abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 oktober 2013 @ 15:50:38 #251
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131811855
Superweeds: A frightening reality

quote:
Science Magazine exposes the frightening reality of “superweeds” facing many U.S. farmers who rely on genetically engineered crops.
Dat krijg je van Monsanto producten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 18:12:22 #252
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_131815552
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 03:00 schreef popolon het volgende:

[..]

Kwatsch. Round-Up is puur vergif. Maar volgens Monsanto: Hoe meer hoe beter. Monopoly for the win.

Ondertussen is er in Washington state een stemming komende of er een vermelding op producten kan komen of 't een GMO product is. *HOPPETEE*, Monsanto, Pepsico, Kraft en andere Big Food criminelen gooien er miljoenen tegenaan om dat te voorkomen. :') En ze hebben niets te verbergen hoor. :D

De naïviteit is soms te erg. :'(
Round up is een goede onkruid bestrijder, veel beter dan de DDT of Grammoxone van vroeger

http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=1080

mensen moeten blij zijn dat er goede producten ontwikkeld worden
http://www.epa.gov/pestic(...)f-history-status.htm

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 03-10-2013 18:17:23 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_131818784
En weer negeer je het feit dat er sinds round up ready en round up alleen maar meer en meer bestrijdingsmiddelen worden gebruikt, waaronder ook die "oude", wat nodig is om die resistentie tegen te gaan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_131819267
quote:
9s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:50 schreef popolon het volgende:
Superweeds: A frightening reality

[..]

Dat krijg je van Monsanto producten.
Op zich is GE seeds en crops helemaal niet slecht. En de voedselproductie is juist enorm toegenomen, wat alleen maar winst is.

Wat slecht is, zijn kartels en monopolisten, dat is het gevaar van Monsanto. Die kunnen namelijk wurgcontracten afsluiten met de derde wereld.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:11:55 #255
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131822364
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 19:57 schreef erodome het volgende:
En weer negeer je het feit dat er sinds round up ready en round up alleen maar meer en meer bestrijdingsmiddelen worden gebruikt, waaronder ook die "oude", wat nodig is om die resistentie tegen te gaan.
Ik gaf meerdere links dat het gebruik van steeds sterkere 'onkruidbestrijdingsmiddelen' * bijna verdubbelt elk jaar, negeren maar!

*puur vergif

quote:
6s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 20:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Op zich is GE seeds en crops helemaal niet slecht. En de voedselproductie is juist enorm toegenomen, wat alleen maar winst is.

Niet slecht? Daar zijn verschillen de meningen nogal over. Ik eet liever groeten en fruit die niet bewerkt zijn met bestrijdingsmiddlen, die troep komt allemaal in je lichaam.

De productie is enorm toegenomen? Ik kan daar niks over vinden.

quote:
According to Science Magazine, “for cotton grown in the South, the cost of using herbicides has climbed from between $50 and $75 per hectare a few years ago to about $370 per hectare today.” The need to apply more and more herbicides will continue to make farmers’ costs skyrocket, making this practice profoundly unsustainable.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_131822647
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:11 schreef popolon het volgende:

Niet slecht? Daar zijn verschillen de meningen nogal over. Ik eet liever groeten en fruit die niet bewerkt zijn met bestrijdingsmiddlen, die troep komt allemaal in je lichaam.

De productie is enorm toegenomen? Ik kan daar niks over vinden.
De bestrijdingsmiddelen heb je net zo hard nodig bij niet GM crops. Als je echt geen bestrijdingsmiddelen meer wil, kan je beter zelf gaan telen.

Natuurlijk! Het kan ook niet anders; er zijn de afgelopen 20 jaar zo'n 2 miljard mensen bijgekomen. Die moeten allemaal gevoed worden. De productie per m2 is met GM enorm toegenomen. Juist door die GM. Prima toch? Nee, heb geen directe bron bij de hand ofzo.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 3 oktober 2013 @ 21:18:07 #257
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131822761
Omdat daar geen echte bron van is.
pi_131823232
quote:
6s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:18 schreef popolon het volgende:
Omdat daar geen echte bron van is.
:')

Another goal in generating GMOs, is to directly improve yield by accelerating growth, or making the organism more hardy (for plants, by improving salt, cold or drought tolerance).[102] Some agriculturally important animals have been genetically modified with growth hormones to increase their size.[109]

The genetic engineering of agricultural crops can increase the growth rates and resistance to different diseases caused by pathogens and parasites.[110] This is beneficial as it can greatly increase the production of food sources with the usage of fewer resources that would be required to host the world's growing populations. These modified crops would also reduce the usage of chemicals, such as fertilizers and pesticides, and therefore decrease the severity and frequency of the damages produced by these chemical pollution.[110][111]

https://en.wikipedia.org/(...)ustrial_applications

En er wordt hard op ingezet de afgelopen jaren:

donderdag 3 oktober 2013 @ 21:26:31 #259
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131823322

Het is een doel ja. _O- Het enige doel van Monsanto is de mensen te vergiftigen en de lokale biologische boeren kapotte maken. Zie deel 1, talloze links die verwijzen naar deze praktijken.
pi_131823515
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:26 schreef popolon het volgende:

Het is een doel ja. _O- Het enige doel van Monsanto is de mensen te vergiftigen en de lokale biologische boeren kapotte maken. Zie deel 1, talloze links die verwijzen naar deze praktijken.
Dat lijkt me sterk. Wat zo'n bedrijf wil is niet "mensen vergiftigen" (dan verliezen ze namelijk business), maar zoveel mogelijk crops/acre te produceren.

Waar an sich niks mis mee is, behalve als het een monopolist op de markt is.

donderdag 3 oktober 2013 @ 21:32:02 #261
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131823638
Maar goed, als mensen zichzelf en hun kinderen willen blijven vergiftigen dan moeten ze dat maar doen dan. Pesticiden was je niet van je eten af. Nooit. (En die worden elk jaar gevaarlijker/sterker)

Ieder z'n keus zeg maar. :Y)
pi_131823747
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:32 schreef popolon het volgende:
Maar goed, als mensen zichzelf en hun kinderen willen blijven vergiftigen dan moeten ze dat maar doen dan.
Ah, bedrijven bieden expres gif aan, ter verbetering van de oogsten. Come'on. :')

quote:
Pesticiden was je niet van je eten af. Nooit.
Klopt, ik snap die obsessie met fruit en groenten wassen om die reden dan ook niet.

quote:
(En die worden elk jaar gevaarlijker/sterker)
Ieder z'n keus zeg maar. :Y)
Het idee is juist dat ze minder nodig zijn omdat er al resistente gewassen worden gemodificeerd. Hoe kom jij er dan bij dat ze elk jaar gevaarlijker worden?

donderdag 3 oktober 2013 @ 21:35:07 #263
323876 michaelmoore
pi_131823790
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 19:57 schreef erodome het volgende:
onkruid blijft groeien, ook bij mij in de tuin., maar dat ze harder groeien dan vorig jaar kan ik niet zeggen

Ik spuit er wat roundup op en dan ben ik er weer een half jaartje van af
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_131823847
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

onkruid blijft groeien, ook bij mij in de tuin., maar dat ze harder groeien dan vorig jaar kan ik niet zeggen

Ik spuit er wat roundup op en dan ben ik er weer een half jaartje van af
Kom nou michaelmoore.... Dit is best heel triest, zeker aangezien dit je al meerdere keren is verteld.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:36:21 #265
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131823886
Ja goed, als je de bronnen niet leest die er gepost worden laat dan ook maar.

quote:
Science Magazine exposes the frightening reality of “superweeds” facing many U.S. farmers who rely on genetically engineered crops. - See more at: http://justlabelit.org/su(...)sthash.axwtysiy.dpuf
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:36:25 #266
323876 michaelmoore
pi_131823893
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Kom nou michaelmoore.... Dit is best heel triest, zeker aangezien dit je al meerdere keren is verteld.
nou dan spuit jij er DDT op
pi_131824031
quote:
11s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, bedrijven bieden expres gif aan, ter verbetering van de oogsten. Come'on. :')

[..]

Klopt, ik snap die obsessie met fruit en groenten wassen om die reden dan ook niet.

[..]

Het idee is juist dat ze minder nodig zijn omdat er al resistente gewassen worden gemodificeerd. Hoe kom jij er dan bij dat ze elk jaar gevaarlijker worden?
Dat idee is leuk, maar geen praktijk. Om resistentie tegen te gaan moet er gebruik gemaakt worden van verschillende middelen. Het gebruik in bestrijdingsmiddelen is enorm toegenomen(en dan gaat het niet om meer teelt, maar meer bestrijdingsmiddelen bij dezelfde hoeveelheid teelt). Monsanto betaald zelfs boeren een klein deeltje terug voor het gebruik van andere middelen bovenop de round up.

Niet alleen bestaan er grote vraagtekens bij de "veiligheid" van round up zelf, maar er wordt dus meer round up en andere middelen gebruikt, dat neemt ieder jaar toe.
pi_131824056
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou dan spuit jij er DDT op
Dat is dan ook het enige alternatief 8)7
pi_131824079
quote:
17s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:36 schreef popolon het volgende:
Ja goed, als je de bronnen niet leest die er gepost worden laat dan ook maar.

[..]

Ja, ik had het gelezen, weinig overtuigend stukje van een dubieuze bron.

donderdag 3 oktober 2013 @ 21:39:27 #270
323876 michaelmoore
pi_131824085
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is dan ook het enige alternatief 8)7
nee hoor Grammoxone
https://www.google.nl/sea(...)w=1440&bih=728&dpr=1
pi_131824134
Mijn vader heeft een tuintje. Hij heeft zoveel snijbonen geoogst dat hij ze aan het verdelen is in de familie :D
Echt de laatste weken komt hij steeds met die bonen aanzetten. En ook snoeptomaten.
pi_131824167
Het is een onnatuurlijke angst voor technologie, die ligt er echt aan ten grondslag.

Als er een pacemaker of niertransplantatie nodig is, denk ik niet dat die antitechgekkies ineens die mooie producten van onze vooruitgang afzweren... ;)

pi_131824278
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:32 schreef popolon het volgende:
Deel 1: NWS / Wordt genetisch modificeerder Monsanto eindelijk aangepakt?

Monsanto, het bedrijf dat genetisch gemodificeerd voedsel steeds verder weet door te drukken in de maatschappij komt voor de rechter. Het bedrijf, met vele mafia-achtige praktijken waaronder het vernietigen vd kleine boer en het patenteren van zaden (!) , zal hopelijk eindelijk aangepakt worden.

[..]

Bron: RT

Probleem is dat Monsanto zich al zo diep in de Amerikaanse politiek heeft weten te lobbyen dat de eerlijke (biologische/organic) boer en consument er niet van moeten opkijken mochten ze de deksel op de neus krijgen.

Leul detail, Monsanto was jaren geleden nog een 'BNW/TRU bedrijf', maar de wurggreep van deze voedselfrankenstein is nu dus helaas realiteit geworden. En Europa is ook aan de beurt als het aan Monsanto ligt: Monsanto guilty of chemical poisoning in France

Helaas bericht de mainstream media maar weinig over dit toch grote gebeuren. :{

[ afbeelding ]

De hele boel is deze week begonnen en kan dus wel even duren.
Laatst was er een land 'in het nieuws' waar men de gewassen in de brand stak van Monsanto.
Overigens heb ik een paar documentaires gezien hierover...op internet dan.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:43:02 #274
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131824300
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, ik had het gelezen, weinig overtuigend stukje van een dubieuze bron.
Science magazine is idd dubieus.
pi_131824369
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:43 schreef popolon het volgende:

[..]

Science magazine is idd dubieus.
Als je werkt vanuit de premisse dat GMO sowieso slecht is (waar geen enkel bewijs voor bestaat, en we eten het al jaren), dan is het vast een serieuze bron.

Iets van TNO lijkt me nuttiger.

donderdag 3 oktober 2013 @ 21:48:00 #276
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131824565
quote:
6s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je werkt vanuit de premisse dat GMO sowieso slecht is (waar geen enkel bewijs voor bestaat, en we eten het al jaren), dan is het vast een serieuze bron.

Iets van TNO lijkt me nuttiger.
Als je een beetje oplet zie je ook dat ik ze niet persé wil verbieden. Alleen in de VS is er geen wet voor, je kunt van alles in je voedsel proppen en er hoeft geen passend label op. En Monsanto, Pepsico, Bayer etc. proberen deze normale labelling wetten tegen te houden.

Maar hun producten zijn toch veilig? Waarom dan geen goede labels?
pi_131824802
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:48 schreef popolon het volgende:

[..]

Als je een beetje oplet zie je ook dat ik ze niet persé wil verbieden. Alleen in de VS is er geen wet voor, je kunt van alles in je voedsel proppen en er hoeft geen passend label op. En Monsanto, Pepsico, Bayer etc. proberen deze normale labelling wetten tegen te houden.

Waarmee je -net als ik- strijdt tegen kartelvorming, monopolisme, etc.

GM voedsel is een prima oplossing in een vollere wereld. Als dat er niet was, hadden we 5 Aardes nodig gehad om iedereen te voeden.

pi_131825130
quote:
Tja, maar als je dan weet dat gebruikmaking van andere bestrijdingsmiddelen noodzakelijk is om resistentie tegen te gaan, dat monsanto zelfs boeren een deeltje terugbetaald om het gebruik van die andere middelen te stimuleren, wat zijn we dan zo geweldig opgeschoten met die round up? Zeker als je in deze gedachtegang meeneemt dat zelfs met verstandig gebruik resistentie zal gaan plaatsvinden en round up dus geen lange termijn oplossing is(zelfde bij de bt gewassen).
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:01:27 #279
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131825144
Ben je mal, er is plek zat.

pi_131825189
quote:
6s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:40 schreef El_Matador het volgende:
Het is een onnatuurlijke angst voor technologie, die ligt er echt aan ten grondslag.

Als er een pacemaker of niertransplantatie nodig is, denk ik niet dat die antitechgekkies ineens die mooie producten van onze vooruitgang afzweren... ;)
Ik ben echt niet tegen gm gewassen, dat staat los van de gevolgen van round up ready gewas en het BT gewas.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:06:37 #281
323876 michaelmoore
pi_131825388
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja, maar als je dan weet dat gebruikmaking van andere bestrijdingsmiddelen noodzakelijk is om resistentie tegen te gaan, dat monsanto zelfs boeren een deeltje terugbetaald om het gebruik van die andere middelen te stimuleren, wat zijn we dan zo geweldig opgeschoten met die round up? Zeker als je in deze gedachtegang meeneemt dat zelfs met verstandig gebruik resistentie zal gaan plaatsvinden en round up dus geen lange termijn oplossing is(zelfde bij de bt gewassen).
wat een klets

roundup is en prima middel en wordt overal ter wereld gebruikt omdat het beter is dan DDT of Grammoxone

Als je geen onkruid bestrijdt dan zal het harder groeien dan de gewassen en dan heb je een slechte oogst
Jullie lezen iets en verdraaien het dan tot iets wat volslagen onzin is
pi_131825454
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:01 schreef popolon het volgende:
Ben je mal, er is plek zat.

[ afbeelding ]
Als je allemaal opgehokt wil leven ja.

De hoeveelheid landbouwgrond neemt nog steeds toe, maar de ontwikkeling van hoogwaardige technologie heeft zeker wel een hoop kap van regenwoud gered, gebieden die anders voor voedselproductie gebruikt hadden moeten worden.

donderdag 3 oktober 2013 @ 22:10:08 #283
323876 michaelmoore
pi_131825531
quote:
6s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De hoeveelheid landbouwgrond neemt nog steeds toe, maar de ontwikkeling van hoogwaardige technologie heeft zeker wel een hoop kap van regenwoud gered, gebieden die anders voor voedselproductie gebruikt hadden moeten worden.
Als we goede gewassen van MS gebruiken hoeven we geen bossen te kappen omdat de voedsel opbrengst veel en veel hoger is en veel beter, sterker en dieper wortelen
pi_131825568
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wat een klets

roundup is en prima middel en wordt overal ter wereld gebruikt omdat het beter is dan DDT of Grammoxone
Het is geen klets en dat heb ik al meerdere keren aangetoond aan je, dat ga ik niet nogmaals doen.
Je weet zelf ook heel prima hoe resistentie werkt, door maar 1 middel te gebruiken gaat dat razend snel(bij bt gewas zien we dat het binnen 2 jaar begint te vormen, binnen 5 jaar zeer ernstige vormen aanneemt als er niet gewerkt wordt met andere pesticiden en geen bt gewassen ernaast).

Je weet het heel prima, maar blijft maar het tegendeel schreeuwen, het is ronduit irri, het heeft dan ook geen enkele zin om hier over te praten met jou, ook al krijg je 1000 bronnen, wetenschappelijke onderzoeken en alles, de volgende keer doe je weer net alsof dat allemaal nieuw is voor je, zonder het aan te nemen.
pi_131825632
quote:
6s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Alsof er voor de productie van veevoer zoveel gm gewassen worden gebruikt... Wat het leeuwendeel is van de landbouwteelt. Die gm gewassen zijn meestal veelste duur daarvoor.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:12:38 #286
323876 michaelmoore
pi_131825650
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is geen klets en dat heb ik al meerdere keren aangetoond aan je, dat ga ik niet nogmaals doen.
Je weet zelf ook heel prima hoe resistentie werkt, door maar 1 middel te gebruiken gaat dat razend snel(bij bt gewas zien we dat het binnen 2 jaar begint te vormen, binnen 5 jaar zeer ernstige vormen aanneemt als er niet gewerkt wordt met andere pesticiden en geen bt gewassen ernaast).

Je weet het heel prima, maar blijft maar het tegendeel schreeuwen, het is ronduit irri, het heeft dan ook geen enkele zin om hier over te praten met jou, ook al krijg je 1000 bronnen, wetenschappelijke onderzoeken en alles, de volgende keer doe je weer net alsof dat allemaal nieuw is voor je, zonder het aan te nemen.
is prima spul, ik gebruik het al jaren , zeer tevreden

pi_131825692
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

is prima spul, ik gebruik het al jaren , zeer tevreden

8)7 Je tuintje vergelijken met grootschalige teelt, ja je discuzeurt weer heerlijk!!!!!
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:13:32 #288
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131825703
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Laat die trol maar lekker die plaat voor z'n kop houden. :D
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:13:41 #289
323876 michaelmoore
pi_131825715
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Alsof er voor de productie van veevoer zoveel gm gewassen worden gebruikt... Wat het leeuwendeel is van de landbouwteelt. Die gm gewassen zijn meestal veelste duur daarvoor.
nee hoor qua opbrengst per kilo zijn die gewassen veel goedkoper
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:16:25 #290
323876 michaelmoore
pi_131825868
pi_131825930
Daarbij is er ook een verschil tussen landbouw in het uitgestrekte Midden-Westen in de VS en kleinere gronden in landen met een veel grotere biodiversiteit als Brazilie (1) en Colombia (2)...

GMO afwijzen omdat er monopolisten zijn is unfair.

Dan kan je ook niet meer mobiel bellen omdat Slim alles opkoopt. |:(

donderdag 3 oktober 2013 @ 22:17:58 #292
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131825960
quote:
Ik zou zeggen, bak je eieren er in. En strooi wat over je hoofd, misschien begint je brein dan eindelijk te werken. Of beter, giet het gewoon naar binnen.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:21:22 #293
323876 michaelmoore
pi_131826143
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:17 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, bak je eieren er in. En strooi wat over je hoofd, misschien begint je brein dan eindelijk te werken. Of beter, giet het gewoon naar binnen.
als men het niet gebruikt dan krijg je overal onkruid
pi_131833813
quote:

[..]

Alleen in de VS is er geen wet voor, je kunt van alles in je voedsel proppen en er hoeft geen passend label op.
Dat is helemaal niet waar. Ga maar eens de labeltjes lezen in de VS, daar staat alles echt op. Alles wat een verschil kan maken in jou gezondheid moet erop gezet worden. GM en niet-GM staat er alleen niet op, omdat er geen enkel bewijs is dat het verschil uitmaakt voor je gezondheid. En dat is waar het om draait bij de FDA, het gaat niet om wat Jan Lul is de straat ervan vindt.

En de FDA is serieus hoor. Ik werk in een industrie die gedeeltelijk door hun gereguleerd wordt. Die gasten zijn echt niet makkelijk, het zijn echt geen industrie-vriendjes.
pi_131833821
quote:

[..]
Denk je niet dat het beter is om dus juist onveilige producten te labelen? Waarom wil je per se veilige producten van een extra label voorzien? Dat is de energie toch niet waard?
pi_131833843
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 05:53 schreef kets70 het volgende:

[..]

Denk je niet dat het beter is om dus juist onveilige producten te labelen? Waarom wil je per se veilige producten van een extra label voorzien? Dat is de energie toch niet waard?
So true.

vrijdag 4 oktober 2013 @ 08:01:11 #297
323876 michaelmoore
pi_131834249
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 05:44 schreef kets70 het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet waar. Ga maar eens de labeltjes lezen in de VS, daar staat alles echt op. Alles wat een verschil kan maken in jou gezondheid moet erop gezet worden. GM en niet-GM staat er alleen niet op, omdat er geen enkel bewijs is dat het verschil uitmaakt voor je gezondheid. En dat is waar het om draait bij de FDA, het gaat niet om wat Jan Lul is de straat ervan vindt.

En de FDA is serieus hoor. Ik werk in een industrie die gedeeltelijk door hun gereguleerd wordt. Die gasten zijn echt niet makkelijk, het zijn echt geen industrie-vriendjes.
Juist en alle gewassen die hier gecreëerd zijn, hebben ook een veel hoegere opbrengst dan oude rassen en smaken veel beter, die patenten moet e hier ok betaald worden, of denk je dat je boompjes of zaden van een nieuw ras gratis krijgt hier??

Alleen hier is de controle beter en krijg je een mega boete als je patentzaden zelf gebruikt zoner royalties te betalen, ,in India is het land veel te groot om te controleren

Maar hier mag je ook geen liedjes van een ander gebruiken , daar wel denk ik
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 18:38:14 #298
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_131850568
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 05:53 schreef kets70 het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik ook. Zie link.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 05:44 schreef kets70 het volgende:

Ach man, de FDA is geinfiltreerd door Big Food. :D

vrijdag 4 oktober 2013 @ 23:57:14 #299
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_131863044
quote:
quote:
Hackers of Anonymous Americalatina plan on launching a protest campaign on October 12, 2013 against Monsanto. The operation against the controversial seed giant, OpMonsanto, will allegedly include distributed denial-of-service (DDOS) attacks and website defacements.

“We applaud the bravery of the organizations and citizens who are standing up to Monsanto, and we are united with you against this oppressive corporate abuse. Monsanto is contaminating the world with chemicals and genetically modified food crops for profit while claiming to feed the hungry and protect the environment,” the hackers said in a video statement released in September.

Anonymous hackers demand that Monsanto stop contaminating the global food chain, intimidating small farmers, using destructive herbicides and pesticides, and bribing officials.

“Anonymous urges all concerned citizens to stand up for these farmers, fight for the future of your own food. Protest, organize, spread info to your friends! Say no to toxic chemicals in your food! Say no to GMO! Say no to Monsanto!” the hackers concluded their statement.

I’ll be monitoring the operation and provide updates if the hacktivists’ threats materialize.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_131865982
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:38 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik ook. Zie link.

Welke link? Sorry, ik ben een paar posten terug gegaan, maar kon die link niet vinden.

De wetenschappelijke consensus is dat GM op zichzelf niet een onveilige techniek is. Er is geen enkele geloofwaardige aanwijzing dat de GMOs die nu op de markt zijn, ook maar enig negatief effect op de gezondheid hebben. Na 15 jaar grootschalig gebruik is er geen enkel negatief geval bekend; honderden studies zijn er naar gedaan (ja door de industrie betaalde studies, maar ook vele onafhankelijke studies).

Ik wil je link wel eens zien. Kom niet aan met kul verhalen van Seralini, Carmen, of Pusztai - al die verhalen zijn al meerdere malen ontkracht. Kom ook niet met NaturalNews aan - werkelijk, dat is zo'n onzin site.

Hier wat linkjes, ik kan er wel meer vinden:

Laatste meta-analyse en duiding
http://www.realclearscien(...)s-on-gmo-safety.html
en original paper:
http://informahealthcare.com/doi/abs/10.3109/07388551.2013.823595

Wereldwijde wetenschappelijke organisaties:
http://www.forbes.com/sit(...)anizations-weigh-in/

EU Science Advisor:
http://www.euractiv.com/s(...)-damning-news-530693

[ Bericht 0% gewijzigd door kets70 op 05-10-2013 05:57:36 (links duidelijker maken) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')