quote:
Op dinsdag 28 mei 2013 18:28 schreef buzz1291 het volgende:[..]
Ach jezus, daar heb je er weer een. Sorry, maar van dat soort rooie opmerkingen wordt ik echt schijtziek. En dan zeker nog wel even 100% voor de kinderopvang willen blijven incasseren, en geen korting op je pensioen en AOW? Nog meer
wensen eisen?
Ze zouden al die lui die zo nodig minder dan 40 uur in de week willen werken ook eens naar rato op alle voorzieningen moeten korten. Eens kijken hoeveel er dan nog overblijven.
Niet fiets gerelateerd, maar deze eruptie moest er even uit........
wat een gelul
ik werk juist een dag minder om voor mijn kinderen te kunnen zorgen , doet mijn vrouw ook.
natuurlijk scheelt dat wat in pensioen opbouw, hoor je mij niet over piepen
ik werk voor een multinational, en ja mijn werkgever was ook wel wat sceptisch , maar is dat al lang niet meer. mijn productiviteit is hoger mijn verzuim is lager.
ik ben de hoogst beoordeelde op mijn afdeling
en de kids hoeven op woensdag middag en vrijdag middag niet op de bso te hangen.
wat aow betreft ik kan het echt niet helpen dat het in nederland niet uitmaakt of 1 dag in je hele leven hebt gewerkt of 50 jaar lang 80 uur in de week hebt gemaakt , het recht op aow blijft gelijk
maar gezien ik vanaf mijn 18 tot nu mijn 41 altijd heb gewerkt en slecht een klein deel daar van 32uur zou het zelfs wel goed komen als ik ook dat naar rato kreeg.
en of ik die ene dag nu voor mijn kinderen gebruik voor een aantal jaar of welke ander activiteit dan ook dat gaat dan ook echt niet meer boeien.
als een groot verdienen maar 30 arbeidsjaren heeft maar een heel dik salaris, en ruim voor zijn pensioenleeftijd stopt met werken, dan wel hard roepen goed gedaan en je niet druk maken over het recht op aow?
ik zie het verschil echt niet tussen iemand die gedurende zijn arbeidsleven het een periode gas terug neemt, of iemand die het achteraf doet
om het even naar het fietsen te trekken , als pak hem beet een gesink of andere nederlandse topper stoppen met fietsen hoeven die ook niet meer te werken en er zijn er zat die dat ook nauwelijks doen hoeveel arbeids jaren halen die?, wat zou het boeien als gripper of patroon wel 40 jaar werken maar daar van 10 jaar lang een deel van hun tijd aan hun grote hobby besteden.
ze hebben niet de mazzel dat ze prof kunnen worden maar genieten ook enorm van hun sport
wat dan ?
iets kleinere auto iets kleiner huis iets minder pensioen.
Gezond en gelukkig
dag buzz slaap lekker zuurpruim
had jij dat maar gedaan had nu waarschijnlijk een stuk minder zuur geweest, en een stuk gelukkiger.
nu ben je helaas een oude man die niet meer met die binkies mee kan/ durft
pas je op voor het burnout spook, anders kost dat ons straks ook een gods vermogen
[ Bericht 8% gewijzigd door dop op 28-05-2013 20:32:12 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter