quote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:49 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Argentinië moet het dus wel echt hebben van Leo en als iemand dat kan dan is hij het wel
Tevez moet je lekker op de bank zettenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:52 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Leo functioneert niet goed door Aguero en Tevez
Nee uit de selectie zettenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Tevez moet je lekker op de bank zetten
Lamela , Lavezzi en Di Maria voor back-up , niets mis mee .quote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:58 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En dan alleen met Golzalo en Messi naar het WK? Zou ook genoeg moeten zijn lijkt me.
Dat zijn wel allemaal vleugelspelers geen spitsenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:00 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Lamela , Lavezzi en Di Maria voor back-up , niets mis mee .
Lavezzi is een spits, Verder hangt het er natuurlijk vanaf hoe je speeltquote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat zijn wel allemaal vleugelspelers geen spitsen
Kan die ook . Maar van nature is die spits/schaduwspits. Alleen Higuain is echt een pure centrumspitsquote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:03 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dacht dat hij ook bij PSG meer aan de buitenkant speelde?
Banega gaat nog wel , maar die Cambiasso kan echt niet meer.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Lavezzi-Higuain-Messi en dan Lavezzi en Messi een vrije rol geven![]()
Maar goed dan heb je dat middenveld met Cambiasso en Banega?
Banega brak zijn been doordat hij zijn eigen auto over zijn been liet rijden die kan ik niet meer serieus nemenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:07 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Banega gaat nog wel , maar die Cambiasso kan echt niet meer.
En wat heb je achter de hand ? Biglia ?![]()
![]()
![]()
Sneu dat die dan de beste cm van Argentinie isquote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:10 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Banega brak zijn been doordat hij zijn eigen auto over zijn been liet rijden die kan ik niet meer serieus nemen
Jammer dat Messi daar mee moet spelen die gaat waarschijnlijk nooit een WK winnenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:13 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Sneu dat die dan de beste cm van Argentinie is
Hij gaat alleen een kans hebben als de jeugd goed is voor de cruciale posities . Nu komen ze niet verder dan de 8ste finalequote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:16 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Jammer dat Messi daar mee moet spelen die gaat waarschijnlijk nooit een WK winnen
U20 zit ook niet echt ruim in de goede middenveldersquote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:18 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Hij gaat alleen een kans hebben als de jeugd goed is voor de cruciale posities . Nu komen ze niet verder dan de 8ste finale
Wel weer in de aanvallers met Icardi en Iturbequote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:20 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
U20 zit ook niet echt ruim in de goede middenvelders
Dat zijn leuke spelers vooral die Iturbequote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:21 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Wel weer in de aanvallers met Icardi en Iturbe
Ben benieuwd hoeveel A-interlands die gaan spelenquote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat zijn leuke spelers vooral die Iturbe
Voorlopig niet veel denk ikquote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:30 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel A-interlands die gaan spelen
Wilmots doet het juist zeer goed vind ik. Hij heeft er een team van gemaakt, onder Leekens was dat wel anders.quote:Op zondag 9 juni 2013 09:15 schreef Dven het volgende:
Redenen waarom Belgie het WK niet gaat winnen : Spelopvattinng en coach.
Leekens is nog waardelozer ja. Ook Wilmots is daarentegen een weinig avontuurlijke trainer die een elftal met gigantische individuele kwaliteiten op z'n best redelijk laat spelen. Ook tegen Servie was het zwakjes.quote:Op zondag 9 juni 2013 09:32 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Wilmots doet het juist zeer goed vind ik. Hij heeft er een team van gemaakt, onder Leekens was dat wel anders.
Was tegen Servië wel afschuwelijk slecht in de afwerking. Had er minstens 2 moeten scoren.quote:
Zoals elke spits wel een wedstrijd heeft?quote:Op zondag 9 juni 2013 10:37 schreef sausagin het volgende:
[..]
Was tegen Servië wel afschuwelijk slecht in de afwerking. Had er minstens 2 moeten scoren.
Benteke is maar een matige speler hoor. Gaat af en toe eens een leuk seizoen hebben maar verder absoluut van topquote:Op zondag 9 juni 2013 10:41 schreef Tampeloeres2.0 het volgende:
[..]
Zoals elke spits wel een wedstrijd heeft?
Engeland veel individueel talent? Ga toch weg manquote:Op zondag 9 juni 2013 10:57 schreef Cara het volgende:
Aangezien men hier zo overtuigd is dat België wat gaat presteren, wat vinden de Belgen van het fenomeen druk en waarom zijn ze zo overtuigd dat de Belgen er zo goed mee om kunnen gaan op het WK, terwijl geen enkele speler WK/EK ervaring heeft? M.a.w waarom zijn jullie er zo zeker van dat België niet het volgende Engeland wordt, waar veel individuele redelijk presterende namen het totaal laten afweten?
daar ben ik het als Aston Villa supporter absoluut niet mee eens.quote:Op zondag 9 juni 2013 11:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Benteke is maar een matige speler hoor. Gaat af en toe eens een leuk seizoen hebben maar verder absoluut van top
Ik snap dat hij voor Aston Villa heel belangrijk is geweest afgelopen seizoen. Maar daarmee is hij verre van absolute topquote:Op zondag 9 juni 2013 11:22 schreef Tampeloeres2.0 het volgende:
[..]
daar ben ik het als Aston Villa supporter absoluut niet mee eens.
Dat hij persoonlijk Liverpool op de slachtbank legt? Dat hij 20 doelpunten scoort voor een club die strijd tegen degradatie en dan ook nog vaak met veel individuele klasse in de beste competitie van de wereld? nee het is inderdaad een matige speler.quote:Op zondag 9 juni 2013 11:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik snap dat hij voor Aston Villa heel belangrijk is geweest afgelopen seizoen. Maar daarmee is hij verre van absolute top
Voorbeelden ofdoende van zulke spelers hoor. Zelfde competitie nog. Andy Caroll. Scoorde meer dan 10 keer in nog geen 20 wedstrijden voor promovendus Newcastle. Maar dat maakt hem nog geen topspeler. Kijk waar hij nu staatquote:Op zondag 9 juni 2013 11:25 schreef Tampeloeres2.0 het volgende:
[..]
Dat hij persoonlijk Liverpool op de slachtbank legt? Dat hij 20 doelpunten scoort voor een club die strijd tegen degradatie en dan ook nog vaak met veel individuele klasse in de beste competitie van de wereld? nee het is inderdaad een matige speler.
Lezen. Ik gebruik het Engeland van de laatste jaren als voorbeeld voor mijn vraag, waar je geen antwoord op geeft.quote:Op zondag 9 juni 2013 11:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Engeland veel individueel talent? Ga toch weg manIk vind juist dat Engeland goed presteert met zo'n waardeloze selectie. Zelfs het Nederlands elftal is beter
Engeland heeft altijd redelijk matige voetballers gehad voor zo'n voetbalgek en groot land. Heeft niets met de druk te maken maar alles met matige spelers die het simpelweg niet kunnen opbrengen. Druk is sowieso de grootste flauwekul.quote:Op zondag 9 juni 2013 11:42 schreef Cara het volgende:
[..]
Lezen. Ik gebruik het Engeland van de laatste jaren als voorbeeld voor mijn vraag, waar je geen antwoord op geeft.
Klopt, ik geil op statistieken. Geil jij op het vergelijken van verschillende soorten voetballers?quote:Op zondag 9 juni 2013 11:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Voorbeelden ofdoende van zulke spelers hoor. Zelfde competitie nog. Andy Caroll. Scoorde meer dan 10 keer in nog geen 20 wedstrijden voor promovendus Newcastle. Maar dat maakt hem nog geen topspeler. Kijk waar hij nu staatMaar goed, ik snap dat nogal wat mensen verblind raken van eenmalige statistieken.
Heeft het verder weinig mee te maken. Maar goed, de toekomst zal het uitwijzenquote:Op zondag 9 juni 2013 11:44 schreef Tampeloeres2.0 het volgende:
[..]
Klopt, ik geil op statistieken. Geil jij op het vergelijken van verschillende soorten voetballers?
Die zogenaamde matige spelers die het niet op konden brengen speelden allemaal bij de grootste clubs in Engeland. Hoe weet je zo zeker dat de Belgen het straks wel op kunnen brengen, terwijl die vooral bij engelse subtoppers spelen? Je logica klopt van geen kant. En druk flauwekul noemen draagt overigens niet echt bij aan je voetbalkennis. Enige argumentatie misschien?quote:Op zondag 9 juni 2013 11:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Engeland heeft altijd redelijk matige voetballers gehad voor zo'n voetbalgek en groot land. Heeft niets met de druk te maken maar alles met matige spelers die het simpelweg niet kunnen opbrengen. Druk is sowieso de grootste flauwekul.
quote:Op zondag 9 juni 2013 11:58 schreef Cara het volgende:
Die zogenaamde matige spelers die het niet op konden brengen speelden allemaal bij de grootste clubs in Engeland. Hoe weet je zo zeker dat de Belgen het straks wel op kunnen brengen, terwijl die vooral bij engelse subtoppers spelen? Je logica klopt van geen kant. En druk flauwekul noemen draagt overigens niet echt bij aan je voetbalkennis. Enige argumentatie misschien?
Kijk nu eens naar de selecties van Engeland. Als je ontkent dat daar niet een hoop middelmaat in zit dan weet ik het ook niet meer. En ik weet het helemaal niet zeker maar het is wel duidelijk dat Belgie op papier 1 van de sterkste selecties heeft en bij tijd en wijlen ook erg goed voetbal toont.quote:Op zondag 9 juni 2013 11:58 schreef Cara het volgende:
[..]
Die zogenaamde matige spelers die het niet op konden brengen speelden allemaal bij de grootste clubs in Engeland. Hoe weet je zo zeker dat de Belgen het straks wel op kunnen brengen, terwijl die vooral bij engelse subtoppers spelen? Je logica klopt van geen kant. En druk flauwekul noemen draagt overigens niet echt bij aan je voetbalkennis. Enige argumentatie misschien?
Door die arrogantie kan je zien dat ze eigenlijk liever Hollanders zouden willen zijn.. dat gescheld op Nederlanders is alleen maar vanwege een Calimero-complex. En Nederlanders zouden op hun beurt liever Duitsers zijn.. De Duitsers hebben het vaak toch net wat beter op orde dan wij in ons landje.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:08 schreef Ajacied422 het volgende:
Die Belgen zijn best een leuk team/land. Maar de arrogantie is totaal onnodig.
Heb jij dat op fifa gezien?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat zijn leuke spelers vooral die Iturbe
Je leest niet.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Kijk nu eens naar de selecties van Engeland. Als je ontkent dat daar niet een hoop middelmaat in zit dan weet ik het ook niet meer. En ik weet het helemaal niet zeker maar het is wel duidelijk dat Belgie op papier 1 van de sterkste selecties heeft en bij tijd en wijlen ook erg goed voetbal toont.
En druk op een volledige wedstrijd is inderdaad flauwekul. Gaat het nu om een beslissende penalty of iets dergelijks dan snap ik het nog wel maar wanneer je 90 minuten druk voelt dan ben je alles behalve een professional want juist dat zijn de momenten waar je het uiteindelijk allemaal voor doet.
Druk wordt vooral aangepraat door supporters en media maar heb je een beetje stabiele personen in een elftal dan hebben die daar compleet geen last van.
Nee ik kijk heel veel voetbal.quote:
Dickie Advocaat is weer vrij?quote:Op zondag 9 juni 2013 10:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, ik ben er van overtuigd dat Belgie nog vele malen beter zal presteren en spelen wanneer ze een keer afstappen van Belgische coaches. De laatste die iets presteerde was Thys in de jaren 80
Nee, hij kijkt heel veel voetbal. Zoveel dat hij er een afkeer tegen Eriksen van heeft gekregen aangezien er zoooo ongelofelijk veel betere voetballers rondlopenquote:
Die vent wil je zelfs je zuiderburen niet aandoenquote:Op maandag 10 juni 2013 05:09 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Dickie Advocaat is weer vrij?
De komende 3 WK's? Dan zijn er toch wel weer wat van deze jongens gestopt, ik weet niet wat erachter zit, halen had de afgelopen 20 jaar ook geen probleem moeten zijn dus dat zal wel lukken, om de prijzen meedoen is wat anders.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 12:33 schreef newguy3000 het volgende:
Dit nieuwe belgenteam kan het ver schoppen en zal weinig onderdoen voor ons team. Misschien dit WK nog niet, maar de komende 3 WK´s zijn ze erbij ( tenzij ze Duitsland meeten in de kwalificatie en in de play-offs dikke pech hebben ) als dit team bij elkaar blijft en dan kunnen ze best eens een halve finale bereiken. Als sneijder koppend kan scoren tegen Brazilië sluit ik verder niks uit
Hoe zit het met Belgische opkomende talenten? Komt er een nieuwe generatie aan/staat al klaar, of moet het nu of pas over 25 jaar ( bij wijze van spreken ) weer?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 12:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
De komende 3 WK's? Dan zijn er toch wel weer wat van deze jongens gestopt, ik weet niet wat erachter zit, halen had de afgelopen 20 jaar ook geen probleem moeten zijn dus dat zal wel lukken, om de prijzen meedoen is wat anders.
Hazard, Benteke, Lukaku, de Bruyne, Courtois e.d. zijn allemaal rond de 21, en de rest van wat er nu staat is rond 25 dus die kunnen nog wel een tijdje mee hoor.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:41 schreef newguy3000 het volgende:
[..]
Hoe zit het met Belgische opkomende talenten? Komt er een nieuwe generatie aan/staat al klaar, of moet het nu of pas over 25 jaar ( bij wijze van spreken ) weer?
het verschil is dat we 2 wereldspelers hebben en de rest draait eromheen. Iets wat Belgie nooit zal krijgen. Noem bijvoorbeeld eens een wedstrijd van belgie waarbij hazard de beste was?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:46 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Hazard, Benteke, Lukaku, de Bruyne, Courtois e.d. zijn allemaal rond de 21, en de rest van wat er nu staat is rond 25 dus die kunnen nog wel een tijdje mee hoor.
Onze spelers van rond de 21 spelen nog steeds in Nederland en hebben nog bijna niets bewezen, zie hier het verschil.
Komen er nog veel aanquote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:41 schreef newguy3000 het volgende:
[..]
Hoe zit het met Belgische opkomende talenten? Komt er een nieuwe generatie aan/staat al klaar, of moet het nu of pas over 25 jaar ( bij wijze van spreken ) weer?
Die eerste vijf kunnen een ijzeren sluitpost en aanval vormen en daarmee een stevige kern voor een elftal wat makkelijk 10 jaar mee kan. Die courtois doet het in elk geval beter dan die pipo´s die ons doel verdedigenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:51 schreef sausagin het volgende:
[..]
Komen er nog veel aan
U17 blijkt niet te moeten onderdoen voor deze generatie (Boskamp is grote fan van de U17)
O.a. : Musonda , Pereira , Januzaj , Bakkali , , Bossaert , Schrijvers , ...
En spelers als Lukaku(20) , Courtois(21) , Benteke(22) , De Bruyne(21) en Hazard(22) kunnen nog 10 jaar mee.
En met spelers als Praet , Bruno , Lestienne , Thorgan Hazard , Batshuayi die er dit jaar zijn doorgekomen die ook wel potentieel hebben.
Maar het is allesinds die U17 die veel potentie hebben
Kun je nu heel weinig van zeggen. Vaak van de zgn geweldige jeugdselecties blijft er maak een enkeling over die het (enigszins) red.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:51 schreef sausagin het volgende:
[..]
Komen er nog veel aan
U17 blijkt niet te moeten onderdoen voor deze generatie (Boskamp is grote fan van de U17)
O.a. : Musonda , Pereira , Januzaj , Bakkali , , Bossaert , Schrijvers , ...
En spelers als Lukaku(20) , Courtois(21) , Benteke(22) , De Bruyne(21) en Hazard(22) kunnen nog 10 jaar mee.
En met spelers als Praet , Bruno , Lestienne , Thorgan Hazard , Batshuayi die er dit jaar zijn doorgekomen die ook wel potentieel hebben.
Maar het is allesinds die U17 die veel potentie hebben
Nee, van Persie doet het lekker in Oranje. Heeft erg weinig laten zien in Oranje (denk alleen maar aan het EK 2012 en het WK 2010), was meer een stoorzender dan een uitblinker.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:51 schreef Doublepain het volgende:
[..]
het verschil is dat we 2 wereldspelers hebben en de rest draait eromheen. Iets wat Belgie nooit zal krijgen. Noem bijvoorbeeld eens een wedstrijd van belgie waarbij hazard de beste was?
Hazard is pas 22, toch al heel ver vind ikquote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:51 schreef Doublepain het volgende:
[..]
het verschil is dat we 2 wereldspelers hebben en de rest draait eromheen. Iets wat Belgie nooit zal krijgen. Noem bijvoorbeeld eens een wedstrijd van belgie waarbij hazard de beste was?
klopt vpersie liet niks zien omdat we destijds 5/6 toppers haddenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:59 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Nee, van Persie doet het lekker in Oranje. Heeft erg weinig laten zien in Oranje (denk alleen maar aan het EK 2012 en het WK 2010), was meer een stoorzender dan een uitblinker.
Overigens redt je het niet met 2 a 3 topspelers aangevuld met middelmaat, Belgie heeft 1 a 2 posities na gewoon top in het elftal staan.
Ah, dan is het me duidelijk.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 15:37 schreef Doublepain het volgende:
[..]
klopt vpersie liet niks zien omdat we destijds 5/6 toppers hadden
Jawel Duitsland wint 'mquote:Op zaterdag 15 juni 2013 15:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Blijft dat geouwehoer nou doorgaan. Werkt echt op mijn lachspieren
Volgend jaar is er geen enkel europees land die met de beker in handen zal staan.
Hij heeft het nog steeds niet echt laten zien bij NLquote:Op zaterdag 15 juni 2013 15:37 schreef Doublepain het volgende:
[..]
klopt vpersie liet niks zien omdat we destijds 5/6 toppers hadden
Nu draait alles om hem en Robben, Sneijdertje en vdVaart zwaaien we uit en alles draait om die 2. Zijn niet voor niks aanvoerder geworden, die krijgen nu de volle vertrouwen. Iets wat Nederland heeft en België niet, een wereldcoachquote:Op zaterdag 15 juni 2013 15:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij heeft het nog steeds niet echt laten zien bij NL
Wat wil je daarmee zeggen, gaat Van Gaal de doorslag geven? Wordt voor beide landen niets komend WKquote:Op zaterdag 15 juni 2013 15:57 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Nu draait alles om hem en Robben, Sneijdertje en vdVaart zwaaien we uit en alles draait om die 2. Zijn niet voor niks aanvoerder geworden, die krijgen nu de volle vertrouwen. Iets wat Nederland heeft en België niet, een wereldcoach
Ja gaan ze doen in schotland na een 3-0 verlies van Kroatië tegen Serviëquote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:46 schreef SuperHarregarre het volgende:
Grootheidswaanzin. Belgen grappen over Nederland dat een te grote broek aantrekt maar wij schoppen 't meestal wel tot minstens de kwartfinale. Is Belgie uberhaupt al gekwalificeerd?
I agree. Liggen alletwee mijlenver achter bij landen als Argentinie, Spanje en Duitsland.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 16:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee zeggen, gaat Van Gaal de doorslag geven? Wordt voor beide landen niets komend WK
Je bedoelt live? Was pas toch nogquote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik zou wel eens willen een België - Nederland mee maken . gewoon puur om het derby gevoel
Nee op een groot tornooi (WK of EK) gewoon om de gezelligheid en derby gevoelquote:
Ik was in Parijs 98, was echt een K wedstrijdquote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:07 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Nee op een groot tornooi (WK of EK) gewoon om de gezelligheid en derby gevoel
Spanje zal ook wel weer gaan stijgen op dat lijstjequote:Op maandag 17 juni 2013 11:32 schreef BramKVO het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ten-WK-voetbal.dhtml
twitter:jouracule twitterde op maandag 17-06-2013 om 13:48:37Paris Saint-Germain offer ¤40 million to Zenit Saint Petersburg for Axel Witsel. [sudpresse] reageer retweet
Wat bedoelt gij te zeggen?quote:Op maandag 17 juni 2013 20:28 schreef Obiekulu het volgende:
Belgie in Peking, Nederland in Zuid-Afrika. Wordt vervolgd...
Zuid-Afrika?quote:Op maandag 17 juni 2013 20:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
De olympische (beloften)ploeg denk ik.
Ik denk dat er een België - Nederland in de kwartfinale van het WK komt dat ik minimaal 20x "kutbelg" als post ga zien.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:05 schreef Obiekulu het volgende:
Nederland in de WK-finale in Zuid-Afrika, Belgie in de halve finale van de OS.
Gedachte is: laten we elkaars prestaties koesteren en waarderen. Superknap!
Rivaal blijft Duitsland vanwege historie, altijd sluimerende arrogantie en het feit dat het zo'n gigantisch land is..
Zeker, in september worden de geplaatsten voor het WK bepaald, Brazilië zit daar ook bij met de top 7, zoveel verandering zal er niet meer in komen denk ik.quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:03 schreef sausagin het volgende:
België komt de top 10 binnen van de Fifa ranking. Historisch.
1. (1) Spanje 1.532
2. (2) Duitsland 1.273
3. (7) Colombia 1.206
4. (3) Argentinië 1.204
5. (5) Nederland 1.180
6. (8) Italië 1.142
7. (6) Portugal 1.099
8. (4) Kroatië * 1.098
9. (22) Brazilië 1.095
10. (12) België 1.079
Colombia staat wel zeer hoog
Dat is dan opbeurend bedoelt als jullie in de rust met 5-0 achterstaanquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:45 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ik denk dat er een België - Nederland in de kwartfinale van het WK komt dat ik minimaal 20x "kutbelg" als post ga zien.
Tijdens de rust 5-0 achter om tegen de 90ste minuut alsnog de 5-7 wordt binnen getiktquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:07 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Dat is dan opbeurend bedoelt als jullie in de rust met 5-0 achterstaan
kutbelgquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Tijdens de rust 5-0 achter om tegen de 90ste minuut alsnog de 5-7 wordt binnen getikt
Geef mij maar een Belgen kutquote:
Colombia een tegenstander van formaat?quote:Op donderdag 14 november 2013 22:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ze krijgen eindelijk een tegenstander van formaat en het kon al 0-4 staan.
Vergeleken met Servie, Schotland en Kroatie? Ja.quote:Op donderdag 14 november 2013 22:52 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Colombia een tegenstander van formaat?
Er zijn gewoon een paar goede spelers.
quote:Taartmeester14 november 2013 om 22:51
Ik hoop dat we in dezelfde poule spelen als Oranje op het WK, dan kunnen we ze uitschakelen in de derde wedstrijd met 6-1. Dan zullen ze wel weer een toontje lager zingen, wanneer ze eindelijk inzien dat wij minstens 3 klasses beter zijn.
1-0 De Bruyne
2-0 en 3-0 Carrasco
4-0 Benteke
4-1 Janmaat
5-1 Kompany
6-1 Lukaku
Droog naar huis, doeoeoeoeoeoei! Ga maar lekker een broodje kroket eten op het vliegtuig!
Het blijft een dom volkquote:
Ik zei het toch: een dom, kortzichtig en naïef volk.quote:Op donderdag 14 november 2013 23:11 schreef Pedroso het volgende:
Heb het niet gezien maar als je de Belgische teletekst mag geloven dan heeft Belgie weer geweldig gespeeld en hebben onverdiend verloren. Incidentje dus deze nederlaag.
Liever een beetje dommer dan zo gierig zijn als een pin. Jullie zouden de sloot in zwemmen om 2 eurocent op de bodem te zoeken.quote:
Derby gevoel, daarom hoop ik strak op België - Nederland op het WK van 2014. ...quote:Op donderdag 14 november 2013 23:02 schreef tralalala het volgende:
Nu zullen ze wel weer zeggen dat vriendschappelijke wedstrijden er niet toe doen, tegen Nederland was het dan wel een ander verhaal.
De volgende keer dat ik in België ben pleur ik wel een euro op straat om de economie even te stimuleren.quote:Op vrijdag 15 november 2013 00:47 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Liever een beetje dommer dan zo gierig zijn als een pin. Jullie zouden de sloot in zwemmen om 2 eurocent op de bodem te zoeken.
Ach wat maak ik me druk
Ik zie België nog wel Nederland gaan supporten als ze er zelf uit liggenquote:Op vrijdag 15 november 2013 00:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
Het ergste scenario voor de Belgen zou zijn:
België kansloos eruit met 0/9 en Nederland die het WK wint
Dan moet ik die euro wel eerder kunnen oprapen....voor er een Nederlander mee weg loopt....quote:Op vrijdag 15 november 2013 00:51 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
De volgende keer dat ik in België ben pleur ik wel een euro op straat om de economie even te stimuleren.
Dat fabeltje dat wij zo gierig zouden zijn is nu wel een beetje achterhaald, dacht je niet?quote:Op vrijdag 15 november 2013 00:53 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Dan moet ik die euro wel eerder kunnen oprapen....voor er een Nederlander mee weg loopt....
3-3/4-4 was een meer terechte uitslag geweest. Belgen ongelukkig voorin met 2x paal, 2 vrije kopballen van Benteke mis en 2 100% penalties niet gegeven. Colombia had na de voorsprong ook meer kunnen scoren op de counter. Beetje flauwe reacties hier. De meeste mensen die ik ken gunnen het de Belgen juist, maar hier heerst een soort afgunst.quote:Op donderdag 14 november 2013 23:11 schreef Pedroso het volgende:
Heb het niet gezien maar als je de Belgische teletekst mag geloven dan heeft Belgie weer geweldig gespeeld en hebben onverdiend verloren. Incidentje dus deze nederlaag.
De score bewijst het. Nederland mag wel oppassen dinsdag!quote:Op donderdag 14 november 2013 22:52 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Colombia een tegenstander van formaat?
Er zijn gewoon een paar goede spelers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Eens hoor. De Belgen hebben gewoon een heleboel goede spelers rondlopen en hebben meer potentie dan Oranje. Van mij mogen ze ook ver komen op het WK en dat gaan ze met een beetje geluk ook wel doen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 01:42 schreef Tim86 het volgende:
[..]
3-3/4-4 was een meer terechte uitslag geweest. Belgen ongelukkig voorin met 2x paal, 2 vrije kopballen van Benteke mis en 2 100% penalties niet gegeven. Colombia had na de voorsprong ook meer kunnen scoren op de counter. Beetje flauwe reacties hier. De meeste mensen die ik ken gunnen het de Belgen juist, maar hier heerst een soort afgunst.
Nederland en Belgie zijn van hetzelfde kaliber. Beide niet goed genoeg voor een WK.quote:Op vrijdag 15 november 2013 06:44 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Eens hoor. De Belgen hebben gewoon een heleboel goede spelers rondlopen en hebben meer potentie dan Oranje. Van mij mogen ze ook ver komen op het WK en dat gaan ze met een beetje geluk ook wel doen.
Ze hebben alleen wel een kritische pers nodig en dus geen pers die, zoals nu in Belgie, veel te positief is.
Onzin.quote:Op vrijdag 15 november 2013 07:32 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Nederland en Belgie zijn van hetzelfde kaliber. Beide niet goed genoeg voor een WK.
10 van de 11 bij België is hoogwaardig materiaal.quote:Op vrijdag 15 november 2013 06:44 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Eens hoor. De Belgen hebben gewoon een heleboel goede spelers rondlopen en hebben meer potentie dan Oranje. Van mij mogen ze ook ver komen op het WK en dat gaan ze met een beetje geluk ook wel doen.
Ze hebben alleen wel een kritische pers nodig en dus geen pers die, zoals nu in Belgie, veel te positief is.
Onverdiend verloren zeker niet. België en Colombia waren aan elkaar gewaagd, maar Colombia was zoveel efficiënter. Uiteindelijk gaat het daarover: doelpunten maken. Kan zeker niet zeggen dat het een onverdiende overwinning was van Colombia.quote:Op donderdag 14 november 2013 23:11 schreef Pedroso het volgende:
Nee?quote:Op vrijdag 15 november 2013 01:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat fabeltje dat wij zo gierig zouden zijn is nu wel een beetje achterhaald, dacht je niet?
En Duitsers trekken massaal de grens over om bij ons voor een paar centen minder alcohol te komen kopen, dus wat is je punt nou?quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:41 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Nee?
Ik kan in men eigen land niet meer gaan tanken zonder in een rij met 90% gele nummerplaten te staan
Hollanders niet gierigGodverdomme 20 km omrijden voor een cent op een liter profijt
Portugal moet eerst nog maar het WK halenquote:Op vrijdag 15 november 2013 10:01 schreef Kekster het volgende:
Nu lachen om België terwijl het dinsdag gewoon 0-4 voor Colombia wordt
Die playoffs zijn slechts een formaliteitquote:Op vrijdag 15 november 2013 10:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Portugal moet eerst nog maar het WK halen
Praatjesmaker zoals altijd al schat ik Portugal wel hoger in dan Zweden, uiteindelijk hebben NL en Portugal niets op het WK te zoeken, leuk voor de opvulling, net als België trouwens.quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:17 schreef Kekster het volgende:
[..]
Die playoffs zijn slechts een formaliteit
Jammer dat Nederland en Portugal niet in 1 poule kunnen. Dan moeten we jullie maar weer in de 1/8 finales uitschakelen zoals in 2006Moeten jullie wel 2e in de poule worden, achter België.
Als ik jullie hier allemaal moet geloven kunnen we maar beter een WK gaan organiseren met 4 ploegen ipv 32. Brazilië, Duitsland, Spanje en Italië zal wel volstaan zekerquote:Op vrijdag 15 november 2013 10:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Praatjesmaker zoals altijd al schat ik Portugal wel hoger in dan Zweden, uiteindelijk hebben NL en Portugal niets op het WK te zoeken, leuk voor de opvulling, net als België trouwens.
dat jullie cheapskates zijn tiens, wat andersquote:Op vrijdag 15 november 2013 09:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
En Duitsers trekken massaal de grens over om bij ons voor een paar centen minder alcohol te komen kopen, dus wat is je punt nou?
Wat een onzin man. Zolang je de kwartfinale kan halen heb je iets op het WK te zoeken. Een team als Honduras is opvulling.quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Praatjesmaker zoals altijd al schat ik Portugal wel hoger in dan Zweden, uiteindelijk hebben NL en Portugal niets op het WK te zoeken, leuk voor de opvulling, net als België trouwens.
Nee, we moeten er een Werelddelenkampioenschap van maken: Beste spelers van Europa, Zuid-Amerika, Noord-Amerika, Azië, Afrika en Australië tegen elkaar.quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:59 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Als ik jullie hier allemaal moet geloven kunnen we maar beter een WK gaan organiseren met 4 ploegen ipv 32. Brazilië, Duitsland, Spanje en Italië zal wel volstaan zeker
dat zou dan België + Ronaldo zijn voor Europa, toch?quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:03 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Nee, we moeten er een Werelddelenkampioenschap van maken: Beste spelers van Europa, Zuid-Amerika, Noord-Amerika, Azië, Afrika en Australië tegen elkaar.
Europa:quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:05 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
dat zou dan België + Ronaldo zijn voor Europa, toch?
Spelertje teveel, maar verder primaquote:Op vrijdag 15 november 2013 11:16 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Europa:
Ronaldo - Zlatan - Van Persie
Iniesta - Ozil - Pirlo - Xavi
Alaba - Vidic - Pepe - Lahm
Courtois
Zoiets?
quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:20 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Spelertje teveel, maar verder prima
Kompany, als hij al eens een periode niet geblesseerd is hij vooral bezig zijn eigen fouten te herstellen...quote:
kan je toch niet menen man, Kompany is met voorsprong (indien hij fit is, zoals je terecht aangeeft) de beste centrale verdediger ter wereld.quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:22 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Kompany, als hij al eens een periode niet geblesseerd is hij vooral bezig zijn eigen fouten te herstellen...
Nee, vind ik echt niet. Het is een hele goede verdediger, dat zeker.quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:23 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
kan je toch niet menen man, Kompany is met voorsprong (indien hij fit is, zoals je terecht aangeeft) de beste centrale verdediger ter wereld.
maar dan nog Pepe verkiezen??quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:24 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Nee, vind ik echt niet. Het is een hele goede verdediger, dat zeker.
Ik had in die linie een moordenaar nodig. Vooral doordat er allemaal lieve jongetjes op het middenveld lopen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:25 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
maar dan nog Pepe verkiezen??
Leg mij uit in welk opzicht Pepe een betere verdediger is dan Kompany.
En nee donkerrode overtredingen maken is geen plus.
Zou Xavi vervangen voor Iniesta, en indien er een NLer in moet en op een vleugel, dan maar Robben. Verder wel ok.quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:16 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Europa:
Ronaldo - Zlatan - Van Persie
Ozil - Pirlo - Xavi
Alaba - Vidic - Pepe - Lahm
Courtois
Zoiets?
Zijn de namen die het eerst bij me opkwamen. Vandaar dat er eerst ook 12 spelers stonden...quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:28 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Zou Xavi vervangen voor Iniesta, en indien er een NLer in moet en op een vleugel, dan maar Robben. Verder wel ok.
Silvaquote:Op vrijdag 15 november 2013 11:23 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
kan je toch niet menen man, Kompany is met voorsprong (indien hij fit is, zoals je terecht aangeeft) de beste centrale verdediger ter wereld.
Vidic en Pepequote:Op vrijdag 15 november 2013 11:27 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik had in die linie een moordenaar nodig. Vooral doordat er allemaal lieve jongetjes op het middenveld lopen.
Pirlo ook door Xabi Alonso, die is toch wat completer verdedigend gezien al zie ik Pirlo graag voetballenquote:Op vrijdag 15 november 2013 11:28 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Zou Xavi vervangen voor Iniesta, en indien er een NLer in moet en op een vleugel, dan maar Robben. Verder wel ok.
Dantequote:Op vrijdag 15 november 2013 12:31 schreef sausagin het volgende:
[..]
Vidic en PepeVidic heeft zijn beste tijd toch ook gehad?
Ramos , Silva , Kompany , Hummels zijn toch de beste verdedigers op dit moment indien fit.
Ik heb zijn post niet echt met interesse gelezen, toen ik zowel Hummels als Kompany erin zag staan.quote:
en met die andere idiote bril kan je zeggen dat het ook 6-0 voor Belgie kon zijn. Ik vind het een prima resultaat om intressante lessen uit te trekken. Belgie kan van dit Colombia winnenquote:Op donderdag 14 november 2013 22:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:02 schreef misteriks het volgende:
[..]
en met die andere idiote bril kan je zeggen dat het ook 6-0 voor Belgie kon zijn. Ik vind het een prima resultaat om intressante lessen uit te trekken. Belgie kan van dit Colombia winnen
Echt, is er niet 1 belg op dit forum dat een beetje realistisch en genuanceerd kan nadenken? Soms denk ik dat Belgen expres dom doen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:04 schreef misteriks het volgende:
[..]
al dronken zo vroeg op de avond?
welk punt wil je dan maken? Ik vind Belgen tig keer meer realistisch en genuanceerd vergeleken met het wilde geschreeuw van vele andere users.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:05 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Echt, is er niet 1 belg op dit forum dat een beetje realistisch en genuanceerd kan nadenken? Soms denk ik dat Belgen expres dom doen.
Het punt dat ik wil maken is dat België bij de mindere teams van het WK behoort. Als het er op aankomt zullen ze een bijrol spelen, meer niet. Met een gelukkige loting halen ze de achtste finale, maar kijk niet raar op als ze er in de groepsfase al uit liggen. Als België een beetje een tegenstander van formaat krijgt is de kans groter dat ze er van verliezen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:07 schreef misteriks het volgende:
[..]
welk punt wil je dan maken? Ik vind Belgen tig keer meer realistisch en genuanceerd vergeleken met het wilde geschreeuw van vele andere users.
Waar schrijf ik dat Belgie een hoofdrol gaat hebben? En waarom is jouw mening de algehele waarheid en een andere mening dom? Laat ons hopen dat ze NL loten, hebben ze nog nooit van verloren op een WK...quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:09 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het punt dat ik wil maken is dat België bij de mindere teams van het WK behoort. Als het er op aankomt zullen ze een bijrol spelen, meer niet. Met een gelukkige loting halen ze de achtste finale, maar kijk niet raar op als ze er in de groepsfase al uit liggen. Als België een beetje een tegenstander van formaat krijgt is de kans groter dat ze er van verliezen.
Wat een onzin man, het kon evenzeer 2-2 geweest zijn.quote:Op donderdag 14 november 2013 22:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Net als die onzin dat Belgen dom zijn. Is het Bvb niet algemeen geweten dat Vlamingen beter zijn met taal, zie het groot dictee dat meestal door Vlamingen wordt gedomineerd.quote:Op vrijdag 15 november 2013 01:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat fabeltje dat wij zo gierig zouden zijn is nu wel een beetje achterhaald, dacht je niet?
Nederland, Portugal en belgie niets op een WK te zoeken. Volgens jou moet een WK met vier landen worden gespeeld zeker ?quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een kunst. Verder wel beetje zielig, belgie verliest een oefenwedstrijd tegen nr 4 op de FIFA ranking en talloze Nederlanders, met natuurlijk v poppel op kop, komen hier nu weer zeggen dat belgie niets voorstelt, etc. Beetje kansloos allemaal.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:09 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het punt dat ik wil maken is dat België bij de mindere teams van het WK behoort.
Die gast waar ik op reageerde noemde Kompany de beste verdediger van de wereld, vandaar dat ik met Silva reageer.quote:
quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:28 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Wat een onzin man, het kon evenzeer 2-2 geweest zijn.
quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:30 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Net als die onzin dat Belgen dom zijn. Is het Bvb niet algemeen geweten dat Vlamingen beter zijn met taal, zie het groot dictee dat meestal door Vlamingen wordt gedomineerd.
quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:33 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Nederland, Portugal en belgie niets op een WK te zoeken. Volgens jou moet een WK met vier landen worden gespeeld zeker ?
quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:38 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een kunst. Verder wel beetje zielig, belgie verliest een oefenwedstrijd tegen nr 4 op de FIFA ranking en talloze Nederlanders, met natuurlijk v poppel op kop, komen hier nu weer zeggen dat belgie niets voorstelt, etc. Beetje kansloos allemaal.
Wat een onzin man. CL voortaan ook maar spelen met 6 clubs? De rest heeft er immers niks te zoeken. Wellicht de Eredivisie ook opdoeken en een competitie creëren met Ajax, PSV, Twente en Vitesse.quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Of de multiquote.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:45 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Zal voor Belgen wel lastig zijn.
quote:Op vrijdag 15 november 2013 10:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja lekker reageren op iets wat niets met de inhoud heeft te zien.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:45 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Zal voor Belgen wel lastig zijn.
quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:24 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Ja lekker reageren op iets wat niets met de inhoud heeft te zien.
Het toevoegen van veel landen heeft niet geleid tot verbetering van de kwaliteit, wel tot meer kijkers.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:33 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Nederland, Portugal en belgie niets op een WK te zoeken. Volgens jou moet een WK met vier landen worden gespeeld zeker ?
Ik vind de huidige opzet van de CL ook helemaal niks, Ajax en nog vele anderen zijn toch bij voorbaat kansloos, alleen kampioenen en vanaf het begin knock-out, dan kan er misschien nog weleens een verrassing uit de bus komen, nu is het er veel teveel op gericht om de groot geld clubs blij te houden.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:47 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Wat een onzin man. CL voortaan ook maar spelen met 6 clubs? De rest heeft er immers niks te zoeken. Wellicht de Eredivisie ook opdoeken en een competitie creëren met Ajax, PSV, Twente en Vitesse.
quote:Op vrijdag 15 november 2013 18:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat België vooral moet onthouden van gisteren is dat we het achterin met 3 verdedigers die in Nederland opgeleid zijn (Alderweireld, Vertongen , Vermaelen) en iemand van Club Brugge op de rechtsback (Meunier) het dus niet gaan redden. Lang geleden dat ik de Belgische ploeg nog zo naief heb zien verdedigen als gisteren.
Hopen maar dat op het WK Kompany , Lombaerts en Van Buyten fit gaan zijn en Van den Borre het kopje er bijhoudt tot op het einde van 't seizoen ...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.graag op anoniem
Van Buyten is poepquote:Op vrijdag 15 november 2013 18:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat België vooral moet onthouden van gisteren is dat we het achterin met 3 verdedigers die in Nederland opgeleid zijn (Alderweireld, Vertongen , Vermaelen) en iemand van Club Brugge op de rechtsback (Meunier) het dus niet gaan redden. Lang geleden dat ik de Belgische ploeg nog zo naief heb zien verdedigen als gisteren.
Hopen maar dat op het WK Kompany , Lombaerts en Van Buyten fit gaan zijn en Van den Borre het kopje er bijhoudt tot op het einde van 't seizoen ...
maar een 200tal wedstrijden voor Bayern gespeeld, wat een sukkel iddquote:Op vrijdag 15 november 2013 20:28 schreef the_legend_killer het volgende:
daniel van Blunder zal iedereen wel doelen![]()
![]()
![]()
Al een hele tijd over z'n top en dat was nooit wereldsquote:Op vrijdag 15 november 2013 21:50 schreef misteriks het volgende:
[..]
maar een 200tal wedstrijden voor Bayern gespeeld, wat een sukkel idd
quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:15 schreef KingRoland het volgende:
Verloren van Colombia![]()
2-0 + nog kansen missen
het is een kunst hoor!
Dat België is idd een goed teamJa , want colombia, dat tweede eindigde net na Argentinië, en vierde staat op de FIFA ranking, is bagger ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijkbaar is Nederland veel zwakker dan colombia want oranje werd simpel afgedroogd in Brussel![]()
Oude koeien uit de sloot halen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 23:52 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Ja , want colombia, dat tweede eindigde net na Argentinië, en vierde staat op de FIFA ranking, is bagger ...
Blijkbaar is Nederland veel zwakker dan colombia want oranje werd simpel afgedroogd in Brussel
De Brabançonne.quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:43 schreef zaishen het volgende:
Hoe heette dat nummer voordat België - Colombia werd gespeeld?
Uit dit antwoord blijkt gewoon dat Belgen dus echt dom zijn, dank,quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:00 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
dat jullie cheapskates zijn tiens, wat anders
Nee, weet je wat zielig is ? Nederlanders die zich hier verkneukelen omdat belgie een vriendschappelijke match verliest, dat is zielig.quote:Op vrijdag 15 november 2013 23:58 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Oude koeien uit de sloot halen.
Zielig
Verkneukelen???quote:Op zaterdag 16 november 2013 01:56 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Nee, weet je wat zielig is ? Nederlanders die zich hier verkneukelen omdat belgie een vriendschappelijke match verliest, dat is zielig.
Dit dus... Kom op guysquote:Op zaterdag 16 november 2013 01:56 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Nee, weet je wat zielig is ? Nederlanders die zich hier verkneukelen omdat belgie een vriendschappelijke match verliest, dat is zielig.
Inderdaad ... Pak-em-beet 15 jaar geleden ontdekte de gemiddelde Nederlander pas dat België meedeed aan het WK als we erop tegen hen moesten spelen, nu is er zelfs al interesse in onze oefenmatchen ... Daar moet toch ergens in Nederland iets misgegaan zijn in de tussenperiode zou je zeggen ???quote:Op zaterdag 16 november 2013 01:56 schreef BramKVO het volgende:
[..]
En dat zegt een Belg.quote:Op zaterdag 16 november 2013 01:56 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Belgische oefenduels laten ons zien hoe overhyped jullie omgaan met dat ploegje. In Brazilie gaan jullie echt geen potten breken met die waardeloze verdediging. Dat eerste doelpunt van Colombia ..... 4 Belgen staan op een kluitje en Falcao loopt ongehinderd door.quote:Op zaterdag 16 november 2013 02:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Inderdaad ... Pak-em-beet 15 jaar geleden ontdekte de gemiddelde Nederlander pas dat België meedeed aan het WK als we erop tegen hen moesten spelen, nu is er zelfs al interesse in onze oefenmatchen ... Daar moet toch ergens in Nederland iets misgegaan zijn in de tussenperiode zou je zeggen ???
Ik kan me nog herinneren dat hier niet te lang geleden heel veel waarde werd gehecht aan een bepaalde vriendschappelijke wedstrijd. Het kan snel keren.quote:Op zaterdag 16 november 2013 01:56 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Als "ne ollander" een penalty mist, dan is het ook feest in Belgenland. Gelukkig zien steeds meer Nederlanders nu de ware aard van de Belg. Oog om oog, tand om tand.quote:Op zaterdag 16 november 2013 01:56 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de verdediging die donderdag speelde is in normale omstandigheden niet de verdediging die in Brazilië gaat spelen ...quote:Op zaterdag 16 november 2013 05:24 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Belgische oefenduels laten ons zien hoe overhyped jullie omgaan met dat ploegje. In Brazilie gaan jullie echt geen potten breken met die waardeloze verdediging. Dat eerste doelpunt van Colombia ..... 4 Belgen staan op een kluitje en Falcao loopt ongehinderd door.![]()
De rode duivels worden misbruikt door de linkse media als poging om België te reddenquote:Op zaterdag 16 november 2013 05:24 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Belgische oefenduels laten ons zien hoe overhyped jullie omgaan met dat ploegje. In Brazilie gaan jullie echt geen potten breken met die waardeloze verdediging. Dat eerste doelpunt van Colombia ..... 4 Belgen staan op een kluitje en Falcao loopt ongehinderd door.![]()
quote:Op zaterdag 16 november 2013 11:31 schreef Nober het volgende:
Ik zie Di Rupo al staan met de wereldbeker.![]()
Niets is sterker dan dat ene woord, België.
Hier is ie, Herr van poppel. Het duurde nog lang vooraleer je hier was vond ik.quote:Op zaterdag 16 november 2013 11:06 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als "ne ollander" een penalty mist, dan is het ook feest in Belgenland. Gelukkig zien steeds meer Nederlanders nu de ware aard van de Belg. Oog om oog, tand om tand.
Zou jij niet snel weer naar je parking gaanquote:Op zaterdag 16 november 2013 11:23 schreef zwaaien het volgende:
[..]
De rode duivels worden misbruikt door de linkse media als poging om België te redden
Erg hè dat je als nederland al in belgie moet komen spelenquote:Op zaterdag 16 november 2013 13:19 schreef Van_Poppel het volgende:
Het lijkt wel een knollenveld waar ze op spelen
Officieel is het een uitwedstrijd, die mag niet in Nederland gespeeld worden. Blijkbaar ben je te dom om dat te begrijpen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 13:20 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Erg hè dat je als nederland al in belgie moet komen spelenmet een lange vlucht naar Maastricht als gevolg lol.
Erg hè om in belgie te moeten spelenquote:Op zaterdag 16 november 2013 13:22 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Officieel is het een uitwedstrijd, die mag niet in Nederland gespeeld worden. Blijkbaar ben je te dom om dat te begrijpen.
In zulke omstandigheden wel ja, half leeg stadion, troosteloos weer, en dan ook nog eens zo'n zinloos oefenduel. Je zal er maar staan nu in je korte broek.quote:Op zaterdag 16 november 2013 13:25 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Erg hè om in belgie te moeten spelen
Ik vind het veeleer genântquote:Op zaterdag 16 november 2013 13:16 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Zou jij niet snel weer naar je parking gaandoet pijn hè als Vlaams nationalist het enthousiasme rond de nationale ploeg
Ach ja, met zo een bankrekening mag dat wel eens op die manier ook zeker.quote:Op zaterdag 16 november 2013 13:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
In zulke omstandigheden wel ja, half leeg stadion, troosteloos weer, en dan ook nog eens zo'n zinloos oefenduel. Je zal er maar staan nu in je korte broek.
Probleem is dat we niet een land zijn, dan had het wel wat kunnen worden in Brazilië.quote:Op zaterdag 16 november 2013 15:24 schreef BramKVO het volgende:
Vandaag in de Vlaamse krant het nieuwsblad hebben Belgische en Nederlandse journalisten het ideale team gemaakt met spelers van beide landen. Dit kwam uit de bus :
Courtois, Vertonghen, Vermaelen, Kompany, Van der Wiel, Witsel, Van der Vaart, Strootman, Hazard, Robben, Van Persie.
Er is geen ''Waarom Nederland het WK'14 gaat winnen...''-topic, wij weten namelijk dat dat niet gaat gebeuren, de Belgies daarentegen...quote:Op zaterdag 16 november 2013 15:31 schreef misteriks het volgende:
Gelukkig gaat de overlast van idioten als Van Poppel wat minder worden in dit topic na de flutvertoning tegen Japan. Ik heb met een half oog de 2e helft gevolgd; kan me niet herinneren dat NL een keertje op de helft van Japan gekomen is
Lol, het zou me niet verwonderen dat die topics nog aangemaakt zijn door een Nederlander ook.quote:Op zaterdag 16 november 2013 15:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Probleem is dat we niet een land zijn, dan had het wel wat kunnen worden in Brazilië.
[..]
Er is geen ''Waarom Nederland het WK'14 gaat winnen...''-topic, wij weten namelijk dat dat niet gaat gebeuren, de Belgies daarentegen...
Ironie is je blijkbaar vreemd. Als je werkelijk denkt dat de Belgen menen dat ze wereldkampioen gaan worden, ken je bijzonder weinig van België.quote:Op zaterdag 16 november 2013 15:52 schreef Nober het volgende:
Er is geen ''Waarom Nederland het WK'14 gaat winnen...''-topic, wij weten namelijk dat dat niet gaat gebeuren, de Belgies daarentegen...
Dat is niet waarquote:Op zaterdag 16 november 2013 15:52 schreef Nober het volgende:
En wie is de TS hier? Juist, een Nederlanderquote:Op zaterdag 16 november 2013 15:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Probleem is dat we niet een land zijn, dan had het wel wat kunnen worden in Brazilië.
[..]
2 landen samen en dan hebben we nog geen fatsoenlijke "natuurlijke" linksbackquote:Op zaterdag 16 november 2013 15:24 schreef BramKVO het volgende:
Vandaag in de Vlaamse krant het nieuwsblad hebben Belgische en Nederlandse journalisten het ideale team gemaakt met spelers van beide landen. Dit kwam uit de bus :
Courtois, Vertonghen, Vermaelen, Kompany, Van der Wiel, Witsel, Van der Vaart, Strootman, Hazard, Robben, Van Persie.
Van het eerste deel ook?quote:Op zaterdag 16 november 2013 16:14 schreef Tim86 het volgende:
[..]
En wie is de TS hier? Juist, een Nederlander
Volgens mij wel toch?quote:
Ik wil dit elftal zien spelen in Rioquote:Op zaterdag 16 november 2013 15:24 schreef BramKVO het volgende:
Kompany en Vertonghen graag, de rest van de Belgjes hoef ik nietquote:Op zaterdag 16 november 2013 16:32 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Ik wil dit elftal zien spelen in Rio![]()
![]()
Courtois wordt wereldtopquote:Op zaterdag 16 november 2013 16:35 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Kompany en Vertonghen graag, de rest van de Belgjes hoef ik niet
maar Courtois is klassequote:Op zaterdag 16 november 2013 16:36 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Goede keepers heeft Nederland meer dan genoeg
Middelmatige keepers wil je zeggen ?quote:Op zaterdag 16 november 2013 16:36 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Goede keepers heeft Nederland meer dan genoeg
Nee hoor anders had ik dat wel gezegd.quote:Op zaterdag 16 november 2013 21:51 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Middelmatige keepers wil je zeggen ?
Ik denk toch echt wel dat belgie twee betere doelmannen heeft.quote:Op zaterdag 16 november 2013 21:52 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee hoor anders had ik dat wel gezegd.
Wie danquote:Op zaterdag 16 november 2013 21:53 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Ik denk toch echt wel dat belgie twee betere doelmannen heeft.
Die Courtois vind ik wel een topperquote:Op zaterdag 16 november 2013 22:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Redelijke keepers niet meer dan dat.
Zeg ook niet dat hij slecht is maar nog lang geen wereldtop wat sommige wel zeggenquote:Op zaterdag 16 november 2013 22:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die Courtois vind ik wel een topper
Lol, meen je dat nu ? Courtois is nu gewoon al top tien van Europa, laat staan wat ie de komende jaren wordt. En Mignolet keept ook gewoon fantastisch bij Liverpool. De doelmannen van NL kunnen daar op dit moment zeker niet aan tippen.quote:Op zaterdag 16 november 2013 22:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Redelijke keepers niet meer dan dat.
Waarom krijgt Krul dan meer complimenten in de pers dan Mignoletquote:Op zaterdag 16 november 2013 22:18 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Lol, meen je dat nu ? Courtois is nu gewoon al top tien van Europa, laat staan wat ie de komende jaren wordt. En Mignolet keept ook gewoon fantastisch bij Liverpool. De doelmannen van NL kunnen daar op dit moment zeker niet aan tippen.
Wat is er mis met een discussie? Ik snap heus wel dat er veel hype achter de Belgen zit maar jullie missen ook gewoon buiten categorie spelers die Nederland wel heeft met Robben en RvPquote:Op zondag 17 november 2013 00:10 schreef sausagin het volgende:
Bram stop eens om op elke negatief bericht over een belg in te gaan...
Ieder normale mens weet dat objectief gezien de Nederlandse keepers niet kunnen tippen aan Courtois.
Klopt zo'n type heeft België niet , toch niet in de aanval. In de verdediging hebben ze wel Kompany , is wel de enige onmisbare speler in het Belgisch elftal , de grote leider van heel het nationaal elftal. Zonder hem is het dag en nacht verschil , maar is de laatste maanden jammer continu geblesseerd.quote:Op zondag 17 november 2013 00:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wat is er mis met een discussie? Ik snap heus wel dat er veel hype achter de Belgen zit maar jullie missen ook gewoon buiten categorie spelers die Nederland wel heeft met Robben en RvP
Dan zijn we het met elkaar eensquote:Op zondag 17 november 2013 00:16 schreef sausagin het volgende:
[..]
Klopt zo'n type heeft België niet , toch niet in de aanval. In de verdediging hebben ze wel Kompany , is wel de enige onmisbare speler in het Belgisch elftal , de grote leider van heel het nationaal elftal. Zonder hem is het dag en nacht verschil , maar is de laatste maanden jammer continu geblesseerd.
België mist dus wel spelers als Van persie of Robben in de aanval. Spelers met veel ervaring en die zeer beslissend kunnen zijn en belangrijk zijn bij de top van de top
Tegen operetteploegjes als Wales, Schotland en Servie wel ja maar tegen echte tegenstanders vallen jullie hopeloos door de mand.quote:Op zondag 17 november 2013 00:37 schreef BramKVO het volgende:
Tegen Colombia was het inderdaad alles behalve efficiënt, maar in de groepsfase werd er toch vrij efficiënt gevoetbald.
Gelukkig dan maar dat Nederland wel dat soort landen van de mat speelt...quote:Op zondag 17 november 2013 06:01 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Tegen operetteploegjes als Wales, Schotland en Servie wel ja maar tegen echte tegenstanders vallen jullie hopeloos door de mand.
Courtois heeft al 2 europacups gewonnen ... Dat doet zelfs geen enkele speler van het Nederlands elftal hem op die leeftijd na ...quote:Op zaterdag 16 november 2013 22:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waarom krijgt Krul dan meer complimenten in de pers dan Mignolet![]()
Courtois heeft nog even te gaan voor hij echt bij de grote jongens hoort in de wereld net zoals de Nederlandse keepers
Dus?quote:Op zondag 17 november 2013 11:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Courtois heeft al 2 europacups gewonnen ... Dat doetbzelfs geen enkele speler van het Nederlans elftal hem op die leeftijd na ...
Dat zegt behoorlijk veel over hoe goed hij nu al is ...quote:
Juist.quote:Op zondag 17 november 2013 08:30 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Gelukkig dan maar dat Nederland wel dat soort landen van de mat speelt...
Belgie heeft veel beter spelersmateriaal, dat ziet Stevie Wonder nog wel. Als team ben ik tot nu toe nog niet zo onder de indruk van de Belgen.quote:Op zondag 17 november 2013 15:25 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Yep 8-1
Wat heeft Belgie gedaan tegen Wales?
8-1? Daar hebben we Roemenië ook mee gekloptquote:Op zondag 17 november 2013 15:25 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Yep 8-1
Wat heeft Belgie gedaan tegen Wales?
Nee ook niet, het was geen volkslied. Het nummer werd afgespeeld toen ze volgens mij een warm-up aan het uitvoeren waren.quote:
't wordt toch wel pijnlijk duidelijk hoe erg belangrijk zo'n Kompany en Courtois toch wel zijn bij de Belgen. En als De Bruyne dan nog niet in vorm is ...quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:17 schreef ShaoliN het volgende:
Nederland is niet veel, maar Belgie is er ook nog niet hoor. Sjezus....
Zelfde verhaal dus als bij NL. Selecties zijn niet breed. Kunnen niet onder druk gezet worden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
't wordt toch wel pijnlijk duidelijk hoe erg belangrijk zo'n Kompany en Courtois toch wel zijn bij de Belgen. En als De Bruyne dan nog niet in vorm is ...
Nu aan de andere kant , ook Spanje verliest vanavond bv bij fucking Zuid-Afrika, en toen Italië zijn laatste WK won hadden ze de 6 oefenmatchen die ze vooraf gespeeld hadden zelfs verloren. Uiteindelijk doet het er allemaal niet toe, zolang er maar lessen uit getrokken worden door de bondscoaches ...quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:29 schreef BB-King het volgende:
België!![]()
Die zijn weer met beide beentjes op aarde belandt.
Dit is de eerste keer dat ik 'teveel goede spelers' als reden voor slecht spel heb horen noemenquote:Op dinsdag 19 november 2013 22:35 schreef huffderobot het volgende:
Het probleem is dat ze teveel goede spelers hebben. Dat gaan problemen opleveren nu een aantal spelers zich zorgen gaat maken om hun selectie voor het wk. De oplossing is simpel: splits het land, kun je twee teams sturen.
Teveel spelers van een gelijkaardig niveau is een betere uitdrukking , en feitelijk klopt het wel. Enkel Kompany, Hazard en Courtois steken er bovenuit en dan heb je eigenlijk op elke positie minstens 2 a 3 spelers van gelijkwaardig niveau lopen. Wilmots gaat echt een vaste basis-elf moeten kiezen of hij zit met een serieus probleem ...quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat ik 'teveel goede spelers' als reden voor slecht spel heb horen noemen
Ik zet mezelf weer schromelijk voor lul.quote:Op zondag 17 november 2013 12:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
België gaat wel van japan winnen.
Wtf?quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:31 schreef Oldie57 het volgende:
Belgie is altijd al een corrupt land geweest.
Tjah qua matchen met inzet is België ook nog ongeslagen natuurlijk ...quote:Op dinsdag 19 november 2013 23:07 schreef TLC het volgende:
Hmmm twee nederlagen achter elkaar, Oranje nog ongeslagen dit jaar maarja geen groepshoofd op het WK... go figure
Waarom? Beide landen hebben de groepsfase gedomineerd en vooral Nederland is gewoon een niet-te-missen land op een toernooi.quote:Op dinsdag 19 november 2013 23:19 schreef Tranquilize het volgende:
Belgie mag al trots zijn dat ze op het WK deelnemen, net zoals Nederland trouwens.
Je hebt het nu over het jaar 2000?quote:Op dinsdag 19 november 2013 23:16 schreef DonRaja het volgende:
Tja, landen die zelfs bij een toernooi in eigen land de groepsfase niet overleven weiger ik serieus te nemen.
2002 waren we er niet eens bij.quote:Op dinsdag 19 november 2013 23:22 schreef Groby het volgende:
[..]
Waarom? Beide landen hebben de groepsfase gedomineerd en vooral Nederland is gewoon een niet-te-missen land op een toernooi.
Zo makkelijk hier dat het niet leuk meer is...quote:Op dinsdag 19 november 2013 23:23 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Je hebt het nu over het jaar 2000?
De (nieuwe) generatie voetballers is niet van belang, enkel het 'land'? Jij bent een kenner!
Toen hadden veel spelers te veel moeite met het omwisselen naar de euro.quote:Op dinsdag 19 november 2013 23:27 schreef Tranquilize het volgende:
[..]
2002 waren we er niet eens bij.
Stop jij nu werkelijk eens nooit met je onzin hier ?quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:54 schreef Van_Poppel het volgende:
Hopelijk hebben de zelfingenomen Belgen nu ook eindelijk door dat ze een gewone ploeg hebben, die op een slechte dag van iedereen kan verliezen. Maargoed, als je dagelijks in de ultra-chauvinistische Belgische kranten leest, dat België de te kloppen ploeg op het WK is, ga je daar op den duur ook in geloven.
Dit keer was het geen onzin, hij heeft gewoon gelijk. België is één van de mindere landen op het WK.quote:Op woensdag 20 november 2013 00:00 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Stop jij nu werkelijk eens nooit met je onzin hier ?
Ik wist niet dat het WK al bezig was?quote:Op woensdag 20 november 2013 00:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit keer was het geen onzin, hij heeft gewoon gelijk. België is één van de mindere landen op het WK.
Belgen weten wel meer dingen niet.quote:Op woensdag 20 november 2013 00:02 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het WK al bezig was?
Jouw soort is één van de redenen waarom ik als Nederlander nu in België woon.quote:Op woensdag 20 november 2013 00:04 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Belgen weten wel meer dingen niet.
Win-win situatie dan, want ik ben jou ook liever kwijt dan rijk in Nederland.quote:Op woensdag 20 november 2013 00:05 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Jouw soort is één van de redenen waarom ik als Nederlander nu in België woon.
quote:Op woensdag 20 november 2013 00:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Win-win situatie dan, want ik ben jou ook liever kwijt dan rijk in Nederland.
Mooi. Vind het eigenlijk wel grappig. Nederlanders die zich nu zo vréselijk storen aan het (herwonnen) zelfvertrouwen van de Belgen (na jarenlange miserie in het voetbal) en dit zien als arrogantie kennen bijzonder weinig van België. Het grappige is dat ze zich lijken af te zetten tegen het gedrag dat Nederland (en dan vooral het Nederlands voetbal) decennia lang heeft getypeerd.quote:Op woensdag 20 november 2013 00:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Win-win situatie dan, want ik ben jou ook liever kwijt dan rijk in Nederland.
De prestaties van de laatste 15 jaar. Halve finale WK verloren op penalties (1998), halve finale EK verloren op penalties (2000), halve finale EK (2004), wereldkampioen en vice-wereldkampioen met ruime cijfers verslagen op EK (2008) en vice-wereldkampioen (2010) is een lijst die iets beter is dan van België vind je niet?quote:Op woensdag 20 november 2013 00:13 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Mooi. Vind het eigenlijk wel grappig. Nederlanders die zich nu zo vréselijk storen aan het (herwonnen) zelfvertrouwen van de Belgen (na jarenlange miserie in het voetbal) en dit zien als arrogantie kennen bijzonder weinig van België. Het grappige is dat ze zich lijken af te zetten tegen het gedrag dat Nederland (en dan vooral het Nederlands voetbal) decennia lang heeft getypeerd.
Maar nu komt het uit België. En dan kunnen ze het niet laten om er laatdunkend over te doen. Succes wordt België simpelweg niet gegund. Want België is het kneusje. Zo hebben we dat in NL nu eenmaal geleerd.
Het is wel onzin want geen enkele Belg die ook maar gelooft dat we een finale kunnen halen. Kwartfinale wordt hier werkelijk als het maximaal haalbare gezien. Dus het is onzin dat van poppel hier constant met zijn zever komt dat iedereen in belgie denkt wereldkampioen te spelen. Wedden dat ie nu weer met zijn krantenartikels langskomt ?quote:Op woensdag 20 november 2013 00:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit keer was het geen onzin, hij heeft gewoon gelijk. België is één van de mindere landen op het WK.
Nagel op de kop ! Zou het niet beter kunnen formuleren !quote:Op woensdag 20 november 2013 00:13 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Mooi. Vind het eigenlijk wel grappig. Nederlanders die zich nu zo vréselijk storen aan het (herwonnen) zelfvertrouwen van de Belgen (na jarenlange miserie in het voetbal) en dit zien als arrogantie kennen bijzonder weinig van België. Het grappige is dat ze zich lijken af te zetten tegen het gedrag dat Nederland (en dan vooral het Nederlands voetbal) decennia lang heeft getypeerd.
Maar nu komt het uit België. En dan kunnen ze het niet laten om er laatdunkend over te doen. Succes wordt België simpelweg niet gegund. Want België is het kneusje. Zo hebben we dat in NL nu eenmaal geleerd.
Andermaal, nagel op de kop !quote:Op woensdag 20 november 2013 00:29 schreef lolcat8811 het volgende:
Het punt is dat er geen arrogantie (zoals we die in NL kennen) in België ìs. Daar gaat het om. Ja, er wordt wat euforisch gedaan omwille van de kwalificatie. Maar wat is daar in hemelsnaam mis mee? Mag men niet blij zijn, na jarenlange pure miserie, om er weer eens bij te zijn met een ploeg van jonge spelers die nog volop groeit?
Er is geen hond in België die gelooft dat ze wereldkampioen gaan worden. Als dit soms gezegd wordt is dit met een vette knipoog en ook wat typisch voor de Belgische humor die in NL niet altijd goed begrepen wordt (getuige dit prachtige topic...).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |