abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juli 2013 @ 08:57:21 #151
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_129034613
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan zijn er in jouw buurt toevallig wat minder sociale wielrenners, dat komt voor. ;)
Iets zegt mij dat jij wel wat (goede) roeiers kent, jij weet toch dat veel goede roeiers ook wielrennen? Een leuke alternatieve training.
Oh ja, veel van mijn vrienden en kennissen doen aan wielrennen. Ik heb ook een beetje het idee dat het een hype is geworden. Natuurlijk was wielrennen altijd al populair, maar het begint nu ook een hippe sport te worden. Mijn huisgenoot is as we speak ook weer een rondje aan het pendelen. Maar goed, die weten ook dat ik het wielrennen zie als een poging tot zelfdoding.

Mijn ergernis richt zich in eerste instantie op de wielrennende 40-plusser in de polder. Zeker in combinatie met polderjeugd op de scooter zijn dat de grootste wegpiraten mogelijk.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 17 juli 2013 @ 10:04:34 #152
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_129035717
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juli 2013 01:30 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ja, dat is wel heel herkenbaar vind ik. Ik heb ook al een aantal keer op een kaarsrecht en breed fietspad bijna een botsing gehad omdat nota bene tegenliggers gewoon niet goed opletten en gewoon over het fietspad heen en weer zwalken. Het enige wat ze hoeven te doen is gewoon rechts fietsen, vooruit kijken en ook rechts blijven fietsen, maar dat lijkt soms al te moeilijk. Ik zorg altijd dat ik nog op tijd kan reageren, maar zelfs dan gaat het soms nog bijna mis ook al bel je van te voren. Ik vraag mij echt af wat die lui doen op hun fietsje. :')
Maarja het is tegenwoordig de trend om de veroorzaker van ongevallen of wat dan ook in bescherming te nemen en het slachtoffer de grond in te trappen.
Precies wat er in dit topic weer gebeurd, walgelijk.

Mensen moeten eens OPLETTEN op de fiets. Mensen die snel fietsen doen dat over het algemeen wél, mensen die lopen te beppen, met hun mp3 speler bezig zijn, hun telefoon aan het bekijken zijn of door pure fysieke brakheid niet meer om kunnen kijken of recht kunnen rijden doen dat NIET.

Hoevaak ik al niet bijna botsingen heb gehad met huisvrouwen die slingerend en beppend over het fietspad zwalken, scholieren die 6 breed fietsen waarvan er altijd wel 1 niet oplet of onder de drugs zit, oma's en opa's die zonder op of om te kijken ineens hun stuur omgooien en afslaan (en dan boos worden op mij ) , mensen die honden uitlaten waarbij de hond losloopt, midden op het fietspad staan of nog erger: aan de lijn maar de lijn gespannen over het fietspad. Mensen die met paarden over het fietspad lopen (wat VERBODEN is) , brommers die rijden waar ze niet mogen rijden en zo kan ik nog wel 100 dingen opnoemen. Wielrenners staan héél laag in mijn ergernis top 1000 op het fietspad, alleen in een grote groep kunnen ze irritant zijn.

http://www.volkskrant.nl/(...)-altijd-gedaan.dhtml

[ Bericht 3% gewijzigd door Metro2005 op 17-07-2013 10:42:06 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:25:44 #153
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129051626
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 08:57 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oh ja, veel van mijn vrienden en kennissen doen aan wielrennen. Ik heb ook een beetje het idee dat het een hype is geworden. Natuurlijk was wielrennen altijd al populair, maar het begint nu ook een hippe sport te worden. Mijn huisgenoot is as we speak ook weer een rondje aan het pendelen. Maar goed, die weten ook dat ik het wielrennen zie als een poging tot zelfdoding.

Mijn ergernis richt zich in eerste instantie op de wielrennende 40-plusser in de polder. Zeker in combinatie met polderjeugd op de scooter zijn dat de grootste wegpiraten mogelijk.
Dat is een ander type fietser dan de amateurwielrenner. Breek me de bek niet open over het scootertuig. ;)
Solo wielrennen is geen poging tot zelfdoding als je weet wat je doet. Zat routes waar je grote stukken voluit kan fietsen, zolang je maar flink vertraagt voor bochten en kruispunten is er weinig extra risico. Zelfs voor mijn stadje kan ik zo'n route aanwijzen terwijl mijn stadje en de regio daar om heen niet bepaald fietservriendelijk is (al kan het erger, ik ken op een wat grotere afstand wegen waar ik niet op zou willen fietsen wegens gemengd verkeerd en veel te smalle wegen). Het in een groep fietsen lijkt mij gevaarlijker aangezien er maar 1 sufferd in de groep hoeft te zijn om het voor jou gevaarlijk te maken en aangezien je minder overzicht hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_129051716
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 08:57 schreef Ryon het volgende:
Ik heb ook een beetje het idee dat het een hype is geworden. Natuurlijk was wielrennen altijd al populair, maar het begint nu ook een hippe sport te worden.
Volgens mij is vooral hardlopen een hype.
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:31:13 #155
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129051893
Als het een hype zou zijn dan zou het na X jaar weer verdwijnen. Het is al een lange tijd (10-15 jaar) alleen maar populairder aan het worden. Het is wellicht dus een sport in opkomst in plaats van een hype. En waarom niet? Het is relatief goedkoop (al kost 1-2 keer per jaar nieuwe schoenen, 4 paar sportkleding etc. toch ook wel wat), je kan het zowel individueel als in groep doen, het heeft een sterk positief effect op je conditie en het is gezond, veronderstellende dat je benen hebt die daar tegen kunnen (niet voor iedereen het geval, helaas).
Vroeger, in de jaren 80 en 90 waren er nog veel (in mijn ogen rare) mensen die vonden dat je gek bent als je hardloopt. Laten we blij zijn dat dat niet meer het geval is. Bewegen moet de norm zijn, niet niet bewegen.

Voor wielrennen geldt hetzelfde verhaal maar met 1 verschil: het kost meer geld. Niet dat het een kaksport is maar een extra fiets van +800 Euro is een flinke investering voor een student of iemand die het om een andere reden niet breed heeft. Misschien is het dan ook niet toevallig dat Ryon (die vertrouwd is met een bepaald type student (corps)) flink wat mensen kent die aan wielrennen doen? ;)
#NoDAPL
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:34:32 #156
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129052035
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:04 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Maarja het is tegenwoordig de trend om de veroorzaker van ongevallen of wat dan ook in bescherming te nemen en het slachtoffer de grond in te trappen.

Mensen moeten eens OPLETTEN op de fiets. Mensen die snel fietsen doen dat over het algemeen wél, mensen die lopen te beppen, met hun mp3 speler bezig zijn, hun telefoon aan het bekijken zijn of door pure fysieke brakheid niet meer om kunnen kijken of recht kunnen rijden doen dat NIET.

Hoevaak ik al niet bijna botsingen heb gehad met huisvrouwen die slingerend en beppend over het fietspad zwalken, scholieren die 6 breed fietsen waarvan er altijd wel 1 niet oplet of onder de drugs zit, oma's en opa's die zonder op of om te kijken ineens hun stuur omgooien en afslaan (en dan boos worden op mij ) , mensen die honden uitlaten waarbij de hond losloopt, midden op het fietspad staan of nog erger: aan de lijn maar de lijn gespannen over het fietspad. Mensen die met paarden over het fietspad lopen (wat VERBODEN is) , brommers die rijden waar ze niet mogen rijden en zo kan ik nog wel 100 dingen opnoemen. Wielrenners staan héél laag in mijn ergernis top 1000 op het fietspad, alleen in een grote groep kunnen ze irritant zijn.

ik had gister een wielrenner achter mij die zichzelf zo de sloot in zou rijden bij de eerste bocht, was sigaretten halen op mijn singlespeed, en dan doe ik natuurlijk ook niet te rustig, :7

en voor een bocht spiegel ik en zie een zondagswielrenner 2 meter achter mij hijgen :X :|W 8)7

tot zo ver al mijn klachten over wielrenners :+

ps

mensen moeten gewoon opletten
op elk voertuig
mensen zijn te lui en verwachten dat alles wel goed gaat, zowel op de fiets als in de auto
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:37:32 #157
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129052140
quote:
Na ieder tragisch ongeluk met een fietser en een wielrenner gaan er stemmen op de renners maar naar de rijbaan te verbannen. Maar dat is niet de oplossing, betoogt student Martijn Oldenhave.
maar laten we wel met de tijd meegaan en, net als onze buren, groepen wielrenners op de rijbaan wel toestaan

dat is namelijk een stuk veiliger, en dat wil de huistuisenkeukenfietser toch? veiligheid, voorspelbaarheid en geen wielrenners op het fietspad?
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:38:25 #158
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129052186
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:04 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Daar zit een flinke kern van waarheid in. Het geldt niet alleen voor wielrenners, het geldt ook voor mensen die sportief fietsen op een gewone fiets. Ik merk trouwens bij mezelf dat wanneer ik rustig fiets (supermarkt, universiteit) ik ook minder alert fiets dan wanneer ik snel fiets.
#NoDAPL
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:41:44 #159
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129052329
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar zit een flinke kern van waarheid in. Het geldt niet alleen voor wielrenners, het geldt ook voor mensen die sportief fietsen op een gewone fiets. Ik merk trouwens bij mezelf dat wanneer ik rustig fiets (supermarkt, universiteit) ik ook minder alert fiets dan wanneer ik snel fiets.
Dat is simpel te verhelpen; altijd snel fietsen!
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:42:29 #160
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129052357
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:34 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ik had gister een wielrenner achter mij die zichzelf zo de sloot in zou rijden bij de eerste bocht, was sigaretten halen op mijn singlespeed, en dan doe ik natuurlijk ook niet te rustig, :7

en voor een bocht spiegel ik en zie een zondagswielrenner 2 meter achter mij hijgen :X :|W 8)7
En dat terwijl jij rookt? :N :)
Ik vond dat met hardlopen altijd grappig, je herkent direct de zondagslopers. Man, man, man. Die zaten zich op te blazen met een sukkeldrafje van 8-10 km/uur. Als je met die snelheid hijgt dan weet je niet wat je doet, zelfs meisjes die geen talent hebben voor lopen halen nog zo'n 10-12 km/uur zonder te hijgen als ze het een beetje opbouwen.. Kijk, dat de een meer talent heeft dan de ander doet er niet toe. Alleen, als je gaat lopen (of wielrennen) doe het dan met regelmaat (2-3 keer per week is goed voor een beginner) en bouw het op. Hijgend lopen mag je maximaal 1 keer in de week doen als je een gevorderde loper bent, voor een beginner werkt het enkel averechts om zo te lopen. Een soortgelijk iets zal vast ook voor wielrennen gelden.
#NoDAPL
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:44:54 #161
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129052423
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En dat terwijl jij rookt? :N :)
Ik vond dat met hardlopen altijd grappig, je herkent direct de zondagslopers. Man, man, man. Die zaten zich op te blazen met een sukkeldrafje van 8-10 km/uur. Als je met die snelheid hijgt dan weet je niet wat je doet. Kijk, dat de een meer talent heeft dan de ander doet er niet toe. Alleen, als je gaat lopen doe het met regelmaat (2-3 keer per week is goed voor een beginner) en bouw het op. Hijgend lopen mag je maximaal 1 keer in de week doen als je een gevorderde loper bent, voor een beginner werkt het enkel averechts om zo te lopen. Een soortgelijk iets zal vast ook voor wielrennen gelden.
compensatie noem ik dat, dan moet ik regelmatig even de longen weer doorblazen en de hartslag wat stimuleren :+

hardlopen kan ik met mijn knieen dus niet :N
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:47:04 #162
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129052491
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:41 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat is simpel te verhelpen; altijd snel fietsen!
Als je zo'n 1,5 km. moet fietsen en drie keer een verkeerslicht tegenkomt dan heeft het weinig zin om snel te fietsen. ;)
Vaak sprint ik een stukje om groen te halen (ik rem wel altijd wat af voor de kruising zo dat ik nog kan anticiperen!) maar snel fietsen op heel dat stuk heeft gewoon geen zin. Met zeer warm weer zoals het nu is fiets ik ook rustig omdat ik al genoeg zweet zonder te sporten.
Wanneer ik ga sporten dan fiets ik wat rapper maar gereserveerd (20-25 km/uur op het vlakke) aangezien ik mijn krachten wil sparen. Voor langere afstanden met goed weer fiets ik graag zo'n 30 km/uur. Ik ga sneller fietsen naarmate ik langer op de fiets zit, in ieder geval gedurende de eerste 1-2 uur. Met hardlopen heb ik dat ook, ik moet een stuk hebben gelopen alvorens ik optimaal kan lopen. :?
#NoDAPL
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:47:27 #163
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129052502
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:44 schreef Life2.0 het volgende:
hardlopen kan ik met mijn knieen dus niet :N
Jammer.
#NoDAPL
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:49:28 #164
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129052567
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als je zo'n 1,5 km. moet fietsen en drie keer een verkeerslicht tegenkomt dan heeft het weinig zin om snel te fietsen. ;)
Vaak sprint ik een stukje om groen te halen (ik rem wel altijd wat af voor de kruising zo dat ik nog kan anticiperen!) maar snel fietsen op heel dat stuk heeft gewoon geen zin. Met zeer warm weer zoals het nu is fiets ik ook rustig omdat ik al genoeg zweet zonder te sporten.
Wanneer ik ga sporten dan fiets ik wat rapper maar gereserveerd (20-25 km/uur op het vlakke) aangezien ik mijn krachten wil sparen. In andere gevallen fiets ik sneller.
Nee, altijd snel

immer en altijd _O_

Ik ga altijd de eerste 5 minuten veuls te hard, trap ik door richting de 40 voor ik de stad uit ben en denk ik, oh wacht ik moet nog bijna 2 uur, en dan zak ik weer af :+
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:59:01 #165
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129052852
Bij mij dus precies omgekeerd. :)
Ik begin rustig en ik ga alsmaar sneller totdat ik vermoeid word (bijv. na 2-2,5 uur fietsen of na een uur hardlopen). Snel fietsen/hardlopen wordt voor mij gemakkelijker als ik eenmaal op gang ben, dat gaat veel verder dan het warming up effect. Ik ben echt het type duursporter en ik ben dan ook weinig explosief. Ik kan nog net de meeste meisjes er uit lopen met een sprint maar tegen de meeste jongens die sporten ben ik kansloos. |:(
Ter illustratie: na een uur hardlopen loop ik gemakkelijk 800 meter in minder 3 minuten terwijl ik bij een sprint niet onder de 75 seconden kom voor 400 meter.
#NoDAPL
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:11:06 #166
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129053197
nee dan ben ik meer een sprinter ja, maar komt omdat ik al vanaf mijn jonge jaren race met bmx/mtb, deed eigenlijk, bmx doe ik al jaren niet meer
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:22:37 #167
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129053559
Nope, dat komt omdat jij de genen daarvoor hebt. ;)
Het is wetenschappelijk bewezen dat de gamma-motorneuronen (de neuronen die je spieren activeren) bepalen hoe explosief je bent. Dit hebben ze bewezen door motorneuronen te koppelen aan andere spieren en het effect te bekijken (niet bij een levend dier natuurlijk). De gamma-motorneuronen worden bepaald door je DNA.
De gamma-motorneuronen bepalen welk percentage vezels in een spier van welk type is (explosief, uithouding (meer dan 2 gradaties!)). Alles wat jij met training kan doen is de vezels doen hypetrofiëren maar ja, als jij 20% explosieve vezelfs doet hypertrofiëren dan ben je kansloos ten opzichte van iemand die 60% explosieve vezelfs heeft en niet sport. ;)
Willekeurige getallen ter illustratie, ik weet niet of dat deze getallen realistisch zijn.

Voor de volledigheid. Wat is het verschil tussen explosieve vezels en uithoudingsvezels? De contractiesnelheid (uiteraard!), de hoeveelheid stof die je kan opslaan die je zeer snel kan verbranden voor energie (enkel relevant voor een sprintje, bijv. creatinefosfaat), het aantal mitochondriën (de fabriekjes die er voor zorgen dat het lichaam energie 'krijgt') en de hoeveelheid glycogeen die opgestapeld kan worden (ook afhankelijk van training). Uithoudingsvezels stapelen meer glycogeen op (een soort van keten van suiker-moleculen) en hebben meer mitochondriën, er kan dus lang veel arbeid worden verricht. De explosieve vezels stapelen meer stoffen op die snel gebruikt kunnen worden voor energie en de vezels kunnen sneller samentrekken. Ik vermoed dat er ervolutionair geen voordeel behaald kon worden met uithoudingsvermogen of explosiviteit en dat dat de verklaring is dat beiden zo willekeurig zijn verdeeld over de mensen.
Het op geraken van glycogeen is de reden dat de meeste marathonlopers na 30-35 km. tegen een muur aanlopen en dat veel wielrenners de man met de hamer tegenkomen. ;)

Samenvatting: je wordt geboren als sprinter of als duursporter, je kan er weinig aan veranderen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 17-07-2013 18:30:02 ]
#NoDAPL
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:30:19 #168
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129053812
ik vertrouw je :+
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:30:23 #169
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_129053817
@ Life2.0, Je bent toch wel bekend met Artikel 5 Wegenverkeerswet?
Zo niet, mondje dicht en lekker je velux raampje openzetten voor wat frisse lucht.
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:33:01 #170
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129053904
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:30 schreef betyar het volgende:
Zo niet, mondje dicht en lekker je velux raampje openzetten voor wat frisse lucht.
zo, goedemorgen

NWS / Jonge wielrenner (17) overleden na aanrijding in Hoogeloon
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:33:58 #171
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129053936
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:30 schreef Life2.0 het volgende:
ik vertrouw je :+
Zo ingewikkeld is het niet. ;)
#NoDAPL
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:34:04 #172
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129053945
die man met de hamer ken ik! ik ben toen nog harder gaan trappen en tot ik thuis kwam heb ik hem niet meer gezien

ja ik ben een masochist _O_
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:34:43 #173
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129053965
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:30 schreef betyar het volgende:
Dat is een paraplu-artikel maar zo gemakkelijk kan je dat nu ook weer niet gebruiken, zeker niet voor een fietser. ;)
#NoDAPL
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:35:12 #174
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_129053979
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:03 schreef sig000 het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)e-weghelft-1.3915080

Te snel de bocht genomen waarschijnlijk.

[ afbeelding ]
Wat een dure benzineprijs!! Maar zo zie je maar weer dat fietsen niet altijd goed is!
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:35:14 #175
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129053980
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:34 schreef Life2.0 het volgende:
die man met de hamer ken ik! ik ben toen nog harder gaan trappen en tot ik thuis kwam heb ik hem niet meer gezien

ja ik ben een masochist _O_
Als meer explosieve sporter kom jij die man sneller en vaker tegen. ;)
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')