abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 februari 2012 @ 19:24:21 #1
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_108053595
Monsanto, het bedrijf dat genetisch gemodificeerd voedsel steeds verder weet door te drukken in de maatschappij komt voor de rechter. Het bedrijf, met vele mafia-achtige praktijken waaronder het vernietigen vd kleine boer en het patenteren van zaden (!) , zal hopelijk eindelijk aangepakt worden.

quote:
Around 300,000 organic farmers think that Monsanto, the biotech giant known for genetically modifying Mother Nature’s handwork for profit and pushing over the little guys all the while, is pretty seedy.
Now a judge in New York is debating if Monsanto’s questionable methods will go before a jury.
Judge Naomi Buchwald of the Southern District Court of New York says she will have a decision on March 31 in regards to whether a lawsuit waged against the mega-corporation Monsanto should make it to trial.
Bron: RT

Probleem is dat Monsanto zich al zo diep in de Amerikaanse politiek heeft weten te lobbyen dat de eerlijke (biologische/organic) boer en consument er niet van moeten opkijken mochten ze de deksel op de neus krijgen.

Leul detail, Monsanto was jaren geleden nog een 'BNW/TRU bedrijf', maar de wurggreep van deze voedselfrankenstein is nu dus helaas realiteit geworden. En Europa is ook aan de beurt als het aan Monsanto ligt: Monsanto guilty of chemical poisoning in France

Helaas bericht de mainstream media maar weinig over dit toch grote gebeuren. :{

De hele boel is deze week begonnen en kan dus wel even duren.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2012 @ 20:20:47 #2
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108056036
Die hebben Agent Orange gemaakt!
  donderdag 16 februari 2012 @ 20:22:02 #3
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_108056083
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 19:24 schreef popolon het volgende:
Helaas bericht de mainstream media maar weinig over dit toch grote gebeuren. :{

Verbaast dat je? :{

Mooie OP trouwens. :)
Volg je hart, gebruik je verstand.
  donderdag 16 februari 2012 @ 20:32:58 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108056630
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2012 20:20 schreef De_Kardinaal het volgende:
Die hebben Agent Orange gemaakt!
Nee, dat was Dow Chemical
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2012 @ 20:37:04 #5
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108056846
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, dat was Dow Chemical
quote:
Agent Orange is the code name for one of the herbicides and defoliants used by the U.S. military as part of its herbicidal warfare program, Operation Ranch Hand, during the Vietnam War from 1961 to 1971. It was given its name from the color of the orange-striped 55 US gallon (208 litre) barrels in which it was shipped, and was by far the most widely used of the so-called "Rainbow Herbicides".[1] A 50:50 mixture of 2,4,5-T and 2,4-D, it was manufactured for the U.S. Department of Defense primarily by Monsanto Corporation and Dow Chemical.

http://en.wikipedia.org/wiki/Agent_Orange
Zeg dan gewoon niets of controleer even wat je zegt. :P
pi_108056966
Hoe staat het eigenlijk met onze aardappelen die zijn al een tijd niet te vreten,wordt daar soms ook aan gerommeld.
  donderdag 16 februari 2012 @ 20:39:55 #7
45206 Pietverdriet
pi_108056967
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 20:37 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

[..]

Zeg dan gewoon niets of controleer even wat je zegt. :P
I stand corrected
  donderdag 16 februari 2012 @ 20:40:14 #8
45206 Pietverdriet
pi_108056977
quote:
11s.gif Op donderdag 16 februari 2012 20:39 schreef meetthefokkers het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met onze aardappelen die zijn al een tijd niet te vreten,wordt daar soms ook aan gerommeld.
Koop eens een ander ras
  donderdag 16 februari 2012 @ 20:43:46 #9
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_108057132
Gelukkig hebben toch ook wel enkele kleine (bio) boeren rechtzaken gewonnen van Monsanto.
pi_108057182
Heb al van alles geprobeerd,maar vind ze niet zo lekker.Dan maar het menu aanpassen.
  donderdag 16 februari 2012 @ 20:45:33 #11
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_108057203
Overigens heb ik niet persé wat tegen GM voedsel, dat moet iedereen lekker zelf weten. Het labelen van de producten, dus eigenlijk de verwerkingsmethode en welke middelen daarbij gebruikt worden, zou ik wel graag willen zien. Volgens mij zijn de Europese wetten daar gelukkig wat strenger mee.

Het enge is de werkzijze van deze GM bedrijven en hoeveel macht ze al hebben. Juist daarom al is het interessant wat er gaat gebeuren in deze zaak.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 16 februari 2012 @ 21:27:01 #12
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_108059219
Een verslag van rechtzaken van Monsanto tegen kleine boeren, Monsanto vs U.S. farmers (2005):
http://www.centerforfoods(...)merReport1.13.05.pdf

De aanklacht tegen Monsanto: http://translate.googleus(...)t3o5cQSs5uMMARquYh9g

Public Patent Foundation (PUBPAT):

quote:
Organic farmers' suit against Monsanto goes to hearing
Jan 5, 2012

A court hearing in New York City at the end of this month will determine if a "pre-emptive" lawsuit by a clutch of U.S. and Canadian organic producers against seed and ag chem firm Monsanto will go ahead.

U.S. District Judge Naomi Buchwald said she will hear oral arguments Jan. 31 in Manhattan on a motion by St. Louis, Mo.-based Monsanto to dismiss the suit filed last March 31 by a group of 83 farmers, seed growers and farm organizations.

The suit "seeks court protection for innocent family farmers who may become contaminated by Monsanto seed," according to a release last week from the Colorado-based lead plaintiff, the Organic Seed Growers and Trade Association (OSGATA).

The suit, the plaintiffs claim, is "to protect themselves from being accused of patent infringement should their crops ever become contaminated by Monsanto's genetically modified seed."

"Last August we submitted our written rebuttal and it made clear that Monsanto's motion was without merit," OSGATA president Jim Gerritsen, a seed potato grower in northern Maine, said in the release. "Our legal team, from the Public Patent Foundation, is looking forward to orally presenting our position."

Canadian plaintiffs attached to the suit include Ottawa-based Canadian Organic Growers (COG), Quebec advocacy group Union Paysanne, the Manitoba Organic Alliance, the Peace River Organic Producers Association and a number of producers in Saskatchewan, Alberta, Manitoba and Ontario.

"Monsanto's technology is harmful for organic producers and processors," COG executive director Beth McMahon said in a separate release this week. "To penalize our growers for GMO contamination adds insult to injury, and we won't back down from this fight."

"Never been"
Monsanto's previous suits against farmers for alleged infringement on its patented seed suggest the company "intends to assert its transgenic seed patents against certified organic and nontransgenic seed farmers who come to possess more than 'trace amounts' of Monsanto's transgenic seed, even if it is not their fault," the plaintiffs claimed last year.

Between 1997 and April 2010, the organic producers' suit claims, Monsanto filed 144 lawsuits against farmers in at least 27 different states for alleged infringement of its transgenic seed patents and/or breach of its license to those patents.

In the list of farmers who the suit claims "did not want to be contaminated by transgenic seed" but had been sued by Monsanto, the only Canadian farmer mentioned by name is Percy Schmeiser of Bruno, Sask.

Monsanto successfully sued Schmeiser for patent violation over Roundup Ready canola in 2001, a decision upheld at the Supreme Court of Canada in 2004.

Monsanto, on its website, has said that in the Schmeiser case, Roundup Ready canola was "knowingly planted" using saved seed, not "blown in on the wind nor carried in by birds, and it didn't spontaneously appear."

Monsanto last spring described the OSGATA-led suit as "a publicity stunt designed to confuse the facts about American agriculture."

The company has said it "has never been, nor will it be Monsanto policy to exercise its patent rights where trace amounts of our patented seed or traits are present in farmers' fields as a result of inadvertent means."
http://www.grainews.ca/ne(...)-hearing/1000806658/
  vrijdag 17 februari 2012 @ 16:02:23 #13
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_108082411
quote:
Around 300,000 organic farmers think that Monsanto, the biotech giant known for genetically modifying Mother Nature’s handwork for profit and pushing over the little guys all the while, is pretty seedy.
Die zin alleen al :D :D

Met het aanbrengen van wijzigingen in het handwerk van moeder natuur is niets mis, dat wordt al veel langer op andere manieren gedaan en de regels voor genetische modificatie zijn streng genoeg. Wat dat betreft worden er 1000 dingen gedaan met voedsel die meer risico voor de natuur en onze gezondheid opleveren dan genetische modificatie.

Dat patent vind ik op zich wel begrijpelijk vanuit het oogpunt van een bedrijf dat geld en tijd heeft gestoken in de ontwikkeling ervan. Echter is zo'n patent niet houdbaar, aangezien het nog steeds om een product gaat dat zich zelfstandig kan vermenigvuldigen en verspreiden. En dat zien we dus gebeuren.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_108083274
goede zaak,

Deze week heb ik nog de documentaire Food Inc. gezien wordt je zeker niet vrolijk van.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 19:01:01 #15
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_108090350
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 16:18 schreef iriswww het volgende:
goede zaak,

Deze week heb ik nog de documentaire Food Inc. gezien wordt je zeker niet vrolijk van.
Monsanto vond het nodig een pagina te wijden aan de docu: Monsanto answers your questions about the movie Food, Inc

Plus die reactie weer ontkracht: Monsanto’s Food, Inc. “Facts”
  vrijdag 17 februari 2012 @ 19:06:38 #16
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_108090536
Voedsel genetisch modificeren is goed.
pi_108223575
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 20:43 schreef heartz het volgende:
Gelukkig hebben toch ook wel enkele kleine (bio) boeren rechtzaken gewonnen van Monsanto.
Toch wel bizar; rechter die gaan bepalen wat biologisch kan en mag.

Van wie is de lucht dat ik bij een boswandeling inadem ? Is dat ook gepatenteerd door Monsanto ?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:00:07 #18
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_108223705
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 19:01 schreef popolon het volgende:

[..]

Monsanto vond het nodig een pagina te wijden aan de docu: Monsanto answers your questions about the movie Food, Inc

Plus die reactie weer ontkracht: Monsanto’s Food, Inc. “Facts”
Die 'ontkrachting' gaat op geen enkele manier in op het eerder door Monsanto gepubliceerde bericht.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:14:24 #19
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_108224120
Monsanto is nog steeds BNW/ TRU als je er vanuit gaat dat Monsanto nog steeds de mens wil vernietigen etc. etc. Zelfde als de roddels over vaccinaties, begonnen in religieuze kringen nota bene, waarvan de meeste ook nog steeds kant nog wal raken.

Betekend niet dat er nooit een slecht vaccin tussen zit, maar de grote verhalen zijn niet waar! Zelfde gevoel krijg ik een beetje bij monsanto. Ze zullen ongetwijfeld dingen doen die niet kunnen of moreel verwerpelijk zijn, maar het grote verhaal wat er in BNW/ TRU naar boven komt, geloof ik nog steeds niet. :)

Waar komen ze voor voor de rechter eigenlijk, wat is de aanklacht? Niet dat ze 'seedy' zijn hoop ik! :P
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_108224610
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:14 schreef SicSicSics het volgende:
Monsanto is nog steeds BNW/ TRU als je er vanuit gaat dat Monsanto nog steeds de mens wil vernietigen etc. etc. Zelfde als de roddels over vaccinaties, begonnen in religieuze kringen nota bene, waarvan de meeste ook nog steeds kant nog wal raken.
Deze laatste bewering is nog niet aangetoond.

quote:
Betekend niet dat er nooit een slecht vaccin tussen zit, maar de grote verhalen zijn niet waar! Zelfde gevoel krijg ik een beetje bij monsanto. Ze zullen ongetwijfeld dingen doen die niet kunnen of moreel verwerpelijk zijn, maar het grote verhaal wat er in BNW/ TRU naar boven komt, geloof ik nog steeds niet. :)
Dat jij het niet gelooft, wil nog niet zeggen dat die verhalen niet waar zouden zijn.

quote:
Waar komen ze voor voor de rechter eigenlijk, wat is de aanklacht? Niet dat ze 'seedy' zijn hoop ik! :P
Je hebt kennelijk meer vertrouwen in een rechtsgang of rechter, aangesteld door een regering van een staat die zich in het jaar 1940 niet eens 5 dagen kan verdedigen tegenover een andere staat, met andere rechters, dan in een open discussie zonder censuur die gerust maandenlang mag duren..
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:44:47 #21
116015 SicSicSics
pi_108225033
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:31 schreef Bankfurt het volgende:
Deze laatste bewering is nog niet aangetoond.
Nou, alleen al het weigeren van het polio vaccin heeft duizenden kinderen het leven gekost. Zelfs gebieden waar polio al helemaal weg was, is het weer terug gekomen. Omdat men (religieuze leiders) zei dat het polio vaccin de populatie steriel zou maken om zo de Islam uit te roeien. Het lijkt me nu toch wel aardig aangetoond dat de vaccins dat niet deden. En dat ze wel degelijk hielpen bij het uitroeien van polio.

Er is verder ook niemand (in ieder geval niet de aantallen die in BNW werden genoemd) doodgegaan aan de Mexicaanse Griep vaccins. Dus volgens mij kun je in alle redelijkheid aannemen dat vaccins niet gemaakt worden om je te steriliseren ofwel anderszinds uit te roeien.

quote:
Dat jij het niet gelooft, wil nog niet zeggen dat die verhalen niet waar zouden zijn.
Dat klopt. Laten we dan zeggen dat ik er nog nooit aannemelijk bewijs voor heb gezien.

quote:
Je hebt kennelijk meer vertrouwen in een rechtsgang of rechter, aangesteld door een regering van een staat die zich in het jaar 1940 niet eens 5 dagen kan verdedigen tegenover een andere staat, met andere rechters, dan in een open discussie zonder censuur die gerust maandenlang mag duren..
Deze opmerking snap ik even niet! Wat was de aanklacht?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_108225453
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:44 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nou, alleen al het weigeren van het polio vaccin heeft duizenden kinderen het leven gekost. Zelfs gebieden waar polio al helemaal weg was, is het weer terug gekomen. Omdat men (religieuze leiders) zei dat het polio vaccin de populatie steriel zou maken om zo de Islam uit te roeien. Het lijkt me nu toch wel aardig aangetoond dat de vaccins dat niet deden. En dat ze wel degelijk hielpen bij het uitroeien van polio.

Er is verder ook niemand (in ieder geval niet de aantallen die in BNW werden genoemd) doodgegaan aan de Mexicaanse Griep vaccins. Dus volgens mij kun je in alle redelijkheid aannemen dat vaccins niet gemaakt worden om je te steriliseren ofwel anderszinds uit te roeien.

[..]
Ik wil jou niet tegenhouden om die prik te halen.

quote:
Dat klopt. Laten we dan zeggen dat ik er nog nooit aannemelijk bewijs voor heb gezien.

[..]
Je kunt niet alles lezen, dat is zo. Maar probeer eens andere kranten of boeken dan die je nu leest.

quote:
Deze opmerking snap ik even niet! Wat was de aanklacht?
Geen aanklacht, het was een generalisatie aangaande de legitimiteit van een rechter in dit soort ethische en morele kwesties. Je = men.

De focus wou ik in het algemeen richten op de vrije bewuste keuze van de mens; i.p.v. overal en voor alles een rechter bij te halen om te beslissen wat zogenaamd goed of fout zou zijn.

Komt nog bij dat er verschillende rechtssystemen zijn over de gehele wereld.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 15:07:25 #23
116015 SicSicSics
pi_108225837
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:56 schreef Bankfurt het volgende:
Ik wil jou niet tegenhouden om die prik te halen.
Maar wel voldoende aangetoond dat roddels over de vaccins kant noch wal raken? :)

quote:
Je kunt niet alles lezen, dat is zo. Maar probeer eens andere kranten of boeken dan die je nu leest.
Zoals? Ik vermaak mij prima met wat ik nu lees en ben er, wat mij betreft, ook voldoende door in staat om een helder oordeel te vellen. Bovendien lees ik ter mijner vermaak/ referentie ook nog wel eens BNW linkjes, vanmorgen nog een artikel van Dhalsim bijvoorbeeld.

quote:
Geen aanklacht, het was een generalisatie aangaande de legitimiteit van een rechter in dit soort ethische en morele kwesties. Je = men.

De focus wou ik in het algemeen richten op de vrije bewuste keuze van de mens; i.p.v. overal en voor alles een rechter bij te halen om te beslissen wat zogenaamd goed of fout zou zijn.

Komt nog bij dat er verschillende rechtssystemen zijn over de gehele wereld.
Laten we het, wat mij betreft, bij ons zorgvuldig over de jaren heen opgebouwde rechtssysteem houden. Daarin zijn we niet over 1 nacht ijs gegaan en het voldoet nogsteeds prima. Hier en daar een menselijk hiaat daargelaten.
Fine, fuck you then!
pi_108228414
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar wel voldoende aangetoond dat roddels over de vaccins kant noch wal raken? :)

Vaccins zijn naar mijn mening gevaarlijk; ik weet wie ze maakt en ik weet wat er in zit

Dat jij je laat vaccineren moet jezelf weten.

quote:
[..]

Zoals? Ik vermaak mij prima met wat ik nu lees en ben er, wat mij betreft, ook voldoende door in staat om een helder oordeel te vellen. Bovendien lees ik ter mijner vermaak/ referentie ook nog wel eens BNW linkjes, vanmorgen nog een artikel van Dhalsim bijvoorbeeld.

[..]
Je schreef dat je nog geen bewijzen had gezien.

Dat hangt natuurlijk alles mee samen waar en wanneer je je ogen openhoudt, en wat je kiest om te zien of te lezen.

Het hangt ook samen met hoe je verbanden en redeneringen kunt doorzien, doordenken en doorvoelen.

Ook hangt het ermee samen of je er moeite voor wilt doen om naar bewijzen te zoeken of niet;

aan jouw de keus.

quote:
Laten we het, wat mij betreft, bij ons zorgvuldig over de jaren heen opgebouwde rechtssysteem houden. Daarin zijn we niet over 1 nacht ijs gegaan en het voldoet nogsteeds prima. Hier en daar een menselijk hiaat daargelaten.
Wie is we ?

Ik heb geen enkel vertrouwen in het door en door corrupte rechtssysteem dat we nu hebben.

Verder maak ik me er niet al te druk om, omdat deze hele zooi nu in elkaar dondert.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:19:14 #25
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_108228490
Lekker objectief nieuwsbericht, daar houden we van.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')