voornamelijk het ontbreken daarvanquote:Op woensdag 22 mei 2013 09:39 schreef DroogDok het volgende:
E.e.a. heeft met intelligentie te maken.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 09:39 schreef DroogDok het volgende:
E.e.a. heeft met intelligentie te maken.
Het heeft meer te maken met hoe vatbaar je bent voor het gevoel dat "jij iets weet wat anderen niet doorhebben" en dan vooral het aspect waarin jij blijkbaar een van de weinigen bent die intelligent genoeg is om het wel door te hebben.quote:
Piraten partij ...quote:
'nuff saidquote:Krouwel was acht jaar deelraadslid voor de PvdA in Amsterdam.
Beetje tegenstijdige eerste zinquote:Op woensdag 22 mei 2013 11:12 schreef MichaelScott het volgende:
Ik weet dat er UFO's landen/neerstorten op aarde, maar ik denk niet dat dat vliegende schotels zijn.
UFO =/= vliegende schotel
Verder:
[..]
'nuff said
Het artikel noemt het landen, ik noem het liever neerstorten. Verder zullen er vast wel een paar experimentele vliegtuigen rondvliegen die je ook als UFO zou kunnen beschouwen.quote:
Ik zie ze op vakantie ook heel veel. Dan denk what the hell is er nou weer in mijn soep neergestort.quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:25 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het artikel noemt het landen, ik noem het liever neerstorten. Verder zullen er vast wel een paar experimentele vliegtuigen rondvliegen die je ook als UFO zou kunnen beschouwen.
UFO = Unidentified flying objectquote:Op woensdag 22 mei 2013 11:25 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het artikel noemt het landen, ik noem het liever neerstorten. Verder zullen er vast wel een paar experimentele vliegtuigen rondvliegen die je ook als UFO zou kunnen beschouwen.
Gaat de complottheorie niet een stuk verder? Bijvoorbeeld in een vrij standaard nieuwsbericht over Bill Gates:quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:42 schreef gelly het volgende:
PVV en SP stemmers zijn simpelweg goedgelovig. Het zijn gelovigen die religie hebben vervangen door complottheorieen. Vaak meten ze zich ook een slachtofferrol aan, slachtoffer van het Grote Complot in Den Haag om "de gewone man" te pakken.
Dit dus. Precies hoe ik er ook over denk.quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:42 schreef gelly het volgende:
PVV en SP stemmers zijn simpelweg goedgelovig. Het zijn gelovigen die religie hebben vervangen door complottheorieen. Vaak meten ze zich ook een slachtofferrol aan, slachtoffer van het Grote Complot in Den Haag om "de gewone man" te pakken.
Correct.quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:42 schreef gelly het volgende:
klopt wou ik ook een topic over maken, veel FP users gaven al aan dat Bill echt de rijkste niet is maar:quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
Gaat de complottheorie niet een stuk verder? Bijvoorbeeld in een vrij standaard nieuwsbericht over Bill Gates:
Bill Gates weer de rijkste op aarde
Heb je ook weer een paar bijzitten die even moeten melden dat de echte rijken verborgen zijn etc. etc.
De families bestaan dan ook uit honderden mensen... Er is geen Rothschild die in zijn eentje rijker is dan Bill Gates. De eindbaas (David René de Rothschild), CEO van de Rothschild Group komt niet eens in de buurt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:13 schreef theguyver het volgende:
[..]
klopt wou ik ook een topic over maken, veel FP users gaven al aan dat Bill echt de rijkste niet is maar:
Hij staat hoogstwaarschijnlijk niet eens in de top 10 van rijkste mensen van deze wereld. De echte rijken (families) als Rotshchild en Rockefeller hebben letterlijk duizenden miljarden.
Goed omschreven.quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:42 schreef gelly het volgende:
Het is toch gewoon een feit dat de gewone man gepakt wordt? Als je dat niet ziet ben je of blind of je hebt oogkleppen op.quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:42 schreef gelly het volgende:
De bekende PVV-retoriek. Iedereen die anders denkt 'ziet het niet'. Zodoende zijn er in de ogen van de PVV'er maar twee mensen: zij die 'het' wel zijn, en zij die 'het' niet zien.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:49 schreef Japie77 het volgende:
Het is toch gewoon een feit dat de gewone man gepakt wordt? Als je dat niet ziet ben je of blind of je hebt oogkleppen op.
Je ziet het helemaal verkeerd. 'We' liggen niet 'krom' vanwege de bail-outs, maar vanwege het begrotingstekort veroorzaakt door de wereldwijde crisis. De bail-outs hebben daar een relatief kleine invloed op.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Kijk alleen maar naar de hele financiele crisis. Banken worden overeind gehouden ten koste van alles en Jan met de Pet mag krom gaan liggen door al die bezuinigingen die nu doorgevoerd moeten worden.
Je verwijt me in bovenstaande posting van iets wat je nu zelf doet. Grappig. Ik zie het helemaal verkeerd....quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je ziet het helemaal verkeerd. 'We' liggen niet 'krom' vanwege de bail-outs, maar vanwege het begrotingstekort veroorzaakt door de wereldwijde crisis. De bail-outs hebben daar een relatief kleine invloed op.
Dat komt wel overeen met veel van die complotgelovers, als jij hun 'waarheid' niet ziet, ben je blind. Als je met tegenargumenten komt, ben je een schaap in dienst van [voeg iets engs groots als BigFarma in]. Blijkbaar hebben die mensen behoefte om (zeer) complexe problemen en gebeurtenissen in hapklare brokken en oneliners gepresenteerd te krijgen waarbij de schuld bij iets groots en engs (en nietszeggends als "de elite") gelegd wordt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:51 schreef TC03 het volgende:
De bekende PVV-retoriek. Iedereen die anders denkt 'ziet het niet'. Zodoende zijn er in de ogen van de PVV'er maar twee mensen: zij die 'het' wel zijn, en zij die 'het' niet zien.
Wat zijn de alternatieven, Japie? Als je de 'gewone' man niet pakt, wie wil je dan wel pakken? En wat is 'pakken'?
Haha. Wat een onzin. Het is juist zo dat mensen zoals jij niet willen geloven dat er complotten worden gesmeed en plaatsvinden omdat je wereldbeeld dan te veel verandert. Je zou er waarschijnlijk niet meer goed van kunnen slapen omdat je bang wordt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat komt wel overeen met veel van die complotgelovers, als jij hun 'waarheid' niet ziet, ben je blind. Als je met tegenargumenten komt, ben je een schaap in dienst van [voeg iets engs groots als BigFarma in]. Blijkbaar hebben die mensen behoefte om (zeer) complexe problemen en gebeurtenissen in hapklare brokken en oneliners gepresenteerd te krijgen waarbij de schuld bij iets groots en engs (en nietszeggends als "de elite") gelegd wordt.
Ohja, dat is inderdaad een ander veelgehoord kulargument van gelovers: als je het niet met ze eens bent, dan ben je bang en sheeple.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:15 schreef Japie77 het volgende:
Haha. Wat een onzin. Het is juist zo dat mensen zoals jij niet willen geloven dat er complotten worden gesmeed en plaatsvinden omdat je wereldbeeld dan te veel verandert. Je zou er waarschijnlijk niet meer goed van kunnen slapen omdat je bang wordt.
Nou ik ben man, hoog opgeleid en gezond maar ik ben erg extreem in mijn denken. Vind het zelf trouwens niet extreem maar als ik het vergelijk met anderen blijkt het wel extreem te zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:33 schreef k3vil het volgende:
Ik denk dat het niet meer logisch is dat mensen aan de extreme kanten van het politiek spectrum eerder in complotten geloven. Deze mensen ervaren de maatschappij namelijk meer als een gegeven wat tegenwerkt.
Ben je man, hoogopgeleid en gezond, dan is de kans groot dat je meer richting het midden van het politiek spectrum bent te vinden. Ben je vrouw, laagopgeleid en gehandicapt, meer richting de uitersten.
Wat bedoel je nou precies met gelovers?quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ohja, dat is inderdaad een ander veelgehoord kulargument van gelovers: als je het niet met ze eens bent, dan ben je bang en sheeple.
Heb je nog feiten en cijfers enzo die dit allemaal onderbouwen?quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nou ik ben man, hoog opgeleid en gezond maar ik ben erg extreem in mijn denken. Vind het zelf trouwens niet extreem maar als ik het vergelijk met anderen blijkt het wel extreem te zijn.
Het heeft trouwens helemaal niks met intelligentie te maken wat je stemt. Ik bedoel het CDA is DE middenpartij bij uitstek en daar stemmen over het algemeen niet de meest snuggere mensen op. Als je ze vraagt waarom ze CDA stemmen, zeggen ze vaak omdat ik dat altijd al gedaan heb en mijn ouders deden het ook. Zulk soort argumenten komen ze dan mee.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:45 schreef Japie77 het volgende:
Jezus wat een belachelijk bericht zeg.
Mensen die dit soort berichten schrijven of mensen die niet in UFO's of complottheorieen geloven moeten eigenlijk opgesloten worden omdat ze in een fantasiewereld leven.
Je bedoelt over de CDA stemmers? Dat is mijn persoonlijke ervaring. Je kan niet alles met feiten en cijfers onderbouwen. We krijgen niet allemaal betaald om zo'n nutteloos onderzoek te doen met als conclusie dat SP en PVV stemmers meer in UFO's en complotten geloven dan "normale"mensen!quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:13 schreef justanick het volgende:
[..]
Heb je nog feiten en cijfers enzo die dit allemaal onderbouwen?
Ja, oa over de CDA-stemmers. Maar ook over je uitspraken over Griekenland.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je bedoelt over de CDA stemmers? Dat is mijn persoonlijke ervaring. Je kan niet alles met feiten en cijfers onderbouwen. We krijgen niet allemaal betaald om zo'n nutteloos onderzoek te doen met als conclusie dat SP en PVV stemmers meer in UFO's en complotten geloven dan "normale"mensen!
Je kan zelf ook even googlen om erachter te komen of het klopt of niet maar goed hier dan onderbouwing:quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:22 schreef justanick het volgende:
[..]
Ja, oa over de CDA-stemmers. Maar ook over je uitspraken over Griekenland.
Ik concludeer in ieder geval dat je over de CDA-stemmers dus maar wat loopt te blaten.
Een voorbeeld van 3 miljard op een totale steun die vele malen hoger ligt. Waarbij het ook vooral gaat om het heen-en-weer schuiven van geld tussen centrale banken (niet privaat).quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:28 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je kan zelf ook even googlen om erachter te komen of het klopt of niet maar goed hier dan onderbouwing:
Zucht. Laatste wat ik erover zeg want het spijt me maar het bericht is toch vrij duidelijk. Het gaat om het principe. Is trouwens ook algemeen bekend hoor dat dat geld niet naar de griekse mensen zelf gaat. Zie je wel eens beelden van Griekenland? Lees je wel eens wat dingen over hoe die mensen er nu aan toe zijn? Als dat geld wel besteed zou worden aan de burgers daar, denk je dan niet dat ze er wat beter aan toe zouden zijn?quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:34 schreef justanick het volgende:
[..]
Een voorbeeld van 3 miljard op een totale steun die vele malen hoger ligt. Waarbij het ook vooral gaat om het heen-en-weer schuiven van geld tussen centrale banken (niet privaat).
Tja.
Begrijp jij het concept van een staatsobligatie wel? En ben je ermee bekend dat als je iets leent, je dat ook terug moet betalen? Want als je denkt dat het geld naar de Griekse burger moet gaan, terwijl het land in de problemen is gekomen door te hoge staatsschulden, begin ik daar zeer sterk aan te twijfelen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zucht. Laatste wat ik erover zeg want het spijt me maar het bericht is toch vrij duidelijk. Het gaat om het principe. Is trouwens ook algemeen bekend hoor dat dat geld niet naar de griekse mensen zelf gaat. Zie je wel eens beelden van Griekenland? Lees je wel eens wat dingen over hoe die mensen er nu aan toe zijn? Als dat geld wel besteed zou worden aan de burgers daar, denk je dan niet dat ze er wat beter aan toe zouden zijn?
Je hebt recentelijk vast wel eens iets gehoord over postbussen firma's in Nederland waar honderden miljarden per dag doorheen gesluisd worden om de belasting te ontduiken. Hoe kunnen wij wereldwijd een financiële crisis hebben terwijl er bij multinationals honderden miljarden per dag door heen gaan?quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:52 schreef TC03 het volgende:
Je ziet het helemaal verkeerd. 'We' liggen niet 'krom' vanwege de bail-outs, maar vanwege het begrotingstekort veroorzaakt door de wereldwijde crisis. De bail-outs hebben daar een relatief kleine invloed op.
De discussie ging erover waarom de wereld in zo'n enorme crisis zit. Dan begin jij nu opeens over de vraag of mensen leningen terug moeten betalen of niet?quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:14 schreef justanick het volgende:
[..]
Begrijp jij het concept van een staatsobligatie wel? En ben je ermee bekend dat als je iets leent, je dat ook terug moet betalen? Want als je denkt dat het geld naar de Griekse burger moet gaan, terwijl het land in de problemen is gekomen door te hoge staatsschulden, begin ik daar zeer sterk aan te twijfelen.
Vreemd genoeg wijst onderzoek uit, dat hoe meer opleiding je hebt gehad, hoe groter de kans is dat je in UFO's "gelooft".quote:
Je ziet het verband tussen de huidige crisis en de schuldenexplosie niet?quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De discussie ging erover waarom de wereld in zo'n enorme crisis zit. Dan begin jij nu opeens over de vraag of mensen leningen terug moeten betalen of niet?
Het bericht praat over een kwart en een 1/8ste en jij scheert voor het gemak even alle PVV en SP stemmers over 1 kam.quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:42 schreef gelly het volgende:
Mensen die inderdaad niet weten dat er een serieuze kant zit aan het UFO fenomeen en dat er bewijs is voor een cover-up, die stellen teveel vertrouwen in de media en de overheid.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:45 schreef Japie77 het volgende:
Jezus wat een belachelijk bericht zeg.
Ten eerste is het een feit dat er UFO's bestaan. Zelfs de VS heeft daar in de jaren 60 een grootschalig onderzoek naar gedaan en geconcludeerd dat een aantal procent van de gevallen gewoon niet te verklaren is. Wat het woord Unidentified Flying Object dus bewijst.
Ten tweede zit de hele geschiedenis vol met complotten. Dus is het niet raar dat mensen in bepaalde complottheorieen geloven.
Mensen die dit soort berichten schrijven of mensen die niet in UFO's of complottheorieen geloven moeten eigenlijk opgesloten worden omdat ze in een fantasiewereld leven.
Precies.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Vreemd genoeg wijst onderzoek uit, dat hoe meer opleiding je hebt gehad, hoe groter de kans is dat je in bijv. UFO's "gelooft".
Misschien dat het niets met intelligentie te maken heeft, maar juist met een wantrouwen tegenover autoriteit. En er zijn meer dan genoeg redenen om autoriteit te wantrouwen.
Dat verband zie ik wel maar ik kijk verder dan mijn neus lang is. Zou je ook eens moeten proberen, steek je misschien nog wat van op.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:47 schreef justanick het volgende:
[..]
Je ziet het verband tussen de huidige crisis en de schuldenexplosie niet?
En blijkbaar begrijp je echt niet zo het met staatsobligaties werkt. Vreemd dat je desondanks wel boude uitspraken doet die je niet kunt onderbouwen.
Inderdaad. Er is pas een goed boek uitgekomen van Coen Vermeeren (hoofd van het Studium Generale TU Delft) (zou hij trouwens ook PVV of SP stemmen?quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:49 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Mensen die inderdaad niet weten dat er een serieuze kant zit aan het UFO fenomeen en dat er bewijs is voor een cover-up, die stellen teveel vertrouwen in de media en de overheid.
NWS / Medewerker Britse overheid geeft toe dat ridiculiseren UFOs beleid was
Ik heb altijd gedacht dat het UFO fenomeen wat onzinnig was en dat het mijn aandacht niet waard was. Als er echt iets aan de hand zou zijn, dat zouden we dat allemaal wel te horen krijgen via de media dacht ik altijd. Ik dacht dat de docu's op Nat Geo mij wel volledig zouden informeren over UFO's...quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Inderdaad. Er is pas een goed boek uitgekomen van Coen Vermeeren (hoofd van het Studium Generale TU Delft) (zou hij trouwens ook PVV of SP stemmen?) UFO's bestaan gewoon. Dat zouden mensen eens moeten lezen. Krijgen ze een mooi globaal beeld van het UFO fenomeen.
gelly staat ook niet bekend als helder licht op fokquote:Op woensdag 22 mei 2013 17:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Het bericht praat over een kwart en een 1/8ste en jij scheert voor het gemak even alle PVV en SP stemmers over 1 kam.
Over intelligentie gesproken
Ik vind je uitnodiging om naar BNW te komen niet aantrekkelijk. Sorry.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat verband zie ik wel maar ik kijk verder dan mijn neus lang is. Zou je ook eens moeten proberen, steek je misschien nog wat van op.![]()
Dat je het niet relevant acht geeft al aan dat je niet begrijpt hoe dit in elkaar steekt.quote:Dat je mijn onderbouwing niet snapt kan ik niet helpen natuurlijk. Of ik snap hoe staatsobligaties werken ga ik verder maar niet in aangezien het niet echt relevant is. Ik kijk naar het grote plaatje. Maar als je graag wil dat ik je vertel hoe dat werkt moet je het maar zeggen ok?
Wow goed man!quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik heb altijd gedacht dat het UFO fenomeen wat onzinnig was en dat het mijn aandacht niet waard was. Als er echt iets aan de hand zou zijn, dat zouden we dat allemaal wel te horen krijgen via de media dacht ik altijd. Ik dacht dat de docu's op Nat Geo mij wel volledig zouden informeren over UFO's...
Nou dat had ik dus goed mis. In 2011 pas zag ik voor het eerst de Disclosure Project uit 2001. Ik werd zo pissig dat niemand van de media mij had geinformeerd dat er honderden vooraanstaande getuigen uit onder andere het leger en de inlichtingendiensten, en ook astronauten, piloten, radarpersoneel enz. naar voren zijn gekomen met verhalen die er niet om liegen. Waarom heeft de media mij daarover nooit geinformeerd?
Waarom laat Nat Geo allerlei matige dingen zien in hun UFO docu's en waarom praten ze niet over commandanten, sergeanten, luitenanten, generaals enz. die serieuze uitspraken hebben gedaan over UFO's.
Ik was zo pissig dat niemand mij heeft geïnformeerd over de serieuze kant van het fenomeen, dat ik mn eigen website heb gemaakt met in mijn ogen het meest interessante materiaal:
http://aliens-ufos.jouwweb.nl/
Prima! Even goeie vrienden. Wil je bij deze nog wel even een leuke quote meegeven:quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:26 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik vind je uitnodiging om naar BNW te komen niet aantrekkelijk. Sorry.
[..]
Dat je het niet relevant acht geeft al aan dat je niet begrijpt hoe dit in elkaar steekt.
Zit er even doorheen te scrollen maar wat een schitterende site man! Echt petje af. Heel uitgebreid, mooie vormgeving, je kan een reactie achter laten etc etc..quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik heb altijd gedacht dat het UFO fenomeen wat onzinnig was en dat het mijn aandacht niet waard was. Als er echt iets aan de hand zou zijn, dat zouden we dat allemaal wel te horen krijgen via de media dacht ik altijd. Ik dacht dat de docu's op Nat Geo mij wel volledig zouden informeren over UFO's...
Nou dat had ik dus goed mis. In 2011 pas zag ik voor het eerst de Disclosure Project uit 2001. Ik werd zo pissig dat niemand van de media mij had geinformeerd dat er honderden vooraanstaande getuigen uit onder andere het leger en de inlichtingendiensten, en ook astronauten, piloten, radarpersoneel enz. naar voren zijn gekomen met verhalen die er niet om liegen. Waarom heeft de media mij daarover nooit geinformeerd?
Waarom laat Nat Geo allerlei matige dingen zien in hun UFO docu's en waarom praten ze niet over commandanten, sergeanten, luitenanten, generaals enz. die serieuze uitspraken hebben gedaan over UFO's.
Ik was zo pissig dat niemand mij heeft geïnformeerd over de serieuze kant van het fenomeen, dat ik mn eigen website heb gemaakt met in mijn ogen het meest interessante materiaal:
http://aliens-ufos.jouwweb.nl/
Project Camelot heb ik wel eens wat interviews van gezien. Vind alleen die interviewster soms zo irritant...quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zit er even doorheen te scrollen maar wat een schitterende site man! Echt petje af. Heel uitgebreid, mooie vormgeving, je kan een reactie achter laten etc etc..
Ken je trouwens Project Camelot? Enorm veel interviews met allerlei klokkeluiders en mensen die zich met oa het UFO fenomeen bezig houden.
Ja daar moet je een beetje doorheen prikken. Maar daar hebben meer mensen last van inderdaad.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:50 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Project Camelot heb ik wel eens wat interviews van gezien. Vind alleen die interviewster soms zo irritant...
Ja bij de opmerkingen onder de youtube video's klaagt iedereen over haar interview stijlquote:Op woensdag 22 mei 2013 18:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja daar moet je een beetje doorheen prikken. Maar daar hebben meer mensen last van inderdaad.
Goh goed argument inderdaad. Je hebt me overtuigd!quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:26 schreef Hexagon het volgende:
Tja dat had ik je ook zo kunnen vertellen. Complottheorieen zijn een gemakkelijke uitvlucht voor als je tegen je eigen beperkingen en ongelijk aanloop.
Tja ik kan het nog uitgebreider maken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Goh goed argument inderdaad. Je hebt me overtuigd!
Ik zeg nergens dat het systeem prima in elkaar zit. Het is alleen opvallend dat jij er geen bal van hebt begrepen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:39 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Prima! Even goeie vrienden. Wil je bij deze nog wel even een leuke quote meegeven:
It is well enough that people of the nation do not understand our banking and monetary system, for if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning.
Henry Ford
Maar daar zul je het vast ook niet mee eens zijn...Want jij weet namelijk precies hoe het in elkaar steekt en dat systeem zit prima in elkaar toch?
Je vergeet nog een factor. Aluhoedjes kunnen zichzelf slim vinden omdat zij het wel 'door' hebben. In de praktijk pakken ze meestal wat losse onzin van wat vage websites en presenteren dat als onweerlegbare feiten, terwijl ze vaak geen flauw benul hebben waar ze over praten. Maar psychologisch kunnen ze zichzelf slim vinden.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:51 schreef Hexagon het volgende:
Toch is het heel gemakkelijk om dingen die je mis vind gaan te schuiven op ongrijpbare entiteiten zoals en complot. Het is een mogelijkheid om die schuldige te maken aan iets dat je niet bevalt. In plaats van dat er eerlijk over nagedacht moet worden.
+1000 Heel goed verwoord.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat een domme discussie is het zo zeg. Net alsof alle complottheorieën met elkaar te vergelijken zijn.
Dat er een holle aarde is waar Reptilians leven, is een complottheorie van een hele andere orde dan een bedrijf als Monsanto dat politici op allerlei manieren beinvloedt achter de schermen.
Of dat de Amerikaanse overheid de twin towers met explosieven heeft opgeblazen is een complottheorie van een heel andere orde dan de Amerikaanse overheid die 9/11 heeft "laten gebeuren" door waarschuwingen van veiligheidsdiensten te negeren.
Zie bovenstaande bericht.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja ik kan het nog uitgebreider maken.
Een grootschalige complottheorie veronderstelt een soort kwaadaardige organisatie die in het geniep allerlei snode plannen bedenkt en uitvoert en die alles en iedereen stilletjes beheerst. Deze organisatie is in die verhalen altijd onfeilbaar, zonder interne mot en weten dat perfect zonder enige ruchtbaarheid te organiseren en coordineren.
Wie enige ervaring heeft met het besturen van grote organisaties weet dat dat gewoon onmogelijk is met de menselijke natuur. Een beetje sjoemelen kan wel eens door wat politici en er wordt vast wel eens wat duisters gedaan. Maar een groot geheim netwerk opzetten dat centraal gestuurd een schaduwregering vort dat is niet te doen omdat het met mensen moet en dat gaat al heel snel fout. Mensen zijn al niet in staat om zonder ruzie een gewone regering te vormen. Laat staan een regering die het in het geniep moet doen.
Toch is het heel gemakkelijk om dingen die je mis vind gaan te schuiven op ongrijpbare entiteiten zoals en complot. Het is een mogelijkheid om die schuldige te maken aan iets dat je niet bevalt. In plaats van dat er eerlijk over nagedacht moet worden.
omdat jij zelf een naieve burgerlul bent heeft niemand gelijk, okayquote:Op woensdag 22 mei 2013 20:22 schreef justanick het volgende:
[..]
Je vergeet nog een factor. Aluhoedjes kunnen zichzelf slim vinden omdat zij het wel 'door' hebben. In de praktijk pakken ze meestal wat losse onzin van wat vage websites en presenteren dat als onweerlegbare feiten, terwijl ze vaak geen flauw benul hebben waar ze over praten. Maar psychologisch kunnen ze zichzelf slim vinden.
In de praktijk zijn ze dat natuurlijk niet en dienen ze gewoon zo snel mogelijk contact op te nemen met de GGZ voor professionele hulp.
Zijn steeds meer mensen die wakker worden gelukkig.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:05 schreef heite het volgende:
Waar komen al die aluhoedjes ineens vandaan?
Veel plezier met de Reptillians!quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:07 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
omdat jij zelf een naieve burgerlul bent heeft niemand gelijk, okay
Logisch, er is flink bezuinigd op de GGZ (domme beslissing).quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:08 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zijn steeds meer mensen die wakker worden gelukkig.
Ik heb niet eerder op je gereageerd dus waar ik jou persoonlijk van afschuiven beschuldig is me niet helemaal duidelijk. Ik heb je eerdere posts ook niet gelezen dus dat zal ik alsnog even doen en waar ik denk dat dat nodig is reageren.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zie bovenstaande bericht.
Plus ik geloof helemaal niet dat het zo werkt als jij hierboven beschreven hebt. Ook schuif ik niet alles af op ongrijpbare entiteiten.
Omdat ook bij die 99% niets menselijks hen vreemd is. De mens heeft enkele duistere kanten in zich en die komen op die wijze eruit. Daar heb je geen complot voor nodig.quote:Wat ik wel weet is dat 99% van de wereld in vrede naast elkaar wil leven en toch hebben we constant oorlog en armoede. Rara hoe kan dat?
En dan komen bepaalde theorieen bij mij om de hoek kijken die sommigen complottheorieen zullen noemen maar niet op de manier die jij hier beschrijft.
Maar het is natuurlijk de vraag hoe geloofwaardig sommige complotten zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:45 schreef Japie77 het volgende:
Ten tweede zit de hele geschiedenis vol met complotten. Dus is het niet raar dat mensen in bepaalde complottheorieen geloven.
En 911 dan? Had dat niet veel invloed?quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk de vraag hoe geloofwaardig sommige complotten zijn.
Kijk er bestaan zeker complotten. Maar die hebben doorgaans niet meer dan een beperkte invloed.
Ik denk eigenlijk gewoon dat 9/11 toch echt is georganiseerd door een stel fundamentalistischequote:Op woensdag 22 mei 2013 23:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En 911 dan? Had dat niet veel invloed?
Sorry hoor maar dan ben je ten eerste niet goed op de hoogte. Iedereen die zich in dit onderwerp verdiept kan maar tot 1 conclusie komen en dat is dat het niet een stelletje arabieren met plastic mesjes waren die een paar vliegtuigen hebben gekaapt en in het WTC en het Pentagon hebben laten crashen. En zelfs als dat wel het geval zou zijn, zou het nog een complot zijn beraamd door die arabieren.quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk gewoon dat 9/11 toch echt is georganiseerd door een stel fundamentalistische
moslimgekken die nog een eitje te pellen hadden met de VS.
Ik denk niet zoals vele complotdenkers dat meneer Bush daarachter zat. Gewoon omdat
-Een dergelijke operatie binnenland door een overheid niet geheim te houden en te organiseren is
-Het door complotdenkers beoogde doel veel eenvoudiger en met minder risico's te bereiken was
Maar ik denk de Amerikaanse overheid wel blij is dat er mensen zijn die een dergelijke logge bureaucratische machine tot een dergelijke operatie in staat achten. Dat komt een stuk beter over dan het feit dat inzake 9/11 de veiligheidsdiensten gigantisch gefaald hebben.
Lijd je toevallig ook aan klimaatparanoia?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Daar weet jij meer over dan ik, stem vooral dit jaar weer vvd
Nou mij lukt het anders prima om tot een andere conclusie te komen. Een beetje logisch nadenken en redeneren bijvoorbeeld. En wel om de reden die ik je noem. Een dergelijke actie als overheid stiekem organiseren om een oorlog uit te lokken is 1. onnodig risicovol. 2. voor overheden vrijwel niet op die schaal uitvoerbaarquote:Op woensdag 22 mei 2013 23:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dan ben je ten eerste niet goed op de hoogte. Iedereen die zich in dit onderwerp verdiept kan maar tot 1 conclusie komen en dat is dat het niet een stelletje arabieren met plastic mesjes waren die een paar vliegtuigen hebben gekaapt en in het WTC en het Pentagon hebben laten crashen. En zelfs als dat wel het geval zou zijn, zou het nog een complot zijn beraamd door die arabieren.
Ik heb niet gezegd dat een overheid erbij betrokken is geweest maar ik geloof wel dat er delen van de overheid bij betrokken zijn geweest. Maar goed even heel kort voor we in die enorme discussie over 911 terecht komen. Als jij denkt dat je er meer verstand van hebt van een heleboel mensen die er diep in zijn gedoken en tot andere conclusies komen dan zij het zo. Oa 2000 architecten en bouwkundiggen, Tegenlicht wat concludeert dat er voorkennis was en demolitian experts die zeggen dat building nr 7 opgeblazen is, een officieel rapport wat van alles onder de tafel houdt, het gesmolten staal wat snel weggehaald wordt voordat er onderzoek op kan worden verricht, en ga zo maar door.quote:Op donderdag 23 mei 2013 00:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou mij lukt het anders prima om tot een andere conclusie te komen. Een beetje logisch nadenken en redeneren bijvoorbeeld. En wel om de reden die ik je noem. Een dergelijke actie als overheid stiekem organiseren om een oorlog uit te lokken is 1. onnodig risicovol. 2. voor overheden vrijwel niet op die schaal uitvoerbaar
Maar wat ik met een complot bedoel is dat er blijkbaar achter de schermen iets anders bezig is.dan het daadwerkelijk lijkt. Iets dat ook geen sporen nalaat. Die arabieren hebben dit uiteindelijk niet onopgemerkt gedaan. Bovendien is de organisatie, waar het bestaan van bekend was, ook duidelijk blootgelegd. Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat er een stiekeme groep is die dit allemaal georkesteerd heeft
Er gebeurt vast heel veel stiekems. Maar over het algemeen is het al heel lastig iets stiekems te organiseren tussen 5 mensen en dat niet uit te laten komen. Laat staan dat je dat met honderden mensen moet doen. Want wie zijn al die stiekeme ambtenaren dan die 9/11 georkesteerd hebben?quote:Op donderdag 23 mei 2013 00:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat een overheid erbij betrokken is geweest maar ik geloof wel dat er delen van de overheid bij betrokken zijn geweest. Maar goed even heel kort voor we in die enorme discussie over 911 terecht komen. Als jij denkt dat je er meer verstand van hebt van een heleboel mensen die er diep in zijn gedoken en tot andere conclusies komen dan zij het zo. Oa 2000 architecten en bouwkundiggen, Tegenlicht wat concludeert dat er voorkennis was en demolitian experts die zeggen dat building nr 7 opgeblazen is, een officieel rapport wat van alles onder de tafel houdt, het gesmolten staal wat snel weggehaald wordt voordat er onderzoek op kan worden verricht, en ga zo maar door.
Jij KAN het niet geloven dat er zoveel stiekem gebeurd. Geloof het maar, want het is gebeurd. En neem als ander voorbeeld de zogenaamde "massavernietigingswapens" in Irak. Daar is de hele wereld ook achteraan gelopen terwijl allerlei mensen uit geheime diensten WISTEN dat ze er helemaal niet waren. Maar die werden gewoon monddood gemaakt of er werd gesjoemeld met rapporten. Dus daar kan je al bij zien dat zulk soort dingen dus wel gewoon kunnen.
Dat NWO gedoe daar ben ik ook niet zo van, maar wat er wel lijkt te gebeuren is dat de "black projects" van het leger en de CIA bijv. die weer samenwerken met grote technologische bedrijven, niet meer onder de controle vallen van de president van de VS. Daar is goed bewijs voor.quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:08 schreef Hexagon het volgende:
Maar veel van de veronderstelde complotten die ik vaak lees zijn allerlei megalomane netwerken die geheel gestroomlijnd achter de schermen allerlei snode plannen uitvoeren en dat ook nog doen zonder dat iemand dat weet. Het is leuk om eigen verklaringen van de werkelijkheid mee aan elkaar te kunnen boetseren. Alleen is het organisatorisch gewoonweg niet mogelijk om iets zo strak en gestroomlijnd te doen zonder dat dat uitkomt.
zou je een vvd-er moeten vragequote:Op donderdag 23 mei 2013 00:00 schreef Molurus het volgende:
[..]
Lijd je toevallig ook aan klimaatparanoia?Als ik het nieuwsbericht mag geloven komt dat veel voor bij VVD'ers.
Dit voorbeeld van je haalt ironisch genoeg je hele samenzweringsonzin over 9/11 volledig onderuit. Om de simpele reden dat het verhaal over massavernietigingswapens - en het feit dat het onzin was - al lang op straat ligt. Het is inmiddels algemeen bekend dat er geen bewijs was en dat het hele verhaal van Powell cs voor de VN uit het duimpje was gezogen. Daar zijn zelfs al heerlijke satirische films over gemaakt (In the Loop van de BBC, als je wil lachen moet je die film even kijken).quote:Op donderdag 23 mei 2013 00:38 schreef Japie77 het volgende:
Jij KAN het niet geloven dat er zoveel stiekem gebeurd. Geloof het maar, want het is gebeurd. En neem als ander voorbeeld de zogenaamde "massavernietigingswapens" in Irak. Daar is de hele wereld ook achteraan gelopen terwijl allerlei mensen uit geheime diensten WISTEN dat ze er helemaal niet waren. Maar die werden gewoon monddood gemaakt of er werd gesjoemeld met rapporten. Dus daar kan je al bij zien dat zulk soort dingen dus wel gewoon kunnen.
Alhoewel ik je betoog wel redelijk kan volgen - het is link om projecten buiten democratische controle te plaatsen - wil ik het iets nuanceren. Eisenhouwer sprak niet specifiek over de geheime projecten. Hij sprak meer algemeen over het feit dat de VS toen al dermate veel uitgaf aan het leger, dat het een soort-van militaire staat dreigde te worden. Als in: het leger wordt economisch gezien te belangrijk en krijgt dus ook politiek (te) veel invloed. En dat wil je ook niet. Al was het alleen maar omdat een dergelijk leger ook (te) snel wordt ingezet, wat in de decennia daarna ook duidelijk te merken is geweest. De VS heeft in diverse landen dood en verderf gezaaid en ook niet zelden met dubieuze motieven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 01:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat NWO gedoe daar ben ik ook niet zo van, maar wat er wel lijkt te gebeuren is dat de "black projects" van het leger en de CIA bijv. die weer samenwerken met grote technologische bedrijven, niet meer onder de controle vallen van de president van de VS. Daar is goed bewijs voor.
Toen Eisenhower president was heeft hij zich laten verleiden om een deel van de zeer gevoelige top-secret projecten zo diep weg te stoppen dat er geen overzicht meer was door het congres en de president.
Dat is ook waar Eisenhower naar refereert in zijn afscheidsspeech als hij waarschuwt voor de dangers of the military industrial complex. Dat betekent niet dat al die afzonderlijke projecten nu samen een machtig netwerk vormen, maar dat het congres geen toegang heeft tot bepaalde projecten en informatie en dat is nou niet echt democratisch. Daarom had Eisenhower het ook over the desastrous rise of the military industrial complex.
Niets stiekums aan? Vraag dat eens aan die agenten van geheime diensten die wisten dat er geen massavernietigingswapens waren. Gast jij hebt echt oogkleppen op.quote:Op donderdag 23 mei 2013 00:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er gebeurt vast heel veel stiekems. Maar over het algemeen is het al heel lastig iets stiekems te organiseren tussen 5 mensen en dat niet uit te laten komen. Laat staan dat je dat met honderden mensen moet doen. Want wie zijn al die stiekeme ambtenaren dan die 9/11 georkesteerd hebben?
En dat er signalen bekend waren dat geloof ik wel. Maar ik denk dat dat ook een heel groot "Captain hindsight" verhaal is. Achteraf gezien kun je die puzzel gemakkelijk leggen. Maar dat wil niet zeggen dat men allerlei signalen zomaar aan elkaar linkt. Zeker niet uitermate bureaucratische overheidsorganisaties.
En wat betreft die massavernietigingswapens. Dat is gewoon politiek opportunisme. Evenals dat die oorlog een politieke keuze was. Daar was allemaal weinig stiekems aan.
Dat 911 een samenzwering was is een feit. Zoek de betekenis van samenzwering nog maar eens op. Volgens mij lees jij mijn stukjes niet of niet goed want ik gaf al aan dat zelfs als je gelooft dat die arabieren die vliegtuigen hebben gekaapt met plastic mesjes en een paar vlieglesjes in die gebouwen hebben gevlogen(klinkt erg aannemlijk zo he?) dan is het een samenzwering.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:09 schreef justanick het volgende:
[..]
Dit voorbeeld van je haalt ironisch genoeg je hele samenzweringsonzin over 9/11 volledig onderuit. Om de simpele reden dat het verhaal over massavernietigingswapens - en het feit dat het onzin was - al lang op straat ligt. Het is inmiddels algemeen bekend dat er geen bewijs was en dat het hele verhaal van Powell cs voor de VN uit het duimpje was gezogen. Daar zijn zelfs al heerlijke satirische films over gemaakt (In the Loop van de BBC, als je wil lachen moet je die film even kijken).
De reden is de reden die Hexagon ook al enkele malen heeft aangegeven. Het is simpelweg onmogelijk om zoiets geheim te houden omdat er te veel mensen bij betrokken zijn die de waarheid kennen. Het is dan een kwestie van tijd voordat die waarheid naar buiten komt, want er is altijd minimaal 1 persoon die zijn of haar mond niet kan houden. Ook lekken er wel eens documenten uit, enzovoorts. Het is praktisch gewoon onhaalbaar.
Dat 9/11 een samenzwering was is overigens niet alleen om die reden aperte onzin.
Ik zou gaan voor lachen! Is een stuk gezonder. Wat voor dingen bedoel je precies?quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:09 schreef heite het volgende:
Ik weet nooit of ik nu moet gaan lachen of gaan huilen als ik dit soort dingen lees.
NYTquote:While psychologists can’t know exactly what goes on inside our heads, they have, through surveys and laboratory studies, come up with a set of traits that correlate well with conspiracy belief. In 2010, Swami and a co-author summarized this research in The Psychologist, a scientific journal. They found, perhaps surprisingly, that believers are more likely to be cynical about the world in general and politics in particular. Conspiracy theories also seem to be more compelling to those with low self-worth, especially with regard to their sense of agency in the world at large. Conspiracy theories appear to be a way of reacting to uncertainty and powerlessness.
“If you know the truth and others don’t, that’s one way you can reassert feelings of having agency,” Swami says. It can be comforting to do your own research even if that research is flawed. It feels good to be the wise old goat in a flock of sheep.
En zou het ineens niet goed voelen om een schaap te zijn in een kudde van een goede herder?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:40 schreef Monolith het volgende:
Vetgedrukte roep ik hier al jaren.
[..]
NYT
Goed gezegd en prima voorbeeld inderdaad.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En zou het ineens niet goed voelen om een schaap te zijn in een kudde van een goede herder?
Het is onzin om te doen alsof mensen niet stiekem samenspannen om gemeenschappelijke belangen te dienen. Het is ook onzin om te doen alsof autoriteiten altijd de waarheid spreken.
Ja, ik geloofde dat er een complot was om de wereld wijs te maken dat Irak massavernietigingswapens had en zo draagvlak te creeeren om dat land binnen te vallen en de zeggenschap over de olievoorraad te krijgen. En weet je wat, ik had gelijk en die mensen zich graag wentelden in het comfortabele idee dat de autoriteiten het beste met hun voor hadden en niet zouden liegen hadden het helemaal mis. De sukkels. En diezelfde sukkels en leugenachtige herdertjes gooien aldoor alle samenzweringen en theorien daarover op één hoop, hup, stempeltje erop en klaar, en ze kunnen zich weer comfortabel wentelen in hun veilige ideeen. Wat is de psychologische verklaring voor zo weinig lerend vermogen?
Er zijn in het verleden wel vaker vliegtuigen gekaapt, dus ja, dat is aannemelijk.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat 911 een samenzwering was is een feit. Zoek de betekenis van samenzwering nog maar eens op. Volgens mij lees jij mijn stukjes niet of niet goed want ik gaf al aan dat zelfs als je gelooft dat die arabieren die vliegtuigen hebben gekaapt met plastic mesjes en een paar vlieglesjes in die gebouwen hebben gevlogen(klinkt erg aannemlijk zo he?) dan is het een samenzwering.
Prachtige circelredenering. Wat je de facto zegt is: ze kunnen wel een geheim bewaren omdat ik in een volstrekt ongeloofwaardige (en door echte experts al lang volledig gedebunkte) samenzweringstheorie geloof.quote:Verder is het blijkbaar niet onhaalbaar om dingen geheim te houden want er zijn nog steeds mensen (zoals jij) die geloven dat het officiele verhaaltje over 911 de waarheid is.
Oh, ze kunnen wel liegen hoor. Ze kunnen dat alleen niet geheim houden, helemaal niet ruim tien jaar lang en al absoluut niet als je gewoon logisch bekijkt hoeveel mensen hierbij betrokken hadden moeten zijn om een dergelijke idiote theorie uitgevoerd te krijgen.quote:Dus jij spreekt eigenlijk jezelf tegen. Dat jij niet KAN geloven dat de autoriteiten zo tegen je zouden liegen is jouw probleem.
Zo, wel 2000 architecten en ingenieurs?quote:Daarom zie je niet wat er allemaal is gebeurd tijdens 911. Kan je aanraden om die documentaire eens te kijken die gemaakt is door die 2000 architecten en bouwkundig ingenieurs die allemaal vanuit hun expertise verkondigen dat het offciele verhaal over 911 niet KAN kloppen. Maar jij zal het wel beter weten...
Nee, dat heeft hij niet. Hij beweert nl dat zoiets altijd uit zal komen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Niets stiekums aan? Vraag dat eens aan die agenten van geheime diensten die wisten dat er geen massavernietigingswapens waren. Gast jij hebt echt oogkleppen op.
Namen, bewijzen, bewijs dat ze voorkennis hadden, uit onafhankelijke en volstrekt objectieve bronnen?quote:Wat betreft de signalen. Ik had het over voorkennis waardoor bepaalde mensen (die geen banden met terroristische organisaties hadden) ongelofelijk rijk zijn geworden door de handel in aandelen van de vliegtuigmaatschappijen die betrokken waren bij 911. Dat is wel even wat anders als wat losse signalen.
Je weet er wel verdacht veel over....quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:35 schreef justanick het volgende:
Zo, wel 2000 architecten en ingenieurs?
En hoeveel daarvan zijn echt expert? En hoeveel van die mensen beweren daadwerkelijk al datgene wat jij beweert?
Hint: nagenoeg geen enkele.
Als 1 of ander idiote flutdocu het roept wil dat nog niet betekenen dat het waar is.
Sterker nog, er was gewaarschuwd voor een kaping om dan met het vliegtuig in gebouwen te vliegen. Toch zei Condoleezza Rice dat niemand zich kon voorstellen dat iemand zoiets zou doen en dat ze daarom niet goed voorbereid waren. Zij loog dus, ook daarover, en aangezien daar overlegd over zal zijn en niet in het openbaar, was er dus een complot om het publiek verkeerd te informeren.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:35 schreef justanick het volgende:
[..]
Er zijn in het verleden wel vaker vliegtuigen gekaapt, dus ja, dat is aannemelijk.
Dat waren niet alleen geheime diensten. Een Rob de Wijk of een Maarten van Rossem maakten destijds ook al al die ideeen dat Irak er iets mee te maken zou hebben en da die massavernietigingswapens zouden hebben met de grond gelijk.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Niets stiekums aan? Vraag dat eens aan die agenten van geheime diensten die wisten dat er geen massavernietigingswapens waren. Gast jij hebt echt oogkleppen op.
Tja, van wie zouden ze die kennis hebben gehad dan? En waarom zou dat worden doorgegeven? Ik vind het nogal vergezocht.quote:Wat betreft de signalen. Ik had het over voorkennis waardoor bepaalde mensen (die geen banden met terroristische organisaties hadden) ongelofelijk rijk zijn geworden door de handel in aandelen van de vliegtuigmaatschappijen die betrokken waren bij 911. Dat is wel even wat anders als wat losse signalen.
Tja, ik zie niet in hoe je geloofwaardig kan onderbouwen dat er een of andere geheime organisatie is die 9/11, en ook de hele nasleep daarvan, volledig in scene heeft laten zetten en dat dat ook nog allemaal geheim is gebleven. Dan zou je dus moeten zorgen voor:quote:Wat betreft die ambtenaren die 911 hebben gepland. Dat zijn vragen waar ik je geen antwoord op kan geven. Maar omdat het moeilijk te geloven is maakt dat alle andere rare dingen die bij 911 zijn gebeurd niet opeens niet waar ofzo. Kijk jij zegt: het kan niet dat zoiets geheim gehouden wordt DUS ik verwerp alle andere dingen WANT het kan niet waar zijn. Dat is natuurlijk geen goeie instelling, vind je zelf ook niet?
(zie ook het verhaal van PCP over need-to-know basis)
Nee dat is geen feit. Dat is jouw interpretatie van de werkelijkheid. Het probleem met complotdenkers is dat ze hun interpretatie als feiten zien.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat 911 een samenzwering was is een feit. Zoek de betekenis van samenzwering nog maar eens op. Volgens mij lees jij mijn stukjes niet of niet goed want ik gaf al aan dat zelfs als je gelooft dat die arabieren die vliegtuigen hebben gekaapt met plastic mesjes en een paar vlieglesjes in die gebouwen hebben gevlogen(klinkt erg aannemlijk zo he?) dan is het een samenzwering.
Waarom kan dat niet kloppen dan? Aangezien ik niet ieder aangesleepte docu meteen ook maar geloof op zijn degelijkheid.quote:Verder is het blijkbaar niet onhaalbaar om dingen geheim te houden want er zijn nog steeds mensen (zoals jij) die geloven dat het officiele verhaaltje over 911 de waarheid is. Dus jij spreekt eigenlijk jezelf tegen. Dat jij niet KAN geloven dat de autoriteiten zo tegen je zouden liegen is jouw probleem. Daarom zie je niet wat er allemaal is gebeurd tijdens 911. Kan je aanraden om die documentaire eens te kijken die gemaakt is door die 2000 architecten en bouwkundig ingenieurs die allemaal vanuit hun expertise verkondigen dat het offciele verhaal over 911 niet KAN kloppen. Maar jij zal het wel beter weten...
quote:Op donderdag 23 mei 2013 01:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat NWO gedoe daar ben ik ook niet zo van, maar wat er wel lijkt te gebeuren is dat de "black projects" van het leger en de CIA bijv. die weer samenwerken met grote technologische bedrijven, niet meer onder de controle vallen van de president van de VS. Daar is goed bewijs voor.
Toen Eisenhower president was heeft hij zich laten verleiden om een deel van de zeer gevoelige top-secret projecten zo diep weg te stoppen dat er geen overzicht meer was door het congres en de president.
Dat is ook waar Eisenhower naar refereert in zijn afscheidsspeech als hij waarschuwt voor de dangers of the military industrial complex. Dat betekent niet dat al die afzonderlijke projecten nu samen een machtig netwerk vormen, maar dat het congres geen toegang heeft tot bepaalde projecten en informatie en dat is nou niet echt democratisch. Daarom had Eisenhower het ook over the desastrous rise of the military industrial complex.
En het geld dat wordt weggesluisd naar die zwarte projecten, dat zijn werkelijk enorme bedragen. En als grote militaire prive-ondernemingen de nieuwste technologieen hebben en enorm veel middelen, dan is er zeker wel een kans op een "desastrous rise" als je het mij vraagt.
Het hoeft niet perse te gebeuren, maar als je geen overzicht hebt dan weet je gewoon niet wat er plaats vindt.
En wat erg belangrijk is om je te beseffen is dat alles in de black project wereld op need-to-know basis is. Dat is nl. hoe je een geheim effectief bewaart. 1 ingenieur wordt ingehuurd voor een bepaald deel van het werk dat moet gebeuren en meer mag hij gewoon niet weten. Men ondertekent een geheimhoudingsverklaring en als je die doorbreekt kun je voor 20 jaar de cel ingaan en word je pensioen en alles stopgezet.
Iedereen werkt als het ware in een "doos" en weet niet wat er buiten die doos gebeurd. Als een ingenieur aan een motoronderdeel werkt, hoeft dat niet te betekenen dat hij weet waarvoor die motor bedoelt is.
Er zijn dus maar weinig mensen die het geheel overzien in de black project wereld. En misschien als die mensen elkaar weten te vinden, dan kunnen ze hun macht en middelen combineren. Wij moeten dan maar hopen dat het voor goede doeleinden wordt gebruikt.
Dat ambtenaren hun eigen koninkrijkjes kunnen bouwen ver van de politieke antennes dat kan ik beamen. Menig wethouder of minister heeft er een motie van wantrouwen voor aan de broek gehad.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:13 schreef justanick het volgende:
[..]
Alhoewel ik je betoog wel redelijk kan volgen - het is link om projecten buiten democratische controle te plaatsen - wil ik het iets nuanceren. Eisenhouwer sprak niet specifiek over de geheime projecten. Hij sprak meer algemeen over het feit dat de VS toen al dermate veel uitgaf aan het leger, dat het een soort-van militaire staat dreigde te worden. Als in: het leger wordt economisch gezien te belangrijk en krijgt dus ook politiek (te) veel invloed. En dat wil je ook niet. Al was het alleen maar omdat een dergelijk leger ook (te) snel wordt ingezet, wat in de decennia daarna ook duidelijk te merken is geweest. De VS heeft in diverse landen dood en verderf gezaaid en ook niet zelden met dubieuze motieven.
Daar komt bij dat Eisenhouwer het gevaar van kernwapens inzag en daar (overigens net zoals Truman, die dat ook pas NA zijn presidentschap in begon te zien) behoorlijk nerveus van begon te worden.
Niemand ontkent hier toch dat de Irak oorlog gemotiveerd is met leugens?quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En zou het ineens niet goed voelen om een schaap te zijn in een kudde van een goede herder?
Het is onzin om te doen alsof mensen niet stiekem samenspannen om gemeenschappelijke belangen te dienen. Het is ook onzin om te doen alsof autoriteiten altijd de waarheid spreken.
Ja, ik geloofde dat er een complot was om de wereld wijs te maken dat Irak massavernietigingswapens had en zo draagvlak te creeeren om dat land binnen te vallen en de zeggenschap over de olievoorraad te krijgen. En weet je wat, ik had gelijk en die mensen zich graag wentelden in het comfortabele idee dat de autoriteiten het beste met hun voor hadden en niet zouden liegen hadden het helemaal mis. De sukkels. En diezelfde sukkels en leugenachtige herdertjes gooien aldoor alle samenzweringen en theorien daarover op één hoop, hup, stempeltje erop en klaar, en ze kunnen zich weer comfortabel wentelen in hun veilige ideeen. Wat is de psychologische verklaring voor zo weinig lerend vermogen?
Met de woorden als domheid, arrogantie en tunnelvisie kom je een heel eind om dat te verklaren.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sterker nog, er was gewaarschuwd voor een kaping om dan met het vliegtuig in gebouwen te vliegen. Toch zei Condoleezza Rice dat niemand zich kon voorstellen dat iemand zoiets zou doen en dat ze daarom niet goed voorbereid waren. Zij loog dus, ook daarover, en aangezien daar overlegd over zal zijn en niet in het openbaar, was er dus een complot om het publiek verkeerd te informeren.
Dat is een vaststelling, dan mag je zelf een theorie gaan verzinnen waarom het publiek vals geinformeerd moest worden.
dat is toch ook het punt? het is propaganda.. iedereen weet beter en toch komt de waarheid niet naar bovenquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niemand ontkent hier toch dat de Irak oorlog gemotiveerd is met leugens?
Ik zie het complot alleen niet zo. Het lag er heel dik bovenop dat de VS een andere agenda had.
Dat is geen vaststelling, dat zijn aannames van jouw kant (behalve de eerste twee zinnen).quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sterker nog, er was gewaarschuwd voor een kaping om dan met het vliegtuig in gebouwen te vliegen. Toch zei Condoleezza Rice dat niemand zich kon voorstellen dat iemand zoiets zou doen en dat ze daarom niet goed voorbereid waren. Zij loog dus, ook daarover, en aangezien daar overlegd over zal zijn en niet in het openbaar, was er dus een complot om het publiek verkeerd te informeren.
Dat is een vaststelling, dan mag je zelf een theorie gaan verzinnen waarom het publiek vals geinformeerd moest worden.
De waarheid is wel degelijk naar boven gekomen en bovendien waren er genoeg figuren die in 2003 ongestoord konden roepen dat de VS leugens verspreidde.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat is toch ook het punt? het is propaganda.. iedereen weet beter en toch komt de waarheid niet naar boven
Klopt, het is zelfs zo goed als onmogelijk.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Dat ambtenaren hun eigen koninkrijkjes kunnen bouwen ver van de politieke antennes dat kan ik beamen. Menig wethouder of minister heeft er een motie van wantrouwen voor aan de broek gehad.
Punt is echter dat dat dingen zijn die over het algemeen niet te groot en ingewikkeld kunnen worden. Het aangedragen voorbeeld vergt een enorme hoeveelheid coordinatie en samenwerking van een hele hoop mensen. Zoiets in het geniep doen is veel lastiger dan je denkt.
Kun je mij een linkje geven waar de vs de waarheid verteld?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De waarheid is wel degelijk naar boven gekomen en bovendien waren er genoeg figuren die in 2003 ongestoord konden roepen dat de VS leugens verspreidde.
Het punt is dat het allemaal geen geheim is.
Die vertellen ze ook niet aangezien dat te pijnlijk is. Maar het feit dat die wapens niet gevonden zijn is ook prima waarheidsvinding.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Kun je mij een linkje geven waar de vs de waarheid verteld?
Dan blijft het gewoon propaganda.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die vertellen ze ook niet aangezien dat te pijnlijk is. Maar het feit dat die wapens niet gevonden zijn is ook prima waarheidsvinding.
De VS heeft geeneens geprobeerd om daar fake wapens te droppen om alsnog hun gelijk te halen. Ze wisten ook wel dat je daar niet ongemerkt mee weg komt.
Ja, leugens en propaganda komen geregeld voor. Maar dat is iets anders dan een complot dat in het geniep allerlei plannen uitvoert en die vervolgend nooit aan het licht komen.quote:
Ja en dus?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, leugens en propaganda komen geregeld voor. Maar dat is iets anders dan een complot dat in het geniep allerlei plannen uitvoert en die vervolgend nooit aan het licht komen.
Hoezo is het geen complot dan? Het zijn stiekeme afspraken voor een gemeenschappelijk doel. 9/11 was notabene volgens diezelfde samenzweerders een complot geleid door een man in een grot. Ik verzin het niet, dat was hun complottheorie.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niemand ontkent hier toch dat de Irak oorlog gemotiveerd is met leugens?
Ik zie het complot alleen niet zo. Het lag er heel dik bovenop dat de VS een andere agenda had.
Wat voor complot zou daar dan achter moeten zitten? Waarin is de werkelijkheid dan niet zoals hij bij ons bekend is?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:54 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ja en dus?
Of er wel of niet een complot achter zit is van de buitenkant toch niet te zien, maar het behoort tot de mogelijheden, die mensen hebben er iedere aanleiding voor te geloven wat ze willen geloven
Maargoed dat netwerk van die man in de grot is uiteindelijk ook blootgelegd. En ik geloof dat dat de werkelijkheid is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo is het geen complot dan? Het zijn stiekeme afspraken voor een gemeenschappelijk doel. 9/11 was notabene volgens diezelfde samenzweerders een complot geleid door een man in een grot. Ik verzin het niet, dat was hun complottheorie.
Er zijn zeker complotten in de politiek. Zo denk ik dat de val van Jolande Sap het gevolg is van een klein complot binnen de partij Groenlinks.quote:Er wordt overal en aldoor gecomplotteerd, zeker in de politiek. Als iemand daar dan een idee van heeft, dan gaan mensen daar stempeltjes complottheorie op plakken, wanneer het om een complot gaat dat niet door de autoriteiten wordt verondersteld, en kan er een hokje omheen en klaar. Een complottheorie door de autoriteiten gepresenteerd geldt meteen als de absolute waarheid. Dat lijkt mij behoorlijk stompzinnig.
daar houd ik mij niet mee bezig, waarheid? is er een universele waarheid? zolang je niet weet wat de waarheid is heeft een complottheorie even veel waarde als het persberichtquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat voor complot zou daar dan achter moeten zitten? Waarin is de werkelijkheid dan niet zoals hij bij ons bekend is?
Dat is simpelweg een foute stelling.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:20 schreef Hexagon het volgende:
Maar al die complotten in BNW zijn m.i. zo megalomaan en ongeloofwaardig dat ze met geen mogelijkheid serieus te nemen zijn.
Kom zeg, je zegt dat er complotten zijn maar onderbouwt dat ook niet.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
daar houd ik mij niet mee bezig, waarheid? is er een universele waarheid? zolang je niet weet wat de waarheid is heeft een complottheorie even veel waarde als het persbericht
Nee.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kom zeg, je zegt dat er complotten zijn maar onderbouwt dat ook niet.
De werkelijkheid die ik zie
VS wil oorlog in Irak om olie. VS verzint leugens bij elkaar om de oorlog te vergoeilijken. Groot deel wereld gelooft leugens niet. VS dramt toch door en begint oorlog. Amerikageile politici sluiten zich aan. VS wint oorlog. Massavernietigingswapens worden nooit gevonden. Leugens VS aangetoond.
Welke andere werkelijkheid denk jij dat er is?
Dit.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:48 schreef Lavenderr het volgende:
Vreemd bericht.
Vraag me af hoe men dit onderzocht heeft
quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:22 schreef justanick het volgende:
[..]
Je vergeet nog een factor. Aluhoedjes kunnen zichzelf slim vinden omdat zij het wel 'door' hebben. In de praktijk pakken ze meestal wat losse onzin van wat vage websites en presenteren dat als onweerlegbare feiten, terwijl ze vaak geen flauw benul hebben waar ze over praten. Maar psychologisch kunnen ze zichzelf slim vinden.
In de praktijk zijn ze dat natuurlijk niet en dienen ze gewoon zo snel mogelijk contact op te nemen met de GGZ voor professionele hulp.
Je gelooft dan ook aanzienlijk meer dan je echt weet. Dat heb je dan in ieder geval gemeen met menig complottheoreticus. Echt controleren zeker weten kunnen we dat niet.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maargoed dat netwerk van die man in de grot is uiteindelijk ook blootgelegd. En ik geloof dat dat de werkelijkheid is.
Dat lijkt mij ook onwaarschijnlijk, maar wat jij doet is een onwaarschijnlijk alternatief verzinnen voor de officiele complottheorie, en dan vertellen hoe onwaarschijnlijk die wel niet is.quote:Complotdenkers menen echter dat er een schimmige club ambtenaren dat allemaal in scene zou hebben gezet. Dat lijkt me heel erg onwaarschijnlijk.
Bijvoorbeeld, en zo zijn er nog veel meer en nog veel grotere.quote:Er zijn zeker complotten in de politiek. Zo denk ik dat de val van Jolande Sap het gevolg is van een klein complot binnen de partij Groenlinks.
Dat klopt, maar het lijkt me niet logisch om daar de conclusie aan te verbinden dat er helemaal geen complotten zijn of dat van de autoriteiten afkomstige complottheorien wel waar moeten zijn.quote:Maar al die complotten in BNW zijn m.i. zo megalomaan en ongeloofwaardig dat ze met geen mogelijkheid serieus te nemen zijn.
Mja, dan kom je meer uit op de definitie van een complot.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat klopt, maar het lijkt me niet logisch om daar de conclusie aan te verbinden dat er helemaal geen complotten zijn of dat van de autoriteiten afkomstige complottheorien wel waar moeten zijn.
Ja, en? Wat heb ik en die schrijver van dit artikel met BNW te maken?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, dan kom je meer uit op de definitie van een complot.
Natuurlijk zijn er complotten. Denk bijvoorbeeld aan de mislukte aanslag op Hitler. Maar over dat soort complotten heeft men het meestal niet als het gaat om samenzweringstheorieën. Dan praat je over complotten als 'De geheime dienst van de VS heeft de aanslagen op 9/11 zelf gepland, zodat de regering een oorlog kon starten', "Klimaatverandering is verzonnen door wetenschappers en politici', enzovoort.
Geheime complotten worden natuurlijk onwaarschijnlijker naarmate het aantal vermeende deelnemende personen en organisaties aan dergelijke complotten toeneemt. Drie politici van een partij die het onderling op een onderonsje gooien om de fractievoorzitter eruit te wippen is een complot, maar niet het soort BNW complot.
De neiging om er de hele tijd BNW bij te halen is net zoiets dat als je wil weten of een medicijn werkt stelt dat het wel moet werken omdat die mensen die geloven in de biostabil niet goed bij hun hoofd zijn. Dat slaat ook nergens op.quote:Daarnaast heb je natuurlijk de mate van. Als je naar de farmaceutische industrie kijkt, dan is daar heel veel mis. Een boek als Bad Pharma van Ben Goldacre beschrijft heel gedegen wat daar precies mis is. De theorieën in BNW zijn echter weer van een hele andere orde. Daar wordt dan weer geopperd dat b.v. AIDS al te genezen valt (of zelfs niet bestaat), maar de overheid en farmaceutische industrie mensen bewust hun hele leven medicijnen laten slikken, omdat ze dat geld oplevert.
Sterker nog. Als ik 9/11 zag aankomen maar het had door laten gaan om het momentum te creeeren voor een plundertocht door Irak dan zou ik zorgen dat er zoveel mogelijk complottheorien worden gemaakt. Het formuleren van antwoorden door mensen die die niet hebben leidt immers af van het stellen van vragen door mensen die wel willen weten.quote:Complottheorieën hebben dan ook juist vaak het tegenovergestelde effect. Er valt heel veel terechte kritiek te leveren op bedrijven als Monsanto, farmaceutische bedrijven, enzovoort. Er valt ook best wat af te dingen op de manier waarop klimaatwetenschap in de media en door politici gepresenteerd wordt.
Maar dat soort zaken worden totaal teniet gedaan door grote gemene samenzweringen waar overheden en bedrijven samen mensen bewust dom houden om er zelf financieel beter te worden, net doen alsof er geen broeikaseffect is, enzovoort.
Hoe kom je bij het onderscheid tussen 'verzonnen door de overheid' en 'niet verzonnen door de overheid'? Het onderscheid is vrij simpel. De waarschijnlijkheid van een complottheorie neemt sowieso al af naarmate het aantal benodigde betrokkenen toeneemt. Daarnaast worden complottheorieën ongeloofwaardiger als de betrokkenen tegengestelde belangen hebben.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, en? Wat heb ik en die schrijver van dit artikel met BNW te maken?
Laten we alle complottheorien op één hoop gooien. Of althans, degene die niet door onze overheden zijn verzonnen gelden als complottheorie, en degenen die wel door onze overheid zijn verzonnen niet. Als het door onze overheden is verzonnen is het een feit, als het niet door onze overheden is verzonnen is het onzin waarin alleen gekkies geloven. Ja, het is dus inderdaad een definitiekwestie, als je het onderwerp waarover je schrijft niet eens weet te definieren omdat je dan geen artikel overhoudt dan wordt het vanzelf een stompzinnig artikel. En ziehier.
Omdat BNW het forum hier is voor complottheorieën en dergelijke. Ik heb bijvoorbeeld ook wel twijfel bij de betrouwbaarheid van de economische cijfers die de Chinese overheid overlegt. Is er daar sprake van een complot? Ik zou dat niet als zodanig willen kwalificeren.quote:[..]
De neiging om er de hele tijd BNW bij te halen is net zoiets dat als je wil weten of een medicijn werkt stelt dat het wel moet werken omdat die mensen die geloven in de biostabil niet goed bij hun hoofd zijn. Dat slaat ook nergens op.
Ik denk dat het al een misvatting is om 'de autoriteiten' als een soort van monolitische entiteit te zien met een gemeenschappelijk belang. Wie schaar je daar onder?quote:Sterker nog. Als ik 9/11 zag aankomen maar het had door laten gaan om het momentum te creeeren voor een plundertocht door Irak dan zou ik zorgen dat er zoveel mogelijk complottheorien worden gemaakt. Het formuleren van antwoorden door mensen die die niet hebben leidt immers af van het stellen van vragen door mensen die wel willen weten.
Ockhams scheermes biedt meestal wel uitkomst, maar hantering daarvan betekent ook dat menig weergave van de feiten door de autoriteiten in de hoek van de wilde theorien komt te staan.
Tja ik ben niet persoonlijk in Afghanistan poolshoogte gaan nemen dus in die zin ben ik afhankelijk van een diverse mix aan media. Het verhaal dat ik geloof is echter hetgene dat de optelsom van mainstream media brengt. Ik zie geen redenen om daaraan te twijfelen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je gelooft dan ook aanzienlijk meer dan je echt weet. Dat heb je dan in ieder geval gemeen met menig complottheoreticus. Echt controleren zeker weten kunnen we dat niet.
[..]
Dat lijkt mij ook onwaarschijnlijk, maar wat jij doet is een onwaarschijnlijk alternatief verzinnen voor de officiele complottheorie, en dan vertellen hoe onwaarschijnlijk die wel niet is.
[..]
Bijvoorbeeld, en zo zijn er nog veel meer en nog veel grotere.
[..]
Dat klopt, maar het lijkt me niet logisch om daar de conclusie aan te verbinden dat er helemaal geen complotten zijn of dat van de autoriteiten afkomstige complottheorien wel waar moeten zijn.
Maar dat is een toetsing van alle complottheorien, en kennelijk niet de basis van een selectie. Er lijkt een soort stilzwijgende aanname van wat complottheorien zijn en wat niet, niet afgegrensd en gebaseerd op niks.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe kom je bij het onderscheid tussen 'verzonnen door de overheid' en 'niet verzonnen door de overheid'? Het onderscheid is vrij simpel. De waarschijnlijkheid van een complottheorie neemt sowieso al af naarmate het aantal benodigde betrokkenen toeneemt. Daarnaast worden complottheorieën ongeloofwaardiger als de betrokkenen tegengestelde belangen hebben.
Zonder heldere definitie daarvan is het dan ook helemaal niks. Daarnaast lijkt het gegeven dat er complottheorien zijn in combinatie met de wetenschap dat er aldoor en overal gecomplotteerd wordt een aanname te zijn dat een theorie over een complot toch geen complottheorie is, omdat het waar is. En dat is dan een aanname.quote:Als jij en ik besluiten dat het modschap van Duke in POL wel lang genoeg heeft geduurd en bij zijn volgende Scouting uitstapje zijn kayak saboteren waardoor hij verzuipt, dan is dat ook een complot. Echter een die (afgezien van de wat absurdistische inhoud) best denkbaar zou kunnen zijn. Zeker wanneer je iets realistischere scenario's pakt als een vrouw en een minnaar die samenzweren om haar man om te brengen.
Ik heb geen flauw idee welke soorten complotten er door Krouwel en consorten zijn voorgelegd aan de geïnterviewden, dus ik kan ook niet aangeven in welke mate deze van het niveau BNW of van een meer realistischere aard zijn.
Waarom niet. En doen geheime diensten, waarvan het bestaan toch wel vast staat, eigenlijk wel eens iets anders dan complotteren?quote:Omdat BNW het forum hier is voor complottheorieën en dergelijke. Ik heb bijvoorbeeld ook wel twijfel bij de betrouwbaarheid van de economische cijfers die de Chinese overheid overlegt. Is er daar sprake van een complot? Ik zou dat niet als zodanig willen kwalificeren.
Het bekleed zijn met autoriteit is wat ik het verschil zie maken tussen complottheorien enerzijds en wat als feit aangenomen wordt anderzijds in de kennelijke en niet goed gedefinieerde betekenis van het woord complottheorie. Niet controleerbare kennis, niet de waarschijnlijkheid, niet Ockhams scheermes, niet een ander rationeel proces maakt het verschil, maar de autoriteit. Of dat dan de autoriteit van een overheid betreft, of de media, of 'iedereen weet toch', het zijn allemaal slechts beroepen op een autoriteit die het verschil maakt.quote:Ik denk dat het al een misvatting is om 'de autoriteiten' als een soort van monolitische entiteit te zien met een gemeenschappelijk belang. Wie schaar je daar onder?
Dat is mijn punt, het gaat gewoon om geloven, en dat is meer een emotioneel proces dan een rationeel proces. Niet alleen voor complottheorie-aanhangers. Jij weet immers ook wel dat de mainstreammedia vooral elkaar napraat, dat de oorspronkelijke bron 9 van de 10 keer embedded is, en dat het onderwerp is van 'perception management'.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja ik ben niet persoonlijk in Afghanistan poolshoogte gaan nemen dus in die zin ben ik afhankelijk van een diverse mix aan media. Het verhaal dat ik geloof is echter hetgene dat de optelsom van mainstream media brengt. Ik zie geen redenen om daaraan te twijfelen.
Aan die 'je begrijpt wel ongeveer wat ik bedoel' betekenissen hebben we dus helemaal niks. Definieren moeten ze. Anders is het niet meer dan wat vrijblijvend geraaskal over het simpele deel van het electoraat.quote:Maar verder sluit ik me aan bij wat Monolith zegt. Complotten bestaan. Maar de complotten die aluhoedjes uit BNW aanhangen zijn ongeloofwaardig en onwaarschijnlijk.Dat ik BNW erbij haal is om het feit dat dat soort type mensen degenen zijn die vermoedelijk met complotdenkers worden geasocieerd in het onderzoek.
Ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat er iemand is die niet gelooft dat er af en toe wel eens een complot met een paar man wordt beraamd.
Precies.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:46 schreef LXIV het volgende:
Het is maar net hoe je complot definieert. Chemtrails en radiostraling om je gedachten te beinvloeden lijkt me ver gezocht.
Maar dat er gewerkt wordt aan een federaal Europa, zonder steun van de Europese bevolking en zonder referenda over deze toch zeer belangrijke draai in de geschiedenis, is gewoon een feit. Een relatief kleine groep mensen drukt hun 'ideaal' door tegen de wil van het volk. Dat is wel een reeel complot.
Er zijn in de wereldgeschiedenis genoeg complotten geweest. Ook complotten die uiterst bizar waren. Denk aan de uitroeiing van de Joden. Denk aan bijv. dit UK-complot uit 2002: http://en.wikipedia.org/wiki/September_Dossier , de Iran-contra affaire, en dan nog al die complotten die níet uitgelekt zijn!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:49 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Precies.
Maar in de OP is geen nuance te vinden en onder velen in dit topic ook niet. Alsof alle geopperde complotten van hetzelfde niveau zijn en dus even reëel of irreëel.
Goeie voorbeelden waarbij Watergate ook niet mag ontbreken natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn in de wereldgeschiedenis genoeg complotten geweest. Ook complotten die uiterst bizar waren. Denk aan de uitroeiing van de Joden. Denk aan bijv. dit UK-complot uit 2002: http://en.wikipedia.org/wiki/September_Dossier , de Iran-contra affaire, en dan nog al die complotten die níet uitgelekt zijn!
Complotten zijn dus een heel reeel iets.
Oud-minister Zalm stelde trouwens dat de Grieken ons bedonderd hebben en zichzelf de euro hebben ingesjoemeld. Dat moet dan ook een complot geweest zijn.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 01:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Goeie voorbeelden waarbij Watergate ook niet mag ontbreken natuurlijk.
En zelfs Bill Clinton heeft aan zijn adviseur gevraagd om de waarheid te achterhalen achter de JFK aanslag en achter het UFO fenomeen. Blijkbaar had hij dus ook niet het volste vertrouwen in de officiële lezingen van de overheid mbt deze onderwerpen.
Heb jij bewijs dat het niet mogelijk is of denk je dat alleen maar?quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:08 schreef Hexagon het volgende:
Alleen is het organisatorisch gewoonweg niet mogelijk om iets zo strak en gestroomlijnd te doen zonder dat dat uitkomt.
Ik baseer me op mijn bedrijfskunde boekjes. Grote organisatie worden meestal per definitie log en bureaucratisch. En er spelen altijd interne politieke spelletjes en processen. Dat heeft met de mens te maken zoals die in elkaar zit.quote:Op zondag 26 mei 2013 01:17 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Heb jij bewijs dat het niet mogelijk is of denk je dat alleen maar?
Er is een verschil tussen terechte kritische geluiden en megalomane indianenverhalen over sinistere ambtenaren die een schaduwregering vormen.quote:Op zondag 26 mei 2013 11:23 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
"Stemmers SP en PVV geloven vaker in complotten"
Is een goede zet van de gevestigde orde om kritische geluiden belachelijk weg te zetten, om zo de inhoud van die kritische geluiden proberen te ontwijken.
Kritische geluiden.quote:Op zondag 26 mei 2013 11:34 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Precies, maar het is handiger om dat verschil niet te benoemen. Alles op 1 hoop en alle kritische tegengeluiden doorspoelen. Zo ziet de macht dat het liefst. Al die kritische vragen, zijn maar lastig.
Dat is wel een erg cynische opmerkingquote:Op zondag 26 mei 2013 11:23 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
"Stemmers SP en PVV geloven vaker in complotten"
Is een goede zet van de gevestigde orde om kritische geluiden belachelijk weg te zetten, om zo de inhoud van die kritische geluiden proberen te ontwijken.
Dit dus. Al zijn er natuurlijk wel degelijk sinistere ambtenaren met te veel macht.quote:Op zondag 26 mei 2013 11:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen terechte kritische geluiden en megalomane indianenverhalen over sinistere ambtenaren die een schaduwregering vormen.
Ik weet niet precies wie 'de macht' zijn, maar volgens mij krijgen bijvoorbeeld leden van de regering toch vrij kritische vragen van oppositiepartijen en media.quote:Op zondag 26 mei 2013 11:34 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Precies, maar het is handiger om dat verschil niet te benoemen. Alles op 1 hoop en alle kritische tegengeluiden doorspoelen. Zo ziet de macht dat het liefst. Al die kritische vragen, zijn maar lastig.
OPEN JE OGEN MENSEN !!!!!!quote:Op zondag 26 mei 2013 11:34 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Ik ben dan ook een cynicusquote:Op maandag 27 mei 2013 15:07 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat is wel een erg cynische opmerking
'De macht' zijn de partijen die al decennia de macht hebben, en de partijen die daarbij mee mogen doen. CDA VVD PvdA D66 GLquote:Op maandag 27 mei 2013 16:27 schreef Monolith het volgende:
Ik weet niet precies wie 'de macht' zijn, maar volgens mij krijgen bijvoorbeeld leden van de regering toch vrij kritische vragen van oppositiepartijen en media.
Wat had je verder zoal in gedachten?quote:Op maandag 27 mei 2013 19:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
'De macht' zijn de partijen die al decennia de macht hebben, en de partijen die daarbij mee mogen doen. CDA VVD PvdA D66 GL
Maar kritische vragen ontvangen alleen is niet genoeg.
"De macht" (wat dat ook moge inhouden) doet hier helemaal niets. Universitair onderzoek is het.quote:
Heldere antwoorden die voor iedereen overzichtelijk te raadplegen zijn op het moment dat het nodig is. De laatste tijd heb je naast de stemwijzer ook varianten die laten zien hoe partijen de laatste jaren hadden gestemd per thema. Dat zou correcter en vollediger moeten worden, wanneer je exact wilt weten waar je bij hoort.quote:
Yep = enkel instituut.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:32 schreef TweeGrolsch het volgende:
Alsof dat een enkel instituut is. De macht is in handen van duizenden verschillende instituties die het allemaal met elkaar oneens zijn.
De macht zit eerder bij de multinationals die deze partijen al decennia bewerken door hun lobbys. Dat kan je goed zien aan het feit dat er zo goed als niks veranderd als er een andere partij in de regering zit. Gewoon verder gaan met dezelfde agenda's. Dat is het mooie van dit systeem (voor de machthebbers dan), ze laten je denken dat je iets te kiezen hebt maar in feite is dat niet zo.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
'De macht' zijn de partijen die al decennia de macht hebben, en de partijen die daarbij mee mogen doen. CDA VVD PvdA D66 GL
Maar kritische vragen ontvangen alleen is niet genoeg.
Precies. Dat kan je alleen ook al zien aan al die oud politici die allemaal lucratieve baantjes krijgen in allerlei commisies. Word allemaal lekker aan elkaar verdeeld. The Old Boys Network noemen ze het ook wel.quote:Op maandag 27 mei 2013 20:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Yep = enkel instituut.
De macht is in handen van mensen, mensen met macht willen dat graag behouden. Dus hoewel ze onderling het met elkaar zo oneens kunnen zijn, zijn ze het samen eens dat ze hun macht willen behouden. Buitenstaanders worden dan ook zoveel mogelijk geweerd. Het is echt niet voor niks dat de macht harder vecht tegen partijen als SP en PVV (en mindere mate 50+). Kan de macht echt gene ene fok schelen of ze rechts/links zijn. We hebben het kunnen zien tijdens Pim Fortuyn. De angst van de macht om het te verliezen was op zijn top. Niks werd geschuwd. Fok de inhoud, er werd gewoon gescholden op hem, zelfs toen hij allang dood was.
Kijk maar naar alle uitgedeelde baantjes, zoals Burgemeesters & , CvdK's. Welke politieke partijmensen zitten daar niet tussen?
Kijk maar naar deze topic. Denk je nou echt dat een andere 'krantenkop' mogelijk zou zijn: "Stemmers PvdA en CDA geloven vaker in complotten"
Wie zijn die zo eensgezinde "de multinationals" dan en wat is precies hun agenda dan?quote:Op maandag 27 mei 2013 20:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De macht zit eerder bij de multinationals die deze partijen al decennia bewerken door hun lobbys. Dat kan je goed zien aan het feit dat er zo goed als niks veranderd als er een andere partij in de regering zit. Gewoon verder gaan met dezelfde agenda's. Dat is het mooie van dit systeem (voor de machthebbers dan), ze laten je denken dat je iets te kiezen hebt maar in feite is dat niet zo.
Hun macht behouden. Heel simpel. En dat soort dingen bespreken ze tijdens bijeenkomsten als de Bilderberg Conferenties die altijd compleet buiten het nieuws gehouden worden. Waar alle mensen met macht samen komen om te praten over hun plannetjes om hun macht te behouden of vergroten.quote:Op maandag 27 mei 2013 21:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wie zijn die zo eensgezinde "de multinationals" dan en wat is precies hun agenda dan?
Tja ik geloof niet dat de multinationals nou zo geweldig blij zijn met het regeringsbeleid van de laatste jaren.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:31 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hun macht behouden. Heel simpel. En dat soort dingen bespreken ze tijdens bijeenkomsten als de Bilderberg Conferenties die altijd compleet buiten het nieuws gehouden worden. Waar alle mensen met macht samen komen om te praten over hun plannetjes om hun macht te behouden of vergroten.
Nou laat ik dan een van de grootste multinationale bedrijven noemen, genaamd banken. Kijk nou alleen maar eens wat regeringen voor banken hebben gedaan de laatste jaren. Ze hebben in meerdere landen meerdere banken met enorme injecties met geld geinjecteerd terwijl (in een normaal kapitalistisch systeem) ze die banken gewoon failliet hadden moeten laten gaan. Dat heeft de belastingbetaler zo enorm veel geld gekost dat wij nog jaren en jaren de lasten daarvan zullen voelen. Waarom denk je dat er nu zo enorm bezuinigd word (hebben we het alleen over Nederland) op bv de thuiszorg. Oude mensen die nu geen hulp meer krijgen van de staat maar dat moeten vrijwilligers maar doen. Volg jij het nieuws een beetje? Heb je een beetje door wat er aan de hand is in de wereld?quote:Op maandag 27 mei 2013 22:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja ik geloof niet dat de multinationals nou zo geweldig blij zijn met het regeringsbeleid van de laatste jaren.
Maar noem eens man en paard. Welke agendapunten van "de multinationals" uit de Bilderberg conferenties zijn een op een overgenomen door regeringen? En hoe coordineren ze dat precies? Waar zitten al die schaduwambtenaren die moeten regelen dat hun ideeen ook het beleid worden?
Neequote:Op maandag 27 mei 2013 23:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nou laat ik dan een van de grootste multinationale bedrijven noemen, genaamd banken. Kijk nou alleen maar eens wat regeringen voor banken hebben gedaan de laatste jaren. Ze hebben in meerdere landen meerdere banken met enorme injecties met geld geinjecteerd terwijl (in een normaal kapitalistisch systeem) ze die banken gewoon failliet hadden moeten laten gaan. Dat heeft de belastingbetaler zo enorm veel geld gekost dat wij nog jaren en jaren de lasten daarvan zullen voelen. Waarom denk je dat er nu zo enorm bezuinigd word (hebben we het alleen over Nederland) op bv de thuiszorg. Oude mensen die nu geen hulp meer krijgen van de staat maar dat moeten vrijwilligers maar doen. Volg jij het nieuws een beetje? Heb je een beetje door wat er aan de hand is in de wereld?
Ik vind het wel leuk tijdverdrijf. Net als met libertariers.quote:Op maandag 27 mei 2013 23:50 schreef nikk het volgende:
Het heeft geen zin om te discussiëren met dit soort gasten. Je moet er gewoon aan wennen dat dit soort mensen bestaan en zullen stemmen op partijen als de SP/PVV/random protestpartij. Het ironische is echter dat je zulke types en geluiden beter kan negeren. En dus doodzwijgen.
Lol, mij ervan beschuldigen dat ik niet weet waar de klepel hangt. Kijk naar jezelf gast. Jij hebt er blijkbaar geen enkel benul van als je niet snapt dat deze bezuinigingen die we nu hebben niks te maken hebben met het feit dat wij (de staat) de banken hebben moeten ondersteunen om niet failliet te gaan. Enig idee waar al dat geld naar toe gaat wat we naar Griekenland hebben gestuurd??quote:Op maandag 27 mei 2013 23:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee
Ten eerste, de bezuinigingen komen niet door die reddingsacties. Die hebben geen invloed op lopende begrotingen. De bezuinigingen komen van mindere economische prestaties.
Ten tweede, als de politiek die banken failliet had laten gaan. En zou dat helemaal zonder financiele schade of chaos gepaard zijn gegaan?
Ten derde, wat heeft dat nu weer met Bilderberg te maken?
Je hebt de klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 00:26 schreef Japie77 het volgende:
p.s. snap het wel hoor want het is een erg ingewikkeld probleem en het ging mij eerst ook boven mijn pet maar je zo arrogant opstellen terwijl je duidelijk niet snapt hoe het werkt is nogal dom.
Nee dat wordt het niet. Er is een verschik tussen incidentele en structurele uitgaven. En begrotingstekort heb je doorgaans omdat er op structurele basis minder binnen komt dat eruit gaat.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 00:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lol, mij ervan beschuldigen dat ik niet weet waar de klepel hangt. Kijk naar jezelf gast. Jij hebt er blijkbaar geen enkel benul van als je niet snapt dat deze bezuinigingen die we nu hebben niks te maken hebben met het feit dat wij (de staat) de banken hebben moeten ondersteunen om niet failliet te gaan. Enig idee waar al dat geld naar toe gaat wat we naar Griekenland hebben gestuurd??
Juist, dat wordt gebruikt om rentes van leningen af te betalen.
Ik snap prima hoe het werkt. Daarnaast is het lekker gemakkelijk roepen over de reddingsacties wanneer je niet in hoeft te staan voor het alternatief.quote:Lees (of informeer) je eerst eens wat beter in voordat je discussies gaat voeren om een onderwerp wat je blijkbaar boven je pet gaat.
p.s. snap het wel hoor want het is een erg ingewikkeld probleem en het ging mij eerst ook boven mijn pet maar je zo arrogant opstellen terwijl je duidelijk niet snapt hoe het werkt is nogal dom.
Incidentele kosten??? Waarom denk je dat het een financiele crisis wordt genoemd? Deze hele crisis heeft niet te maken met de economie. De economie draaide prima totdat een heleboel banken bijna omvielen in 2008. We zijn al 5 jaar bezig om er geld tegen aan te gooien zodat de banken overeind blijven omdat anders het hele financiele systeem omvalt (wat in 2008 bijna is gebeurd).quote:Op dinsdag 28 mei 2013 00:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat wordt het niet. Er is een verschik tussen incidentele en structurele uitgaven. En begrotingstekort heb je doorgaans omdat er op structurele basis minder binnen komt dat eruit gaat.
De Griekse garanties en de reddingen van banken zijn incidentele kosten. En daarvan is een groot deel nog niet eens afgeboekt.
Bovendien, wat was je alternatief? Als we de banken en Griekenland hadden laten vallen was dat dan gratis geweest denk je?
[..]
Ik snap prima hoe het werkt. Daarnaast is het lekker gemakkelijk roepen over de reddingsacties wanneer je niet in hoeft te staan voor het alternatief.
Enne wat heeft dit met de Bilderberg groep te maken?
Ik heb weleens in een hotel daarvan overnacht. Wellicht aanknopingspunt voor POLquote:Op dinsdag 28 mei 2013 00:35 schreef Hexagon het volgende:
Enne wat heeft dit met de Bilderberg groep te maken?
Wat Hexagon zegt over begrotingen, klopt wel degelijkquote:Op dinsdag 28 mei 2013 00:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Incidentele kosten??? Waarom denk je dat het een financiele crisis wordt genoemd? Deze hele crisis heeft niet te maken met de economie. De economie draaide prima totdat een heleboel banken bijna omvielen in 2008. We zijn al 5 jaar bezig om er geld tegen aan te gooien zodat de banken overeind blijven omdat anders het hele financiele systeem omvalt (wat in 2008 bijna is gebeurd).
En we hadden al jaren een begrotingstekort alleen is dat door de financiele crisis enorm verhoogd. Echt dude ga eens naar wat financiele sites en zoek de cijfers er eens op na. Want sorry hoor maar je snapt echt niet hoe het in elkaar steekt.
Krijg een beetje het gevoel alsof je een troll bent die gewoon loopt te klieren. Geef je eigenlijk ook al toe in een van je vorige postings. Dus ik ben er verder klaar mee.
Een redding van een bank is incidenteelquote:Op dinsdag 28 mei 2013 00:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Incidentele kosten??? Waarom denk je dat het een financiele crisis wordt genoemd? Deze hele crisis heeft niet te maken met de economie. De economie draaide prima totdat een heleboel banken bijna omvielen in 2008. We zijn al 5 jaar bezig om er geld tegen aan te gooien zodat de banken overeind blijven omdat anders het hele financiele systeem omvalt (wat in 2008 bijna is gebeurd).
Ga je ook nog in op de vraag wat er volgens jou gebeurt zou zijn als we die reddingsacties niet hadden ondernomen?quote:En we hadden al jaren een begrotingstekort alleen is dat door de financiele crisis enorm verhoogd. Echt dude ga eens naar wat financiele sites en zoek de cijfers er eens op na. Want sorry hoor maar je snapt echt niet hoe het in elkaar steekt.
Ja en nog steeds heb je dus geen enkele vraag bevredigend beantwoord.quote:Krijg een beetje het gevoel alsof je een troll bent die gewoon loopt te klieren. Geef je eigenlijk ook al toe in een van je vorige postings. Dus ik ben er verder klaar mee.
Zeg ik ergens dat het niet zo is wbt begrotingen?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 00:53 schreef JoaC het volgende:
[..]
Wat Hexagon zegt over begrotingen, klopt wel degelijk
Wat je eigenlijk wil zeggen is dat Watergate nooit echt is gebeurd?quote:Op maandag 27 mei 2013 23:50 schreef nikk het volgende:
Het heeft geen zin om te discussiëren met dit soort gasten. Je moet er gewoon aan wennen dat dit soort mensen bestaan en zullen stemmen op partijen als de SP/PVV/random protestpartij. Het ironische is echter dat je zulke types en geluiden beter kan negeren. En dus doodzwijgen.
Een redding van 1 bank is inderdaad incidenteel. Wil je zeggen dat de reddingen van alle banken die we de laatste jaren hebben gedaan incidenteel is?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 00:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een redding van een bank is incidenteel
Een begrotingstekort is structureel
Nu heeft die crisis natuurlijk wel met die banken te maken. Maar niet direct met de reddingsacties zoals je eerder in het topic beweert.
[..]
Ga je ook nog in op de vraag wat er volgens jou gebeurt zou zijn als we die reddingsacties niet hadden ondernomen?
[..]
Ja en nog steeds heb je dus geen enkele vraag bevredigend beantwoord.
Al helemaal niet wat dit nou allemaal met Bilderberg te maken heeft.
Watergate is gebeurt maar bepaald geen geheim geblevenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 01:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wat je eigenlijk wil zeggen is dat Watergate nooit echt is gebeurd?
Al red je 1000 banken. Het blijft begrotingstechnisch een incidentele uitgave. Bovendien blijven ze vooralsnog op de balans staan.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 01:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Een redding van 1 bank is inderdaad incidenteel. Wil je zeggen dat de reddingen van alle banken die we de laatste jaren hebben gedaan incidenteel is?
In 2007 hadden we een overschot op de begrotiing.quote:Een begrotingstekort hebben we al veel langer. We hadden al een begrotingstekort voor deze financiele crisis. Het is er alleen enorm door verergerd aangezien we zo onwijs veel geld moeten besteden aan het redden van banken en andere "too big to fail" bedrijven.
Je weet het niet? Dus je had het graag uitgeprobeerd?quote:Wat betreft je verdere 2 vragen. Ten eerste weet niemand wat er had gebeurd als we deze "too big too fail" banken niet hadden gered. Sommige zeggen ondergang van het financiele systeem (wat in principe prima zou zijn aangezien het compleet verrot is zoals iedereen weet die zich verdiept in deze materie), anderen zeggen we hadden in ieder geval bepaalde componenten van deze banken kunnen redden en de sowieso al (criminele) componenten failliet kunnen laten gaan. Maar zelfs dat gebeurt helaas niet aangezien de politiek in de zak zit van de big banks.
Ik weet wel wat de Bilderberg conferenties zijnquote:Tweede vraag wat dit met Bilderberg te maken heeft. Google maar eens over de Bilderberg Conferenties. Dat zijn bijeenkomsten van alle "big players" in de wereld die macht hebben over het een of het ander. En die komen dan lekker bij elkaar met zijn allen om te praten over god mag weten wat. 1 ding is zeker. Er worden daar geen plannen gesmeed die in ons (normale burgers) belang zijn anders had de wereld er wel wat anders uit gezien niet?
De kans is groot dat er een irrelevante stelling of vraag komt als tegenargument.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:38 schreef Hexagon het volgende:
Maar het blijft weer bij allerlei vage, ongrijpbare verhalen over zogenaamde "Big players". Wordt eens concreet. Wie zijn dat dan precies? Wat wordt er dan precies besloten en hoe is dat merkbaar geweest?
quote:
Zolang BNW'ers POL betreden blijft ik ze filerenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:09 schreef nikk het volgende:
[..]
De kans is groot dat er een irrelevante stelling of vraag komt als tegenargument.
Die neiging had ik in het verleden ook. Uiteindelijk kwam ik tot het besef dat het compleet zinloos is omdat logica en ratio geen rol speelt. Na een compleet zinloos gesprek ben jij uiteindelijk de dommerik die het niet begrepen heeft. En dit soort dwazen krijgen nog bijval ook van hun PVV/SP/BNW vrienden. Sterker nog, ze raken nog meer overtuigd van hun ideeën.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Zolang BNW'ers POL betreden blijft ik ze fileren
Och dat boeit me niet zoveel. Het blijft leuk tijdverdrijf. Bovendien kun je voorkomen dat ze POL verder lopen te verzieken, of erger nog, meer aanhangers krijgen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:28 schreef nikk het volgende:
[..]
Die neiging had ik in het verleden ook. Uiteindelijk kwam ik tot het besef dat het compleet zinloos is omdat logica en ratio geen rol speelt. Na een compleet zinloos gesprek ben jij uiteindelijk de dommerik die het niet begrepen heeft. En dit soort dwazen krijgen nog bijval ook van hun PVV/SP/BNW vrienden. Sterker nog, ze raken nog meer overtuigd van hun ideeën.
Tot 2008 draaide de economie niet 'prima'. In de jaren tot 2008 is juist de basis gelegd voor de crisis doordat er teveel geld is geleend (luchtbellen en oververhitting van de economie). Dat gaat een keer mis en de eerste dominosteentjes zijn in 2008 omgevallen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 00:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het (structurele) begrotingstekort is toegenomen doordat de economie is gekrompen. De steun aan de banken staat daar los van.quote:En we hadden al jaren een begrotingstekort alleen is dat door de financiele crisis enorm verhoogd. Echt dude ga eens naar wat financiele sites en zoek de cijfers er eens op na. Want sorry hoor maar je snapt echt niet hoe het in elkaar steekt.
Wat er was gebeurt als de banken niet waren gered?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 01:58 schreef Japie77 het volgende:
Ten eerste weet niemand wat er had gebeurd als we deze "too big too fail" banken niet hadden gered. Sommige zeggen ondergang van het financiele systeem (wat in principe prima zou zijn aangezien het compleet verrot is zoals iedereen weet die zich verdiept in deze materie), anderen zeggen we hadden in ieder geval bepaalde componenten van deze banken kunnen redden en de sowieso al (criminele) componenten failliet kunnen laten gaan. Maar zelfs dat gebeurt helaas niet aangezien de politiek in de zak zit van de big banks.
Bron?quote:1 ding is zeker. Er worden daar geen plannen gesmeed die in ons (normale burgers) belang zijn anders had de wereld er wel wat anders uit gezien niet?
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Och dat boeit me niet zoveel. Het blijft leuk tijdverdrijf. Bovendien kun je voorkomen dat ze POL verder lopen te verzieken, of erger nog, meer aanhangers krijgen.
En dit is dan ook de reden dat ik niet meer ga reageren op dit onderwerp. Het is jou alleen te doen om zoals je zelf zegt het "fileren" en het trollen als tijdverdrijf. Je staat helemaal niet open voor de mening van andere mensen. Als ze jouw mening niet delen dan zien ze het verkeerd. Gelukkig zijn er genoeg mensen die door jouw loze opmerkingen heen zullen prikken en zien dat je van veel dingen gewoon de ballen verstand hebt als je werkelijk gelooft dat die bezuinigingen die we nu hebben niks te maken hebben met de financiele crisis. Alleen dat al zegt genoeg.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Och dat boeit me niet zoveel. Het blijft leuk tijdverdrijf. Bovendien kun je voorkomen dat ze POL verder lopen te verzieken, of erger nog, meer aanhangers krijgen.
Dankjewel. In ieder geval heb je geen enkele vraag verhelderend weten te beantwoorden. En in tegenstelling tot vele anderen hier probeer ik in ieder geval nog de discussie aan te gaan.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En dit is dan ook de reden dat ik niet meer ga reageren op dit onderwerp. Het is jou alleen te doen om zoals je zelf zegt het "fileren" en het trollen als tijdverdrijf. Je staat helemaal niet open voor de mening van andere mensen. Als ze jouw mening niet delen dan zien ze het verkeerd. Gelukkig zijn er genoeg mensen die door jouw loze opmerkingen heen zullen prikken en zien dat je van veel dingen gewoon de ballen verstand hebt als je werkelijk gelooft dat die bezuinigingen die we nu hebben niks te maken hebben met de financiele crisis. Alleen dat al zegt genoeg.
Nou succes ermee Troll.
Cheers.
Kan me vinden in wat er staat. De crisis is oorzaak van banken die teveel risico's namen en landen en consumenten die teveel schulden maakten. Ook eens dat de crisis in de economie hierdoor is veroorzaakt. En daardoor dus de begrotingstekorten en bezuinigingen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:53 schreef Japie77 het volgende:
Ok ik ga het nog 1 keer proberen want we moeten het toch in ieder geval over 1 ding eens kunnen worden. Namelijk dat de crisis die we nu hebben een kredietcrisis oftewel een schuldencrisis is en voor het grootste (zo niet hele gedeelte) te maken heeft met banken.
Hier een stukje uitleg over de kredietcrisis van wiki:
De kredietcrisis is de aanduiding voor de crisis op de financiële markten die in de zomer van 2007 ontstond.[1]
De crisis werd in belangrijke mate geïnitieerd doordat door de stagnerende huizenmarkt in de Verenigde Staten de als obligaties verpakte gebundelde hypotheken in het laagste segment (subprime) in een hoog tempo minder waard werden. Hierdoor kwamen financiële instellingen in problemen en werden er uiteindelijk honderden miljarden afgeschreven op gekochte obligaties. Doordat onduidelijk was welke instellingen hierdoor in de problemen zouden komen droogde de interbancaire geldmarkt op, banken leenden elkaar geen geld meer. Verschillende banken zijn genationaliseerd, failliet gegaan of overgenomen. Het opmerkelijke aan de kredietcrisis is dat verschillende negatieve ontwikkelingen op deelmarkten elkaar versterkten.
De ontwikkelingen bedreigden al snel het ongestoord functioneren van het internationale financiële systeem, en ingrijpen van nagenoeg alle centrale banken bleek noodzakelijk. Vanaf oktober 2008 namen diverse overheden op grote schaal rechtstreeks deel in het risicodragend kapitaal van banken.
Door de interferentie tussen deelmarkten is niet exact aan te geven welke gebeurtenissen elkaar op welke wijze beïnvloedden. In het algemeen kan gesteld worden dat problemen rond Amerikaanse hypotheken de onmiddellijke aanleiding vormden tot de crisis, die oversloeg op de markt voor daaraan gerelateerde complexe financiële producten. Een en ander werd versterkt doordat de bij de waardebepaling van dergelijke complexe financiële producten gebruikte aannames in wiskundige formules op drijfzand waren gebaseerd. De achterliggende oorzaken van de crisis zijn zo complex dat het nagenoeg onmogelijk is om een helder volledig beeld van de situatie te krijgen. Analyses van de problemen en de fundamentele oplossingen zijn vaak gericht op slechts een beperkt onderdeel van de crisis.
De aanduiding "kredietcrisis" dekt niet de gehele lading van de crisis. Er was niet uitsluitend sprake van een kredietcrisis in de zin van een beperkte beschikbaarheid van liquiditeiten en (langer lopend) kapitaal, doch op een aantal momenten ook van een algehele onderlinge vertrouwenscrisis in de financiële sector.
Vanaf begin 2010 veranderde de crisis van voorwerp: men maakte zich steeds meer zorgen over de financiële positie van een aantal overheden. Dit leidde in april 2010 tot een crisis rond Griekse overheidsfinanciën. Ook andere landen (met name Portugal, Spanje,Italië en Ierland) dreigden in een financiële crisis te komen. De EU-ministers van Financiën presenteerden op 10 mei 2010 een reddingsplan van in totaal ¤ 500 miljard, terwijl het IMF tot ¤ 250 miljard toezegde.
Ben je dat met me eens?
Pfffff gelukkig dat we het daar in ieder geval over eens zijn.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kan me vinden in wat er staat. De crisis is oorzaak van banken die teveel risico's namen en landen en consumenten die teveel schulden maakten. Ook eens dat de crisis in de economie hierdoor is veroorzaakt. En daardoor dus de begrotingstekorten en bezuinigingen.
Waar ik het alleen niet met je eens ben is dat de begrotingstekorten direct verband zouden houden met de reddingsacties van landen en banken. Die directe link is er niet. Daarnaast wil ik dan ook van je weten wat er dan had moeten gebeuren. Was er geen crisis geweest als we die banken en landen hadden laten vallen? Hadden we dan niet hoeven bezuinigen.
En daarbij. Wat heeft dit met de Bilderberg groep te maken? Welke directe link zie jij tussen de oorzaken van de crisis en hetgene bij die etentjes van ze wordt besproken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |