeggen waar het zo'n prutsteam betreft, maar blijkbaar vinden ze bij Sky dat hij zich toch duidelijk distantieert van zijn teamgenoot. Dat je continu sneller bent in de quali zegt natuurlijk wel wat over je potentieel, maar ik vraag me verder wel af hoe ze daar nou bij komen.
Toen ik keek had hij een helm op, dus dat van die grimas weet ik niet. Maar het klopt dat die andere Aussie nogal goede Britse pers krijgt.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:27 schreef rockstah het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van Ricciardo? Ik meen me te herinneren dat er hier vroeger nog al lacherig over hem werd gedaan maar bij Sky zijn ze hem nu iig aardig aan het hypen. Zal niet in de eerste plaats zijn omdat het weer een sympathieke Aussie is met bovendien de grootste grimas op aarde. Maar hij kwalificeert verder wel alleraardigst.
Tof, heel relaxed en openhartigquote:
Doe die van Bahrein dan maar, rest mag blijven, leuke circuits om zelf op te rijden.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:02 schreef Marks het volgende:
Volgend jaar 20 races... 2 van dit seizoen zullen verdwijnen http://www.gpupdate.net/n(...)ule-1-races-in-2014/
Welke?
Van mij mogen 2 van deze wel weg:
Maleisie
China
Bahrein
Abu Dhabi
En India ook wel...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 | [img=473,98]http://oi42.tinypic.com/2a6w6ko.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2013/03/10_Hungary_E_300DPI-886x498.jpg[/img] [u][b]Hungaroring – circuit information[/b][/u] [b]Lap data [/b] Lap length - 4.381km (2.722 miles) Race laps - 70 Race distance - 306.63km (190.531 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’19.071 (199.461 kph) by Michael Schumacher, 2004 Fastest lap - 1’18.436 (201.076 kph) by Rubens Barrichello, 2004 Maximum speed - 295kph (183.304 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight and second straight Distance from grid to turn one - 610m [b]Car performance [/b] Full throttle - 59% Longest flat-out section - 908m Downforce level - High Gear changes per lap - 48 Fuel use per lap - 1.9kg Time penalty per lap of fuel - 0.057s [b]Strategy [/b] Quickest complete pit stop in 2012 - 18.964s by Red Bull (see full list) 2013 prime tyre**: - Medium (2012: Medium) 2013 option tyre**: - Soft (2012: Soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012 Data sources: FIA, Williams, Mercedes [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/090723_122036_hetweer.jpg[/img] [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/090723_122036_tijdschema.jpg[/img] [img=230,354]http://oi43.tinypic.com/sqjsqw.jpg[/img] [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/090723_122036_tvgids.jpg[/img] BBC heeft dit weekend geen live uitzendingen -O- Wel zijn er uitgebreide samenvattingen in de avond. [b]BBC[/b] Kwalificatie | BBC 1 | zaterdag 27 juli | 18u15 Race | BBC 1 | zondag 28 juli | 18u05 (NL'se tijden) [b]Sport1[/b] (Alles op Sport 1 Select) VT1 - vrijdag 26 juli, 09:55 VT2 - vrijdag 26 juli, 13:55 VT1/2 Samenvatting - zaterdag 27 juli, 09:25 VT3 - zaterdag 27 juli, 10:55 Kwalificatie - zaterdag 27 juli, 13:55 Kwalificatie samenvatting - zondag 28 juli, 13:00 race - zondag 28 juli, 13:30 [b]RTL[/b] Zaterdag: 12:30 Formel 1: Freies Training 13:30 Formel 1: Qualifying Zondag: 12:45 Formel 1: Countdown 14:00 Formel 1: Das Rennen 15:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights [b]Streams[/b] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159658/3/f1-grand-prix-budapest,-hungary-practice-1-live-stream-online.html]VT1 - 10.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159659/3/f1-grand-prix-budapest,-hungary-practice-2-live-stream-online.html]VT2 - 14.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159660/3/f1-grand-prix-budapest,-hungary-practice-3-live-stream-online.html]VT3 - 11.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159661/3/f1-grand-prix-budapest,-hungary-qualifying-live-stream-online.html]Quali - 14.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159662/3/f1-grand-prix-budapest,-hungary---race-live-stream-online.html]Race - 14.00[/url] [u][b]Sfeerimpressie[/b][/u] Polelap 2012 met Lewis :) [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=--spPMU3kLQ[/youtube] [img]http://www.wwair.hu/Mogyorod%20Hungaroring2.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2010/12/start_hungary-31.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2007/07/jensonbutton_honda_hungaroring_2006_3.jpg[/img] Game on!! |
twitter:f1fanaticlive twitterde op vrijdag 26-07-2013 om 11:49:02#F1 FP1 result: VET 1'22.723, WEB 1'22.982, RAI 1'23.010, ALO 1'23.099, GRO 1'23.111 | Full times: http://t.co/xBhvFdgT2T reageer retweet
Vreemd ik heb het welquote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:04 schreef Marks het volgende:
MOOOOOOOOOI sport 1 geen signaal via upc![]()
Hopelijk is dat voor fp 2 verholpen
Giedo trouwens een seconde achter Pic, das niet niks.
En oja, Maldonado is ook weer, zoals zo vaak, gewoon sneller dan Bottas.
Maldonado wordt ondergewaardeerd volgens mij en Bottas overgewaardeerd, uiteindelijk zijn ze bijzonder aan elkaar gewaagd.
En wanneer taait die !"!#"$"#$ Massa een keer af? Is toch beschamend wat die laat zien![]()
Van mij had Massa de LMS series in mogen gaan en Webber dan naar Ferrari.
Heb ik meer gelezen. Ligt misschien aan de regio waar je woont?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:04 schreef Marks het volgende:
MOOOOOOOOOI sport 1 geen signaal via upc![]()
Hopelijk is dat voor fp 2 verholpen
Bedankt voor de OP.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |