quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:46 schreef ZaZoe het volgende:
Wat een troosteloos weer.
We moeten haast wel een topzomer krijgen.
Bereid je maar voor:quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:46 schreef ZaZoe het volgende:
Wat een troosteloos weer.
We moeten haast wel een topzomer krijgen.
quote:De zomer van 1956 was de tweede koudste zomer van de twintigste eeuw met een gemiddelde temperatuur van 14.4 °C en slechts 427.9 uren zon. De koudste zomer van de twintigste eeuw was 1907 met een gemiddelde temperatuur van 14.3 °C.
Die kan er zo worden ingezet door frutsel toch?!quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:24 schreef Nattekat het volgende:
Prut, het nieuwe topic gemist...
Mogen we weer 300 posts wachten tot het kaartje in de op kan komen
Die buien zouden in duitsland zijn / onstaan en zijn los van dit regengebied als ik het goed heb,quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:34 schreef Frutsel het volgende:
Welk kaartje moet er in dan
PS: Alle regen trekt nog altijd langs het NO heen... terwijl daar later de zwaardere buien/onweer werden verwacht?
regen is ook lekker, net ff een uurtje of twee op de fiets gezeten, ff de kop buiten en het voordeel van natte kleding is dat die je uit kunt trekken en weer droge kleding aan kunt trekkenquote:Op donderdag 16 mei 2013 14:53 schreef Bienelientjee het volgende:
Ach, onze hond vindt het wel prima in die regen. Ze heeft net een uur door de plassen en de regen lopen rennen en dollen met haar honden vriendje! Zeiknat, maar she don't care! She loves it!![]()
Wees blij. Ben het nu al zat...quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:00 schreef themauster het volgende:
Wij krijgen niet eerder regen dan vanavond hier in het noorden denk ik.
Ik woon niet in Nederland hoorquote:Op donderdag 16 mei 2013 17:53 schreef Dven het volgende:
Jullie hebben ook altijd geluk daar in Nederland
Oja. op een heuvel in Duitsland toch?quote:
Inmiddels 24mmquote:Op donderdag 16 mei 2013 17:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Tot nu toe vandaag 17mm regen gevallen hier, en het giet alweer, we halen de 25 nog wel denk ik.
Al het stuifmeel en de rupsen van de auto gespoeldquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:09 schreef Pino112 het volgende:
Godver wat een regen. Komt nog geen einde aan te zien aan Buienradar.
Zo wandelvierdaagse in de Sluus, dus ik wil geen regen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:20 schreef minthy het volgende:
[..]
Al het stuifmeel en de rupsen van de auto gespoeld
Dan kan ik het me voorstellen jaquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:23 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zo wandelvierdaagse in de Sluus, dus ik wil geen regen.
Vannacht gewoon op de meeste plaatsen droog.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:44 schreef Pietverdriet het volgende:
25,4 mm regen vandaag, en er komt vannacht nog meer aan...
Ik woon niet in de meeste plaatsenquote:Op donderdag 16 mei 2013 20:01 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Vannacht gewoon op de meeste plaatsen droog.
Heerlijk ook buiten voor mensen die hooikoorts hebbenquote:
quote:
quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:45 schreef Gwywen het volgende:
[..]![]()
Hier was 't net zo, tijdens die onweersbui. Krijg de filmpjes niet geupload op de een of andere manier, maar dit zwembad was ons terras.
Ik denk dat-ie net aan jullie voorbijgetrokken is dan.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:52 schreef JamFlava het volgende:
Hier helemaal geen noodweer in twente... beetje regen gehad
HUH!.... nat!?!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra een handdoek in de gang neergelegd...quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:53 schreef Bienelientjee het volgende:
Ach, onze hond vindt het wel prima in die regen. Ze heeft net een uur door de plassen en de regen lopen rennen en dollen met haar honden vriendje! Zeiknat, maar she don't care! She loves it!![]()
En nu als ik terug kom met dat mormel.
Dan duikt ze als een gek met haar kop de handdoek in![]()
![]()
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
Van 7 uur vanmorgen tot 6 uur vanavond regen gehad inderdaad.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wordt je toch triest van dit weer. Hele dag al onafgebroken regen...
Whut? Hopelijk is het water weggetrokkenquote:Op donderdag 16 mei 2013 20:45 schreef Gwywen het volgende:
[..]![]()
Hier was 't net zo, tijdens die onweersbui. Krijg de filmpjes niet geupload op de een of andere manier, maar dit zwembad was ons terras.
Welke grappenmaker heeft dat verzonnen?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:00 schreef NaturalScience het volgende:
20 graden in Groningen vandaag... ^^
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welke grappenmaker heeft dat verzonnen?
Geen ideaal BBQ weer inderdaadquote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:32 schreef alors het volgende:
Die pluim trouwens, allejezusmei dus ook weer te koud.
Wat een verschillen binnen Europa en binnen Nederland...quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:00 schreef NaturalScience het volgende:
20 graden in Groningen vandaag... ^^
[ afbeelding ]
Dit jaar hebben we al 8 inzinkingen gehad en maar een paar mooie dagen. (10 ADS dagen in De Bilt).quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:03 schreef Gitank2 het volgende:
Vroeger wilde ik nog eens zeggen dat we na een inzinking wel weer een goede zomer kunnen krijgen.
Maar na vorig jaar durf ik dat ook niet meer
Goed mogelijk, de warmte zit nu eenmaal in het oosten noordoosten en zuidoostenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welke grappenmaker heeft dat verzonnen?
Alleen van De Bilt weet ik het, volgens mij is er op de site van het knmi ook nog een kaartje.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:35 schreef E.T. het volgende:
Kun je ergens terugvinden hoeveel mm neerslag een weerstation heeft gemeten per dag?
Heel west Europa is de sjaak met dit weer zie ik wel.quote:
Nederland, België, Zuid-Oost Engeland en Spanje zijn het koudst momenteel. Bizar!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:51 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Heel west Europa is de sjaak met dit weer zie ik wel.
In het binnenland van Spanje zelfs nog geen 10°C... da's wel ff triest
Is wel enigszins te verklaren aan de hand van de jet-stream:quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:55 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nederland, België, Zuid-Oost Engeland en Spanje zijn het koudst momenteel. Bizar!
Noord Scandinavië heeft nog eerder een zomerse dag dit jaar dan De Bilt.
Volgens deze straalstromen moeten we al in de warmere lucht uit het oosten komen dit weekend. Nog even wachten dusquote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Is wel enigszins te verklaren aan de hand van de jet-stream:
[ afbeelding ]
Die vormt een enorme "zak" die totaan Zuid-Spanje reikt, waarin koude lucht vanaf het noorden kan doordringen.
Oslo gaat wel terug naar 12, volgende week. Dan hebben wij een zwoele... eh, 12 graden.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:12 schreef Fredo55 het volgende:
Zelfs in Lapland is het warmer als hier, Oslo zelfs boven de 25 graden.
Komende dagen gaan delen van Noorwegen zelfs boven de 30 komenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:12 schreef Fredo55 het volgende:
Zelfs in Lapland is het warmer als hier, Oslo zelfs boven de 25 graden.
Wat in Nederland waarschijnlijk het hele jaar niet gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Komende dagen gaan delen van Noorwegen zelfs boven de 30 komen
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:23 schreef Dven het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:43 schreef Nattekat het volgende:
Over onweer, lichte kans daarop in het noordoosten, verwacht er niet te veel van.
Bulgarije blijft in de instabiele lucht.
Morgen misschien, maar die onstabiele lucht blijft de hele week nog hangen. Vooral maandag kan je veel verwachtenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:48 schreef Dven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik pis weer net naast de pot
Fahrenheid zekerquote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat dus.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gaat het uberhaupt nog wat worden dit jaar in Nederland of blijven we constant doorkwakkelen....
Doe maar in Kelvin...quote:
Is boter dan warm?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:00 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Doe maar in Kelvin...
30 graden celsius = 303,15 Kelvinboterwarm
![]()
Als je het niet in de ijskast bewaard...quote:
Dan kan ie (als het er helder is) hoogstwaarschijnlijkquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:16 schreef kepler het volgende:
Mijn broertje woont in Trondheim en die zit nu dus in korte broek een biertje te drinken op het terras bij 25 graden
Voor de duidelijkheid; Trondheim ligt 2000 km naar het Noorden aan de westkust van Noorwegen
Ja ja, zalwel weer aan global warming liggenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:41 schreef Schuifpui het volgende:
2013 gaat een koud jaar worden zo.![]()
[ afbeelding ]
Spijtig genoeg voor velen zal het graden celcius zijnquote:
Moet niet naar de FP Met je domme reacties?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja ja, zalwel weer aan global warming liggen
Ik wil er zo eentje van andere landen hebbenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:41 schreef Schuifpui het volgende:
2013 gaat een koud jaar worden zo.![]()
[ afbeelding ]
Wat een verschilquote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:54 schreef Lemans24 het volgende:
Of je nu, ondanks de hoge temperaturen, heel blij kan zijn, in Noord-Noorwegen...
[ afbeelding ]
5.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat een verschil
En slechts 4 uur nacht
Ja, dan zit ik in Spanje, allicht dat het dan beter wordtquote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:39 schreef aloa het volgende:
En cfs komt ook met een te koude juni. Juli en Augustus zien er wel goed uit qua temperatuur.
Daar is de regenbomquote:
Ik hoop het niet, dat is een foto die mijn zus net doorstuurde, die loopt daar nu een bedevaartstocht.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar is de regenbom
Vreemd genoeg zit er geen onweer in die wolk...
Gelukkigquote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:54 schreef Lemans24 het volgende:
Of je nu, ondanks de hoge temperaturen, heel blij kan zijn, in Noord-Noorwegen...
[ afbeelding ]
Eind mei 10 graden.quote:Op zondag 19 mei 2013 02:22 schreef INViCTuS het volgende:
Die pluim is ook echt awesome![]()
[ afbeelding ]
Dit is toch niet meer normaal manquote:Op zondag 19 mei 2013 02:22 schreef INViCTuS het volgende:
Die pluim is ook echt awesome![]()
[ afbeelding ]
Aan de grond vriest het her en der inderdaad gewoonquote:Op zondag 19 mei 2013 04:12 schreef Lemans24 het volgende:
Wat voor belachelijke nachttemperaturen zijn dit nu weer. 1,7 in Twente en 10,2 in Groningen. Straks nog vorst ook?
Morgen 21 graden, ja vast...
En toch zijn Mamertus, Pancratius, Servatius van Maastricht, Bonifatius van Tarsus en Sophia van Rome al lang het land uit...quote:Op zondag 19 mei 2013 05:17 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Aan de grond vriest het her en der inderdaad gewoon
Bijna jammer dat het droog is, anders kon het nog sneeuwen ook.(Dan had de temp. zo ver niet gezakt waarschijnlijk maar toch, het idee
ondertussen toch al vrij veel zon gezien hoor, maar we zitten hier net op de grens van de bewolking.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:15 schreef computergirl het volgende:
in amsterdam is het nog steeds grijs en koud
Ik moet dus niet vergeten het flesje slotontdooier uit m'n winterjas te halen en in m'n zomerjas te doen.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:11 schreef aloa het volgende:
Straks weer autoruiten krabben.![]()
[ afbeelding ]
Het is godverdomme over een maand zomerquote:Op zondag 19 mei 2013 12:11 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
De IJsheiligen zijn laat dit jaar...quote:Op zondag 19 mei 2013 12:11 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag is dan ook de beste dag. Op nog zo'n dag kun je twee weken wachten.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:24 schreef minthy het volgende:
Straks een barbecue, ik trek me niks aan van het weer
Ik zit aan de verkeerde kant van die grensquote:Op zondag 19 mei 2013 11:56 schreef Againzender het volgende:
[..]
ondertussen toch al vrij veel zon gezien hoor, maar we zitten hier net op de grens van de bewolking.
In Limburgquote:Op zondag 19 mei 2013 14:59 schreef Lemans24 het volgende:
13,4 in De Bilt.
Het ging toch 21 graden worden...?
Prutsers.
De lente van '76 herinner ik me niet... maar de zomer des te meer.quote:Op zondag 19 mei 2013 17:05 schreef Nattekat het volgende:
De koudste lente die door het KNMI in Nederland is geregistreerd sinds 1706 was het jaar 1962.
Een andere koude lente was 1976.
Niet echt een datum die velen hier hebben meegemaakt
toen was ik 5quote:Op zondag 19 mei 2013 17:05 schreef Nattekat het volgende:
De koudste lente die door het KNMI in Nederland is geregistreerd sinds 1706 was het jaar 1962.
Een andere koude lente was 1976.
Niet echt een datum die velen hier hebben meegemaakt
Doe er voor mij maar 6 bijquote:
Dus Maart 2015 wordt je tweede?quote:Op zondag 19 mei 2013 17:13 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
De lente van '76 herinner ik me niet... maar de zomer des te meer.
Verrekte warm en ik had m'n allereerste
gedeeltelijke zonsverduistering gezien.
Nee...quote:
Je kan altijd nog naar de verhalen van Dven luiserenquote:Op zondag 19 mei 2013 17:57 schreef Adelante het volgende:
16 graden in Arnhem vandaag met veel bewolking, dit was de beste dag van de week
in 1992 deed ik eidnexamen in deze tijd, 25-30 gradenquote:Op zondag 19 mei 2013 17:00 schreef Lemans24 het volgende:
Qua weer dus gewoon de meest waardeloze lente die ik in mijn leven heb meegemaakt. En dan toch nog genoeg leuke dingen gedaan, dus het valt allemaal wel mee
moet ik de krabber weer uit de kast halen?quote:Op zondag 19 mei 2013 22:27 schreef tribalwars het volgende:
volgende week kun er buien onstaan met hagel en mogelijk natte sneeuw en in de ardennen kan er misschien wat blijven liggen .http://www.weer.nl/weer-i(...)sneeuw_eind_mei.html
Totaal niet-verkapte "ik zit lekker in Boedapest, krijg de tering met je kutweer in NLquote:Op zondag 19 mei 2013 20:24 schreef tomaat52 het volgende:
Vandaag 30 graden gehad. Zit nu gewoon buiten in korte broek en t-shirtgroeten uit Boedapest
De lange termijn ziet er dit jaar iedere keer goed uit. De werkelijkheid however is kut met perenijsjes.quote:Op zondag 19 mei 2013 23:11 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
De lange termijn ziet er wel wat beter uit, we gaan weer naar gemiddeld. Maar geen uitschieters naar boven zoals we ze wel gewend zijn.
Gelukkig ga ik in Juni naar het nu nog natte Italië, hopelijk is het weer hier hersteld als ik terugkom.
Mooi om te volgen.quote:Op zondag 19 mei 2013 23:22 schreef Pino112 het volgende:
http://www.koco.com/news/(...)/g0okba/-/index.html
Live beelden vanuit een heli, dikke supercell + tornado.
Accuweather voorspelt voor mij continue onweer op de verre termijn met relatief lage temperaturen. De waarheid ligt echter rond de 30 graden met volle zon. Kortom, laat je niet verlekkeren door Accuweather want die beelden het voor iedereen te mooi uitquote:Op zondag 19 mei 2013 22:42 schreef Symer het volgende:
Mijn accuweather-app voorspelt nu een hele zonnige juni met temperaturen constant rond de 20 graden.![]()
Dat verandert natuurlijk nog tig keer voordat het daadwerkelijk juni is maar aangezien we van mei niks meer hoeven te verwachten pin ik m'n hoop daar maar op
Alles zit in het oostenquote:Op maandag 20 mei 2013 12:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wel bizar dat het zelfs in Spanje niet echt lekker is nu. Meestal warmt het daar al goed op in het voorjaar..
Deze gaat nog een flinke klap naar beneden krijgen verder in mei. Vergelijkbaar met eind maart ongeveer denk ik. Een graad of 6 te koud dagelijks.quote:
Normaal ligt de temperatuur eind mei rond de 18 graden.quote:Op maandag 20 mei 2013 14:46 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
3 graden in noord Frankrijk en België, is dat een record voor eind mei?
Precies. Laten we in vredesnaam optimistisch blijven en laat het huidige weertype doormodderen.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:24 schreef Asgard het volgende:
[..]
We hebben nog twee weken om het af te laten zwakken.
Ik vind het geklaag ook wel weer de pijn van het gemis van mooi weer verlichtenquote:Op maandag 20 mei 2013 16:26 schreef minthy het volgende:
[..]
Precies. Laten we in vredesnaam optimistisch blijven en laat het huidige weertype doormodderen.
Ik geniet met volle teugen van het gezanik
quote:Op maandag 20 mei 2013 16:27 schreef Gitank2 het volgende:
Snel, weg met die kaart voordat het kabinet dit ziet en er weer op gaat bezuinigen
Het moet er toch een keertje van komen zou je zeggenquote:
Dat heeft Joe Bastardi al voorspelt een hele hoop weken geleden(eind mei pas zomerwarm maar dan ook meteen extreem) We zullen zien.....quote:Op maandag 20 mei 2013 14:35 schreef Dven het volgende:
Ik denk dat Nederland opeens een belachelijk hete zomer krijgt en dat iedereen daar opeens over gaat klagen
Eind mei wordt het sowieso niet extreem warm. Juni kán best ja.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:01 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Dat heeft Joe Bastardi al voorspelt een hele hoop weken geleden(eind mei pas zomerwarm maar dan ook meteen extreem) We zullen zien.....
't Kofschip!quote:Op maandag 20 mei 2013 19:52 schreef Dven het volgende:
Plakkerig weer hier in huis. Veel ramen open zetten gaat helaas niet. De hitte en vele zomerse regenbuien hebben een fraai klimaat voor muggen en ander ongedierte gecreeerD
warme weekend? Wanneer was dat dan?quote:Op maandag 20 mei 2013 19:54 schreef Nattekat het volgende:
Oja... Hoe koud moet het worden om alle insecteneitjes te doden? Da hele warme weekend en nu die kou houden ze niet zo van
Nooit mee gewerkt, ik schrijf en schenk er verder geen aandacht aan, zoals ieder mens volgens mij. Af en toe wil er dan wel eens een foutje in sluipenquote:
Lekker, snert. Het is ook echt snertweerquote:Op maandag 20 mei 2013 20:02 schreef Djeez het volgende:
Mijn vrouw gaat donderdag weer verse snert maken. Lekker!
Daarom. Ook kutweer, je moet toch iets doen met dit weerquote:Op maandag 20 mei 2013 20:02 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Lekker, snert. Het is ook echt snertweer
Schitterend daarquote:Op maandag 20 mei 2013 18:24 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Begon als een zonnig en lekker warm dagje hier in de stad. Temperatuur steeg tot 32 graden. Tot in de verte een heeeeeeeeeeeeeeeele grote donkere wolk aankwam. Eenmaal terug in de taxi onderweg naar huis begon het bizar hard te onweren, regenen en hagelen. Stenen ter grootte van een flinke knikker! Na een kwartier was de storm weer voorbij, helaas heb ik door wegwerkzaamheden flinke vertraging opgelopen en de hele storm in de taxi uit moeten zitten. Eenmaal thuis was het alweer strakblauw. Het water daarentegen was nog steeds niet weg getuige het volgende filmpje
Nou, ik schenk er véél aandacht aan en erger me kapot aan mensen die dat niet doen.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Nooit mee gewerkt, ik schrijf en schenk er verder geen aandacht aan, zoals ieder mens volgens mij. Af en toe wil er dan wel eens een foutje in sluipen
Dat kan. Ieder zo zijn ding.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:12 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nou, ik schenk er véél aandacht aan en erger me kapot aan mensen die dat niet doen.
Ik ken ook best veel mensen die taalpuristen zijn en ik heb niet eens een alfa-studie gedaan!
Zeker als je in het buitenland zit, vind ik het nogal jammer als je je eigen taal laat versloffen.quote:
Beetje op FOK! rondneuzen met een bakje snert voor je neus, niet lang nadat je de verwarming een tandje hoger hebt gedraaid terwijl je nog eens even lekker in je wollen trui kruipt. Tussendoor ietwat mijmerend over de elfstedentochtquote:Op maandag 20 mei 2013 20:03 schreef Djeez het volgende:
[..]
Daarom. Ook kutweer, je moet toch iets doen met dit weer
Ik vind dat je nogal een punt maakt van één taalkundig missertje.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zeker als je in het buitenland zit, vind ik het nogal jammer als je je eigen taal laat versloffen.
Maar ja, ieder z'n eigen ding ja.
Lekker schapen Fokken!
Ik ook, eind juli krijgen we een dikke hittegolfquote:Op maandag 20 mei 2013 19:01 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Dat heeft Joe Bastardi al voorspelt een hele hoop weken geleden(eind mei pas zomerwarm maar dan ook meteen extreem) We zullen zien.....
Ik wil alvast even klagen over die kuthitte![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
ah, de glazen bol is weer van stal gehaald zodat de telegraaf er alvast over kan schrijvenquote:
Fantastisch toch?quote:Op maandag 20 mei 2013 20:32 schreef Klonk het volgende:
[..]
ah, de glazen bol is weer van stal gehaald zodat de telegraaf er alvast over kan schrijven
Het mag wel iets minder (30 graden hier hoeft van mij mog niet), maar ik hoop wel dat het klopt.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:33 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Fantastisch toch?
En daarna miepen op de Televaag dat hun berichten niet klopten!1
Afgelopen zomer?quote:Op maandag 20 mei 2013 20:29 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die klagen over de warmte kan ik echt niet begrijpen... Afgelopen zomer was het wel iets te, maar ik probeerde er zo veel mogelijk van te genieten (met hulp van een ijskoude douche in de avond).
80% van de zomer is te koud...
Ik heb liever het huidige weer hoor. Nu een paar dagen kut, maar zoals gisterochtend was fantastisch. Voor mij is het boven de 20 eigenlijk al te warm.....We hebben echt niet te klagen over de afgelopen maand. Bijzonder veel zonuren geloof ik en heerlijk weertje. Bij vlagen was het mij nog wat te vochtig en benauwd, maar goed, liever met temperaturen rond de 20 dan met temperaturen rond de 30quote:Op maandag 20 mei 2013 20:29 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die klagen over de warmte kan ik echt niet begrijpen... Afgelopen zomer was het wel iets te, maar ik probeerde er zo veel mogelijk van te genieten (met hulp van een ijskoude douche in de avond).
Het was 36 graden in Limburgquote:Op maandag 20 mei 2013 22:25 schreef Infection het volgende:
[..]
Afgelopen zomer?
Wat ik me kan herinneren is dat we niet eens warmte gehad hebben afgelopen zomer, maar juist een snikhete lente, wat overigens ook maar zo'n 2 weken was.
In Colombia, toen ik klaagde dat 35 graden nogal warm was, zeiden ze tegen me: terug in Nederland zul je hier nog aan denken, als het weer koud is. En dat klopte.quote:Op maandag 20 mei 2013 23:12 schreef Gwywen het volgende:
Ik herinner me van vorig jaar zomer maar 1 weekje echt goed warm weer, en de rest te nat en te koud; maar ik was toen ook heel druk met andere dingen dus m'n geheugen is mss niet helemaal zuiver wat dat betreft.
Dat kun je voorlopig vergeten, het klimaat lijkt definitief verkloot in Nederland.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 00:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De ideale dagen zijn voor mij als het savonds ook gewoon nog aangenaam is, zodat je lekker op het terras kan blijven zitten zonder dat het fris wordt.
verwarming?quote:Op maandag 20 mei 2013 20:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Beetje op FOK! rondneuzen met een bakje snert voor je neus, niet lang nadat je de verwarming een tandje hoger hebt gedraaid terwijl je nog eens even lekker in je wollen trui kruipt. Tussendoor ietwat mijmerend over de elfstedentocht
Alleen omdat jij er op in gingquote:Op maandag 20 mei 2013 20:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik vind dat je nogal een punt maakt van één taalkundig missertje.
Volgens mij in augustus. Toen we met de auto terug Nederland binnenreden na 3 weken in Europa rondgetoerd te hebben gaf de thermometer in de auto de hoogste temp van die 3 weken aan bij Maastricht. 38 op de snelweg in de file. In Italië was het slechts 36quote:Op maandag 20 mei 2013 23:05 schreef Infection het volgende:
[..]
Was dat niet in de lente?Zo rond April/Mei.
19 augustus. Maar het was niet echt 38 graden, het was in Ell maximaal 36,7 en in De Bilt 33,0.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 01:23 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Volgens mij in augustus. Toen we met de auto terug Nederland binnenreden na 3 weken in Europa rondgetoerd te hebben gaf de thermometer in de auto de hoogste temp van die 3 weken aan bij Maastricht. 38 op de snelweg in de file. In Italië was het slechts 36
Ja, leek me ook al dat de autothermometer een beetje fanatiek was, maar het zou best kunnen zo stilstaand boven asfalt. Maar mooi weer was het wel, kunnen we dit jaar mooi aan terug denken als het deze augustus aansluitend aan juli en juni tussen de 11 en 19 graden schommelt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 01:43 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
19 augustus. Maar het was niet echt 38 graden, het was in Ell maximaal 36,7 en in De Bilt 33,0.
Niks van meegemaakt dus!
Ga je maar naar de tropen, voor onweer.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 01:49 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ja, leek me ook al dat de autothermometer een beetje fanatiek was, maar het zou best kunnen zo stilstaand boven asfalt. Maar mooi weer was het wel, kunnen we dit jaar mooi aan terug denken als het deze augustus aansluitend aan juli en juni tussen de 11 en 19 graden schommelt.
En het meest jammere aan dit weer is dat er weinig/geen echte onweersbuien komen, want daar heb ik wel echt weer eens zin in.
Voor onweer moet kan ik sowieso niet thuisblijven. Maar de tropen is nogal ver en das me ook wat te plakkerig warm.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 02:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ga je maar naar de tropen, voor onweer.
En 19 graden is nog hoog gegrepen, dit jaar!
Inderdaad, en een weekje warmte in augustus en dat was het wel. Maar het ziet er naar dat dit een nieuw record gaat worden dit jaar, we mogen blij zijn als we nog twee mooie dagen krijgen straks.quote:Op maandag 20 mei 2013 22:25 schreef Infection het volgende:
[..]
Afgelopen zomer?
Wat ik me kan herinneren is dat we niet eens warmte gehad hebben afgelopen zomer, maar juist een snikhete lente, wat overigens ook maar zo'n 2 weken was.
2 nachten op een hele zomer is toch best triestquote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:57 schreef Djeez het volgende:
Vorig jaar 's zomers nog eens twee nachten buiten geslapen omdat het in huis niet uit te houden was, zo warm en benauwd. Gaat dit jaar niet lukken vrees ik
Dat heb je goed omschrevenquote:Op zondag 19 mei 2013 22:39 schreef minthy het volgende:
[..]
Totaal niet-verkapte "ik zit lekker in Boedapest, krijg de tering met je kutweer in NLwoehoe!!!"-post
![]()
Veel plezier tomaatje, geniet!
Dit dus. Temperaturen van 23 tot 33c... heerlijk gewoon. Dat is voor mij echt zomer.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:29 schreef Nattekat het volgende:
Ja, niet meer naar 2 weken vooruit kijken. Waarom ze überhaupt rekenkracht verspillen voor die termijn is me een raadsel.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:57 schreef Keano het volgende:
Die mensen van Weeronline zijn ook niet goed snik of wel?
Wat vinden de kenners hiervan? Als je 's morgens kijkt is het volgende week vrijdag 23 graden en 5 uur later nog maar 15..
Heeft iemand een fatsoenlijke suggestie?
Over minimaal een week pas....quote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Is dat echt onmogelijk? Ik wil graag weten wat de verwachtingen zijn voor het weekend van 1 juni. Vanaf wanneer is daar dan iets zinnigs over te zeggen?
2006:quote:Op dinsdag 21 mei 2013 07:20 schreef Resistor het volgende:
.
En ik probeer het wat positiever te maken door voorbeelden te zoeken van zomers die nat beginnen, maar droog eindigen, maar die zijn er niet echt
25quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:40 schreef Beelzebufo het volgende:
Wellicht dat het al eens ter sprake gekomen is, maar als de temperatuur vergeleken wordt met 'normaal', wat is dan het referentiekader? De afgelopen 10 jaar? De afgelopen 100 jaar?
30 toch? de referentie van nu is volgens mij gebaseerd op de periode 1981-2010quote:
Denk niet dat t compensatie is, maar soms lijkt t daar wel erg op.quote:
Voorspelling op die termijn zijn gewoon totale onzin / puur gegok.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:57 schreef Keano het volgende:
Die mensen van Weeronline zijn ook niet goed snik of wel?
Wat vinden de kenners hiervan? Als je 's morgens kijkt is het volgende week vrijdag 23 graden en 5 uur later nog maar 15..
Heeft iemand een fatsoenlijke suggestie?
Hoezo dat? Wat is het verschil?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:05 schreef Lemans24 het volgende:
En dat gegeil op onweer, ik snap er niks van.
Alleen in de tropen is dat mooi!
Kan zoiets nog snel veranderen? Ik ben namelijk niet zo'n expert in weersverwachtingen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
KNMI zegt zaterdag 90% kans op regen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |