Als je een beetje oplet zie je ook dat ik ze niet persé wil verbieden. Alleen in de VS is er geen wet voor, je kunt van alles in je voedsel proppen en er hoeft geen passend label op. En Monsanto, Pepsico, Bayer etc. proberen deze normale labelling wetten tegen te houden.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je werkt vanuit de premisse dat GMO sowieso slecht is (waar geen enkel bewijs voor bestaat, en we eten het al jaren), dan is het vast een serieuze bron.
Iets van TNO lijkt me nuttiger.
Waarmee je -net als ik- strijdt tegen kartelvorming, monopolisme, etc.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Als je een beetje oplet zie je ook dat ik ze niet persé wil verbieden. Alleen in de VS is er geen wet voor, je kunt van alles in je voedsel proppen en er hoeft geen passend label op. En Monsanto, Pepsico, Bayer etc. proberen deze normale labelling wetten tegen te houden.
Maar hun producten zijn toch veilig? Waarom dan geen goede labels?
Tja, maar als je dan weet dat gebruikmaking van andere bestrijdingsmiddelen noodzakelijk is om resistentie tegen te gaan, dat monsanto zelfs boeren een deeltje terugbetaald om het gebruik van die andere middelen te stimuleren, wat zijn we dan zo geweldig opgeschoten met die round up? Zeker als je in deze gedachtegang meeneemt dat zelfs met verstandig gebruik resistentie zal gaan plaatsvinden en round up dus geen lange termijn oplossing is(zelfde bij de bt gewassen).quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee hoor Grammoxone
https://www.google.nl/sea(...)w=1440&bih=728&dpr=1
Ik ben echt niet tegen gm gewassen, dat staat los van de gevolgen van round up ready gewas en het BT gewas.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:40 schreef El_Matador het volgende:
Het is een onnatuurlijke angst voor technologie, die ligt er echt aan ten grondslag.
Als er een pacemaker of niertransplantatie nodig is, denk ik niet dat die antitechgekkies ineens die mooie producten van onze vooruitgang afzweren...
wat een kletsquote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, maar als je dan weet dat gebruikmaking van andere bestrijdingsmiddelen noodzakelijk is om resistentie tegen te gaan, dat monsanto zelfs boeren een deeltje terugbetaald om het gebruik van die andere middelen te stimuleren, wat zijn we dan zo geweldig opgeschoten met die round up? Zeker als je in deze gedachtegang meeneemt dat zelfs met verstandig gebruik resistentie zal gaan plaatsvinden en round up dus geen lange termijn oplossing is(zelfde bij de bt gewassen).
Als je allemaal opgehokt wil leven ja.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:01 schreef popolon het volgende:
Ben je mal, er is plek zat.
[ afbeelding ]
Als we goede gewassen van MS gebruiken hoeven we geen bossen te kappen omdat de voedsel opbrengst veel en veel hoger is en veel beter, sterker en dieper wortelenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je allemaal opgehokt wil leven ja.
De hoeveelheid landbouwgrond neemt nog steeds toe, maar de ontwikkeling van hoogwaardige technologie heeft zeker wel een hoop kap van regenwoud gered, gebieden die anders voor voedselproductie gebruikt hadden moeten worden.
Het is geen klets en dat heb ik al meerdere keren aangetoond aan je, dat ga ik niet nogmaals doen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat een klets
roundup is en prima middel en wordt overal ter wereld gebruikt omdat het beter is dan DDT of Grammoxone
Alsof er voor de productie van veevoer zoveel gm gewassen worden gebruikt... Wat het leeuwendeel is van de landbouwteelt. Die gm gewassen zijn meestal veelste duur daarvoor.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je allemaal opgehokt wil leven ja.
De hoeveelheid landbouwgrond neemt nog steeds toe, maar de ontwikkeling van hoogwaardige technologie heeft zeker wel een hoop kap van regenwoud gered, gebieden die anders voor voedselproductie gebruikt hadden moeten worden.
is prima spul, ik gebruik het al jaren , zeer tevredenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is geen klets en dat heb ik al meerdere keren aangetoond aan je, dat ga ik niet nogmaals doen.
Je weet zelf ook heel prima hoe resistentie werkt, door maar 1 middel te gebruiken gaat dat razend snel(bij bt gewas zien we dat het binnen 2 jaar begint te vormen, binnen 5 jaar zeer ernstige vormen aanneemt als er niet gewerkt wordt met andere pesticiden en geen bt gewassen ernaast).
Je weet het heel prima, maar blijft maar het tegendeel schreeuwen, het is ronduit irri, het heeft dan ook geen enkele zin om hier over te praten met jou, ook al krijg je 1000 bronnen, wetenschappelijke onderzoeken en alles, de volgende keer doe je weer net alsof dat allemaal nieuw is voor je, zonder het aan te nemen.
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is prima spul, ik gebruik het al jaren , zeer tevreden
https://www.google.nl/sea(...)w=1440&bih=728&dpr=1
Laat die trol maar lekker die plaat voor z'n kop houden.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is geen klets en dat heb ik al meerdere keren aangetoond aan je, dat ga ik niet nogmaals doen.
Je weet zelf ook heel prima hoe resistentie werkt, door maar 1 middel te gebruiken gaat dat razend snel(bij bt gewas zien we dat het binnen 2 jaar begint te vormen, binnen 5 jaar zeer ernstige vormen aanneemt als er niet gewerkt wordt met andere pesticiden en geen bt gewassen ernaast).
Je weet het heel prima, maar blijft maar het tegendeel schreeuwen, het is ronduit irri, het heeft dan ook geen enkele zin om hier over te praten met jou, ook al krijg je 1000 bronnen, wetenschappelijke onderzoeken en alles, de volgende keer doe je weer net alsof dat allemaal nieuw is voor je, zonder het aan te nemen.
nee hoor qua opbrengst per kilo zijn die gewassen veel goedkoperquote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Alsof er voor de productie van veevoer zoveel gm gewassen worden gebruikt... Wat het leeuwendeel is van de landbouwteelt. Die gm gewassen zijn meestal veelste duur daarvoor.
Ik zou zeggen, bak je eieren er in. En strooi wat over je hoofd, misschien begint je brein dan eindelijk te werken. Of beter, giet het gewoon naar binnen.quote:
als men het niet gebruikt dan krijg je overal onkruidquote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:17 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, bak je eieren er in. En strooi wat over je hoofd, misschien begint je brein dan eindelijk te werken. Of beter, giet het gewoon naar binnen.
Dat is helemaal niet waar. Ga maar eens de labeltjes lezen in de VS, daar staat alles echt op. Alles wat een verschil kan maken in jou gezondheid moet erop gezet worden. GM en niet-GM staat er alleen niet op, omdat er geen enkel bewijs is dat het verschil uitmaakt voor je gezondheid. En dat is waar het om draait bij de FDA, het gaat niet om wat Jan Lul is de straat ervan vindt.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Alleen in de VS is er geen wet voor, je kunt van alles in je voedsel proppen en er hoeft geen passend label op.
Denk je niet dat het beter is om dus juist onveilige producten te labelen? Waarom wil je per se veilige producten van een extra label voorzien? Dat is de energie toch niet waard?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Maar hun producten zijn toch veilig? Waarom dan geen goede labels?
So true.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 05:53 schreef kets70 het volgende:
[..]
Denk je niet dat het beter is om dus juist onveilige producten te labelen? Waarom wil je per se veilige producten van een extra label voorzien? Dat is de energie toch niet waard?
Juist en alle gewassen die hier gecreëerd zijn, hebben ook een veel hoegere opbrengst dan oude rassen en smaken veel beter, die patenten moet e hier ok betaald worden, of denk je dat je boompjes of zaden van een nieuw ras gratis krijgt hier??quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 05:44 schreef kets70 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet waar. Ga maar eens de labeltjes lezen in de VS, daar staat alles echt op. Alles wat een verschil kan maken in jou gezondheid moet erop gezet worden. GM en niet-GM staat er alleen niet op, omdat er geen enkel bewijs is dat het verschil uitmaakt voor je gezondheid. En dat is waar het om draait bij de FDA, het gaat niet om wat Jan Lul is de straat ervan vindt.
En de FDA is serieus hoor. Ik werk in een industrie die gedeeltelijk door hun gereguleerd wordt. Die gasten zijn echt niet makkelijk, het zijn echt geen industrie-vriendjes.
Ja, dat zeg ik ook. Zie link.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 05:53 schreef kets70 het volgende:
[..]
Denk je niet dat het beter is om dus juist onveilige producten te labelen? Waarom wil je per se veilige producten van een extra label voorzien? Dat is de energie toch niet waard?
Ach man, de FDA is geinfiltreerd door Big Food.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 05:44 schreef kets70 het volgende:
En de FDA is serieus hoor. Ik werk in een industrie die gedeeltelijk door hun gereguleerd wordt. Die gasten zijn echt niet makkelijk, het zijn echt geen industrie-vriendjes.
quote:
quote:Hackers of Anonymous Americalatina plan on launching a protest campaign on October 12, 2013 against Monsanto. The operation against the controversial seed giant, OpMonsanto, will allegedly include distributed denial-of-service (DDOS) attacks and website defacements.
“We applaud the bravery of the organizations and citizens who are standing up to Monsanto, and we are united with you against this oppressive corporate abuse. Monsanto is contaminating the world with chemicals and genetically modified food crops for profit while claiming to feed the hungry and protect the environment,” the hackers said in a video statement released in September.
Anonymous hackers demand that Monsanto stop contaminating the global food chain, intimidating small farmers, using destructive herbicides and pesticides, and bribing officials.
“Anonymous urges all concerned citizens to stand up for these farmers, fight for the future of your own food. Protest, organize, spread info to your friends! Say no to toxic chemicals in your food! Say no to GMO! Say no to Monsanto!” the hackers concluded their statement.
I’ll be monitoring the operation and provide updates if the hacktivists’ threats materialize.
Welke link? Sorry, ik ben een paar posten terug gegaan, maar kon die link niet vinden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |