SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Ik ben ongesteld. Ik paste zelfs niet in mijn schoenen vanmorgen.quote:Op maandag 6 mei 2013 10:57 schreef Brighteyes het volgende:
What happened SQ? Je ging toch ook supergoed?
Doel is dus iig dit jaar op de -40 komen te zitten, dat is nog 10 kilo.
Maar het liefst zou ik ooit op -50 zitten. Dat lijkt me echt zo stoer.![]()
Dan heb ik een bmi van 24,3, dus zou netjes zijn.
Oh ja, heel herkenbaar. Idd dat sponseffect.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ben ongesteld. Ik paste zelfs niet in mijn schoenen vanmorgen.
Ik WEET dat het over een week weer weg is, maar het frustreert me elke maand weer opnieuw
+1, al moet ik nog 700 gram tot de -40 kilo. Die wil ik eigenlijk voor pinksteren nog wel halen, al stuiter en schommel ik behoorlijk de laatste paar weken.quote:Op maandag 6 mei 2013 10:13 schreef Brighteyes het volgende:
dus ik hoop aan het eind van de zomer de -40 aan te tikken.Moet gaan lukken!
Oohh bijna!quote:Op maandag 6 mei 2013 11:19 schreef Vicky het volgende:
Het liefst ga ik naar de 70. Dan is mijn bmi 23.4.
Bmi is nu 25.1. Was 30.7
volgens mij was dat altijd alquote:Op maandag 6 mei 2013 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
Weet iemand trouwens wat dat de laatste tijd is hier in LIF? Dat je in geen 1 topic behalve deze kan praten over eten en sporten en uiterlijk zonder dat die bodybuilders meteen weer komen schreeuwen? Of was dat altijd al zo en heb ik het gewoon altijd over het hoofd gezien?
Ik vind het tegenwoordig bijna op het misselijkmakende af, nergens kun je een onderwerp meer normaal benaderen of ze komen weer met dertig tegelijk.
Hahaha, ik vind ze altijd zo grappig. Alsof ik eruit wil zien als een opgepompte atrofe anabole tuttebel. Nee, dankje. Dan maar liever dik.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
Weet iemand trouwens wat dat de laatste tijd is hier in LIF? Dat je in geen 1 topic behalve deze kan praten over eten en sporten en uiterlijk zonder dat die bodybuilders meteen weer komen schreeuwen? Of was dat altijd al zo en heb ik het gewoon altijd over het hoofd gezien?
Ik vind het tegenwoordig bijna op het misselijkmakende af, nergens kun je een onderwerp meer normaal benaderen of ze komen weer met dertig tegelijk.
Dat zal het fok-ego zijn. Je moet ze eens zien piepen als ze op de punctietafel liggenquote:Op maandag 6 mei 2013 11:38 schreef Stormqueen het volgende:
Ja is ook wel zo, maar ze doen het altijd zo voorkomen alsof ze spontaan moeten projectielkotsen zodra er een vetzak met maat 40 voorbij loopt enzo.
quote:Op maandag 6 mei 2013 11:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Als ik een wens kon doen ging ik terug naar toen ik 18 was, om mezelf een mep te verkopen. Altijd mollig geweest, maar ik was ervan overtuigd dat ik moddervet was. Woog 80 bij 1.75m, en zag er damn goed uit, zie ik nu op foto's.
quote:Op maandag 6 mei 2013 11:39 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dat zal het fok-ego zijn. Je moet ze eens zien piepen als ze op de punctietafel liggen
Dat zijn de types die altijd flauwvallen. Zo mans, tot er een naaldje gebruikt moet worden op een plek die ze niet gewend zijn.quote:
Ow ja joh. Ze vinden mijn kont ook al jaren fantastisch, maar die is dan ook onhollands gevormdquote:Op maandag 6 mei 2013 11:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ik refereer gewoon aan het aantal negers wat me na roept. Zolang dat nog geregeld gebeurt ben ik nog te zwaar
Ik vind dit sowieso het enige topic waar je normaal over gewicht kunt praten zonder meteen gebasht te wordenquote:Op maandag 6 mei 2013 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
Bij mij zijn het m'n tetten vrees ikquote:Op maandag 6 mei 2013 11:41 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ow ja joh. Ze vinden mijn kont ook al jaren fantastisch, maar die is dan ook onhollands gevormd
Ik zag laatst wel een fraaie voorbij komen met Sherlock, ze hadden het over de vrouwen in het Heels topic en dat ze fapten op heels enzo. Behalve op mijn heels want ik was een fatty.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind dit sowieso het enige topic waar je normaal over gewicht kunt praten zonder meteen gebasht te worden
Ow ja die hebben hier ook niet te klagen als het gaat om ongewenste aandacht.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Bij mij zijn het m'n tetten vrees ik
Pfff. Stelletje zolderautisten... Jij bent degene die gaat trouwenquote:Op maandag 6 mei 2013 11:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zag laatst wel een fraaie voorbij komen met Sherlock, ze hadden het over de vrouwen in het Heels topic en dat ze fapten op heels enzo. Behalve op mijn heels want ik was een fatty.![]()
Met m'n eigen bank-accessoirequote:Op maandag 6 mei 2013 11:45 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ow ja die hebben hier ook niet te klagen als het gaat om ongewenste aandacht.
[..]
Pfff. Stelletje zolderautisten... Jij bent degene die gaat trouwen
Srsly?quote:Op maandag 6 mei 2013 11:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zag laatst wel een fraaie voorbij komen met Sherlock, ze hadden het over de vrouwen in het Heels topic en dat ze fapten op heels enzo. Behalve op mijn heels want ik was een fatty.![]()
Wtfquote:Op maandag 6 mei 2013 11:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, ik keek ook een beetje zo:quote:
Denken dat dat gaat gebeurenquote:Op maandag 6 mei 2013 11:37 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hahaha, ik vind ze altijd zo grappig. Alsof ik eruit wil zien als een opgepompte atrofe anabole tuttebel. Nee, dankje. Dan maar liever dik.
Ja inderdaad, en in hun eigen topic ook alquote:Op maandag 6 mei 2013 11:54 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Jaaaaa daar kwam het eerste anabole internetheldje op de lokroep van de fatty's af
ja goed idee, ik ga ook maar eens werken voor mijn geld.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:54 schreef douche-eendje het volgende:
Ik ga maar even wat nuttigs doen nu, want anders ga ik straks nog lopen rellen. Heb een beetje een recalcitrante dag
klinkt als een excuus maar daar is het bij mij allemaal begonnenquote:Op maandag 6 mei 2013 11:57 schreef Brighteyes het volgende:
Er komt net in OUD een post langs van een ouder waarvan de schoolarts over haar kind gezegd heeft dat ze te zwaar is. Een meisje van 11. En als je de foto's kijkt is er echt niks mis met haar. Echt niet. Waar haalt zo'n arts dat vandaan zeg!![]()
En dan zelf nog tegen het kind zeggen ook.
Nou, bedankt voor deze vernieuwende ende ophelderende informatie, daar kan ik wat mee!quote:Op maandag 6 mei 2013 11:57 schreef Drommeldaris het volgende:
Overigens vind ik het prima dat jullie dieeten.
Om af te vallen dien je onder je onderhoud te eten. Dit kan je op drie manieren bereiken:
1) Dieeten: eten onder je onderhoud
2) Cardio: onderhoud (lees: verbruik) verhogen door cardio te doen
3) Krachttraining: onderhoud verhogen door spiermassa aan te maken (per kg spier 70kcal per dag extra verbranding)
Het beste om af te vallen is natuurlijk een combinatie van deze drie maar het belangrijkste is nog wel consistentie. Mocht je 1 van deze elementen niet consistent kunnen volhouden leg je dan toe op andere elementen.
quote:Op zondag 5 mei 2013 20:28 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Ik korfbal 3x in de week, loop 1x pr week hard, ga 2x per week naar de fysio & ga nu beginnen met funboksen. Daar ligt het niet aan, sommige mensen zijn gewoon niet gezegend met een maatje 36.
quote:Op maandag 6 mei 2013 11:57 schreef Drommeldaris het volgende:
Overigens vind ik het prima dat jullie dieeten.
Om af te vallen dien je onder je onderhoud te eten. Dit kan je op drie manieren bereiken:
1) Dieeten: eten onder je onderhoud
2) Cardio: onderhoud (lees: verbruik) verhogen door cardio te doen
3) Krachttraining: onderhoud verhogen door spiermassa aan te maken (per kg spier 70kcal per dag extra verbranding)
Het beste om af te vallen is natuurlijk een combinatie van deze drie maar het belangrijkste is nog wel consistentie. Mocht je 1 van deze elementen niet consistent kunnen volhouden leg je dan toe op andere elementen.
Ik zie het ja. Maar ik geloof dat ze tot 12 jaar een ideaal BMI tussen 14 en 18 hanteren. Heb je een kind dat iets vroeger rijp is (ik menstrueerde allang op mijn elfde) ben je natuurlijk een excesquote:Op maandag 6 mei 2013 11:57 schreef Brighteyes het volgende:
Er komt net in OUD een post langs van een ouder waarvan de schoolarts over haar kind gezegd heeft dat ze te zwaar is. Een meisje van 11. En als je de foto's kijkt is er echt niks mis met haar. Echt niet. Waar haalt zo'n arts dat vandaan zeg!![]()
Nee. Je moet daar gewoon je klep over houden. Er zijn andere wegen die naar Rome leiden dan alleen de bodybuildmanier. Leg je daar dan eens bij neer.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:59 schreef no1uknow het volgende:
Het probleem met de mensen van het BB topic is denk ik dat we over het algemeen niet normaal kunnen reageren en dat daardoor de goedbedoelde adviezen uit het oog worden verloren.
Hoewel het ook wel voor te stellen is dat dit soort reacties bij sommigen een rage veroorzaken:
[..]
Je zou een punt hebben als iemand dat in 'jullie' topic zou posten. Maar dit is heel ergens anders, waar niet specifiek 'jullie' mening gevraagd wordt, waarom dan altijd meteen zo uit proportie reageren?quote:Op maandag 6 mei 2013 11:59 schreef no1uknow het volgende:
Het probleem met de mensen van het BB topic is denk ik dat we over het algemeen niet normaal kunnen reageren en dat daardoor de goedbedoelde adviezen uit het oog worden verloren.
Hoewel het ook wel voor te stellen is dat dit soort reacties bij sommigen een rage veroorzaken:
[..]
quote:Op maandag 6 mei 2013 11:57 schreef Brighteyes het volgende:
joh niet op in gaanquote:Op maandag 6 mei 2013 12:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Toch wel fijn dat jij het prima vindt!
Ik wil echt niet trollen, maar heb je enig idee hoe pedant dit klinkt? Alsof het ons echt ook maar iets interesseert wat jij over ons vindt.
Afvallen doen we voor onszelf, en voor niemand anders.
Maar goed, bedankt wel voor je verder constructieve post.
Dat heb ik ook een keer gepost daar. Maar ik zou wel op jouw heels fappen hoor, het is in het Gym-topic wel bekend dat ik val op de wat vollere vrouwen.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja precies, dat zeg ik. Maar met zulke uitspraken ontlok je natuurlijk ook wel reacties.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Je zou een punt hebben als iemand dat in 'jullie' topic zou posten. Maar dit is heel ergens anders, waar niet specifiek 'jullie' mening gevraagd wordt, waarom dan altijd meteen zo uit proportie reageren?
quote:Op maandag 6 mei 2013 12:02 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat heb ik ook een keer gepost daar. Maar ik zou wel op jouw heels fappen hoor, het is in het Gym-topic wel bekend dat ik val op de wat vollere vrouwen.
ik ookquote:Op maandag 6 mei 2013 12:02 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat heb ik ook een keer gepost daar. Maar ik zou wel op jouw heels fappen hoor, het is in het Gym-topic wel bekend dat ik val op de wat vollere vrouwen.
Je probeert het hier ook he?quote:Op maandag 6 mei 2013 12:02 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ja precies, dat zeg ik. Maar met zulke uitspraken ontlok je natuurlijk ook wel reacties.
Ik moest meer gaan eten... heb de fotos van mn 14e/15e hier niet, maar ik was graatmager joh. Tot de hormonale ellende los ging barsten. Maar dat is nu ook wel duidelijk dat daar een medisch probleempje de veroorzaker van wasquote:Op maandag 6 mei 2013 11:58 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
klinkt als een excuus maar daar is het bij mij allemaal begonnen
op dieet op mijn 10e door mijn mama en de schoolarts
sindsdien nooit meer een normaal gewicht gehad
en on a positive note: lekker een bakje met perzik appel aardbei en blauwe bes
die laatste vind ik vies maar schijnen heel gezond te zijn dus ja
Ik zie niet wat er mis is met de post van cuppiecakiequote:Op maandag 6 mei 2013 12:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Je zou een punt hebben als iemand dat in 'jullie' topic zou posten. Maar dit is heel ergens anders, waar niet specifiek 'jullie' mening gevraagd wordt, waarom dan altijd meteen zo uit proportie reageren?
Reacties uitlokken.quote:
Dąt ben ik met je eens, en uitspraken als "ik word al dik van water" ook.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:06 schreef Awesome_ het volgende:
Het enige waar ik me persoonlijk aan kan ergeren is de "dik zijn overkomt je"-mentaliteit in LIF soms.
Verder zijn jullie lief.
Volgens de bodybuilders ben je per definitie ranzig als je meer weegt dan 60 kilo.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:08 schreef MaJo het volgende:
Van wat ik laatst heb gezien posten hier alleen maar lekkere wijven
Je zal vast gelijk hebben, maar je reactie hieronder is precies wat ik bedoel, zonder daarbij mensen hier persoonlijk aan te sprekenquote:Op maandag 6 mei 2013 12:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Reacties uitlokken.
Maar goed, ik vind het wel prima.
Het viel me gewoon op dat door "jullie" (sorry voor de generalisatie maar dat praat makkelijker) ik eigenlijk nergens in LIF meer iets wil posten omdat ik meteen voor ranzig varken uit word gemaakt. Terwijl ik een gezonde levensstijl aan het aanleren ben en KEIhard werk om zo gezond mogelijk te worden. Maar zolang je er (nog) niet uitziet als "gymchick" word je meteen in een hoek gedouwd, als lui zwijn aangemerkt en over je heen gespuugd. En dat vind ik jammer, want LIF zou leuker zijn voor iedereen als het anders ging.
Dan ben ik, ondanks dat ik een gezond BMI heb, moddervetquote:Op maandag 6 mei 2013 12:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Volgens de bodybuilders ben je per definitie ranzig als je meer weegt dan 60 kilo.
Maar who cares?quote:Op maandag 6 mei 2013 12:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Volgens de bodybuilders ben je per definitie ranzig als je meer weegt dan 60 kilo.
Ja ach, het maakt niet uit over welk onderwerp je praat, als er rare uitspraken als 'ben niet gezegend met maatje 36' worden gebezigd komt er natuurlijk reactie. Op een forum al helemaal.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:10 schreef Stormqueen het volgende:
Maar je hebt gelijk, ik moet er niet op reageren. Het zou alleen zoveel leuker zijn hier zonder dat gelul.
Het constant moedwillig naar beneden trappen van mensen die wel hun best doen is gewoon vals.quote:
het gaat niet alleen om die ene uitspraak van die ene user, dat weet jij ook best.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:12 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ja ach, het maakt niet uit over welk onderwerp je praat, als er rare uitspraken als 'ben niet gezegend met maatje 36' worden gebezigd komt er natuurlijk reactie. Op een forum al helemaal.
Nee dat heet een voorbeeld.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het gaat niet alleen om die ene uitspraak van die ene user, dat weet jij ook best.
Maar ik trek me terug uit deze discussie.
Daarom trollen we toch ook niet hier? Wat er tijdje terug wel gebeurde is dat reacties die inhoudelijk sterk waren werden verwijderd onder het mom van trollen. Omdat het niet in het straatje van "vervang je smeerkaas door Slankie"-advies viel.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dąt ben ik met je eens, en uitspraken als "ik word al dik van water" ook.
Maar de mensen die hier posten denken geen van allen zo, eigenlijk.
Ik snap niet wat daar een rare uitspraak aan isquote:Op maandag 6 mei 2013 12:12 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ja ach, het maakt niet uit over welk onderwerp je praat, als er rare uitspraken als 'ben niet gezegend met maatje 36' worden gebezigd komt er natuurlijk reactie. Op een forum al helemaal.
inderdaad want anders zaten we hier niet natuurlijkquote:Op maandag 6 mei 2013 12:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dąt ben ik met je eens, en uitspraken als "ik word al dik van water" ook.
Maar de mensen die hier posten denken geen van allen zo, eigenlijk.
Er zijn uitzonderingen hoor, ik val doorgaans niet op van die slanke vrouwen. Doe mij maar een wat vollere vrouw. Goede benen, een klein buikje, dat soort dingen.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Omdat het al snel een excuusje kan zijn om de eigen schaamte v/h gewicht te verminderen en verdere bevestiging in de slachtoffer rol van desbetreffende user.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap niet wat daar een rare uitspraak aan is
ik ook nietquote:Op maandag 6 mei 2013 12:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap niet wat daar een rare uitspraak aan is
wat heel normaal is als die moordenaar een psychische stoornis heeftquote:Op maandag 6 mei 2013 12:15 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Omdat het al snel een excuusje kan zijn om de eigen schaamte v/h gewicht te verminderen en verdere bevestiging in de slachtoffer rol van desbetreffende user.
Vergelijkbaar als een moordenaar die zegt 'ik ben gewoon niet gezegend met normaal geweten'.
Dat ontken ik ook niet.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:17 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
wat heel normaal is als die moordenaar een psychische stoornis heeft
net zo als er ook redenen kunnen zijn waarom iemand geen maat 36 heeft zoals stofwisseling of een psychologische factor
Ik wil best straks als ik op mn streefgewicht zit een maatje 36 aantrekken hoor. Maar met mijn bescheiden F-cup gaat dat eruit zien als een naveltruitje.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:12 schreef no1uknow het volgende:
[..]
dan snap ik niet waarom dat rare uitspraken zijn maar goedquote:
quote:Op maandag 6 mei 2013 12:19 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dan snap ik niet waarom dat rare uitspraken zijn maar goed
quote:Op maandag 6 mei 2013 12:15 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Omdat het al snel een excuusje kan zijn om de eigen schaamte v/h gewicht te verminderen en verdere bevestiging in de slachtoffer rol van desbetreffende user.
maw, makkelijk om je achter te verschuilen
Ik vind het absoluut geen excuus, ze geeft gewoon aan dat zij door wat voor omstandigheden dan ook geen maat 36 kan hebben. Dat kan namelijk. Dat is absoluut niet hetzelfde als moorden, die mensen hebben namelijk wel een keuze.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:15 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Vergelijkbaar als een moordenaar die zegt 'ik ben gewoon niet gezegend met normaal geweten'.
edit: nou moet je je ook afvragen of de desbetreffende user zich wel hoeft te schamen voor zijn/haar gewicht, maar dat is weer een andere discussie
ja maar dat weet je toch niet? je kent die persoon niet dus waarom oordeel je dan?quote:
Waar oordeel ik?quote:Op maandag 6 mei 2013 12:21 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja maar dat weet je toch niet? je kent die persoon niet dus waarom oordeel je dan?
ja het kan een excuus zijn maar het kan ook een boel andere dingen zijn
door die zin wel toe te moeten voegenquote:
Welke zin?quote:Op maandag 6 mei 2013 12:23 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
door die zin wel toe te moeten voegen
je hebt wel de beerput opengetrokkenquote:
quote:
en verdere bevestiging in de slachtoffer rol van desbetreffende user.quote:
quote:Op maandag 6 mei 2013 12:24 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
[..]
en verdere bevestiging in de slachtoffer rol van desbetreffende user.
quote:Op maandag 6 mei 2013 12:15 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ja, nou, het kan veel gekker, er lurken mensen in SC's mee, duizenden delen zonder ooit mee te posten. Heb het meegemaakt... ze weten dan ook alles van je en behandelen je alsof ze je al jaren kennen. Which is true, maar heel eenzijdig en ontzettend freakyquote:Op maandag 6 mei 2013 12:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
je hebt wel de beerput opengetrokken
Het rare vind ik dat er blijkbaar allemaal mensen hier altijd meelurken, anders kunnen ze hier toch niet zo snel verschijnen?
Voor dat soort personen is dit natuurlijk ook een vermakelijk topic om in te lurken.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het rare vind ik dat er blijkbaar allemaal mensen hier altijd meelurken, anders kunnen ze hier toch niet zo snel verschijnen?
ja dat is wel heel erg passive agressive oordelen hequote:
Dit. En ik weiger dan ook te vertrekken als ik op gewicht zitquote:Op maandag 6 mei 2013 11:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind dit sowieso het enige topic waar je normaal over gewicht kunt praten zonder meteen gebasht te worden
quote:Op maandag 6 mei 2013 11:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat de uitspraak dubieus is, wantquote:Op maandag 6 mei 2013 12:26 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja dat is wel heel erg passive agressive oordelen he
het zelfde als je zin beginnen met 'ik wil niet lullig zijn...'
als je dat niet wil zijn zeg je niet wat gaat volgen
net als dat jou 'kan' niet onder uithaald wat je daarna wel doet en zegt
wat verderop door jou werd bevestigtquote:Omdat het al snel een excuusje kan zijn om de eigen schaamte v/h gewicht te verminderen en verdere bevestiging in de slachtoffer rol van desbetreffende user.
maw, ik oordeel niet over de user, ik geef alleen aan dat het een dubieuze uitspraak is die bij sommigen op FOK! als een rode lap voor een stier werkt. Wat ik verder niet goed probeer te praten hoor, voordat we daar weer discussie over krijgen.quote:ja maar dat weet je toch niet? je kent die persoon niet dus waarom oordeel je dan?
ja het kan een excuus zijn maar het kan ook een boel andere dingen zijn
Ik denk dat het er inderdaad niet uit ziet als die gasten uit het BB topic op heels gaan lopen.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:30 schreef Qwea het volgende:
[..]Ja, kansloos. Maar goed, toetsenbord helden, want waarschijnlijk zien ze er zelf niet uit
Ermahgerdquote:Op maandag 6 mei 2013 12:34 schreef Sarabi het volgende:
Het bierstoofpotje staat alweer klaar voor vanavond
ik snap de behoefte gewoon niet om daar iedereen op te wijzenquote:Op maandag 6 mei 2013 12:31 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat de uitspraak dubieus is, want
[..]
wat verderop door jou werd bevestigt
[..]
maw, ik oordeel niet over de user, ik geef alleen aan dat het een dubieuze uitspraak is die bij sommigen op FOK! als een rode lap voor een stier werkt. Wat ik verder niet goed probeer te praten hoor, voordat we daar weer discussie over krijgen.
ik maak er zelf vaak shoarma van (met shoarma kruiden) en dan in een broodje of wrapquote:Op maandag 6 mei 2013 12:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ermahgerd
Ik heb nog een bakje vegagehakt liggen van die flexitariėrweken bij de Jumbo ()
Ik moet daar dus een gerecht omheen bedenken en liefst zo dat mijn verloofde niet doorheeft dat het eigenlijk geen vlees is
ja ik eet geen vlees en shoarma miste ik altijdquote:Op maandag 6 mei 2013 12:42 schreef Stormqueen het volgende:
Shoarma van vega gehakt wtf?
En ik eet geen wraps, teveel kcals
Ik denk dat ik een couscousje maak met veul ras el hanout
Pedant moest ik even Googlen hoor maar verder wel graag gedaan natuurlijkquote:Op maandag 6 mei 2013 12:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Toch wel fijn dat jij het prima vindt!
Ik wil echt niet trollen, maar heb je enig idee hoe pedant dit klinkt? Alsof het ons echt ook maar iets interesseert wat jij over ons vindt.
Afvallen doen we voor onszelf, en voor niemand anders.
Maar goed, bedankt wel voor je verder constructieve post.
Not sure if srsquote:Op maandag 6 mei 2013 11:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou, bedankt voor deze vernieuwende ende ophelderende informatie, daar kan ik wat mee!
Wat is dit nu weer dan?quote:Op maandag 6 mei 2013 12:01 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
joh niet op in gaan
hij kan nergens normaal posten
Bron?quote:Op maandag 6 mei 2013 12:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Het is uberhaubt geen rel, hoe graag je dat ook zou willenquote:
Er post af en toe iemand een post uit LIF (weet niet of het specifiek dit topic is) in ONZ GYM.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Meneer eet geen peulvruchten....quote:Op maandag 6 mei 2013 12:44 schreef Zeester het volgende:
Of een lekker Chili con carne, maar dan met vega gehakt ipv echte carne?
Je blijft maar lekker hier hoorquote:Op maandag 6 mei 2013 12:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dit. En ik weiger dan ook te vertrekken als ik op gewicht zit![]()
Geen idee, het zit in een groen bakkie!quote:Op maandag 6 mei 2013 12:46 schreef douche-eendje het volgende:
SQ, is dat van dat vega rul gehakt? Dat gaat hij merken hoor, ieghdie vind ik als overtuigd vega al niet te vreten. Die van de vegetarische slager is beter, het niet-rul gehakt dan.
[..]
Je blijft maar lekker hier hoor![]()
![]()
En nu tijd om te lunchen en eens wat avondeten te verzinnen. Help. Inspiratieloos! Ben vandaag vrij, keuken is helemaal schoon en opgeruimd dus het mag best wel iets tofs zijn maar als het maar vlees/visloos is
Ik ben er ook dol op, maar nee, dan eet ie een boterhamquote:
oh ik vind die van quorn juist prima (hoewel ze er laatst aan gesleuteld hebben en daar baal ik wel van) (en alle andere merken zijn vies inderdaad) en ik ben heel slecht met die vleesvervangersquote:Op maandag 6 mei 2013 12:46 schreef douche-eendje het volgende:
SQ, is dat van dat vega rul gehakt? Dat gaat hij merken hoor, ieghdie vind ik als overtuigd vega al niet te vreten. Die van de vegetarische slager is beter, het niet-rul gehakt dan.
[..]
Je blijft maar lekker hier hoor![]()
![]()
En nu tijd om te lunchen en eens wat avondeten te verzinnen. Help. Inspiratieloos! Ben vandaag vrij, keuken is helemaal schoon en opgeruimd dus het mag best wel iets tofs zijn maar als het maar vlees/visloos is
Die van tivall een tijdje geleden geprobeerd met die tivall talk actie. Overkruide schoenzoolspulquote:Op maandag 6 mei 2013 12:48 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
oh ik vind die van quorn juist prima (hoewel ze er laatst aan gesleuteld hebben en daar baal ik wel van) (en alle andere merken zijn vies inderdaad) en ik ben heel slecht met die vleesvervangers
Makkelijk voor mensen die niet kunnen koken en ene vega op bezoek krijgenquote:Op maandag 6 mei 2013 12:49 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb soberso het hele principe "vegavlees" nooit echt begrepen
Ik ook niet heel erg, tot ik met een vega samenwoonde die ook niets van vega-vlees at. Heel veel maaltijden missen op die manier een soort 'bite' die ook niet met wat anders te bereiken is.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:49 schreef Stormqueen het volgende:
maar ik vind niks lekker van tivallquote:Op maandag 6 mei 2013 12:48 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Die van tivall een tijdje geleden geprobeerd met die tivall talk actie. Overkruide schoenzoolspul
ik ook niet echt maar het is wel handig qua eiwitten binnen krijgen en zo als je op een dinsdag gewoon echt even niks kunt verzinnenquote:Op maandag 6 mei 2013 12:49 schreef Stormqueen het volgende:
DVSquote:Op maandag 6 mei 2013 12:53 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar ik vind niks lekker van tivall
alleen quorn koop ik echt en een valesje krijg ik nog wel weg maar zal ik zelf niet snel kopen
ooh dan moet je echt eens de linzenburgers van burgermeester makenquote:
Oh bah, dat klinkt echt viesquote:Op maandag 6 mei 2013 12:56 schreef Zeester het volgende:
Ik heb voor vanavond na het aquajoggen mijn favoriete makkelijke-gezonde maaltijd klaarliggen, quorn met satésaus met roerbakgroenten en pasta. Ik at dat voor het dieet al heel regelmatig, en kwam er achter dat die quorn echt niet zo slecht voor je is. Dus win!
die sate quorn is gewoon echt lekker!quote:Op maandag 6 mei 2013 12:56 schreef Zeester het volgende:
Ik heb voor vanavond na het aquajoggen mijn favoriete makkelijke-gezonde maaltijd klaarliggen, quorn met satésaus met roerbakgroenten en pasta. Ik at dat voor het dieet al heel regelmatig, en kwam er achter dat die quorn echt niet zo slecht voor je is. Dus win!
het liefst zelfgemaakte van mijn liefquote:Op maandag 6 mei 2013 12:57 schreef Stormqueen het volgende:
maar ik moet ook als een van de weinige mensen op aarde helemaal niets hebben van satésaus.
Dat is wel oprecht freakyquote:Op maandag 6 mei 2013 12:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, nou, het kan veel gekker, er lurken mensen in SC's mee, duizenden delen zonder ooit mee te posten. Heb het meegemaakt... ze weten dan ook alles van je en behandelen je alsof ze je al jaren kennen. Which is true, maar heel eenzijdig en ontzettend freaky!
Ik hou ook niet van satéquote:Op maandag 6 mei 2013 12:58 schreef Stormqueen het volgende:
Satesaus valt een beetje onder dezelfde noemer als kokos
och, meer voor jouquote:Op maandag 6 mei 2013 13:00 schreef Zeester het volgende:
Ik vind satésaus juist 1 van de allerallerlekkerste dingen die er is. Vooral zelfgemaakte gadogadosaus. Met pindakaas én kokos, dus absoluut niet geschikt voor Stormqueentje!
nou ja dat van die SClezers spookt toch wel een beetje in mijn hoofd hoorquote:
het is internet. Dat heeft sowieso geen gumquote:Op maandag 6 mei 2013 13:03 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nou ja dat van die SClezers spookt toch wel een beetje in mijn hoofd hoor
bij SCs en hier denk ik altijd: dat gaat zo snel wie gaat dat nou terug lezen? dus dan ben ik wat opener dan verder op fok
niet meer doen dus
nee ik weet het en ik zeg sowieso geen heel prive dingen hoorquote:Op maandag 6 mei 2013 13:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het is internet. Dat heeft sowieso geen gum
ja als dat je al te ver gaat moet je het misschien alleen bij besloten facebookgroepen houdenquote:Op maandag 6 mei 2013 13:04 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee ik weet het en ik zeg sowieso geen heel prive dingen hoor
maar eens mopperen op een docent of mijn (schoon)moeder of zo.... beetje raar als mensen dat willen en gaan terug lezen
Omgquote:Op maandag 6 mei 2013 13:06 schreef Stormqueen het volgende:
ermahgerd een van die mannen is chips op z'n broodje aan het leggen!!
nee maar ik bedoel als je alles terug gaat lezen en opslaat en dan aan elkaar koppelt kun je waarschijnlijk mijn en mijn huis zo vinden en zoquote:Op maandag 6 mei 2013 13:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja als dat je al te ver gaat moet je het misschien alleen bij besloten facebookgroepen houden
klinkt best lekkerquote:Op maandag 6 mei 2013 13:06 schreef Stormqueen het volgende:
ermahgerd een van die mannen is chips op z'n broodje aan het leggen!!
ja, dat klopt. Maar dat kun je ook met minder informatie wel. Als iemand kwaad wil, gebeurt het toch wel.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:08 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee maar ik bedoel als je alles terug gaat lezen en opslaat en dan aan elkaar koppelt kun je waarschijnlijk mijn en mijn huis zo vinden en zo
puur afgaande op type studie en in welke stad je dat kunt doen, klachten over de buren, opmerkingen over lay out van het huis etc
beetje internetdetective komt daar ver mee
en ik ga er gewoon vanuit dat mensen dat niet doen omdat het niet boeit en ze wel wat beters te doen hebben
maar goed dat is nogal naief natuurlijk
quote:
quote:Op maandag 6 mei 2013 13:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ik moet gelijk denken aan wat mij dit weekend overkwam. Of nou ja, dit klinkt wel heel dramatisch, maar ik moest er we heel erg om
eigenlijk.
We waren bij vrienden en ik had aangeboden te koken, dus ik ging voor de Lazy sunday casserole
Plaatje ter illustratie:
[ afbeelding ]
De heer des huizes kon het blijkbaar niet waarderen. At wat van de aardappel, schoof de rest van de groente opzij, pakte de mosterd en de ketchup en verzoop daar de worstjes in. Hij maakte het geheel af met een enórme bak vla met hagelslag.![]()
![]()
Wat een enorme kleuter zeg!
En ik zou me ook echt kapotschamen als mijn vent dat zou doen als een ander voor me gekookt had.
Hij slikt ritalin-achtige troep vanwege adhd en verzoop zijn vlees van de bbq onder eenzelfde laag mayo en tijdens de lunch was een gekookt eitje op brood daar ook niet veilig voor.En hij maar 'I love my medicine... ik kan eten wat ik wil en kom toch niet aan'.
Ik kon het niet laten hem te melden dat dat mss wel waar was, maar dat het de manier waarop hij eet verder niet minder ongezond maakt.
Toen mompelde hij iets over dat ze over het algemeen best gezond eten hoor.![]()
Doet mij denken aan dat vriendinnetje van mij dat ooit over mijn verukkelijke pasta mompelde dat het 'met die saus best nog wel te doen was'. Die wordt dus nooit meer uitgenodigd. Roep dan vantevoren even dat je geen vlees, vis, kaas en bladgroente eet... Halen we wel patat.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ik moet gelijk denken aan wat mij dit weekend overkwam. Of nou ja, dit klinkt wel heel dramatisch, maar ik moest er we heel erg om
eigenlijk.
We waren bij vrienden en ik had aangeboden te koken, dus ik ging voor de Lazy sunday casserole
Plaatje ter illustratie:
[ afbeelding ]
De heer des huizes kon het blijkbaar niet waarderen. At wat van de aardappel, schoof de rest van de groente opzij, pakte de mosterd en de ketchup en verzoop daar de worstjes in. Hij maakte het geheel af met een enórme bak vla met hagelslag.![]()
![]()
Wat een enorme kleuter zeg!
En ik zou me ook echt kapotschamen als mijn vent dat zou doen als een ander voor me gekookt had.
Hij slikt ritalin-achtige troep vanwege adhd en verzoop zijn vlees van de bbq onder eenzelfde laag mayo en tijdens de lunch was een gekookt eitje op brood daar ook niet veilig voor.En hij maar 'I love my medicine... ik kan eten wat ik wil en kom toch niet aan'.
Ik kon het niet laten hem te melden dat dat mss wel waar was, maar dat het de manier waarop hij eet verder niet minder ongezond maakt.
Toen mompelde hij iets over dat ze over het algemeen best gezond eten hoor.![]()
Serieus?quote:Op maandag 6 mei 2013 13:08 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
klinkt best lekker
ik ben ook gek op friet op een broodje
wel lekker als 4 uurtjequote:Op maandag 6 mei 2013 13:09 schreef Qwea het volgende:
een vriendin neemt als lunch telkens smoothie
ja ik zou bijna zeggen probeer het eens maar dat is zonde van je mooie gewicht hahaquote:
Ja, mijn eerste gedachte is ook altijd 'doe mij ook een paar van die pilletjes', maar dat schijnt toch niet goed te werken als je geen adhd hebt.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:12 schreef Qwea het volgende:
Ooh, ik ga ook aan de ritalin dan maar
Maar wat sneu zeg.
gewoon speed werkt ook hoorquote:Op maandag 6 mei 2013 13:12 schreef Qwea het volgende:
Ooh, ik ga ook aan de ritalin dan maar
Maar wat sneu zeg.
Ja, maar toch niet slim als lunch?quote:
naja het ligt er aan wat je doel is hequote:
Ja nou, vrienden van me deden dat, heb eraan gerokenquote:
afvallen. Maar ik zei dat ze ging jojo'enquote:Op maandag 6 mei 2013 13:14 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
naja het ligt er aan wat je doel is he
voor gezond leven niet zo nee
Koude friet van de vorige dagquote:Op maandag 6 mei 2013 13:13 schreef Qwea het volgende:
Jaaaa! Friet op een broodjeomnomnom. Samen met hamburger oid
en dan geen saus
quote:
oooh nee friet is echt mijn kryptonitequote:
ja dan is het een minder slim plan jaquote:
ik ook niet als ontbijt hoorquote:Op maandag 6 mei 2013 13:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
iedereen hier vreet het als ontbijt en dan is het prima, maar als lunch niet?
niet te letterlijk...quote:Op maandag 6 mei 2013 13:16 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik ook niet als ontbijt hoor
ik ben van de ouderwetse boterhammen stempel
quote:
super solide planquote:Op maandag 6 mei 2013 13:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, dat heeft hij dus nu omdat hij niet helemaal happy was met de ritalin.
Nou ja, wel in overleg met zijn psych natuurlijk.quote:
Ik eet zelf hummus en pindakaas, maar dat is dan weer niet mager. Wel vega en gezondquote:Op maandag 6 mei 2013 13:33 schreef rhubarbje het volgende:
iemand trouwens nog een goede tip voor mager gezond en vega broodbeleg?
ik heb behoefte aan wat nieuws
sandwichspread pindakaas en smeerkaas zijn hier mijn normale dingenquote:Op maandag 6 mei 2013 13:34 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Ik eet zelf hummus en pindakaas, maar dat is dan weer niet mager. Wel vega en gezond
Sandwichspread? (geen idee wat daar in zit, though)
Zelf de wraps maken dan valt het wel weer mee.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:43 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja ik eet geen vlees en shoarma miste ik altijden met die kruiden lijkt het er prima op
kan natuurlijk ook zonder wrap of broodje
maar die wraps vallen inderdaad tegen trouwens he! jammer ik vind het heerlijke dingen
Sabra Tehina aubergine zo heet het.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:36 schreef Zeester het volgende:
Van dat merk waar de AH ronde bakjes hummus van verkoopt heb je ook een aubergine prutje. Dat is onwijs lekker op brood en minder calorieen dan hummus.
ja ik ken het maar ben er geen fan vanquote:Op maandag 6 mei 2013 13:36 schreef Zeester het volgende:
Van dat merk waar de AH ronde bakjes hummus van verkoopt heb je ook een aubergine prutje. Dat is onwijs lekker op brood en minder calorieen dan hummus.
oh dat heb ik nog nooit geprobeerd! heb je een recept toevallig?quote:Op maandag 6 mei 2013 13:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zelf de wraps maken dan valt het wel weer mee.
gewone kaas, (halva)jam, philadelphia light, fruit, vegavlees (quote:Op maandag 6 mei 2013 13:35 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
sandwichspread pindakaas en smeerkaas zijn hier mijn normale dingen
heel soms appelstroop
maar dat waren de opties wel en ik vind het een beetje weinig keuze
http://www.mijnreceptenbo(...)raps-zelf-maken.htmlquote:Op maandag 6 mei 2013 13:39 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
oh dat heb ik nog nooit geprobeerd! heb je een recept toevallig?
tnx ik ga het zeker proberen!quote:Op maandag 6 mei 2013 13:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
http://www.mijnreceptenbo(...)raps-zelf-maken.html
Het is echt te makkelijk.
Ik zou dan wel volkoren wraps willen makenquote:Op maandag 6 mei 2013 13:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
http://www.mijnreceptenbo(...)raps-zelf-maken.html
Het is echt te makkelijk.
Dat kan ookquote:Op maandag 6 mei 2013 13:52 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Ik zou dan wel volkoren wraps willen maken
even bakken (na je ze gekookt hebt) met wat knoflook en/of rode peper?quote:Op maandag 6 mei 2013 13:50 schreef clumsy_clown het volgende:
O: hv yoghurt met muesli, pecannoten en banaan. Ik heb een nieuwe verslaving.
T: beschuit met muisjes, plak cake
T2: appel
L: kop kerriesoep, 2 beschuit met kaas
T: weet niet... Dacht nog roggebrood op werk te hebben maar dat viel tegen. Ik denk dat ik beneden even een kwarkje haal. In ieder geval NIET nog een plak cake. I will be strong!
D: stoofvlees met rijst en boontjes.
Als iemand nog een lekkere manier weet om sperzieboontjes makkelijk op te pimpen hoor ik het graag.
Jups! Of met een beetje ketjap en wat gebakken uitjes. Wel minder gezond..quote:Op maandag 6 mei 2013 13:57 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
even bakken (na je ze gekookt hebt) met wat knoflook en/of rode peper?
Hurray voor slinkende buikenquote:Op maandag 6 mei 2013 14:07 schreef MaJo het volgende:
Lijstjestijd:
O: Yoghurt met frambozen en blauwe bessen
L: Salade met zalm, 1 tomaat en een verse jus/kiwi sapje
T: Nog een glas jus/kiwi, 4 crackers met eiersalade, 1 banaan, 1 appel
D: Andijviestamppot en speklappen
Als ik nog trek heb dan heb ik ook nog een blikje tonijn en een huzarensalaatje achter de hand.
Ik voel me echt super vandaagMijn buik slinkt ook gewoon weer
Tof!quote:Op maandag 6 mei 2013 14:07 schreef MaJo het volgende:
Lijstjestijd:
O: Yoghurt met frambozen en blauwe bessen
L: Salade met zalm, 1 tomaat en een verse jus/kiwi sapje
T: Nog een glas jus/kiwi, 4 crackers met eiersalade, 1 banaan, 1 appel
D: Andijviestamppot en speklappen
Als ik nog trek heb dan heb ik ook nog een blikje tonijn en een huzarensalaatje achter de hand.
Ik voel me echt super vandaagMijn buik slinkt ook gewoon weer
Dat is ook fijnquote:Op maandag 6 mei 2013 14:12 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Hurray voor slinkende buiken.
Ik heb vandaag een shirtje aan waarin je m'n vetjes vorig jaar nog weleens zag zitten, maar ik zie ze nu veel minder/niet
Ja zo eenquote:Op maandag 6 mei 2013 14:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Tof!![]()
Zo'n huzarenslaatje met bakken witte vettige saus bovenop? Er zijn gezondere tussendoortjes...
Ik mis zuivel en ik vind het best veel brood (vier stuks). Waarom niet kwark of yoghurt in plaats van twee boterhammen? Ik weet niet hoe jij je risotto maakt, maar dat is volgens mij ook niet echt de meest slanke keuze. En je zou wat meer eiwitten kunnen eten nogquote:Op maandag 6 mei 2013 14:21 schreef rhubarbje het volgende:
oh ik raak geļnspireerd
ik ben normaal niet zo van de lijstjes maar goed
O: bruine boterham met sandwichspread en 1 met pindakaas
T: fruithapje van perzik, blauwe bes, aardbei en appel
L: 2x bruine boterham met sandwichspread en 1 met pindakaas
T: fruitkick en/of wat fruit (denk ik, ik ben nogal van ik kijk wel wat er is)
D: risotto met groene groenten
S: niet echt, wat oefeningen gedaan binnenshuis net en ik wil nog wat wandelen of fietsen straks
ik heb nog geen calorieėn berekend of zo
misschien is het een prut lijstje? beetje weinig lunch misschien
zo ongeveer (alleen wat andere groenten)quote:Op maandag 6 mei 2013 14:24 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Ik mis zuivel en ik vind het best veel brood (vier stuks). Waarom niet kwark of yoghurt in plaats van twee boterhammen? Ik weet niet hoe jij je risotto maakt, maar dat is volgens mij ook niet echt de meest slanke keuze. En je zou wat meer eiwitten kunnen eten nog(nootjes?)
Voor zover ik weet moet je helemaal niksquote:Op maandag 6 mei 2013 14:26 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
zo ongeveer (alleen wat andere groenten)
http://www.ah.nl/allerhan(...)-met-groene-groenten
390 cal per portie volgens dat recept
en ik was vergeten mijn drinken te vermelden: daar zit melk bij
ik heb juist geleerd dat een vrouw 5 tot 6 boterhammen per dag moet eten dus ik zit er juist onder
en nutjes is wel een goed idee ja, misschien pak ik wel een paar nootjes vanmiddag
ik heb hem net even invoert bij het voedingscentrum en ik zit juist veel te laagquote:Op maandag 6 mei 2013 14:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Voor zover ik weet moet je helemaal niksBrood is vrij calorierijk waardoor je met 5-6 boterhammen snel aan je maximale calorieėn zit. Sinds ik geen brood meer eet kom ik qua calorieėn veel beter uit, ook als ik 's avonds een grote maaltijd neem
Ja, dat zegt het Voedingscentrumquote:Op maandag 6 mei 2013 14:26 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
zo ongeveer (alleen wat andere groenten)
http://www.ah.nl/allerhan(...)-met-groene-groenten
390 cal per portie volgens dat recept
en ik was vergeten mijn drinken te vermelden: daar zit melk bij
ik heb juist geleerd dat een vrouw 5 tot 6 boterhammen per dag moet eten dus ik zit er juist onder
en nutjes is wel een goed idee ja, misschien pak ik wel een paar nootjes vanmiddag
Als je voor de rest netjes eet is dat ook haalbaar, maar ik merkte dat ik met brood veel sneller hoog in de calorieėn zat. Nu ik geen brood eet kan ik makkelijker 2 cappuccino drinken, blokjes kaas eten en nog wat noten en dan nog lang niet aan de max zitten zeg maarquote:Op maandag 6 mei 2013 14:34 schreef Stormqueen het volgende:
ik eet elke dag 4 boterhammen en eet binnen de 1500 kcal.
Oh ja nee, ik snoep dus expres niet omdat ik dat wil afleren. Ga niet minder normale maaltijd eten zodat ik dan meer kan snoepen, dat vind ik de omgekeerde wereldquote:Op maandag 6 mei 2013 14:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als je voor de rest netjes eet is dat ook haalbaar, maar ik merkte dat ik met brood veel sneller hoog in de calorieėn zat. Nu ik geen brood eet kan ik makkelijker 2 cappuccino drinken, blokjes kaas eten en nog wat noten en dan nog lang niet aan de max zitten zeg maar
Ik snoep ook niet echt, maar wel af en toe hartig. Anders word ik gekquote:Op maandag 6 mei 2013 14:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh ja nee, ik snoep dus expres niet omdat ik dat wil afleren. Ga niet minder normale maaltijd eten zodat ik dan meer kan snoepen, dat vind ik de omgekeerde wereld
misschien wel maar ik vind yochurt en kwark vies en ze geven me geen vol gevoel, brood welquote:Op maandag 6 mei 2013 14:38 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Ja, dat zegt het VoedingscentrumBoterhammen zijn koolhydratenbommen. Als je wilt afvallen, kun je beter wat minder met koolhydraten en meer eiwitten eten /my two cents
ik ookquote:Op maandag 6 mei 2013 14:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh ja nee, ik snoep dus expres niet omdat ik dat wil afleren. Ga niet minder normale maaltijd eten zodat ik dan meer kan snoepen, dat vind ik de omgekeerde wereld
Broodquote:Op maandag 6 mei 2013 14:45 schreef Qwea het volgende:
Hmm, mijn HB is te laag. Voeding met ijzer tips?
Okéquote:Op maandag 6 mei 2013 14:41 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
misschien wel maar ik vind yochurt en kwark vies en ze geven me geen vol gevoel, brood wel
een aangezien ze ook geen schade doen kies ik bewust voor brood
quote:Op maandag 6 mei 2013 14:45 schreef Qwea het volgende:
Hmm, mijn HB is te laag. Voeding met ijzer tips?
Er is een verschil tussen snoepen of gezondere tussendoortjes als kaas e.d.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik ook
dan kun je ook gewoon 3 zakken chips eten en maaltijden skippen
Kaas is niet het meest gezonde tussendoortjequote:Op maandag 6 mei 2013 14:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen snoepen of gezondere tussendoortjes als kaas e.d.
Nee maar gezonder dan echt snoep en chips enzo, mits met matequote:Op maandag 6 mei 2013 14:48 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Kaas is niet het meest gezonde tussendoortjeEet het zelf eigenlijk alleen in het weekend. Zeker icm nootjes is kaas nom!
Ja zat net al te kijken, knap dat ik dan alsnog een te kort heb, eet 4 volkorenbrood per dag, soms wel 5.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:46 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Brood
noten, stroop, pindakaas, spinazie
misschien zijn het de combi's die je maakt?quote:Op maandag 6 mei 2013 14:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja zat net al te kijken, knap dat ik dan alsnog een te kort heb, eet 4 volkorenbrood per dag, soms wel 5.
Nou, ik zal maar een cracker met pindakaas smeren nu
Ik neem het soberso amper op vanwege de crohn. Maar in oktober zat ik nog op 8, nu op 7.4, vorige maand op 7,2quote:Op maandag 6 mei 2013 14:53 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
misschien zijn het de combi's die je maakt?
ik weet het niet zeker maar ik dacht dat als je het combineert met zuivel dat je het dan minder makkelijk op kunt nemen?
Mijn baas vroeg net voor de semi-grap of ik wil komen werken, even 2 uurtjes. Iets met 2 weken achterstand aan uitstrijkjesquote:Op maandag 6 mei 2013 13:21 schreef _Dido_ het volgende:
Ik vind het ook tijd om te fietsenHelaas vindt m'n baas van niet
.
Ik vind 't behoorlijk vals overkomenquote:Op maandag 6 mei 2013 15:12 schreef rhubarbje het volgende:
nederlanders zijn gewoon niet zo goed in complimentjes geven
volgens mij is dit aardig bedoeld namelijk
Dat heeft een man ook weleens tegen mij gezegdquote:Op maandag 6 mei 2013 15:08 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn kapster post een foto van zichzelf op Facebook, helemaal knap en slank enzo. Zijn er meerdere vrouwen die zeggen "Je moet echt niet meer afvallen hoor!" "Je waait weg!" "Je valt om", naja, dat soort dingen. Zelfs ik, met mijn royale BMI van 30, heb dat al een keer te horen gekregen. Is dat jaloezie? Waar komt dat vandaag
Je kan toch gewoon zeggen dat iemand er prachtig uit ziet?
For the record, we hebben het hier gewoon over een slanke vrouw met een maat 36/38 met tieten en kont, niet over een wandelend geraamte
Ik denk dat het een combinatie is van een compliment willen geven/jaloezie/bezorgdheid dat iemand echt doorslaat en zelf nog niet tevreden is met hoe ze eruit zien.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:08 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn kapster post een foto van zichzelf op Facebook, helemaal knap en slank enzo. Zijn er meerdere vrouwen die zeggen "Je moet echt niet meer afvallen hoor!" "Je waait weg!" "Je valt om", naja, dat soort dingen. Zelfs ik, met mijn royale BMI van 30, heb dat al een keer te horen gekregen. Is dat jaloezie? Waar komt dat vandaag
For the record, we hebben het hier gewoon over een slanke vrouw met een maat 36/38 met tieten en kont, niet over een wandelend geraamte
Misschien eens staalpillen nemen? Misschien neem je net als B12 ijzer gewoon niet goed op uit voedselquote:Op maandag 6 mei 2013 14:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik neem het soberso amper op vanwege de crohn. Maar in oktober zat ik nog op 8, nu op 7.4, vorige maand op 7,2
Anyway, knackerbrod met pindakaas en 1 met chocpasta
positief als in, je bent genoeg afgevallen. Ik vind het ook niet echt vriendelijk klinken hoor, maar kan me voorstellen dat het zo bedoeld kan zijn.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:16 schreef Stormqueen het volgende:
hm, ik vind het toch maar raarmaar het is dus positief bedoeld? Dan moet ik m'n eigen volk ook nog beter leren kennen.
Zou idd kunnen. Zal wel ff met de specialist overleggen wat we ermee gaan doen.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Misschien eens staalpillen nemen? Misschien neem je net als B12 ijzer gewoon niet goed op uit voedsel
Ja, dan zeg je dat toch? Dat ze er perfect en prachtig uit ziet?quote:Op maandag 6 mei 2013 15:18 schreef Zeester het volgende:
Misschien is het een soort manier om aan te geven dat ze er zo 'perfect' uit ziet.
(Ik weet van mezelf dat ik het ook weleens tegen een vriendin heb gezegd, om aan te geven dat ze er zo super goed uitziet)
Ik vind het ook nogal apart als mensen dat zeggen. Ik beslist zelf wel of ik nog meer wil afvallen ook.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:08 schreef Stormqueen het volgende:
En ijzerrijk spul combineren met vitamine c. En niet combineren met zuivel want dat verpest de opname weer.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zou idd kunnen. Zal wel ff met de specialist overleggen wat we ermee gaan doen.
Dus dan moet ik bv broodje pindakaas met mijn verse jus eten?quote:Op maandag 6 mei 2013 15:37 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En ijzerrijk spul combineren met vitamine c. En niet combineren met zuivel want dat verpest de opname weer.
Vega met een hb van 8.5 hier
Bijvoorbeeld jaquote:Op maandag 6 mei 2013 15:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dus dan moet ik bv broodje pindakaas met mijn verse jus eten?
9 van de 10 keer vind ik een vrouw met maat 40/42 mooier dan met maat 34/36quote:Op maandag 6 mei 2013 15:08 schreef Stormqueen het volgende:
Eens!quote:Op maandag 6 mei 2013 15:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
9 van de 10 keer vind ik een vrouw met maat 40/42 mooier dan met maat 34/36
Dat is tegenwoordig echt een sprietje hoorquote:Op maandag 6 mei 2013 15:45 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Eens!
[ afbeelding ]
En mevrouw Den Adel van Within Temptation
Wie Emerald of Sharon?quote:Op maandag 6 mei 2013 15:47 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig echt een sprietje hoorWat zij met haar dr martens doet lukt mij ECHT niet.
Jammer, ze moeten haar maar even gaan forcefeedenquote:
nederlanders zijn ook erg slecht in het ontvangen van complimentjes hoor..quote:Op maandag 6 mei 2013 15:12 schreef rhubarbje het volgende:
nederlanders zijn gewoon niet zo goed in complimentjes geven
volgens mij is dit aardig bedoeld namelijk
Ja, de combinatie van 3 kinderen en frontvrouw van/op tournee etc doet haar aan lijf niet echt goedquote:Op maandag 6 mei 2013 15:50 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Jammer, ze moeten haar maar even gaan forcefeeden
Ik heb dat ook weleens gehoord, en doe soms een beetje kaneel door mijn koffie sindsdien. Ook omdat het lekker is, en dit is echt een kwestie van baat het niet...quote:Op maandag 6 mei 2013 15:51 schreef Barreltje het volgende:
[..]
bij de koffie hadden we overigens wel een intressant verhaal: cake met kaneel, en dan schijnt het dat als er kaneel in zit , je minder trek hebt om te gaan snoepen/eten? kan iemand dat bevestigen?
Ik doe kaneel in m'n yoghurt. Eigenlijk gewoon omdat ik het lekker vind, maar heb niet echt het gevoel dat het meer de honger/trek stilt dan normaal.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:53 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik heb dat ook weleens gehoord, en doe soms een beetje kaneel door mijn koffie sindsdien. Ook omdat het lekker is, en dit is echt een kwestie van baat het niet...
Ijzerrijke voeding combinerenmet vitamine C, zoals jus d'orange, zorgt dat je het beter opneemt. En inderdaad geen melk bij je brood, want dat vermindert weer de opname.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik neem het soberso amper op vanwege de crohn. Maar in oktober zat ik nog op 8, nu op 7.4, vorige maand op 7,2
Anyway, knackerbrod met pindakaas en 1 met chocpasta
Zo herkenbaarquote:Op maandag 6 mei 2013 11:24 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn hoogste BMI was 36.5
En het ergste is nog wel dat ik mezelf nooit als een dikkerd heb gezien of gevoeld, maar ik was het gewoon wel en behoorlijk![]()
Mijn BMI is vandaag 30.5 maar was vrijdag nog 29.5, het zal wel.
Dus officieel ben ik nog steeds een dikkerd. Voel het me ook nog steeds niet. Stom eigenlijk.
Ik ben wel ontevreden over mijn lichaam natuurlijk, maar ik heb mezelf nooit met dikke mensen vereenzelvigd. Wellicht arrogant.
ERMAHGERD JIJ BENT OOK HEUL NIET ZO LANGquote:Op maandag 6 mei 2013 16:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo herkenbaarIn de spiegel vind ik mezelf helemaal niet zo dik, heb dan ook een echt zandloperfiguur met taille en al. Alleen op foto's en dan vooral op foto's waar ook anderen op staan
![]()
En mijn zwaarste was 106 kilo bij 1m67. Bijna (weer) onder de 90 kilo nu
Ik eet elke dag 7 boterhammen en eet binnen de 1800 kcal...quote:Op maandag 6 mei 2013 14:34 schreef Stormqueen het volgende:
ik eet elke dag 4 boterhammen en eet binnen de 1500 kcal.
+ 1quote:Op maandag 6 mei 2013 14:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen wat dit betekende, dacht altijd dat het iets met "vermagerd" te maken hadquote:
Herkenbaar +1quote:Op maandag 6 mei 2013 16:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo herkenbaarIn de spiegel vind ik mezelf helemaal niet zo dik, heb dan ook een echt zandloperfiguur met taille en al. Alleen op foto's en dan vooral op foto's waar ook anderen op staan
![]()
En mijn zwaarste was 106 kilo bij 1m67. Bijna (weer) onder de 90 kilo nu
Ik heb het op een gegeven moment ook gegoogled omdat ik dacht dat het 1 of andere Duitse term was ofzoquote:Op maandag 6 mei 2013 16:20 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen wat dit betekende, dacht altijd dat het iets met "vermagerd" te maken had![]()
Zag het net in een ander topic en - na googelen - snap ik het nu pas.
Ik kom trouwens van een BMI van 41 met een gewicht van 165 kilo
Je bent dan al aan het snoepenquote:Op maandag 6 mei 2013 15:51 schreef Barreltje het volgende:
ij de koffie hadden we overigens wel een intressant verhaal: cake met kaneel, en dan schijnt het dat als er kaneel in zit , je minder trek hebt om te gaan snoepen/eten? kan iemand dat bevestigen?
Afgezien van kwark en yoghurt eet ik geen melkproductenquote:Op maandag 6 mei 2013 15:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ijzerrijke voeding combinerenmet vitamine C, zoals jus d'orange, zorgt dat je het beter opneemt. En inderdaad geen melk bij je brood, want dat vermindert weer de opname.
Oo, spuit elf
quote:Op maandag 6 mei 2013 16:20 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen wat dit betekende, dacht altijd dat het iets met "vermagerd" te maken had![]()
Ik afgezien van yoghurt, melk, kaas, boter en kwark ook nietquote:Op maandag 6 mei 2013 16:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Afgezien van kwark en yoghurt eet ik geen melkproducten
klopt, in de natuur eten volwassen dieren het immers ook niet.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:45 schreef Zeester het volgende:
Ik eet ook weinig melkproducten, en ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er niet zo heel erg in geloof dat je persé zoveel zuivel per dag moet eten.
Wat stom!quote:Op maandag 6 mei 2013 15:47 schreef Tinkepink het volgende:
Als ze dat zeggen dat je neit meer af moet vallen vinden ze je te dun. En dat kan je objectief zijn of alleen in de ogen van de gene die het tegen je zegt.
Tegen mij zei iemand laatst dat ik er tegenwoordig weer "goed uitzag", want vorig jaar was ik wel "erg dun". Bij haar weet ik wel zeker dat het naar bedoeld was, omdat ze al meermaals heeft laten blijken jaloers te zijn. En geloof me maar, ik was zeker geen wandelend geraamte.
Ik weet het ook niet! Wat betekent het?quote:Op maandag 6 mei 2013 16:20 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik kom trouwens van een BMI van 41 met een gewicht van 165 kilo
Ik dacht iets van: Oh my god!quote:Op maandag 6 mei 2013 16:51 schreef Probability het volgende:
Ik weet het ook niet! Wat betekent het?
Blijkbaar hip om dat als ermagerd oid te schrijven danquote:Op maandag 6 mei 2013 16:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht iets van: Oh my god!
Dacht ik hoor.
Ja zo iets denk ik ook.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht iets van: Oh my god!
Dacht ik hoor.
! Ik lustte ook nooit melk en nu vind ik een glas melk heerlijk!quote:Op maandag 6 mei 2013 16:56 schreef _Dido_ het volgende:
Ik ben dol op melk. Vroeger wilde ik het ook absoluut niet hebben en kreeg ik altijd een beker yogi mee naar school, maar later ben ik het echt gaan waarderen.
quote:Op maandag 6 mei 2013 16:57 schreef Stormqueen het volgende:
Sorry, komt puur vanwege de SC waar ik post, ik zal voorts proberen er hier rekening mee te houden en probeer het nooit meer te doen.
Op straffe van een glas melk?quote:Op maandag 6 mei 2013 16:57 schreef Stormqueen het volgende:
Sorry, komt puur vanwege de SC waar ik post, ik zal voorts proberen er hier rekening mee te houden en probeer het nooit meer te doen.
Ik vertrouw dat soort 'stickertjes' nooit zo. Zit er stiekem niet wel heel veel suiker in?quote:Op maandag 6 mei 2013 16:58 schreef Qwea het volgende:
Ik heb als toetje net vanille bosbes yoghurt van optimel met 0% vet meegenomen. Hapje gehad, lekker
kennelijk maakte het nogal wat losquote:
nee, er zit wel aspartaam in.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:58 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Ik vertrouw dat soort 'stickertjes' nooit zo. Zit er stiekem niet wel heel veel suiker in?
Altijd lekker die chemische toevoegingenquote:Op maandag 6 mei 2013 16:58 schreef Qwea het volgende:
Ik heb als toetje net vanille bosbes yoghurt van optimel met 0% vet meegenomen. Hapje gehad, lekker
Ik werd gedwongen vroeger melk te drinken. Van die smerige lauwe zooi. Eerder mocht ik niet van tafel. Tot kokhalzend aan toe. Ik heb echt een melktrauma. Chocomelk of ijs met melk gemaakt ofzo of nesquick drink ik wel... Maar pure melk.. Ik durf het ook gewoon niet. Heb hier magere melk staan tot vandaag geldig, maar bij de gedachte dat ik daar een slok van moet nemenquote:Op maandag 6 mei 2013 16:56 schreef _Dido_ het volgende:
Ik ben dol op melk. Vroeger wilde ik het ook absoluut niet hebben en kreeg ik altijd een beker yogi mee naar school, maar later ben ik het echt gaan waarderen.
Ja zie je, laat maar dusquote:
4gr per 100gr yoghurtquote:Op maandag 6 mei 2013 16:58 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Ik vertrouw dat soort 'stickertjes' nooit zo. Zit er stiekem niet wel heel veel suiker in?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |