Je hebt 1 uur per week tijd voor een hobby?quote:Op zondag 12 mei 2013 13:34 schreef Khaleesi het volgende:
Nog maar 4 afleveringen...
Op zoek naar een nieuwe hobby dan maar...
quote:Op zondag 12 mei 2013 13:53 schreef tralalala het volgende:
Dexter begint bijna direct na de finale van GoT, daarna Breaking Bad. Genoeg te kijken...
A man likes what he reads there.quote:Op zondag 12 mei 2013 13:53 schreef tralalala het volgende:
Dexter begint bijna direct na de finale van GoT, daarna Breaking Bad. Genoeg te kijken...
De kwaliteit blijft maar doorgaanquote:Op zondag 12 mei 2013 13:53 schreef tralalala het volgende:
SPOILER: Veilige spoilerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze wordt niet constant in de gaten gehouden, steek haar ongezien in het schip en vaar weg, lijkt me.quote:Op zondag 12 mei 2013 14:39 schreef VeX- het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe Littlefinger dacht weg te komen met Sansa. Zij is toch gewoon het onderpandje van de Lannisters?
Lijkt me eerder een geval van "Ik was er nog niet opgekomen, dus jij kan dat ook niet". Zie de verdere reacties in het vorige topic, ik was sowieso al niet de enige kijker die twijfelde aan de identiteit van Jon's vader en ik ben zeker niet de enige die dit voor de hand liggend vind. Al zal niet iedereen er zelf opkomen, maar zijn er ook mensen zoals DO2 die zoiets hebben van "Oh ja, eigenlijk best voor de hand liggend".quote:Op zondag 12 mei 2013 13:16 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Neen. Het is door een handjevol boeklezers (!) uitgesproken, die er m.i. heel intensief mee aan de slag zijn gegaan om deze theorie op te zetten. De stof in de serie geeft m.i. geen enkele aanleiding om tot deze theorie te komen, laat staan om uberhaupt in twijfel te trekken dat Ned Jon's echte vader niet zou zijn.
Dus dat is al bs.
quote:[..]
De afkomst van Jon heeft wel effe meer impact dan die 3 voorbeeldjes die jij nu opnoemt en dat weet je zelf ook. Daarom snap ik ook niet dat mensen het zich voor zichzelf en anderen willen verpesten door er nu al zo uitvoerig over te speculeren, zeker nu het nog zo vroeg in de serie is.Ik denk eigenlijk dat de afkomst van Jon helemaal geen impact gaat hebben. Dit lijkt mij typisch zoiets van GRRM aan ons over laat om over na te denken. Het zou mij verbazen als dit ooit in de serie, boeken of andere spin-off duidelijk wordt. Dus nee, dat weet ik zelf niet. Misschien moet je eens ophouden met al die aannames over mij. Zoals timmmmm al eerder aangaf, zo interessant ben ik nou ook weer niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ugjerke op 12-05-2013 15:14:51 ]Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
En True Blood nog vanaf 16/6!!!quote:Op zondag 12 mei 2013 13:53 schreef tralalala het volgende:
Misschien niet constant, maar ze wordt wel goed door de Lannisters bewaakt. Zelfs Maergery moest haar bewakers bedreigen om haar alleen te krijgen.quote:Op zondag 12 mei 2013 14:42 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ze wordt niet constant in de gaten gehouden, steek haar ongezien in het schip en vaar weg, lijkt me.
Je bent wel erg makkelijk gelukkig te krijgen, weet je wel zeker dat je een vrouw bent?quote:Op zondag 12 mei 2013 15:08 schreef Vlindur het volgende:
[..]
En True Blood nog vanaf 16/6!!!
Ik ben een gelukkige vrouw dan. Al m'n topseries weer op de buis. Alleen dan GOT weer missen
Ik probeer er wat over heen te lezen, maar ik ben het er wel mee eensquote:Op zondag 12 mei 2013 16:19 schreef VeX- het volgende:
Ik ben het trouwens met Khaleesi eens. Ik vind het bloedirritant wanneer mensen die achtergrond info hebben die je niet uit de serie kunt halen, hier 'subtiel' komen lopen spoileren.
Boeken lezen van 1 t/m 5? Je zegt dat je jezelf al veelvuldig gespoiled hebt (ik ook, ik ben soms te nieuwsgierig). Dus dan kun je je beter "spoilen" met officieel materiaal dan samenvattingen of opmerkingen lezen uit de wiki/een forum. Ik ga het wel doen, alle boeken lezen.quote:Op zondag 12 mei 2013 13:34 schreef Khaleesi het volgende:
Nog maar 4 afleveringen...
Op zoek naar een nieuwe hobby dan maar...
Ik weet van mezelf dat ik dat nooit vol zou houden.quote:Op zondag 12 mei 2013 16:29 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Boeken lezen van 1 t/m 5? Je zegt dat je jezelf al veelvuldig gespoiled hebt (ik ook, ik ben soms te nieuwsgierig). Dus dan kun je je beter "spoilen" met officieel materiaal dan samenvattingen of opmerkingen lezen uit de wiki/een forum. Ik ga het wel doen, alle boeken lezen.
Maar Ugjerke en ik hebben het al min of meer uitgepraat hoor.quote:Op zondag 12 mei 2013 16:19 schreef VeX- het volgende:
Ik ben het trouwens met Khaleesi eens. Ik vind het bloedirritant wanneer mensen die achtergrond info hebben die je niet uit de serie kunt halen, hier 'subtiel' komen lopen spoileren.
Ik post niks wat niet uit de serie of niet uit serieverwant materiaal komt, maar dat hebben Khaleesi en ik al uitgepraat. En een stukje uit m'n eigen fantasie natuurlijk, want speculatie.quote:Op zondag 12 mei 2013 16:19 schreef VeX- het volgende:
Kijk jij nooit een film twee keer? Nooit een boek meerdere keren gelezen of een liedje vaker geluisterd?quote:Op zondag 12 mei 2013 17:51 schreef Khaleesi het volgende:
Vooral ook omdat je al weet wat er in die eerste boeken gaat gebeuren.
Ik ken nog wel meer mensen die hetzelfde beweren en toch expres zitten te spoileren met info die ze hebben uit de boeken.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:09 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik post niks wat niet uit de serie of niet uit serieverwant materiaal komt, maar dat hebben Khaleesi en ik al uitgepraat. En een stukje uit m'n eigen fantasie natuurlijk, want speculatie.
Wauw wat volwassen van jullie, papa is trotsquote:Op zondag 12 mei 2013 18:09 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
maar dat hebben Khaleesi en ik al uitgepraat.
Dan kan je net zo goed uit het topic wegblijven, want dan is elk stukje speculatie mogelijk iets wat iemand in een boek gelezen heeft die dat niet voor zich kan houden. Een topic over een TV-serie zonder speculatie heb ik nog niet gezien. In het Doctor Who-topic staan theoriën over wie Clara Oswin Oswald is, in het the Walking Dead-topic staan theoriën over wat de Governor volgend seizoen gaat doen, in het Dexter-topic staan theoriën over de dood van Dexter Morgan en ga zo maar door.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:18 schreef VeX- het volgende:
[..]
Ik ken nog wel meer mensen die hetzelfde beweren en toch expres zitten te spoileren met info die ze hebben uit de boeken.
Sorry, maar daar heb ik dus geen boodschap aan.
Deze hele spoilerdiscussie is begonnen omdat mensen met boekeninfo aankwamen en anderen daar op weer voortborduurden.
Nee hoor.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:25 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dan kan je net zo goed uit het topic wegblijven, want dan is elk stukje speculatie mogelijk iets wat iemand in een boek gelezen heeft die dat niet voor zich kan houden. Een topic over een TV-serie zonder speculatie heb ik nog niet gezien. In het Doctor Who-topic staan theoriën over wie Clara is, in het the Walking Dead-topic staan theoriën over wat de Governor volgend seizoen gaat doen, in het Dexter-topic staan theoriën over de dood van Dexter Morgan en ga zo maar door.
Ik stel het in ieder geval niet op prijs om als leugenaar bestempeld te worden.
Welke speculatie was gebaseerd op info die uit de boeken komt dan?quote:Op zondag 12 mei 2013 18:29 schreef VeX- het volgende:
[..]
Nee hoor.
Als er gewoon gemod was op het moment dat mensen info uit de boeken gingen dumpen.was die discussie namelijk ook meteen in de kiem gesmoord.
De speculatie is namelijk gebaseerd op info die niet uit de serie komt.
En even voor de duidelijkheid, ik wilde deze discussie (zoals wijselijk voorgesteld) met het vorige topic laten sterven, maar toen besloot jij het alsnog naar dit topic mee te slepen.
Ok.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:33 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Welke speculatie was gebaseerd op info die uit de boeken komt dan?
En als mensen bepaalde valse aannames over mij posten reageer ik daar op ja, in welk deel dat gebeurt maakt mij niet uit. Het liefst had ik gewoon gezellig gepost over de afkomst van Jon Snow.
quote:Op zondag 12 mei 2013 11:42 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, de naam van de bastard wordt bepaald door waar hij geboren is, niet door waar zijn vader vandaan komt.
Jon is hierop een beetje een uitzondering, aangezien hij Snow heet maar de kans klein is dat hij in het Noorden is geboren. Dat doet mij denken dat er meer aan de hand is met zijn geboorte dan wij tot nu toe weten.
Bastard surnames are dependent on the region a child was born in, i.e. where the mother is from, not where the father is from. For example, a noble lord from the Stormlands could father one bastard child in the Vale, and another in the Riverlands, but neither would use the surname "Storm": the first bastard would use the surname "Stone", and the second would use the surname "Rivers."
Geen idee, misschien zit het wel niet in een aflevering maar in de viewer's guide, misschien zit het in een extra. Ik ga niet de halve avond alles voor je nazoeken om het te achterhalen. Je weet zelf ook wel dat dat niet realistisch is. Het is niet alsof je vraagt naar iets zo memorabel als de scene waarin Barristan Selmy uit de Kingsguard is ontslagen. En ook daar zou ik even naar moeten zoeken trouwens. Ik heb het in ieder geval niet uit boeken, want die heb ik nog niet gelezen.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:37 schreef VeX- het volgende:
[..]
Ok.
Vertel mij maar eens in welke aflevering dit staat.
[..]
Tja, dan moet je het maar bij het lezen van doktersromannetjes en andere flutzooi houdenquote:Op zondag 12 mei 2013 17:51 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik weet van mezelf dat ik dat nooit vol zou houden.Ik zou ergens stranden halverwege boek 1 ofzo en interesse verliezen.
Vooral ook omdat je al weet wat er in die eerste boeken gaat gebeuren. En die sleur aan extra side characters, sja... Maakt het alleen maar verwarrend lijkt me.
Ik zou de serie en de boeken nooit echt met elkaar kunnen combineren denk ik, lijkt me toch net effe wat te verschillend.
Zoals je zelf zegt (en ik weet) zit het niet in de serie, dus het is heel simpel.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:52 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Geen idee, misschien zit het wel niet in een aflevering maar in de viewer's guide, misschien zit het in een extra. Ik ga niet de halve avond alles voor je nazoeken om het te achterhalen. Je weet zelf ook wel dat dat niet realistisch is. Het is niet alsof je vraagt naar iets zo memorabel als de scene waarin Barristan Selmy uit de Kingsguard is ontslagen. En ook daar zou ik even naar moeten zoeken trouwens. Ik heb het in ieder geval niet uit boeken, want die heb ik nog niet gelezen.
Ik ken wel een boekspoiler en die houd ik heel krampachtig voor me. Dat is een flinke ook.
http://www.wired.com/wire(...)dont-spoil-anything/quote:Op zondag 12 mei 2013 19:26 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Als ik per ongeluk een spoiler lees kan ik er ook wel weer van genieten. Dan kan ik niet wachten tot dat geweldige moment in de serie komt. Als het in een regel tekst al geweldig is, hoe zal het in de serie dan wel niet zijn...
De boeken zijn niet te vergelijken met de serie. Ik luister zelf de boeken in audiobooks en kan dat zeker aanraden aan iemand die de serie erg leuk vind. Misschien een idee als je na de serie aan het af kicken bent. (Je zocht toch nog een hobby?)quote:Op zondag 12 mei 2013 17:51 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik weet van mezelf dat ik dat nooit vol zou houden.Ik zou ergens stranden halverwege boek 1 ofzo en interesse verliezen.
Vooral ook omdat je al weet wat er in die eerste boeken gaat gebeuren. En die sleur aan extra side characters, sja... Maakt het alleen maar verwarrend lijkt me.
Ik zou de serie en de boeken nooit echt met elkaar kunnen combineren denk ik, lijkt me toch net effe wat te verschillend.
Eens. Na het eerste seizoen gekeken te hebben gelijk alle boeken gelezen. Het leest erg lekker weg en gaat zoveel dieper dan de serie.quote:Op zondag 12 mei 2013 19:39 schreef DonJuanErnesto het volgende:
[..]
De boeken zijn niet te vergelijken met de serie. Ik luister zelf de boeken in audiobooks en kan dat zeker aanraden aan iemand die de serie erg leuk vind. Misschien een idee als je na de serie aan het af kicken bent. (Je zocht toch nog een hobby?)
Zo komt/kwam het op mij ook een beetje overquote:Op zondag 12 mei 2013 15:07 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Lijkt me eerder een geval van "Ik was er nog niet opgekomen, dus jij kan dat ook niet". [..]
Dit is iets wat iig nog wel heel veel impact kán hebben lijkt me. Ik zou het waanzinnig stom en bovenal ook erg jammer vinden als GRRM daar verder niks meer mee doet.quote:Ik denk eigenlijk dat de afkomst van Jon helemaal geen impact gaat hebben. [...]
Onzin, dat is iets wat mij namelijk al wel vanaf het eerste seizoen heeft bezig gehouden. Zoals nu al meerdere malen is toegelicht, zijn daar ook echt aanwijzingen voor te vinden in de serie.quote:Op zondag 12 mei 2013 19:23 schreef VeX- het volgende:
[..]
Zoals je zelf zegt (en ik weet) zit het niet in de serie, dus het is heel simpel.
Dit komt niet in de serie voor en het is dus een spoiler.
Spoilers zijn hier niet toegestaan, dus post het dan ook niet.
Die regel smoort ook discussie die erop aansluit zoals spoilerdiscussie over Jon Snows 'ware' herkomst in de kiem en dan hadden wij deze hele discussie ook niet meer hoeven voeren.
En nu hou ik erover op.![]()
Dit is eigenlijk wel waar.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:09 schreef Onufriev het volgende:
Ik weet dat ik niet veel bijdraag, maar dit topic is alleen leuk 1 dag na de uitzending. De rest van de week wordt het topic gevuld met domme discussies over boeken, spoilers en de gaysexscenes
quote:Op zondag 12 mei 2013 20:16 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk wel waar.
Wat mij betreft mogen de mods weer alle spoilerdiscussie gerelateerde posts weghalen, incl. die van mij.
Ik vind ook dat hier een hoop -vervelend- gesteggel plaatsvindt. Ik draag daar ook aan bij, maar ik zou gewoon graag wat (meer) duidelijkheid willen hebben omtrent wat nou wel/niet mag hier en dat krijg ik steeds maar niet. Is dat me duidelijk, dan houd ik mij daar ook wel gewoon aan. Zijn de grenzen duidelijker, dan is er verder -buiten mijzelf om- misschien ook minder gesteggel? Ik zie steeds mensen een punt maken over dingen die andere mensen geen punt vinden en dat die rollen ook omdraaien naar gelang het specifieke punt.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:09 schreef Onufriev het volgende:
Ik weet dat ik niet veel bijdraag, maar dit topic is alleen leuk 1 dag na de uitzending. De rest van de week wordt het topic gevuld met domme discussies over boeken, spoilers en de gaysexscenes
Gewoon geen spoilers. Boek, trailers etc. Makkelijk toch!quote:Op zondag 12 mei 2013 20:22 schreef Forbry het volgende:
[..]
[..]
Ik vind ook dat hier een hoop -vervelend- gesteggel plaatsvindt. Ik draag daar ook aan bij, maar ik zou gewoon graag wat (meer) duidelijkheid willen hebben omtrent wat nou wel/niet mag hier en dat krijg ik steeds maar niet. Is dat me duidelijk, dan houd ik mij daar ook wel gewoon aan. Zijn de grenzen duidelijker, dan is er verder -buiten mijzelf om- misschien ook minder gesteggel? Ik zie steeds mensen een punt maken over dingen die andere mensen geen punt vinden en dat die rollen ook omdraaien naar gelang het specifieke punt.
Zie ook mijn edit.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:25 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Gewoon geen spoilers. Boek, trailers etc. Makkelijk toch!
Bijna de nieuwe aflevering!
Akkoord, maar als niemand spoilers plaatst, van welke vorm dan ook, zal er ook geen discussie meer zijn.quote:
Maar de users hier zijn het dus heel vaak niet eens over of iets een spoiler is (verschil in mening/inzicht dus en misschien -op de achtergrond- ook verschil in "wensen"/"voorkeuren")!quote:Op zondag 12 mei 2013 20:31 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Akkoord, maar als niemand spoilers plaatst, van welke vorm dan ook, zal er ook geen discussie meer zijn.
Een spoiler is een spoiler.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:37 schreef Forbry het volgende:
[..]
Maar de users hier zijn het dus heel vaak niet eens over of iets een spoiler is (verschil in mening/inzicht dus en misschien -op de achtergrond- ook verschil in "wensen"/"voorkeuren")!
GoT wikia, DVD extra's, Viewer's guide, "History and Lore", etc?quote:Op zondag 12 mei 2013 20:25 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Tja, ik zou zeggen dat die dingen in de serie geweest zijn (op de blu-ray dan). Dus dat zijn geen spoilers. Maar over die dingen heb ik nog nooit iemand moeilijk zien doen in dit topic.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:43 schreef Forbry het volgende:
[..]
GoT wikia, DVD extra's, Viewer's guide, "History and Lore", etc?
Als dat allemaal niet meer besproken mag worden, vind IK dit topic iig een stuk minder interessant (en ja, ik heb tegelijkertijd echt een broertje dood aan andere spoilers, spoilers die in mijn ogen dus wél échte spoilers zijn).
Volg je het topic wel?quote:Op zondag 12 mei 2013 20:40 schreef ems. het volgende:
Als je niet weet wat eventueel spoilend kan zijn dan ben je gewoon een bloemkool. Zo lastig is het echt niet.
Ik welquote:Op zondag 12 mei 2013 20:45 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Tja, ik zou zeggen dat die dingen in de serie geweest zijn (op de blu-ray dan). Dus dat zijn geen spoilers. Maar over die dingen heb ik nog nooit iemand moeilijk zien doen in dit topic.
Begrijp jij logica wel?quote:Op zondag 12 mei 2013 20:46 schreef Forbry het volgende:
[..]
Volg je het topic wel?Zo ja, dan zie je dat daar dus heel erg vaak meningsverschillen zijn (of die imo nou terecht of onterecht zijn. Ik heb voor MIJZELF namelijk ook prima op een rijtje wat IK wel/niet een spoiler vind!).
Dat vind ik dus ook, maar daar was dus net tóch nog een heel gesteggel over... In mijn ogen deze keer dus gebaseerd op een verschil in "inzicht" mbt het eerste seizoen.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:40 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Een spoiler is een spoiler.Als wordt gezegd dat Daenerys in de volgende aflevering Jan Klaas ontmoet, is dat een spoiler, hoe insignificant ook, en krijg je discussies. Je krijgt ook discussies als iemand (een seriekijker die geen boeken heeft gelezen) een theorie bedenkt en die blijkt te kloppen (omdat een boeklezer dat bevestigt). Maar dat gaat niet tegen de regels in, want het was een theorie geen spoiler.
Ik plaats alleen dingen die ik zelf niet als spoilers zie, duhquote:Op zondag 12 mei 2013 20:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Begrijp jij logica wel?Zo ja, dan begrijp je zelf heel goed wat anderen eventueel als spoilers kunnen zien. Als je twijfelt, dan post je het lekker niet of dan doe je het in het topic wat daarvoor bestemd is, just in case.
Las-tig.
Wat je nu schrijft klopt van geen kanten.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:53 schreef VeX- het volgende:
Forbry, jij hebt al te kennen gegeven dat jij de vraag over Jons herkomst graag beantwoord wilt zien worden, ongeacht of het antwoord al in de serie is voorgekomen of uit info uit de (latere) boeken.
Waarom ga je dan ook niet gewoon naar GoT met boekspoilers en laat mensen die alleen info uit de tvserie willen dan ook alleen info uit de tvserie onder ogen krijgen. Als je zo nieuwsgierig bent krijg je daar heus wel je antwoord in geur en kleur.
Het is heus niet zo dat jij de enige bent die hints uit de serie kan oppikken, maar het feit dat het in de serie nog niet is verduidelijkt is voor de neutrale seriekijker genoeg. Het wordt wel genoeg verduidelijkt wanneer de makers dat nodig achten. Een neutrale kijker die puur voor de serie komt hoeft dus niet met behulp van info uit de boeken even de juiste weg worden gewezen door mensen die hun info dus niet alleen uit de serie halen.
Sterker nog, het is gewoon duidelijk tegen de regels. Extra boekeninfo is niet toegestaan.
Jij zegt zelf dat je naar onder meer naar de ASOIF wiki kijkt voor extra info. Ja, dan vind ik het niet gek dat jij zulke spoilers niet erg vind, want die wiki staat boordevol boekeninfo en theoriën die heel ver van de serieinfo af staan.
Forbry volgens mij zijn al deze bronnen gewoon algemeen aanvaard in dit topic.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:43 schreef Forbry het volgende:
GoT wikia, DVD extra's, Viewer's guide, "History and Lore", etc?
Ik post vanaf nu gewoon verder op de manier zoals ik altijd al deed (=mijn eigen visie over wat wel/niet spoilers zijn!) en ga er niet meer over in discussie.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:10 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Forbry volgens mij zijn al deze bronnen gewoon algemeen aanvaard in dit topic.
Het enige wat ik kan bedenken wat niet mag is info gewonnen uit de boeken en trailers.
Lijkt me nog vrij simpel.
Kunnen we het nu weer hebben over hoe knap Emilia Clarke is?
Dan ga ik toch voor blond denk ik.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:20 schreef Duuc-nl het volgende:
[..]
Vind jij blond of bruin beter?
Ik vind haar in het echt knapper.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Kill the Braavosi, bring the girl!"
Maar mensen hebben blijkbaar andere definities van spoilers. Wat de ene helft hier geen spoiler vind, vind de andere helft wel een spoiler op de een of andere manier.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:25 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Maar wie is dan de bloemkool, diegene die onterecht iets een spoiler noemt of diegene die wat hij post geen spoiler vind?quote:Op zondag 12 mei 2013 20:40 schreef ems. het volgende:
Als je niet weet wat eventueel spoilend kan zijn dan ben je gewoon een bloemkool. Zo lastig is het echt niet.
quote:Op zondag 12 mei 2013 21:26 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dan ga ik toch voor blond denk ik.Dan komt haar gezicht beter uit. Maar ik vind haar pruiken ook altijd zo mooi gevlochten dus mede daarom.
En:Pff ook weer door deze foto ga ik voor bruinSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: Is ze pas 26
PSN: Duuc-nl
In de meeste series met beetje budget zijn de dames knap ;-)quote:Op zondag 12 mei 2013 21:10 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Kunnen we het nu weer hebben over hoe knap Emilia Clarke is?
Achtergrondinformatie is naar mijn mening geen spoiler. Maar goed deze topicreeks gaat echt nergens over. Morgen gaat het eventjes over de aflevering en daarna krijg je weer geneuzel over van alles en nog wat.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:36 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Maar mensen hebben blijkbaar andere definities van spoilers. Wat de ene helft hier geen spoiler vind, vind de andere helft wel een spoiler op de een of andere manier.
[..]
Maar wie is dan de bloemkool, diegene die onterecht iets een spoiler noemt of diegene die wat hij post geen spoiler vind?
Ik heb mooiere foto's van haar gezien.quote:
Ik ga ook gewoon door met achtergrondinformatie gebruiken voor de ideeën die ik heb over de serie. Als VeX daar problemen mee heeft, is dat zijn probleem.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:45 schreef Hierro het volgende:
[..]
Achtergrondinformatie is naar mijn mening geen spoiler. Maar goed deze topicreeks gaat echt nergens over. Morgen gaat het eventjes over de aflevering en daarna krijg je weer geneuzel over van alles en nog wat.
Vind het nog steeds tof dat hij die rol speelde, kende hem alleen maar van een comedy serie, had niet gedacht hem ooit in zo'n rol te zien.quote:
quote:Op zondag 12 mei 2013 22:38 schreef VeX- het volgende:
Los van de vraag of ik het met je eens ben, ben ik de discussie ook wel zat.
Ik ga er verder ook geen woorden meer aan vuil maken.
Gelukkig is dit gezeik over 3 weken ook weer afgelopen en sterft dit topic ook weer langzaam af.
Eigenlijk ook een prima karakter om een comedian voor te strikken.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:40 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Vind het nog steeds tof dat hij die rol speelde, kende hem alleen maar van een comedy serie, had niet gedacht hem ooit in zo'n rol te zien.
Ik vond het ook een grappig figuur, óók zo één waarvan het toch jammer is dat die er niet meer isquote:Op zondag 12 mei 2013 22:50 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Eigenlijk ook een prima karakter om een comedian voor te strikken.Vooral de stukjes tussen hem en Ned, soms heel subtiel. "You've got fat" en dan als enige reactie van Ned dat hij even naar Roberts buik kijkt en meteen duidelijk is wat hij wil zeggen.
Hmmm, ik kan eigenlijk niet iemand bedenken waarvan ik echt baal dat die dood is. Dat heb ik bij andere series vaker, maar hierbij heb ik er denk ik meer vrede mee omdat de rol van alle dode karakters ook afgelopen was. De doden van Robert en Ned hebben het verhaal op een goede manier vooruitgeduwd.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:51 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik vond het ook een grappig figuur, óók zo één waarvan het toch jammer is dat die er niet meer is
Dat heb ik niet met deze figuur. Ik vond het wel jammer van Ned en Drogo, had nog meer van ze willen zien...quote:Op zondag 12 mei 2013 22:51 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik vond het ook een grappig figuur, óók zo één waarvan het toch jammer is dat die er niet meer is
Op dit moment zou ik het wel heel erg vinden als Jon of Tyrion zou sterven. Dat zou de serie voor mij echt een stuk minder leuk maken.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:57 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Hmmm, ik kan eigenlijk niet iemand bedenken waarvan ik echt baal dat die dood is. Dat heb ik bij andere series vaker, maar hierbij heb ik er denk ik meer vrede mee omdat de rol van alle dode karakters ook afgelopen was. De doden van Robert en Ned hebben het verhaal op een goede manier vooruitgeduwd.
Als ze maar niet Daenerys, Tyrion of Arya dood maken.
Oh ja, de dood van Drogo vind ik wel enigszins jammer, maar dat komt ook omdat zijn dood minder essentieel was voor het verhaal. De geboorte van die draken had ook op een andere manier gedaan kunnen worden, al was dit wel een hele mooie manier om het te doen.
Ik vind het wel jammer van Robert, maar ook niet heel erg.quote:Op zondag 12 mei 2013 23:09 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dat heb ik niet met deze figuur. Ik vond het wel jammer van Ned en Drogo, had nog meer van ze willen zien...
quote:Op zondag 12 mei 2013 23:14 schreef vandermar het volgende:
Morgen nieuwe ep? Ik heb geen idee wanneer die eps altijd kopen
Om volgend jaar weer van voor af aan te beginnenquote:Op zondag 12 mei 2013 22:38 schreef VeX- het volgende:
Los van de vraag of ik het met je eens ben, ben ik de discussie ook wel zat.
Ik ga er verder ook geen woorden meer aan vuil maken.
Gelukkig is dit gezeik over 3 weken ook weer afgelopen en sterft dit topic ook weer langzaam af.
Viserys mis ik ook niet, vond hem maar irritant met zijn grote ego. Hoe hij doodging was perfect, verdiende ie ook...quote:Op zondag 12 mei 2013 23:15 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik vind het wel jammer van Robert, maar ook niet heel erg.Viserys en Ned daarentegen mis ik echt nog een beetje (hoewel ik de dood van die eerste wel een hele gave scène vond
)
Ach, ik weet nog dat ik actief postte in The O.C. reeks (tijdens season 1, ergens in 2003 denk ik) en toen had je al gezeik over spoilers (NL vs USA kijkers etc.). Ik heb het leren accepterenquote:Op zondag 12 mei 2013 23:17 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Om volgend jaar weer van voor af aan te beginnen.
Ik ben één van de weinigen geloof ik die hem wel (een beetje) mist.quote:Op zondag 12 mei 2013 23:17 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Viserys mis ik ook niet, vond hem maar irritant met zijn grote ego. Hoe hij doodging was perfect, verdiende ie ook...
Meestal in de nacht van zondag op maandag, maar voor de gewone kijkers op maandag jaquote:
Achja, na de aflevering kom ik kijken wat men er van vond, voor de rest boeit het me niet zo heel veel. Het is alleen kut als er spannende dingen worden gespoilerdquote:Op zondag 12 mei 2013 23:22 schreef Asgard het volgende:
[..]
Ach, ik weet nog dat ik actief postte in The O.C. reeks (tijdens season 1, ergens in 2003 denk ik) en toen had je al gezeik over spoilers (NL vs USA kijkers etc.). Ik heb het leren accepteren
Ik vind het wel grappig, iedere week dezelfde users dezelfde discussie zien voeren met telkens dezelfde uitkomst.quote:Op zondag 12 mei 2013 23:23 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Meestal in de nacht van zondag op maandag, maar voor de gewone kijkers op maandag ja.
[..]
Achja, na de aflevering kom ik kijken wat men er van vond, voor de rest boeit het me niet zo heel veel. Het is alleen kut als er spannende dingen worden gespoilerd.
quote:Op zondag 12 mei 2013 23:17 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Om volgend jaar weer van voor af aan te beginnen.
Duurt nog wel 3,5 uur op z'n minst.quote:Op maandag 13 mei 2013 00:40 schreef zyntex het volgende:
hoelang nog voordat het online staat
blijf speciaal wakker
Hoeft niet lang te duren, in Azie en de US zijn er zat mensen met 1gb upquote:Op maandag 13 mei 2013 00:41 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Duurt nog wel 3,5 uur op z'n minst.
Het begint om 3 uur 's nachts, dus dan is het op z'n vroegst om 4 uur afgelopen. Dan moeten mensen het nog uploaden..
Is ook zo, maar dan duurt het alsnog 3 uur voordat de aflevering uberhaupt afgelopen is.quote:Op maandag 13 mei 2013 01:08 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Hoeft niet lang te duren, in Azie en de US zijn er zat mensen met 1gb up
Jep dat is wel een beetje jammer.. Je kan wel om 3u een low res stream gaan kijkenquote:Op maandag 13 mei 2013 01:09 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Is ook zo, maar dan duurt het alsnog 3 uur voordat de aflevering uberhaupt afgelopen is.
Zijn ook zat sources die hem live wegstreamen. Dan is hij online om 4.01 (bij EZ meestal zo).quote:Op maandag 13 mei 2013 00:41 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Duurt nog wel 3,5 uur op z'n minst.
Het begint om 3 uur 's nachts, dus dan is het op z'n vroegst om 4 uur afgelopen. Dan moeten mensen het nog uploaden..
Alleen bij EZ heb je de laatste tijd die muziek er doorheen toch? Dan komt er iets later een proper versie uit.quote:Op maandag 13 mei 2013 01:16 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Zijn ook zat sources die hem live wegstreamen. Dan is hij online om 4.01 (bij EZ meestal zo).
Nope. Je hebt een lage kwaliteit en hoge kwaliteit. Dat is het enige verschil. (waarbij je met een normale PC het verschil niet ziet tussen de twee files).quote:Op maandag 13 mei 2013 01:21 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Alleen bij EZ heb je de laatste tijd die muziek er doorheen toch? Dan komt er iets later een proper versie uit.
Ja dat weet ik ook wel, maar bij de comments lopen ze altijd te janken pf het wel de goede versie isquote:Op maandag 13 mei 2013 02:00 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nope. Je hebt een lage kwaliteit en hoge kwaliteit. Dat is het enige verschil. (waarbij je met een normale PC het verschil niet ziet tussen de twee files).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, die actrice had het beter bij porno kunnen houden, meer haar niveau.quote:Op maandag 13 mei 2013 08:57 schreef muzas het volgende:
die scenes tussen shae en tyrion zijn redelijk tenenkrommend.
Wauw. Hij is echt prachtig. En kijkt liefquote:Op zondag 12 mei 2013 23:47 schreef Forbry het volgende:
Khaleesi met Emilia-plaatjes, dan ik nog even ééntje van "Jon" (weet niet hoe die in het echt heet) hoor:
[ afbeelding ]
Dit, het begint wel een beetje oud te worden.quote:Op maandag 13 mei 2013 10:57 schreef Khaleesi het volgende:
Oja, en als ik Ygritte nog 1 keer "you know nothing" hoor zeggen ga ik gillen!!!
Volgens de stamboom van HBO in ieder geval wel, maar die klopte eerder ook al niet bij House Tyrell. Dus het is altijd afwachten of ze die broers niet laten verdwijnen en dat Yara die rol op zich mag nemen. Daar zie ik persoonlijk wel wat in, een ironborn vrouw die tegen traditie in de baas over de Iron Islands wordt, en iedereen die daar een probleem mee heeft in de zee flikkert.quote:Op maandag 13 mei 2013 11:27 schreef Maisnon het volgende:
Ja maar papa greyjoy heeft wat broers volgens mij
Jep.. denk het wel, alhoewel Yara natuurlijk wel een beetje de broek aan heeftquote:Op maandag 13 mei 2013 11:21 schreef Khaleesi het volgende:
Wat ik me nu bedenk: als de pieterbaas van Theon niet meer zo bazig is, betekent dat dan het einde van de Greyjoys? (als die ouwe Balon er niet gauw nog een paar bij maakt?)
Inderdaad, wie weet er nu niets met haar windmolens.quote:Op maandag 13 mei 2013 11:37 schreef gazhims3lv het volgende:
Vond het wel een gruwelijke aflevering, de korte scene met Gendry en Melisandre was pretty awesome, net als de scene met Jaime en Briënne. Ygritte werd een beetje irritant met haar 'you know nothing Jon sneeuw'
Dit.quote:Op maandag 13 mei 2013 11:39 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Inderdaad, wie weet er nu niets met haar windmolens.
Gezien de reacties na elke aflevering voegt de helft van de serie weinig toe aan "het verhaal". "Het verhaal" omvat alleen meer dan wat er op dit moment belangrijk is.quote:Op maandag 13 mei 2013 13:00 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Voegt genoeg toe aan het verhaal maar de serie kijkers willen niet gespoilered worden toch.
Ik vond de Gendry/Melisandre scene erg goed, vroeg me alleen af waarom ze ineens bij KL waren.quote:Op maandag 13 mei 2013 11:37 schreef gazhims3lv het volgende:
Vond het wel een gruwelijke aflevering, de korte scene met Gendry en Melisandre was pretty awesome
Heb ik de tweede keer ook gedaan.quote:
Mooi beeld van al die scheepswrakken die nog in de baai ronddobberen. Ik had er geen rekening mee gehouden dat de boel daar er nog zo bij lag...quote:Op maandag 13 mei 2013 13:07 schreef Nic1 het volgende:
Ik vond de Gendry/Melisandre scene erg goed, vroeg me alleen af waarom ze ineens bij KL waren.
ze is het er mee eens ... op een gegeven moment (met dat hert) zei ze het niet eens meer maar je zag het haar denkenquote:Op maandag 13 mei 2013 10:57 schreef Khaleesi het volgende:
Oja, en als ik Ygritte nog 1 keer "you know nothing" hoor zeggen ga ik gillen!!!
Ik had verwacht dat ze het elke scene zou gaan zeggen, dus vind het wel meevallen.quote:Op maandag 13 mei 2013 14:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze is het er mee eens ... op een gegeven moment (met dat hert) zei ze het niet eens meer maar je zag het haar denken
Die draken groeien wel lekker snel, ze komen nu in ieder geval al intimiderend over.quote:Op maandag 13 mei 2013 13:36 schreef Khaleesi het volgende:
[ afbeelding ]
Jorah en Selmy die er roerloos naar staan te kijken.
Dat is al 7 delen op rij zo.quote:Op maandag 13 mei 2013 13:47 schreef AMDB het volgende:
Opbouwaflevering, maar een erg mooie.
In tegenstelling tot de meesten hier kan ik echt genieten van de scenes met TheonPure evil hier man
![]()
Jaime begint nu gewoon sympathiek te worden, vind het echt briljant. En heel erg benieuwd naar The Hound met Arya
Oh, ik dacht ook dat het CGI was. Blijkbaar zag ik wat ik wilde zien.quote:Op maandag 13 mei 2013 14:38 schreef Ugjerke het volgende:
Ik dacht trouwens dat het een CGI-beer was, maar het is een echte beer. Ik vond 'em zo nep lijken.
quote:
D'r is al een aflevering geweest die redelijk uitbetaalde voor een flink deel opbouw. Ik geloof die waarin Dany Astapor verbrand. Maar er mogen nog wel twee actierijke afleveringen bij.quote:Op maandag 13 mei 2013 14:48 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Oh, ik dacht ook dat het CGI was. Blijkbaar zag ik wat ik wilde zien.
Als je een serie baseert op een boekenreeks dan kun je inderdaad niet verwachten dat het iedere aflevering weer vol met nieuwe spectaculaire ontploffingen en oorlogen zit. In het boek neemt Grrm de tijd, dus dan is de serie ook zo opgebouwd.quote:
het voegt totaal niks toe, hij wordt gemarteld door knakker, and thats it! en dat is nu bijna een hele seizoen aan de gangquote:Op maandag 13 mei 2013 13:00 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Voegt genoeg toe aan het verhaal maar de serie kijkers willen niet gespoilered worden toch.
Voegt vanalles toe, maar daar mogen we het in dit topic niet over hebben.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
het voegt totaal niks toe, hij wordt gemarteld door knakker, and thats it! en dat is nu bijna een hele seizoen aan de gang
waarom had die bolton nou die jaimie niet naar rob stark gebracht?quote:Op maandag 13 mei 2013 10:29 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Tywin en JoffreyBeste scène, fantastisch camerawerk als Tywin de troonzaal binnenloopt.
En dan Robb... Op weg naar Walder Frey. En Roose Bolton ook, die net Jaime aan King's Landing uitleverde in plaats van aan Robb...
Oh ja, Daenerys, de nu vrouwelijke Robin Hood van de serie. Ik weet niet wat ik er van vind dat ze een slavenstad gaat overvallen omdat ze het rechtvaardig vindt... In elk geval is Daenerys een vrouw om bang voor te zijn, erg bang!
Inderdaadquote:Op maandag 13 mei 2013 15:07 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Voegt vanalles toe, maar daar mogen we het in dit topic niet over hebben.
Ja maar dat zijn "bed slaves" en die kunnen niet vechten, dus het zal toch wel met principes te maken hebben.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
waarom had die bolton nou die jaimie niet naar rob stark gebracht?
ze valt niet een stad aan omdat ze het rechtvaardig vindt, maar omdat het daar stikt van de slaven en die krijgen hetzelfde voorstel als de unsullied, namelijk be free en join me freelydoel heiligt de middelen, zie het als propaganda dat ze die slaven "bevrijdt"
Maar een leger draait natuurlijk niet op soldaten alleen.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:15 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn "bed slaves" en die kunnen niet vechten, dus het zal toch wel met principes te maken hebben.
Sorry, spoilersquote:waarom had die bolton nou die jaimie niet naar rob stark gebracht?
Geen seks voor de wedstrijd!quote:Op maandag 13 mei 2013 15:16 schreef padlarf het volgende:
[..]
Maar een leger draait natuurlijk niet op soldaten alleen.
TOT NU TOE voegt het NIKS toe, aangezien zoals ik zei het enige wat we weten dat ie gemarteld wordt en dat er daar waarschijnlijk een reden voor is en dat we waarschijnlijk aan het einde van het seizoen te weten komen waarom die gemarteld wordt doet niks af aan het FEIT dat het TOT NU TOE niks toevoegtquote:Op maandag 13 mei 2013 15:07 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Voegt vanalles toe, maar daar mogen we het in dit topic niet over hebben.
Gewonden verzorgen, eten maken, reparaties aan kleding etc. Die slaven kunnen zich heus wel nuttig maken. Dat gezegd hebbende denk ik inderdaad dat het principe ook een grote rol speelt voor Dany.quote:
Elke scene MOET METEEN iets toevoegen?quote:Op maandag 13 mei 2013 15:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
TOT NU TOE voegt het NIKS toe, aangezien zoals ik zei het enige wat we weten dat ie gemarteld wordt en dat er daar waarschijnlijk een reden voor is en dat we waarschijnlijk aan het einde van het seizoen te weten komen waarom die gemarteld wordt doet niks af aan het FEIT dat het TOT NU TOE niks toevoegt
Ohja.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:19 schreef padlarf het volgende:
[..]
Gewonden verzorgen, eten maken, reparaties aan kleding etc. Die slaven kunnen zich heus wel nuttig maken. Dat gezegd hebbende denk ik inderdaad dat het principe ook een grote rol speelt voor Dany.
waarom denk je dat? ik zie haar meer als een slimme politicus heel strategisch te werkquote:Op maandag 13 mei 2013 15:15 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn "bed slaves" en die kunnen niet vechten, dus het zal toch wel met principes te maken hebben.
ah okay, maar het is niet echt duidelijk gezegd in de serie dus, ik dacht dat ik het misschien gemist hadquote:
De slaven van Yunkai kunnen haar niet zo veel bieden als de slaven van Astapor, lijkt me.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
waarom denk je dat? ik zie haar meer als een slimme politicus heel strategisch te werk
militaire campagnes duren niet een paar dagen/weekjesquote:
Volgens mij haat ze gewoon slavernij.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:22 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
De slaven van Yunkai kunnen haar niet zo veel bieden als de slaven van Astapor, lijkt me.
ik denk dat ze alleen al voor die schepen de know how nodig hebben om de oversteek te maken van de slaven daarnaast zoals eerder heeft een leger van alles nodig om te blijven draaienquote:Op maandag 13 mei 2013 15:22 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
De slaven van Yunkai kunnen haar niet zo veel bieden als de slaven van Astapor, lijkt me.
Watquote:Op maandag 13 mei 2013 15:01 schreef Quotidien het volgende:
Wees juist blij dat het geen leeghoofdige productie wordt maar dicht bij het origineel blijft.
Ja okee maar dat is slechts een handjevol mensen wat daar bij kan helpen... Ze kan toch niet straks met 8000 Unsullied en pak em beet 20.000 hoeren naar Westeros varen.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik denk dat ze alleen al voor die schepen de know how nodig hebben om de oversteek te maken van de slaven daarnaast zoals eerder heeft een leger van alles nodig om te blijven draaien
Ik denk dat Robb het vertrouwen verliest van mensen als Bolton, die kiezen dan liever de kant van de winnaars voordat het te laat is.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
als ze yunkai verovert en zo een naam opbouwt als veldheer, kan ze misschien zelfs dingen naar het "khaleesischap"quote:Op maandag 13 mei 2013 15:29 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ja okee maar dat is slechts een handjevol mensen wat daar bij kan helpen... Ze kan toch niet straks met 8000 Unsullied en pak em beet 20.000 hoeren naar Westeros varen.(getallen zijn made up maar je snapt het idee). Als ik Dany was zou ik me meer richten op alles wat kan vechten en de rest gewoon in Yunkai laten.
ja dat idee had ik, gewoon pragmatisme (is dat een woord?quote:Op maandag 13 mei 2013 15:32 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik denk dat Robb het vertrouwen verliest van mensen als Bolton, die kiezen dan liever de kant van de winnaars voordat het te laat is.
Of ze moet de concurrentie met Littlefinger aan willen gaan.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:29 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ja okee maar dat is slechts een handjevol mensen wat daar bij kan helpen... Ze kan toch niet straks met 8000 Unsullied en pak em beet 20.000 hoeren naar Westeros varen.(getallen zijn made up maar je snapt het idee). Als ik Dany was zou ik me meer richten op alles wat kan vechten en de rest gewoon in Yunkai laten.
Dat is een woord.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja dat idee had ik, gewoon pragmatisme (is dat een woord?)
Ik denk dat ze daarvoor een kudde Dothraki moet verslaan, of in ieder geval een Khal. Dat lijkt me meer bij hen passen.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
als ze yunkai verovert en zo een naam opbouwt als veldheer, kan ze misschien zelfs dingen naar het "khaleesischap"krijgt westeros alsnog die dothrakis over de vloer
quote:Op maandag 13 mei 2013 15:34 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Of ze moet de concurrentie met Littlefinger aan willen gaan.
quote:Op maandag 13 mei 2013 15:35 schreef Ugjerke het volgende:
Ik denk dat ze daarvoor een kudde Dothraki moet verslaan, of in ieder geval een Khal. Dat lijkt me meer bij hen passen.
Oké.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:37 schreef Khaleesi het volgende:
[..]![]()
Hier nog een plaatje voor in de OP hehe.
[ afbeelding ]
Maar ja, wat is de beste manier voor Dothraki om dat aan te tonen. Is het laten vallen van een stad voldoende, of moet je ook een (kudde) dothraki kapotschoppen?quote:
gewoon een draakje richting een khal sturen en em op laten peuzelen om je strength te laten zienquote:Op maandag 13 mei 2013 15:40 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Maar ja, wat is de beste manier voor Dothraki om dat aan te tonen. Is het laten vallen van een stad voldoende, of moet je ook een (kudde) dothraki kapotschoppen?
Denk dat ze zon Khal moet verslaan in een 1 op 1 gevecht.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:40 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Maar ja, wat is de beste manier voor Dothraki om dat aan te tonen. Is het laten vallen van een stad voldoende, of moet je ook een (kudde) dothraki kapotschoppen?
quote:Op maandag 13 mei 2013 15:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Denk dat ze zon Khal moet verslaan in een 1 op 1 gevecht.
Als ze een draak voor haar mag laten vechten is het een eitje.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:42 schreef Slayage het volgende:
[..]
gewoon een draakje richting een khal sturen en em op laten peuzelen om je strength te laten zien
iig niet in een open veld de confrontatie opzoeken met die unsullied
Denk niet dat ze dat accepteren. Daarbij zal ze haar draak dan eerst nog moeten leren vechten.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:46 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
[..]
Als ze een draak voor haar mag laten vechten is het een eitje.
*vuurspuwen*quote:Op maandag 13 mei 2013 15:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Denk niet dat ze dat accepteren. Daarbij zal ze haar draak dan eerst nog moeten leren vechten.
Ja klopt.quote:Op maandag 13 mei 2013 14:48 schreef AMDB het volgende:
[..]Zeker, vooral dat stuk dat Daenerys d'r leger verzamelde. En het moment dat Jon de wall op klom. En nog vele andere momenten.
Ah, dat verklaart dat gevoel van "Helemaal echt is dit niet".quote:Op maandag 13 mei 2013 16:01 schreef Maisnon het volgende:
Het is een van die legendarische beer acteurs jamaar ze hebben de beer vast voor green screen opgenomen en toen erin geplakt
quote:Op maandag 13 mei 2013 16:01 schreef Maisnon het volgende:
Ik vond het trouwens niet zo'n boeiende episode, had meer van een GRRM epi verwacht
Volgens mij niet. Dat beest komt uit de U.S. en ze konden hem niet naar Noord-Ierland vliegen. Als ze het met een green screen deden hadden ze denk ik niet eens geprobeerd om hem in Ierland te krijgen.quote:Op maandag 13 mei 2013 16:01 schreef Maisnon het volgende:
Het is een van die legendarische beer acteurs jamaar ze hebben de beer vast voor green screen opgenomen en toen erin geplakt
Fuck you.quote:Op maandag 13 mei 2013 17:02 schreef Schalks. het volgende:
Beetje saaie ep zeg.
Nog drie afleveringen voor de wildling aanval, de bruiloften en de belegering van Yunkai.
Dus met de actie zit het waarschijnlijk wel goed.
Wat mopper je nu...dan voegt het toch wat toe!quote:Op maandag 13 mei 2013 15:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
TOT NU TOE voegt het NIKS toe, aangezien zoals ik zei het enige wat we weten dat ie gemarteld wordt en dat er daar waarschijnlijk een reden voor is en dat we waarschijnlijk aan het einde van het seizoen te weten komen waarom die gemarteld wordt doet niks af aan het FEIT dat het TOT NU TOE niks toevoegt
ja heel veel irritatiequote:Op maandag 13 mei 2013 17:22 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Wat mopper je nu...dan voegt het toch wat toe!
Wie zegt dat dat allemaal doorgaat.quote:Op maandag 13 mei 2013 17:10 schreef Schalks. het volgende:
[..]
Wat? Als dit nieuws voor je is had je beter op moeten letten vriend.
Wie zegt dat het niet doorgaat?quote:Op maandag 13 mei 2013 17:37 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat allemaal doorgaat.
Waarom niet? Ze bouwen er al weken naartoe op.quote:Op maandag 13 mei 2013 17:37 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat allemaal doorgaat.
Ze heeft al rondlopen te neukenquote:Op maandag 13 mei 2013 17:41 schreef Poemgirl het volgende:
Onderschat de Margaery/Sansa scene niet. (ook al vond ik het wel een beetje suf en ook vreemd dat George R R Martin die scene er zelf ingezet heeft, alsof het Sansa om de seks zou gaan)
en ik wou een dode beer zien
Omdat die Bolton blijkbaar een verrader is, in zekere zin. Ik vraag me af of ze Robb nog willen bijstaan in de oorlog...quote:Op maandag 13 mei 2013 15:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
ze valt niet een stad aan omdat ze het rechtvaardig vindt, maar omdat het daar stikt van de slaven en die krijgen hetzelfde voorstel als de unsullied, namelijk be free en join me freelydoel heiligt de middelen, zie het als propaganda dat ze die slaven "bevrijdt"
Ik ook, wat verklaring zou idd fijn zijn!quote:Op maandag 13 mei 2013 18:01 schreef DjMark het volgende:
Ik heb denk ik iets gemist, wie vertelt even hoe het zit?
Ik ging er vanuit dat castle Black op/in the wall staat.
En de vorige aflevering, toen beklommen ze(wildlings) toch the wall?
Waarom lopen ze nu ineens dan weer over een landschap richting castle Black?
Ik had verwacht dat ze zich nu op the wall bevonden?
Castle Black staat achter de wall, kijk maar naar de intro van elke aflevering.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:01 schreef DjMark het volgende:
Jawel, een gevecht wat voor budget redenen offscreen plaatsvondquote:Op maandag 13 mei 2013 18:01 schreef muzas het volgende:
Oh jah, en einde van vorig seizoen laten ze ons hangen met wights en walkers...
Nu 7 uur verder nog NIETS
Ze zijn niet bij castle black daardwerkelijk over de muur gegaan maar elders toch?quote:Op maandag 13 mei 2013 18:01 schreef DjMark het volgende:
Maar dan zouden ze toch OP the wall moeten blijven lopen? Als ze naar Black willen?quote:Op maandag 13 mei 2013 18:03 schreef muzas het volgende:
[..]
Ze zijn niet bij castle black daardwerkelijk over de muur gegaan maar elders toch?
Zou wel verwachten dat ze er dan minstens langs zouden lopen of in winterige omstandigheden...
Dat zou kut zijn, maar ook wel typerend zijn voor de matige spanning van dit seizoen.quote:Op maandag 13 mei 2013 17:13 schreef Kirov het volgende:
Ik denk dat de Wildling aanval de cliffhanger van het seizoen wordt
Pal erachter toch? Of ver erachter, want ze lopen nu over groene heuvels...quote:Op maandag 13 mei 2013 18:04 schreef Kirov het volgende:
Castle Black staat NIET op de wall maar staat erachter.
quote:Op maandag 13 mei 2013 18:04 schreef Kirov het volgende:
Castle Black staat NIET op de wall maar staat erachter.
Een week reizen.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:04 schreef muzas het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er tegenaan.... Als ze er inmiddels over zijn, zou het toch niet zo ver meer moeten zijn?
The wall is zo'n 450km lang hé :pquote:Op maandag 13 mei 2013 18:04 schreef muzas het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er tegenaan.... Als ze er inmiddels over zijn, zou het toch niet zo ver meer moeten zijn?
Je kan er toch ergens ten westen/oosten van black over, en dan langs de wall er heen lopen.. hoeft er niet perse op...quote:Op maandag 13 mei 2013 18:03 schreef DjMark het volgende:
[..]
Maar dan zouden ze toch OP the wall moeten blijven lopen? Als ze naar Black willen?
Er is toch maar 1 wall?
we weten nu ook dat theon gecastreert.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
het voegt totaal niks toe, hij wordt gemarteld door knakker, and thats it! en dat is nu bijna een hele seizoen aan de gang
Nee, als je googled zie je op alle plaatjes dat inderdaad.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:06 schreef DjMark het volgende:
De lift ging toch vanuit castle Black door the wall heen omhoog? Of heb dat ook verkeerd geinterpeteerd in seizoen 1?
Het gebied is gigantisch groot, als ze in de buurt van de wall lopen, lopen ze het risico om door patrouilles of jagers van de Night's Watch gezien te worden.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:05 schreef muzas het volgende:
[..]
Je kan er toch ergens ten westen/oosten van black over, en dan langs de wall er heen lopen.. hoeft er niet perse op...
Maar het gekke is dat ze nu lekker in het groen lopen. en die wall nergens is.
het is nogal zonde van het talent als je mensen die kunnen vechten de poepbakken uit laat scheppenquote:Op maandag 13 mei 2013 15:29 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Kijk dat snijdt hout. Maar black staat wel degelijk tegen die muur aan.. (of binnen een paar 100 meter iig)quote:Op maandag 13 mei 2013 18:07 schreef Kirov het volgende:
[..]
Het gebied is gigantisch groot, als ze in de buurt van de wall lopen, lopen ze het risico om door patrouilles of jagers van de Night's Watch gezien te worden.
Sorry man.quote:Op maandag 13 mei 2013 17:42 schreef Schalks. het volgende:
[..]
Waarom niet? Ze bouwen er al weken naartoe op.
Ik spreek enkel mijn verwachtingen uit over belangrijke gebeurtenissen die waarschijnlijk voor het einde van het seizoen gaan plaatsvinden.
Is zijn piemel er niet afgehakt?quote:Op maandag 13 mei 2013 18:06 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
[..]
we weten nu ook dat theon gecastreert.
Dat is nog niet te zien toch? Ja je ziet dat hij wordt weggedragen maar verder weet je nog niets. Geef hem weinig hoop voor het vaderschapquote:
als zijn piemel niet eraf is dan is dat echt een anticlimax.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:13 schreef THEALPHA het volgende:
[..]
Dat is nog niet te zien toch? Ja je ziet dat hij wordt weggedragen maar verder weet je nog niets. Geef hem weinig hoop voor het vaderschap
waarom nietquote:Op maandag 13 mei 2013 19:08 schreef 2Happy4U het volgende:
Wat ziet Tyrion nou eigenlijk in Shae?Ze begon als een hoertje en ineens vindt hij haar heel leuk, waarom?
natuurlijk mag hij haar leuk vinden maar er wordt nooit echt uitgelegd waarom het is gewoon 'je bent een hoertje, ik betaal je om met me te neuken' 3 dagen later wordt hij de hand van de koning en gaat hij naar King's Landing en besluit hij haar mee te nemenquote:
volgens mij vond hij haar al meteen leukquote:Op maandag 13 mei 2013 20:12 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
natuurlijk mag hij haar leuk vinden maar er wordt nooit echt uitgelegd waarom het is gewoon 'je bent een hoertje, ik betaal je om met me te neuken' 3 dagen later wordt hij de hand van de koning en gaat hij naar King's Landing en besluit hij haar mee te nemen
Leuk moment dit ja.quote:
Haha, ik heb dat heel vaak als ik films/series kijk. Soms zelfs bij reclames. Dan stel ik me voor hoe het bij de opnames eruitziet, wat de regisseur de acteurs opgedragen heeft voor een bepaalde scène, etc.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:17 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Leuk moment dit ja.Hier moeten wel bloopers van zijn.
Ik moet ook altijd zo lachen van dat nep-aaien wat Dany bij die CGI draken doet. En dat nepschrikken en terugdeinzen van iedereen die geconfronteerd wordt met de draken. Ziet er zo knullig uit als je er over na gaat denken dat het alleen maar lucht is.
Ja okee, maar stel je nu voor dat die stapel hout ook CGI zou zijn..quote:Op maandag 13 mei 2013 21:31 schreef Schalks. het volgende:
een camera op een grijzend vrouwtje gericht wiens enige rol het is een stapel hout tegen te houden en wanhopig 'Gerard' te roepen.
Goede mime dan.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:40 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ja okee, maar stel je nu voor dat die stapel hout ook CGI zou zijn..
Dat komt me juist de strot uit heel de tijd die zelfde houding er zo dik bovenopquote:Op maandag 13 mei 2013 21:50 schreef fratsman het volgende:
Ik begin dat mokkel van Jon steeds meer te waarderen! "A spider! save me, Jon Snow, my dress is made from the finest silk from Tra-la-la-la-dee-dah!"![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
quote:Op maandag 13 mei 2013 22:02 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Dat komt me juist de strot uit heel de tijd die zelfde houding er zo dik bovenop
omg die 2 moedervlekken, 2, twins, one for each of the stark children, and harrenhal, I suppose thats off the table aswellquote:
quote:Op maandag 13 mei 2013 22:32 schreef gazhims3lv het volgende:
Zware spoiler over promo:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Kill the Braavosi, bring the girl!"
Huh? Unsullied eten Dothraki voor ontbijt..quote:Op maandag 13 mei 2013 15:42 schreef Slayage het volgende:
[..]
gewoon een draakje richting een khal sturen en em op laten peuzelen om je strength te laten zien
iig niet in een open veld de confrontatie opzoeken met die unsullied
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prima bipsenaflevering!
De laatste afleveringen zitten bomvol 'ontwikkelingen', ga daar maar vanuit.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:42 schreef Norrage het volgende:
Saaie aflevering zeg. Serie wordt er niet echt beter op....
Was hij altijd al.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:39 schreef _Dido_ het volgende:
JaimeWat is dat een mooi personage geworden
quote:Op maandag 13 mei 2013 22:32 schreef gazhims3lv het volgende:
Zware spoiler over promo:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
cavalerie ownt infanteriequote:Op maandag 13 mei 2013 22:38 schreef Just_Shut_Up het volgende:
[..]
Huh? Unsullied eten Dothraki voor ontbijt..
Joffrey blijft echt ontiegelijk goed. Dany wordt ook steeds beter.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:46 schreef Norrage het volgende:
Ligt het aan mij trouwens, of gaan de acteer-prestaties ook een beetje achteruit? Ayra is niet veel soeps meer, ook Jon Snow en Ygrette zijn niet al te best en Ronn en tsja, vooral al die kinderen / jonge karakters in de serie zijn wel erg matig. Gelukkig maken Thyreon, Tywin en Jamie dit volledig goed. Stiekem zijn die Lannisters wel echte helden
Nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnutting!quote:
Djon Sneuquote:Op maandag 13 mei 2013 22:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnutting!
als er een charge wordt uitgevoerd met kunnen ze net zo goed tandenstokers gebruikenquote:
Speren werken technisch gezien juist goed tegen paarden. Tandenstokers weer niet, die zijn te kort.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
als er een charge wordt uitgevoerd met kunnen ze net zo goed tandenstokers gebruiken
Ayra, Ygrette, Ronn, Thyreon? Wie zijn die mensen?quote:Op maandag 13 mei 2013 22:46 schreef Norrage het volgende:
Ligt het aan mij trouwens, of gaan de acteer-prestaties ook een beetje achteruit? Ayra is niet veel soeps meer, ook Jon Snow en Ygrette zijn niet al te best en Ronn en tsja, vooral al die kinderen / jonge karakters in de serie zijn wel erg matig. Gelukkig maken Thyreon, Tywin en Jamie dit volledig goed. Stiekem zijn die Lannisters wel echte helden
quote:Op maandag 13 mei 2013 22:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ayra, Ygrette, Ronn, Thyreon? Wie zijn die mensen?
Was veel dreigender.quote:Op maandag 13 mei 2013 23:00 schreef Peunage het volgende:
Ik had even gehoopt dat Tywin Joffrey zou bitchslappen. Toen hij heel langzaam de trap op liep.
Maar dat "Your Grace...."
Haahaha, maar geniale ongesproken tekst in die scene. Tywin is de baas der bazen hoor!quote:Op maandag 13 mei 2013 23:00 schreef Peunage het volgende:
Ik had even gehoopt dat Tywin Joffrey zou bitchslappen. Toen hij heel langzaam de trap op liep.
sarcasme droop er vanafquote:Op maandag 13 mei 2013 23:00 schreef Peunage het volgende:
De helft van die namen zou ik niet direct kunnen zeggen wie het zijn....tsja...quote:Op maandag 13 mei 2013 22:58 schreef Khaleesi het volgende:
Ik ben het trouwens deels eens met de bewering dat de acting tekort schiet.
Ik heb effe de characters in de OP bekeken en dan vind ik toch dat er een hoop goeie bijgekomen zijn.
Blackfish, Edmure, Locke, Mance, Orell, Tormund, Kraznys, Torture boy, Olenna, eigenlijk allemaal superinteressante personages die goed weggezet worden door de acteurs. Jammer dat ze zo godvergeten weinig screentime krijgen allemaal, echt doodzonde.
Sam, Jon & Ygritte, Arya, Shae zijn idd echt diep gekelderd. Maar in hoeverre is dat hun schuld of van de schrijvers?
Hoe spel je die namen dan. Ik weet dat niet uit mijn hoofd op mijn telefoon hoorquote:Op maandag 13 mei 2013 22:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ayra, Ygrette, Ronn, Thyreon? Wie zijn die mensen?
Dat 'Your Grace' was juist het briljante in de scene, het sarcasme waarmee Tywin het uitsprak. Vooral die laatste 'Your Grace' was mooi, waarbij Tywin de koning, zonder doekjes erom te winden, de les las en al weer wil weglopen en dan nog bedenkt dat hij nog uit formaliteit 'Your Grace' moet zeggen, wat er ook op de meest sarcastische en oneerbiedige manier uit komt bij Tywin.quote:Op maandag 13 mei 2013 23:00 schreef Peunage het volgende:
Daarom OP.quote:Op maandag 13 mei 2013 23:07 schreef Norrage het volgende:
De helft van die namen zou ik niet direct kunnen zeggen wie het zijn....tsja...
Ik had het sarcasme wel meegekregen, maar het is altijd mooi om te zien hoe Joffrey door mensen afgetuigd wordt.quote:Op maandag 13 mei 2013 23:08 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat 'Your Grace' was juist het briljante in de scene, het sarcasme waarmee Tywin het uitsprak. Vooral die laatste 'Your Grace' was mooi, waarbij Tywin de koning, zonder doekjes erom te winden, de les las en al weer wil weglopen en dan nog bedenkt dat hij nog uit formaliteit 'Your Grace' moet zeggen, wat er ook op de meest sarcastische en oneerbiedige manier uit komt bij Tywin.
Hij was doodsbang.quote:Op maandag 13 mei 2013 23:13 schreef DO2 het volgende:
Joffrey zat niet erg comfortabel op z'n troontje meer, nee. Mooie scene tussen die 2.
Heeft die Charles Dance eigenlijk nog meer noemenswaardige dingen gedaan? Kende hem helemaal niet voor de serie....quote:Op maandag 13 mei 2013 23:18 schreef DO2 het volgende:
Eigenlijk is vrijwel elke scene met Tywin erg sterk. Gaat altijd veel dreiging vanuit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |