Met een seconde verschil, dat is gewoon enorm op zo'n korte baan, dus ik denk dat Hamilton wel degelijk meer uit de huidige McLaren had kunnen halen als je soms die verschillen tussen Button en Hamilton zag.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:42 schreef Geralt het volgende:
En canada had lewis geen pole maar p2 en haalde button p10 en dus wel q3
Ja dat klopt. Omdat het al heel veel langer bekend is dat Button al geen kwalificatie-wonder is. Hoe zeer ik ook fan ben van hem, komt hij vooral daarin te kort en heeft hij ook zo'n Barrichello-achtige-vloek om hem heen. Beentje goed uit bed = goede race, beentje slecht uit bed en het wil maar niet lukken. Kan me daarin wel voorstellen dat er niet zoveel fans zijn van Jenson. Maar als hij dan weer eens met zijn goede been uit bed is gestapt, rijd hij meestal wel lekkere races, mooie inhaalpogingen en faire gevechten OP de baanquote:Op maandag 29 juli 2013 18:26 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Echte topcoureurs zouden Perez wel vaker outqualifien. Vorig jaar stond Hamilton ook wel eens op pole en wist Button niet eens in Q3 te komen, dus ik denk dat er met de huidige McLaren ook wel iets meer in zit.
Nu verander je ten eerste het onderwerp en ten tweede haal je er irrelevante dingen bij.quote:Op maandag 29 juli 2013 02:32 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
In dat soort auto's moet je het vaak van uitschieters hebben en zeggen punten lang niet alles. Als het om pure snelheid gaat laten Button en Di Resta gewoon te weinig zien. Button is zijn salaris en status als nummer 1 rijder absoluut niet waard, kwalificeert regelmatig achter Perez wat ook geen geweldige qualifier is. Di Resta en Button konden hun vorige teamgenoten ook bij lange na niet bijhouden.
http://adamcooperf1.com/2(...)r-negative-comments/quote:Montezemolo “tweaks Alonso’s ear” for negative comments
Ferrari has given Fernando Alonso an extraordinary public rebuke in the light of negative comments the Spaniard made after Sunday’s Hungarian GP.
The fact that Alonso’s management has had contact with Red Bull Racing has clearly created extra tension in the camp as the team struggles to keep its title challenge on course.
A story on the Ferrari website today about Luca di Montezemolo’s reaction to an uncompetitive race for the team in Hungary has exposed to all the world that the previous rock solid Alonso/Ferrari relationship is in danger of going off the rails.
The story noted: “Montezemolo is doing his utmost to ensure that the team has all the support and resources it needs, starting with the announcement that James Allison, formerly with Lotus, will join the Maranello team, starting work already on 1st September. However, there is a need to close ranks, without giving in to rash outbursts that, while understandable in the immediate aftermath of a bad result, are no use to anyone.
That was a reference to the latest comments from Fernando Alonso, which did not go down well with Montezemolo, nor with anyone in the team. So, when Montezemolo called the Spaniard this morning to wish him a happy birthday, he also tweaked his ear, reminding him that, “all the great champions who have driven for Ferrari have always been asked to put the interests of the team above their own. This is the moment to stay calm, avoid polemics and show humility and determination in making one’s own contribution, standing alongside the team and its people both at the track and outside it.”
It remains to be seen how Fernando reacts to the story…
Dat klopt, daarom klopte niet wat je toen (in 2011) zei over de acties tussen Hamilton en Massa dat iemand die niet voorbij een ander was maar aan de kant moest gaan. (heb geen zin om het op te zoeken)quote:Op maandag 29 juli 2013 18:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin, op een achterblijver hoef je helemaal geen inhaalactie te plaatsen, die moet gewoon moven.
Dat ligt er maar aan. Je mag de volledige breedte van de baan gebruiken, maar je mag niet iemand er (bewust) afduwen die er naast zit bij het ingaan van de bocht.quote:De coureur mag gewoon de volledige breedte van de baan gebruiken bij het nemen van een bocht. Dat betekent dat de achterligger zich daar maar aan aan moet passen, door er achter te blijven bijvoorbeeld. Dan laat hij hem die ruimte daarvoor.
Dus de vraag is of Massa bewust Grosjean buiten de baan duwde of niet. (Laten we maar aannemen van niet). Vettel werd er vorig jaar op Monza voor bestraft toen hij Alonso naar buiten drong, die hem butienom wilde inhalen.quote:Manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the
edge of the track or any other abnormal change of direction, are not permitted
Dat geldt alleen voor het verdedigen van je positie. Je mag een keer van je lijn afwijken en als je dan weer terug gaat naar de racelijn, moet je een wagenbreedte ruimte overlaten.quote:Daar is vorig jaar een beperkte uitzondering op gekomen, omdat coureurs dat recht gebruikten om een ander buiten de baan te drijven. Nu moeten ze in bepaalde omstandigheden een wagenbreedte ruimte laten. Alleen zie je nu dus weer dat coureurs die nieuwe regel gaan gebruiken om te zorgen dat de ander zijn bocht niet goed kan nemen, en ze zo misschien in de volgende bocht te pakken zijn. Met name Button is daar handig in.
De actie tussen Button en Grosjean valt onder onderstaande regel.quote:More than one change of direction to defend a position is not permitted. Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.
Omdat Button er nog naast zat, mocht Grosjean niet naar links om de racelijn te volgen omdat Button er nog zat.quote:Any driver defending his position on a straight, and before any braking area, may use the full width of the track during his first move, provided no significant portion of the car attempting to pass is alongside his. Whilst defending in this way the driver may not leave the track without justifiable reason
.
For the avoidance of doubt, if any part of the front wing of the car attempting to pass is alongside the rear wheel of the car in front this will be deemed to be a ‘significant portion’
Bianci en Kobayashi.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:17 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Het rommelt een beetje in Maranello:
[..]
http://adamcooperf1.com/2(...)r-negative-comments/
Het zou wat zijn als Alonso inderdaad weg zou gaan en bij Red Bull zou gaan rijden.
Wie zou Ferrari dan op zijn plek neerzetten? Hulkenberg? Voor de rest zie ik niet 1,2,3 een geschikte opvolger.
Bianchi is (nog) niet een leider zoals ze bij Ferrari zoeken. Iig zit ie (nog) niet in een rijtje dat zich op dit moment kan meten met namen zoals Schumacher of Alonso.quote:
Kimi, of anders gewoon die Marciello. Al is die nog maar 18, hij zal vast niet slechter zijn dan Massa.quote:
Ik vind dit zoooooo'n bullshit he. Vent 1 babbelt met vent 2 en er is gelijk een mid-season overstap op komst. Alonso is een keer teleurgesteld in het team en ze hebben gelijk knallende ruzie. Kom op man, drama queens. Er is niets aan de hand.quote:Alonso niet gelukkig bij Ferrari
Het lijkt erop dat de relatie tussen Formule 1-coureur Fernando Alonso en zijn team Ferrari bekoeld is geraakt. De Spanjaard uitte in Hongarije openlijke kritiek op zijn renstal en werd zelfs in verband gebracht met Red Bull Racing. Ferrari-president Luca di Montezemolo neemt hem dit niet in dank af.
Iedereen schijnt te vergeten dat de manager van Alonso ook de manager is van Sainz jr., een Red Bull coureur. Lijkt me dus logisch dat die met elkaar praten. Zie Alonso nog niet zo snel naar Red Bull gaan. Zeker niet naast Vettel.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:17 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Het rommelt een beetje in Maranello:
[..]
http://adamcooperf1.com/2(...)r-negative-comments/
Het zou wat zijn als Alonso inderdaad weg zou gaan en bij Red Bull zou gaan rijden.
Wie zou Ferrari dan op zijn plek neerzetten? Hulkenberg? Voor de rest zie ik niet 1,2,3 een geschikte opvolger.
quote:Ik denk dat Ferrari wat goed gedoseerd drama het nieuws in schopt om ook wat artikeltjes te claimen en zo hun sponsoren tevreden te houden.
Via internet krijg je alleen weekend kaarten, of enkel voor zondag. Maar ik dacht dat ze aan de poort ook losse dagkaarten verkochten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:19 schreef THEFXR het volgende:
Weet iemand of je kaarten kan krijgen voor de kwalificatie van SPA?
Dat is elk jaar nog zo geweest en ik ga er van uit dat het dit jaar niet anders zal zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Via internet krijg je alleen weekend kaarten, of enkel voor zondag. Maar ik dacht dat ze aan de poort ook losse dagkaarten verkochten.
Als Alonso zn grote mond niet houd, knikkeren ze m dr uit. Hebben ze al eens eerder met n wereldkampioen gedaan...quote:Op maandag 29 juli 2013 19:17 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Het rommelt een beetje in Maranello:
[..]
http://adamcooperf1.com/2(...)r-negative-comments/
Het zou wat zijn als Alonso inderdaad weg zou gaan en bij Red Bull zou gaan rijden.
Wie zou Ferrari dan op zijn plek neerzetten? Hulkenberg? Voor de rest zie ik niet 1,2,3 een geschikte opvolger.
Prost bedoel je? Die liet zich ook niet zo lovend uit toentertijd "The Ferrari is a truck" of iets in die trant.quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:12 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Als Alonso zn grote mond niet houd, knikkeren ze m dr uit. Hebben ze al eens eerder met n wereldkampioen gedaan...
De logische vervanger van Alonso is Vettel, als ze die weten te strikken dan kan het zomaarquote:Op woensdag 31 juli 2013 15:27 schreef JohnB52 het volgende:
Ja, die ja.
Maar toen stond Enzo nog aan t roer daar toch?
Zou wel een stunt zijn, Alonso er uit dat ie dan naar Lotus of RbR gaat, en kampioen wordt!
Zo'n stunt zou 't nu ook weer niet zijnquote:Op woensdag 31 juli 2013 15:28 schreef Geralt het volgende:
Alonso zie ik ook niet alweer naar Lotus (Renault) gaan; dat zou de derde keer zijn volgens mij.
Zie ik niet gebeuren. Zou uiteraard wel een stunt zijn, dat wel
T is komkommertijd he...quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:36 schreef twiFight het volgende:
Zucht, dit topic begint op de Prive te lijken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |