Ik denk dat je een nieuwe fiets voor Marmot wel kunt vergeten, je moet ook nog goed de tijd nemen om eraan te wennen enzo.quote:Op maandag 27 mei 2013 16:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zeker, maar hoe langer ik wacht hoe minder kans dat het allemaal voor de marmot in elkaar zit.
Maakt niet uit hoor, als ik m niet op tijd af krijg rij ik op de TCR. Die's ook licht zat, 7,4 kg met de klimwieltjes erin.
Op de Lorini? t wordt zo wel écht een kermisbak hoor.... Ik vind eigenlijk dat je groenzwart moet reserveren voor je concorde. Als je die bandjes er toch op doet, dan moet je lorini ook een groen lintje.
Gewoon die witzwarte fortezza's toch.
Ik fiets ook met m'n gouden bling ketting
Haha, past dit verhaal wel op je site?quote:Op maandag 27 mei 2013 18:09 schreef Tommeke het volgende:
Jemig Patroon, jij neemt dat indekken wel heel serieus
thanks for sharingquote:Op maandag 27 mei 2013 20:04 schreef Patroon het volgende:
Uurtje in vriendin gezeten..Ging beter dan verwacht.
Dry needlingquote:Op maandag 27 mei 2013 17:55 schreef Patroon het volgende:
Vanochtend bij fysio geweest. Peesontstekingen. Met dry needling de spanning van de spier gehaald. Voelt nu al beter. Hij heeft goede hoop en ervaring met top/prof wielrenners. Hij ziet dit vaker bij jongens die naar wedstrijden toeleven, soms wordt net ff de grens van belasting en belastbaarheid overschreden. Die grens opzoeken is nodig om beter te worden. Zo ff uurtje licht trappen. Vrijdag weer naar de fysio.
Weet je wat lekker is!!! Regen!!! Dan vliegen die pokkemuggen tenminste niet!!!quote:Op maandag 27 mei 2013 21:21 schreef muzas het volgende:
Ja, eten was er genoeg onderweg. Zat ook helemaal onder.
Fijne dag gehad?quote:Op maandag 27 mei 2013 22:35 schreef the_critic het volgende:
@ grip.. inderdaad zeg, precies wat ik dacht.. Wat een stelletje zure zure hollanders hier zeg. Werkelijk altijd wel iets te zeiken. Is het niet de kou of de regen, dan zeuren over vliegjes.. ppffffff
Nee, ik heb het wachtwoord ook niet meerquote:Op maandag 27 mei 2013 18:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha, past dit verhaal wel op je site?
Ik heb het me al vaker afgevraagd, maar wat voor fijne baan heb jij dat je hele doordeweekse dagen op de fiets kunt zitten? Ik zie heel regelmatig zulke ritten op strava voorbij komenquote:Op maandag 27 mei 2013 20:40 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Vandaag lekker rondje door de duinen gemaakt, top 10-plekje op de Klimweg bemachtigd en na 150km weinig last van de benen. Onderweg vaak in de zon liggen braden, heb dat gemist zeg!
heerlijk.. genoten van het zonnetje, van feit dat ik eens zonder jas naar mijn werk kon fietsen, dat ik buiten op het gras kon zitten. jij?quote:
Weekje vrij, rondje gefietst... Voor het eerst in kort kort dit jaar.. Smaakte naar meer. Prima dagje gehad dus iddquote:Op dinsdag 28 mei 2013 07:08 schreef the_critic het volgende:
[..]
heerlijk.. genoten van het zonnetje, van feit dat ik eens zonder jas naar mijn werk kon fietsen, dat ik buiten op het gras kon zitten. jij?
Voor Alp du zes, of voor vakantie?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:28 schreef cafca het volgende:
Weinig meer fietsen deze week, nog 2 rustige D1 ritjes. Zondag vertrekken naar Bourg d'Oisans. Zin in!
Ik ben ook super verkouden niet normaal. Nooit in deze tijd van het jaar.quote:Op maandag 27 mei 2013 23:12 schreef MarcoD het volgende:
http://app.strava.com/activities/56658105
Groepsritje, ben echt super verkouden maar verder ging het wel lekker.
Ik ben freelancer die sinds z'n afstuderen al last heeft van de crisis. Leuk dat ik kan fietsen wanneer ik wil, maar ik zou toch best met je willen ruilen dus (en jij niet met mij gok ikquote:Op dinsdag 28 mei 2013 00:16 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb het me al vaker afgevraagd, maar wat voor fijne baan heb jij dat je hele doordeweekse dagen op de fiets kunt zitten? Ik zie heel regelmatig zulke ritten op strava voorbij komen
Aha. Nou, weet je wat van heftrucks? En waarin moet ik dan gaan freelancen?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:22 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Ik ben freelancer die sinds z'n afstuderen al last heeft van de crisis. Leuk dat ik kan fietsen wanneer ik wil, maar ik zou toch best met je willen ruilen dus (en jij niet met mij gok ik)
Je hebt in Nederland het wettelijke recht om in deeltijd te gaan werkenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Aha. Nou, weet je wat van heftrucks? En waarin moet ik dan gaan freelancen?
Tja, lastige keuzes altijd. Ik zou denk ik best bereid zijn om een euro of 400 aan salaris in te leveren voor 1 hele dag vrij in de week. Altijd moeilijk: of je hebt een goeie baan maar geen tijd om je geld op te maken of alle tijd van de wereld maar geen cent te makken.
En als de zon buiten schijnt kan ik niet zomaar er tussenuit knijpen om een stukje te gaan fietsen, want de collega's die van mij afhankelijk zijn werken toch ook allemaal tussen half 9 en 5....
Behalve Oksel. Die werkt maar 1 dag in de week en sleept op die ene dag mijn maandsalaris binnen, ligt de rest van de tijd met een rosétje te chillen op zn nieuwe tuinset, maakt af en toe eens een succesvol wipje en fietst zichzelf in 2 uur helemaal t snot voor de ogen in D3. Wat een leven
Ben dan toch ergens bang dat ik het geld ga missen, en dan niet meer zomaar spontaan een nieuw setje wielen kan kopen zonder ervoor te hoeven sparenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:11 schreef dop het volgende:
[..]
Je hebt in Nederland het wettelijke recht om in deeltijd te gaan werken
google eens op "Wet aanpassing arbeidsduur".
hier moet elke werkgever met meer dan 10 werknemers in loondienst gewoon aan meewerken.
ik zeg doen.
Klopt. Al kan ik er lang niet van rondkomen hoor je me ook niet (vaakquote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tja, lastige keuzes altijd. Ik zou denk ik best bereid zijn om een euro of 400 aan salaris in te leveren voor 1 hele dag vrij in de week. Altijd moeilijk: of je hebt een goeie baan maar geen tijd om je geld op te maken of alle tijd van de wereld maar geen cent te makken.
En als de zon buiten schijnt kan ik niet zomaar er tussenuit knijpen om een stukje te gaan fietsen, want de collega's die van mij afhankelijk zijn werken toch ook allemaal tussen half 9 en 5....
Behalve Oksel. Die werkt maar 1 dag in de week en sleept op die ene dag mijn maandsalaris binnen, ligt de rest van de tijd met een rosétje te chillen op zn nieuwe tuinset, maakt af en toe eens een succesvol wipje en fietst zichzelf in 2 uur helemaal t snot voor de ogen in D3. Wat een leven
Waarom verschuil je je als ondernemer achter de crisis? Beetje ondernemer ziet nog voldoende kansen volgens mij, hehe. De crisis scheidt het kaf van het koren. Wat voor bedrijf heb je eigenlijk?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:09 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Klopt. Al kan ik er lang niet van rondkomen hoor je me ook niet (vaak) klagen. Op eigen benen staan komt over een paar jaar wel als de arbeidsmarkt weer aantrekt en ik eindelijk in aanmerking kom voor een woning (de wachtlijsten hier zijn 10 a 12 jaar).
Ik kan nu alles doen waar ik zin in heb en m'n portfolio/cv op m'n gemak uitbreiden. Heb tot een jaar geleden altijd een simpel baantje gehad waar ik veel gespaard heb. Ben buiten het fietsen ook totaal niet materialistisch ingesteld dus komt allemaal wel goed.
freelance is niet hetzelfde als ondernemen... Mijn zus zit ongeveer in dezelfde branche, ook freelance, en die heeft het ook niet makkelijk qua werk.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom verschuil je je als ondernemer achter de crisis? Beetje ondernemer ziet nog voldoende kansen volgens mij, hehe. De crisis scheidt het kaf van het koren. Wat voor bedrijf heb je eigenlijk?
Veel mensen die nu thuis zitten hoor, ook kleine zelfstandigen. wat dacht je van de bouwsector, die ligt echt op zn gat.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom verschuil je je als ondernemer achter de crisis? Beetje ondernemer ziet nog voldoende kansen volgens mij, hehe. De crisis scheidt het kaf van het koren. Wat voor bedrijf heb je eigenlijk?
Ik verschuil me nergens achter, maar de gemiddelde ondernemer/werknemer kan weinig aan de crisis doen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je iets aan de crisis kunt doen,maar ondernemers die teveel toeleggen op de crisis maken zichzelf creatief invalide. Crisis biedt ook weer kansen doordat anderen omvallen en omdat mensen hun geld op een andere manier besteden bijvoorbeeld. Wil je niet aanvallen hoor..quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:00 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Ik verschuil me nergens achter, maar de gemiddelde ondernemer/werknemer kan weinig aan de crisis doen.
Ach jezus, daar heb je er weer een. Sorry, maar van dat soort rooie opmerkingen wordt ik echt schijtziek. En dan zeker nog wel even 100% voor de kinderopvang willen blijven incasseren, en geen korting op je pensioen en AOW? Nog meer wensen eisen?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:11 schreef dop het volgende:
[..]
Je hebt in Nederland het wettelijke recht om in deeltijd te gaan werken
google eens op "Wet aanpassing arbeidsduur".
hier moet elke werkgever met meer dan 10 werknemers in loondienst gewoon aan meewerken.
ik zeg doen.
Moet je wel ff goed lezen Buzz. Ze willen hun werktijden verschuiven naar bijvoorbeeld ochtend/avond ipv ochtend-middag, uren blijven gelijk.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ach jezus, daar heb je er weer een. Sorry, maar van dat soort rooie opmerkingen wordt ik echt schijtziek. En dan zeker nog wel even 100% voor de kinderopvang willen blijven incasseren, en geen korting op je pensioen en AOW? Nog meer wensen eisen?
Ze zouden al die lui die zo nodig minder dan 40 uur in de week willen werken ook eens naar rato op alle voorzieningen moeten korten. Eens kijken hoeveel er dan nog overblijven.
Niet fiets gerelateerd, maar deze eruptie moest er even uit........
Nee Troon, Dop heeft het over deeltijd..........en dat zijn bij mij nog altijd minder uren dan de vastgestelde norm uren in de organisatie waarin je werkt. Schuiven doe ik ook wel eens op een dag dat ik thuis werk en denk van mwah, mooi weer, om 1 uur maar ff omkleden en trappen. de rest van de uren maak ik dan 's avonds wel of een andere keer.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Moet je wel ff goed lezen Buzz. Ze willen hun werktijden verschuiven naar bijvoorbeeld ochtend/avond ipv ochtend-middag, uren blijven gelijk.
Nou hup weer ff normaal doen, leuke dag gehad?
Oke, ik weet dat Grip bedoelt om zijn werktijden te verschuiven, bepaalde werkzaamheden kunnen prima avonds gedaan worden.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee Troon, Dop heeft het over deeltijd..........en dat zijn bij mij nog altijd minder uren dan de vastgestelde norm uren in de organisatie waarin je werkt. Schuiven doe ik ook wel eens op een dag dat ik thuis werk en denk van mwah, mooi weer, om 1 uur maar ff omkleden en trappen. de rest van de uren maak ik dan 's avonds wel of een andere keer.
Ja, dag was OK. beetje heel laat in hotel in Boekarest aangekomen gisteren, maar mooi weer hier en zo direkt weer verplicht uit eten. Maar ik klaag niet hoor.
ik pees het net als buzz en ben het met de eruptie eens.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke, ik weet dat Grip bedoelt om zijn werktijden te verschuiven, bepaalde werkzaamheden kunnen prima avonds gedaan worden.
Eetsmakelijk!
quote:
Links lullen, rechts vullen!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ach jezus, daar heb je er weer een. Sorry, maar van dat soort rooie opmerkingen wordt ik echt schijtziek. En dan zeker nog wel even 100% voor de kinderopvang willen blijven incasseren, en geen korting op je pensioen en AOW? Nog meer wensen eisen?
Ze zouden al die lui die zo nodig minder dan 40 uur in de week willen werken ook eens naar rato op alle voorzieningen moeten korten. Eens kijken hoeveel er dan nog overblijven.
Erg vervelend dat je opeens een stuk minder diep kan gaan omdat alles verstopt zit.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:00 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik ben ook super verkouden niet normaal. Nooit in deze tijd van het jaar.
wat een gelulquote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik rijd niet veel minder als ik verkouden ben, moet dan wel oppassen niet erger te veroorzakenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:19 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Erg vervelend dat je opeens een stuk minder diep kan gaan omdat alles verstopt zit.
Maar merk alweer verbetering, dus zal wel niet meer lang duren voordat het er weer uit is.
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik rij ook wel goed maar merk wel dat ik een stuk minder zuurstof binnenkrijg, hartslag krijg ik dan ook niet heel hoog omdat ik al veel eerder loop te hijgen spieren willen wel..quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik rijd niet veel minder als ik verkouden ben, moet dan wel oppassen niet erger te veroorzaken
Moet ik ook nog doen.. Fiets is er wel klaar voor, nieuwe wielen en misschien nog laatste poetsbeurtje.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:23 schreef kaasplankje het volgende:
Potdoeme dit weekend even mijn kampeer uitrusting voor de drie tieten bij elkaar zoeken Woei!
+ Beentjes scheren. Even het flesje olie onder je neus puffen voor moraal. Als je dan ook nog ff gaat schijten heb je precies de kleedkamer geur voor een koersquote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:28 schreef kaasplankje het volgende:
En mijn klimwielen uitproberen, en mijn Miche supertype cassette monteren, en mijn gouden ketting![]()
met nieuwe banden ook
vroeg maffen en goed etenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:29 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik rij ook wel goed maar merk wel dat ik een stuk minder zuurstof binnenkrijg, hartslag krijg ik dan ook niet heel hoog omdat ik al veel eerder loop te hijgen spieren willen wel..
[..]
Moet ik ook nog doen.. Fiets is er wel klaar voor, nieuwe wielen en misschien nog laatste poetsbeurtje.
pics of niet geburtquote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:31 schreef Oksel het volgende:
http://app.strava.com/activities/56813175
Was een of andere wedstrijdchick mee. 1m80. Superslank. Superbruin. Volledig in 't wit, maar dan ook ALLES wit. Lekker luchtje op. Make-up op. En dan aan 't eind van de Holterberg onze hele snelle groep aan stront sprinten..
Nu al poetsen? Jongens het is nog dik 1,5 week... gelukkig maar voor mijn peesquote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:29 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik rij ook wel goed maar merk wel dat ik een stuk minder zuurstof binnenkrijg, hartslag krijg ik dan ook niet heel hoog omdat ik al veel eerder loop te hijgen spieren willen wel..
[..]
Moet ik ook nog doen.. Fiets is er wel klaar voor, nieuwe wielen en misschien nog laatste poetsbeurtje.
Ik had geen eens iets mee om me mee te wassenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:34 schreef kaasplankje het volgende:
lul niet patroon met de Grippermeet rook jij ook naar frisse timotei
Die max van 242 vind ik verbazingwekkender... dan is 170 D1quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:42 schreef Patroon het volgende:
Oksel krijgt klop van een vrouw
Edit: gemiddelde hartslag 170![]()
Ja baas!quote:
Poetsen doe ik volgende week, doelde meer op kampeerspul bij elkaar schrapen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nu al poetsen? Jongens het is nog dik 1,5 week... gelukkig maar voor mijn pees
Ja, vreemd. Max is 186 ofzo.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:11 schreef muzas het volgende:
[..]
Die max van 242 vind ik verbazingwekkender... dan is 170 D1
Zie zo wel dat zij wel hard kan. Niks om voor te schamen okkiequote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:00 schreef Oksel het volgende:
En ik niet alleen..En het was na de Touristenweg, met paar leuke klimmen.. dus daar moet ik al diep in 't rood gaan om bij te blijven.
Kijk maar uit, voor je het weet heet je hier Petalo, maar spiegeltjes en kraaltjes passen ook wel een beetje bij je avatar. En ik had het niet beter kunnen verwoorden als Gripper:quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:28 schreef kaasplankje het volgende:
En mijn klimwielen uitproberen, en mijn Miche supertype cassette monteren, en mijn gouden ketting![]()
met nieuwe banden ook
Maar je bent wel een mooiboy met je lekkere parfummetje en je strakke bloesjesquote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik had geen eens iets mee om me mee te wassen
Wel gelezen maar toch maar geen inhoudelijke reaktie omdat het niet strookt met het doel van dit forum.quote:
Ach, met alleen maar lullen over fietsen zijn we snel klaar toch. Altijd diezelfde duffe rondjes over de heuvelrug, cyclootje hier cyclootje daar, beetje op je max knallen met de club zonder enig nuttig trainingseffect...quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wel gelezen maar toch maar geen inhoudelijke reaktie omdat het niet strookt met het doel van dit forum.
Maar moest wel even glimlachen om de geheel verkeerde beoordeling
Nee is pees die vanaf voet over de scheen loopt. Gelukkig niet een pees die maximaal belast wordt met fietsen, maar juist wel met lopen. Pas wanneer je aan je pedalen trekt (klimmen) voel je hem. Ach 1,5 weken is nog ver. Ga uit van advies van fysio, als hij zegt niet gaan, dan ga ik ook niet, dat is het mij niet waard. Hoe vervelend en jammer ik het ook zou vinden.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:36 schreef eentwee het volgende:
HalloDolomieten
![]()
![]()
Patroon, achillespees? Zit je niet te hoog?
Deze ziet er leuk uit voor zaterdag: http://www.rsv-euskirchen.de/index.php?id=61
Ik ben onbewust bekwaam blijkbaarquote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Maar je bent wel een mooiboy met je lekkere parfummetje en je strakke bloesjes
Ik probeer het tegenwoordig echt allemaal in 40 uur te persen, want anders wordt je een slaaf van je werk. Daarnaast nog wel de nodige reisuren ja. En in het weekend werk ik nooit. Waar ik zelf het grootste probleem mee heb, vandaar de frustratie, is dat ik heel veel conference calls plan met Azie en Amerika tegelijkertijd, en als er dan ook nog Fransen zijn die 35 uur werken of Duitsers met Gleitzeit en die op vrijdagmiddag vanaf 1 uur steevast Feierabend hebben, komt het me wel eens verrot slecht uit. Maar 4 x 9 en 5% oid inleveren, dat wil ik over een jaar of 5 ook wel. Dan heb ik er 30 jaar opzitten en wil ik de volgende 12 ofzo ook nog iedere dag fluitend naar mijn werk gaan. En inderdaad is het een VVD mentaliteit. Dat werd ons thuis met de paplepel ingegoten (gelukkig maar)quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:25 schreef Gripper het volgende:
Oksel: Van internet geplukt of niet, t is een chick!!
Buzz: typische VVD mentaliteit om alles onder de 40 uur per week ( in jouw geval misschien zelfs alles onder de 60 uur?) als "deeltijd" te beschouwen, alsof het iets minderwaardigs is.
In deze tijd is ook 32 uur werken in mijn ogen nog een behoorlijk volledige baan, de hoeveelheid werk die veel mensen die 4 dagen willen werken op hun bordje krijgen is ook vaak aardig gelijk aan de 40 uur in de week collega's. ik hoef inderdaad geen deeltijd te werken, maar als ik bij een volgende baan 4x9 kan doen voor een leuk salaris, en me daardoor de komende 10 jaar kan richten op nóg meer fietsen... Dan zou ik wel gek zijn om de topjaren die ik tot m'n 40e nog voor me heb niet te benutten toch? Ook zoals jij zegt s middags eens de boel de boel te kunnen laten en dat s avond weer inhalen lijkt me erg relaxed, maar is om een of andere reden bij ons not done.
Terwijl het prima zou kunnen, ik werk in een verkooporganisatie en ook onze vertegenwoordigers zitten s avonds nog vaak hun bezoeken uit te werken.
Kaas: heb je alles compleet qua kampeerspul of moet ik nog wat verzorgen? We pm'en wel even wie wat meeneemt ok?
Ik net m'n crankstel opnieuw gemonteerd. Zat een raar klein kraakje in maar geen speling. Vreemd verhaal. Kunnen ook mn pedalen zijn. Klimwieltjes zijn al gecheckt, dus de fiets is er klaar voor.
Senkjoe, dat hoor ik graag!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ach, met alleen maar lullen over fietsen zijn we snel klaar toch. Altijd diezelfde duffe rondjes over de heuvelrug, cyclootje hier cyclootje daar, beetje op je max knallen met de club zonder enig nuttig trainingseffect...
Dit topic is onze slowchat, t is inderdaad net een café. Daar mag dus ook best wel eens een pittige discussie plaatsvinden.
Ga nou maar niet zitten stressen. Mewt jouw conditie rij je die 3 Ballonnen ook wel koud zonder de laatste 3 weken ene meter gefietst te hebben. Denk maar gewoon dat het een super super super compensatie is.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee is pees die vanaf voet over de scheen loopt. Gelukkig niet een pees die maximaal belast wordt met fietsen, maar juist wel met lopen. Pas wanneer je aan je pedalen trekt (klimmen) voel je hem. Ach 1,5 weken is nog ver. Ga uit van advies van fysio, als hij zegt niet gaan, dan ga ik ook niet, dat is het mij niet waard. Hoe vervelend en jammer ik het ook zou vinden.
Als ik trouwens niet ga fietsen, ga ik waarschijnlijk wel mee aanmoedigen. Maar zover zijn we nog niet.
zeker. Maar als het zonnetje eindelijk schijnt, ik voor de derde dag op rij geacht wordt langer te blijven en geen fiets thuis te hebben baal ik toch wel een beetje.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:48 schreef janatwork het volgende:
Maar jongens werken is toch ook gewoon leuk? Ik ga altijd met veel plezier naar mijn werk, tuurlijk is het heerlijk om over je werk te zeiken. Maar als ik zou moeten kiezen tussen mijn baan of mijn fiets gaat de fiets er direct uit.
#BAM, dat is wel een hele rake linkse directe.....Helemaal mee eens, al zou ik mijn fiets wel heel erg missen. En dat weet ik uit ervaring als ik weer eens zakelijk 2 weken aaneengesloten in verweggistan ben.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:48 schreef janatwork het volgende:
Maar jongens werken is toch ook gewoon leuk? Ik ga altijd met veel plezier naar mijn werk, tuurlijk is het heerlijk om over je werk te zeiken. Maar als ik zou moeten kiezen tussen mijn baan of mijn fiets gaat de fiets er direct uit.
Ben je vrijgezel Buzz? Zo nee, is dat wat te doen zoveel van huis? Of is dat juist een verademing?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
#BAM, dat is wel een hele rake linkse directe.....Helemaal mee eens, al zou ik mijn fiets wel heel erg missen. En dat weet ik uit ervaring als ik weer eens zakelijk 2 weken aaneengesloten in verweggistan ben.
Overigens is het hier, met nog steeds 25 graden buiten in Boekarest, pure porno wat er op straat rondloopt. Zelfs in de hotel bar ben je niet veilig.... ik ga maffen, alleen!
quote:
'T is haar echtquote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:25 schreef Gripper het volgende:
Oksel: Van internet geplukt of niet, t is een chick!!
tis al laat he?quote:
4e plaats, de grootste kutplek in de sportquote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:23 schreef Tommeke het volgende:
Ik had vanavond het districtskampioenschap tijdrijden. Van een vriend een dicht achterwiel en HED3 voorwiel geleend, dus m'n moraal was groot.
De eerste paar kilometers waren door het bos en ik reed steeds 43 zonder dat het echt moeite kostte. Op een strook wind tegen ging het tempo iets omlaag maar ik kon lekker doorfietsen.
De laatste 8 van de 15 km waren wind mee, m'n gemiddelde stond toen net iets boven de 41 dus m'n doel (43 gemiddeld) zat er wel in. Met 45 vloog ik de weg over. Tot er uit een oprit een of andere kutboer met een enorm landbouw apparaat de weg opdraaide en ik af moest remmen en uiteindelijk door de berm er langs moest.
Ik was zo kwaad dat ik de rest van het parcours als een dolle heb gereden. Uiteindelijk had ok 42.7 gemiddeld wat echt prima is. Ik zat alleen verdomme 20 seconden achter de 4e plek. 20 seconden die ik door die trekker wel verloren was denk ik.
Uiteindelijk wel tevreden over m'n benen maar niet over m'n tijdrit. Na de tijd ook nog de organisatie flink de waarheid verteld, want ik was niet de enige.
Herkenbaar. Een vriend van me heeft 2 jaar in Roemenië gewoond (cluj) en als ik daar was keek ik altijd m'n ogen uit. Wat een lekkere slettebekjes allemaal. Maar ja, dan worden die Roemeense dames 35, eerste kind, en voor je t weet is t ook zo'n tandeloos krom vrouwtje met hoofddoek. Daarom moet je fruit oom plukken als het rijp is!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Overigens is het hier, met nog steeds 25 graden buiten in Boekarest, pure porno wat er op straat rondloopt. Zelfs in de hotel bar ben je niet veilig.... ik ga maffen, alleen!
Tsjah, het is gewoon een officiële KNWU wedstrijd waar in een andere categorie bijvoorbeeld ene Sven Kramer meedeed. Vraag me af wat hij zou doenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:24 schreef Oksel het volgende:
Kutboeren ook. Wat doen die daar uberhaupt..!?
Oh.. wacht.
Hoe was het weer daar?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:36 schreef eentwee het volgende:
HalloDolomieten
![]()
![]()
Patroon, achillespees? Zit je niet te hoog?
Deze ziet er leuk uit voor zaterdag: http://www.rsv-euskirchen.de/index.php?id=61
Goed Jan mooi dat je die stap meteen al gemaakt hebt.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:12 schreef janatwork het volgende:
Vandaag mijn eerste koers bij de A's gereden, met een mannetje of 40 was het druk aan de start en meteen vanaf het begin ging het gas er goed op. Het eerste kwartier was vooral overleven, er word echt anders gereden bij de A's: de bochten worden sneller genomen, er word harder geaccelereerd na een bocht en renners houden het wiel voor hun veel beter dicht.
Na een half uur kwamen er steeds vaker gaten in het peloton en moest ik vaak gaatjes dicht peuren, dus toen maar wat meer naar voren gereden en rond de 10de plek gaan rijden. En als je dan toch voorin zit kan je net zo goed eens proberen mee te springenDit lukte voor geen meter en na een chasse patate van 1.5 rondje toch maar weer het peloton in gedoken.
Met nog 6 rondes te gaan schakelde ik verkeerd en kreeg in mijn ketting niet snel genoeg op het grote blad, ik verloor een plek of 15 en het weer naar voren rijden koste een bak energie. Tijdens de laatste rondes kreeg ik steeds meer moeite om het tempo te volgen tijdens de beklimming van de Bult, toen er in de laatste ronde ook nog een valpartij voor mijn neus was was ik de aansluiting kwijt.
Uiteindelijk 22ste geworden.
Wisselvallig. Paar dagen alleen maar regen, andere dagen droge periodes. Dinsdag het mooiste weer, toen zaten we ook wat lager, maar dankzij 5 lekke banden begonnen we te laat aan de plaatselijke HC (monte frascone) en kwamen we in onweer terecht. Boven de 2000m was het een graad of 4 en daar sneeuwde het dan soms lichtjes, maar vanaf vrijdag een stuk kouder zodat het al vanaf 1100m sneeuwde en we niet meer konden fietsen. Daarom werd die etappe in de giro ook afgelast. Tre Cime was ook flink koud, maar wel mooi om te zien. Wat een helden die profs die bij -3 in een sneeuwstorm omhoog kwamen (met korte broeken). Prachtig gebied en erg leuk om zelf eens wat cols op te rijden uit de Giro.quote:
Zeker, maar moet ik nog ff uitzoeken.quote:Op woensdag 29 mei 2013 07:52 schreef kaasplankje het volgende:
Leuk eentwee, heb je nog mooie foto's?
Jij bent 1 van die gasten die zevert over bidons die niet dezelfde kleur hebbenquote:Op woensdag 29 mei 2013 07:54 schreef kaasplankje het volgende:
Wielrenners moeten hun sport veredelen met een spraakmakend en verzorgd voorkomen, keiharde trainingslabeur en klinkende resultaten, en niet op internet gaan zeveren of de bidons wel in dezelfde kleur waren.
Uiteraard wel met geschoren benen en witte sokken.
Pezen? Nieuwe bijverdienste achter het station? Anyway, ik ben als fulltime werker ook best klaar met deeltijdend ik-moet-ruimte-hebben-voor-m'n-ziel gejammer. Als jij de hele dag wil fietsen, en daarom minder wil werken, dan rij je maar op een ouwe barrel, niet zeiken dat je dan geen mooie carbon wielen kan betalenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik pees het net als buzz en ben het met de eruptie eens.
Toch eens kijken, of ik niet wat in de near-sourcing kan gaan doen in de toekomst, regelmatig even een paar dagen Roemenie voor besprekingen met het lokale teamquote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:39 schreef Gripper het volgende:
Herkenbaar. Een vriend van me heeft 2 jaar in Roemenië gewoond (cluj) en als ik daar was keek ik altijd m'n ogen uit. Wat een lekkere slettebekjes allemaal.
Tijdrit Peizequote:Op woensdag 29 mei 2013 02:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Tsjah, het is gewoon een officiële KNWU wedstrijd waar in een andere categorie bijvoorbeeld ene Sven Kramer meedeed. Vraag me af wat hij zou doen
Anyway, 4e had ik niet erg gevonden en ben nu ook wel blij met m'n gemiddelde. Het ging gewoon prima.
Morgen weer een tijdritje. Nu van een schaatsclub.
Klopt. Ik ben volgens mij nog donateur bij die skaatsers dus zal ook ff kijken daar. Heb wel zware poten van gister, dus eerst ff losfietsen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:40 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Tijdrit Peize
Daar kan ik ook aan meedoen (als lid van de soort van zustervereniging). Echter begint dat wat vroeg voor mij en daarnaast moet ik trainen met mijn tri-matties... Dus ik denk dat ik deze oversla...
Ik wil eind deze zomer nog een keer een heuse fok-tijdrit-BBQ-meet organiseren, voor alle praatjesmakersquote:
Ja, lijkt me wel wat. Gewoon 10 km ofzo? Allemaal op gewone fiets zonder hoge velgen en opzetstuurtjes, snelpakken, snelle helmen ed.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik wil eind deze zomer nog een keer een heuse fok-tijdrit-BBQ-meet organiseren, voor alle praatjesmakers![]()
Moeten we wel goede afspraken maken over wat voor fietsen toegestaan zijn, want niet iedereen heeft de beschikking over ligstuur, tijdrithelm en dicht achterwiel.
En terechtquote:Op woensdag 29 mei 2013 11:54 schreef kaasplankje het volgende:
Ja dat waren mijn helden destijds Tommeke, en Pantani natuurlijk.
Die heeft een zwaar leven gehad, wel lekker frame is dat. Je moet die roestplekken dan wel ff met menie insmeren en een beetje roomwit erover. Heeft oogjes voor spatborden, ook handig.quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:11 schreef Tommeke het volgende:
Wat denken jullie, is dit leuk als projectje voor een mooie winterfiets?
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
Weet ik, maar als triatleet vind ik deze tijdrit natuurlijk veel te kortquote:Op woensdag 29 mei 2013 11:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt. Ik ben volgens mij nog donateur bij die skaatsers dus zal ook ff kijken daar. Heb wel zware poten van gister, dus eerst ff losfietsen.
Jammer. Zijn wel goede trainings!
Ja, ik dacht aan gewoon kaal schuren en dan opnieuw in de lak. Dattem weer mooi strak is.quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die heeft een zwaar leven gehad, wel lekker frame is dat. Je moet die roestplekken dan wel ff met menie insmeren en een beetje roomwit erover. Heeft oogjes voor spatborden, ook handig.
Oude serie Champion Mondial is dat, later kregen ze zo'n sierlijke letter op de bovenbuis.
Die oude lak moet je laten zitten dat is bazig. Alleen ff plekjes bijtippen met een kwastje.quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, ik dacht aan gewoon kaal schuren en dan opnieuw in de lak. Dattem weer mooi strak is.
Heb op een setje shifters, stuur en zadelpen en achterderailleur alles wel liggen om 'm op te bouwen.
Zou dan wel oude decals doen. Maar dat is idd ook mooi, dan zie je dat zo'n fiets geleefd is zeg maar. Wat voor groep zou jij monteren? Wil wel iets met STI's. Heb nog best veel Ultegra spul liggen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die oude lak moet je laten zitten dat is bazig. Alleen ff plekjes bijtippen met een kwastje.
Nooit schuren en spuiten, zonde zou dat zijn.
Het past wel, 9/10 speed in dat frame, ik zou gewoon lekker oude onderdelen erop schroeven wat je nog hebt liggen. Frames met die originele laklaag zie je niet zoveel meer, zo laten.quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:47 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zou dan wel oude decals doen. Maar dat is idd ook mooi, dan zie je dat zo'n fiets geleefd is zeg maar. Wat voor groep zou jij monteren? Wil wel iets met STI's. Heb nog best veel Ultegra spul liggen.
Heb een mooi verkeersluw rondje van 19.000 meter tussen Vreeswijk en Jaarsveld. 3 x rechtsaf (of linksaf) en je bent weer bij de start.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:44 schreef kanovinnie het volgende:
Godnondeju, een tijdrit?Over hoeveel honderd meter?
Cool, en dan voor iedere deelnemer een prijsjequote:Op woensdag 29 mei 2013 13:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Heb een mooi verkeersluw rondje van 19.000 meter tussen Vreeswijk en Jaarsveld. 3 x rechtsaf (of linksaf) en je bent weer bij de start.
http://goo.gl/maps/frTne
Kunnen moeilijk met een paar man de rest van het eventuele verkeer toegang ontzeggen zonder vergunning etc. Ook niet eerlijk als er net als bij Tommeke net een tractor/auto de weg opdraait of een paar bejaarden een vogeltje zien waar ze midden op het fietspad over gaan keuvelen (ken de omgeving daar niet maar noem maar iets).quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Heb een mooi verkeersluw rondje van 19.000 meter tussen Vreeswijk en Jaarsveld. 3 x rechtsaf (of linksaf) en je bent weer bij de start.
Gokje: jij stelt de filters in?quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat het woord pedometer door de firewall hier heen komt, wonderlijk...
Voor van die schunnige types zoals jij zal de firewall wat strakker staan afgesteld dan voor nette jongens zoals ik jaquote:Op woensdag 29 mei 2013 14:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat het woord pedometer door de firewall hier heen komt, wonderlijk...
Weer iemand die het serieus aanpakt, dat zal Dr. P.A. Troon vast goed doenquote:Op woensdag 29 mei 2013 14:15 schreef Reljem het volgende:
Heerrrlijk gefietst. Binnenkort ook maar eens aan de slag met mijn zones, ben van plan om mee te doen aan lange toerritten, moet ik toch wel wat voor gaan trainen denk ik. Iemand een handig siteje daarvoor? Behalve Patroon bellen.
Danku!quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Weer iemand die het serieus aanpakt, dat zal Dr. P.A. Troon vast goed doen![]()
www.doefiets.nl
Patroon heeft allang een dm gestuurd hoor..;)quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
www.doefiets.nl
Is het oude zitvlees.nlquote:Op woensdag 29 mei 2013 14:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
www.doefiets.nl
Andersom misschien?quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:10 schreef mincemeat het volgende:
Dit hoort toch niet?
[ afbeelding ]
Hij moet toch achterin ook vastgeklemd zitten?
haha das wel een epic fail jaquote:Op woensdag 29 mei 2013 16:10 schreef mincemeat het volgende:
Dit hoort toch niet?
Uit schaamte weggehaald.
Hij moet toch achterin ook vastgeklemd zitten?
met wie en hoeveel man was je?quote:Op woensdag 29 mei 2013 07:27 schreef eentwee het volgende:
[..]
Wisselvallig. Paar dagen alleen maar regen, andere dagen droge periodes. Dinsdag het mooiste weer, toen zaten we ook wat lager, maar dankzij 5 lekke banden begonnen we te laat aan de plaatselijke HC (monte frascone) en kwamen we in onweer terecht. Boven de 2000m was het een graad of 4 en daar sneeuwde het dan soms lichtjes, maar vanaf vrijdag een stuk kouder zodat het al vanaf 1100m sneeuwde en we niet meer konden fietsen. Daarom werd die etappe in de giro ook afgelast. Tre Cime was ook flink koud, maar wel mooi om te zien. Wat een helden die profs die bij -3 in een sneeuwstorm omhoog kwamen (met korte broeken). Prachtig gebied en erg leuk om zelf eens wat cols op te rijden uit de Giro.
Ik niet, firewall vind het maar vieze plaatjes. ik zei toch dat dat ding vreemd was.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:01 schreef mincemeat het volgende:
Je kan hem nog steeds terug vinden als je op de link in de quote van Real klikt.
Als jij die TCR lekkerder vind zitten zou ik dat niet een onbelangrijk detail vinden, ff proefrijden als dat kan, hoe lang is een langer ritje eigenlijjk?quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:29 schreef muzas het volgende:
Ok, 1 keus is al gemaakt. Geen internet aankoop. Wat heerlijk om gewoon met wat folders met iemand aan tafel te zitten om je wensen/gedachten uit te spreken en je vervolgens te laten adviseren... Vervolgens op 3 verschillende type frames een klein rondje kunnen maken, en binnenkort (met mooier weer) op 2 een langer ritje.
Defy vs TCR.
Edit: De FM vond dat ik mooier zat op de Defy, en prijst het feit dat deze fiets meer op comfort en toeren is gefocust. Ik vond de TCR lekkerder zitten, iig meer uitnodigend. maar weet natuurlijk niet hoe dat na een tijdje voelt (vandaar de langere rit binnenkort). Had bij de TCR meer het gevoel 'op' die fiets te zitten, en by de Defy alsof ik over het stuur heen hang.
Ook nog op een specialized gezeten, ,maar daar zat ik voor mn gevoel rechtop op.
Opzich is een tijdritstuur/ opzetstuur toch wel mogelijk? Ik heb er ook één en vind het totaal geen probleem om die even uit te lenen, is zo in 5 minuten gepiept. Want een tijdirt zonder ligstuur is geen tijdritquote:Op woensdag 29 mei 2013 13:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hij zij "Neem je fietskleren mee en ga desnoods een uurtje met allebei de fietsen een rondje doen"quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als jij die TCR lekkerder vind zitten zou ik dat niet een onbelangrijk detail vinden, ff proefrijden als dat kan, hoe lang is een langer ritje eigenlijjk?
Dan gewoon 1.5 uur gaan fietsen op de fiets die je het meest aanspreekt. Hij kan wel zeggen van blabla defy meer comfort maar als jij een beter gevoel hebt op die TCR zou ik dat belangrijker argument vinden. Probeer er dan wel achter te komen waarom dat is, is die defy mss korter ofzo?quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:24 schreef muzas het volgende:
[..]
Hij zij "Neem je fietskleren mee en ga desnoods een uurtje met allebei de fietsen een rondje doen"
Beide 105.quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan gewoon 1.5 uur gaan fietsen op de fiets die je het meest aanspreekt. Hij kan wel zeggen van blabla defy meer comfort maar als jij een beter gevoel hebt op die TCR zou ik dat belangrijker argument vinden. Probeer er dan wel achter te komen waarom dat is, is die defy mss korter ofzo?
En hoe zit het met de afmontage van die 2?
Tja, wil je ooit wel eens naar de bergen? Dan is met jouw gewicht en niveau een triple mss wel relaxed. No offence.quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:29 schreef muzas het volgende:
En hij raadde een triple aan... Onder het mom van meer verzetten mogelijk, lichter, zonder aanpassingen aan cassette etc. Maar ik gebruik de 30 die ik nu heb al amper. En áls ik die 30 gebruik likt ie nooit op de 27 achter... En die TCR komt met een 28 achter....
Enige tegenargument wat ik echt heb is dat ik de triple minder mooi vind... Met name die langere achterderailleur. Op m'n fitnessgeval gebruik ik mn 39 wel veel... Maar dat komt met name omdat als ik de 50 wil pakken óf de ketting zo scheef sta, of achter minstens op de 15 moet.... en dat is vaak toch iets te zwaar.
Non-taken. IS eemaal een feit. Ja wat zijn bergen? Ik wil volgend jaar de AGR100 eens proberen en de achouffe classic... Ik rijd verder natuurlijk hier in het prachtige kennemerland/haarlemmermeer. Mijn hoogtemeters haal ik uit drempels. Kopje kom ik tegenwoordig ook op met 39-27. Ga dan wel dood... Maar toch.quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja, wil je ooit wel eens naar de bergen? Dan is met jouw gewicht en niveau een triple mss wel relaxed. No offence.
Nog uberhaupt nog niet over nagedacht. Lijkt me heel vet om ooit te kunnen... Maar tegen die tijd heb ik denk ik óf een nieuwe fietsquote:Op woensdag 29 mei 2013 18:35 schreef kaasplankje het volgende:
Ik bedoelde meer Dolomieten, Alpen of de Pyreneeën of Vogezen.
Nee geen vrijgezel hoor, same met een hele lieve vriendin die ook haar drukke bezigheden heeft. En de job, daar rol je in en blijkbaar bezit ik een behoorlijk specialistische kennis die het bedrijf graag op vele vestigingen wereldwijd wil uitnutten. Sorry voor de encryptie. Reizen van maandagavond tot ergens vrijdagmiddag is niet het vervelendste, minder prettig zijn de soms 2 weken of langer durende trips naar Amerika of Azie.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ben je vrijgezel Buzz? Zo nee, is dat wat te doen zoveel van huis? Of is dat juist een verademing?
Compact zet je zo om naar dubbel, dus dat is ook geen reden om een dubbel te nemen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:43 schreef janatwork het volgende:
Zo'n compact vind ik op platte polder wegen dan weer niets. 34 is te klein en 50 te groot. Ik rij zelf met een triple omdat mijn fietsenmaker mij 6 jaar geleden mij precies het zelfde vertelde. Ik ben er de afgelopen jaren meerdere malen erg blij mee geweest, zowel in de Ardennen als in de echte bergen.
Nu heb ik er geen bal meer aan en zou liever een dubbel hebben.
Probleem met frames uit die tijd is dat je er ook hele ouderwertse remmen op moet zetten want waarschijnlijk is het gat van het remmannetje en de doorvoer door de vork te klein om daar wat moderners met een imbusmoertje op te zetten. Maar Champion Mondial als A-frame? Ik ken wel de AA-specials en de AB frames maar A type, nog nooit van gehoord, al zegt dat natuurlijk niets.quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:11 schreef Tommeke het volgende:
Wat denken jullie, is dit leuk als projectje voor een mooie winterfiets?
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
Gewoon iedereen rijden zoals die wilt. Het is voor het plezier, en mij zal het echt niet uitmaken als iemand sneller is, op wat voor fiets dan ook.quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:16 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Opzich is een tijdritstuur/ opzetstuur toch wel mogelijk? Ik heb er ook één en vind het totaal geen probleem om die even uit te lenen, is zo in 5 minuten gepiept. Want een tijdirt zonder ligstuur is geen tijdrit
Met een compact kun je natuurlijk voor 4 tientjes ook een 39 binnenblad er bij nemen voor het vlakke. En dan hoef je dus ook geen langeslag derailleur die toch altijd maar krom gaat staan.quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:58 schreef muzas het volgende:
Hoe groot is dat verschil tussen 30-27 en 34-28 dan? Je kon zo'n verhouding uitrekenen, maar weet niet meer of je nou voor door achter moest delen of andersom
Maar mij welquote:Op woensdag 29 mei 2013 19:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gewoon iedereen rijden zoals die wilt. Het is voor het plezier, en mij zal het echt niet uitmaken als iemand sneller is, op wat voor fiets dan ook.
volgens mij kun je beter gpsies.com gebruiken daar kun je wat meer opties opgevenquote:Op woensdag 29 mei 2013 19:51 schreef nickhguitar het volgende:
Hm.. heb een probleempje met de GPS, wellicht dat jullie dit herkennen. Ik maak routes met bikemap.net. Verder geen problemen en de routes komen netjes op de GPS. Echter stuurt deze routeplanner mij ook gewoon over N-wegen.
Ter illustratie: Ik fiets in de omgeving van Langeveen (Overijssel). Langs Langeveen loopt een N-weg. Als ik vervolgens een dorp verder klik dan stuurt deze navigatie me dwars over de N-wegHoe kan dit? Lijkt me toch dat een site als bikemap.net hier wel raad mee hoort te weten?
neen maar er zijn 1001 uitzonderingen, heeft te maken met de bouw van de achtervork en het bracket in combinatie met de gebruikte strapasquote:Op woensdag 29 mei 2013 19:43 schreef muzas het volgende:
Zit op een compact het buitenblad op dezelfde positie t.o.v. de cassette als bij een tripel het middenblad?
Ah, de vraag kwam een beetje uit de fles van hoeveel kransjes kun je achter gebruiken met een compact op het buitenblad... en hoeveel met een triple op het buitenblad.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:14 schreef dop het volgende:
[..]
neen maar er zijn 1001 uitzonderingen, heeft te maken met de bouw van de achtervork en het bracket in combinatie met de gebruikte strapas
er zijn ook frames waar je op de standaard trapas geen ruimte hebt om een triple te monteren.
in de praktijk kun je alles schakelen maar voor de levensduur van ketting en tandwielen is het verstandig om een zo recht mogelijke ketting lijn te houden dat geld voor zowel dubbel als tripel het zelfde.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:17 schreef muzas het volgende:
[..]
Ah, de vraag kwam een beetje uit de fles van hoeveel kransjes kun je achter gebruiken met een compact op het buitenblad... en hoeveel met een triple op het buitenblad.
Qua licht verzet maakt het ook weinig uit volgens mij.. want die tcr heeft een 12-28 cassette. Het gaat me meer om dat middenstuk/overslagpunt. Nu is het simpel, aan de wind rijd ik op de 39, voor de wind al snel op de 50.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:18 schreef keesfietst het volgende:
Ik rij met 50/39 voor, kom ik in Nederland overal mee boven. Voor het klimwerk m'n 34 binnenblad erop. Nergens last van. Is dus een compactcrank.
helemaal geen gek fietsjequote:Op woensdag 29 mei 2013 20:08 schreef Bromfiets het volgende:
Dag fietsende Fokkers,
Ik kom mij ook maar eens melden in het fietstopic van fok, Ik ben sinds een maand of 2 aan het fietsen op een Bulls Desert Falcon, nadat mijn ouders en zusje ook begonnen zijn met wielrennen
Nee geen speciaal doel maar meer een nieuwe hobby. Bovendien is het een goeie methode om een beetje op gewicht te blijven (ik voetbal ook maar ik ben keeper). Het is een Bulls Desert Falcon 2 trouwens.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:28 schreef dop het volgende:
[..]
helemaal geen gek fietsje
speciaal doel of gewoon nieuwe hobby?
Dat van die remmen bedacht ik me idd ookquote:Op woensdag 29 mei 2013 19:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Probleem met frames uit die tijd is dat je er ook hele ouderwertse remmen op moet zetten want waarschijnlijk is het gat van het remmannetje en de doorvoer door de vork te klein om daar wat moderners met een imbusmoertje op te zetten. Maar Champion Mondial als A-frame? Ik ken wel de AA-specials en de AB frames maar A type, nog nooit van gehoord, al zegt dat natuurlijk niets.
En weet je zeker dat hier een 9/10 speed in past, of is dit nog die ouderwertse 125 mm maat. Dan sta je iedere keer te kloten om een wiel te wisselen wanneer je die achtervork een halve cm uit elkaar moet trekken. Ja, dat kon vroeger allemaal met staal. En originele decals zijn bij de ouderwertse FM specialisten in Brabant nog wel te krijgen, beetje illegaal maar dan toch maar.
Tenzij je iets speciaals zoekt, is deze prima: http://www.fietscomputers(...)1/sigma-rox-8-1.htmlquote:Op woensdag 29 mei 2013 21:12 schreef Bromfiets het volgende:
Die fietscomputers met hartslagmeters zijn duurder als ik gedacht had trouwens
Ja deze adviseerde mijn zwager ook al. Maar heb het vermoeden dat dat hem bij het volgende salaris pas gaat wordenquote:Op woensdag 29 mei 2013 21:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Tenzij je iets speciaals zoekt, is deze prima: http://www.fietscomputers(...)1/sigma-rox-8-1.html
Waar ben jij nou om ons gemiddelde tot astronomische waarden op te krikken? Met Ivo's 300km stonden we er ook alleen voor.quote:
Die weg door Lopikerkapel staan wel veel woningen langs, dat is wel een beetje lastig en niet geheel verkeersluw. Verder wel een leuk rondje. Dan ga ik proberen de snelste tijd te zetten zonder opzetstuur.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook de Ruitenberg af, de Hoogstraat weer op en af en dan de finish op de Ruitenberg, en dat x keer. Dan maak je er gelijk een klimtijdrit van...... gegarandeerd bijna geen verkeer dat je hindert, behalve dan een fietser op het fietspad langs de weg Doorn - Leersum misschien.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Op die twee kruisingen moet je dan ff een vrijwilliger posteren..quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook de Ruitenberg af, de Hoogstraat weer op en af en dan de finish op de Ruitenberg, en dat x keer. Dan maak je er gelijk een klimtijdrit van...... gegarandeerd bijna geen verkeer dat je hindert, behalve dan een fietser op het fietspad langs de weg Doorn - Leersum misschien.
Je bedoelt dat je dan een nóg lichter verzet extra hebt. Tsjah... ik vind die 30/27 al érg licht. Ik heb dus echt geen enkele ervaring met bergen oid, en gebruik de fiets natuurlijk het meeste in deze vlakke polder....quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:53 schreef eentwee het volgende:
@muzas: triple nemen joh, je wilt toch wel eens in de bergen fietsen? Je moet niet 34/28 met 30/27 vergelijken maar met 30/28.
Als ik nu voor jou vertrek en me achter een boom verstop, heb ik een lekker richtpunt en gegarandeerd de poedelprijs. Tegen al die klasbakken en wannabee's hier valt toch geen eer te behalen. Wel eerst even via afstandenmeten.nl die route uitzetten met tussentijden, dan pak je ook nog alle KOM's mee...quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
I'm game for that. Wordt natuurlijk vet laatste, maar daar gaat het niet om.
Ja dan moet je eiks ook een vergunning aanvragen, en hekken zetten enzo.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:06 schreef eentwee het volgende:
[..]
Op die twee kruisingen moet je dan ff een vrijwilliger posteren..
Oh dat wist ik niet. Maar het is niet heel veilig om de Hoogstraat af te denderen en dan rechtsaf te slaan zonder uit te kijken. Idem voor de draai de Ruiterberg op. Wel een leuk rondje natuurlijk.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dan moet je eiks ook een vergunning aanvragen, en hekken zetten enzo.
Bij de AGR heb je ook veel aan een triple. Dat je de 30/27 in de polder niet gebruikt is logisch. Maar met continu druk op je benen in een klim is een licht verzet echt wel fijn. Als ik me goed herinner was jij ook niet de lichtste?quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:07 schreef muzas het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je dan een nóg lichter verzet extra hebt. Tsjah... ik vind die 30/27 al érg licht. Ik heb dus echt geen enkele ervaring met bergen oid, en gebruik de fiets natuurlijk het meeste in deze vlakke polder....
En ergens weet ik ook wel dat de triple met het oog op 'misschien ooit bergen' het verstandigst is.. maar voorlopig kom ik daar echt niet, en zal de AGR of de ardennen het wel zijn voor de komende jaren.
Behalve als er weer eens een Laurens ten Dam look-a-like meedoet, of toevalling een heel beloften team. Ga er dan maar aanstaan. Maar niet geschoten is altijd mis.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:12 schreef Patroon het volgende:
2e tijdens Marmotte 2012 op 37 jarige leeftijd. Tijd zat dus.
http://www.marmottecyclo.(...)2e-in-marmotte-2012/
Floyd Landis had ook z'n haar wel een in een bak met waterstof peroxide gehangen. Je word er blijkbaar gauw kaal van....quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:13 schreef eentwee het volgende:
Kan iemand een foto van Virenque in de OPE zetten bij Kaas?
Nou imo kan je 2 dingen doen; of je doet een parcours ouvert en laat iedereen tekenen dat men de algemeen geldende verkeersregels respecteert, of je doet een parcours fermé en huurt voor een prikkie de Nedereindseberg af voor een middag.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:13 schreef eentwee het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet. Maar het is niet heel veilig om de Hoogstraat af te denderen en dan rechtsaf te slaan zonder uit te kijken. Idem voor de draai de Ruiterberg op. Wel een leuk rondje natuurlijk.
[..]
Optie 1 dan, we zijn tenslotte recreatieve wielrenners met z'n allenquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou imo kan je 2 dingen doen; of je doet een parcours ouvert en laat iedereen tekenen dat men de algemeen geldende verkeersregels respecteert, of je doet een parcours fermé en huurt voor een prikkie de Nedereindseberg af voor een middag.
Nee, zwaar zelfsquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:13 schreef eentwee het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet. Maar het is niet heel veilig om de Hoogstraat af te denderen en dan rechtsaf te slaan zonder uit te kijken. Idem voor de draai de Ruiterberg op. Wel een leuk rondje natuurlijk.
[..]
Bij de AGR heb je ook veel aan een triple. Dat je de 30/27 in de polder niet gebruikt is logisch. Maar met continu druk op je benen in een klim is een licht verzet echt wel fijn. Als ik me goed herinner was jij ook niet de lichtste?
Ik reed bijv. bijna de hele Fedaia op 28/27 en 28/30 met een gemiddeld wattage van 250W in D2. De cadans kon ik zo boven de 70 houden.
Kan iemand een foto van Virenque in de OPE zetten bij Kaas?
Snap ik, ik vind dat ook niks op een racefiets.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:29 schreef muzas het volgende:
Ik moet ook gewoon een triple... Maar vind die derailleur zo lelijk. En dat 'dichte' crankstel.
Gemak boven looks.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:29 schreef muzas het volgende:
Ik moet ook gewoon een triple... Maar vind die derailleur zo lelijk. En dat 'dichte' crankstel.
Harken en overgewicht zijn ook lelijk.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:29 schreef muzas het volgende:
Kun je twee dingen doen:quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:29 schreef muzas het volgende:
Ja, heel m'n verstand zegt optie 2. Kom nu met 39/27 het kopje ook wel op... Maar vergeet even dat dat met een HR van 200 isquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Kun je twee dingen doen:
1. compact kopen en net zo lang in Nederland trainen tot je of licht of sterk genoeg bent om met 34-28 de ardennen/bergen in te gaan. Mooi crankstel, geen idiote derailleur, en een lief klein casettetje
2. Nu een triple, schijt hebben aan het imago daarvan, en zonder zorgen de heuvels in. Over een jaartje ofzo, als je lichter en sterker bent, trakteer je jezelf op een mooi nieuw crankstel en 1 nieuwe shifter. Of misschien zelfs een hele nieuwe fiets tegen die tijd en zet je deze op mp.
Probleem van de regio Utrecht is dat er nauwelijks een verkeersluw rondje uit te zetten is van 20km.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:26 schreef Gripper het volgende:
[..]
Optie 1 dan, we zijn tenslotte recreatieve wielrenners met z'n allende verkeersregels respecteren is een must, anders voor straf geen spekballetjes tijdens de BBQ achteraf!!!
Rondjes scheuren op die baan is ook niet echt leuk als tijdrit toch, dan komt er niks bij kijken qua stuurmanskunsten.
Dat is het enige tegenargument voor optie 2 wellicht. Die TCR is voor mijn portemonnee een behoorlijke uitgave. Hoopte iets te kopen waar ik minstens een paar jaar mee vooruit kan... Op vervangen slijtageonderdelen/wieltjes na uiteraard. Vandaar ook de keuze voor 105, want als ik de groep met een jaar zou vervangen kan ik net zo lief sora/tiagra nemen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:35 schreef Gripper het volgende:
Over een jaartje ofzo, als je lichter en sterker bent, trakteer je jezelf op een mooi nieuw crankstel en 1 nieuwe shifter. Of misschien zelfs een hele nieuwe fiets tegen die tijd en zet je deze op mp.
En dat zegt de andere kant van m'n schouder. Koop er een 39 bij... Kan ik hier in de omgeving nu al mee uit de voeten... op een dikke logge fitnessfiets met 35mm banden waar je zo goed als rechtop op zit. En pleur de 34 er op als je de AGR gaat rijden ofzo.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:46 schreef Patroon het volgende:
Maar tegenwoordig met de compact is een triple wel overbodig geworden, je wisselt ze op het vlakke naar 39 en je komt met 34 voor en 28 achter overal wel boven, ook ongetrainde of je moet zeggen "de bergen zijn mijn vrienden niet meer"
Ja, als je met 34x28 niet boven komt, doe je dat ook niet met 30x28. Ik heb vorig jaar wel eens mijn triple gebruikt op lange 20+ km klimmen, maar toen was ik minder getraind en deed ik hem achter wat zwaarder.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:53 schreef muzas het volgende:
[..]
En dat zegt de andere kant van m'n schouder. Koop er een 39 bij... Kan ik hier in de omgeving nu al mee uit de voeten... op een dikke logge fitnessfiets met 35mm banden waar je zo goed als rechtop op zit. En pleur de 34 er op als je de AGR gaat rijden ofzo.
Ik kan in Limburg wel een route uitzetten waar je gegarandeerd geen auto tegen komt. Zoiets als dit: routequote:Op woensdag 29 mei 2013 22:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Probleem van de regio Utrecht is dat er nauwelijks een verkeersluw rondje uit te zetten is van 20km.
Meh dan moet ik mn 34 er op zetten. En kom ik nog niet boven.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik kan in Limburg wel een route uitzetten waar je gegarandeerd geen auto tegen komt. Zoiets als dit: route
En daar zit dan dit heuveltje in: http://app.strava.com/segments/3864203
Dat moet zeker lukken met een 34, het is maar 500 meter he.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:09 schreef muzas het volgende:
[..]
Meh dan moet ik mn 34 er op zetten. En kom ik nog niet boven.![]()
het wordt de triple denk ik.![]()
Lijkt me trouwens onwijs gaaf om in limburg te fietsen. Vrienden van me hebben dit jaar al de AGR gereden (en 1 daarvan vorig jaar ook) en die blijven er maar over doorjekkeren hoe lekker dat fietsen is itt die platte ringvaart hier.
Maar voor ik meet-materiaal ben moet ik eerst nog 2 jaar trainen
Hoeveel procent is dat gemiddeld? 5% toch?quote:Hallo snelle groepers,
In het weekend van 20 en 21 juli wordt er bij Schmallenberg nog een leuk fietsevenement (een zogenaamde Jedermann) georganiseerd waar iedereen aan mee kan doen.
Allereerst zaterdag aan het begin van de avond een klimtijdrit over 6,1 km en 310 hoogtemeters http://www.radsport-grafs(...)l_Bergzeitfahren.pdf
En verder op de zondagochtend een rit in lijn over 5 ronden van 9,4 km (47½ km) op dit parcours: http://www.radsport-grafs(...)nen_Hoehenprofil.pdf
Overnachting in een pension hetgeen daar heel betaalbaar is, en zaterdagavond eten in een van de gezellige restaurantjes in het plaatsje...
In plaats van aan de koersen kun je natuurlijk ook zelf een stuk in de heel fraaie omgeving gaan fietsen...
Wie lijkt het wat om hier mee naartoe te gaan?
Met sportieve groet,
5% inderdaad.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:14 schreef Oksel het volgende:
In m'n mail:
[..]
Hoeveel procent is dat gemiddeld? 5% toch?
http://www.giant-bicycles(...)8107/#specificationsquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:13 schreef muzas het volgende:
Bovendien is een compact met verschillend gekleurde kettingbladen ook lelijk. Of maakt shimano een gitzwarte 39 voor compact?
Edit: Zoals jullie merken heb ik het er érg moeilijk mee nu het zo dichtbij komt.
het wordt dezequote:Op woensdag 29 mei 2013 23:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://www.giant-bicycles(...)8107/#specifications
Nu in de aanbieding, alle problemen opgelost. Daar zit gewoon een triple op. Wel maar 9 bladen achter.
Zit natuurlijk wel een kleine afdaling en klein stukje vlakke weg in. Dus het stijgende gedeelte is meer dan 5% uiteraard.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:20 schreef Oksel het volgende:
5%, dat is niet stijl.. dat kan ik denk ik ook nog wel eens aan.
Opzich wel leuk.
Ik heb ook een TCR, en dat vond ik een stuk beter rijden dan de Defy tijdens de testrit. Uiteraard heeft de Defy wel beter afmontage dan de TCR als je hetzelfde geld wilt uitgeven.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:23 schreef muzas het volgende:
[..]
het wordt deze
of deze
Afhankelijk van welke geometrie ik lekkerder vind rijden. Neig nu sterk naar de TCR, en dan heb je dus de keus compact of triple.
Heb je triple of compact? En waarom?quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb ook een TCR, en dat vond ik een stuk beter rijden dan de Defy tijdens de testrit. Uiteraard heeft de Defy wel beter afmontage dan de TCR als je hetzelfde geld wilt uitgeven.
Triple. Omdat ik op mijn vorige een Double had (53x39). Ik ben iemand die een complete fiets wil hebben, ik ben niet zo fantiek als sommigen hier. Dus ik heb geen zin om steeds te wisselen.quote:
Weet ik niet, maar BBB dus wel.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:13 schreef muzas het volgende:
Bovendien is een compact met verschillend gekleurde kettingbladen ook lelijk. Of maakt shimano een gitzwarte 39 voor compact?
Edit: Zoals jullie merken heb ik het er érg moeilijk mee nu het zo dichtbij komt.
advies over compact of tripel is zo persoonlijk als wat dus ga ik verder even laten, maar over de ¤ kan ik wel het advies geven om de aanschaf via het fietsenplan van je werkgever te laten lopen, dat kan ook leuk schelen in de prijs, is de moeite van het uitzoeken waardquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:23 schreef muzas het volgende:
[..]
het wordt deze
of deze
Afhankelijk van welke geometrie ik lekkerder vind rijden. Neig nu sterk naar de TCR, en dan heb je dus de keus compact of triple.
Aan de andere kant begrijp ik ook dat als je bijna 100kg weegt en je conditie nog wat de wensen overlaat je rond de 10-15 per uur omhoog fietst en een triple dan best fijn is om niet te hoeven harken.quote:Op donderdag 30 mei 2013 08:12 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ben het eiks wel eens met Buzz dat je de hele tijd irriteert aan dat triple ding terwijl je toch alleen maar vlak rijdt.
Gelukkig heb ik een eerlijke fm die dat ook vertelde, en had ik het zelf gezien. Ik beslis eerst welke van de twee ik lekkerder vind zitten... Bovendien, tektro remmetjes en shabby wieltjes heb ik nu ook. En kom ik ook mee rond. In principe heb ik genoeg aan een sensa Umbria tiagra ofzo, maar kies deze optie met het oog op futureproof. En met 105 vind ik het stuur wat opgeruimder, met Als voordeel dat t prima schakelt. Maar dat vind ik van tiagra ook. (Heb nu tiagra/105 mix). andere optie is nog de defy 1. Maar wat ik al zei, eerst langere proefritjes.quote:Op donderdag 30 mei 2013 00:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En op die TCR zitten wel een paar, voor de leek, verborgen "hoe hou ik de prijs aantrekkelijk" mindere onderdelen zoals b.v. Tektro remmen. Daarnaast heeft die Defy ook nog eens een aantal Ultegra onderdelen er aan hangen. Ik zou voor de Defy met een compact gaan. Heb je over het geheel echt betere kwaliteit dan die TCR.
Je lijkt m'n vrouw wel, die schoenen aan 't kopen is.quote:Op donderdag 30 mei 2013 08:30 schreef muzas het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik een eerlijke fm die dat ook vertelde, en had ik het zelf gezien. Ik beslis eerst welke van de twee ik lekkerder vind zitten... Bovendien, tektro remmetjes en shabby wieltjes heb ik nu ook. En kom ik ook mee rond. In principe heb ik genoeg aan een sensa Umbria tiagra ofzo, maar kies deze optie met het oog op futureproof. En met 105 vind ik het stuur wat opgeruimder, met Als voordeel dat t prima schakelt. Maar dat vind ik van tiagra ook. (Heb nu tiagra/105 mix). andere optie is nog de defy 1. Maar wat ik al zei, eerst langere proefritjes.
quote:Op donderdag 30 mei 2013 08:32 schreef Oksel het volgende:
[..]
Je lijkt m'n vrouw wel, die schoenen aan 't kopen is.
quote:Gedurende de dag zijn 15 personen naar een ziekenhuis vervoerd. In één geval betrof het een nekwervelfractuur, de overige letsels vielen mee: lichte fracturen zoals sleutelbeen, hechtwonden, diverse aangezicht letsels en een afgescheurde pees. Niet voor niets is er bij Flexpoint Limburgs Mooiste een helmplicht. Zie het restant van de helm van een van de gevallen fietsers.
Hé ABU DINGES! ABU DINGES! Je moet alleen schieten als je ze ziet man!quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:42 schreef Patroon het volgende:
Zit een docu over een jihad strijder te kijken, krijgen ik dit als aftiteling:
[ afbeelding ]
En wij maar denken dat Freddeh in Appelscha zit
ZIE JE NOU DOP? JE MOET ALTIJD EEN HELM OP JE KOP!quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
Even een quote met bijbehorend plaatje uit de nieuwsbrief van Limburgs Mooiste:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.limburgsmooiste.nl/nieuwsbrief/58/nieuwsbrief-29-mei/
http://www.fiets.nl/2013/05/23/helmplicht-helpt-niet/quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
ZIE JE NOU DOP? JE MOET ALTIJD EEN HELM OP JE KOP!
Klopt beide.quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:34 schreef SuperWeber het volgende:
We hebben hier genoeg verkeersluwe rondjes in Groningen. Om een klein tijdritje (met een select groepje deelnemers) te organiseren vraagt volgens mij geen enkele vereniging hier een vergunning aan. Pas als er een open inschrijving etc. is dan beginnen ze daar pas aan. Idd gewoon een vrijwilliger even op de kruising zetten en eventuele auto's en tractoren even tegenhouden/ de deelnemer vertellen dat het veilig/niet veilig is lijkt mij voldoende.
Btw, volgens mij zag ik Tommeke gisteren nog even in een glimp voorbijzoeven in het Stadspark. Ik zag al meer mensen van de ijsvereniging gaan, kwamen waarschijnlijk allemaal terug van de tijdrit...
Dan heb je het over gewone fietsers he? Ik ga door een helm op m'n kop niet onvoorzichtiger rijden. Andersom ga ik ook niet voorzichtiger rijden zonder helm.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
http://www.fiets.nl/2013/05/23/helmplicht-helpt-niet/
Ik zag een TH jack + dicht achterwiel, dat kan natuurlijk niet anders dan Tommeke zijn. Ik liep een beetje op mijn HR-horloge te kijken en zag je daardoor wat laat. Bovendien reed je natuurlijk in vergelijking met al die trage tjassers als een kamikaze door het stadspark heenquote:Op donderdag 30 mei 2013 10:28 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt beide.
Gewoon op een autoluw rondje in de provincie. En dan gewoon steeds rechtsaf gaan tot je weer bij de start bent. Vragen we nooit een vergunning voor aam. Gewoon zelf een beetje opletten
Dat tweede klopt ook. Ik fietste in TH jack met Radioshack broek en dicht achterwiel.
Zag allemaal triatleten rennen en zwaaide nog even naar Henk Jan die ook mijn trainer is
srs? Vet dingquote:Op donderdag 30 mei 2013 09:11 schreef Oksel het volgende:
Ik heb trouwens van een maatje deze fiets gekregen, had hij nog op zolder staan.
[ afbeelding ]
Cinelli SuperCorsa. Zegt me niets. En de Campa onderdelen hebben een vreemde paarse gloed.
Als je gemiddelde snelheid rond de 28 ligt, dan zou ik voor een triple kiezen. Anders moet je heel vaak wisselen tussen de voorste tandwielen. Tenzij je de ketting extreem scheef wilt hebben lopen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:35 schreef muzas het volgende:
http://www.ritzelrechner.de/#
Leuk speelgoed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |