Ik koop geen autos, stem namelijk geen vvdquote:Op maandag 15 juli 2013 20:43 schreef sig000 het volgende:
Je zoekt het maar uit.
Succes met auto's koppen.
Nee dat doet het nietquote:Op maandag 15 juli 2013 21:32 schreef Elfletterig het volgende:
Het is komkommertijd, dus feiten over het toenemend aantal fietsongelukken - feiten die eigenlijk al een tijdje bekend zijn - staan nu ineens op pagina 101 van Teletekst:
[..]
Bron: http://nos.nl/artikel/529(...)s-vaak-fietsers.html
Het vetgedrukte sluit precies aan bij hetgeen ik in deel 1 van dit topic al aanstipte.
Dus omdat JIJ iets niet kan, moet IK een kleiner stuur kopenquote:Op maandag 15 juli 2013 21:24 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
eerlijk gezegd weet ik niet hoe breed n 'moederstuur' is,
maar ik kan je wel uitleggen waarom 72cm TE breed is:
mn eigen stuur [Batavus old dutch] is al 50 cm breed, en is meestal het breedste gedeelte van mijn fiets, ik moet al oppassen om geen autospiegels te raken als ik langs de voor rood wachtende auto's probeer te rijden naar de wachtplek voor fietsers.
Heb je dat zelf niet gemerkt?
Ik zou zelf niet weten wat ik zoal schrijf....quote:
Het vet gemaakte fragment uit het NOS-bericht:quote:Op zondag 14 juli 2013 19:55 schreef Elfletterig het volgende:
Wielrenners razen met hoge snelheid over "wegen" (cq. fietspaden) die zijn bedoeld voor "voertuigen" met veel lagere snelheden. Het wordt, los van wielrenners, sowieso een steeds groter probleem, omdat ook de elektrische fiets enorm in opkomst is. Andere weggebruikers zijn niet bedacht op de veel hogere snelheid van deze fietsen ten opzichte van normale fietsers.
Dat klopt dus één op één.quote:Veel ongelukken gebeuren op fietspaden. Deskundigen wijzen erop dat de snelheid op de fietspaden gemiddeld flink is toegenomen. Dat komt door het toenemend aantal racefietsers en door de enorme populariteit van de elektrische fiets, waarmee makkelijk meer dan 20 kilometer per uur kan worden gereden.
Bron voor de steiging wielrennersquote:Op maandag 15 juli 2013 21:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou zelf niet weten wat ik zoal schrijf....
Mijn post uit deel 1:
[..]
Het vet gemaakte fragment uit het NOS-bericht:
[..]
Dat klopt dus één op één.
Fietspaden: check
Hogere snelheden: check
Wielrenners/racefietsers: check
Opmars elektrische fiets: check
Nu jij weer.
Net als jij.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Heb je hier ook een bron voor of blijf je gewoon doorlullen?
Waar wil je een bron voor, ik heb namelijk wel kennis van zaken, u vraagt wij draaien. ga jij dan ook gewoon weg met je onderbuik?quote:
Je komt met gedateerde grafiekjes uit 2005 en gaat dan kersverse gegevens van het SWOV in twijfel trekken? Ben je aan het trollen ofzo?quote:Op maandag 15 juli 2013 21:54 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Bron voor de steiging wielrenners
Bron van gem snelheid toen en nu?
Keer op keer mis ik bronnen.. gewoon loze kreten mh
Al 2 topics lang. Lees maar na.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je komt met gedateerde grafiekjes uit 2005 en gaat dan kersverse gegevens van het SWOV in twijfel trekken? Ben je aan het trollen ofzo?
Nee.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je komt met gedateerde grafiekjes uit 2005 en gaat dan kersverse gegevens van het SWOV in twijfel trekken? Ben je aan het trollen ofzo?
Oh ben je er weerquote:Op maandag 15 juli 2013 21:59 schreef sig000 het volgende:
[..]
Lezen is toch wat lastig voor je dan heb je aan die kennis ook weinig.
owja:quote:Op maandag 15 juli 2013 21:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je komt met gedateerde grafiekjes uit 2005 en gaat dan kersverse gegevens van het SWOV in twijfel trekken? Ben je aan het trollen ofzo?
Probeer dit nieuwsbericht van 15 juli 2013 nog eens goed te lezen. Misschien kom je een afkorting tegen die je herkent: NWS / Fietster overlijdt na botsing met wielrenner - deel 2quote:
Opnieuw:quote:Op maandag 15 juli 2013 22:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Probeer dit nieuwsbericht van 15 juli 2013 nog eens goed te lezen. Misschien kom je een afkorting tegen die je herkent: NWS / Fietster overlijdt na botsing met wielrenner - deel 2
Er staat nergens in dat artikel dat de ongelukken (vooral) te wijten zijn aan de hogere snelheden.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:32 schreef Elfletterig het volgende:
Het is komkommertijd, dus feiten over het toenemend aantal fietsongelukken - feiten die eigenlijk al een tijdje bekend zijn - staan nu ineens op pagina 101 van Teletekst:
[..]
Bron: http://nos.nl/artikel/529(...)s-vaak-fietsers.html
Het vetgedrukte sluit precies aan bij hetgeen ik in deel 1 van dit topic al aanstipte.
quote:Het toegenomen fietsgebruik zorgt ervoor dat fietspaden dichtslibben, met asociaal fietsgedrag en steeds meer ongelukken tot gevolg.
Gemiddeld fietsen we 865 kilometer per jaar, opgeteld ruim 14 miljard kilometer. Dat is bijna twee miljard meer dan tien jaar geleden. Het aantal ongelukken steeg mee: Zeegers schat dat er vorig jaar 70.000 fietsers op de eerste hulp terechtkwamen. In 2009 waren er circa 10.000 fietsgerelateerde ziekenhuisopnames, tegen zo'n 7500 vijftien jaar eerder.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ere-fietspaden.dhtmlquote:Naast een groeiende bevolking zijn er andere redenen voor een groeiend aantal fietsers. Zo blijven ouderen langer vitaal, en zitten ze dus ook langer op de fiets. Door de afnemende doorstroming van auto's in binnensteden wordt de fiets een steeds aantrekkelijker alternatief. In Amsterdam nam het fietsgebruik de afgelopen tien jaar met 40 procent toe.
Fijn, dan is een nieuwsbericht van de NOS die het SWOV citeert géén bron. Ga je nu weg uit dit topic dan? We zijn je gedrag namelijk al zeker een halve pagina meer dan zat.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Opnieuw:
BRON VAN DIE INFORMATIE? Ik ga niet jouw stellingen onderbouwen, een nieuwsbericht is geen bron van de informatie die jij claimt, dus bron or it didnt happen.
Natuurlijk, bij zo'n vereniging wordt er ook aandacht besteed aan veiligheid, dit zijn bovendien mensen die nuchter fietsen. De wielertoeristen zijn wat minder georganiseerd en hebben wel eens wat te veel gedronken tijdens het uitrusten. Zo is het bij amateurwielrenners die in een groep fietsen de gewoonte dat een van de voorste wielrenners roept zo gauw er potentiëel gevaar is.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:19 schreef larry91 het volgende:
Ik ga niet het hele bericht quoten maar ik kan me volledig vinden in de strekking van Bram_van_loon. Echter, we moeten wel vaststellen dat nagenoeg alle ongelukken met wielrenners worden veroorzaakt door de wielertoerist en niet door de amateur (er is een wezenlijk verschil tussen beide).
Goed stuk. Eens. Ben zelf wielrenner, hanteer een defensieve rijstijl. Ik schaam mij soms voor mijn medewielrenners. Waar het kan, kun je lekker knallen. Als er mede fietsers zijn: rustig uitrollen, bellen, bedanken en eromheen. Wel irritant als mensen gewoon ècht niet opzij gaan, of afslaan zonder te kijken, of midden op het fietspad hun karretjes parkeren. Meestal zijn dat de oudjes.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:22 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ligt wat genuanceerder. http://rechtennieuws.nl/3(...)ijden-in-waaier.html
Dat er meer wielrenners en snorfietsbestuurders (e-fiets) zijn betekent enkel dat het nog belangrijker is dat alle groepen bestuurders en voetgangers rekening houden met elkaar.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:32 schreef Elfletterig het volgende:
Het is komkommertijd, dus feiten over het toenemend aantal fietsongelukken - feiten die eigenlijk al een tijdje bekend zijn - staan nu ineens op pagina 101 van Teletekst:
[..]
Bron: http://nos.nl/artikel/529(...)s-vaak-fietsers.html
Het vetgedrukte sluit precies aan bij hetgeen ik in deel 1 van dit topic al aanstipte.
Citaat uit een artikeltje:quote:Op maandag 15 juli 2013 22:26 schreef Tornadovis het volgende:
[..]
Goed stuk. Eens. Ben zelf wielrenner, hanteer een defensieve rijstijl. Ik schaam mij soms voor mijn medewielrenners. Waar het kan, kun je lekker knallen. Als er mede fietsers zijn: rustig uitrollen, bellen, bedanken en eromheen.
Goed nieuws!quote:Gemiddeld fietsen we 865 kilometer per jaar, opgeteld ruim 14 miljard kilometer. Dat is bijna twee miljard meer dan tien jaar geleden.
Zonder bron is het een waardeloos "citaat"quote:Op maandag 15 juli 2013 22:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Fijn, dan is een nieuwsbericht van de NOS die het SWOV citeert géén bron. Ga je nu weg uit dit topic dan? We zijn je gedrag namelijk al zeker een halve pagina meer dan zat.
Mensen zijn snel jaloers als iemand anders iets beter kan, sneller kan en zonder hijgen en puffen.. En dan heeft die sneller fietser nog kritiek op mijn (vreselijke) rijstijlquote:Op maandag 15 juli 2013 22:48 schreef Kowloon het volgende:
Wat een irritatie over wielrenners zeg, ik wist niet dat het zo hoog zat bij sommigen.Nou de gewone fietser kan ook knap irritant zijn voor wielrenners. Ik rij zelf gemiddeld 35 km/u op het vlakke, en dat kan oplopen tot 45 km/u met wind mee. Heuvelaf rij ik toch al snel 55 tot 65 km/u (ik fiets overigens altijd alleen). Met dit soort snelheden is het heel prettig als de normale fietser gewoon goed rechts houdt en niet met meer dan twee naast elkaar fietst. Ik heb een bel op m'n racefiets zitten en die gebruik ik ook, maar het komt regelmatig voor dat ik hard in de remmen moet om een botsing te voorkomen omdat gewone fietsers soms erg onvoorspelbaar rijden en van links naar rechts slingeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |