abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:59:56 #201
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_128123190
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:48 schreef kets70 het volgende:

[..]

Die link praat over de farm subsidies, inderdaad veel te veel geld, maar het geld gaat naar de boeren,
Alleen industriële mega-boerderijen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_128123326
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alleen industriële mega-boerderijen.
Ik ga niet de farm subsidies verdedigen - daar ben ik het ook absoluut niet mee eens.
pi_128123441
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:32 schreef popolon het volgende:

[..]

Als dat mogelijk zou zijn, ja. Ik haal bewust mijn groente en fruit bij lokale boeren die ik vertrouw. En heb m'n eigen tuin met allerlei mooi spul.
Dat is je goed recht, en prima natuurlijk. 't Is altijd beter als je weet waar het vandaan komt, want laten we wel wezen, zo nu en dan komt er gewoon troep in de winkel. Ik heb ook mijn eigen tuin, en dat is wel zo lekker.

Maar niet iedereen heeft het geld of de mogelijkheden, en voor hen moet je toch zo goedkoop mogelijk voedsel produceren.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:46:21 #204
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_128128011
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 14:11 schreef erodome het volgende:
want die oude rassen zijn door hun zeldzaamheid weer duurder.
ja klopt, een Trabant is ook ieder jaar duurder
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 27 juni 2013 @ 01:12:18 #205
pi_128307896
quote:
'EU moet beleid over gengewassen snel bijstellen'

In een nieuw onafhankelijk rapport waarschuwt de Europese wetenschappelijke raad EASAC voor de ernstige gevolgen van het bestaande EU-beleid inzake het gebruik van genetisch gemanipuleerde gewassen. De raad zegt dat het beleid bijgesteld moet worden als de Europese Unie haar landbouwsector competitief wil houden.

Zonder omhaal pleit het rapport ervoor dat Europa nieuwe wetenschappelijke ontwikkelingen moet herwaarderen, omdat het EU-beleid niet alleen van invloed is op Europa, maar ook op de ontwikkelingswereld en in het bijzonder Afrika.

'De EU raakt achter op de internationale concurrentie als het gaat om landbouwvernieuwing', aldus EASAC-voorzitter Brian Heap. 'Dat heeft gevolgen voor wetenschappelijke en innovatieve doelen van de EU, en voor het milieu en de landbouw. Bovendien heeft het EU-beleid een belangrijk domino-effect in de ontwikkelingswereld, vooral op het Afrikaans continent. Met deze ruimere consequenties moet de EU rekening houden bij de bepaling van strategische opties.'

Het 40 bladzijden tellende rapport roept de EU op snel actie te ondernemen wat betreft de status en regulering van de laatste ontwikkelingen in New Breeding Techniques (NBT), een belangrijk nieuwe landbouwtechnologie. EASAC waarschuwt dat dit essentieel is als Europa niet achterop wil raken. Samen met de publicatie van het rapport verschijnt in het vakblad Nature World View een artikel van EASAC over NBT's.
Bron: Volkskrant
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 29 juni 2013 @ 00:18:31 #206
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_128381097
Choice of Monsanto Betrays World Food Prize Purpose, Say Global Leaders

Whehe. 't Was ook wel een 'Wij van WC eend' aktie die prijs hoor. :D
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:50:40 #207
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_128534122
http://www.nujij.nl/algem(...)ccoli.23897843.lynkx
De site is onberijkbaar , maar monsanto heeft nu patent op broccolie

buitenlandse link:http://www.naturalnews.com/041014_Monsanto_seed_patents_GMOs.html

Duitse link met onderaan nog meer linkjes
http://www.kartoffelkombi(...)-gekopften-brokkoli/

[ Bericht 25% gewijzigd door Dance99Vv op 03-07-2013 13:05:25 ]
There is only one religion
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:57:12 #208
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_128534408
En nog meer bewijs dat wat monsanto doet is slecht:

Forbes: GMO Crops Mean More Herbicide, Not Less

Gewoon blijven spuiten mensen, niks aan de hand. Ondertussen sterven hele kolonies bijen af.

:{

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_128534624
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:57 schreef popolon het volgende:

Forbes: GMO Crops Mean More Herbicide, Not Less

[ afbeelding ]

Gewoon blijven spuiten mensen, niks aan de hand. Ondertussen sterven hele kolonies bijen af.

:{

[ afbeelding ]
Dat snap ik niet. Het blijkt dat het onkruid resistent wordt voor pesticiden. Dat geloof ik best, maar wat is dan het verband met de GM-zaden? Die resistentie zou je anders toch ook wel krijgen?
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:18:30 #210
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_128535252
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:02 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat snap ik niet. Het blijkt dat het onkruid resistent wordt voor pesticiden. Dat geloof ik best, maar wat is dan het verband met de GM-zaden? Die resistentie zou je anders toch ook wel krijgen?
Het zijn de GM-zaden die in de plant zelf al een pesticide produceren, en daar raken plagen resistent tegen. Roundup doodt nog wel alles wat het tegenkomt :P
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:19:57 #211
37769 erodome
Zweefteef
pi_128535302
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:02 schreef DonJames het volgende:

[..]

Eenzijdig gebruik van bestrijdingsmiddelen, wat eerst gepromoot is, want je zou alleen nog round up nodig hebben, maar waar men erg snel van teruggekomen is, maar waar niet iedereen netjes mee omgaat.
Het gevolg is dat er alleen maar meer bestrijdingsmiddelen worden gebruikt, ipv de een dit bestridjingsmiddel en de ander dat is het nu voor grote delen allemaal round up met daarbovenop andere middelen, want men heeft round up ready gewas, waarbij het enige nut is dat ze round up ready zijn.

Zelfde met de bt gewassen, omdat die een bepaald soort pesticide produceren is de weg naar resistente insecten veel korter, dat omdat er minder afwisseling is. Nu wordt wel geadviseerd om naast bt gewas ook gewoon gewas te hebben, maar op veel plekken wordt daar te weinig aan voldaan(of kan er niet zomaar aan voldaan worden). Daar waar heel netjes aan de voorwaarden wordt voldaan door bt vrije gewasse ernaast te hebben en ook met andere bestrijdingsmiddelen te werken kan het 10 jaar of meer duren voordat er resistentie begint op te treden, maar daar waar monoculturen zijn met bt gewas begint dat al met een jaar of 2 en dan ook al serieuse vormen, als in meer dan 50%.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:20:41 #212
37769 erodome
Zweefteef
pi_128535333
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:18 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Het zijn de GM-zaden die in de plant zelf al een pesticide produceren, en daar raken plagen resistent tegen. Roundup doodt nog wel alles wat het tegenkomt :P
Nee, ook round up dood niet meer alles, daar komt die term "superonkruid" vandaan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_128536240
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:18 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Nee toch? Volgens mij betreft de genetische manipulatie juist dat het gewas resistent is voor (bv) roundup, en dat de bedoeling dus is dat de rest van de planten (onkruid) doodgaat. Is ook iets meer logisch, lijkt me.

Hoe dan ook, al zou je gelijk hebben, dan is dat nog steeds geen verklaring voor het "superonkruid", en wacht ik dus nog even met het vingertje wijzen..
pi_128536347
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Eenzijdig gebruik van bestrijdingsmiddelen, wat eerst gepromoot is, want je zou alleen nog round up nodig hebben, maar waar men erg snel van teruggekomen is, maar waar niet iedereen netjes mee omgaat.
Het gevolg is dat er alleen maar meer bestrijdingsmiddelen worden gebruikt, ipv de een dit bestridjingsmiddel en de ander dat is het nu voor grote delen allemaal round up met daarbovenop andere middelen, want men heeft round up ready gewas, waarbij het enige nut is dat ze round up ready zijn.

Zelfde met de bt gewassen, omdat die een bepaald soort pesticide produceren is de weg naar resistente insecten veel korter, dat omdat er minder afwisseling is. Nu wordt wel geadviseerd om naast bt gewas ook gewoon gewas te hebben, maar op veel plekken wordt daar te weinig aan voldaan(of kan er niet zomaar aan voldaan worden). Daar waar heel netjes aan de voorwaarden wordt voldaan door bt vrije gewasse ernaast te hebben en ook met andere bestrijdingsmiddelen te werken kan het 10 jaar of meer duren voordat er resistentie begint op te treden, maar daar waar monoculturen zijn met bt gewas begint dat al met een jaar of 2 en dan ook al serieuse vormen, als in meer dan 50%.
Juist. Eenzijdig gebruik van bestrijdingsmiddelen en monoculturen zijn het probleem, NIET genetische manipulatie an sich.
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:16:23 #215
37769 erodome
Zweefteef
pi_128538047
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:42 schreef DonJames het volgende:

[..]

Juist. Eenzijdig gebruik van bestrijdingsmiddelen en monoculturen zijn het probleem, NIET genetische manipulatie an sich.
Vooral bt gewas is wel een probleem omdat dat maakt dat de plant een specifiek bestrijdngsmiddel zelf produceerd, het idee is dan dat er geen bestrijdingsmiddelen voor insecten meer nodig zouden zijn. De eenzijdigheid is dan gelijk aan het gebruik van dit gm gewas.
Je hebt insecten die vrij specifieke soorten planten eten, als dan de productieplant niet ook in het wild groeit(wat ook weer een gevaar van kruisen met de wilde soort meebtengt, wat resistentie alleen maar sneller laat gaa) bv of er bewust ook een niet bt gewas van die soort naastgezet wordt(om opgevreten te worden) dan gaat resistentie erg snel(voor het bestrijdingsmiddel dat de gm plant zelf produceerd).

Op veel plekken op aarde is het vrijwel ondoenelijk voor de boeren om dat beleid heel netjes te volgen, dat zou teveel kosten, dat is wel degelijk een gevaar wat direct vasthangt aan dat bt gewas.

Maar zelfs met een goed beleid is het een kwestie van tijd, zowel round up ready als bt gewas zijn niet voor de langere termijn, geen permanente oplossing. Ze veroorzaken wel weer nieuwe problemen die dan weer opgelost moeten worden.

Dit gaat natuuurlijk niet over gm in het algemeen, maar over deze 2 specifieke gm gewassen, waar is gekozen voor een korte termijn oplossing waarbij het gevaar erg groot is dat het op de langere termijn meer problemen oplevert dan dat het problemen heeft opgelost.
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:34:48 #216
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_128538875
Monsanto is natuurlijk meer dan een GM fabriek. Het is de naam achte Roundup, achter Agent Orange, achter PCB's* en nog meer vuiligheid.

* PCB production was banned by the U.S. Congress in 1979 and by the Stockholm Convention on Persistent Organic Pollutants in 2001.

Ook zo iets: Monsanto unapproved GMO wheat govt-stored up to 2011

quote:
Monsanto’s unapproved GMO wheat, which made its way onto an Oregon field and is feared to have contaminated US wheat supplies, was stored at a US government-controlled facility until at least late 2011.
Nou dat zal niemand meer verbazen toch? :')

[ Bericht 51% gewijzigd door popolon op 03-07-2013 14:41:42 ]
pi_128539406
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:34 schreef popolon het volgende:
Monsanto is natuurlijk meer dan een GM fabriek. Het is de naam achte Roundup, achter Agent Orange, achter PCB's* en nog meer vuiligheid.

* PCB production was banned by the U.S. Congress in 1979 and by the Stockholm Convention on Persistent Organic Pollutants in 2001.
Tsja, en BASF maakte Zyklon B. Wat bedoel je te zeggen?
quote:
Ook zo iets: Monsanto unapproved GMO wheat govt-stored up to 2011

[..]

Nou dat zal niemand meer verbazen toch? :')
Nee, ik vind het niet raar de overheid bewijsmateriaal voor een (eventuele) rechtszaak bewaart, nee.
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:50:32 #218
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_128539568
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:47 schreef DonJames het volgende:

[..]

Tsja, en BASF maakte Zyklon B. Wat bedoel je te zeggen?

[..]

Dat je giffabrieken niet in ons voedselsysteem moet brengen misschien?

quote:
Nee, ik vind het niet raar de overheid bewijsmateriaal voor een (eventuele) rechtszaak bewaart, nee.
Dat het zomaar ergens opduikt is ook niet vreemd nee. De Amerikaanse overheid is het grote voorbeeld van incompetentie en lobbyisme.
pi_128539852
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:50 schreef popolon het volgende:
Dat je giffabrieken niet in ons voedselsysteem moet brengen misschien?
Vind ik te makkelijk. Ik ben echt geen Monsanto-fanboy, maar het argument "een bedrijf mag niks met voedsel doen omdat ze 40 jaar geleden gifgas hebben geproduceerd" is gewoon onzin.
quote:
Dat het zomaar ergens opduikt is ook niet vreemd nee. De Amerikaanse overheid is het grote voorbeeld van incompetentie en lobbyisme.
Wat bedoel je nou eigenlijk te zeggen? Sorry hoor, maar met dit soort insinuaties kan echt niemand wat..
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:01:16 #220
37769 erodome
Zweefteef
pi_128540032
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:57 schreef DonJames het volgende:

[..]

Vind ik te makkelijk. Ik ben echt geen Monsanto-fanboy, maar het argument "een bedrijf mag niks met voedsel doen omdat ze 40 jaar geleden gifgas hebben geproduceerd" is gewoon onzin.

[..]

Wat bedoel je nou eigenlijk te zeggen? Sorry hoor, maar met dit soort insinuaties kan echt niemand wat..
Was het maar alleen dat ene 40 jaar geleden, maar het is het ene schandaal na het andere, zoek maar eens op de hormoonmelk van monsanto en hun pogingen om anderen te verbieden om hormoon-vrij op hun melk te zetten.
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:19:38 #221
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_128543697
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Was het maar alleen dat ene 40 jaar geleden, maar het is het ene schandaal na het andere, zoek maar eens op de hormoonmelk van monsanto en hun pogingen om anderen te verbieden om hormoon-vrij op hun melk te zetten.
En nu waarschijnlijk toevoeging van aspartaam in melk. De FDA zal dit hoogstwaarschijnlijk 'gewoon' goedkeuren.

En dit soort berichten zijn natuurlijk ook maar kolder, het gaat om een natuurlijke dood? Bees dying by the millions

Allemaal signalen dat we (vooral de laatste tijd) veel teveel lopen te kloten met de natuur.
pi_128548610
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:42 schreef DonJames het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Tegenstanders van GMOs gooien dat nog wel eens op een hoop, als ze al de verschillen begrijpen.
  woensdag 3 juli 2013 @ 19:20:11 #223
37769 erodome
Zweefteef
pi_128550986
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 18:11 schreef kets70 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Tegenstanders van GMOs gooien dat nog wel eens op een hoop, als ze al de verschillen begrijpen.
Maar als een gm bewas bestaat uit het zelf kunnen produceren van dat eenzijdige bestrijdingsmiddel, is het dan niet hetzelfde ipv verschillend?
pi_128551124
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar als een gm bewas bestaat uit het zelf kunnen produceren van dat eenzijdige bestrijdingsmiddel, is het dan niet hetzelfde ipv verschillend?
Nee, alleen als het een monocultuur betreft.
  woensdag 3 juli 2013 @ 19:48:02 #225
37769 erodome
Zweefteef
pi_128551984
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, alleen als het een monocultuur betreft.
Dat is het al snel in landen waar dat gewas niet in de natuur voorkomt, of verwacht je van elke (arme) boer dat ze naast hun productiegewas ook nog een vreet maar op gewas planten? Hoe maken ze nog winst dan? Monoculturen gaat echt niet alleen maar over enorme gebieden met maar 1 gewas namelijk in dit geval.
En hoe ga je dan om met het feit dat dat bt gewas zich kruist met het andere gewas, waardoor resistentie alleen maar sneller gaat?

Nogmaals, veel van die insecten zijn nogal specifiek in wat ze eten, gewoon andere soorten in de buurt werkt niet altijd.

Leuk die "simpele" adviezen, maar in de praktijk is het wat gecompliceerder vaak.
pi_128552138
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is het al snel in landen waar dat gewas niet in de natuur voorkomt, of verwacht je van elke (arme) boer dat ze naast hun productiegewas ook nog een vreet maar op gewas planten? Hoe maken ze nog winst dan? Monoculturen gaat echt niet alleen maar over enorme gebieden met maar 1 gewas namelijk in dit geval.
In zoverre ben je het dus met me eens, dat het geen GM-probleem is maar een monocultuurprobleem.
quote:
En hoe ga je dan om met het feit dat dat bt gewas zich kruist met het andere gewas, waardoor resistentie alleen maar sneller gaat?
Resistentie gaat alleen als er sprake is van grootschalig gebruik. Een paar gm-plantjes in mijn achtertuin zorgen er echt niet voor dat er problematische resistentie optreedt.
quote:
Nogmaals, veel van die insecten zijn nogal specifiek in wat ze eten, gewoon andere soorten in de buurt werkt niet altijd.

Leuk die "simpele" adviezen, maar in de praktijk is het wat gecompliceerder vaak.
Natuurlijk is het niet simpel. Daarom word ik ook zo moe van het simpele "het is de schuld van genetische manipulatie/monsanto".
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:00:43 #227
37769 erodome
Zweefteef
pi_128552479
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:52 schreef DonJames het volgende:

[..]

In zoverre ben je het dus met me eens, dat het geen GM-probleem is maar een monocultuurprobleem.

[..]

Resistentie gaat alleen als er sprake is van grootschalig gebruik. Een paar gm-plantjes in mijn achtertuin zorgen er echt niet voor dat er problematische resistentie optreedt.

[..]

Natuurlijk is het niet simpel. Daarom word ik ook zo moe van het simpele "het is de schuld van genetische manipulatie/monsanto".
Grootschalig betekend niet perse van horizon tot horizon 1 soort gewas, het kan ook betekenen dat een bepaald soort gewas(bt in dit geval) veel wordt gebruikt in een land, wat toch wel het geval is. Dan gebruikt niet alleen boer A bt gewas, maar ook boer B t/m boer X, want het is zo'n geweldige uitvinding die dik gepromoot wordt. Boer Y en Z hebben binnen no time een probleem omdat dat bt gewas zich mengt met hun gewas en met het natuurlijke gewas van dezelfde soort.

Dat is hoe het werkt in de praktijk, dan kan je wel heel simpel monocultuur roepen, maar het ligt toch echt aan dit bt gewas dat vanuit zichzelf een eenzijdig bestrijdingsmiddel is. Waar nu van ellende ook maar andere bestrijdingsmiddelen bij gebruikt worden wat het gebruik van bestrijdingsmiddelen alleen maar heeft doen toenemen ipv afnemen(waarvoor het zogenaamd ontwikkeld was).

Het probleem is dat monsanto dit heel prima wist vantevoren, dat ze heel prima wisten dat dit een korte termijn oplossing was die een heel nieuw scala aan problemen zou oproepen. Het grote geld was alleen belangerijker.
Maakt dat GM in het algemeen slecht, welnee, maar monsanto is gewoon een hoerenbedrijf die niets geeft om de toekomst, alleen om hun mooie winst.
pi_128553100
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:57 schreef popolon het volgende:

Forbes:GMO Crops Mean More Herbicide, Not Less
Het achterliggende probleem is dat je een monocultuur van een gewas aan het cultiveren bent, met alle gevolgen van dien. Dus een sterke druk om iets te vinden wat daar op kan toeslaan in combinatie met een sterke druk op het kweken van resistentie tegen de "populaire" herbiciden.

Wat dat aangaat moeten we in de EU een sterke anti-lobby blijven volhouden tegen deze manier van landbouw bedrijven. Sowieso kunnen we, door verspilling tegen te gaan, al heel wat beter met het geproduceerde voedsel omgaan.
pi_128553280
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:52 schreef DonJames het volgende:

[..]

[..]

[..]

Monsanto gebruikt nogal agressieve methoden om hun spullen aan de man te brengen en verdedigt hun IP op nogal pittige wijze. Verder blijkt dat in verschillende landen, waar hun producten zijn toegestaan (o.a. de VS en Argentinië) dat ze een groot marktaandeel bezitten. Dus het leidt wel degelijk tot een monocultuur.

En laten we wel wezen; de GMO gewassen van Monsanto zijn bedoeld om meer van hun herbiciden te verkopen.

Laten we het dan correcter formuleren als:
De GMO gewassen van Monsanto en de manier waarop ze worden toegepast zijn niet de manier waarop je deze technologie zou moeten inzetten. Helaas vormen ze nu wel ene soort van sjabloon voor navolgers. Andere chemische bedrijven hebben het Monsanto model inmiddels overgenomen.
pi_128566782
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja, dat was de uitgangssituatie: een mix van rassen en genotypen. Waardoor er altijd wel een oogst te halen viel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:52:25 #231
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_128657540
Een wat discutabele bron, maar zeker het plaatsen waard.

quote:
Monsanto krijgt patent op Broccoli

Wie dacht dat Monsanto zich stilzwijgend had teruggetrokken uit Europa komt bedrogen uit.
Via een aantal mazen in de Europese wet zijn ze er nu in geslaagd om patent te krijgen op natuurlijke producten zoals broccoli.
Onlangs werd er links en rechts juichend gereageerd op de mededeling van Monsanto dat ze zich vrijwillig zouden terugtrekken uit het grootste deel van Europa en alleen actief zouden zijn in die landen waar ze gewenst waren.

Schijnbeweging

Toen al schreven wij dat een bedrijf als Monsanto nooit zal opgeven, zich alleen voor het oog strategisch zal terugtrekken om daarna des te harder toe te slaan. De manier waarop ze dit dan doen wordt misschien duidelijk uit het volgende:

Het lijkt dat ze nu de weg hebben gekozen van het patent. Dit is in feite een nog veel smerigere en geniepigere manier om controle over de markt te krijgen. Volgens een bericht van een actiegroep voor mensenrechten “No Patents On Seeds” is het patentkantoor van de Europese Unie, the European Patent Office (EPO), nu bezig met het toekennen van patenten aan biotechbedrijven voor volkomen natuurlijke producten zoals broccoli.

Broccoli privé eigendom

Volgens dit bericht is broccoli onlangs overhandigd aan Monsanto als privé eigendom. Doordat ze een aantal mazen in de wet hebben ontdekt, zijn Monsanto en een aantal collegabedrijven druk doende met het indienen van patentaanvragen op allerlei soorten natuurlijke producten. Naar alle waarschijnlkheid in een reactie op de grote weerstand die ze in Europa hebben ondervonden.

Daardoor heeft Monsanto nu een Europees patent op broccoli, niet alleen op de zaden, maar ook op delen van de plant, eigenlijk alles wat in de ruimste zin des woords met broccoli te maken heeft.

Dit betekent dat hoewel de biotechindustrie er niet in is geslaagd om de natuur te vervangen door haar Frankensteinproducten, ze dit nu heeft opgelost door patenten te claimen op de natuur zelf. Als dit nu niet wordt gestopt, dan zullen dit soort misdaden tegen de mensheid doorgaan en nog vele malen erger worden.

De “No Patent on Seeds” organisatie is bezig met een grote petitie tegen het patenteren van natuurlijke producten en heeft inmiddels al meer dan twee miljoen handtekeningen verzameld. De groep krijgt hierbij steun van talloze andere actiegroepen vanuit heel Europa. Wie deze petitie wil ondertekenen kan hier klikken.

Brussel zit te slapen

Het bizarre in deze hele situatie is dat het Europese Parlement tegen het toekennen van patenten schijnt te zijn, maar dat EPO dit toch gewoon toekent. De petitie is dan ook een oproep aan al díe politici om controle te nemen over EPO voordat onze totale natuur eigendom is van Monsanto.

Je zou ook kunnen stellen dat als die niets uitvoerende, declarerende club uit Brussel inderdaad hier allemaal tégen was, dan hadden ze het nooit zover laten komen. Het is hoe dan ook een bureaucratisch monster waarvan de linkerhand niet weet wat de rechter doet en intussen gaan de misdaden tegen de mensheid ongehinderd en op volle kracht door.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 16:01:46 #232
323876 michaelmoore
pi_128659664
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:52 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

ze hebben geen patent op bestaande rassen alleen op nieuwe soorten die Montsanto zelf uitgevonden heeft, vaak met een 50% hogere productie of/en resistent tegen sommige schimmels

Maar het wordt voor boeren lastiger om oude rassen te verbouwen omdat ze met oude soorten niet met de markt mee kunnen,dus heeft het artikel een beetje gelijk.
Ik ben wel / ook tegen patenten op geneesmiddelen overigens

Maar onderzoek kun je niet verbieden, da staat gelijk aan het verbieden van de vooruitgang

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 06-07-2013 20:27:20 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 10 juli 2013 @ 01:14:25 #233
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_128784012
37 Million bees die in Ontario due to neonicotinoid pesticides which are banned in the UK
http://www.reddit.com/r/c(...)e_in_ontario_due_to/

Elmwood, Ontario apiarist devasted at sudden loss of more than 600 hives

Sunday, July 7, 2013, 8:14 PM - It was just a few weeks ago that 50,000 bees were found dead in an Oregon parking lot, and now the problem has hit closer to home at a much more alarming rate.

In the past, many scientists have struggled to find the exact cause of the massive die-offs, a phenomenon they refer to as "colony collapse disorder".

Dave Schuit, who runs a honey operation in Elmwood, Ontario says he's lost more than 600 hives -- that's more than 37 million bees -- in 2012 alone.

Schuit says he's been seeing his bees die at a rapid rate every spring in the last few years.

"This is how they die,” Schuit explained to The Toronto Star, pointing with a broad hand to a bee that’s gone haywire, flailing erratically in the grass. “Their tongue sticks out and the venom drips out their backside.”

According to the 48-year-old apiarist, neonicotinoid pesticides are to blame for the loss.

The Collective Evolution finds that the deaths occur after the pesticide dust is blown into the air (used to coat corn seed with air seeders).

After record-breaking honeybee deaths in the UK, the European Union has banned multiple pesticides, including neonicotinoid pesticides.

Last year, Health Canada's Pest Management Regulatory Industry began taking samples from dead bees in Ontario and Quebec. Schuit's bee's were a part of that study.

The agency is now "re-evaluating" the pesticides status while analyzing more samples this year.
pi_128785121
heel erg. maar wat heeft het met Monsanto en GMOs te maken?
  woensdag 10 juli 2013 @ 04:43:49 #235
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_128785182
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 18:53 schreef MichaelScott het volgende:

Dat uit onderzoek is gebleken dat gmo juist minder oplevert per hectare dan niet gmo vergeet hij voor het gemak maar even te vertellen. :')
ligt er aan welk je onderzoeksrapport je leest....
we hebben als mensen (maakt volgens mijn iet uit aan welke kant van het spectrum) de neiging alleen de bronnen te lezen die in ons straatje passen...

onderstaande post is hier een goed voorbeeld van, de tegenstanders van Monsanto zijn meteen in rep en roer...

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:52 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

maar ondanks de bron niet even verder kijken wat dit patent daadwerkelijk inhoud

[ Bericht 4% gewijzigd door rechtsedirecte op 10-07-2013 05:03:43 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_128816012
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 04:43 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

onderstaande post is hier een goed voorbeeld van, de tegenstanders van Monsanto zijn meteen in rep en roer...

[..]

maar ondanks de bron niet even verder kijken wat dit patent daadwerkelijk inhoud

Dat was inderdaad een belachelijk stuk.
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:00:07 #237
323876 michaelmoore
pi_128817919
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 04:43 schreef rechtsedirecte het volgende:

patenten mag je niet negeren, maar het mag niet eeuwig duren.
Niet in geneesmiddelen , niet in nieuwe landbouwgewassen en niet in computertechnologie
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:28:03 #238
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_128819319
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

patenten mag je niet negeren, maar het mag niet eeuwig duren.
Niet in geneesmiddelen , niet in nieuwe landbouwgewassen en niet in computertechnologie
zonder verder gelezen te hebben, voor hoe lang is dit patent?
Ik vind zelf 25 jaar wel acceptabel..maar is dat genoeg voor een bedrijf om hun investering in een patent terug te verdienen....?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 18 juli 2013 @ 02:18:04 #239
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
  donderdag 18 juli 2013 @ 02:30:49 #240
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_129071286
  donderdag 18 juli 2013 @ 04:48:48 #241
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_129072092
quote:
Monsanto ziet af van meer gentechplanten EU
17-07-13 22:32 uur - Bron: ANP
© thinkstock

Het Amerikaanse biotechnologiebedrijf Monsanto trekt verzoeken in om nieuwe gentechnisch gemanipuleerde plantensoorten te mogen verbouwen in de EU. Volgens de Monsanto-topman voor Europa zou het project bij nader inzien commercieel niet interessant zijn.

Genetisch gemanipuleerde planten zijn omstreden onder milieubeschermers. Ook zijn eerder deze maand kamervragen gesteld over de toelatingsprocedure voor gentech-gewassen.

Monsanto verbouwt in de EU al genetisch gemanipuleerde mais. De nieuwe verzoeken hadden betrekking op onder meer suikerbieten en soja.
http://www.parool.nl/paro(...)techplanten-EU.dhtml
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  donderdag 18 juli 2013 @ 18:30:53 #242
323876 michaelmoore
pi_129094175
er gaan lepelaars dood in de waddenzee
  donderdag 18 juli 2013 @ 18:48:26 #243
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_129094715
Ok en nu?
  vrijdag 26 juli 2013 @ 12:21:29 #244
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_129363849
Scientists from the University of Maryland and the US Department of Agriculture on Wednesday published a study that linked chemicals, including fungicides, to the mass die-offs.

Scientists confirm: Pesticides kill America's honey bees

En men blijft de kop in het zand steken: De overheid heeft net goedkeuring gegeven de maximale toegestane hoeveel gif te verhogen in verdelgers. :')
  donderdag 1 augustus 2013 @ 00:30:16 #245
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_129565791
  donderdag 1 augustus 2013 @ 00:34:53 #246
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_129565948
Dit heeft actie nodig, en snel ook...
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 01:53:39 #247
323876 michaelmoore
pi_131800364
O nou hebben ze ook al het weerbericht overgenomen, nu gaat het voortaan altijd regenen om hun gewassen te laten groeien -O- |:(

Nu moet iedere boer lid worden van hun eigen weerbericht, de criminelen. !!

En als ze zich niet bij Monsanto verzekeren, dan gaat het bij hen hagelen

http://www.telegraaf.nl/d(...)ame_in_7_jaar__.html

quote:
wo 02 okt 2013, 20:38
Monsanto doet grootste overname in 7 jaar
NEW YORK (AFN) - De Amerikaanse producent van landbouwproducten Monsanto neemt voor 930 miljoen dollar (685 miljoen euro) The Climate Corp over, een ontwikkelaar van weerberichten en hoogwaardige informatie voor de agrarische industrie.

Dat maakte Monsanto woensdag bekend.

The Climate Corp werd in 2009 opgericht door voormalige werknemers van Google en andere Amerikaanse hightechbedrijven.

De onderneming levert weergegevens aan de agrarische sector en heeft modellen ontwikkeld om de opbrengst te verhogen en de risico's te beperken.

Ook levert het bedrijf uit San Francisco verzekeringen voor boeren.

Het is de grootste overname door Monsanto in 7 jaar. Het bedrijf wil zich verder ontwikkelen, naast de productie van zaden en gewassen.

In Europa is Monsanto omstreden vanwege zijn genetisch gemanipuleerde gewassen.
pi_131800400
The Climate Corp werd in 2009 opgericht door voormalige werknemers van Google en andere Amerikaanse hightechbedrijven.

oftewel; je begint als lekker liberale ondernemer in Silicon Valley en verkoopt je ziel aan een duivelse monopolist die de derde wereld lekker slaafs houdt.

8)7
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 3 oktober 2013 @ 02:23:02 #249
323876 michaelmoore
pi_131800520
quote:
11s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 01:58 schreef El_Matador het volgende:

oftewel; je begint als lekker liberale ondernemer in Silicon Valley en verkoopt je ziel aan een duivelse monopolist die de derde wereld lekker slaafs houdt.

8)7
De Derde wereld mag ook gewoon gratis ouderwetse zaden gebruiken, maar moderne zaden hebben een betere oogst in kg en kwaliteit per Ha, dus export is er niet meer bij dan
  donderdag 3 oktober 2013 @ 03:00:36 #250
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131800607
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 02:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De Derde wereld mag ook gewoon gratis ouderwetse zaden gebruiken, maar moderne zaden hebben een betere oogst in kg en kwaliteit per Ha, dus export is er niet meer bij dan
Kwatsch. Round-Up is puur vergif. Maar volgens Monsanto: Hoe meer hoe beter. Monopoly for the win.

Ondertussen is er in Washington state een stemming komende of er een vermelding op producten kan komen of 't een GMO product is. *HOPPETEE*, Monsanto, Pepsico, Kraft en andere Big Food criminelen gooien er miljoenen tegenaan om dat te voorkomen. :') En ze hebben niets te verbergen hoor. :D

De naïviteit is soms te erg. :'(

[ Bericht 6% gewijzigd door popolon op 03-10-2013 03:15:58 ]
  donderdag 3 oktober 2013 @ 15:50:38 #251
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131811855
Superweeds: A frightening reality

quote:
Science Magazine exposes the frightening reality of “superweeds” facing many U.S. farmers who rely on genetically engineered crops.
Dat krijg je van Monsanto producten.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 18:12:22 #252
323876 michaelmoore
pi_131815552
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 03:00 schreef popolon het volgende:

[..]

Kwatsch. Round-Up is puur vergif. Maar volgens Monsanto: Hoe meer hoe beter. Monopoly for the win.

Ondertussen is er in Washington state een stemming komende of er een vermelding op producten kan komen of 't een GMO product is. *HOPPETEE*, Monsanto, Pepsico, Kraft en andere Big Food criminelen gooien er miljoenen tegenaan om dat te voorkomen. :') En ze hebben niets te verbergen hoor. :D

De naïviteit is soms te erg. :'(
Round up is een goede onkruid bestrijder, veel beter dan de DDT of Grammoxone van vroeger

http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=1080

mensen moeten blij zijn dat er goede producten ontwikkeld worden
http://www.epa.gov/pestic(...)f-history-status.htm

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 03-10-2013 18:17:23 ]
pi_131818784
En weer negeer je het feit dat er sinds round up ready en round up alleen maar meer en meer bestrijdingsmiddelen worden gebruikt, waaronder ook die "oude", wat nodig is om die resistentie tegen te gaan.
pi_131819267
quote:
9s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:50 schreef popolon het volgende:
Superweeds: A frightening reality

[..]

Dat krijg je van Monsanto producten.
Op zich is GE seeds en crops helemaal niet slecht. En de voedselproductie is juist enorm toegenomen, wat alleen maar winst is.

Wat slecht is, zijn kartels en monopolisten, dat is het gevaar van Monsanto. Die kunnen namelijk wurgcontracten afsluiten met de derde wereld.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 3 oktober 2013 @ 21:11:55 #255
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131822364
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 19:57 schreef erodome het volgende:
En weer negeer je het feit dat er sinds round up ready en round up alleen maar meer en meer bestrijdingsmiddelen worden gebruikt, waaronder ook die "oude", wat nodig is om die resistentie tegen te gaan.
Ik gaf meerdere links dat het gebruik van steeds sterkere 'onkruidbestrijdingsmiddelen' * bijna verdubbelt elk jaar, negeren maar!

*puur vergif

quote:
6s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 20:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Op zich is GE seeds en crops helemaal niet slecht. En de voedselproductie is juist enorm toegenomen, wat alleen maar winst is.

Niet slecht? Daar zijn verschillen de meningen nogal over. Ik eet liever groeten en fruit die niet bewerkt zijn met bestrijdingsmiddlen, die troep komt allemaal in je lichaam.

De productie is enorm toegenomen? Ik kan daar niks over vinden.

quote:
According to Science Magazine, “for cotton grown in the South, the cost of using herbicides has climbed from between $50 and $75 per hectare a few years ago to about $370 per hectare today.” The need to apply more and more herbicides will continue to make farmers’ costs skyrocket, making this practice profoundly unsustainable.
pi_131822647
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:11 schreef popolon het volgende:

Niet slecht? Daar zijn verschillen de meningen nogal over. Ik eet liever groeten en fruit die niet bewerkt zijn met bestrijdingsmiddlen, die troep komt allemaal in je lichaam.

De productie is enorm toegenomen? Ik kan daar niks over vinden.
De bestrijdingsmiddelen heb je net zo hard nodig bij niet GM crops. Als je echt geen bestrijdingsmiddelen meer wil, kan je beter zelf gaan telen.

Natuurlijk! Het kan ook niet anders; er zijn de afgelopen 20 jaar zo'n 2 miljard mensen bijgekomen. Die moeten allemaal gevoed worden. De productie per m2 is met GM enorm toegenomen. Juist door die GM. Prima toch? Nee, heb geen directe bron bij de hand ofzo.

donderdag 3 oktober 2013 @ 21:18:07 #257
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131822761
Omdat daar geen echte bron van is.
pi_131823232
quote:
6s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:18 schreef popolon het volgende:
Omdat daar geen echte bron van is.
:')

Another goal in generating GMOs, is to directly improve yield by accelerating growth, or making the organism more hardy (for plants, by improving salt, cold or drought tolerance).[102] Some agriculturally important animals have been genetically modified with growth hormones to increase their size.[109]

The genetic engineering of agricultural crops can increase the growth rates and resistance to different diseases caused by pathogens and parasites.[110] This is beneficial as it can greatly increase the production of food sources with the usage of fewer resources that would be required to host the world's growing populations. These modified crops would also reduce the usage of chemicals, such as fertilizers and pesticides, and therefore decrease the severity and frequency of the damages produced by these chemical pollution.[110][111]

https://en.wikipedia.org/(...)ustrial_applications

En er wordt hard op ingezet de afgelopen jaren:

donderdag 3 oktober 2013 @ 21:26:31 #259
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131823322

Het is een doel ja. _O- Het enige doel van Monsanto is de mensen te vergiftigen en de lokale biologische boeren kapotte maken. Zie deel 1, talloze links die verwijzen naar deze praktijken.
pi_131823515
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:26 schreef popolon het volgende:

Het is een doel ja. _O- Het enige doel van Monsanto is de mensen te vergiftigen en de lokale biologische boeren kapotte maken. Zie deel 1, talloze links die verwijzen naar deze praktijken.
Dat lijkt me sterk. Wat zo'n bedrijf wil is niet "mensen vergiftigen" (dan verliezen ze namelijk business), maar zoveel mogelijk crops/acre te produceren.

Waar an sich niks mis mee is, behalve als het een monopolist op de markt is.

donderdag 3 oktober 2013 @ 21:32:02 #261
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131823638
Maar goed, als mensen zichzelf en hun kinderen willen blijven vergiftigen dan moeten ze dat maar doen dan. Pesticiden was je niet van je eten af. Nooit. (En die worden elk jaar gevaarlijker/sterker)

Ieder z'n keus zeg maar. :Y)
pi_131823747
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:32 schreef popolon het volgende:
Maar goed, als mensen zichzelf en hun kinderen willen blijven vergiftigen dan moeten ze dat maar doen dan.
Ah, bedrijven bieden expres gif aan, ter verbetering van de oogsten. Come'on. :')

quote:
Pesticiden was je niet van je eten af. Nooit.
Klopt, ik snap die obsessie met fruit en groenten wassen om die reden dan ook niet.

quote:
(En die worden elk jaar gevaarlijker/sterker)
Ieder z'n keus zeg maar. :Y)
Het idee is juist dat ze minder nodig zijn omdat er al resistente gewassen worden gemodificeerd. Hoe kom jij er dan bij dat ze elk jaar gevaarlijker worden?

donderdag 3 oktober 2013 @ 21:35:07 #263
323876 michaelmoore
pi_131823790
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 19:57 schreef erodome het volgende:
onkruid blijft groeien, ook bij mij in de tuin., maar dat ze harder groeien dan vorig jaar kan ik niet zeggen

Ik spuit er wat roundup op en dan ben ik er weer een half jaartje van af
pi_131823847
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

onkruid blijft groeien, ook bij mij in de tuin., maar dat ze harder groeien dan vorig jaar kan ik niet zeggen

Ik spuit er wat roundup op en dan ben ik er weer een half jaartje van af
Kom nou michaelmoore.... Dit is best heel triest, zeker aangezien dit je al meerdere keren is verteld.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:36:21 #265
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131823886
Ja goed, als je de bronnen niet leest die er gepost worden laat dan ook maar.

quote:
Science Magazine exposes the frightening reality of “superweeds” facing many U.S. farmers who rely on genetically engineered crops. - See more at: http://justlabelit.org/su(...)sthash.axwtysiy.dpuf
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:36:25 #266
323876 michaelmoore
pi_131823893
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Kom nou michaelmoore.... Dit is best heel triest, zeker aangezien dit je al meerdere keren is verteld.
nou dan spuit jij er DDT op
pi_131824031
quote:
11s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, bedrijven bieden expres gif aan, ter verbetering van de oogsten. Come'on. :')

[..]

Klopt, ik snap die obsessie met fruit en groenten wassen om die reden dan ook niet.

[..]

Het idee is juist dat ze minder nodig zijn omdat er al resistente gewassen worden gemodificeerd. Hoe kom jij er dan bij dat ze elk jaar gevaarlijker worden?
Dat idee is leuk, maar geen praktijk. Om resistentie tegen te gaan moet er gebruik gemaakt worden van verschillende middelen. Het gebruik in bestrijdingsmiddelen is enorm toegenomen(en dan gaat het niet om meer teelt, maar meer bestrijdingsmiddelen bij dezelfde hoeveelheid teelt). Monsanto betaald zelfs boeren een klein deeltje terug voor het gebruik van andere middelen bovenop de round up.

Niet alleen bestaan er grote vraagtekens bij de "veiligheid" van round up zelf, maar er wordt dus meer round up en andere middelen gebruikt, dat neemt ieder jaar toe.
pi_131824056
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou dan spuit jij er DDT op
Dat is dan ook het enige alternatief 8)7
pi_131824079
quote:
17s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:36 schreef popolon het volgende:
Ja goed, als je de bronnen niet leest die er gepost worden laat dan ook maar.

[..]

Ja, ik had het gelezen, weinig overtuigend stukje van een dubieuze bron.

donderdag 3 oktober 2013 @ 21:39:27 #270
323876 michaelmoore
pi_131824085
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is dan ook het enige alternatief 8)7
nee hoor Grammoxone
https://www.google.nl/sea(...)w=1440&bih=728&dpr=1
pi_131824134
Mijn vader heeft een tuintje. Hij heeft zoveel snijbonen geoogst dat hij ze aan het verdelen is in de familie :D
Echt de laatste weken komt hij steeds met die bonen aanzetten. En ook snoeptomaten.
pi_131824167
Het is een onnatuurlijke angst voor technologie, die ligt er echt aan ten grondslag.

Als er een pacemaker of niertransplantatie nodig is, denk ik niet dat die antitechgekkies ineens die mooie producten van onze vooruitgang afzweren... ;)

pi_131824278
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:32 schreef popolon het volgende:
Deel 1: NWS / Wordt genetisch modificeerder Monsanto eindelijk aangepakt?

Monsanto, het bedrijf dat genetisch gemodificeerd voedsel steeds verder weet door te drukken in de maatschappij komt voor de rechter. Het bedrijf, met vele mafia-achtige praktijken waaronder het vernietigen vd kleine boer en het patenteren van zaden (!) , zal hopelijk eindelijk aangepakt worden.

[..]

Bron: RT

Probleem is dat Monsanto zich al zo diep in de Amerikaanse politiek heeft weten te lobbyen dat de eerlijke (biologische/organic) boer en consument er niet van moeten opkijken mochten ze de deksel op de neus krijgen.

Leul detail, Monsanto was jaren geleden nog een 'BNW/TRU bedrijf', maar de wurggreep van deze voedselfrankenstein is nu dus helaas realiteit geworden. En Europa is ook aan de beurt als het aan Monsanto ligt: Monsanto guilty of chemical poisoning in France

Helaas bericht de mainstream media maar weinig over dit toch grote gebeuren. :{

[ afbeelding ]

De hele boel is deze week begonnen en kan dus wel even duren.
Laatst was er een land 'in het nieuws' waar men de gewassen in de brand stak van Monsanto.
Overigens heb ik een paar documentaires gezien hierover...op internet dan.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:43:02 #274
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131824300
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, ik had het gelezen, weinig overtuigend stukje van een dubieuze bron.
Science magazine is idd dubieus.
pi_131824369
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:43 schreef popolon het volgende:

[..]

Science magazine is idd dubieus.
Als je werkt vanuit de premisse dat GMO sowieso slecht is (waar geen enkel bewijs voor bestaat, en we eten het al jaren), dan is het vast een serieuze bron.

Iets van TNO lijkt me nuttiger.

donderdag 3 oktober 2013 @ 21:48:00 #276
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131824565
quote:
6s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je werkt vanuit de premisse dat GMO sowieso slecht is (waar geen enkel bewijs voor bestaat, en we eten het al jaren), dan is het vast een serieuze bron.

Iets van TNO lijkt me nuttiger.
Als je een beetje oplet zie je ook dat ik ze niet persé wil verbieden. Alleen in de VS is er geen wet voor, je kunt van alles in je voedsel proppen en er hoeft geen passend label op. En Monsanto, Pepsico, Bayer etc. proberen deze normale labelling wetten tegen te houden.

Maar hun producten zijn toch veilig? Waarom dan geen goede labels?
pi_131824802
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:48 schreef popolon het volgende:

[..]

Als je een beetje oplet zie je ook dat ik ze niet persé wil verbieden. Alleen in de VS is er geen wet voor, je kunt van alles in je voedsel proppen en er hoeft geen passend label op. En Monsanto, Pepsico, Bayer etc. proberen deze normale labelling wetten tegen te houden.

Waarmee je -net als ik- strijdt tegen kartelvorming, monopolisme, etc.

GM voedsel is een prima oplossing in een vollere wereld. Als dat er niet was, hadden we 5 Aardes nodig gehad om iedereen te voeden.

pi_131825130
quote:
Tja, maar als je dan weet dat gebruikmaking van andere bestrijdingsmiddelen noodzakelijk is om resistentie tegen te gaan, dat monsanto zelfs boeren een deeltje terugbetaald om het gebruik van die andere middelen te stimuleren, wat zijn we dan zo geweldig opgeschoten met die round up? Zeker als je in deze gedachtegang meeneemt dat zelfs met verstandig gebruik resistentie zal gaan plaatsvinden en round up dus geen lange termijn oplossing is(zelfde bij de bt gewassen).
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:01:27 #279
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131825144
Ben je mal, er is plek zat.

pi_131825189
quote:
6s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:40 schreef El_Matador het volgende:
Het is een onnatuurlijke angst voor technologie, die ligt er echt aan ten grondslag.

Als er een pacemaker of niertransplantatie nodig is, denk ik niet dat die antitechgekkies ineens die mooie producten van onze vooruitgang afzweren... ;)
Ik ben echt niet tegen gm gewassen, dat staat los van de gevolgen van round up ready gewas en het BT gewas.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:06:37 #281
323876 michaelmoore
pi_131825388
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja, maar als je dan weet dat gebruikmaking van andere bestrijdingsmiddelen noodzakelijk is om resistentie tegen te gaan, dat monsanto zelfs boeren een deeltje terugbetaald om het gebruik van die andere middelen te stimuleren, wat zijn we dan zo geweldig opgeschoten met die round up? Zeker als je in deze gedachtegang meeneemt dat zelfs met verstandig gebruik resistentie zal gaan plaatsvinden en round up dus geen lange termijn oplossing is(zelfde bij de bt gewassen).
wat een klets

roundup is en prima middel en wordt overal ter wereld gebruikt omdat het beter is dan DDT of Grammoxone

Als je geen onkruid bestrijdt dan zal het harder groeien dan de gewassen en dan heb je een slechte oogst
Jullie lezen iets en verdraaien het dan tot iets wat volslagen onzin is
pi_131825454
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:01 schreef popolon het volgende:
Ben je mal, er is plek zat.

[ afbeelding ]
Als je allemaal opgehokt wil leven ja.

De hoeveelheid landbouwgrond neemt nog steeds toe, maar de ontwikkeling van hoogwaardige technologie heeft zeker wel een hoop kap van regenwoud gered, gebieden die anders voor voedselproductie gebruikt hadden moeten worden.

donderdag 3 oktober 2013 @ 22:10:08 #283
323876 michaelmoore
pi_131825531
quote:
6s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De hoeveelheid landbouwgrond neemt nog steeds toe, maar de ontwikkeling van hoogwaardige technologie heeft zeker wel een hoop kap van regenwoud gered, gebieden die anders voor voedselproductie gebruikt hadden moeten worden.
Als we goede gewassen van MS gebruiken hoeven we geen bossen te kappen omdat de voedsel opbrengst veel en veel hoger is en veel beter, sterker en dieper wortelen
pi_131825568
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wat een klets

roundup is en prima middel en wordt overal ter wereld gebruikt omdat het beter is dan DDT of Grammoxone
Het is geen klets en dat heb ik al meerdere keren aangetoond aan je, dat ga ik niet nogmaals doen.
Je weet zelf ook heel prima hoe resistentie werkt, door maar 1 middel te gebruiken gaat dat razend snel(bij bt gewas zien we dat het binnen 2 jaar begint te vormen, binnen 5 jaar zeer ernstige vormen aanneemt als er niet gewerkt wordt met andere pesticiden en geen bt gewassen ernaast).

Je weet het heel prima, maar blijft maar het tegendeel schreeuwen, het is ronduit irri, het heeft dan ook geen enkele zin om hier over te praten met jou, ook al krijg je 1000 bronnen, wetenschappelijke onderzoeken en alles, de volgende keer doe je weer net alsof dat allemaal nieuw is voor je, zonder het aan te nemen.
pi_131825632
quote:
6s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Alsof er voor de productie van veevoer zoveel gm gewassen worden gebruikt... Wat het leeuwendeel is van de landbouwteelt. Die gm gewassen zijn meestal veelste duur daarvoor.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:12:38 #286
323876 michaelmoore
pi_131825650
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is geen klets en dat heb ik al meerdere keren aangetoond aan je, dat ga ik niet nogmaals doen.
Je weet zelf ook heel prima hoe resistentie werkt, door maar 1 middel te gebruiken gaat dat razend snel(bij bt gewas zien we dat het binnen 2 jaar begint te vormen, binnen 5 jaar zeer ernstige vormen aanneemt als er niet gewerkt wordt met andere pesticiden en geen bt gewassen ernaast).

Je weet het heel prima, maar blijft maar het tegendeel schreeuwen, het is ronduit irri, het heeft dan ook geen enkele zin om hier over te praten met jou, ook al krijg je 1000 bronnen, wetenschappelijke onderzoeken en alles, de volgende keer doe je weer net alsof dat allemaal nieuw is voor je, zonder het aan te nemen.
is prima spul, ik gebruik het al jaren , zeer tevreden

pi_131825692
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

is prima spul, ik gebruik het al jaren , zeer tevreden

8)7 Je tuintje vergelijken met grootschalige teelt, ja je discuzeurt weer heerlijk!!!!!
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:13:32 #288
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131825703
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Laat die trol maar lekker die plaat voor z'n kop houden. :D
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:13:41 #289
323876 michaelmoore
pi_131825715
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Alsof er voor de productie van veevoer zoveel gm gewassen worden gebruikt... Wat het leeuwendeel is van de landbouwteelt. Die gm gewassen zijn meestal veelste duur daarvoor.
nee hoor qua opbrengst per kilo zijn die gewassen veel goedkoper
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:16:25 #290
323876 michaelmoore
pi_131825868
pi_131825930
Daarbij is er ook een verschil tussen landbouw in het uitgestrekte Midden-Westen in de VS en kleinere gronden in landen met een veel grotere biodiversiteit als Brazilie (1) en Colombia (2)...

GMO afwijzen omdat er monopolisten zijn is unfair.

Dan kan je ook niet meer mobiel bellen omdat Slim alles opkoopt. |:(

donderdag 3 oktober 2013 @ 22:17:58 #292
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131825960
quote:
Ik zou zeggen, bak je eieren er in. En strooi wat over je hoofd, misschien begint je brein dan eindelijk te werken. Of beter, giet het gewoon naar binnen.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:21:22 #293
323876 michaelmoore
pi_131826143
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:17 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, bak je eieren er in. En strooi wat over je hoofd, misschien begint je brein dan eindelijk te werken. Of beter, giet het gewoon naar binnen.
als men het niet gebruikt dan krijg je overal onkruid
pi_131833813
quote:

[..]

Alleen in de VS is er geen wet voor, je kunt van alles in je voedsel proppen en er hoeft geen passend label op.
Dat is helemaal niet waar. Ga maar eens de labeltjes lezen in de VS, daar staat alles echt op. Alles wat een verschil kan maken in jou gezondheid moet erop gezet worden. GM en niet-GM staat er alleen niet op, omdat er geen enkel bewijs is dat het verschil uitmaakt voor je gezondheid. En dat is waar het om draait bij de FDA, het gaat niet om wat Jan Lul is de straat ervan vindt.

En de FDA is serieus hoor. Ik werk in een industrie die gedeeltelijk door hun gereguleerd wordt. Die gasten zijn echt niet makkelijk, het zijn echt geen industrie-vriendjes.
pi_131833821
quote:

[..]
Denk je niet dat het beter is om dus juist onveilige producten te labelen? Waarom wil je per se veilige producten van een extra label voorzien? Dat is de energie toch niet waard?
pi_131833843
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 05:53 schreef kets70 het volgende:

[..]

Denk je niet dat het beter is om dus juist onveilige producten te labelen? Waarom wil je per se veilige producten van een extra label voorzien? Dat is de energie toch niet waard?
So true.

vrijdag 4 oktober 2013 @ 08:01:11 #297
323876 michaelmoore
pi_131834249
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 05:44 schreef kets70 het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet waar. Ga maar eens de labeltjes lezen in de VS, daar staat alles echt op. Alles wat een verschil kan maken in jou gezondheid moet erop gezet worden. GM en niet-GM staat er alleen niet op, omdat er geen enkel bewijs is dat het verschil uitmaakt voor je gezondheid. En dat is waar het om draait bij de FDA, het gaat niet om wat Jan Lul is de straat ervan vindt.

En de FDA is serieus hoor. Ik werk in een industrie die gedeeltelijk door hun gereguleerd wordt. Die gasten zijn echt niet makkelijk, het zijn echt geen industrie-vriendjes.
Juist en alle gewassen die hier gecreëerd zijn, hebben ook een veel hoegere opbrengst dan oude rassen en smaken veel beter, die patenten moet e hier ok betaald worden, of denk je dat je boompjes of zaden van een nieuw ras gratis krijgt hier??

Alleen hier is de controle beter en krijg je een mega boete als je patentzaden zelf gebruikt zoner royalties te betalen, ,in India is het land veel te groot om te controleren

Maar hier mag je ook geen liedjes van een ander gebruiken , daar wel denk ik
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 18:38:14 #298
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131850568
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 05:53 schreef kets70 het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik ook. Zie link.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 05:44 schreef kets70 het volgende:

Ach man, de FDA is geinfiltreerd door Big Food. :D

vrijdag 4 oktober 2013 @ 23:57:14 #299
pi_131863044
quote:
quote:
Hackers of Anonymous Americalatina plan on launching a protest campaign on October 12, 2013 against Monsanto. The operation against the controversial seed giant, OpMonsanto, will allegedly include distributed denial-of-service (DDOS) attacks and website defacements.

“We applaud the bravery of the organizations and citizens who are standing up to Monsanto, and we are united with you against this oppressive corporate abuse. Monsanto is contaminating the world with chemicals and genetically modified food crops for profit while claiming to feed the hungry and protect the environment,” the hackers said in a video statement released in September.

Anonymous hackers demand that Monsanto stop contaminating the global food chain, intimidating small farmers, using destructive herbicides and pesticides, and bribing officials.

“Anonymous urges all concerned citizens to stand up for these farmers, fight for the future of your own food. Protest, organize, spread info to your friends! Say no to toxic chemicals in your food! Say no to GMO! Say no to Monsanto!” the hackers concluded their statement.

I’ll be monitoring the operation and provide updates if the hacktivists’ threats materialize.
pi_131865982
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:38 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik ook. Zie link.

Welke link? Sorry, ik ben een paar posten terug gegaan, maar kon die link niet vinden.

De wetenschappelijke consensus is dat GM op zichzelf niet een onveilige techniek is. Er is geen enkele geloofwaardige aanwijzing dat de GMOs die nu op de markt zijn, ook maar enig negatief effect op de gezondheid hebben. Na 15 jaar grootschalig gebruik is er geen enkel negatief geval bekend; honderden studies zijn er naar gedaan (ja door de industrie betaalde studies, maar ook vele onafhankelijke studies).

Ik wil je link wel eens zien. Kom niet aan met kul verhalen van Seralini, Carmen, of Pusztai - al die verhalen zijn al meerdere malen ontkracht. Kom ook niet met NaturalNews aan - werkelijk, dat is zo'n onzin site.

Hier wat linkjes, ik kan er wel meer vinden:

Laatste meta-analyse en duiding
http://www.realclearscien(...)s-on-gmo-safety.html
en original paper:
http://informahealthcare.com/doi/abs/10.3109/07388551.2013.823595

Wereldwijde wetenschappelijke organisaties:
http://www.forbes.com/sit(...)anizations-weigh-in/

EU Science Advisor:
http://www.euractiv.com/s(...)-damning-news-530693

[ Bericht 0% gewijzigd door kets70 op 05-10-2013 05:57:36 (links duidelijker maken) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')