Eens. Maar grenzen dicht moet toch kunnen? Op Europees niveau voor mijn part.quote:Op zondag 2 juni 2013 05:51 schreef PKRChamp het volgende:
Dit topic en het onderzoek maakt wel weer duidelijk dat de gemiddelde Nederlander vrijheid niet ziet zitten.
Overigens vermoed ik dat de meeste mensen die tegen dit soort gebedshuizen zijn er nooit mee te maken hebben gehad.
Het is pure discriminatie wat deze Nederlanders ten toon spreiden, er is geen overlast van een moskee en het is particulier betaald.
Vrijheid houd in dat ook Moslims vrij zijn om hun geloof te belijden en dat de bevolking dat maar moet accepteren. Wil men die vrijheid niet hebben dan moet men maar in een land gaan wonen waar vrijheid ondergeschikt is aan het collectief belang. Wat dat betreft gaan wij in Nederland ver die kant op.
Prima toch? Dan hoeven er geen nieuwe gebouwd te worden die net als winkel en kantoorpanden ook nutteloos leeg komen staan in de toekomst.quote:Op zondag 2 juni 2013 09:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook dat gebeurt volop natuurlijk. Hier zitten ze in een voormalige kleuterschool.
vier op zesduizend.quote:Op zondag 2 juni 2013 02:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Hier in mijn dorp VIER kerken voor 8000 inwoners![]()
ik wel. Niet alleen zijn die gebouwen gigantisch( zie de nieuwe moskee in hartje Utrecht bijvoorbeeld), maar het geluid wat die dingen maken gaat ook helemaal nergens over. Kom zelf uit een vrij islamitisch land en ik kan je zeggen dat je echt helemaal gek wordt van die oproepen 's ochtends en 's nachts vooral. 5x per dag, je zou denken dat een kalender of sms dienst daar tegenwoordig een oplossing voor bied, of mensen gewoon gaan onthouden hoe laat ze erheen moeten.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zolang er vraag naar is en geen subsidie (voor welk gebedshuis van welk geloof) en er geen haatzaai praktijken zijn zie ik het probleem niet
Indedaad bizar als je er vanuit gaat dat er in elk dorp of gehucht naast de lokale stamkroeg altijd wel een kerk te vinden is.quote:
534 op 400.000 hier, Bijna 1 per vierkante kilometerquote:
Moslims zijn net zo vrij om te protesteren tegen het bouwen van een kerk. Zouden ze eens moeten doen alleen al om de reacties van enkele Nederlanders.quote:Op zondag 2 juni 2013 05:51 schreef PKRChamp het volgende:
Dit topic en het onderzoek maakt wel weer duidelijk dat de gemiddelde Nederlander vrijheid niet ziet zitten.
Overigens vermoed ik dat de meeste mensen die tegen dit soort gebedshuizen zijn er nooit mee te maken hebben gehad.
Het is pure discriminatie wat deze Nederlanders ten toon spreiden, er is geen overlast van een moskee en het is particulier betaald.
Vrijheid houd in dat ook Moslims vrij zijn om hun geloof te belijden en dat de bevolking dat maar moet accepteren. Wil men die vrijheid niet hebben dan moet men maar in een land gaan wonen waar vrijheid ondergeschikt is aan het collectief belang. Wat dat betreft gaan wij in Nederland ver die kant op.
België heeft dan ook, net als Noord-Brabant en Limburg, een schitterende katholieke volkstraditie. Ook al worden die kerken niet meer gebruikt, het blijven onschatbare kroonstukken van ons cultureel erfgoed.quote:Op zondag 2 juni 2013 02:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Hier in mijn dorp VIER kerken voor 8000 inwoners![]()
Die van ons zitten ook echt vol op de zondagen.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:45 schreef Barbusse het volgende:
[..]
534 op 400.000 hier, Bijna 1 per vierkante kilometer
Boehoehoehoe, discriminazie, paria, apartheid............ boehoehoehoe, hij heeft wat tegen bukschuren, ergo, hij heeft het gore lef om het te zeggen. Tjongejonge.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:34 schreef Wespensteek het volgende:
Die domme eikel van een Wilders heeft nog steeds niet aangegeven hoe hij dit wil realiseren. Als hij moslims wil discrimineren dan moet hij vele verdragen opzeggen en Nederland een paria maken gelijk aan het apartheidsregiem in Zuid-Afrika, met alle gevolgen van dien.
Laat Wilders eens een volledig plan maken hoe hij zijn punten will realiseren zodat de gevolgen duidelijk zijn en dan vragen of men het er mee eens is.
Hij heeft juist het gore lef niet om het te zeggen. Het wordt tijd dat hij het wel gaat zeggen. Als hij namelijk niet wil discrimineren op geloof moet hij al bijna het bouwen van kerken etc. ook onmogelijk maken, maar zelfs dat lijkt mij lastig.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Boehoehoehoe, discriminazie, paria, apartheid............ boehoehoehoe, hij heeft wat tegen bukschuren, ergo, hij heeft het gore lef om het te zeggen. Tjongejonge.
...........
Hij zegt het juist en het past niet in je straatje, dan maar janken voordat ze geslagen worden zoals de meeste moslimsquote:Op zondag 2 juni 2013 17:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hij heeft juist het gore lef niet om het te zeggen. Het wordt tijd dat hij het wel gaat zeggen. Als hij namelijk niet wil discrimineren op geloof moet hij al bijna het bouwen van kerken etc. ook onmogelijk maken, maar zelfs dat lijkt mij lastig.
Wilders kan dus veel roepen en veel laten onderzoeken maar ik wil weten hoe hij dat wil realiseren en welke gevolgen dat heeft. Daarover zwijgt hij.
Laat dat lekker aan de 'geloosmarkt' over.quote:Op zondag 2 juni 2013 10:23 schreef sig000 het volgende:
[..]
Prima toch? Dan hoeven er geen nieuwe gebouwd te worden die net als winkel en kantoorpanden ook nutteloos leeg komen staan in de toekomst.
Is "geloos" te koop op de markt?quote:Op zondag 2 juni 2013 17:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Laat dat lekker aan de 'geloosmarkt' over.
Ja hoor als je kritiek hebt op Wilders ben je meteen een moslim. Jij bent gewoon te dom om te beseffen dat je aan een politicus die alleen maar roept maar geen oplossing aandraagt niets hebt. Ik ben atheïst en heb niets met geloven. Als het Wilders zou lukken de idioterie van de religie te beperken zal ik hem juist steunen maar dat doet hij niet. Pas als Wilders komt met een oplossing die niet erger is dan de kwaal dan krijgt hij mijn steun.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Hij zegt het juist en het past niet in je straatje, dan maar janken voordat ze geslagen worden zoals de meeste moslims
Joh, doe iets nuttigs voor jezelf zoals prevelen voor je onzichtbare godje of ga in de regering en voor de rest is wat jij wil weten totaal irrelevant voor de wereld.
Jaja, iedereen is dom behalve jij als dom-roeper.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja hoor als je kritiek hebt op Wilders ben je meteen een moslim. Jij bent gewoon te dom om te beseffen dat je aan een politicus die alleen maar roept maar geen oplossing aandraagt niets hebt. Ik ben atheïst en heb niets met geloven. Als het Wilders zou lukken de idioterie van de religie te beperken zal ik hem juist steunen maar dat doet hij niet. Pas als Wilders komt met een oplossing die niet erger is dan de kwaal dan krijgt hij mijn steun.
Als jij domme reacties schrijft kom je dom over, jouw tekst "zoals prevelen voor je onzichtbare godje " was tamelijk dom want nergens bleek uit dat ik gelovig zou zijn. Ik schreef ook niet dat iedereen dom is.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Jaja, iedereen is dom behalve jij als dom-roeper.
Jij als super intelligente zou toch moeten weten wat er komt kijken bij wetswijzigingen in de grondwet. En als wonderboy had je ook al lang een politieke partij opgericht die minstens 75% van de stemmen had.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als jij domme reacties schrijft kom je dom over, jouw tekst "zoals prevelen voor je onzichtbare godje " was tamelijk dom want nergens bleek uit dat ik gelovig zou zijn. Ik schreef ook niet dat iedereen dom is.
Wilders heeft niet alleen te maken met onze grondwet maar ook met internationale verdragen als EVRM waarin de vrijheid van godsdienst en het verbod op discriminatie is vastgelegd. Ik scheld en tier daar ook helemaal niet over maar constateer een feitelijke situatie, die jou blijkbaar niet erg bevalt maar dat vind ik dus jammer. Wilders vind ik inderdaad een eikel omdat die zijn oprispingen om de zoveel tijd weer eens in het nieuws brengt maar bijna 10 jaar na het beginnen van zijn eigen partij heeft hij nog steeds geen enkele oplossing aangedragen die werkbaar is en waarmee de islam in Nederland daadwerkelijk aangepakt kan worden.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Jij als super intelligente zou toch moeten weten wat er komt kijken bij wetswijzigingen in de grondwet. En als wonderboy had je ook al lang een politieke partij opgericht die minstens 75% van de stemmen had.
Nee, i.m.o. ben jij de echte dommerik, je bent aan het schelden en tieren over discriminatie, wetten opzeggen, apartheid, domme eikel en anderen voor dom uit te maken terwijl je eigenlijk zelf te stom bent om alleen te poepen.
Ga nu maar buiten spelen of bij je moeder janken.
Die wet blijft maar overeind zolang niemand plannen heeft om een minaret te bouwen. De minaret in Langenthal is op basis van de lokale bouwvoorschriften afgekeurd, een klacht tegen het algemene verbod bij het Europees hof voor de mensenrechten is afgewezen omdat de betrokkenen niet van plan waren een minaret te bouwen. Bovendien moet een klacht eerst door een Zwitserse rechtbank behandeld worden. Het lijkt waarschijnlijk dat de Zwitserse rechtbank in zo'n geval zou oordelen dat het verbod in strijd met andere federale wetgeving en internationale wetten is.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:36 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Jammer genoeg hebben wij geen echte democratie, in tegenstelling tot Zwitserland, waar na een referendum de bouw van minaretten verboden werd.
Dr.Nikita is na deze post weer een tijdje onzichtbaar om zich vervolgens weer te mengen in de discussie als deze post is "vergeten".quote:Op zondag 2 juni 2013 18:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wilders heeft niet alleen te maken met onze grondwet maar ook met internationale verdragen als EVRM waarin de vrijheid van godsdienst en het verbod op discriminatie is vastgelegd. Ik scheld en tier daar ook helemaal niet over maar constateer een feitelijke situatie, die jou blijkbaar niet erg bevalt maar dat vind ik dus jammer. Wilders vind ik inderdaad een eikel omdat die zijn oprispingen om de zoveel tijd weer eens in het nieuws brengt maar bijna 10 jaar na het beginnen van zijn eigen partij heeft hij nog steeds geen enkele oplossing aangedragen die werkbaar is en waarmee de islam in Nederland daadwerkelijk aangepakt kan worden.
Nee hoor achterneefje van Stalin, ben er nog steeds maar op voorhand discriminatieroepers en tot twee maal voor dom uitgemaakt te worden door wespensteek is hij in mijn ogen dat schreeuwerige pubertje geen tijd meer waard. Hij maakt zijn moeder maar voor dom uit, ik heb niet met hem geknikkerd. Hilarisch is dat hij mensenrechten erbij sleept en net alsof vrijheid van religie onbeperkt is. Bouw van een moskee heeft geen reet met religievrijheid te maken maar meer met bouwvergunningen.quote:Op zondag 2 juni 2013 19:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Dr.Nikita is na deze post weer een tijdje onzichtbaar om zich vervolgens weer te mengen in de discussie als deze post is "vergeten".
Dan had je er misschien nog iets van opgestokenquote:Op maandag 3 juni 2013 06:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nee hoor achterneefje van Stalin, ben er nog steeds maar op voorhand discriminatieroepers en tot twee maal voor dom uitgemaakt te worden door wespensteek is hij in mijn ogen dat schreeuwerige pubertje geen tijd meer waard. Hij maakt zijn moeder maar voor dom uit, ik heb niet met hem geknikkerd. Hilarisch is dat hij mensenrechten erbij sleept en net alsof vrijheid van religie onbeperkt is. Bouw van een moskee heeft geen reet met religievrijheid te maken maar meer met bouwvergunningen.
Trouwens, hoe was het bij de UWV om weer eens om steun te bedelen ouwe communist?
Helemaal niks? Dus ook wanneer je in de wet wilt opnemen dat religie A wel bouwvergunningen voor gebedshuizen krijgt en religie B niet?quote:Op maandag 3 juni 2013 06:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
Bouw van een moskee heeft geen reet met religievrijheid te maken maar meer met bouwvergunningen.
Dan was ik ook net zo geestelijk armoedig zoals moslims en hij.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan had je er misschien nog iets van opgestoken![]()
sorry kon het niet laten
Het schijnt vooral voor moslims nogal moeilijk te begrijpen zijn als iemand alleen maar zegt "stop bouw moskeeen". Meteen schuimbekken de extremisten.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:46 schreef Peunage het volgende:
[..]
Helemaal niks? Dus ook wanneer je in de wet wilt opnemen dat religie A wel bouwvergunningen voor gebedshuizen krijgt en religie B niet?
Want dat klinkt heel erg als iets wat onder religievrijheid valt.
Dat er 1 bij je in de straat is gefeliciteerd ermee.Fijn voor je. Maar er zijn een hoop mensen die geen gebedshuis in hun straat willen wat niets met angst te maken heeft, dat is het geijkte geestelijke armoede antwoord. Ja knul, als jij er geen last van hebt dan mag een ander ook geen last hebben. Uitermate egoistisch.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:42 schreef Hexagon het volgende:
Die angst voor moskeeen![]()
Er zit er een bij mij in de straat. Nooit last van.
Laat ieder zijn eigen sprookjesgebouw neerzetten
Het heeft juist alles met angst te maken. Er zijn namelijk geen rationele argumenten om je aan dat gebouw te kunnen storen.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dat er 1 bij je in de straat is gefeliciteerd ermee.Fijn voor je. Maar er zijn een hoop mensen die geen gebedshuis in hun straat willen wat niets met angst te maken heeft, dat is het geijkte geestelijke armoede antwoord. Ja knul, als jij er geen last van hebt dan mag een ander ook geen last hebben. Uitermate egoistisch.
Leer ermee leven dat 7 miljard mensen 7 miljard andere opvattingen hebben
Het punt is gewoon dat Moslims op dit moment niet een al te goed beeld hebben in West Europa en dus ook Nederland.quote:Op zondag 2 juni 2013 05:51 schreef PKRChamp het volgende:
Onzin, heeft geet reet met angst voor een moskee te maken, hoogstens is men bang voor overlast en waardevermindering van onroerend goed.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het heeft juist alles met angst te maken. Er zijn namelijk geen rationele argumenten om je aan dat gebouw te kunnen storen.
Bovendien is hier nog nooit een boze buurman geweest met de vraag of ik even wilde tekenen tegen de moskee of iets dergelijks. Het is doorgaans angst van mensen die nog nooit een moskee van dichtbij hebben gezien.
Eerlijk gezegd heb ik politici, van welk allooi dan ook, nog nooit kunnen betrappen op het bieden van een oplossing, anders dan er subsidies, commissies en meer bureaucratie tegenaan te gooien...quote:Op zondag 2 juni 2013 17:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jij bent gewoon te dom om te beseffen dat je aan een politicus die alleen maar roept maar geen oplossing aandraagt niets hebt.
[..]
Tja welke overlast vraag ik me dan af. Het voetbalstadion hier vlakbij zorgt voor meer "overlast". Maar daar lijkt ook niemand zich hier druk om te maken.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Onzin, heeft geet reet met angst voor een moskee te maken, hoogstens is men bang voor overlast en waardevermindering van onroerend goed.
Tja, pijn ervaren mensen ook verschillend, sommigen vallen al flauw van een griepprikje.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja welke overlast vraag ik me dan af. Het voetbalstadion hier vlakbij zorgt voor meer "overlast". Maar daar lijkt ook niemand zich hier druk om te maken.
Dan had je er (in jouw geval) geestelijk stukken beter voor gestaan dan nu het geval is.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dan was ik ook net zo geestelijk armoedig zoals moslims en hij.
Kon het ook niet laten.
Maargoed, alles waar iemand heel misschien aanstoot aan kunnen nemen maar verbieden dan?quote:Op maandag 3 juni 2013 09:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Tja, pijn ervaren mensen ook verschillend, sommigen vallen al flauw van een griepprikje.
Doet zoveel kennis nou niet pijn?quote:Op maandag 3 juni 2013 09:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan had je er (in jouw geval) geestelijk stukken beter voor gestaan dan nu het geval is.
Niemand heeft het over verbieden.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maargoed, alles waar iemand heel misschien aanstoot aan kunnen nemen maar verbieden dan?
Die hier heeft een behoorlijk parkeerterrein.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:26 schreef arjan1212 het volgende:
welke overlast.. parkeerproblemen bv
bouwplannen moskee hier al een keer afgewezen omdat ze maar 6 parkeerplaatsen erbij hadden
zo is het leven nu eenmaal.quote:
Ervaring in familiekring, ervaring beroepsmatig en realisme dat onzichtbare entiteiten niet bestaan.. Vieze woorden voor sommigen.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
zo is het leven nu eenmaal.
Maar ik verbaas me er wel altijd over als ik jouw stukken lees. Waar komt al die aversie vandaan?
Heb je problemen gehad met moskeegangers?quote:Op maandag 3 juni 2013 09:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ervaring in familiekring, ervaring beroepsmatig en realisme dat onzichtbare entiteiten niet bestaan.. Vieze woorden voor sommigen.
Moet dat dan om een mening te kunnen vormen op basis van andere ervaringen?quote:Op maandag 3 juni 2013 09:38 schreef Chadi het volgende:
[..]
Heb je problemen gehad met moskeegangers?
Jij geeft aan dat je ervaringen hebt gehad die niet zo prettig waren en dat je op basis daarvan je mening vormde.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Moet dat dan om een mening te kunnen vormen op basis van andere ervaringen?
Ik heb ook geen ervaring met moordenaars maar toch heb ik een niet al te fijne mening over hen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |