abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127703382
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:20 schreef Veldkamp het volgende:
Heeft iemand beelden van de (bloediger) demonstraties en politierepressie in de zuidelijke steden Adana en Antakya?

Zeker in Hatay is de meerderheid van de bevolking Erdogan en vooral de buitenlandse jihadisten, terroristen en andere Syrische en niet-Syrische rebellen en hun kampementen zat. Dat was al in 2012 zo in de zomer, liet Bram Vermeulen zien in zijn serie.

Dit doen Erdogans anti_Assad-rebellen overigens tegen kinderen in Aleppo:
Kan je dit er aub gewoon buitenhouden? Ik ben tegen Erdogan, maar jij maakt er echt een sport van om alle omsamenhangende dingen bijelkaar te rapen.
pi_127703611
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:01 schreef Theoden het volgende:
[ afbeelding ]

En dit is Ankara.

Door zijn aanpak van gisteren heeft hij nu nog een groep tegen zich weten te krijgen, namelijk de advocaten van het land.

Good job.
Ik snap echt niet waarom de advocaten erbij zijn betrokken door Erdoğan. Is daar al wat meer over bekend?
pi_127703813
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:19 schreef Theoden het volgende:
CHP had trouwens aan Gul gevraagd om de leiders van alle partijen bijeen te roepen om in gesprek te gaan.

Zijn antwoord was: "Ik zie hier geen noodzaak toe"
Hm, ik had m'n twijfels nog na Gül's uitspraken over democratie dat hij evt. wat kon betekenen voor dit land in deze situatie, maar gezien z'n persoonlijke geschiedenis en na dit antwoord kan ik wel opmaken dat Gül een goedzak zonder ruggegraat is. Een aardige oom maar geen leider die voor een doorbraak kan zorgen. Hij heeft nog niet al z'n krediet verspeelt alleen zie ik van zijn kant geen opening tot iets beters,

maar ik laat me verassen.. misschien heeft ie eens een goede dag en de moed om iets te ondernemen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:36:18 #129
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_127703935
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dus dat :D
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:37:26 #130
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127703986
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 12:33 schreef Theoden het volgende:

[..]

Opstand nu heeft niks maar dan ook niks te maken met USA .... het is het volk dat uit zichzelf in opstand is gekomen.
Dat zeggen ze ook over Syrië :+
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_127703999
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:28 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik snap echt niet waarom de advocaten erbij zijn betrokken door Erdoğan. Is daar al wat meer over bekend?
Niks waar ik zeker van weet dat het waar is. Laatste wat ik hoorde was dat ze aan het protesteren waren, maar geen idee of dat op Taksim of binnen was.
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:37:53 #132
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127704011
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:22 schreef Theoden het volgende:

[..]

Kan je dit er aub gewoon buitenhouden? Ik ben tegen Erdogan, maar jij maakt er echt een sport van om alle omsamenhangende dingen bijelkaar te rapen.
Aan de terroristen tegen seculier Syrië is Erdogan een van de belangrijkste schuldigen.

Naast Saoedi-Arabië, Qatar, Al Qaida in Irak, Sjeik Assir in Libanon, Saad Hariri en de Moslimbroederschap natuurlijk. Maar Erdogan ook en daarmee ook zijn Turkse binnenlandse veiligheidsdiensten.

In Adana en Antakya en ook in Nederland wapperden Syrische vlaggen en beeltenissen van President Assad vrolijk bij de demonstraties tegen Erdogan en tegen het AKP-islamisme mee, hoor.

Het heeft er wel mee te maken.

Ik gooi niets door elkaar.

Alsof het alleen om een Gezipark of bomen of alleen om Atatürk gaat. Wel om Atatürk natuurlijk, want de beeltenissen waren altijd Assad en Atatürk naast altijd. (Beide secularisten die streden tegen binnenlandse opstanden en tegen buitenlandse veelvoud aan machtige staten.)
pi_127704029
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat zeggen ze ook over Syrië :+
Syrië is niet te vergelijken met Turkije ... maar ik mag hopen dat je dat al wist :W
pi_127704085
Nog steeds protesten binnen en buiten Caglayan

pi_127704088
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:37 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Aan de terroristen tegen seculier Syrië is Erdogan een van de belangrijkste schuldigen.

Naast Saoedi-Arabië, Qatar, Al Qaida in Irak, Sjeik Assir in Libanon, Saad Hariri en de Moslimbroederschap natuurlijk. Maar Erdogan ook en daarmee ook zijn Turkse binnenlandse veiligheidsdiensten.

In Adana en Antakya en ook in Nederland wapperden Syrische vlaggen en beeltenissen van President Assad vrolijk bij de demonstraties tegen Erdogan en tegen het AKP-islamisme mee, hoor.

Het heeft er wel mee te maken.

Ik gooi niets door elkaar.

Alsof het alleen om een Gezipark of bomen of alleen om Atatürk gaat. Wel om Atatürk natuurlijk, want de beeltenissen waren altijd Assad en Atatürk naast altijd. (Beide secularisten die streden tegen binnenlandse opstanden en tegen buitenlandse veelvoud aan machtige staten.)
In Adana en Antakya kun je deze twee met elkaar vermengen.. Maar daar gaat dat hele Gezi Park niet om. Syrie heeft hier niets mee te maken.
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:40:13 #136
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127704110
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:38 schreef Theoden het volgende:

[..]

Syrië is niet te vergelijken met Turkije ... maar ik mag hopen dat je dat al wist :W
Nee, niet te vergelijken, maar wel met elkaar in relatie. Turkije is veel vroeger gedemocratiseerd.

En meer Turken zijn seculier. Ook soennitische Turken zijn vaak seculier. In Syrië is men juist in verarmde provinciesteden door Saoedi-Arabië en Qatar radicaler en fundamentalistischer islamistisch geworden, vooral in grote arme gezinnen.

Ook is in Turkije de rol van het leger niet meer zo sterk als het in Syrië nog wel is.

Turkije en haar opstand nu zijn ook pro-secularistisch en anti-islamistisch, niet islamistisch zoals het terrorisme van de opstandelingen in Syrië.
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:40:43 #137
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127704142
http://www.ttb.org.tr/index.php/Haberler/veriler-3842.html

Officiële cijfers van gewonden, doden etc.

Cijfers bijgewerkt tot 10 juni 18:00, dus slachtoffers van gisteren zitten hier nog niet bij.
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:41:28 #139
pi_127704170
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:38 schreef Theoden het volgende:

[..]

"Egypte is geen Tunesië
"Syrie is geen Libie"
"Turkije is geen Arabische dictatuur"

_O-
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:42:09 #140
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127704195
Een interessant stuk van Wilco van Herpen in Hürriyet:

http://www.hurriyetdailyn(...)=48615&NewsCatID=379

"Ik voel mij plotseling weer een echte vreemdeling in Turkije, een land waar ik mij al 14 jaar thuis voelde."
pi_127704285
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

"Egypte is geen Tunesië
"Syrie is geen Libie"
"Turkije is geen Arabische dictatuur"

_O-
Turkije is geen Arabische dictatuur nee.. Wat bazel jij.

Of is dit ook een Arabische dictatuur?

pi_127704315
Als Gül niet competent genoeg is om partijen bijelkaar te brengen wie dan wel?. Het is nu een beetje Erdogan en z'n geslonken aanhang tegen 't hele land aan 't worden zo langzamerhand.

Mogelijkheden tot democratische oplossingen vervagen nu zelfs advocaten al tot criminelen worden bestempelt en hardere oplossingen komen zo langzamerhand in de lijn van de geschiedenis van dit alles toch wel in zicht na Gezi dat compleet vreedzaam begon en.. in een normale democratie.. vreedzaam had moeten eindigen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:44:56 #143
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127704333
He ambi, heb je al pauze gehad?
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:45:16 #144
pi_127704364
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:44 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Turkije is geen Arabische dictatuur nee.. Wat bazel jij.

Of is dit ook een Arabische dictatuur?

Ook het Amerikaanse regime gaat ten onder, wat is je punt? Denk je nou echt dat ik voor- en dus tegen) bepaalde overheden ben? Ik kies altijd voor de bevolking.
pi_127704404
Er zijn nu dus (tot 10 juni 18:00)

Bijna 5000 gewonden, waarvan 53 zwaar gewond, 7 in levensgevaar en 10 mensen die 1 of 2 ogen zijn kwijtgeraakt.

en 4 doden ... Echt knap dat een protest om een park zo uit de hand is gelopen omdat een premier van een land niet 1 stap richting zijn volk kan/wil zetten
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:47:45 #146
pi_127704472
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:44 schreef Beathoven het volgende:
Als Gül niet competent genoeg is om partijen bijelkaar te brengen wie dan wel?. Het is nu een beetje Erdogan en z'n geslonken aanhang tegen 't hele land aan 't worden zo langzamerhand.

Mogelijkheden tot democratische oplossingen vervagen nu zelfs advocaten al tot criminelen worden bestempelt en hardere oplossingen komen zo langzamerhand in de lijn van de geschiedenis van dit alles toch wel in zicht na Gezi dat compleet vreedzaam begon en.. in een normale democratie.. vreedzaam had moeten eindigen.
Een van de politieke truukjes in ieder land is de verdeel en heers methode. Dat middel is zo vaak misbruik dat bijna ieder land (Nederland, USA, Congo) sterk verdeeld is en verkiezingen nauwelijks meer zin hebben.
pi_127704608
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ook het Amerikaanse regime gaat ten onder, wat is je punt? Denk je nou echt dat ik voor- en dus tegen) bepaalde overheden ben? Ik kies altijd voor de bevolking.
Je kunt het een dictatuur noemen. Doe wat je wil. Vermijd het woord Arabisch wil je. Wij zijn geen Arabieren.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:44 schreef Che_ het volgende:
He ambi, heb je al pauze gehad?
:D Ga ik doen.
pi_127704610
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:42 schreef Veldkamp het volgende:
Een interessant stuk van Wilco van Herpen in Hürriyet:

http://www.hurriyetdailyn(...)=48615&NewsCatID=379

"Ik voel mij plotseling weer een echte vreemdeling in Turkije, een land waar ik mij al 14 jaar thuis voelde."
Ik ken Wilco persoonlijk, ben zelf ook Nederlander hier en weet wat hij bedoeld. De tweede reactie op zijn stuk onderstreept zijn stuk eigenlijk dubbel:

"You feel like a foreigner In Turkey?? How about Turkish people/Ataturk's youth made to feel like a foreigner in their own country, how about Tayyip's government preventing them from celebrating their national holidays? How about his followers, president of his AKP Party's Youth Group stating that" it's the park today and tomorrow they'll flatten Ataturk's tomb". How about their spoken adoration of the past Ottoman order and dislike of Republic to the point of removing the TC amblems. etc. etc.!"

Mensen zijn op dit moment blind voor dit soort persoonlijke verhalen en zien de nuance niet. Alles roept op tot emotie. Als buitenlander ben je nu echt een outsider die maar gewoon beter de mond kan houden. Pro AKP is fout, Pro 'volk' is fout (voor de overheid die je als spion kan zien) en neutraal blijven is zoiets als niet bestaan.
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:51:45 #149
pi_127704684
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:50 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Je kunt het een dictatuur noemen. Doe wat je wil. Vermijd het woord Arabisch wil je. Wij zijn geen Arabieren.

Ach gut, een gevoeligheidje. En daardoor verlies je je discussie vaardigheden? Nep-Arabieren.
pi_127704778
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ach gut, een gevoeligheidje. En daardoor verlies je je discussie vaardigheden? Nep-Arabieren.
Hoe ben ik mijn vaardigheden tot discussie dan zojuist veloren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')