abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:55:33 #151
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127704891
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:53 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Hoe ben ik mijn vaardigheden tot discussie dan zojuist veloren?
Ja.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:44 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Turkije is geen Arabische dictatuur nee.. Wat bazel jij.

Of is dit ook een Arabische dictatuur?

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_127704950
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja.

[..]

Dit geeft geen antwoord op mijn vraag. Wat ik meen te zeggen is dat deze vorm van geweld ook in niet Arabische landen plaatsvindt. Ik begrijp dan ook niet waarom jij de behoefte hebt overal het woord Arabisch in te plaatsen.

Als mijn reply mijn gebrek aan kunnen discussieren aantoont, so be it.
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:58:34 #153
pi_127705036
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:56 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dit geeft geen antwoord op mijn vraag. Wat ik meen te zeggen is dat deze vorm van geweld ook in niet Arabische landen plaatsvinden. Ik begrijp dan ook niet waarom jij de behoefte hebt overal het woord Arabisch in te plaatsen.

Als mijn reply mijn gebrek aan kunnen discussieren aantoont, so be it.
Vanwege de Arabische lente. Vanwege het feit dat iedereen een argument heeft waarom hun revolutie/opstand/rellen anders is. En vanwege het feit dat ze daar ongelijk in hebben.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_127705096
Iemand die zijn eigen mening als feit ziet :O
pi_127705476
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vanwege de Arabische lente. Vanwege het feit dat iedereen een argument heeft waarom hun revolutie/opstand/rellen anders is. En vanwege het feit dat ze daar ongelijk in hebben.
Ik hou niet van simplificatie.. Protesten en onrust in een land met moslims = Arabische lente

Koppensnellen voor de media, junkfood journalistiek.. kwak er maar wat neer.

Wat begon als een groen studentenprotest is tot een volksopstand uitgegroeid op dit moment, iedere groep zit er wel in zo langzamerhand en er komen steeds meer groepen bij.
pi_127705529
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik vraag mij af hoe je een revolutie in een niet-Arabisch land een Arabische revolutie wil noemen. :P
  woensdag 12 juni 2013 @ 14:10:07 #157
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127705633
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:46 schreef Theoden het volgende:
Er zijn nu dus (tot 10 juni 18:00)

Bijna 5000 gewonden, waarvan 53 zwaar gewond, 7 in levensgevaar en 10 mensen die 1 of 2 ogen zijn kwijtgeraakt.

en 4 doden ... Echt knap dat een protest om een park zo uit de hand is gelopen omdat een premier van een land niet 1 stap richting zijn volk kan/wil zetten
Erdogan had niet eens een grote stap hoeven te zetten dan alleen gesprekken met demonstrantenleiders en enkele cosmetische beloften rondom dit plein.

Nu staat zijn hele AKP-regime en premierschap op het spel. Hij had dat met een kleine stap en luisteren kunnen voorkomen, maar weigerde zelfs een klein beetje toe te geven tot nog toe.

En lanceert hij Turkije als land naar een sektarische, ideologische en etnische wantoestand of burgeroorlog. Linksen, rechtsen, AKP-islamisten, AKP-gematigden, secularistische Turkse leger, Turkse ambtenarij, AKP-politiemacht, Kemalisten, Alevieten, CHP, MHP, Koerden.

En dan borrelt het ook nog in de provincies Adana en vooral Hatay onder honderdduizenden tot miljoenen Turkse burgers die de buitenlandse jihadisten, islamisten, rebellen en terroristen en hun trainingskampen daar zat zijn (al sinds 2012). Daar is ook vorig weekend een 22-jarige Turkse alawitische student doodgeschoten in Antakya, zeer gericht, een lid van de minderheid en demonstrant tegen Erdogans regime.

Premier Erdogan kan niet met democratie omgaan, zogauw het kritisch wordt. Erg incompetent. Hij had maar iets water bij de wijn hoeven te doen. Afgezien van het Turkse Leger is de rest van de demonstranten verdeeld over verschillende oppositiebewegingen.

Zo hebben CHP & kemalisten enerzijds niets gemeenschappelijks met Koerden anderzijds, anders dan verzet tegen te radicaal islamisme en populisme Erdogan.

Erdogan lijkt wel escalatie te wensen? Is hij wanhopig nu zijn rebellen in Syrië volop verliezen?
pi_127705655
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 14:08 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik vraag mij af hoe je een revolutie in een niet-Arabisch land een Arabische revolutie wil noemen. :P
Turkije is een 50-50, het oosten heeft een typische Arabische cultuur met lichtelijke Europese invloeden, het westen is een mix van Europees en Arabisch. Misschien dat 't half opgaat. Maar goed, 't is zoiets als de wereld beschrijven. Misschien dat 't in een boek iets beter kan worden gevangen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 14:10:40 #159
pi_127705661
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 14:08 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Occupy was geïnspireerd door o.a. de Arabische Lente.
pi_127705782
Als je de rellen in Turkije dan toch met iets moet vergelijken dan kan je het beter vergelijken met de austerity riots is Griekenland, Spanje enz in plaats van met de Arabische lente.
Mensen willen niet zo zeer van een 'dictatoriaal regime' af, maar zijn het niet eens met het beleid dat de regering voert en de kant dat hun land opgaat.
  woensdag 12 juni 2013 @ 14:13:00 #161
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127705787
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 14:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Turkije is een 50-50, het oosten heeft een typische Arabische cultuur met lichtelijke Europese invloeden, het westen is een mix van Europees en Arabisch. Misschien dat 't half opgaat. Maar goed, 't is zoiets als de wereld beschrijven. Misschien dat 't in een boek iets beter kan worden gevangen.
En sowieso zijn Turken een mix van Arabieren en volkeren uit het verre Oosten.
  woensdag 12 juni 2013 @ 14:14:01 #162
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127705844
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 14:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Turkije is een 50-50, het oosten heeft een typische Arabische cultuur, het westen is een mix van Europees en Arabisch. Misschien dat 't half opgaat.
Het Turkse volk is een mengsel van geïslamiseerde Grieken, geïslamiseerde Armeniërs, geïslamiseerde Arabieren en geïslamiseerde Koerden, geïslamiseerde Bulgaren (in Thracië rondom Istanbul), met een 20 % (in de 11e eeuw) geïmmigreerde Turkstalige Oejgoezische en later Ottomaanse elite die de cultuur en islamitische religie bepaalde.

Ook zijn in de tot 1920 Griekse gebieden aan de Westkust veelal uit Griekenland uitgewezen Turkse en Griekstalige moslims gedwongen geplaatst en woonachtig geworden. Die hebben van nature een veel gematigder mentaliteit, hoewel moslims.

Daarnaast zijn er Koerden en is er de scheidslijn tussen soennitische conservatieven, kemalistische formele seculiere soennieten en alevieten en andere minderheden. En de Koerden natuurlijk vooral, die groeien sterk (niet alleen soennieten, ook de alevieten onder hen). Grote Koerdische gezinnen en veel Koerdische migranten in het hele land. Eerste en tweede generatie. Ooit AKP, maar na deze weken niet meer.
  woensdag 12 juni 2013 @ 14:16:20 #163
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127705966
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 14:13 schreef Che_ het volgende:

[..]

Arabieren niet zozeer (alleen in Hatay, Adana en de Zuidoostelijke Turkse huidige Koerdische gebieden misschien), veel meer geïslamiseerde Grieken, Georgiërs, Armeniërs, Bulgaren en zelfs Goten en Krimtataren. Slechts 20 % van het Turkse DNA blijkt (maximaal) afkomstig uit Centraal-Azië, waar de Turkse taal vandaan komt. Ook in Azerbaidzjan (Turkstalig) blijkt slechts 30 % daarvandaan te komen.

Veel Turken zullen het niet leuk vinden, maar velen hebben Griekse en Armeense voorouders gehad die zich tot islam bekeerden. Al dan niet onder Ottomaanse of andere dwang.
  woensdag 12 juni 2013 @ 14:16:31 #164
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127705972
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 14:14 schreef Veldkamp het volgende:
Ooit AKP, maar na deze weken niet meer.
Ok, heb je hiervan resultaten van een onderzoek onder de Koerden?
  woensdag 12 juni 2013 @ 14:17:56 #165
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127706034
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 14:16 schreef Che_ het volgende:

[..]

Conservatieve Koerdische soennitische moslims zijn het niet eens met de steun aan Al Nusra en VSL in Syrische proxy-oorlog.

En ook willen zij niet door AKP-aanhangers met "hippies en alevieten" in één adem genoemd worden.

Ze zullen gaan zweven. Lees Hürriyets artikelen maar.

Ik lees ook Zaman, echt AKP-blaadje.
pi_127706103
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 14:16 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Arabieren niet zozeer (alleen in Hatay, Adana en de Zuidoostelijke Turkse huidige Koerdische gebieden misschien), veel meer geïslamiseerde Grieken, Georgiërs, Armeniërs, Bulgaren en zelfs Goten en Krimtataren. Slechts 20 % van het Turkse DNA blijkt (maximaal) afkomstig uit Centraal-Azië, waar de Turkse taal vandaan komt. Ook in Azerbaidzjan (Turkstalig) blijkt slechts 30 % daarvandaan te komen.

Veel Turken zullen het niet leuk vinden, maar velen hebben Griekse en Armeense voorouders gehad die zich tot islam bekeerden. Al dan niet onder Ottomaanse of andere dwang.
Dwang... Ik weet niet welke geschiedenisboeken je hebt gelezen, maar christenen dwingen om moslim te worden is amper voorgekomen in de islamitische wereld. :')
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_127706133
De CNN studio presentator gooide het ook over de boeg dat deze opstand een geloofskwestie was en 't om de alcohol ging maar dat is het niet. Het gaat puur om (inmiddels iets minder dan) de passieve helft die 't land "misschien" constructief willen veranderen met hun leider voorop die niet om mensenrechten geeft, doden en gewonden negeert en 'wel' om mensenrechten geeft als hij ergens hoort dat er vrouwen met hoofddoekjes zijn aangerand (wat ik 'ook' niet goedkeur btw). De weegschaal qua logica is zwaar uit balans. Het gaat om de actieve massa die op de been is en het land waarin ze wonen niet afgebroken willen zien worden.

Theoretisch kan een heel land alcoholvrij leven als er een regering is die humaan handelt. Maar dat doet het hier alles behalve.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 12-06-2013 14:25:06 ]
  woensdag 12 juni 2013 @ 14:21:45 #168
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127706251
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 14:17 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Conservatieve Koerdische soennitische moslims zijn het niet eens met de steun aan Al Nusra en VSL in Syrische proxy-oorlog.

En ook willen zij niet door AKP-aanhangers met "hippies en alevieten" in één adem genoemd worden.

Ze zullen gaan zweven. Lees Hürriyets artikelen maar.

Ik lees ook Zaman, echt AKP-blaadje.

Je doet alsof iedereen hetzelfde denkt.
pi_127706328
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 14:13 schreef Che_ het volgende:

[..]

Van oorsprong waren de Turken dat wel maar de inwoners van Turkije hebben ieder hun eigen stukje geschiedenis dat vaak regionaal is bepaald. Daarbij speelt ook mee dat jongeren zich ontwikkelen en met de rest van de wereld willen meekomen. Soms worden ze progressiever en soms conservatiever, afhankelijk van waar ze in het land leven, de persoonlijke keuzes die ze maken en met welke culturen ze opgroeien.
pi_127706358
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:10 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ze heeft haar bloedgroep op haar arm geschreven. Slimme teyze.

[ afbeelding ]
Inmiddels in het ziekenhuis belandt. http://webtv.hurriyet.com(...)neye-kaldirildi.aspx.

quote:
gazından etkilendiği tahmin edilen protestocu teyze, baygın halde sedye üzerinde hastaneye kaldırıldı.
Waarschijnlijk door al het gas dat gebruikt is.
  woensdag 12 juni 2013 @ 14:28:59 #171
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127706616
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 14:19 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dwang... Ik weet niet welke geschiedenisboeken je hebt gelezen, maar christenen dwingen om moslim te worden is amper voorgekomen in de islamitische wereld. :')
Als moslim geloof je de feiten toch niet.

Er zijn periodes van verdraagzaamheid geweest, maar altijd was er de jizya (speciale belasting). Altijd waren er pesterijen, christenen konden geen hoge posities meer krijgen.

Systematisch werden Centraal-Aziatische Turkse stammen en Turkmenen uit Irak in Griekse centraal-Anatolische nederzettingen geplaatst.

Gedwongen islamisering is vaak voorgekomen op verschillende manier.

De miljoenen Christenen waren gewoon te veel om allen met zwaard te bekeren, maar in veel gebieden gebeurde dat wel degelijk. Net zoals in Andalusië (Spanje) lukte het tot de 19e eeuwse en 20e eeuwse genocides en massamoorden nooit om het Ottomaanse Rijk van christenen te zuiveren.

Niet alleen Christenen, vooral ook sjiitische moslims en alevieten werden vervolgd en gedwongen bekeerd of vermoord.

Toch sprak Sultan Selim I in 1514, vlak voor de massamoord op 40.000 Turkse en Koerdisch-Zaza alevieten in centraal Anatolië: "De hemelse beloning voor het doden van een Aleviet is 70 maal groter dan de beloning voor het doden van een Christen!"

Dit toont wel de rechteloosheid aan die christenen uiteindelijk ook hadden, ook al erkent de islam het jodendom en christendom formeel wel als "religies van het boek" en eist tolerantie, als ze maar torenhoge belasting betalen.

Toen Grieken, Serviërs, Kroaten, Bulgaren en andere christelijke onderworpen volken geen jizya konden betalen, werden ze afgeslacht door de Turken. Doorheen eeuwen. Ook mochten vrijwel nooit kerken hersteld worden, dat moest met speciale toestemming (nu probeert de Moslimbroederschap datzelfde tegen Koptische Christelijke oer-inwoners van Egypte te doen) en met torenhoge nieuwe steekpenningen. Langzaam maar zeker verlieten de onderdrukte Christenen zo hun voorouderlijke gebieden, als vluchtelingen naar Libanon of West-Europa of Italië of naar Hongarije, Rusland en Roemenië.
pi_127706835

Als Gul dit echt gezegd heeft is het wel erger dan ik gedacht had .... jezus man.

"De politie heeft geen wapens of wapenstokken. Dat soort dingen zie je alleen maar in New York"

Say what? Geloven ze zelf nog in al hun leugens?
pi_127706934
Che even snel.
Zijn conclusie vermeldt het volgende:
Door explosieve groei van creditcards en consumptieve kredieten, bevinden consumenten zich in langlopende schulden, waar ze niet aan lijken te ontsnappen ivm absurd hoge rentepercentages op hun schulden. Consumenten zien vaak niet de gevolgen van hun schulden/niet afbetalen van schulden. Crisis van 2001 heeft ervoor gezorgd dat spaargelden van vooral lager en middeninkomen klassen compleet is verdampt. Hoewel cc houders zelf verantwoordelijkheid zijn voor de aankopen die zij doen met hun creditcard, is het niet in het algemene macro-economische belang van de gemeenschap om financiële instellingen zelfregulerend te laten zijn betreffende limieten/rovende rentepercentages op de cc houders. Dit is niet alleen in het belang van cc houders maar ook voor de financiële instituten, gezien dit het lange termijn macro-economische stabiliteit zou bewaren, door het bewaken van de betalingsmogelijkheden van de cc houders. De regering heeft hier (beschermen consumenten + financiële veiligheid) een belangrijke proactieve rol in.
Oftewel; mensen geven geld uit die zij niet hebben. Ze schaffen creditcards aan om hun andere creditcard schulden af te lossen. Er wordt geen rekening gehouden met inkomens of andere creditcards. Overheid beschermt haar burger niet hierin. Dit zou volgens schrijver verklaard kunnen worden omdat de overheid eigenlijk graag creditcard transacties zien, ipv de niet-officiele/niet geregistreerde transacties. (Zijn er veel)

Lees zijn tekst maar. Vond het allemaal wel logisch. Om nu alles te vermelden leek mij niet handig. Zijn tabellen geven ook wat weer.
Deze vond ik trouwens wel erg herkenbaar:
quote:
Often, credit card advertisements in Turkish media are filled with content which mention very little of product-relevant information. Their advertisement content is often diluted with humor, which parodies talking animals (i.e. BonusCard by Garanti Bank), dancing babies, use of ethnic comedy such as accentuating various Turkish dialects and foreign languages and the popularity of the successful commercials often exceed the brand recognition and reputation of credit card. Local and international celebrity appearances (i.e. Shop&Miles by Garanti Bank) are also quite common as well as skits which associate the card as a class and status symbol (i.e. Axess and American Express by Akbank.
pi_127707111
Dit wordt met de minuut gekker:

Gouverneur van Istanbul: Ja, we hebben wat traangas gebruikt, maar ze gebruikten rookbommen om het erger te laten lijken _O-
  woensdag 12 juni 2013 @ 14:37:24 #175
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127707117
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 14:32 schreef Theoden het volgende:
[ afbeelding ]

Als Gul dit echt gezegd heeft is het wel erger dan ik gedacht had .... jezus man.

"De politie heeft geen wapens of wapenstokken. Dat soort dingen zie je alleen maar in New York"

Say what? Geloven ze zelf nog in al hun leugens?
Ik denk eerder aan Ceaucescu bij die toespraak (legercoup tegen de Roemeense dictator door zijn eigen generaals, met steun van Amerikanen en toestemming Moskou) of de stalinistische en communistische, ooit oppermachtige Stasi-generaal en staatsraad Erich Mielke in de communistische DDR na de val van de Muur (9 november 1989) op 13 november 1989 voor het (eindelijk vrijere) parlement.

"Aber ich liebe doch alle?" "Ik heb toch allen lief? Wij hebben toch contact met alle arbeiders en gewone mensen? !"

Volledig los van de werkelijkheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')