Waar dan?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:04 schreef Kirov het volgende:
[..]
Hij was van Joffrey. Dat is letterlijk in de serie door hemzelf gezegd.
Ik ben in de war met het afmaken van die bastaarden volgens mij, ik weet het niet meerquote:
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Kinslayingquote:
quote:Kinslaying is the act of slaying a family member and a great taboo in the Seven Kingdoms. Whoever commits it is dubbed a kinslayer. Any individual who slays a member of their own family is believed to be cursed forever in the sight of gods and men.
Like incest or violating guest right, kinslaying is an abomination to every major religion in Westeros, including the Faith of the Seven, the Old Gods of the Forest, and the Drowned God.
Het is gewoon ranzig. Om het te vergelijken met ander afkeurenswaardig gedrag waar mensen meer gekwetst worden, is niet legitiem. Vergeet verder ook niet dat hij Bron wilde vermoorden nadat hij dacht dat hij hem en Cersei had gezien.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:04 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Ongewoon sure.. erg? Nee.. 2 volwassenen die verliefd zijn en beide instemmen..
Ik vind dat uithuwelijk van minderjarige meisjes en ook nog maagdjes veel erger, dat is pedofilie. Om nog maar niet over het verkrachten te beginnen.
Ach, familie telt niet zo in GoT, dat moet toch wel duidelijk zijn? Verder was het natuurlijk 'the mad king'.quote:
Dat was wel Joffrey jaquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:07 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik ben in de war met het afmaken van die bastaarden volgens mij, ik weet het niet meer
Telt juist wel. Kinslaying is taboe. En in de vorige seizoen had Jaime zijn neef vermoord om te ontsnappen (in de serie dan)quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:07 schreef Kenju het volgende:
Ach, familie telt niet zo in GoT, dat moet toch wel duidelijk zijn? Verder was het natuurlijk 'the mad king'.
Het is taboo. Maar het is niet dat het niet gebeurt. Zie ook Cersei en Tyrion.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:08 schreef Insane- het volgende:
[..]
Telt juist wel. Kinslaying is taboe. En in de vorige seizoen had Jaime zijn neef vermoord om te ontsnappen (in de serie dan)
Jij spreekt mij nu aan op iets wat nu anders gezien wordt, 18 is minder jarig terwijl je zelf over inteelt begint.. iets wat nu ongewoon is maar toen ook niet zo.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:05 schreef Kirov het volgende:
[..]
Wat is minderjarig? Daar word je meerderjarig als je ongesteld wordt. En als je niet maagd bent als vrouw wordt je zo door de Faith of the Seven gegeseld
Precies! Hoe lang nog voor er een officieel Red Wedding statement komt van de minister president of van Wimlex?!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:58 schreef AMDB het volgende:
[..]
en de gevestigde politieke orde zit weer te slapen en thee te drinken en te graaien geert wilders doe er iets aan pvv op 1
Ja ja ja, trapte Bran van de toren. Nou die red zich ook wel zo te zien hoorquote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:58 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Jamie heeft iig laten zien dat er nog iets van goeds in m zit ja, maar vergeet niet wat ie allemaal fout heeft gedaan.
Er is weinig aan 18 dat je ineens "meerderjarig" maakt, behalve dat we dat hebben afgesproken.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:04 schreef Geo4kant het volgende:
Ik vind dat uithuwelijk van minderjarige meisjes en ook nog maagdjes veel erger, dat is pedofilie. Om nog maar niet over het verkrachten te beginnen.
Andere wereld, andere wetten, andere regels. Fantasyquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:09 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Jij spreekt mij nu aan op iets wat nu anders gezien wordt, 18 is minder jarig terwijl je zelf over inteelt begint.. iets wat nu ongewoon is maar toen ook niet zo.
Als je bijv ziet dat meisje waar mee die mattie van Robb Stark mee ging trouwen.. dat mens is 13..dat vind ik allemaal erger, net als het verkrachten van vrouwen, meisjes etc dan dat 2 volwassenen mensen die broer en zus zijn het met elkaar doen (en nog eens verliefd zijn).
Ik hbe het gewoon over hun relatie, dat staat los van zijn acties tegen Bron of wat dan ookquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:07 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het is gewoon ranzig. Om het te vergelijken met ander afkeurenswaardig gedrag waar mensen meer gekwetst worden, is niet legitiem. Vergeet verder ook niet dat hij Bron wilde vermoorden nadat hij dacht dat hij hem en Cersei had gezien.
[..]
Daar is inteelt ook niet gewoon hoor.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:09 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Jij spreekt mij nu aan op iets wat nu anders gezien wordt, 18 is minder jarig terwijl je zelf over inteelt begint.. iets wat nu ongewoon is maar toen ook niet zo.
Als je bijv ziet dat meisje waar mee die mattie van Robb Stark mee ging trouwen.. dat mens is 13..dat vind ik allemaal erger, net als het verkrachten van vrouwen, meisjes etc dan dat 2 volwassenen mensen die broer en zus zijn het met elkaar doen (en nog eens verliefd zijn).
quote:Incest, the act of engaging in sexual intercourse with one's direct family member (siblings, parents, offspring) is a great cultural taboo both in the Seven Kingdoms and the lands beyond the Wall.
Nou zeg, wat cru van jequote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:07 schreef Kirov het volgende:
Moeten er in de OP niet een aantal mensen worden geschrapt?
Dat zei Olenna toch ook toen Tywin bbegon over Loras z'n nachtelijke praktijken. Dat de vlekken van de praktijken van broer en zus veel moeilijker zuiver te wassen waren dan die van een "discrete bit of buggering" tussen twee mannen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:11 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Daar is inteelt ook niet gewoon hoor.
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Incest
[..]
En het vermoorden van zijn neefje Cleos Frey dan?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:13 schreef Forbry het volgende:
Dat incest-gebeuren: Vind ik vreemd en "onsmakelijk", maar was in die tijd ook niet zo gek blijkbaar (zie Targaryens) en op zich heeft niemand er verder last van.
Dat Kingslayer-gebeuren: Ik dacht al dat hij daar ws wel een goede reden voor had en dat is later dus ook naar buiten gekomen.
Dat Bran-gebeuren: Ja, daar kan ik alleen over heen stappen omdat het fictie betreft en dat blijft ene "hekel" punt.
Hooguit een mad king zo nu en dan. NIEMAND last vanquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:13 schreef Forbry het volgende:
Dat incest-gebeuren: Vind ik vreemd en "onsmakelijk", maar was in die tijd ook niet zo gek blijkbaar (zie Targaryens) en op zich heeft niemand er verder last van.
Bran kan er alleen niet meer "overheen stappen"quote:Dat Bran-gebeuren: Ja, daar kan ik alleen over heen stappen omdat het fictie betreft en dat blijft een "hekel" punt.
Roslin Frey? Die zal 18/19 in de serie zijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:09 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Als je bijv ziet dat meisje waar mee die mattie van Robb Stark mee ging trouwen.. dat mens is 13..![]()
Zij was gewoon 19 dus. Niets geen 13.quote:Roslin Tully née Frey, is the daughter of Walder Frey and wife to Edmure Tully who is first seen in Season 3. She was previously the intended bride for Robb Stark.
Roslin is the 19-year-old daughter of Lord Walder Frey, Lord of the Crossing. She was intended to marry King Robb Stark as part of an alliance between her father and him,[1] but Robb fell in love and married Talisa Maegyr instead.[2]
Eerlijk gezegd weet ik dat niet meerquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:14 schreef Insane- het volgende:
[..]
En het vermoorden van zijn neefje Cleos Frey dan?
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hooguit een mad king zo nu en dan. NIEMAND last van
[..]
Bran kan er alleen niet meer "overheen stappen"
'Yes, nu hoef ik niet meer te trouwen met een van die lelijke kereltjes, gelukkig kostte dat alleen maar mijn broer's leven, mijn moeder's leven en onze huisnaam'quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:18 schreef Kenju het volgende:
Aarya is nu overigens wel off the hook natuurlijk. Zij moest immers met een van de zonen trouwen, toch?
Naja, Winterfell blijft een belangrijk huis uit het Noorden ook al blijft er zo niet veel van over. Dus als ze Arya vangen en aan iemand kunnen uithuwelijken om hun positie te versterken, zullen ze dat doenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:18 schreef Kenju het volgende:
Aarya is nu overigens wel off the hook natuurlijk. Zij moest immers met een van de zonen trouwen, toch?
Inderdaad, alhoewel begrijpelijk. Al dat nobele en koninklijke gedoe lijkt erg op hoe het er vroeger aan toe ging.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:19 schreef omapietje het volgende:
Grappig dat velen het over "toen" en "in die tijd" heeft terwijl het fantasy betreft en het dus gewoon in het heden afspeelt.
Idd heyquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:17 schreef Vault-Boy het volgende:
Jesus deze topics vliegen er doorheen zeg![]()
Gebaseerd op een paar honderd jaar geleden.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:19 schreef omapietje het volgende:
Grappig dat velen het over "toen" en "in die tijd" heeft terwijl het fantasy betreft en het dus gewoon in het heden afspeelt.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:19 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
'Yes, nu hoef ik niet meer te trouwen met een van die lelijke kereltjes, gelukkig kostte dat alleen maar mijn broer's leven, mijn moeder's leven en onze huisnaam'
Sansa is nu de officiele oudste Stark denk ik he? Maar da's een vrouw en nu een Lannister, want getrouwd met Tyrion. Dan Arya.... maar als die gaat trouwens krijgt ze ook een andere naam dan Stark.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:19 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
'Yes, nu hoef ik niet meer te trouwen met een van die lelijke kereltjes, gelukkig kostte dat alleen maar mijn broer's leven, mijn moeder's leven en onze huisnaam'
Maar waarom zou hij dat dan doen? Stark betekent niets meer, de meeste belangrijke mensen van het Noorden waren aanwezig bij die bruiloft, enkel huis Bolton is sterk in het noorden. En Karsark, die ook, maar die zal ook geen liefde meer voelen voor huis Starkquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:21 schreef Forbry het volgende:
[..]![]()
Maar belofte, huis Stark en Frey's zonen bestaan nog gewoon, dus zie eigenlijk niet in waarom Arya nu "off the hook" zou zijn (vanuit Walder Frey gedacht dan hè).
Het is mogelijk dat een bastaard uiteindelijk de familienaam krijgt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Of kan de bastard Snow toch erkent worden en de naam voortdragen?
Is mij (helaas) ook niet duidelijk.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Sansa is nu de officiele oudste Stark denk ik he? Maar da's een vrouw en nu een Lannister, want getrouwd met Tyrion. Dan Arya.... maar als die gaat trouwens krijgt ze ook een andere naam dan Stark.
Dus.... de hoop is gevestigd op de kreupele?
Niet helemaal waar. Als ik me niet vergis is de setting een tussen 200 en 300, en dan een fantasy-variant ervan natuurlijk. Maar het had natuurlijk net zo goed het heden kunnen zijn, in een fantasy wereld.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:19 schreef omapietje het volgende:
De kreupele kan 'm niet meer omhoog krijgen dus dat zal moeilijk gaanquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Sansa is nu de officiele oudste Stark denk ik he? Maar da's een vrouw en nu een Lannister, want getrouwd met Tyrion. Dan Arya.... maar als die gaat trouwens krijgt ze ook een andere naam dan Stark.
Dat lijkt me niet, de personen die dit kunnen doen zijn dood, Ned en Catelyn.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
rare conclusie, het is fictief. niet gebonden aan bestaande plaatsen of tijdquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:19 schreef omapietje het volgende:
De kreupele, en de jongere Rickon. Feitelijk zei Bran dat ook al toen hij tegen Rickon aangaf dat hun wegen zich zouden splijten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
ze zijn nog steeds dood he die 2 broertjes volgens de lannisters dan... dus is sansa de rechtmatige eigenaar van het noordenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Conclusie : in je hoofd dus nu.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:26 schreef Waaghals het volgende:
[..]
rare conclusie, het is fictief. niet gebonden aan bestaande plaatsen of tijd
Hij denkt dat Bran en Rickon dood zijn, toch? In dat geval, geen idee... maar zo lang Jon, Sansa, Arya zelf, Bran en Rickon er nog zijn, loopt er toch nog best een aardig "Stark-clannetje" rond, die in de toekomst alsnog weer macht kunnen krijgen ("verzamelen")?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:23 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Maar waarom zou hij dat dan doen? Stark betekent niets meer, de meeste belangrijke mensen van het Noorden waren aanwezig bij die bruiloft, enkel huis Bolton is sterk in het noorden. En Karsark, die ook, maar die zal ook geen liefde meer voelen voor huis Stark
Maar die is getrouwd met Tyrion.... dus is Tyrion het nu?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:27 schreef Re het volgende:
[..]
ze zijn nog steeds dood he die 2 broertjes volgens de lannisters dan... dus is sansa de rechtmatige eigenaar van het noorden
Maar hij kon daarna die wolf wel wargen nadat dat andere ventje begon te roepen dat hij dat moest doen.quote:Op maandag 3 juni 2013 19:47 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Hij heeft die gave toch nog niet onder controle? Dat het lukte met Hodor was incidenteel.
king of tits wine and north...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Maar die is getrouwd met Tyrion.... dus is Tyrion het nu?![]()
![]()
The dwarf of the north!
Bij dit soort gevallen is het belangrijk dat er een kind komt, vandaar dat Tywin zo tegen Tyrion deed tijdens ep 8.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Maar die is getrouwd met Tyrion.... dus is Tyrion het nu?![]()
![]()
The dwarf of the north!
Ik denk dat die deal wel redelijk betaald is met de dood van Robb en Catelyn...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:19 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Naja, Winterfell blijft een belangrijk huis uit het Noorden ook al blijft er zo niet veel van over. Dus als ze Arya vangen en aan iemand kunnen uithuwelijken om hun positie te versterken, zullen ze dat doen
House Umber is er natuurlijk ook nog. Daar heeft Bran Rickon naartoe gestuurd.... Die lesjes die ze in het eerste seizoen kregen over de houses, komen nu inderdaad wel van pas....quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:23 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Maar waarom zou hij dat dan doen? Stark betekent niets meer, de meeste belangrijke mensen van het Noorden waren aanwezig bij die bruiloft, enkel huis Bolton is sterk in het noorden. En Karsark, die ook, maar die zal ook geen liefde meer voelen voor huis Stark
Was meer om Robb te fucken denk ik.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:28 schreef robdriessen het volgende:
Ook een mooi moment deze aflevering: het moment dat Edmund z'n bruidje te zien krijgt. Hij was bang voor één van de lelijkerds, krijgt ie de mooiste van het stel. Die blik van Walden naar Edmund, die smerige grijns, zo van: jij bent dadelijk familie, wij zijn mannen onder elkaar, ik gun je op z'n minst een leuk neukertje.
Oudste legitieme zoon erft alles, geen legitieme zoon -> oudste dochter, die trouwt met een andere familie en neemt de nieuwe familie the shizzle over. Bastaarden kunnen in principe niet erven.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:33 schreef Forbry het volgende:
Dat Game of Throneriaanse erfrecht is me nog niet helemaal duidelijk, dat blijkt wel weer.
Dat zie ik nog niet direct gebeuren. Tenzij Sansa in gaat stemmen. Maar ik geloof dat niet. En ik geloof ook niet dat tyrion het tegen haar wil in zou doen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:31 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Bij dit soort gevallen is het belangrijk dat er een kind komt, vandaar dat Tywin zo tegen Tyrion deed tijdens ep 8.
Dat heeft ie haar toch al beloofd? Dat hij alleen met haar het bed zal delen als zij het ook wil.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:36 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat zie ik nog niet direct gebeuren. Tenzij Sansa in gaat stemmen. Maar ik geloof dat niet. En ik geloof ook niet dat tyrion het tegen haar wil in zou doen.
Maar als een vrouw trouwt, is ze eigen huis af?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:35 schreef Kirov het volgende:
[..]
Oudste legitieme zoon erft alles, geen legitieme zoon -> oudste dochter, die trouwt met een andere familie en neemt de nieuwe familie the shizzle over. Bastaarden kunnen in principe niet erven.
In Dorne werkt het weer anders, daar geld het oudste kind. Weet alleen niet zeker hoe het met bastaarden werkt daar.
Ik vraag me in dit opzicht ook af of Edmure Tully ook geen verraad plecht wanneer hij met de slayers van zijn familie zich blijft associëren... Sowieso ben ik benieuwd naar zijn reactie...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:33 schreef Forbry het volgende:
Dat Game of Throneriaanse erfrecht is me nog niet helemaal duidelijk, dat blijkt wel weer.
En House Tully, ten minste, die zijn toch niet *allemaal* dood opeens?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:33 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik denk dat die deal wel redelijk betaald is met de dood van Robb en Catelyn...
[..]
House Umber is er natuurlijk ook nog. Daar heeft Bran Rickon naartoe gestuurd.... Die lesjes die ze in het eerste seizoen kregen over de houses, komen nu inderdaad wel van pas....
Ja maar het wordt ook gebruikt voor bondgenootschappen. Als manlief sterft kan ze in principe weer uitgehuwelijkt worden vanuit haar eigen huis(Cersei) maar ook vanuit haar nieuwe huis (Catelyn)quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:37 schreef Forbry het volgende:
[..]
Maar als een vrouw trouwt, is ze eigen huis af?
Haar man is dan de facto de leider van het huis van de vrouw, hun kind wordt de echte leider in naam van de familie van de man.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:37 schreef Forbry het volgende:
[..]
Maar als een vrouw trouwt, is ze eigen huis af?
quote:
Thxquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:39 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Haar man is dan de facto de leider van het huis van de vrouw, hun kind wordt de echte leider in naam van de familie van de man.
Edmure zal niet blij zijn natuurlijk, maar hij heeft weinig keus als hij wilt blijven leven.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:38 schreef Kenju het volgende:
Ik vraag me trouwens
[..]
Ik vraag me in dit opzicht ook af of Edmure Tully ook geen verraad plecht wanneer hij met de slayers van zijn familie zich blijft associëren... Sowieso ben ik benieuwd naar zijn reactie...
Is dat zo? Catelyn deed anders een beroep op de bannermen van haar vader toen ze Tyrion gevangen moesten nemen....quote:
Volgend seizoen is ze legaal dacht ikquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:40 schreef Re het volgende:
ik zie sansa nog wel seksueel omgeturned worden door onze dwarg in een ware ervaren seksvamp... denk alleen niet dat zoiets op tv nou zou mogen
een 14-jarige bezwangerd door een alcoholistische hoerenlopende oompaloompa...
Je kan op iedereen wel een beroep doen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:40 schreef Kenju het volgende:
[..]
Is dat zo? Catelyn deed anders een beroep op de bannermen van haar vader toen ze Tyrion gevangen moesten nemen....
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:21 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Idd hey
Straks raken de quotes nog op.
Ze luisterden anders plichtmatig en trokken allen hun zwaard in de naam van Tully.quote:
Dat bedoelde ik idd (ook) te zeggenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:39 schreef Insane- het volgende:
Ookal is winterfell kapot en verkeert het Noorden zich in een chaos nu ook de Starks en veel belangrijke bannerman zijn afgeslacht tijdens het bruiloft blijft een eventuele Stark veel aanzien en steun hebben als diegene zich zou bekendmaken. Maar de vraag is wie en wanneer..
Met de opnames is ze nog steeds 17quote:
En dat het dan uiteindelijk baby Rickon is die op de tropon komtquote:
Stimmt. Maar nu alle zonen van Ned 'dood' zijn is ze heireigenaresse van Winterfell.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:42 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ze luisterden anders plichtmatig en trokken allen hun zwaard in de naam van Tully.
Officieel ben je natuurlijk van een ander huis. Maar de invloed is er wel. Dat is toch ook de reden dat Sansa zo belangrijk is? Dat ze op die manier het noorden mee kunnen krijgen? De naam van het huis verandert, maar de loyaliteit niet.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:38 schreef Kenju het volgende:
Ik vraag me trouwens
[..]
Ik vraag me in dit opzicht ook af of Edmure Tully ook geen verraad plecht wanneer hij met de slayers van zijn familie zich blijft associëren... Sowieso ben ik benieuwd naar zijn reactie...
Nog niet gezienquote:
quote:
Haha prijsloos!quote:
Geen belangrijk persoon.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:48 schreef xzaz het volgende:
Waarom zien wie die Jaqen H'ghar niet meer terug?
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:48 schreef robdriessen het volgende:
Leuke cameo: de trommelaar in de bruiloftsband is de drummer van Coldplay.
Hij heeft zin gezicht weer veranderd en is tegenwoordig bezig met het entertainen van Theon.quote:
Leugens, hij is nu bij Khaleesi.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:53 schreef megamandy het volgende:
[..]
Hij heeft zin gezicht weer veranderd en is tegenwoordig bezig met het entertainen van Theon.
Ik las Tyrion en zat me voor te stellen hoe ie in Shae was veranderdquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:53 schreef megamandy het volgende:
[..]
Hij heeft zin gezicht weer veranderd en is tegenwoordig bezig met het entertainen van Theon.
Daar twijfel ik nog een beetje over, ik denk dat het gewoon een assassin-buddy van m isquote:
Die heeft z'n schuld aan Arya ingelost, haar dat muntje gegeven en toen afscheid genomen. "Jaqen H'ghar is dead". en ineens had hij een ander gezicht. Door naar de volgende klusquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:48 schreef xzaz het volgende:
Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:48 schreef xzaz het volgende:
Nee precies.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:58 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik heb hem nog niet gespot; tenminste niet in de shape waarin hij Arya verliet
Dat zou goed kunnen, kan ook zijn dat hij nooit meer terugkomt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:55 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Daar twijfel ik nog een beetje over, ik denk dat het gewoon een assassin-buddy van m is
quote:Jaqen gives her a coin and tells her that if she decides to go to Braavos she must show the coin to a Braavosi and say the words "Valar Morghulis".
Uhhh, je weet dat The Onion een parodie-site is, right?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:08 schreef FastFox91 het volgende:
Commentaar van George R.R. Martin over de aflevering.
http://www.theonion.com/a(...)-that-happens,32673/
Ik wou al zeggenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:11 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Uhhh, je weet dat The Onion een parodie-site is, right?
Er zit ook genoeg kwijl kwijl romantiek onzin in.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:28 schreef Eenskijken het volgende:
verbaast me trouwens dat er zoveel vrouwelijke fans zijn. Ik dacht dat het wel een echte mannenserie was, met zoveel bloed, geweld, politiek, seks en vrouwonvriendelijkheid.
Man op man actie!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:28 schreef Eenskijken het volgende:
verbaast me trouwens dat er zoveel vrouwelijke fans zijn. Ik dacht dat het wel een echte mannenserie was, met zoveel bloed, geweld, politiek, seks en vrouwonvriendelijkheid.
Want vrouwen vinden politiek, seks en spanning niet leuk in een serie?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:28 schreef Eenskijken het volgende:
De intriges en politieke spelletjes vindt mijn vriendin het leukste.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:28 schreef Eenskijken het volgende:
Net voordat seizoen 3 begon stond er een artikel in de Spits! dat neerkwam op: de vrouwen in deze serie zijn sooo kewl als je een vagina hebt móét je deze serie kijken xannc ij eyth teh zejhe mekjonave ooih.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:28 schreef Eenskijken het volgende:
Ach kom, mijn moeder kijkt zelfsquote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:28 schreef Eenskijken het volgende:
Er zitten juist ook veel sterke vrouwelijke karakters in, ipv die zeikmiepjes in andere series.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:28 schreef Eenskijken het volgende:
Al zie ik Margaery nog wel eens tegen Sansa zeggen: You know you love me, X O X O, Gossip Girl"quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:54 schreef Ripley het volgende:
[..]
Er zitten juist ook veel sterke vrouwelijke karakters in, ipv die zeikmiepjes in andere series.
Dat moet in de boeken ook een 14-15 jarig trutje voorstellen. Die vallen toch standaard op van die foute types.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:04 schreef PBateman1978 het volgende:
Dany wordt steeds minder sympathiek imo.
Zeker nu ze ook nog eens lijkt te vallen voor die arrogante kwast terwijl die arme Jorah al zo lang trouw aan haar is.
Ja zeg, beauty before age!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:04 schreef PBateman1978 het volgende:
Zeker nu ze ook nog eens lijkt te vallen voor die arrogante kwast terwijl die arme Jorah al zo lang trouw aan haar is.
Ik bedoel:
[ afbeelding ]
Arme, arme Jorah..
Ik vond het serieus een beetje zielig voor Jorah toen zij direct vroeg om Daarios.quote:
Hij had haar vader kunnen zijn. Hij is meer in de leeftijdscategorie cerseiquote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:04 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik bedoel:
[ afbeelding ]
Arme, arme Jorah..
Ja en? Het is GoT!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:08 schreef Ripley het volgende:
[..]
Hij had haar vader kunnen zijn. Hij is meer in de leeftijdscategorie cersei
True. Maar dat was onder druk. Verder weet ik niet hoe lang dit in stand te houden is??quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:30 schreef daeh het volgende:
[..]
Maar hij kon daarna die wolf wel wargen nadat dat andere ventje begon te roepen dat hij dat moest doen.
Het was maar gissen, maar voor mijn gevoel een beetje een gat in het personage van Bran. Het kwam een beetje onnatuurlijk over ofzo, achja niks aan te doen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:11 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
True. Maar dat was onder druk. Verder weet ik niet hoe lang dit in stand te houden is??
Denk als Dany zou weten dat hij een slavenhandelaar is geweest ze al klaar met hem was geweest. Dat gaat sowieso nog een probleem worden met al die Unsullied.quote:
Ik geloof niet dat ze daar zo heel erg nauw nara kijken in GOT.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:08 schreef Ripley het volgende:
[..]
Hij had haar vader kunnen zijn. Hij is meer in de leeftijdscategorie cersei
O jaquote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:13 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Denk als Dany zou weten dat hij een slavenhandelaar is geweest ze al klaar met hem was geweest. Dat gaat sowieso nog een probleem worden met al die Unsullied.
Weet ze dat niet dan?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:13 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Denk als Dany zou weten dat hij een slavenhandelaar is geweest ze al klaar met hem was geweest. Dat gaat sowieso nog een probleem worden met al die Unsullied.
Nee toch? Heeft hij achtergehouden. Ze is ook regelmatig erg uitgesproken over slavenhandelaren, dat zou ze niet pikken van hem. En Barristan spreekt hem daar ook over aan op een gegeven moment, dat hij beter een rol op de achtergrond kan vertolken, omdat hij anders Dany in een negatief daglicht kan stellen ofzo als ze bij de Seven Kingdoms arriveren.quote:
Ik vind de voltallige vrouwelijke cast een beetje onuitstaanbaar worden. De enige die ik tegenwoordig nog blij ben om te zien is Meera Reed en zelfs dat meer om h'r sexy krullen dan iets wat ze ooit gedaan heeft.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:54 schreef Ripley het volgende:
[..]
Er zitten juist ook veel sterke vrouwelijke karakters in, ipv die zeikmiepjes in andere series.
Whuttt? Hoe kan je je bijvoorbeeld ergeren aan Olenna en Margaery?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:41 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ik vind de voltallige vrouwelijke cast een beetje onuitstaanbaar worden. De enige die ik tegenwoordig nog blij ben om te zien is Meera Reed en zelfs dat meer om h'r sexy krullen dan iets wat ze ooit gedaan heeft.
quote:
Onze rechtmatige koning kan het beste met 1 van mijn dochters trouwen. Keus genoeg.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:45 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Whuttt? Hoe kan je je bijvoorbeeld ergeren aan Olenna en Margaery?
Verklap het even.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:11 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Uhhh, je weet dat The Onion een parodie-site is, right?
Olenna's introductie was erg sterk. Daarna werd ze bespeeld door Varys, verslagen door Cersei met hulp van Littlefinger, uitgemelkt door Tyrion en daarna nog eens door Tywin. Ondertussen wordt je haar zat.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:45 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Whuttt? Hoe kan je je bijvoorbeeld ergeren aan Olenna
Met gemak.quote:Hoe kan je je ergeren aan Margaery?
Inderdaad, als Cersei haar doos niet had opengezet voor haar broer was er niets aan de hand geweest.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:07 schreef AMDB het volgende:
Mijn mening: het zijn juist de vrouwen die de serie maken.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:19 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Inderdaad, als Cersei haar doos niet had opengezet voor haar broer was er niets aan de hand geweest.
Stropers verkopen als slaven, da's al iets minder erg. Verzachtende omstandighedenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:23 schreef Forbry het volgende:
Volgens mij weet Daenerys wel van Jorah's verleden als slavenhandelaar hoor.![]()
Heb het nog even nagezocht en GoT Wikia schrijft ook:
"Arriving at Vaes Dothrak, Daenerys asks Jorah if he thinks the Dothraki could retake the Seven Kingdoms for her House. Jorah points out the difficulties of persuading them to cross the Narrow Sea, but believes success possible if that could be accomplished and if King Robert was foolish enough to meet them in open battle. He says that if their opponents retreated behind stone walls, the Dothraki would not be able to root them out. They move to discussing Jorah's background and he admits to selling the poachers as slaves to raise money for his expensive wife. When Daenerys asks him where his wife is, Jorah replies that she is with another man in another place."
Pff.. Zeikstraalquote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:53 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Olenna's introductie was erg sterk. Daarna werd ze bespeeld door Varys, verslagen door Cersei met hulp van Littlefinger, uitgemelkt door Tyrion en daarna nog eens door Tywin. Ondertussen wordt je haar zat.
[..]
Met gemak.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:07 schreef AMDB het volgende:
Aah, was alweer lang geleden dat we een 'alle vrouwen zijn irritant'-discussie hadden.
Zeikerds.
Mijn mening: het zijn juist de vrouwen die de serie maken.
De naam Cleos Frey zegt me nog steeds helemaal niks, maar ik herinner me nu wel een scène met één of andere neef. Volgens Wikia heette die Alton Lannister. Dat was wel bruut, maar ging "slechts" om een verre neef (waar wij als kijker verder ook geen band mee hadden) en what can I say... Jamie heeft me met zijn charmes, humor en goede looks gewoon al snel in de serie in te weten pakkenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:14 schreef Insane- het volgende:
[..]
En het vermoorden van zijn neefje Cleos Frey dan?
Af gezien van de duckface is ze prima te doenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:39 schreef Forbry het volgende:
Ik erger me niet aan Margaery, maar had wel verwacht dat een heleboel kijkers dat wél zouden doen. Ze doet zo waanzinnig overdreven in alles enzo.
Niet om het een of ander hoor, maar er zijn al naaktfoto's van Maisie uitgelekt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Kill the Braavosi, bring the girl!"
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:13 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Niet om het een of ander hoor, maar er zijn al naaktfoto's van Maisie uitgelekt.
Zie spoiler hieronder wegens NSFWSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
je bedoelt rauwen?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:12 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou zeg, wat cru van je
Laat ons ff rouwen!
van mij ook niet. maar ik moest wel lachenquote:
[..]
Niet om het een of ander hoor, maar er zijn al naaktfoto's van Maisie uitgelekt.
Zie spoiler hieronder wegens NSFWAhh wat schattig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“An interesting thing is a good thing.”
Dat sowieso!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:28 schreef Bronn het volgende:
[..]
van mij ook niet. maar ik moest wel lachen. als je echt een vrouw bent heb je wel een vreemd gevoel voor humor.
Oh wacht, die heet Talisa in de series.quote:
Hihi haha, wat ben ik grappigquote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Oh wacht, die heet Talisa in de series.Zit er wel in dus.
Namen veranderen_!
Zit er niet in, is een compleet ander personage geworden met een ander afkomst enzo.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Oh wacht, die heet Talisa in de series.Zit er wel in dus.
Namen veranderen_!
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:15 schreef Blistering het volgende:
Ik zou d'r wel doen..
.. in d'r baarmoeder.
dus dat, ik was helemaal van slagquote:Op maandag 3 juni 2013 11:25 schreef skudkind het volgende:
WTFF dit is zonder twijfel de heftigste aflevering die ik ooit gezien heb...OOIT! Goddamn!
Dit was het 2 weken wachten meer dan waard. Fuck, ik ga hem vanavond nog een keer kijken.
quote:
Zo kom je er wel makkelijker bij ja.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
[..]
Zie spoiler hieronder wegens NSFWIk loldeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laffe huichelaar
doe ik ook. En aan Sam. En aan het verschrikkelijk saaie Branverhaal. En aan you know nothing.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:39 schreef Forbry het volgende:
Ik erger me niet aan Margaery, maar had wel verwacht dat een heleboel kijkers dat wél zouden doen. Ze doet zo waanzinnig overdreven in alles enzo.
Oh sweet summerchild, yuuh kneuw neuffing jun sneuquote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
doe ik ook. En aan Sam. En aan het verschrikkelijk saaie Branverhaal. En aan you know nothing.
LannistersDany
Baas Jorah
Het enige jammere aan dat Jon haar achterliet is dat ze nog leefdequote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:42 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Oh sweet summerchild, yuuh kneuw neuffing jun sneu
Het gaat ook niet per se over de plot twist, het gaat over de twitter explosie en de reactie van iedereen op de plot twist, dat is wel (marginaal) nieuws.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:45 schreef Kyubey het volgende:
Ik vond dat nrc artikel trouwens erg slecht. Alleen omdat een hele hype rond die serie heerst is het toch niet nieuwswaardig dat er een plottwist is in een serie? Deden ze dat ook bij Dr Who en Lost enzo?
Ik vond het al wonderbaarlijk dat ie haar achterliet. Ik had wel verwacht dat Jon Thormund ook zou omleggen, dat daarna Jon en Ygritte een beetje zouden worstelen en alles kusjekroel goed afliep.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het enige jammere aan dat Jon haar achterliet is dat ze nog leefde
Tormund heet niet voor niets Giantsbane, Jon Sneu kan hem niet zomaar afmaken.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:48 schreef Bonkers. het volgende:
[..]
Ik vond het al wonderbaarlijk dat ie haar achterliet. Ik had wel verwacht dat Jon Thormund ook zou omleggen, dat daarna Jon en Ygritte een beetje zouden worstelen en alles kusjekroel goed afliep.
Gelukkig gebeurde dat niet.
Ehm, ze was bereid om Jon te helpen met het uitmoorden van het clubje, enige waar ze boos/droevig over is is het feit dat hij haar niet op het paard heeft getrokken toen ie er van tussen ging.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:50 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Tormund heet niet voor niets Giantsbane, Jon Sneu kan hem niet zomaar afmaken.
En Ygritte zal hem niet zomaar vergeven voor het uitmoorden van haar clubje
Ze verdedigde hem omdat ze nog in hem geloofde. Toen bleek dat hij de wildlings verraden had was ze niet meer zo blij.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:52 schreef jogy het volgende:
[..]
Ehm, ze was bereid om Jon te helpen met het uitmoorden van het clubje, enige waar ze boos/droevig over is is het feit dat hij haar niet op het paard heeft getrokken toen ie er van tussen ging.
Ze beet die kerel toch ook in zijn hand?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:53 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Ze verdedigde hem omdat ze nog in hem geloofde. Toen bleek dat hij de wildlings verraden had was ze niet meer zo blij.
Ja en contractje met de Lannisters waarschijnlijk. En Frey is gewoon achterbaks.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:58 schreef dikkedaniel het volgende:
Maar ik snap nog steeds niet waarom ze ineens allemaal neergestoken werden (ik zit ook vaak 3 dingen te gelijk te doen als ik dit kijk).
Was het nou puur omdat Robb Stark niet met een van z'n dochters trouwde en z'n woord niet nakwam?
Sean Bean was de enige bekende acteur. HBO zal wel blij zijn dat hij volgens het verhaal dood moest. Zal wel flink in de salaris kosten gescheeld hebben.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:22 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Nou ik vind het maar lame dat al die Starks dood moesten; En dan met name Ned, die natuurlijk toch wel de opperbaas was.
Point taken.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:24 schreef dikkedaniel het volgende:
[..]
Sean Bean was de enige bekende acteur. HBO zal wel blij zijn dat hij volgens het verhaal dood moest. Zal wel flink in de salaris kosten gescheeld hebben.
Mwah, Charles Dance is ook wel bekend hoor.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:24 schreef dikkedaniel het volgende:
[..]
Sean Bean was de enige bekende acteur. HBO zal wel blij zijn dat hij volgens het verhaal dood moest. Zal wel flink in de salaris kosten gescheeld hebben.
Cath acteerde overal goedquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:12 schreef So_Surreal het volgende:
De Red Wedding serie nogmaals gekeken, maar echt goed geacteerd van Catelyn hoor !
Die onmacht en wanhoop in haar stem, gezichtsuitdrukking en reactie door direct Frey's vrouw te gijzelen en zonder aarzeling haar keel door te snijden !
Echt wel een van de meest indrukwekkendste scenes die ik ooit gezien heb in een film of serie !
Ja, ze had soms wat kutscenes, maar dat lag niet aan haar.quote:
Contractje met de Lannisters zeker weten. Denk terug aan S03E01 waarin Tywin als Hand Of The King wat brieven aan het versturen is. Ik moet mij sterk vergissen als één van die brieven niet aan Dhr. W. Frey gericht was.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:59 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ja en contractje met de Lannisters waarschijnlijk. En Frey is gewoon achterbaks.
Tormund Thunderfist, Tall-talker, Horn-blower and Breaker of Ice, Husband to Bears, the Mead-king of Ruddy Hall, Speaker to Gods and Father of Hostsquote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:50 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Tormund heet niet voor niets Giantsbane, Jon Sneu kan hem niet zomaar afmaken.
En Ygritte zal hem niet zomaar vergeven voor het uitmoorden van haar clubje
Het lijkt dat zowel Walder Frey en Bolton een deal met de Lannisters hebben gesloten om Robb en zijn overige aanhang te vermoorden. In iedere Lord Bolton wel. "The Lannisters send their regards."quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:58 schreef dikkedaniel het volgende:
Maar ik snap nog steeds niet waarom ze ineens allemaal neergestoken werden (ik zit ook vaak 3 dingen te gelijk te doen als ik dit kijk).
Was het nou puur omdat Robb Stark niet met een van z'n dochters trouwde en z'n woord niet nakwam?
Pardon? Diana Rigg heeft in minstens evenveel bekende dingen gespeeld als Sean Bean. Potverdikkeme een eckte bondgirlquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:37 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ja, ze had soms wat kutscenes, maar dat lag niet aan haar.
En Sean Bean is niet de enige bekende acteur nee, maar wel bekend op een ander niveau dan de rest van de bekende acteurs als Charles Dance.
Helaas wel in de slechtste Bondfilm. Mijn hemel die George Lazenbyquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Pardon? Diana Rigg heeft in minstens evenveel bekende dingen gespeeld als Sean Bean. Potverdikkeme een eckte bondgirl
Rezanikaquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:47 schreef Rezania het volgende:
Serieus, wtf?Ik kan er niet mee omgaan. Kut Filch.
Boeiend. Emma Peel, dat is haar claim to fame!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Pardon? Diana Rigg heeft in minstens evenveel bekende dingen gespeeld als Sean Bean. Potverdikkeme een eckte bondgirl
Ik wil hem op z'n bek slaan, alleen een begenadigd acteur kan dat teweeg brengen, zie Joffrey.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:56 schreef xzaz het volgende:
BTW, wat speelde die Walder Frey trouwens geniaal, de evil himself!
Komt ze ook mooi kut vanaf dan.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:39 schreef Khaleesi het volgende:
We hebben al een theorie gehoord dat Talisa een spion voor de Lannisters zou zijn geweest... Wat denken jullie?
Hij was gedreven door wraak; en daar win je geen oorlog meequote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:01 schreef Wausmal het volgende:
Als je er over na denkt had Robb eigenlijk al verloren nadat Stannis was verslagen bij Kings Landing, aangezien de Lannisters plus de Tyrells heel machtig zijn. En dan ook nog die Karstack gozer doden, snap die Roose Bolton ook wel een klein beetje hij dacht gewoon dat het niet meer te winnen was.
Als je dan bedenkt dat Robb zijn woord niet houdt, wat is het dan nog waard om voor hem te vechten en te sterven. Niks nobels aan als jij de volgende kan zijn die Robb onthoofd.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:01 schreef Wausmal het volgende:
Als je er over na denkt had Robb eigenlijk al verloren nadat Stannis was verslagen bij Kings Landing, aangezien de Lannisters plus de Tyrells heel machtig zijn. En dan ook nog die Karstack gozer doden, snap die Roose Bolton ook wel een klein beetje hij dacht gewoon dat het niet meer te winnen was.
Kom danquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:59 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik wil hem op z'n bek slaan, alleen een begenadigd acteur kan dat teweeg brengen, zie Joffrey.
Hoe is je nieuwe vrouw?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet voor jou knulliequote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:04 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Heb je nog meer van die verborgen dochters?
Die wachten nog op het nieuws van Robbs nederlaag en daarna gaan ze een bezoekje brengen aan Stannis.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:07 schreef Wausmal het volgende:
Ben wel benieuwd wat Stannis gaat doen waar die heen gaat etc, btw hij zit toch op Dragonstone waarom vallen de Lannisters hem niet aan?
Dat weet alleen niemand behalve Cersi en Jaimyquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:10 schreef Wausmal het volgende:
Hoop dat hij het red, hij is officieel gezien de rechtmatige koning:p
-verkeerd gelezen-quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:11 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dat weet alleen niemand behalve Cersi en Jaimy.
Ik dacht dat er altijd geruchte rond gingen?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:11 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Toen ik dit voor het eerst vernam dacht ik echt dat dat onzin zou zijn, maar als je het leest klinkt dat toch best aannemelijk ja. Is ze er inderdaad wel erg kut vanaf gekomen ja, maar het zou een geweldige zet zijn geweest indien waar.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:39 schreef Khaleesi het volgende:
We hebben al een theorie gehoord dat Talisa een spion voor de Lannisters zou zijn geweest... Wat denken jullie?
Wat is er verkeerd aan? Geen hond die hem erkent als rechtmatige koning...quote:
Ja, dat wel. Niks meer dan dat.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:12 schreef Wausmal het volgende:
[..]
Ik dacht dat er altijd geruchte rond gingen?
Nee, stond eerst wat anders dacht dat je het over joffrey had. Dus ik had 't verkeerd gelezenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:13 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Wat is er verkeerd aan? Geen hond die hem erkent als rechtmatige koning...
[..]
Ja, dat wel. Niks meer dan dat.
Oow oke. Dat had ik niet gezien.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:14 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee, stond eerst wat anders dacht dat je het over joffrey had. Dus ik had 't verkeerd gelezen
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat Robb nog naar Kingslanding zou kunnen gaan om zijn vader te wreken. Maar hij had zeker nog genoeg macht om de onafhankelijkheid van het Noorden en de Riverlands te handhaven. De Stark, Tully-alliantie doet niet onder voor de Lannister, Tyrell eenheid. En zijn plan om Casterly Rock in te nemen leek ook wel zinnig.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:01 schreef Wausmal het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien duurt het even om genoeg schepen bij elkaar te verzamelen. Het is niet alsof Stannis ergens naartoe kan vluchten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:07 schreef Wausmal het volgende:
Ben wel benieuwd wat Stannis gaat doen waar die heen gaat etc, btw hij zit toch op Dragonstone waarom vallen de Lannisters hem niet aan?“An interesting thing is a good thing.”
Het zou een interessante toevoeging zijn aan het verhaal, en er zouden weinig extra scenes voor nodig zijn om het plan toe te lichten. (een scene waarin tywin en/of varys of talisa vooraf het een en ander bespreken met elkaar)quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:13 schreef Smeich het volgende:
[..]
Toen ik dit voor het eerst vernam dacht ik echt dat dat onzin zou zijn, maar als je het leest klinkt dat toch best aannemelijk ja. Is ze er inderdaad wel erg kut vanaf gekomen ja, maar het zou een geweldige zet zijn geweest indien waar.
Omdat zijn vader gedood werd?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:19 schreef muhahaha het volgende:
Ik snap niet waarom Robb de onderhandelingen niet begon met Tywin.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:28 schreef Wausmal het volgende:
Wel jammer van Catelyn, dit is echt 1 van me favoriete scenes
Heb je het filmpje op deze site toevallig ook gezien? Ik vond het best verhullend en aannemelijk toen ik die beelden zag.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:25 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Het zou een interessante toevoeging zijn aan het verhaal, en er zouden weinig extra scenes voor nodig zijn om het plan toe te lichten. (een scene waarin tywin en/of varys of talisa vooraf het een en ander bespreken met elkaar)
toen talisa die brief aan het schrijven was had ik nog enig idee dat het wel eens waar zou kunnen zijn... maar tot nog toe is het nog niet geopenbaard.
En tsja, dat ze toch wel dood moest was duidelijk, vanwege baby Ned in haar buik.
Verder dan vijf minuten heb ik dus ook niet gekekenquote:Warning, implied book spoilers start at around 5 minutes in.
Of nep of op basis van de boeken vermoedelijk. Gaf de titel van de aflevering niet wat weg voor de boeklezers?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:38 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Zou vast al besproken zijn, maar hoe komt er dat er zoveel mensen waren die dachten: ik ga bij die laatste scène ff de reacties filmen!?
Dat is het werk van de boeklezers en waarschijnlijk een fan-georganiseerd geheel op één of meer van de fansites?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:38 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Zou vast al besproken zijn, maar hoe komt er dat er zoveel mensen waren die dachten: ik ga bij die laatste scène ff de reacties filmen!?
Ja klopt is een Lannister nummer over hoe Tywin een complete familie vermoorde die tegen hem in opstand kwam, legt Cersei ook uit aan margaeryquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of nep of op basis van de boeken vermoedelijk. Gaf de titel van de aflevering niet wat weg voor de boeklezers?
Je kan prima alleen een baby eruit snijden en weer dichtmaken hoor..quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:25 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Het zou een interessante toevoeging zijn aan het verhaal, en er zouden weinig extra scenes voor nodig zijn om het plan toe te lichten. (een scene waarin tywin en/of varys of talisa vooraf het een en ander bespreken met elkaar)
toen talisa die brief aan het schrijven was had ik nog enig idee dat het wel eens waar zou kunnen zijn... maar tot nog toe is het nog niet geopenbaard.
En tsja, dat ze toch wel dood moest was duidelijk, vanwege baby Ned in haar buik.
Kolere, wat een oplettende kijker.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:38 schreef Smeich het volgende:
[..]
Heb je het filmpje op deze site toevallig ook gezien? Ik vond het best verhullend en aannemelijk toen ik die beelden zag.
http://www.wetpaint.com/g(...)lisa-a-lannister-spy
[..]
Verder dan vijf minuten heb ik dus ook niet gekeken
!
Heb hetzelfde hoor.. voel me echt onoplettend op dit soort momenten..quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:51 schreef DO2 het volgende:
[..]
Kolere, wat een oplettende kijker.
Vrijwel alle details die daar besproken worden zijn mij eigenlijk volledig ontgaan,.
Ik moet de episodes toch eens wat vaker dan 1x gaan bekijken, geloof ik.
Mwah.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:38 schreef Smeich het volgende:
[..]
Heb je het filmpje op deze site toevallig ook gezien? Ik vond het best verhullend en aannemelijk toen ik die beelden zag.
[..]
!
Tyrion weet het toch ook?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:11 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dat dus.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:02 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Als je dan bedenkt dat Robb zijn woord niet houdt, wat is het dan nog waard om voor hem te vechten en te sterven. Niks nobels aan als jij de volgende kan zijn die Robb onthoofd.
Wat een onzin filmpje is dat zegquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:38 schreef Smeich het volgende:
[..]
[..]
!
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:38 schreef Smeich het volgende:
[..]
[..]
!
quote:(why does no one see the final annotation?)
Seizoen 2, alfevering 7:quote:
Eddard heeft Stannis toch dmv een brief ingelicht over de situatie tav Joffrey? Dat was/is toch ook de basis voor die hele battle?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:11 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Te lang geleden.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:05 schreef padlarf het volgende:
[..]
Seizoen 2, alfevering 7:
Privately, Cersei meets with Tyrion and expresses regret at having children with her own brother Jaime. She wonders if Joffrey's violent personality is the price of her and Jaime's sins. Tyrion earnestly points out that her other two children, Myrcella and Tommen, are not monsters, and they share an odd moment of sympathy.
Oja crap, ik ga alles maar opnieuw kijken.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:06 schreef Forbry het volgende:
[..]
Eddard heeft Stannis toch dmv een brief ingelicht over de situatie tav Joffrey? Dat was/is toch ook de basis voor die hele battle?
Ik zie dat 'bewijs' waarvan jij beweert dat het helemaal geen bewijs is meer als sterke aanwijzing naar. Maar ik wil het ook niet geloven dat Talisa een spion was.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:03 schreef AMDB het volgende:
[..]
Wat een onzin filmpje is dat zegVeel 'bewijs' dat helemaal geen bewijs is.
Het is dat je het zegt...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:11 schreef robdriessen het volgende:
Hoe kan ik het in GODSNAAM niet gezien hebben dat die Odell wildling/warg dezelfde acteur is als van de piraat met het houten oog uit Pirates of the Caribbean ?
Ik dacht eerst van wel (mede omdat ik haar ook heel onsympathiek vond), maar ik vind het een stomme verhaallijn als er nu uiteindelijk nergens een moment is gekomen dat Robb achter haar ware intenties kwam. Neem nu dus maar aan dat ze geen verraadster was.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:04 schreef muhahaha het volgende:
Ik geloof er niks van dat Talisa een verraadster is.
Ze heeft zich uiteindelijk wel zwanger laten prikken door Robb, natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:07 schreef Smeich het volgende:
[..]
Ik zie dat 'bewijs' waarvan jij beweert dat het helemaal geen bewijs is meer als sterke aanwijzing naar. Maar ik wil het ook niet geloven dat Talisa een spion was.
Ja lijkt me dat als ze een spion was ze wel had geregeld dat ze niet op die bruiloft was.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:21 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ze heeft zich uiteindelijk wel zwanger laten prikken door Robb, natuurlijk.
Als ze werkelijk een spion zou zijn geweest had ze dat nooit laten gebeuren, lijkt mij.
En de werkelijke spion is natuurlijk Roose Bolton.
Maar dat neemt niet weg dat er een hoop details worden besproken in dat filmpje die mij nooit waren opgevallen.
Ik had het niet (per se) over jouquote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:25 schreef muhahaha het volgende:
Zo nieuw ben ik niet, postte al eerder mee.
Wat een onzin. Het feit dat geen karakter heilig is, maakt de serie nu juist zo leuk.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:28 schreef Wausmal het volgende:
Allemaal van die mensen op twitter die zeggen dat ze niet meer gaan kijken. maar lijkt me toch stug dat je nu er mee ophoud?
Voor jouw. Ik heb wel eens series laten vallen omdat ze alle personages waar ik een beetje meelij voor had af maakten en niets dan persoonloze hulzen als alternatief achter lieten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het feit dat geen karakter heilig is, maakt de serie nu juist zo leuk.
Dat er hoofdpersonen worden afgemaakt staat natuurlijk los van de vraag of er boeiende karakters voor in de plaats komen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:32 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Voor jouw. Ik heb wel eens series laten vallen omdat ze alle personages waar ik een beetje meelij voor had af maakten en niets dan persoonloze hulzen als alternatief achter lieten.
repelsteelju als ik je avatar bekijk heb je miss deathnote wel gezien?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:32 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Voor jouw. Ik heb wel eens series laten vallen omdat ze alle personages waar ik een beetje meelij voor had af maakten en niets dan persoonloze hulzen als alternatief achter lieten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There's no cure for being a cunt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |