Bram_van_Loon | maandag 15 juli 2013 @ 17:58 | |
NWS / Fietster overlijdt na botsing met wielrenner | ||
Bram_van_Loon | maandag 15 juli 2013 @ 18:00 | |
Ik ben het met je eens dat veel sneller voor veel langer het rijbewijs moet worden ingetrokken. Voor bromfietsen zouden ze best wat strengere examens mogen invoeren voor het bromfietsrijbewijs. | ||
Hyaenidae | maandag 15 juli 2013 @ 18:01 | |
Wielrenners zijn erg, maar bejaarden in het verkeer zijn doorgaans erger. Dus ik kann hier niet goed over oordelen, hmmm.... | ||
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 18:03 | |
http://www.gelderlander.n(...)e-weghelft-1.3915080 Te snel de bocht genomen waarschijnlijk. ![]() [ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2013 18:06:25 ] | ||
Bram_van_Loon | maandag 15 juli 2013 @ 18:03 | |
Ja, maar in ieder geval volgt Nederland nog het SI-stelsel. De Engelstaligere volkeren wijken hiervan af. Hoewel je als gast je jezelf moet informeren vind ik dat de gastheer in dit geval wegens het afwijken van het SI-stelsel de verplichting heeft om de eenheid erbij te vermelden. | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 18:04 | |
was één deel vol tokkiegekanker niet genoeg? | ||
Bram_van_Loon | maandag 15 juli 2013 @ 18:04 | |
Dit is ook voor mij als sportieve fietser erg herkenbaar. Ik heb een defensieve fietsstijl waardoor ik heel wat ongelukken heb weten te voorkomen maar zelfs met die defensieve fietsstijl scheelt het regelmatig minder dan dat mij lief is. Inderdaad, veel mensen zijn totaal niet in staat om in te schatten hoeveel tijd ze hebben om over te steken. Het laatste ongelukje wat ik had werd veroorzaakt door een vrouw van in de vijfig die last minute doodleuk naar links afsloeg zonder om zich heen te kijken, voor te sorteren of haar hand uit te steken. op het moment dat ik even wat versnelde aangezien ik net oranje licht kon halen. Ze pleegde nog vluchtmisdrijf ook. Aangezien ze op het laatste moment naar links ging en het hierdoor leek dat ze rechtdoor ging kon ik niet meer uitwijken. Ik kon nog voldoende afremmen om de snelheid flink te reduceren ten tijde van de botsing maar de voorvork geraakte wel krom. Dat soort idioten hoort inderdaad niet in het verkeer thuis. Ik vrees echter dat een fietsrijbewijs weinig verschil zal maken. Dit soort idioten doet eventjes voor het examen wat wordt verteld maar ze zijn te onnozel om te begrijpen waarom ze het moeten doen en ze blijven het dan ook niet doen. Ook leuk: • fietsers die t.g.v. een afdaling en een gebrek aan verstand vanuit een zijstraat komen waar je geen zicht op hebt (tunnel van rechts, T-splitsing) en die doodleuk met 20 km/uur de ruime bocht nemen terwijl jij daar aan komt gefietst. Ik moet op die straat terwijl ik voorrang heb daar in een slakkegang voorbij fietsen omdat een botsing niet te vermijden is als ik daar met een normale snelheid fiets en zo'n idioot oversteekt. Ik kan het tenminste nog voorkomen maar iemand die daar voor het eerst fietst en nooit vanuit de andere kant is gekomen kan niet weten dat dit punt zo gevaarlijk is. Ik kwam het ook slechts te weten doordat het 1 keer bijna prijs was. • fietsers die doodleuk met twee of zelfs drie man naast elkaar tegen het verkeer infietsen en dat dan ook nog eens in het donker zonder fietsverlichting. • voetgangers die in het centrum over het fietspad oversteken omdat ze zich te goed voelen om achteraan aan te sluiten terwijl nochtans de stoep minstens twee keer zo breed is als het fietspad. Ik zou er geen moeite mee hebben als de politie meer fietsers en wandelaars gaat bekeuren voor dit soort zaken. Mijn steun hebben ze. Ook de automobilisten moeten eens flink worden aangepakt. Niet dat eenzijdige snelheid=foei maar (ook) eens veel meer prenten geven voor bijv. het niet adequaat richting aangeven, het bumper kleven, het inhalen bij een bocht en meer van dit soort zaken. Vooral het richting aangeven doen de meeste automobilisten (meer dan 50%!) schrikbaarwekkend slecht. Ik heb het meerdere keren in de buurt geturfd op een plaats waar het richting aangeven cruciaal is. Ik weet niet wat de rij-instructeurs uitspoken maar ze leren duidelijk niet de automobilist hoe ze richting moeten aangeven en waarom dat belangrijk is. Als de politie wat strenger hiertegen zou optreden dan wordt het verkeer veiliger en wordt de staatskas gespekt. Win/win. | ||
Bram_van_Loon | maandag 15 juli 2013 @ 18:05 | |
Een extra deel om de tokkies op te voeden. ![]() Er reageerden gelukkig ook wat verstandigere mensen. | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 18:07 | |
Bromfiets niet mee eens; nederland heeft daar een enorme fout mee gemaakt en nu hebben nu geen recht om ook maar iets te eisen: afgelopen jaren is de bromfiets meer en meer aan banden gelegd, kosten verhoogt en stigmatisering toegenomen, wat kregen ze daarvoor terug: niets. Alleen meer kosten en meer gezeik vanuit de overheid. De overheid claimt gelijke regels te willen (eu regels) maar besluit deze (ook voor motoren trouwens) NIET te volgen ![]() | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 18:08 | |
even qouten voor de tokkies op fok:
| ||
eP2e | maandag 15 juli 2013 @ 18:24 | |
Oranje is stoppen voor de duidelijkheid, niet snelheid maken (ook overigens fout bij een kruising) om er nog even doorheen te piepen. Dus je kan de schuld wel volledig bij die vrouw zoeken maar zelf ben je ook fout bezig geweest. | ||
Strani | maandag 15 juli 2013 @ 18:24 | |
Mooi hoe snel mensen kunnen oordelen over een ongeluk waar ze toch echt zelf niet bij waren. Straks blijkt de wielrenner geen schuld te hebben, en heeft hij naast een trauma ook nog al die valse beschuldigingen aan z'n broek hangen. | ||
macca728 | maandag 15 juli 2013 @ 18:36 | |
Het is verschrikkelijk om op dat punt aan de verkeerde kant te rijden. Hoe breed was het ? Dan nog zijn die wielrenners net zo goed fout door in een groep te rijden en ws te hard, anders had die vrouw het wel overleefd. Sowieso kan je normaal natuurlijk afremmen als je dat ziet, maar deze reden te hard. | ||
macca728 | maandag 15 juli 2013 @ 18:39 | |
Ik zie gemiddeld meer automobilisten door rood licht gaan (waarbij ze rechtdoorgaande fietsers kunnen scheppen) dan fietsers. Die gaan meestal alleen door rood als het kan. Ik maak het dagelijks mee in de stad dat automobilisten door rood gaan op het moment dat ik groen heb. | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 18:41 | |
- [ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 16-07-2013 11:01:53 ] | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 18:42 | |
Bron? Oh jouw onderbuik? Bel het nfi even, die hebben altijd een baantje voor een waarzegster | ||
eigendeegcookie | maandag 15 juli 2013 @ 18:48 | |
http://www.112barneveld.n(...)c91606b2956e3b80.jpg wat een belachelijk smal fietspad zeg, wat heb je daar nou aan, er is toch plaats zat voor een fietspad dat voldoende breed is! | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 18:50 | |
![]() standaard afmetingen | ||
Louboutin | maandag 15 juli 2013 @ 18:51 | |
Dat fietspad is helemaal niet zo smal. | ||
eigendeegcookie | maandag 15 juli 2013 @ 18:52 | |
hoe breed dan is standaard? | ||
Bram_van_Loon | maandag 15 juli 2013 @ 18:54 | |
Misschien maar niet omdat ik door oranje ging (zelfs als je door nipt rood gaat is er geen probleem aangezien dat licht is afgesteld op fietsers die zeer traag accelleren (oudere mensen, jongere kinderen). Of dat ik ook of niet fout was, je moet gewoon eventjes achter je kijken voordat je naar links afslaat. Die fout is veel groter dan het met een wat grotere snelheid fietsen. Nogmaals, ik heb een defensieve fietsstijl. Ik neem nooit enig risico wanneer er een motorvoertuig bij betrokken is en ook bij andere fietsers ben ik voorzichtig, dat is de reden dat ik mijn snelheid nog flink kon reduceren. Ik ging al op een flinke afstand langs haar maar als die onnozele vrouw ineens een haakse bocht maakt en dit zonder om zich heen te kijken of haar arm uit te steken (toch altijd nog wettelijk verplicht) en hiermee zich voor mij gooit dan kan het toch nog eens misgaan. Ik ging er al van uit dat elke automobilist een idioot is (gewoon als aanname om ongelukken te voorkomen ![]() | ||
eigendeegcookie | maandag 15 juli 2013 @ 18:57 | |
hoe smal schat jij? ik schat zo slechts plek voor 1 zo'n trendy ,superbreed stuur per rijrichting. | ||
macca728 | maandag 15 juli 2013 @ 19:01 | |
Ja veels te smal voor 3 wielrenners naast elkaar. Die hadden gewoon af moeten remmen. | ||
macca728 | maandag 15 juli 2013 @ 19:02 | |
Je moet echt hard rijden om een andere fietser zo hard te raken dat die overlijdt eraan. | ||
2dope | maandag 15 juli 2013 @ 19:03 | |
Bij een krakkemikkig bejaardenlichaam valt dat wel mee. | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 19:03 | |
een wattes?:D | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 19:04 | |
Met hoe veel reden ze naast elkaar dan, en hoe hard reden ze dan? Jij schijt het te weten! | ||
Bram_van_Loon | maandag 15 juli 2013 @ 19:04 | |
Het hangt er ook sterk van af hoe iemand wordt geraakt door de fiets. | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 19:05 | |
De meeste ouderen belanden in het ziekenhuis omdat ze omgevallen zijn, toen ze stil stonden | ||
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 19:06 | |
Maar niet deze. | ||
eigendeegcookie | maandag 15 juli 2013 @ 19:07 | |
http://moederstuur.nl/het-moederstuur Oh no! het heet zelfs 'Moederstuur"! | ||
Louboutin | maandag 15 juli 2013 @ 19:09 | |
Daar kunnen er wel 3 naast elkaar fietsen hoor | ||
macca728 | maandag 15 juli 2013 @ 19:11 | |
Ja het waren ook 3 wielrenners. ![]() | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 19:13 | |
Hoe breed is dat dan, en waarom is dat TE breed? Uit mijn hoofd rijd ik met 72cm | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 19:14 | |
waarom zou je naast elkaar rijden, frontaal opp x drie ![]() bakstenen ![]() | ||
starla | maandag 15 juli 2013 @ 19:16 | |
Wokkel | maandag 15 juli 2013 @ 19:16 | |
De zoldertokkies van Fok mogen zich doodschamen. Verongelukte fietsster reed op verkeerde weghelft | ||
Strani | maandag 15 juli 2013 @ 19:17 | |
Juist, daar heb je het al. Wil zowat iedereen op pagina 1 van het eerste deel, even zijn of haar excuses maken? | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 19:18 | |
| ||
macca728 | maandag 15 juli 2013 @ 19:39 | |
Waarom ? Als iemand even verkeerd rijdt, moet je hem of haar maar gelijk doodrijden ? | ||
Strani | maandag 15 juli 2013 @ 19:41 | |
Lees even terug, graag. Mensen gaven de wielrenner direct de schuld terwijl dat ten eerste veel te voorbarig was, en ten tweede, zoals blijft, waarschijnlijk onterecht. | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 19:44 | |
Als het bericht je niet bevalt moet je dan maar een berg posts maken waar leugens in staan om zijn goede naam zwart te maken, ongefundeerd? | ||
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 20:22 | |
Ligt wat genuanceerder. http://rechtennieuws.nl/3(...)ijden-in-waaier.html | ||
Strani | maandag 15 juli 2013 @ 20:25 | |
Da's toch een hele andere zaak. Het gaat er om dat men zomaar mensen beschuldigt terwijl er een behoorlijk grote kans is (50%) dat de wielrenner zelf geen schuld had. Als dan ook nog blijkt dat het slachtoffer waarschijnlijk zelf (ook) schuld had, wordt die kortzichtigheid benadrukt. | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 20:28 | |
Wat kinderachtig, moet je nu persee koeien uit de sloot halen om persee je onderbuik een goed gevoel te geven, dat alle wielrenners terroristen zijn en dood moeten, godverdomme wat kinderacthig, en dat meen ik echt ![]() als je niet inhoudelijk kan reageren ga je maar fietsen ![]() | ||
Wokkel | maandag 15 juli 2013 @ 20:28 | |
Je bent wel grappig, om het beleefd te zeggen. Bij nader inzien, ik denk dat je beter hulp kunt zoeken, die humor is ver te zoeken. | ||
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 20:36 | |
Staan een paar belangrijke punten in over het fietsen in groepen met hoge snelheid. | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 20:37 | |
Vertel, waarom zijn die zo belangrijk, welke punten zijn dat en hoe zijn deze toepasbaar in deze situatie? Spanning... | ||
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 20:37 | |
Lees het maar eens goed en kom dan met een normaal commentaar. | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 20:38 | |
Ja doei he ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 20:40 | |
Ik zal het wel even quoten voor je.
| ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 20:41 | |
Nee ik wil dat jij het mij uitlegt, immers jij stelt iets, nu mag jij ervan overtuigen; doe je eigen huiswerk dikkie | ||
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 20:43 | |
Je zoekt het maar uit. Succes met auto's koppen. [ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2013 20:44:20 ] | ||
Bram_van_Loon | maandag 15 juli 2013 @ 21:08 | |
Het is spijtig dat veel mensen niet beseffen dat wierenners ook gewoon fietsers en voetgangers zijn, net als veel automobilisten, dat vrachtwagenchauffeurs ook voetgangers, fietsers en automobilisten zijn etc. Het is niet het voertuig wat bepaalt hoe iemand deelneemt aan het verkeer, het is de persoon die het bepaalt. Met wielrenners is er niets mis. Er zitten mensen tussen die asociaal rijden (ik heb het ook ervaren), die nemen ook op andere manieren op een asociale manier deel aan het verkeer. En vice versa. De meeste wielrenners zijn gewoon op een normale manier bezig met hun sport. Automobilisten moeten er rekening mee houden dat niet iedereen zo traag fietst als dat zij zelf fietsen, wielrenners moeten defensief fietsen en racen op relatief veilige parcours. Ik woon in een van de grotere steden van Nederland. Binnen de stad kan je echt niet racen, helaas. Er is echter op een paar km. afstand een weg die hier wel prima voor geschikt is en die uitkomt op een perifeer wegennetwerk. Wielrenners die een beetje sportief deelnemen aan het verkeer weten dit, kiezen voor zo'n traject en fietsen die eerste paar km. op een defensieve manier (kan best met een gem. snelh. van 25-30 km/uur zijn maar wel bij elk kruispunt pas oversteken als je zeker weet dat het veilig kan, snelheid flink matigen bij onoverzichtelijke bochten etc.). Ik erger me trouwens veel meer aan bromfietsers en automobilisten dan aan wielrenners, terwijl ook ik meerdere keren in aanraking ben gekomen met amateurwielrenners die niet zo goed hebben begrepen wat de normen zijn, bijv. een wielrenner die agressief reageert t.o.v. mij als hardloper, een wielrenner die kwaad reageert dat je niet even naar de berm uitwijkt op het moment dat ze met 3 man naast elkaar inhaalt of een wielrenner die kwaad reageert dat je laat uitwijkt omdat je hun geschreeuw niet op goed waarneemt (tja, gebruik een bel tijdens een training!). Ik ben dus behoorlijk objectief. In mijn ervaring weten meer wielrenners wel hoe het hoort dan dat het niet weten maar ja, per 100 wielrenners zitten er natuurlijk wel een paar rotte appels tussen, net als bij alle andere groepen mensen. Veel mensen zien die rotte appels meer dan de mensen die zich wel goed gedragen. Ook automobilisten moeten trouwens niet voorrang nemen en pas oversteken als ze gegarandeerd weten dat het veilig is. Voorrang hebben houdt niet in dat je direct moet oversteken. Ook automobilisten moeten onoverzichtelijke bochten met een gepaste snelheid nemen. Een tip voor fietsers: fiets bij zo'n onoverzichtelijke bocht wat meer links zo dat de automobilist je daar niet kan inhalen zonder naar de andere weghelft uit te wijken. Wel niet te lang voor de bocht doen natuurlijk, als hij nog voorbij je kan (terug op zijn eigen weghelft) voordat hij de bocht aansnijdt is het prima, anders mag je best eventjes wat meer links fietsen om te voorkomen dat jij het slachtoffer wordt van dit onverantwoorde inhaalgedrag. De meeste automobilisten, zeker die automobilisten die zelf tig keren per week fietsen, begrijpen wat je doet en waarom, een enkele automobilist reageert agressief (toeteren) maar het is juist omwille van deze automobilisten dat je dat doet. ![]() | ||
Bram_van_Loon | maandag 15 juli 2013 @ 21:12 | |
Ik vind het trouwens een uitstekende zaak dat in beginsel de automobilist aansprakelijk is bij de aanrijding van een kwetsbaardere verkeersdeelnemer. Laten we dat vooral zo houden. Al is het maar omdat de automobilist hierdoor defensiever rijdt. Dat is geen excuus voor de fietsers en voetgangers om niet op een anticiperende manier aan het verkeer deel te nemen. Zelf erger ik me bijvoorbeeld ook aan het feit dat binnen de stad veel voetgangers oversteken als kippen zonder kop. | ||
Louboutin | maandag 15 juli 2013 @ 21:17 | |
Hij vroeg hoe breed het fietspad was.. | ||
larry91 | maandag 15 juli 2013 @ 21:19 | |
Ik ga niet het hele bericht quoten maar ik kan me volledig vinden in de strekking van Bram_van_loon. Echter, we moeten wel vaststellen dat nagenoeg alle ongelukken met wielrenners worden veroorzaakt door de wielertoerist en niet door de amateur (er is een wezenlijk verschil tussen beide). De wielertoerist rijdt niet defensief en doet waar ie zin in heeft. Die houdt zich niet aan de ongeschreven gedragsregels. Zouden ze dit wel doen dan zou dat al echt een hele hoop schelen. | ||
eigendeegcookie | maandag 15 juli 2013 @ 21:24 | |
eerlijk gezegd weet ik niet hoe breed n 'moederstuur' is, maar ik kan je wel uitleggen waarom 72cm TE breed is: mn eigen stuur [Batavus old dutch] is al 50 cm breed, en is meestal het breedste gedeelte van mijn fiets, ik moet al oppassen om geen autospiegels te raken als ik langs de voor rood wachtende auto's probeer te rijden naar de wachtplek voor fietsers. Heb je dat zelf niet gemerkt? | ||
macca728 | maandag 15 juli 2013 @ 21:26 | |
Zeker weten. | ||
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 21:32 | |
Het is komkommertijd, dus feiten over het toenemend aantal fietsongelukken - feiten die eigenlijk al een tijdje bekend zijn - staan nu ineens op pagina 101 van Teletekst:Bron: http://nos.nl/artikel/529(...)s-vaak-fietsers.html Het vetgedrukte sluit precies aan bij hetgeen ik in deel 1 van dit topic al aanstipte. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2013 21:32:25 ] | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 21:45 | |
Ik koop geen autos, stem namelijk geen vvd | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 21:46 | |
Nee dat doet het niet ![]() | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 21:47 | |
Dus omdat JIJ iets niet kan, moet IK een kleiner stuur kopen ![]() durf zelfs te stellen dat ik op mijn dhfiets sneller tussen die auto kan rijden dan jij op je omafiets ![]() | ||
eigendeegcookie | maandag 15 juli 2013 @ 21:48 | |
Hahaha! met gekanteld stuur zeker! | ||
eigendeegcookie | maandag 15 juli 2013 @ 21:51 | |
Overigens adviseer ik je alleen maar n kleiner stuur te kopen hoor, voor je eigen bestwil, nouja, tenzij we mekaar ooit nog es willen passeren op zo'n gevaarlijk smal fietspad natuurlijk.... | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 21:51 | |
Heb je hier ook een bron voor of blijf je gewoon doorlullen? | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 21:51 | |
![]() | ||
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 21:53 | |
Ik zou zelf niet weten wat ik zoal schrijf.... ![]() Mijn post uit deel 1: Het vet gemaakte fragment uit het NOS-bericht: Dat klopt dus één op één. Fietspaden: check Hogere snelheden: check Wielrenners/racefietsers: check Opmars elektrische fiets: check Nu jij weer. | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 21:54 | |
Bron voor de steiging wielrenners Bron van gem snelheid toen en nu? Keer op keer mis ik bronnen.. gewoon loze kreten mh | ||
macca728 | maandag 15 juli 2013 @ 21:55 | |
Net als jij. | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 21:56 | |
Waar wil je een bron voor, ik heb namelijk wel kennis van zaken, u vraagt wij draaien. ga jij dan ook gewoon weg met je onderbuik? | ||
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 21:56 | |
Je komt met gedateerde grafiekjes uit 2005 en gaat dan kersverse gegevens van het SWOV in twijfel trekken? Ben je aan het trollen ofzo? ![]() | ||
macca728 | maandag 15 juli 2013 @ 21:56 | |
Al 2 topics lang. Lees maar na. | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 21:58 | |
Nee. Jij wel. Waar gaf ik een bron voor? het wel een losstaande post, waar geef jij een bron van? nergens. Ga fietsen pvvtokkie | ||
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 21:59 | |
Lezen is toch wat lastig voor je dan heb je aan die kennis ook weinig. | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 21:59 | |
Link or it didnt happen Ik heb al jouw matige baggerposts gelezen, niets gefundeerd knul ![]() | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 21:59 | |
Oh ben je er weer ![]() | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 22:00 | |
owja: De studie naar ongevallen is gebaseerd op de officiële ongevallendatabase (SWOV). ![]() | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 22:02 | |
Maar wat weten die er van toch? | ||
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 22:08 | |
Probeer dit nieuwsbericht van 15 juli 2013 nog eens goed te lezen. Misschien kom je een afkorting tegen die je herkent: NWS / Fietster overlijdt na botsing met wielrenner - deel 2 | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 22:09 | |
Opnieuw: BRON VAN DIE INFORMATIE? Ik ga niet jouw stellingen onderbouwen, een nieuwsbericht is geen bron van de informatie die jij claimt, dus bron or it didnt happen. | ||
Wokkel | maandag 15 juli 2013 @ 22:11 | |
Er staat nergens in dat artikel dat de ongelukken (vooral) te wijten zijn aan de hogere snelheden. Het kan ook gewoon zijn omdat er steeds meer gefietst wordt.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ere-fietspaden.dhtml | ||
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 22:15 | |
Fijn, dan is een nieuwsbericht van de NOS die het SWOV citeert géén bron. Ga je nu weg uit dit topic dan? We zijn je gedrag namelijk al zeker een halve pagina meer dan zat. ![]() | ||
Bram_van_Loon | maandag 15 juli 2013 @ 22:17 | |
Natuurlijk, bij zo'n vereniging wordt er ook aandacht besteed aan veiligheid, dit zijn bovendien mensen die nuchter fietsen. De wielertoeristen zijn wat minder georganiseerd en hebben wel eens wat te veel gedronken tijdens het uitrusten. Zo is het bij amateurwielrenners die in een groep fietsen de gewoonte dat een van de voorste wielrenners roept zo gauw er potentiëel gevaar is. Kan een van de amateurwielrenners die bij een wielervereniging fietst mij wat meer vertellen over de praktische gang van zaken bij zo'n vereniging? Ik heb altijd sportief gefietst maar nog nooit met een wielrenfiets, ik zou het interessant vinden om ook eens wedstrijden te gaan fietsen. | ||
Tornadovis | maandag 15 juli 2013 @ 22:26 | |
Goed stuk. Eens. Ben zelf wielrenner, hanteer een defensieve rijstijl. Ik schaam mij soms voor mijn medewielrenners. Waar het kan, kun je lekker knallen. Als er mede fietsers zijn: rustig uitrollen, bellen, bedanken en eromheen. Wel irritant als mensen gewoon ècht niet opzij gaan, of afslaan zonder te kijken, of midden op het fietspad hun karretjes parkeren. Meestal zijn dat de oudjes. We moeten het gewoon met zn allen oplossen, en zelf verantwoordelijkheid nemen. ![]() | ||
Bram_van_Loon | maandag 15 juli 2013 @ 22:38 | |
Dat er meer wielrenners en snorfietsbestuurders (e-fiets) zijn betekent enkel dat het nog belangrijker is dat alle groepen bestuurders en voetgangers rekening houden met elkaar. | ||
Bram_van_Loon | maandag 15 juli 2013 @ 22:40 | |
Citaat uit een artikeltje: Goed nieuws! | ||
Kowloon | maandag 15 juli 2013 @ 22:48 | |
Wat een irritatie over wielrenners zeg, ik wist niet dat het zo hoog zat bij sommigen. ![]() | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 22:49 | |
Zonder bron is het een waardeloos "citaat" Als je geen bron kunt of wilt leveren moet je niet doen alsof je feiten post. | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 22:53 | |
Mensen zijn snel jaloers als iemand anders iets beter kan, sneller kan en zonder hijgen en puffen.. En dan heeft die sneller fietser nog kritiek op mijn (vreselijke) rijstijl ![]() ![]() ![]() | ||
Bram_van_Loon | maandag 15 juli 2013 @ 22:55 | |
Het zou me niet verbazen als dat een rol speelt. | ||
Kowloon | maandag 15 juli 2013 @ 22:58 | |
Waarom zou je als gewone fietser, met een Batavus van 15 kg en banden van 4 cm breed, jaloers zijn op een wielrenner met een fiets van 8 kg en banden van 2 cm breed? Met een racefiets rijdt echt iedereen zo 5-10 km/u sneller dus zo'n kunst is het niet. ![]() | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 22:59 | |
Uiteraard, je dacht toch niet dat er elke dag een paar mensen in de file willen "uitstappen", nee die deur moet open omdat er een motorrijder aankomt, HIJ MOET OOK WACHTEN WANT IK OOK ![]() ![]() ![]() | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 23:01 | |
Zelfs op een racefiets zal een beginnen niet hard rijden, al is het alleen maar om de houding, die zijn ze niet gewend -> vermoeid en spierpijn Daarnaast is het een verschil om even 25 te rijden.. of minimaal 30minuten 35+ te rijden | ||
Life2.0 | maandag 15 juli 2013 @ 23:03 | |
He maar wat dan van die mountainbiker in zijn 'normale kloffie' met zijn 2.5" en 20 kilo fiets, die alsnof voorbij raast ![]() Maar dat is geen wielrenner dus dat mag ![]() ![]() | ||
larry91 | maandag 15 juli 2013 @ 23:45 | |
Inderdaad. Probeer maar als niet-geoefend wielrenner een 20 minuten in D3 te blijven en 30/35+ te trappen en je praat wel anders. Zeker als er daarna nog 100km voor de boeg zijn.. | ||
eigendeegcookie | dinsdag 16 juli 2013 @ 00:23 | |
Nou de gewone fietser kan trouwens ook irritant zijn voor gewone fietsers: ik hou er altijd rekening mee dat voorliggers zonder kijken en handje uit linksaf slaan, op lage snelheid is dat heel eenvoudig. Ik vergeet ook nooit daarop te anticiperen; ik heb t al zo vaak meegemaakt, politie op de fiets doet t ook vaak! Uiteraard geef ik zelf altijd richting aan, na achterom kijken. Pas nog geschrokken van een wielrenner: ik wou linksaf, kijk routinematig over mijn schouder, had niks horen aankomen , maar zag nog net op tijd de wielrenner die mij reeds aan t inhalen was, oei! wat was tie dichtbij! Dat is toch gek dat ervaren fietsers als wielrenners kennelijk niet anticiperen? Voor hun doet vallen doet ook gewoon zeer? | ||
Bram_van_Loon | dinsdag 16 juli 2013 @ 00:28 | |
Misschien is Kowloon een van de vele talenten die niet voor het wielrennen heeft gekozen maar het wel erg goed zou doen? Denk aan die voormalige redactiemedewerker van Holland Sport die op haar 29ste begon met wielrennen en nu professioneel rijdt. Slechts, met alle respect, bij het vrouwenwielrennen (veel minder brede top) maar toch. Die Nederlanders die nu 2de staat in de TdF was ook erg laat begonnen, met 18 of 19 jaar. Ik twijfel er niet aan dat slechts een minderheid van het talent kiest voor wielrennen. Dit in tegenstelling tot het voetballen waarbij een zeer groot deel van het talent wordt ontdekt (wat volgens mij de reden is dat wij boven ons gewicht stoten zoals ze dat in het Engels zeggen). In mijn ervaring is 35 km/uur nog net te doen voor iemand die goed getraind is. Het is aanpoten maar haalbaar voor een klein deel van de mensen. Dat ben ik nog bereid te geloven, 40 km/uur haal je enkel met een sprint op een gewone fiets omdat de luchtweerstand enorm sterk toeneemt tussen de 35 en de 40 km/uur. Bedenk dat je ook op sommige gewone fietsen een zware versnelling hebt en dat dit enorm veel scheelt voor de snelheid zolang de luchtweerstand niet al te groot wordt. Ik geloof trouwens direct dat een gewone fietser niet direct sneller fietst op een racefiets. [ Bericht 15% gewijzigd door Bram_van_Loon op 16-07-2013 00:42:23 ] | ||
Accordtje | dinsdag 16 juli 2013 @ 00:38 | |
Ik vind het vreemder dat mensen zonder te kijken gewoon afslaan met het risico dat ze geschept worden door een wielrenner. Tuurlijk voel je het als wielrenner ook als je valt, maar je ziet het aankomen en bent beter beschermd. De "gewone" fietser ziet het niet aankomen en is veel minder goed beschermd, dus loopt een veel groter risico. Dan begrijp ik dus niet dat je zonder te kijken afslaat als fietser zijnde. Ik ga niet continue bellen/roepen dat ik eraan kom bij een fietser die mogelijk afslaat. Negen van de tien keer slaan ze niet eens af. Daarnaast houdt ik er wel rekening mee en ga ik er zo wijd mogelijk omheen, zodat ik nog kan roepen op het moment dat ze aanstalten maken om af te slaan. | ||
Bram_van_Loon | dinsdag 16 juli 2013 @ 00:48 | |
Hoe is de wielrenner beter beschermd? Vanwege dat helmpje? Of helpt het pakje ook nog iets om schaafwonden te beperken? | ||
eigendeegcookie | dinsdag 16 juli 2013 @ 00:56 | |
ja dat snap ik ook niet: mijn fiets is zwaarder , mijn kleren ook ,ikzelf ook ,en dan heb ik t nog niet eens over de bagage | ||
Accordtje | dinsdag 16 juli 2013 @ 01:03 | |
Als wielrenner rijdt je al snel 30-35 per uur. Als ik dan iemand die afslaat vol raak dan ga je 100% zeker beide onderuit. De wielrenner ziet het gebeuren en kan anticiperen op de val, de andere fietser ziet het niet aankomen en valt dus onverwachts. Daarnaast heb je op het gebied van bescherming inderdaad de helm. Die lijkt misschien wel niet veel voor te stellen, maar beschermt zeker in het geval dat je met je hoofd de grond dan wel een stoeprand raakt. Maar desondanks zal ook de wielrenner best last van de val hebben. | ||
#ANONIEM | dinsdag 16 juli 2013 @ 01:23 | |
Een wielrenner alleen met flinke gang is net zoals een snelle mountainbiker of ligfietser meestal prima in staat om te anticiperen op de situatie, uiteraard de ene beter dan de ander. Grootste probleem is naar mijn inzicht, het dichtbij elkaar in een groep rijden. Misschien moet het toestaan van 2 fietsers naast elkaar wel op de helling met de toenemende drukte op fietspaden en in het verkeer in zijn algemeen. Dus wielrenners achter elkaar en dan ook de 2 oudjes op hun ANWB fiets. Op de erg toeristische en drukke routes stel ik 4 baans fietspaden voor. [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2013 01:27:57 ] | ||
Wokkel | dinsdag 16 juli 2013 @ 06:31 | |
Een fietshelm is ontworpen voor snelheden tot 20km/uur. Voor vallen op de stoeprand wordt gerekend met 17km/hr. Bij 35km/uur biedt het bar weinig bescherming. | ||
#ANONIEM | dinsdag 16 juli 2013 @ 06:34 | |
Wat dat betreft zijn mountainbikers vaak beter beschermd, degene die echt hard gaan dan. ![]() | ||
bijdehand | dinsdag 16 juli 2013 @ 08:44 | |
Life2.0, waarom reageer jij altijd zo agressief en verzuurd? ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 16 juli 2013 @ 08:52 | |
Hij is er niet nu. Als echte wielrenner inmiddels druk bezig wat bejaarden van het fietspad te rijden. | ||
bijdehand | dinsdag 16 juli 2013 @ 08:55 | |
Maar hij reageert zo in meerdere topics. Meteen schelden, lekker agressief doen en je negeren als je een punt maakt. Snap niet dat iemand het leuk vindt om op zo'n manier te reageren. | ||
#ANONIEM | dinsdag 16 juli 2013 @ 08:56 | |
Misschien heeft dat wat met doping te maken? | ||
bijdehand | dinsdag 16 juli 2013 @ 09:27 | |
Ja ik weet niet maar het maakt het topic een stuk minder leuk om terug te lezen. | ||
Re | dinsdag 16 juli 2013 @ 09:37 | |
zo werkt het hier natuurlijk niet... of het is een domme bejaarde of het is een asociale wielrenner. En dan het liefst met veel gekanker en gescheld over de ene of de andere en toch vooral je discussie tegenstander flink mee te verkankeren ![]() | ||
Disorder | dinsdag 16 juli 2013 @ 09:39 | |
Hij is wielrenner. | ||
HeatWave | dinsdag 16 juli 2013 @ 09:39 | |
Tja, je hebt een punt, maar komop, je woont zelf ook in de stad. Ik zie die gasten echt elke dag weg, van die volwassen kerels in spandex die echt vinden dat ze wel even voor je kunnen snijden, want ja, ze zijn prof! | ||
#ANONIEM | dinsdag 16 juli 2013 @ 09:41 | |
Ik kan er niets aan doen maar dan kom ik toch weer bij die doping terecht. | ||
Re | dinsdag 16 juli 2013 @ 09:51 | |
ik ken genoeg wielrenners die wel gewoon netjes aanpassen en genoeg bejaarden die wel kwiek genoeg zijn op de first... ik heb van allebei last als ze zich stereotypisch opstellen | ||
#ANONIEM | dinsdag 16 juli 2013 @ 09:56 | |
Ik denk dat het gewoon te druk wordt op het fietspad om daar nog naast elkaar te kunnen rijden. | ||
Re | dinsdag 16 juli 2013 @ 09:59 | |
dat lijkt me het grootste probleem ja... te veel bejaarden of onoplettende fietsers en te veel wielrenners die niet willen/kunnen ancticiperen | ||
#ANONIEM | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:08 | |
Tsja en van die 1 maand per jaar ga ik hard fietsen figuren met hun clubje die zo'n waaier etappe op TV hebben gezien en dat dan gaan nadoen op het fietspad. Daar rijden dan ook nog bejaarden rond op een fiets waarmee ze snelheden halen die ze niet gewend zijn. 2 baans fietspad met wat bochten erin en je ken erop wachten totdat het mis gaat. | ||
macca728 | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:16 | |
Alsof alleen bejaarden het probleem zijn. Ik heb meer last van schoolgaande kinderen, die bijna het hele jaar overlast veroorzaken. | ||
Dawnbreaker | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:57 | |
daarom, wielrennen alleen toestaan op daarvoor aangewezen plaatsen waar geen openbaar verkeer komt | ||
Specularium | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:00 | |
![]() | ||
BORRREETJEEE | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:05 | |
Tja, je bent niet eens bochten nodig. Vorige week nog bijna een aanrijding gehad met een bejaarde op een kaarsrecht fietspad van 2 meter breed. Een groepje van 8 vrouwen reed met zijn 2en naast elkaar. Ik kom uit tegengestelde richting. Ze gaan allemaal ver genoeg aan de kant. Op het moment dat ik de eerste voorbij rij slingert de achterste ineens helemaal mijn weghelft op, zat te kleppen met Bep naast haar. Dit ging net goed doordat ik remde en riep. Ze stuurde net op het laatste moment terug. Op dat moment reed ik +/- 27km/u (op een gewone stadsfiets). Moet ik dan af gaan remmen omdat er misschien iemand mijn weghelft op slingert? Dat zou het zelfde zijn als met de auto op een provinciale weg 40km/u gaan rijden omdat een tegenligger misschien wel op je weghelft kan komen. Als dit je een paar keer overkomt kan ik ook nog wel begrijpen dat je "aan de kant" gaat roepen. | ||
#ANONIEM | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:07 | |
Er is plaats genoeg voor wielrenners, mountainbikers, ligfietsers en ANWB bejaarden op het fietspad. Het is een kwestie van die ruimte delen en er rekening met houden dat het opletten is wanneer er zoveel verschillende verkeersdeelnemers zijn op dat relatief smalle fietspad of B weg. | ||
Dawnbreaker | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:08 | |
tuurlijk, maar wielrenners kunnen schijnbaar geen rekening houden met overige verkeersdeelnemers. daarom deze oplossing | ||
Ryon | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:09 | |
Ik snap er zelf ook geen kut van waar de meeste van die wielrenners mee bezig zijn. Een vriendin van mij woont vlak naast een uitvalsweg waar wielrenners langs moeten komen als zij de stad uit willen. Dat is dus een constante stroom aan gescheld en geduw aangezien die honderden wielrenners weinig op hebben met andere weggebruikers. Zeker nu daar ook verbouwd wordt en een deel van de weg is afgesloten. Elk normaal mens houdt daar rekening mee, maar wielrenners denken dat de beperking niet voor hen geldt. Sowieso heb ik altijd al het gevoel gehad dat wielrenners er een sport van maken om zichzelf en elkaar dood te rijden. Een kleine tien a twaalf jaar geleden was ik getuige van een ongeluk bij een metro/tramstation. Een wielrenner vond het niet nodig om (midden in de stad) af te remmen voor een stoplicht, ging op hoog tempo door en werd vervolgens verpulverd door de tram die niet meer kon remmen. Dat was niet alleen het bloedigste (zowel fiets als mens kwamen in stukjes onderuit) maar ook het meest onnodige verkeersongeluk dat ik van dichtbij heb meegemaakt. Geen mens waagt het om tussen twee aankomende trams door te pendelen. | ||
macca728 | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:10 | |
Dat kan je niet vergelijken met een auto, omdat auto's vaak dezelfde snelheid hebben en fietsers niet. Bovendien slingeren fietsen nu eenmaal meer. Dus ja je zal op moeten blijven letten en een beetje afremmen bij passeren. | ||
eigendeegcookie | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:11 | |
Ja, precies: wel anticiperen, maar dan op de val, notabene! Hij ziet t gebeuren, want hij weet dat zijn strakke fiets onhoorbaar is als hij een rammelende stadsfiets inhaalt, hij weet dat men hem niet verwacht zo snel zo dichtbij, dus hij anticipeert op de VAL ! Dat liever dan bij elk denkbaar risico een kostbare seconde inleveren, een halve meter 'omrijden' , hij plant wel een zweefrol in de heg, maar ONTWIJKEN?? nee, daar kunnen we niet aan beginnen! Maar nu On Topic : Zie je dit voor je? Kijk dan eens terug naar de foto op de vorige pagina : De vrouw reed richting Putten, dus in de kijkrichting van de fotograaf. Dus de vrouw reed al naast de heg,[als het goed is] en de wielrenner zou natuurlijk bij calamiteiten ook voor de heg kiezen! Althans, dat veronderstel ik. | ||
LintuxCx | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:14 | |
Lijkt mij toch, afhankelijk van de breedte van de weg, niet onverstandig. Op een minder brede autoweg doen auto's dat toch ook? | ||
#ANONIEM | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:17 | |
De vrouw was met haar elektrische fiets op de verkeerde fietspadhelft terecht gekomen door een wat te hoge snelheid in de bocht waarschijnlijk en precies op het verkeerde moment komen er 3 wielrenners aan. Is het er maar 1 dan heeft die meer ruimte om het ongeluk te voorkomen. Met 3 dicht op elkaar is er altijd wel 1 die er tegenaan knalt. | ||
CyclingGirl | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:22 | |
Heb je geen bel? ![]() | ||
Dawnbreaker | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:28 | |
tuurlijk moet je afremmen als je iemand je weghelft op ziet slingeren... als je dat niet snapt heb je niets te zoeken op de weg | ||
BORRREETJEEE | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:36 | |
Ja, fietsers slingeren meer, maar een meter? Pure onoplettendheid! Dat is het grote probleem, niet het snelheidsverschil, het grootste gedeelte van de fietsers is met totaal iets anders bezig dan op de weg letten. Het is trouwens een gecombineerd brom/fietspad, brommers mogen er gewoon 45km/u. Een 2 meter breed fietspad komt overeen met een weg van 20 meter breed ofzo? Natuurlijk moet je je snelheid aanpassen wanneer het pad smaller is, en dat doe ik ook. Ze kunnen me daar al van een halve kilometer afstand aan zien komen. ![]() Misschien moet jij niet over de misschien in die zin heen lezen. | ||
macca728 | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:43 | |
Ja het is ook pure onoplettendheid, daarom moet je ook heel goed uitkijken als je harder rijdt dan de meeste fietsers. De politie zou ook veel strenger moeten controleren op bv fietsers die aan het bellen zijn en mp3 spelers moet je ook verbieden. | ||
Dawnbreaker | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:52 | |
Als je weet dat je een groepje fietsers gaat inhalen, moet je gewoon je snelheid aanpassen en een beetje anticiperen op onverwachte gebeurtenissen. Als je met met de auto een tegemoetkomende auto aantreft op een smalle weg, rem je toch ook af. Geef nou gewoon toe dat je jezelf verheven voelt boven andere verkeersdeelnemers en dat je gewoon weigert af te remmen en haal eens een bel voor op je fiets, pannekoek | ||
BORRREETJEEE | dinsdag 16 juli 2013 @ 12:00 | |
Ik haalde niet in, ik kwam ze tegemoet. Tuurlijk moet je anticiperen, dat deed ik ook gewoon. Tuurlijk moet je afremmen wanneer het smal is, maar een 2 meter breed fietspad is niet smal. Geef nu maar gewoon toe dat je in dit topic komt om een beetje te zuigen. Ik heb gewoon een bel, het is gewoon een stadsfiets, maar moet ik ook al bellen als ik mensen tegemoet kom die me al vanaf grote afstand aan kunnen zien komen? Misschien dan met de auto ook de hele weg maar op de toeter hangen dan. ![]() | ||
Dawnbreaker | dinsdag 16 juli 2013 @ 12:10 | |
Oh je kwam ze tegemoet, nee dan hoef je nergens rekening mee te houden inderdaad... ![]() | ||
BORRREETJEEE | dinsdag 16 juli 2013 @ 12:15 | |
Hoe hard mag je dan wel andere fietsers tegemoet fietsen op zo'n breed fietspad? 25km/u? 20km/u? 15km/u? Dat zou dus ook betekenen dat wanneer je met de auto op een smalle weg een fietser tegen komt en er zit maar een meter tussen je dus ook maar af moet remmen tot die snelheid? Brommers mogen op dat fietspad van de wetgever gewoon 40km/u. | ||
Dawnbreaker | dinsdag 16 juli 2013 @ 12:29 | |
Als ik met mijn auto op een smalle weg een fietser tegenkom, rem ik inderdaad af tot stapvoets | ||
zuchtje | dinsdag 16 juli 2013 @ 12:34 | |
Ik denk, net zoals anderen, dat het probleem zit in het groepsrijden, en niet in de individuele rijder. Die kijkt (meestal) wel wat beter uit, en doet minder moeilijk met uitwijken. Een groep rijdt te dicht op elkaar, want dat is de sport. Maar dat is het gevaarlijke. Technieken die je leert bij het wielrennen zijn niet berekend op de openbare weg. De sport is om zo hard mogelijk te gaan, op een vrije baan. Een rallyrijder heeft geleerd om een bocht op een bepaalde manier te nemen. Maar die moet ook inzien dat hij geen ideale bocht kan rijden op een openbare weg zonder extra risico om een tegenligger te koppen. Een colonne fietsers moeten ook inzien dat het rijden in formatie niet echt geschikt is voor het inhalen/nemen van een bocht. Er zit een extra risico aan, terwijl je in het openbaar zo risicoloos moet rijden. Verder zijn groepjes wielrenners, net zoals motorclubs, ook wat meer intimiderend dan een solist. Daar komt misschien ook wat frustratie vandaan. Daar is weinig aan te doen, maar de sport komt ook vooral negatief in het nieuws. Ik erger me overigens ook aan de elektrische fietsers. Bij kruisingen zijn ze een stuk overmoediger dan met hun normale fiets, met alle risico's van dien. | ||
BORRREETJEEE | dinsdag 16 juli 2013 @ 13:06 | |
Dus als 2 fietsers elkaar tegen komen op een 2 meter breed fietspad moeten ze dus ook afremmen tot 5km/u? | ||
Strani | dinsdag 16 juli 2013 @ 16:09 | |
Waar het om gaat is dat het veel te riskant (en arrogant) is om mensen te beschuldigen van een dodelijk ongeluk als nog helemaal niet zeker is of ze daar wel schuld aan hebben. Als je zelf volledig buiten jouw schuld iemand doodrijdt, en ik hoop dat dat niemand hier ooit zal overkomen, dan zou het je trauma ook flink versterken als half Nederland jou daar de schuld van geeft omdat jij toevallig op een snelle fiets of in een BMW zat. | ||
Life2.0 | dinsdag 16 juli 2013 @ 16:18 | |
om mijn dominantie over jullie vinexbewoners te tonen. | ||
Life2.0 | dinsdag 16 juli 2013 @ 16:21 | |
steek je hand dan uit huillie. | ||
Life2.0 | dinsdag 16 juli 2013 @ 16:23 | |
Oh je had geen bel? kutwielrenner, je dacht zeker dat je in een race zat ![]() | ||
Life2.0 | dinsdag 16 juli 2013 @ 16:24 | |
Op grond van? | ||
Life2.0 | dinsdag 16 juli 2013 @ 16:24 | |
n wegen zijn smalle wegen? ![]() | ||
Life2.0 | dinsdag 16 juli 2013 @ 16:26 | |
VEILIGHEID BOVEN ALLUZZ ![]() | ||
Bram_van_Loon | dinsdag 16 juli 2013 @ 20:30 | |
Dan zijn er in jouw buurt toevallig wat minder sociale wielrenners, dat komt voor. ![]() Iets zegt mij dat jij wel wat (goede) roeiers kent, jij weet toch dat veel goede roeiers ook wielrennen? Een leuke alternatieve training. | ||
Accordtje | woensdag 17 juli 2013 @ 00:36 | |
Ontwijken kan niet altijd meer he. Als het kan doe je dat uiteraard, je gaat niet voor je lol op de grond liggen met fiets en al. Maar als jij net op het punt staat een fietser in te halen die ineens besluit zonder te kijken af te slaan dan is ontwijken er niet meer bij hoor. Ik snap dat trouwens sowieso niet. Als je wilt afslaan met je fiets en er komt een andere fietser tegemoet dan sla je toch ook niet af. Je wilt niet met die persoon in botsing komen, dus je wacht. Waarom kijken mensen dan in godsnaam niet ook achterom met afslaan op de fiets. Je wilt toch ook niet dat je van achter omver gereden wordt? Slecht voorbeeld. De vrouw blijkt op de verkeerde weghelft terecht te zijn gekomen waar net 3 wielrenners aan kwamen. De voorste en de tweede hebben het wellicht zien aankomen en konden uitwijken en de derde kon dat waarschijnlijk niet meer. | ||
Kowloon | woensdag 17 juli 2013 @ 01:30 | |
Ja, dat is wel heel herkenbaar vind ik. Ik heb ook al een aantal keer op een kaarsrecht en breed fietspad bijna een botsing gehad omdat nota bene tegenliggers gewoon niet goed opletten en gewoon over het fietspad heen en weer zwalken. Het enige wat ze hoeven te doen is gewoon rechts fietsen, vooruit kijken en ook rechts blijven fietsen, maar dat lijkt soms al te moeilijk. Ik zorg altijd dat ik nog op tijd kan reageren, maar zelfs dan gaat het soms nog bijna mis ook al bel je van te voren. Ik vraag mij echt af wat die lui doen op hun fietsje. ![]() | ||
Ryon | woensdag 17 juli 2013 @ 08:57 | |
Oh ja, veel van mijn vrienden en kennissen doen aan wielrennen. Ik heb ook een beetje het idee dat het een hype is geworden. Natuurlijk was wielrennen altijd al populair, maar het begint nu ook een hippe sport te worden. Mijn huisgenoot is as we speak ook weer een rondje aan het pendelen. Maar goed, die weten ook dat ik het wielrennen zie als een poging tot zelfdoding. Mijn ergernis richt zich in eerste instantie op de wielrennende 40-plusser in de polder. Zeker in combinatie met polderjeugd op de scooter zijn dat de grootste wegpiraten mogelijk. | ||
Metro2005 | woensdag 17 juli 2013 @ 10:04 | |
Maarja het is tegenwoordig de trend om de veroorzaker van ongevallen of wat dan ook in bescherming te nemen en het slachtoffer de grond in te trappen. Precies wat er in dit topic weer gebeurd, walgelijk. Mensen moeten eens OPLETTEN op de fiets. Mensen die snel fietsen doen dat over het algemeen wél, mensen die lopen te beppen, met hun mp3 speler bezig zijn, hun telefoon aan het bekijken zijn of door pure fysieke brakheid niet meer om kunnen kijken of recht kunnen rijden doen dat NIET. Hoevaak ik al niet bijna botsingen heb gehad met huisvrouwen die slingerend en beppend over het fietspad zwalken, scholieren die 6 breed fietsen waarvan er altijd wel 1 niet oplet of onder de drugs zit, oma's en opa's die zonder op of om te kijken ineens hun stuur omgooien en afslaan (en dan boos worden op mij ) , mensen die honden uitlaten waarbij de hond losloopt, midden op het fietspad staan of nog erger: aan de lijn maar de lijn gespannen over het fietspad. Mensen die met paarden over het fietspad lopen (wat VERBODEN is) , brommers die rijden waar ze niet mogen rijden en zo kan ik nog wel 100 dingen opnoemen. Wielrenners staan héél laag in mijn ergernis top 1000 op het fietspad, alleen in een grote groep kunnen ze irritant zijn. http://www.volkskrant.nl/(...)-altijd-gedaan.dhtml [ Bericht 3% gewijzigd door Metro2005 op 17-07-2013 10:42:06 ] | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 17:25 | |
Dat is een ander type fietser dan de amateurwielrenner. Breek me de bek niet open over het scootertuig. ![]() Solo wielrennen is geen poging tot zelfdoding als je weet wat je doet. Zat routes waar je grote stukken voluit kan fietsen, zolang je maar flink vertraagt voor bochten en kruispunten is er weinig extra risico. Zelfs voor mijn stadje kan ik zo'n route aanwijzen terwijl mijn stadje en de regio daar om heen niet bepaald fietservriendelijk is (al kan het erger, ik ken op een wat grotere afstand wegen waar ik niet op zou willen fietsen wegens gemengd verkeerd en veel te smalle wegen). Het in een groep fietsen lijkt mij gevaarlijker aangezien er maar 1 sufferd in de groep hoeft te zijn om het voor jou gevaarlijk te maken en aangezien je minder overzicht hebt. | ||
Kowloon | woensdag 17 juli 2013 @ 17:27 | |
Volgens mij is vooral hardlopen een hype. | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 17:31 | |
Als het een hype zou zijn dan zou het na X jaar weer verdwijnen. Het is al een lange tijd (10-15 jaar) alleen maar populairder aan het worden. Het is wellicht dus een sport in opkomst in plaats van een hype. En waarom niet? Het is relatief goedkoop (al kost 1-2 keer per jaar nieuwe schoenen, 4 paar sportkleding etc. toch ook wel wat), je kan het zowel individueel als in groep doen, het heeft een sterk positief effect op je conditie en het is gezond, veronderstellende dat je benen hebt die daar tegen kunnen (niet voor iedereen het geval, helaas). Vroeger, in de jaren 80 en 90 waren er nog veel (in mijn ogen rare) mensen die vonden dat je gek bent als je hardloopt. Laten we blij zijn dat dat niet meer het geval is. Bewegen moet de norm zijn, niet niet bewegen. Voor wielrennen geldt hetzelfde verhaal maar met 1 verschil: het kost meer geld. Niet dat het een kaksport is maar een extra fiets van +800 Euro is een flinke investering voor een student of iemand die het om een andere reden niet breed heeft. Misschien is het dan ook niet toevallig dat Ryon (die vertrouwd is met een bepaald type student (corps)) flink wat mensen kent die aan wielrennen doen? ![]() | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 17:34 | |
ik had gister een wielrenner achter mij die zichzelf zo de sloot in zou rijden bij de eerste bocht, was sigaretten halen op mijn singlespeed, en dan doe ik natuurlijk ook niet te rustig, ![]() en voor een bocht spiegel ik en zie een zondagswielrenner 2 meter achter mij hijgen ![]() ![]() ![]() tot zo ver al mijn klachten over wielrenners ![]() ps mensen moeten gewoon opletten op elk voertuig mensen zijn te lui en verwachten dat alles wel goed gaat, zowel op de fiets als in de auto | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 17:37 | |
maar laten we wel met de tijd meegaan en, net als onze buren, groepen wielrenners op de rijbaan wel toestaan dat is namelijk een stuk veiliger, en dat wil de huistuisenkeukenfietser toch? veiligheid, voorspelbaarheid en geen wielrenners op het fietspad? | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 17:38 | |
Daar zit een flinke kern van waarheid in. Het geldt niet alleen voor wielrenners, het geldt ook voor mensen die sportief fietsen op een gewone fiets. Ik merk trouwens bij mezelf dat wanneer ik rustig fiets (supermarkt, universiteit) ik ook minder alert fiets dan wanneer ik snel fiets. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 17:41 | |
Dat is simpel te verhelpen; altijd snel fietsen! | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 17:42 | |
En dat terwijl jij rookt? ![]() ![]() Ik vond dat met hardlopen altijd grappig, je herkent direct de zondagslopers. Man, man, man. Die zaten zich op te blazen met een sukkeldrafje van 8-10 km/uur. Als je met die snelheid hijgt dan weet je niet wat je doet, zelfs meisjes die geen talent hebben voor lopen halen nog zo'n 10-12 km/uur zonder te hijgen als ze het een beetje opbouwen.. Kijk, dat de een meer talent heeft dan de ander doet er niet toe. Alleen, als je gaat lopen (of wielrennen) doe het dan met regelmaat (2-3 keer per week is goed voor een beginner) en bouw het op. Hijgend lopen mag je maximaal 1 keer in de week doen als je een gevorderde loper bent, voor een beginner werkt het enkel averechts om zo te lopen. Een soortgelijk iets zal vast ook voor wielrennen gelden. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 17:44 | |
compensatie noem ik dat, dan moet ik regelmatig even de longen weer doorblazen en de hartslag wat stimuleren ![]() hardlopen kan ik met mijn knieen dus niet ![]() | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 17:47 | |
Als je zo'n 1,5 km. moet fietsen en drie keer een verkeerslicht tegenkomt dan heeft het weinig zin om snel te fietsen. ![]() Vaak sprint ik een stukje om groen te halen (ik rem wel altijd wat af voor de kruising zo dat ik nog kan anticiperen!) maar snel fietsen op heel dat stuk heeft gewoon geen zin. Met zeer warm weer zoals het nu is fiets ik ook rustig omdat ik al genoeg zweet zonder te sporten. Wanneer ik ga sporten dan fiets ik wat rapper maar gereserveerd (20-25 km/uur op het vlakke) aangezien ik mijn krachten wil sparen. Voor langere afstanden met goed weer fiets ik graag zo'n 30 km/uur. Ik ga sneller fietsen naarmate ik langer op de fiets zit, in ieder geval gedurende de eerste 1-2 uur. Met hardlopen heb ik dat ook, ik moet een stuk hebben gelopen alvorens ik optimaal kan lopen. ![]() | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 17:47 | |
Jammer. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 17:49 | |
Nee, altijd snel immer en altijd ![]() Ik ga altijd de eerste 5 minuten veuls te hard, trap ik door richting de 40 voor ik de stad uit ben en denk ik, oh wacht ik moet nog bijna 2 uur, en dan zak ik weer af ![]() | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 17:59 | |
Bij mij dus precies omgekeerd. ![]() Ik begin rustig en ik ga alsmaar sneller totdat ik vermoeid word (bijv. na 2-2,5 uur fietsen of na een uur hardlopen). Snel fietsen/hardlopen wordt voor mij gemakkelijker als ik eenmaal op gang ben, dat gaat veel verder dan het warming up effect. Ik ben echt het type duursporter en ik ben dan ook weinig explosief. Ik kan nog net de meeste meisjes er uit lopen met een sprint maar tegen de meeste jongens die sporten ben ik kansloos. ![]() Ter illustratie: na een uur hardlopen loop ik gemakkelijk 800 meter in minder 3 minuten terwijl ik bij een sprint niet onder de 75 seconden kom voor 400 meter. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 18:11 | |
nee dan ben ik meer een sprinter ja, maar komt omdat ik al vanaf mijn jonge jaren race met bmx/mtb, deed eigenlijk, bmx doe ik al jaren niet meer | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 18:22 | |
Nope, dat komt omdat jij de genen daarvoor hebt. ![]() Het is wetenschappelijk bewezen dat de gamma-motorneuronen (de neuronen die je spieren activeren) bepalen hoe explosief je bent. Dit hebben ze bewezen door motorneuronen te koppelen aan andere spieren en het effect te bekijken (niet bij een levend dier natuurlijk). De gamma-motorneuronen worden bepaald door je DNA. De gamma-motorneuronen bepalen welk percentage vezels in een spier van welk type is (explosief, uithouding (meer dan 2 gradaties!)). Alles wat jij met training kan doen is de vezels doen hypetrofiëren maar ja, als jij 20% explosieve vezelfs doet hypertrofiëren dan ben je kansloos ten opzichte van iemand die 60% explosieve vezelfs heeft en niet sport. ![]() Willekeurige getallen ter illustratie, ik weet niet of dat deze getallen realistisch zijn. Voor de volledigheid. Wat is het verschil tussen explosieve vezels en uithoudingsvezels? De contractiesnelheid (uiteraard!), de hoeveelheid stof die je kan opslaan die je zeer snel kan verbranden voor energie (enkel relevant voor een sprintje, bijv. creatinefosfaat), het aantal mitochondriën (de fabriekjes die er voor zorgen dat het lichaam energie 'krijgt') en de hoeveelheid glycogeen die opgestapeld kan worden (ook afhankelijk van training). Uithoudingsvezels stapelen meer glycogeen op (een soort van keten van suiker-moleculen) en hebben meer mitochondriën, er kan dus lang veel arbeid worden verricht. De explosieve vezels stapelen meer stoffen op die snel gebruikt kunnen worden voor energie en de vezels kunnen sneller samentrekken. Ik vermoed dat er ervolutionair geen voordeel behaald kon worden met uithoudingsvermogen of explosiviteit en dat dat de verklaring is dat beiden zo willekeurig zijn verdeeld over de mensen. Het op geraken van glycogeen is de reden dat de meeste marathonlopers na 30-35 km. tegen een muur aanlopen en dat veel wielrenners de man met de hamer tegenkomen. ![]() Samenvatting: je wordt geboren als sprinter of als duursporter, je kan er weinig aan veranderen. [ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 17-07-2013 18:30:02 ] | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 18:30 | |
ik vertrouw je ![]() | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 18:30 | |
@ Life2.0, Je bent toch wel bekend met Artikel 5 Wegenverkeerswet? Zo niet, mondje dicht en lekker je velux raampje openzetten voor wat frisse lucht. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 18:33 | |
zo, goedemorgen NWS / Jonge wielrenner (17) overleden na aanrijding in Hoogeloon | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 18:33 | |
Zo ingewikkeld is het niet. ![]() | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 18:34 | |
die man met de hamer ken ik! ik ben toen nog harder gaan trappen en tot ik thuis kwam heb ik hem niet meer gezien ja ik ben een masochist ![]() | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 18:34 | |
Dat is een paraplu-artikel maar zo gemakkelijk kan je dat nu ook weer niet gebruiken, zeker niet voor een fietser. ![]() | ||
Grijsbaard | woensdag 17 juli 2013 @ 18:35 | |
Wat een dure benzineprijs!! Maar zo zie je maar weer dat fietsen niet altijd goed is! | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 18:35 | |
Als meer explosieve sporter kom jij die man sneller en vaker tegen. ![]() | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 18:36 | |
ja dat zegt iedereen over zijn of haar vakgebied ![]() nu heb ik wel een brede omgeving qua gebieden dus ik kan van een hoop zaken wel wat meedenken maar als men termen gaat rondstrooien ga ik zitten ![]() | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 18:37 | |
zolang ik maar voor blijf ![]() | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 18:37 | |
Niet dus. Als jij in je achtertuintje gezellig aan het barbequen bent en de rook belemmerd het verkeer kun jij als grillmeester een artikel 5 aan je broek krijgen. | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 18:38 | |
Zeker wel. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 18:38 | |
nu val ik een beetje vervelend in de herhaling maar; bron? | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 18:38 | |
Het is niet mijn vakgebied maar ik heb wel een basiskennis over fysiologie, genetica, anatomie en biochemie. Gewoon, omdat het kan. ![]() Omdat het interessant is om een beetje te weten hoe je eigen lichaam werkt. Ik heb het verhaal bewust zo simpel mogelijk gehouden maar ik kan me voorstellen dat je het niet helemaal volgt als je geen biologie hebt gehad in de laatste jaren van het HAVO of het VWO. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 18:38 | |
show your hand son | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 18:40 | |
nee ik volg het wel maar ik mis de inhoudelijk kennis erover, en als ik ergens een hekel aan heb zijn het mensen die met halve kennis maar wat gaan roepen ![]() | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 18:40 | |
Instructeursopleiding in Arnhem, bel ze maar op. | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 18:40 | |
| ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 18:41 | |
Nee okay, ik was even bang dat ik mijn kennis moest gaan updaten ![]() | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 18:43 | |
Is blijkbaar wel nodig dus. Bel e op en meld je aan voor een dagje mee te draaien, komt je kennis ten goede. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 18:44 | |
Bron? | ||
Reya | woensdag 17 juli 2013 @ 18:45 | |
Ik steun de positie van betyar in deze discussie. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 18:46 | |
de stembus is nog niet open ![]() | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 18:47 | |
Die heb je al. Bel ze op en vraag het na. Het artikel zegt het gvd zelf al. Maar vooruit een bron:
| ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 18:47 | |
In theorie is van alles mogelijk maar hoe gemakkelijk is het om in de praktijk artikel 5 te gebruiken (voor een politieagent dus!) voor een fietser die geen gevaar veroorzaakt en 40 km/uur fietst? | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 18:49 | |
Als er geen gevaar dreigt is er uiteraard niks aan de hand. | ||
Reya | woensdag 17 juli 2013 @ 18:50 | |
Daar lijkt me opzich verder ook niets mis mee, maar inderdaad, zoiets is amper te handhaven; je moet er dan net bij zijn als een wielrenner gevaarzettend gedraag vertoont, dat lijkt me niet evident. Wel zou je een aantal veelgebruikte fietspaden kunnen aanwijzen als zones waar wielrennen, of in ieder geval wielrennen in groep, per definitie niet is toegestaan. | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 18:53 | |
Zo, is dat ook weer duidelijk. | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 18:55 | |
De discussie was, voor zo ver ik het volgde, of dat je voor het snel fietsen op zichzelf gestraft kon worden, dus ook als er geen gevaar door wordt veroorzaakt. Leven2.0 beweerde hetzelfde als jullie: bij het veroorzaken van gevaar kan je worden gestraft maar niet voor de snelheid op zich. Een misverstandje ten gevolge van het langs elkaar heen praten? | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 18:57 | |
Ik weet niet of dat dat kan. Op basis van welke wet zou het de wegbeheerder zijn toegestaan om een fietspad te verbieden voor wielrenners? Technisch gezien zijn wielrenners fietsers dus... | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 18:58 | |
Wat beweer je dan dat er iets strafbaars is? Ook te veel wegmisbruikers gekeken? | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 18:59 | |
Oh een gebiedsverbod op grond van wat ? | ||
Reya | woensdag 17 juli 2013 @ 18:59 | |
Dat is ook wel een punt, afgezien van een snelheidslimiet zie ik niet veel opties in die richting. | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 18:59 | |
Nee, je kunt niet gestraft worden voor te snel fietsen. Wel als je door hard fietsen het overig verkeer in gevaar brengt. | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 19:00 | |
Zij veronderstelden blijkbaar dat jij stelde dat ook bij het veroorzaken van gevaar het snel fietsen niet bestraft kan worden. Daar zijn wij het dus allemaal over eens. Wij zijn het er dus ook over eens dat je niet gestraf kan worden voor het snel fietsen, slechts voor potentiële consequenties van het snelle fietsen die enkel van toepassing zijn in specifieke omstandigheden. Het snel fietsen is dus perfect mogelijk, alleen niet bij kruispunten, bochten etc. (bijv. kinderen die oversteken). | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:00 | |
lees nou eens zelf wat je post ![]() | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 19:01 | |
Het is toch niet voor niks een kapstokartikel? | ||
Reya | woensdag 17 juli 2013 @ 19:01 | |
Dat lijkt me wel in een plaatselijke verordening te gieten, maar ik zou er enkel op terugvallen als blijkt dat in specifieke zones terugkerend problemen zijn met inhalende wielrenners. | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 19:02 | |
Dat denk ik ook. Ik vind trouwens dat weggetje (langs water) wat steeds als voorbeeld wordt gebruikt door de media (komt doordat het enkele jaren geleden prominent in het nieuws kwam tijdens de komkommertijd) niet een al te goed voorbeeld. Daar kan je prima wielrennen en rustig fietsen/wandelen zolang iedereen links maar voldoende ruimte laat. Op die plaats zijn niet de wielrenners het probleem. | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 19:03 | |
voor de tweede keer gedaan, en nu? | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:05 | |
En je kunt er dus geen meubelen aan hangen, want die voldoen niet aan de eis van de kapstok ![]() Men ziet een art 5 als een soort last resort om alles aan te kunnen pakken wat anderszijds niet strafbaar zou zijn, dat is het niet, art5 is een zeer duidelijk afgeschermd stukje uit de wet met een specifiek doel, de veiligheid, en als die veiligheid uberhaupt niet in het geding is, is de rest niet eens van toepassing, en als laatste; de verkeersveilig is niet 'zomaar' in het geding, zelfs een ongeluk is geen directe aanleiding voor een art5, en men ziet een ongeluk toch wel als het uiterste van onveiligheid, niet? ![]() | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 19:06 | |
Het RVV spreekt van gemotoriseerde voertuigen een fiets is geen gemotoriseerd voertuig hè. Tenzij er een bord aanwezig is waar de maximumsnelheid wordt aangegeven. | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 19:08 | |
Ik begrijp niet de relatie tussen wat jij nu 'zegt' en wat ik 'zei'. Voor fietsen is er nergens een absolute snelheidslimiet (verkeerd woord trouwens als je het mij vraagt maar dat terzijde) gedefiniëerd, dus ook niet voor wielrenners en ligfietsers. | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 19:08 | |
Als jij te hard fietst, rookontwikkeling veroorzaakt, of aan het voetballen bent op straat en er is een reële kans op hinder van het overige verkeer kom je gewoon aan artikel 5 hoor. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:08 | |
Je wilt de apv misbruiken om een discriminaire maatregel tegen wielrenners in te voeren en ze zo de vrijheid van bewegen op nederlands grondgebied te ontzeggen? | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:09 | |
Snap je het niet of wil je gewoon iets zeggen? | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 19:09 | |
Hij stelde toch slechts dat het wellicht mogelijk is om dat te doen? Ik ben er trouwens geen voorstander van. | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 19:09 | |
Weggebruikers dienen zich aan de snelheidslimiet te houden. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:09 | |
Maar nu wordt het dus nog leuker; een art 5 voor op straat voetballen ![]() | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 19:10 | |
Ik denk dat ik inderdaad jou niet snap. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:10 | |
Nee Bestuurder van motorvoertuigen dienen dat. | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 19:10 | |
Fout. | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 19:11 | |
Ik verwijs naar de overheidspagina waarop per voertuig de snelheidslimieten worden vermeld. De fiets staat er niet tussen. ![]() Bedenk dat de snelheidslimiet voor de rijbaan niet geldt voor het fietspad wat naast de rijbaan ligt. Terzijde: de reden dat er geen snelheidslimiet is voor de fietser is natuurlijk dat dit in het verleden niet als probleem werd ervaren. | ||
Reya | woensdag 17 juli 2013 @ 19:12 | |
Dat lijkt me inderdaad ook onverstandig, het riekt enigszins naar rechtsmisbruik (behalve in extreme situaties, bijvoorbeeld een wielrenner die met 40 over een woonerf rijdt, maar dat zijn uitzonderingen). Ik zou zelf in beginsel hameren op een zekere inhaaletiquette: snelheid minderen, afstand van elkaar houden, enkel inhalen op plaatsen waar het veilig is. Desnoods zou van schending een overtreding kunnen worden gemaakt, maar dat handhaven lijkt me niet makkelijk. En, zoals ik al eerder zei, in zeer zwaar 'belaste' fietszones moet wellicht een keuze worden gemaakt: is georganiseerd wielrennen daar eigenlijk wel wenselijk? | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 19:12 | |
En hier praten we dus over weggebruikers! Daar vallen fietsers zeker ook onder. | ||
Reya | woensdag 17 juli 2013 @ 19:13 | |
Ze kunnen afstappen, snelheid minderen, of zich in kleinere of lossere groepen opsplitsen, en dan zijn ze overal welkom. Dat je niet 200 mag rijden betekent ook niet dat je niet welkom bent op de snelweg. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:13 | |
Bron? Artikel 21
| ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 19:14 | |
artikel 62 van het RVV": Weggebruikers zijn verplicht gevolg te geven aan de verkeerstekens die een gebod of verbod inhouden. | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 19:14 | |
Minstens zo belangrijk: de ander ruimte geven om in te halen. Zoals sommige mensen het fietspad blokkeren... Houd rechts, ook als je met twee naast elkaar fietst. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:15 | |
Op grond van wat? En als ze met minder mensen/langzamer rijden zijn het nog steeds fietsers Wat zit jou persoonlijk zo dwars? ben je dik? ![]() | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 19:15 | |
Waar in Nedelrand heb jij voor een fietspad een snelheidslimiet-bord zien staan? Jij begrijpt toch wel dat de borden die voor de rijbaan gelden niet voor het fietspad gelden? Het is een ander deel van de weg, dus met andere regels. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:15 | |
Okay Welke borden of teken zijn van toepassing in casu? | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:16 | |
laat hem zichzelf nou compleet klemlullen man ![]() | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 19:16 | |
Ja, hallo moet ik jouw nu ook de definitie van de bebouwde kom of een weg uit gaan leggen? | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 19:17 | |
Nogmaals http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_17-07-2013 | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 19:18 | |
Te vermoeiend. ![]() Ik begrijp dat politieagenten dat soms voor de lol doen als ze weer met een wijsneus te maken hebben die niet agressief van aard lijkt te zijn maar ik heb daar het geduld niet voor. ![]() | ||
Reya | woensdag 17 juli 2013 @ 19:18 | |
Van een APV, dat heb ik al eerder geschreven. Dat klopt, het onderscheid wordt gemaakt op gedraging. De argumenten zijn op? | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 19:18 | |
Staat er volgens mij vrij duidelijk. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:18 | |
inhaaletiqette... mmh https://www.google.nl/sea(...)=firefox-a&gws_rd=cr ah ja | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:18 | |
Wil je ze even stuk voor stuk opnoemen of qouten, ik zie ze blijkbaar neit ![]() | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 19:19 | |
Brammetje en Life2.0 kennen de verkeersregels niet. | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 19:20 | |
Duidelijk genoeg zo? | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:20 | |
Waar geeft de apv of welke avb de mogelijkheid wielrenners te verbieden? Gedraging ![]() ![]() dat weet ik ![]() | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 19:20 | |
Artikel 20 Binnen de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden: a. voor [b][b][b][b][b][b][b][b]motorvoertuigen[/b][/b][/b][/b][/b][/b][/b][/b] 50 km per uur; b. voor [b][b][b][b][b][b][b][b]bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor[/b][/b][/b][/b][/b][/b][/b][/b]: 1. op het fietspad of het fiets/bromfietspad 30 km per uur; 2. op de rijbaan 45 km per uur; c. [b][b][b][b][b][b][b][b]voor gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor, en snorfietsen[/b][/b][/b][/b][/b][/b][/b][/b] als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet op het trottoir of het voetpad 6 km per uur. Waar staat een snelheidslimiet voor de fietser gemeld? | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:21 | |
Welke dan? Noem ze expliciet op welke van toepassing zijn, zo moeilijk is dat toch niet? Bordje met bebouwde kom? 50km? inhaalverbod? parkeerverbod? voetgangersverbied? milieuzone? ![]() | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 19:21 | |
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_17-07-2013 Enig idee wat weggebruikers zijn? | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 19:21 | |
Nee, het is geen hobby van mij om
| ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:22 | |
Ik zal je de schaamte besparen hier een bron van te vragen ![]() | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 19:22 | |
| ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 19:23 | |
Leer jij het RVV nu maar eerst van buiten. Je zet jezelf compleet voor lul zo. | ||
Reya | woensdag 17 juli 2013 @ 19:23 | |
Zoiets kun je aanpassen. Men ziet een fietser, en die houdt voldoende afstand van zijn voorligger, of laat onvoldoende ruimte. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:23 | |
Moet een motor een inhaalverbod van vrachtwagen aanhouden? Jij hebt geen rijbewijs hoop ik... ![]() | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 19:23 | |
Maar goed,ik ga vrouw en kinderen effe lekker naar het strand. | ||
betyar | woensdag 17 juli 2013 @ 19:25 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:25 | |
Van jou moest men wielrenners verbieden, ik zie graag juridische onderbouwing hoe je dit wilt gaan doen. Daarna zie ik graag de logica achter 'de gedraging bepaald het voetuig' Van A naar B, niet van Gek naar Idioot | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:25 | |
Moet ik je helpen met het antwoord? | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 19:25 | |
Als jij niet zo zou volharden in het jouw gelijk willen halen, wat afstand zou nemen en rustig alles terug zou lezen dan zou jij de fout van jouw redenatie inzien. Ja, ook fietsers zijn weggebruikers. Ja, ook voor fietsers gelden gebodsborden en verbodsborden. Nee, voor fietsers geldt momenteel geen snelheidslimiet in Nederland om de doodeenvoudige reden dat er voor fietspaden nooit snelheidslimietborden worden gebruikt. De borden die langs de rijbaan staan gelden voor de rijbaan, niet voor het fietspad waarvoor andere regels gelden. Een fietspad is geen rijbaan, dus gelden de borden ofwel voor het fietspad ofwel voor de rijbaan maar niet voor beiden tenzij er twee dezelfde borden worden gebruikt: een voor de rijbaan en een voor het fietspad. | ||
Reya | woensdag 17 juli 2013 @ 19:26 | |
Waar schrijf ik dat? ![]() | ||
Wokkel | woensdag 17 juli 2013 @ 19:27 | |
Doe dat, de onzin die je hier uitkraamt is tergend. Zolang er geen snelheidsborden op fietspaden staan geldt er geen max snelheid voor fietsers. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:27 | |
Wie probeer je dat wijs te maken? Ik vind je poging wel aandoenelijk hoor, niets persoonlijks, je bent nummer 4 die het al probeerd. | ||
Reya | woensdag 17 juli 2013 @ 19:28 | |
Volgensmij wil betyar aangeven dat dat wel het geval is als er een dergelijk bord staat. Verder hou ik me buiten die discussie. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:29 | |
Als er bord staat staat er een bord ja Feit blijft dat er geen bord staat, dus geen bord staat, dus geen bord geld dus geen regel geld logica is logisch ![]() | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 19:30 | |
Hij is slim genoeg om het te begrijpen maar hij leest niet goed de reacties van anderen omdat hij per se zijn gelijk wil halen. Na de strandwandeling zal hij het wel inzien als hij alles nog eens terugleest. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:30 | |
Vorge (2) pagina, immers er moest een apv wijzinigin komen die wielrenners verbood, waarom of hoe je dit wilt doen is mij een raadsel... | ||
Bram_van_Loon | woensdag 17 juli 2013 @ 19:31 | |
Behoorlijk irrelevant zolang er nergens in Nederland een snelheidslimietbord staat langs het fietspad. Het betekent slechts dat de wegbeheerder de mogelijkheid heeft om een snelheidslimiet op te leggen, niet dat er een snelheidslimiet is wat hij volgens mij toch wel beweerde. Ik heb zeer sterk de indruk dat hij veronderstelde dat de snelheidslimiet-borden die langs de rijbaan staan ook voor het fietspad gelden. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:32 | |
Of niet, want onderweg kwam hij weer een paar wielrenners voor (die hij over het hoofd zag, immers hij was al dichtbij het stand) waardoor hij schrok en weer nieuwe energie kreeg om nieuwe boze reacties te schijven over wielrenners ![]() | ||
Reya | woensdag 17 juli 2013 @ 19:33 | |
Daar schrijf ik niet dat ik wielrenners wil verbieden. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:34 | |
help even mee, ik kan mij heugen over een bepaalde tunnel waar geflitst? zou worden, op het fietspad misschien dat ik later even kan zoeken of iemand daar een boete heeft gekregen of dat aan is gevochten | ||
Reya | woensdag 17 juli 2013 @ 19:34 | |
Dat klopt niet, inderdaad. | ||
Specularium | woensdag 17 juli 2013 @ 19:34 | |
Terwijl mij dat wel een goed begin lijkt. | ||
Reya | woensdag 17 juli 2013 @ 19:35 | |
Nu u het zegt, er staan ook nog wel wat kampen in Polen vrij. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:37 | |
http://www.rijnmond.nl/ni(...)e-fietsen-maastunnel![]() | ||
Disana | woensdag 17 juli 2013 @ 19:37 | |
Vanmiddag vanaf het terras weer een racende gek midden in de stad gespot die nog net de stoep op kon schieten omdat hij niet tijdig afremde voor een reguliere fietser. | ||
Wokkel | woensdag 17 juli 2013 @ 19:37 | |
Volgens mij probeert hij de 'bebouwde kom' borden die je aantreft bij het binnenrijden van de bebouwde kom geldig te verklaren voor alle verkeer binnen die bebouwde kom. Dat is dus onzin, aangezien die snelheidsbeperking vanaf de stadsgrens valt onder Artikel 20. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:37 | |
Wat schrijf je dan en wat bedoel je daarmee | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:39 | |
vandaag een moeder die naar links ging zonder kijken/richting aan te geven gelukkig ben ik geen 'reguliere' fietser anders was er een ongeluk tot zover het nws | ||
Reya | woensdag 17 juli 2013 @ 19:39 | |
Ik schrijf dat ik bepaalde gedragingen niet wil toelaten binnen specifiek afgebakende zones, zoals het verboden is om harden dan 130 te rijden op een autosnelweg, het verboden is te vliegeren in de buurt van een hoogspanningsleiding, en het verboden is met aangebroken flessen of blikken met alcoholische drank over straat te lopen in zekere stedelijke zones. | ||
Disana | woensdag 17 juli 2013 @ 19:40 | |
Als je in een normaal tempo rijdt is zo'n fietsster helemaal geen probleem. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:43 | |
draai er niet zo om heen, om schaam je je? zeg gewoon in zwart op wit wat je wilt en waarom en hoe je dit denkt te gaan doen.. Ik wil ook wel wat strafbaar stellen ![]() | ||
Reya | woensdag 17 juli 2013 @ 19:45 | |
Het lijkt me aan de eerwaarde leden van de raad om een dergelijk idee in te vullen. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:46 | |
Wat is "normaal" Voor mij is 28 rustig, voor jou is dat -schijt in mn broek eng- | ||
Disana | woensdag 17 juli 2013 @ 19:47 | |
Normaal wil zeggen dat je goed kunt anticiperen op het overige verkeer. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:47 | |
welke idee hebben we het dan over ![]() | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:48 | |
Dan is 15km/u al niet meer normaal voor de meeste fietsers ![]() | ||
Reya | woensdag 17 juli 2013 @ 19:48 | |
Het idee waar u foutief aan refereerde als 'wielrenners verbieden'. | ||
Disana | woensdag 17 juli 2013 @ 19:48 | |
Het gaat hier over wielrenners, maar kennelijk vind jij het moeilijk je tot het onderwerp te beperken. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:50 | |
en welke is dat dan? je bent het zelf ook kwijt? | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:52 | |
Jij zegt: een normale snelheid is een waarbij je goed kunt anticiperen op het overige verkeer een gemiddelde fietser rijd 17 kilometer per uur een gemiddelde fietser kan met die snelheid NIET goed anticiperen op het verkeer derhalve is 17km/u niet een normale snelheid naar de disana standaard. Dat jij biased bent naar wielrenners doet daar niets aan af. | ||
Wokkel | woensdag 17 juli 2013 @ 19:52 | |
Beetje vreemd. Dus (bot gezegd) iemand die tegen een spookrijder aanrijdt heeft niet normaal gereden? | ||
Reya | woensdag 17 juli 2013 @ 19:52 | |
U lijkt het me eerder een beetje kwijt, u suggereerde eerder nog dat ik wielrenners zou willen verbieden, een uitspraak waar u nog steeds niet van bent teruggekomen. | ||
Disana | woensdag 17 juli 2013 @ 19:53 | |
Dat is inderdaad 'bot gezegd'. Maar misschien moet ik nu komen met een vliegtuig dat neerstort: je verwacht het niet. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:54 | |
je zit een beetje vast, waren we niet al 2 pagina's voorbij dat punt? jij wou toen de gedragingen van wielrenners alsmede in groepen rijden ik wil weten hoe en waarom en dan zeg je dat een of ander clubje datmaar uit moet zoeken ![]() | ||
Wokkel | woensdag 17 juli 2013 @ 19:54 | |
Ik vatte even samen wat jij zei. | ||
Disana | woensdag 17 juli 2013 @ 19:54 | |
De gemiddelde fietser kan prima anticiperen met zijn snelheid, evenals de gemiddelde automobilist, scooterrijder en bromfietser. Het zijn de racers die dit willens en wetens op het spel zetten. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:55 | |
Lijkt mij een prima aanname, het zou minimaal de suggestie wekken dat er niet op is gelet danwel adequaat actie is ondernomen | ||
Disana | woensdag 17 juli 2013 @ 19:55 | |
Wat ben jij knap ![]() | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:57 | |
![]() Nee die kunnen dat niet, met als gevolg 660 doden per jaar, die zijn allemaal veroorzaakt door wielrenners? Het gaat als 3 topics lang over de zeer matige rijvaardigheid van gemiddelde weggebruikers, daar is iedereen het al over eens ![]() | ||
Reya | woensdag 17 juli 2013 @ 19:57 | |
Ik wilde 'de gedragingen'? Het is altijd belangrijk duidelijk te zijn waar je naar refereert. Ik heb geen idee, maar u kunt het me blijkbaar vertellen. Welk 'clubje'? Nu haalt u alweer iets erbij dat u uit de lucht hebt gegrepen. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:58 | |
Je eigen post, ga maar ergens anders trollen dan | ||
Disana | woensdag 17 juli 2013 @ 19:58 | |
Ja en? Ik heb het over wielrenners. Het topic gaat over een fatale botsing met een wielrenner. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 19:59 | |
En wie had daar schuld? De vrouw of de wielrenner? En wie geef jij de schuld? Exact. | ||
Reya | woensdag 17 juli 2013 @ 19:59 | |
Van uw hele post was geen chocolade te maken, en dan verwijt u mij te 'trollen'. | ||
Disana | woensdag 17 juli 2013 @ 20:00 | |
Oh werkelijk. Ik noem slechts dat er een wielrenner bij is betrokken. Zoals zo vaak, hetgeen de reden is dat Nederland boos begint te worden. | ||
Life2.0 | woensdag 17 juli 2013 @ 20:02 | |
Oh is dat de werkelijke reden dan nederland boos is, omdat er wielrenners buiten fietsen, shit ![]() Imo is het zandbakkengedoe wel klaar ja |