abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juli 2013 @ 11:38:11 #251
40566 Ericr
Livewrong
pi_128965471
Wielrenners die teveel risico's nemen zijn gewoon dombo's, je bent nog steeds gewoon een deelnemer aan het verkeer met bijbehorende regels.

Rijdt meerdere malen per week mijn rondje maar ik ga geen gekke capriolen uithalen omdat ik maar een zo hoog mogelijk gemiddelde moet halen. Als de mogelijkheid er is om goed door te rijden laat ik het niet achterwege maar bij drukte op de paden houd ik wel rekening met de andere weggebruikers.
  maandag 15 juli 2013 @ 11:54:20 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_128965836
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

Staan geen fietsen vermeld.
Bingo!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_128966707
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 09:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Wielrenners dienen zich t.a.t. aan te passen aan het overige wegverkeer. Mensen zijn niet ingesteld op racende fietsers.
Klopt deels. De grootste verantwoordelijkheid ligt bij de racefietser, absoluut. Sowieso vind ik het belachelijk dat al die wielertoeristen niet even een bel kunnen monteren. Maar aan de andere kant, er zijn gewone fietsers die al slingerend over de weg rijden van rechterhelft naar linkerhelft. Dit zijn over het algemeen scholieren en bejaarden. Zij moeten ook niet vergeten dat ze zo zelfs een gevaar vormen als ik met 20km/h aankom (en dat doe ik standaard bij inhalen). Daarnaast, op fietspaden naast 80 wegen rijden vaak ook scooters die harder gaan dan wielrenners.. Een beetje aanpassing van de ene kant en misschien iets meer aanpassing van de wielrenners zou echt een hoop verschil maken!
  maandag 15 juli 2013 @ 12:40:38 #254
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_128966942
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:27 schreef Yogaflame het volgende:

[..]

Voor de 2e keer, jawel. :)

[..]

Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)
Een fietser is een weggebruiker, en heeft zich dus ook aan de RVV te houden.

Ter verduidelijking:

[..]

Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990), Artikel I
Maar dat is alleen als er op een fietspad een bord met een maximum snelheid staat, en die staan er nooit.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 15 juli 2013 @ 12:42:41 #255
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_128966997
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:34 schreef Yogaflame het volgende:

[..]

In dat geval gelden de impliciete geboden/verboden van binnen of buiten de bebouwde kom.
En die gelden alleen voor gemotoriseerd verkeer. Er is geen maximum snelheid in de wet vastgelegd voor fietsen, paarden, honden, kitesurfers, skateboarders, hardlopers of wat je ook maar kan verzinnen dat geen motor heeft.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  † In Memoriam † maandag 15 juli 2013 @ 12:50:13 #256
137949 Disana
pi_128967224
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:31 schreef larry91 het volgende:

[..]

Klopt deels. De grootste verantwoordelijkheid ligt bij de racefietser, absoluut. Sowieso vind ik het belachelijk dat al die wielertoeristen niet even een bel kunnen monteren. Maar aan de andere kant, er zijn gewone fietsers die al slingerend over de weg rijden van rechterhelft naar linkerhelft. Dit zijn over het algemeen scholieren en bejaarden. Zij moeten ook niet vergeten dat ze zo zelfs een gevaar vormen als ik met 20km/h aankom (en dat doe ik standaard bij inhalen). Daarnaast, op fietspaden naast 80 wegen rijden vaak ook scooters die harder gaan dan wielrenners.. Een beetje aanpassing van de ene kant en misschien iets meer aanpassing van de wielrenners zou echt een hoop verschil maken!
Ik ben het helemaal met je eens dat ook veel gewone fietsers zich aan geen enkele regel houden. Vooral in de stad schieten ze alle kanten uit en geven ze zelden voorrang, laat staan dat ze zich iets aan het rode stoplicht gelegen laten liggen.

Maar toch vind ik wielrenners soms nog een tandje erger. Gewoon omdat zij vaker anderen in gevaar brengen en zich met hun geschreeuw onbeschoft gedragen.
pi_128967532
Denk zelf ook nog wel eens met verwondering terug aan een wielrenner op het fietspad van de Verlengde Hereweg in Groningen van vorig jaar, die schreeuwend en kankerend iedereen voorbijscheurde. Bij de kruising met de oprit naar de snelweg kwam ik hem weer tegen, wachtend op het stoplicht. Op een gegeven moment had het hem blijkbaar te lang geduurd, stoof hij weg, reed door twee rode lichten en werd bijna aangereden door een auto die de snelweg op wilde, waarop hij zijn middelvinger opstak en de automobilist voor kankerlijer uitmaakte.

Vast een gevalletje 'klein groepje dat het voor de rest verpest', maar de negatieve ervaringen met wielrenners komen zo vaak voor dat het geen wonder is dat ze voor heel veel mensen niets goeds meer kunnen doen. Dan wordt het gewoon een optelsommetje waardoor alle sympathie voor de groep verdwijnt.

Wat veel mensen tegen de haren instrijkt is de pure arrogantie van veel wielrenners, omdat ze denken dat de smalle fietspaadjes hun eigendom zijn en iedereen die in de weg fietst kan de tering krijgen. Ook hier weer iemand die schrijft dat het zo kut is dat de voorzieningen voor wielrenners op de weg niet wat beter zijn. Inderdaad, met alle moeilijkheden, de crisis en het onrecht in de wereld is het toch wel het ergste dat de wielrenners in de stad niet gewoon hun eigen wielrenstrook krijgen zodat ze niet meer tussen het plebs hoeven te fietsen.

Ik vind trouwens ook dat de autowegen in de stad zeer ontoereikend zijn voor straatracers. Die willen ook gewoon lekker hun ding doen met hun gepimpte auto's, maar die moeten oppassen voor andere mensen die gewoon volgens de verkeersregels 50 rijden. Belachelijk!
pi_128967696
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:42 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En die gelden alleen voor gemotoriseerd verkeer. Er is geen maximum snelheid in de wet vastgelegd voor fietsen, paarden, honden, kitesurfers, skateboarders, hardlopers of wat je ook maar kan verzinnen dat geen motor heeft.
Hoog tijd voor wat verandering dus. Blijkbaar moeten de kankergezwelletjes van deze maatschappij wat meer orde en structuur in hun leven opgelegd krijgen voordat ze normaal gaan doen.
pi_128968056
En, is er inmiddels wat meer duidelijkheid in de zaak? Was het daadwerkelijk de aso wielrenner, of toch het slingerende omaatje op een veel te snelle e-bike?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_128968193
Wielrenners zijn inderdaad vaak asociale lui. Die denken dat de wereld voor hun alleen is.

Maar dat is deels ook onze eigen schuld. Wanneer er zo,n wielrenner aankomt jagen dan gaat ook bijna iedereen voor hem/haar aan de kant.

Op die manier gaan ze ook met de "iedereen gaat toch wel voor mij uit de weg" mentaliteit fietsen.

Als een wielrenner asociaal hard aan het rijden is, terwijl ik daar ook loop of fiets. Dan zie ik dat als een directe bedreiging, en mag ik dus een stok tussen zijn wielen steken.
pi_128968251
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 09:15 schreef HeatWave het volgende:
Man man man, ik zie ze hier zelfs in de binnenstad, in zo'n gay pakje met hun dure fiets, en maar doen alsof ze beter zijn dan een normale fietser :').

Echt, totaal vogelvrij maken die idioten, kans om ze de gracht in te duwen, gewoon doen, de wereld is een betere plek zonder 50 plussers in strak spandex :').
2
pi_128968341
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:34 schreef Yogaflame het volgende:

[..]

In dat geval gelden de impliciete geboden/verboden van binnen of buiten de bebouwde kom. Het is alleen geen doen om 50/80 borden bij fietspaden te zetten, omdat fietsers amper die snelheden halen, en de politie er niet actief op zal controleren. Dat wil nog steeds niet zeggen dat er geen maximumsnelheden zijn op de fietspaden.
Onzin, uit jouw link:

quote:
Artikel 20

Binnen de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden:

a. voor motorvoertuigen 50 km per uur;
b. voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor:
1. op het fietspad of het fiets/bromfietspad 30 km per uur;
2. op de rijbaan 45 km per uur;
c. voor gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor, en snorfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet op het trottoir of het voetpad 6 km per uur.
Fietser zijn niet genoemd en vallen dus niet onder 'impliciete geboden/verboden'.
pi_128968452
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 13:18 schreef Ener-G het volgende:
En, is er inmiddels wat meer duidelijkheid in de zaak? Was het daadwerkelijk de aso wielrenner, of toch het slingerende omaatje op een veel te snelle e-bike?
In elk geval is er sprake van een slecht anticiperende wielrenner. Als je zo debiel hard aan komt rijden (anders rij je met je fiets niet iemand anders het hiernamaals in) terwijl schijnbaar algemeen bekend is dat ouderen slingerend fietsen ben je in elk geval niet echt slim bezig geweest.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_128969107
Moet deze wielrenner ook een taakstraf doen? Of mag deze clown nadat die herstelt is aan zijn verwondingen gewoon weer de straat op met zijn fiets?
pi_128970721
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens dat ook veel gewone fietsers zich aan geen enkele regel houden. Vooral in de stad schieten ze alle kanten uit en geven ze zelden voorrang, laat staan dat ze zich iets aan het rode stoplicht gelegen laten liggen.

Maar toch vind ik wielrenners soms nog een tandje erger. Gewoon omdat zij vaker anderen in gevaar brengen en zich met hun geschreeuw onbeschoft gedragen.
Eigenlijk zijn we het in grote lijnen ook eens. Wielertoeristen zijn ook een tandje erger. Die willen met man en macht hun o zo belangrijke gemiddelde van 28.4 km/u aanhouden zodat ze stoer kunnen praten in het dorpscafé. En dat schreeuwen, schelden of spugen is nog erger. Ik kijk nu alweer uit naar september wanneer het geen 25C meer is en die gasten weer naar binnen zijn!
Neemt niet weg dat ik vaak bijna ben gevallen door vreemde acties van gewone fietsers.
  † In Memoriam † maandag 15 juli 2013 @ 14:44:09 #266
137949 Disana
pi_128970769
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:42 schreef larry91 het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn we het in grote lijnen ook eens. Wielertoeristen zijn ook een tandje erger. Die willen met man en macht hun o zo belangrijke gemiddelde van 28.4 km/u aanhouden zodat ze stoer kunnen praten in het dorpscafé. En dat schreeuwen, schelden of spugen is nog erger. Ik kijk nu alweer uit naar september wanneer het geen 25C meer is en die gasten weer naar binnen zijn!
Neemt niet weg dat ik vaak bijna ben gevallen door vreemde acties van gewone fietsers.
Oh, als voetganger is het ook vaak oppassen met reguliere fietsers hoor. Ik woon vlak bij een rotonde waarlangs ik recht oversteek op het zebrapad. Als het ooit een keer voorkomt dat een afslaande fietser me voorrang geeft, heb ik de neiging ze hartelijk te bedanken :)
pi_128972427
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 16:42 schreef Wokkel het volgende:
Smal fietspad, bochtig en ook nog eens twee richtingen. Niet zo heel gek dat mensen dan botsen.

[ afbeelding ]
http://www.112barneveld.n(...)erongelukt-in-putten

[ afbeelding ]
http://www.omroepgelderla(...)ten.htm#.UeK47vmnqic
Ja zo te zien maar ze moeten niet met zn 3en naast elkaar rijden. (Als ze dat dan deden).
Haters gonna hate.
pi_128972634
Ik hoor ook veel mensen klagen over renners zonder een bel. Ik heb er altijd een op mijn fiets alleen voor de koers moet dat ding eraf, dat mag er dan niet op zitten. Vaak bel ik netjes en ik rijd ook niet erg hard over de fietspaden want dat kan toch niet. Maar ja dan bel je 1x, 2x 3x maar dan is oma doof of de jeugd zit met een iPhone te spelen of met speakertjes of headphones.
Haters gonna hate.
pi_128972652
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:42 schreef larry91 het volgende:

[..]

Eens in de winter zie je ze nooit.
Haters gonna hate.
  maandag 15 juli 2013 @ 15:47:03 #270
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_128972661
quote:
99s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:46 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik hoor ook veel mensen klagen over renners zonder een bel. Ik heb er altijd een op mijn fiets alleen voor de koers moet dat ding eraf, dat mag er dan niet op zitten. Vaak bel ik netjes en ik rijd ook niet erg hard over de fietspaden want dat kan toch niet. Maar ja dan bel je 1x, 2x 3x maar dan is oma doof of de jeugd zit met een iPhone te spelen of met speakertjes of headphones.
Ja, en dan mot je dus verdomme gewoon afremmen!

Echt.....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_128972679
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, en dan mot je dus verdomme gewoon afremmen!

Echt.....
Lees mijn post nog eens.....

er staat "Ik rijd er niet erg hard, want dat kan toch niet".

Echt.......
Haters gonna hate.
pi_128972698
Ik vind dat behalve verplichting van bel op fietspad, max snelheid ook een verbod op mobieltjes in de hand en headphones moet komen.
Haters gonna hate.
  maandag 15 juli 2013 @ 15:56:13 #273
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_128972946
quote:
99s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:48 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik vind dat behalve verplichting van bel op fietspad, max snelheid ook een verbod op mobieltjes in de hand en headphones moet komen.
Dat ben ik 100% met je eens. Het zijn vrijwel ook altijd vrouwen, die kunnen zogenaamd 2 dingen tegelijk. Nou het is iig niet bellen en recht rijden :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_128973252
Ik vind dat allemaal een beetje overdreven om gelijk weer met een regelmachine te komen. Voortaan ook verbieden om al bellend over te steken of hard te lopen met oordoppen in? Of auto te rijden met ramen dicht, of met luide muziek aan?

Als men zich aan de huidige verkeers- en fatsoensregels houdt is waarschijnlijk 90% van de ongelukken te voorkomen. Racefietsers moeten zich realiseren dat om sommige plekken racefietsen is als op zaterdagmiddag door de Kalverstraat hardlopen. Het mág wel, maar het is niet handig....

[ Bericht 19% gewijzigd door Fides op 15-07-2013 16:11:07 ]
pi_128973517
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat ben ik 100% met je eens. Het zijn vrijwel ook altijd vrouwen, die kunnen zogenaamd 2 dingen tegelijk. Nou het is iig niet bellen en recht rijden :').
Dat wil niet zeggen dat ze die twee dingen 100% tegelijk kunnen :+
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')