abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127708564
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:07 schreef zarGon het volgende:
Allemaal leuk en wel, maar kunnen we terug naar het heden?
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:07 schreef zarGon het volgende:
Allemaal leuk en wel, maar kunnen we terug naar het heden?
Graag ....

http://www.europarl.europa.eu/sed/video.do?vl=en live vanuit EP
pi_127708622
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:04 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Over de massamoord op de christelijke Armeniërs? Of op christelijke Grieken of op alevieten?
Interessant. Een tragedie zonder weerga in die regio. Nog veel erger dan het gruwelijke Israël-Palestina-verhaal zelfs.
Yeps. Ze waren niet gecharmeerd van Armeniers, hoorde ze ook wel eens over Russen praten? Die vonden ze het ergst.
  woensdag 12 juni 2013 @ 15:10:31 #203
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127708667
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:09 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Yeps. Ze waren niet gecharmeerd van Armeniers, hoorde ze ook wel eens over Russen praten? Die vonden ze het ergst.
Het standaardnationalistische vooroordeel en islamitische afkeer tegen Christenen? Armeniërs stonden echt niet allen met Russen aan een zijde.
pi_127708793
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:01 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Ik ook. Turkije zou beter op toerisme, veiligheid en verdraagzaamheid inzetten. Alcoholverboden helpen echt niet. Erdogan gooit de eigen ruiten in, nu. En alle Turken zullen lijden helaas.
De ondernemers zijn ook niet gek :)

Mijn stad is vrij progressief maar het is sinds dit jaar niet meer toegestaan om alcohol te drinken op de campus. Ook mag een bar niet dichtbij de campus worden gevestigd. Dus ik liep een paar maanden de poort uit, kijk ineens links zie ik een cafe / bar met een terrasje waar studenten een biertje drinken. De tap stond vol met de meest exotische soorten sterke drank..

Ik vraag aan de eigenaar, hoe kan dit?

Hij wijst naar een zilveren plakkaat en de verdiepingen erboven en zegt "Hotel *D"

Dus als iedereen even een hotelletje begint..
pi_127708811
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:10 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Het standaardnationalistische vooroordeel en islamitische afkeer tegen Christenen? Armeniërs stonden echt niet allen met Russen aan een zijde.
Je weet dat ik Aleviet ben. Houd je standaard geneuzel over Islamieten voor je ja. Denk niet dat mijn grootouders en die daarvoor ook maar enig interessant hadden in Ottomaans/Soennietisch gezeik.
  woensdag 12 juni 2013 @ 15:18:57 #206
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127708997
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:07 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Hoge posities als in wat? In de Ottomaanse rijk bestonden de doktoren, architecten, bankeneigenaars toch voornamelijk uit christenen en joden. Zelfs begin de 20e eeuw waren alle treinmachinisten christen of joods.

Niet voor 1860. Toen werd het Ottomaanse Rijk zwak en afhankelijk van het buitenland deels. Dus kregen Christenen met Franse taal en Duitse taal goede opleidingsmogelijkheden. Evenzo Joden, met hun contacten in Berlijn.

quote:
Dat was niet systematisch. Turkse stammen waren in het begin nomaden op paarden en sommige vestigden zich in Anatolië, dit was geen duister complot om Anatolie te islamiseren.

Zeker, wel om te koloniseren en dus langzaam islamitischer te maken.

quote:
Je hebt het over incidentele gebeurtenissen, dat ontken ik niet. Maar je overdrijft erg. Als de islamitische landen de christen systematisch had gedwongen, dan waren er geen christenen meer over in de islamitische wereld. Zoals er geen moslims meer zijn in Zuid-Spanje, Sicilië, Malta, Krim, Zuid-Oekraïne en grote delen van Rusland; of zoals er geen natuurgodsdiensten meer zijn in Scandinavië en de Baltische landen.
Ja, allemaal incidentjes. Miljoenen gedode Christenen of Christelijke vluchtelingen die voor de Ottomanen vluchtten (half Zuid-Italië sprak ooit Albanees als christelijk vluchteling voor de Ottomaanse onderdrukking).

Incidenten.... Tuurlijk.

De moslims in Zuid-Spanje zaten er nog tot 1609, maar bereidden steeds invasies voor moslimvorsten voor. Dus werden zij in 1611 uitgewezen. Sommigen kozen voor schijnbekering eerder. In de Krim, Oekraïne, Kaukasus zijn genoeg moslims over. Op Sicilië niet, omdat de moslims daar zelf vertrokken en het eiland alleen islamitische (sjiitische) elite kende. Die vertrok na de Noormannen.

quote:
Dus het is onzin dat er te veel christen waren om door het zwaard te halen. De christen hebben zelf massaal door het zwaard gehaald en dus kan het wel. Maar het is niet massaal gebeurd in de islamitische wereld. Het gebeurde wel incidenteel.

Dit is in strijd met zowel de historische wetenschap als met algemene feiten. Niet alleen nu worden christenen door moslims afgeslacht. Wel gebeurde het vroeger niet door takfiri-salafisten en loslopende jongeren, maar door de Ottomaanse en Arabische moslimvorsten zelf. Sommigen van deze adelijke islamitische vorsten waren inderdaad wel veel gematigder dan huidige islamisten/radicalen uit het gewone primitieve volk.

quote:
Grieks-orthodoxe Patriach in Istanbul was gewoon open tot en met begin de 20e eeuw en de kerken mochten gewoon hun missen houden tot begin de 20e eeuw.
Dat klopt. Er woonden er ook honderdduizenden in Thracië en Constantinopel. Alleen mochten de Grieken geen contacten onderhouden met het Westen.

quote:
Libanon behoorde tot het Ottomaanse rijk, dus dat is een redelijk scheef voorbeeld.
Libanon had door eigen Christelijke strijders, maronitische landheren en de Druzische prinsen (zetbazen van de Ottomanen) een religieus diverse overheid. Met autonomie.

quote:
We kunnen het ook hebben over hoe de Joden uit Spanje gevlucht waren tijdens de Spaanse inquisitie en dat ze niet welkom waren bij alle christelijke landen. Maar ze waren wel welkom in het Ottomaanse rijk. Volgens mij kregen ze zelf gratis land van de sultan om op te vestigen.
Dat klopt ook maar deels. Sommige Joden werden gedwongen geïslamiseerd of kozen hier zelf voor. Bijvoorbeeld de Dönme, en Zebbatai Zevi. In Thessaloníki.

De Joden uit Spanje vluchtten ook naar de Spaanse Nederlanden (Zuidelijke Nederlanden, later ook Amsterdam en Londen), naar Duitsland, naar de Kerkelijke Staat (naar de Paus in Rome dus), naar Venetië en naar Polen-Litouwen. Maar inderdaad ook een groot deel naar Thessaloníki onder Ottomaanse heerschappij.
pi_127709204
pi_127709218
Mooie toespraken in EP op dit moment
  woensdag 12 juni 2013 @ 15:30:14 #209
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127709481
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:14 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Je weet dat ik Aleviet ben. Houd je standaard geneuzel over Islamieten voor je ja. Denk niet dat mijn grootouders en die daarvoor ook maar enig interessant hadden in Ottomaans/Soennietisch gezeik.
Soennitisch gezeik...? Niet netjes als je zelf niet aangevallen wil worden op je Alevitische afkomst.
pi_127709713
Verre geschiedenis is best ok maar niet voor t bereiken van doelen. 1751 of welk willekeurig ander jaar... mooi was die tijd? Het zal allemaal wel, als onze ouders en grootouders t niet meegemaakt hebben dan is er geen punt tot t aanhalen van wat dan ook.

Ik hoop ook niet dat er iemand Willem van Oranje van stal haalt als we in Nederland nieuwe ontwikkelingen krijgen op bepaalde vlakken.
pi_127709773
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:18 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Zeker, wel om te koloniseren en dus langzaam islamitischer te maken.

[..]

Ja, allemaal incidentjes. Miljoenen gedode Christenen of Christelijke vluchtelingen die voor de Ottomanen vluchtten (half Zuid-Italië sprak ooit Albanees als christelijk vluchteling voor de Ottomaanse onderdrukking).

Incidenten.... Tuurlijk.
Waar is je bron voor miljoenen gedode christenen en vluchtelingen? Ik betwijfel sterk dat Albanië bevolking van één miljoen had in dat tijdperk, als je vanuit gaat dat ze nu 3 miljoen inwoners hebben. De hele Balkan is redelijk dunbevolkt.
quote:
De moslims in Zuid-Spanje zaten er nog tot 1609, maar bereidden steeds invasies voor moslimvorsten voor. Dus werden zij in 1611 uitgewezen. Sommigen kozen voor schijnbekering eerder. In de Krim, Oekraïne, Kaukasus zijn genoeg moslims over. Op Sicilië niet, omdat de moslims daar zelf vertrokken en het eiland alleen islamitische (sjiitische) elite kende. Die vertrok na de Noormannen.
Hetzelfde geldt voor de Hongaren in het Ottomaanse Rijk. Werden ze verbannen uit hun land? Bovendien waren in 1609 de moslims in Zuid-Spanje teruggedrongen tot Grenada, dus het is normaal dat ze de verloren gebieden tijdens de Reconquista terug wilden veroveren.

De moslims kozen voor een schijnbekering, omdat je als moslim zwaar werd onderdrukt.
quote:
[..]

Dit is in strijd met zowel de historische wetenschap als met algemene feiten. Niet alleen nu worden christenen door moslims afgeslacht.
Christenen die afgeslacht worden... waar?
quote:
Wel gebeurde het vroeger niet door takfiri-salafisten en loslopende jongeren, maar door de Ottomaanse en Arabische moslimvorsten zelf. Sommigen van deze adelijke islamitische vorsten waren inderdaad wel veel gematigder dan huidige islamisten/radicalen uit het gewone primitieve volk.
De kruistochten in de Baltische landen en de kerstening in Scandinavië zijn redelijk bekend.

Geef dan een bron dat het massaal werd gedaan door de Ottomaanse en Arabische vorsten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mathemaat op 12-06-2013 15:42:38 ]
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_127709901
Zullen we t over de prehistorie hebben?
pi_127710028
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:40 schreef Beathoven het volgende:
Zullen we t over de prehistorie hebben?
Oké, ik zal ophouden. Sorry, dat ik me liet gaan :P
pi_127710121
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:30 schreef Che_ het volgende:

[..]

Soennitisch gezeik...? Niet netjes als je zelf niet aangevallen wil worden op je Alevitische afkomst.
Uuuuf ya.
pi_127710729
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:45 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Uuuuf ya.
Er moet ook gewoon een verzoening van beide kanten komen, zoals voedselrecepten uitwisselen. Ik ben wel benieuwd naar jouw börek recept. :P
pi_127711385
zG, kan je anders achter even vragen of dit topic naar POL kan en we het hier over actualiteiten kunnen hebben? Een TR en een mod die nota bene meepost helpen blijkbaar niet. Fatwa's uit de 16e eeuw horen niet in NWS.
pi_127711391
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:59 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Er moet ook gewoon een verzoening van beide kanten komen, zoals voedselrecepten uitwisselen. Ik ben wel benieuwd naar jouw börek recept. :P
Ik kan je oma's best food ever recept sturen. Het is wel dorp eten :)
pi_127711424
quote:
13s.gif Op woensdag 12 juni 2013 16:14 schreef clumsy_clown het volgende:
zG, kan je anders achter even vragen of dit topic naar POL kan en we het hier over actualiteiten kunnen hebben? Een TR en een mod die nota bene meepost helpen blijkbaar niet. Fatwa's uit de 16e eeuw horen niet in NWS.
Wat is er mis met occasionally afwijken?
pi_127711495
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 16:14 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik kan je oma's best food ever recept sturen. Het is wel dorp eten :)
Ja, doe dat. Als ik mijn Hollandse/Franse appeltaart recept ooit heb uitgetikt, dan stuur ik je dat wel. :P
  woensdag 12 juni 2013 @ 16:22:24 #220
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127711665
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 14:54 schreef Ambipur het volgende:

Ik kom uit het oosten. Hell to the NO dat wij een Arabische invoed hebben.
:o

Ga een keer naar een Arabisch land en ontken dan nog eens de invloeden :P.
pi_127711731
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 16:22 schreef Che_ het volgende:

[..]

:o

Ga een keer naar een Arabisch land en ontken dan nog eens de invloeden :P.
Qua taal + geloof wellicht.. Verder?
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 16:17 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ja, doe dat. Als ik mijn Hollandse/Franse appeltaart recept ooit heb uitgetikt, dan stuur ik je dat wel. :P
Ok. Was jij Turks? Ja, toch? Of moet ik dat kreng vertalen?
pi_127711903
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 16:15 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Wat is er mis met occasionally afwijken?
:'). Het is goddomme zoeken naar de laatste ontopic post. Maar nee, ga vooral verder met recepten uitwisselen, zeiken over afkomst en bronnen van 500 jaar geleden aanhalen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 16:30:23 #223
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127711956
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 16:23 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Culinaire wereld, bouwwerken, vroeger het geschrift etc.
  woensdag 12 juni 2013 @ 16:30:42 #224
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127711971
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2013 16:28 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

:'). Het is goddomme zoeken naar de laatste ontopic post. Maar nee, ga vooral verder met recepten uitwisselen, zeiken over afkomst en bronnen van 500 jaar geleden aanhalen.
Maar o wee als je over Assad begint.
pi_127712007
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2013 16:28 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nee, want jij ben continu ontopic :)
pi_127712010
De laatste weken zitten Erdogan niet echt mee... Zijn oorlog in Syrie is hij aan het verliezen, massale protesten op het thuisfront en een enorm gezichtsverlies in de internationale arena.
  Moderator woensdag 12 juni 2013 @ 16:31:35 #227
8781 crew  Frutsel
pi_127712018
quote:
16s.gif Op woensdag 12 juni 2013 16:30 schreef Che_ het volgende:

[..]

Maar o wee als je over Assad begint.
Back to Turkse Appeltaart en ontopic nieuws dan maar :)
pi_127712091
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 14:34 schreef Ambipur het volgende:
Che even snel.
Zijn conclusie vermeldt het volgende:
Door explosieve groei van creditcards en consumptieve kredieten, bevinden consumenten zich in langlopende schulden, waar ze niet aan lijken te ontsnappen ivm absurd hoge rentepercentages op hun schulden. Consumenten zien vaak niet de gevolgen van hun schulden/niet afbetalen van schulden. Crisis van 2001 heeft ervoor gezorgd dat spaargelden van vooral lager en middeninkomen klassen compleet is verdampt. Hoewel cc houders zelf verantwoordelijkheid zijn voor de aankopen die zij doen met hun creditcard, is het niet in het algemene macro-economische belang van de gemeenschap om financiële instellingen zelfregulerend te laten zijn betreffende limieten/rovende rentepercentages op de cc houders. Dit is niet alleen in het belang van cc houders maar ook voor de financiële instituten, gezien dit het lange termijn macro-economische stabiliteit zou bewaren, door het bewaken van de betalingsmogelijkheden van de cc houders. De regering heeft hier (beschermen consumenten + financiële veiligheid) een belangrijke proactieve rol in.
Oftewel; mensen geven geld uit die zij niet hebben. Ze schaffen creditcards aan om hun andere creditcard schulden af te lossen. Er wordt geen rekening gehouden met inkomens of andere creditcards. Overheid beschermt haar burger niet hierin. Dit zou volgens schrijver verklaard kunnen worden omdat de overheid eigenlijk graag creditcard transacties zien, ipv de niet-officiele/niet geregistreerde transacties. (Zijn er veel)

Lees zijn tekst maar. Vond het allemaal wel logisch. Om nu alles te vermelden leek mij niet handig. Zijn tabellen geven ook wat weer.
Deze vond ik trouwens wel erg herkenbaar:

[..]

Leuk verhaal, maar toen ik het over welvaart had was jou reactie 'welke welvaart, mensen betalen hun boodschappen met cc :')'. Nou dat klopt, maar dan snap ik je 'welke welvaart?' niet. Ik dacht je komt met een tabel waaruit blijkt dat mensen meer schuld hebben dan inkomen oid. Mijn tabellen die ik je gisteren gaf geven toch aan dat er vooruitgang is geboekt, niet?
pi_127712110
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 16:33 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Leuk verhaal, maar toen ik het over welvaart had was jou reactie 'welke welvaart, mensen betalen hun boodschappen met cc :')'. Nou dat klopt, maar dan snap ik je 'welke welvaart?' niet. Ik dacht je komt met een tabel waaruit blijkt dat mensen meer schuld hebben dan inkomen oid. Mijn tabellen die ik je gisteren gaf geven toch aan dat er vooruitgang is geboekt, niet?
Jij hebt dat linkje niet gelezen he? Misschien moet je dat eerst eens doen?
pi_127712137
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2013 16:31 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Back to Turkse Appeltaart en ontopic nieuws dan maar :)
Mijn Turkse dorpseten recept mag dus niet.Ah well.
pi_127712199
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:02 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Er zijn al tientallen doden door AKP-knokploegen en Erdogans politiekogels, aldus oppositie-activisten.

Maar nog niet geheel bevestigd dus.

Ik vrees het ergste bij escalatie.
Volgens mij zijn er al 5000 doden onder de pro-AKP demonstranten, maar nog niet geheel bevestigd, ik vrees het ergste.
  woensdag 12 juni 2013 @ 16:42:28 #232
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127712412
Misschien moet er een SC komen van deze reeks 10.gif
pi_127712425
Gisteren zei NOS dat er 4 bevestigde doden zijn nav de rellen. Er zullen we een hoop mensen opgenomen liggen denk ik. De ziekenhuizen in Istanbul moeten fucking druk zijn. Wel mooi om te zien dat overal medische hulp lijkt te zijn.
pi_127712807
quote:
3s.gif Op woensdag 12 juni 2013 16:42 schreef clumsy_clown het volgende:
Gisteren zei NOS dat er 4 bevestigde doden zijn nav de rellen. Er zullen we een hoop mensen opgenomen liggen denk ik. De ziekenhuizen in Istanbul moeten fucking druk zijn. Wel mooi om te zien dat overal medische hulp lijkt te zijn.
Cijfers van Turkish Medical Associaton, bijgewerkt tot 10 juni 18:00.

4947 gewonden, waarvan:
53 zwaar gewond zijn
7 in levensgevaar zijn
10 die 1 of 2 ogen zijn kwijtgeraakt
23 een schedelbreuk hebben opgelopen
1 waarvan zijn milt is verwijderd

Daarnaast zijn er 4 doden (3 burgers, 1 politie)
pi_127712983
En iemand hier sprak over honderden?
pi_127713853
De eerste dode was de waarheid, zo dat cliche is hier ook even gepost.
pi_127713884
Hmm, Erdogan is volgens Al Jazeera op dit moment in gesprek met afgevaardigden van de demonstranten. Er wordt een statement verwacht straks.
pi_127713995
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 16:23 schreef Ambipur het volgende:

[..]

[..]

Ok. Was jij Turks? Ja, toch? Of moet ik dat kreng vertalen?
Ja, ik ben Turks. Je hoeft het niet te vertalen.
pi_127714056
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 17:21 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ja, ik ben Turks. Je hoeft het niet te vertalen.
Ik verstuur het per DM, gezien niet iedereen het waardeert.
pi_127714608
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juni 2013 17:17 schreef clumsy_clown het volgende:
Hmm, Erdogan is volgens Al Jazeera op dit moment in gesprek met afgevaardigden van de demonstranten. Er wordt een statement verwacht straks.
Dat is gelogen. Hij is inderdaad in gesprek met een paar mensen, maar NIEMAND is een afgevaardigde van Taksim platform. Hij heeft die lui zelf gevraagd en meeste mensen zijn al bekend met hem en hebben al zaken met hem gedaan.

Één van die gasten is zelfs de dochter van de aannemer die Emek bioscoop heeft gesloopt waar ook al erg veel protesten tegen waren.
pi_127714666
Ik denk trouwens dat de volgende paar dagen uit de hand kunnen lopen. Erdogan wil zaterdag en zondag natuurlijk wel als een held op de "mitings" staan.
pi_127714722
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 17:35 schreef Theoden het volgende:

[..]

Dat is gelogen. Hij is inderdaad in gesprek met een paar mensen, maar NIEMAND is een afgevaardigde van Taksim platform. Hij heeft die lui zelf gevraagd en meeste mensen zijn al bekend met hem en hebben al zaken met hem gedaan.

Één van die gasten is zelfs de dochter van de aannemer die Emek bioscoop heeft gesloopt waar ook al erg veel protesten tegen waren.
:') wrm spreekt hij met haar?
pi_127714821
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 17:37 schreef Ambipur het volgende:

[..]

:') wrm spreekt hij met haar?
Omdat hij dan tegen het domme volk kan zeggen zie ik heb het geprobeerd, maar ze luisteren niet.

Simpel toch.

Wisten jullie trouwens dat er grote festivals in Turkije nu worden gecancelled omdat Efes bijvoorbeeld geen sponsor meer mag zijn?
pi_127715035
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 17:35 schreef Theoden het volgende:

[..]

;(. Niet dat ik je niet geloof, maar heb je een bron? Ik ben dan wel erg benieuwd wat voor statement ze dan gaan maken.
pi_127715074
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 17:39 schreef Theoden het volgende:

[..]

Omdat hij dan tegen het domme volk kan zeggen zie ik heb het geprobeerd, maar ze luisteren niet.

Simpel toch.

Wisten jullie trouwens dat er grote festivals in Turkije nu worden gecancelled omdat Efes bijvoorbeeld geen sponsor meer mag zijn?
Efes zegt zelf te hebben gecanceld....
pi_127715189
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 17:44 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Efes zegt zelf te hebben gecanceld....
maar reden is toch sowieso dat ze geen open sponsor meer mogen zijn? Als Amstel niet meer zijn naam mag verbinden aan Vrienden van Amstel zouden ze er ook mee kappen.
pi_127715335
quote:
11s.gif Op woensdag 12 juni 2013 17:43 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

;(. Niet dat ik je niet geloof, maar heb je een bron? Ik ben dan wel erg benieuwd wat voor statement ze dan gaan maken.
http://www.cnnturk.com/20(...)/711437.0/index.html

Dit zijn de namen. Ik ken ze ook niet allemaal, maar Taksim Platform zelf zei net op Twitter dat zij er in ieder geval niet bij zijn.
  woensdag 12 juni 2013 @ 18:01:06 #249
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127715893
AnonymousPress twitterde op woensdag 12-06-2013 om 17:48:45 RT @TurkeyPulse: @cnnturkcom reports, Turkish PM Erdogan @RT_Erdogan ordered his interior minister to end the protests in 24 hours. reageer retweet
en anders treedt hij af? :? :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_127715945
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 18:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
AnonymousPress twitterde op woensdag 12-06-2013 om 17:48:45 RT @TurkeyPulse: @cnnturkcom reports, Turkish PM Erdogan @RT_Erdogan ordered his interior minister to end the protests in 24 hours. reageer retweet
en anders treedt hij af? :? :')
Hij leer het echt niet he :( Dit is weer een "kijk mij eens groot en stoer zijn" actie.
  Redactie Frontpage woensdag 12 juni 2013 @ 18:06:04 #251
145738 superworm
is erbij
pi_127716124
Zodra ze van het ene plein weggeslagen, weggerookt en wegvermoord zijn, duiken ze gewoon op in een ander deel van de stad. Beetje als dat spelletje waar je mollen op hun kop moet slaan.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127716249
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juni 2013 18:06 schreef superworm het volgende:
Zodra ze van het ene plein weggeslagen, weggerookt en wegvermoord zijn, duiken ze gewoon op in een ander deel van de stad. Beetje als dat spelletje waar je mollen op hun kop moet slaan.
Bizar dat hij dit niet doorheeft. Hij had dit zo makkelijk dood kunnen laten bloeden.
  Redactie Frontpage woensdag 12 juni 2013 @ 18:09:47 #253
145738 superworm
is erbij
pi_127716297
quote:
15s.gif Op woensdag 12 juni 2013 18:08 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Bizar dat hij dit niet doorheeft. Hij had dit zo makkelijk dood kunnen laten bloeden.
En voor elke gewonde die je maakt, maak je een hele familie+vriendengroep aan extra vijanden/demonstranten. Vuur met olie bestrijden is het. Het is zo obvious maar het lijkt wel alsof machthebbers dat gewoon niet willen inzien - nu niet, maar in de (recente en minder recente) geschiedenis eigenlijk ook nooit.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127716414
Iemand live stream van taksim toevallig?
pi_127716577
Érg pro-Erdogan spreker op BBC world news. Heeft iemand het gezien?
pi_127716598

Advocaten en co onderweg naar Taksim
pi_127717894
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 17:46 schreef Theoden het volgende:

[..]

maar reden is toch sowieso dat ze geen open sponsor meer mogen zijn? Als Amstel niet meer zijn naam mag verbinden aan Vrienden van Amstel zouden ze er ook mee kappen.
Even beter gelezen. Je had idd gelijk :)
  woensdag 12 juni 2013 @ 18:46:23 #258
218617 YazooW
bel de wouten!
  woensdag 12 juni 2013 @ 19:00:14 #259
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127718621
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 17:39 schreef Theoden het volgende:

[..]

Simpel toch.

Komen daar geen andere sponsors voor in de plaats dan?
  woensdag 12 juni 2013 @ 19:02:28 #260
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127718718
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_127719364
Waarschijnlijk al eerder hier gemeld, maar de 27 jarige Ethem Sarisuluk, neergeschoten door de politie in Ankara op 1 Juni is vandaag in het ziekhuis overleden.
  woensdag 12 juni 2013 @ 19:31:47 #262
405222 Ataturko
Mussie Kemal
pi_127719889
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 19:18 schreef aerdt het volgende:
Waarschijnlijk al eerder hier gemeld, maar de 27 jarige Ethem Sarisuluk, neergeschoten door de politie in Ankara op 1 Juni is vandaag in het ziekhuis overleden.
Mooi zo, weg met die relschopper (duidelijk te zien in complete films).
pi_127719984
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 19:31 schreef Ataturko het volgende:

[..]

Je bent echt het daglicht niet waard als je iemand zoiets toewenst.
  woensdag 12 juni 2013 @ 19:34:50 #264
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127720004
quote:

[..]

Welke complete films?
  woensdag 12 juni 2013 @ 19:36:20 #265
405222 Ataturko
Mussie Kemal
pi_127720072
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juni 2013 19:34 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Noodweer, gelukkig is de agent niet knockout geslagen.
pi_127720081
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juni 2013 19:34 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Echt he ...

Zeggen dat je er niks om geeft kan ik nog mee leven. Zeggen dat je er geen medelijden mee hebt kan ik ook nog mee leven. Maar "goed zo", wow ... just wow.
pi_127720112
Twee journalisten uit Canada opgepakt in Istanbul vandaag.

http://www.cbc.ca/news/ca(...)detained-turkey.html
pi_127720714
Davutoglu live op haberturk.
pi_127721093
Dat wordt gezellig morgen. Erdogan heeft de Ministry of Interior opdracht gegeven om binnen 24 uur een einde te maken aan de protesten; 'Gezi is een park en niet een gebied om te demonstreren'
pi_127721219
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 19:57 schreef aerdt het volgende:
Dat wordt gezellig morgen. Erdogan heeft de Ministry of Interior opdracht gegeven om binnen 24 uur een einde te maken aan de protesten; 'Gezi is een park en niet een gebied om te demonstreren'
Gisteren was de burgemeester nog trots op de jongeren uit z'n stad en zouden ze van de demonstratie in gezi park afblijven.

Iemand moet Erdogan even in z'n gezicht meppen.
pi_127721324
quote:
9s.gif Op woensdag 12 juni 2013 19:59 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Gisteren was de burgemeester nog trots op de jongeren uit z'n stad en zouden ze van de demonstratie in gezi park afblijven.

Iemand moet Erdogan even in z'n gezicht meppen.
Hij zou ook van Taksim afblijven en alleen maar de spandoeken opruimen ...
pi_127721969
Ik wacht op het moment dat de AKP besluit dat ze geen zin hebben om met Erdogan in de afgrond te worden gesleurd.
pi_127722001
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:15 schreef HiZ het volgende:
Ik wacht op het moment dat de AKP besluit dat ze geen zin hebben om met Erdogan in de afgrond te worden gesleurd.
Dat scenario kun je wel vergeten.
Eskimo Joe
pi_127722087
quote:

[..]

Kun jij ook even weg?
pi_127722157
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:16 schreef Mercan het volgende:

[..]

Dat scenario kun je wel vergeten.
Jij denkt dat de hele partij zelfdestructie als uitweg ziet?
pi_127722495
quote:

[..]

Wie ben jij nou weer.......
pi_127722575
quote:
15s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:27 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Wie ben jij nou weer.......
Dat maakt ook veel uit en heeft een nuttige bijdrage aan het topic om dit te weten, meid....
pi_127722666
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:28 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Dat maakt ook veel uit en heeft een nuttige bijdrage aan het topic om dit te weten, meid....
Met zo een naam en UI ben ik wel benieuwd wiens kloon dit is, ja. Gozer.
pi_127722760
Erdogan = de partij.
Eskimo Joe
pi_127722767
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:19 schreef HiZ het volgende:

[..]

Jij denkt dat de hele partij zelfdestructie als uitweg ziet?
Nee, maar ze zijn wel allemaal schaapjes helaas. Zelfs Gul durft niks te zeggen en hij is president.
  woensdag 12 juni 2013 @ 20:33:57 #281
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127722810
Kan iemand mij vertellen waarom de relschoppers niet tot de verkiezingen wachten?
  woensdag 12 juni 2013 @ 20:35:17 #282
181126 MouzurX
Misschien?
pi_127722856
quote:
4s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:33 schreef Che_ het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom de relschoppers niet tot de verkiezingen wachten?
Er is geen alternatief.

Soort van dat je in nederland ook geen partij hebt die anti-EU is met wel andere normale standpunten.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_127722871
quote:
Democratie is meer dan verkiezingen en zolang jij en zij dat niet snappen is het nutteloos om te discusseren.

AKP hoeft niet weg, omdat er toch geen alternatief is, maar is het zo fucking moeilijk om even te luisteren naar je volk? Is dat teveel gevraagd?
  woensdag 12 juni 2013 @ 20:36:16 #284
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127722895
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:35 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Er is geen alternatief.

Soort van dat je in nederland ook geen partij hebt die anti-EU is met wel andere normale standpunten.
Hmm, maar als ze willen dat Erdogan nu aftreedt... wat moet dan het alternatief worden :?
  woensdag 12 juni 2013 @ 20:36:37 #285
181126 MouzurX
Misschien?
pi_127722903
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:36 schreef Che_ het volgende:

[..]

Hmm, maar als ze willen dat Erdogan nu aftreedt... wat moet dan het alternatief worden :?
Een mildere persoon van de AKP misschien?
  woensdag 12 juni 2013 @ 20:37:29 #286
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127722941
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:36 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dit is toch sowieso zijn laatste termijn? En die verkiezingen zijn toch over een paar maanden als ze vervroegd worden...
pi_127722966
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:36 schreef MouzurX het volgende:

[..]

En dat is? Niet je persoonlijke mening, maar die van die capulcular.
pi_127722978
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:37 schreef Che_ het volgende:

[..]

Dit is toch sowieso zijn laatste termijn? En die verkiezingen zijn toch over een paar maanden als ze vervroegd worden...
Tot dusver weigert AKP de verkiezingen te vervroegen
pi_127722982
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:37 schreef Che_ het volgende:

[..]

Grondwetswijziging, iets met president en meer macht :P
pi_127723038
Er komt waarschijnlijk een referendum over Gezi Parki
pi_127723066
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:32 schreef Mercan het volgende:
Erdogan = de partij.
Baykal was ook de CHP, is dat voor de AKP niet een voldoende afschrikwekkend voorbeeld?
pi_127723090
quote:
Omdat de grootste relschopper minister-president is.
  woensdag 12 juni 2013 @ 20:41:06 #293
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_127723116
Morgen moet het rustig zijn, dat worden dus rubberkogels.
Say what?
  woensdag 12 juni 2013 @ 20:41:09 #294
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127723118
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:38 schreef aerdt het volgende:

[..]

Tot dusver weigert AKP de verkiezingen te vervroegen
Erdogan heeft het zelf aangegeven toch?

quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:38 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Grondwetswijziging, iets met president en meer macht :P
Grondwetswijziging? Alleen met een meerderheid toch?
pi_127723142
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:41 schreef Che_ het volgende:

[..]

[..]

Ben ook benieuwd of hij dat er doorheen kan drukken :)
  woensdag 12 juni 2013 @ 20:41:55 #296
181126 MouzurX
Misschien?
pi_127723146
Kan je eigenlijk wel spreken van een goed werkende democratie als 1 partij langere tijd overheerst?
Zelfs in de ~2 partijen systeem landen heb je een wisselwerking, een die in turkije dus afwezig is.
pi_127723150
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:41 schreef Che_ het volgende:

[..]

[..]

Waarom denk je dat hij met de PKK in bed duikt?
  woensdag 12 juni 2013 @ 20:42:01 #298
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127723154
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:40 schreef HiZ het volgende:

[..]

Omdat de grootste relschopper minister-president is.
Pfff, word je niet moe van jezelf met die trolluitspraken telkens? :O
pi_127723179
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:42 schreef Che_ het volgende:

[..]

Pfff, word je niet moe van jezelf met die trolluitspraken telkens? :O
Mag hij zijn mening gewoon uiten? Kom zeg!
  woensdag 12 juni 2013 @ 20:42:26 #300
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127723187
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:41 schreef Theoden het volgende:

[..]

Waarom denk je dat hij met de PKK in bed duikt?
Kom op man _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')