jij bent gekquote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:31 schreef RunForrestRun het volgende:
Klaproos eerste echo morgen! Spannend hè!
Wij hebben morgen de tweede, met euh.. 10 weken? 11 weken? Jongens, ik kan 't nou al niet meer bijhouden, hoe moet dat nou als straks die zwangerschapsdementie er nog overheen komt?
Toch heb ik me nog maar even ingeschreven voor een hardloopwedstrijd op 20 oktober, ga gewoon kijken hoe bol ik dan al ben en of het nog te doen is, anders doe ik alleen mee aan de clinic vooraf en ga ik langs de kant staan aanmoedigen.
11.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:31 schreef RunForrestRun het volgende:
Wij hebben morgen de tweede, met euh.. 10 weken? 11 weken? Jongens, ik kan 't nou al niet meer bijhouden, hoe moet dat nou als straks die zwangerschapsdementie er nog overheen komt?
Toch heb ik me nog maar even ingeschreven voor een hardloopwedstrijd op 20 oktober, ga gewoon kijken hoe bol ik dan al ben en of het nog te doen is, anders doe ik alleen mee aan de clinic vooraf en ga ik langs de kant staan aanmoedigen.
noem je r nou een schlemiel ?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:34 schreef DJMomo het volgende:
[..]
11.
en je bent knetter met je hardloopwedstijrd. Maar heej, die nick zal je wel niet voor niets gekozen hebben!
quote:
Ik voel de positieve vibes aan alle kanten om me heen!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:40 schreef DJMomo het volgende:
[..]
nee, jij gaat lekker met je "je bent gek".
Die doet het toch al niet meerquote:
Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik niet hardloop, maar na een flinke wandeling heb toch echt wel heel erg last van de doos/schaambot-regio.quote:
Ahhh... Dat is bij mij het enige onderdeel dat geen pijn doetquote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:57 schreef Limone het volgende:
[..]
Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik niet hardloop, maar na een flinke wandeling heb toch echt wel heel erg last van de doos/schaambot-regio.
Nee, vandaar het enthousiasme. Ik heb ook geen idee hoe ik dat voor me moet zien, wanneer ik zeg maar echt ga groeien..quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:57 schreef Cwen het volgende:
Ja, waarschijnlijk wel. Ben je al eerder zwanger geweest?
Oef, succesquote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:31 schreef RunForrestRun het volgende:
Rot dat het moet en het voelt misschien als falen, maar goed dat het gebeurd is! Hopelijk komt er een goed plan! Weet nu ook voor een volgende keer dat je het niet tot dit punt moet laten komen!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:16 schreef GotC het volgende:
[..]
Oef, succesIk als fanatieke hardloopster (3x pw 10+ km bij atletiekvereniging) ben gestopt met echt afstanden rennen bij 15 weken. Laatst met 25wk nog 15x1min gelopen..nou, m'n bekkenbodem viel er bijna uit
! Luister goed naar je lichaam!
Ik heb net met tranen en al (zoals alleen zwangeren kunnen) mijn falen ik-ben-lichamelijk-en-geestelijk-op toegegeven aan m'n leidinggevende. Hij gaat het bespreken met m'n coördinator voor evt oplossingen. Zucht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijkt misschien erger dan het was hoor, niets gebeurd en een kwestie van seconden of deeltjes daarvan. Maar het idee dat... blugh. Nooit meer, ik heb nu een zoon om voor te zorgen en dat doe ik door goed voor mezelf te zorgen en op te passen!quote:
Ik ook! Meisjes schijnen dat vaker te doen dan jongetjes...quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:12 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wat goed dat je aan de bel hebt getrokken gotc!
En iemand zij dat ze geen plopjes maar geschuif voelde...dat had ik ook in het begin
Van het weekend.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:11 schreef klaprooss het volgende:
FR balen van vannacht zeg! En dat je je nu nog steeds rot voelt! En dan ook nog eens een verbranding, zal dat zeker melden idd! We duimen dat je mee mag.
Hoop dat je dan een beetje kan genieten van je vakantie en je je al weer wat beter voelt! Wanneer gaan jullie?
Lekker zweden bla! Veel plezier alvast!
Ja op mijn wenkbrauwbot. Echt nog nooit gehad. En ik laat ze altijd een stukje harsen. Heel veel kleine rot haartjes daar.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:12 schreef Limone het volgende:
Oh nee F_R! Op je gezicht?!
Ik had laatst zelf mijn buik geharst en toen had ik ook een soort brandwond.. maar dat was eigen schuld.
hallo, de tour.wat wil je nog meer?quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:12 schreef klaprooss het volgende:
Dank dames! Zit nu lekker lui op de bank 'te wachten' . Er is ook zo veel,op tv de laatste dagen
quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:01 schreef NoBoNo het volgende:
Maagzuur:
Rennie is vaak maar een tijdelijke oplossing, waarom niet aan de Ranitidine?
quote:Kan ik dit medicijn gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?
Zwangerschap
Over het gebruik van dit middel tijdens de zwangerschap is nog te weinig bekend. Meld aan uw arts en apotheker zodra u zwanger bent of binnenkort wilt worden. Mogelijk kunt u (tijdelijk) overstappen op een ander middel dat wel veilig is tijdens de zwangerschap.
Borstvoeding
Gebruik dit medicijn NIET als u borstvoeding geeft of stop de borstvoeding. Van dit medicijn komt namelijk vrij veel in de moedermelk terecht. Het kan bijwerkingen bij het kind geven. Wilt u borstvoeding geven, overleg dan met uw arts of apotheker. Mogelijk kan de arts u (tijdelijk) een ander middel voorschrijven, dat u wel veilig kunt gebruiken.
Da's die stomp/visje theorie. Stomp (plop) = jongetje, visje (aai) = meisje.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:49 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ik ook! Meisjes schijnen dat vaker te doen dan jongetjes...
Mabawa, kan me voorstellen dat dat letterlijk een wake up call was! Luister idd naar je lichaam, dat is nooit falen
Welke pijnlijke plek dacht jij dan? De nu niet meer te harsen plek?quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:52 schreef Cwen het volgende:
FR, wat balen en heel eerlijk gezegd ben ik blij dat het je wenkbrauw is, ik dacht eerst ergens anders...
Maar ruk van de misselijkheid en ik hoop echt dat je lekker op vakantie mag!
Klaproos, de tijd gaat voorbij, echt! Spannend!
Limone,een uur op de hometrainer... Ik wil ook maar die van mij staat al weken stof te vergaren!
Bla, fijne vakantie!
Goed nieuws voor je vriendquote:Op woensdag 17 juli 2013 10:47 schreef klaprooss het volgende:
Haha je hebt gelijk bla! Maar vanwege m'n werk wilde ik het liever later op de dag, werk onregelmatig en als ik had moeten werken had dat gekund.
Ik kijk nu heel Engeland bakt. Vind heel Holland bakt ook leuk dus dit zal ook wel oke zijn! Daarna douchen en waarschijnlijk toch even het huis doen!
Net wel een positief telefoontje van vriend, het is vrijwel zeker dat hij aangenomen is voor een nieuwe baan. Alleen het salaris moet nog besproken worden maar man ik ben nu al blij!
goed bezig, en dat in 1 dag? Leuk!
Uh-huh... Ik ken er, die moeten in hun zwangerschap er ook daar optimaal uitzien... Ieuw.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:55 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Welke pijnlijke plek dacht jij dan? De nu niet meer te harsen plek?
Dat laat ik nu wel uit mijn hoofd. Al ben ik vanmorgen wel met een scheermesje aan de gang geweest. Wil toch naar het zwembad volgende week. En volgens mij mag ontharingscrème oid nu niet.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:58 schreef Cwen het volgende:
[..]
Uh-huh... Ik ken er, die moeten in hun zwangerschap er ook daar optimaal uitzien... Ieuw.
Hèhè, zelfs een scheermesje vind ik dapper... Maar ik heb momenteel ook iets meer buikquote:Op woensdag 17 juli 2013 11:01 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dat laat ik nu wel uit mijn hoofd. Al ben ik vanmorgen wel met een scheermesje aan de gang geweest. Wil toch naar het zwembad volgende week. En volgens mij mag ontharingscrème oid nu niet.
Auw de gedachten alleen al.. Ik kan zelfs al niet meer hebben ladyshave.. Omdat ik voor m'n gevoel alles open trek..quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:58 schreef Cwen het volgende:
[..]
Uh-huh... Ik ken er, die moeten in hun zwangerschap er ook daar optimaal uitzien... Ieuw.
Ik mag morgen al 's ochtendsquote:Op woensdag 17 juli 2013 10:30 schreef klaprooss het volgende:
Nee zand, heb lekker weekend! Werk in de zorg. Zaterdag weer pas aan t werk.
Haha het slapen ging hier wel goed, hoe laat mag jij?
In een salon kan dat primaquote:Op woensdag 17 juli 2013 10:55 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Welke pijnlijke plek dacht jij dan? De nu niet meer te harsen plek?
Is ook niet leuk. Maar nog even Swennie! Dan kan je aan je herstel werken. Hebben ze je daarover al iets van prognoses gegeven?quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:52 schreef Cwen het volgende:
Limone,een uur op de hometrainer... Ik wil ook maar die van mij staat al weken stof te vergaren!
Maar eerst mag ik zo naar de vk, geboorteplan bespreken en kiddo spieken!
Nou, liever niet in die van f_rquote:
Ik keek 'Mijn geniale broer Harry' Op zich een goede docu, maar er zitten ook close-ups van alcoholverslaafden in en ik word altijd erg onpasselijk van de (gezichts)huid van alcoholverslaafden. Dus net zwanger niet echt een aanrader. Dan is Heel Holland Bakt een betere voor de volgende keerquote:Op woensdag 17 juli 2013 10:25 schreef klaprooss het volgende:
Wachten is niets, de tijd gaat te langzaam nu. Ik kan natuurlijk het huishouden doen
De tour? Ik vind alleen de laatste 20 min leuk!
Limone helaas geen tip, kijk nu TLC maar dat is ook niets. Zucht, welke docu ga je kijken?
Wat lekker pro-actief! Ik ga dan meestal een boek lezen. Of, als ik mij daarop niet kan concentreren, oude tijdschriften..quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:34 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
heb je geen leuke serie die je kunt downloaden
of boodschappen die je moet doen
of bij iemand op de koffie
of een klusje wat toch moet gebeuren (als ik me verveel danworden meestal eindelijk de klsujes gedaan die anders blijven liggen, zo heb ik afgelopen week de stoel van de babykamer geschuurd en geschilderd en de garage opgeruimd)
ow en tip voor volgende keer..afspraken voor echo's e.d s'morgens vroeg plannen
Ook dat kun je laten doen! ;-)quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:12 schreef GotC het volgende:
Fijn nieuws Roos!Vanmiddag door voor nóg meer goed nieuws!
Pfoeh, dat scheren daar beneden is ook nog een gedoe. Voorheen kon ik m'n buik gewoon wat verplaatsen..nou, nu echt niet meer
heerlijk! Alhoewel vervelen ook goed is (of geldt dat alleen voor kinderen?)..quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:17 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
nja meestal als ik al het punt heb bereikt dat ik me verveel kan ik daar de rust niet voor vinden
Geen idee, maar als ik of mijn dochter zich verveeld is dat neit goed voor onze omgevingquote:Op woensdag 17 juli 2013 12:19 schreef Limone het volgende:
[..]
heerlijk! Alhoewel vervelen ook goed is (of geldt dat alleen voor kinderen?)..
Ja, ik heb ook het gevoel dat ik nog dingen vergeet. Komt denk ik ook omdat je bijna 9 maanden steeds een beetje bezig bent met dingetjes voorbereiden/kopen etc. dat je je eigenlijk ook niet kan voorstellen dat alles nu 'helemaal klaar' is..quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:53 schreef Sylver_ het volgende:
Zo, ben weer bijgelezen, maar nu ben ik de helft alweer vergeten![]()
Klaproos iig succes vanmiddag!
En Suus alweer 38 weken!![]()
Schiet bij jou ook al aardig op! Jij alles al zo'n beetje klaar?
Hier staat en ligt alles klaar (geloof ik, heb de hele tijd het idee dat ik van alles vergeet!), al heb ik het idee dat het huis nooit schoon genoeg is naar mijn smaak Maar ook geen zin om alles over te blijven doen
Jeej, gefelici! Spekkiequote:Op woensdag 17 juli 2013 13:03 schreef Cwen het volgende:
Ben weer terug met een dikke sticker van de vk!
En mijn (voor)gevoel was juist: uit de echo en op de hand bleek dat de kiddo nu al op ruim 3 kg wordt geschat. Ze heeft ook echt al spekwangen en dikke knuistjes
![]()
![]()
het is sale!quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:11 schreef Sharpdressedman het volgende:
Doos met Noppies bestelling binnen!! Vriendin gaat aardig los tegenwoordig
Wat een schrikquote:Op woensdag 17 juli 2013 13:29 schreef Spewey het volgende:
Egopost
Ik lig op de SEH, vannacht had ik het redelijk benauwd en vanochtend nog dus even huisarts gebeld, mocht langskomen en daar bleek saturatie te laag dus ingestuurd. Eerst echo en ctg () gehad en Pino heeft nergens last van gelukkig, die is gewoon weer gegroeid en wordt nu op 1967 gram geschat.
Ik lig nu op labuitslagen te wachten.
Jeetje wat een schrik. Gelukkig doet pino het goed. Hopelijk zijn alle verdere uitslagen ook goedquote:Op woensdag 17 juli 2013 13:29 schreef Spewey het volgende:
Egopost
Ik lig op de SEH, vannacht had ik het redelijk benauwd en vanochtend nog dus even huisarts gebeld, mocht langskomen en daar bleek saturatie te laag dus ingestuurd. Eerst echo en ctg () gehad en Pino heeft nergens last van gelukkig, die is gewoon weer gegroeid en wordt nu op 1967 gram geschat.
Ik lig nu op labuitslagen te wachten.
Wat klinkt dat lief, met die spekwangen en knuistjesquote:Op woensdag 17 juli 2013 13:03 schreef Cwen het volgende:
Ben weer terug met een dikke sticker van de vk!
En mijn (voor)gevoel was juist: uit de echo en op de hand bleek dat de kiddo nu al op ruim 3 kg wordt geschat. Ze heeft ook echt al spekwangen en dikke knuistjes
![]()
![]()
Limone, tja, dat ligt eraan hoe mijn bekken door de bevalling heenkomt. De eerste 5 dagen daarna wordt het sowieso bedrust en dn met behulp van de fysio of de osteopaat weer opbouwen. Maar het kan maanden duren... Ik zie het wel.
Ja ik mag weg bloed en urine waren goedquote:Op woensdag 17 juli 2013 14:54 schreef Sylver_ het volgende:
Klinkt alsof je er ook klaar voor bent, SuusWbt schoonmaakdrang .. Op het moment heb ik de drang, maar niet de puf om het ook daadwerkelijk te doen. Heel irritant
Jeej voor goede echo, Cwen!Spekwangetjes
Al zal dat vast wat minder fijn voor je bekken zijn straks
Fr ook goedgekeurd!Weet je al of je op vakantie kan?
Spewey, dat is schrikken! Gelukkig gaat het goed met de kleine. Ben benieuwd wat de labuitslagen zeggen, is toch raar om zo ineens zo benauwd te zijn.
Martine ook weer goed gekeurd, met nette gewichtscore!
Jeeej!quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:02 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ja ik mag weg bloed en urine waren goed
Dat is heerlijk zeg!quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:02 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ja ik mag weg bloed en urine waren goed
Dat dan weer nietquote:Op woensdag 17 juli 2013 15:42 schreef ferrari_rood het volgende:
Goed nieuws speweyEnig idee wat er wel aan de hand is?
Jeeeeej!quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:40 schreef klaprooss het volgende:
Hartje klopt!
Maar wel een week terug gezet, ik dacht 7.2 te zijn maar volgens de echo ben ik 6.2.
Ik ben er wel een beetje van in de war, ik ben er van overtuigd dat ik 7 weken ben maar goed. Gelukkig mag ik maandag weer terug en hoop dan dat het kindje wel 7weken groot is! Brr wat kan je jezelf weet druk maken om zoiets!
Hebben meer dames dit gehad? Een week klinkt ook zo veel..
Of zit ik me druk te maken om niets?
ook hier uiteindelijk vooruit gezet, drie dagen (vind ik ook best veel). Maar op termijn van 6/7 weken mogen ze nog geen officiele meting doen, alleen kijken naar hartactiviteit.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:44 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Jeeeeej!
Geen ervaring met het terugzetten, ik ging juist vooruit. Maar dan wel pas na de termijnecho want met 6 en 7 weken mag/kan dat niet officieel/ Dacht ik
quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:45 schreef Suusz het volgende:
Yeey, knipperend hartje![]()
Dit was nog niet de officiële termijn echo toch? Die is meestal rond 12 maanden, volgens mij is die leidend.
Misschien dat je zelf niet goed hebt geteld? Ik ben nu 8 weken en 5 dagen zwanger, en jij bent twee weken korter zwanger dan ik (kijk maar naar de UD'squote:Op woensdag 17 juli 2013 16:40 schreef klaprooss het volgende:
Hartje klopt!
Maar wel een week terug gezet, ik dacht 7.2 te zijn maar volgens de echo ben ik 6.2.
Ik ben er wel een beetje van in de war, ik ben er van overtuigd dat ik 7 weken ben maar goed. Gelukkig mag ik maandag weer terug en hoop dan dat het kindje wel 7weken groot is! Brr wat kan je jezelf weet druk maken om zoiets!
Als ik kijk naar m'n laatste menstruatie zou ik 7 weken zijn. Ook volgens VK, tot dat ze dus gingen kijken met de echo. Maar goed blijkt dus dat nog niet echt mogen meten. Ik wacht sowieso maandag af.. Fijn dat ik dan langs kan en dan moet ie gewoon gegroeid zijn!quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:46 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Misschien dat je zelf niet goed hebt geteld? Ik ben nu 8 weken en 5 dagen zwanger, en jij bent twee weken korter zwanger dan ik (kijk maar naar de UD's).
Maar jeej, een knipper.
Dit vond ik ook raar.. Fijn om nog een echo te krijgen, maar waaromquote:Op woensdag 17 juli 2013 16:50 schreef DJMomo het volgende:
Ik vind het fijn voor je dat je maandag al terug mag, maar vind het ergens wel bijzonder. 1) je hebt hartactiviteit gezien 2) dan kan vk alsnog geen goede termijn echo maken, ivm te vroeg 3) het is wel heel snel op deze. zelfs bij mijn mk moest ik echt minimaal een week wachten.
zo is het klappie!quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:58 schreef klaprooss het volgende:
Agh dames we zien het wel! Ik ga genieten van m'n baby met een hartje dat werkt!
thanksquote:Op woensdag 17 juli 2013 17:27 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Fijn dat er een knipper was klaproos
En maak je vooral niet te druk. Mijn beste vriendinnetje was ook een dikke week teruggezet bij de eerste echo en vervolgens bij de officiële termijn echo weer vooruit
En nobono...dat doe vrouwen nou eenmaal vaak in het begin, zich zorgen maken
Ah natuurlijk, daar had ik even niet aan gedacht. Nee okay dan snap ik waarom iemand bezorgt kan zijn wanneer het niet is zoals verwacht!quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:16 schreef klaprooss het volgende:
Nobono, als je zwanger bent wil je ook dat het goed blijft gaan. Het gaat mij niet om het aantal weken.
Ik weet dat als je achterloopt in de groei dat er een kans is dat het kindje niet 'gezond' is en dat het dus kan eindigen in een miskraam.
Wat goed dat er een hartje klopte Klaprooss.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:40 schreef klaprooss het volgende:
Hartje klopt!
Ik had het ook, een week minder ver dan gedacht (9 i.p.v. 10). Hoewel het er verder goed uitzag, maakte het me wel onzeker, maar het resultaat is alweer bijna 11 maanden.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:16 schreef klaprooss het volgende:
Nobono, als je zwanger bent wil je ook dat het goed blijft gaan. Het gaat mij niet om het aantal weken.
Ik weet dat als je achterloopt in de groei dat er een kans is dat het kindje niet 'gezond' is en dat het dus kan eindigen in een miskraam.
Als ik gewoon 6 weken ben dan is dat zo boeit me niets, het gaat me er om dat ik wil dat het kindje groeit aan de hand van het aantal weken dat hij is.
Daarbij deed vk gewoon ook wat onzeker. Dat maakt mij ook natuurlijk wat onzeker. Maar goed zal wel aan mij liggen
- Als je huisdieren hebt, dat de kraam daar rekening mee houdt (niet allergisch)quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:46 schreef ikke_84 het volgende:
Morgen heb ik de intake van de kraamzorg (al!!) Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken om aan te geven of te vragen?
Of ze 24-uurs opstartzorg leveren. Dus als je 's avonds of zelfs 's nachts vanuit het ziekenhuis naar huis zou mogen, of je dan op dat moment kraamzorg kunt krijgen. Is nieuw! Voor mij doorslaggevend in mijn keuze voor kraambureau.quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:59 schreef Cwen het volgende:
[..]
- Als je huisdieren hebt, dat de kraam daar rekening mee houdt (niet allergisch)
- of je een (buiten) rokende kraam wilt
- als je thuis wiltbevallen, hoe zij hun rol daarbij zien
- of je speciale wensen heb voor de kraamweek zoals bezoek e.d., dan kun je dat aangeven.
- wat hun service in de kraamweek inhoudt. Alleen voor jou zorgen, of ook klein huishoudelijk werk?
- hoe zij en jij staan tov borstvoeding en of ze een lactatiekundige hebben als je dat zou willen.
- Of je wisseling van de kraam kunt verwachten in de kraamweek
- Hoe je het best het aangeeft als het niet klikt tussen jou en de kraam.
Meer kan ik ff niet bedenken!
En misschien of je een ervaren kraamverzorgster prettig vindt. Ik kan wel lekker onzeker zijn, dus wil heel graag iemand met (veel) ervaring.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:11 schreef WupWup het volgende:
[..]
Of ze 24-uurs opstartzorg leveren. Dus als je 's avonds of zelfs 's nachts vanuit het ziekenhuis naar huis zou mogen, of je dan op dat moment kraamzorg kunt krijgen. Is nieuw! Voor mij doorslaggevend in mijn keuze voor kraambureau.
Ik werd de eerste echo bijna 2 weken terug gezet. Bij de termijnecho werd vervolgens de termijn van de eerste echo aangehouden. Bij navraag bleek dit tegenwoordig wel vaker te gebeuren en werd er bij de termijnecho niet meer bijgesteld.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:45 schreef Suusz het volgende:
Yeey, knipperend hartje![]()
Dit was nog niet de officiële termijn echo toch? Die is meestal rond 12 maanden weken, volgens mij is die leidend.
En of je eventueel een stagiaire er bij zou willen hebben?quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:46 schreef ikke_84 het volgende:
Morgen heb ik de intake van de kraamzorg (al!!) Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken om aan te geven of te vragen?
Oh ja, en of je het ok vindt als ze een stagiair meenemen!quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:23 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
En misschien of je een ervaren kraamverzorgster prettig vindt. Ik kan wel lekker onzeker zijn, dus wil heel graag iemand met (veel) ervaring.
LOLquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:57 schreef Suusz het volgende:
[..]
En of je eventueel een stagiaire er bij zou willen hebben?
Ik vind het bij jou ook nog steeds heel erg vaag... Het klopte toch niet?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:50 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ik werd de eerste echo bijna 2 weken terug gezet. Bij de termijnecho werd vervolgens de termijn van de eerste echo aangehouden. Bij navraag bleek dit tegenwoordig wel vaker te gebeuren en werd er bij de termijnecho niet meer bijgesteld.
Maar nu ik dan hier weer lees dat iedereen later toch wel is bijgesteld krijg ik weer een kutgevoel.![]()
Ik niet, bij mij bleef de datum staan. Maar goed, het scheelde "maar" een week. Bij 12 en 20 weken was de baby gemiddeld, dus waarschijnlijk had ik een late eisprong/late innestelaar/whatever en klopte de datum van de eerste echo ook echt.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:50 schreef ProjSkippy het volgende:
Maar nu ik dan hier weer lees dat iedereen later toch wel is bijgesteld krijg ik weer een kutgevoel.![]()
quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:57 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ik niet, bij mij bleef de datum staan. Maar goed, het scheelde "maar" een week. Bij 12 en 20 weken was de baby gemiddeld, dus waarschijnlijk had ik een late eisprong/late innestelaar/whatever en klopte de datum van de eerste echo ook echt.
Mag toch tussen de 18w en 22w?quote:Op donderdag 18 juli 2013 06:23 schreef DJMomo het volgende:
Wat is de norm voor de SEO, qua wanneer wordt die het best gedaan? Het ding wordt de 20weken echo genoemd. Maar we willen op vakantie als ik net 20w ben. Kan ie ook met bijv 19.4 of 21.2 gedaan worden? #dtv
Even op tijd bellen voor een afspraakquote:Op donderdag 18 juli 2013 06:23 schreef DJMomo het volgende:
Wat is de norm voor de SEO, qua wanneer wordt die het best gedaan? Het ding wordt de 20weken echo genoemd. Maar we willen op vakantie als ik net 20w ben. Kan ie ook met bijv 19.4 of 21.2 gedaan worden? #dtv
quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:41 schreef DJMomo het volgende:
Mijn man is zo grappig.. Ik vraag hem: wat vind jij van een pretecho? Vertel over die deal voor 34 euro voor 1 2D echo met 16w om het geslacht al te zien, en een 3D/4D met 26w. Hij wist eerst niet wat een 3D echo was (krijg je dan de baby in play-doh mee naar huis ofzo?). Dus ik laat hem een plaatje zien. Vindt ie eng!!! Dus van hem hoeft het niet. Vroege geslachtsbepaling hoeft van hem dan ook niet (kan die vier weken wel wachten). Maar als ik het wil, mag ik het doen.Dus nu neem ik ws mijn liefste din mee naar de 3D (en mss mijn moeder, maar daar moet ik nog even over nadenken
)
Dat heb ik met de 7w. jaja, hartje gezien, klaar. En zij maar roeren met die staaf..quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:52 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik snap die mannen van jullie wel![]()
De geslachtsbepalingsecho was wel leuk om te doen omdat ik gewoon keinieuwschierig was.
Maar die 3d echo's tja..voor mij hoeft het niet.
Ik ben ook als ik zo'n echo heb en heb gezien dat baby het doet altijd al snel klaar..dus ook bij de geslachtsbepaling..die 10 of 15 minuten duurde had ik zoiets van " ja gezien, afronden"
zo, het is eruit....
ghehequote:Op donderdag 18 juli 2013 08:55 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Dat heb ik met de 7w. jaja, hartje gezien, klaar. En zij maar roeren met die staaf..
Voor mij ook niet hoor. Wij hebben geen geslachtsbepalingsecho gedaan, omdat ik 'die vier weken wel kon wachten'. En een pretecho hoeft van mij ook niet zo.quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:52 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
De geslachtsbepalingsecho was wel leuk om te doen omdat ik gewoon keinieuwschierig was.
Ik ben ook als ik zo'n echo heb en heb gezien dat baby het doet altijd al snel klaar..dus ook bij de geslachtsbepaling..die 10 of 15 minuten duurde had ik zoiets van " ja gezien, afronden"
zo, het is eruit....
Wij hebben elke controle wel een echo en meestal neemt mijn man ze op. Ik vind het erg leuk dat ik ze dan thuis nog eens na kan kijken en zie dan vaak veel meer dan tijdens de echo zelf. Meestal lig je er net een beetje beroerd voor. Ik vind de anatomie van zo'n kindje ook wel heel fascinerend hoor (interesse komt ws ook vanuit mijn vakgebied).quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:56 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
ghehe
ja en dan de vk je ook zo aankijken van ontroerend he
Overigens heb ik dan weer weinig met zo'n 3D echo, maar misschien moet ik dat eerst zelf eens meemaken voor ik dat leuk kan vinden.quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:05 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ow ik kan ook heel goed begrijpen dat mensen dat heel leuk vinden enzo
Ik ben toch blij dat we hem gedaan hebben. Nu hebben we 2x gezien dat het een meisje is. De verloskundige gister, ja ik heb het niet gezien dus ik schrijf maar een jongetje opquote:Op donderdag 18 juli 2013 09:00 schreef Limone het volgende:
[..]
Voor mij ook niet hoor. Wij hebben geen geslachtsbepalingsecho gedaan, omdat ik 'die vier weken wel kon wachten'. En een pretecho hoeft van mij ook niet zo.
Same here!quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:52 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
zo, het is eruit....
quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:10 schreef Spewey het volgende:
Eerste keer 3d echo was manlief ook heel teleurgesteld dat hij geen speciaal brilletje kreeg![]()
quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:10 schreef Spewey het volgende:
Eerste keer 3d echo was manlief ook heel teleurgesteld dat hij geen speciaal brilletje kreeg![]()
Wees blij, vaak is het alleen meer als er meer risico is..quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:19 schreef NoBoNo het volgende:
Wat krijgen jullie een echo's allemaal!
Hier alleen termijnecho toen op 9.4 en de volgende is met 20weken.
Daarna nog 1 ergens vlak voor de geboorte om de ligging beter te bekijken.
Huh? Schrijf dan niks op ofzo?quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:11 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Ik ben toch blij dat we hem gedaan hebben. Nu hebben we 2x gezien dat het een meisje is. De verloskundige gister, ja ik heb het niet gezien dus ik schrijf maar een jongetje op.
Je hormonale hoofd zou van minder gaan flippen
werd vergoed?!quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:40 schreef Mabawa. het volgende:
Goed vooruitzicht Momo!
Hier wel 3d echo pakket. Geslachtsbepaling en verderop in de zwschap. Nieuwsgierig ben ik en het werd toch vergoed. Maar het hoeft niet al te lang te duren, want na een paar oehs en ahss heb ik het ook gehad. Vond de seo een stuk interessanter.
fokking hell. daar zit ik ook! maar ik gebruik die pretecho al voor de nekplooimeting... jij doet die (dus) niet?quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:46 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
FBTOhttp://www.fbto.nl/fbto/z(...)oduct=null&fbto=null
Nope, wij hebben gekozen om geen nekplooimeting te doen. Het is 100 euro per zwangerschap die ze vergoeden aan pretecho of nekplooimeting zonder medische indicatie.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:48 schreef DJMomo het volgende:
[..]
fokking hell. daar zit ik ook! maar ik gebruik die pretecho al voor de nekplooimeting... jij doet die (dus) niet?
Vorige keer nog zo onwijs veel gezeik mee gehad zeg. Toen hadden we ook nekplooimeting laten doen. Weigerden ze te betalen. Terwijl in hun voorwaarden staat: "echo op eigen verzoek (nekplooimeting)". Heb ze dat letterlijk voorgelezen aan de telefoon. Goh mevrouw, u heeft misschien toch wel gelijk..quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:49 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Nope, wij hebben gekozen om geen nekplooimeting te doen. Het is 100 euro per zwangerschap die ze vergoeden aan pretecho of nekplooimeting zonder medische indicatie.
omg, dat is wel heel lomp ja.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:53 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Vorige keer nog zo onwijs veel gezeik mee gehad zeg. Toen hadden we ook nekplooimeting laten doen. Weigerden ze te betalen. Terwijl in hun voorwaarden staat: echo op eigen verzoek (nekplooimeting). Heb ze dat letterlijk voorgelezen aan de telefoon. Goh mevrouw, u heeft misschien toch wel gelijk..
Helpt mij eraan denken, dat ik ook nog een rekening moet opsturen... vergoeding voor zwangerschapscurus.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:54 schreef Mabawa. het volgende:
Ze hebben nu zo'n app. Foto's maken van de bonnen, invoeren en binnen een weekje stond het geld op mijn rekening. Echt super!
Oh ja..moet ik ook nog doen. Even bedenken hoe ik een automatische incasso in ga sturen naar Agisquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:59 schreef Wizzy het volgende:
[..]
Helpt mij eraan denken, dat ik ook nog een rekening moet opsturen... vergoeding voor zwangerschapscurus.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:14 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ja, nou word ik dus emotioneel.
Fijn Zand!
haha die sticker is figuurlijk. Maar ik heb wel een papieren kaart waar iedere keer een aantekening op wordt gemaakt dat je geweest bent. Wat de hartslag is van de kleine en moeders enz.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:25 schreef zandsculptuur het volgende:
Wizzy, fijn dat de vk tevreden was! Ik dacht dat die sticker altijd figuurlijk werd bedoeld , maar je krijgt dus een echte sticker voor op je kaart?!
De rekening ligt al weken thuis en is betaald. Ik krijg een gedeelte vergoed van de verzekeraar, als ik die rekening opstuur....quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:30 schreef Sull het volgende:
Heb je geen rekening gehad van de zwangerschapscursus? Ik had ook automatische incasso, maar kreeg toch een rekening.
Officieel is die niet verschoven, doen we volgende week bij de termijnecho. Maar vier dagen naar voren is de 17equote:Op donderdag 18 juli 2013 11:35 schreef DJMomo het volgende:
hahaha, dat smste ik ook naar mijn din, direct na de echo. Moest ze toen vreselijk om lachen.
Goed hoor zand!wat is je UD vooralsnog?
Vrijdag alweerquote:Op donderdag 18 juli 2013 12:35 schreef DJMomo het volgende:
wel tof dat je volgende week weer mag. wanneer, en hoever ben je dan?
Een vriendin van ons vond dat zo niet ge*l...een man met kind/kinderwagen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:33 schreef Soempie het volgende:
Zand wat ontzettend fijn! En volgende week alweer spieken.![]()
Cwen, leuk is dat he, om je man met zo'n kleintje te zien?
Ja, ze wilde die het liefst met 10-11 weken doen, liever dan met 12-13 weken.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
wat raar dat ze dan al de termijnecho doen
Ze krijgt nog een 2de wordt vaak dan ook niet meer gedaan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:45 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ja joh, als zij dat willen
zit er alleen wel lang tussen de termijn echo en 20 weken
Bij elke echo toch? Als ik bij de gyn ben is het een hele korte echo maar wel altijd het hartje.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:02 schreef zandsculptuur het volgende:
Laten ze bij de termijnecho ook het hartje horen trouwens?
Nee, hier lieten ze 'm alleen zien. Die ging echt als een gek te keerquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:04 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Bij elke echo toch? Als ik bij de gyn ben is het een hele korte echo maar wel altijd het hartje.
Aha oke. De jouwe lag niet meer in stuit van de week toch?quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:05 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier laten ze het hartje nooit horen met de echo.
Echt wat een verschil qua aanpak per z-huis/praktijk
Wat ik me van Sjaak herinner was dat wel zo in het ZH, bij de nekplooimeting, maar niet bij de vk, bij de termijnecho of SEO. En bij deze idd tot nu toe alleen het knippertje gezien, niet een hartritme grafiekje er onder of gehoord.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:02 schreef zandsculptuur het volgende:
Laten ze bij de termijnecho ook het hartje horen trouwens?
idd gedraaid. Ik hoop dat het zo blijft hoor het over krap 2wk wel.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:08 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Aha oke. De jouwe lag niet meer in stuit van de week toch?
De mijnese nogsteeds wellekker dwars
quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:20 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
idd gedraaid. Ik hoop dat het zo blijft hoor het over krap 2wk wel.
Oke tnx met 35 weken heb ik weer een groeiecho dus dan moet ze wel normaal liggenquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:24 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
pas ver tegen t einde geloof ik, 36 wkn dacht ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |