En dat zegt de andere kant van m'n schouder. Koop er een 39 bij... Kan ik hier in de omgeving nu al mee uit de voeten... op een dikke logge fitnessfiets met 35mm banden waar je zo goed als rechtop op zit. En pleur de 34 er op als je de AGR gaat rijden ofzo.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:46 schreef Patroon het volgende:
Maar tegenwoordig met de compact is een triple wel overbodig geworden, je wisselt ze op het vlakke naar 39 en je komt met 34 voor en 28 achter overal wel boven, ook ongetrainde of je moet zeggen "de bergen zijn mijn vrienden niet meer"
Ja, als je met 34x28 niet boven komt, doe je dat ook niet met 30x28. Ik heb vorig jaar wel eens mijn triple gebruikt op lange 20+ km klimmen, maar toen was ik minder getraind en deed ik hem achter wat zwaarder.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:53 schreef muzas het volgende:
[..]
En dat zegt de andere kant van m'n schouder. Koop er een 39 bij... Kan ik hier in de omgeving nu al mee uit de voeten... op een dikke logge fitnessfiets met 35mm banden waar je zo goed als rechtop op zit. En pleur de 34 er op als je de AGR gaat rijden ofzo.
Ik kan in Limburg wel een route uitzetten waar je gegarandeerd geen auto tegen komt. Zoiets als dit: routequote:Op woensdag 29 mei 2013 22:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Probleem van de regio Utrecht is dat er nauwelijks een verkeersluw rondje uit te zetten is van 20km.
Meh dan moet ik mn 34 er op zetten. En kom ik nog niet boven.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik kan in Limburg wel een route uitzetten waar je gegarandeerd geen auto tegen komt. Zoiets als dit: route
En daar zit dan dit heuveltje in: http://app.strava.com/segments/3864203
Dat moet zeker lukken met een 34, het is maar 500 meter he.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:09 schreef muzas het volgende:
[..]
Meh dan moet ik mn 34 er op zetten. En kom ik nog niet boven.![]()
het wordt de triple denk ik.![]()
Lijkt me trouwens onwijs gaaf om in limburg te fietsen. Vrienden van me hebben dit jaar al de AGR gereden (en 1 daarvan vorig jaar ook) en die blijven er maar over doorjekkeren hoe lekker dat fietsen is itt die platte ringvaart hier.
Maar voor ik meet-materiaal ben moet ik eerst nog 2 jaar trainen
Hoeveel procent is dat gemiddeld? 5% toch?quote:Hallo snelle groepers,
In het weekend van 20 en 21 juli wordt er bij Schmallenberg nog een leuk fietsevenement (een zogenaamde Jedermann) georganiseerd waar iedereen aan mee kan doen.
Allereerst zaterdag aan het begin van de avond een klimtijdrit over 6,1 km en 310 hoogtemeters http://www.radsport-grafs(...)l_Bergzeitfahren.pdf
En verder op de zondagochtend een rit in lijn over 5 ronden van 9,4 km (47½ km) op dit parcours: http://www.radsport-grafs(...)nen_Hoehenprofil.pdf
Overnachting in een pension hetgeen daar heel betaalbaar is, en zaterdagavond eten in een van de gezellige restaurantjes in het plaatsje...
In plaats van aan de koersen kun je natuurlijk ook zelf een stuk in de heel fraaie omgeving gaan fietsen...
Wie lijkt het wat om hier mee naartoe te gaan?
Met sportieve groet,
5% inderdaad.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:14 schreef Oksel het volgende:
In m'n mail:
[..]
Hoeveel procent is dat gemiddeld? 5% toch?
http://www.giant-bicycles(...)8107/#specificationsquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:13 schreef muzas het volgende:
Bovendien is een compact met verschillend gekleurde kettingbladen ook lelijk. Of maakt shimano een gitzwarte 39 voor compact?
Edit: Zoals jullie merken heb ik het er érg moeilijk mee nu het zo dichtbij komt.
het wordt dezequote:Op woensdag 29 mei 2013 23:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://www.giant-bicycles(...)8107/#specifications
Nu in de aanbieding, alle problemen opgelost. Daar zit gewoon een triple op. Wel maar 9 bladen achter.
Zit natuurlijk wel een kleine afdaling en klein stukje vlakke weg in. Dus het stijgende gedeelte is meer dan 5% uiteraard.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:20 schreef Oksel het volgende:
5%, dat is niet stijl.. dat kan ik denk ik ook nog wel eens aan.
Opzich wel leuk.
Ik heb ook een TCR, en dat vond ik een stuk beter rijden dan de Defy tijdens de testrit. Uiteraard heeft de Defy wel beter afmontage dan de TCR als je hetzelfde geld wilt uitgeven.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:23 schreef muzas het volgende:
[..]
het wordt deze
of deze
Afhankelijk van welke geometrie ik lekkerder vind rijden. Neig nu sterk naar de TCR, en dan heb je dus de keus compact of triple.
Heb je triple of compact? En waarom?quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb ook een TCR, en dat vond ik een stuk beter rijden dan de Defy tijdens de testrit. Uiteraard heeft de Defy wel beter afmontage dan de TCR als je hetzelfde geld wilt uitgeven.
Triple. Omdat ik op mijn vorige een Double had (53x39). Ik ben iemand die een complete fiets wil hebben, ik ben niet zo fantiek als sommigen hier. Dus ik heb geen zin om steeds te wisselen.quote:
Weet ik niet, maar BBB dus wel.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:13 schreef muzas het volgende:
Bovendien is een compact met verschillend gekleurde kettingbladen ook lelijk. Of maakt shimano een gitzwarte 39 voor compact?
Edit: Zoals jullie merken heb ik het er érg moeilijk mee nu het zo dichtbij komt.
advies over compact of tripel is zo persoonlijk als wat dus ga ik verder even laten, maar over de ¤ kan ik wel het advies geven om de aanschaf via het fietsenplan van je werkgever te laten lopen, dat kan ook leuk schelen in de prijs, is de moeite van het uitzoeken waardquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:23 schreef muzas het volgende:
[..]
het wordt deze
of deze
Afhankelijk van welke geometrie ik lekkerder vind rijden. Neig nu sterk naar de TCR, en dan heb je dus de keus compact of triple.
Aan de andere kant begrijp ik ook dat als je bijna 100kg weegt en je conditie nog wat de wensen overlaat je rond de 10-15 per uur omhoog fietst en een triple dan best fijn is om niet te hoeven harken.quote:Op donderdag 30 mei 2013 08:12 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ben het eiks wel eens met Buzz dat je de hele tijd irriteert aan dat triple ding terwijl je toch alleen maar vlak rijdt.
Gelukkig heb ik een eerlijke fm die dat ook vertelde, en had ik het zelf gezien. Ik beslis eerst welke van de twee ik lekkerder vind zitten... Bovendien, tektro remmetjes en shabby wieltjes heb ik nu ook. En kom ik ook mee rond. In principe heb ik genoeg aan een sensa Umbria tiagra ofzo, maar kies deze optie met het oog op futureproof. En met 105 vind ik het stuur wat opgeruimder, met Als voordeel dat t prima schakelt. Maar dat vind ik van tiagra ook. (Heb nu tiagra/105 mix). andere optie is nog de defy 1. Maar wat ik al zei, eerst langere proefritjes.quote:Op donderdag 30 mei 2013 00:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En op die TCR zitten wel een paar, voor de leek, verborgen "hoe hou ik de prijs aantrekkelijk" mindere onderdelen zoals b.v. Tektro remmen. Daarnaast heeft die Defy ook nog eens een aantal Ultegra onderdelen er aan hangen. Ik zou voor de Defy met een compact gaan. Heb je over het geheel echt betere kwaliteit dan die TCR.
Je lijkt m'n vrouw wel, die schoenen aan 't kopen is.quote:Op donderdag 30 mei 2013 08:30 schreef muzas het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik een eerlijke fm die dat ook vertelde, en had ik het zelf gezien. Ik beslis eerst welke van de twee ik lekkerder vind zitten... Bovendien, tektro remmetjes en shabby wieltjes heb ik nu ook. En kom ik ook mee rond. In principe heb ik genoeg aan een sensa Umbria tiagra ofzo, maar kies deze optie met het oog op futureproof. En met 105 vind ik het stuur wat opgeruimder, met Als voordeel dat t prima schakelt. Maar dat vind ik van tiagra ook. (Heb nu tiagra/105 mix). andere optie is nog de defy 1. Maar wat ik al zei, eerst langere proefritjes.
quote:Op donderdag 30 mei 2013 08:32 schreef Oksel het volgende:
[..]
Je lijkt m'n vrouw wel, die schoenen aan 't kopen is.
quote:Gedurende de dag zijn 15 personen naar een ziekenhuis vervoerd. In één geval betrof het een nekwervelfractuur, de overige letsels vielen mee: lichte fracturen zoals sleutelbeen, hechtwonden, diverse aangezicht letsels en een afgescheurde pees. Niet voor niets is er bij Flexpoint Limburgs Mooiste een helmplicht. Zie het restant van de helm van een van de gevallen fietsers.
Hé ABU DINGES! ABU DINGES! Je moet alleen schieten als je ze ziet man!quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:42 schreef Patroon het volgende:
Zit een docu over een jihad strijder te kijken, krijgen ik dit als aftiteling:
[ afbeelding ]
En wij maar denken dat Freddeh in Appelscha zit
ZIE JE NOU DOP? JE MOET ALTIJD EEN HELM OP JE KOP!quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
Even een quote met bijbehorend plaatje uit de nieuwsbrief van Limburgs Mooiste:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.limburgsmooiste.nl/nieuwsbrief/58/nieuwsbrief-29-mei/
http://www.fiets.nl/2013/05/23/helmplicht-helpt-niet/quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
ZIE JE NOU DOP? JE MOET ALTIJD EEN HELM OP JE KOP!
Klopt beide.quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:34 schreef SuperWeber het volgende:
We hebben hier genoeg verkeersluwe rondjes in Groningen. Om een klein tijdritje (met een select groepje deelnemers) te organiseren vraagt volgens mij geen enkele vereniging hier een vergunning aan. Pas als er een open inschrijving etc. is dan beginnen ze daar pas aan. Idd gewoon een vrijwilliger even op de kruising zetten en eventuele auto's en tractoren even tegenhouden/ de deelnemer vertellen dat het veilig/niet veilig is lijkt mij voldoende.
Btw, volgens mij zag ik Tommeke gisteren nog even in een glimp voorbijzoeven in het Stadspark. Ik zag al meer mensen van de ijsvereniging gaan, kwamen waarschijnlijk allemaal terug van de tijdrit...
Dan heb je het over gewone fietsers he? Ik ga door een helm op m'n kop niet onvoorzichtiger rijden. Andersom ga ik ook niet voorzichtiger rijden zonder helm.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
http://www.fiets.nl/2013/05/23/helmplicht-helpt-niet/
Ik zag een TH jack + dicht achterwiel, dat kan natuurlijk niet anders dan Tommeke zijn. Ik liep een beetje op mijn HR-horloge te kijken en zag je daardoor wat laat. Bovendien reed je natuurlijk in vergelijking met al die trage tjassers als een kamikaze door het stadspark heenquote:Op donderdag 30 mei 2013 10:28 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt beide.
Gewoon op een autoluw rondje in de provincie. En dan gewoon steeds rechtsaf gaan tot je weer bij de start bent. Vragen we nooit een vergunning voor aam. Gewoon zelf een beetje opletten
Dat tweede klopt ook. Ik fietste in TH jack met Radioshack broek en dicht achterwiel.
Zag allemaal triatleten rennen en zwaaide nog even naar Henk Jan die ook mijn trainer is
srs? Vet dingquote:Op donderdag 30 mei 2013 09:11 schreef Oksel het volgende:
Ik heb trouwens van een maatje deze fiets gekregen, had hij nog op zolder staan.
[ afbeelding ]
Cinelli SuperCorsa. Zegt me niets. En de Campa onderdelen hebben een vreemde paarse gloed.
Als je gemiddelde snelheid rond de 28 ligt, dan zou ik voor een triple kiezen. Anders moet je heel vaak wisselen tussen de voorste tandwielen. Tenzij je de ketting extreem scheef wilt hebben lopen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:35 schreef muzas het volgende:
http://www.ritzelrechner.de/#
Leuk speelgoed
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |