http://www.telegraaf.nl/i(...)bouw_moskeeen__.htmlquote:DEN HAAG -
Een meerderheid van de Nederlanders vindt dat er geen immigranten meer uit islamitische landen zouden moeten worden toegelaten en dat er een stop moet komen op de bouw van nieuwe moskeeën. Dat stelt de PVV op basis van een onderzoek dat de partij liet uitvoeren door Maurice de Hond.
Die ondervroeg een representatieve groep Nederlanders van 1900 mensen. Opvallend is dat de afkeer van de islam onder mensen van bijna alle politieke gezindten de boventoon voert. D66 is de enige uitzondering. Zo vindt zes op de tien ondervraagden die vorig jaar op het CDA stemden dat er niet meer moskeeën moeten komen. Saillant is dat de partij juist vandaag op haar congres benadrukte dat de partij moslims graag in de gelederen opneemt.
De helft van de PvdA- en SP-kiezers wil een immigratiestop uit islamitische landen. Acht op de tien VVD-stemmers vindt dat ook, bij de aanhang van 50Plus is dit zelfs 90 procent.
Er zijn er meer dat klopt, maar welke voor de godsdienst gebruikt worden zijn een stuk minder geworden tegenwoordigquote:
Ik kan hier in een dorpje van 14.000 inwoners al twee kerken opnoemen die voor godsdienst worden gebruikt. Ik geloof echt niet dat er maar 650 actieve kerken over zijn in Nederland.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:43 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Er zijn er meer dat klopt, maar welke voor de godsdienst gebruikt worden zijn een stuk minder geworden tegenwoordig
Volgens de raad van kerken. Nader onderzoek geeft aan dat er 4000 kerken zijn:quote:
Dat blijft iedereen steeds herhalen, maar er klopt inderdaad geen zak van. Het is meer richting de 4 a 5000 kerken.quote:
Het is de Telegraaf niet vergeten, maar er is een flinke afname van actieve kerken. Exacte getallen heb ik niet...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:44 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik kan hier in een dorpje van 14.000 inwoners al twee kerken opnoemen die voor godsdienst worden gebruikt. Ik geloof echt niet dat er maar 650 actieve kerken over zijn in Nederland.
Het gaat om een onderzoek van Maurice de Hond in opdracht van de PVV, dus ik begrijp jouw kritiek op de Telegraaf niet.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:46 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Het is de Telegraaf niet vergeten, maar er is een flinke afname van actieve kerken. Exacte getallen heb ik niet...
Hoe heb je dat berekend dan?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:44 schreef Dvm86 het volgende:
Dan is de dichtheid nog steeds een stuk hoger van moskeeën t.o.v. het aantal bezoekers.
Nou, over de betrouwbaardheid van dit onderzoek hoeven we niet te twijfelen mensuuuh !!quote:Dat stelt de PVV op basis van een onderzoek dat de partij liet uitvoeren door Maurice de Hond.
Nou..quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou, over de betrouwbaardheid van dit onderzoek hoeven we niet te twijfelen mensuuuh !!
Lees anders de OP evenquote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:54 schreef Tem het volgende:
Representatieve test onder 1900 PVV stemmers.
Wat een kul. Democratie valt of staat niet met onzin referenda. Democratisch een minderheid een verbod opleggen is ook gewoon eng. Wat is dsn het volgende? Vrouwen (zijn er immers meer dan mannen) die mannen via een referendum gaan verbieden met hun vrienden bier te gaan drinken?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:36 schreef Dvm86 het volgende:
Jammer genoeg hebben wij geen echte democratie, in tegenstelling tot Zwitserland, waar na een referendum de bouw van minaretten verboden werd.
En dus? Tennisclubs hebben ook gemiddeld minder leden dan voetbalclubs. Ook nieuwe tennisclubs maar verbieden?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:44 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Volgens de raad van kerken. Nader onderzoek geeft aan dat er 4000 kerken zijn:
In totaal hebben de Katholieke kerken en Protestantse kerken nog ongeveer 4000 kerkgebouwen in gebruik.
Dan is de dichtheid nog steeds een stuk hoger van moskeeën t.o.v. het aantal bezoekers.
Ja, want dat zijn de enige standpunten van de SP en de PvdA, de rest van hun agenda doet er niet toe.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:11 schreef schurkurk het volgende:
Waarom stemmen ze dan SP en PVDA??![]()
![]()
![]()
Die collaboreren met de Islamieten en willen zoveel mogelijk moslims naar hier halen om meer stemmen te krijgen
Klopt, maar iig iets betrouwbaarder dan de peilingen die hij doet. Gezien het feit dat er nu alleen om een ja of nee wordt gevraagd is de steekproef ruim voldoende. De vraag is natuurlijk of hij de juiste mensen gevraagd heeft om het representatief voor de gehele nederlandse bevolking te laten zijn.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:25 schreef 99.999 het volgende:
Als je het verschil tussen kerkgenootschappen en kerkgebouwen al niet weet ben je wel een erg groot talent.
In mijn eigen provinciestadje vind je overigens zo een stuk of twintig kerken/geloofsgebouwen als je een beetje zoekt. Van het Leger des Heils via de Jehova's en remonstranten tot aan een moskee.
Overigens is het weer een typisch De Hond onderzoekje, niet per definitie al te betrouwbaar.
Misschien omdat ze het redelijk wat andere standpunten van die partijen wel eens zijn, danwel dat die partijen de enigen zijn die hen iets bieden wat ze heel belangrijk vinden ?quote:
Nounou. Zoals Wilders zelf regelmatig vertelt was de SP 10 jaar geleden meer anti-moslim dan de PVV nu hoorquote:Die collaboreren met de Islamieten en willen zoveel mogelijk moslims naar hier halen om meer stemmen te krijgen
Dat is het voornaamste. Hij moet nogal wat bewerkingen uitvoeren normaal gesproken om uit zijn panel een goed beeld te krijgen. Dat panel heeft wat last van een overmaat aan SP en PVVquote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:31 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Klopt, maar iig iets betrouwbaarder dan de peilingen die hij doet. Gezien het feit dat er nu alleen om een ja of nee wordt gevraagd is de steekproef ruim voldoende. De vraag is natuurlijk of hij de juiste mensen gevraagd heeft om het representatief voor de gehele nederlandse bevolking te laten zijn.
Gebeurt ook wel maar vaak zijn kerken daar niet zo happig op. Die zien liever sloop dan zoiets.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:40 schreef capricia het volgende:
Waarom kunnen ze op vrijdag die bestaande kerkgebouwen niet gewoon gebruiken? Is toch voor dezelfde god.
Voornamelijk ook internetters en politiek geïnteresseerden.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is het voornaamste. Hij moet nogal wat bewerkingen uitvoeren normaal gesproken om uit zijn panel een goed beeld te krijgen. Dat panel heeft wat last van een overmaat aan SP en PVV
Ook dat.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:58 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Voornamelijk ook internetters en politiek geïnteresseerden.
Scandinavië is dan ook flink xenofoob.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:44 schreef cempexo het volgende:
Denemarken heeft 115 moskeeën
Noorwegen heeft 126 moskeeën
Klopt wel ja. De pastoor hier gaat door voor Bisschop binnenkort en wij krijgen er heir geen nieuwe pastoor voor terug. Kerken moeten meer gaan samenwerken en de kerk in ons dorp valt dan compleet weg in het gebruik.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gebeurt ook wel maar vaak zijn kerken daar niet zo happig op. Die zien liever sloop dan zoiets.
''Rare vragen met vreemde conclusies''quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Rare vragen met vreemde conclusies natuurlijk. Ik vind ook dat er niet meer moskeeen moeten komen. Maar ja, die religieuzen denken daar anders over. Moet het dan gestopt worden? Nee, natuurlijk niet, daar heeft de staat buiten te blijven. Daarnaast is het goed om juist nu te bouwen, met zoveel werkloze bouwvakkers.
In Nederland bestaan nog ongeveer 150 synagogen. Helaas worden de meeste daarvan, omdat het aantal Joden in Nederland sinds de Tweede Wereldoorlog sterk verminderd is, niet meer gebruikt als ‘huis van samenkomst’ voor de joodse gemeenschap.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:36 schreef Dvm86 het volgende:
450 moskeeën is ook een behoorlijk dichtheid t.o.v. het aantal kerken 650. aanpassing: dit is volgens de raad van kerken; nader onderzoek geeft aan dat er nog ongeveer 4000 kerkgebouwen in gebruik zijn
Als je in je buurt langs een moskee fietst, of uberhaupt fietst, zal je zelf ook wel niet tot de upperclass behoren is het wel ?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:02 schreef raptorix het volgende:
Kunnen ze trouwens niet gewoon de leegstaande kantoren gebruiken?
In Amsterdam hebben ze van dat leegstaande kantoor over de ring een moskee gemaakt met behulp van krakers. Overigens fietste ik vorige week langs de Moskee, kennelijk was er een party ofzo want het krioelde van de moslims, maar god god wat een volk zeg.
Op basis van deze post zou de gemeente meteen groen licht moeten geven, uiteraard met een flink aantal luidsprekers.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:16 schreef raptorix het volgende:
Hier in Oud-West willen ze ook zo een collosaal ding bouwen, is al 10 jaar gesteggel over, als dat ding herrie gaat maken zet ik hem persoonlijk uit.
Laat die mensen gewoon hun gebedshuis hebben/bouwen. Er is niks mis met een moskee.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:06 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds of iemand mij kan opvegen.
Ik woon zelf redelijk upperclass in 1 van de mooiste stukjes Amsterdam, namelijk Oud-West, als ik naar me ouders in Zaandam fiets dan ga ik door Bos en Lommer, en dan dus langs de Moskee, heb daar in verleden gewoont, en inderaad niet een buurt waar je wilt wonen. Pica van de straat waar ik woon: http://goo.gl/maps/GOgZbquote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je in je buurt langs een moskee fietst, of uberhaupt fietst, zal je zelf ook wel niet tot de upperclass behoren is het wel ?
Overigens, wat is er mis met fietsen? Ik vind het enorm lowerclass dat je met auto moet verplaatsen, dan moet je haast wel in een Vinex dorp wonen om je onder de mensen te brengen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je in je buurt langs een moskee fietst, of uberhaupt fietst, zal je zelf ook wel niet tot de upperclass behoren is het wel ?
Moet je dat echt vragen ?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Overigens, wat is er mis met fietsen?
Tussen de penose en ander vastgoedvolk. Echt upperclass idd.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik woon zelf redelijk upperclass in 1 van de mooiste stukjes Amsterdam, namelijk Oud-West
Als je dat vraagt, dan weet ik vrij zeker dat je niet in Amsterdam woont.quote:
Voorlopig stijgen de prijzen hier nog, en bij jou?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Tussen de penose en ander vastgoedvolk. Echt upperclass idd.
Gelukkig niet zeg. Amsterdam is een open riool.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je dat vraagt, dan weet ik vrij zeker dat je niet in Amsterdam woont.
bij jou loopt het een paar jaar achter?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voorlopig stijgen de prijzen hier nog, en bij jou?
Dan zou je ook weten dat fietsen in Amsterdam veruit het snelste is, bovendien heb ik hier een wachttijd van 8 jaar voor een parkeervergunning.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Gelukkig niet zeg. Amsterdam is een open riool.
Questie van nadenken als je iets koopt, maar bij vrouwen werkt dat meestal wat anders.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:16 schreef capricia het volgende:
[..]
bij jou loopt het een paar jaar achter?
Denken dat je in Amsterdam beter voortbeweegt in een autoquote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Denken dat ik in een vinex hut woon en denken dat ik ooit ons huis verkoop.![]()
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Denken dat je in Amsterdam beter voortbeweegt in een auto![]()
![]()
dus je geeft toe dat jouw wereld buiten Amsterdam stopt?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Denken dat je in Amsterdam beter voortbeweegt in een auto![]()
![]()
Veel gezelligheid ook daar zo te zienquote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:25 schreef gelly het volgende:
Hier, mijn vinux hut in Noorwegen. Met een beetje geluk en goede wind ruiken de buren 5 kilometer verderop mij als ik al 3 maanden dood ben.
[ afbeelding ]
Ik doe inderdaad alles op de fiets, mijn familie woont 20 kilometer verderop, en dan ben ik nog sneller met mijn fiets.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:26 schreef capricia het volgende:
[..]
dus je geeft toe dat jouw wereld buiten Amsterdam stopt?
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:25 schreef gelly het volgende:
Hier, mijn vinux hut in Noorwegen. Met een beetje geluk en goede wind ruiken de buren 5 kilometer verderop mij als ik al 3 maanden dood ben.
[ afbeelding ]
Als ik familie van jou was ging ik wel iets verder dan 20 kilometer bij je vandaan wonen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik doe inderdaad alles op de fiets, mijn familie woont 20 kilometer verderop, en dan ben ik nog sneller met mijn fiets.
En vrij beperkt wereldbeeld dus. Een straal van 20 km.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik doe inderdaad alles op de fiets, mijn familie woont 20 kilometer verderop, en dan ben ik nog sneller met mijn fiets.
De rest kan gewoon met de trein, ook sneller dan met zo een suffe auto, sorry hoor, mensen die nog auto rijdenquote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:37 schreef capricia het volgende:
[..]
En vrij beperkt wereldbeeld dus. Een straal van 20 km.
ja, die is wel mooi trouwens. En meteen een toeristische attractie erbij...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:41 schreef betyar het volgende:
De blauwe moskee nabouwen in Amsterdam Oud-West zou een goed plan zijn.
Paar coffeeshops eromheen en gaan met die banaan! Die kan er trouwens ook nog wel bij de Bananenbar.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:42 schreef capricia het volgende:
[..]
ja, die is wel mooi trouwens. En meteen een toeristische attractie erbij...![]()
Je hebt gewoon geen rijbewijs dus. Ben je 16 ofzo ?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
De rest kan gewoon met de trein, ook sneller dan met zo een suffe auto, sorry hoor, mensen die nog auto rijden![]()
![]()
![]()
Ik ben 40 en kan al 40 jaar lang zonder, ik heb geen enkele behoefte om me in een auto te bewegen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:51 schreef gelly het volgende:
[..]
Je hebt gewoon geen rijbewijs dus. Ben je 16 ofzo ?
Als je in de blauwe Moskee was geweest dan had je geweten dat het niet zo een bijzonder ding is hoor.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:42 schreef capricia het volgende:
[..]
ja, die is wel mooi trouwens. En meteen een toeristische attractie erbij...![]()
diie in Turkije? Ja, daar ben ik geweest. En vond hem wel mooi.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je in de blauwe Moskee was geweest dan had je geweten dat het niet zo een bijzonder ding is hoor.
Mooie wijk ja:quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik woon zelf redelijk upperclass in 1 van de mooiste stukjes Amsterdam, namelijk Oud-West, als ik naar me ouders in Zaandam fiets dan ga ik door Bos en Lommer, en dan dus langs de Moskee, heb daar in verleden gewoont, en inderaad niet een buurt waar je wilt wonen. Pica van de straat waar ik woon: http://goo.gl/maps/GOgZb
Zou beter tot zijn recht komen in Lelystad, wat een aftands bouwwerk is dat zeg.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:54 schreef capricia het volgende:
[..]
diie in Turkije? Ja, daar ben ik geweest. En vond hem wel mooi.
Mooi genoeg voor Adam ieg.
Inderdaad prachtig, gelukkig hier geen last van vervelende moslims, zelfs de hoofddoekjes zeggen netjes gedag hier.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Mooie wijk ja:
[ afbeelding ]
En een hoofdoek!!!!!:
[ afbeelding ]
maar even serieus. Noem je dat upper class?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Inderdaad prachtig, gelukkig hier geen last van vervelende moslims, zelfs de hoofddoekjes zeggen netjes gedag hier.
Man, daar wil mijn hond nog niet dood gevonden worden.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Inderdaad prachtig, gelukkig hier geen last van vervelende moslims, zelfs de hoofddoekjes zeggen netjes gedag hier.
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:59 schreef capricia het volgende:
[..]
maar even serieus. Noem je dat upper class?
Wat noem jij upperclass?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:59 schreef capricia het volgende:
[..]
maar even serieus. Noem je dat upper class?
Omdat mensen hier nog geld hebben om iets aan hun huis te doen. Misschien dat ze die paaltjes voor je huis ook even recht kunnen zetten.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:00 schreef betyar het volgende:
[..]Zelfs Polski zit op een stoel voor zijn huis naar zijn gele klusbus te kijken.
het waren jouw woorden...jij schreef dat.quote:
Paaltjes voor ons huis?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:05 schreef raptorix het volgende:
Misschien dat ze die paaltjes voor je huis ook even recht kunnen zetten.
Als je Amsterdam zou kennen, dan zou je weten dat Oud-West op dit moment zo een beetje het populairste stukje is, maar goed dat snappen boeren natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:05 schreef capricia het volgende:
[..]
het waren jouw woorden...jij schreef dat.
En toen zag ik die foto's.
Dan huren jullie een klussende Pool in? Wij hier huren mensen uit de omgeving in, misschien duurder maar wij gunnen elkaar dat en kijken niet op die paar honderd euro.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat mensen hier nog geld hebben om iets aan hun huis te doen.
Ah gut, mijnheer moet weer eens tonen hoe fantastisch het is in Noorwegen, ik wens je veel plezier in saaiheid toe.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan huren een Klussende Pool in? Wij hier huren mensen uit de omgeving in, misschien duurder maar wij gunnen elkaar dat en kijken niet op die paar honderd euro.
Zo, mijn piemeltje heb ik ook effe laten zien. Niet groot maar toch.
Noorwegen?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah gut, mijnheer moet weer eens tonen hoe fantastisch het is in Noorwegen, ik wens je veel plezier in saaiheid toe.
Sorry haal de post van Gelly door de war, maar volgens mij gaat het hier veel te veel offtopic en ben ik een beetje te dronken.quote:
Volgens mij begon jij met dit soort onzin, als je vervolgens klem zit en alcohol daar de schuld van geeft is zwak.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Sorry haal de post van Gelly door de war, maar volgens mij gaat het hier veel te veel offtopic en ben ik een beetje te dronken.
Ik zit alles behalve klem, kom gerust eens een biertje drinken op mijn kosten, dan laat ik je zien hoe leuk het hier is.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:30 schreef betyar het volgende:
[..]
Volgens mij begon jij met dit soort onzin, als je vervolgens klem zit en alcohol daar de schuld van geeft is zwak.
Sorry, Amsterdam trekt me niet op het voetbal na.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zit alles behalve klem, kom gerust eens een biertje drinken op mijn kosten, dan laat ik je zien hoe leuk het hier is.
Ajax is juist het laatste wat aantrekkelijk is aan Amsterdamquote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Sorry, Amsterdam trekt me niet op het voetbal na.
ik heb járen in de Jordaan gewoond. Maar ik ga toch echt niet lopen pochen over "upperclass". En dat zag er heel wat beter uit dan die foto's die ik net zag.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je Amsterdam zou kennen, dan zou je weten dat Oud-West op dit moment zo een beetje het populairste stukje is, maar goed dat snappen boeren natuurlijk niet.
Jordaanquote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:41 schreef capricia het volgende:
[..]
ik heb járen in de Jordaan gewoond. Maar ik ga toch echt niet lopen pochen over "upperclass". En dat zag er heel wat beter uit dan die foto's die ik net zag.
maar ik noem het ook geen upperclass. Jij jouw troosteloze buurt wel..quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jordaan![]()
![]()
![]()
Dat is inderdaad heel bedroevend, geen leuke horeca, belachelijke prijzen, en vervelende juppen die overal tegen zijn.
Ach, een moskee'tje erbij en de buurt daar zal floreren.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:44 schreef capricia het volgende:
[..]
maar ik noem het ook geen upperclass. Jij jouw troosteloze buurt wel..
mag jij niet naar buiten dan?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:58 schreef rakotto het volgende:
Er zijn niet genoeg moskeeen. Ik wil dat ik gewoon kan bidden wanneer het die 5x per dag. Ongeacht waar ik ben in Nederland.
Waar heeft dat ermee te maken?quote:
De EU zou inderdaad zijn expansiedrang aan banden moeten leggen; en dringend ook. De situatie binnen de EU is helemaal niet stabiel. Het is zoiets als een nieuwe verdieping op je huis bouwen, terwijl je net hebt vastgesteld dat er grote problemen zijn met het fundament.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:54 schreef NomanIW het volgende:
Ik word moe van het islam geneuzel in NWS (doorgaans) maar Europa zit een beetje aan zn taks. Dit is een goed moment om pas op de plaats te maken. Door blijven denderen lijkt me gewoon een slecht idee. Rust in de tent.
Niet eens alleen moslims overigens, gewoon effe alles klaar. De EU heeft Albanië als lid op het oog. Lijkt me voorlopig meer dan genoeg ellende in huis.
Op straat bidden lijkt me een beetje raar of niet? In Nederland dan.quote:
alsof bidden niet raar isquote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:19 schreef rakotto het volgende:
[..]
Op straat bidden lijkt me een beetje raar of niet? In Nederland dan.
Dat zou je wel willen hequote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:42 schreef Mutant01 het volgende:
De bouw van moskeeën is niet te stoppen. Mensen dienen zich er maar bij neer te leggen.
Nee, dat is het niet.quote:
idd. God is toch overal?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dan is op straat ook geen probleem toch?
Is het ook niet. Maar voor je het weet belt iemand de politie omdat hij of zij dan denkt dat je een terrorist bent oid.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dan is op straat ook geen probleem toch?
dat ben je ook toch?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:46 schreef rakotto het volgende:
[..]
Is het ook niet. Maar voor je het weet belt iemand de politie omdat hij of zij dan denkt dat je een terrorist bent oid.
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zolang er vraag naar is en geen subsidie (voor welk gebedshuis van welk geloof) en er geen haatzaai praktijken zijn zie ik het probleem niet
Vreemd, de linkse homo`s zijn vaak zeer bedreven met brandbommenquote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]zolang ik in het straatje van extreem links op FOK! post hoor je ze niet (positief of negatief) maar als ik het over een brandbom heb weten ze niet hoe snel ze moeten janken
Dus iemand die bidt = terrorist?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat ben je ook toch?
anders zie ik geen probleem..
ik mis even hoe je op de conclusie komt, maar als je bang bent dat iemand de politie bent als jij gaat bidden zal je je bomgordel niet helpen neequote:
dan zijn geen brandbommen, dat zijn flessen poppers voor het echte werkquote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:55 schreef bastibro het volgende:
[..]
Vreemd, de linkse homo`s zijn vaak zeer bedreven met brandbommen
Reageerde jij dan net niet erop dat ik dat dan ook ben?quote:Op zondag 2 juni 2013 00:01 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik mis even hoe je op de conclusie komt, maar als je bang bent dat iemand de politie bent als jij gaat bidden zal je je bomgordel niet helpen nee
of niemand vind jou grappigquote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]zolang ik in het straatje van extreem links op FOK! post hoor je ze niet (positief of negatief) maar als ik het over een brandbom heb weten ze niet hoe snel ze moeten janken
ik ben als niet inbreker niet bang dat iemand mij als inbreker zietquote:Op zondag 2 juni 2013 00:02 schreef rakotto het volgende:
[..]
Reageerde jij dan net niet erop dat ik dat dan ook ben?
Ik ben niet bang.quote:Op zondag 2 juni 2013 00:03 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik ben als niet inbreker niet bang dat iemand mij als inbreker ziet
ik ben als niet doktor niet bang dat iemand mij als doktor ziet
ik ben als niet gristen niet bang dat iemand mij als gristen ziet
waarom ben jij zo bang?
wat is dan het probleem?quote:Op zondag 2 juni 2013 00:04 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik ben niet bang.Ik ben gewoon altijd thuis wanneer ik moet bidden.
Je kunt niet altijd 1,2,3 bidden. Je moet altijd eerst wassen etc en dat gaat denk ik makkelijker in een moskee dan op straat. Bidden is niet alleen ff je hoofd op de grond zetten en dan weer verder gaan.quote:Op zondag 2 juni 2013 00:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wat is dan het probleem?
net was het allemaal drama want politie bellen en overal bidden en nu kan het gewoon opeens thuis? mietje
heb je thuis geen stromend water?quote:Op zondag 2 juni 2013 00:07 schreef rakotto het volgende:
[..]
Je kunt niet altijd 1,2,3 bidden. Je moet altijd eerst wassen etc en dat gaat denk ik makkelijker in een moskee dan op straat. Bidden is niet alleen ff je hoofd op de grond zetten en dan weer verder gaan.
Dat wel, vandaar dus altijd dat het thuis bidden is.quote:
Ben je daarom Moderator geworden? Beetje tegengas geven aan de linksen?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hier in mijn dorp VIER kerken voor 8000 inwonersquote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:44 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik kan hier in een dorpje van 14.000 inwoners al twee kerken opnoemen die voor godsdienst worden gebruikt. Ik geloof echt niet dat er maar 650 actieve kerken over zijn in Nederland.
De heer J Sonneveld heeft een particuliere inventarisatie gemaakt van de kerkgebouwen in Nederland, die door de Vrije Universiteit digitaal toegankelijk is gemaakt. Volgens zijn onderzoek zijn er vanaf het jaar 1200 tot nu toe in Nederland in totaal 19.000 kerkgebouwen gebouwd, waarvan nog zo'n 7000 over zijn. Hier de Inventarisatie Kerkelijke Gebouwen in Nederland.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:44 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Volgens de raad van kerken. Nader onderzoek geeft aan dat er 4000 kerken zijn:
In totaal hebben de Katholieke kerken en Protestantse kerken nog ongeveer 4000 kerkgebouwen in gebruik.
De PKN gaf in maart 2007 aan dat men de komende tijd zo'n 500 gebouwen moet afstoten, en voor nog eens 500 medegebruikers zoekt. Van de Katholieke kerk zijn nog geen totaalcijfers bekend, maar overal in het land worden parochies samengevoegd. Volgens inschatting van de Task Force gaat het om meer dan de helft van de RK-kerkgebouwen die zal worden afgestoten. De kerkleiding geeft vaak de voorkeur aan sloop, om te voorkomen dat het gebouw een onwaardige bestemming krijgt, of in handen komt van een andere godsdienst. Soms verbindt men zelfs een sloopafspraak aan de overeenkomst met een nieuwe eigenaar.quote:Op zondag 2 juni 2013 02:20 schreef sig000 het volgende:
Moskee nieuwbouw zetten terwijl er zoveel leeg staat lijkt me niet zo handig.
Dat wekt weerstand op en er staan genoeg kerken en andere geschikte gebouwen leeg.
Een beetje hergebruik snappen ze wel met belastingvrije auto maar niet met gebouwen?
Ok, dat is de bekrompenheid van de christelijke kerken alhoewel die ook vaak mensen opvangen die geen kant meer op kunnen en daar zitten ook moslims tussen.quote:Op zondag 2 juni 2013 02:24 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
De PKN gaf in maart 2007 aan dat men de komende tijd zo'n 500 gebouwen moet afstoten, en voor nog eens 500 medegebruikers zoekt. Van de Katholieke kerk zijn nog geen totaalcijfers bekend, maar overal in het land worden parochies samengevoegd. Volgens inschatting van de Task Force gaat het om meer dan de helft van de RK-kerkgebouwen die zal worden afgestoten. De kerkleiding geeft vaak de voorkeur aan sloop, om te voorkomen dat het gebouw een onwaardige bestemming krijgt, of in handen komt van een andere godsdienst. Soms verbindt men zelfs een sloopafspraak aan de overeenkomst met een nieuwe eigenaar.
kortom: liever slopen , dan dat er moslims in komen.
Cijfers van het CBS moet je hier niet bij pakken, kan beter even kijken naar die van het SCP. Volgens CBS zou Nederland nog zo'n 1,4 actieve kerkgangers hebben (quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:36 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/i(...)bouw_moskeeen__.html
Zijn we toch niet zo tolerant als we altijd pretenderen. 450 moskeeën is ook een behoorlijk dichtheid t.o.v. het aantal kerken 650. aanpassing: dit is volgens de raad van kerken; nader onderzoek geeft aan dat er nog ongeveer 4000 kerkgebouwen in gebruik zijn
Volgens de statistieken wonen er zo'n 825.000 moslims waarvan 289.000 de moskee minimaal een keer per maand bezoekt terwijl er zo'n 8 miljoen christenen zijn waarvan 1,4 miljoen christenen wekelijks de kerk bezoekt.
Jammer genoeg hebben wij geen echte democratie, in tegenstelling tot Zwitserland, waar na een referendum de bouw van minaretten verboden werd.
Ook dat gebeurt volop natuurlijk. Hier zitten ze in een voormalige kleuterschool.quote:Op zondag 2 juni 2013 02:20 schreef sig000 het volgende:
Moskee nieuwbouw zetten terwijl er zoveel leeg staat lijkt me niet zo handig.
Dat wekt weerstand op en er staan genoeg kerken en andere geschikte gebouwen leeg.
Een beetje hergebruik snappen ze wel met belastingvrije auto maar niet met gebouwen?
quote:Op zondag 2 juni 2013 05:51 schreef PKRChamp het volgende:
Dit topic en het onderzoek maakt wel weer duidelijk dat de gemiddelde Nederlander vrijheid niet ziet zitten.
Overigens vermoed ik dat de meeste mensen die tegen dit soort gebedshuizen zijn er nooit mee te maken hebben gehad.
Het is pure discriminatie wat deze Nederlanders ten toon spreiden, er is geen overlast van een moskee en het is particulier betaald.
Vrijheid houd in dat ook Moslims vrij zijn om hun geloof te belijden en dat de bevolking dat maar moet accepteren. Wil men die vrijheid niet hebben dan moet men maar in een land gaan wonen waar vrijheid ondergeschikt is aan het collectief belang. Wat dat betreft gaan wij in Nederland ver die kant op.
Eens. Maar grenzen dicht moet toch kunnen? Op Europees niveau voor mijn part.quote:Op zondag 2 juni 2013 05:51 schreef PKRChamp het volgende:
Dit topic en het onderzoek maakt wel weer duidelijk dat de gemiddelde Nederlander vrijheid niet ziet zitten.
Overigens vermoed ik dat de meeste mensen die tegen dit soort gebedshuizen zijn er nooit mee te maken hebben gehad.
Het is pure discriminatie wat deze Nederlanders ten toon spreiden, er is geen overlast van een moskee en het is particulier betaald.
Vrijheid houd in dat ook Moslims vrij zijn om hun geloof te belijden en dat de bevolking dat maar moet accepteren. Wil men die vrijheid niet hebben dan moet men maar in een land gaan wonen waar vrijheid ondergeschikt is aan het collectief belang. Wat dat betreft gaan wij in Nederland ver die kant op.
Prima toch? Dan hoeven er geen nieuwe gebouwd te worden die net als winkel en kantoorpanden ook nutteloos leeg komen staan in de toekomst.quote:Op zondag 2 juni 2013 09:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook dat gebeurt volop natuurlijk. Hier zitten ze in een voormalige kleuterschool.
vier op zesduizend.quote:Op zondag 2 juni 2013 02:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Hier in mijn dorp VIER kerken voor 8000 inwoners![]()
ik wel. Niet alleen zijn die gebouwen gigantisch( zie de nieuwe moskee in hartje Utrecht bijvoorbeeld), maar het geluid wat die dingen maken gaat ook helemaal nergens over. Kom zelf uit een vrij islamitisch land en ik kan je zeggen dat je echt helemaal gek wordt van die oproepen 's ochtends en 's nachts vooral. 5x per dag, je zou denken dat een kalender of sms dienst daar tegenwoordig een oplossing voor bied, of mensen gewoon gaan onthouden hoe laat ze erheen moeten.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zolang er vraag naar is en geen subsidie (voor welk gebedshuis van welk geloof) en er geen haatzaai praktijken zijn zie ik het probleem niet
Indedaad bizar als je er vanuit gaat dat er in elk dorp of gehucht naast de lokale stamkroeg altijd wel een kerk te vinden is.quote:
534 op 400.000 hier, Bijna 1 per vierkante kilometerquote:
Moslims zijn net zo vrij om te protesteren tegen het bouwen van een kerk. Zouden ze eens moeten doen alleen al om de reacties van enkele Nederlanders.quote:Op zondag 2 juni 2013 05:51 schreef PKRChamp het volgende:
België heeft dan ook, net als Noord-Brabant en Limburg, een schitterende katholieke volkstraditie. Ook al worden die kerken niet meer gebruikt, het blijven onschatbare kroonstukken van ons cultureel erfgoed.quote:Op zondag 2 juni 2013 02:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Hier in mijn dorp VIER kerken voor 8000 inwoners![]()
Die van ons zitten ook echt vol op de zondagen.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:45 schreef Barbusse het volgende:
[..]
534 op 400.000 hier, Bijna 1 per vierkante kilometer
Boehoehoehoe, discriminazie, paria, apartheid............ boehoehoehoe, hij heeft wat tegen bukschuren, ergo, hij heeft het gore lef om het te zeggen. Tjongejonge.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:34 schreef Wespensteek het volgende:
Die domme eikel van een Wilders heeft nog steeds niet aangegeven hoe hij dit wil realiseren. Als hij moslims wil discrimineren dan moet hij vele verdragen opzeggen en Nederland een paria maken gelijk aan het apartheidsregiem in Zuid-Afrika, met alle gevolgen van dien.
Laat Wilders eens een volledig plan maken hoe hij zijn punten will realiseren zodat de gevolgen duidelijk zijn en dan vragen of men het er mee eens is.
Hij heeft juist het gore lef niet om het te zeggen. Het wordt tijd dat hij het wel gaat zeggen. Als hij namelijk niet wil discrimineren op geloof moet hij al bijna het bouwen van kerken etc. ook onmogelijk maken, maar zelfs dat lijkt mij lastig.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Boehoehoehoe, discriminazie, paria, apartheid............ boehoehoehoe, hij heeft wat tegen bukschuren, ergo, hij heeft het gore lef om het te zeggen. Tjongejonge.
...........
Hij zegt het juist en het past niet in je straatje, dan maar janken voordat ze geslagen worden zoals de meeste moslimsquote:Op zondag 2 juni 2013 17:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hij heeft juist het gore lef niet om het te zeggen. Het wordt tijd dat hij het wel gaat zeggen. Als hij namelijk niet wil discrimineren op geloof moet hij al bijna het bouwen van kerken etc. ook onmogelijk maken, maar zelfs dat lijkt mij lastig.
Wilders kan dus veel roepen en veel laten onderzoeken maar ik wil weten hoe hij dat wil realiseren en welke gevolgen dat heeft. Daarover zwijgt hij.
Laat dat lekker aan de 'geloosmarkt' over.quote:Op zondag 2 juni 2013 10:23 schreef sig000 het volgende:
[..]
Prima toch? Dan hoeven er geen nieuwe gebouwd te worden die net als winkel en kantoorpanden ook nutteloos leeg komen staan in de toekomst.
Is "geloos" te koop op de markt?quote:Op zondag 2 juni 2013 17:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Laat dat lekker aan de 'geloosmarkt' over.
Ja hoor als je kritiek hebt op Wilders ben je meteen een moslim. Jij bent gewoon te dom om te beseffen dat je aan een politicus die alleen maar roept maar geen oplossing aandraagt niets hebt. Ik ben atheïst en heb niets met geloven. Als het Wilders zou lukken de idioterie van de religie te beperken zal ik hem juist steunen maar dat doet hij niet. Pas als Wilders komt met een oplossing die niet erger is dan de kwaal dan krijgt hij mijn steun.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Hij zegt het juist en het past niet in je straatje, dan maar janken voordat ze geslagen worden zoals de meeste moslims
Joh, doe iets nuttigs voor jezelf zoals prevelen voor je onzichtbare godje of ga in de regering en voor de rest is wat jij wil weten totaal irrelevant voor de wereld.
Jaja, iedereen is dom behalve jij als dom-roeper.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja hoor als je kritiek hebt op Wilders ben je meteen een moslim. Jij bent gewoon te dom om te beseffen dat je aan een politicus die alleen maar roept maar geen oplossing aandraagt niets hebt. Ik ben atheïst en heb niets met geloven. Als het Wilders zou lukken de idioterie van de religie te beperken zal ik hem juist steunen maar dat doet hij niet. Pas als Wilders komt met een oplossing die niet erger is dan de kwaal dan krijgt hij mijn steun.
Als jij domme reacties schrijft kom je dom over, jouw tekst "zoals prevelen voor je onzichtbare godje " was tamelijk dom want nergens bleek uit dat ik gelovig zou zijn. Ik schreef ook niet dat iedereen dom is.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Jaja, iedereen is dom behalve jij als dom-roeper.
Jij als super intelligente zou toch moeten weten wat er komt kijken bij wetswijzigingen in de grondwet. En als wonderboy had je ook al lang een politieke partij opgericht die minstens 75% van de stemmen had.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als jij domme reacties schrijft kom je dom over, jouw tekst "zoals prevelen voor je onzichtbare godje " was tamelijk dom want nergens bleek uit dat ik gelovig zou zijn. Ik schreef ook niet dat iedereen dom is.
Wilders heeft niet alleen te maken met onze grondwet maar ook met internationale verdragen als EVRM waarin de vrijheid van godsdienst en het verbod op discriminatie is vastgelegd. Ik scheld en tier daar ook helemaal niet over maar constateer een feitelijke situatie, die jou blijkbaar niet erg bevalt maar dat vind ik dus jammer. Wilders vind ik inderdaad een eikel omdat die zijn oprispingen om de zoveel tijd weer eens in het nieuws brengt maar bijna 10 jaar na het beginnen van zijn eigen partij heeft hij nog steeds geen enkele oplossing aangedragen die werkbaar is en waarmee de islam in Nederland daadwerkelijk aangepakt kan worden.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Jij als super intelligente zou toch moeten weten wat er komt kijken bij wetswijzigingen in de grondwet. En als wonderboy had je ook al lang een politieke partij opgericht die minstens 75% van de stemmen had.
Nee, i.m.o. ben jij de echte dommerik, je bent aan het schelden en tieren over discriminatie, wetten opzeggen, apartheid, domme eikel en anderen voor dom uit te maken terwijl je eigenlijk zelf te stom bent om alleen te poepen.
Ga nu maar buiten spelen of bij je moeder janken.
Die wet blijft maar overeind zolang niemand plannen heeft om een minaret te bouwen. De minaret in Langenthal is op basis van de lokale bouwvoorschriften afgekeurd, een klacht tegen het algemene verbod bij het Europees hof voor de mensenrechten is afgewezen omdat de betrokkenen niet van plan waren een minaret te bouwen. Bovendien moet een klacht eerst door een Zwitserse rechtbank behandeld worden. Het lijkt waarschijnlijk dat de Zwitserse rechtbank in zo'n geval zou oordelen dat het verbod in strijd met andere federale wetgeving en internationale wetten is.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:36 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Dr.Nikita is na deze post weer een tijdje onzichtbaar om zich vervolgens weer te mengen in de discussie als deze post is "vergeten".quote:Op zondag 2 juni 2013 18:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wilders heeft niet alleen te maken met onze grondwet maar ook met internationale verdragen als EVRM waarin de vrijheid van godsdienst en het verbod op discriminatie is vastgelegd. Ik scheld en tier daar ook helemaal niet over maar constateer een feitelijke situatie, die jou blijkbaar niet erg bevalt maar dat vind ik dus jammer. Wilders vind ik inderdaad een eikel omdat die zijn oprispingen om de zoveel tijd weer eens in het nieuws brengt maar bijna 10 jaar na het beginnen van zijn eigen partij heeft hij nog steeds geen enkele oplossing aangedragen die werkbaar is en waarmee de islam in Nederland daadwerkelijk aangepakt kan worden.
Nee hoor achterneefje van Stalin, ben er nog steeds maar op voorhand discriminatieroepers en tot twee maal voor dom uitgemaakt te worden door wespensteek is hij in mijn ogen dat schreeuwerige pubertje geen tijd meer waard. Hij maakt zijn moeder maar voor dom uit, ik heb niet met hem geknikkerd. Hilarisch is dat hij mensenrechten erbij sleept en net alsof vrijheid van religie onbeperkt is. Bouw van een moskee heeft geen reet met religievrijheid te maken maar meer met bouwvergunningen.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Dr.Nikita is na deze post weer een tijdje onzichtbaar om zich vervolgens weer te mengen in de discussie als deze post is "vergeten".
Dan had je er misschien nog iets van opgestokenquote:Op maandag 3 juni 2013 06:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nee hoor achterneefje van Stalin, ben er nog steeds maar op voorhand discriminatieroepers en tot twee maal voor dom uitgemaakt te worden door wespensteek is hij in mijn ogen dat schreeuwerige pubertje geen tijd meer waard. Hij maakt zijn moeder maar voor dom uit, ik heb niet met hem geknikkerd. Hilarisch is dat hij mensenrechten erbij sleept en net alsof vrijheid van religie onbeperkt is. Bouw van een moskee heeft geen reet met religievrijheid te maken maar meer met bouwvergunningen.
Trouwens, hoe was het bij de UWV om weer eens om steun te bedelen ouwe communist?
Helemaal niks? Dus ook wanneer je in de wet wilt opnemen dat religie A wel bouwvergunningen voor gebedshuizen krijgt en religie B niet?quote:Op maandag 3 juni 2013 06:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
Bouw van een moskee heeft geen reet met religievrijheid te maken maar meer met bouwvergunningen.
Dan was ik ook net zo geestelijk armoedig zoals moslims en hij.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan had je er misschien nog iets van opgestoken![]()
sorry kon het niet laten
Het schijnt vooral voor moslims nogal moeilijk te begrijpen zijn als iemand alleen maar zegt "stop bouw moskeeen". Meteen schuimbekken de extremisten.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:46 schreef Peunage het volgende:
[..]
Helemaal niks? Dus ook wanneer je in de wet wilt opnemen dat religie A wel bouwvergunningen voor gebedshuizen krijgt en religie B niet?
Want dat klinkt heel erg als iets wat onder religievrijheid valt.
Dat er 1 bij je in de straat is gefeliciteerd ermee.Fijn voor je. Maar er zijn een hoop mensen die geen gebedshuis in hun straat willen wat niets met angst te maken heeft, dat is het geijkte geestelijke armoede antwoord. Ja knul, als jij er geen last van hebt dan mag een ander ook geen last hebben. Uitermate egoistisch.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:42 schreef Hexagon het volgende:
Die angst voor moskeeen![]()
Er zit er een bij mij in de straat. Nooit last van.
Laat ieder zijn eigen sprookjesgebouw neerzetten
Het heeft juist alles met angst te maken. Er zijn namelijk geen rationele argumenten om je aan dat gebouw te kunnen storen.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dat er 1 bij je in de straat is gefeliciteerd ermee.Fijn voor je. Maar er zijn een hoop mensen die geen gebedshuis in hun straat willen wat niets met angst te maken heeft, dat is het geijkte geestelijke armoede antwoord. Ja knul, als jij er geen last van hebt dan mag een ander ook geen last hebben. Uitermate egoistisch.
Leer ermee leven dat 7 miljard mensen 7 miljard andere opvattingen hebben
Het punt is gewoon dat Moslims op dit moment niet een al te goed beeld hebben in West Europa en dus ook Nederland.quote:Op zondag 2 juni 2013 05:51 schreef PKRChamp het volgende:
Onzin, heeft geet reet met angst voor een moskee te maken, hoogstens is men bang voor overlast en waardevermindering van onroerend goed.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het heeft juist alles met angst te maken. Er zijn namelijk geen rationele argumenten om je aan dat gebouw te kunnen storen.
Bovendien is hier nog nooit een boze buurman geweest met de vraag of ik even wilde tekenen tegen de moskee of iets dergelijks. Het is doorgaans angst van mensen die nog nooit een moskee van dichtbij hebben gezien.
Eerlijk gezegd heb ik politici, van welk allooi dan ook, nog nooit kunnen betrappen op het bieden van een oplossing, anders dan er subsidies, commissies en meer bureaucratie tegenaan te gooien...quote:Op zondag 2 juni 2013 17:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jij bent gewoon te dom om te beseffen dat je aan een politicus die alleen maar roept maar geen oplossing aandraagt niets hebt.
[..]
Tja welke overlast vraag ik me dan af. Het voetbalstadion hier vlakbij zorgt voor meer "overlast". Maar daar lijkt ook niemand zich hier druk om te maken.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Onzin, heeft geet reet met angst voor een moskee te maken, hoogstens is men bang voor overlast en waardevermindering van onroerend goed.
Tja, pijn ervaren mensen ook verschillend, sommigen vallen al flauw van een griepprikje.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja welke overlast vraag ik me dan af. Het voetbalstadion hier vlakbij zorgt voor meer "overlast". Maar daar lijkt ook niemand zich hier druk om te maken.
Dan had je er (in jouw geval) geestelijk stukken beter voor gestaan dan nu het geval is.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dan was ik ook net zo geestelijk armoedig zoals moslims en hij.
Kon het ook niet laten.
Maargoed, alles waar iemand heel misschien aanstoot aan kunnen nemen maar verbieden dan?quote:Op maandag 3 juni 2013 09:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Tja, pijn ervaren mensen ook verschillend, sommigen vallen al flauw van een griepprikje.
Doet zoveel kennis nou niet pijn?quote:Op maandag 3 juni 2013 09:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan had je er (in jouw geval) geestelijk stukken beter voor gestaan dan nu het geval is.
Niemand heeft het over verbieden.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maargoed, alles waar iemand heel misschien aanstoot aan kunnen nemen maar verbieden dan?
Die hier heeft een behoorlijk parkeerterrein.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:26 schreef arjan1212 het volgende:
welke overlast.. parkeerproblemen bv
bouwplannen moskee hier al een keer afgewezen omdat ze maar 6 parkeerplaatsen erbij hadden
zo is het leven nu eenmaal.quote:
Ervaring in familiekring, ervaring beroepsmatig en realisme dat onzichtbare entiteiten niet bestaan.. Vieze woorden voor sommigen.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
zo is het leven nu eenmaal.
Maar ik verbaas me er wel altijd over als ik jouw stukken lees. Waar komt al die aversie vandaan?
Heb je problemen gehad met moskeegangers?quote:Op maandag 3 juni 2013 09:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ervaring in familiekring, ervaring beroepsmatig en realisme dat onzichtbare entiteiten niet bestaan.. Vieze woorden voor sommigen.
Moet dat dan om een mening te kunnen vormen op basis van andere ervaringen?quote:Op maandag 3 juni 2013 09:38 schreef Chadi het volgende:
[..]
Heb je problemen gehad met moskeegangers?
Jij geeft aan dat je ervaringen hebt gehad die niet zo prettig waren en dat je op basis daarvan je mening vormde.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Moet dat dan om een mening te kunnen vormen op basis van andere ervaringen?
Ik heb ook geen ervaring met moordenaars maar toch heb ik een niet al te fijne mening over hen.
Zo. Dat het maar gezegd is.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:50 schreef HeatWave het volgende:
Voor mij is het simpel, moskee? Prima. Elke ochtend keihard die teringherrie, opzouten.
Kijk maar uit hoor want dat mag je niet zeggen, straks wordt je nog beticht voor discriminatie, voor dom uitgemaakt, schenden van de mensenrechten en poging tot beperking van de religievrijheid.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:50 schreef HeatWave het volgende:
Voor mij is het simpel, moskee? Prima. Elke ochtend keihard die teringherrie, opzouten.
Meestal zijn het van die omgebouwde buurthuizen.quote:Op maandag 3 juni 2013 10:30 schreef Buitendam het volgende:
Lekker laten bouwen als er vraag naar is. Geen last van.
Voor een verbod op dat laatste pleit ik sowieso. Gisterochtend ook weer m'n bed uitgejaagd door een kwartier lang pokkeherrie van kerkklokken.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:50 schreef HeatWave het volgende:
Oh zeker, niets te maken met welke "kerk" dan ook.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voor een verbod op dat laatste pleit ik sowieso. Gisterochtend ook weer m'n bed uitgejaagd door een kwartier lang pokkeherrie van kerkklokken.
Gaat nogal lastig, aangezien artikel 1 gaat over gelijke behandeling, dan kan artikel "x" natuurlijk niet gaan over het verbieden van een bepaald aspect van een groep mensen. Dan zal je eerst artikel 1 moeten schrappen.quote:Gezien het grote draagvlak ben ik benieuwd of er concreet beleid kan worden geformuleerd. Zo lijkt het me prima om een grondwettelijk verbod op de Sharia vast te leggen.
Waarom zou dat niet kunnen? De Sharia staat namelijk haaks op de gelijke behandeling van mensen. En moslims worden in Nederland niet anders behandeld dan autochtonen, namelijk op basis van de Nederlandse wet.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gaat nogal lastig, aangezien artikel 1 gaat over gelijke behandeling, dan kan artikel "x" natuurlijk niet gaan over het verbieden van een bepaald aspect van een groep mensen. Dan zal je eerst artikel 1 moeten schrappen.
Is dat opvallend?quote:Op maandag 3 juni 2013 11:32 schreef Elfletterig het volgende:
Ook opvallend: gelovigen zijn minder tolerant ten opzichte van de islam dan niet-gelovigen.
Dat lijkt me volkomen overbodig.quote:Gezien het grote draagvlak ben ik benieuwd of er concreet beleid kan worden geformuleerd. Zo lijkt het me prima om een grondwettelijk verbod op de Sharia vast te leggen.
Maar religie staat wel boven de wet, dat zie je toch? Van weigerambtenaren tot het ontslaan van homoseksuele leraren en ga zo maar door. Theorie is nog altijd anders dan praktijk, daar waar religieuze instellingen in grondbeginsel nog veel verder kunnen dan niet-gelovige instituten.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen? De Sharia staat namelijk haaks op de gelijke behandeling van mensen. En moslims worden in Nederland niet anders behandeld dan autochtonen, namelijk op basis van de Nederlandse wet.
Religie staat niet boven de wet. Dus uitwassen als de Sharia al helemaal niet.
Het beschermen van onze Grondwet en het afgeven van een duidelijk signaal. Het is nog eens zo gek lang geleden (een paar jaar) dat toenmalig minister Donner nog riep dat hij zich de invoering van de Sharia kon voorstellen als daarvoor een democratische meerheid zou bestaan. Zoiets moeten we ons niet willen voorstellen. Het moet nooit tot de mogelijkheden behoren.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:40 schreef Monolith het volgende:
Dat lijkt me volkomen overbodig.
Welk doel dient dat precies?
Religie staat niet boven de wet, maar helaas worden bepaalde zaken nog steeds getolereerd. Dat het woord weigerambtenaar überhaupt bestaat, is schandalig. Als ik weiger om mijn werk te doen, word ik ontslagen. Ik heb nog nooit van een weigerbakker, een weigeraccountant of een weigerhovenier gehoord.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Maar religie staat wel boven de wet, dat zie je toch? Van weigerambtenaren tot het ontslaan van homoseksuele leraren en ga zo maar door. Theorie is nog altijd anders dan praktijk, daar waar religieuze instellingen in grondbeginsel nog veel verder kunnen dan niet-gelovige instituten.
Dus je wilt iets in de grondwet zetten en daarmee de grondwet beschermen?quote:Op maandag 3 juni 2013 11:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het beschermen van onze Grondwet en het afgeven van een duidelijk signaal. Het is nog eens zo gek lang geleden (een paar jaar) dat toenmalig minister Donner nog riep dat hij zich de invoering van de Sharia kon voorstellen als daarvoor een democratische meerheid zou bestaan. Zoiets moeten we ons niet willen voorstellen. Het moet nooit tot de mogelijkheden behoren.
Ja, waarom zou je de grondwet niet op een dergelijke manier beschermen? Wat is er mis met het afgeven van een nadrukkelijk signaal?quote:Op maandag 3 juni 2013 11:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dus je wilt iets in de grondwet zetten en daarmee de grondwet beschermen?
Dat voorkom je niet door iets in de grondwet te zetten hoor.
Het enige wat een grondwetswijziging extra vereist is een wat complexere procedure en een wat grotere meerderheid in het parlement. De procedure die een verbod op Shariawetgeving in de grondwet zou zetten, kan net zo goed worden gebruikt om het er vervolgens weer uit te halen voor zover ik weet.
Het is ook niet alsof er mensen mogen worden gestenigd wanneer er niet expliciet in de grondwet een verbod staat.
Dat je dan op sneu Wilders-niveau aan het roeptoeteren bent...quote:Op maandag 3 juni 2013 11:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, waarom zou je de grondwet niet op een dergelijke manier beschermen? Wat is er mis met het afgeven van een nadrukkelijk signaal?
Kan geen kwaad inderdaad.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:09 schreef Jerai het volgende:
Is toch alleen maar goed voor de economie als er nog wat gebouwd wordt?
Dat staat inderdaad gewoon in de wet. Het is niet alsof het zonder grondwettelijk verbod op Shariawetgeving opeens toegestaan is om vrouwen te stenigen bij overspel of na een verkrachting.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:04 schreef Re het volgende:
het is toch al verboden iemand een hand af te hakken, of te doden?, waarom moet dat nog een keer extra vermeld worden...
Een partijpolitiek ding? Hoezo? Het beschermen van onze Grondwet (onze normen en waarden) tegen ongewenste invloeden van buitenaf heeft toch niks met een specifieke partij te maken? Ik wijs je nogmaals op de brede steun onder stemmers van alle politieke partijen.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat je dan op sneu Wilders-niveau aan het roeptoeteren bent...
Je bent dan eerder de grondwet aan het besmetten dan beschermen. Je maakt het dan immers een partijpolitiek ding in plaats van wetgeving die daarboven staat...
http://www.vraagislam.nl/(...)tten-van-de-koran-inquote:De islamitische geboden en verboden die de kern van de Sharia vormen, centreren zich rond het beschermen van vijf basale mensenrechten: vrijheid van mening(-suiting en geloof); het recht op leven; het recht op persoonlijk bezit; het recht op voortplanting; en het recht om (zowel geestelijk als fysiek) een gezond leven te leiden.
omdat een zeer subjectieve suggestieve en irrelevante PVV gesponsorde ja/nee enquette dat concludeertquote:Op maandag 3 juni 2013 12:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een partijpolitiek ding? Hoezo? Het beschermen van onze Grondwet (onze normen en waarden) tegen ongewenste invloeden van buitenaf heeft toch niks met een specifieke partij te maken? Ik wijs je nogmaals op de brede steun onder stemmers van alle politieke partijen.
Het geeft maar weer aan hoe weinig mensen weten van islam, sharia en hoe weinig men zich realiseert dat als men moslims gaat beperken in hun religieuze vrijheden men de weg openzet voor andere beperkingen van de mensenrechten. Als men de wetten gaat aanpassen zodat de islam aangepakt kan worden staat de weg ook open om christendom en atheïsme aan te pakken, de beste bescherming die we hebben tegen een radicale islamitische meerderheid wil men afbreken.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een partijpolitiek ding? Hoezo? Het beschermen van onze Grondwet (onze normen en waarden) tegen ongewenste invloeden van buitenaf heeft toch niks met een specifieke partij te maken? Ik wijs je nogmaals op de brede steun onder stemmers van alle politieke partijen.
We kennen een scheiding van kerk en staat. Van oudsher heeft religie uiteraard invloed gehad op wet- en regelgeving en sommige aspecten daarvan bestaan nog steeds. Niettemin is religie ondergeschikt aan de wet; en zo behoort het ook te zijn. De wet geldt voor iedereen. Onze wetgeving is heeft deels religieuze wortels, maar is niet meer religieus geïnspireerd.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:32 schreef Wespensteek het volgende:
Wij hebben al shariawetgeving in die zin dat het een soort van christelijke sharia is. De zondagswet is een mooi voorbeeld. Verder heeft het helemaal geen nut maar kan het zelfs gevaarlijk zijn. De sharia omvat ook leefregels die hier gewoon gelden en in wetten zijn omgezet, mag dat dan opeens niet meer?
[..]
http://www.vraagislam.nl/(...)tten-van-de-koran-in
Het probleem van de PVV is dat ze alleen het allerslechtste uit de koran en het gedrag van moslims halen maar dat islam en sharia veel meer omvat. Het slechte gedrag waar men zo'n aanstoot aanneemt is hier overigens bijna altijd al verboden en dus is een ander verbod overbodig.
Je ziet wat er partijpolitiek is aan het willen schofferen van 1 geloofsgroep? Meen je dat nu werkelijk?quote:Op maandag 3 juni 2013 12:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het zal aan mij liggen maar alles wat jij noemt mag al niet in Nederland. Als men sharia wetgeving gaat verbieden dan zal men echter moord en diefstal weer moeten toestaan want dat is in de sharia wetgeving vaak verboden, men maakt een dergelijk verbod dus verboden. De zondagswet is overigens bijna 100% religieus geinspireerd.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We kennen een scheiding van kerk en staat. Van oudsher heeft religie uiteraard invloed gehad op wet- en regelgeving en sommige aspecten daarvan bestaan nog steeds. Niettemin is religie ondergeschikt aan de wet; en zo behoort het ook te zijn. De wet geldt voor iedereen. Onze wetgeving is heeft deels religieuze wortels, maar is niet meer religieus geïnspireerd.
En je stelt de Sharia nu wel érg rooskleurig voor. In landen waar de Sharia van kracht is, is geloofsafval doorgaans strafbaar. Je moet en zult moslim zijn; iets anders is niet toegestaan. Ook bekleedt de vrouw een minderwaardige positie. Zo valt er nog veel meer te vertellen, maar de essentie is dat we onze Grondwet dienen te beschermen en dat je dan uiteraard de negatieve kanten van de Sharia belicht, omdat juist daar de onwenselijke elementen zitten.
quote:Artikel 2
1.Het is verboden op Zondag in de nabijheid van kerken of andere gebouwen voor de openbare eredienst in gebruik, zonder strikte noodzaak gerucht te verwekken, waardoor de godsdienstoefening wordt gehinderd
Irrelevant lijkt de enquête me sowieso niet, gezien de problemen die we in Nederland kennen rondom integratie van groepen nieuwkomers. Dat Maurice de Hond de enquête in opdracht van de PVV heeft uitgevoerd, wil natuurlijk niet zeggen dat daarom de uitkomsten onbetrouwbaar zijn. Mocht je dat toch willen beweren, dan moet je komen met cijfers waaruit een heel ander beeld blijkt.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:32 schreef Re het volgende:
[..]
omdat een zeer subjectieve suggestieve en irrelevante PVV gesponsorde ja/nee enquette dat concludeert... grapjurk
Ik moet tegenwoordig steeds vaker hetzelfde zeggen, maar daar komt -ie weer: het woord "vrijheid" wordt erg vaak misbruikt door mensen die voor zichzelf allerlei rechten opeisen, maar over de rechten van anderen heen walsen.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:34 schreef Wespensteek het volgende:
Het geeft maar weer aan hoe weinig mensen weten van islam, sharia en hoe weinig men zich realiseert dat als men moslims gaat beperken in hun religieuze vrijheden men de weg openzet voor andere beperkingen van de mensenrechten. Als men de wetten gaat aanpassen zodat de islam aangepakt kan worden staat de weg ook open om christendom en atheïsme aan te pakken, de beste bescherming die we hebben tegen een radicale islamitische meerderheid wil men afbreken.
Het gros van de stemmers heeft het natuurlijk helemaal niet over de nieuwkomers, maar over de probleemgevallen die al een generatie of 2, 3 in Nederland verblijft. Dat gooit men onder het kopje 'Buitenlanders' en zodra de Hond met een enquete komt over 'Nieuwkomers' heb je nogal kans dat de gedachten tijdens het stemmen gaan richting de Mo's en Achmeds die de plaatselijke parkeerplaats van de Albert Heijn terroriseren. Dat gelul over integratie, terwijl dat in 99% van de gevallen gaat over bevolkingsgroepen die hier al meer dan een halve eeuw rondhobbelen.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Irrelevant lijkt de enquête me sowieso niet, gezien de problemen die we in Nederland kennen rondom integratie van groepen nieuwkomers. Dat Maurice de Hond de enquête in opdracht van de PVV heeft uitgevoerd, wil natuurlijk niet zeggen dat daarom de uitkomsten onbetrouwbaar zijn. Mocht je dat toch willen beweren, dan moet je komen met cijfers waaruit een heel ander beeld blijkt.
Als ik kijk naar de bevindingen uit het SCP-rapport van een half jaar geleden, dan zijn de uitkomsten van deze enquête daarmee redelijk in overeenstemming: NWS / SCP: etnische groepen mijden elkaar in Nederland
Misschien een rare gedachte Re, maar het zou maar zo eens kunnen dat de enquête daadwerkelijk een representatief beeld geeft van hoe Nederland denkt over de islam en groepen migranten die deze religie hebben geïmporteerd met hun komst...
Kun je het woord "schofferen" wat nader toelichten? Ik stel slechts vast dat er een enquête is geweest onder 1.900 Nederlanders en dat er diverse vragen en stellingen rondom de islam zijn voorgelegd. Als mensen was gevraagd naar hun mening over het homohuwelijk (ik noem maar wat), dan was dat het schofferen van homo's geweest?quote:Op maandag 3 juni 2013 12:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je ziet wat er partijpolitiek is aan het willen schofferen van 1 geloofsgroep? Meen je dat nu werkelijk?
Je hebt een redelijk vreemde gedachtenkronkel wanneer je stelt dat we bepaalde zaken moeten gaan toestaan als we de Sharia verbieden, omdat de Sharia die zaken verbiedt.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het zal aan mij liggen maar alles wat jij noemt mag al niet in Nederland. Als men sharia wetgeving gaat verbieden dan zal men echter moord en diefstal weer moeten toestaan want dat is in de sharia wetgeving vaak verboden, men maakt een dergelijk verbod dus verboden. De zondagswet is overigens bijna 100% religieus geinspireerd.
[..]
Al begrijp ik niet waarom je het aanhaalt heb je bijna helemaal gelijk. Het geeft meteen aan waarom de hele discussie over sharia bijna volkomen zinloos is. Ik schrijf bijna omdat er toch wel een paar kleine uitzonderingen zijn op gebied van het uiten van een mening, door de religieuze achtergrond mag men soms iets publeceren dat zonder de vrijheid van religie niet mogelijk zou zijn. Ook is er ruimte voor gewetensbezaren wat discutabel is.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik moet tegenwoordig steeds vaker hetzelfde zeggen, maar daar komt -ie weer: het woord "vrijheid" wordt erg vaak misbruikt door mensen die voor zichzelf allerlei rechten opeisen, maar over de rechten van anderen heen walsen.
Absolute (100 procent onaantastbare) geloofsvrijheid bestaat niet. Wanneer je religieuze wet- en regelgeving ondergeschikt maakt aan de Grondwet is dat geen beperking van de mensenrechten, tenzij de Grondwet zelf strijdig zou zijn met universele mensenrechten. Het tegendeel is waar: onze Grondwet is conform universele mensenrechten, terwijl religieuze wetten zoals de Sharia juist op diverse punten strijdig zijn met mensenrechten.
Overigens gaat het niet om het aanpakken van de islam, maar om het begrenzen ervan. Net zoals elke andere religie of levensovertuiging ook aan die begrenzing is gebonden.
Jij wilt een 'verbod op Sharia wetgeving' in de grondwet laten zetten.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je hebt een redelijk vreemde gedachtenkronkel wanneer je stelt dat we bepaalde zaken moeten gaan toestaan als we de Sharia verbieden, omdat de Sharia die zaken verbiedt.Alsof we de Sharia nodig hebben om zaken als moord en diefstal strafbaar te stellen.
De Sharia is werkelijk op geen enkel punt een zinnige aanvulling op Nederlandse wet- en regelgeving.
Het is geen rare gedachten kronkel.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je hebt een redelijk vreemde gedachtenkronkel wanneer je stelt dat we bepaalde zaken moeten gaan toestaan als we de Sharia verbieden, omdat de Sharia die zaken verbiedt.Alsof we de Sharia nodig hebben om zaken als moord en diefstal strafbaar te stellen.
De Sharia is werkelijk op geen enkel punt een zinnige aanvulling op Nederlandse wet- en regelgeving.
Dat is geen logica.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is geen rare gedachten kronkel.
Stel in de grondwet staat dat in Nederland geen wetgeving ingevoerd en gehandhaafd mag worden die ook in de sharia staat, dan zijn die verboden op diefstal en moord meteen illegaal want dat is ook sharia wetgeving.
Hoe kom je hier bij? Waar lees je in vredesnaam dat pleidooi?quote:Op maandag 3 juni 2013 13:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij wilt een 'verbod op Sharia wetgeving' in de grondwet laten zetten.
De terechte vraag is wat daar dan de uitwerking van zou moeten zijn of wat het toevoegt. Als de consequentie is dat alle zaken die in de Sharia verboden zijn niet verboden zouden mogen zijn, dan zou het gevolg inderdaad zijn dat zaken als moord en diefstal opeens niet meer strafbaar zouden mogen zijn. Dat maakt een specifiek 'Sharia verbod' in de grondwet ook zo'n stompzinnig idee.
De barbaarsere straffen uit zandbaklanden zijn een beetje in strijd met het EVRM, dus die krijg je hier toch niet uitgevoerd.
Wie zegt dat ik dat zeg?quote:Op maandag 3 juni 2013 13:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is geen rare gedachten kronkel.
Stel in de grondwet staat dat in Nederland geen wetgeving ingevoerd en gehandhaafd mag worden die ook in de sharia staat, dan zijn die verboden op diefstal en moord meteen illegaal want dat is ook sharia wetgeving.
Maar dat is dus het hele punt. Je wilt een 'verbod op de Sharia' in de grondwet.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoe kom je hier bij? Waar lees je in vredesnaam dat pleidooi?
[..]
Wie zegt dat ik dat zeg?![]()
Dat er NIETS uit de Sharia in onze grondwet mag worden opgenomen. Zo simpel is het.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar dat is dus het hele punt. Je wilt een 'verbod op de Sharia' in de grondwet.
Eigenlijk laat je hier wel zien dat het inhoudsloos symbolisch geneuzel is.
Zou het bijvoorbeeld het straffen van overspelige vrouwen moeten verbieden? Zou het steniging als straf voor overspel moeten verbieden?
Kortom, wat houdt een verbod op de Sharia in de grondwet in?
Nee. Ik wil nul komma nul Sharia in onze Grondwet. Voor de rest: zie mijn post hierboven.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:27 schreef Wespensteek het volgende:
"Het gaat juist om de zaken waar de Sharia compleet tegenstrijdig is met onze wetgeving."
Dus jij wilt een verbod voor zaken die al verboden zijn of zo?
Nee, zo simpel is dat dus niet. Daarom geven mensen dat aan.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat er NIETS uit de Sharia in onze grondwet mag worden opgenomen. Zo simpel is het.
En dat betekent dus niet dat je moord niet meer hoeft te bestraffen, omdat de Sharia dat bestraft. Onze eigen wetten voorzien namelijk allang in het bestraffen van moord.
Je kan natuurlijk de grondwet vastnagelen, bvb door een vier vijfde meerderheid bij jaarlijkse stemming gedurende twintig jaar te vereisen voor een grondwetswijziging..quote:Op maandag 3 juni 2013 11:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dus je wilt iets in de grondwet zetten en daarmee de grondwet beschermen?
Dat voorkom je niet door iets in de grondwet te zetten hoor.
Het enige wat een grondwetswijziging extra vereist is een wat complexere procedure en een wat grotere meerderheid in het parlement. De procedure die een verbod op Shariawetgeving in de grondwet zou zetten, kan net zo goed worden gebruikt om het er vervolgens weer uit te halen voor zover ik weet.
Het is ook niet alsof er mensen mogen worden gestenigd wanneer er niet expliciet in de grondwet een verbod staat.
Beschrijf dan eens wat jij in de grondwet opgenomen wilt hebben want het is mij volstrekt onduidelijk geworden.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. Ik wil nul komma nul Sharia in onze Grondwet. Voor de rest: zie mijn post hierboven.
Je zou dit eens moeten lezen:quote:Op maandag 3 juni 2013 13:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat er NIETS uit de Sharia in onze grondwet mag worden opgenomen. Zo simpel is het.
En dat betekent dus niet dat je moord niet meer hoeft te bestraffen, omdat de Sharia dat bestraft. Onze eigen wetten voorzien namelijk allang in het bestraffen van moord.
nee de vraagstelling is leidend en suggestief en subjectief... ja/nee vragen zijn waardeloosquote:Op maandag 3 juni 2013 13:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Irrelevant lijkt de enquête me sowieso niet, gezien de problemen die we in Nederland kennen rondom integratie van groepen nieuwkomers. Dat Maurice de Hond de enquête in opdracht van de PVV heeft uitgevoerd, wil natuurlijk niet zeggen dat daarom de uitkomsten onbetrouwbaar zijn. Mocht je dat toch willen beweren, dan moet je komen met cijfers waaruit een heel ander beeld blijkt.
Als ik kijk naar de bevindingen uit het SCP-rapport van een half jaar geleden, dan zijn de uitkomsten van deze enquête daarmee redelijk in overeenstemming: NWS / SCP: etnische groepen mijden elkaar in Nederland
Misschien een rare gedachte Re, maar het zou maar zo eens kunnen dat de enquête daadwerkelijk een representatief beeld geeft van hoe Nederland denkt over de islam en groepen migranten die deze religie hebben geïmporteerd met hun komst...
Natuurlijk kan dat allemaal, maar de angst voor allerhande barbaarse straffen uit zandbaklanden lijkt mij sowieso vrij ongegrond.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:32 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk de grondwet vastnagelen, bvb door een vier vijfde meerderheid bij jaarlijkse stemming gedurende twintig jaar te vereisen voor een grondwetswijziging..
Ik citeer:quote:Op maandag 3 juni 2013 13:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je zou dit eens moeten lezen:
http://www.clingendael.nl(...)rt_berger_sharia.pdf
Daar wordt duidelijk gesteld dat slechts enkele rechtsregels van de sharia strijdig zijn met Nederlands recht. Het Nederlandse recht is dus bijna volledig sharia wetgeving.
Dit lijkt me een perfecte samenvatting van de redenen waarom we hier geen Sharia willen.quote:Dat het Nederlands recht voldoet aan de eisen van de Sharia is natuurlijk niet helemaal waar, maar het is zonder meer verdedigbaar dat slechts enkele rechtsregels van de Sharia strijdig zijn met het Nederlands recht en met de beginselen van de Nederlandse rechtsstaat. Deze regels zijn de lijfstraffen op de zes Koranische delicten (diefstal, seksuele omgang buiten het huwelijk en valselijke beschuldiging daarvan, alcoholgebruik, struikroof en afvalligheid van de islam) en, bovenal, het onderscheid tussen moslim en niet-moslims enerzijds en tussen man en vrouw anderzijds op allerlei juridische terreinen, zoals bewijsrecht, erfrecht, echtscheidingsrecht. Deze Sharia-regels zijn absoluut strijdig met de fundamentele beginselen die deel uitmaken van de rechtsorde van de meeste westerse landen.
Nee, jij vindt de vraagstelling suggestief. Dat maakt het nog geen feit. Idem voor kwalificatie van ja-/nee-vragen.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:45 schreef Re het volgende:
[..]
nee de vraagstelling is leidend en suggestief en subjectief... ja/nee vragen zijn waardeloos
Je kunt financiële constructies strafbaar stellen, mocht dat nodig zijn. Maar niet omdat die Sharia daarvoor pleit, maar gewoon omdat we dat nodig vinden. Het lijkt me trouwens stug dat een veertien eeuwen oude woestijnreligie op de proppen komt met allerlei ingewikkelde financiële constructies waarvan wij nog nooit hebben bedacht om ze strafbaar te stellen...quote:Op maandag 3 juni 2013 13:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, zo simpel is dat dus niet. Daarom geven mensen dat aan.
Stel nou dat een implicatie van de Sharia zou zijn dat bepaalde financiële constructies strafbaar zouden zijn en dit op het moment niet door de Nederlandse wet zou worden afgedekt. Dan is de consequentie dus dat je een dergelijk lek niet mag dichten, want dat is immers ook de uitkomst van de Sharia.
Nee, net als de wetten van het Jodendom en Christendom zal er niet specifiek financiële constructies verbieden. Er kunnen echter wel implicaties uit voortvloeien die toe te passen zijn op hedendaagse zaken. De drie Abrahamistische religies verbieden natuurlijk ook niet expliciet het kijken naar internetporno.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt financiële constructies strafbaar stellen, mocht dat nodig zijn. Maar niet omdat die Sharia daarvoor pleit, maar gewoon omdat we dat nodig vinden. Het lijkt me trouwens stug dat een veertien eeuwen oude woestijnreligie op de proppen komt met allerlei ingewikkelde financiële constructies waarvan wij nog nooit hebben bedacht om ze strafbaar te stellen...
Niemand die het met je oneens is zegt volgens mij dat we dat soort zaken zouden moeten willen. Wat wij allemaal betogen is dat onze rechtsorde prima beschermt is tegen dergelijke barbaarse taferelen en dat een 'verbod op Sharia wetgeving' bovendien ook nog ongewenste juridische implicaties kan hebben.quote:Het citaatje hierboven toont precies aan wat er mis is met de Sharia en waarom we die beginselen ver bij onze wetten vandaan moeten houden.
ach jong toch, bent u voor belasting ja/nee, bent u tegen belasting ja/nee, wedden dat de enquête significant zal verschillen... deze gooit even alles op een hoop, geïnitieerd door de PVV, duh, SCP rapport gaat over iets anders dan immigratiestoppen etc.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, jij vindt de vraagstelling suggestief. Dat maakt het nog geen feit. Idem voor kwalificatie van ja-/nee-vragen.
Ik stel verder vast dat je geen bronnen aandraagt waaruit een compleet ander beeld naar voren komt dan uit deze enquête, terwijl ik wél een ondersteunende bron heb aangedragen, namelijk het SCP-rapport.
Als het gaat om individuele wetten is het verbod in principe te omzeilen, dat klopt. Maar het verbieden van de Sharia als zodanig gaat verder dan individuele wetten die al dan niet in overeenstemming zijn met de onze. Het gaat namelijk om de basisbeginselen. Dat citaat dat ik aandroeg, maakt dat prima duidelijk:quote:Op maandag 3 juni 2013 14:15 schreef Monolith het volgende:
Nee, net als de wetten van het Jodendom en Christendom zal er niet specifiek financiële constructies verbieden. Er kunnen echter wel implicaties uit voortvloeien die toe te passen zijn op hedendaagse zaken. De drie Abrahamistische religies verbieden natuurlijk ook niet expliciet het kijken naar internetporno.
Maar goed, wat jij eigenlijk wilt is dat het legitiem zou moeten zijn om te betogen dat bij veroordeelde pedoseksuelen hun geslachtsdeel wordt verwijderd als je dat doet omwille van het feit dat het gore kinderverkrachters zijn, maar niet omdat je zegt dat het de wil van Allah is dat pedoseksuelen op een dergelijke manier worden gestraft. Je snapt hopelijk wel dat dit een vrij makkelijk te omzeilen verbod gaat zijn.
Zolang we een dienstdoende minister van Justitie hebben (Donner in 2006) die de mogelijkheid voor Sharia-wetgeving openhoudt, is er voldoende reden tot zorg.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:15 schreef Monolith het volgende:
Niemand die het met je oneens is zegt volgens mij dat we dat soort zaken zouden moeten willen. Wat wij allemaal betogen is dat onze rechtsorde prima beschermt is tegen dergelijke barbaarse taferelen en dat een 'verbod op Sharia wetgeving' bovendien ook nog ongewenste juridische implicaties kan hebben.
We willen niet in het bijzonder 'geen Sharia'. We willen geen barbaarse wetgeving. Zoals ik al aangaf is onze huidige rechtsorde daar prima tegen beschermd. Zowel waar het barbaarse zandbakstraffen betreft als waar dergelijke draconische straffen voortvloeien uit oer-Hollandse volkshysterie.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als het gaat om individuele wetten is het verbod in principe te omzeilen, dat klopt. Maar het verbieden van de Sharia als zodanig gaat verder dan individuele wetten die al dan niet in overeenstemming zijn met de onze. Het gaat namelijk om de basisbeginselen. Dat citaat dat ik aandroeg, maakt dat prima duidelijk:
... dat slechts enkele rechtsregels van de Sharia strijdig zijn met het Nederlands recht en met de beginselen van de Nederlandse rechtsstaat. Deze regels zijn de lijfstraffen op de zes Koranische delicten (diefstal, seksuele omgang buiten het huwelijk en valselijke beschuldiging daarvan, alcoholgebruik, struikroof en afvalligheid van de islam) en, bovenal, het onderscheid tussen moslim en niet-moslims enerzijds en tussen man en vrouw anderzijds op allerlei juridische terreinen, zoals bewijsrecht, erfrecht, echtscheidingsrecht. Deze Sharia-regels zijn absoluut strijdig met de fundamentele beginselen die deel uitmaken van de rechtsorde van de meeste westerse landen.
Dit is de kern. Dit is waarom we geen Sharia willen en waarom we dat zouden moeten verankeren.
Hij beantwoordde naar mijn weten gewoon een hypothetische vraag. In theorie is het mogelijk. In de praktijk is het weinig realistisch.quote:[..]
Zolang we een dienstdoende minister van Justitie hebben (Donner in 2006) die de mogelijkheid voor Sharia-wetgeving openhoudt, is er voldoende reden tot zorg.
Nog steeds geen bron, terwijl je wél het onderzoek in twijfel trekt. Inhoudelijk erg zwak, moet ik zeggen. Je komt niet verder dan "wedden dat", terwijl Jos Brink al een paar jaar dood is.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:30 schreef Re het volgende:
[..]
ach jong toch, bent u voor belasting ja/nee, bent u tegen belasting ja/nee, wedden dat de enquête significant zal verschillen... deze gooit even alles op een hoop, geïnitieerd door de PVV, duh, SCP rapport gaat over iets anders dan immigratiestoppen etc.
maar goed kijk eens naar een ergernissen top 10, wedden dat daar moslims niet op voorkomen
alleen al de definitie van een "moslim" of de "islam" is een niet practiserende moslim ook zo'n doorn in je oog... want daar zijn er een stuk meer van dan practiserende moslims al gaan daarvan de meeste ook eens per maand naar de moskee (zie OP).
Subjectieve meuk dit en je laat je prima voor het PVV karretje spannen
wat wil je nou horen, dat het niet zo is...quote:Op maandag 3 juni 2013 14:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nog steeds geen bron, terwijl je wél het onderzoek in twijfel trekt. Inhoudelijk erg zwak, moet ik zeggen. Je komt niet verder dan "wedden dat", terwijl Jos Brink al een paar jaar dood is.
Er valt niet zo veel te wedden zolang jij niet met geloofwaardige bronnen komt die de enquête van De Hond naar het rijk der fabelen verwijzen.
Alsof Nederlanders massaal gaan emigreren omdat moslims hier slecht integreren.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:49 schreef Re het volgende:
[..]
wat wil je nou horen, dat het niet zo is...
eens kijken...
redenen om te emigreren misschien een goede? CBS
[ afbeelding ]
eens kijken, ok criminaliteit staat er tussen, maar ja die zal ik je geven als typische moslimproblematiek
het was een voorbeeld die je wilde, een reden om te emigreren is omdat je niet tevreden bent, blijkbaar is het probleem "moslim" niet een van de ontevredenhedenquote:Op maandag 3 juni 2013 14:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Alsof Nederlanders massaal gaan emigreren omdat moslims hier slecht integreren.Kon je nou echt niks beters vinden, of wilde je gewoon graag Cempexo naar dit topic lokken?
Je spreekt over een ergernissen-top-10, je komt vervolgens met een lijstje van 8 concrete punten waarom mensen emigreren, met daarin ook zaken die grotendeels losstaan van de situatie in Nederland, zoals "werk" en "familie/vrienden"...
Ik jouw optiek kun je je kennelijk niet ergeren zonder meteen te willen emigreren. Of omgekeerd: als je niet bereid bent om te emigreren, dan is je ergernis vast niet erg genoeg...
Dit is lekker de discussie ontwijken want uit het artikel blijkt dus dat dat al strijdig is met de Nederlandse wet, de rest voldoet aan de Nederlandse wet dus wat wil jij dan nog bereiken met een sharia verbod??? Het enige wat het veroorzaakt is onduidelijkheid los van het feit dat het mogelijk zelfs strijdig is met de grondwet want waarom zouden op christelijke normen gebasseerde wetten wel mogen en sharia niet?quote:Op maandag 3 juni 2013 13:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik citeer:
[..]
Dit lijkt me een perfecte samenvatting van de redenen waarom we hier geen Sharia willen.
Jij bent de enige extremist die hier loopt te schuimbekken hoor. Met je ontzettend aanvallende manier van discussie voeren en vingers wijzen. Extremisme is niet alleen voor religieuzen, en dat laat jij hier goed zien.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het schijnt vooral voor moslims nogal moeilijk te begrijpen zijn als iemand alleen maar zegt "stop bouw moskeeen". Meteen schuimbekken de extremisten.
Er zijn beperkingen op vrijheid van meningsuiting als vrijheid van religie. Die vrijheden houden op wanneer het anderen beperkt.
En hier mee heb je meteen laten zien wat voor "soort" jij bent en heb je jezelf meteen gediskwalificeerd.quote:Schijnt velen van jouw soort moeilijk te begrijpen zijn.
Je draait gewoon om de hete brij heen.quote:Op maandag 3 juni 2013 14:59 schreef Re het volgende:
[..]
het was een voorbeeld die je wilde, een reden om te emigreren is omdat je niet tevreden bent, blijkbaar is het probleem "moslim" niet een van de ontevredenheden
maar goed, je hebt je shiarawaas weer voor je ogen, prima verder, dan verdien je het ook wel om voor het karretje gespannen te worden, precies wat de opdrachtgevende partij voor ogen heeft.
Want ja, die 25 kutmoslims die er voor zijn, dat betekent dat 850,000 duizend moslims alhier dat ook zijn
Het geciteerde tekstje maakt precies duidelijk wat er mis is met de Sharia.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dit is lekker de discussie ontwijken want uit het artikel blijkt dus dat dat al strijdig is met de Nederlandse wet, de rest voldoet aan de Nederlandse wet dus wat wil jij dan nog bereiken met een sharia verbod??? Het enige wat het veroorzaakt is onduidelijkheid los van het feit dat het mogelijk zelfs strijdig is met de grondwet want waarom zouden op christelijke normen gebasseerde wetten wel mogen en sharia niet?
Als jij de problemen met integratie serieus neemt dan moet je in mijn ogen juist niet mensen gaan beperken in de uitoefening van hun religie en hun politieke rechten beperken. Als je gaat afwijken van het principe dat alle geloven gelijk worden behandeld maak je pas grote tegenstellingen in Nederland.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je draait gewoon om de hete brij heen.
1) Er kunnen allerlei redenen zijn om te emigreren. Dat hoeft niet persé met ontevredenheid over Nederland te maken te hebben. Dat blijkt nota bene expliciet uit de bron die je daarvoor aandraagt. Daarop prijken diverse vertrekredenen die niet direct de ontevredenheid in Nederland raken.
2) Je gaat niet in op mijn opmerking dat je iets best als een probleem kunt ervaren zonder dat je meteen wilt emigreren. Ik ervaar fraude, verspilling en marktwerking in de zorg als probleem. Moet ik nu emigreren?
3) Omgekeerde van het vorige punt: dat "moslims" niet expliciet worden genoemd als reden om te emigreren, wil uiteraard niet zeggen dat daarover geen ergernissen bestaan.
4) Je hebt de objectiviteit van de enquête van Maurice de Hond in twijfel getrokken, maar je komt vervolgens NIET met bronnen waaruit een heel ander beeld blijkt. Het blijft bij "wedden dat..."
5) De vraagstelling in de enquête had niet alleen betrekking op de Sharia. Dat is slechts jouw (onjuiste) interpretatie.
6) Ik heb nooit beweerd dat alle 850.000 moslims in Nederland precies hetzelfde vinden.
7) Problemen rondom integratie (groepen die langs elkaar heen leven, grote verschillen in opvattingen, etc.) zijn verwoord in een SCP-rapport. De bevindingen uit dat rapport en de uitkomsten van deze nieuwe enquête liggen niet mijlenver uiteen; integendeel.
Er zijn nog vele christelijke normen en andere religieuze normen in wetten. Denk aan religieus slachten en de reeds genoemde zondagswet. Overigens maakt het mij geen bal uit op welke normen iets is gebasseerd als het maar goede wetgeving is. Juist daarom ben ik tegen een verbod op shariawetgeving. Als mensen een volledig alcohol verbod willen moet dat gewooon kunnen ook al is dat dan shariawetgeving.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het geciteerde tekstje maakt precies duidelijk wat er mis is met de Sharia.
Ik had liever ook geen wetgeving die op christelijke normen is gebaseerd, maar het valt nu eenmaal niet te ontkennen dat ons land mede een christelijke traditie heeft. Op veel onderwerpen geldt trouwens dat de christelijke norm overeenkomt met de algemeen heersende normen (gij zult niet stelen, gij zult niet doden, etc), dus is die wetgeving niet specifiek christelijk, maar gewoon algemeen van aard (ook islamitische opvattingen sluiten hier op aan).
Daar waar sprake is van afwijkingen, is de christelijke norm allang ondergeschikt gemaakt aan de wet (en aan mensenrechten) of is dat proces gaande. Denk bijvoorbeeld aan de niet-strafbaarheid van echtscheiding en de openstelling van het burgerlijk huwelijk voor partners van hetzelfde geslacht.
Nogal op je velloze pikkie getrapt als iemand gewoon oppert om geen moskeeen te bouwen. Als die vrijheid van meningsuiting jouw niet bevalt vraag ik mij af wat je nog zoekt in een land waar de wetten eenmaal niets met de islam te maken hebben. Je klinkt als een jaloerse hongerige communist die zelf te lui is om zijn broek op te houden maar wel afgeeft op de rijken.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij bent de enige extremist die hier loopt te schuimbekken hoor. Met je ontzettend aanvallende manier van discussie voeren en vingers wijzen. Extremisme is niet alleen voor religieuzen, en dat laat jij hier goed zien.
Verder, als je beperkingen wilt opnemen in de vrijheid van religie(er bestaan al beperkingen), moet dit gelden voor alle religies en niet alleen voor religie X. Je kunt niet in de wet opnemen dat religie X geen gebedshuizen mag bouwen en religie Y wel. Tenminste, in Nederland niet. En dat heeft niks met beperkingen te maken.
[..]
Tja, ik ben van het "soort" dat niet naar onzichtbare wezentjes prevelt en wederom schijn je er moeite mee te hebben dat er heel veel mensen zijn die niet gediend zijn van jouw verstikkende ideologie.quote:En hier mee heb je meteen laten zien wat voor "soort" jij bent en heb je jezelf meteen gediskwalificeerd.
Alle geloven worden hetzelfde behandeld in Nederland. Zo heb ik eerder in dit topic al aangegeven dat ik TEGEN een stop op de bouw van moskeeën ben. Ik vind namelijk niet dat je mensen die hier zijn, kunt verbieden om hun geloof te belijden en daarvoor een ruimte te zoeken of te bouwen.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als jij de problemen met integratie serieus neemt dan moet je in mijn ogen juist niet mensen gaan beperken in de uitoefening van hun religie en hun politieke rechten beperken. Als je gaat afwijken van het principe dat alle geloven gelijk worden behandeld maak je pas grote tegenstellingen in Nederland.
Duidelijker dan dit kun je het haast niet omschrijven.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Alle geloven worden hetzelfde behandeld in Nederland. Zo heb ik eerder in dit topic al aangegeven dat ik TEGEN een stop op de bouw van moskeeën ben. Ik vind namelijk niet dat je mensen die hier zijn, kunt verbieden om hun geloof te belijden en daarvoor een ruimte te zoeken of te bouwen.
Elke religie is wat mij betreft ondergeschikt aan de wet. Hoewel dit land van oudsher een christelijke traditie kent, bepaalt het christendom anno 2013 niet meer de inhoud van onze wetten. Er is een scheiding tussen kerk en staat. Dus ook tussen moskee en staat. Net als het christendom is dus ook de islam ondergeschikt aan de wet.
Overigens zijn de tegenstellingen er allang, ondanks dat moslims hier bijzonder veel vrijheid genieten.
Als je shariawetgeving gaat verbieden is dat het anders behandelen van Islam. Als een mosllim op basis van zijn geloof tot de overtuiging komt dat iets verboden moet worden is dat shariawetgeving.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Alle geloven worden hetzelfde behandeld in Nederland. Zo heb ik eerder in dit topic al aangegeven dat ik TEGEN een stop op de bouw van moskeeën ben. Ik vind namelijk niet dat je mensen die hier zijn, kunt verbieden om hun geloof te belijden en daarvoor een ruimte te zoeken of te bouwen.
Elke religie is wat mij betreft ondergeschikt aan de wet. Hoewel dit land van oudsher een christelijke traditie kent, bepaalt het christendom anno 2013 niet meer de inhoud van onze wetten. Er is een scheiding tussen kerk en staat. Dus ook tussen moskee en staat. Net als het christendom is dus ook de islam ondergeschikt aan de wet.
Overigens zijn de tegenstellingen er allang, ondanks dat moslims hier bijzonder veel vrijheid genieten.
De islam wordt niet anders behandeld. Het is alleen een misvatting om te denken dat de sharia boven de wet staat. Als de moslim vindt dat iets verboden moet worden (om wat voor reden dan ook), moet hij maar langs democratische weg een verbod nastreven.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je shariawetgeving gaat verbieden is dat het anders behandelen van Islam. Als een mosllim op basis van zijn geloof tot de overtuiging komt dat iets verboden moet worden is dat shariawetgeving.
Ik beweer helemaal nergens dat de sharia boven de wet staat. Het gaat erom dat jij shariawetgeving in de grondwet wil verbieden en dat ik dat erg onzinnig vind en zelfs ongrondwettelijk vind. Een partij moet gewoon in Nederland kunnen pleiten voor wetgeving gebasseerd op de koran; zoals de SGP schrijft:quote:Op maandag 3 juni 2013 15:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De islam wordt niet anders behandeld. Het is alleen een misvatting om te denken dat de sharia boven de wet staat. Als de moslim vindt dat iets verboden moet worden (om wat voor reden dan ook), moet hij maar langs democratische weg een verbod nastreven.
je bent echt vermoeiend hoor... dit is een PVV enquete, dat doen ze voor een reden, een reden waar jij maar graag op inspeelt en waar je graag voor in de bres springt, dat is prima wat mij betreft maar het maakt het vrij onlogisch om daaraan iets te koppelen wat in de grondwet zou moeten worden verankerd... dan kun je alles kapotredeneren omdat jij vindt dat je gelijk hebt en er van alles bijsleurt maar de essentie blijft hetzelfde, dit is een PVV onderzoekje naar een van hun speerpunten, tsja dan is het niet vreemd dat het daar over gaat.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je draait gewoon om de hete brij heen.
1) Er kunnen allerlei redenen zijn om te emigreren. Dat hoeft niet persé met ontevredenheid over Nederland te maken te hebben. Dat blijkt nota bene expliciet uit de bron die je daarvoor aandraagt. Daarop prijken diverse vertrekredenen die niet direct de ontevredenheid in Nederland raken.
2) Je gaat niet in op mijn opmerking dat je iets best als een probleem kunt ervaren zonder dat je meteen wilt emigreren. Ik ervaar fraude, verspilling en marktwerking in de zorg als probleem. Moet ik nu emigreren?
3) Omgekeerde van het vorige punt: dat "moslims" niet expliciet worden genoemd als reden om te emigreren, wil uiteraard niet zeggen dat daarover geen ergernissen bestaan.
4) Je hebt de objectiviteit van de enquête van Maurice de Hond in twijfel getrokken, maar je komt vervolgens NIET met bronnen waaruit een heel ander beeld blijkt. Het blijft bij "wedden dat..."
5) De vraagstelling in de enquête had niet alleen betrekking op de Sharia. Dat is slechts jouw (onjuiste) interpretatie.
6) Ik heb nooit beweerd dat alle 850.000 moslims in Nederland precies hetzelfde vinden.
7) Problemen rondom integratie (groepen die langs elkaar heen leven, grote verschillen in opvattingen, etc.) zijn verwoord in een SCP-rapport. De bevindingen uit dat rapport en de uitkomsten van deze nieuwe enquête liggen niet mijlenver uiteen; integendeel.
Troost je met de gedachte dat ik jou minstens tien keer zo vermoeiend vind als mezelf. En ik word de laatste tijd al moe van mezelf, kun je nagaan...quote:Op maandag 3 juni 2013 16:00 schreef Re het volgende:
[..]
je bent echt vermoeiend hoor... dit is een PVV enquete, dat doen ze voor een reden, een reden waar jij maar graag op inspeelt en waar je graag voor in de bres springt, dat is prima wat mij betreft maar het maakt het vrij onlogisch om daaraan iets te koppelen wat in de grondwet zou moeten worden verankerd... dan kun je alles kapotredeneren omdat jij vindt dat je gelijk hebt en er van alles bijsleurt maar de essentie blijft hetzelfde, dit is een PVV onderzoekje naar een van hun speerpunten, tsja dan is het niet vreemd dat het daar over gaat.
Ik ben niet degene die op zijn pikkie is getrapt. Ik heb van jou nog geen 1 bericht gezien met alleen maar inhoud, en zonder beledigingen en negativiteit. Dus dan vraag ik mij af, wat is er mis met jou? Is het je dag niet?quote:Op maandag 3 juni 2013 15:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nogal op je velloze pikkie getrapt als iemand gewoon oppert om geen moskeeen te bouwen. Als die vrijheid van meningsuiting jouw niet bevalt vraag ik mij af wat je nog zoekt in een land waar de wetten eenmaal niets met de islam te maken hebben. Je klinkt als een jaloerse hongerige communist die zelf te lui is om zijn broek op te houden maar wel afgeeft op de rijken.
Wat laat jou denken dat ik daar moeite mee heb? Ik ben volgens mij behoorlijk netjes en heb niemand beledigt. Jij bent degene die hier op 1 of andere manier alles op 'de moslims' en mij wilt afreageren, en belediging na belediging afvuurt. Dus wie heeft er moeite met wie?quote:Tja, ik ben van het "soort" dat niet naar onzichtbare wezentjes prevelt en wederom schijn je er moeite mee te hebben dat er heel veel mensen zijn die niet gediend zijn van jouw verstikkende ideologie.
Mooi dat moslims hier natuurlijk hardop om lachen. Ondertussen trekken zij, compleet terecht, aan het langste eind. Een simpele rekensom in de trant wie zich het meest verbijt met de huidige situatie, jij of zij, is snel klaar. Jij hebt het er zichtbaar moeilijker met "hen" dan andersom.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nogal op je velloze pikkie getrapt als iemand gewoon oppert om geen moskeeen te bouwen. Als die vrijheid van meningsuiting jouw niet bevalt vraag ik mij af wat je nog zoekt in een land waar de wetten eenmaal niets met de islam te maken hebben. Je klinkt als een jaloerse hongerige communist die zelf te lui is om zijn broek op te houden maar wel afgeeft op de rijken.
[..]
Tja, ik ben van het "soort" dat niet naar onzichtbare wezentjes prevelt en wederom schijn je er moeite mee te hebben dat er heel veel mensen zijn die niet gediend zijn van jouw verstikkende ideologie.
dus je bent er daadwerkelijk van overtuigt dat Maurice de vragen heeft bedacht en de resultaten aan de pvv heeft gegeven?quote:Op maandag 3 juni 2013 16:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Troost je met de gedachte dat ik jou minstens tien keer zo vermoeiend vind als mezelf. En ik word de laatste tijd al moe van mezelf, kun je nagaan...
Je doet beweringen die je totaal niet weet te onderbouwen. Een enquête die in opdracht van de PVV is uitgevoerd, is geen PVV-enquête. Jij trekt de objectiviteit in twijfel terwijl het hier gaat om een bekend Nederlands peilbureau dat wekelijks allerlei peilingen verricht.
Het feit is dat jij niks aannemelijks weet te presenteren dat de resultaten van de enquête duidelijk tegenspreekt. Waarvan akte.
Ik heb nooit beweerd dat Maurice de Hond de vragen heeft bedacht. De enquête is uitgevoerd in opdracht van de PVV, dus ligt het voor de hand dat de PVV ook de vragen heeft bedacht of daarbij in elk geval een flinke vinger in de pap had.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:30 schreef Re het volgende:
[..]
dus je bent er daadwerkelijk van overtuigt dat Maurice de vragen heeft bedacht en de resultaten aan de pvv heeft gegeven?
quote:Op maandag 3 juni 2013 16:15 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die op zijn pikkie is getrapt. Ik heb van jou nog geen 1 bericht gezien met alleen maar inhoud, en zonder beledigingen en negativiteit. Dus dan vraag ik mij af, wat is er mis met jou? Is het je dag niet?
Vrijheid van meningsuiting geld voor beide kanten hé? Dus als iemand zijn mening uit, mag ik daar ook weer op reageren, mijn mening uiten zeg maar. Waarom heb je daar zoveel moeite mee? Waarom word je zo ontzettend agressief als iemand zegt dat dit plan niet realistisch is en het discriminerend vind als het alleen maar voor religie X is?
[..]
Plaats je beledigingsgevoelslat een paar tandjes lager of trek je islamietische teentjes wat in want ik ontzie met woorden geen enkele moslim die mij probeert de mond te snoeren of acceptatie aan te praten. Echt het scheelt. Ik ken zelfs gasten (toevallig zijn dat ook moslims of nazaten ervan) als je al naar ze kijkt zijn ze al beledigd. Ben je er ook zo een?quote:Wat laat jou denken dat ik daar moeite mee heb? Ik ben volgens mij behoorlijk netjes en heb niemand beledigt. Jij bent degene die hier op 1 of andere manier alles op 'de moslims' en mij wilt afreageren, en belediging na belediging afvuurt. Dus wie heeft er moeite met wie?
Zou mooi zijn als ze dat ook deden, dat lachen maar te vaak blijft het niet daarbij.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mooi dat moslims hier natuurlijk hardop om lachen. Ondertussen trekken zij, compleet terecht, aan het langste eind. Een simpele rekensom in de trant wie zich het meest verbijt met de huidige situatie, jij of zij, is snel klaar. Jij hebt het er zichtbaar moeilijker met "hen" dan andersom.
Paar persoonlijke ervaringen staan niet garant voor een algemeen beeld, hè. De ervaringen die ik heb met moslims zijn louter en alleen positief, maar om nou te zeggen dat het de meest fantastische religie aller tijden is? Nèh.. Een beetje nuancering kan nooit kwaad.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:52 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als ze dat ook deden, dat lachen maar te vaak blijft het niet daarbij.
Mijn en jouw persoonlijke ervaringen doen niets veranderen aan het wereldbeeld van de islam en dat negatieve wereldbeeld hebben de aanhangers zelf over zich afgeroepen.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Paar persoonlijke ervaringen staan niet garant voor een algemeen beeld, hè. De ervaringen die ik heb met moslims zijn louter en alleen positief, maar om nou te zeggen dat het de meest fantastische religie aller tijden is? Nèh.. Een beetje nuancering kan nooit kwaad.
Een wereldbeeld... Wat moet ik me daarbij voorstellen en hoe toets je zoiets? Voor zover ik weet is een wereldbeeld het beeld wat men heeft van de wereld waarin we leven. Wat dat met de Islam van doen heeft is mij een raadsel.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Mijn en jouw persoonlijke ervaringen doen niets veranderen aan het wereldbeeld van de islam en dat negatieve wereldbeeld hebben de aanhangers zelf over zich afgeroepen.
Je weet wel, het algemene beeld wat men op de wereld heeft over de islam. Staat er duidelijk. Hoe je het toetst? Door je ogen te openen!quote:Op maandag 3 juni 2013 17:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Een wereldbeeld... Wat moet ik me daarbij voorstellen en hoe toets je zoiets? Voor zover ik weet is een wereldbeeld het beeld wat men heeft van de wereld waarin we leven. Wat dat met de Islam van doen heeft is mij een raadsel.
oh het is ook niet de resultaten zelf die verrassend zijn, meer dat de antwoorden erg gestuurd zijn en zeer eenzijdig, wij van wc-eend... En jouw bron gaat idd veel breder maar deze is gewoon over the top eenzijdigquote:Op maandag 3 juni 2013 16:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb nooit beweerd dat Maurice de Hond de vragen heeft bedacht. De enquête is uitgevoerd in opdracht van de PVV, dus ligt het voor de hand dat de PVV ook de vragen heeft bedacht of daarbij in elk geval een flinke vinger in de pap had.
Ik heb geen reden om te twijfelen aan de resultaten van de enquête, dus de bevindingen van De Hond bij het voorleggen van de vragen aan diverse kiezers. De Hond zou zijn eigen reputatie te grabbel gooien als hij resultaten ging falsificeren.
Overigens was jij degene die de enquête in twijfel trok, maar je hebt geen enkele bron aangeleverd waaruit duidelijk een ander beeld naar voren komt. Terwijl ik wél een betrouwbare bron heb aangeleverd (namelijk het SCP-rapport) waaruit blijkt dat groepen mensen langs elkaar heen leven en dat er wederzijds weinig begrip en interactief is.
Vervelend is dat zeg als er berichten komen die je niet prettig vindt.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:25 schreef Re het volgende:
[..]
oh het is ook niet de resultaten zelf die verrassend zijn, meer dat de antwoorden erg gestuurd zijn en zeer eenzijdig, wij van wc-eend... En jouw bron gaat idd veel breder maar deze is gewoon over the top eenzijdig
'Open je ogen!'-typesquote:Op maandag 3 juni 2013 17:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je weet wel, het algemene beeld wat men op de wereld heeft over de islam. Staat er duidelijk. Hoe je het toetst? Door je ogen te openen!
Te moeilijk? Anders vervang je het woord "beeld" door "mening".
Sorry hoor, ik wou je niet bang maken.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
'Open je ogen!'-types
Hier was ik al bang voor.
been there, done thatquote:Op maandag 3 juni 2013 17:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Vervelend is dat zeg als er berichten komen die je niet prettig vindt.
Het is net zo kut als een diagnose van de specialist die je vertelt dat je een ongeneeslijke ziekte hebt.
Omdat het volstrekt overbodig is. Om de sharia in te voeren moet je ook zo ongeveer de hele grondwet schrappen met twee keer tweederde meerderheid. Dat betekent dus dat 67 % van de kiezers tot meerdere keren toe voor de sharia zouden hebben. Een behoorlijk groot draagvlak. Dus als die overweldigende meerderheid er zou zijn zou een regeltje in de grondwet ook niet helpen.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, waarom zou je de grondwet niet op een dergelijke manier beschermen? Wat is er mis met het afgeven van een nadrukkelijk signaal?
Die vrij stupide eenzijdige oriëntatie op de Islam is nu eenmaal een partijpolitiek dingetje. Prima dat jij dat steunt maar volgens mij moet je de grondwet niet met dat soort onzin besmetten. Onze democratie is sterk genoeg om daar ver boven te staan....quote:Op maandag 3 juni 2013 12:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er wordt inderdaad enorm veel gejankt, door jou!quote:Op maandag 3 juni 2013 16:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]![]()
Ik stel alleen maar vast dat enorm gejankt wordt, Meteen de discriminatiekaart trekken en ieder die daar tegenin gaat als er iets geopperd wordt door een parlementarier voor dom uitmaken en jij maakt er meteen agressief reageren van.
Probeer het maar niet goed te spreken. Meteen weer wijzen natuurlijk. Wanneer probeerde ik jou de mond te snoeren dan? Of acceptatie aan praten?quote:Plaats je beledigingsgevoelslat een paar tandjes lager of trek je islamietische teentjes wat in want ik ontzie met woorden geen enkele moslim die mij probeert de mond te snoeren of acceptatie aan te praten. Echt het scheelt. Ik ken zelfs gasten (toevallig zijn dat ook moslims of nazaten ervan) als je al naar ze kijkt zijn ze al beledigd. Ben je er ook zo een?
Pragmatisch zijn is leuk, maar soms moet je ook principes hebben. Ook D66-stemmers vinden overigens dat er genoeg islam in Nederland is, blijkt uit het onderzoek. Een expliciet Sharia-verbod is bovendien een signaal dat je afgeeft. Soms is symboolpolitiek wenselijk of zelfs noodzakelijk.quote:Op maandag 3 juni 2013 18:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat het volstrekt overbodig is. Om de sharia in te voeren moet je ook zo ongeveer de hele grondwet schrappen met twee keer tweederde meerderheid. Dat betekent dus dat 67 % van de kiezers tot meerdere keren toe voor de sharia zouden hebben. Een behoorlijk groot draagvlak. Dus als die overweldigende meerderheid er zou zijn zou een regeltje in de grondwet ook niet helpen.
Bovendien moeten we er dan ook in zetten dat we geen fascisme, geen communisme, geen voodoo ect moeten invoeren?
De PVV vindt de islam een probleem; dat recht hebben ze. Ik steun de PVV verder niet, maar ik zie geen reden om een onderzoek door Maurice de Hond op voorhand in twijfel te trekken, alleen omdat het in opdracht van de PVV is uitgevoerd.quote:Op maandag 3 juni 2013 18:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die vrij stupide eenzijdige oriëntatie op de Islam is nu eenmaal een partijpolitiek dingetje. Prima dat jij dat steunt maar volgens mij moet je de grondwet niet met dat soort onzin besmetten. Onze democratie is sterk genoeg om daar ver boven te staan....
En een onderzoekje van De Hond als ultiem bewijs aanhalen, jij zou beter moeten weten dan dat...
Leg mij anders eens uit waarom De Hond zijn reputatie te grabbel zou gooien. Alleen om de PVV te plezieren? En leg mij ook eens uit waarom niemand in dit topic ook maar een begin weet te maken met een bron waaruit duidelijk een heel ander beeld naar voren komt.quote:In opdracht van de PVV zijn via Peil.nl een aantal vragen en stellingen voorgelegd over de Islam en immigratie uit Islamitische landen in Nederland. Er zijn voor dit onderzoek ruim 1900 mensen ondervraagd, die samen een representatieve steekproef vormen van Nederlanders van 18 jaar en ouder.
De resultaten zijn afgezet tegen het stemgedrag bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2012, geslacht, leeftijd, religie, opleiding en inkomen. De resultaten van het onderzoek zijn duidelijk. De houding tegenover de Islam en immigratie uit Islamitsche landen in Nederland is overwegend negatief.
Kritiek op onderzoeksmethodes is niet hetzelfde als gewenste uitslagen kopen. Als jij kritiek hebt op zijn aanpak - 1900 mensen ondervragen - hoor ik die graag. Liefst degelijk onderbouwd.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:28 schreef 99.999 het volgende:
Welke reputatie?
Wie betaalt krijgt een onderzoek met uitkomst op maat van De Hond. En hij peilt je dan gelijk ook omhoog in zijn wekelijkse persbericht.
Je wilt toch niet beweren dat je nooit eerder van kritiek op De Hond en zijn onderzoeksmethodes gehoord hebt?
Het onderzoek richt zich op de acceptatie van de islam, dus gaan de gestelde vragen daar ook over. Je zou kunnen zeggen dat die acceptatie aan de hand van een aantal graadmeters wordt getoetst.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:36 schreef Wespensteek het volgende:
Dat onderzoek is ook belachelijk. Zo kun je tegen de bouw van een moskee zijn maar ook tegen de bouw van een kerk en tegen de bouw van een school. Zo kun je de islam geen verrijking vinden net als christendom, jodendom en elke andere religie. Hetzelfde geldt voor immigratie en dat terroristen die zeggen uit naam van de islam te handelen een relatie met de islam hebben volgens mij, tja...
Breivik handelde uit naam van de anti-islam het lijkt mij dat je dat moet kunnen constateren zonder dat het iets over de PVV zegt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |