abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128976601
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_128976666
quote:
Begin gewoon bij de auto

Daar heb je aan de maatschappij beloofd om netjes te rijden en niemand in het gevaar te brnegen, je krijgt dan een papiertje, dat papiertje moet je gewoon kwijt kunnen raken, de auto is een recht geworden, een heilig huisje, mag je niet aankomen, zelfs na 4 keer met drank op te zijn gepakt of x ongelukken te hebben veroorzaakt ziet 'men' geen reden om dat papiertje te houden, want het zou zoo zielig zijn als ie niet meer lekker mag scheuren in zijn auto

Gewoon simpel; als jij niet van A naar B kunt zonder iemand in gevaar te brengen (en ja, uitwijk/remacties die ondernomen moeten worden om NIET tot een ongeluk te komen = niet in staat) ben je dat papiertje kwijt en ga je maar oefenen op de fiets
Ik ben het met je eens dat veel sneller voor veel langer het rijbewijs moet worden ingetrokken. Voor bromfietsen zouden ze best wat strengere examens mogen invoeren voor het bromfietsrijbewijs.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_128976680
Wielrenners zijn erg, maar bejaarden in het verkeer zijn doorgaans erger. Dus ik kann hier niet goed over oordelen, hmmm....
pindazakje
pi_128976730
http://www.gelderlander.n(...)e-weghelft-1.3915080

Te snel de bocht genomen waarschijnlijk.



[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2013 18:06:25 ]
pi_128976746
quote:
Dat is in Nederland ook zo
Ja, maar in ieder geval volgt Nederland nog het SI-stelsel. De Engelstaligere volkeren wijken hiervan af. Hoewel je als gast je jezelf moet informeren vind ik dat de gastheer in dit geval wegens het afwijken van het SI-stelsel de verplichting heeft om de eenheid erbij te vermelden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 15 juli 2013 @ 18:04:05 #6
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128976768
was één deel vol tokkiegekanker niet genoeg?
pi_128976779
quote:
Op maandag 15 juli 2013 03:04 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

Hmm, het doet niet ter zake, maar je schuift de schuld wel weer af op de wielrenners. Begint een beetje vervelend te worden.

Ik ren zelf ook wiel en hou me altijd zo veel mogelijk aan de verkeersregels. Maar ik heb wel te maken met volstrekt idiote fietsers en automobilisten die zonder een enkel greintje verkeersinzicht de wegen onveilig maken. Praktisch iedere dag, ook, nee vooral als ik op een gewone fiets rondrijd, moet ik ongelukken veroorzaakt door anderen voorkomen door zelf preventief te handelen. Ik heb daar het verkeersinzicht voor, anderen hebben dat niet.

Desondanks ben ik al meerdere keren van mijn fiets, niet de racefiets, dus daar ligt het niet aan, afgereden, met soms zwaar lichamelijk letsel. Ik spreek dus uit ervaring en geen enkele keer was het mijn eigen schuld. Dat zijn dan van die mensen die denken dat elke fietser vijftien kilometer per uur gaat en dat ze echt nog wel kunnen oversteken, afslaan, inhalen en ga zo maar door. Dáárdoor ontstaan de ongelukken, niet omdat een wielrenner hard rijdt, maar nog niet eens de snelheid van een auto benadert.

Als je niet kunt inschatten, of niet wilt inschatten wat de snelheid van een medeweggebruiker is, hoor je gewoon niet in het verkeer thuis en moet het je gewoon verboden worden ooit nog zelfstandig van het verkeer gebruik te maken. Als je het niet kunt, houdt het gewoon op. Daar moeten we hard in zijn.

En natuurlijk zijn er wielrenners die te asociaal zijn, maar eventjes wat linkjes uit Google halen is geen bewijs voor je stelling, zeker omdat je kennelijk niet eens de moeite hebt genomen om ze te lezen. Zo staat er doodleuk een ongeluk op een wielerbaan tussen.
Dit is ook voor mij als sportieve fietser erg herkenbaar. Ik heb een defensieve fietsstijl waardoor ik heel wat ongelukken heb weten te voorkomen maar zelfs met die defensieve fietsstijl scheelt het regelmatig minder dan dat mij lief is. Inderdaad, veel mensen zijn totaal niet in staat om in te schatten hoeveel tijd ze hebben om over te steken. Het laatste ongelukje wat ik had werd veroorzaakt door een vrouw van in de vijfig die last minute doodleuk naar links afsloeg zonder om zich heen te kijken, voor te sorteren of haar hand uit te steken. op het moment dat ik even wat versnelde aangezien ik net oranje licht kon halen. Ze pleegde nog vluchtmisdrijf ook. Aangezien ze op het laatste moment naar links ging en het hierdoor leek dat ze rechtdoor ging kon ik niet meer uitwijken. Ik kon nog voldoende afremmen om de snelheid flink te reduceren ten tijde van de botsing maar de voorvork geraakte wel krom. Dat soort idioten hoort inderdaad niet in het verkeer thuis. Ik vrees echter dat een fietsrijbewijs weinig verschil zal maken. Dit soort idioten doet eventjes voor het examen wat wordt verteld maar ze zijn te onnozel om te begrijpen waarom ze het moeten doen en ze blijven het dan ook niet doen.

Ook leuk:
• fietsers die t.g.v. een afdaling en een gebrek aan verstand vanuit een zijstraat komen waar je geen zicht op hebt (tunnel van rechts, T-splitsing) en die doodleuk met 20 km/uur de ruime bocht nemen terwijl jij daar aan komt gefietst. Ik moet op die straat terwijl ik voorrang heb daar in een slakkegang voorbij fietsen omdat een botsing niet te vermijden is als ik daar met een normale snelheid fiets en zo'n idioot oversteekt. Ik kan het tenminste nog voorkomen maar iemand die daar voor het eerst fietst en nooit vanuit de andere kant is gekomen kan niet weten dat dit punt zo gevaarlijk is. Ik kwam het ook slechts te weten doordat het 1 keer bijna prijs was.
• fietsers die doodleuk met twee of zelfs drie man naast elkaar tegen het verkeer infietsen en dat dan ook nog eens in het donker zonder fietsverlichting.
• voetgangers die in het centrum over het fietspad oversteken omdat ze zich te goed voelen om achteraan aan te sluiten terwijl nochtans de stoep minstens twee keer zo breed is als het fietspad.

Ik zou er geen moeite mee hebben als de politie meer fietsers en wandelaars gaat bekeuren voor dit soort zaken. Mijn steun hebben ze. Ook de automobilisten moeten eens flink worden aangepakt. Niet dat eenzijdige snelheid=foei maar (ook) eens veel meer prenten geven voor bijv. het niet adequaat richting aangeven, het bumper kleven, het inhalen bij een bocht en meer van dit soort zaken. Vooral het richting aangeven doen de meeste automobilisten (meer dan 50%!) schrikbaarwekkend slecht. Ik heb het meerdere keren in de buurt geturfd op een plaats waar het richting aangeven cruciaal is. Ik weet niet wat de rij-instructeurs uitspoken maar ze leren duidelijk niet de automobilist hoe ze richting moeten aangeven en waarom dat belangrijk is. Als de politie wat strenger hiertegen zou optreden dan wordt het verkeer veiliger en wordt de staatskas gespekt. Win/win.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_128976801
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:04 schreef Life2.0 het volgende:
was één deel vol tokkiegekanker niet genoeg?
Een extra deel om de tokkies op te voeden. ;)
Er reageerden gelukkig ook wat verstandigere mensen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 15 juli 2013 @ 18:07:11 #9
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128976842
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat veel sneller voor veel langer het rijbewijs moet worden ingetrokken. Voor bromfietsen zouden ze best wat strengere examens mogen invoeren voor het bromfietsrijbewijs.
Bromfiets niet mee eens; nederland heeft daar een enorme fout mee gemaakt en nu hebben nu geen recht om ook maar iets te eisen: afgelopen jaren is de bromfiets meer en meer aan banden gelegd, kosten verhoogt en stigmatisering toegenomen, wat kregen ze daarvoor terug: niets. Alleen meer kosten en meer gezeik vanuit de overheid.
De overheid claimt gelijke regels te willen (eu regels) maar besluit deze (ook voor motoren trouwens) NIET te volgen :{ Voor mij part gaan alle jongeren op onverzekerde 400cc's rijden, als ze gepakt worden krijgen ze namelijk exact dezelfde straf als dat hun bromfiets 60 KAN rijden (KAN!!!)
  maandag 15 juli 2013 @ 18:08:10 #10
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128976865
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:03 schreef sig000 het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)e-weghelft-1.3915080

Te snel de bocht genomen waarschijnlijk.

[ afbeelding ]
even qouten voor de tokkies op fok:
quote:
PUTTEN - De 68-jarige vrouw uit Veenendaal die zondag om het leven kwam bij een aanrijding met een wielrenner in Putten, reed zeer waarschijnlijk op de verkeerde kant van het fietspad.

De politie heeft dat maandag gemeld op basis van verklaringen van getuigen en onderzoek. De betrokkenen en nabestaanden zijn op de hoogte gebracht. Het ongeval gebeurde zondag rond het middaguur op de Voorthuizerstraat in Putten.

Letsel

De vrouw botste frontaal op een 33-jarige man die deel uitmaakte van een tegemoetkomende groep wielrenners. Zij overleed ter plekke aan haar verwondingen. De man werd met onbekend letsel naar het ziekenhuis gebracht.
pi_128977313
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

op het moment dat ik even wat versnelde aangezien ik net oranje licht kon halen.

Oranje is stoppen voor de duidelijkheid, niet snelheid maken (ook overigens fout bij een kruising) om er nog even doorheen te piepen. Dus je kan de schuld wel volledig bij die vrouw zoeken maar zelf ben je ook fout bezig geweest.
  maandag 15 juli 2013 @ 18:24:39 #12
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_128977316
Mooi hoe snel mensen kunnen oordelen over een ongeluk waar ze toch echt zelf niet bij waren.

Straks blijkt de wielrenner geen schuld te hebben, en heeft hij naast een trauma ook nog al die valse beschuldigingen aan z'n broek hangen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_128977669
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:08 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

even qouten voor de tokkies op fok:

[..]

Het is verschrikkelijk om op dat punt aan de verkeerde kant te rijden. Hoe breed was het ?
Dan nog zijn die wielrenners net zo goed fout door in een groep te rijden en ws te hard, anders had die vrouw het wel overleefd.

Sowieso kan je normaal natuurlijk afremmen als je dat ziet, maar deze reden te hard.
pi_128977760
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dit is ook voor mij als sportieve fietser erg herkenbaar. Ik heb een defensieve fietsstijl waardoor ik heel wat ongelukken heb weten te voorkomen maar zelfs met die defensieve fietsstijl scheelt het regelmatig minder dan dat mij lief is. Inderdaad, veel mensen zijn totaal niet in staat om in te schatten hoeveel tijd ze hebben om over te steken. Het laatste ongelukje wat ik had werd veroorzaakt door een vrouw van in de vijfig die last minute doodleuk naar links afsloeg zonder om zich heen te kijken, voor te sorteren of haar hand uit te steken. op het moment dat ik even wat versnelde aangezien ik net oranje licht kon halen. Ze pleegde nog vluchtmisdrijf ook. Aangezien ze op het laatste moment naar links ging en het hierdoor leek dat ze rechtdoor ging kon ik niet meer uitwijken. Ik kon nog voldoende afremmen om de snelheid flink te reduceren ten tijde van de botsing maar de voorvork geraakte wel krom. Dat soort idioten hoort inderdaad niet in het verkeer thuis. Ik vrees echter dat een fietsrijbewijs weinig verschil zal maken. Dit soort idioten doet eventjes voor het examen wat wordt verteld maar ze zijn te onnozel om te begrijpen waarom ze het moeten doen en ze blijven het dan ook niet doen.

Ook leuk:
• fietsers die t.g.v. een afdaling en een gebrek aan verstand vanuit een zijstraat komen waar je geen zicht op hebt (tunnel van rechts, T-splitsing) en die doodleuk met 20 km/uur de ruime bocht nemen terwijl jij daar aan komt gefietst. Ik moet op die straat terwijl ik voorrang heb daar in een slakkegang voorbij fietsen omdat een botsing niet te vermijden is als ik daar met een normale snelheid fiets en zo'n idioot oversteekt. Ik kan het tenminste nog voorkomen maar iemand die daar voor het eerst fietst en nooit vanuit de andere kant is gekomen kan niet weten dat dit punt zo gevaarlijk is. Ik kwam het ook slechts te weten doordat het 1 keer bijna prijs was.
• fietsers die doodleuk met twee of zelfs drie man naast elkaar tegen het verkeer infietsen en dat dan ook nog eens in het donker zonder fietsverlichting.
• voetgangers die in het centrum over het fietspad oversteken omdat ze zich te goed voelen om achteraan aan te sluiten terwijl nochtans de stoep minstens twee keer zo breed is als het fietspad.

Ik zou er geen moeite mee hebben als de politie meer fietsers en wandelaars gaat bekeuren voor dit soort zaken. Mijn steun hebben ze. Ook de automobilisten moeten eens flink worden aangepakt. Niet dat eenzijdige snelheid=foei maar (ook) eens veel meer prenten geven voor bijv. het niet adequaat richting aangeven, het bumper kleven, het inhalen bij een bocht en meer van dit soort zaken. Vooral het richting aangeven doen de meeste automobilisten (meer dan 50%!) schrikbaarwekkend slecht. Ik heb het meerdere keren in de buurt geturfd op een plaats waar het richting aangeven cruciaal is. Ik weet niet wat de rij-instructeurs uitspoken maar ze leren duidelijk niet de automobilist hoe ze richting moeten aangeven en waarom dat belangrijk is. Als de politie wat strenger hiertegen zou optreden dan wordt het verkeer veiliger en wordt de staatskas gespekt. Win/win.
Ik zie gemiddeld meer automobilisten door rood licht gaan (waarbij ze rechtdoorgaande fietsers kunnen scheppen) dan fietsers. Die gaan meestal alleen door rood als het kan.

Ik maak het dagelijks mee in de stad dat automobilisten door rood gaan op het moment dat ik groen heb.
  maandag 15 juli 2013 @ 18:41:28 #15
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128977832
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 16-07-2013 11:01:53 ]
  maandag 15 juli 2013 @ 18:42:07 #16
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128977853
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het is verschrikkelijk om op dat punt aan de verkeerde kant te rijden. Hoe breed was het ?
Dan nog zijn die wielrenners net zo goed fout door in een groep te rijden en ws te hard, anders had die vrouw het wel overleefd.

Sowieso kan je normaal natuurlijk afremmen als je dat ziet, maar deze reden te hard.
Bron?

Oh jouw onderbuik? Bel het nfi even, die hebben altijd een baantje voor een waarzegster
pi_128978043
http://www.112barneveld.n(...)c91606b2956e3b80.jpg
wat een belachelijk smal fietspad zeg, wat heb je daar nou aan, er is toch plaats zat voor een fietspad dat voldoende breed is!
uiteindelijk lukt altijd alles
  maandag 15 juli 2013 @ 18:50:39 #18
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128978105
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:48 schreef eigendeegcookie het volgende:
http://www.112barneveld.n(...)c91606b2956e3b80.jpg
wat een belachelijk smal fietspad zeg, wat heb je daar nou aan, er is toch plaats zat voor een fietspad dat voldoende breed is!
:?

standaard afmetingen
pi_128978136
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:48 schreef eigendeegcookie het volgende:
http://www.112barneveld.n(...)c91606b2956e3b80.jpg
wat een belachelijk smal fietspad zeg, wat heb je daar nou aan, er is toch plaats zat voor een fietspad dat voldoende breed is!
Dat fietspad is helemaal niet zo smal.
pi_128978148
hoe breed dan is standaard?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_128978216
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:24 schreef eP2e het volgende:

[..]

Oranje is stoppen voor de duidelijkheid, niet snelheid maken (ook overigens fout bij een kruising) om er nog even doorheen te piepen. Dus je kan de schuld wel volledig bij die vrouw zoeken maar zelf ben je ook fout bezig geweest.
Misschien maar niet omdat ik door oranje ging (zelfs als je door nipt rood gaat is er geen probleem aangezien dat licht is afgesteld op fietsers die zeer traag accelleren (oudere mensen, jongere kinderen). Of dat ik ook of niet fout was, je moet gewoon eventjes achter je kijken voordat je naar links afslaat. Die fout is veel groter dan het met een wat grotere snelheid fietsen. Nogmaals, ik heb een defensieve fietsstijl. Ik neem nooit enig risico wanneer er een motorvoertuig bij betrokken is en ook bij andere fietsers ben ik voorzichtig, dat is de reden dat ik mijn snelheid nog flink kon reduceren. Ik ging al op een flinke afstand langs haar maar als die onnozele vrouw ineens een haakse bocht maakt en dit zonder om zich heen te kijken of haar arm uit te steken (toch altijd nog wettelijk verplicht) en hiermee zich voor mij gooit dan kan het toch nog eens misgaan. Ik ging er al van uit dat elke automobilist een idioot is (gewoon als aanname om ongelukken te voorkomen ;)), sindsdien ga ik er ook van uit dat elke fietser een idioot is. Helaas is dat blijkbaar nodig om ongelukken te voorkomen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_128978290
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:51 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Dat fietspad is helemaal niet zo smal.
hoe smal schat jij?
ik schat zo slechts plek voor 1 zo'n trendy ,superbreed stuur per rijrichting.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_128978389
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:57 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

hoe smal schat jij?
ik schat zo slechts plek voor 1 zo'n trendy ,superbreed stuur per rijrichting.
Ja veels te smal voor 3 wielrenners naast elkaar. Die hadden gewoon af moeten remmen.
pi_128978422
Je moet echt hard rijden om een andere fietser zo hard te raken dat die overlijdt eraan.
  Eindredactie Games maandag 15 juli 2013 @ 19:03:39 #25
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_128978463
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:02 schreef macca728 het volgende:
Je moet echt hard rijden om een andere fietser zo hard te raken dat die overlijdt eraan.
Bij een krakkemikkig bejaardenlichaam valt dat wel mee.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')