http://m.nrc.nl/nieuws/20(...)e-bijstelling-nodig/quote:Raadsleden laken geschetste beeld van Schilderswijk - 'bijstelling nodig'
door Niels Posthumus
18 MEI 20:57
BINNENLAND
Verschillende Haagse gemeenteraadsleden herkennen het beeld dat in een deel van de Haagse Schilderswijk orthodoxe moslims hun leefregels zouden opleggen aan andere buurtbewoners niet. De fractievoorzitters van het CDA en D66 bezochten de wijk vandaag na berichtgeving over de wijk in Trouw.
Fractievoorzitter van de lokale tak van het CDA Gert-Jan Bakker meldt via Twitter dat het beeld dat in het dagblad wordt geschetst "behoorlijke bijstelling" behoeft.
Gert-Jan Bakker:
Na bezoek aan Schilderswijk behoeft beeld over shariawijk behoorlijke bijstelling. Geen enkele reden voor spoeddebat in de raad.
3 uur geleden
Fractievoorzitter van D66 in Den Haag Rachid Guernaoui laat zich in soortgelijke bewoordingen uit.
RachidG:
Goed gesprek met politie Heemstraat. Criminaliteit wordt hard aangepakt. Beeld in Trouw over 'driehoek' wordt niet door politie herkend.
3 uur geleden
'GEEN ENKELE REDEN VOOR SPOEDDEBAT IN GEMEENTERAAD
Trouw meldde op basis van eigen onderzoek dat in een deel van de Haagse wijk het dragen van korte rokjes en roken op straat niet meer zouden worden geaccepteerd. Verschillende Kamerleden lieten weten verontwaardigd te zijn. PvdA-Kamerlid Keklik Yucel sprak van een "zorgelijke ontwikkeling", SP-Kamerlid Ronald van Raak stelde dat de PvdA jarenlang de aanpak van moslimextremisme geblokkeerd heeft.
De Haagse CDA-fractievoorzitter bracht vandaag na het bericht een bezoek aan de Schilderswijk. Naar aanleiding daarvan laat hij weten geen enkele reden te zien voor een spoeddebat in de gemeenteraad.
Ook zijn D66-collega Rachid Guernaoui ging de wijk in. Hij sprak met verschillende bewoners en bezocht twee dameskapsalons, geeft hij aan. De beelden uit Trouw werden daar niet gedeeld, aldus het raadslid. Uit een gesprek met de politie bleek daarnaast dat ook agenten het geschetste beeld niet herkennen, aldus Guernaoui.
Nee man, Rachid had speciaal voor deze gelegenheid zijn spannendste jurkje uitgekozenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:38 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Lol. Ik heb zo een vermoeden dat Rachid een andere behandeling krijgt dan autochtone Nederlanders in die wijk.
Doorgaans hebben radicale moslims het niet zo op hun - in hun ogen - afvallige broeders; en daar zal een D'66-er ongetwijfeld toe gerekend worden.quote:
Natuurlijk spelen die niet onder één hoedje. Dat is voor de conspiracy gekkies.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Doorgaans hebben radicale moslims het niet zo op hun - in hun ogen - afvallige broeders; en daar zal een D'66-er ongetwijfeld toe gerekend worden.
Maar ik begrijp het cynisme... "Rachid! Die gasten spelen onder één hoedje, dus! Nederland word wakk..." etcetera etcetera etcetera
Heb je allemaal gelijk in. Zo'n gepland en vooraf besproken bezoekje van 2 politici die vanwege al het politiecontact waarschijnlijk niet eens met de doorsnee bewoner kan praten, geeft uiteraard ook geenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:41 schreef paddy het volgende:
Wat mij betreft moet ik eerst met een jurk met spagettibandjes en een rok boven de knie daar lopen. In staphorst ook al eens gedaan en helemaal GEEN commentaar op gehad toen ik al die dramaverhalen hoorde over de biblebelt die allemaal wel heel erg mee vielen. Zag de oud gereformeerden daar ook gewoon een rok en hemdje dragen met 30 graden
Alhoewel ik nu beter de jongere generatie voor dit karretje kan spannen ahum
En aanspreken op fouten? Vertel mij eens wat er fout is aan spagettibandjes met 30 graden. Eerst maar eens zelf onderzoeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Er zijn talloze politici van Marokkaanse komaf die uitstekend de excessen kunnen benoemen. De sociale druk is wat dat betreft nihil, gezien het feit dat de cohesie in die gemeenschap ver te zoeken is. Het is dan ook niet verwonderlijk dat hoewel Marokkanen oververtegenwoordigd zijn de criminaliteit, ze ten opzichte van andere allochtone groeperingen in Nederland ook (op hoog niveau) oververtegenwoordigd zijn in de politiek, de kunst/literatuur, culturele activiteiten etc.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:53 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Natuurlijk spelen die niet onder één hoedje. Dat is voor de conspiracy gekkies.
Ik heb gewoon een vermoeden dat fanatieke Moslims beter op geloofsgenoten / andere Noord Afrikanen reageren (de 2e is sowieso van toepassing).
Verder lijkt het mij voor een Rachid lastiger iets te schrijven over excessen van immigranten ivm sociale druk. En nu staan Noord Afrikaanse gemeenschappen sowieso al bekend om sociale druk.
Dan is het toch raar dat 'ie in de D66 zit.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:53 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Natuurlijk spelen die niet onder één hoedje. Dat is voor de conspiracy gekkies.
Ik heb gewoon een vermoeden dat fanatieke Moslims beter op geloofsgenoten / andere Noord Afrikanen reageren (de 2e is sowieso van toepassing).
Verder lijkt het mij voor een Rachid lastiger iets te schrijven over excessen van immigranten ivm sociale druk. En nu staan Noord Afrikaanse gemeenschappen sowieso al bekend om sociale druk.
Well, dat is niet mijn mening, maar indien jij gelijk het zou dat mooi zijnquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
Er zijn talloze politici van Marokkaanse komaf die uitstekend de excessen kunnen benoemen. De sociale druk is wat dat betreft nihil, gezien het feit dat de cohesie in die gemeenschap ver te zoeken is. Het is dan ook niet verwonderlijk dat hoewel Marokkanen oververtegenwoordigd zijn de criminaliteit, ze ten opzichte van andere allochtone groeperingen in Nederland ook (op hoog niveau) oververtegenwoordigd zijn in de politiek, de kunst/literatuur, culturele activiteiten etc.
Want?quote:
Extremisme gaat in dit geval langs ideologische grenzen, niet langs etnische grenzen. Dus dat boeit sowieso al geen reet. Zoals iemand anders al aanhaalde, in de ogen van Salafisten is vrijwel iedereen (behalve zijzelf) een afvallige.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:26 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Well, dat is niet mijn mening, maar indien jij gelijk het zou dat mooi zijn. Als de sociale druk overwonnen kan worden is het als Marokkaan mss makkelijker bepaalde dingen te benoemen omdat dan de racisme kaart niet getrokken kan worden. Hoewel afkomst geen immuniteit tegen extremisten geeft gezien Hirshi Ali's situatie.
Nee, en dat is altijd het achterlijke (sorry dat ik het woord gebruik, maar dat vind ik gewoon) hieraan. Men komt met een onderbuikgevoel op de proppen en suggereert eigenlijk dat iemand die het goed doet 'er met subsidie of positieve discriminatie' is gekomen. Eigenlijk kan een allochtoon het dus NOOIT goed doen. Komt ie niet aan de bak, dan is het zijn eigen schuld. Komt hij aan de bak en hogerop, dan is het niet zijn eigen inzet .. neen dan is het positieve discriminatie.quote:Mbt vertegenwoordiging in politiek denk ik eigenlijk dat Marokkanen een voordeel hebben mbt positieve discriminatie. Bijv Tofik Dibi als jongste 2e kamerlid ooit, ik denk dat dat geen toeval was maar een typisch GL statement. Kijk ons eens multicultureel zijn. Maargoed, dat kan ik uiteraard niet bewijzen.
Het is voor Marokkanen in elk geval al makkelijker om problemen in de eigen gemeenschap te benoemen dan bij bijvoorbeeld Turken. Daar heb je al veel eerder loyaliteitsproblemen en die zijn tegelijkertijd ook nog eens veel ingrijpender.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:26 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Well, dat is niet mijn mening, maar indien jij gelijk het zou dat mooi zijn. Als de sociale druk overwonnen kan worden is het als Marokkaan mss makkelijker bepaalde dingen te benoemen omdat dan de racisme kaart niet getrokken kan worden. Hoewel afkomst geen immuniteit tegen extremisten geeft gezien Hirshi Ali's situatie.
Mbt vertegenwoordiging in politiek denk ik eigenlijk dat Marokkanen een voordeel hebben mbt positieve discriminatie. Bijv Tofik Dibi als jongste 2e kamerlid ooit, ik denk dat dat geen toeval was maar een typisch GL statement. Kijk ons eens multicultureel zijn. Maargoed, dat kan ik uiteraard niet bewijzen.
Dat verandert er niets aan. Salafisten hebben een grotere hekel aan Joden dan andere ongelovigen. En volgens mij worden "mensen van het boek" ook iets minder gehaat dan de rest. Lijkt mij voor de hand liggend dat Salafisten minder een hekel hebben aan de gemiddelde Rachid, dan aan de gemiddelde Kees. Net zoals de gemiddelde Rachid waarschijnlijk een stuk safer door de Banlieus van Parijs kan lopen dan ik dat kan.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:29 schreef Mutant01 het volgende:
Extremisme gaat in dit geval langs ideologische grenzen, niet langs etnische grenzen. Dus dat boeit sowieso al geen reet. Zoals iemand anders al aanhaalde, in de ogen van Salafisten is vrijwel iedereen (behalve zijzelf) een afvallige.
Wat een onzin. Natuurlijk kan hij het wel goed doen want om in de 2e kamer van GL te komen moet je heus wel kwaliteiten hebben. Ik suggereer alleen dat zijn afkomst dat "beetje extra" was dat hem zo jong kwalificeerde. Jij bent echt ontzettend naief als jij denkt dat politiek alleen maar om kwaliteiten gaat.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:29 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, en dat is altijd het achterlijke (sorry dat ik het woord gebruik, maar dat vind ik gewoon) hieraan. Men komt met een onderbuikgevoel op de proppen en suggereert eigenlijk dat iemand die het goed doet 'er met subsidie of positieve discriminatie' is gekomen. Eigenlijk kan een allochtoon het dus NOOIT goed doen. Komt ie niet aan de bak, dan is het zijn eigen schuld. Komt hij aan de bak en hogerop, dan is het niet zijn eigen inzet .. neen dan is het positieve discriminatie.
Een beetje salafist gaat natuurlijk niet met een afvallige en al helemaal niet met een D66'er heulen. Als er één partij is waar gelovigen geen hoge pet van op hebben - bij christenen is dat net zo - is het de D66 wel.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:27 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Want?
Als je zijn geloof (als hij al Moslim is) bedoelt, moet ik je teleurstellen: ik geloof best in seculiere Moslims. Ken er genoeg.
Joden zijn mensen van het boekquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:34 schreef Pharmacist het volgende:
Dat verandert er niets aan. Salafisten hebben een grotere hekel aan Joden dan andere ongelovigen. En volgens mij worden "mensen van het boek" ook iets minder gehaat dan de rest.
Dat tweede heeft weinig te maken met het eerste. Salafisten hebben een nog grotere hekel aan straatschoffies dan Wilders.quote:Lijkt mij voor de hand liggend dat Salafisten minder een hekel hebben aan de gemiddelde Rachid, dan aan de gemiddelde Kees. Net zoals de gemiddelde Rachid waarschijnlijk een stuk safer door de Banlieus van Parijs kan lopen dan ik dat kan.
En die suggestie is gewoon lomp en nergens op gebaseerd. Ik denk dat je gewoon jaloers bent op allochtonen die het gemaakt hebben. En dan probeer je het voor jezelf goed te praten door het maar op hun afkomst te gooien. Echt triest weer, maar bovenal typisch... zeer typisch.quote:Wat een onzin. Natuurlijk kan hij het wel goed doen want om in de 2e kamer van GL te komen moet je heus wel kwaliteiten hebben. Ik suggereer alleen dat zijn afkomst dat "beetje extra" was dat hem zo jong kwalificeerde. Jij bent echt ontzettend naief als jij denkt dat politiek alleen maar om kwaliteiten gaat.
Dat doet niets af aan mijn opmerking dat ik denk dat mensen uit die wijk positiever op een Rachid reageren dan op een autochtone Nederlander.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:35 schreef Xa1pt het volgende:
Een beetje salafist gaat natuurlijk niet met een afvallige en al helemaal niet met een D66'er heulen. Als er één partij is waar gelovigen geen hoge pet van op hebben - bij christenen is dat net zo - is het de D66 wel.
Doet niets af aan dat ik denk dat die mensen van die wijk positiever op een Rachid reageren dan een autochtone Nederlander.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:37 schreef Mutant01 het volgende:
Joden zijn mensen van het boek. En verder verandert er wel degelijk wat aan, namelijk - deze Rachid is gewoon een afvallige - en die zijn nog erger dan ongelovigen.
[..]
Dat tweede heeft weinig te maken met het eerste. Salafisten hebben een nog grotere hekel aan straatschoffies dan Wilders.
Ik heb allang gezegd dat ik niets heb om dit te bewijzen, maar dat ik dit denk.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:37 schreef Mutant01 het volgende:
En die suggestie is gewoon lomp en nergens op gebaseerd. Ik denk dat je gewoon jaloers bent op allochtonen die het gemaakt hebben. En dan probeer je het voor jezelf goed te praten door het maar op hun afkomst te gooien. Echt triest weer, maar bovenal typisch... zeer typisch.
Nee, niets doet af aan wat jij denkt. Dat heet ook wel 'tunnelvisie'. Verder moet je het allemaal zelf weten, ik zal er geen nacht om minder slapen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:42 schreef Pharmacist het volgende:
Doet niets af aan dat ik denk dat die mensen van die wijk positiever op een Rachid reageren dan een autochtone Nederlander.
Voor iemand die gepromoveerd hou je er anders een lachwekkend kortzichtige mening op na, die bovendien gebaseerd is op onderbuikgevoelens - en niet de feiten. En vandaar dus ook maar mijn laatste opmerking, dan zie je wat voor effect dat heeft: Ik denk dat je jaloers bent. Waarop ik dat baseer, niets, maar gewoon ik denk het.quote:Ik heb allang gezegd dat ik niets heb om dit te bewijzen, maar dat ik dit denk.
Ik heb geen enkele reden jaloers te zijn, ik ben gepromoveerd, een goed salaris en een mooie vriendin. Ik heb mijn zaken prima voor elkaar.
Ik ook niet hoorquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:45 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, niets doet af aan wat jij denkt. Dat heeft ook wel 'tunnelvisie'. Verder moet je het allemaal zelf weten, ik zal er geen nacht om minder slapen.
Voor iemand die gepromoveerd hou je er anders een lachwekkend kortzichtige mening op na, die bovendien gebaseerd is op onderbuikgevoelens - en niet de feiten.
Oh noo! Jij hebt ook al onderbuik gevoelens!!! Wat slecht van je Mutant01!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:45 schreef Mutant01 het volgende:
En vandaar dus ook maar mijn laatste opmerking, dan zie je wat voor effect dat heeft: Ik denk dat je jaloers bent. Waarop ik dat baseer, niets, maar gewoon ik denk het.![]()
Het is geen dom woord. Het is per definitie voor mij een dooddoener om te spreken over 'gevoelens' in een debat waar feitelijkheden nou juist zo belangrijk zijn. Het hele integratiedebat wordt namelijk compleet verneukt door de gevoelsdiscussie van de PVV'er. De waarheid is wat er toe doet, niet de suggestieve (politieke) visie, gebaseerd op een onderbuikgevoel.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:49 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor. Voor mij heeft die hele situatie daar totaal geen persoonlijke consequenties.
Jij noemt het onderbuikgevoelens. Dan is het einde discussie natuurlijk en ben ik een kortzichtige PVVer. Sorry jongen, maar het is vrij menselijk om bepaalde ideen te hebben die niet te staven zijn. Wij zijn immers geen computers. Dat domme woordje "onderbuikgevoelens" verandert daar niets aan.
Verder kan jij mbt Tofik Dibi mijn ongelijk ook niet bewijzen. We zullen het nooit weten. Dat betekent niet dat we er geen idee over hebben.
Dan kom je vast heel ver door altijd alles maar gevoelsdiscussies van PVV'ers te noemen. Dat je niet inziet dat jijzelf degene bent die van alles een politieke gevoelsdiscussie maaktquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is geen dom woord. Het is per definitie voor mij een dooddoener om te spreken over 'gevoelens' in een debat waar feitelijkheden nou juist zo belangrijk zijn. Het hele integratiedebat wordt namelijk compleet verneukt door de gevoelsdiscussie van de PVV'er. De waarheid is wat er toe doet, niet de suggestieve (politieke) visie, gebaseerd op een onderbuikgevoel.
Als het een gevoelsdiscussie is, dan IS het ook een gevoelsdiscussie. Nogal wiedes dat ik het dan ook zo noem.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan kom je vast heel ver door altijd alles maar gevoelsdiscussies van PVV'ers te noemen. Dat je niet inziet dat jijzelf degene bent die van alles een politieke gevoelsdiscussie maakt
Wat ben jij een zever zeg.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:52 schreef Mutant01 het volgende:
Het is geen dom woord. Het is per definitie voor mij een dooddoener om te spreken over 'gevoelens' in een debat waar feitelijkheden nou juist zo belangrijk zijn. Het hele integratiedebat wordt namelijk compleet verneukt door de gevoelsdiscussie van de PVV'er. De waarheid is wat er toe doet, niet de suggestieve (politieke) visie, gebaseerd op een onderbuikgevoel.
Probleem is dat jij dat bij alles doet. Volgens jou is 50% op fok een PVV'er, en spreken al die PVV'ers louter met hun onderbuik. Zodra iemand met argumenten komt die jouw niet zinnen, dan komt die dooddoener eruit.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als het een gevoelsdiscussie is, dan IS het ook een gevoelsdiscussie. Nogal wiedes dat ik het dan ook zo noem.
Je nam dat al per definitie niet van mij aan - getuige je reactie. Scroll maar eens naar boven.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:58 schreef Pharmacist het volgende:
Wat ben jij een zever zeg.
Jij hebt eerder ook beweerd dat Marokkanen zo goed zijn in "de politiek, de kunst/literatuur, culturele activiteiten etc." Ik heb helemaal geen zin om al jouw beweringen te staven en om bronnen plus statistieken te vragen.
Wat een onzin, ik verwijt je inderdaad dat je die suggestie maakt op basis van een onderbuikgevoel. Daar is volgens mij niets mis mee - het gaat erom dat jij je dan ook dient te realiseren dat het in een discussie als deze vrij gevaarlijk is om telkens dergelijke suggesties te poneren. Het wordt dan al snel een 'feit' - een stelling an sich.quote:Hell, wat jij doet gaat nog een stap verder. Jij verwijt mij dat ik een bewering maak waarvan ik ZELF toegeef dat ik het niet kan bewijzen. En daar blijf je maar over doorzeveren. Vervolgens kom je met je eigen ad hominem bewering. Zo wordt een discussie al heel snel onplezierig.
Ik heb nog geen enkele inhoudelijke reactie van jou gezien als het gaat om mijn post. Enkel persoonlijke verwijten die nergens op gebaseerd zijn. Probeer het nog eens, mogelijk dat we dan een normale discussie kunnen voeren. Als je daar geen zin in hebt, dan heb je pech, want ik ga niet meer op je reageren.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Probleem is dat jij dat bij alles doet. Volgens jou is 50% op fok een PVV'er, en spreken al die PVV'ers louter met hun onderbuik. Zodra iemand met argumenten komt die jouw niet zinnen, dan komt die dooddoener eruit.
Uiteraard. Mijn punt is dat ik niet ging zeveren dat jij maar met bronnen moest komen (waarvan ik vrij zeker ben dat jij die niet kan leveren) omdat ik de discussie graag vriendschappelijk heb.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:01 schreef Mutant01 het volgende:
Je nam dat al per definitie niet van mij aan - getuige je reactie. Scroll maar eens naar boven.
"gevaarlijk". Over suggestief taalgebruik gesproken. Verder heb jij mijn "onderbuik" allang overtroffen door te suggereren dat ik jaloers ben waar ik laconiek op reageerde in de hoop deze zure discussie te beindigen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:01 schreef Mutant01 het volgende:
Wat een onzin, ik verwijt je inderdaad dat je die suggestie maakt op basis van een onderbuikgevoel. Daar is volgens mij niets mis mee - het gaat erom dat jij je dan ook dient te realiseren dat het in een discussie als deze vrij gevaarlijk is om telkens dergelijke suggesties te poneren. Het wordt dan al snel een 'feit' - een stelling an sich.
Ik zeverde bij jou dan ook niet over de bronnen, maar over de suggestie zelf.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:05 schreef Pharmacist het volgende:
Uiteraard. Mijn punt is dat ik niet ging zeveren dat jij maar met bronnen moest komen (waarvan ik vrij zeker ben dat jij die niet kan leveren) omdat ik de discussie graag vriendschappelijk heb.
Suggestief taalgebruik is wat anders dan suggestieve conclusies trekken. En het is weer dondersjammer dat je er een gevoelsdiscussie van weet te maken door meteen de behaalde resultaten van bepaalde mensen "in twijfel te trekken". Het feit dat ik stelde dat je jaloers was - was puur om je een spiegel voor te houden - dat gaf ik nota bene zelf toe. Erg jammer dat je daar dan weer overheen leest.quote:"gevaarlijk". Over suggestief taalgebruik gesproken. Verder heb jij mijn "onderbuik" allang overtroffen door te suggereren dat ik jaloers ben waar ik laconiek op reageerde in de hoop deze zure discussie te beindigen.
Ik houd van zuivere discussies, die hoeven niet vriendelijk te zijn - zolang ze maar wel fatsoenlijk zijn. Anders was ik wel naar het libelleforum gegaan.quote:Anyway, ik ben weg. Ik kom voor een vriendelijke discussie. Jij komt op Fok om oorlog te voeren. Is me al vaker aan jou opgevallen.
Ik houd van vriendelijke discussies. Daarom sprak ik eerder bijv voetbalmanager2 aan toen ik vond dat hij te ver ging tov iemand die in "jouw kamp" zit in deze discussie.
Dan ken jij CCYH dus duidelijk niet. Ik ga er niet te diep op in,wegens offtopic gevaar, maar lees maar eens het topic door waar ik die quote uit haalde.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:05 schreef Pharmacist het volgende:
Ik houd van vriendelijke discussies. Daarom sprak ik eerder bijv voetbalmanager2 aan toen ik vond dat hij te ver ging tov iemand die in "jouw kamp" zit in deze discussie.
Vanavond P&W.quote:Karabulut en Guernaoui
Politici in debat over religieuze normen in Haagse Schilderswijk.
Mutants argumenten in dit topic tot dusverre zijn dat moslims het nooit goed kunnen doen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Tja.
Het zal wel cultuur-relativerend, probleem wegkijkend, biodikpap slurpend, Groen Links stemmend, geitenwollensokken breiend, beukenootjesthee drinkend, macrobiotische zemelcake etend, allochtonen knuffelend, moslim appeasend, riempjes van de juchtlederen sandalen dichtmakend, Deux Chevaux aksie-eend rijdend, hippie gitaar zingend, bloemen in geweerlopen stoppend, 'nee tegen de bom'-button dragend, onbespoten biologische Max Havelaar andijvie inslaand en landverraderlijk zijn, maar tot op heden vind ik de argumentatie van Mutant íets beter onderbouwd dan die van de alhier aanwezige 'islamcritici'.
Ah, welke socialist mag vanavond gezellig aanschuiven? Of in de andere gevallen: wie gaan ze hier tot op de grond afbrandenquote:
Wat ik al zei, totaal geen discussie.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ah, welke socialist mag vanavond gezellig aanschuiven? Of in de andere gevallen: wie gaan ze hier tot op de grond afbranden?
Lijkt wel wat op dit topic. Zodra je iets noemt dat hun niet zint, dan ben je een PVV'er met louter onderbuikgevoelens.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:23 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Wat ik al zei, totaal geen discussie.
Inderdaad, valt mij ook tegen. Ik vind het jammer dat ze ook bij P&W geen salafist uitnodigen en een rechtse politicus.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Lijkt wel wat op dit topic. Zodra je iets noemt dat hun niet zint, dan ben je een PVV'er met louter onderbuikgevoelens.
Als ze eens wisten waar ik werkelijk op stem...
Ze zoeken het altijd in dezelfde hoek. Dus er zal weer een heleboel bla bla dialoog bla bla uitkomen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ah, welke socialist mag vanavond gezellig aanschuiven? Of in de andere gevallen: wie gaan ze hier tot op de grond afbranden?
En morgen is alles weer zoals het was. We weten alleen dat we de Schilderswijk geen shariawijk mogen noemen omdat dat kwetsend ietsquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze zoeken het altijd in dezelfde hoek. Dus er zal weer een heleboel bla bla dialoog bla bla uitkomen.
zo vermoeiend die PVV-slachtofferrol...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze zoeken het altijd in dezelfde hoek. Dus er zal weer een heleboel bla bla dialoog bla bla uitkomen.
En afbranden? Dat zal Geert Wilders wel worden. Oh wacht, dat kan niet want Asscher heeft ook door de wijk gelopen.
Je mag het gewoon Shariawijk noemen hoor. Of Saoedie-Arabie. Niemand die er wakker van ligt. Alleen of je serieus wordt genomen is een tweede.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En morgen is alles weer zoals het was. We weten alleen dat we de Schilderswijk geen shariawijk mogen noemen omdat dat kwetsend iets
Hoeveel PVV' ers zijn er volgens jouw op fok?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
zo vermoeiend die PVV-slachtofferrol...
Mijn reactie is op Lavender en dat eeuwige gehuil op de kennelijk 'onrechtvaardige' behandeling van Wilders.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hoeveel PVV' ers zijn er volgens jouw op fok?
50%? 60?
Zo kansloos, iedereen wiens mening je niet aanstaat PVV'er noemen en zijn mening een onderbuikgevoel. En dan nog denken dat die aannames van jou geen onderbuikgevoelens zijn
Ik doe dat ook niet, maar bij P&W zal het vast alleen daarover gaan omdat ze er direct uit zijn dat het onderzoek van Trouw complete onzin is.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je mag het gewoon Shariawijk noemen hoor. Of Saoedie-Arabie. Niemand die er wakker van ligt. Alleen of je serieus wordt genomen is een tweede.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Vast.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik doe dat ook niet, maar bij P&W zal het vast alleen daarover gaan omdat ze er direct uit zijn dat het onderzoek van Trouw complete onzin is.
Ja. Steek die maar in je zak.quote:En ik wordt hier op NWS heel wat serieuzer gevonden dan jij. Vraag je maar eens af waarom dat is.
Prima, maar kom dan met een beter argument dan Lavender een PVV-slachtofferrol aan te meten.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn reactie is op Lavender en dat eeuwige gehuil op de kennelijk 'onrechtvaardige' behandeling van Wilders.
Overigens, in dit topic zou het me niet verbazen als minsten 50 tot 60% PVV adept is.
Dat lijkt me nogal voor de hand liggend. Er wordt door Lavender gedaan alsof Wilders totaal geen invloed heeft op de dagelijkse gang van zaken, want hij zou monddood gemaakt worden door 'de gevestigde orde'. Kijk alleen eens op dit forum - of eender ander forum - en zie hoeveel invloed Wilders heeft en hoe zeer diens gedachtegoed in de spotlight staat.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Prima, maar kom dan met een beter argument dan Lavender een PVV-slachtofferrol aan te meten.
Best wel racistisch, die Wilders.quote:PVV-leider Wilders bezoekt de buurt vandaag om er de „autochtonen een hart onder de riem te steken.”
Wilders wil toch helemaal niet aanschuiven bij debatten op linkse omroepen? Dus ik begrijp de heisa sowieso niet. Wat dat betreft heeft hij zichzelf monddood gemaakt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal voor de hand liggend. Er wordt door Lavender gedaan alsof Wilders totaal geen invloed heeft op de dagelijkse gang van zaken, want hij zou monddood gemaakt worden door 'de gevestigde orde'. Kijk alleen eens op dit forum - of eender ander forum - en zie hoeveel invloed Wilders heeft en hoe zeer diens gedachtegoed in de spotlight staat.
Hij is alleen niet bij P&W? Schande.
Vanaf volgende week kan hij weer af en toe aanschuiven bij Tijs en Knevel.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wilders wil toch helemaal niet aanschuiven bij debatten op linkse omroepen? Dus ik begrijp de heisa sowieso niet. Wat dat betreft heeft hij zichzelf monddood gemaakt.
EO? For the love of God.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
Vanaf volgende week kan hij weer af en toe aanschuiven bij Tijs en Knevel.
Ik wil niet teveel voor Lavenderr spreken, maar ze nodigen zelden tot nooit rechtse politici uit bij P&W. En als ze dat deden, dan was dat omdat er 1 iemand iets verkeerd had gedaan en ze hem de grond in wilden boren.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal voor de hand liggend. Er wordt door Lavender gedaan alsof Wilders totaal geen invloed heeft op de dagelijkse gang van zaken, want hij zou monddood gemaakt worden door 'de gevestigde orde'. Kijk alleen eens op dit forum - of eender ander forum - en zie hoeveel invloed Wilders heeft en hoe zeer diens gedachtegoed in de spotlight staat.
Hij is alleen niet bij P&W? Schande.
quote:Karabulut en Guernaoui
quote:
Vandaar dat we het daar nu over hebben. Maar toch bedankt!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:18 schreef Specularium het volgende:
[..]
Karabulut en Guernaoui
Vanavond P&W.
Mijn excuus, vaak lees ik ook eerst topic of het al geplaatst is.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Vandaar dat we het daar nu over hebben. Maar toch bedankt!
Ik weet niet of ze hen nooit uitnodigen. Het kan net zo goed zijn dat ze de uitnodigingen niet aannemen omdat ze te kritisch zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik wil niet teveel voor Lavenderr spreken, maar ze nodigen zelden tot nooit rechtse politici uit bij P&W. En als ze dat deden, dan was dat omdat er 1 iemand iets verkeerd had gedaan en ze hem de grond in wilden boren.
P&W staat algemeen bekend als 1 van de grootste politiek gekleurde actualiteitenprogramma's en het is meer dan logisch dat er ook zelden iemand met een andere mening daar aan wil schuiven.
Maar wat vind jij ervan? Moeite waard om dat te kijken? Of vanwege de gasten die aanschuiven en de kennis die we van P&W hebben te gekleurd voor een serieuze discussie?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:52 schreef Mylene het volgende:
[..]
Mijn excuus, vaak lees ik ook eerst topic of het al geplaatst is.
Het is een kip of het ei discussie. Behalve als je masochistische trekjes hebt, schuif je daar als politicus met een andere mening niet aan.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:54 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze hen nooit uitnodigen. Het kan net zo goed zijn dat ze de uitnodigingen niet aannemen omdat ze te kritisch zijn.
Dit is natuurlijk nogal onzin. Laatst zat zelfs Fredje T daar nog.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik wil niet teveel voor Lavenderr spreken, maar ze nodigen zelden tot nooit rechtse politici uit bij P&W. En als ze dat deden, dan was dat omdat er 1 iemand iets verkeerd had gedaan en ze hem de grond in wilden boren.
P&W staat algemeen bekend als 1 van de grootste politiek gekleurde actualiteitenprogramma's en het is meer dan logisch dat er ook zelden iemand met een andere mening daar aan wil schuiven.
Ik kijk wel even. Ik heb het verder niet gevolgd. Als ik het goed heb begrepen is de Volkskrant undercover? gegaan en politici die even poolshoogte zijn gaan nemen. Of niet?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Maar wat vind jij ervan? Moeite waard om dat te kijken? Of vanwege de gasten die aanschuiven en de kennis die we van P&W te gekleurd voor een serieuze discussie?
Dat verbaasde mij ook. Maar wil je nu serieus beweren dat P&W geen bias hebben tov hun gasten?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:57 schreef Tem het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk nogal onzin. Laatst zat zelfs Fredje T daar nog.
Weet ik niet. Mijn mening is niet afwijkend dus ik ben behoorlijk gekleurd.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is een kip of het ei discussie. Behalve als masochistische trekjes hebt, schuif je daar als politicus met een andere mening niet aan.
Trouw idd. Die hebben een uitgebreid onderzoek gedaan waarna zij die conclusie geuit hebben.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:58 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik kijk wel even. Ik heb het verder niet gevolgd. Als ik het goed heb begrepen is de Volkskrant undercover? gegaan en politici die even poolshoogte zijn gaan nemen. Of niet?
Er staat "debat".quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Trouw idd. Die hebben een uitgebreid onderzoek gedaan waarna zij die conclusie geuit hebben.
Vervolgens hebben er 2 politici samen met een gemeenteraadslid een gepland en vooraf aangegeven bezoekje gemaakt. Asscher en dat gemeenteraadslid hebben vervolgens aangegeven dat dat onderzoek onzin is en er geen probleem is.
En nu gaan 2 gasten, met eenzelfde soort achtergrond, bij P&W ongetwijfeld tot dezelfde mening komen
Trouw heeft daar een paar weken rondgelopen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:58 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik kijk wel even. Ik heb het verder niet gevolgd. Als ik het goed heb begrepen is de Volkskrant undercover? gegaan en politici die even poolshoogte zijn gaan nemen. Of niet?
Natuurlijk zijn ze links georienteerd maar er komen zat gasten uit alle politieke stromingen. Daarnaast vind ik Jeroen Pauw helemaal niet zo gekleurd eigenlijk. Bij Knevel en van De Brink zullen gemiddeld ook meer gasten komen die meer binnen de doelgroep van de omroep passen en zo ook bij WNL, zo gek vind ik dat allemaal niet. Wanneer je een objectief programma wil zien over politiek moet je naar Buitenhof kijken.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat verbaasde mij ook. Maar wil je nu serieus beweren dat P&W geen bias hebben tov hun gasten?
En het grappige wat je hier van moet weten, is dat van die Guernaoui de mening in dit onderwerp al bekend is. Namelijk dat er in zijn wijk niets aan de hand is.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:03 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Die karabulut is van de SP.
Die Guernaoui D66 in Den Haag, maar ook Strategisch adviseur ICT en Inkoop bij het ministerie van BZK
Fair enoughquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:06 schreef Tem het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn ze links georienteerd maar er komen zat gasten uit alle politieke stromingen. Daarnaast vind ik Jeroen Pauw helemaal niet zo gekleurd eigenlijk. Bij Knevel en van De Brink zullen gemiddeld ook meer gasten komen die meer binnen de doelgroep van de omroep passen en zo ook bij WNL, zo gek vind ik dat allemaal niet. Wanneer je een objectief programma wil zien over politiek moet je naar Buitenhof kijken.
Maar jouw stelling over P&W is naar mijn mening wel wat te sterk aangezet.
Karabulut zal dit aanhalen:quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En het grappige wat je hier van moet weten, is dat van die Guernaoui de mening in dit onderwerp al bekend is. Namelijk dat er in zijn wijk niets aan de hand is.
De tegenspraak moet in dit 'debat' dan ook van Karabulut van de SP komen. De SP heeft namelijk geklaagd tegen Geert Wilders dat hij hun plannen (van de SP dus) om de radicale Islam aan te pakken afgewezen heeft. Terecht overigens naar mijn idee, Wilders kan alleen goed benoemen, maar komt alleen met onuitvoerbare 'oplossingen', maar dat staat hier even los van.
Karabulut moet, zeker met zijn achtergrond, erg oppassen met haar uitspraken. Een scherp debat zal het dus nooit worden en het zal ongetwijfeld over marginale bijzaken gaan.
Dit is in mijn ogen een klassiek P&W debat in een notendop.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)clave-Den-Haag.dhtmlquote:SP-Kamerlid Sadet Karabulut wijst op eerdere, nooit gehonoreerde SP-voorstellen om met een ander type woningbouw dergelijke buurten gemengder te maken.
Lijkt me nog een goed plan ook.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:30 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Karabulut zal dit aanhalen:
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)clave-Den-Haag.dhtml
Zolang de woningbouwverenigingen aan de lopende band families bij elkaar in de straat laat wonen maakt het geen zak uit wat voor woningen er staan. Het is ongelooflijk dat het kan, maar op de een of andere manier gebeurt het wel op grote schaal.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Lijkt me nog een goed plan ook.
Sterker, het word massaal aangemoedigd en gesubsidieerd. Wat mensen of partijen op de commerciële woningmarkt doen moeten ze helemaal zelf weten, maar dit zou op de sociale woningmarkt niet voor mogen komen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:35 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Zolang de woningbouwverenigingen aan de lopende band families bij elkaar in de straat laat wonen maakt het geen zak uit wat voor woningen er staan. Het is ongelooflijk dat het kan, maar op de een of andere manier gebeurt het wel op grote schaal.
je bedoeld pim fortuinquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Sterker, het word massaal aangemoedigd en gesubsidieerd. Wat mensen of partijen op de commerciële woningmarkt doen moeten ze helemaal zelf weten, maar dit zou op de sociale woningmarkt niet voor mogen komen.
Gelukkig zie je ook hoe het anders kan: hier in Rotterdam zie je in wijken met teveel allochtonen en verloedering zogenaamde inkomenseisen. Je moet dan voldoen aan een aantal eisen die er uiteindelijk voor zorgen dat een wijk niet verloederd (en niet radicaliseert zoals de Schilderswijk).
Een effectieve en eerlijke maatregel van Aboutaleb die de vorming van zulk soort wijken tegengaat
Oh, was Pim dat?quote:
Een maximum van 5% aan buitenlanders in een Rotterdamse wijkquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:48 schreef arjan1212 het volgende:
De rellen in de Afrikaanderwijk (ookwel de Turkenrellen) behelsden een serie onlusten die plaats vonden in de Afrikaanderwijk in Rotterdam tussen autochtonen en Turken in 1972. De rellen ontstonden nadat een Nederlandse vrouw door haar Turkse huisbaas op straat werd gezet, omdat deze het pand naar zeggen wilde omvormen tot een gastarbeiderspension. Hiertegen ontstond een verzetshaard van Rotterdamse havenarbeiders. De rellen hielden dagenlang aan. Een veelgehoorde klacht was dat pasgetrouwde stelletjes jarenlang moesten wachten op een huurhuis, terwijl huisjesmelkers steeds meer panden opkochten om buitenlandse arbeiders in te huisvesten. De rellen leidden ertoe dat de Rotterdamse gemeenteraad een maximum van 5% instelde voor buitenlanders per wijk, met een meerderheid van 25 tegen 10 stemmen. Dit besluit werd later vernietigd door de Raad van State.
mwhahaha
De Wet bijzondere maatregelen grootstedelijke problematiek van 22 december 2005 (beter bekend als de Rotterdamwet) is een Nederlandse wet die werd aangenomen om het aantal personen met een laag inkomen in stadswijken te reguleren.
Wanneer minimaal 25% van de bewoners van een wijk niet-actief zijn en het aantal huishoudens met een laag inkomen 45% van het inwonertal van de wijk vormen treedt de wet in werking. De desbetreffende wijk kan dan als kansenzone worden aangewezen en aan nieuwkomers die minder dan zes jaar ingezetenen zijn van de regio kunnen inkomenseisen worden gesteld alvorens ze zich in de wijk kunnen vestigen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rotterdamwet
nee hoor zat idioten die precies dezelfde nonsens uit kunnen slaan als hij doet. Zo speciaal is hij niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:57 schreef cempexo het volgende:
[..]
Volgens mij is het feest voor je als Wilders er morgen niet meer is. Klopt dat ?
Ok ik snap je...democratie in nederland past niet zo bij je.quote:Op woensdag 22 mei 2013 09:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
nee hoor zat idioten die precies dezelfde nonsens uit kunnen slaan als hij doet. Zo speciaal is hij niet.
Je snapt zoveel nietquote:Op woensdag 22 mei 2013 10:31 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ok ik snap je...democratie in nederland past niet zo bij je.
Nee. Serieus.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:32 schreef n00b13 het volgende:
En hoe was P&W? Interessant? Moeite van het terugkijken waard?
Ik vind het wel gek. Die meneer van D66 zegt iets en al die mensen er bovenop.quote:
samenvatting: Karabulut zegt dat vrouwen worden onderdrukt. Rachid zegt dat het niet zo is .quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:32 schreef n00b13 het volgende:
En hoe was P&W? Interessant? Moeite van het terugkijken waard?
Alleen als het pro islam is anders ben je een idioot volgens velen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:31 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ok ik snap je...democratie in nederland past niet zo bij je.
Wel mooi dat die Westerman de vergelijking maakte met Amerika, zulke problemen zouden nooit landelijk aandacht krijgen. Typisch Nederlandse kneuterigheid dit.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:59 schreef arjan1212 het volgende:
Mevr. van de SP stelde voor om meer arme mensen in de betere buurten te laten gaan wonen, en Max Westerman die daarvoor zei dat er allemaal niks aan de hand is enz, die was daar tegen
Bron AD.NLquote:De komende weken loopt meer politie rond op de Haagse Hoefkade, om de buurt extra in de gaten te houden. Dat heeft burgemeester Van Aartsen besloten, nadat bewoners en ondernemers wanhopig bij hem aanklopten. 'Ze staan hier soms te huilen in m'n winkel.'
Soms staan vrouwen en meisjes te huilen in mijn winkel, omdat ze uitgescholden worden
Abdel Barghaoul runde 'de allerbeste supermarkt van Den Haag': Tanger. Hij spreekt in de verleden tijd als hij het vertelt, ook al is hij nog altijd eigenaar van de zaak. Tanger is niet meer hetzelfde, sinds jongeren de afgelopen maanden voor steeds meer overlast zorgen in de buurt. 'Soms staan vrouwen en meisjes te huilen in mijn winkel, omdat ze uitgescholden worden, voor slet bijvoorbeeld. Of mijn klanten worden met eieren bekogeld, die bij de bakker hier aan de overkant worden gestolen. Ik kan wel janken om hoe het hier gaat, wil wel schreeuwen van de pijn. Ik ben zo boos', vertelt hij aan het AD/Haagsche Courant.
Want zijn klanten blijven weg, vertelt Abdel, omdat ze zich in de winkel en op de Hoefkade niet langer veilig voelen. Het is zo stil, dat de eigenaar zijn zaak in de verkoop heeft gezet, omdat hij er niet genoeg meer mee verdient.
Bovendien wil hij het liefste, net als zijn klanten, niet meer op de Hoefkade komen. Want eigenlijk voelt hij zich net zo onveilig als hen, zeker sinds afgelopen weekend een schietpartij plaatshad in het nabijgelegen café Las Palmas. Daarbij raakte een man gewond. 'Dat is toch niet normaal? Ik heb vijf kinderen, de oudste is 5 jaar. Vanwege de veiligheid bel ik als ik naar huis ga om te vertellen dat ik wegga. Dan weten ze wanneer ik thuis hoor te komen.'
Barghaoul is één van de ondernemers op de Hoefkade die samen met een stel bewoners een petitie ondertekende om actie af te dwingen bij de gemeente. Er wordt geschreven: 'Onze mooie straat is een Wild West scène geworden' en: 'Er hangen hier duistere figuren rond die de buurt terroriseren middels vechtpartijen, steekpartijen, vernielingen en verbale terreur tegen met name vrouwen'.
Serieus
Burgemeester Van Aartsen zegt die brandbrief heel serieus te nemen en heeft besloten dat er meer politie op de Hoefkade moet komen. Ook wordt gekeken of het noodzakelijk is café Las Palmas te sluiten.
De politie benadrukt echter wel dat zij de overlast van jongeren op de Hoefkade en de schietpartij los van elkaar ziet. 'De schietpartij was, denken wij, de druppel die de emmer deed overlopen, maar we hebben niet het idee dat de veiligheid op de Hoefkade de afgelopen tijd sterk achteruit is gegaan. We krijgen in elk geval geen meldingen die dat beeld geven,' zegt een woordvoerster van de politie.
De extra surveillances op de Hoefkade worden dan ook gebruikt om 'het oor goed te luisteren te leggen'. 'We zijn ook bezig met een plan van aanpak, daarover wordt volgende week meer duidelijk.'
Nee, dat zijn gewoon intolerante racisten die geen respect voor hun cultuur hebben. Vast allemaal WIlders-stemmers.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:55 schreef nolamoetblijven het volgende:
Even een topickick:
[..]
Bron AD.NL
Ja als zelfs de ondernemers al gaan klagen dat het allemaal niet meer veilig is dan moet het toch waar zijn lijkt mij? Als Marokkanen gaan verhuizen vanwege de overlast, dan moet het erg zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |