abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129464878
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 11:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

Alles wat Grosjean doet en laat wordt terecht met een vergrootglas bekeken, gisteren vond ik hem vermakelijk rijden, die actie bij Button was niet zo slim, maar die op Massa vond ik wel mooi.

Wat Alonso over hem te klagen had bij de start begreep ik niet zo goed, hij deed dat naar mijn mening gewoon netjes.
Zoals Doornbos zei, komt het ook doordat er zo belachelijk veel asfalt uitloopstroken zijn i.p.v. grindbakken. De coureurs wanen zich dan onkwetsbaar en rijden daarbij soms zeer makkelijk naast de baan.
En hier komt hij dan: dit ligt NIET aan (het gros van) de coureurs zelf.
Waarom Sutil altijd extra credits krijgt van mij http://www.allvoices.com/(...)-tracks-are-too-safe en dat is ook van toepassing op Hongarije. En ook spa trouwens :{
pi_129466976
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 02:32 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

In dat soort auto's moet je het vaak van uitschieters hebben en zeggen punten lang niet alles. Als het om pure snelheid gaat laten Button en Di Resta gewoon te weinig zien. Button is zijn salaris en status als nummer 1 rijder absoluut niet waard, kwalificeert regelmatig achter Perez wat ook geen geweldige qualifier is. Di Resta en Button konden hun vorige teamgenoten ook bij lange na niet bijhouden.
Button staat 6-4 voor in de kwalificatie tegenover Perez. Button kon regelmatig mee met het tempo van Hamilton, als hij dat niet kon is het geen schande ,want Hamilton is met Vettel de snelste in de formule 1.
pi_129467004
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 11:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

Alles wat Grosjean doet en laat wordt terecht met een vergrootglas bekeken
vind ik niet. vorig jaar heeft hij zeker heel wat akkefietjes gehad, maar bij minstens de helft daarvan had hij geen of weinig schuld, maar kreeg die wel toegespeeld.

Maargoed, als alonso bijna onthoofd wordt dan moeten er meteen DSQ's komen natuurlijk.
Vroeger werd zoiets gewoon afgedaan als raceongeluk. Ik kan me de nodige starts herinneren waarbij iemand te laat remde en een paar auto's meenam en door de lucht vloog, maar de enige die ik zo 123 weet die dat op een DSQ kwam te staan was grosjean.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_129467010
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 09:03 schreef CloseToTheEdge het volgende:

[..]

2012 was juist wel een wereld van verschil. Hamilton werd minimaal 100 punten door de neus geboord door voornamelijk fouten van McLaren, onbetrouwbaarheid en opportunistische acties van tegenstanders. Ik blijf erbij dat 2012 zijn beste seizoen in de f1 ooit was.
Button had ook paar ploblemen. Bijv Monza toen hij 2de lag, maar uitviel door een technisch probleem.
pi_129467063
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar Button gebruikt daar ook de inconsistentie en vaagheid in de regels. Je moet leven en laten leven, dus verstandig van Grosjean was het sowieso niet, maar je moet ook yielden als je in de aanloop naar een bocht geklopt bent. Button is een slimmerik daarin, en dat respecteer ik, maar hij gebruikt ook wel zijn status als volwassen coureur om daar oneigenlijke voordeeltjes uit te halen.

[..]

Dat is er net zo eentje. Die loopt ook altijd te mekkeren en dan komt de schuld automatisch bij de onervaren coureur te liggen en kan het nooit aan hem liggen.
Button zat al in de gras. Als hij remde zou Alonso crashen. Het was Grosjean's fout, daar kan je niet om heen.
pi_129467792
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 11:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat werd nooit bestraft en dit is voor het eerst. Niet consequent en niet consistent.
Kletskoek. Er zijn al diverse keren rijders bestraft voor 'leaving the track and gaining an advantage'.
pi_129467853
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2013 13:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Kletskoek. Er zijn al diverse keren rijders bestraft voor 'leaving the track and gaining an advantage'.
Godverdomme, kun jij niet lezen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_129468073
Kennelijk. Of jij kunt niet schrijven.

Hoe dan ook, Singapore 2012:

quote:
The incident for which Webber has been penalised happened when he was fighting the Williams of Kamui Kobayashi. Webber took Turn Seven around the outside of the Williams but overran the kerb and had all four wheels off track when he went past the Japanese. Formula 1 rules declare that as an illegal advantage and stewards investigating the incident after the race were left with no alternative but enforce a penalty.
Dus hoezo is het nu voor het eerst?
pi_129468205
quote:
5s.gif Op maandag 29 juli 2013 13:51 schreef k_man het volgende:

[..]

Of Vettel met Button bij Hockenheim 2012
  maandag 29 juli 2013 @ 14:10:35 #35
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_129468767
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 13:21 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

Button had ook paar ploblemen. Bijv Monza toen hij 2de lag, maar uitviel door een technisch probleem.
Ja, maar dat is niet te vergelijken met de pech die Hamilton in 2012 had:
2x in leidende positie uitgevallen
1x pole en toch zekere podiumplek afgepakt in Spanje
talloze mislukte pitstops
versnellingsbakwissel in China
kapotte wielophanging in Japan
kapotte rollbar in Korea
uit de race getikt door Maldonado, Hulkenberg en Grosjean
  maandag 29 juli 2013 @ 14:13:38 #36
131800 Tarado
capô de fusca
pi_129468871
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 13:19 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

Button staat 6-4 voor in de kwalificatie tegenover Perez. Button kon regelmatig mee met het tempo van Hamilton, als hij dat niet kon is het geen schande ,want Hamilton is met Vettel de snelste in de formule 1.
Dat is toch niet zo bijzonder, ik heb helemaal niets tegen die man maar hij is toch wel de minste van alle wereldkampioenen die nu nog in F1 zitten.
pi_129470937
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 14:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo bijzonder, ik heb helemaal niets tegen die man maar hij is toch wel de minste van alle wereldkampioenen die nu nog in F1 zitten.
Geen 1 van de wereldkampioenen zouden in deze McLaren goed presteren.
  maandag 29 juli 2013 @ 15:38:16 #38
131800 Tarado
capô de fusca
pi_129471444
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 15:21 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

Zou best kunnen maar dat zeg ik ook niet.
pi_129475323
quote:
5s.gif Op maandag 29 juli 2013 13:51 schreef k_man het volgende:

[..]

quote:
Ik heb in eerdere races ook al gewezen op de situatie dat coureurs na het inhalen de inhaalactie slechts kunnen afmaken door volledig buiten de baan te gaan. Die wijdere bocht maakt dan eigenlijk die inhaalactie mogelijk, en dus trek je voordeel.
Wat snap je niet aan het woordje 'na'?
pi_129475394
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 17:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Dit was niet na het inhalen. Grosjean zat al buiten de baan terwijl hij nog naast Massa reed.
pi_129475565
quote:
3s.gif Op maandag 29 juli 2013 17:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Dit was niet na het inhalen. Grosjean zat al buiten de baan terwijl hij nog naast Massa reed.
Dat is dus het punt, die wijdere bocht maakt het inhalen mogelijk, en dan trek je zogenaamd geen voordeel als je er al net voorbij bent, maar wel voordeel als er nog een stukje auto tussenzit.
pi_129475723
Het zal allemaal wel. Ik heb geen zin om verder op je rare gedachtes in te gaan. :)

Wat ik even recht wilde zetten, is dat het (straffen voor de baan verlaten en daar voordeel van hebben) niet eerder gebeurd zou zijn. Dat is namelijk wat je zei. En het is dus wel eerder gebeurd. Tijdens het inhalen dus, net zoals nu.
pi_129475732
was het niet zo dat als je er half voorbij bent dat de ingehaalde partij dan bij moet geven? ergo massa in deze. geen wonder dat die als eerste aangaf dat er niets mis was met de inhaalactie :+
  maandag 29 juli 2013 @ 17:53:52 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_129475853
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2013 17:49 schreef Geralt het volgende:
was het niet zo dat als je er half voorbij bent dat de ingehaalde partij dan bij moet geven? ergo massa in deze. geen wonder dat die als eerste aangaf dat er niets mis was met de inhaalactie :+
Ik dacht altijd dat als het voorwiel voorbij de auto is, de ander is ingehaald, maar of die theorie klopt....
pi_129476592
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 17:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

Wanneer is dat voorgekomen dan?
pi_129476694
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 18:18 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Wanneer is dat voorgekomen dan?
De vorige race, en die daarvoor, en die weer 2 races daarvoor. Ik heb het wel een paar keer in de betreffende topics gezegd.
pi_129476702
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2013 17:49 schreef Geralt het volgende:
Nee, want dan was Button ook fout in de botsing met Grosjean, omdat die er al deels voor zat.

Dat is wat Weltschmerz altijd beweerde in de oeverloze discussies over de inhaalacties tussen Massa en Hamilton in 2011, maar dat bleek niet te kloppen want dat gold alleen bij het inhalen van een achterblijver.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_129476729
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De vorige race, en die daarvoor, en die weer 2 races daarvoor. Ik heb het wel een paar keer in de betreffende topics gezegd.
Voorbeelden? Want ik heb het niet gezien.
pi_129476784
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 18:21 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, want dan was Button ook fout in de botsing met Grosjean, omdat die er al deels voor zat.

Dat is wat Weltschmerz altijd beweerde in de oeverloze discussies over de inhaalacties tussen Massa en Hamilton in 2011, maar dat bleek niet te kloppen want dat gold alleen bij het inhalen van een achterblijver.
Oeverloze discussies en weltschmerz in 1 zin? Dat kan ik niet plaatsen :D
pi_129476847
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 15:21 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:

[..]

Echte topcoureurs zouden Perez wel vaker outqualifien. Vorig jaar stond Hamilton ook wel eens op pole en wist Button niet eens in Q3 te komen, dus ik denk dat er met de huidige McLaren ook wel iets meer in zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')