Leuk verhaal, maar toen ik het over welvaart had was jou reactie 'welke welvaart, mensen betalen hun boodschappen met ccquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:34 schreef Ambipur het volgende:
Che even snel.
Zijn conclusie vermeldt het volgende:
Door explosieve groei van creditcards en consumptieve kredieten, bevinden consumenten zich in langlopende schulden, waar ze niet aan lijken te ontsnappen ivm absurd hoge rentepercentages op hun schulden. Consumenten zien vaak niet de gevolgen van hun schulden/niet afbetalen van schulden. Crisis van 2001 heeft ervoor gezorgd dat spaargelden van vooral lager en middeninkomen klassen compleet is verdampt. Hoewel cc houders zelf verantwoordelijkheid zijn voor de aankopen die zij doen met hun creditcard, is het niet in het algemene macro-economische belang van de gemeenschap om financiële instellingen zelfregulerend te laten zijn betreffende limieten/rovende rentepercentages op de cc houders. Dit is niet alleen in het belang van cc houders maar ook voor de financiële instituten, gezien dit het lange termijn macro-economische stabiliteit zou bewaren, door het bewaken van de betalingsmogelijkheden van de cc houders. De regering heeft hier (beschermen consumenten + financiële veiligheid) een belangrijke proactieve rol in.
Oftewel; mensen geven geld uit die zij niet hebben. Ze schaffen creditcards aan om hun andere creditcard schulden af te lossen. Er wordt geen rekening gehouden met inkomens of andere creditcards. Overheid beschermt haar burger niet hierin. Dit zou volgens schrijver verklaard kunnen worden omdat de overheid eigenlijk graag creditcard transacties zien, ipv de niet-officiele/niet geregistreerde transacties. (Zijn er veel)
Lees zijn tekst maar. Vond het allemaal wel logisch. Om nu alles te vermelden leek mij niet handig. Zijn tabellen geven ook wat weer.
Deze vond ik trouwens wel erg herkenbaar:
[..]
Jij hebt dat linkje niet gelezen he? Misschien moet je dat eerst eens doen?quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:33 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar toen ik het over welvaart had was jou reactie 'welke welvaart, mensen betalen hun boodschappen met cc'. Nou dat klopt, maar dan snap ik je 'welke welvaart?' niet. Ik dacht je komt met een tabel waaruit blijkt dat mensen meer schuld hebben dan inkomen oid. Mijn tabellen die ik je gisteren gaf geven toch aan dat er vooruitgang is geboekt, niet?
Mijn Turkse dorpseten recept mag dus niet.Ah well.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Back to Turkse Appeltaart en ontopic nieuws dan maar
Volgens mij zijn er al 5000 doden onder de pro-AKP demonstranten, maar nog niet geheel bevestigd, ik vrees het ergste.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:02 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Er zijn al tientallen doden door AKP-knokploegen en Erdogans politiekogels, aldus oppositie-activisten.
Maar nog niet geheel bevestigd dus.
Ik vrees het ergste bij escalatie.
Cijfers van Turkish Medical Associaton, bijgewerkt tot 10 juni 18:00.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:42 schreef clumsy_clown het volgende:
Gisteren zei NOS dat er 4 bevestigde doden zijn nav de rellen. Er zullen we een hoop mensen opgenomen liggen denk ik. De ziekenhuizen in Istanbul moeten fucking druk zijn. Wel mooi om te zien dat overal medische hulp lijkt te zijn.
Ja, ik ben Turks. Je hoeft het niet te vertalen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:23 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Qua taal + geloof wellicht.. Verder?
[..]
Ok. Was jij Turks? Ja, toch? Of moet ik dat kreng vertalen?
Ik verstuur het per DM, gezien niet iedereen het waardeert.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:21 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, ik ben Turks. Je hoeft het niet te vertalen.
Dat is gelogen. Hij is inderdaad in gesprek met een paar mensen, maar NIEMAND is een afgevaardigde van Taksim platform. Hij heeft die lui zelf gevraagd en meeste mensen zijn al bekend met hem en hebben al zaken met hem gedaan.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:17 schreef clumsy_clown het volgende:
Hmm, Erdogan is volgens Al Jazeera op dit moment in gesprek met afgevaardigden van de demonstranten. Er wordt een statement verwacht straks.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:35 schreef Theoden het volgende:
[..]
Dat is gelogen. Hij is inderdaad in gesprek met een paar mensen, maar NIEMAND is een afgevaardigde van Taksim platform. Hij heeft die lui zelf gevraagd en meeste mensen zijn al bekend met hem en hebben al zaken met hem gedaan.
Één van die gasten is zelfs de dochter van de aannemer die Emek bioscoop heeft gesloopt waar ook al erg veel protesten tegen waren.
Omdat hij dan tegen het domme volk kan zeggen zie ik heb het geprobeerd, maar ze luisteren niet.quote:
quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:35 schreef Theoden het volgende:
[..]
Dat is gelogen. Hij is inderdaad in gesprek met een paar mensen, maar NIEMAND is een afgevaardigde van Taksim platform. Hij heeft die lui zelf gevraagd en meeste mensen zijn al bekend met hem en hebben al zaken met hem gedaan.
Één van die gasten is zelfs de dochter van de aannemer die Emek bioscoop heeft gesloopt waar ook al erg veel protesten tegen waren.
Efes zegt zelf te hebben gecanceld....quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:39 schreef Theoden het volgende:
[..]
Omdat hij dan tegen het domme volk kan zeggen zie ik heb het geprobeerd, maar ze luisteren niet.
Simpel toch.
Wisten jullie trouwens dat er grote festivals in Turkije nu worden gecancelled omdat Efes bijvoorbeeld geen sponsor meer mag zijn?
maar reden is toch sowieso dat ze geen open sponsor meer mogen zijn? Als Amstel niet meer zijn naam mag verbinden aan Vrienden van Amstel zouden ze er ook mee kappen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Efes zegt zelf te hebben gecanceld....
http://www.cnnturk.com/20(...)/711437.0/index.htmlquote:Op woensdag 12 juni 2013 17:43 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]. Niet dat ik je niet geloof, maar heb je een bron? Ik ben dan wel erg benieuwd wat voor statement ze dan gaan maken.
en anders treedt hij af?twitter:AnonymousPress twitterde op woensdag 12-06-2013 om 17:48:45RT @TurkeyPulse: @cnnturkcom reports, Turkish PM Erdogan @RT_Erdogan ordered his interior minister to end the protests in 24 hours. reageer retweet
Hij leer het echt niet hequote:Op woensdag 12 juni 2013 18:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
en anders treedt hij af?twitter:AnonymousPress twitterde op woensdag 12-06-2013 om 17:48:45RT @TurkeyPulse: @cnnturkcom reports, Turkish PM Erdogan @RT_Erdogan ordered his interior minister to end the protests in 24 hours. reageer retweet
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |