abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:48:00 #276
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131824565
quote:
6s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je werkt vanuit de premisse dat GMO sowieso slecht is (waar geen enkel bewijs voor bestaat, en we eten het al jaren), dan is het vast een serieuze bron.

Iets van TNO lijkt me nuttiger.
Als je een beetje oplet zie je ook dat ik ze niet persé wil verbieden. Alleen in de VS is er geen wet voor, je kunt van alles in je voedsel proppen en er hoeft geen passend label op. En Monsanto, Pepsico, Bayer etc. proberen deze normale labelling wetten tegen te houden.

Maar hun producten zijn toch veilig? Waarom dan geen goede labels?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_131824802
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:48 schreef popolon het volgende:

[..]

Als je een beetje oplet zie je ook dat ik ze niet persé wil verbieden. Alleen in de VS is er geen wet voor, je kunt van alles in je voedsel proppen en er hoeft geen passend label op. En Monsanto, Pepsico, Bayer etc. proberen deze normale labelling wetten tegen te houden.

Waarmee je -net als ik- strijdt tegen kartelvorming, monopolisme, etc.

GM voedsel is een prima oplossing in een vollere wereld. Als dat er niet was, hadden we 5 Aardes nodig gehad om iedereen te voeden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_131825130
quote:
Tja, maar als je dan weet dat gebruikmaking van andere bestrijdingsmiddelen noodzakelijk is om resistentie tegen te gaan, dat monsanto zelfs boeren een deeltje terugbetaald om het gebruik van die andere middelen te stimuleren, wat zijn we dan zo geweldig opgeschoten met die round up? Zeker als je in deze gedachtegang meeneemt dat zelfs met verstandig gebruik resistentie zal gaan plaatsvinden en round up dus geen lange termijn oplossing is(zelfde bij de bt gewassen).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:01:27 #279
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131825144
Ben je mal, er is plek zat.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_131825189
quote:
6s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:40 schreef El_Matador het volgende:
Het is een onnatuurlijke angst voor technologie, die ligt er echt aan ten grondslag.

Als er een pacemaker of niertransplantatie nodig is, denk ik niet dat die antitechgekkies ineens die mooie producten van onze vooruitgang afzweren... ;)
Ik ben echt niet tegen gm gewassen, dat staat los van de gevolgen van round up ready gewas en het BT gewas.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:06:37 #281
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_131825388
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja, maar als je dan weet dat gebruikmaking van andere bestrijdingsmiddelen noodzakelijk is om resistentie tegen te gaan, dat monsanto zelfs boeren een deeltje terugbetaald om het gebruik van die andere middelen te stimuleren, wat zijn we dan zo geweldig opgeschoten met die round up? Zeker als je in deze gedachtegang meeneemt dat zelfs met verstandig gebruik resistentie zal gaan plaatsvinden en round up dus geen lange termijn oplossing is(zelfde bij de bt gewassen).
wat een klets

roundup is en prima middel en wordt overal ter wereld gebruikt omdat het beter is dan DDT of Grammoxone

Als je geen onkruid bestrijdt dan zal het harder groeien dan de gewassen en dan heb je een slechte oogst
Jullie lezen iets en verdraaien het dan tot iets wat volslagen onzin is
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_131825454
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:01 schreef popolon het volgende:
Ben je mal, er is plek zat.

[ afbeelding ]
Als je allemaal opgehokt wil leven ja.

De hoeveelheid landbouwgrond neemt nog steeds toe, maar de ontwikkeling van hoogwaardige technologie heeft zeker wel een hoop kap van regenwoud gered, gebieden die anders voor voedselproductie gebruikt hadden moeten worden.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 3 oktober 2013 @ 22:10:08 #283
323876 michaelmoore
pi_131825531
quote:
6s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De hoeveelheid landbouwgrond neemt nog steeds toe, maar de ontwikkeling van hoogwaardige technologie heeft zeker wel een hoop kap van regenwoud gered, gebieden die anders voor voedselproductie gebruikt hadden moeten worden.
Als we goede gewassen van MS gebruiken hoeven we geen bossen te kappen omdat de voedsel opbrengst veel en veel hoger is en veel beter, sterker en dieper wortelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_131825568
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wat een klets

roundup is en prima middel en wordt overal ter wereld gebruikt omdat het beter is dan DDT of Grammoxone
Het is geen klets en dat heb ik al meerdere keren aangetoond aan je, dat ga ik niet nogmaals doen.
Je weet zelf ook heel prima hoe resistentie werkt, door maar 1 middel te gebruiken gaat dat razend snel(bij bt gewas zien we dat het binnen 2 jaar begint te vormen, binnen 5 jaar zeer ernstige vormen aanneemt als er niet gewerkt wordt met andere pesticiden en geen bt gewassen ernaast).

Je weet het heel prima, maar blijft maar het tegendeel schreeuwen, het is ronduit irri, het heeft dan ook geen enkele zin om hier over te praten met jou, ook al krijg je 1000 bronnen, wetenschappelijke onderzoeken en alles, de volgende keer doe je weer net alsof dat allemaal nieuw is voor je, zonder het aan te nemen.
pi_131825632
quote:
6s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Alsof er voor de productie van veevoer zoveel gm gewassen worden gebruikt... Wat het leeuwendeel is van de landbouwteelt. Die gm gewassen zijn meestal veelste duur daarvoor.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:12:38 #286
323876 michaelmoore
pi_131825650
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is geen klets en dat heb ik al meerdere keren aangetoond aan je, dat ga ik niet nogmaals doen.
Je weet zelf ook heel prima hoe resistentie werkt, door maar 1 middel te gebruiken gaat dat razend snel(bij bt gewas zien we dat het binnen 2 jaar begint te vormen, binnen 5 jaar zeer ernstige vormen aanneemt als er niet gewerkt wordt met andere pesticiden en geen bt gewassen ernaast).

Je weet het heel prima, maar blijft maar het tegendeel schreeuwen, het is ronduit irri, het heeft dan ook geen enkele zin om hier over te praten met jou, ook al krijg je 1000 bronnen, wetenschappelijke onderzoeken en alles, de volgende keer doe je weer net alsof dat allemaal nieuw is voor je, zonder het aan te nemen.
is prima spul, ik gebruik het al jaren , zeer tevreden

https://www.google.nl/sea(...)w=1440&bih=728&dpr=1
pi_131825692
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

is prima spul, ik gebruik het al jaren , zeer tevreden

https://www.google.nl/sea(...)w=1440&bih=728&dpr=1
8)7 Je tuintje vergelijken met grootschalige teelt, ja je discuzeurt weer heerlijk!!!!!
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:13:32 #288
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131825703
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Laat die trol maar lekker die plaat voor z'n kop houden. :D
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:13:41 #289
323876 michaelmoore
pi_131825715
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Alsof er voor de productie van veevoer zoveel gm gewassen worden gebruikt... Wat het leeuwendeel is van de landbouwteelt. Die gm gewassen zijn meestal veelste duur daarvoor.
nee hoor qua opbrengst per kilo zijn die gewassen veel goedkoper
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:16:25 #290
323876 michaelmoore
pi_131825868
pi_131825930
Daarbij is er ook een verschil tussen landbouw in het uitgestrekte Midden-Westen in de VS en kleinere gronden in landen met een veel grotere biodiversiteit als Brazilie (1) en Colombia (2)...

GMO afwijzen omdat er monopolisten zijn is unfair.

Dan kan je ook niet meer mobiel bellen omdat Slim alles opkoopt. |:(

donderdag 3 oktober 2013 @ 22:17:58 #292
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131825960
quote:
Ik zou zeggen, bak je eieren er in. En strooi wat over je hoofd, misschien begint je brein dan eindelijk te werken. Of beter, giet het gewoon naar binnen.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:21:22 #293
323876 michaelmoore
pi_131826143
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:17 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, bak je eieren er in. En strooi wat over je hoofd, misschien begint je brein dan eindelijk te werken. Of beter, giet het gewoon naar binnen.
als men het niet gebruikt dan krijg je overal onkruid
pi_131833813
quote:

[..]

Alleen in de VS is er geen wet voor, je kunt van alles in je voedsel proppen en er hoeft geen passend label op.
Dat is helemaal niet waar. Ga maar eens de labeltjes lezen in de VS, daar staat alles echt op. Alles wat een verschil kan maken in jou gezondheid moet erop gezet worden. GM en niet-GM staat er alleen niet op, omdat er geen enkel bewijs is dat het verschil uitmaakt voor je gezondheid. En dat is waar het om draait bij de FDA, het gaat niet om wat Jan Lul is de straat ervan vindt.

En de FDA is serieus hoor. Ik werk in een industrie die gedeeltelijk door hun gereguleerd wordt. Die gasten zijn echt niet makkelijk, het zijn echt geen industrie-vriendjes.
pi_131833821
quote:

[..]
Denk je niet dat het beter is om dus juist onveilige producten te labelen? Waarom wil je per se veilige producten van een extra label voorzien? Dat is de energie toch niet waard?
pi_131833843
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 05:53 schreef kets70 het volgende:

[..]

Denk je niet dat het beter is om dus juist onveilige producten te labelen? Waarom wil je per se veilige producten van een extra label voorzien? Dat is de energie toch niet waard?
So true.

vrijdag 4 oktober 2013 @ 08:01:11 #297
323876 michaelmoore
pi_131834249
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 05:44 schreef kets70 het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet waar. Ga maar eens de labeltjes lezen in de VS, daar staat alles echt op. Alles wat een verschil kan maken in jou gezondheid moet erop gezet worden. GM en niet-GM staat er alleen niet op, omdat er geen enkel bewijs is dat het verschil uitmaakt voor je gezondheid. En dat is waar het om draait bij de FDA, het gaat niet om wat Jan Lul is de straat ervan vindt.

En de FDA is serieus hoor. Ik werk in een industrie die gedeeltelijk door hun gereguleerd wordt. Die gasten zijn echt niet makkelijk, het zijn echt geen industrie-vriendjes.
Juist en alle gewassen die hier gecreëerd zijn, hebben ook een veel hoegere opbrengst dan oude rassen en smaken veel beter, die patenten moet e hier ok betaald worden, of denk je dat je boompjes of zaden van een nieuw ras gratis krijgt hier??

Alleen hier is de controle beter en krijg je een mega boete als je patentzaden zelf gebruikt zoner royalties te betalen, ,in India is het land veel te groot om te controleren

Maar hier mag je ook geen liedjes van een ander gebruiken , daar wel denk ik
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 18:38:14 #298
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131850568
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 05:53 schreef kets70 het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik ook. Zie link.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 05:44 schreef kets70 het volgende:

Ach man, de FDA is geinfiltreerd door Big Food. :D

vrijdag 4 oktober 2013 @ 23:57:14 #299
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_131863044
quote:
quote:
Hackers of Anonymous Americalatina plan on launching a protest campaign on October 12, 2013 against Monsanto. The operation against the controversial seed giant, OpMonsanto, will allegedly include distributed denial-of-service (DDOS) attacks and website defacements.

“We applaud the bravery of the organizations and citizens who are standing up to Monsanto, and we are united with you against this oppressive corporate abuse. Monsanto is contaminating the world with chemicals and genetically modified food crops for profit while claiming to feed the hungry and protect the environment,” the hackers said in a video statement released in September.

Anonymous hackers demand that Monsanto stop contaminating the global food chain, intimidating small farmers, using destructive herbicides and pesticides, and bribing officials.

“Anonymous urges all concerned citizens to stand up for these farmers, fight for the future of your own food. Protest, organize, spread info to your friends! Say no to toxic chemicals in your food! Say no to GMO! Say no to Monsanto!” the hackers concluded their statement.

I’ll be monitoring the operation and provide updates if the hacktivists’ threats materialize.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_131865982
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:38 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik ook. Zie link.

Welke link? Sorry, ik ben een paar posten terug gegaan, maar kon die link niet vinden.

De wetenschappelijke consensus is dat GM op zichzelf niet een onveilige techniek is. Er is geen enkele geloofwaardige aanwijzing dat de GMOs die nu op de markt zijn, ook maar enig negatief effect op de gezondheid hebben. Na 15 jaar grootschalig gebruik is er geen enkel negatief geval bekend; honderden studies zijn er naar gedaan (ja door de industrie betaalde studies, maar ook vele onafhankelijke studies).

Ik wil je link wel eens zien. Kom niet aan met kul verhalen van Seralini, Carmen, of Pusztai - al die verhalen zijn al meerdere malen ontkracht. Kom ook niet met NaturalNews aan - werkelijk, dat is zo'n onzin site.

Hier wat linkjes, ik kan er wel meer vinden:

Laatste meta-analyse en duiding
http://www.realclearscien(...)s-on-gmo-safety.html
en original paper:
http://informahealthcare.com/doi/abs/10.3109/07388551.2013.823595

Wereldwijde wetenschappelijke organisaties:
http://www.forbes.com/sit(...)anizations-weigh-in/

EU Science Advisor:
http://www.euractiv.com/s(...)-damning-news-530693

[ Bericht 0% gewijzigd door kets70 op 05-10-2013 05:57:36 (links duidelijker maken) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')