abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129009422
Zwangerschap & geboorte

24 juli: Sylver (meisje)
31 juli Suusz (jongetje)

16 augustus: Hilliebillie
16 augustus: Cwen (meisje)
16 augustus: Hilzillah (jongetje)
17 augustus: Laiveneertiekje
18 augustus: Wizzy
21 augustus: Sull

06 september: sharpdressedman
13 september: Kleurdoos (meisje)
24 september: Spewey (jongetje)
27 september: Ymme (jongetje)
28 september: -Bubseltje- (meisje)

06 oktober: GotC & YUR (jongetje)
12 oktober: Jipster
16 oktober: Ferrari_rood
17 oktober: Urla (meisje)
20 oktober: Rossdale (papa)

08 november: Bla_Bla_Bla (meisje)
12 november: Limone (meisje)
22 november: martine1984 (jongetje)
23 november: Mabawa. (jongetje)
27 november: Purple010 (jongetje)

05 december: Sethiwe
06 december: angelatje
***14 december: Soempie & Wiebelkont***
***20 december: ProjSkippy & KixAss456***

2014

03 januari: ikke_84
07 januari: Vanyel
08 januari: Flowerbox
21 januari: Lettersoep
24 januari: Lelie81
Eind januari: Linda2205 (tweeling)
Eind januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo
06 februari: RunForrestRun
06 februari: WupWup
21 februari: zandsculptuur
24 februari: nummer_zoveel

06 maart: klaprooss

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_129009439
Ik sloot hem... Nog aanpassingen??
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:09:03 #3
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129009520
Niet dat ik weet!
pi_129010333
Klaproos eerste echo morgen! Spannend hè!
Wij hebben morgen de tweede, met euh.. 10 weken? 11 weken? Jongens, ik kan 't nou al niet meer bijhouden, hoe moet dat nou als straks die zwangerschapsdementie er nog overheen komt?

Toch heb ik me nog maar even ingeschreven voor een hardloopwedstrijd op 20 oktober, ga gewoon kijken hoe bol ik dan al ben en of het nog te doen is, anders doe ik alleen mee aan de clinic vooraf en ga ik langs de kant staan aanmoedigen *O* .
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:32:30 #5
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129010378
Volgens mij geen aanpassingen, de vorige was net nieuw :+ .
pi_129010413
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:31 schreef RunForrestRun het volgende:
Wij hebben morgen de tweede, met euh.. 10 weken? 11 weken? Jongens, ik kan 't nou al niet meer bijhouden, hoe moet dat nou als straks die zwangerschapsdementie er nog overheen komt?

Toch heb ik me nog maar even ingeschreven voor een hardloopwedstrijd op 20 oktober, ga gewoon kijken hoe bol ik dan al ben en of het nog te doen is, anders doe ik alleen mee aan de clinic vooraf en ga ik langs de kant staan aanmoedigen *O* .
jij bent gek :D
pi_129010460
quote:

11.

en je bent knetter met je hardloopwedstijrd. Maar heej, die nick zal je wel niet voor niets gekozen hebben!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129010533
Hardlopen??? Rfr poeh respect voor je. En neem een ticker doe houdt het voor je bij.
Zand het klinkt allemaal heef positief met je buik die groeit.
pi_129010625
Het is maar 8 kilometer!
Dat loop ik nu ook drie keer per week.. Misschien was ik wel iets te enthousiast maar we gaan met een hele groep en dat leuk me wel een keertje leuk :@.
Ik heb ook geen idee hoeveel ik al gegroeid zal zijn, straks blaas ik helemaal op in de aankomende paar weken! :o
It will set you free
pi_129010672
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:34 schreef DJMomo het volgende:

[..]

11.

en je bent knetter met je hardloopwedstijrd. Maar heej, die nick zal je wel niet voor niets gekozen hebben!
noem je r nou een schlemiel ? :P
pi_129010702
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:39 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

nee, jij gaat lekker met je "je bent gek". O-)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129010704
Ja Skip moet nog ff zeggen wat t wordt dan kan je ook vermelden :p

Ik had ook pijnlijke steken onder in me buik ter hoogte van de eierstokken. Bleek bandenpijn te zijn. nu heb ik t nog af en toe, maar niet meer zo erg.

Hil wat leuk een vrijgezellendag! Maar t lijkt me ook best pittig met al die activiteiten. Ik krijg honger als ik aan die bbq en lunche denk jam jam :)

Bij de vk waar ik zit worden ook veel echo's gemaakt. Ik vind t wel bijzonder om te zien hoe snel de groei gaat.
Sinds een paar dagen voel ik ook wat bewegingen <3 niet de plopjes waar jullie t over hebben maar ik voel wat schuiven.
pi_129010838
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:39 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:40 schreef DJMomo het volgende:

[..]

nee, jij gaat lekker met je "je bent gek". O-)
Ik voel de positieve vibes aan alle kanten om me heen! ;(

( _O- )
It will set you free
pi_129010890
Run Forrest Run!

:')

Maarre, serieus, _O_ zelfs non-zwanger trek ik dat al niet.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129010924
Rfr maar 8km..... ben al buiten adem als ik eraan denk haha. Maar ach je kan idd altijd stoppen als t niks wordt en erbij zijn en aanmoedigen is ook leuk
pi_129011136
RFR, wow... Hoe ver ben je dan? Fanatiek hoor!

Klaproos, spannend!
Home is where the O+ is...
pi_129011151
RIP aan je doos, RFR ;(
pi_129011204
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:51 schreef Limone het volgende:
RIP aan je doos, RFR ;(
Waarom haar doos? Hoe loop jij hard? :D
pi_129011268
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:51 schreef Limone het volgende:
RIP aan je doos, RFR ;(
Die doet het toch al niet meer :o .

Hoever ben ik dan, euh 24 weken. Misschien was het toch ietsjes te enthousiast..
It will set you free
pi_129011371
Ja, waarschijnlijk wel :D. Ben je al eerder zwanger geweest?
pi_129011372
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:53 schreef Cwen het volgende:

[..]

Waarom haar doos? Hoe loop jij hard? :D
Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik niet hardloop, maar na een flinke wandeling heb toch echt wel heel erg last van de doos/schaambot-regio. :o
pi_129011430
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:57 schreef Limone het volgende:

[..]

Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik niet hardloop, maar na een flinke wandeling heb toch echt wel heel erg last van de doos/schaambot-regio. :o
Ahhh... Dat is bij mij het enige onderdeel dat geen pijn doet :D
pi_129011508
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:57 schreef Cwen het volgende:
Ja, waarschijnlijk wel :D. Ben je al eerder zwanger geweest?
Nee, vandaar het enthousiasme. Ik heb ook geen idee hoe ik dat voor me moet zien, wanneer ik zeg maar echt ga groeien..
Tja, alle directe collega's lopen mee, iedereen was hartstikke fanatiek, dus ik dacht: "Dat kan vast nog wel!"
It will set you free
pi_129011550
Ik heb overigens geen dozen-pijn, soms wat rugpijn maar dat zal van de groeiende borsten komen.
Heb (nu al!) van die beha-verbreders moeten kopen.
It will set you free
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:16:03 #25
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129012199
quote:

Oef, succes :o Ik als fanatieke hardloopster (3x pw 10+ km bij atletiekvereniging) ben gestopt met echt afstanden rennen bij 15 weken. Laatst met 25wk nog 15x1min gelopen..nou, m'n bekkenbodem viel er bijna uit :D! Luister goed naar je lichaam!

Ik heb net met tranen en al (zoals alleen zwangeren kunnen) mijn falen ik-ben-lichamelijk-en-geestelijk-op toegegeven aan m'n leidinggevende. Hij gaat het bespreken met m'n coördinator voor evt oplossingen. Zucht.
pi_129012427
GotC :*. Wat niet gaat, dat gaat niet, hopelijk denken ze een beetje met je mee!
pi_129012429
Wie weet doe je het 'gewoon ff' RFR! Ik kan het je zelfs niet nadoen er over te denken :D

Spannend al die 1e (en 2e, 3e, 4e.....) echo's! Ik heb er nu 4 of 5 gehad en ben steeds weer zenuwachtig. Zal er ook nog wel een aantal krijgen omdat ze de groei willen volgen ivm hypertensie. Sowieso ook nog een 3d echo eind september.

Zo uitslag urinekweek, het is schoon. Gister eerste eitje gehad en dat doet ook goed z'n werk. Over 2 dagen maar aan de frambozen tomaat en avocado, best fijn voor vriendlief :Y)
pi_129012445
Oh Gotcie! :* Heel goed dat je het hebt aangegeven! Niemand behalve jijzelf kan voor jou opkomen..
pi_129012554
GOTC, goed dat je 't hebt aangegeven! :*
En dank voor het advies :) .
It will set you free
pi_129012596
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:16 schreef GotC het volgende:

[..]

Oef, succes :o Ik als fanatieke hardloopster (3x pw 10+ km bij atletiekvereniging) ben gestopt met echt afstanden rennen bij 15 weken. Laatst met 25wk nog 15x1min gelopen..nou, m'n bekkenbodem viel er bijna uit :D! Luister goed naar je lichaam!

Ik heb net met tranen en al (zoals alleen zwangeren kunnen) mijn falen ik-ben-lichamelijk-en-geestelijk-op toegegeven aan m'n leidinggevende. Hij gaat het bespreken met m'n coördinator voor evt oplossingen. Zucht.

Rot dat het moet en het voelt misschien als falen, maar goed dat het gebeurd is! Hopelijk komt er een goed plan! Weet nu ook voor een volgende keer dat je het niet tot dit punt moet laten komen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129012660
Jeetje Mabawa, wat akelig, je spoiler. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Limone op 16-07-2013 17:41:33 ]
pi_129013081
Goedzo GotC! Is geen falen. Je lichaam is zwanger!!
Mawaba, wat griezelig!!

Wow RFR.. Wat alle anderen zeggen!! Echt WOW! Maar... Misschien doe je het gewoon 'even'. *O*

En Cwen, ik ga je ook even een PM sturen over hypnobirthing...
pi_129013230
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:26 schreef Limone het volgende:
Jeetje Mabawa, wat akelig, je spoiler. :{
Het lijkt misschien erger dan het was hoor, niets gebeurd en een kwestie van seconden of deeltjes daarvan. Maar het idee dat... blugh. Nooit meer, ik heb nu een zoon om voor te zorgen en dat doe ik door goed voor mezelf te zorgen en op te passen!
pi_129014385
Ja! O+
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:33:27 #35
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129014900
Gotc :* is geen falen, wat niet gaat, gaat niet :*
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:00:02 #36
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129015708
Bedankt dames O+ :* Stond gelijk bij het lezen van jullie berichtjes weer te tranen in de bieb. Jullie hebben ook zeker gelijk, en het is precies wat Mabawa zegt :Y
Komt wel goed, maar moet mezelf even goed in de gaten houden.
pi_129016130
Wat goed dat je aan de bel hebt getrokken gotc!

En iemand zij dat ze geen plopjes maar geschuif voelde...dat had ik ook in het begin :)
pi_129017526
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:12 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wat goed dat je aan de bel hebt getrokken gotc!

En iemand zij dat ze geen plopjes maar geschuif voelde...dat had ik ook in het begin :)
Ik ook! Meisjes schijnen dat vaker te doen dan jongetjes... ;)

Mabawa, kan me voorstellen dat dat letterlijk een wake up call was! Luister idd naar je lichaam, dat is nooit falen :)
pi_129017973
Mijn eerste meisje plopte hoor ;)
pi_129018162
Schijnen, he, schijnen ;). De eerste beweging hier was een enorme schuif, was echt te bizar :D
pi_129021096
Hier ook sinds ongeveer een week duidelijke plopjes O+ en als ik mijn hand op mijn buik leg word de kleine actief. echt zo mooi.
pi_129021316
Heerlijk toch al dat geschuif en geplop :)

Gotc goed dat je t nu aangegeven hebt, nu kunnen ze er rekening me houden en hopelijk komen ze met een goed plan.

Mabawa dat klinkt best eng. Maar goed dat je nu wat minder ver hoeft te rijden.
pi_129022461
gotc aan jezelf en aan je baby denken hoor. Goed dat je voor jezelf hebt gekozen hoe moeilijk dat ook is.
Mabawa dat is echt eng he? Gelukkig is er niks gebeurd.

Hier morgen weer naar het z-huis dan hoor ik of ik op vakantie mag. Ik ga uit van wel. Al vond vriend mij er slecht uitzien. Nou volgens mij komt dat door de mevrouw die vandaag niet kon harsen. Auw echt ik heb nog nooit zo's pijn gehad en het is nu nog steeds rood en dik.
pi_129028336
Auw, hier de hele middag en avond al een flinke verbouwing in m'n buik, zo erg dat ik er misselijk van werd. Kan echt geen een houding fatsoenlijk aannemen en continue harde buik zo ongeveer. Dacht dat ik niet overdreven veel gedaan had vanmorgen (en vanmiddag zelfs flink rust gehouden).

Sorry moest het ff kwijt, zal na wat slaap vast beter gaan..
pi_129033688
Ik heb tot nu toe weinig geslapen vannacht lijkt het. Maagzuur, ik voel me er zo beroerd door....

Nu maar even kijken of wat eten helpt.
pi_129033972
Goedemorgen bollies! Ik mag mezelf feliciteren met mn eerste middernachtelijk'Sjit ik moet plassen' bed verlaat actie. *O*

Ik hoop dat je op vakantie mag fr! Even lekker weg. Hoe is het met je hars verwondingen?

Hilliebillie goed geslapen? Heeft je buikkleintje zich gedragen vannacht?

Laiv met maagzuur... bah! Dus vanaf vandaag vriendjes worden met de rennies?

Ik heb gisteren met het mupke van vriendinnetje gekoeld. Jeetje wat is ze mooi en klein. Vandaag vast naar de notatis om de huwelijks akte op te laten stellen ;) O+
  woensdag 17 juli 2013 @ 08:15:21 #47
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_129034161
Goedemorgen! Gisteren een dag zonder internet gezeten, dus ik heb een hoop om terug te lezen :)

Vandaag 39 weken!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_129034251
Hoop dat je een beetje geslapen hebt Hillie! :* voor Tiekje die dus een maagzuurrijke nacht had. Rotgevoel is dat.
Sylver 39 weken!!!

Heerlijk he Hilz, baby kroelen! O+ Veel plezier bij de notaris ;)
pi_129034344
Hillzillah, ik was al goede vriendjes met de antagel, maar dat hielp dus niet genoeg...

Gelukkig nog geslapen tot 10 voor 8, toen hoorde mijn zoontje de vuilniswagen, dus die was niet meer te houden..
pi_129034528
hillz, welkom bij de club :P

Leuk, baby kroelen :) alhoewel ik babytjes van andere vasthouden maar eng vindt, bang dat ik iets stuk maak :')

hopelijk mag je weg FR

Hillieb, vervelend zeg, hopelijk gaat het vandaag beter

lavineertekje als je er s'nachts last van hebt proberen je hoofdeinde wat te verhogen..schijnt beter te zijn.

Hier vanavond weer controle bij vk..maar das niet meer als hartje luisteren, bloeddruk meten en weer wegwezen :)
En alleen vandaga en morgen nog werken en dan vakantieeee, lekker weekje naar zweden eindelijk de kleine van mijn schoonzusje bewonderen :)
pi_129034754
Hier op zich wel goed geslapen, en zelfs een keer niet naar het toilet gehoeven vannacht (ooit mag ik er wel 3/4 keer aan geloven) en dat terwijl ik juist best veel gedronken had gisteren tegen bedtijd ;)

Hilz de eerste keer dat je er s nachts uit moet is idd wel vervelende, hoop voor jou dat het slechts bij een keer per nacht blijft..

Ferrari ik hoop dat je gewoon lekker op vakantie mag! Waar wil je naar toe gaan? Is wel gewoon lekker, even er tussen uit even genieten!

Hilz altijd leuk babykroelen! Ik mag vanavond ook (al is deze baby al een week of 10 ivm verbouwing geen tijd gehad om eerder te gaan ;( )
Ben ook zo benieuwd hoe Jelle er op reageert.. Toen ik vanmorgen zei dat we vanavond naar een baby gaan kijken zei hij heel resoluut NEE..
Vorige keer dat we op kraanvisite geweest zijn vond hij het ook wel spannend (paar weken terug) en begon zelfs een beetje mee te huilen toen de baby begon te huilen, wist niet wat hij er mee aan moest denk ik ;)
Op het kdv is hij wel altijd lief en geïnteresseerd voor de baby's (maar die zijn net wat ouder)

Laiv wat vervelend dat je zon last hebt van maagzuur ondanks de antagel :*

En bla lekker vakantie bijna en lekker er tussenuit babyknuffelen! O+
pi_129035055
Mabawa wat eng!

Goed naar je lichaam geluisterd Gotc.

Hoop dat je groen licht krijgt om op vakantie te gaan FR

Sylver 39 weken *O*

Leuk naar Zweden Bla *jaloers* :D

Hillz ook een onderbroken nacht, zuigt, hoewel ik meestal op de automatische piloot naar de badkamer waggel en weer terug in bed binnen 0.2 seconden weer slaap.

Straks allerlaatste afspraak bij de VK, ze wilde deze afspraak nog door laten gaan om alles af te sluiten, kan ik meteen vragen of ze wel de controles in het kraambed wil doen ;)
  woensdag 17 juli 2013 @ 10:01:23 #53
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129035656
Maagzuur:
Rennie is vaak maar een tijdelijke oplossing, waarom niet aan de Ranitidine?
pi_129035740
Hillie nog een beetje kunnen slapen?
L'tiekje nog een beetje kunnen slapen? Maagzuur is zo een bitch.
Klaproos today is Your day het is bijna middag.
Hilz veel plezier met baby knuffelen.
Mijn hars verwonding is gewoon een brandwond. En ben er echt pissig over. Behalve dat ik nu echt voor joker loop doet het ook echt pijn. Smeer nu telkens met bepathen cool spray maar het is een ongelukkig plekje om in te smeren. Denk dat ik toch maar een negatieve review achterlaat.

Thanks voor alle vakantie wensen ik verwacht dat ik gewoon mee mag. Oké afgelopen nacht dacht ik er anders over, we gaan naar de buurt van Parijs dus niet ver weg.
Vriend dacht op zijn minst dat ik weeën oid had. Dat was het niet ik was zo misselijk ivm met een slokdarm die in brand stond was het na 10 min jammeren toch enkeltje wc -O- kon daarna nog niet slapen want nog steeds heel misselijk.
pi_129035774
ja, rooss, succes vandaag!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129035840
FR balen van vannacht zeg! En dat je je nu nog steeds rot voelt! En dan ook nog eens een verbranding, zal dat zeker melden idd! We duimen dat je mee mag.
Hoop dat je dan een beetje kan genieten van je vakantie en je je al weer wat beter voelt! Wanneer gaan jullie?

Lekker zweden bla! Veel plezier alvast!
♥ J & S
pi_129035871
Dank dames! Zit nu lekker lui op de bank 'te wachten' . Er is ook zo veel,op tv de laatste dagen :')
♥ J & S
pi_129035873
Oh nee F_R! Op je gezicht?!

Ik had laatst zelf mijn buik geharst en toen had ik ook een soort brandwond.. maar dat was eigen schuld.
pi_129035883
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:11 schreef klaprooss het volgende:
FR balen van vannacht zeg! En dat je je nu nog steeds rot voelt! En dan ook nog eens een verbranding, zal dat zeker melden idd! We duimen dat je mee mag.
Hoop dat je dan een beetje kan genieten van je vakantie en je je al weer wat beter voelt! Wanneer gaan jullie?

Lekker zweden bla! Veel plezier alvast!
Van het weekend.
Het zou wel goed komen ik heb alleen niet op schade ide vorm van pigmentvlekken daar ben ik wel gevoelig voor.

Hou je het nog een beetje vol met wachten?
pi_129035899
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:12 schreef Limone het volgende:
Oh nee F_R! Op je gezicht?!

Ik had laatst zelf mijn buik geharst en toen had ik ook een soort brandwond.. maar dat was eigen schuld.
Ja op mijn wenkbrauwbot. Echt nog nooit gehad. En ik laat ze altijd een stukje harsen. Heel veel kleine rot haartjes daar.
pi_129035942
Wat slordig zeg. Ik zou ze even bellen om het te melden. Wie weet hebben ze ook nog een goede tip om het te verzorgen?
pi_129035976
Veel succes zo Klaprooss! Wat kijk je nu? Ik moet nog een uur hometrainen en ga een docu kijken, maar als je iets leukers kijkt dan houd ik mij aanbevolen!
  woensdag 17 juli 2013 @ 10:16:40 #63
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129035983
FR wat nasty van dat harsen! :X Hoop dat je hoort dat je lekker op vakantie mag.

Bla, veel plezier in Zweden!

Roos..nog een paar uurtjes :) Duurt lang dan he?

Maagzuur en niet-slapers.. :*
  woensdag 17 juli 2013 @ 10:18:35 #64
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_129036030
Klaprooss! Veel succes en nog meer plezier straks!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_129036070
Verbranden met harsen??? Christus wat een klunzen!! En al helemaal boven je oog!
Ik ga straks lekker een stukje fietsen met vriendin en haar mini meisje. Ik wordt helemaal simpel van dat bank hangen. Buiten zijn ze de hele wijk aan het asfalteren dus de tuin is niet te doen. Niet voor de herrie maar voor de stank. :r

Nog maar een paar uurtjes klaproos! *O*
pi_129036096
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:12 schreef klaprooss het volgende:
Dank dames! Zit nu lekker lui op de bank 'te wachten' . Er is ook zo veel,op tv de laatste dagen :')
hallo, de tour.wat wil je nog meer?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129036124
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:01 schreef NoBoNo het volgende:
Maagzuur:
Rennie is vaak maar een tijdelijke oplossing, waarom niet aan de Ranitidine?
quote:
Kan ik dit medicijn gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?
Zwangerschap
Over het gebruik van dit middel tijdens de zwangerschap is nog te weinig bekend. Meld aan uw arts en apotheker zodra u zwanger bent of binnenkort wilt worden. Mogelijk kunt u (tijdelijk) overstappen op een ander middel dat wel veilig is tijdens de zwangerschap.
Borstvoeding
Gebruik dit medicijn NIET als u borstvoeding geeft of stop de borstvoeding. Van dit medicijn komt namelijk vrij veel in de moedermelk terecht. Het kan bijwerkingen bij het kind geven. Wilt u borstvoeding geven, overleg dan met uw arts of apotheker. Mogelijk kan de arts u (tijdelijk) een ander middel voorschrijven, dat u wel veilig kunt gebruiken.
  woensdag 17 juli 2013 @ 10:23:46 #68
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129036144
FR wat naar -O-

Bla fijne vakantie!

Klaproos veel suc6!
pi_129036158
thnx dames :)
pi_129036181
Wachten is niets, de tijd gaat te langzaam nu. Ik kan natuurlijk het huishouden doen :')

De tour? Ik vind alleen de laatste 20 min leuk :+!

Limone helaas geen tip, kijk nu TLC maar dat is ook niets. Zucht, welke docu ga je kijken?
♥ J & S
pi_129036224
Hoef je niet te werken vandaag, klaprooss?
Wel spannend, vanmiddag weet je meer :D
Ik mag morgenochtend, denk niet dat ik kan slapen vannacht :').
pi_129036274
Nee zand, heb lekker weekend! Werk in de zorg :). Zaterdag weer pas aan t werk.

Haha het slapen ging hier wel goed, hoe laat mag jij?
♥ J & S
pi_129036353
heb je geen leuke serie die je kunt downloaden
of boodschappen die je moet doen
of bij iemand op de koffie

of een klusje wat toch moet gebeuren (als ik me verveel danworden meestal eindelijk de klsujes gedaan die anders blijven liggen, zo heb ik afgelopen week de stoel van de babykamer geschuurd en geschilderd en de garage opgeruimd *) )

ow en tip voor volgende keer..afspraken voor echo's e.d s'morgens vroeg plannen :P
  woensdag 17 juli 2013 @ 10:36:14 #74
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129036403
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:49 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik ook! Meisjes schijnen dat vaker te doen dan jongetjes... ;)

Mabawa, kan me voorstellen dat dat letterlijk een wake up call was! Luister idd naar je lichaam, dat is nooit falen :)
Da's die stomp/visje theorie. Stomp (plop) = jongetje, visje (aai) = meisje.

---

Goed dat je aan de bel getrokken hebt, GotC!

Klaproos: Veel plezier straks!

Shit, nou ben ik de rest als nog vergeten.. -O-

[ Bericht 9% gewijzigd door ProjSkippy op 17-07-2013 10:43:20 ]
pi_129036687
Haha je hebt gelijk bla! Maar vanwege m'n werk wilde ik het liever later op de dag, werk onregelmatig en als ik had moeten werken had dat gekund.

Ik kijk nu heel Engeland bakt. Vind heel Holland bakt ook leuk dus dit zal ook wel oke zijn! Daarna douchen en waarschijnlijk toch even het huis doen!
Net wel een positief telefoontje van vriend, het is vrijwel zeker dat hij aangenomen is voor een nieuwe baan *O* . Alleen het salaris moet nog besproken worden maar man ik ben nu al blij!

goed bezig, en dat in 1 dag? Leuk!
♥ J & S
pi_129036833
FR, wat balen en heel eerlijk gezegd ben ik blij dat het je wenkbrauw is, ik dacht eerst ergens anders... :'(
Maar ruk van de misselijkheid en ik hoop echt dat je lekker op vakantie mag!

Klaproos, de tijd gaat voorbij, echt! Spannend!

Limone,een uur op de hometrainer... Ik wil ook maar die van mij staat al weken stof te vergaren! :(

Bla, fijne vakantie!

Hilz, dat is een mindere mijlpaal, maar een mijlpaal none the less ;)! Hier nog steeds niet eruit om te plassen, maar ik word vaker wakker met darmkramp, volgens mij zitten die een beetje in de verdrukking...

Maar eerst mag ik zo naar de vk, geboorteplan bespreken en kiddo spieken!
pi_129036930
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:52 schreef Cwen het volgende:
FR, wat balen en heel eerlijk gezegd ben ik blij dat het je wenkbrauw is, ik dacht eerst ergens anders... :'(
Maar ruk van de misselijkheid en ik hoop echt dat je lekker op vakantie mag!

Klaproos, de tijd gaat voorbij, echt! Spannend!

Limone,een uur op de hometrainer... Ik wil ook maar die van mij staat al weken stof te vergaren! :(

Bla, fijne vakantie!
Welke pijnlijke plek dacht jij dan? De nu niet meer te harsen plek?
pi_129036936
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:47 schreef klaprooss het volgende:
Haha je hebt gelijk bla! Maar vanwege m'n werk wilde ik het liever later op de dag, werk onregelmatig en als ik had moeten werken had dat gekund.

Ik kijk nu heel Engeland bakt. Vind heel Holland bakt ook leuk dus dit zal ook wel oke zijn! Daarna douchen en waarschijnlijk toch even het huis doen!
Net wel een positief telefoontje van vriend, het is vrijwel zeker dat hij aangenomen is voor een nieuwe baan *O* . Alleen het salaris moet nog besproken worden maar man ik ben nu al blij!

goed bezig, en dat in 1 dag? Leuk!
Goed nieuws voor je vriend *O*
pi_129036990
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:55 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Uh-huh... Ik ken er, die moeten in hun zwangerschap er ook daar optimaal uitzien... Ieuw.
pi_129037016
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:56 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Goed nieuws voor je vriend *O*
Klaproos, wat fijn!! *O*
pi_129037037
Klinkt goed klaproos :)
pi_129037069
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:58 schreef Cwen het volgende:

[..]

Uh-huh... Ik ken er, die moeten in hun zwangerschap er ook daar optimaal uitzien... Ieuw.
Dat laat ik nu wel uit mijn hoofd. Al ben ik vanmorgen wel met een scheermesje aan de gang geweest. Wil toch naar het zwembad volgende week. En volgens mij mag ontharingscrème oid nu niet.
pi_129037141
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:01 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dat laat ik nu wel uit mijn hoofd. Al ben ik vanmorgen wel met een scheermesje aan de gang geweest. Wil toch naar het zwembad volgende week. En volgens mij mag ontharingscrème oid nu niet.
Hèhè, zelfs een scheermesje vind ik dapper... Maar ik heb momenteel ook iets meer buik ;).

Ik kan me voorstellen dat ontharingscreme niet handig is nu, nee.
pi_129037241
scheermesjesgaat ier ook niet meer zo heul handig..moet een buik aan de kant duwen wil ik zien wat ik doe :')
pi_129037259
Je bent ook een heel stuk verder hè.
Ik vind mijn buik al echt mega.
pi_129037261
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:58 schreef Cwen het volgende:

[..]

Auw de gedachten alleen al.. Ik kan zelfs al niet meer hebben ladyshave.. Omdat ik voor m'n gevoel alles open trek..
:'( das ook nie alles..

Ontharingscrème is hier het enige wat wel nog werkt.. Eigenlijk niet bij nagedacht dat dat niet zou mogen??
  woensdag 17 juli 2013 @ 11:11:09 #87
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129037356
Kale kano's! *O*

Het liefst natuurlijk ook tijdens de zwangerschap, maar goed ik kan me er wel iets bij voorstellen dat dat voor de dames niet prettig is, dus het is zeker geen moeten.
pi_129037383
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:30 schreef klaprooss het volgende:
Nee zand, heb lekker weekend! Werk in de zorg :). Zaterdag weer pas aan t werk.

Haha het slapen ging hier wel goed, hoe laat mag jij?
Ik mag morgen al 's ochtends :).
Heb er een beetje raar gevoel bij :').
Ik denk dat het wel goed zit, maar ga er ook vanuit dat het mis kan zijn. En dan zie ik vooral heel erg op tegen al het gedoe wat daar dan weer bij hoort... naja, we zien het wel :).
pi_129037399
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:55 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

In een salon kan dat prima 8-).
pi_129037518
oh, heel holland bakt O+ martine O+ de billenknijpster :7
en fijn nieuws voor je vent, klaprooss!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 17 juli 2013 @ 11:20:03 #91
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129037598
IT was het toch klaprooss? Daar zoeken ze gelukkig nog wel wat goed personeel, dat scheelt!
pi_129038206
NoBoNo geen it, hij zit in de reclame. Nu een eigen bedrijf maar hij gaat er bijna aan onderdoor. En tja als er ook nog een kleintje bij komt is het wel prettig om wat vastigheid te hebben qua salaris. Het zal alsnog een hele rit worden. Z'n compagnon doet moeilijk, maar dan ook echt moeilijk en op een vervelende manier. Lastig maar ook daar komen we doorheen!

Vanmiddag kom,ik terug met hopelijk goed nieuws! Fijne dag :*
♥ J & S
pi_129038460
FR wat rot van de harsbrandplek! Hopelijk in het zh alles goed en mag je lekker weg.

Rooss spannend!!!! Goed nieuws voor je (8>
  woensdag 17 juli 2013 @ 12:12:21 #94
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129039200
Fijn nieuws Roos! *O* Vanmiddag door voor nóg meer goed nieuws! :)

Pfoeh, dat scheren daar beneden is ook nog een gedoe. Voorheen kon ik m'n buik gewoon wat verplaatsen..nou, nu echt niet meer :')
pi_129039258
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:52 schreef Cwen het volgende:

Maar eerst mag ik zo naar de vk, geboorteplan bespreken en kiddo spieken!
Is ook niet leuk. Maar nog even Swennie! Dan kan je aan je herstel werken. Hebben ze je daarover al iets van prognoses gegeven?
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:13 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

In een salon kan dat prima 8-).
Nou, liever niet in die van f_r :+

quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:25 schreef klaprooss het volgende:
Wachten is niets, de tijd gaat te langzaam nu. Ik kan natuurlijk het huishouden doen :')

De tour? Ik vind alleen de laatste 20 min leuk :+!

Limone helaas geen tip, kijk nu TLC maar dat is ook niets. Zucht, welke docu ga je kijken?
Ik keek 'Mijn geniale broer Harry' Op zich een goede docu, maar er zitten ook close-ups van alcoholverslaafden in en ik word altijd erg onpasselijk van de (gezichts)huid van alcoholverslaafden. Dus net zwanger niet echt een aanrader. Dan is Heel Holland Bakt een betere voor de volgende keer :)

Fijn van je vriend!

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:34 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
heb je geen leuke serie die je kunt downloaden
of boodschappen die je moet doen
of bij iemand op de koffie

of een klusje wat toch moet gebeuren (als ik me verveel danworden meestal eindelijk de klsujes gedaan die anders blijven liggen, zo heb ik afgelopen week de stoel van de babykamer geschuurd en geschilderd en de garage opgeruimd *) )

ow en tip voor volgende keer..afspraken voor echo's e.d s'morgens vroeg plannen :P
Wat lekker pro-actief! Ik ga dan meestal een boek lezen. Of, als ik mij daarop niet kan concentreren, oude tijdschriften..
  woensdag 17 juli 2013 @ 12:16:17 #96
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129039353
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:12 schreef GotC het volgende:
Fijn nieuws Roos! *O* Vanmiddag door voor nóg meer goed nieuws! :)

Pfoeh, dat scheren daar beneden is ook nog een gedoe. Voorheen kon ik m'n buik gewoon wat verplaatsen..nou, nu echt niet meer :')
Ook dat kun je laten doen! ;-)
pi_129039386
nja meestal als ik al het punt heb bereikt dat ik me verveel kan ik daar de rust niet voor vinden :P
pi_129039477
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:17 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
nja meestal als ik al het punt heb bereikt dat ik me verveel kan ik daar de rust niet voor vinden :P
heerlijk! Alhoewel vervelen ook goed is (of geldt dat alleen voor kinderen?)..
  woensdag 17 juli 2013 @ 12:19:46 #99
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129039478
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:16 schreef NoBoNo het volgende:

[..]

Ook dat kun je laten doen! ;-)
Pfuh :D Ammenooitniet.
  woensdag 17 juli 2013 @ 12:21:01 #100
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129039523
Man/vriend wil daar niet bij helpen? :?
Nou ja dan moet ik ook niet zeuren! hahaha
pi_129039586
Goedemiddag!
Vanmorgen eindelijk weer even wat meer kunnen uitslapen, dus heb weer wat slaap uurtjes ingehaald, jeej :)

Klaproos, bijnaaa! Succes vanmiddag en ook vooral met het wachten ;) En fijn dat je vriend waarschijnlijk een nieuwe baan heeft!
Bla en hopelijk FR, bijna vakantie w/
En FR, succes met de brandwond, wel echt slecht hoor! Zou inderdaad nog wel even bellen of een review achterlaten..

Sylver, 39 weken, gaat snel nu! Alles al voorbereid staan en klaar :) ?
En hier vandaag dus 38 weken *O* !
pi_129040048
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:19 schreef Limone het volgende:

[..]

heerlijk! Alhoewel vervelen ook goed is (of geldt dat alleen voor kinderen?)..
Geen idee, maar als ik of mijn dochter zich verveeld is dat neit goed voor onze omgeving :P
pi_129040108
:D Zielig voor je vent!
pi_129040347
Vervelen is een kunst O+
  woensdag 17 juli 2013 @ 12:53:16 #105
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_129040554
Zo, ben weer bijgelezen, maar nu ben ik de helft alweer vergeten :@

Klaproos iig succes vanmiddag!

En Suus alweer 38 weken! *O*
Schiet bij jou ook al aardig op! Jij alles al zo'n beetje klaar? :)

Hier staat en ligt alles klaar (geloof ik, heb de hele tijd het idee dat ik van alles vergeet!), al heb ik het idee dat het huis nooit schoon genoeg is naar mijn smaak Maar ook geen zin om alles over te blijven doen :@
pi_129040719
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:37 schreef Limone het volgende:
:D Zielig voor je vent!
:Y
pi_129040771
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:53 schreef Sylver_ het volgende:
Zo, ben weer bijgelezen, maar nu ben ik de helft alweer vergeten :@

Klaproos iig succes vanmiddag!

En Suus alweer 38 weken! *O*
Schiet bij jou ook al aardig op! Jij alles al zo'n beetje klaar? :)

Hier staat en ligt alles klaar (geloof ik, heb de hele tijd het idee dat ik van alles vergeet!), al heb ik het idee dat het huis nooit schoon genoeg is naar mijn smaak Maar ook geen zin om alles over te blijven doen :@
Ja, ik heb ook het gevoel dat ik nog dingen vergeet. Komt denk ik ook omdat je bijna 9 maanden steeds een beetje bezig bent met dingetjes voorbereiden/kopen etc. dat je je eigenlijk ook niet kan voorstellen dat alles nu 'helemaal klaar' is..
Ik heb nu in ieder geval de babywasjes gedaan en de ziekenhuis tas bijna gereed. Moet alleen nog kleding voor als ik weer naar huis mag, telefoon en lader, toiletartikelen, iets te lezen etc inpakken.. Maar meeste heb ik komende tijd nog nodig hier :)
Geboortekaartjes liggen nu voor een (hopelijk) laatste aanpassing bij de drukker. Schoonmaakdrang heb ik dan weer minder :@
pi_129040846
Ben weer terug met een dikke sticker van de vk! *O*

En mijn (voor)gevoel was juist: uit de echo en op de hand bleek dat de kiddo nu al op ruim 3 kg wordt geschat :D. Ze heeft ook echt al spekwangen en dikke knuistjes O+ :D O+

Limone, tja, dat ligt eraan hoe mijn bekken door de bevalling heenkomt. De eerste 5 dagen daarna wordt het sowieso bedrust en dn met behulp van de fysio of de osteopaat weer opbouwen. Maar het kan maanden duren... Ik zie het wel.
pi_129040923
spekwangetjes O+

En babywasje...lijkt me heerlijk om daar straks aan te beginnen. Vondt ik vorige keer ook al een genot hihi
  woensdag 17 juli 2013 @ 13:07:27 #110
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129040947
Ben benieuwd of de mijne ook al een beetje een spekkerd is O+ strakjes goed loeren O+

Ik ben deze week begonnen met wassen, de hoezen enzo. Voor het strijkwerk moet ik nog wat moed bij elkaar rapen :')
pi_129041046
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:03 schreef Cwen het volgende:

En mijn (voor)gevoel was juist: uit de echo en op de hand bleek dat de kiddo nu al op ruim 3 kg wordt geschat :D. Ze heeft ook echt al spekwangen en dikke knuistjes O+ :D O+

Jeej, gefelici! Spekkie O+ . Konden ze de handjes en wangetjes echt al zo goed zien op de (2d?) echo, grappig!

En babywasjes, vond ik in het begin ook erg leuk. Maar na het 5e wasje en de hele berg strijken was ik ook wel weer erg blij dat het klaar was! Had misschien ook niet alles hoeven wassen (zoals kruikenzakjes, moltons, slabbetjes etc.. maarja dan was alles maar gedaan..)
pi_129041073
Doos met Noppies bestelling binnen!! Vriendin gaat aardig los tegenwoordig :D
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_129041129
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:11 schreef Sharpdressedman het volgende:
Doos met Noppies bestelling binnen!! Vriendin gaat aardig los tegenwoordig :D
het is sale!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129041163
Ja, was 2D echo en ze lag er precies goed voor! Had ook niet verwacht het zo goed te kunnen zien O+
pi_129041307
Cwen goed gekeurd *O*

Ik ben ook goed gekeurd in principe. Kindje is gedraaid zou ik daarom zo ziek geweest zijn afgelopen nacht? Maar dan mag het nu wel over zijn. Moest wel bloedprikken en urine inleveren. Hoor de uitslag vanmiddag.
pi_129041830
Egopost

Ik lig op de SEH, vannacht had ik het redelijk benauwd en vanochtend nog dus even huisarts gebeld, mocht langskomen en daar bleek saturatie te laag dus ingestuurd. Eerst echo en ctg ( :') ) gehad en Pino heeft nergens last van gelukkig, die is gewoon weer gegroeid en wordt nu op 1967 gram geschat.
Ik lig nu op labuitslagen te wachten.
  woensdag 17 juli 2013 @ 13:31:26 #117
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129041904
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:29 schreef Spewey het volgende:
Egopost

Ik lig op de SEH, vannacht had ik het redelijk benauwd en vanochtend nog dus even huisarts gebeld, mocht langskomen en daar bleek saturatie te laag dus ingestuurd. Eerst echo en ctg ( :') ) gehad en Pino heeft nergens last van gelukkig, die is gewoon weer gegroeid en wordt nu op 1967 gram geschat.
Wat een schrik :o sterkte :* wel fijn dat pino er geen last van heeft.
pi_129041951
Oi Spewey, dat is schrikken! Hebben ze een idee van de oorzaak?

FR, dat is mogelijk, ja. Maar wel stom dat je nog steeds misselijk bent... Het ging iets beter, toch?
pi_129041981
he jeetje spewey! Pino is dan wel lekker bol al, maar moet echt nog even blijven zitten hoor!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129042232
oe spewey dat is schrikken. Nu maar hopen dat je saturatie snel weer op orde is

@cwen nee het gaat eigenlijk alleen maar slechter de laatste weken.
pi_129042247
Alles gelezen maar erg veel is er niet blijven hangen. Maar ik zal een poging doen

Cwen klinkt als een lekker spekkie die beeb van jouw.

Laiv maagzuur is echt heel smerig ze moeten het afschaffen wij zwangere vrouwen hebben al genoeg ongemakken.

Llm mama's het wordt steeds spannender het duurt niet lang meer voor dat jullie je kindje in de armen kunnen sluiten.

Ontharen is hier ook al een uitdaging maar nog niet onmogelijk.

Klaproos veel succes en plezier straks!

Hier weer goed gekeurd door de verloskundige. Bloeddruk en hartje waren prima. Gewicht zit ik nu op +6.8 kilo mooie score voor 21.5 weken. Moet het rustig aan doen ivm harde buiken. Zo maar ff een half uurtje op de bank dan maar. Zo nog even naar de stad ik moet nieuwe shirtjes hebben pas mn oude niet meer. Loop ik met een blote buik ;')
Als tip kreeg ik mee, als ik weer een ab kuur zou moeten voor het een of het ander dan moet ik daar vitamine b complex bij slikken. Dit verkleint de kans op een schimmel infectie.
pi_129042248
Spewey! wat doe je nu
pi_129042502
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:29 schreef Spewey het volgende:
Egopost

Jeetje wat een schrik. Gelukkig doet pino het goed. Hopelijk zijn alle verdere uitslagen ook goed
  woensdag 17 juli 2013 @ 13:53:36 #124
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129042761
Hee Spewey, wat doe je nu! Hoe voel je je? Iets beter? Hoop op goede labuitslagen :*
pi_129043047
Oh Spewey wat eng als je het benauwd hebt. Hopelijk valt het allemaal mee. Fijn dat Pino het goed doet.

FR jeetje pittig hoor als je steeds zo beroerd bent. Hopelijk zijn de uitslagen goed en kan je genieten van de vakantie.
Slordig zeg dat je gewoon een brandwond hebt, zal dit wel laten weten aan ze, als ik jou was.

Cwen goedgekeurd *O* al lekkere spekwangentjes, wat lief.

Ik heb nu de laatste dagen ook last van mijn buik. Met rust gaat het wel beter, dus nu op mijn vrije dagen maar lekker met een boekje in de tuin.
Misschien is mijn buik wel met een groeispurt bezig, zal toch een keer moeten groeien.

Martine ook goedgekeurd en gewicht nog netjes op schema *O*
ik ben eerst 2,5 kg afgevallen en er weer 5 kg bijgekregen. Ging hard in de vakantie :D.

Klaproos succes met de echo en fijn goed nieuws voor vriend.
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:03:17 #126
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129043103
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:03 schreef Cwen het volgende:

Limone, tja, dat ligt eraan hoe mijn bekken door de bevalling heenkomt. De eerste 5 dagen daarna wordt het sowieso bedrust en dn met behulp van de fysio of de osteopaat weer opbouwen. Maar het kan maanden duren... Ik zie het wel.
Wat klinkt dat lief, met die spekwangen en knuistjes O+!
pi_129043663
Mijn kraampakket werd net bezorgd. Vriend hoorde de deurbel en riep daarna kleertjes???? }:|
Euh nee een doos die ik niet wil zien. De pakketbezorger keek ook al niet zo vrolijk.
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:54:33 #128
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_129044914
Klinkt alsof je er ook klaar voor bent, Suus :) Wbt schoonmaakdrang .. Op het moment heb ik de drang, maar niet de puf om het ook daadwerkelijk te doen. Heel irritant :P

Jeej voor goede echo, Cwen! *O* Spekwangetjes O+ Al zal dat vast wat minder fijn voor je bekken zijn straks

Fr ook goedgekeurd! *O* Weet je al of je op vakantie kan?

Spewey, dat is schrikken! Gelukkig gaat het goed met de kleine. Ben benieuwd wat de labuitslagen zeggen, is toch raar om zo ineens zo benauwd te zijn.

Martine ook weer goed gekeurd, met nette gewichtscore! ^O^
pi_129045192
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:54 schreef Sylver_ het volgende:
Klinkt alsof je er ook klaar voor bent, Suus :) Wbt schoonmaakdrang .. Op het moment heb ik de drang, maar niet de puf om het ook daadwerkelijk te doen. Heel irritant :P

Jeej voor goede echo, Cwen! *O* Spekwangetjes O+ Al zal dat vast wat minder fijn voor je bekken zijn straks

Fr ook goedgekeurd! *O* Weet je al of je op vakantie kan?

Spewey, dat is schrikken! Gelukkig gaat het goed met de kleine. Ben benieuwd wat de labuitslagen zeggen, is toch raar om zo ineens zo benauwd te zijn.

Martine ook weer goed gekeurd, met nette gewichtscore! ^O^
Ja ik mag weg bloed en urine waren goed
pi_129045262
is Klap al terug?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 17 juli 2013 @ 15:05:10 #131
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_129045299
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:02 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Jeeej! *O*
  woensdag 17 juli 2013 @ 15:07:47 #132
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129045418
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:02 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dat is heerlijk zeg! *O*

En idd, wacht ongeduldig op een mooi, positief berichtje van Klap!
pi_129045462
Wat fijn FR! *O* Lekker op vakantie!!

Martine ook een sticker, goed zo. Die tip van vitB-complex onthoud ik ook even ;)

Cwen een lekker spekkie!

Ik ga zo denk ik even een dutje doen :O
pi_129045758
Fijn Fr dat uitslagen goed zijn.

Mabawa geniet van je dutje.
pi_129045927
trusten mabawa, en fijne vakans F_R!
(verkapte f9)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129046028
Net ct scan gehad om longembolie uit te sluiten want er is iets in m'n bloed verhoogd wat daar op kan duiden
pi_129046212
oei spewey toch. Dat zijn geen dingen die je wilt horen
Mabawa slaap ze.

Ik wilde ook even naar bed maar ik verwacht dat ean zo wakker wordt dus het is de moeite niet meer. Vanavond maar op tijd naar bed toe.
pi_129046352
oh neeeeee spewey!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129046612
Geen longembolie *O*
Ben geloof ik nog niet eerder zo bang geweest.
pi_129046643
pfew!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129046654
gelukkig spewey!!!
pi_129046809
Goed nieuws spewey *O* Enig idee wat er wel aan de hand is?
pi_129046874
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:42 schreef ferrari_rood het volgende:
Goed nieuws spewey *O* Enig idee wat er wel aan de hand is?
Dat dan weer niet :')
pi_129046888
Spewey, dat is inderdaad even schrikken. Goed nieuws dat het geen longembolie is, al meer gezegd over wat dan de lage saturatie veroorzaakt? oh edit: nog niet dus..
Succes!!
pi_129046932
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:44 schreef Spewey het volgende:

[..]

Dat dan weer niet :')
nah weet je nog niks.
Dan ga ik maar heel hard duimen dat alles goed is
pi_129047059
Geen longembolie Spewey, jeeej! Hopelijk wel snel duidelijk wat dan wél want dit is ook niets!

Ik kan niet dutten, heb enorme vreetbuien }:|
pi_129047068
Lief!!

Enge dingen zijn uitgesloten en saturatie zit nu steeds rond 98.
Ontstekingswaarden zijn verhoogd maar longen verder schoon dus het is ook geen longontsteking.

Ik blame gewoon het weer, zwanger zijn en een bovenste luchtweginfectie.

Nu graag geen geneuzel meer de laatste 7.5 / 8 weken van deze zwangerschap, plzokthanksbye!
pi_129047105
Spewey, nog steeds spannend dus! :*
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:39:42 #149
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129049257
Hier ook weer een sticker voor mij een Fruppeltje. Het is geen spekkie iets klein maar niet verontrustend *O* wel lange benen _O-.

Over 3 weken weer een gewone controle en over 6 weken weer een groeiecho. HB was ook nog goed, bloeddruk was laag voor mijn doen, maar dat kan aan de termijn liggen.

Spewey :*
pi_129049268
Nou zeg Spewey! Wat naar zeg. Ben je nog in het ziekenhuis, of ben je inmiddels al weer thuis?
pi_129049319
Hartje klopt O+!
Maar wel een week terug gezet, ik dacht 7.2 te zijn maar volgens de echo ben ik 6.2.

Ik ben er wel een beetje van in de war, ik ben er van overtuigd dat ik 7 weken ben maar goed. Gelukkig mag ik maandag weer terug en hoop dan dat het kindje wel 7weken groot is! Brr wat kan je jezelf weet druk maken om zoiets!

Hebben meer dames dit gehad? Een week klinkt ook zo veel..
Of zit ik me druk te maken om niets?
♥ J & S
pi_129049504
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:40 schreef klaprooss het volgende:
Hartje klopt O+!
Maar wel een week terug gezet, ik dacht 7.2 te zijn maar volgens de echo ben ik 6.2.

Ik ben er wel een beetje van in de war, ik ben er van overtuigd dat ik 7 weken ben maar goed. Gelukkig mag ik maandag weer terug en hoop dan dat het kindje wel 7weken groot is! Brr wat kan je jezelf weet druk maken om zoiets!

Jeeeeej!

Geen ervaring met het terugzetten, ik ging juist vooruit. Maar dan wel pas na de termijnecho want met 6 en 7 weken mag/kan dat niet officieel/ Dacht ik
pi_129049566
Yeey, knipperend hartje *O*
Dit was nog niet de officiële termijn echo toch? Die is meestal rond 12 maanden weken, volgens mij is die leidend.
pi_129049568
allereerst: jeeeej!

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:44 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Jeeeeej!

Geen ervaring met het terugzetten, ik ging juist vooruit. Maar dan wel pas na de termijnecho want met 6 en 7 weken mag/kan dat niet officieel/ Dacht ik
ook hier uiteindelijk vooruit gezet, drie dagen (vind ik ook best veel). Maar op termijn van 6/7 weken mogen ze nog geen officiele meting doen, alleen kijken naar hartactiviteit.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129049578
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:45 schreef Suusz het volgende:
Dit was nog niet de officiële termijn echo toch? Die is meestal rond 12 maanden, volgens mij is die leidend.
:+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129049593
quote:
Hartje klopt O+!

Misschien dat je zelf niet goed hebt geteld? Ik ben nu 8 weken en 5 dagen zwanger, en jij bent twee weken korter zwanger dan ik (kijk maar naar de UD's ;) ).

Maar jeej, een knipper *O*.
pi_129049681
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:45 schreef DJMomo het volgende:

[..]

:+
uhm, whoeps!
pi_129049740
Bij twaalf maanden hoop ik wel een termijn te hebben gehad, ja :o

Gefeliciteerd Klaprooss! Van dat terugzetten zou ik me nu niet zoveel van aantrekken, wie weet had ze net een millimeter te weinig kindje meegenomen..
pi_129049779
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:46 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Misschien dat je zelf niet goed hebt geteld? Ik ben nu 8 weken en 5 dagen zwanger, en jij bent twee weken korter zwanger dan ik (kijk maar naar de UD's ;) ).

Maar jeej, een knipper *O*.
Als ik kijk naar m'n laatste menstruatie zou ik 7 weken zijn. Ook volgens VK, tot dat ze dus gingen kijken met de echo. Maar goed blijkt dus dat nog niet echt mogen meten. Ik wacht sowieso maandag af.. Fijn dat ik dan langs kan en dan moet ie gewoon gegroeid zijn!

Het gaat nu ff om te hartje! Jeah
♥ J & S
pi_129049843
Termijn echo heb ik als ik 10 weken zou zijn uitgaand van dat ik nu 6 weken ben. Dus volgende maand!
♥ J & S
pi_129049873
Klaproos een knipper *O* en nu gaat je boontje lekker verder groeien.
Spewey gelukkig alle enge dingen uitgesloten.
pi_129049880
Ik vind het fijn voor je dat je maandag al terug mag, maar vind het ergens wel bijzonder. 1) je hebt hartactiviteit gezien 2) dan kan vk alsnog geen goede termijn echo maken, ivm te vroeg 3) het is wel heel snel op deze. zelfs bij mijn mk moest ik echt minimaal een week wachten.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:50:51 #163
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129049890
Knipper voor klaproos! *O* Verder, eens met Limone. Bij dat termijn scheelt elke mm gelijk een aardige periode.
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:50:56 #164
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_129049896
Klap, de termijnonzekerheid is ff lastig, maar je hebt een knipperrrr! Gefeliciteerd O+
pi_129049987
Klaproos, wat fijn!! *O*
Meting doet er nog niet echt toe op jouw termijn, het is nog zo klein! Er zijn wel schema's, maar wat al gezegd werd, 1 mm verschil in meting betekent bijna een week :D.
Daarbij zegt je laatste menstruatie natuurlijk niet per se iets over het moment van je eisprong :).
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:52:48 #166
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129049989
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:50 schreef DJMomo het volgende:
Ik vind het fijn voor je dat je maandag al terug mag, maar vind het ergens wel bijzonder. 1) je hebt hartactiviteit gezien 2) dan kan vk alsnog geen goede termijn echo maken, ivm te vroeg 3) het is wel heel snel op deze. zelfs bij mijn mk moest ik echt minimaal een week wachten.
Dit vond ik ook raar.. Fijn om nog een echo te krijgen, maar waarom :?

Ik kreeg alleen een termijnecho bij 9w3d en werd 2 dagen teruggezet. Daarvoor geen echo, daarna pas weer medische echo bij SEO..
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:53:12 #167
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129050009
*O* knippertje
pi_129050283
Agh we zien het wel haha! Aan jullie verhalen te horen moet ik me niet druk maken, dus doe ik t ook niet.

Ze wilden ook een week wachten maar ze zaten de komende,3 weken tot nokkievol. Dus ze zei kom maandag maar ff.

Agh dames we zien het wel! Ik ga genieten van m'n baby met een hartje dat werkt! O+
♥ J & S
pi_129050350
Gefeliciteerd klaproos!

Vriendin is weer goedgekeurd bij de verloskundige. Formaat baby is nu geschat gemiddeld. Maar we krijgen toch nog een echo want misschien icm onze lengtes wat klein :D
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_129050446
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:58 schreef klaprooss het volgende:
Agh dames we zien het wel! Ik ga genieten van m'n baby met een hartje dat werkt! O+
zo is het klappie!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:05:19 #171
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129050629
Niet lullig/onaardig bedoelt, maar je wilt zwanger worden, je bent zwanger en het is geen 7 weken maar 6.2. Is dat voor de dames in het algemeen (dus niet perse klaprooss) vervelend?
pi_129050910
Als het hartje gewoon klopt en alles er verder goed uitziet zou t mij niet uitmaken.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129051181
Nobono, als je zwanger bent wil je ook dat het goed blijft gaan. Het gaat mij niet om het aantal weken.
Ik weet dat als je achterloopt in de groei dat er een kans is dat het kindje niet 'gezond' is en dat het dus kan eindigen in een miskraam.

Als ik gewoon 6 weken ben dan is dat zo boeit me niets, het gaat me er om dat ik wil dat het kindje groeit aan de hand van het aantal weken dat hij is.

Daarbij deed vk gewoon ook wat onzeker. Dat maakt mij ook natuurlijk wat onzeker. Maar goed zal wel aan mij liggen :)
♥ J & S
pi_129051410
Fijn klaproos dat je een goede echo had.
Ik werd met de termijnecho weer een week naar voren gezet tov eerste echo. Het is dan zo klein dat ze het nog niet goed kunnen meten.
pi_129051707
Fijn dat er een knipper was klaproos :)
En maak je vooral niet te druk. Mijn beste vriendinnetje was ook een dikke week teruggezet bij de eerste echo en vervolgens bij de officiële termijn echo weer vooruit :)

En nobono...dat doe vrouwen nou eenmaal vaak in het begin, zich zorgen maken ;)
pi_129052073
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:27 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Fijn dat er een knipper was klaproos :)
En maak je vooral niet te druk. Mijn beste vriendinnetje was ook een dikke week teruggezet bij de eerste echo en vervolgens bij de officiële termijn echo weer vooruit :)

En nobono...dat doe vrouwen nou eenmaal vaak in het begin, zich zorgen maken ;)
♥ J & S
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:37:09 #177
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129052124
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:16 schreef klaprooss het volgende:
Nobono, als je zwanger bent wil je ook dat het goed blijft gaan. Het gaat mij niet om het aantal weken.
Ik weet dat als je achterloopt in de groei dat er een kans is dat het kindje niet 'gezond' is en dat het dus kan eindigen in een miskraam.

Ah natuurlijk, daar had ik even niet aan gedacht. Nee okay dan snap ik waarom iemand bezorgt kan zijn wanneer het niet is zoals verwacht!
pi_129054135
Wat veel bij te lezen, van spekkies (lief) tot ontharingsverhalen.
Wel even eng voor spew, gelukkig geen longembolie!

Klaproosje no worries, hier werd ik ook van 7,5 naar 6,5 terug gezet.
In week 12 werd het weer terug gecorrigeerd.
Ik wist zelf heel goed hoe mijn cyclus in elkaar zat en heb dat 6,5 week verhaal nooit geloofd.
Hoop dat jij ook gelijk krijgt in je gevoel.

Hier gisteren een dip dag. Voelde me helemaal opgeblazen en bol.
Alsof mijn buik te klein was voor alles wat erin zat.
Klachten: vol gevoel, kort ademig, last van darmen en rug,
Kortom geen pretje. Vandaag is het gelukkig weer een beetje gezakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Purple010 op 17-07-2013 18:48:44 ]
pi_129054889
klaproos, ik zat net te kijken, ik ben ook teruggezet. Mijn cyclus was langer dan 28 dagen, en daardoor ben ik 4 dagen teruggezet. Vond het toen ook wel eng, maar het zag er toen gewoon goed uit.

Ik heb vanmiddag de liggingsecho gehad. Pukkie ligt netjes met het hoofdje naar beneden, maar nog niet ingedaald. Vandaar mijn maagzuur dus ook.

We konden nog het mondje en de neus zien, de rest lag een onderarm/hand voor. Maar de vlos en wij zagen wel overeenkomsten met de toekomstige grote broer. En nu kan ik bijna niet wachten tot het zover is.. O+

Ik moet nu alleen wel gaan liggen als de vliezen breken, de navelstreng was ook nog in beeld te zien, en die kan er anders tussenzakken.

Verder de komende bevalling even besproken. Ik ga er nu met meer vertrouwen in dan vorige keer.
pi_129055170
Niet helemaal bijgelezen sorry voor de spuit elf ;)

Klaproos, voor de 8 weken is het benige deel van de foetus nog aan het uitharden. Je kunt dus wel iets over de termijn zeggen qua grove schatting maar je kunt geen definitieve termijn stellen voor de 8+4

Het kan zomaar dat dit keer je eisprong 1 dagje later was, dat je kindje eerst nog twee dagen rondgezweefd heeft voordat het zich innestelde (en dus verder gaat groeien) en de echoscopist kan er een fractie van een millimeter naast zitten wat ook weer een dag of wat scheelt.

Probeer het een klein beetje los te laten voor zover dat lukt en plan je termijnbepaling in ieder geval voorbij de 8+4 maar liefst voorbij de 10 weken. :*
:)
pi_129055193
Klaprooss, een knipper *O*

Sylver en Suusz, jullie zijn een eind op weg, mooie mijlpalen hoor! Nog even volhouden!

Verder heel veel gelezen en weinig onthouden, sorry :@

Vandaag 35 weken! Na een flinke dip vanochtend met veel zorgen, na de controle bij de gynaecoloog wel weer gerust gesteld. Ze was nog steeds verrast dat ik het al zolang uithoudt of nou ja de baby dan. Bloeddruk blijft mooi laag. Kindje ligt nog in stuit, maar nu in onvolkomen stuit! Vaginale baring is mogelijk en daar gaan we dan ook voor. Maandag over een week terug en dan gaan ze beoordelen of ze nog een uitwendige versie aandurven. Nu geen volledige officiele metingen gedaan, maar bovenbeentje en buikje lagen op schema...

We hebben nog een hele mooie echo met het aangezicht meegekregen. Zal morgen ff kijken of ik die kan laten zien.
pi_129055830
quote:
Hartje klopt O+!

Wat goed dat er een hartje klopte Klaprooss. *O*

Ik heb echo gehad en alles zag er goed uit, ben zelfs een dag eerder uitgerekend: 23 februari.
:)
pi_129056353
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:16 schreef klaprooss het volgende:

Als ik gewoon 6 weken ben dan is dat zo boeit me niets, het gaat me er om dat ik wil dat het kindje groeit aan de hand van het aantal weken dat hij is.

Daarbij deed vk gewoon ook wat onzeker. Dat maakt mij ook natuurlijk wat onzeker. Maar goed zal wel aan mij liggen :)
Ik had het ook, een week minder ver dan gedacht (9 i.p.v. 10). Hoewel het er verder goed uitzag, maakte het me wel onzeker, maar het resultaat is alweer bijna 11 maanden. :) De berekening aan de hand van de datum van je laatste menstruatie is blijkbaar niet altijd nauwkeurig.
pi_129058984
Klaproos een goede echo, super!! Alles is al gezegd over de berekening van je termijn, daar sluit ik me bij aan. Komt allemaal wel goed, het belangrijkste is dat je het hartje hebt gezien O+

Spew dat is even schrikken zeg! Gelukkig geen longembolie. Ben je nu weer lekker thuis?

FR dat klinkt pijnlijk.
Ik heb het gelezen maar ben het alweer vergeten, maar heb je al goedkeuring gekregen om op vakantie te gaan? Waar ga je heen en wanneer ga je?
Hoe is het dan met je poets? Moet je er nog de hele tijd bij blijven of heb je inmiddels een andere?

Sull fijn dat alles goed is. 35 weken alweer *O* Ben benieuwd naar je echofoto

nummer zo veel ook al een goede echo *O* Fijn hoor!!

Morgen heb ik de intake van de kraamzorg (al!!) Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken om aan te geven of te vragen?
pi_129059118
Hier bij de eerste echo 3 dagen terug gezet (9 weken 6 dagen) bij de tweede echo met 11 weken en 5 dagen nog een dagje naar achteren gezet.

Bij prental 2 shirts voor mezelf gescoord. En ik heb eindelijk iets voor Muk gekocht. Een rompertje met daarop de tekst 'kleine broer'
zo klein en zo lief ♡
pi_129059601
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:46 schreef ikke_84 het volgende:
Morgen heb ik de intake van de kraamzorg (al!!) Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken om aan te geven of te vragen?
- Als je huisdieren hebt, dat de kraam daar rekening mee houdt (niet allergisch)
- of je een (buiten) rokende kraam wilt
- als je thuis wiltbevallen, hoe zij hun rol daarbij zien
- of je speciale wensen heb voor de kraamweek zoals bezoek e.d., dan kun je dat aangeven.
- wat hun service in de kraamweek inhoudt. Alleen voor jou zorgen, of ook klein huishoudelijk werk?
- hoe zij en jij staan tov borstvoeding en of ze een lactatiekundige hebben als je dat zou willen.
- Of je wisseling van de kraam kunt verwachten in de kraamweek
- Hoe je het best het aangeeft als het niet klikt tussen jou en de kraam.

Meer kan ik ff niet bedenken!
pi_129060145
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:59 schreef Cwen het volgende:

[..]

- Als je huisdieren hebt, dat de kraam daar rekening mee houdt (niet allergisch)
- of je een (buiten) rokende kraam wilt
- als je thuis wiltbevallen, hoe zij hun rol daarbij zien
- of je speciale wensen heb voor de kraamweek zoals bezoek e.d., dan kun je dat aangeven.
- wat hun service in de kraamweek inhoudt. Alleen voor jou zorgen, of ook klein huishoudelijk werk?
- hoe zij en jij staan tov borstvoeding en of ze een lactatiekundige hebben als je dat zou willen.
- Of je wisseling van de kraam kunt verwachten in de kraamweek
- Hoe je het best het aangeeft als het niet klikt tussen jou en de kraam.

Meer kan ik ff niet bedenken!
Of ze 24-uurs opstartzorg leveren. Dus als je 's avonds of zelfs 's nachts vanuit het ziekenhuis naar huis zou mogen, of je dan op dat moment kraamzorg kunt krijgen. Is nieuw! Voor mij doorslaggevend in mijn keuze voor kraambureau.
  woensdag 17 juli 2013 @ 21:23:17 #188
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_129060700
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:11 schreef WupWup het volgende:

[..]

Of ze 24-uurs opstartzorg leveren. Dus als je 's avonds of zelfs 's nachts vanuit het ziekenhuis naar huis zou mogen, of je dan op dat moment kraamzorg kunt krijgen. Is nieuw! Voor mij doorslaggevend in mijn keuze voor kraambureau.
En misschien of je een ervaren kraamverzorgster prettig vindt. Ik kan wel lekker onzeker zijn, dus wil heel graag iemand met (veel) ervaring.
  woensdag 17 juli 2013 @ 21:50:13 #189
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129062045
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:45 schreef Suusz het volgende:
Dit was nog niet de officiële termijn echo toch? Die is meestal rond 12 maanden weken, volgens mij is die leidend.
Ik werd de eerste echo bijna 2 weken terug gezet. Bij de termijnecho werd vervolgens de termijn van de eerste echo aangehouden. Bij navraag bleek dit tegenwoordig wel vaker te gebeuren en werd er bij de termijnecho niet meer bijgesteld.

Maar nu ik dan hier weer lees dat iedereen later toch wel is bijgesteld krijg ik weer een kutgevoel. -O-

[ Bericht 10% gewijzigd door ProjSkippy op 17-07-2013 21:57:37 ]
pi_129062383
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:46 schreef ikke_84 het volgende:

En of je eventueel een stagiaire er bij zou willen hebben?
pi_129062656
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:23 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

En misschien of je een ervaren kraamverzorgster prettig vindt. Ik kan wel lekker onzeker zijn, dus wil heel graag iemand met (veel) ervaring.
Oh ja, en of je het ok vindt als ze een stagiair meenemen!
pi_129062682
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:57 schreef Suusz het volgende:

[..]

En of je eventueel een stagiaire er bij zou willen hebben?
LOL :D
pi_129062734
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:50 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Ik werd de eerste echo bijna 2 weken terug gezet. Bij de termijnecho werd vervolgens de termijn van de eerste echo aangehouden. Bij navraag bleek dit tegenwoordig wel vaker te gebeuren en werd er bij de termijnecho niet meer bijgesteld.

Maar nu ik dan hier weer lees dat iedereen later toch wel is bijgesteld krijg ik weer een kutgevoel. -O-
Ik vind het bij jou ook nog steeds heel erg vaag... Het klopte toch niet?
pi_129063300
thx dames ^O^ Ik heb er maar ff een lijstje van gemaakt anders ben ik het morgen weer vergeten :)
pi_129063316
Blijft inderdaad een vreemd verhaal skip. Misschien nogmaals bespreken met de verloskundige of gynaecoloog? als je duidelijk vermeld dat het je onzeker maakt dan moeten zij proberen de onzekerheden weg te nemen.
  woensdag 17 juli 2013 @ 22:32:49 #196
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129063981
Bij de termijnecho zelf kwam ze weer een stuk dichter in de buurt van m'n eigen berekende termijn. Ik heb er daarna met m'n zorgen achteraan gebeld en toen zeiden ze dat dit sinds eind 2012 vaker zo gaat en dat m'n termijn dus eerder al vastgesteld was.

Ze konden altijd nog eens kijken met de 20 wekenecho. En ik ga er dus vanuit dat ik dan een heel groot kind heb wat in ieder geval minimaal een goede week voorloopt qua groei. Dan ga ik er ook echt (nog een keer) wat van zeggen, want ik merk dus dat het me nu opnieuw weer een rukgevoel geeft en me onzeker maakt.
pi_129064383
Mijn man is zo grappig.. Ik vraag hem: wat vind jij van een pretecho? Vertel over die deal voor 34 euro voor 1 2D echo met 16w om het geslacht al te zien, en een 3D/4D met 26w. Hij wist eerst niet wat een 3D echo was (krijg je dan de baby in play-doh mee naar huis ofzo?). Dus ik laat hem een plaatje zien. Vindt ie eng!!! Dus van hem hoeft het niet. Vroege geslachtsbepaling hoeft van hem dan ook niet (kan die vier weken wel wachten). Maar als ik het wil, mag ik het doen. :D Dus nu neem ik ws mijn liefste din mee naar de 3D (en mss mijn moeder, maar daar moet ik nog even over nadenken ;) )
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129065976
_O- mannen!! (sorry heren ;) )
pi_129067882
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:50 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik niet, bij mij bleef de datum staan. Maar goed, het scheelde "maar" een week. Bij 12 en 20 weken was de baby gemiddeld, dus waarschijnlijk had ik een late eisprong/late innestelaar/whatever en klopte de datum van de eerste echo ook echt. :)
  donderdag 18 juli 2013 @ 05:16:59 #200
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129072137
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 23:57 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ik niet, bij mij bleef de datum staan. Maar goed, het scheelde "maar" een week. Bij 12 en 20 weken was de baby gemiddeld, dus waarschijnlijk had ik een late eisprong/late innestelaar/whatever en klopte de datum van de eerste echo ook echt. :)
:) . Thanks! We zullen het zien met de 20 wekenecho, ik hoop dat dan ook blijkt dat het klopt (alhoewel m'n kleine bij de termijnecho dus wel groter was dan bij de eerder gestelde termijn op zich hoort).

En verder spreek ik mezelf wel even toe om me niet weer druk te gaan zitten maken, ik schiet er toch niets mee op..
  donderdag 18 juli 2013 @ 05:22:12 #201
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129072144
En toch is het raar om volgens m'n eigen berekening komende maandag al 20 weken te zijn. Nu ben ik dan dus 18w3d. Geef me m'n dagen terug! o|O (Ach en straks wens ik weer dat het allemaal niet zo snel gaat.)

:P

Ik ga nog even verder proberen te slapen, mensen. Welterusten!
pi_129072181
Wat is de norm voor de SEO, qua wanneer wordt die het best gedaan? Het ding wordt de 20weken echo genoemd. Maar we willen op vakantie als ik net 20w ben. Kan ie ook met bijv 19.4 of 21.2 gedaan worden? #dtv
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129072220
Mij werd verteld dat ze de seo tegenwoordig liefst al bij 19 weken doen, omdat dan alles wat ze willen zien al te zien is en ze er dus eerder bij kunnen zijn als er wat mis is. Dus denk dat je wel kans hebt dat je met 19 weken al mag
  donderdag 18 juli 2013 @ 06:57:32 #204
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129072252
Skips ik begrijp je hoor bij mij zat er 5 dagen tussen. Bij de groeiecho liepen delen iets achter, en dat stemmetje in mijn hoofd van + 5 dagen.

Maar goed er was niks verontrustend want anders had ik wel weer sneller een groeiecho gehad ipv over 6 weken.
  donderdag 18 juli 2013 @ 06:58:37 #205
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129072256
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 06:23 schreef DJMomo het volgende:
Wat is de norm voor de SEO, qua wanneer wordt die het best gedaan? Het ding wordt de 20weken echo genoemd. Maar we willen op vakantie als ik net 20w ben. Kan ie ook met bijv 19.4 of 21.2 gedaan worden? #dtv
Mag toch tussen de 18w en 22w?
pi_129072453
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 06:58 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Mag toch tussen de 18w en 22w?
Weet niet!? Op site rivm stond alleen "rond de 20w"
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 18 juli 2013 @ 07:57:10 #207
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129072476
Mijn SEO was met 19w2d Mo :)
pi_129072495
Wat hillie zegt: hoe eerder hoe beter. Ik had mijn SEO dan ook bij 19 weken precies.

Zo een man heb ik ook, Momo! Dat zijn de leukste. O+
  donderdag 18 juli 2013 @ 08:00:30 #209
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_129072502
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 06:23 schreef DJMomo het volgende:
Even op tijd bellen voor een afspraak :Y
Maar hij kan inderdaad ook wat eerder of later gedaan worden.

Skips, als jij je ongerust maakt, moet je dat gewoon blijven ventileren. :Y
Ook bij je vk.
  donderdag 18 juli 2013 @ 08:04:38 #210
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129072534
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 22:41 schreef DJMomo het volgende:
Mijn man is zo grappig.. Ik vraag hem: wat vind jij van een pretecho? Vertel over die deal voor 34 euro voor 1 2D echo met 16w om het geslacht al te zien, en een 3D/4D met 26w. Hij wist eerst niet wat een 3D echo was (krijg je dan de baby in play-doh mee naar huis ofzo?). Dus ik laat hem een plaatje zien. Vindt ie eng!!! Dus van hem hoeft het niet. Vroege geslachtsbepaling hoeft van hem dan ook niet (kan die vier weken wel wachten). Maar als ik het wil, mag ik het doen. :D Dus nu neem ik ws mijn liefste din mee naar de 3D (en mss mijn moeder, maar daar moet ik nog even over nadenken ;) )
:D! Play doh :D
  donderdag 18 juli 2013 @ 08:13:09 #211
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129072603
*O* 12 weken! *O*
pi_129072768
Jeuj nobo!

Zal straks even bellen met de vk, dan maar idd gelijk afspraak vastleggen voor de SEO. Dank iig voor jullie ervaringen, zat me weer helemaal druk te maken ;)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129073073
Ik snap die mannen van jullie wel :@
De geslachtsbepalingsecho was wel leuk om te doen omdat ik gewoon keinieuwschierig was.

Maar die 3d echo's tja..voor mij hoeft het niet.
Ik ben ook als ik zo'n echo heb en heb gezien dat baby het doet altijd al snel klaar..dus ook bij de geslachtsbepaling..die 10 of 15 minuten duurde had ik zoiets van " ja gezien, afronden"
:@ zo, het is eruit....
pi_129073079
en 12 wkn voor Nobono *O*
pi_129073112
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 08:52 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
De geslachtsbepalingsecho was wel leuk om te doen omdat ik gewoon keinieuwschierig was.

Ik ben ook als ik zo'n echo heb en heb gezien dat baby het doet altijd al snel klaar..dus ook bij de geslachtsbepaling..die 10 of 15 minuten duurde had ik zoiets van " ja gezien, afronden"
Dat heb ik met de 7w. jaja, hartje gezien, klaar. En zij maar roeren met die staaf.. 8)7
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129073138
Drukke dag geweest gisteren, ik ben geloof ik bijgelezen :@

Klaproos een kloppend hartje O+ En vriend een nieuwe baan! *O*

Suus & Sylver lopen op het eindje :D

een super sticker voor Cwen O+ En een meisje met spekkies!
Martine ook goedgekeurd met bijbehorende sticker O+

SDM Die moet gaan overwerken door alle bestellingen van SDV :D :D

FR Lekker op vakantie! Rust maar lekker uit meid!

Spewey een onverwacht ziekenhuis bezoek :o Gelukkig gaat het goed met Pino O+

Ik heb volgens mij nog een boel gemist, :@ Iets met geheugen en zeef :@
pi_129073141
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 08:55 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Dat heb ik met de 7w. jaja, hartje gezien, klaar. En zij maar roeren met die staaf.. 8)7
ghehe :D
ja en dan de vk je ook zo aankijken van ontroerend he *)
pi_129073200
quote:

Voor mij ook niet hoor. Wij hebben geen geslachtsbepalingsecho gedaan, omdat ik 'die vier weken wel kon wachten'. En een pretecho hoeft van mij ook niet zo. :)
pi_129073212
ik ben niet alleen...jeej :) ik dacht al dat jullie me raar zouden vinden O+
pi_129073227
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 08:56 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

ghehe :D
ja en dan de vk je ook zo aankijken van ontroerend he *)
Wij hebben elke controle wel een echo en meestal neemt mijn man ze op. Ik vind het erg leuk dat ik ze dan thuis nog eens na kan kijken en zie dan vaak veel meer dan tijdens de echo zelf. Meestal lig je er net een beetje beroerd voor. Ik vind de anatomie van zo'n kindje ook wel heel fascinerend hoor (interesse komt ws ook vanuit mijn vakgebied).
pi_129073274
ow ik kan ook heel goed begrijpen dat mensen dat heel leuk vinden enzo :Y
pi_129073313
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:05 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ow ik kan ook heel goed begrijpen dat mensen dat heel leuk vinden enzo :Y
Overigens heb ik dan weer weinig met zo'n 3D echo, maar misschien moet ik dat eerst zelf eens meemaken voor ik dat leuk kan vinden.
pi_129073331
Gisteren hebben we de tweede echo gehad, met 10 weken 3 dagen. En wat een verschil met die van 3 weken terug! Het is nog steeds maar héél klein, maar al wel helemaal compleet. Er zitten al twee armpjes en twee beentjes aan, hij/zij/het heeft zelfs al naar ons 'gezwaaid' O+.
En hoe vreemd om te zien dat het al beweegt! Volgens mij werd 'het' op een gegeven moment een beetje zat van het geduw van dat echo-apparaat, want het draaide ons zo zijn rug toe. Heel apart om te zien.
En hoe schattig: mijn lief riep bij elke beweging "Kijk nou! Zie je dat! Let op, kijk!" _O-
It will set you free
pi_129073382
Whahaha Play-doh <3

Eerste keer 3d echo was manlief ook heel teleurgesteld dat hij geen speciaal brilletje kreeg :')

Voor mij is de magie van echo's ook wel zwaar verminderd, heb de afgelopen tijd om de paar dagen een echo gehad en dat gaat zo nog wel even door, ik vond de 3d echo twee weken geleden wel leuk, was benieuwd of ik al kon zien of hij op z'n broertje of zusje zou lijken O+

Dat verschil is enorm ja in het begin, mooi hè RFR O+
  donderdag 18 juli 2013 @ 09:11:28 #225
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129073397
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:00 schreef Limone het volgende:

[..]

Voor mij ook niet hoor. Wij hebben geen geslachtsbepalingsecho gedaan, omdat ik 'die vier weken wel kon wachten'. En een pretecho hoeft van mij ook niet zo. :)
Ik ben toch blij dat we hem gedaan hebben. Nu hebben we 2x gezien dat het een meisje is. De verloskundige gister, ja ik heb het niet gezien dus ik schrijf maar een jongetje op 8)7.

Je hormonale hoofd zou van minder gaan flippen :')
  donderdag 18 juli 2013 @ 09:11:46 #226
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129073407
quote:

Same here! O+ :D
Geslachtsbepaling laten doen bij pretecho en bewust gekozen voor de kortste echo (15 min). Zodra ik zag dat alles goed ging, wat het was en wat 'Haha kijk nou wat hij doet!' was ik er wel klaar mee.. Weet dan gewoon niet meer wat ik moet zeggen :@
Ging dus maar met de echoscopiste praten over haar beroep :').

Oh en 3D hoeft van mij sowieso niet. Vind het maar een enkele keer echt mooi, maar ik wil ook nog wat te raden over houden..
  donderdag 18 juli 2013 @ 09:14:04 #227
30252 Soempie
Procreating
pi_129073462
RFR, wat leuk! Zwaaien en ook de reactie van je man. O+

Bla, hier hetzelfde hoor. Ik vind het bij de echo rond de 12 en 20 weken wel leuk om wat langer te kijken en uitleg te krijgen over wat je allemaal ziet, maar voor mij is het dan ook prima.
3-D echo's vind ik er vaak ook wat eng uitzien. Net of het kindje half gesmolten is. :@ Maar ik heb hier ook wel mooie plaatjes voorbij zien komen.

En nog even een *O* voor de knipper van klaproos!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 18 juli 2013 @ 09:15:23 #228
30252 Soempie
Procreating
pi_129073490
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:10 schreef Spewey het volgende:

Eerste keer 3d echo was manlief ook heel teleurgesteld dat hij geen speciaal brilletje kreeg :')

:D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_129073508
gihih :)
ja er gebeurd nou eenmaal niet zo gek veel in je buik he (visuel gezien) en tuurlijk is het leuk om te zien dat baby beweegd en gegroeid is. Maar verder...
Mensen zeggen ook vaak als de kinderen geboren zijn " je ziet echt dat hij /zij het is op de 3d echo van tijdens de zwangerschap he!"
maar ik heb bij dana een 3d echo gehad..en heb er nooit iets herkenbaars op kunnen ontdekken.

achja, ieder zijn ding. maar goed om te horen dat er meerdere zo over denken ;)
pi_129073544
3D hebben we bij Julian niet gedaan, maar het lijkt me nu juist wel leuk omdat hij nu alles zo bewust meemaakt. Hij dacht gisteren dat de baby al uit de buik zou worden gehaald, dat het allemaal zo klein was had ie niet gedacht. :D

Maar hij verheugd zich er erg op om de baby te zien dus zit er toch aan te twijfelen dat te doen.

Julian is m'n zoontje van vier trouwens, die zich heel erg verheugd op het krijgen van een broertje of zusje. :D
(niet dat jullie denken dat ik het over m'n partner heb) _O-
  donderdag 18 juli 2013 @ 09:19:33 #231
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129073565
Wat krijgen jullie een echo's allemaal!

Hier alleen termijnecho toen op 9.4 en de volgende is met 20weken.
Daarna nog 1 ergens vlak voor de geboorte om de ligging beter te bekijken.

Overigens wil ik pas weten wat het is geworden als het eruit komt.
pi_129073570
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:10 schreef Spewey het volgende:

_O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129073597
Aww Julian O+ Leuk dat hij er zo naar uitkijkt.

Ik heb dit keer ook weer voor een dvd gekozen, vond het zo flauw om later te zeggen dat er wel dvd's van kleuter en peuter zijn maar dat hij nr.3 was en ik het onzin vond om weer te doen :D
  donderdag 18 juli 2013 @ 09:21:17 #234
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129073604
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:19 schreef NoBoNo het volgende:
Wat krijgen jullie een echo's allemaal!

Hier alleen termijnecho toen op 9.4 en de volgende is met 20weken.
Daarna nog 1 ergens vlak voor de geboorte om de ligging beter te bekijken.
Wees blij, vaak is het alleen meer als er meer risico is..
pi_129073621
nou, pretecho gaat niet door. Die aanbieding is afgelopen. En zonder is het me te duur (kniepert :7 )
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129073632
Ik had liever geen groei echo's gehad, maarja, protocol. Volgende week gelukkig de laatste keer, ben ik als het goed is ook weer van die stomme gynaecoloog af.
pi_129074484
quote:
17s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:11 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Ik ben toch blij dat we hem gedaan hebben. Nu hebben we 2x gezien dat het een meisje is. De verloskundige gister, ja ik heb het niet gezien dus ik schrijf maar een jongetje op 8)7.

Je hormonale hoofd zou van minder gaan flippen :')
Huh? Schrijf dan niks op ofzo?

Vorige keer heb ik ook geen pretecho's laten maken en ook niet gemist. Dit keer wil ik wel een 3D echo. En ik zal vast een paar keer tussendoor zelf even spieken...
pi_129074780
12 sept 20w echo FTW *O*
15 sept op vakantie FTW *O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129075332
Goed vooruitzicht Momo!

Hier wel 3d echo pakket. Geslachtsbepaling en verderop in de zwschap. Nieuwsgierig ben ik en het werd toch vergoed. Maar het hoeft niet al te lang te duren, want na een paar oehs en ahss heb ik het ook gehad. Vond de seo een stuk interessanter.
pi_129075492
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:40 schreef Mabawa. het volgende:
Goed vooruitzicht Momo!

Hier wel 3d echo pakket. Geslachtsbepaling en verderop in de zwschap. Nieuwsgierig ben ik en het werd toch vergoed. Maar het hoeft niet al te lang te duren, want na een paar oehs en ahss heb ik het ook gehad. Vond de seo een stuk interessanter.
werd vergoed?! :?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129075519
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:45 schreef DJMomo het volgende:

[..]

werd vergoed?! :?
FBTO *) http://www.fbto.nl/fbto/z(...)oduct=null&fbto=null
  donderdag 18 juli 2013 @ 10:47:41 #242
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129075545
Straks informatiebijeenkomst in het ziekenhuis! Ben erg benieuwd :9
pi_129075557
quote:
fokking hell. daar zit ik ook! maar ik gebruik die pretecho al voor de nekplooimeting... jij doet die (dus) niet?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129075579
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:48 schreef DJMomo het volgende:

[..]

fokking hell. daar zit ik ook! maar ik gebruik die pretecho al voor de nekplooimeting... jij doet die (dus) niet?
Nope, wij hebben gekozen om geen nekplooimeting te doen. Het is 100 euro per zwangerschap die ze vergoeden aan pretecho of nekplooimeting zonder medische indicatie.
pi_129075703
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:49 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Nope, wij hebben gekozen om geen nekplooimeting te doen. Het is 100 euro per zwangerschap die ze vergoeden aan pretecho of nekplooimeting zonder medische indicatie.
Vorige keer nog zo onwijs veel gezeik mee gehad zeg. Toen hadden we ook nekplooimeting laten doen. Weigerden ze te betalen. Terwijl in hun voorwaarden staat: "echo op eigen verzoek (nekplooimeting)". Heb ze dat letterlijk voorgelezen aan de telefoon. Goh mevrouw, u heeft misschien toch wel gelijk.. 8)7
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129075714
quote ipv edit
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129075741
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:53 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Vorige keer nog zo onwijs veel gezeik mee gehad zeg. Toen hadden we ook nekplooimeting laten doen. Weigerden ze te betalen. Terwijl in hun voorwaarden staat: echo op eigen verzoek (nekplooimeting). Heb ze dat letterlijk voorgelezen aan de telefoon. Goh mevrouw, u heeft misschien toch wel gelijk.. 8)7
omg, dat is wel heel lomp ja.
Ze hebben nu zo'n app. Foto's maken van de bonnen, invoeren en binnen een weekje stond het geld op mijn rekening. Echt super!
pi_129075814
ons ziekenhuis (die de nekplooimeting doet) is altijd heel sloom met nota's uitsturen. En waar het fout is gegaan, is dat ze die nota direct naar de zorgverzekeraar hadden gestuurd, om te vergoeden uit de basisverzekering. Maar omdat ik nog geen zekere leeftijd had toen :') viel ik niet onder die regeling. En dus kreeg ik de nota van mijn zorgverzekering, als zijnde kosten die in mijn eigen risico vallen. Terwijl het dus aanvullend verzekerd was, en er dan geen eigen risico geldt. Ook nog met ziekenhuis heel gezeur geweest, dat zij eerst het geld terugmoesten betalen aan de zorgverzekeraar, en dan mij een nieuwe nota uitschrijven, ik die betalen, en vervolgens ik die indienen bij de zorgverzekeraar :')

Ben benieuwd hoe soepel het dit keer gaat. Heb nog steeds (nét) niet die zekere leeftijd
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129075864
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:54 schreef Mabawa. het volgende:
Ze hebben nu zo'n app. Foto's maken van de bonnen, invoeren en binnen een weekje stond het geld op mijn rekening. Echt super!
Helpt mij eraan denken, dat ik ook nog een rekening moet opsturen... vergoeding voor zwangerschapscurus.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
  donderdag 18 juli 2013 @ 11:00:12 #250
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129075892
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:59 schreef Wizzy het volgende:

[..]

Helpt mij eraan denken, dat ik ook nog een rekening moet opsturen... vergoeding voor zwangerschapscurus.
Oh ja..moet ik ook nog doen. Even bedenken hoe ik een automatische incasso in ga sturen naar Agis :')
pi_129076188
Hij doet het O+!!!
  donderdag 18 juli 2013 @ 11:12:03 #252
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129076242
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:09 schreef zandsculptuur het volgende:
Hij doet het O+!!!
*O* *O*
  donderdag 18 juli 2013 @ 11:14:33 #253
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129076316
quote:
Hij doet het O+!!!
Ja, nou word ik dus emotioneel ;(.

Fijn Zand! O+
pi_129076318
Wat fijn zandsculptuur! *O* *O*
  donderdag 18 juli 2013 @ 11:14:55 #255
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_129076325
quote:
Hij doet het O+!!!
Jeeej! *O*
pi_129076336
Ik heb zo hard zitten huilen bij de echo, wat een opluchting O+. Ik ben ook een paar dagen vooruit gezet, en heb volgende week al de termijnecho!
pi_129076343
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:14 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Ja, nou word ik dus emotioneel ;(.

Fijn Zand! O+
:* O+
pi_129076352
Veel bijgelezen, maar weinig onthouden. Mijn hoofd is net een "gatsjepanne".

-O- Voor alle verzette datums, verbrande huid.
*O* Voor alle knipperende hartjes O+ , nieuwe banen, termijnen.

Vanmorgen een sticker gehaald bij de VK, alleen kon ze die niet op mijn kaart plakken omdat ik die vergeten was :X
Afspraak maken voor een liggingsecho. Geeft wel een vreemd gevoel, want de kleine ligt al sinds alle groeiecho's op de goede manier. Zo'n grote draaiing had ik toch wel gemerkt? Maar we mogen wel weer ons kleine draakje bekijken *O*
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_129076444
quote:
Hij doet het O+!!!
Jeeeej lieve Zand! Wat fijn!! *O*
  donderdag 18 juli 2013 @ 11:22:45 #260
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_129076530
Zand!! *O* *O* *O*
pi_129076548
*O* *O* voor Zand
pi_129076614
Jeeaah zand wat fijn! Gefeliciteerd met je knipper
pi_129076626
Jullie zijn lief O+.

Wizzy, fijn dat de vk tevreden was! Ik dacht dat die sticker altijd figuurlijk werd bedoeld :'), maar je krijgt dus een echte sticker voor op je kaart?! :D
pi_129076654
quote:
Hij doet het O+!!!
Geweldig! *O*
pi_129076692
Zand wat fijn!! :)

en Wizzy volgens mij gewoon procedure ;)
pi_129076721
Zand!!! *O* *O* *O*
S. 2014
J. 2016
pi_129076778
Zand *O*

Wizzy ook weer goedgekeurd! Heb je geen rekening gehad van de zwangerschapscursus? Ik had ook automatische incasso, maar kreeg toch een rekening.
pi_129076804
Zand, wat goed *O* !
pi_129076959
hahaha, dat smste ik ook naar mijn din, direct na de echo. Moest ze toen vreselijk om lachen.

Goed hoor zand! *O* wat is je UD vooralsnog?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129077035
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:25 schreef zandsculptuur het volgende:
Wizzy, fijn dat de vk tevreden was! Ik dacht dat die sticker altijd figuurlijk werd bedoeld , maar je krijgt dus een echte sticker voor op je kaart?!
haha die sticker is figuurlijk. Maar ik heb wel een papieren kaart waar iedere keer een aantekening op wordt gemaakt dat je geweest bent. Wat de hartslag is van de kleine en moeders enz.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:30 schreef Sull het volgende:
Heb je geen rekening gehad van de zwangerschapscursus? Ik had ook automatische incasso, maar kreeg toch een rekening.
De rekening ligt al weken thuis en is betaald. Ik krijg een gedeelte vergoed van de verzekeraar, als ik die rekening opstuur....
  donderdag 18 juli 2013 @ 11:37:37 #271
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129077040
Oh zand, wat een opluchting! O+ *O*
pi_129078148
Zand, wauw, wat goed! *O* O+

Hier vandaag een logeerbaby, leuk O+ maar het maakt wel duidelijk dat herstellen idd lang gaat duren... Auw :'(. Gelukkig is manlief de echte oppas en dat is O+
pi_129078411
Wel leuk toch Cwen, een babietje O+.
Kan je vast oefenen ;).
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:35 schreef DJMomo het volgende:
hahaha, dat smste ik ook naar mijn din, direct na de echo. Moest ze toen vreselijk om lachen.

Goed hoor zand! *O* wat is je UD vooralsnog?
Officieel is die niet verschoven, doen we volgende week bij de termijnecho. Maar vier dagen naar voren is de 17e ;).
  donderdag 18 juli 2013 @ 12:33:44 #274
30252 Soempie
Procreating
pi_129078883
Zand wat ontzettend fijn! En volgende week alweer spieken. O+ *O*

Cwen, leuk is dat he, om je man met zo'n kleintje te zien?
pi_129078962
wel tof dat je volgende week weer mag. wanneer, en hoever ben je dan?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129078983
zand *O* een knipper *O*
wizzy ook goed gekeurd weer.

Zijn er nog meiden hun enkels kwijtgeraakt? Ik vind het wel erg warm vandaag. gelukkig gooit ean zo nu en dan wat water over mijn voeten.
pi_129079096
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:35 schreef DJMomo het volgende:
wel tof dat je volgende week weer mag. wanneer, en hoever ben je dan?
Vrijdag alweer :D! Dan ben ik volgens eigen berekening precies 10 weken, volgens de meting van vandaag 10 weken en 4 dagen. Raar dat ze het de 12-weken echo noemen :'). We zullen zien ;).
pi_129079136
wat raar dat ze dan al de termijnecho doen
  donderdag 18 juli 2013 @ 12:41:47 #279
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129079189
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:33 schreef Soempie het volgende:
Zand wat ontzettend fijn! En volgende week alweer spieken. O+ *O*

Cwen, leuk is dat he, om je man met zo'n kleintje te zien?
Een vriendin van ons vond dat zo niet ge*l...een man met kind/kinderwagen. }:|
pi_129079215
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
wat raar dat ze dan al de termijnecho doen
Ja, ze wilde die het liefst met 10-11 weken doen, liever dan met 12-13 weken.
Nouja, dan doen we het zo, toch? ;)
pi_129079337
ja joh, als zij dat willen ;)
zit er alleen wel lang tussen de termijn echo en 20 weken ;)
pi_129079405
Ja dat wel. Misschien dat we er nog een pret-echo tussendoor doen, maar dat zien we tegen die tijd wel ;). Ik weet niet of ik genoeg kan krijgen van het gluren naar dat kleintje O+ O+ O+.
  donderdag 18 juli 2013 @ 12:47:35 #283
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129079414
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:45 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ja joh, als zij dat willen ;)
zit er alleen wel lang tussen de termijn echo en 20 weken ;)
Ze krijgt nog een 2de wordt vaak dan ook niet meer gedaan.
pi_129079678
blijft raar dat er zoveel verschil zit tussen procedures bij vk's :)

hier is het standaard.
tussen 8 en 10 weken
tussen 11 en 13 wkn
20 wkn
32 wkn
pi_129079936
Leuk zand *O* !!
en wat snel al je termijn echo! Ik heb hem ook al met 10 weken, best vlug!

Jeeeej *O*
♥ J & S
pi_129080047
Laten ze bij de termijnecho ook het hartje horen trouwens?
pi_129080152
Ik had de termijnecho volgens mij ook met 10 of 11wk maar de 20wk echo pas weer met 21wk
  donderdag 18 juli 2013 @ 13:04:52 #288
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129080174
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:02 schreef zandsculptuur het volgende:
Bij elke echo toch? Als ik bij de gyn ben is het een hele korte echo maar wel altijd het hartje.
pi_129080208
Bij de verloskundige hier alleen:
Termijn echo 11-13 weken
en de SEO bij 20 wkn

De rest van de echo's alleen als het nodig is. Ze hebben die geloof ik als standaard geschrapt omdat de zorgkosten/declaraties hoger werden terwijl het niet perse nodig was? Zal Mignonne waarschijnlijk beter kunnen uitleggen :)

Zelf heb ik dan nog los echo's gedaan bij 8 wkn, nekplooimeting, geslachtsbepaling bij 17 wkn en een 3d echo rond de 29 weken. Kon er geen genoeg van krijgen en ik ben dus wel iemand die je echt van die bank af moet trekken omdat ik maar blijf kijken O+
pi_129080216
Hier laten ze het hartje nooit horen met de echo.
Echt wat een verschil qua aanpak per z-huis/praktijk
pi_129080257
quote:
17s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:04 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Bij elke echo toch? Als ik bij de gyn ben is het een hele korte echo maar wel altijd het hartje.
Nee, hier lieten ze 'm alleen zien. Die ging echt als een gek te keer O+.
Echt bizar te beseffen dat dat IN mijn buik zit... Dat kan toch helemaal niet?! :')
  donderdag 18 juli 2013 @ 13:08:29 #292
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129080338
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:05 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier laten ze het hartje nooit horen met de echo.
Echt wat een verschil qua aanpak per z-huis/praktijk
Aha oke. De jouwe lag niet meer in stuit van de week toch?

De mijnese nogsteeds wel :') lekker dwars
pi_129080617
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:02 schreef zandsculptuur het volgende:
Wat ik me van Sjaak herinner was dat wel zo in het ZH, bij de nekplooimeting, maar niet bij de vk, bij de termijnecho of SEO. En bij deze idd tot nu toe alleen het knippertje gezien, niet een hartritme grafiekje er onder of gehoord.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129080694
Hier wel, met de termijn echo en de 20 wkn echo
pi_129080799
quote:
17s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:08 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Aha oke. De jouwe lag niet meer in stuit van de week toch?

De mijnese nogsteeds wel :') lekker dwars
idd gedraaid. Ik hoop dat het zo blijft hoor het over krap 2wk wel.
  donderdag 18 juli 2013 @ 13:20:52 #296
390026 Aisly
A flower a day..
pi_129080819
Zand! O+ *O*
  donderdag 18 juli 2013 @ 13:23:37 #297
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129080933
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:20 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

idd gedraaid. Ik hoop dat het zo blijft hoor het over krap 2wk wel.
^O^ voor wanneer 'moeten' ze eigenlijk goed liggen?
pi_129080945
pas ver tegen t einde geloof ik, 36 wkn dacht ik
  donderdag 18 juli 2013 @ 13:27:46 #299
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129081098
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:24 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
pas ver tegen t einde geloof ik, 36 wkn dacht ik
Oke tnx met 35 weken heb ik weer een groeiecho dus dan moet ze wel normaal liggen }:| :P
pi_129081179
Ik heb het draaien dus echt niet gevoeld. Ik heb dus een megabuik want baby heelft veel ruimte denk ik.
pi_129081194
Yay zand! *O*

Niet alle echo-apparaten kunnen hartslag laten horen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')