Zijn dat niet gewoon van die drempels om te voorkomen dat auto's er kunnen komen (en dan zonder gevaarlijk paaltje in het midden)?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Op sommige plekken in Nederland ook. Was laatst toevallig in het Westduinpark (oid) in Den Haag aan het fietsen en daar lagen ook overal dubbele drempels op het fietspad (bij kruisingen). Dacht er toen niet echt over na (was wel grappig hobbelen) , maar die liggen er dus waarschijnlijk om de snelheid te beperken (van wielrenners, scooterrijders etc) aangezien daar ook veel wandelaars en strandgangers komen.
En DUS zijn het geen ribbels voor fietsers, anders hadden ze ze wel doorgetrokken..quote:Op zondag 14 juli 2013 20:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, je ziet toch op de foto dat die ribbels niet helemaal tot de zijkant gaan?
Typisch trouwens ook dit:
[..]
Lekker verknipt wereldbeeld: je weet dat er drempels liggen om een lagere snelheid af te dwingen, dan toch bewust, opzettelijk met een zodanige snelheid eroverheen racen dat het 'levensgevaarlijk' is, en dan de schuld bij de ander neerleggen.
Nee, want ze liggen niet op de plekken waar je het "park" (zijn duinen) in kunt. Daar staan gewoon van die hekjes waar je tussendoor moet slalommen.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Zijn dat niet gewoon van die drempels om te voorkomen dat auto's er kunnen komen (en dan zonder gevaarlijk paaltje in het midden)?
Wat heb ik te pakken?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Zo, die heb jij mooi te pakken he, toch?
Voor gewone fietsers zijn die ribbels niet gevaarlijk.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En DUS zijn het geen ribbels voor fietsers, anders hadden ze ze wel doorgetrokken..
Hoe WEET je dat
Als ik gewoon wat spijkers op de weg ga leggen ben je gewoon aansprakelijk voor minimaal gevaarzetting
Dus als je weet dat er drempels liggen en je gaat er toch met gevaarlijk hoge snelheid over -> strafbaarquote:Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
nee, zo werkt wvw nietquote:Op zondag 14 juli 2013 20:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor gewone fietsers zijn die ribbels niet gevaarlijk.
Je hebt ook nog artikel 5 wegenverkeerswet hè:
[..]
Dus als je weet dat er drempels liggen en je gaat er toch met gevaarlijk hoge snelheid over -> strafbaar
Als je weet dat bejaarden slingeren en onverwachte bewegingen maken en je probeert toch met hoge snelheid te passeren -> strafbaar
etc.
Exactquote:Op zondag 14 juli 2013 20:34 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Dus als je weet dat er drempels liggen en je gaat er toch met gevaarlijk hoge snelheid over -> strafbaar
Als je weet dat bejaarden slingeren en onverwachte bewegingen maken en je probeert toch met hoge snelheid te passeren -> strafbaar
etc.
aaaah diequote:Op zondag 14 juli 2013 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zoiets, maar dan vaak vlak bij kruisingen:
[ afbeelding ]
Alsof alleen bejaarden slingeren.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:34 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
etc.
Dat ook. Dan zijn die schooljongeren verkeerd bezig, maar de racefietser die van dit gedrag weet en toch op hoge snelheid inhaalt óók.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Alsof alleen bejaarden slingeren.
Die schooljongens zijn veel gevaarlijker, al een paar keer meegemaakt dat er een paar gewoon vielen omdat ze lomp zaten te doen op de fiets.
oei, dus ouderen kunnen we niet inhalen, jongeren niet, mensen met een hond niet, kinderen niet, moeders met boodschappen niet, wielrenners nietquote:Op zondag 14 juli 2013 20:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Alsof alleen bejaarden slingeren.
Die schooljongens zijn veel gevaarlijker, al een paar keer meegemaakt dat er een paar gewoon vielen omdat ze lomp zaten te doen op de fiets.
Hoe weet je van dat gedrag af? Ken je ze persoonlijk?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat ook. Dan zijn die schooljongeren verkeerd bezig, maar de racefietser die van dit gedrag weet en toch op hoge snelheid inhaalt óók.
DIe kom je tegen als je van je zolderkamer afkomt en op de fiets weggaat. Ik kom ze elke dag tegen.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hoe weet je van dat gedrag af? Ken je ze persoonlijk?
Moet je niet bij basischolen loeren naar die strakke kontjesquote:Op zondag 14 juli 2013 20:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
DIe kom je tegen als je van je zolderkamer afkomt en op de fiets weggaat. Ik kom ze elke dag tegen.
Lekker met zijn vieren naast elkaar rijden.
Nee, dat is gewoon hoe de Nederlandse wet werkt.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hoe weet je van dat gedrag af? Ken je ze persoonlijk?
Nee, met 30km/u over een drempel rijden is GEEN grond voor een art 5, ik ben benieuwd waar je dat vandaan haalt..quote:Op zondag 14 juli 2013 21:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon hoe de Nederlandse wet werkt.
Volgens het artikel reden ze bij tijd en wijlen boven de 50 km/u.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee, met 30km/u over een drempel rijden is GEEN grond voor een art 5, ik ben benieuwd waar je dat vandaan haalt..
Oh?quote:Op zondag 14 juli 2013 21:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens het artikel reden ze bij tijd en wijlen boven de 50 km/u.
quote:In peloton rijdt de groep al jaar en dag het jaagpad af tegen een erg hoge snelheid. 53 kilometer per uur is zelfs geen uitzondering.
Kan je het artikel in de wegenverkeerswet even tonen waar dat staat?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Binnen de bebouwde kom geldt de maximale snelheid van 30 km/h ook gewoon voor fietsters. Op een fietspad geldt meen ik ook een snelheidslimiet van 30 km/h.
In België zijn ze al begonnenquote:Op zondag 14 juli 2013 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zoiets, maar dan vaak vlak bij kruisingen:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 14 juli 2013 22:02 schreef Aether het volgende:
[..]
In België zijn ze al begonnen
NWS / Vlaanderen onderneemt actie tegen wielerterroristen
In die duinen liggen ze dus ook al.. En dat zijn wel meer dan "ribbeltjes"quote:Op zondag 14 juli 2013 22:02 schreef Aether het volgende:
[..]
In België zijn ze al begonnen
NWS / Vlaanderen onderneemt actie tegen wielerterroristen
hoe veel messen heb jij op zak die door gevlochten staal snijden?quote:Op zondag 14 juli 2013 22:15 schreef Specularium het volgende:
De volgende stap is remkabels doorsnijden.
we kunnen dat bord voor je kop gewoon op het fietspad zetten, rijden ze er allemaal tegenaan?quote:Op zondag 14 juli 2013 22:14 schreef waht het volgende:
Geen middel is te hard om dit wielerterrorisme te bestrijden.
In Houten hebben ze dat ook al jaren.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In die duinen liggen ze dus ook al.. En dat zijn wel meer dan "ribbeltjes"
Gebeurt ook her en der wel.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kunnen ze trouwens de verkeersdrempels niet eens wat fietsvriendelijker maken? Laat de zijkant vlak en fietsers hebben er geen last van. Het is nog goedkoper om het aan te leggen ook.
Dat zou te logisch zijn, hier in de buurt zijn er ook een paar waar je soms mensen bijna van hun fiets ziet stuiteren, lekker veiligquote:Op zondag 14 juli 2013 22:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kunnen ze trouwens de verkeersdrempels niet eens wat fietsvriendelijker maken? Laat de zijkant vlak en fietsers hebben er geen last van. Het is nog goedkoper om het aan te leggen ook.
Nee dat kan daar niet, ik woon er vlakbijquote:Op zondag 14 juli 2013 17:46 schreef Fides het volgende:
Wie weet ging de vrouw wel door rood of stak ze over zonder voorrang te verlenen?
3, hoezo?quote:Op zondag 14 juli 2013 22:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
hoe veel messen heb jij op zak die door gevlochten staal snijden?
Bij mij in de buurt is er ook zo'n straat, 4 of 5 drempels achter elkaar. Dat is trouwens een forse geldverspilling, gezien de tijd die je nodig hebt om te accelereren en af te remmen (in feite een negatieve accelleratie) kan je met 1 drempel of 2 drempels hetzelfde effect verkrijgen. Gelukkig loopt de stoep aan 1 kant door langs heel dat stuk dus rijd ik daar maar over de stoep. Ik pas me uiteraard altijd aan aan die 1 of 2 voetgangers die er eventueel wandelen maar ik zou liever gewoon over de weg fietsen.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat zou te logisch zijn, hier in de buurt zijn er ook een paar waar je soms mensen bijna van hun fiets ziet stuiteren, lekker veilig
of wat dacht je van die mooi geverfde fietspaden bij regenquote:Op zondag 14 juli 2013 23:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij mij in de buurt is er ook zo'n straat, 4 of 5 drempels achter elkaar. Dat is trouwens een forse geldverspilling, gezien de tijd die je nodig hebt om te accelereren en af te remmen (in feite een negatieve accelleratie) kan je met 1 drempel of 2 drempels hetzelfde effect verkrijgen. Gelukkig loopt de stoep aan 1 kant door langs heel dat stuk dus rijd ik daar maar over de stoep. Ik pas me uiteraard altijd aan aan die 1 of 2 voetgangers die er eventueel wandelen maar ik zou liever gewoon over de weg fietsen.
Nu we het toch over fietsonvriendelijk beleid hebben: alsjeblieft geen kasseien meer! Een massagestoel is niets in vergelijking met het met 20-30 km/uur fietsen over kasseien.
Dat veel mensen steeds tijdens de tour weer een paar weekjes fietsen is misschien wat sneu maar er zijn ook veel mensen die heel het jaar door sportief fietsen. Niets mis mee! Of dat je +40 of -40 bent en of dat je een buikje hebt of niet maakt niet uit.quote:Sowieso mannen van in de 40 met veel te strakke broekjes en beginnende bierbuiken die denken dat ze de nieuwe Mollema zijn na het zien van de Tour de France. Dat deden normale mensen toen ze op de basisschool zaten.
Ja die rijden daarquote:Op maandag 15 juli 2013 01:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Rijden de brommers daar ook niet op het fietspad?
Ik had even twijfels of ze dat stukje de hoofdweg op gestuurd werden, maar dat werkt niet voor die paar honderd meter met maar aan 1 kant van de weg fietspad.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |