Dit inderdaad.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:23 schreef Mirjam het volgende:
Altijd weer gedonder met die asociale wielrenners
Kutwielrenners ook altijdquote:Op zondag 14 juli 2013 15:23 schreef Mirjam het volgende:
Dit. Met een noodgang over de fietspaden scheuren, iedereen van de sokken rijden en gaan schelden als iemand zich rot schrikt. Idioten.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:23 schreef Mirjam het volgende:
Heb het laatst hier in het centrum meegemaakt. Zag geen auto's en hoorde niks. Komen er plots wielrenners aangescheurd. Ik nam gewoon een bocht en kwaad dat die vent me aankeek.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:36 schreef Azorius het volgende:
[..]
Dit. Met een noodgang over de fietspaden scheuren, iedereen van de sokken rijden en gaan schelden als iemand zich rot schrikt. Idioten.
Triest dit.
Typerend dat je kennelijk dat kk moet toevoegen...quote:Op zondag 14 juli 2013 15:34 schreef Dven het volgende:
Jeej, weer een topic over de enige sporter waar de fokker een nog grotere hekel heeft dan aan een voetballer. De wielrenner. KKdom altijd
Goede zaak.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:40 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat die antipathie tegen dit soort figuren toch ergens vandaan komt.
Jaloeziequote:Op zondag 14 juli 2013 15:40 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Typerend dat je kennelijk dat kk moet toevoegen...
Verder zíjn amateurwielrenners vaak wel dusdanig arrogant dat je je afvraagt of ze iets te compenseren hebben. Laten we zeggen dat die antipathie tegen dit soort figuren toch ergens vandaan komt.
Waarop dan? Hun kennis van de verkeersregels, dan wel het vermogen om deze toe te passen zullen niet echt een bron van jaloezie kunnen zijn.quote:
Neuh, meer het feit dat ze menen dat het fietspad en aangrenzend voetpad voor hen alleen zijn, dat iedereen voor ze moet wijken, je gaat maar de berm in want zíj komen eraan.quote:
Jammer voor die jongen, maar wat heeft dat precies te maken met dit nieuwsartikel?quote:Op zondag 14 juli 2013 15:56 schreef Bismarck het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/529(...)ijdt-na-botsing.html
17 jaar...
Jij bent dus ook zo'n aso?quote:Op zondag 14 juli 2013 15:55 schreef Dven het volgende:
Sowieso, als zo'n traag mokkel niet opzij gaat dan krijgt ze van mij ook een zetje. Niet meer dan normaal, zelfde geldt voor karten e.d.
dat is een andere wielrennerquote:Op zondag 14 juli 2013 15:56 schreef Bismarck het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/529(...)ijdt-na-botsing.html
17 jaar...
iddquote:Op zondag 14 juli 2013 15:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Wielrenners, die altijd maar denken dat verkeersregels niet voor hun gelden. Walgelijk groepsgedrag
Dat dergelijke ongelukken altijd tragisch zijn en dat je jouw verwensing dat de wielrenner had moeten overlijden in plaats van de fietser beter achterwege had kunnen laten. Het getuigt van een laag ethisch normbesef en het is een domme opmerking.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:57 schreef nattermann het volgende:
[..]
Jammer voor die jongen, maar wat heeft dat precies te maken met dit nieuwsartikel?
Tragisch en te voorkomen. Als de wielrenners meer voorzichtigheid betrachten loopt iedereen minder risico. In dat ongeluk wat jij noemde treft de automobilist iig geen blaam, volgens de politie.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:06 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Dat dergelijke ongelukken altijd tragisch zijn en dat je jouw verwensing dat de wielrenner had moeten overlijden in plaats van de fietser beter achterwege had kunnen laten. Het getuigt van een laag ethisch normbesef en het is een domme opmerking.
Ik moest een keer in mijn auto vol voor een wielrenner op de rem omdat hij doorschoot door het rode licht en ik rechtsaf ging.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:53 schreef Dagonet het volgende:
Wielrenners hebben voorrang op alles en iedereen en rood licht is al reden tot vloeken.
Ik spreek me niet uit over de schuldvraag. Ik wijs alleen er op dat het achterlijk is om doodverwensingen te plaatsen.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Tragisch en te voorkomen. Als de wielrenners meer voorzichtigheid betrachten loopt iedereen minder risico. In dat ongeluk wat jij noemde treft de automobilist iig geen blaam, volgens de politie.
Hij wenste niemand dood, hij zegt alleen dat als er dan toch iemand dood moest, dan liever de wielrenner dan de vrouw van bijna 70.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:12 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Ik spreek me niet uit over de schuldvraag. Ik wijs alleen er op dat het achterlijk is om doodverwensingen te plaatsen.
Dat helpt als ze met een open botbreuk op de operatietafel liggen.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:35 schreef Specularium het volgende:
Wielrenners met hun 'suele geschoren benen,.
Slechte troll of je kan niet lezen.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:13 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hij wenste niemand dood, hij zegt alleen dat als er dan toch iemand dood moest, dan liever de wielrenner dan de vrouw van bijna 70.
Kijken of zij het leuk vinden als er iemand met achterlijke snelheden langs ze rijdquote:Op zondag 14 juli 2013 16:20 schreef waht het volgende:
Oplossing is wielrenners op de rijbaan laten fietsen, zonder basale mensenrechten.
Even een tikje geven met de buitenspiegel.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:21 schreef Syntos het volgende:
[..]
Kijken of zij het leuk vinden als er iemand met achterlijke snelheden langs ze rijd
Maximum snelheid om op het fietspad te rijden. Geen slecht idee.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:05 schreef Dagonet het volgende:
Misschien moeten we maar eens beginnen met een maximum snelheid voor fietsers.
In welk geval het zware mishandeling is, al dan niet met voorbedachten rade. Afhankelijk van het letsel van het slachtoffer staat daar 8 tot 15 jaar celstraf op.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:22 schreef waht het volgende:
[..]
Even een tikje geven met de buitenspiegel.
Dank voor deze wijze les.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:34 schreef Bismarck het volgende:
[..]
In welk geval het zware mishandeling is, al dan niet met voorbedachten rade. Afhankelijk van het letsel van het slachtoffer staat daar 8 tot 15 jaar celstraf op.
Misschien moet je zelf eens een rondje gaan fietsen in plaats van domme opmerkingen op het Fok forum te maken. Het is mooi weer en het is wetenschappelijk aangetoond dat beweging goed voor je is. Verschillende studies wijzen ook uit dat je van bewegen slimmer wordt. Dat is een mooi neveneffect van bewegen.
En fietsers de bosjes intrappen is wel normaalquote:Op zondag 14 juli 2013 16:34 schreef Bismarck het volgende:
[..]
In welk geval het zware mishandeling is, al dan niet met voorbedachten rade. Afhankelijk van het letsel van het slachtoffer staat daar 8 tot 15 jaar celstraf op.
Misschien moet je zelf eens een rondje gaan fietsen in plaats van domme opmerkingen op het Fok forum te maken. Het is mooi weer en het is wetenschappelijk aangetoond dat beweging goed voor je is. Verschillende studies wijzen ook uit dat je van bewegen slimmer wordt. Dat is een mooi neveneffect van bewegen.
Je weet de oorzaak in tegenstelling tot het artikel al wel?quote:Op zondag 14 juli 2013 15:23 schreef Mirjam het volgende:
quote:Op zondag 14 juli 2013 16:06 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Dat dergelijke ongelukken altijd tragisch zijn en dat je jouw verwensing dat de wielrenner had moeten overlijden in plaats van de fietser beter achterwege had kunnen laten. Het getuigt van een laag ethisch normbesef en het is een domme opmerking.
Dit dus.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Tragisch en te voorkomen. Als de wielrenners meer voorzichtigheid betrachten loopt iedereen minder risico. In dat ongeluk wat jij noemde treft de automobilist iig geen blaam, volgens de politie.
En die 3 wielrenners reden achter elkaar of naast elkaar ? In dit geval was die wielrenner goed fout en langzaam zal hij ook niet gereden hebben.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:42 schreef Wokkel het volgende:
Smal fietspad, bochtig en ook nog eens twee richtingen. Niet zo heel gek dat mensen dan botsen.
[ afbeelding ]
http://www.112barneveld.n(...)erongelukt-in-putten
[ afbeelding ]
http://www.omroepgelderla(...)ten.htm#.UeK47vmnqic
In elkaars richting. Ik slinger ook wel eens een beetje naar links op het fietspad. Dan wordt er achter me getoeterd of gebeld en ga ik aan de kant.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
En die 3 wielrenners reden achter elkaar of naast elkaar ? In dit geval was die wielrenner goed fout en langzaam zal hij ook niet gereden hebben.
Sowieso veels te smal om hard te rijden daar.
Ja alleen die wielrenners schreeuwen alleen, want een bel hebben ze niet.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
In elkaars richting. Ik slinger ook wel eens een beetje naar links op het fietspad. Dan wordt er achter me getoeterd of gebeld en ga ik aan de kant.
Mag ik je duim zien, hij is schijnbaar nogal groot?quote:Op zondag 14 juli 2013 16:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
En die 3 wielrenners reden achter elkaar of naast elkaar ? In dit geval was die wielrenner goed fout en langzaam zal hij ook niet gereden hebben.
quote:toen ze door nog onbekende oorzaak in botsing kwam
quote:Op zondag 14 juli 2013 16:42 schreef Wokkel het volgende:
Smal fietspad, bochtig en ook nog eens twee richtingen. Niet zo heel gek dat mensen dan botsen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tuurlijk. Bij het neergaan ook nog even een flinke fluim geven.quote:
Het is toch een discussie forum hier ? Ik schets een mogelijke oorzaak. Als je zelf fietst, weet je hoe wielrenners fietsen. En als (ALS) ze met zijn drieen naast elkaar fietsen, zijn ze fout, want dat mag niet.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:05 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Mag ik je duim zien, hij is schijnbaar nogal groot?
[..]
quote:botsing kwam met één van de drie wielrenners die haar pad kruisten
Een discussieforum is wat anders als een sprookjesforum.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het is toch een discussie forum hier ? Ik schets een mogelijke oorzaak. Als je zelf fietst, weet je hoe wielrenners fietsen. En als (ALS) ze met zijn drieen naast elkaar fietsen, zijn ze fout, want dat mag niet.
En je kan zelf ook inzien dat je op een smal fietspad niet hard kan rijden, wat WELLICHT wel is gebeurt, want als 2 normale fietsers botsen zijn ze vaak niet dood.
Zo'n raar idee is het niet.
[..]
Dat is geen schets van een mogelijke oorzaak, dat is een aanname gefundeerd op niets. Je verzint de dingen waar je bij staat, moeten we gaan discussieren over jouw verzinsels?quote:In dit geval was die wielrenner goed fout en langzaam zal hij ook niet gereden hebben.
Nee laten we het hebben over jouw mening. Wat is er volgens jou mogelijk gebeurt ?quote:Op zondag 14 juli 2013 17:10 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Een discussieforum is wat anders als een sprookjesforum.
[..]
Dat is geen schets van een mogelijke oorzaak, dat is een aanname gefundeerd op niets. Je verzint de dingen waar je bij staat, moeten we gaan discussieren over jouw verzinsels?
Ze zijn met elkaar in botsing gekomen. Er zijn zoveel oorzaken te verzinnen dat ik niet inzie wat het nut is om ze allemaal op te noemen. Wacht gewoon rustig het onderzoek af.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee laten we het hebben over jouw mening. Wat is er volgens jou mogelijk gebeurt ?
quote:
Hypocrietquote:Of wacht, zolderautisten. Mietjes
Fietsende bejaarden met het reactievermogen van een verdoofde olifantquote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blaming-the-victimquote:Op zondag 14 juli 2013 17:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Fietsende bejaarden met het reactievermogen van een verdoofde olifant
Niet wat ik bedoel. Op basis van het artikel in de OP is gewoon niet duidelijk wie er schuldig is aan het ongeval. Het geven van vooroordelen over bepaalde groepen in het verkeer is niet zo moeilijk.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blaming-the-victim
Jaja, lul er maar omheenquote:Op zondag 14 juli 2013 17:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet wat ik bedoel. Op basis van het artikel in de OP is gewoon niet duidelijk wie er schuldig is aan het ongeval. Het geven van vooroordelen over bepaalde groepen in het verkeer is niet zo moeilijk.
quote:Op zondag 14 juli 2013 17:33 schreef waht het volgende:
Feit blijft dat weinig mensen een overreden wielrenner zullen helpen, sterker ze zullen er overheen blijven rijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.That's...Montgomery Clift, honey!
Hahaha:')quote:Op zondag 14 juli 2013 16:05 schreef Dagonet het volgende:
Misschien moeten we maar eens beginnen met een maximum snelheid voor fietsers.
Dat lijkt mij sterk als ik de ongevalslocatie bekijkquote:Op zondag 14 juli 2013 17:46 schreef Fides het volgende:
Wie weet ging de vrouw wel door rood of stak ze over zonder voorrang te verlenen?
En daarom moet je inschatten en uitkijken, ongeacht of je voorrang hebt of niet.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:46 schreef Fides het volgende:
Wie weet ging de vrouw wel door rood of stak ze over zonder voorrang te verlenen?
Dit dus. Was die wielrenner maar dood gegaan ipv de fietser.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:23 schreef Mirjam het volgende:
Ja mij ook.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:48 schreef Starm het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sterk als ik de ongevalslocatie bekijk
Tuurlijk moet je altijd uitkijken, maar dat geldt ook voor wielrenners en die doen dat vaak genoeg niet, terwijl ze wel harder rijden.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:48 schreef Syntos het volgende:
[..]
En daarom moet je inschatten en uitkijken, ongeacht of je voorrang hebt of niet.
Het gebeurt al vaak genoeg dat auto's geen voorrang geven waar het wel hoort, laat staan fietsers.
Klopt, maar ik zie wielrenners zich vaak misdragen op de fiets, maar gewoon dagjesmensbejaarden nog veel vaker. Die slaan af, of remmen ook op de meest bizarre plekken om onduidelijke redenen....quote:Op zondag 14 juli 2013 17:48 schreef Syntos het volgende:
[..]
En daarom moet je inschatten en uitkijken, ongeacht of je voorrang hebt of niet.
Het gebeurt al vaak genoeg dat auto's geen voorrang geven waar het wel hoort, laat staan fietsers.
Het liefst met een John Deere trekker.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:33 schreef waht het volgende:
Feit blijft dat weinig mensen een overreden wielrenner zullen helpen, sterker ze zullen er overheen blijven rijden.
Dat kunnen we dus regelen door wielrenners tussen de auto's te zetten. Dat veroorzaakt wellicht wat krassen, maar de enige slachtoffers zullen de wielrenners zijn.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:48 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dit dus. Was die wielrenner maar dood gegaan ipv de fietser.
Exact, echter is dat voor vele normale fietsers en wielrenners een moeilijk iets.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:48 schreef Syntos het volgende:
[..]
Zeker waar, ik fiets ook harder dan de meeste en bij het passeren of naderen minder ik al vaart, want sommige halen de gekste fratsen uit.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:51 schreef Starm het volgende:
[..]
Exact, echter is dat voor vele normale fietsers en wielrenners een moeilijk iets.
Goed voorstel. Alleen, slachtoffers noem ik wielrenners sowieso nooit. Dusja.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:51 schreef waht het volgende:
[..]
Dat kunnen we dus regelen door wielrenners tussen de auto's te zetten. Dat veroorzaakt wellicht wat krassen, maar de enige slachtoffers zullen de wielrenners zijn.
En dat is mijn probleem met wielrenners. Ze gaan veel te hard op plekken waar het gewoon te gevaarlijk is.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:50 schreef Fides het volgende:
[..]
Klopt, maar ik zie wielrenners zich vaak misdragen op de fiets, maar gewoon dagjesmensbejaarden nog veel vaker. Die slaan af, of remmen ook op de meest bizarre plekken om onduidelijke redenen....
En dit inderdaadquote:Op zondag 14 juli 2013 17:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zeker waar, ik fiets ook harder dan de meeste en bij het passeren of naderen minder ik al vaart, want sommige halen de gekste fratsen uit.
Ik voel vreugde als ik naar zulke foto's kijk...quote:Op zondag 14 juli 2013 18:05 schreef Maron het volgende:
Ah..de wielrenners-'sport'..ik kan er niet genoeg van krijgen..
http://sport.nl.msn.com/a(...)-wielersport#image=8
Nàh..vreugde is een groot woord, maar als ik de capriolen en het autoritaire gedrag van die gasten zie, dan kan ik er geen medelijden mee hebben als ze op hun plaat gaan..;)quote:Op zondag 14 juli 2013 18:39 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik voel vreugde als ik naar zulke foto's kijk...
waar was dit?quote:
Ergens in Latijns-Amerika meen ik.quote:
Ja gek he, als we horen blaffen denken we ook dat het een hond is. vaak is de wielrenner schuldig of had hij het kunnen voorkomen door wat zachter te rijden.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:09 schreef DjinN het volgende:
Okay weten nog niet precies wat er is gebeurd maar meteen oordelen we en nemen we meteen aan dat de wielrenner de schuld is?rare mentaliteit hier weer...
Ik heb geen problemen met wielrenners die zich gewoon aan de regels houden, maar helaas zijn veel van die pens Armstrongs daar gewoonweg te asociaal voor.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:28 schreef Elfletterig het volgende:
Het wordt een steeds groter probleem, het gedrag van wielrenners op de openbare weg. We laten Formule 1-coureurs toch ook niet op 80-kilometerwegen oefenen tussen de rest van het verkeer? Waarom zouden we wielrenners dan wél als wilde gekken op fietspaden laten fietsen?
Maar ja, het is zeker een taboe om te pleiten voor strengere regelgeving op dit terrein? Er moeten eerst nog een stuk of tien, twintig mensen dood.
Altijd weer die blinde bejaarden die weer een gevaar voor de gehoorzame burger wordtquote:Op zondag 14 juli 2013 15:23 schreef Mirjam het volgende:
met je stoma en bijziendheid verwachten dat alles en iedereen voor je uitwijkt, gewoon alleen omdat je oud bent en gratis geld van de staat krijgtquote:Op zondag 14 juli 2013 15:36 schreef Azorius het volgende:
[..]
Dit. Met een noodgang over de fietspaden scheuren, iedereen van de sokken rijden en gaan schelden als iemand zich rot schrikt. Idioten.
Triest dit.
Terecht. Althans, het zou me niet verbazen als de wielrenners zich als ongelofelijke wegpiraten hebben gedragen en dachten dat de verkeersregels niet voor hen gelden. Het komt vaker voor.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:34 schreef Dven het volgende:
Jeej, weer een topic over de enige sporter waar de fokker een nog grotere hekel heeft dan aan een voetballer. De wielrenner. KKdom altijd
Alsof jij daar iets van af zou weten, kijkende vanuit je zonderkamertje..quote:Op zondag 14 juli 2013 15:40 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Typerend dat je kennelijk dat kk moet toevoegen...
Verder zíjn amateurwielrenners vaak wel dusdanig arrogant dat je je afvraagt of ze iets te compenseren hebben. Laten we zeggen dat die antipathie tegen dit soort figuren toch ergens vandaan komt.
Wielrenners razen met hoge snelheid over "wegen" (cq. fietspaden) die zijn bedoeld voor "voertuigen" met veel lagere snelheden. Het wordt, los van wielrenners, sowieso een steeds groter probleem, omdat ook de elektrische fiets enorm in opkomst is. Andere weggebruikers zijn niet bedacht op de veel hogere snelheid van deze fietsen ten opzichte van normale fietsers.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met wielrenners die zich gewoon aan de regels houden, maar helaas zijn veel van die pens Armstrongs daar gewoonweg te asociaal voor.
Als dat oudje gewoon midden op de weg een noodstop maakt om de eendjes te bekijkenquote:Op zondag 14 juli 2013 19:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Terecht. Althans, het zou me niet verbazen als de wielrenner zich als ongelofelijke wegpiraten hebben gedragen en dachten dat de verkeersregels niet voor hen gelden. Het komt vaker voor.
Wat is de minimale snelheid voor zon 'wielrenner'quote:Op zondag 14 juli 2013 19:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wielrenners razen met hoge snelheid over "wegen" (cq. fietspaden) die zijn bedoeld voor "voertuigen" met veel lagere snelheden. Het wordt, los van wielrenners, sowieso een steeds groter probleem, omdat ook de elektrische fiets enorm in opkomst is. Andere weggebruikers zijn niet bedacht op de veel hogere snelheid van deze fietsen ten opzichte van normale fietsers.
Koop je toch lekker spiegels als je zo blind bent? Als je gewoon rechts rijd kan er met 190 een motor langs, zonder gevaarquote:Op zondag 14 juli 2013 16:02 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat is een andere wielrenner![]()
ik snap best dat wielrenners graag hun sport willen uitoefenen, wellicht komt hun droom om deel te nemen aan de tour de dope dan eens uit. echter zijn brommers van het fietspad gehaald omdat ze te snel gingen en het gevaarlijk was een wielrenner gaat ook heel hard en is ook nogeens erg stil.
dit is een recept voor nare ongevallen, het valt me nog mee dat dit niet vaker gebeurd
Kijk maar hoe smal het fietspad op de plaats van het ongeluk is.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:00 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Koop je toch lekker spiegels als je zo blind bent? Als je gewoon rechts rijd kan er met 190 een motor langs, zonder gevaar
Behalve bij jou blijkbaar, jij slingererd als een dronken aap?
hahaquote:Op zondag 14 juli 2013 16:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee zeggen knul? Ben jij niet in staat daar over te fietsen?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Kijk maar hoe smal het fietspad op de plaats van het ongeluk is.
Wat denk je ? 35 km of zo, Terwijl een fietser 5 km rijdt. Moeten we formule 1 wagens ook op de weg toelaten ?quote:Op zondag 14 juli 2013 19:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Wat is de minimale snelheid voor zon 'wielrenner'
Maar als de rest te dom is om uit te kijken, zullen we niet DAAR iets aan doen?!
Een beetje wielrenner rijdt al snel 30 km/u (over langere afstanden). Uiteraard zal de pieksnelheid nog veel hoger liggen. Diverse wegen en fietspaden zijn daar helemaal niet op ingericht. Ongelukken tussen wielrenners en andere weggebruikers lijken dan ook steeds vaker te gebeuren.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Wat is de minimale snelheid voor zon 'wielrenner'
Maar als de rest te dom is om uit te kijken, zullen we niet DAAR iets aan doen?!
Als je nou even leest wat ik schrijf, dan zie je dat het andere scenario me niet zou verbazen.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Als dat oudje gewoon midden op de weg een noodstop maakt om de eendjes te bekijken
Met 25kmu op haar 'gazelle ebike' zo blind tegen een groepje tegenliggers reed
Of misschien stak ze wel 1.5m voor de wielrenners gewoon de weg op, want iedereen rijd op haar snelheid en iedereen die sneller rijd bestaat niet
Terrecht ja?
Ja je zou eens wat empatie moeten kweken, probeer dat maar.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:02 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee zeggen knul? Ben jij niet in staat daar over te fietsen?
Ik kan met 20+ gewoon over een lijntje van 10cm rijden, zou je ook eens moeten proberen
Juist...quote:Op zondag 14 juli 2013 19:49 schreef Life2.0 het volgende:
met je stoma en bijziendheid verwachten dat alles en iedereen voor je uitwijkt, gewoon alleen omdat je oud bent en gratis geld van de staat krijgt.
Triest altijd.
Dit is wel erg aannemelijk.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:55 schreef Life2.0 het volgende:
Als dat oudje gewoon midden op de weg een noodstop maakt om de eendjes te bekijken
Of misschien stak ze wel 1.5m voor de wielrenners gewoon de weg op, want iedereen rijd op haar snelheid en iedereen die sneller rijd bestaat niet
Terrecht ja?
zo zo, woon jij aan de tour de france, volgens mij ben ik maar twee keer in mijn leven iemand op de weg tegen gekomen die een gem van 35 aan kan houden,quote:Op zondag 14 juli 2013 20:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wat denk je ? 35 km of zo, Terwijl een fietser 5 km rijdt. Moeten we formule 1 wagens ook op de weg toelaten ?
Ja een fietser. We hebben het hier over WIELRENNERS en een gemiddelde toerrijder rijdt 35 gem.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zo zo, woon jij aan de tour de france, volgens mij ben ik maar twee keer in mijn leven iemand op de weg tegen gekomen die een gem van 35 aan kan houden,
de gem snelheid van een fietser is 17km/u, als je zo graag met cijfers wilt gooien kun je ze maar beter ook echt hebben
30+ gem?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een beetje wielrenner rijdt al snel 30 km/u (over langere afstanden). Uiteraard zal de pieksnelheid nog veel hoger liggen. Diverse wegen en fietspaden zijn daar helemaal niet op ingericht. Ongelukken tussen wielrenners en andere weggebruikers lijken dan ook steeds vaker te gebeuren.
strava logs or it didnt happenquote:Op zondag 14 juli 2013 20:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja een fietser. We hebben het hier over WIELRENNERS en een gemiddelde toerrijder rijdt 35 gem.
In de Tour rijden ze nog wat harder.
Een fietser slingert altijd. Dat is nl. nodig om je evenwicht te bewaren. Hoe sneller je rijdt, minder groot de uitslag van de slingerbeweging wordt. Je kunt dan ook aan het spoor zien of een fietser snel of langzaam reed. Het zal je dan ook eerder lukken als je snel rijdt.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:02 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik kan met 20+ gewoon over een lijntje van 10cm rijden, zou je ook eens moeten proberen
ik kan je kop van je romp scheiden maar dat wil nog niet zeggen dat ik dat moet doen hoe verleidelijk het ook moge zijnquote:Op zondag 14 juli 2013 20:02 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee ik zie jouw aanname staan, zonder enige fundering, ik blaas en hij viel om.. Had je hem maar moeten funderenquote:Op zondag 14 juli 2013 20:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als je nou even leest wat ik schrijf, dan zie je dat het andere scenario me niet zou verbazen.
Het kan natuurlijk wel anders zijn, maar die kans acht ik veel minder groot.
In geval van een 'noodstop' zijn de wielrenners nog steeds fout. Je moet uiteraard een veilige volgafstand in acht nemen, net zo goed als de rest van de verkeersregels.
Daarbij zou het van hoffelijkheid getuigen als je rekening houdt met zwakkere verkeersdeelnemers, zoals kleine kinderen of ouderen. Maar ja, als normaal rijden al teveel is gevraagd, maak ik me daar geen illusies over.
Precies en veel fietsers maken inderdaad noodstopppen, niet altijd volgens de regels.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Een fietser slingert altijd. Dat is nl. nodig om je evenwicht te bewaren. Hoe sneller je rijdt, minder groot de uitslag van de slingerbeweging wordt. Je kunt dan ook aan het spoor zien of een fietser snel of langzaam reed. Het zal je dan ook eerder lukken als je snel rijdt.
Moet je me eerst bij zien te houden..quote:Op zondag 14 juli 2013 20:09 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik kan je kop van je romp scheiden maar dat wil nog niet zeggen dat ik dat moet doen hoe verleidelijk het ook moge zijn
Er is geen snelheidslimiet voor fietsers.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Precies en veel fietsers maken inderdaad noodstopppen, niet altijd volgens de regels.
En jij als wielrenner of hardere fietser moet daar rekening mee houden.
Een auto doet dat ook op de weg, past zijn snelheid ook aan (als het goed is)
ga nou maar weer buiten spelen... oh wacht doe maar niet het is bijna bedtijd truste knulquote:Op zondag 14 juli 2013 20:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Moet je me eerst bij zien te houden..
.. blijkbaar rijden forenzen als 35+ gemiddeld, dus ik moet dik de 75 halen
Wat is het nou, eerst rijdt ze langzaam en nu opeens snel ?quote:Op zondag 14 juli 2013 19:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Terrecht ja?
Trek er nog een openquote:Op zondag 14 juli 2013 20:12 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ga nou maar weer buiten spelen... oh wacht doe maar niet het is bijna bedtijd truste knul
Wielrenner gespot !!quote:Op zondag 14 juli 2013 20:12 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ga nou maar weer buiten spelen... oh wacht doe maar niet het is bijna bedtijd truste knul
de enige overeenkomst die ik heb met een wielrenner is dat ik dope gebruikquote:
Wat is wàt precies? Wat denk jij dat ik zei?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wat is het nou, eerst rijdt ze langzaam en nu opeens snel ?
Nee want jij moet daar rekening mee houden in het verkeer.
Je bent zeker zelf een wielrenner.
Ben je nou aan het trollen? Als je nou nog eens een poging doet om te lezen, zie je dat ik het heb een bepaalde kans. Dat is geen aanname mbt. de feiten.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee ik zie jouw aanname staan, zonder enige fundering, ik blaas en hij viel om.. Had je hem maar moeten funderen
En het naar willekeur maken van noodstops ben je gewoon strafbaar
Als normaal rijden al te moeilijk is neem je maar een diewieler of taxi
Dat was vroeger zo. Inmiddels geldt de maximumsnelheid ook gewoon voor fietsers, voor zover ik weet.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Er is geen snelheidslimiet voor fietsers.
Wacht, deze moet je mij uit gaan leggenquote:Op zondag 14 juli 2013 20:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Een fietser slingert altijd. Dat is nl. nodig om je evenwicht te bewaren. Hoe sneller je rijdt, minder groot de uitslag van de slingerbeweging wordt. Je kunt dan ook aan het spoor zien of een fietser snel of langzaam reed. Het zal je dan ook eerder lukken als je snel rijdt.
WELKE max snelheidquote:Op zondag 14 juli 2013 20:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat was vroeger zo. Inmiddels geldt de maximumsnelheid ook gewoon voor fietsers, voor zover ik weet.
Echt wel.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Wacht, deze moet je mij uit gaan leggen
hij slingerde niet![]()
![]()
Het toeval wil dat ik beroepsmatig wel eens het nodige over verkeersveiligheid schrijf. En ik heb vorige week nog een paar feiten onder ogen gehad over dit onderwerp.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:07 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
30+ gem?
wegen en fietspaden niet op ingericht
Nou dan moeten ze maar 5km/u zakken, DAAR zijn ze namelijk WEL op ingericht!
De stijging van ongevallen met fietsers is te danken aan de vergrijzing, meten is weten
Binnen de bebouwde kom geldt de maximale snelheid van 30 km/h ook gewoon voor fietsters. Op een fietspad geldt meen ik ook een snelheidslimiet van 30 km/h.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
WELKE max snelheid
Heb jij ooit een bordje met max snelheid zien staan bij een fietspad?
ik heb hier al eerder eens op fok gepost maar heb het nu drie keer gezien: met 25 gewoon recht de bocht uit/door, omdat met 25km/u die bocht wel heeeeel snel dichtbij kwam, met 10km/u hadden ze gewoon de tijd en konden ze sturen met het stuur..quote:Op zondag 14 juli 2013 20:18 schreef danos het volgende:
Mensen boven de 60 gewoon verplicht een helm op. Zeker die met een elektrische fiets, die zoeven als een malle voorbij met een afnemend reactie vermogen.
Slome fietsers moeten zich eerst gaan afvragen waarom iedereen die wel kan fietsen zon hekel aan ze hebbenquote:Op zondag 14 juli 2013 20:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wielrenners moeten zich eens gaan afvragen waarom zoveel mensen een pesthekel aan ze hebben..
Voor gemotoriseerden ja, hoe kun je met een auto 50 rijden als je max 30 magquote:Op zondag 14 juli 2013 20:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Binnen de bebouwde kom geldt de maximale snelheid van 30 km/h ook gewoon voor fietsters. Op een fietspad geldt meen ik ook een snelheidslimiet van 30 km/h.
Inderdaad. En ze moeten zich vooral gaan realiseren dat de openbare weg geen wielerracebaan is.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wielrenners moeten zich eens gaan afvragen waarom zoveel mensen een pesthekel aan ze hebben..
Renners moeten voortaan afremmen voor witte ribbelstroken van bijna anderhalve centimeter hoog.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Inderdaad. En ze moeten zich vooral gaan realiseren dat de openbare weg geen wielerracebaan is.
In België spreekt men van "wielerterroristen" en hebben ze overal drempels neergegooid:
http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130710_00654848
door een auto ja..quote:Op zondag 14 juli 2013 20:24 schreef Elfletterig het volgende:
Eerder vandaag nog in het nieuws:
Wielrenner (17) overlijdt na botsing
Op sommige plekken in Nederland ook. Was laatst toevallig in het Westduinpark (oid) in Den Haag aan het fietsen en daar lagen ook overal dubbele drempels op het fietspad (bij kruisingen). Dacht er toen niet echt over na (was wel grappig hobbelenquote:Op zondag 14 juli 2013 20:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Inderdaad. En ze moeten zich vooral gaan realiseren dat de openbare weg geen wielerracebaan is.
In België spreekt men van "wielerterroristen" en hebben ze overal drempels neergegooid:
Overtuig jij de nederlande wet er maar van dat een 'race' is, tot heden heeft niemand ze overtuigtquote:Op zondag 14 juli 2013 20:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Leuk bedacht door zon hbo straatleggerquote:Op zondag 14 juli 2013 20:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Op sommige plekken in Nederland ook. Was laatst toevallig in het Westduinpark (oid) in Den Haag aan het fietsen en daar lagen ook overal dubbele drempels op het fietspad (bij kruisingen). Dacht er toen niet echt over na (was wel grappig hobbelen) , maar die liggen er dus waarschijnlijk om de snelheid te beperken (van wielrenners, scooterrijders etc) aangezien daar ook veel wandelaars en strandgangers komen.
quote:Op zondag 14 juli 2013 20:22 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Voor gemotoriseerden ja, hoe kun je met een auto 50 rijden als je max 30 mag
wat is dezen
Wat zei ik nou net?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:22 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Voor gemotoriseerden ja, hoe kun je met een auto 50 rijden als je max 30 mag
wat is dezen
Ja, je ziet toch op de foto dat die ribbels niet helemaal tot de zijkant gaan?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Renners moeten voortaan afremmen voor witte ribbelstroken van bijna anderhalve centimeter hoog.
en laten ze een halve meter aan de zijkant over, ja vast!
Lekker verknipt wereldbeeld: je weet dat er drempels liggen om een lagere snelheid af te dwingen, dan toch bewust, opzettelijk met een zodanige snelheid eroverheen racen dat het 'levensgevaarlijk' is, en dan de schuld bij de ander neerleggen.quote:‘Die drempels zijn levensgevaarlijk. Zeker als je hier als peloton met hoge snelheid over rijdt. Als je je stuur niet stevig vastneemt, lig je tegen de grond. Hier gaan ongelukken van komen.’
Ik heb het niet over de schuldvraag, ik heb het simpelweg over de waarneming dat wielrenners steeds vaker bij ongevallen zijn betrokken.quote:
Zijn dat niet gewoon van die drempels om te voorkomen dat auto's er kunnen komen (en dan zonder gevaarlijk paaltje in het midden)?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Op sommige plekken in Nederland ook. Was laatst toevallig in het Westduinpark (oid) in Den Haag aan het fietsen en daar lagen ook overal dubbele drempels op het fietspad (bij kruisingen). Dacht er toen niet echt over na (was wel grappig hobbelen) , maar die liggen er dus waarschijnlijk om de snelheid te beperken (van wielrenners, scooterrijders etc) aangezien daar ook veel wandelaars en strandgangers komen.
En DUS zijn het geen ribbels voor fietsers, anders hadden ze ze wel doorgetrokken..quote:Op zondag 14 juli 2013 20:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, je ziet toch op de foto dat die ribbels niet helemaal tot de zijkant gaan?
Typisch trouwens ook dit:
[..]
Lekker verknipt wereldbeeld: je weet dat er drempels liggen om een lagere snelheid af te dwingen, dan toch bewust, opzettelijk met een zodanige snelheid eroverheen racen dat het 'levensgevaarlijk' is, en dan de schuld bij de ander neerleggen.
Nee, want ze liggen niet op de plekken waar je het "park" (zijn duinen) in kunt. Daar staan gewoon van die hekjes waar je tussendoor moet slalommen.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Zijn dat niet gewoon van die drempels om te voorkomen dat auto's er kunnen komen (en dan zonder gevaarlijk paaltje in het midden)?
Wat heb ik te pakken?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Zo, die heb jij mooi te pakken he, toch?
Voor gewone fietsers zijn die ribbels niet gevaarlijk.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En DUS zijn het geen ribbels voor fietsers, anders hadden ze ze wel doorgetrokken..
Hoe WEET je dat
Als ik gewoon wat spijkers op de weg ga leggen ben je gewoon aansprakelijk voor minimaal gevaarzetting
Dus als je weet dat er drempels liggen en je gaat er toch met gevaarlijk hoge snelheid over -> strafbaarquote:Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
nee, zo werkt wvw nietquote:Op zondag 14 juli 2013 20:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor gewone fietsers zijn die ribbels niet gevaarlijk.
Je hebt ook nog artikel 5 wegenverkeerswet hè:
[..]
Dus als je weet dat er drempels liggen en je gaat er toch met gevaarlijk hoge snelheid over -> strafbaar
Als je weet dat bejaarden slingeren en onverwachte bewegingen maken en je probeert toch met hoge snelheid te passeren -> strafbaar
etc.
Exactquote:Op zondag 14 juli 2013 20:34 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Dus als je weet dat er drempels liggen en je gaat er toch met gevaarlijk hoge snelheid over -> strafbaar
Als je weet dat bejaarden slingeren en onverwachte bewegingen maken en je probeert toch met hoge snelheid te passeren -> strafbaar
etc.
aaaah diequote:Op zondag 14 juli 2013 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zoiets, maar dan vaak vlak bij kruisingen:
[ afbeelding ]
Alsof alleen bejaarden slingeren.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:34 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
etc.
Dat ook. Dan zijn die schooljongeren verkeerd bezig, maar de racefietser die van dit gedrag weet en toch op hoge snelheid inhaalt óók.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Alsof alleen bejaarden slingeren.
Die schooljongens zijn veel gevaarlijker, al een paar keer meegemaakt dat er een paar gewoon vielen omdat ze lomp zaten te doen op de fiets.
oei, dus ouderen kunnen we niet inhalen, jongeren niet, mensen met een hond niet, kinderen niet, moeders met boodschappen niet, wielrenners nietquote:Op zondag 14 juli 2013 20:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Alsof alleen bejaarden slingeren.
Die schooljongens zijn veel gevaarlijker, al een paar keer meegemaakt dat er een paar gewoon vielen omdat ze lomp zaten te doen op de fiets.
Hoe weet je van dat gedrag af? Ken je ze persoonlijk?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat ook. Dan zijn die schooljongeren verkeerd bezig, maar de racefietser die van dit gedrag weet en toch op hoge snelheid inhaalt óók.
DIe kom je tegen als je van je zolderkamer afkomt en op de fiets weggaat. Ik kom ze elke dag tegen.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hoe weet je van dat gedrag af? Ken je ze persoonlijk?
Moet je niet bij basischolen loeren naar die strakke kontjesquote:Op zondag 14 juli 2013 20:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
DIe kom je tegen als je van je zolderkamer afkomt en op de fiets weggaat. Ik kom ze elke dag tegen.
Lekker met zijn vieren naast elkaar rijden.
Nee, dat is gewoon hoe de Nederlandse wet werkt.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hoe weet je van dat gedrag af? Ken je ze persoonlijk?
Nee, met 30km/u over een drempel rijden is GEEN grond voor een art 5, ik ben benieuwd waar je dat vandaan haalt..quote:Op zondag 14 juli 2013 21:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon hoe de Nederlandse wet werkt.
Volgens het artikel reden ze bij tijd en wijlen boven de 50 km/u.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee, met 30km/u over een drempel rijden is GEEN grond voor een art 5, ik ben benieuwd waar je dat vandaan haalt..
Oh?quote:Op zondag 14 juli 2013 21:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens het artikel reden ze bij tijd en wijlen boven de 50 km/u.
quote:In peloton rijdt de groep al jaar en dag het jaagpad af tegen een erg hoge snelheid. 53 kilometer per uur is zelfs geen uitzondering.
Kan je het artikel in de wegenverkeerswet even tonen waar dat staat?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Binnen de bebouwde kom geldt de maximale snelheid van 30 km/h ook gewoon voor fietsters. Op een fietspad geldt meen ik ook een snelheidslimiet van 30 km/h.
In België zijn ze al begonnenquote:Op zondag 14 juli 2013 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zoiets, maar dan vaak vlak bij kruisingen:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 14 juli 2013 22:02 schreef Aether het volgende:
[..]
In België zijn ze al begonnen
NWS / Vlaanderen onderneemt actie tegen wielerterroristen
In die duinen liggen ze dus ook al.. En dat zijn wel meer dan "ribbeltjes"quote:Op zondag 14 juli 2013 22:02 schreef Aether het volgende:
[..]
In België zijn ze al begonnen
NWS / Vlaanderen onderneemt actie tegen wielerterroristen
hoe veel messen heb jij op zak die door gevlochten staal snijden?quote:Op zondag 14 juli 2013 22:15 schreef Specularium het volgende:
De volgende stap is remkabels doorsnijden.
we kunnen dat bord voor je kop gewoon op het fietspad zetten, rijden ze er allemaal tegenaan?quote:Op zondag 14 juli 2013 22:14 schreef waht het volgende:
Geen middel is te hard om dit wielerterrorisme te bestrijden.
In Houten hebben ze dat ook al jaren.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In die duinen liggen ze dus ook al.. En dat zijn wel meer dan "ribbeltjes"
Gebeurt ook her en der wel.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kunnen ze trouwens de verkeersdrempels niet eens wat fietsvriendelijker maken? Laat de zijkant vlak en fietsers hebben er geen last van. Het is nog goedkoper om het aan te leggen ook.
Dat zou te logisch zijn, hier in de buurt zijn er ook een paar waar je soms mensen bijna van hun fiets ziet stuiteren, lekker veiligquote:Op zondag 14 juli 2013 22:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kunnen ze trouwens de verkeersdrempels niet eens wat fietsvriendelijker maken? Laat de zijkant vlak en fietsers hebben er geen last van. Het is nog goedkoper om het aan te leggen ook.
Nee dat kan daar niet, ik woon er vlakbijquote:Op zondag 14 juli 2013 17:46 schreef Fides het volgende:
3, hoezo?quote:Op zondag 14 juli 2013 22:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
hoe veel messen heb jij op zak die door gevlochten staal snijden?
Bij mij in de buurt is er ook zo'n straat, 4 of 5 drempels achter elkaar. Dat is trouwens een forse geldverspilling, gezien de tijd die je nodig hebt om te accelereren en af te remmen (in feite een negatieve accelleratie) kan je met 1 drempel of 2 drempels hetzelfde effect verkrijgen. Gelukkig loopt de stoep aan 1 kant door langs heel dat stuk dus rijd ik daar maar over de stoep. Ik pas me uiteraard altijd aan aan die 1 of 2 voetgangers die er eventueel wandelen maar ik zou liever gewoon over de weg fietsen.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat zou te logisch zijn, hier in de buurt zijn er ook een paar waar je soms mensen bijna van hun fiets ziet stuiteren, lekker veilig
of wat dacht je van die mooi geverfde fietspaden bij regenquote:Op zondag 14 juli 2013 23:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij mij in de buurt is er ook zo'n straat, 4 of 5 drempels achter elkaar. Dat is trouwens een forse geldverspilling, gezien de tijd die je nodig hebt om te accelereren en af te remmen (in feite een negatieve accelleratie) kan je met 1 drempel of 2 drempels hetzelfde effect verkrijgen. Gelukkig loopt de stoep aan 1 kant door langs heel dat stuk dus rijd ik daar maar over de stoep. Ik pas me uiteraard altijd aan aan die 1 of 2 voetgangers die er eventueel wandelen maar ik zou liever gewoon over de weg fietsen.
Nu we het toch over fietsonvriendelijk beleid hebben: alsjeblieft geen kasseien meer! Een massagestoel is niets in vergelijking met het met 20-30 km/uur fietsen over kasseien.
Dat veel mensen steeds tijdens de tour weer een paar weekjes fietsen is misschien wat sneu maar er zijn ook veel mensen die heel het jaar door sportief fietsen. Niets mis mee! Of dat je +40 of -40 bent en of dat je een buikje hebt of niet maakt niet uit.quote:Sowieso mannen van in de 40 met veel te strakke broekjes en beginnende bierbuiken die denken dat ze de nieuwe Mollema zijn na het zien van de Tour de France. Dat deden normale mensen toen ze op de basisschool zaten.
Ja die rijden daarquote:Op maandag 15 juli 2013 01:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Rijden de brommers daar ook niet op het fietspad?
Ik had even twijfels of ze dat stukje de hoofdweg op gestuurd werden, maar dat werkt niet voor die paar honderd meter met maar aan 1 kant van de weg fietspad.quote:
Haha nee, je bent er zo weer uitquote:Op maandag 15 juli 2013 01:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik had even twijfels of ze dat stukje de hoofdweg op gestuurd werden, maar dat werkt niet voor die paar honderd meter met maar aan 1 kant van de weg fietspad.
Sinds ze de snelheid op de hoofdweg maar beneden gebracht hebben op dat stukje, toch wel een seconde minder snelquote:
Nee.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Binnen de bebouwde kom geldt de maximale snelheid van 30 km/h ook gewoon voor fietsters.
Nee.quote:Op een fietspad geldt meen ik ook een snelheidslimiet van 30 km/h.
Heb je cijfers?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de schuldvraag, ik heb het simpelweg over de waarneming dat wielrenners steeds vaker bij ongevallen zijn betrokken.
Recente berichtgeving. Je leest gewoon steeds vaker berichten over ongevallen waarbij wielrenners zijn betrokken.quote:
Als je ergens op gefixeerd bent, vallen die berichten veel meer op.quote:Op maandag 15 juli 2013 02:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Recente berichtgeving. Je leest gewoon steeds vaker berichten over ongevallen waarbij wielrenners zijn betrokken.
Bron: http://www.rtvutrecht.nl/(...)-in-het-verkeer.htmlquote:"Wielrenners nemen te veel risico in het verkeer"
UTRECHTSE HEUVELRUG - Wielrenners zouden veel minder risico moeten nemen in het verkeer. Dat zegt Chris Hop van Wielervereniging Eemland naar aanleiding van de recente ongelukken met wielrenners. In Putten overleed zondag een vrouw na een botsing met een wielrenner uit Veenendaal.
Hop is al 30 jaar actief bij de wielerclub en ziet steeds meer renners grote risico's nemen. Zo wordt er steeds vaker gefietst zonder helm, of gaan de oortjes in om naar de Tour de France of muziek te luisteren.
"Je hoort de omgevingsgeluiden niet van auto's of andere dingen die achter je zitten of van de andere kant komen", zegt Hop.
Zijn club heeft als stelregel: 'Waan je niet in de Tour de France'. "Tijdens de Tour is de weg helemaal vrij, maar als je aan het trainen ben moet je je gewoon aan de verkeersregels houden", waarschuwt Hop.
Zie posts hierboven. Is geen fixatie, het is een verontrustende trend.quote:Op maandag 15 juli 2013 02:13 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als je ergens op gefixeerd bent, vallen die berichten veel meer op.
En zelfs al zou dat zo zijn, ligt de oorzaak van het toenemend aantal ongevallen niet vanzelfsprekend, zonder verdere discussie, bij de wielrenner.
Er gebeuren ook meer dan genoeg ongelukken waarbij slechts één individuele wielrenner is betrokken. Je oplossing gaat het probleem niet of nauwelijks aanpakken.quote:Op maandag 15 juli 2013 02:33 schreef sig000 het volgende:
Het probleem zit 'm in de groepen wielrenners.
Ligfietsers gaan nog sneller maar daar hoor je zelden wat van omdat die alleen rijden.
Oplossing wielrenners alleen op fietspad minimaal op 25 meter afstand van elkaar.
quote:Op maandag 15 juli 2013 02:43 schreef Elfletterig het volgende:
En wie er schuld heeft, doet niet echt ter zake.
Hmm, het doet niet ter zake, maar je schuift de schuld wel weer af op de wielrenners. Begint een beetje vervelend te worden.quote:Over ligfietsers horen we weinig omdat er daar erg weinig van zijn. En ik betwijfel ook of ligfietsers net zo onbesuisd rondrijden als sommige wielrenners.
Een groep wielrenners in peleton bij elkaar, daar is een fietspad niet op berekend en het zou al een stuk veiliger worden wanneer ze afstand en ruimte tussen elkaar hebben.quote:Op maandag 15 juli 2013 02:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er gebeuren ook meer dan genoeg ongelukken waarbij slechts één individuele wielrenner is betrokken. Je oplossing gaat het probleem niet of nauwelijks aanpakken.
Och, wat hebben wielrenners het toch zwaar! En wat maken ze toch veel dingen mee die aan gewone stervelingen op de fiets voorbij gaan! Gelukkig dat zij ons met hun buitengewone verkeersinzicht met raad en daad terzijde willen staan. Waarlijk, zij zijn de Ayrton Senna's van het rode asfalt.quote:Op maandag 15 juli 2013 03:04 schreef Zelva het volgende:
Ik ren zelf ook wiel en hou me altijd zo veel mogelijk aan de verkeersregels. Maar ik heb wel te maken met volstrekt idiote fietsers en automobilisten die zonder een enkel greintje verkeersinzicht de wegen onveilig maken. Praktisch iedere dag, ook, nee vooral als ik op een gewone fiets rondrijd, moet ik ongelukken veroorzaakt door anderen voorkomen door zelf preventief te handelen. Ik heb daar het verkeersinzicht voor, anderen hebben dat niet.
Dit dus. Wielrennen is een individuele sport. Ga lekker in je eentje fietsen. Wat een onzin dat ze persé in een groepje willen fietsen.quote:Op maandag 15 juli 2013 02:33 schreef sig000 het volgende:
Ligfietsers gaan nog sneller maar daar hoor je zelden wat van omdat die alleen rijden.
Oplossing wielrenners alleen op fietspad minimaal op 25 meter afstand van elkaar.
Groepsgedrag speelt volgens mij wel een grote rol in deze. Het is niet alleen het verschil in tempo, ze voelen zich in een groep onaantastbaar en als er één een stomme inhaalactie doet of door rood rijdt, dan volgen ze allemaal slaafs.quote:Op maandag 15 juli 2013 02:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er gebeuren ook meer dan genoeg ongelukken waarbij slechts één individuele wielrenner is betrokken. Je oplossing gaat het probleem niet of nauwelijks aanpakken.
Over ligfietsers horen we weinig omdat er daar erg weinig van zijn. En ik betwijfel ook of ligfietsers net zo onbesuisd rondrijden als sommige wielrenners.
quote:Op maandag 15 juli 2013 03:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
[..]
Ik ren zelf ook wiel en hou me altijd zo veel mogelijk aan de verkeersregels. Maar ik heb wel te maken met volstrekt idiote fietsers en automobilisten die zonder een enkel greintje verkeersinzicht de wegen onveilig maken. Praktisch iedere dag, ook, nee vooral als ik op een gewone fiets rondrijd, moet ik ongelukken veroorzaakt door anderen voorkomen door zelf preventief te handelen. Ik heb daar het verkeersinzicht voor, anderen hebben dat niet.
Desondanks ben ik al meerdere keren van mijn fiets, niet de racefiets, dus daar ligt het niet aan, afgereden, met soms zwaar lichamelijk letsel. Ik spreek dus uit ervaring en geen enkele keer was het mijn eigen schuld.
Ik laat de schuldvraag in het midden. Wie er schuld heeft, is alleen juridisch relevant. Het gaat hier meer om de verkeersveiligheid in algemene zin: is het openbare wegennet geschikt voor fietsers met hoge snelheid? Is de rest van het verkeer daarop berekend?quote:Op maandag 15 juli 2013 03:04 schreef Zelva het volgende:
Hmm, het doet niet ter zake, maar je schuift de schuld wel weer af op de wielrenners. Begint een beetje vervelend te worden.
Persoonlijke ervaringen zijn niet representatief. Als ik wil, kan ik bijna dagelijks een fietser aanrijden terwijl ik me gewoon aan de verkeersregels houd; a-socialere verkeersdeelnemers zijn er niet. Ze vliegen alle kanten op, lappen alle regels aan hun laars en rijden in het donker massaal zonder verlichting rond.quote:Op maandag 15 juli 2013 03:04 schreef Zelva het volgende:
Het probleem is dat je praat vanuit de slachtofferrol, wat wielrenners betreft. Dat zal soms het geval zijn, maar helaas zien we ook vaak genoeg dat wielrenners een ongeval krijgen omdat ze zelf de regels niet naleven. Of nog sterker: dat ze zelf andere verkeersdeelnemers overhoop rijden, zoals de fietsster waar dit topic om begonnen is.quote:Op maandag 15 juli 2013 03:04 schreef Zelva het volgende:
Dat zijn dan van die mensen die denken dat elke fietser vijftien kilometer per uur gaat en dat ze echt nog wel kunnen oversteken, afslaan, inhalen en ga zo maar door. Dáárdoor ontstaan de ongelukken, niet omdat een wielrenner hard rijdt, maar nog niet eens de snelheid van een auto benadert.
Als je niet kunt inschatten, of niet wilt inschatten wat de snelheid van een medeweggebruiker is, hoor je gewoon niet in het verkeer thuis en moet het je gewoon verboden worden ooit nog zelfstandig van het verkeer gebruik te maken. Als je het niet kunt, houdt het gewoon op. Daar moeten we hard in zijn.
Ik somde de ongevallen niet op om wielrenners de schuld te geven, maar simpelweg om aan te geven hoe veel ongelukken er gebeuren. Ik heb de inhoud snel gescreend. Die van de wielerbaan vond ik wel frappant: zelfs op een afgesloten parcours gebeuren kennelijk nog ernstige ongelukken. Zegt iets over de sport en de veiligheid daarvan in algemene zin.quote:Op maandag 15 juli 2013 03:04 schreef Zelva het volgende:
En natuurlijk zijn er wielrenners die te asociaal zijn, maar eventjes wat linkjes uit Google halen is geen bewijs voor je stelling, zeker omdat je kennelijk niet eens de moeite hebt genomen om ze te lezen. Zo staat er doodleuk een ongeluk op een wielerbaan tussen.
Jawel.quote:
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990quote:Artikel 62
Weggebruikers zijn verplicht gevolg te geven aan de verkeerstekens die een gebod of verbod inhouden.
Dat ben ik niet met je eens. Wielrenners dienen zich t.a.t. aan te passen aan het overige wegverkeer. Mensen zijn niet ingesteld op racende fietsers.quote:Op maandag 15 juli 2013 09:30 schreef larry91 het volgende:
Het zijn ook altijd de wielertoeristen, die zich in de zomer Chris Froome wanen, die dit soort ongelukken veroorzaken
De amateurwielrenner, zoals ik, krijgt hierdoor de scheve blik en al het gezeik over zich heen.
Ik vind het wel spijtig voor het slachtoffer, al moet ik wel de kanttekening plaatsen dat 90% van de fietsers niet kan sturen en met totaal andere dingen bezig is dan het verkeer. Een beetje meer begrip van beide kanten zal al een hoop helpen.
En dat zou ook niet hoeven. Zeker in de stad/bebouwde kom niet.quote:Op maandag 15 juli 2013 09:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Wielrenners dienen zich t.a.t. aan te passen aan het overige wegverkeer. Mensen zijn niet ingesteld op racende fietsers.
De bebouwde kom is inderdaad al helemaal niet geschikt om te racen.quote:Op maandag 15 juli 2013 09:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dat zou ook niet hoeven. Zeker in de stad/bebouwde kom niet.
Dat is ook wel zo ja, in deze periode heb je er veel meer last van.quote:Op maandag 15 juli 2013 09:30 schreef larry91 het volgende:
Het zijn ook altijd de wielertoeristen, die zich in de zomer Chris Froome wanen, die dit soort ongelukken veroorzaken
De amateurwielrenner, zoals ik, krijgt hierdoor de scheve blik en al het gezeik over zich heen.
Ik vind het wel spijtig voor het slachtoffer, al moet ik wel de kanttekening plaatsen dat 90% van de fietsers niet kan sturen en met totaal andere dingen bezig is dan het verkeer. Een beetje meer begrip van beide kanten zal al een hoop helpen.
quote:Op maandag 15 juli 2013 09:45 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
Jawel.
[..]
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990
Een juridische nachtmerrie en zo goed als onvervolgbaar, maar ook fietsers hebben zich aan de maximumsnelheid te houden.
Tja.....quote:Op maandag 15 juli 2013 03:04 schreef Zelva het volgende:
Ik ren zelf ook wiel en hou me altijd zo veel mogelijk aan de verkeersregels.
quote:Op maandag 15 juli 2013 03:04 schreef Zelva het volgende:
.. geen enkele keer was het mijn eigen schuld.
quote:
Ik dacht eerst dat jullie helemaal gelijk hadden, en dat het verhaal dat ik hoorde dus onjuist was maar:quote:Op zondag 14 juli 2013 21:58 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Kan je het artikel in de wegenverkeerswet even tonen waar dat staat?
Wat overigens ook uitermate irritant is, maar het wielerterrorisme bestrijden heeft nu de prioriteit.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:14 schreef Perrin het volgende:
Al die nare dagjesmensen die maar een beetje gezellig wat aanfietsen op het landelijke wielercircuitlevensgevaarlijk!
Je mag het niet zeggen van de wielermaffia maar van mij mogen ze allemaal zo een put in fietsen.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:23 schreef tong80 het volgende:
PUTTEN - Een 68-jarige fietsster in Putten is zondagmiddag overleden na een aanrijding met een wielrenner. Dat heeft de politie laten weten.
De dame uit Veenendaal reed rond 12.00 uur op het fietspad in de Voorthuizerstraat richting Putten, toen ze door nog onbekende oorzaak in botsing kwam met één van de drie wielrenners die haar pad kruisten. Een opgeroepen traumahelikopter kon de vrouw niet meer redden.
De wielrenner in kwestie, een 35-jarige man uit Veenendaal, is met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis
http://www.telegraaf.nl/b(...)n__vrouw_dood__.html
Als er een maximumsnelheid staat aangegeven geldt die voor alle weggebruikers, idd. Dus als je met je rollator 80 loopt waar 30 km/h staat aangegeven ben je strafbaar. Alleen is vervolging wel een probleem. Als je geen snelheidsmeter hebt bv. kun je altijd beargumenteren dat je niet kon weten hoe snel je ging.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:57 schreef Ferdo het volgende:
Voor alle bestuurders gelden die maximum snelheden, neem ik aan. En ook een fietser valt onder die groep weggebruikers.
Daarnaast kan de gemiddelde wielrenner aandragen dat hij de hersens niet heeft om zelf in te schatten of een tempo gangbaar is of dat men asociaal bezig is.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als je geen snelheidsmeter hebt bv. kun je altijd beargumenteren dat je niet kon weten hoe snel je ging.
Als je twee keer zo snel gaat als het overige verkeer dan weet je ook zonder snelheidsmeter wel dat je te hard rijdt.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als er een maximumsnelheid staat aangegeven geldt die voor alle weggebruikers, idd. Dus als je met je rollator 80 loopt waar 30 km/h staat aangegeven ben je strafbaar. Alleen is vervolging wel een probleem. Als je geen snelheidsmeter hebt bv. kun je altijd beargumenteren dat je niet kon weten hoe snel je ging.
Daar zeg je wat, roekeloos rijgedrag is niet afhankelijk van een meter. Ik neem aan dat voor iedere verkeersdeelnemer geldt dat je je niet gevaarlijk moet gedragen.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:03 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Daarnaast kan de gemiddelde wielrenner aandragen dat hij de hersens niet heeft om zelf in te schatten of een tempo gangbaar is of dat men asociaal bezig is.
Dat zou in sommige gevallen zo kunnen zijn, ja. Maar ja, als wielrenners - althans sommige, bij de laatste confrontatie reden ze keurig, moet ik zeggen. Mss. worden ze wakker in het wielerwereldje - hun gezonde verstand al niet gebruiken in het verkeer is dat wel erg veel gevraagd.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je twee keer zo snel gaat als het overige verkeer dan weet je ook zonder snelheidsmeter wel dat je te hard rijdt.
Ik denk dat de eenzame wielrenner voor weinig problemen zal zorgen, bovendien mag je van íedere volwassen verkeersdeelnemer een hoge mate van oplettendheid verwachten. (en zelfs eisen)quote:Op maandag 15 juli 2013 09:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Wielrenners dienen zich t.a.t. aan te passen aan het overige wegverkeer. Mensen zijn niet ingesteld op racende fietsers.
Er is geen maximumsnelheid voor fietsers (tenzij er een aandrijving op een fiets zit).quote:Op maandag 15 juli 2013 10:57 schreef Ferdo het volgende:
Voor alle bestuurders gelden die maximum snelheden, neem ik aan. En ook een fietser valt onder die groep weggebruikers.
Ik ben het met je eens dat de meeste problemen van pelotonrijders zijn te verwachten. Dat neemt niet weg dat ook de eenzame rijder goed op moet letten met zijn snelheid in de buurt van ander verkeer.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat de eenzame wielrenner voor weinig problemen zal zorgen, bovendien mag je van íedere volwassen verkeersdeelnemer een hoge mate van oplettendheid verwachten. (en zelfs eisen)
Als ik me op een fietspad begeef, kan ik verwachten dat er op enig moment een belletje klinkt en dat ik vervolgens door een wielrenner ingehaald word. Schrik ik me het apelazarus van dat belletje, of hoor ik het niet doordat ik oordopjes in heb, dan ben ik het zelf schuld.
Die 'weight weenies'/pens Armstrong moeten overigens wel eens kappen met janken en gewoon een belletje op hun racefiets monteren...
Voor de 2e keer, jawel.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:21 schreef Aether het volgende:
[..]
Er is geen maximumsnelheid voor fietsers (tenzij er een aandrijving op een fiets zit).
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)quote:Artikel 62
Weggebruikers zijn verplicht gevolg te geven aan de verkeerstekens die een gebod of verbod inhouden.
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990), Artikel Iquote:weggebruikers: voetgangers, fietsers, bromfietsers, bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, van een motorvoertuig of van een tram, ruiters, geleiders van rij- of trekdieren of vee en bestuurders van een bespannen of onbespannen wagen;
"OPZIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"quote:Op maandag 15 juli 2013 11:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat de meeste problemen van pelotonrijders zijn te verwachten. Dat neemt niet weg dat ook de eenzame rijder goed op moet letten met zijn snelheid in de buurt van ander verkeer.
Een bel weglaten vanwege het 'gewicht' vind ik zo'n aanstelleritis. Mensen schrikken zich lam als er ineens iemand achter ze begint te schreeuwen.
Geldt toch niet op een fietspad ? Alleen op de weg.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:27 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
Voor de 2e keer, jawel.
[..]
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)
Een fietser is een weggebruiker, en heeft zich dus ook aan de RVV te houden.
"Hand uitsteek om linksaf te slaan op gezichtshoogte"quote:
Ja idd, paar keer meegemaakt, soms ook als waarschuwing dat ze passeren, je schrikt je echt dood.quote:
http://www.rijksoverheid.(...)-het-wegverkeer.htmlquote:Op maandag 15 juli 2013 11:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Geldt toch niet op een fietspad ? Alleen op de weg.
Staan geen fietsen vermeld.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)-het-wegverkeer.html
Bij vrijwel alle aparte fietspaden staat geen maximumsnelheid.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:27 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
Voor de 2e keer, jawel.
[..]
Ter verduidelijking:
[..]
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990), Artikel I
In dat geval gelden de impliciete geboden/verboden van binnen of buiten de bebouwde kom. Het is alleen geen doen om 50/80 borden bij fietspaden te zetten, omdat fietsers amper die snelheden halen, en de politie er niet actief op zal controleren. Dat wil nog steeds niet zeggen dat er geen maximumsnelheden zijn op de fietspaden.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:32 schreef Aether het volgende:
[..]
Bij vrijwel alle aparte fietspaden staat geen maximumsnelheid.
Voor normale weg geldt dat inderdaad wel.
Klopt deels. De grootste verantwoordelijkheid ligt bij de racefietser, absoluut. Sowieso vind ik het belachelijk dat al die wielertoeristen niet even een bel kunnen monteren. Maar aan de andere kant, er zijn gewone fietsers die al slingerend over de weg rijden van rechterhelft naar linkerhelft. Dit zijn over het algemeen scholieren en bejaarden. Zij moeten ook niet vergeten dat ze zo zelfs een gevaar vormen als ik met 20km/h aankom (en dat doe ik standaard bij inhalen). Daarnaast, op fietspaden naast 80 wegen rijden vaak ook scooters die harder gaan dan wielrenners.. Een beetje aanpassing van de ene kant en misschien iets meer aanpassing van de wielrenners zou echt een hoop verschil maken!quote:Op maandag 15 juli 2013 09:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar dat is alleen als er op een fietspad een bord met een maximum snelheid staat, en die staan er nooit.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:27 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
Voor de 2e keer, jawel.
[..]
Ter verduidelijking:
[..]
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990), Artikel I
En die gelden alleen voor gemotoriseerd verkeer. Er is geen maximum snelheid in de wet vastgelegd voor fietsen, paarden, honden, kitesurfers, skateboarders, hardlopers of wat je ook maar kan verzinnen dat geen motor heeft.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:34 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
In dat geval gelden de impliciete geboden/verboden van binnen of buiten de bebouwde kom.
Ik ben het helemaal met je eens dat ook veel gewone fietsers zich aan geen enkele regel houden. Vooral in de stad schieten ze alle kanten uit en geven ze zelden voorrang, laat staan dat ze zich iets aan het rode stoplicht gelegen laten liggen.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:31 schreef larry91 het volgende:
[..]
Klopt deels. De grootste verantwoordelijkheid ligt bij de racefietser, absoluut. Sowieso vind ik het belachelijk dat al die wielertoeristen niet even een bel kunnen monteren. Maar aan de andere kant, er zijn gewone fietsers die al slingerend over de weg rijden van rechterhelft naar linkerhelft. Dit zijn over het algemeen scholieren en bejaarden. Zij moeten ook niet vergeten dat ze zo zelfs een gevaar vormen als ik met 20km/h aankom (en dat doe ik standaard bij inhalen). Daarnaast, op fietspaden naast 80 wegen rijden vaak ook scooters die harder gaan dan wielrenners.. Een beetje aanpassing van de ene kant en misschien iets meer aanpassing van de wielrenners zou echt een hoop verschil maken!
Hoog tijd voor wat verandering dus. Blijkbaar moeten de kankergezwelletjes van deze maatschappij wat meer orde en structuur in hun leven opgelegd krijgen voordat ze normaal gaan doen.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:42 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En die gelden alleen voor gemotoriseerd verkeer. Er is geen maximum snelheid in de wet vastgelegd voor fietsen, paarden, honden, kitesurfers, skateboarders, hardlopers of wat je ook maar kan verzinnen dat geen motor heeft.
2quote:Op maandag 15 juli 2013 09:15 schreef HeatWave het volgende:
Man man man, ik zie ze hier zelfs in de binnenstad, in zo'n gay pakje met hun dure fiets, en maar doen alsof ze beter zijn dan een normale fietser.
Echt, totaal vogelvrij maken die idioten, kans om ze de gracht in te duwen, gewoon doen, de wereld is een betere plek zonder 50 plussers in strak spandex.
Onzin, uit jouw link:quote:Op maandag 15 juli 2013 11:34 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
In dat geval gelden de impliciete geboden/verboden van binnen of buiten de bebouwde kom. Het is alleen geen doen om 50/80 borden bij fietspaden te zetten, omdat fietsers amper die snelheden halen, en de politie er niet actief op zal controleren. Dat wil nog steeds niet zeggen dat er geen maximumsnelheden zijn op de fietspaden.
Fietser zijn niet genoemd en vallen dus niet onder 'impliciete geboden/verboden'.quote:Artikel 20
Binnen de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden:
a. voor motorvoertuigen 50 km per uur;
b. voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor:
1. op het fietspad of het fiets/bromfietspad 30 km per uur;
2. op de rijbaan 45 km per uur;
c. voor gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor, en snorfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet op het trottoir of het voetpad 6 km per uur.
In elk geval is er sprake van een slecht anticiperende wielrenner. Als je zo debiel hard aan komt rijden (anders rij je met je fiets niet iemand anders het hiernamaals in) terwijl schijnbaar algemeen bekend is dat ouderen slingerend fietsen ben je in elk geval niet echt slim bezig geweest.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:18 schreef Ener-G het volgende:
En, is er inmiddels wat meer duidelijkheid in de zaak? Was het daadwerkelijk de aso wielrenner, of toch het slingerende omaatje op een veel te snelle e-bike?
Eigenlijk zijn we het in grote lijnen ook eens. Wielertoeristen zijn ook een tandje erger. Die willen met man en macht hun o zo belangrijke gemiddelde van 28.4 km/u aanhouden zodat ze stoer kunnen praten in het dorpscafé. En dat schreeuwen, schelden of spugen is nog erger. Ik kijk nu alweer uit naar september wanneer het geen 25C meer is en die gasten weer naar binnen zijn!quote:Op maandag 15 juli 2013 12:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat ook veel gewone fietsers zich aan geen enkele regel houden. Vooral in de stad schieten ze alle kanten uit en geven ze zelden voorrang, laat staan dat ze zich iets aan het rode stoplicht gelegen laten liggen.
Maar toch vind ik wielrenners soms nog een tandje erger. Gewoon omdat zij vaker anderen in gevaar brengen en zich met hun geschreeuw onbeschoft gedragen.
Oh, als voetganger is het ook vaak oppassen met reguliere fietsers hoor. Ik woon vlak bij een rotonde waarlangs ik recht oversteek op het zebrapad. Als het ooit een keer voorkomt dat een afslaande fietser me voorrang geeft, heb ik de neiging ze hartelijk te bedankenquote:Op maandag 15 juli 2013 14:42 schreef larry91 het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn we het in grote lijnen ook eens. Wielertoeristen zijn ook een tandje erger. Die willen met man en macht hun o zo belangrijke gemiddelde van 28.4 km/u aanhouden zodat ze stoer kunnen praten in het dorpscafé. En dat schreeuwen, schelden of spugen is nog erger. Ik kijk nu alweer uit naar september wanneer het geen 25C meer is en die gasten weer naar binnen zijn!
Neemt niet weg dat ik vaak bijna ben gevallen door vreemde acties van gewone fietsers.
Ja zo te zien maar ze moeten niet met zn 3en naast elkaar rijden. (Als ze dat dan deden).quote:Op zondag 14 juli 2013 16:42 schreef Wokkel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eens in de winter zie je ze nooit.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:42 schreef larry91 het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn we het in grote lijnen ook eens. Wielertoeristen zijn ook een tandje erger. Die willen met man en macht hun o zo belangrijke gemiddelde van 28.4 km/u aanhouden zodat ze stoer kunnen praten in het dorpscafé. En dat schreeuwen, schelden of spugen is nog erger. Ik kijk nu alweer uit naar september wanneer het geen 25C meer is en die gasten weer naar binnen zijn!
Neemt niet weg dat ik vaak bijna ben gevallen door vreemde acties van gewone fietsers.
Ja, en dan mot je dus verdomme gewoon afremmen!quote:Op maandag 15 juli 2013 15:46 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik hoor ook veel mensen klagen over renners zonder een bel. Ik heb er altijd een op mijn fiets alleen voor de koers moet dat ding eraf, dat mag er dan niet op zitten. Vaak bel ik netjes en ik rijd ook niet erg hard over de fietspaden want dat kan toch niet. Maar ja dan bel je 1x, 2x 3x maar dan is oma doof of de jeugd zit met een iPhone te spelen of met speakertjes of headphones.
Lees mijn post nog eens.....quote:Op maandag 15 juli 2013 15:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, en dan mot je dus verdomme gewoon afremmen!
Echt.....
Dat ben ik 100% met je eens. Het zijn vrijwel ook altijd vrouwen, die kunnen zogenaamd 2 dingen tegelijk. Nou het is iig niet bellen en recht rijdenquote:Op maandag 15 juli 2013 15:48 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik vind dat behalve verplichting van bel op fietspad, max snelheid ook een verbod op mobieltjes in de hand en headphones moet komen.
Dat wil niet zeggen dat ze die twee dingen 100% tegelijk kunnenquote:Op maandag 15 juli 2013 15:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat ben ik 100% met je eens. Het zijn vrijwel ook altijd vrouwen, die kunnen zogenaamd 2 dingen tegelijk. Nou het is iig niet bellen en recht rijden.
Slechte regels van de koers dan als je die er niet op mag hebben zitten! Tijd om die eens aan te passen. Daar heb jij als wielrenner niets over te zeggen maar de bestuurders van jouw sport zouden beter moete weten. Sowieso is er natuurlijk geen enkel excuus om tijdens een training niet met een bel te fietsen aangezien het tijdens een training niet uitmaakt dat je wat extra gewicht hebt.quote:Op maandag 15 juli 2013 15:46 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik hoor ook veel mensen klagen over renners zonder een bel. Ik heb er altijd een op mijn fiets alleen voor de koers moet dat ding eraf, dat mag er dan niet op zitten. Vaak bel ik netjes en ik rijd ook niet erg hard over de fietspaden want dat kan toch niet. Maar ja dan bel je 1x, 2x 3x maar dan is oma doof of de jeugd zit met een iPhone te spelen of met speakertjes of headphones.
Dat is er stiekem al, verbod op gebruik van telefoon voor bestuurders.quote:Op maandag 15 juli 2013 15:48 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik vind dat behalve verplichting van bel op fietspad, max snelheid ook een verbod op mobieltjes in de hand en headphones moet komen.
En zelfs dan ligt de verantwoordelijkheid bij jou, want jij bent degene die met enorme snelheid aan komt fietsen.quote:Op maandag 15 juli 2013 15:46 schreef CyclingGirl het volgende:
En wat is 15 miles per uur?quote:Op maandag 15 juli 2013 16:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[ afbeelding ]
Dit kan alleen zijn bedacht door iemand die zelf niet fietst.
Een normale snelheid, dus zonder je in te spannen, is voor een jongere iets boven de 20 km/uur en voor een 'jonge' 65+-er iets onder de 20 km/uur.
= 24 km/hquote:Op maandag 15 juli 2013 16:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[ afbeelding ]
Dit kan alleen zijn bedacht door iemand die zelf niet fietst.
Een normale snelheid, dus zonder je in te spannen, is voor een jongere iets boven de 20 km/uur en voor een 'jonge' 65+-er iets onder de 20 km/uur.
Het verschil is dat de automobilist niets doet om die snelheid te halen, een fietser drijft zelf de motor aan.quote:Op maandag 15 juli 2013 16:48 schreef HeatWave het volgende:
Ja, en? Elke auto/motor kan ook veel harder dan de maximum snelheid...
Dat is in Nederland ook zoquote:Op maandag 15 juli 2013 16:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Oh ja, ik had er even niet aan gedacht dat ze in Engelstalige volkeren het gemak van het SI nog niet hebben ontdekt.![]()
Er stond immers geen mijl op het bordje (foei!). Een loophole voor een goede advocaat?
In de snelheid en doordeweekse kilometers welquote:Op maandag 15 juli 2013 01:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Of dat je +40 of -40 bent en of dat je een buikje hebt of niet maakt niet uit.
selectief lezen danquote:Op maandag 15 juli 2013 02:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Recente berichtgeving. Je leest gewoon steeds vaker berichten over ongevallen waarbij wielrenners zijn betrokken.
quote:Het risico voor de oudere fietser op een letselo
ngeval is gemiddeld 3,2 maal zo hoog van andere
fietsers. Dit verhoogde risico komt niet zo
zeer door een hogere mate van betrokkenheid bij
ongevallen, maar vooral door de grotere breekbaarheid van ouderen.
Die rijden ook meestal alleen.quote:Op maandag 15 juli 2013 02:33 schreef sig000 het volgende:
met 660 doden per jaar zie ik het probleem niet, kom maar terug als er 2 per dag door wielrenners verongelukkenquote:Op maandag 15 juli 2013 02:39 schreef Elfletterig het volgende:
Bij deze een selectie uit een serie recente ongevallen waarbij wielrenners zijn betrokken. Een selectie, want er zijn er nog veel meer en ik had geen zin om alles te kopiëren.
5 april, Wielrenner overleden na botsing met tractor Esbeek
http://www.omroepbrabant.(...)+tractor+Esbeek.aspx
11 april, Wielrenner overleden na ongeval Wervershoof
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)ongeval+Wervershoof+(met+video)
27 april, Wielrenner zwaargewond na ongeval in Koekange
http://www.meppelercouran(...)val-in-koekange.html
28 april, twee ongevallen voor wielrenners Omloop Breda
http://www.bredavandaag.n(...)renners-omloop-breda
28 april, Wielrenner zwaargewond bij ongeval in Zevenbergen
http://www.ginopress.nl/w(...)eval-in-zevenbergen/
28 april, Ongeval met wielrenner op Leidsevaart Noordwijkerhout
http://www.leidschdagblad(...)/article22118833.ece
30 april, Edese wielrenner ernstig gewond bij ongeval
http://www.112ede.nl/page(...)g-gewond-bij-ongeval
10 mei, Wielrenner zwaargewond in Laren (Gld)
http://www.112tv.nl/video/2247/ongeval-wielrenner--jeep-laren-gld
15 mei, Velp: Wielrenners zwaargewond bij ongeval
http://gelrenieuws.nl/201(...)ond-bij-ongeval.html
19 mei, Wielrenner zwaargewond na val met fiets IJsseldijk Capelle a/d IJssel
http://www.nieuwsopbeeld.(...)k-capelle-a-d-ijssel
1 juni, Wielrenner gewond bij ongeval in Hoogeveen
http://www.newspower.nl/816/
5 juni, Wielrenner zwaar gewond na ongeval in Dordrecht
http://www.politie.nl/nie(...)al-in-dordrecht.html
9 juni, Dronten: Wielrenner overleden na aanrijding
http://www.omroepflevolan(...)rleden-na-aanrijding
9 juni, Wielrenners klappen op auto in Wapserveen
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)n-op-auto-wapserveen
9 juni, Ongeval tussen auto en wielrenner Julianasluis Gouda
http://112hm.nl/2013/06/0(...)-julianasluis-gouda/
10 juni, Amersfoort - Wielrenner aangereden
http://www.asmedia.nl/nie(...)-181-amersfoort.html
15 juni, Ongeval tussen scooter en wielrenner op het Kortland in Alblasserdam
http://www.112graafstroom(...)and-in-alblasserdam/
17 juni: Wielrenner gewond na val bij Nieuwdorp
http://www.omroepzeeland.(...)euwdorp#.UeNDso17Lng
18 juni, Zwanenburg: Wielrenner gewond bij ongeval
http://www.112meerlanden.(...)-gewond-bij-ongeval/
26 juni, Wielrenner gewond bij ongeval in Etten-Leur
http://www.bndestem.nl/re(...)etten-leur-1.3887230
29 juni, Wielrenner ernstig gewond na valpartij nabij Westerbroek - http://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/21525/
4 juli, Automobilist schept wielrenner in Oud-Alblas
http://www.lekkerlandsnie(...)enner-in-oud-alblas/
5 juli, Wielrenner gewond na botsing in Vogelenzang
http://www.haarlemsdagbla(...)/article23360803.ece
7 juli, Hardenberg: Wielrenner gewond naar ziekenhuis
http://www.destentor.nl/r(...)ziekenhuis-1.3903391
7 juli, Zwijndrecht: Ernstig ongeluk met wielrenner
http://nos.nl/artikel/527018-ernstig-ongeluk-met-wielrenner.html
9 juli, Wielrenner geschept door auto in Echten
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)ept-door-auto-echten
13 juli, Wielrenner gewond bij botsing in Assendelft
http://www.noordhollandsd(...)/article23499133.ece
14 juli, Wielrenner (17) uit Eersel overleden na aanrijding met auto in Hoogeloon
http://www.omroepbrabant.nl/?news/196513802/Wielrenner+(17)+uit+Eersel+overleden+na+aanrijding+met+auto+in+Hoogeloon.aspx
gewoon willekeurig bericht gepakt, schuld van wie ook alweer?quote:WAPSERVEEN - Een 51-jarige wielrenner uit Meppel is zondagmorgen gewond geraakt in Wapserveen.
Een 26-jarige automobiliste uit die plaats reed vanaf de Oude Dijk het fietspad op om meer zicht te hebben op de weg. Ze zag daarbij een peloton wielrenners over het hoofd. Twee van hen klapten op de auto. De 51-jarige man moest naar het ziekenhuis.
Onzin.quote:Op maandag 15 juli 2013 02:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: http://www.rtvutrecht.nl/(...)-in-het-verkeer.html
AMENquote:Op maandag 15 juli 2013 03:04 schreef Zelva het volgende:
Als je niet kunt inschatten, of niet wilt inschatten wat de snelheid van een medeweggebruiker is, hoor je gewoon niet in het verkeer thuis en moet het je gewoon verboden worden ooit nog zelfstandig van het verkeer gebruik te maken. Als je het niet kunt, houdt het gewoon op. Daar moeten we hard in zijn.
voetbal kun je ook alleen doen, of koffie drinkenquote:Op maandag 15 juli 2013 07:50 schreef livelink het volgende:
[..]
Dit dus. Wielrennen is een individuele sport. Ga lekker in je eentje fietsen. Wat een onzin dat ze persé in een groepje willen fietsen.
Bron?quote:Op maandag 15 juli 2013 09:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[..]
Persoonlijke ervaringen zijn niet representatief. Als ik wil, kan ik bijna dagelijks een fietser aanrijden terwijl ik me gewoon aan de verkeersregels houd; a-socialere verkeersdeelnemers zijn er niet. Ze vliegen alle kanten op, lappen alle regels aan hun laars en rijden in het donker massaal zonder verlichting rond.
[..]
Het probleem is dat je praat vanuit de slachtofferrol, wat wielrenners betreft. Dat zal soms het geval zijn, maar helaas zien we ook vaak genoeg dat wielrenners een ongeval krijgen omdat ze zelf de regels niet naleven. Of nog sterker: dat ze zelf andere verkeersdeelnemers overhoop rijden, zoals de fietsster waar dit topic om begonnen is.
[..]
en iemand andera zoekt 50 voorbeelden met vrachtwagens, een ander 200 met personenautos en de ander 40 met skeelersquote:Op maandag 15 juli 2013 17:45 schreef sig000 het volgende:
Wat voorbeelden waar het met een groepje fout gaat.
http://alarmeringen.nl/ge(...)ilstaande-motor.html
http://www.leidschdagblad(...)n-in-Noordwijkerhout
http://www.telegraaf.nl/b(...)rnstig_gewond__.html
http://www.noordhollandsd(...)anrijding-in-Alkmaar
Dit is ook voor mij als sportieve fietser erg herkenbaar. Ik heb een defensieve fietsstijl waardoor ik heel wat ongelukken heb weten te voorkomen maar zelfs met die defensieve fietsstijl scheelt het regelmatig minder dan dat mij lief is. Inderdaad, veel mensen zijn totaal niet in staat om in te schatten hoeveel tijd ze hebben om over te steken. Het laatste ongelukje wat ik had werd veroorzaakt door een vrouw van in de vijfig die last minute doodleuk naar links afsloeg zonder om zich heen te kijken, voor te sorteren of haar hand uit te steken. op het moment dat ik even wat versnelde aangezien ik net oranje licht kon halen. Ze pleegde nog vluchtmisdrijf ook. Aangezien ze op het laatste moment naar links ging en het hierdoor leek dat ze rechtdoor ging kon ik niet meer uitwijken. Ik kon nog voldoende afremmen om de snelheid flink te reduceren ten tijde van de botsing maar de voorvork geraakte wel krom. Dat soort idioten hoort inderdaad niet in het verkeer thuis. Ik vrees echter dat een fietsrijbewijs weinig verschil zal maken. Dit soort idioten doet eventjes voor het examen wat wordt verteld maar ze zijn te onnozel om te begrijpen waarom ze het moeten doen en ze blijven het dan ook niet doen.quote:Op maandag 15 juli 2013 03:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
[..]
Hmm, het doet niet ter zake, maar je schuift de schuld wel weer af op de wielrenners. Begint een beetje vervelend te worden.
Desondanks ben ik al meerdere keren van mijn fiets, niet de racefiets, dus daar ligt het niet aan, afgereden, met soms zwaar lichamelijk letsel. Ik spreek dus uit ervaring en geen enkele keer was het mijn eigen schuld. Dat zijn dan van die mensen die denken dat elke fietser vijftien kilometer per uur gaat en dat ze echt nog wel kunnen oversteken, afslaan, inhalen en ga zo maar door. Dáárdoor ontstaan de ongelukken, niet omdat een wielrenner hard rijdt, maar nog niet eens de snelheid van een auto benadert.
En natuurlijk zijn er wielrenners die te asociaal zijn, maar eventjes wat linkjes uit Google halen is geen bewijs voor je stelling, zeker omdat je kennelijk niet eens de moeite hebt genomen om ze te lezen. Zo staat er doodleuk een ongeluk op een wielerbaan tussen.
http://www.gelderlander.n(...)id-alcohol-1.3896550quote:Op maandag 15 juli 2013 17:49 schreef sig000 het volgende:
En de Darwin award gaat naar deze: http://www.gelderlander.n(...)-in-renkum-1.3915266
Begin gewoon bij de autoquote:Op maandag 15 juli 2013 17:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zou er geen moeite mee hebben als de politie meer fietsers en wandelaars gaat bekeuren voor dit soort zaken. Mijn steun hebben ze. Ook de automobilisten moeten eens flink worden aangepakt. Niet dat eenzijdige snelheid=foei maar (ook) eens veel meer prenten geven voor bijv. het niet adequaat richting aangeven, het bumper kleven, het inhalen bij een bocht en meer van dit soort zaken. Vooral het richting aangeven doen de meeste automobilisten (meer dan 50%!) schrikbaarwekkend slecht. Ik heb het meerdere keren in de buurt geturfd op een plaats waar het richting aangeven cruciaal is. Ik weet niet wat de rij-instructeurs uitspoken maar ze leren duidelijk niet de automobilist hoe ze richting moeten aangeven en waarom dat belangrijk is. Als de politie wat strenger hiertegen zou optreden dan wordt het verkeer veiliger en wordt de staatskas gespekt. Win/win.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |