quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
Mijn reactie is gebaseerd op wat ik in Turkije zie. Je kunt zulk nieuws gewoon vinden, hoor. ik ben alleen op zoek naar een grafiek die het aantoont.quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:53 schreef xaban06 het volgende:
[..]
En waarop is je reactie dan gebaseerd? Je doet namelijk alsof er geen vooruitgang wordt geboekt in welvaart. Dat mensen cc's gebruiken, wat al heel lang zo is?
Ik weet ook dat er aan de lopende band cc's wordt gebruikt. Wat voor grafiek zoek je? Grafieken die ik je gaf, is dat niet voldoende? Geloof je het niet of wat?quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:58 schreef Ambipur het volgende:
Kan die op eens korter..
[..]
Mijn reactie is gebaseerd op wat ik in Turkije zie. Je kunt zulk nieuws gewoon vinden, hoor. ik ben alleen op zoek naar een grafiek die het aantoont.
Niet kunnen uitvinden hoe het zit, maar wel je mening erover geven.quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:51 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik kan alles vinden. Altijd. Google nerd. Dit is het enige wat ik niet vind..
Ik doel op SCHULDEN. Wat heeft dat te maken met jou wel, niet geloven?quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:00 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik weet ook dat er aan de lopende band cc's wordt gebruikt. Wat voor grafiek zoek je? Grafieken die ik je gaf, is dat niet voldoende? Geloof je het niet of wat?
Bos konusma.quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:02 schreef Che_ het volgende:
[..]
Niet kunnen uitvinden hoe het zit, maar wel je mening erover geven.
Klinkt aannemelijk.
Government debt as percent of GDP:quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:58 schreef Ambipur het volgende:
Kan die op eens korter..
[..]
Mijn reactie is gebaseerd op wat ik in Turkije zie. Je kunt zulk nieuws gewoon vinden, hoor. ik ben alleen op zoek naar een grafiek die het aantoont.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Government debt as percent of GDP:
https://www.google.nl/pub(...)n_US&dl=en&ind=false.
General government debt in Euros:
Idd man. Netjes verdeeld en inzichtelijk hoe dat is af/toegenomen vanaf AKPs komst.quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:33 schreef xminator het volgende:
Over gebruik van creditcard als 1e hit op google, hoeveelheid krediet is niet inzichtelijk:
http://databank.worldbank(...)velopment-indicators
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar deze grafieken zeggen ook genoeg imo.
Gr gr google expert
Xaban heeft prachtige grafiekjes getoond. Ik doel daar wederom niet op.quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Government debt as percent of GDP:
General government debt in Euros:
General government surplus/deficit as percentage of GDP:
General government surplus/deficit in Euros:
quote:
quote:Boete
De Turkse autoriteiten delen boetes uit aan tv-stations die kritisch verslag hebben uitgebracht van het politiegeweld bij de ontruiming van het Taksimplein. Halk TV, Ulusal TV en twee andere zenders worden beschuldigd van het in gevaar brengen van de intellectuele en morele ontwikkeling van jongeren.
Dit heeft de krant Hürriyet woensdag gemeld. Halk TV is een van de weinige tv-stations die uitgebreid live verslag uitbrengen van de protestbeweging tegen de autoritaire regeerstijl van premier Erdogan.
Past ook prima bij America . portugal , Spanje , Canada , zuid america enz . Het is een wereldtrend waar leiders nog in de middeleeuwen leven en onderdrukking als weg zien .quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:49 schreef De_Guidance het volgende:
Past prima bij de EU. Net Hongarije, Roemenië, Griekenland of Italië onder Berlusconi.
Maar dat vond onze hypocriete VS'je allemaal geweldig.
Nee, maar wellicht wel naar 500 miljoen mensen die "NEE" zeggen. Als ze nog enigszins een schijn van democratie kennen in Brussel.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:49 schreef De_Guidance het volgende:
Past prima bij de EU. Net Hongarije, Roemenië, Griekenland of Italië onder Berlusconi.
Maar dat vond onze hypocriete VS'je allemaal geweldig.
En sowieso hebben de grote multinationals en de USA al besloten dat Turkije in de EU komt. Alsof ze naar een Fok-mod gaan luisteren.
Nou er was laatst een petitie ( weet niet meer welke ) met het vereiste aantal handtekeningen om er serieus naar te kijken en toen was het antwoord : " nu ff niet "quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, maar wellicht wel naar 500 miljoen mensen die "NEE" zeggen. Als ze nog enigszins een schijn van democratie kennen in Brussel.
Verbaast me dan ook weer niks, we zullen Turkije wel weer door de strot geduwd krijgen, ook al wil niemand ze.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:58 schreef Summers het volgende:
[..]
Nou er was laatst een petitie ( weet niet meer welke ) met het vereiste aantal handtekeningen om er serieus naar te kijken en toen was het antwoord : " nu ff niet "
Lekker voor je.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Verbaast me dan ook weer niks, we zullen Turkije wel weer door de strot geduwd krijgen, ook al wil niemand ze.
Des te meer reden om te emigreren inderdaad, geen zin aan Klein Ankara aan de IJssel en idiote dictatorsafgezanten van Erdogan in de Europese Commissie.quote:
Ja niks met kritiek op autoritaire leiders.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:56 schreef Summers het volgende:
[..]
Past ook prima bij America . portugal , Spanje , Canada , zuid america enz . Het is een wereldtrend waar leiders nog in de middeleeuwen leven en onderdrukking als weg zien .
Doei en tot nooit meer ziens./ Lekker voor je.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Des te meer reden om te emigreren inderdaad, geen zin aan Klein Ankara aan de IJssel en idiote dictatorsafgezanten van Erdogan in de Europese Commissie.
Ja dat is een beetje de algehele strekking van immigranten. Als het ons niet bevalt moeten wij maar weg. Zo ook de EU.quote:
Nee , alleen jij mag weg.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja dat is een beetje de algehele strekking van immigranten. Als het ons niet bevalt moeten wij maar weg.
Voor Turkije zeker.quote:
Is dat Taylor Lautner op je UI?quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Voor Turkije zeker.![]()
Nou succes dat door de Europese burgers hun strot te duwen. Turkije is 300 jaar terug Europa uitgeschopt, niet zo lastig dat opnieuw te doen.
Dit soort mensen "steunen" jou dus. Je ziet dat het enige wat ze beweegt afkeer voor moslims en Turken is.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:09 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Is dat Taylor Lautner op je UI?
Zoveel verschillen we dus niet van de Turken, het door de strot douwen gaat het nu net om in Turkije. Enige verschil is dat ze daar blijkbaar wel de straat op gaan.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Verbaast me dan ook weer niks, we zullen Turkije wel weer door de strot geduwd krijgen, ook al wil niemand ze.
Wie moet ik steunen?quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:10 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dit soort mensen "steunen" jou dus. Je ziet dat het enige wat ze beweegt afkeer voor moslims en Turken is.
quote:My dear friends abroad,
Please help us spread the TRUTH about what's happening here.
I have just come home from Taksim where I went this evening as an individual activist to participate in the meeting that was to take place at 19:00. This morning, the Istanbul Prefect, Huseyin Avni Mutlu assured people in a public statement that there will not be any intervention to the Gezi Park.
At about 20:00, we, hundreds of thousands of citizens gathered at the entrance of the Park waiting for the meeting to start. Everybody and hence the atmosphere in the Park and at the square was very peaceful. Having masks and goggles around my neck, and thinking that there wouldn't be any police intervention as happened before, I decided to put my goggles in my bag, and take off my mask.
Just a minute after that, we heard a sound bomb go off and panicked. Soon after that, the police threw gas bombs at us. Then, everyone realised that we were all fooled and trapped.
For you to imagine the terror we found ourselves in, think of being surrounded and squeezed by thousands of people screaming, crying, panicking and trying to move in different directions but unable to take a step because of the crowd..And just then, a new tear gas bomb fell just near our feet. I was still trying to find the goggles I put in my bag while trying to hold the mask against my nose. Some people fell while more people were flowing into the park to escape from the police. So many people got injured, some with broken bones some head injuries due to being hit by tear gas bombs. But it was impossible to move with a tear gas bomb next to us. So the simple masks we had were far from sufficient to block the gas. I thought I couldn't breathe anymore, but tried to keep calm, which was impossible with everyone crying and screaming and pushing against each other in panic! At the same time, more sound bombs and tear gas bombs were being thrown at us at the park. It was pure government terror! And all we wanted was to gather in the park in a peaceful resistance.
Most of us were plain individuals who were against the oppressive government policies and the rest were people from NGO's such as Greenpeace or left-wing political parties. Noone had weapons of any sort. But this was not enough to stop the police from attacking us. The mainstream Turkish media which is strictly controlled by the Prime Minister reflected all this as a violent protest by some marginal groups. They have broadcasted Erdogan's and other government representatives' speeches all day but hardly any of their broadcast covered interviews with the protestors. And now, the prefect is on TV making a public statement saying that they did not intervene in the Park!! This is driving everyone here who believes in integrity and honesty crazy!
We need to inform the world of this state terror..It must be known by everyone and we need help. Otherwise, we will be witnessing a new Hitler destroy people who want nothing but just to enjoy their democratic rights which are increasingly restricted by the government party- AKP. Social media is all we have left here now to express our opinions freely. So please be with us, it means the world to us.
Edit: hij heeft hele andere reden om de demonstranten te steunen dan ik doe. Begin jij nu ook weer?quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:10 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dit soort mensen "steunen" jou dus. Je ziet dat het enige wat ze beweegt afkeer voor moslims en Turken is.
Zeg, wat reageer jij apart zeg.. Wie is we? Als de EU volmondig ja kan zeggen tegen landen als Bulgarije, dan mag jij juist blij zijn met een land als Turkije. Het enige verschil tussen die twee landen is dat Turkije het beter doet en dat Bulgarije Katholiek is.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee jij niet hij wel. Ik waarschuw je dus voor bepaalde mensen die zogenaamd de demonstraties steunen. Dat is alles.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:11 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Wát is dít nou weer?
Heb ik een afkeer voor moslims en Turken?![]()
![]()
![]()
Als religie een probleem zou zijn om binnen de EU te komen dan zou er sowieso geen moslim immigratie zijn, dus dat is onzin.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zeg, wat reageer jij apart zeg.. Wie is we? Als de EU volmondig ja kan zeggen tegen landen als Bulgarije, dan mag jij juist blij zijn met een land als Turkije. Het enige verschil tussen die twee landen is dat Turkije het beter doet en dat Bulgarije Katholiek is.
Sws is de enige reden dat Turkije niet geaccepteerd wordt puur gebaseerd op religie. Dus TR zal nooit geaccepteerd worden. Go home Yankee.
Ach Calimero.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:13 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee jij niet hij wel. Ik waarschuw je dus voor bepaalde mensen die zogenaamd de demonstraties steunen. Dat is alles.
Lees mijn edit. En je hoeft mij nergens voor te waarschuwen, ik weet prima wat er gaande is.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:13 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee jij niet hij wel. Ik waarschuw je dus voor bepaalde mensen die zogenaamd de demonstraties steunen. Dat is alles.
Gelukkig.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:13 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Lees mijn edit. En je hoeft mij nergens voor te waarschuwen, ik weet prima wat er gaande is.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als religie een probleem zou zijn om binnen de EU te komen dan zou er sowieso geen moslim immigratie zijn, dus dat is onzin.
Dat je iets 100 keer herhaalt maakt het nog niet waar, pseudopsycholoog.quote:
Gelukkig luisteren ze in Nederland naar het volk, ja. In 2005 stemde 61,6% tegen in een referendum over het Verdrag tot vaststelling van een Grondwet voor Europa, maar in 2007 werd het alsnog doorgevoerd in andere vorm (dit keer natuurlijk zonder een referendum).quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, maar wellicht wel naar 500 miljoen mensen die "NEE" zeggen. Als ze nog enigszins een schijn van democratie kennen in Brussel.
Niet?quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Waarom probeer jij hier steeds een migranten-kwestie van te maken?
Ga zo door. Zullen je collega's leuk vinden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat je iets 100 keer herhaalt maakt het nog niet waar, pseudopsycholoog.
Troll.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ga zo door. Zullen je collega's leuk vinden.
Alsof ze bij de EU willen horenquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet?
Ik zei gewoon dat ze EU lidmaatschap wel kunnen vergeten.
..........quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:17 schreef PSV1990- het volgende:
Turkije moet niet eens bij de EU willen!!
[ afbeelding ]
Alevietjes , hippies en kuffars lekker kapot gaan hahahah
quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:17 schreef PSV1990- het volgende:
Turkije moet niet eens bij de EU willen!!
[ afbeelding ]
Alevietjes , hippies en kuffars lekker kapot gaan hahahah
quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als religie een probleem zou zijn om binnen de EU te komen (...) dus dat is onzin.
Hele EU is illegaal dus ipv katten wie er wel of niet bijkomt kunnen we het beter hebben over opheffenquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:19 schreef Theoden het volgende:
Sorry, maar behalve dat Voorschrift het een beetje dom en hatelijk bracht heeft hij toch gewoon gelijk? Turkije zou gewoon nooit bij de EU mogen en dat zeg ik als Turk.
Nu niet en over 10 jaar niet. Over 20 jaar kijken we wel nog een keer.
Nee wel een Moslis net als Erdogan , Moslims wereldwijd zien hem als DE leider die teminste ze bek durft open te trekken tegen Pisrael etc etcquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:18 schreef De_Guidance het volgende:
[..]![]()
Grappig dat extremen in verschillende spectra het altijd met elkaar eens zijn.
Jij bent niet eens Turks toch?
Waarom zou Turkije bij de EU willen hahahaquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:19 schreef Theoden het volgende:
Sorry, maar behalve dat Voorschrift het een beetje dom en hatelijk bracht heeft hij toch gewoon gelijk? Turkije zou gewoon nooit bij de EU mogen en dat zeg ik als Turk.
ZarGon, kan jij hier niks aan doen? Dit heeft niks te maken met waar dit topic over gaat. PSV1990- loopt alleen maar te provoceren en ik ben het nu meer dan zat.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:19 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Nog steeds supporter van Massamoordenaar Assad , zieke geest !!
Het gaat niet om zijn punt maar om zijn beweegreden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:19 schreef Theoden het volgende:
Dat is inderdaad weer een andere kwestie. Er zitten genoeg landen bij die er niet thuishoren, maar dat wil niet zeggen dat de EU maar moet doorgaan met landen toelaten die er gewoon niet klaar voor zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:20 schreef Summers het volgende:
[..]
Hele EU is illegaal dus ipv katten wie er wel of niet bijkomt kunnen we het beter hebben over opheffen
Ok, dat had ik gemist en dan ben ik het inderdaad met je eens. Ik zeg gewoon dat Turkije er niet bij hoort net als alle andere Zuid- en Oost-Europese landen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het gaat niet om zijn punt maar om zijn beweegreden.
Als iemand de vreemdelingenhaat in Griekenland goed gaat praten, de invasies van de NAVO geweldig vindt, waterboarding goedkeurt en Berlusconi een held vindt is het gewoon hypocriet om Turkije middeleeuws te noemen.
Dat Turkije voorlopig niet bij de EU komt weet vrijwel iedereen. Uiteindelijk zal het waarschijnlijk wel gebeuren.
Ik heb nooit om ze gevraagt en ik heb nooit voor ze gestemd dus ik zou niet weten waarom ik er dan achter zou moeten staan of een ideale indeling moeten gaan opperen . Niet voor niets is de wereld chaos met opstanden . Het hele leider volgverhaal is middeleeuws en past niet meer in deze tijd .quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:22 schreef Theoden het volgende:
[..]
Dat is inderdaad weer een andere kwestie. Er zitten genoeg landen bij die er niet thuishoren, maar dat wil niet zeggen dat de EU maar moet doorgaan met landen toelaten die er gewoon niet klaar voor zijn.
Ik ben geen NWS-mod én ik zit zelf in de discussie, ik mag/wil niet ingrijpen. Wat je het beste kunt doen is een postreport plaatsen. Rechtsboven elke post heb je eenquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:20 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
ZarGon, kan jij hier niks aan doen? Dit heeft niks te maken met waar dit topic over gaat. PSV1990- loopt alleen maar te provocateren en ik ben het nu meer dan zat.
Leg mij dan uit waarom landen als Bulgarije wel geaccepteerd worden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als religie een probleem zou zijn om binnen de EU te komen dan zou er sowieso geen moslim immigratie zijn, dus dat is onzin.
Gewoon elkaar negeren.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:21 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Provoceren?? je was toch fan van Massamoordenaar Assad?? ze zouden jou moeten bannen !
Wil jij eens weggaan ajb.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:21 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Provoceren?? je was toch fan van Massamoordenaar Assad?? ze zouden jou moeten bannen !
Zijn bek opentrekken om simpele zieltjes zoals jou voor zich te winnen. Ondertussen vallen zijn aanhangers Alevieten (ook moslims) aan in Hatay/Adana en werkt zijn leger innig met de leger van Israël.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:20 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Nee wel een Moslis net als Erdogan , Moslims wereldwijd zien hem als DE leider die teminste ze bek durft open te trekken tegen Pisrael etc etc
[..]
Waarom zou Turkije bij de EU willen hahaha
Heb ik gisteravond al gedaan, zal het zo weer doen dan. Alsnog bedankt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:26 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik ben geen NWS-mod én ik zit zelf in de discussie, ik mag/wil niet ingrijpen. Wat je het beste kunt doen is een postreport plaatsen. Rechtsboven elke post heb je een [ afbeelding ]-knopje (postreport). Meld de posts waar je last van heb zodat de NWS-mods ervan op de hoogte komen.
(Alsnog even achter de schermen gemeld.)
Omdat Brussel achterlijk is.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:27 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Leg mij dan uit waarom landen als Bulgarije wel geaccepteerd worden.
Voorschrift heeft gesproken.. Negeer elkaarquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:27 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Heb ik gisteravond al gedaan, zal het zo weer doen dan. Alsnog bedankt.
Iets met Rusland en zwarte zee en zoquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:27 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Leg mij dan uit waarom landen als Bulgarije wel geaccepteerd worden.
Ik negeer hem ook, maar ik ben het meer dan zat dat enkele users mij proberen te betrekken met álles. Of irrelevante dingen over mij posten om 'tegen' mij te gebruiken.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:28 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Voorschrift heeft gesproken.. Negeer elkaar
Je voelt je te snel aangevallen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:31 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik negeer hem ook, maar ik ben het meer dan zat dat enkele users mij proberen te betrekken met álles. Of irrelevante dingen over mij posten om 'tegen' mij te gebruiken.
Dat is Assad support gaat hen niks aan, net zo min als dat relevant is in dit topic.
Kun jij je niet bezighouden met Marokko?quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:33 schreef PSV1990- het volgende:
Niks aan de hand mensen die paar zatte hippies worden daar weggehaald en Islam leider Erdogan zal aan de macht blijven en InshAllah verdergaan met waar ie mee bezig was !
[ afbeelding ]
Wij zien Erdogan ook als ons leider...quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:34 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Kun jij je niet bezighouden met Marokko?
Spreek niet over wij wil je.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:34 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Wij zien Erdogan ook als ons leider...
Ik ben geen oppas in een kleuterschool, laat elkaar gewoon lekker links liggen. Ik blijf niet bezig. Heb ook werk te doen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:45 schreef Ambipur het volgende:
Voorschrift, misschien kun je het berichtje hierboven ook aanpassen. Je vergeet de helft
Doe je ondertussen dan ook wat aan je eigen eerdere reacties?quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ben geen oppas in een kleuterschool, laat elkaar gewoon lekker links liggen. Ik blijf niet bezig. Heb ook werk te doen.
Wow, jij bent NWS-mod? Ik dacht KLB of een ander kutforum, gezien je reactiesquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ben geen oppas in een kleuterschool, laat elkaar gewoon lekker links liggen. Ik blijf niet bezig. Heb ook werk te doen.
Heeft ie al eerder ook gedaan in deze reeks, en dan verontwaardigd als men het niet op prijs steltquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:54 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Wow, jij bent NWS-mod? Ik dacht KLB of een ander kutforum, gezien je reacties.
Of jullie kunnen het gewoon niet hebben dat iemand niet dezelfde mening als jullie deelt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:58 schreef Che_ het volgende:
[..]
Heeft ie al eerder ook gedaan in deze reeks, en dan verontwaardigd als men het niet op prijs stelt.
Ik denk dat ze hem van stormfront hebben geplukt.
Ja, want iedereen heeft hier ook dezelfde meningquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:59 schreef Djibril het volgende:
[..]
Of jullie kunnen het gewoon niet hebben dat iemand niet dezelfde mening als jullie deelt.
Als je je laatste zin leest snap je waarom hij het misschien druk heeft gekregen door dit topic. Lekker provoceren. ...quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:01 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, want iedereen heeft hier ook dezelfde mening![]()
Kind, ga lekker buiten spelen.
Nooit te vroeg om te leren he.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:54 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Wow, jij bent NWS-mod? Ik dacht KLB of een ander kutforum, gezien je reacties.
Man, ik ben het met het gros hier oneens, maar vind de moderatie gewoon belabberd. Heeft niets met m'n mening te maken.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:59 schreef Djibril het volgende:
[..]
Of jullie kunnen het gewoon niet hebben dat iemand niet dezelfde mening als jullie deelt.
Lekker provoceren? Lees eens even zijn eerste reactie in dit deel en kom daarna weer terug.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:04 schreef Djibril het volgende:
[..]
Als je je laatste zin leest snap je waarom hij het misschien druk heeft gekregen door dit topic. Lekker provoceren. ...
Kan je een samenvatting geven? In je eigen woorden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:18 schreef Ambipur het volgende:
Iemand heeft mij trouwens een link naar een document gemaild.
Wat betreft mijn vraag over Creditcards wel precies wat ik zocht. Dus mocht iemand dat willen lezen: http://www.boeckler.de/pdf/v_2012_10_25_aslan.pdf
Dat wil ik wel, maar de tabellen en de conclusie van pagina 23 zegt alles al.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:28 schreef Che_ het volgende:
[..]
Kan je een samenvatting geven? In je eigen woorden.
Ik kan hem niet openen, krijg een error. Ben wel benieuwd.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:32 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat wil ik wel, maar de tabellen en de conclusie van pagina 23 zegt alles al.
In mijn pauze ga ik het even hier neerknallen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:36 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik kan hem niet openen, krijg een error. Ben wel benieuwd.
Het schijnt dat Kemal met zn lange achternaam als CHP voorman niet erg sterk is en daarmee ook het succes van de CHP niet op dit moment. Ik weet niet of het klopt maar door een "vergissing" had de beste man op de AKP gestemd bij de vorige verkiezingen volgens een goede vriendin.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:33 schreef PSV1990- het volgende:
Niks aan de hand mensen die paar zatte hippies worden daar weggehaald en Islam leider Erdogan zal aan de macht blijven en InshAllah verdergaan met waar ie mee bezig was !
[ afbeelding ]
Ja, want de CHP-partij, de kemalisten (grotendeels seculiere sociaaldemocratische Turkse soennitische moslims) is "Koerdisch" of alevitisch..... Ja, hoor.quote:Op woensdag 12 juni 2013 @ 11:36 schreef Dubish het volgende:
[..]
Ja maar waarschijnlijk ben jij een Hippie, Alevi of een koerd.. Kies maar uit..
Dat mag allemaal.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:55 schreef Mercan het volgende:
Vier Turkse tv-zenders die verslag deden van de rellen op het Taksimplein in Istanbul, hebben een boete gekregen.
http://nos.nl/artikel/517217-boetes-voor-uitzenden-taksim.html
Aan de andere kant net zoveel soennitische Koerden die gewoon AKP stemmen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:54 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Ja, want de CHP-partij, de kemalisten (grotendeels seculiere sociaaldemocratische Turkse soennitische moslims) is "Koerdisch" of alevitisch..... Ja, hoor.
Dat er ook alevieten en de Koerdische BDP meedemonstreren is logisch. Enkele miljoenen Koerden zijn alevitisch en pro-seculier, maar niet-CHP. Zij voelen zich bedreigd door de soennitische islamistische retoriek van Erdogan tegen alevieten, secularisten en tegen alawieten (Turks-Arabische alawieten in Adana en Hatay).
Dat is allemaal wel wat gesimplificeerd met wat conspiracy. Er is een groep die roept dat de Akp in dienst van de Amerikanen handelt en daarom naar een islamitische inrichting wil om de Amerikanen te pleasen oid en nog wel 30 jaar aan blijft.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:06 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Dat mag allemaal.
Saoedi-Arabië, Bahrein en Qatar, wahabitische islamistische Golfdictaturen, mogen ook onthoofden en jihadisten steunen en radicale moskeeën bouwen hier, zolang zij maar Amerikaanse en NAVO-vloten en troepen accepteren. Zolang ze maar olie leveren voor papieren dollars of digitale dollar-eentjes-nulletjes.
Turkije is onder Erdogan ook een marionettenstaat geworden om het seculiere (pro-Russische, pro-Iraanse, pro-Chinese, pro-Venezuelaanse, pro-Cubaanse, pro-Uruguayaanse) Syrië van de alawitische seculiere oogarts en socialistische autoritaire President Dr. Bashar al-Assad te vernietigen. Ook Syrische burgers zijn niet belangrijk, die worden door onze gefinancierde NAVO-huurlingen uit Libië, Marokko en door Al Nusra-jihadisten en VSL-rebellen volop onthoofd en verjaagd.
Onze NOS bericht dan braaf dat "Bashar" dat heeft gedaan.
Ook worden de massaprotesten in Turkije niet volledig gebracht. Wel even, men kon het niet negeren. Maar de Nederlands media brengen niets over Reyhanli. Ook Bram Vermeulen herhaalt op twitter alleen de versies van het AKP-regime.
Sterker nog, de Koerden stemmen massaal AKP en de "seculiere" Koerden die niet AKP stemmen zijn bijna verwaarloosbaar.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:23 schreef Che_ het volgende:
[..]
Aan de andere kant net zoveel soennitische Koerden die gewoon AKP stemmen.
Opstand nu heeft niks maar dan ook niks te maken met USA .... het is het volk dat uit zichzelf in opstand is gekomen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat is allemaal wel wat gesimplificeerd met wat conspiracy. Er is een groep die roept dat de Akp in dienst van de Amerikanen handelt en daarom naar een islamitische inrichting wil om de Amerikanen te pleasen oid en nog wel 30 jaar aan blijft.
Een andere groep of dezelfde beweert nu dat een evt revolutie "precies" is wat de Amerikanen willen.. Ja wat is 't nou? volgens mij is het vooral veel fantasie. Conspiracy fans krijgen altijd hun zin en als ze t niet krijgen maken ze t wel. Er zijn belangen maar de belangen worden weleens overschat.
Wat Bram Vermeulen betreft: . De officiele verklaringen zijn wat landen en instellingen naar buiten brengen. Als deze niet kloppen zullen er kanttekeningen bijgezet worden, maar het is een thermometer die het gezonde of het zieke van een land laat zien. Iedereen kan daaruit zn conclusies trekken. Als beelden en beweringen niet matchen is het aan t volk daar wat uit op te maken en nu Erdogan en de AKP als bron gebruiken laat wel het beste zien wat de status van het land nu is.
Dat zie ik ook wel, ik ging op zijn verhaal in. Ik beweerde dat nietquote:Op woensdag 12 juni 2013 12:33 schreef Theoden het volgende:
[..]
Opstand nu heeft niks maar dan ook niks te maken met USA .... het is het volk dat uit zichzelf in opstand is gekomen.
I know! Sorry als het zo overkwamquote:Op woensdag 12 juni 2013 12:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat zie ik ook wel, ik ging op zijn verhaal in. Ik beweerde dat niet
Kloptquote:Op woensdag 12 juni 2013 12:33 schreef De_Guidance het volgende:
Ach iedereen is boos op Bram, ook veel Erdogan voorstanders. Hij kan het überhaupt niet goed doen denk ik.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:01 schreef Theoden het volgende:
[ afbeelding ]
En dit is Ankara.
Door zijn aanpak van gisteren heeft hij nu nog een groep tegen zich weten te krijgen, namelijk de advocaten van het land.
Good job.
trieste bendequote:Op woensdag 12 juni 2013 13:16 schreef Theoden het volgende:
https://fbcdn-video-a.aka(...)2f51c62b768923299270
Mensen die niet zeuren over de gruweldaden van de politie, maar wel gaan zeiken dat mensen hier met schoenen naar binnen waren gegaan en een blikje bier bij zich hadden![]()
![]()
Kan je dit er aub gewoon buitenhouden? Ik ben tegen Erdogan, maar jij maakt er echt een sport van om alle omsamenhangende dingen bijelkaar te rapen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:20 schreef Veldkamp het volgende:
Heeft iemand beelden van de (bloediger) demonstraties en politierepressie in de zuidelijke steden Adana en Antakya?
Zeker in Hatay is de meerderheid van de bevolking Erdogan en vooral de buitenlandse jihadisten, terroristen en andere Syrische en niet-Syrische rebellen en hun kampementen zat. Dat was al in 2012 zo in de zomer, liet Bram Vermeulen zien in zijn serie.
Dit doen Erdogans anti_Assad-rebellen overigens tegen kinderen in Aleppo:
Ik snap echt niet waarom de advocaten erbij zijn betrokken door Erdoğan. Is daar al wat meer over bekend?quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:01 schreef Theoden het volgende:
[ afbeelding ]
En dit is Ankara.
Door zijn aanpak van gisteren heeft hij nu nog een groep tegen zich weten te krijgen, namelijk de advocaten van het land.
Good job.
Hm, ik had m'n twijfels nog na Gül's uitspraken over democratie dat hij evt. wat kon betekenen voor dit land in deze situatie, maar gezien z'n persoonlijke geschiedenis en na dit antwoord kan ik wel opmaken dat Gül een goedzak zonder ruggegraat is. Een aardige oom maar geen leider die voor een doorbraak kan zorgen. Hij heeft nog niet al z'n krediet verspeelt alleen zie ik van zijn kant geen opening tot iets beters,quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:19 schreef Theoden het volgende:
CHP had trouwens aan Gul gevraagd om de leiders van alle partijen bijeen te roepen om in gesprek te gaan.
Zijn antwoord was: "Ik zie hier geen noodzaak toe"
Dat zeggen ze ook over Syriëquote:Op woensdag 12 juni 2013 12:33 schreef Theoden het volgende:
[..]
Opstand nu heeft niks maar dan ook niks te maken met USA .... het is het volk dat uit zichzelf in opstand is gekomen.
Niks waar ik zeker van weet dat het waar is. Laatste wat ik hoorde was dat ze aan het protesteren waren, maar geen idee of dat op Taksim of binnen was.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik snap echt niet waarom de advocaten erbij zijn betrokken door Erdoğan. Is daar al wat meer over bekend?
Aan de terroristen tegen seculier Syrië is Erdogan een van de belangrijkste schuldigen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:22 schreef Theoden het volgende:
[..]
Kan je dit er aub gewoon buitenhouden? Ik ben tegen Erdogan, maar jij maakt er echt een sport van om alle omsamenhangende dingen bijelkaar te rapen.
Syrië is niet te vergelijken met Turkije ... maar ik mag hopen dat je dat al wistquote:Op woensdag 12 juni 2013 13:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zeggen ze ook over Syrië
In Adana en Antakya kun je deze twee met elkaar vermengen.. Maar daar gaat dat hele Gezi Park niet om. Syrie heeft hier niets mee te maken.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:37 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Aan de terroristen tegen seculier Syrië is Erdogan een van de belangrijkste schuldigen.
Naast Saoedi-Arabië, Qatar, Al Qaida in Irak, Sjeik Assir in Libanon, Saad Hariri en de Moslimbroederschap natuurlijk. Maar Erdogan ook en daarmee ook zijn Turkse binnenlandse veiligheidsdiensten.
In Adana en Antakya en ook in Nederland wapperden Syrische vlaggen en beeltenissen van President Assad vrolijk bij de demonstraties tegen Erdogan en tegen het AKP-islamisme mee, hoor.
Het heeft er wel mee te maken.
Ik gooi niets door elkaar.
Alsof het alleen om een Gezipark of bomen of alleen om Atatürk gaat. Wel om Atatürk natuurlijk, want de beeltenissen waren altijd Assad en Atatürk naast altijd. (Beide secularisten die streden tegen binnenlandse opstanden en tegen buitenlandse veelvoud aan machtige staten.)
Nee, niet te vergelijken, maar wel met elkaar in relatie. Turkije is veel vroeger gedemocratiseerd.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:38 schreef Theoden het volgende:
[..]
Syrië is niet te vergelijken met Turkije ... maar ik mag hopen dat je dat al wist
"Egypte is geen Tunesiëquote:Op woensdag 12 juni 2013 13:38 schreef Theoden het volgende:
[..]
Syrië is niet te vergelijken met Turkije ... maar ik mag hopen dat je dat al wist
Turkije is geen Arabische dictatuur nee.. Wat bazel jij.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"Egypte is geen Tunesië
"Syrie is geen Libie"
"Turkije is geen Arabische dictatuur"
Ook het Amerikaanse regime gaat ten onder, wat is je punt? Denk je nou echt dat ik voor- en dus tegen) bepaalde overheden ben? Ik kies altijd voor de bevolking.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Turkije is geen Arabische dictatuur nee.. Wat bazel jij.
Of is dit ook een Arabische dictatuur?
Een van de politieke truukjes in ieder land is de verdeel en heers methode. Dat middel is zo vaak misbruik dat bijna ieder land (Nederland, USA, Congo) sterk verdeeld is en verkiezingen nauwelijks meer zin hebben.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:44 schreef Beathoven het volgende:
Als Gül niet competent genoeg is om partijen bijelkaar te brengen wie dan wel?. Het is nu een beetje Erdogan en z'n geslonken aanhang tegen 't hele land aan 't worden zo langzamerhand.
Mogelijkheden tot democratische oplossingen vervagen nu zelfs advocaten al tot criminelen worden bestempelt en hardere oplossingen komen zo langzamerhand in de lijn van de geschiedenis van dit alles toch wel in zicht na Gezi dat compleet vreedzaam begon en.. in een normale democratie.. vreedzaam had moeten eindigen.
Je kunt het een dictatuur noemen. Doe wat je wil. Vermijd het woord Arabisch wil je. Wij zijn geen Arabieren.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ook het Amerikaanse regime gaat ten onder, wat is je punt? Denk je nou echt dat ik voor- en dus tegen) bepaalde overheden ben? Ik kies altijd voor de bevolking.
quote:
Ik ken Wilco persoonlijk, ben zelf ook Nederlander hier en weet wat hij bedoeld. De tweede reactie op zijn stuk onderstreept zijn stuk eigenlijk dubbel:quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:42 schreef Veldkamp het volgende:
Een interessant stuk van Wilco van Herpen in Hürriyet:
http://www.hurriyetdailyn(...)=48615&NewsCatID=379
"Ik voel mij plotseling weer een echte vreemdeling in Turkije, een land waar ik mij al 14 jaar thuis voelde."
Ach gut, een gevoeligheidje. En daardoor verlies je je discussie vaardigheden? Nep-Arabieren.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:50 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je kunt het een dictatuur noemen. Doe wat je wil. Vermijd het woord Arabisch wil je. Wij zijn geen Arabieren.
Hoe ben ik mijn vaardigheden tot discussie dan zojuist veloren?quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ach gut, een gevoeligheidje. En daardoor verlies je je discussie vaardigheden? Nep-Arabieren.
Ja.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hoe ben ik mijn vaardigheden tot discussie dan zojuist veloren?
quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Turkije is geen Arabische dictatuur nee.. Wat bazel jij.
Of is dit ook een Arabische dictatuur?
Dit geeft geen antwoord op mijn vraag. Wat ik meen te zeggen is dat deze vorm van geweld ook in niet Arabische landen plaatsvindt. Ik begrijp dan ook niet waarom jij de behoefte hebt overal het woord Arabisch in te plaatsen.quote:
Vanwege de Arabische lente. Vanwege het feit dat iedereen een argument heeft waarom hun revolutie/opstand/rellen anders is. En vanwege het feit dat ze daar ongelijk in hebben.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:56 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dit geeft geen antwoord op mijn vraag. Wat ik meen te zeggen is dat deze vorm van geweld ook in niet Arabische landen plaatsvinden. Ik begrijp dan ook niet waarom jij de behoefte hebt overal het woord Arabisch in te plaatsen.
Als mijn reply mijn gebrek aan kunnen discussieren aantoont, so be it.
Ik hou niet van simplificatie.. Protesten en onrust in een land met moslims = Arabische lentequote:Op woensdag 12 juni 2013 13:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vanwege de Arabische lente. Vanwege het feit dat iedereen een argument heeft waarom hun revolutie/opstand/rellen anders is. En vanwege het feit dat ze daar ongelijk in hebben.
Ik vraag mij af hoe je een revolutie in een niet-Arabisch land een Arabische revolutie wil noemen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vanwege de Arabische lente. Vanwege het feit dat iedereen een argument heeft waarom hun revolutie/opstand/rellen anders is. En vanwege het feit dat ze daar ongelijk in hebben.
Erdogan had niet eens een grote stap hoeven te zetten dan alleen gesprekken met demonstrantenleiders en enkele cosmetische beloften rondom dit plein.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:46 schreef Theoden het volgende:
Er zijn nu dus (tot 10 juni 18:00)
Bijna 5000 gewonden, waarvan 53 zwaar gewond, 7 in levensgevaar en 10 mensen die 1 of 2 ogen zijn kwijtgeraakt.
en 4 doden ... Echt knap dat een protest om een park zo uit de hand is gelopen omdat een premier van een land niet 1 stap richting zijn volk kan/wil zetten
Turkije is een 50-50, het oosten heeft een typische Arabische cultuur met lichtelijke Europese invloeden, het westen is een mix van Europees en Arabisch. Misschien dat 't half opgaat. Maar goed, 't is zoiets als de wereld beschrijven. Misschien dat 't in een boek iets beter kan worden gevangen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:08 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik vraag mij af hoe je een revolutie in een niet-Arabisch land een Arabische revolutie wil noemen.
Occupy was geïnspireerd door o.a. de Arabische Lente.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:08 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik vraag mij af hoe je een revolutie in een niet-Arabisch land een Arabische revolutie wil noemen.
En sowieso zijn Turken een mix van Arabieren en volkeren uit het verre Oosten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Turkije is een 50-50, het oosten heeft een typische Arabische cultuur met lichtelijke Europese invloeden, het westen is een mix van Europees en Arabisch. Misschien dat 't half opgaat. Maar goed, 't is zoiets als de wereld beschrijven. Misschien dat 't in een boek iets beter kan worden gevangen.
Het Turkse volk is een mengsel van geïslamiseerde Grieken, geïslamiseerde Armeniërs, geïslamiseerde Arabieren en geïslamiseerde Koerden, geïslamiseerde Bulgaren (in Thracië rondom Istanbul), met een 20 % (in de 11e eeuw) geïmmigreerde Turkstalige Oejgoezische en later Ottomaanse elite die de cultuur en islamitische religie bepaalde.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Turkije is een 50-50, het oosten heeft een typische Arabische cultuur, het westen is een mix van Europees en Arabisch. Misschien dat 't half opgaat.
Arabieren niet zozeer (alleen in Hatay, Adana en de Zuidoostelijke Turkse huidige Koerdische gebieden misschien), veel meer geïslamiseerde Grieken, Georgiërs, Armeniërs, Bulgaren en zelfs Goten en Krimtataren. Slechts 20 % van het Turkse DNA blijkt (maximaal) afkomstig uit Centraal-Azië, waar de Turkse taal vandaan komt. Ook in Azerbaidzjan (Turkstalig) blijkt slechts 30 % daarvandaan te komen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:13 schreef Che_ het volgende:
[..]
En sowieso zijn Turken een mix van Arabieren en volkeren uit het verre Oosten.
Ok, heb je hiervan resultaten van een onderzoek onder de Koerden?quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:14 schreef Veldkamp het volgende:
Ooit AKP, maar na deze weken niet meer.
Conservatieve Koerdische soennitische moslims zijn het niet eens met de steun aan Al Nusra en VSL in Syrische proxy-oorlog.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:16 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ok, heb je hiervan resultaten van een onderzoek onder de Koerden?
Dwang... Ik weet niet welke geschiedenisboeken je hebt gelezen, maar christenen dwingen om moslim te worden is amper voorgekomen in de islamitische wereld.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:16 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Arabieren niet zozeer (alleen in Hatay, Adana en de Zuidoostelijke Turkse huidige Koerdische gebieden misschien), veel meer geïslamiseerde Grieken, Georgiërs, Armeniërs, Bulgaren en zelfs Goten en Krimtataren. Slechts 20 % van het Turkse DNA blijkt (maximaal) afkomstig uit Centraal-Azië, waar de Turkse taal vandaan komt. Ook in Azerbaidzjan (Turkstalig) blijkt slechts 30 % daarvandaan te komen.
Veel Turken zullen het niet leuk vinden, maar velen hebben Griekse en Armeense voorouders gehad die zich tot islam bekeerden. Al dan niet onder Ottomaanse of andere dwang.
Ok, heb je hiervan resultaten van een onderzoek onder de Koerden?quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:17 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Conservatieve Koerdische soennitische moslims zijn het niet eens met de steun aan Al Nusra en VSL in Syrische proxy-oorlog.
En ook willen zij niet door AKP-aanhangers met "hippies en alevieten" in één adem genoemd worden.
Ze zullen gaan zweven. Lees Hürriyets artikelen maar.
Ik lees ook Zaman, echt AKP-blaadje.
Van oorsprong waren de Turken dat wel maar de inwoners van Turkije hebben ieder hun eigen stukje geschiedenis dat vaak regionaal is bepaald. Daarbij speelt ook mee dat jongeren zich ontwikkelen en met de rest van de wereld willen meekomen. Soms worden ze progressiever en soms conservatiever, afhankelijk van waar ze in het land leven, de persoonlijke keuzes die ze maken en met welke culturen ze opgroeien.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:13 schreef Che_ het volgende:
[..]
En sowieso zijn Turken een mix van Arabieren en volkeren uit het verre Oosten.
Inmiddels in het ziekenhuis belandt. http://webtv.hurriyet.com(...)neye-kaldirildi.aspx.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ze heeft haar bloedgroep op haar arm geschreven. Slimme teyze.
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk door al het gas dat gebruikt is.quote:gazından etkilendiği tahmin edilen protestocu teyze, baygın halde sedye üzerinde hastaneye kaldırıldı.
Als moslim geloof je de feiten toch niet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:19 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dwang... Ik weet niet welke geschiedenisboeken je hebt gelezen, maar christenen dwingen om moslim te worden is amper voorgekomen in de islamitische wereld.
quote:Often, credit card advertisements in Turkish media are filled with content which mention very little of product-relevant information. Their advertisement content is often diluted with humor, which parodies talking animals (i.e. BonusCard by Garanti Bank), dancing babies, use of ethnic comedy such as accentuating various Turkish dialects and foreign languages and the popularity of the successful commercials often exceed the brand recognition and reputation of credit card. Local and international celebrity appearances (i.e. Shop&Miles by Garanti Bank) are also quite common as well as skits which associate the card as a class and status symbol (i.e. Axess and American Express by Akbank.
Ik denk eerder aan Ceaucescu bij die toespraak (legercoup tegen de Roemeense dictator door zijn eigen generaals, met steun van Amerikanen en toestemming Moskou) of de stalinistische en communistische, ooit oppermachtige Stasi-generaal en staatsraad Erich Mielke in de communistische DDR na de val van de Muur (9 november 1989) op 13 november 1989 voor het (eindelijk vrijere) parlement.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:32 schreef Theoden het volgende:
[ afbeelding ]
Als Gul dit echt gezegd heeft is het wel erger dan ik gedacht had .... jezus man.
"De politie heeft geen wapens of wapenstokken. Dat soort dingen zie je alleen maar in New York"
Say what? Geloven ze zelf nog in al hun leugens?
heb je ook meer actuele bijdrages zoals dat stuk van Wilco o.i.d.?quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:28 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
...
Toch sprak Sultan Selim I in 1514, vlak voor de massamoord op 40.000 Turkse en Koerdisch-Zaza
Je verbaast me met "oosten van Turkije heeft typische Arabische cultuur", kan je voorbeelden geven? Turken zijn misschien wel Moslim zoals veel Arabieren maar hebben echt een andere cultuur en mentaliteit, en als ik hen was zou ik dat ook zo houden. Maar dat terzijde.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:10 schreef Beathoven het volgende:
Turkije is een 50-50, het oosten heeft een typische Arabische cultuur met lichtelijke Europese invloeden, het westen is een mix van Europees en Arabisch. Misschien dat 't half opgaat. Maar goed, 't is zoiets als de wereld beschrijven. Misschien dat 't in een boek iets beter kan worden gevangen.
Ze spoten zelfs vrouwen in hun bh's en bejaarden gericht in hun ogen in Istanbul. Of die gehandicapte man.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:37 schreef Theoden het volgende:
Dit wordt met de minuut gekker:
Gouverneur van Istanbul: Ja, we hebben wat traangas gebruikt, maar ze gebruikten rookbommen om het erger te laten lijken
Van alle religies heeft de Islam juist het minst mensen gedwongen te bekeren. Geloof het of niet. Is het voorgekomen? Ja, maar in verhouding met aantal keren en de duur van het Islamitische Rijk is het verwaarloosbaar.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:28 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Als moslim geloof je de feiten toch niet.
Er zijn periodes van verdraagzaamheid geweest, maar altijd was er de jizya (speciale belasting). Altijd waren er pesterijen, christenen konden geen hoge posities meer krijgen.
Systematisch werden Centraal-Aziatische Turkse stammen en Turkmenen uit Irak in Griekse centraal-Anatolische nederzettingen geplaatst.
Gedwongen islamisering is vaak voorgekomen op verschillende manier.
De miljoenen Christenen waren gewoon te veel om allen met zwaard te bekeren, maar in veel gebieden gebeurde dat wel degelijk. Net zoals in Andalusië (Spanje) lukte het tot de 19e eeuwse en 20e eeuwse genocides en massamoorden nooit om het Ottomaanse Rijk van christenen te zuiveren.
Niet alleen Christenen, vooral ook sjiitische moslims en alevieten werden vervolgd en gedwongen bekeerd of vermoord.
Toch sprak Sultan Selim I in 1514, vlak voor de massamoord op 40.000 Turkse en Koerdisch-Zaza alevieten in centraal Anatolië: "De hemelse beloning voor het doden van een Aleviet is 70 maal groter dan de beloning voor het doden van een Christen!"
Dit toont wel de rechteloosheid aan die christenen uiteindelijk ook hadden, ook al erkent de islam het jodendom en christendom formeel wel als "religies van het boek" en eist tolerantie, als ze maar torenhoge belasting betalen.
Toen Grieken, Serviërs, Kroaten, Bulgaren en andere christelijke onderworpen volken geen jizya konden betalen, werden ze afgeslacht door de Turken. Doorheen eeuwen. Ook mochten vrijwel nooit kerken hersteld worden, dat moest met speciale toestemming (nu probeert de Moslimbroederschap datzelfde tegen Koptische Christelijke oer-inwoners van Egypte te doen) en met torenhoge nieuwe steekpenningen. Langzaam maar zeker verlieten de onderdrukte Christenen zo hun voorouderlijke gebieden, als vluchtelingen naar Libanon of West-Europa of Italië of naar Hongarije, Rusland en Roemenië.
Fatwa uit 1512.quote:Ey Müslümanlar bilin ve haberdar olun ki, reisleri Erdebiloğlu İsmail olan Kızılbaş topluluğu, Peygamberimizin şeriatını, sünnetini, İslam dinini, din ilmini, iyiyi ve doğruyu beyan eden Kuran'ı küçük gördüler. Yüce Tanrı'nın yasakladığı günahlara helal gözü ile baktılar. Kutsal Kuran'ı, öteki din kitaplarını tahkir ettiler ve onları ateşe atarak yaktılar. Hatta kendi melun reislerini Tanrı yerine koyup ona secde ettiler. Hazreti Ebu Bekir'e, Hazreti Ömer'e söğüp, onların halifeliklerini inkar ettiler. Peygamberimizin karısı Ayşe anamıza iftira ettiler ve sövdüler. Peygamberimizin şeriatını ve İslam dinini ortadan kaldırmayı düşündüler. Onların burada bahsedilen ve bunlara benzeyen öteki kötü sözleri ve hareketleri benim ve öteki bütün İslam dininin alimleri tarafından açıkça bilinmektedir. Bu nedenlerden ötürü şeriat hükmünün ve kitaplarımızın verdiği haklarla, bu topluluğun kafirler ve dinsizler topluluğu olduğuna dair fetva verdik. Onlara sempati gösteren, batıl dinlerini kabul eden ve yardımcı olanlar da kafir ve dinsizdirler. Bu gibi kimselerin topluluğunu dağıtmak bütün Müslümanlar'ın vazifesidir. Bu arada, Müslümanlar'dan ölen kutsal şehitlerin yeri cenneti ala'dır. O kafirlerden ölenler ise, hakir olup cehennemin dibinde yer tutacaklardır. Bu topluluğun durumu kafirlerin (kitap sahibi Hristiyan ve Yahudiler'in) halinden daha kötüdür. Bu topluluğun kestiği veya gerek şahinle gerek ok ile gerekse köpek ile avladığı hayvanlar murdardır. Onların gerek kendi aralarında gerekse başka topluluklarla yaptıkları evlenmeler muteber değildir. Bunlara miras bırakılmaz. Sadece İslam'ın Sultanı'nın, onlara ait kasaba varsa, o kasabanın bütün insanlarını öldürüp mallarını, miraslarını, evlatlarını alma hakkı vardır. Ancak bu mallar İslam'ın Gazileri arasında taksim edilmelidir. Bu toplamadan sonra onların tövbe ve nedametlerine inanmamalı ve hepsi öldürülmelidir. Hatta bu şehirde onlardan olduğu bilinen veya onlarla birlik olduğu tesbit edilen kimse öldürülmelidir. Bu türlü topluluk hem kafir ve imansız hem de kötülük yapan kimselerdir. Bu iki sebepten onların öldürülmesi vacibdir. Dine yardım edenlere Allah yardım eder, Müslümana kötülük yapanlara Allah da kötülük eder
Je gaat wel beetje tekort door de bocht, je moet het in historisch perspectief zien. Toendertijd had men het over het algemeen niet slecht onder Ottomanen, itt andere (bijv West-Europese) rijken en hoe zij met religieuze minderheden omgingen bijv.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:28 schreef Veldkamp het volgende:
....
Dit toont wel de rechteloosheid aan die christenen uiteindelijk ook hadden, ook al erkent de islam het jodendom en christendom formeel wel als "religies van het boek" en eist tolerantie, als ze maar torenhoge belasting betalen.
....
quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:34 schreef Ambipur het volgende:
Che even snel.
Zijn conclusie vermeldt het volgende:
Door explosieve groei van creditcards en consumptieve kredieten, bevinden consumenten zich in langlopende schulden, waar ze niet aan lijken te ontsnappen ivm absurd hoge rentepercentages op hun schulden. Consumenten zien vaak niet de gevolgen van hun schulden/niet afbetalen van schulden. Crisis van 2001 heeft ervoor gezorgd dat spaargelden van vooral lager en middeninkomen klassen compleet is verdampt. Hoewel cc houders zelf verantwoordelijkheid zijn voor de aankopen die zij doen met hun creditcard, is het niet in het algemene macro-economische belang van de gemeenschap om financiële instellingen zelfregulerend te laten zijn betreffende limieten/rovende rentepercentages op de cc houders. Dit is niet alleen in het belang van cc houders maar ook voor de financiële instituten, gezien dit het lange termijn macro-economische stabiliteit zou bewaren, door het bewaken van de betalingsmogelijkheden van de cc houders. De regering heeft hier (beschermen consumenten + financiële veiligheid) een belangrijke proactieve rol in.
Oftewel; mensen geven geld uit die zij niet hebben. Ze schaffen creditcards aan om hun andere creditcard schulden af te lossen. Er wordt geen rekening gehouden met inkomens of andere creditcards. Overheid beschermt haar burger niet hierin. Dit zou volgens schrijver verklaard kunnen worden omdat de overheid eigenlijk graag creditcard transacties zien, ipv de niet-officiele/niet geregistreerde transacties. (Zijn er veel)
Lees zijn tekst maar. Vond het allemaal wel logisch. Om nu alles te vermelden leek mij niet handig. Zijn tabellen geven ook wat weer.
Deze vond ik trouwens wel erg herkenbaar:
[..]
Als je richting Urfa / Haran en Hatay gaat wordt dit straatbeeld iets gemiddelder. Er wordt gezegd 'het is koerdisch' er wordt gezegd 'nee, 't is arabisch' maar dit is 't gemiddelde met z'n vele Arabische toeristen die de cultuur daar een beetje mede bepalen. De familietradities zijn anders, de dansen zijn anders en de algemene cultuur is daar anders. Turkije laat zich moeilijk over 1 kam scheren. Deze wereldquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Je verbaast me met "oosten van Turkije heeft typische Arabische cultuur", kan je voorbeelden geven? Turken zijn misschien wel Moslim zoals veel Arabieren maar hebben echt een andere cultuur en mentaliteit, en als ik hen was zou ik dat ook zo houden. Maar dat terzijde.
Ontvoeringen, Jannitsaren, slachtpartijen en willekeurige rechteloosheid van andersdenkenden waren geen onderdeel van de West-Europese rijken. Die lieten andersgelovigen wegreizen. Ook ging het in West-Europa om inheemse volken die onderling ruzieden, niet om nieuwe binnendringers (niet om invasie van andere volken of machthebbers met andere nationaliteit).quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:43 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Je gaat wel beetje tekort door de bocht, je moet het in historisch perspectief zien. Toendertijd had men het over het algemeen niet slecht onder Ottomanen, itt andere (bijv West-Europese) rijken en hoe zij met religieuze minderheden omgingen bijv.
Ik ben niet tegen een rol voor religie in het publieke domein van de overheid. Helemaal niet tegen.quote:Het probleem is dat sommige Moslims hetzelfde concept ook vandaag de dag willen toepassen, dus onderscheid op basis van religie. En dat geldt voornamelijk voor Islamisten. Zij kunnen niet inzien dat het anno 2013 niet meer wordt geaccepteerd als een staat op basis van religie regeert en daarmee alle religieuze minderheden dus buitensluit. Vandaar die eeuwige worsteling in veel Islamitische landen, "wel of niet seculier? zo niet, waar stopt de rol van de Islam? Wat voor onderdanen die de Islam van de staat helemaal niet delen omdat ze van een andere stroming zijn? Hoever mogen zij gaan voordat zij zich gedeisd moeten houden en schikken naar de meerderheidsislam" etc etc..... constant wordt er aan het fundament van de staat gevreten en bediscussieerd. Terwijl andere landen dat proces al "duizend jaar voorbij zijn" (beetje gechargeerd dan).
Ik ken Turkije niet maar weet wel dat het bekend is dat er in Hatay veel Arabieren wonen, vandaar dat Syrie het ooit claimde. Dat lijkt me niet zo'n goed voorbeeld om "50% van het Oosten" te stellen. Sowieso zijn de Koerden ook niet te vergelijken met Arabieren en zij wonen veelal in het Oosten dacht ik. In het algemeen zijn Turken (met alle verschillen daarin) echt anders dan Arabieren naar mijn mening zowel qua cultuur, levensopvatting als mentaliteit.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:47 schreef Beathoven het volgende:
Als je richting Urfa / Haran en Hatay gaat wordt dit straatbeeld iets gemiddelder.
Urfa en Hatay kun je echt NIET vergelijken!quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als je richting Urfa / Haran en Hatay gaat wordt dit straatbeeld iets gemiddelder. Er wordt gezegd 'het is koerdisch' er wordt gezegd 'nee, 't is arabisch' maar dit is 't gemiddelde met z'n vele Arabische toeristen die de cultuur daar een beetje mede bepalen. De familietradities zijn anders, de dansen zijn anders en de algemene cultuur is daar anders. Turkije laat zich moeilijk over 1 kam scheren. Deze wereld
[ afbeelding ]
is een andere wereld dan deze:
[ afbeelding ]
De reden dat ik dit iedere keer er bij betrek is dat mensen dit ook moeten zien.. Welvaart gaat niet alleen om snelwegen en wat bouwwerken. Ik ben echt bang voor een volgende economische dip in Turkije.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:45 schreef Che_ het volgende:
[..]![]()
Maar dit creditcardgebeuren gebeurt ook op grote schaal in de States bijvoorbeeld en daar hoor ik ook weinig mensen over. Maar sowieso doet het niks af aan de vooruitgang die Erdogan heeft geboekt, want dit verhaal over de cc hoor je vaak als tegenargumenten zodoende aan de andere positieve dingen wordt afgedaan. En sowieso, die man kan niet in 10 jaar al die puinhoop oplossen wat door de voorgaande partijen was gemaakt. Elke regering heeft zijn zwakke punten.
Ik kom uit het oosten. Hell to the NO dat wij een Arabische invoed hebben. Ik denk dat hij doelt op gebieden als Van ofzo.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Je verbaast me met "oosten van Turkije heeft typische Arabische cultuur", kan je voorbeelden geven? Turken zijn misschien wel Moslim zoals veel Arabieren maar hebben echt een andere cultuur en mentaliteit, en als ik hen was zou ik dat ook zo houden. Maar dat terzijde.
Hatay (provincie) was tot 1938 gewoon deel van Syrië, hoor.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:51 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik ken Turkije niet maar weet wel dat het bekend is dat er in Hatay veel Arabieren wonen, vandaar dat Syrie het ooit claimde. Dat lijkt me niet zo'n goed voorbeeld om "50% van het Oosten" te stellen. Sowieso zijn de Koerden ook niet te vergelijken met Arabieren en zij wonen veelal in het Oosten dacht ik. In het algemeen zijn Turken (met alle verschillen daarin) echt anders dan Arabieren naar mijn mening zowel qua cultuur, levensopvatting als mentaliteit.
Niet. Het gebeurde ook in Erzincanquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:54 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Urfa enz. wel. Dat klopt. Daar zijn ook alle Armenen verdwenen en afgeslacht.
Laten we zeggen dat ze in het oosten wat meer verbonden zijn met de regio eromheen en in het westen wat meer tegen Europa hangen. Waar de overgangen tussen culturen precies zitten laat ik erbuiten. En omdat het een land is verhuist er weleens een groep van hier naar daar en omgekeerd en daartussen in heb je weleens een progressieve of conservatieve stad met weer een eigen stuk geschiedenis.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:51 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik ken Turkije niet maar weet wel dat het bekend is dat er in Hatay veel Arabieren wonen, vandaar dat Syrie het ooit claimde. Dat lijkt me niet zo'n goed voorbeeld om "50% van het Oosten" te stellen. Sowieso zijn de Koerden ook niet te vergelijken met Arabieren en zij wonen veelal in het Oosten dacht ik. In het algemeen zijn Turken (met alle verschillen daarin) echt anders dan Arabieren naar mijn mening zowel qua cultuur, levensopvatting als mentaliteit.
Ik ook. Turkije zou beter op toerisme, veiligheid en verdraagzaamheid inzetten. Alcoholverboden helpen echt niet. Erdogan gooit de eigen ruiten in, nu. En alle Turken zullen lijden helaas.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
De reden dat ik dit iedere keer er bij betrek is dat mensen dit ook moeten zien.. Welvaart gaat niet alleen om snelwegen en wat bouwwerken. Ik ben echt bang voor een volgende economische dip in Turkije.Bang voor de gevolgen voor de bevolking welteverstaan.
Van was tot 1916 een zeer Armeens en christelijk gebied, met Koerdische minderheid. Nu Koerdisch en soennitisch. Zeker niet Arabischtalig, wel "woestijns" of achtergebleven misschien deels.quote:Ik kom uit het oosten. Hell to the NO dat wij een Arabische invoed hebben. Ik denk dat hij doelt op gebieden als Van ofzo.
Er zijn al tientallen doden door AKP-knokploegen en Erdogans politiekogels, aldus oppositie-activisten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:00 schreef Theoden het volgende:
Die gast die een paar dagen geleden was neergeschoten in Ankara schijnt overleden te zijn.
Turkije heeft een proxy-burgeroorlog in Syrië waarmee het zich actief bemoeit. Turkije heeft een economische kredietbubbel die nog niet eens gebarsten is (in Griekenland en Spanje al wel heftig deels). Turkije heeft een ideologische clash tussen secularisten en islamisten en andere minderheden om de macht.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:12 schreef aerdt het volgende:
Als je de rellen in Turkije dan toch met iets moet vergelijken dan kan je het beter vergelijken met de austerity riots is Griekenland, Spanje enz in plaats van met de Arabische lente.
Mensen willen niet zo zeer van een 'dictatoriaal regime' af, maar zijn het niet eens met het beleid dat de regering voert en de kant dat hun land opgaat.
Ik ben ook niet ervoor religie te verbieden in het publieke domein. Sowieso werkt dat niet en zeker niet in overwegend Islamitische landen. Islamitische landen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten hebben moeite om een juiste verhouding te vinden tussen rechtsstaat en Islam, dit hoeft niet ontkent te worden. En dan heb ik het over een verhouding waarin de bredere samenleving zich kan vinden of een algemene maatschappelijke consensus over kan vinden. Ik ga de problemen in Turkije niet verwarren met alleen de Islamitische inslag van de AK partij, want zo simpel is het niet/ Maar een deel van de discussie en onderliggende polarisatie (en angsten) in Turkije is precies hetzelfde in Egypte, Tunesie en zelfs in mindere mate in het conservatieve Libie (waar veel het eens zijn de sharia in de grondwet op te nemen). Waar begint en stopt de rol van de Islam bij de rechsstaat, en welke Islam hebben we het over? In een groot en pluriform land als Turkije (maar ook anderen in de regio) lijkt dat een (constante) strijd aangezien een ieder die rol anders ziet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:50 schreef Veldkamp het volgende:
Ik ben voor religieuze verdraagzaamheid en voor mensenrechten en voor het internationale volkenrecht. Dat heeft Erdogan geschonden. Van Syrië, van Syriërs, van de soevereine legitieme Syrische regering, van Duitsland (door Turken op te roepen níet te assimileren en niet Duits te worden), van Turkse demonstranten.
Turkse conservatieve soennitische moslims moeten wel ruimte krijgen. Ik heb Erdogan altijd fel verdedigd onder mijn vrienden, omdat hij vrouwen met hoofddoeken op de universiteit toestond. Dat vond ik zeer goed die beslissing, hoor. Erdogan begon goed, hij eindigt nu als oorlogsman, burgeroorlog, enz.
Over de massamoord op de christelijke Armeniërs? Of op christelijke Grieken of op alevieten?quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:57 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Niet. Het gebeurde ook in ErzincanMijn oma en de rest herinnerden zich daar wel wat over van de verhalen die zij te horen krijgen van haar moeder.
Hoge posities als in wat? In de Ottomaanse rijk bestonden de doktoren, architecten, bankeneigenaars toch voornamelijk uit christenen en joden. Zelfs begin de 20e eeuw waren alle treinmachinisten christen of joods.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:28 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Als moslim geloof je de feiten toch niet.
Er zijn periodes van verdraagzaamheid geweest, maar altijd was er de jizya (speciale belasting). Altijd waren er pesterijen, christenen konden geen hoge posities meer krijgen.
Dat was niet systematisch. Turkse stammen waren in het begin nomaden op paarden en sommige vestigden zich in Anatolië, dit was geen duister complot om Anatolie te islamiseren.quote:Systematisch werden Centraal-Aziatische Turkse stammen en Turkmenen uit Irak in Griekse centraal-Anatolische nederzettingen geplaatst.
Je hebt het over incidentele gebeurtenissen, dat ontken ik niet. Maar je overdrijft erg. Als de islamitische landen de christenen systematisch had gedwongen, dan waren er geen christenen meer over in de islamitische wereld. Zoals er geen moslims meer zijn in Zuid-Spanje, Sicilië, Malta, Krim, Zuid-Oekraïne en grote delen van Rusland; of zoals er geen natuurgodsdiensten meer zijn in Scandinavië en de Baltische landen.quote:Gedwongen islamisering is vaak voorgekomen op verschillende manier.
De miljoenen Christenen waren gewoon te veel om allen met zwaard te bekeren, maar in veel gebieden gebeurde dat wel degelijk. Net zoals in Andalusië (Spanje) lukte het tot de 19e eeuwse en 20e eeuwse genocides en massamoorden nooit om het Ottomaanse Rijk van christenen te zuiveren.
Niet alleen Christenen, vooral ook sjiitische moslims en alevieten werden vervolgd en gedwongen bekeerd of vermoord.
Toch sprak Sultan Selim I in 1514, vlak voor de massamoord op 40.000 Turkse en Koerdisch-Zaza alevieten in centraal Anatolië: "De hemelse beloning voor het doden van een Aleviet is 70 maal groter dan de beloning voor het doden van een Christen!"
Grieks-orthodoxe Patriach in Istanbul was gewoon open tot en met begin de 20e eeuw en de kerken mochten gewoon hun missen houden tot begin de 20e eeuw.quote:Toen Grieken, Serviërs, Kroaten, Bulgaren en andere christelijke onderworpen volken geen jizya konden betalen, werden ze afgeslacht door de Turken. Doorheen eeuwen. Ook mochten vrijwel nooit kerken hersteld worden, dat moest met speciale toestemming (nu probeert de Moslimbroederschap datzelfde tegen Koptische Christelijke oer-inwoners van Egypte te doen) en met torenhoge nieuwe steekpenningen. Langzaam maar zeker verlieten de onderdrukte Christenen zo hun voorouderlijke gebieden, als vluchtelingen naar Libanon of West-Europa of Italië of naar Hongarije, Rusland en Roemenië.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:07 schreef zarGon het volgende:
Allemaal leuk en wel, maar kunnen we terug naar het heden?
Graag ....quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:07 schreef zarGon het volgende:
Allemaal leuk en wel, maar kunnen we terug naar het heden?
Yeps. Ze waren niet gecharmeerd van Armeniers, hoorde ze ook wel eens over Russen praten? Die vonden ze het ergst.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:04 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Over de massamoord op de christelijke Armeniërs? Of op christelijke Grieken of op alevieten?
Interessant. Een tragedie zonder weerga in die regio. Nog veel erger dan het gruwelijke Israël-Palestina-verhaal zelfs.
Het standaardnationalistische vooroordeel en islamitische afkeer tegen Christenen? Armeniërs stonden echt niet allen met Russen aan een zijde.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:09 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Yeps. Ze waren niet gecharmeerd van Armeniers, hoorde ze ook wel eens over Russen praten? Die vonden ze het ergst.
De ondernemers zijn ook niet gekquote:Op woensdag 12 juni 2013 15:01 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Ik ook. Turkije zou beter op toerisme, veiligheid en verdraagzaamheid inzetten. Alcoholverboden helpen echt niet. Erdogan gooit de eigen ruiten in, nu. En alle Turken zullen lijden helaas.
Je weet dat ik Aleviet ben. Houd je standaard geneuzel over Islamieten voor je ja. Denk niet dat mijn grootouders en die daarvoor ook maar enig interessant hadden in Ottomaans/Soennietisch gezeik.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:10 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Het standaardnationalistische vooroordeel en islamitische afkeer tegen Christenen? Armeniërs stonden echt niet allen met Russen aan een zijde.
Niet voor 1860. Toen werd het Ottomaanse Rijk zwak en afhankelijk van het buitenland deels. Dus kregen Christenen met Franse taal en Duitse taal goede opleidingsmogelijkheden. Evenzo Joden, met hun contacten in Berlijn.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:07 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Hoge posities als in wat? In de Ottomaanse rijk bestonden de doktoren, architecten, bankeneigenaars toch voornamelijk uit christenen en joden. Zelfs begin de 20e eeuw waren alle treinmachinisten christen of joods.
Zeker, wel om te koloniseren en dus langzaam islamitischer te maken.quote:Dat was niet systematisch. Turkse stammen waren in het begin nomaden op paarden en sommige vestigden zich in Anatolië, dit was geen duister complot om Anatolie te islamiseren.
Ja, allemaal incidentjes. Miljoenen gedode Christenen of Christelijke vluchtelingen die voor de Ottomanen vluchtten (half Zuid-Italië sprak ooit Albanees als christelijk vluchteling voor de Ottomaanse onderdrukking).quote:Je hebt het over incidentele gebeurtenissen, dat ontken ik niet. Maar je overdrijft erg. Als de islamitische landen de christen systematisch had gedwongen, dan waren er geen christenen meer over in de islamitische wereld. Zoals er geen moslims meer zijn in Zuid-Spanje, Sicilië, Malta, Krim, Zuid-Oekraïne en grote delen van Rusland; of zoals er geen natuurgodsdiensten meer zijn in Scandinavië en de Baltische landen.
Dit is in strijd met zowel de historische wetenschap als met algemene feiten. Niet alleen nu worden christenen door moslims afgeslacht. Wel gebeurde het vroeger niet door takfiri-salafisten en loslopende jongeren, maar door de Ottomaanse en Arabische moslimvorsten zelf. Sommigen van deze adelijke islamitische vorsten waren inderdaad wel veel gematigder dan huidige islamisten/radicalen uit het gewone primitieve volk.quote:Dus het is onzin dat er te veel christen waren om door het zwaard te halen. De christen hebben zelf massaal door het zwaard gehaald en dus kan het wel. Maar het is niet massaal gebeurd in de islamitische wereld. Het gebeurde wel incidenteel.
Dat klopt. Er woonden er ook honderdduizenden in Thracië en Constantinopel. Alleen mochten de Grieken geen contacten onderhouden met het Westen.quote:Grieks-orthodoxe Patriach in Istanbul was gewoon open tot en met begin de 20e eeuw en de kerken mochten gewoon hun missen houden tot begin de 20e eeuw.
Libanon had door eigen Christelijke strijders, maronitische landheren en de Druzische prinsen (zetbazen van de Ottomanen) een religieus diverse overheid. Met autonomie.quote:Libanon behoorde tot het Ottomaanse rijk, dus dat is een redelijk scheef voorbeeld.
Dat klopt ook maar deels. Sommige Joden werden gedwongen geïslamiseerd of kozen hier zelf voor. Bijvoorbeeld de Dönme, en Zebbatai Zevi. In Thessaloníki.quote:We kunnen het ook hebben over hoe de Joden uit Spanje gevlucht waren tijdens de Spaanse inquisitie en dat ze niet welkom waren bij alle christelijke landen. Maar ze waren wel welkom in het Ottomaanse rijk. Volgens mij kregen ze zelf gratis land van de sultan om op te vestigen.
Soennitisch gezeik...? Niet netjes als je zelf niet aangevallen wil worden op je Alevitische afkomst.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:14 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je weet dat ik Aleviet ben. Houd je standaard geneuzel over Islamieten voor je ja. Denk niet dat mijn grootouders en die daarvoor ook maar enig interessant hadden in Ottomaans/Soennietisch gezeik.
Waar is je bron voor miljoenen gedode christenen en vluchtelingen? Ik betwijfel sterk dat Albanië bevolking van één miljoen had in dat tijdperk, als je vanuit gaat dat ze nu 3 miljoen inwoners hebben. De hele Balkan is redelijk dunbevolkt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:18 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Zeker, wel om te koloniseren en dus langzaam islamitischer te maken.
[..]
Ja, allemaal incidentjes. Miljoenen gedode Christenen of Christelijke vluchtelingen die voor de Ottomanen vluchtten (half Zuid-Italië sprak ooit Albanees als christelijk vluchteling voor de Ottomaanse onderdrukking).
Incidenten.... Tuurlijk.
Hetzelfde geldt voor de Hongaren in het Ottomaanse Rijk. Werden ze verbannen uit hun land? Bovendien waren in 1609 de moslims in Zuid-Spanje teruggedrongen tot Grenada, dus het is normaal dat ze de verloren gebieden tijdens de Reconquista terug wilden veroveren.quote:De moslims in Zuid-Spanje zaten er nog tot 1609, maar bereidden steeds invasies voor moslimvorsten voor. Dus werden zij in 1611 uitgewezen. Sommigen kozen voor schijnbekering eerder. In de Krim, Oekraïne, Kaukasus zijn genoeg moslims over. Op Sicilië niet, omdat de moslims daar zelf vertrokken en het eiland alleen islamitische (sjiitische) elite kende. Die vertrok na de Noormannen.
Christenen die afgeslacht worden... waar?quote:[..]
Dit is in strijd met zowel de historische wetenschap als met algemene feiten. Niet alleen nu worden christenen door moslims afgeslacht.
De kruistochten in de Baltische landen en de kerstening in Scandinavië zijn redelijk bekend.quote:Wel gebeurde het vroeger niet door takfiri-salafisten en loslopende jongeren, maar door de Ottomaanse en Arabische moslimvorsten zelf. Sommigen van deze adelijke islamitische vorsten waren inderdaad wel veel gematigder dan huidige islamisten/radicalen uit het gewone primitieve volk.
Oké, ik zal ophouden. Sorry, dat ik me liet gaanquote:Op woensdag 12 juni 2013 15:40 schreef Beathoven het volgende:
Zullen we t over de prehistorie hebben?
Uuuuf ya.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:30 schreef Che_ het volgende:
[..]
Soennitisch gezeik...? Niet netjes als je zelf niet aangevallen wil worden op je Alevitische afkomst.
Er moet ook gewoon een verzoening van beide kanten komen, zoals voedselrecepten uitwisselen. Ik ben wel benieuwd naar jouw börek recept.quote:
Ik kan je oma's best food ever recept sturen. Het is wel dorp etenquote:Op woensdag 12 juni 2013 15:59 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Er moet ook gewoon een verzoening van beide kanten komen, zoals voedselrecepten uitwisselen. Ik ben wel benieuwd naar jouw börek recept.
Wat is er mis met occasionally afwijken?quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:14 schreef clumsy_clown het volgende:
zG, kan je anders achter even vragen of dit topic naar POL kan en we het hier over actualiteiten kunnen hebben? Een TR en een mod die nota bene meepost helpen blijkbaar niet. Fatwa's uit de 16e eeuw horen niet in NWS.
Ja, doe dat. Als ik mijn Hollandse/Franse appeltaart recept ooit heb uitgetikt, dan stuur ik je dat wel.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:14 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik kan je oma's best food ever recept sturen. Het is wel dorp eten
quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:54 schreef Ambipur het volgende:
Ik kom uit het oosten. Hell to the NO dat wij een Arabische invoed hebben.
Qua taal + geloof wellicht.. Verder?quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:22 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ga een keer naar een Arabisch land en ontken dan nog eens de invloeden.
Ok. Was jij Turks? Ja, toch? Of moet ik dat kreng vertalen?quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:17 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, doe dat. Als ik mijn Hollandse/Franse appeltaart recept ooit heb uitgetikt, dan stuur ik je dat wel.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:15 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat is er mis met occasionally afwijken?
Culinaire wereld, bouwwerken, vroeger het geschrift etc.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:23 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Qua taal + geloof wellicht.. Verder?
Maar o wee als je over Assad begint.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:28 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]. Het is goddomme zoeken naar de laatste ontopic post. Maar nee, ga vooral verder met recepten uitwisselen, zeiken over afkomst en bronnen van 500 jaar geleden aanhalen.
Nee, want jij ben continu ontopicquote:Op woensdag 12 juni 2013 16:28 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]. Het is goddomme zoeken naar de laatste ontopic post. Maar nee, ga vooral verder met recepten uitwisselen, zeiken over afkomst en bronnen van 500 jaar geleden aanhalen.
Leuk verhaal, maar toen ik het over welvaart had was jou reactie 'welke welvaart, mensen betalen hun boodschappen met ccquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:34 schreef Ambipur het volgende:
Che even snel.
Zijn conclusie vermeldt het volgende:
Door explosieve groei van creditcards en consumptieve kredieten, bevinden consumenten zich in langlopende schulden, waar ze niet aan lijken te ontsnappen ivm absurd hoge rentepercentages op hun schulden. Consumenten zien vaak niet de gevolgen van hun schulden/niet afbetalen van schulden. Crisis van 2001 heeft ervoor gezorgd dat spaargelden van vooral lager en middeninkomen klassen compleet is verdampt. Hoewel cc houders zelf verantwoordelijkheid zijn voor de aankopen die zij doen met hun creditcard, is het niet in het algemene macro-economische belang van de gemeenschap om financiële instellingen zelfregulerend te laten zijn betreffende limieten/rovende rentepercentages op de cc houders. Dit is niet alleen in het belang van cc houders maar ook voor de financiële instituten, gezien dit het lange termijn macro-economische stabiliteit zou bewaren, door het bewaken van de betalingsmogelijkheden van de cc houders. De regering heeft hier (beschermen consumenten + financiële veiligheid) een belangrijke proactieve rol in.
Oftewel; mensen geven geld uit die zij niet hebben. Ze schaffen creditcards aan om hun andere creditcard schulden af te lossen. Er wordt geen rekening gehouden met inkomens of andere creditcards. Overheid beschermt haar burger niet hierin. Dit zou volgens schrijver verklaard kunnen worden omdat de overheid eigenlijk graag creditcard transacties zien, ipv de niet-officiele/niet geregistreerde transacties. (Zijn er veel)
Lees zijn tekst maar. Vond het allemaal wel logisch. Om nu alles te vermelden leek mij niet handig. Zijn tabellen geven ook wat weer.
Deze vond ik trouwens wel erg herkenbaar:
[..]
Jij hebt dat linkje niet gelezen he? Misschien moet je dat eerst eens doen?quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:33 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar toen ik het over welvaart had was jou reactie 'welke welvaart, mensen betalen hun boodschappen met cc'. Nou dat klopt, maar dan snap ik je 'welke welvaart?' niet. Ik dacht je komt met een tabel waaruit blijkt dat mensen meer schuld hebben dan inkomen oid. Mijn tabellen die ik je gisteren gaf geven toch aan dat er vooruitgang is geboekt, niet?
Mijn Turkse dorpseten recept mag dus niet.Ah well.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Back to Turkse Appeltaart en ontopic nieuws dan maar
Volgens mij zijn er al 5000 doden onder de pro-AKP demonstranten, maar nog niet geheel bevestigd, ik vrees het ergste.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:02 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Er zijn al tientallen doden door AKP-knokploegen en Erdogans politiekogels, aldus oppositie-activisten.
Maar nog niet geheel bevestigd dus.
Ik vrees het ergste bij escalatie.
Cijfers van Turkish Medical Associaton, bijgewerkt tot 10 juni 18:00.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:42 schreef clumsy_clown het volgende:
Gisteren zei NOS dat er 4 bevestigde doden zijn nav de rellen. Er zullen we een hoop mensen opgenomen liggen denk ik. De ziekenhuizen in Istanbul moeten fucking druk zijn. Wel mooi om te zien dat overal medische hulp lijkt te zijn.
Ja, ik ben Turks. Je hoeft het niet te vertalen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:23 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Qua taal + geloof wellicht.. Verder?
[..]
Ok. Was jij Turks? Ja, toch? Of moet ik dat kreng vertalen?
Ik verstuur het per DM, gezien niet iedereen het waardeert.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:21 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, ik ben Turks. Je hoeft het niet te vertalen.
Dat is gelogen. Hij is inderdaad in gesprek met een paar mensen, maar NIEMAND is een afgevaardigde van Taksim platform. Hij heeft die lui zelf gevraagd en meeste mensen zijn al bekend met hem en hebben al zaken met hem gedaan.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:17 schreef clumsy_clown het volgende:
Hmm, Erdogan is volgens Al Jazeera op dit moment in gesprek met afgevaardigden van de demonstranten. Er wordt een statement verwacht straks.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:35 schreef Theoden het volgende:
[..]
Dat is gelogen. Hij is inderdaad in gesprek met een paar mensen, maar NIEMAND is een afgevaardigde van Taksim platform. Hij heeft die lui zelf gevraagd en meeste mensen zijn al bekend met hem en hebben al zaken met hem gedaan.
Één van die gasten is zelfs de dochter van de aannemer die Emek bioscoop heeft gesloopt waar ook al erg veel protesten tegen waren.
Omdat hij dan tegen het domme volk kan zeggen zie ik heb het geprobeerd, maar ze luisteren niet.quote:
quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:35 schreef Theoden het volgende:
[..]
Dat is gelogen. Hij is inderdaad in gesprek met een paar mensen, maar NIEMAND is een afgevaardigde van Taksim platform. Hij heeft die lui zelf gevraagd en meeste mensen zijn al bekend met hem en hebben al zaken met hem gedaan.
Één van die gasten is zelfs de dochter van de aannemer die Emek bioscoop heeft gesloopt waar ook al erg veel protesten tegen waren.
Efes zegt zelf te hebben gecanceld....quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:39 schreef Theoden het volgende:
[..]
Omdat hij dan tegen het domme volk kan zeggen zie ik heb het geprobeerd, maar ze luisteren niet.
Simpel toch.
Wisten jullie trouwens dat er grote festivals in Turkije nu worden gecancelled omdat Efes bijvoorbeeld geen sponsor meer mag zijn?
maar reden is toch sowieso dat ze geen open sponsor meer mogen zijn? Als Amstel niet meer zijn naam mag verbinden aan Vrienden van Amstel zouden ze er ook mee kappen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Efes zegt zelf te hebben gecanceld....
http://www.cnnturk.com/20(...)/711437.0/index.htmlquote:Op woensdag 12 juni 2013 17:43 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]. Niet dat ik je niet geloof, maar heb je een bron? Ik ben dan wel erg benieuwd wat voor statement ze dan gaan maken.
en anders treedt hij af?twitter:AnonymousPress twitterde op woensdag 12-06-2013 om 17:48:45RT @TurkeyPulse: @cnnturkcom reports, Turkish PM Erdogan @RT_Erdogan ordered his interior minister to end the protests in 24 hours. reageer retweet
Hij leer het echt niet hequote:Op woensdag 12 juni 2013 18:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
en anders treedt hij af?twitter:AnonymousPress twitterde op woensdag 12-06-2013 om 17:48:45RT @TurkeyPulse: @cnnturkcom reports, Turkish PM Erdogan @RT_Erdogan ordered his interior minister to end the protests in 24 hours. reageer retweet
![]()
Bizar dat hij dit niet doorheeft. Hij had dit zo makkelijk dood kunnen laten bloeden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:06 schreef superworm het volgende:
Zodra ze van het ene plein weggeslagen, weggerookt en wegvermoord zijn, duiken ze gewoon op in een ander deel van de stad. Beetje als dat spelletje waar je mollen op hun kop moet slaan.
En voor elke gewonde die je maakt, maak je een hele familie+vriendengroep aan extra vijanden/demonstranten. Vuur met olie bestrijden is het. Het is zo obvious maar het lijkt wel alsof machthebbers dat gewoon niet willen inzien - nu niet, maar in de (recente en minder recente) geschiedenis eigenlijk ook nooit.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:08 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Bizar dat hij dit niet doorheeft. Hij had dit zo makkelijk dood kunnen laten bloeden.
Even beter gelezen. Je had idd gelijkquote:Op woensdag 12 juni 2013 17:46 schreef Theoden het volgende:
[..]
maar reden is toch sowieso dat ze geen open sponsor meer mogen zijn? Als Amstel niet meer zijn naam mag verbinden aan Vrienden van Amstel zouden ze er ook mee kappen.
http://www.dha.com.tr/canli-yayin-2/quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:12 schreef Theoden het volgende:
Iemand live stream van taksim toevallig?
Komen daar geen andere sponsors voor in de plaats dan?quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:39 schreef Theoden het volgende:
[..]
Omdat hij dan tegen het domme volk kan zeggen zie ik heb het geprobeerd, maar ze luisteren niet.
Simpel toch.
Wisten jullie trouwens dat er grote festivals in Turkije nu worden gecancelled omdat Efes bijvoorbeeld geen sponsor meer mag zijn?
Tim Pool!quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:46 schreef YazooW het volgende:
http://new.livestream.com/accounts/45219/events/2161341
Mooi zo, weg met die relschopper (duidelijk te zien in complete films).quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:18 schreef aerdt het volgende:
Waarschijnlijk al eerder hier gemeld, maar de 27 jarige Ethem Sarisuluk, neergeschoten door de politie in Ankara op 1 Juni is vandaag in het ziekhuis overleden.
Je bent echt het daglicht niet waard als je iemand zoiets toewenst.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:31 schreef Ataturko het volgende:
[..]
Mooi zo, weg met die relschopper (duidelijk te zien in complete films).
Welke complete films?quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:31 schreef Ataturko het volgende:
[..]
Noodweer, gelukkig is de agent niet knockout geslagen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:34 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Je bent echt het daglicht niet waard als je iemand zoiets toewenst.
Echt he ...quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:34 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Je bent echt het daglicht niet waard als je iemand zoiets toewenst.
Gisteren was de burgemeester nog trots op de jongeren uit z'n stad en zouden ze van de demonstratie in gezi park afblijven.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:57 schreef aerdt het volgende:
Dat wordt gezellig morgen. Erdogan heeft de Ministry of Interior opdracht gegeven om binnen 24 uur een einde te maken aan de protesten; 'Gezi is een park en niet een gebied om te demonstreren'
Hij zou ook van Taksim afblijven en alleen maar de spandoeken opruimen ...quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:59 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Gisteren was de burgemeester nog trots op de jongeren uit z'n stad en zouden ze van de demonstratie in gezi park afblijven.
Iemand moet Erdogan even in z'n gezicht meppen.
Dat scenario kun je wel vergeten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:15 schreef HiZ het volgende:
Ik wacht op het moment dat de AKP besluit dat ze geen zin hebben om met Erdogan in de afgrond te worden gesleurd.
Kun jij ook even weg?quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:31 schreef Ataturko het volgende:
[..]
Wie ben jij nou weer.......quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:31 schreef Ataturko het volgende:
[..]
Dat maakt ook veel uit en heeft een nuttige bijdrage aan het topic om dit te weten, meid....quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:27 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Wie ben jij nou weer.......
Met zo een naam en UI ben ik wel benieuwd wiens kloon dit is, ja. Gozer.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:28 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dat maakt ook veel uit en heeft een nuttige bijdrage aan het topic om dit te weten, meid....
Nee, maar ze zijn wel allemaal schaapjes helaas. Zelfs Gul durft niks te zeggen en hij is president.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jij denkt dat de hele partij zelfdestructie als uitweg ziet?
Er is geen alternatief.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:33 schreef Che_ het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom de relschoppers niet tot de verkiezingen wachten?
Democratie is meer dan verkiezingen en zolang jij en zij dat niet snappen is het nutteloos om te discusseren.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:33 schreef Che_ het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom de relschoppers niet tot de verkiezingen wachten?
Hmm, maar als ze willen dat Erdogan nu aftreedt... wat moet dan het alternatief wordenquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:35 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Er is geen alternatief.
Soort van dat je in nederland ook geen partij hebt die anti-EU is met wel andere normale standpunten.
Een mildere persoon van de AKP misschien?quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:36 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hmm, maar als ze willen dat Erdogan nu aftreedt... wat moet dan het alternatief worden
Dit is toch sowieso zijn laatste termijn? En die verkiezingen zijn toch over een paar maanden als ze vervroegd worden...quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:36 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Een mildere persoon van de AKP misschien?
En dat is? Niet je persoonlijke mening, maar die van die capulcular.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:36 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Een mildere persoon van de AKP misschien?
Tot dusver weigert AKP de verkiezingen te vervroegenquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:37 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dit is toch sowieso zijn laatste termijn? En die verkiezingen zijn toch over een paar maanden als ze vervroegd worden...
Grondwetswijziging, iets met president en meer machtquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:37 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dit is toch sowieso zijn laatste termijn? En die verkiezingen zijn toch over een paar maanden als ze vervroegd worden...
Omdat de grootste relschopper minister-president is.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:33 schreef Che_ het volgende:
Erdogan heeft het zelf aangegeven toch?quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:38 schreef aerdt het volgende:
[..]
Tot dusver weigert AKP de verkiezingen te vervroegen
Grondwetswijziging? Alleen met een meerderheid toch?quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:38 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Grondwetswijziging, iets met president en meer macht
Ben ook benieuwd of hij dat er doorheen kan drukkenquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:41 schreef Che_ het volgende:
[..]
Erdogan heeft het zelf aangegeven toch?
[..]
Grondwetswijziging? Alleen met een meerderheid toch?
Waarom denk je dat hij met de PKK in bed duikt?quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:41 schreef Che_ het volgende:
[..]
Erdogan heeft het zelf aangegeven toch?
[..]
Grondwetswijziging? Alleen met een meerderheid toch?
Pfff, word je niet moe van jezelf met die trolluitspraken telkens?quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Omdat de grootste relschopper minister-president is.
Mag hij zijn mening gewoon uiten? Kom zeg!quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:42 schreef Che_ het volgende:
[..]
Pfff, word je niet moe van jezelf met die trolluitspraken telkens?
Kom op manquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:41 schreef Theoden het volgende:
[..]
Waarom denk je dat hij met de PKK in bed duikt?
Koerdennnnnnnstemmenquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:41 schreef Theoden het volgende:
[..]
Waarom denk je dat hij met de PKK in bed duikt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |