abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129049319
Hartje klopt O+!
Maar wel een week terug gezet, ik dacht 7.2 te zijn maar volgens de echo ben ik 6.2.

Ik ben er wel een beetje van in de war, ik ben er van overtuigd dat ik 7 weken ben maar goed. Gelukkig mag ik maandag weer terug en hoop dan dat het kindje wel 7weken groot is! Brr wat kan je jezelf weet druk maken om zoiets!

Hebben meer dames dit gehad? Een week klinkt ook zo veel..
Of zit ik me druk te maken om niets?
♥ J & S
pi_129049504
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:40 schreef klaprooss het volgende:
Hartje klopt O+!
Maar wel een week terug gezet, ik dacht 7.2 te zijn maar volgens de echo ben ik 6.2.

Ik ben er wel een beetje van in de war, ik ben er van overtuigd dat ik 7 weken ben maar goed. Gelukkig mag ik maandag weer terug en hoop dan dat het kindje wel 7weken groot is! Brr wat kan je jezelf weet druk maken om zoiets!

Jeeeeej!

Geen ervaring met het terugzetten, ik ging juist vooruit. Maar dan wel pas na de termijnecho want met 6 en 7 weken mag/kan dat niet officieel/ Dacht ik
pi_129049566
Yeey, knipperend hartje *O*
Dit was nog niet de officiële termijn echo toch? Die is meestal rond 12 maanden weken, volgens mij is die leidend.
pi_129049568
allereerst: jeeeej!

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:44 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Jeeeeej!

Geen ervaring met het terugzetten, ik ging juist vooruit. Maar dan wel pas na de termijnecho want met 6 en 7 weken mag/kan dat niet officieel/ Dacht ik
ook hier uiteindelijk vooruit gezet, drie dagen (vind ik ook best veel). Maar op termijn van 6/7 weken mogen ze nog geen officiele meting doen, alleen kijken naar hartactiviteit.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129049578
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:45 schreef Suusz het volgende:
Dit was nog niet de officiële termijn echo toch? Die is meestal rond 12 maanden, volgens mij is die leidend.
:+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129049593
quote:
Hartje klopt O+!

Misschien dat je zelf niet goed hebt geteld? Ik ben nu 8 weken en 5 dagen zwanger, en jij bent twee weken korter zwanger dan ik (kijk maar naar de UD's ;) ).

Maar jeej, een knipper *O*.
pi_129049681
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:45 schreef DJMomo het volgende:

[..]

:+
uhm, whoeps!
pi_129049740
Bij twaalf maanden hoop ik wel een termijn te hebben gehad, ja :o

Gefeliciteerd Klaprooss! Van dat terugzetten zou ik me nu niet zoveel van aantrekken, wie weet had ze net een millimeter te weinig kindje meegenomen..
pi_129049779
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:46 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Misschien dat je zelf niet goed hebt geteld? Ik ben nu 8 weken en 5 dagen zwanger, en jij bent twee weken korter zwanger dan ik (kijk maar naar de UD's ;) ).

Maar jeej, een knipper *O*.
Als ik kijk naar m'n laatste menstruatie zou ik 7 weken zijn. Ook volgens VK, tot dat ze dus gingen kijken met de echo. Maar goed blijkt dus dat nog niet echt mogen meten. Ik wacht sowieso maandag af.. Fijn dat ik dan langs kan en dan moet ie gewoon gegroeid zijn!

Het gaat nu ff om te hartje! Jeah
♥ J & S
pi_129049843
Termijn echo heb ik als ik 10 weken zou zijn uitgaand van dat ik nu 6 weken ben. Dus volgende maand!
♥ J & S
pi_129049873
Klaproos een knipper *O* en nu gaat je boontje lekker verder groeien.
Spewey gelukkig alle enge dingen uitgesloten.
pi_129049880
Ik vind het fijn voor je dat je maandag al terug mag, maar vind het ergens wel bijzonder. 1) je hebt hartactiviteit gezien 2) dan kan vk alsnog geen goede termijn echo maken, ivm te vroeg 3) het is wel heel snel op deze. zelfs bij mijn mk moest ik echt minimaal een week wachten.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:50:51 #163
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129049890
Knipper voor klaproos! *O* Verder, eens met Limone. Bij dat termijn scheelt elke mm gelijk een aardige periode.
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:50:56 #164
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_129049896
Klap, de termijnonzekerheid is ff lastig, maar je hebt een knipperrrr! Gefeliciteerd O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_129049987
Klaproos, wat fijn!! *O*
Meting doet er nog niet echt toe op jouw termijn, het is nog zo klein! Er zijn wel schema's, maar wat al gezegd werd, 1 mm verschil in meting betekent bijna een week :D.
Daarbij zegt je laatste menstruatie natuurlijk niet per se iets over het moment van je eisprong :).
Home is where the O+ is...
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:52:48 #166
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129049989
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:50 schreef DJMomo het volgende:
Ik vind het fijn voor je dat je maandag al terug mag, maar vind het ergens wel bijzonder. 1) je hebt hartactiviteit gezien 2) dan kan vk alsnog geen goede termijn echo maken, ivm te vroeg 3) het is wel heel snel op deze. zelfs bij mijn mk moest ik echt minimaal een week wachten.
Dit vond ik ook raar.. Fijn om nog een echo te krijgen, maar waarom :?

Ik kreeg alleen een termijnecho bij 9w3d en werd 2 dagen teruggezet. Daarvoor geen echo, daarna pas weer medische echo bij SEO..
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:53:12 #167
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129050009
*O* knippertje
pi_129050283
Agh we zien het wel haha! Aan jullie verhalen te horen moet ik me niet druk maken, dus doe ik t ook niet.

Ze wilden ook een week wachten maar ze zaten de komende,3 weken tot nokkievol. Dus ze zei kom maandag maar ff.

Agh dames we zien het wel! Ik ga genieten van m'n baby met een hartje dat werkt! O+
♥ J & S
pi_129050350
Gefeliciteerd klaproos!

Vriendin is weer goedgekeurd bij de verloskundige. Formaat baby is nu geschat gemiddeld. Maar we krijgen toch nog een echo want misschien icm onze lengtes wat klein :D
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_129050446
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:58 schreef klaprooss het volgende:
Agh dames we zien het wel! Ik ga genieten van m'n baby met een hartje dat werkt! O+
zo is het klappie!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:05:19 #171
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129050629
Niet lullig/onaardig bedoelt, maar je wilt zwanger worden, je bent zwanger en het is geen 7 weken maar 6.2. Is dat voor de dames in het algemeen (dus niet perse klaprooss) vervelend?
pi_129050910
Als het hartje gewoon klopt en alles er verder goed uitziet zou t mij niet uitmaken.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129051181
Nobono, als je zwanger bent wil je ook dat het goed blijft gaan. Het gaat mij niet om het aantal weken.
Ik weet dat als je achterloopt in de groei dat er een kans is dat het kindje niet 'gezond' is en dat het dus kan eindigen in een miskraam.

Als ik gewoon 6 weken ben dan is dat zo boeit me niets, het gaat me er om dat ik wil dat het kindje groeit aan de hand van het aantal weken dat hij is.

Daarbij deed vk gewoon ook wat onzeker. Dat maakt mij ook natuurlijk wat onzeker. Maar goed zal wel aan mij liggen :)
♥ J & S
pi_129051410
Fijn klaproos dat je een goede echo had.
Ik werd met de termijnecho weer een week naar voren gezet tov eerste echo. Het is dan zo klein dat ze het nog niet goed kunnen meten.
pi_129051707
Fijn dat er een knipper was klaproos :)
En maak je vooral niet te druk. Mijn beste vriendinnetje was ook een dikke week teruggezet bij de eerste echo en vervolgens bij de officiële termijn echo weer vooruit :)

En nobono...dat doe vrouwen nou eenmaal vaak in het begin, zich zorgen maken ;)
pi_129052073
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:27 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Fijn dat er een knipper was klaproos :)
En maak je vooral niet te druk. Mijn beste vriendinnetje was ook een dikke week teruggezet bij de eerste echo en vervolgens bij de officiële termijn echo weer vooruit :)

En nobono...dat doe vrouwen nou eenmaal vaak in het begin, zich zorgen maken ;)
♥ J & S
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:37:09 #177
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129052124
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:16 schreef klaprooss het volgende:
Nobono, als je zwanger bent wil je ook dat het goed blijft gaan. Het gaat mij niet om het aantal weken.
Ik weet dat als je achterloopt in de groei dat er een kans is dat het kindje niet 'gezond' is en dat het dus kan eindigen in een miskraam.

Ah natuurlijk, daar had ik even niet aan gedacht. Nee okay dan snap ik waarom iemand bezorgt kan zijn wanneer het niet is zoals verwacht!
pi_129054135
Wat veel bij te lezen, van spekkies (lief) tot ontharingsverhalen.
Wel even eng voor spew, gelukkig geen longembolie!

Klaproosje no worries, hier werd ik ook van 7,5 naar 6,5 terug gezet.
In week 12 werd het weer terug gecorrigeerd.
Ik wist zelf heel goed hoe mijn cyclus in elkaar zat en heb dat 6,5 week verhaal nooit geloofd.
Hoop dat jij ook gelijk krijgt in je gevoel.

Hier gisteren een dip dag. Voelde me helemaal opgeblazen en bol.
Alsof mijn buik te klein was voor alles wat erin zat.
Klachten: vol gevoel, kort ademig, last van darmen en rug,
Kortom geen pretje. Vandaag is het gelukkig weer een beetje gezakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Purple010 op 17-07-2013 18:48:44 ]
pi_129054889
klaproos, ik zat net te kijken, ik ben ook teruggezet. Mijn cyclus was langer dan 28 dagen, en daardoor ben ik 4 dagen teruggezet. Vond het toen ook wel eng, maar het zag er toen gewoon goed uit.

Ik heb vanmiddag de liggingsecho gehad. Pukkie ligt netjes met het hoofdje naar beneden, maar nog niet ingedaald. Vandaar mijn maagzuur dus ook.

We konden nog het mondje en de neus zien, de rest lag een onderarm/hand voor. Maar de vlos en wij zagen wel overeenkomsten met de toekomstige grote broer. En nu kan ik bijna niet wachten tot het zover is.. O+

Ik moet nu alleen wel gaan liggen als de vliezen breken, de navelstreng was ook nog in beeld te zien, en die kan er anders tussenzakken.

Verder de komende bevalling even besproken. Ik ga er nu met meer vertrouwen in dan vorige keer.
pi_129055170
Niet helemaal bijgelezen sorry voor de spuit elf ;)

Klaproos, voor de 8 weken is het benige deel van de foetus nog aan het uitharden. Je kunt dus wel iets over de termijn zeggen qua grove schatting maar je kunt geen definitieve termijn stellen voor de 8+4

Het kan zomaar dat dit keer je eisprong 1 dagje later was, dat je kindje eerst nog twee dagen rondgezweefd heeft voordat het zich innestelde (en dus verder gaat groeien) en de echoscopist kan er een fractie van een millimeter naast zitten wat ook weer een dag of wat scheelt.

Probeer het een klein beetje los te laten voor zover dat lukt en plan je termijnbepaling in ieder geval voorbij de 8+4 maar liefst voorbij de 10 weken. :*
:)
pi_129055193
Klaprooss, een knipper *O*

Sylver en Suusz, jullie zijn een eind op weg, mooie mijlpalen hoor! Nog even volhouden!

Verder heel veel gelezen en weinig onthouden, sorry :@

Vandaag 35 weken! Na een flinke dip vanochtend met veel zorgen, na de controle bij de gynaecoloog wel weer gerust gesteld. Ze was nog steeds verrast dat ik het al zolang uithoudt of nou ja de baby dan. Bloeddruk blijft mooi laag. Kindje ligt nog in stuit, maar nu in onvolkomen stuit! Vaginale baring is mogelijk en daar gaan we dan ook voor. Maandag over een week terug en dan gaan ze beoordelen of ze nog een uitwendige versie aandurven. Nu geen volledige officiele metingen gedaan, maar bovenbeentje en buikje lagen op schema...

We hebben nog een hele mooie echo met het aangezicht meegekregen. Zal morgen ff kijken of ik die kan laten zien.
pi_129055830
quote:
Hartje klopt O+!

Wat goed dat er een hartje klopte Klaprooss. *O*

Ik heb echo gehad en alles zag er goed uit, ben zelfs een dag eerder uitgerekend: 23 februari.
:)
pi_129056353
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:16 schreef klaprooss het volgende:

Als ik gewoon 6 weken ben dan is dat zo boeit me niets, het gaat me er om dat ik wil dat het kindje groeit aan de hand van het aantal weken dat hij is.

Daarbij deed vk gewoon ook wat onzeker. Dat maakt mij ook natuurlijk wat onzeker. Maar goed zal wel aan mij liggen :)
Ik had het ook, een week minder ver dan gedacht (9 i.p.v. 10). Hoewel het er verder goed uitzag, maakte het me wel onzeker, maar het resultaat is alweer bijna 11 maanden. :) De berekening aan de hand van de datum van je laatste menstruatie is blijkbaar niet altijd nauwkeurig.
pi_129058984
Klaproos een goede echo, super!! Alles is al gezegd over de berekening van je termijn, daar sluit ik me bij aan. Komt allemaal wel goed, het belangrijkste is dat je het hartje hebt gezien O+

Spew dat is even schrikken zeg! Gelukkig geen longembolie. Ben je nu weer lekker thuis?

FR dat klinkt pijnlijk.
Ik heb het gelezen maar ben het alweer vergeten, maar heb je al goedkeuring gekregen om op vakantie te gaan? Waar ga je heen en wanneer ga je?
Hoe is het dan met je poets? Moet je er nog de hele tijd bij blijven of heb je inmiddels een andere?

Sull fijn dat alles goed is. 35 weken alweer *O* Ben benieuwd naar je echofoto

nummer zo veel ook al een goede echo *O* Fijn hoor!!

Morgen heb ik de intake van de kraamzorg (al!!) Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken om aan te geven of te vragen?
pi_129059118
Hier bij de eerste echo 3 dagen terug gezet (9 weken 6 dagen) bij de tweede echo met 11 weken en 5 dagen nog een dagje naar achteren gezet.

Bij prental 2 shirts voor mezelf gescoord. En ik heb eindelijk iets voor Muk gekocht. Een rompertje met daarop de tekst 'kleine broer'
zo klein en zo lief ♡
pi_129059601
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:46 schreef ikke_84 het volgende:
Morgen heb ik de intake van de kraamzorg (al!!) Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken om aan te geven of te vragen?
- Als je huisdieren hebt, dat de kraam daar rekening mee houdt (niet allergisch)
- of je een (buiten) rokende kraam wilt
- als je thuis wiltbevallen, hoe zij hun rol daarbij zien
- of je speciale wensen heb voor de kraamweek zoals bezoek e.d., dan kun je dat aangeven.
- wat hun service in de kraamweek inhoudt. Alleen voor jou zorgen, of ook klein huishoudelijk werk?
- hoe zij en jij staan tov borstvoeding en of ze een lactatiekundige hebben als je dat zou willen.
- Of je wisseling van de kraam kunt verwachten in de kraamweek
- Hoe je het best het aangeeft als het niet klikt tussen jou en de kraam.

Meer kan ik ff niet bedenken!
pi_129060145
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:59 schreef Cwen het volgende:

[..]

- Als je huisdieren hebt, dat de kraam daar rekening mee houdt (niet allergisch)
- of je een (buiten) rokende kraam wilt
- als je thuis wiltbevallen, hoe zij hun rol daarbij zien
- of je speciale wensen heb voor de kraamweek zoals bezoek e.d., dan kun je dat aangeven.
- wat hun service in de kraamweek inhoudt. Alleen voor jou zorgen, of ook klein huishoudelijk werk?
- hoe zij en jij staan tov borstvoeding en of ze een lactatiekundige hebben als je dat zou willen.
- Of je wisseling van de kraam kunt verwachten in de kraamweek
- Hoe je het best het aangeeft als het niet klikt tussen jou en de kraam.

Meer kan ik ff niet bedenken!
Of ze 24-uurs opstartzorg leveren. Dus als je 's avonds of zelfs 's nachts vanuit het ziekenhuis naar huis zou mogen, of je dan op dat moment kraamzorg kunt krijgen. Is nieuw! Voor mij doorslaggevend in mijn keuze voor kraambureau.
  woensdag 17 juli 2013 @ 21:23:17 #188
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_129060700
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:11 schreef WupWup het volgende:

[..]

Of ze 24-uurs opstartzorg leveren. Dus als je 's avonds of zelfs 's nachts vanuit het ziekenhuis naar huis zou mogen, of je dan op dat moment kraamzorg kunt krijgen. Is nieuw! Voor mij doorslaggevend in mijn keuze voor kraambureau.
En misschien of je een ervaren kraamverzorgster prettig vindt. Ik kan wel lekker onzeker zijn, dus wil heel graag iemand met (veel) ervaring.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 17 juli 2013 @ 21:50:13 #189
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129062045
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:45 schreef Suusz het volgende:
Dit was nog niet de officiële termijn echo toch? Die is meestal rond 12 maanden weken, volgens mij is die leidend.
Ik werd de eerste echo bijna 2 weken terug gezet. Bij de termijnecho werd vervolgens de termijn van de eerste echo aangehouden. Bij navraag bleek dit tegenwoordig wel vaker te gebeuren en werd er bij de termijnecho niet meer bijgesteld.

Maar nu ik dan hier weer lees dat iedereen later toch wel is bijgesteld krijg ik weer een kutgevoel. -O-

[ Bericht 10% gewijzigd door ProjSkippy op 17-07-2013 21:57:37 ]
pi_129062383
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:46 schreef ikke_84 het volgende:

En of je eventueel een stagiaire er bij zou willen hebben?
pi_129062656
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:23 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

En misschien of je een ervaren kraamverzorgster prettig vindt. Ik kan wel lekker onzeker zijn, dus wil heel graag iemand met (veel) ervaring.
Oh ja, en of je het ok vindt als ze een stagiair meenemen!
pi_129062682
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:57 schreef Suusz het volgende:

[..]

En of je eventueel een stagiaire er bij zou willen hebben?
LOL :D
pi_129062734
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:50 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Ik werd de eerste echo bijna 2 weken terug gezet. Bij de termijnecho werd vervolgens de termijn van de eerste echo aangehouden. Bij navraag bleek dit tegenwoordig wel vaker te gebeuren en werd er bij de termijnecho niet meer bijgesteld.

Maar nu ik dan hier weer lees dat iedereen later toch wel is bijgesteld krijg ik weer een kutgevoel. -O-
Ik vind het bij jou ook nog steeds heel erg vaag... Het klopte toch niet?
pi_129063300
thx dames ^O^ Ik heb er maar ff een lijstje van gemaakt anders ben ik het morgen weer vergeten :)
pi_129063316
Blijft inderdaad een vreemd verhaal skip. Misschien nogmaals bespreken met de verloskundige of gynaecoloog? als je duidelijk vermeld dat het je onzeker maakt dan moeten zij proberen de onzekerheden weg te nemen.
  woensdag 17 juli 2013 @ 22:32:49 #196
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129063981
Bij de termijnecho zelf kwam ze weer een stuk dichter in de buurt van m'n eigen berekende termijn. Ik heb er daarna met m'n zorgen achteraan gebeld en toen zeiden ze dat dit sinds eind 2012 vaker zo gaat en dat m'n termijn dus eerder al vastgesteld was.

Ze konden altijd nog eens kijken met de 20 wekenecho. En ik ga er dus vanuit dat ik dan een heel groot kind heb wat in ieder geval minimaal een goede week voorloopt qua groei. Dan ga ik er ook echt (nog een keer) wat van zeggen, want ik merk dus dat het me nu opnieuw weer een rukgevoel geeft en me onzeker maakt.
pi_129064383
Mijn man is zo grappig.. Ik vraag hem: wat vind jij van een pretecho? Vertel over die deal voor 34 euro voor 1 2D echo met 16w om het geslacht al te zien, en een 3D/4D met 26w. Hij wist eerst niet wat een 3D echo was (krijg je dan de baby in play-doh mee naar huis ofzo?). Dus ik laat hem een plaatje zien. Vindt ie eng!!! Dus van hem hoeft het niet. Vroege geslachtsbepaling hoeft van hem dan ook niet (kan die vier weken wel wachten). Maar als ik het wil, mag ik het doen. :D Dus nu neem ik ws mijn liefste din mee naar de 3D (en mss mijn moeder, maar daar moet ik nog even over nadenken ;) )
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129065976
_O- mannen!! (sorry heren ;) )
pi_129067882
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:50 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik niet, bij mij bleef de datum staan. Maar goed, het scheelde "maar" een week. Bij 12 en 20 weken was de baby gemiddeld, dus waarschijnlijk had ik een late eisprong/late innestelaar/whatever en klopte de datum van de eerste echo ook echt. :)
  donderdag 18 juli 2013 @ 05:16:59 #200
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129072137
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 23:57 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ik niet, bij mij bleef de datum staan. Maar goed, het scheelde "maar" een week. Bij 12 en 20 weken was de baby gemiddeld, dus waarschijnlijk had ik een late eisprong/late innestelaar/whatever en klopte de datum van de eerste echo ook echt. :)
:) . Thanks! We zullen het zien met de 20 wekenecho, ik hoop dat dan ook blijkt dat het klopt (alhoewel m'n kleine bij de termijnecho dus wel groter was dan bij de eerder gestelde termijn op zich hoort).

En verder spreek ik mezelf wel even toe om me niet weer druk te gaan zitten maken, ik schiet er toch niets mee op..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')