abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126825078

quote:
Raadsleden laken geschetste beeld van Schilderswijk - 'bijstelling nodig'
door Niels Posthumus
18 MEI 20:57

BINNENLAND
Verschillende Haagse gemeenteraadsleden herkennen het beeld dat in een deel van de Haagse Schilderswijk orthodoxe moslims hun leefregels zouden opleggen aan andere buurtbewoners niet. De fractievoorzitters van het CDA en D66 bezochten de wijk vandaag na berichtgeving over de wijk in Trouw.
Fractievoorzitter van de lokale tak van het CDA Gert-Jan Bakker meldt via Twitter dat het beeld dat in het dagblad wordt geschetst "behoorlijke bijstelling" behoeft.

Gert-Jan Bakker:
Na bezoek aan Schilderswijk behoeft beeld over shariawijk behoorlijke bijstelling. Geen enkele reden voor spoeddebat in de raad.
3 uur geleden

Fractievoorzitter van D66 in Den Haag Rachid Guernaoui laat zich in soortgelijke bewoordingen uit.

RachidG:
Goed gesprek met politie Heemstraat. Criminaliteit wordt hard aangepakt. Beeld in Trouw over 'driehoek' wordt niet door politie herkend.
3 uur geleden

'GEEN ENKELE REDEN VOOR SPOEDDEBAT IN GEMEENTERAAD
Trouw meldde op basis van eigen onderzoek dat in een deel van de Haagse wijk het dragen van korte rokjes en roken op straat niet meer zouden worden geaccepteerd. Verschillende Kamerleden lieten weten verontwaardigd te zijn. PvdA-Kamerlid Keklik Yucel sprak van een "zorgelijke ontwikkeling", SP-Kamerlid Ronald van Raak stelde dat de PvdA jarenlang de aanpak van moslimextremisme geblokkeerd heeft.
De Haagse CDA-fractievoorzitter bracht vandaag na het bericht een bezoek aan de Schilderswijk. Naar aanleiding daarvan laat hij weten geen enkele reden te zien voor een spoeddebat in de gemeenteraad.
Ook zijn D66-collega Rachid Guernaoui ging de wijk in. Hij sprak met verschillende bewoners en bezocht twee dameskapsalons, geeft hij aan. De beelden uit Trouw werden daar niet gedeeld, aldus het raadslid. Uit een gesprek met de politie bleek daarnaast dat ook agenten het geschetste beeld niet herkennen, aldus Guernaoui.
http://m.nrc.nl/nieuws/20(...)e-bijstelling-nodig/

Welles/nietes dus

[ Bericht 1% gewijzigd door voetbalmanager2 op 21-05-2013 20:02:58 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_126825112
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 19:38 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Lol. Ik heb zo een vermoeden dat Rachid een andere behandeling krijgt dan autochtone Nederlanders in die wijk.
Nee man, Rachid had speciaal voor deze gelegenheid zijn spannendste jurkje uitgekozen :D
  dinsdag 21 mei 2013 @ 19:47:03 #3
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_126825149
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 19:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zou je denken :X
Doorgaans hebben radicale moslims het niet zo op hun - in hun ogen - afvallige broeders; en daar zal een D'66-er ongetwijfeld toe gerekend worden.

Maar ik begrijp het cynisme... "Rachid! Die gasten spelen onder één hoedje, dus! Nederland word wakk..." etcetera etcetera etcetera
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_126825591
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Doorgaans hebben radicale moslims het niet zo op hun - in hun ogen - afvallige broeders; en daar zal een D'66-er ongetwijfeld toe gerekend worden.

Maar ik begrijp het cynisme... "Rachid! Die gasten spelen onder één hoedje, dus! Nederland word wakk..." etcetera etcetera etcetera
Natuurlijk spelen die niet onder één hoedje. Dat is voor de conspiracy gekkies.

Ik heb gewoon een vermoeden dat fanatieke Moslims beter op geloofsgenoten / andere Noord Afrikanen reageren (de 2e is sowieso van toepassing).

Verder lijkt het mij voor een Rachid lastiger iets te schrijven over excessen van immigranten ivm sociale druk. En nu staan Noord Afrikaanse gemeenschappen sowieso al bekend om sociale druk.
pi_126826130
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 19:41 schreef paddy het volgende:
Wat mij betreft moet ik eerst met een jurk met spagettibandjes en een rok boven de knie daar lopen. In staphorst ook al eens gedaan en helemaal GEEN commentaar op gehad toen ik al die dramaverhalen hoorde over de biblebelt die allemaal wel heel erg mee vielen. Zag de oud gereformeerden daar ook gewoon een rok en hemdje dragen met 30 graden

Alhoewel ik nu beter de jongere generatie voor dit karretje kan spannen ahum

En aanspreken op fouten? Vertel mij eens wat er fout is aan spagettibandjes met 30 graden. Eerst maar eens zelf onderzoeken.
Heb je allemaal gelijk in. Zo'n gepland en vooraf besproken bezoekje van 2 politici die vanwege al het politiecontact waarschijnlijk niet eens met de doorsnee bewoner kan praten, geeft uiteraard ook geen
representatief beeld. En aangezien het niet geheel duidelijk is waar Trouw zijn onderzoek uit bestaat
(waar ik overigens wel waarde aan hecht), kom je al gauw op een welles/nietes spelletje uit, waar de waarheid in het midden zal liggen en waar dan nooit passende maatregelen voor genomen zullen worden.

Mocht je dus ooit zelf de proef op de som nemen, laat ons dan de resultaten maar weten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_126827010
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 19:53 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een vermoeden dat fanatieke Moslims beter op geloofsgenoten / andere Noord Afrikanen reageren (de 2e is sowieso van toepassing).

Verder lijkt het mij voor een Rachid lastiger iets te schrijven over excessen van immigranten ivm sociale druk. En nu staan Noord Afrikaanse gemeenschappen sowieso al bekend om sociale druk.
Er zijn talloze politici van Marokkaanse komaf die uitstekend de excessen kunnen benoemen. De sociale druk is wat dat betreft nihil, gezien het feit dat de cohesie in die gemeenschap ver te zoeken is. Het is dan ook niet verwonderlijk dat hoewel Marokkanen oververtegenwoordigd zijn de criminaliteit, ze ten opzichte van andere allochtone groeperingen in Nederland ook (op hoog niveau) oververtegenwoordigd zijn in de politiek, de kunst/literatuur, culturele activiteiten etc.
Allah Al Watan Al Malik
pi_126827576
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 19:53 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dan is het toch raar dat 'ie in de D66 zit.
pi_126827709
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
Er zijn talloze politici van Marokkaanse komaf die uitstekend de excessen kunnen benoemen. De sociale druk is wat dat betreft nihil, gezien het feit dat de cohesie in die gemeenschap ver te zoeken is. Het is dan ook niet verwonderlijk dat hoewel Marokkanen oververtegenwoordigd zijn de criminaliteit, ze ten opzichte van andere allochtone groeperingen in Nederland ook (op hoog niveau) oververtegenwoordigd zijn in de politiek, de kunst/literatuur, culturele activiteiten etc.
Well, dat is niet mijn mening, maar indien jij gelijk het zou dat mooi zijn :). Als de sociale druk overwonnen kan worden is het als Marokkaan mss makkelijker bepaalde dingen te benoemen omdat dan de racisme kaart niet getrokken kan worden. Hoewel afkomst geen immuniteit tegen extremisten geeft gezien Hirshi Ali's situatie.

Mbt vertegenwoordiging in politiek denk ik eigenlijk dat Marokkanen een voordeel hebben mbt positieve discriminatie. Bijv Tofik Dibi als jongste 2e kamerlid ooit, ik denk dat dat geen toeval was maar een typisch GL statement. Kijk ons eens multicultureel zijn. Maargoed, dat kan ik uiteraard niet bewijzen.
pi_126827764
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:23 schreef Xa1pt het volgende:
Dan is het toch raar dat 'ie in de D66 zit.
Want?

Als je zijn geloof (als hij al Moslim is) bedoelt, moet ik je teleurstellen: ik geloof best in seculiere Moslims. Ken er genoeg.
pi_126827888
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:26 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Well, dat is niet mijn mening, maar indien jij gelijk het zou dat mooi zijn :). Als de sociale druk overwonnen kan worden is het als Marokkaan mss makkelijker bepaalde dingen te benoemen omdat dan de racisme kaart niet getrokken kan worden. Hoewel afkomst geen immuniteit tegen extremisten geeft gezien Hirshi Ali's situatie.
Extremisme gaat in dit geval langs ideologische grenzen, niet langs etnische grenzen. Dus dat boeit sowieso al geen reet. Zoals iemand anders al aanhaalde, in de ogen van Salafisten is vrijwel iedereen (behalve zijzelf) een afvallige.

quote:
Mbt vertegenwoordiging in politiek denk ik eigenlijk dat Marokkanen een voordeel hebben mbt positieve discriminatie. Bijv Tofik Dibi als jongste 2e kamerlid ooit, ik denk dat dat geen toeval was maar een typisch GL statement. Kijk ons eens multicultureel zijn. Maargoed, dat kan ik uiteraard niet bewijzen ;).
Nee, en dat is altijd het achterlijke (sorry dat ik het woord gebruik, maar dat vind ik gewoon) hieraan. Men komt met een onderbuikgevoel op de proppen en suggereert eigenlijk dat iemand die het goed doet 'er met subsidie of positieve discriminatie' is gekomen. Eigenlijk kan een allochtoon het dus NOOIT goed doen. Komt ie niet aan de bak, dan is het zijn eigen schuld. Komt hij aan de bak en hogerop, dan is het niet zijn eigen inzet .. neen dan is het positieve discriminatie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_126828090
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:26 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Mbt vertegenwoordiging in politiek denk ik eigenlijk dat Marokkanen een voordeel hebben mbt positieve discriminatie. Bijv Tofik Dibi als jongste 2e kamerlid ooit, ik denk dat dat geen toeval was maar een typisch GL statement. Kijk ons eens multicultureel zijn. Maargoed, dat kan ik uiteraard niet bewijzen.
Het is voor Marokkanen in elk geval al makkelijker om problemen in de eigen gemeenschap te benoemen dan bij bijvoorbeeld Turken. Daar heb je al veel eerder loyaliteitsproblemen en die zijn tegelijkertijd ook nog eens veel ingrijpender.
Goed voorbeeld is burgemeester van Rotterdam Aboutaleb die hard ingrijpt bij problemen met allochtonen, waaronder veel Marokkanen.
pi_126828116
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:29 schreef Mutant01 het volgende:
Extremisme gaat in dit geval langs ideologische grenzen, niet langs etnische grenzen. Dus dat boeit sowieso al geen reet. Zoals iemand anders al aanhaalde, in de ogen van Salafisten is vrijwel iedereen (behalve zijzelf) een afvallige.
Dat verandert er niets aan. Salafisten hebben een grotere hekel aan Joden dan andere ongelovigen. En volgens mij worden "mensen van het boek" ook iets minder gehaat dan de rest. Lijkt mij voor de hand liggend dat Salafisten minder een hekel hebben aan de gemiddelde Rachid, dan aan de gemiddelde Kees. Net zoals de gemiddelde Rachid waarschijnlijk een stuk safer door de Banlieus van Parijs kan lopen dan ik dat kan.

quote:
10s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:29 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, en dat is altijd het achterlijke (sorry dat ik het woord gebruik, maar dat vind ik gewoon) hieraan. Men komt met een onderbuikgevoel op de proppen en suggereert eigenlijk dat iemand die het goed doet 'er met subsidie of positieve discriminatie' is gekomen. Eigenlijk kan een allochtoon het dus NOOIT goed doen. Komt ie niet aan de bak, dan is het zijn eigen schuld. Komt hij aan de bak en hogerop, dan is het niet zijn eigen inzet .. neen dan is het positieve discriminatie.
Wat een onzin. Natuurlijk kan hij het wel goed doen want om in de 2e kamer van GL te komen moet je heus wel kwaliteiten hebben. Ik suggereer alleen dat zijn afkomst dat "beetje extra" was dat hem zo jong kwalificeerde. Jij bent echt ontzettend naief als jij denkt dat politiek alleen maar om kwaliteiten gaat.
pi_126828167
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:27 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Want?

Als je zijn geloof (als hij al Moslim is) bedoelt, moet ik je teleurstellen: ik geloof best in seculiere Moslims. Ken er genoeg.
Een beetje salafist gaat natuurlijk niet met een afvallige en al helemaal niet met een D66'er heulen. Als er één partij is waar gelovigen geen hoge pet van op hebben - bij christenen is dat net zo - is het de D66 wel.
pi_126828268
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:34 schreef Pharmacist het volgende:
Dat verandert er niets aan. Salafisten hebben een grotere hekel aan Joden dan andere ongelovigen. En volgens mij worden "mensen van het boek" ook iets minder gehaat dan de rest.
Joden zijn mensen van het boek ;( . En verder verandert er wel degelijk wat aan, namelijk - deze Rachid is gewoon een afvallige - en die zijn nog erger dan ongelovigen.

quote:
Lijkt mij voor de hand liggend dat Salafisten minder een hekel hebben aan de gemiddelde Rachid, dan aan de gemiddelde Kees. Net zoals de gemiddelde Rachid waarschijnlijk een stuk safer door de Banlieus van Parijs kan lopen dan ik dat kan.
Dat tweede heeft weinig te maken met het eerste. Salafisten hebben een nog grotere hekel aan straatschoffies dan Wilders.

quote:
Wat een onzin. Natuurlijk kan hij het wel goed doen want om in de 2e kamer van GL te komen moet je heus wel kwaliteiten hebben. Ik suggereer alleen dat zijn afkomst dat "beetje extra" was dat hem zo jong kwalificeerde. Jij bent echt ontzettend naief als jij denkt dat politiek alleen maar om kwaliteiten gaat.
En die suggestie is gewoon lomp en nergens op gebaseerd. Ik denk dat je gewoon jaloers bent op allochtonen die het gemaakt hebben. En dan probeer je het voor jezelf goed te praten door het maar op hun afkomst te gooien. Echt triest weer, maar bovenal typisch... zeer typisch.
Allah Al Watan Al Malik
pi_126828453
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:35 schreef Xa1pt het volgende:
Een beetje salafist gaat natuurlijk niet met een afvallige en al helemaal niet met een D66'er heulen. Als er één partij is waar gelovigen geen hoge pet van op hebben - bij christenen is dat net zo - is het de D66 wel.
Dat doet niets af aan mijn opmerking dat ik denk dat mensen uit die wijk positiever op een Rachid reageren dan op een autochtone Nederlander.

Anyway, een beetje rondlopen in die wijk zal sowieso geen goed beeld kunnen geven van die wijk en de problemen van die wijk.
pi_126828565
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:37 schreef Mutant01 het volgende:
Joden zijn mensen van het boek ;( . En verder verandert er wel degelijk wat aan, namelijk - deze Rachid is gewoon een afvallige - en die zijn nog erger dan ongelovigen.

[..]

Dat tweede heeft weinig te maken met het eerste. Salafisten hebben een nog grotere hekel aan straatschoffies dan Wilders.
Doet niets af aan dat ik denk dat die mensen van die wijk positiever op een Rachid reageren dan een autochtone Nederlander.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:37 schreef Mutant01 het volgende:
En die suggestie is gewoon lomp en nergens op gebaseerd. Ik denk dat je gewoon jaloers bent op allochtonen die het gemaakt hebben. En dan probeer je het voor jezelf goed te praten door het maar op hun afkomst te gooien. Echt triest weer, maar bovenal typisch... zeer typisch.
Ik heb allang gezegd dat ik niets heb om dit te bewijzen, maar dat ik dit denk.

Ik heb geen enkele reden jaloers te zijn, ik ben gepromoveerd, een goed salaris en een mooie vriendin. Ik heb mijn zaken prima voor elkaar.
pi_126828680
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:42 schreef Pharmacist het volgende:
Doet niets af aan dat ik denk dat die mensen van die wijk positiever op een Rachid reageren dan een autochtone Nederlander.
Nee, niets doet af aan wat jij denkt. Dat heet ook wel 'tunnelvisie'. Verder moet je het allemaal zelf weten, ik zal er geen nacht om minder slapen.

quote:
Ik heb allang gezegd dat ik niets heb om dit te bewijzen, maar dat ik dit denk.

Ik heb geen enkele reden jaloers te zijn, ik ben gepromoveerd, een goed salaris en een mooie vriendin. Ik heb mijn zaken prima voor elkaar.
Voor iemand die gepromoveerd hou je er anders een lachwekkend kortzichtige mening op na, die bovendien gebaseerd is op onderbuikgevoelens - en niet de feiten. En vandaar dus ook maar mijn laatste opmerking, dan zie je wat voor effect dat heeft: Ik denk dat je jaloers bent. Waarop ik dat baseer, niets, maar gewoon ik denk het. :s)
Allah Al Watan Al Malik
pi_126828948
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:45 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, niets doet af aan wat jij denkt. Dat heeft ook wel 'tunnelvisie'. Verder moet je het allemaal zelf weten, ik zal er geen nacht om minder slapen.

Voor iemand die gepromoveerd hou je er anders een lachwekkend kortzichtige mening op na, die bovendien gebaseerd is op onderbuikgevoelens - en niet de feiten.
Ik ook niet hoor ;). Voor mij heeft die hele situatie daar totaal geen persoonlijke consequenties.

Jij noemt het onderbuikgevoelens. Dan is het einde discussie natuurlijk en ben ik een kortzichtige PVVer. Sorry jongen, maar het is vrij menselijk om bepaalde ideen te hebben die niet te staven zijn. Wij zijn immers geen computers. Dat domme woordje "onderbuikgevoelens" verandert daar niets aan.

Verder kan jij mbt Tofik Dibi mijn ongelijk ook niet bewijzen. We zullen het nooit weten. Dat betekent niet dat we er geen idee over hebben.
pi_126829052
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:45 schreef Mutant01 het volgende:
En vandaar dus ook maar mijn laatste opmerking, dan zie je wat voor effect dat heeft: Ik denk dat je jaloers bent. Waarop ik dat baseer, niets, maar gewoon ik denk het. :s)
Oh noo! Jij hebt ook al onderbuik gevoelens!!! Wat slecht van je Mutant01!
pi_126829108
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:49 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik ook niet hoor ;). Voor mij heeft die hele situatie daar totaal geen persoonlijke consequenties.

Jij noemt het onderbuikgevoelens. Dan is het einde discussie natuurlijk en ben ik een kortzichtige PVVer. Sorry jongen, maar het is vrij menselijk om bepaalde ideen te hebben die niet te staven zijn. Wij zijn immers geen computers. Dat domme woordje "onderbuikgevoelens" verandert daar niets aan.

Verder kan jij mbt Tofik Dibi mijn ongelijk ook niet bewijzen. We zullen het nooit weten. Dat betekent niet dat we er geen idee over hebben.
Het is geen dom woord. Het is per definitie voor mij een dooddoener om te spreken over 'gevoelens' in een debat waar feitelijkheden nou juist zo belangrijk zijn. Het hele integratiedebat wordt namelijk compleet verneukt door de gevoelsdiscussie van de PVV'er. De waarheid is wat er toe doet, niet de suggestieve (politieke) visie, gebaseerd op een onderbuikgevoel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_126829290
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is geen dom woord. Het is per definitie voor mij een dooddoener om te spreken over 'gevoelens' in een debat waar feitelijkheden nou juist zo belangrijk zijn. Het hele integratiedebat wordt namelijk compleet verneukt door de gevoelsdiscussie van de PVV'er. De waarheid is wat er toe doet, niet de suggestieve (politieke) visie, gebaseerd op een onderbuikgevoel.
Dan kom je vast heel ver door altijd alles maar gevoelsdiscussies van PVV'ers te noemen. Dat je niet inziet dat jijzelf degene bent die van alles een politieke gevoelsdiscussie maakt |:(
pi_126829334
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan kom je vast heel ver door altijd alles maar gevoelsdiscussies van PVV'ers te noemen. Dat je niet inziet dat jijzelf degene bent die van alles een politieke gevoelsdiscussie maakt |:(
Als het een gevoelsdiscussie is, dan IS het ook een gevoelsdiscussie. Nogal wiedes dat ik het dan ook zo noem. :')
Allah Al Watan Al Malik
pi_126829429
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:52 schreef Mutant01 het volgende:
Wat ben jij een zever zeg.

Jij hebt eerder ook beweerd dat Marokkanen zo goed zijn in "de politiek, de kunst/literatuur, culturele activiteiten etc." Ik heb helemaal geen zin om al jouw beweringen te staven en om bronnen plus statistieken te vragen.

Hell, wat jij doet gaat nog een stap verder. Jij verwijt mij dat ik een bewering maak waarvan ik ZELF toegeef dat ik het niet kan bewijzen. En daar blijf je maar over doorzeveren. Vervolgens kom je met je eigen ad hominem bewering. Zo wordt een discussie al heel snel onplezierig.
pi_126829451
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als het een gevoelsdiscussie is, dan IS het ook een gevoelsdiscussie. Nogal wiedes dat ik het dan ook zo noem. :')
Probleem is dat jij dat bij alles doet. Volgens jou is 50% op fok een PVV'er, en spreken al die PVV'ers louter met hun onderbuik. Zodra iemand met argumenten komt die jouw niet zinnen, dan komt die dooddoener eruit.
pi_126829587
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:58 schreef Pharmacist het volgende:
Wat ben jij een zever zeg.

Jij hebt eerder ook beweerd dat Marokkanen zo goed zijn in "de politiek, de kunst/literatuur, culturele activiteiten etc." Ik heb helemaal geen zin om al jouw beweringen te staven en om bronnen plus statistieken te vragen.
Je nam dat al per definitie niet van mij aan - getuige je reactie. Scroll maar eens naar boven.

quote:
Hell, wat jij doet gaat nog een stap verder. Jij verwijt mij dat ik een bewering maak waarvan ik ZELF toegeef dat ik het niet kan bewijzen. En daar blijf je maar over doorzeveren. Vervolgens kom je met je eigen ad hominem bewering. Zo wordt een discussie al heel snel onplezierig.
Wat een onzin, ik verwijt je inderdaad dat je die suggestie maakt op basis van een onderbuikgevoel. Daar is volgens mij niets mis mee - het gaat erom dat jij je dan ook dient te realiseren dat het in een discussie als deze vrij gevaarlijk is om telkens dergelijke suggesties te poneren. Het wordt dan al snel een 'feit' - een stelling an sich.
Allah Al Watan Al Malik
pi_126829673
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Probleem is dat jij dat bij alles doet. Volgens jou is 50% op fok een PVV'er, en spreken al die PVV'ers louter met hun onderbuik. Zodra iemand met argumenten komt die jouw niet zinnen, dan komt die dooddoener eruit.
Ik heb nog geen enkele inhoudelijke reactie van jou gezien als het gaat om mijn post. Enkel persoonlijke verwijten die nergens op gebaseerd zijn. Probeer het nog eens, mogelijk dat we dan een normale discussie kunnen voeren. Als je daar geen zin in hebt, dan heb je pech, want ik ga niet meer op je reageren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_126829791
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:01 schreef Mutant01 het volgende:
Je nam dat al per definitie niet van mij aan - getuige je reactie. Scroll maar eens naar boven.
Uiteraard. Mijn punt is dat ik niet ging zeveren dat jij maar met bronnen moest komen (waarvan ik vrij zeker ben dat jij die niet kan leveren) omdat ik de discussie graag vriendschappelijk heb.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:01 schreef Mutant01 het volgende:
Wat een onzin, ik verwijt je inderdaad dat je die suggestie maakt op basis van een onderbuikgevoel. Daar is volgens mij niets mis mee - het gaat erom dat jij je dan ook dient te realiseren dat het in een discussie als deze vrij gevaarlijk is om telkens dergelijke suggesties te poneren. Het wordt dan al snel een 'feit' - een stelling an sich.
"gevaarlijk". Over suggestief taalgebruik gesproken. Verder heb jij mijn "onderbuik" allang overtroffen door te suggereren dat ik jaloers ben waar ik laconiek op reageerde in de hoop deze zure discussie te beindigen.

Anyway, ik ben weg. Ik kom voor een vriendelijke discussie. Jij komt op Fok om oorlog te voeren. Is me al vaker aan jou opgevallen.

Ik houd van vriendelijke discussies. Daarom sprak ik eerder bijv voetbalmanager2 aan toen ik vond dat hij te ver ging tov iemand die in "jouw kamp" zit in deze discussie.
pi_126830010
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:05 schreef Pharmacist het volgende:
Uiteraard. Mijn punt is dat ik niet ging zeveren dat jij maar met bronnen moest komen (waarvan ik vrij zeker ben dat jij die niet kan leveren) omdat ik de discussie graag vriendschappelijk heb.
Ik zeverde bij jou dan ook niet over de bronnen, maar over de suggestie zelf.

quote:
"gevaarlijk". Over suggestief taalgebruik gesproken. Verder heb jij mijn "onderbuik" allang overtroffen door te suggereren dat ik jaloers ben waar ik laconiek op reageerde in de hoop deze zure discussie te beindigen.
Suggestief taalgebruik is wat anders dan suggestieve conclusies trekken. En het is weer dondersjammer dat je er een gevoelsdiscussie van weet te maken door meteen de behaalde resultaten van bepaalde mensen "in twijfel te trekken". Het feit dat ik stelde dat je jaloers was - was puur om je een spiegel voor te houden - dat gaf ik nota bene zelf toe. Erg jammer dat je daar dan weer overheen leest.

quote:
Anyway, ik ben weg. Ik kom voor een vriendelijke discussie. Jij komt op Fok om oorlog te voeren. Is me al vaker aan jou opgevallen.

Ik houd van vriendelijke discussies. Daarom sprak ik eerder bijv voetbalmanager2 aan toen ik vond dat hij te ver ging tov iemand die in "jouw kamp" zit in deze discussie.
Ik houd van zuivere discussies, die hoeven niet vriendelijk te zijn - zolang ze maar wel fatsoenlijk zijn. Anders was ik wel naar het libelleforum gegaan.

Maar goed, mijn excuses dat ik je 'vriendelijke' discussie om zeep heb geholpen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mutant01 op 21-05-2013 21:17:56 ]
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 21 mei 2013 @ 21:10:50 #29
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_126830054
Tja.

Het zal wel cultuur-relativerend, probleem wegkijkend, biodikpap slurpend, Groen Links stemmend, geitenwollensokken breiend, beukenootjesthee drinkend, macrobiotische zemelcake etend, allochtonen knuffelend, moslim appeasend, riempjes van de juchtlederen sandalen dichtmakend, Deux Chevaux aksie-eend rijdend, hippie gitaar zingend, bloemen in geweerlopen stoppend, 'nee tegen de bom'-button dragend, onbespoten biologische Max Havelaar andijvie inslaand en landverraderlijk zijn, maar tot op heden vind ik de argumentatie van Mutant íets beter onderbouwd dan die van de alhier aanwezige 'islamcritici'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_126830063
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:05 schreef Pharmacist het volgende:

Dan ken jij CCYH dus duidelijk niet. Ik ga er niet te diep op in,wegens offtopic gevaar, maar lees maar eens het topic door waar ik die quote uit haalde.
NWS / Politie toont weer schokkend uitgaansgeweld
Zelfs Mutant1 schaar ik niet in 'dat kamp'.
pi_126830226
dubbel
Allah Al Watan Al Malik
pi_126830481
quote:
Karabulut en Guernaoui
Politici in debat over religieuze normen in Haagse Schilderswijk.
Vanavond P&W.
pi_126830572
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Tja.

Het zal wel cultuur-relativerend, probleem wegkijkend, biodikpap slurpend, Groen Links stemmend, geitenwollensokken breiend, beukenootjesthee drinkend, macrobiotische zemelcake etend, allochtonen knuffelend, moslim appeasend, riempjes van de juchtlederen sandalen dichtmakend, Deux Chevaux aksie-eend rijdend, hippie gitaar zingend, bloemen in geweerlopen stoppend, 'nee tegen de bom'-button dragend, onbespoten biologische Max Havelaar andijvie inslaand en landverraderlijk zijn, maar tot op heden vind ik de argumentatie van Mutant íets beter onderbouwd dan die van de alhier aanwezige 'islamcritici'.
Mutants argumenten in dit topic tot dusverre zijn dat moslims het nooit goed kunnen doen.
Dat ze tegen een hoop vooroordelen op moeten boksen en als ze het dan toch goed doen, dat men dan denkt dat dat vanwege positieve discriminatie komt.
En zijn andere argument dat extremisme niet via etniciteit loopt, maar via ideologie.

Beide argumenten valt wat voor te zeggen, maar nog veel meer tegen in te brengen. Maar beide zeggen niets over dit topic. En wie je hier schaart onder de islamcritici en waarom ontgaat mij ook.
pi_126830629
Ik vind dit toch wel een verkrachting van mijn argumentatie. Meer zal ik er niet over zeggen.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 21 mei 2013 @ 21:21:46 #35
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_126830633
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:18 schreef Specularium het volgende:

[..]

Vanavond P&W.
Dafuq, doe dan een PVV'er tegenover een PVDA'er.
pi_126830670
quote:

[..]

Vanavond P&W.
Ah, welke socialist mag vanavond gezellig aanschuiven? Of in de andere gevallen: wie gaan ze hier tot op de grond afbranden :') ?
  dinsdag 21 mei 2013 @ 21:23:12 #37
306109 francoisdublanc
pi_126830726
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ah, welke socialist mag vanavond gezellig aanschuiven? Of in de andere gevallen: wie gaan ze hier tot op de grond afbranden :') ?
Wat ik al zei, totaal geen discussie.
pi_126830818
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:23 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Wat ik al zei, totaal geen discussie.
Lijkt wel wat op dit topic. Zodra je iets noemt dat hun niet zint, dan ben je een PVV'er met louter onderbuikgevoelens.
Als ze eens wisten waar ik werkelijk op stem...
  dinsdag 21 mei 2013 @ 21:26:27 #39
306109 francoisdublanc
pi_126830909
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Lijkt wel wat op dit topic. Zodra je iets noemt dat hun niet zint, dan ben je een PVV'er met louter onderbuikgevoelens.
Als ze eens wisten waar ik werkelijk op stem...
Inderdaad, valt mij ook tegen. Ik vind het jammer dat ze ook bij P&W geen salafist uitnodigen en een rechtse politicus.
  Moderator dinsdag 21 mei 2013 @ 21:28:05 #40
249559 crew  Lavenderr
pi_126830999
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ze zoeken het altijd in dezelfde hoek. Dus er zal weer een heleboel bla bla dialoog bla bla uitkomen.
En afbranden? Dat zal Geert Wilders wel worden. Oh wacht, dat kan niet want Asscher heeft ook door de wijk gelopen.
pi_126831092
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ze zoeken het altijd in dezelfde hoek. Dus er zal weer een heleboel bla bla dialoog bla bla uitkomen.
En morgen is alles weer zoals het was. We weten alleen dat we de Schilderswijk geen shariawijk mogen noemen omdat dat kwetsend iets :')
  dinsdag 21 mei 2013 @ 21:31:45 #42
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_126831182
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En afbranden? Dat zal Geert Wilders wel worden. Oh wacht, dat kan niet want Asscher heeft ook door de wijk gelopen.
zo vermoeiend die PVV-slachtofferrol...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_126831272
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En morgen is alles weer zoals het was. We weten alleen dat we de Schilderswijk geen shariawijk mogen noemen omdat dat kwetsend iets :')
Je mag het gewoon Shariawijk noemen hoor. Of Saoedie-Arabie. Niemand die er wakker van ligt. Alleen of je serieus wordt genomen is een tweede.
Allah Al Watan Al Malik
pi_126831378
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

zo vermoeiend die PVV-slachtofferrol...
Hoeveel PVV' ers zijn er volgens jouw op fok?
50%? 60?
Zo kansloos, iedereen wiens mening je niet aanstaat PVV'er noemen en zijn mening een onderbuikgevoel. En dan nog denken dat die aannames van jou geen onderbuikgevoelens zijn
  dinsdag 21 mei 2013 @ 21:37:07 #45
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_126831485
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hoeveel PVV' ers zijn er volgens jouw op fok?
50%? 60?
Zo kansloos, iedereen wiens mening je niet aanstaat PVV'er noemen en zijn mening een onderbuikgevoel. En dan nog denken dat die aannames van jou geen onderbuikgevoelens zijn
Mijn reactie is op Lavender en dat eeuwige gehuil op de kennelijk 'onrechtvaardige' behandeling van Wilders.

Overigens, in dit topic zou het me niet verbazen als minsten 50 tot 60% PVV adept is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_126831528
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je mag het gewoon Shariawijk noemen hoor. Of Saoedie-Arabie. Niemand die er wakker van ligt. Alleen of je serieus wordt genomen is een tweede.
Ik doe dat ook niet, maar bij P&W zal het vast alleen daarover gaan omdat ze er direct uit zijn dat het onderzoek van Trouw complete onzin is.

En ik wordt hier op NWS heel wat serieuzer gevonden dan jij. Vraag je maar eens af waarom dat is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_126831568
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik doe dat ook niet, maar bij P&W zal het vast alleen daarover gaan omdat ze er direct uit zijn dat het onderzoek van Trouw complete onzin is.
Vast.

quote:
En ik wordt hier op NWS heel wat serieuzer gevonden dan jij. Vraag je maar eens af waarom dat is.
Ja. Steek die maar in je zak.
Allah Al Watan Al Malik
pi_126831665
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Mijn reactie is op Lavender en dat eeuwige gehuil op de kennelijk 'onrechtvaardige' behandeling van Wilders.

Overigens, in dit topic zou het me niet verbazen als minsten 50 tot 60% PVV adept is.
Prima, maar kom dan met een beter argument dan Lavender een PVV-slachtofferrol aan te meten.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 21:42:51 #49
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_126831782
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Prima, maar kom dan met een beter argument dan Lavender een PVV-slachtofferrol aan te meten.
Dat lijkt me nogal voor de hand liggend. Er wordt door Lavender gedaan alsof Wilders totaal geen invloed heeft op de dagelijkse gang van zaken, want hij zou monddood gemaakt worden door 'de gevestigde orde'. Kijk alleen eens op dit forum - of eender ander forum - en zie hoeveel invloed Wilders heeft en hoe zeer diens gedachtegoed in de spotlight staat.

Hij is alleen niet bij P&W? Schande.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_126831881
http://www.telegraaf.nl/b(...)Schilderswijk__.html

quote:
PVV-leider Wilders bezoekt de buurt vandaag om er de „autochtonen een hart onder de riem te steken.”
Best wel racistisch, die Wilders.
pi_126831904
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat lijkt me nogal voor de hand liggend. Er wordt door Lavender gedaan alsof Wilders totaal geen invloed heeft op de dagelijkse gang van zaken, want hij zou monddood gemaakt worden door 'de gevestigde orde'. Kijk alleen eens op dit forum - of eender ander forum - en zie hoeveel invloed Wilders heeft en hoe zeer diens gedachtegoed in de spotlight staat.

Wilders wil toch helemaal niet aanschuiven bij debatten op linkse omroepen? Dus ik begrijp de heisa sowieso niet. Wat dat betreft heeft hij zichzelf monddood gemaakt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_126831995
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wilders wil toch helemaal niet aanschuiven bij debatten op linkse omroepen? Dus ik begrijp de heisa sowieso niet. Wat dat betreft heeft hij zichzelf monddood gemaakt.
Vanaf volgende week kan hij weer af en toe aanschuiven bij Tijs en Knevel.
pi_126832023
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:47 schreef Specularium het volgende:

[..]

Vanaf volgende week kan hij weer af en toe aanschuiven bij Tijs en Knevel.
EO? For the love of God.
Allah Al Watan Al Malik
pi_126832058
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik wil niet teveel voor Lavenderr spreken, maar ze nodigen zelden tot nooit rechtse politici uit bij P&W. En als ze dat deden, dan was dat omdat er 1 iemand iets verkeerd had gedaan en ze hem de grond in wilden boren.
P&W staat algemeen bekend als 1 van de grootste politiek gekleurde actualiteitenprogramma's en het is meer dan logisch dat er ook zelden iemand met een andere mening daar aan wil schuiven.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 21:49:07 #55
16715 Mylene
*schatje*
pi_126832115
Pauw en Witteman vanavond te gast:

quote:
Karabulut en Guernaoui
pi_126832324
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:49 schreef Mylene het volgende:

[..]

quote:

[..]
Karabulut en Guernaoui

Vanavond P&W.
Vandaar dat we het daar nu over hebben. Maar toch bedankt!
  dinsdag 21 mei 2013 @ 21:52:57 #57
16715 Mylene
*schatje*
pi_126832369
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Vandaar dat we het daar nu over hebben. Maar toch bedankt!
Mijn excuus, vaak lees ik ook eerst topic of het al geplaatst is.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 21:54:15 #58
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_126832457
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik wil niet teveel voor Lavenderr spreken, maar ze nodigen zelden tot nooit rechtse politici uit bij P&W. En als ze dat deden, dan was dat omdat er 1 iemand iets verkeerd had gedaan en ze hem de grond in wilden boren.
P&W staat algemeen bekend als 1 van de grootste politiek gekleurde actualiteitenprogramma's en het is meer dan logisch dat er ook zelden iemand met een andere mening daar aan wil schuiven.
Ik weet niet of ze hen nooit uitnodigen. Het kan net zo goed zijn dat ze de uitnodigingen niet aannemen omdat ze te kritisch zijn.

Bij WNL schuiven zowel linkse als rechtse politici aan. Maar dat is echt bedroevend!
  Moderator dinsdag 21 mei 2013 @ 21:54:28 #59
249559 crew  Lavenderr
pi_126832476
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:49 schreef Mylene het volgende:

[..]

Haha, laat ik het zo zeggen: ik ben niet verrast :D
pi_126832521
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:52 schreef Mylene het volgende:

[..]

Mijn excuus, vaak lees ik ook eerst topic of het al geplaatst is.
Maar wat vind jij ervan? Moeite waard om dat te kijken? Of vanwege de gasten die aanschuiven en de kennis die we van P&W hebben te gekleurd voor een serieuze discussie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')