abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 juli 2013 @ 19:21:48 #1
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_129440633




Hungaroring – circuit information

Lap data
Lap length - 4.381km (2.722 miles)
Race laps - 70
Race distance - 306.63km (190.531 miles)
Pole position - Left-hand side of the track
Lap record* - 1’19.071 (199.461 kph) by Michael Schumacher, 2004
Fastest lap - 1’18.436 (201.076 kph) by Rubens Barrichello, 2004
Maximum speed - 295kph (183.304 mph)
DRS zone/s (race) - Pit straight and second straight
Distance from grid to turn one - 610m
Car performance
Full throttle - 59%
Longest flat-out section - 908m
Downforce level - High
Gear changes per lap - 48
Fuel use per lap - 1.9kg
Time penalty per lap of fuel - 0.057s
Strategy
Quickest complete pit stop in 2012 - 18.964s by Red Bull (see full list)
2013 prime tyre**: - Medium (2012: Medium)
2013 option tyre**: - Soft (2012: Soft)

*Fastest lap set during a Grand Prix
**Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012

Data sources: FIA, Williams, Mercedes

090723_122036_hetweer.jpg
090723_122036_tijdschema.jpg



090723_122036_tvgids.jpg

BBC heeft dit weekend geen live uitzendingen -O-
Wel zijn er uitgebreide samenvattingen in de avond.

BBC
Kwalificatie | BBC 1 | zaterdag 27 juli | 18u15
Race | BBC 1 | zondag 28 juli | 18u05
(NL'se tijden)

Sport1 (Alles op Sport 1 Select)
VT1 - vrijdag 26 juli, 09:55
VT2 - vrijdag 26 juli, 13:55
VT1/2 Samenvatting - zaterdag 27 juli, 09:25
VT3 - zaterdag 27 juli, 10:55
Kwalificatie - zaterdag 27 juli, 13:55
Kwalificatie samenvatting - zondag 28 juli, 13:00
race - zondag 28 juli, 13:30

RTL
Zaterdag:
12:30 Formel 1: Freies Training
13:30 Formel 1: Qualifying
Zondag:
12:45 Formel 1: Countdown
14:00 Formel 1: Das Rennen
15:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights

Streams
VT1 - 10.00
VT2 - 14.00
VT3 - 11.00
Quali - 14.00
Race - 14.00

Sfeerimpressie

Polelap 2012 met Lewis :)







Game on!!
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 28 juli 2013 @ 19:26:46 #2
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_129440843
Dat was wel een heel geniepige grijns en ontwijkende antwoorden van Alonso op de vraag van Lee McKenzie of zijn management met RBR aan het praten is :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 28 juli 2013 @ 19:27:14 #3
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_129440858
BTW:
F1Times twitterde op zondag 28-07-2013 om 19:25:31 Alonso avoids penalty. Ferrari fined £13,000 instead. A rather odd penalty, awaiting official explanation. #F1 reageer retweet
quote:
No penalty for Alonso for DRS misuse

Fernando Alonso, Ferrari, Hungaroring, 2013Fernando Alonso has escaped punishment for using DRS when he wasnt supposed to during the Hungarian Grand Prix.

The stewards found the Ferrari driver activated DRS on three occasions when he was not within a second of another car.

Ferrari were fined ¤15,000 (£12,945) for the infringement.

The stewards ruled: The DRS enabling system was not changed by the team from the pre-race to the race setting. The driver therefore incorrectly received DRS enabled messages and reacted to them (when not entitled to) on three occasions.

As soon as the team became aware of the problem they informed the driver to only use DRS when told to do so by the team.

Whilst a small sporting advantage (less than one second over the entire race) was gained, the team argued car three [Alonso] also suffered a disadvantage by being unable to use DRS on every legitimate occasion.

However, the team is ultimately responsible for ensuring the system conforms to the regulations.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_129442239
Wat werd Grosjean opeens opgehemeld bij de BBC. Eerder hebben ze 'm (terecht) volledig afgefikt, maar nu was het zogenaamd zo zonde van z'n penalty, was-ie toch zo goed bezig, gedroeg ie zich volwassen, heel anders dan een jaar geleden, bla, bla, bla.

Pleur toch op. Hij was snel ja, maar het was weer van het ene incident naar het andere. Hij heeft niet voor niks twee straffen gekregen. Goed bezig, my ass.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2013 20:06:32 ]
pi_129444770
De voorbeschouwing van Sport1 met Olav Mol staat online op de site van Sport1 zelf. http://video.sport1.nl/ma(...)lav-mol-gp-hongarije
  zondag 28 juli 2013 @ 21:57:02 #6
34586 kepler
No bounce, no play
pi_129447781
quote:
18s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:04 schreef k_man het volgende:
Wat werd Grosjean opeens opgehemeld bij de BBC. Eerder hebben ze 'm (terecht) volledig afgefikt, maar nu was het zogenaamd zo zonde van z'n penalty, was-ie toch zo goed bezig, gedroeg ie zich volwassen, heel anders dan een jaar geleden, bla, bla, bla.

Pleur toch op. Hij was snel ja, maar het was weer van het ene incident naar het andere. Hij heeft niet voor niks twee straffen gekregen. Goed bezig, my ass.
Beide straffen vind ik een beetje overdreven, hij deed juist rustig aan. Maar wel net een beetje extra risico nemen om in te halen en dat kan ik altijd waarderen :D

Als hij nu gestraft was voor het afsnijden van de chicane bij Button, dat had ik logischer gevonden :Y
The line is a dot to you!
pi_129448123
Hij deed rustig aan? Hij beukte tegen Button aan, gek.
pi_129450682
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2013 22:04 schreef k_man het volgende:
Hij deed rustig aan? Hij beukte tegen Button aan, gek.
Dat was ook zijn enige fout in de hele race. Hij was er al voorbij maar ging te vroeg terug naar de racelijn waar Button nog zat.
Dat met Massa was om niet tegen hem aan te botsen terwijl hij er al voorbij was. Massa vond ook dat het een goede actie van Grosjean was die geen straf verdiende. Het inconsistente van die straf was ook dat meer coureurs dat deden (zoals Vettel en Webber) die er niet voor bestraft werden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 28 juli 2013 @ 23:01:48 #9
34586 kepler
No bounce, no play
pi_129451213
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2013 22:04 schreef k_man het volgende:
Hij deed rustig aan? Hij beukte tegen Button aan, gek.
Race-incident :P
The line is a dot to you!
pi_129453758
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 22:50 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat was ook zijn enige fout in de hele race. Hij was er al voorbij maar ging te vroeg terug naar de racelijn waar Button nog zat.
Dat met Massa was om niet tegen hem aan te botsen terwijl hij er al voorbij was. Massa vond ook dat het een goede actie van Grosjean was die geen straf verdiende. Het inconsistente van die straf was ook dat meer coureurs dat deden (zoals Vettel en Webber) die er niet voor bestraft werden.
Maar die gingen net niet helemaal over de lijn.

Zuur wel, want die actie van Grosjean was een lef-actie en had de beloning juist verdiend.
Schip ahoy!
pi_129454646
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 22:50 schreef sasquatsch het volgende:
Dat met Massa was om niet tegen hem aan te botsen terwijl hij er al voorbij was. Massa vond ook dat het een goede actie van Grosjean was die geen straf verdiende. Het inconsistente van die straf was ook dat meer coureurs dat deden (zoals Vettel en Webber) die er niet voor bestraft werden.
Hmm.Als ie niet buiten de lijnen was gegaan, had ie dan die inhaalbeweging af kunnen maken? Ik betwijfel het.

De straf is juist wel consistent. Bij eerdere races zijn er ook mensen voor bestraft, dus ze hadden nu feitelijk geen keus. En als rijder hoor je dat ook te weten; vier wielen buiten de witte lijnen mag gewoon niet. Punt.
pi_129454842
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2013 00:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Hmm.Als ie niet buiten de lijnen was gegaan, had ie dan die inhaalbeweging af kunnen maken? Ik betwijfel het.

De straf is juist wel consistent. Bij eerdere races zijn er ook mensen voor bestraft, dus ze hadden nu feitelijk geen keus. En als rijder hoor je dat ook te weten; vier wielen buiten de witte lijnen mag gewoon niet. Punt.
Als hij dat niet had gedaan, had Massa tegen hem aangezeten. Ik vraag me af wie er de schuld van had gekregen. Ik gok op Massa omdat Grosjean er al voor zat.

En ik snap de straf wel, alleen dan hadden ze deze wedstrijd meer coureurs moeten bestraffen. Dat gebeurde niet, dus inconsistent. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_129455040
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 00:23 schreef sasquatsch het volgende:
En ik snap de straf wel, alleen dan hadden ze deze wedstrijd meer coureurs moeten bestraffen. Dat gebeurde niet, dus inconsistent. :)
Het gaat om twee dingen: "leaving the track and gaining an advantage". Ik heb geen anderen gezien die met alle vier de wielen volledig buiten de lijnen gingen en daar bovendien voordeel van hadden. Toen Webber bijvoorbeeld de baan verliet, verloor ie juist een plaats.
pi_129455216
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2013 00:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Het gaat om twee dingen: "leaving the track and gaining an advantage". Ik heb geen anderen gezien die met alle vier de wielen volledig buiten de lijnen gingen en daar bovendien voordeel van hadden. Toen Webber bijvoorbeeld de baan verliet, verloor ie juist een plaats.
Werd gezegd tijdens de analyse van beide incidenten met Grosjean (zie vorige topic in de video).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 29 juli 2013 @ 00:37:00 #15
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_129455368
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 09:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

Button is met veel geluk WK geworden maar kan alleen met een perfecte auto snelle rondjes rijden al zijn zijn nat naar droog kwaliteiten ook wel heel goed, dat een Perez sneller is dan hij kan je toch gewoon een afgang noemen.
Di Resta is niet echt beter dan Sutil.
Dit is dus precies wat ik bedoel! Gewoon oogkleppen op en maar wat schreeuwen op een forum. Kijk verdomme eens naar de stand in het kampioenschap. Button 2x zoveel punten als Perez en DiResta 1,5x zoveel punten [edit: als Sutil]. Dan kun je huilen wat je wilt, maar voor zover coureurs betreft zijn die kampioenschapspunten toch waar ze het voor doen en daarin zijn Button en DiResta gewoon beduidend beter dan hun teamgenoten.

quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 08:14 schreef JohnB52 het volgende:
Huh, diresta meer ervaring? Hoe kom je daar nou bij?
Ik bedoel met de huidige auto, aangezien Sutil er een seizoen tussenuit is geweest. Ik voelde de 'DiResta staat alleen voor omdat de auto voor hem gebouwd is' onzin al aankomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door twiFight op 29-07-2013 02:00:51 ]
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_129457165
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 00:32 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Werd gezegd tijdens de analyse van beide incidenten met Grosjean (zie vorige topic in de video).
Eh, dus je praat klakkeloos die kerel na?

Ik heb het filmpje bekeken, maar volgens mij snapt die man het niet helemaal. Hij zegt (hij laat het niet zien) inderdaad dat Webber en Vettel de baan ook verlaten hebben. Het verlaten van de baan is dus echter maar de helft van de 'overtreding'. Het gaat er om dat je de baan verlaat EN daar voordeel van hebt. Natuurlijk krijg je geen penalty als je bijv van de baan spint en vervolgens weer door kunt gaan. Dat is de baan verlaten, maar er geen voordeel van hebben.

Over de vraag of Grosjean er echt voordeel van had, kun je van mening verschillen. Op het moment waarop Webber volledig buiten de witte lijnen reed, had ie er zeker geen voordeel van - hij verloor juist een plek. Vettel buiten de lijnen kan ik me deze race zo niet voor de geest halen.
  maandag 29 juli 2013 @ 02:13:53 #17
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_129457626
32+ GB geupload van de tv rip, konden anderen 'm ook nog voor maandag zien :p Wel zelf een slechte rip incl. reclame moeten kijken :(
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_129457866
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 00:37 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dit is dus precies wat ik bedoel! Gewoon oogkleppen op en maar wat schreeuwen op een forum. Kijk verdomme eens naar de stand in het kampioenschap. Button 2x zoveel punten als Perez en DiResta 1,5x zoveel punten [edit: als Sutil]. Dan kun je huilen wat je wilt, maar voor zover coureurs betreft zijn die kampioenschapspunten toch waar ze het voor doen en daarin zijn Button en DiResta gewoon beduidend beter dan hun teamgenoten.

In dat soort auto's moet je het vaak van uitschieters hebben en zeggen punten lang niet alles. Als het om pure snelheid gaat laten Button en Di Resta gewoon te weinig zien. Button is zijn salaris en status als nummer 1 rijder absoluut niet waard, kwalificeert regelmatig achter Perez wat ook geen geweldige qualifier is. Di Resta en Button konden hun vorige teamgenoten ook bij lange na niet bijhouden.
  maandag 29 juli 2013 @ 08:28:21 #19
131800 Tarado
capô de fusca
pi_129459996
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 02:32 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

In dat soort auto's moet je het vaak van uitschieters hebben en zeggen punten lang niet alles. Als het om pure snelheid gaat laten Button en Di Resta gewoon te weinig zien. Button is zijn salaris en status als nummer 1 rijder absoluut niet waard, kwalificeert regelmatig achter Perez wat ook geen geweldige qualifier is. Di Resta en Button konden hun vorige teamgenoten ook bij lange na niet bijhouden.
Klopt aardig voor wat geschreeuw met oogkleppen op ;)
pi_129460296
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 02:32 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

In dat soort auto's moet je het vaak van uitschieters hebben en zeggen punten lang niet alles. Als het om pure snelheid gaat laten Button en Di Resta gewoon te weinig zien. Button is zijn salaris en status als nummer 1 rijder absoluut niet waard, kwalificeert regelmatig achter Perez wat ook geen geweldige qualifier is. Di Resta en Button konden hun vorige teamgenoten ook bij lange na niet bijhouden.
Een beetje overdreven. Toegegeven dat Hamilton zichzelf niet was in 2011 kon hij hem dat jaar makkelijk bijhouden en zijn ze volgens mij dicht bij elkaar gefinisht in de eindstand, ook 2012 was nu ook geen wereld van verschil. DiResta heeft vooral de pech dat hij bij ForceIndia rijdt, het meest onbetrouwbare & inconsistente team op de grid.

Hij heeft dit jaar al een aantal keer laten zien minstens zo snel te zijn als Sutil.
  maandag 29 juli 2013 @ 09:03:32 #21
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_129460428
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 08:55 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Een beetje overdreven. Toegegeven dat Hamilton zichzelf niet was in 2011 kon hij hem dat jaar makkelijk bijhouden en zijn ze volgens mij dicht bij elkaar gefinisht in de eindstand, ook 2012 was nu ook geen wereld van verschil.
2012 was juist wel een wereld van verschil. Hamilton werd minimaal 100 punten door de neus geboord door voornamelijk fouten van McLaren, onbetrouwbaarheid en opportunistische acties van tegenstanders. Ik blijf erbij dat 2012 zijn beste seizoen in de f1 ooit was.
pi_129462798
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2013 01:42 schreef k_man het volgende:

[..]

Eh, dus je praat klakkeloos die kerel na?

Ik heb het filmpje bekeken, maar volgens mij snapt die man het niet helemaal. Hij zegt (hij laat het niet zien) inderdaad dat Webber en Vettel de baan ook verlaten hebben. Het verlaten van de baan is dus echter maar de helft van de 'overtreding'. Het gaat er om dat je de baan verlaat EN daar voordeel van hebt. Natuurlijk krijg je geen penalty als je bijv van de baan spint en vervolgens weer door kunt gaan. Dat is de baan verlaten, maar er geen voordeel van hebben.

Over de vraag of Grosjean er echt voordeel van had, kun je van mening verschillen. Op het moment waarop Webber volledig buiten de witte lijnen reed, had ie er zeker geen voordeel van - hij verloor juist een plek. Vettel buiten de lijnen kan ik me deze race zo niet voor de geest halen.
Blijkbaar. Ik had het zelf ook niet gezien, maar dat kan door de reclame (op RTL) komen. Ging er eigenlijk vanuit dat die man dat wel gezien had (als analist zijnde).

Ik zeg ook niet dat die penalty voor Grosjean onterecht is, want hij haalde buiten de baan in (al kan ik dat niet echt een fout van Grosjean noemen, want het was verder een goede actie).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_129463805
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2013 01:42 schreef k_man het volgende:

Ik heb het filmpje bekeken, maar volgens mij snapt die man het niet helemaal. Hij zegt (hij laat het niet zien) inderdaad dat Webber en Vettel de baan ook verlaten hebben. Het verlaten van de baan is dus echter maar de helft van de 'overtreding'. Het gaat er om dat je de baan verlaat EN daar voordeel van hebt. Natuurlijk krijg je geen penalty als je bijv van de baan spint en vervolgens weer door kunt gaan. Dat is de baan verlaten, maar er geen voordeel van hebben.

Ik heb in eerdere races ook al gewezen op de situatie dat coureurs na het inhalen de inhaalactie slechts kunnen afmaken door volledig buiten de baan te gaan. Die wijdere bocht maakt dan eigenlijk die inhaalactie mogelijk, en dus trek je voordeel.

Dat werd nooit bestraft en dit is voor het eerst. Niet consequent en niet consistent.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 29 juli 2013 @ 11:43:08 #24
131800 Tarado
capô de fusca
pi_129463952
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 11:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb in eerdere races ook al gewezen op de situatie dat coureurs na het inhalen de inhaalactie slechts kunnen afmaken door volledig buiten de baan te gaan. Die wijdere bocht maakt dan eigenlijk die inhaalactie mogelijk, en dus trek je voordeel.

Dat werd nooit bestraft en dit is voor het eerst. Niet consequent en niet consistent.
Alles wat Grosjean doet en laat wordt terecht met een vergrootglas bekeken, gisteren vond ik hem vermakelijk rijden, die actie bij Button was niet zo slim, maar die op Massa vond ik wel mooi.

Wat Alonso over hem te klagen had bij de start begreep ik niet zo goed, hij deed dat naar mijn mening gewoon netjes.
pi_129464211
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 11:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

Alles wat Grosjean doet en laat wordt terecht met een vergrootglas bekeken, gisteren vond ik hem vermakelijk rijden, die actie bij Button was niet zo slim, maar die op Massa vond ik wel mooi.
Maar Button gebruikt daar ook de inconsistentie en vaagheid in de regels. Je moet leven en laten leven, dus verstandig van Grosjean was het sowieso niet, maar je moet ook yielden als je in de aanloop naar een bocht geklopt bent. Button is een slimmerik daarin, en dat respecteer ik, maar hij gebruikt ook wel zijn status als volwassen coureur om daar oneigenlijke voordeeltjes uit te halen.

quote:
Wat Alonso over hem te klagen had bij de start begreep ik niet zo goed, hij deed dat naar mijn mening gewoon netjes.
Dat is er net zo eentje. Die loopt ook altijd te mekkeren en dan komt de schuld automatisch bij de onervaren coureur te liggen en kan het nooit aan hem liggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_129464878
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 11:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

Alles wat Grosjean doet en laat wordt terecht met een vergrootglas bekeken, gisteren vond ik hem vermakelijk rijden, die actie bij Button was niet zo slim, maar die op Massa vond ik wel mooi.

Wat Alonso over hem te klagen had bij de start begreep ik niet zo goed, hij deed dat naar mijn mening gewoon netjes.
Zoals Doornbos zei, komt het ook doordat er zo belachelijk veel asfalt uitloopstroken zijn i.p.v. grindbakken. De coureurs wanen zich dan onkwetsbaar en rijden daarbij soms zeer makkelijk naast de baan.
En hier komt hij dan: dit ligt NIET aan (het gros van) de coureurs zelf.
Waarom Sutil altijd extra credits krijgt van mij http://www.allvoices.com/(...)-tracks-are-too-safe en dat is ook van toepassing op Hongarije. En ook spa trouwens :{
pi_129466976
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 02:32 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

In dat soort auto's moet je het vaak van uitschieters hebben en zeggen punten lang niet alles. Als het om pure snelheid gaat laten Button en Di Resta gewoon te weinig zien. Button is zijn salaris en status als nummer 1 rijder absoluut niet waard, kwalificeert regelmatig achter Perez wat ook geen geweldige qualifier is. Di Resta en Button konden hun vorige teamgenoten ook bij lange na niet bijhouden.
Button staat 6-4 voor in de kwalificatie tegenover Perez. Button kon regelmatig mee met het tempo van Hamilton, als hij dat niet kon is het geen schande ,want Hamilton is met Vettel de snelste in de formule 1.
pi_129467004
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 11:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

Alles wat Grosjean doet en laat wordt terecht met een vergrootglas bekeken
vind ik niet. vorig jaar heeft hij zeker heel wat akkefietjes gehad, maar bij minstens de helft daarvan had hij geen of weinig schuld, maar kreeg die wel toegespeeld.

Maargoed, als alonso bijna onthoofd wordt dan moeten er meteen DSQ's komen natuurlijk.
Vroeger werd zoiets gewoon afgedaan als raceongeluk. Ik kan me de nodige starts herinneren waarbij iemand te laat remde en een paar auto's meenam en door de lucht vloog, maar de enige die ik zo 123 weet die dat op een DSQ kwam te staan was grosjean.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_129467010
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 09:03 schreef CloseToTheEdge het volgende:

[..]

2012 was juist wel een wereld van verschil. Hamilton werd minimaal 100 punten door de neus geboord door voornamelijk fouten van McLaren, onbetrouwbaarheid en opportunistische acties van tegenstanders. Ik blijf erbij dat 2012 zijn beste seizoen in de f1 ooit was.
Button had ook paar ploblemen. Bijv Monza toen hij 2de lag, maar uitviel door een technisch probleem.
pi_129467063
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar Button gebruikt daar ook de inconsistentie en vaagheid in de regels. Je moet leven en laten leven, dus verstandig van Grosjean was het sowieso niet, maar je moet ook yielden als je in de aanloop naar een bocht geklopt bent. Button is een slimmerik daarin, en dat respecteer ik, maar hij gebruikt ook wel zijn status als volwassen coureur om daar oneigenlijke voordeeltjes uit te halen.

[..]

Dat is er net zo eentje. Die loopt ook altijd te mekkeren en dan komt de schuld automatisch bij de onervaren coureur te liggen en kan het nooit aan hem liggen.
Button zat al in de gras. Als hij remde zou Alonso crashen. Het was Grosjean's fout, daar kan je niet om heen.
pi_129467792
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 11:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat werd nooit bestraft en dit is voor het eerst. Niet consequent en niet consistent.
Kletskoek. Er zijn al diverse keren rijders bestraft voor 'leaving the track and gaining an advantage'.
pi_129467853
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2013 13:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Kletskoek. Er zijn al diverse keren rijders bestraft voor 'leaving the track and gaining an advantage'.
Godverdomme, kun jij niet lezen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_129468073
Kennelijk. Of jij kunt niet schrijven.

Hoe dan ook, Singapore 2012:

quote:
The incident for which Webber has been penalised happened when he was fighting the Williams of Kamui Kobayashi. Webber took Turn Seven around the outside of the Williams but overran the kerb and had all four wheels off track when he went past the Japanese. Formula 1 rules declare that as an illegal advantage and stewards investigating the incident after the race were left with no alternative but enforce a penalty.
Dus hoezo is het nu voor het eerst?
pi_129468205
quote:
5s.gif Op maandag 29 juli 2013 13:51 schreef k_man het volgende:
Kennelijk. Of jij kunt niet schrijven.

Hoe dan ook, Singapore 2012:

[..]

Dus hoezo is het nu voor het eerst?
Of Vettel met Button bij Hockenheim 2012
  maandag 29 juli 2013 @ 14:10:35 #35
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_129468767
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 13:21 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

Button had ook paar ploblemen. Bijv Monza toen hij 2de lag, maar uitviel door een technisch probleem.
Ja, maar dat is niet te vergelijken met de pech die Hamilton in 2012 had:
2x in leidende positie uitgevallen
1x pole en toch zekere podiumplek afgepakt in Spanje
talloze mislukte pitstops
versnellingsbakwissel in China
kapotte wielophanging in Japan
kapotte rollbar in Korea
uit de race getikt door Maldonado, Hulkenberg en Grosjean
  maandag 29 juli 2013 @ 14:13:38 #36
131800 Tarado
capô de fusca
pi_129468871
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 13:19 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

Button staat 6-4 voor in de kwalificatie tegenover Perez. Button kon regelmatig mee met het tempo van Hamilton, als hij dat niet kon is het geen schande ,want Hamilton is met Vettel de snelste in de formule 1.
Dat is toch niet zo bijzonder, ik heb helemaal niets tegen die man maar hij is toch wel de minste van alle wereldkampioenen die nu nog in F1 zitten.
pi_129470937
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 14:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo bijzonder, ik heb helemaal niets tegen die man maar hij is toch wel de minste van alle wereldkampioenen die nu nog in F1 zitten.
Geen 1 van de wereldkampioenen zouden in deze McLaren goed presteren.
  maandag 29 juli 2013 @ 15:38:16 #38
131800 Tarado
capô de fusca
pi_129471444
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 15:21 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

Geen 1 van de wereldkampioenen zouden in deze McLaren goed presteren.
Zou best kunnen maar dat zeg ik ook niet.
pi_129475323
quote:
5s.gif Op maandag 29 juli 2013 13:51 schreef k_man het volgende:
Kennelijk. Of jij kunt niet schrijven.

Hoe dan ook, Singapore 2012:

[..]

Dus hoezo is het nu voor het eerst?
quote:
Ik heb in eerdere races ook al gewezen op de situatie dat coureurs na het inhalen de inhaalactie slechts kunnen afmaken door volledig buiten de baan te gaan. Die wijdere bocht maakt dan eigenlijk die inhaalactie mogelijk, en dus trek je voordeel.
Wat snap je niet aan het woordje 'na'?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_129475394
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 17:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat snap je niet aan het woordje 'na'?
Dit was niet na het inhalen. Grosjean zat al buiten de baan terwijl hij nog naast Massa reed.
pi_129475565
quote:
3s.gif Op maandag 29 juli 2013 17:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Dit was niet na het inhalen. Grosjean zat al buiten de baan terwijl hij nog naast Massa reed.
Dat is dus het punt, die wijdere bocht maakt het inhalen mogelijk, en dan trek je zogenaamd geen voordeel als je er al net voorbij bent, maar wel voordeel als er nog een stukje auto tussenzit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_129475723
Het zal allemaal wel. Ik heb geen zin om verder op je rare gedachtes in te gaan. :)

Wat ik even recht wilde zetten, is dat het (straffen voor de baan verlaten en daar voordeel van hebben) niet eerder gebeurd zou zijn. Dat is namelijk wat je zei. En het is dus wel eerder gebeurd. Tijdens het inhalen dus, net zoals nu.
pi_129475732
was het niet zo dat als je er half voorbij bent dat de ingehaalde partij dan bij moet geven? ergo massa in deze. geen wonder dat die als eerste aangaf dat er niets mis was met de inhaalactie :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 29 juli 2013 @ 17:53:52 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_129475853
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2013 17:49 schreef Geralt het volgende:
was het niet zo dat als je er half voorbij bent dat de ingehaalde partij dan bij moet geven? ergo massa in deze. geen wonder dat die als eerste aangaf dat er niets mis was met de inhaalactie :+
Ik dacht altijd dat als het voorwiel voorbij de auto is, de ander is ingehaald, maar of die theorie klopt....
pi_129476592
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 17:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

Wat snap je niet aan het woordje 'na'?
Wanneer is dat voorgekomen dan?
pi_129476694
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 18:18 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Wanneer is dat voorgekomen dan?
De vorige race, en die daarvoor, en die weer 2 races daarvoor. Ik heb het wel een paar keer in de betreffende topics gezegd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_129476702
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2013 17:49 schreef Geralt het volgende:
was het niet zo dat als je er half voorbij bent dat de ingehaalde partij dan bij moet geven? ergo massa in deze. geen wonder dat die als eerste aangaf dat er niets mis was met de inhaalactie :+
Nee, want dan was Button ook fout in de botsing met Grosjean, omdat die er al deels voor zat.

Dat is wat Weltschmerz altijd beweerde in de oeverloze discussies over de inhaalacties tussen Massa en Hamilton in 2011, maar dat bleek niet te kloppen want dat gold alleen bij het inhalen van een achterblijver.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_129476729
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De vorige race, en die daarvoor, en die weer 2 races daarvoor. Ik heb het wel een paar keer in de betreffende topics gezegd.
Voorbeelden? Want ik heb het niet gezien.
pi_129476784
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 18:21 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, want dan was Button ook fout in de botsing met Grosjean, omdat die er al deels voor zat.

Dat is wat Weltschmerz altijd beweerde in de oeverloze discussies over de inhaalacties tussen Massa en Hamilton in 2011, maar dat bleek niet te kloppen want dat gold alleen bij het inhalen van een achterblijver.
Oeverloze discussies en weltschmerz in 1 zin? Dat kan ik niet plaatsen :D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_129476847
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 15:21 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

Geen 1 van de wereldkampioenen zouden in deze McLaren goed presteren.
Echte topcoureurs zouden Perez wel vaker outqualifien. Vorig jaar stond Hamilton ook wel eens op pole en wist Button niet eens in Q3 te komen, dus ik denk dat er met de huidige McLaren ook wel iets meer in zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')