Ja.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hoe ben ik mijn vaardigheden tot discussie dan zojuist veloren?
quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Turkije is geen Arabische dictatuur nee.. Wat bazel jij.
Of is dit ook een Arabische dictatuur?
Dit geeft geen antwoord op mijn vraag. Wat ik meen te zeggen is dat deze vorm van geweld ook in niet Arabische landen plaatsvindt. Ik begrijp dan ook niet waarom jij de behoefte hebt overal het woord Arabisch in te plaatsen.quote:
Vanwege de Arabische lente. Vanwege het feit dat iedereen een argument heeft waarom hun revolutie/opstand/rellen anders is. En vanwege het feit dat ze daar ongelijk in hebben.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:56 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dit geeft geen antwoord op mijn vraag. Wat ik meen te zeggen is dat deze vorm van geweld ook in niet Arabische landen plaatsvinden. Ik begrijp dan ook niet waarom jij de behoefte hebt overal het woord Arabisch in te plaatsen.
Als mijn reply mijn gebrek aan kunnen discussieren aantoont, so be it.
Ik hou niet van simplificatie.. Protesten en onrust in een land met moslims = Arabische lentequote:Op woensdag 12 juni 2013 13:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vanwege de Arabische lente. Vanwege het feit dat iedereen een argument heeft waarom hun revolutie/opstand/rellen anders is. En vanwege het feit dat ze daar ongelijk in hebben.
Ik vraag mij af hoe je een revolutie in een niet-Arabisch land een Arabische revolutie wil noemen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vanwege de Arabische lente. Vanwege het feit dat iedereen een argument heeft waarom hun revolutie/opstand/rellen anders is. En vanwege het feit dat ze daar ongelijk in hebben.
Erdogan had niet eens een grote stap hoeven te zetten dan alleen gesprekken met demonstrantenleiders en enkele cosmetische beloften rondom dit plein.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:46 schreef Theoden het volgende:
Er zijn nu dus (tot 10 juni 18:00)
Bijna 5000 gewonden, waarvan 53 zwaar gewond, 7 in levensgevaar en 10 mensen die 1 of 2 ogen zijn kwijtgeraakt.
en 4 doden ... Echt knap dat een protest om een park zo uit de hand is gelopen omdat een premier van een land niet 1 stap richting zijn volk kan/wil zetten
Turkije is een 50-50, het oosten heeft een typische Arabische cultuur met lichtelijke Europese invloeden, het westen is een mix van Europees en Arabisch. Misschien dat 't half opgaat. Maar goed, 't is zoiets als de wereld beschrijven. Misschien dat 't in een boek iets beter kan worden gevangen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:08 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik vraag mij af hoe je een revolutie in een niet-Arabisch land een Arabische revolutie wil noemen.
Occupy was geïnspireerd door o.a. de Arabische Lente.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:08 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik vraag mij af hoe je een revolutie in een niet-Arabisch land een Arabische revolutie wil noemen.
En sowieso zijn Turken een mix van Arabieren en volkeren uit het verre Oosten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Turkije is een 50-50, het oosten heeft een typische Arabische cultuur met lichtelijke Europese invloeden, het westen is een mix van Europees en Arabisch. Misschien dat 't half opgaat. Maar goed, 't is zoiets als de wereld beschrijven. Misschien dat 't in een boek iets beter kan worden gevangen.
Het Turkse volk is een mengsel van geïslamiseerde Grieken, geïslamiseerde Armeniërs, geïslamiseerde Arabieren en geïslamiseerde Koerden, geïslamiseerde Bulgaren (in Thracië rondom Istanbul), met een 20 % (in de 11e eeuw) geïmmigreerde Turkstalige Oejgoezische en later Ottomaanse elite die de cultuur en islamitische religie bepaalde.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Turkije is een 50-50, het oosten heeft een typische Arabische cultuur, het westen is een mix van Europees en Arabisch. Misschien dat 't half opgaat.
Arabieren niet zozeer (alleen in Hatay, Adana en de Zuidoostelijke Turkse huidige Koerdische gebieden misschien), veel meer geïslamiseerde Grieken, Georgiërs, Armeniërs, Bulgaren en zelfs Goten en Krimtataren. Slechts 20 % van het Turkse DNA blijkt (maximaal) afkomstig uit Centraal-Azië, waar de Turkse taal vandaan komt. Ook in Azerbaidzjan (Turkstalig) blijkt slechts 30 % daarvandaan te komen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:13 schreef Che_ het volgende:
[..]
En sowieso zijn Turken een mix van Arabieren en volkeren uit het verre Oosten.
Ok, heb je hiervan resultaten van een onderzoek onder de Koerden?quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:14 schreef Veldkamp het volgende:
Ooit AKP, maar na deze weken niet meer.
Conservatieve Koerdische soennitische moslims zijn het niet eens met de steun aan Al Nusra en VSL in Syrische proxy-oorlog.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:16 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ok, heb je hiervan resultaten van een onderzoek onder de Koerden?
Dwang... Ik weet niet welke geschiedenisboeken je hebt gelezen, maar christenen dwingen om moslim te worden is amper voorgekomen in de islamitische wereld.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:16 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Arabieren niet zozeer (alleen in Hatay, Adana en de Zuidoostelijke Turkse huidige Koerdische gebieden misschien), veel meer geïslamiseerde Grieken, Georgiërs, Armeniërs, Bulgaren en zelfs Goten en Krimtataren. Slechts 20 % van het Turkse DNA blijkt (maximaal) afkomstig uit Centraal-Azië, waar de Turkse taal vandaan komt. Ook in Azerbaidzjan (Turkstalig) blijkt slechts 30 % daarvandaan te komen.
Veel Turken zullen het niet leuk vinden, maar velen hebben Griekse en Armeense voorouders gehad die zich tot islam bekeerden. Al dan niet onder Ottomaanse of andere dwang.
Ok, heb je hiervan resultaten van een onderzoek onder de Koerden?quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:17 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Conservatieve Koerdische soennitische moslims zijn het niet eens met de steun aan Al Nusra en VSL in Syrische proxy-oorlog.
En ook willen zij niet door AKP-aanhangers met "hippies en alevieten" in één adem genoemd worden.
Ze zullen gaan zweven. Lees Hürriyets artikelen maar.
Ik lees ook Zaman, echt AKP-blaadje.
Van oorsprong waren de Turken dat wel maar de inwoners van Turkije hebben ieder hun eigen stukje geschiedenis dat vaak regionaal is bepaald. Daarbij speelt ook mee dat jongeren zich ontwikkelen en met de rest van de wereld willen meekomen. Soms worden ze progressiever en soms conservatiever, afhankelijk van waar ze in het land leven, de persoonlijke keuzes die ze maken en met welke culturen ze opgroeien.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:13 schreef Che_ het volgende:
[..]
En sowieso zijn Turken een mix van Arabieren en volkeren uit het verre Oosten.
Inmiddels in het ziekenhuis belandt. http://webtv.hurriyet.com(...)neye-kaldirildi.aspx.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ze heeft haar bloedgroep op haar arm geschreven. Slimme teyze.
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk door al het gas dat gebruikt is.quote:gazından etkilendiği tahmin edilen protestocu teyze, baygın halde sedye üzerinde hastaneye kaldırıldı.
Als moslim geloof je de feiten toch niet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:19 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dwang... Ik weet niet welke geschiedenisboeken je hebt gelezen, maar christenen dwingen om moslim te worden is amper voorgekomen in de islamitische wereld.
quote:Often, credit card advertisements in Turkish media are filled with content which mention very little of product-relevant information. Their advertisement content is often diluted with humor, which parodies talking animals (i.e. BonusCard by Garanti Bank), dancing babies, use of ethnic comedy such as accentuating various Turkish dialects and foreign languages and the popularity of the successful commercials often exceed the brand recognition and reputation of credit card. Local and international celebrity appearances (i.e. Shop&Miles by Garanti Bank) are also quite common as well as skits which associate the card as a class and status symbol (i.e. Axess and American Express by Akbank.
Ik denk eerder aan Ceaucescu bij die toespraak (legercoup tegen de Roemeense dictator door zijn eigen generaals, met steun van Amerikanen en toestemming Moskou) of de stalinistische en communistische, ooit oppermachtige Stasi-generaal en staatsraad Erich Mielke in de communistische DDR na de val van de Muur (9 november 1989) op 13 november 1989 voor het (eindelijk vrijere) parlement.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:32 schreef Theoden het volgende:
[ afbeelding ]
Als Gul dit echt gezegd heeft is het wel erger dan ik gedacht had .... jezus man.
"De politie heeft geen wapens of wapenstokken. Dat soort dingen zie je alleen maar in New York"
Say what? Geloven ze zelf nog in al hun leugens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |