Die houden mij niet bijquote:Op zondag 28 april 2013 12:19 schreef forty-two het volgende:
Ligt het nou aan mij of zie ik de laatste tijd zoveel "oudere" mannen op hybride fietsen met van die ligstuurtjes, dat kunnen echt van die irritante wieltjesplakkers zijn...
maar ze proberen het wel altijdquote:
Maar als jij een gelijkmatige rustige training probeert te doen dan onderbreek je die toch wel even om er hard overheen te rammen?quote:Op zondag 28 april 2013 12:22 schreef Patroon het volgende:
Idd, heb nooit wieltjes plakkers. Ga er vaak zo hard over dat de moed ze gelijk in de schoenen zakt.
Even 2 tellen op de pedalen staan is voldoende om ze met de bakkes vol in de wind te zetten. Daarna hervat ik weer mijn strakke regiem. Heb trouwens totaal geen problemen met plakkers, mits op gewone fietsen, ebikes en hybrides en andere gekke vervoermiddelen.quote:Op zondag 28 april 2013 12:28 schreef forty-two het volgende:
[..]
Maar als jij een gelijkmatige rustige training probeert te doen dan onderbreek je die toch wel even om er hard overheen te rammen?
Ik heb wel eens een rot truck uitgehaald (was op de a'damsestraatweg in Utrecht), Gozer ging echt op m'n wiel zitten (2cm speling of zo...) , maar ipv heel erg te versnellen ben ik keihard op m'n rem gaan staan. gozer waanzinnig op z'n plaat tegen een bushokje
Dat is best een kutstreek.quote:Op zondag 28 april 2013 12:28 schreef forty-two het volgende:
[..]
Maar als jij een gelijkmatige rustige training probeert te doen dan onderbreek je die toch wel even om er hard overheen te rammen?
Ik heb wel eens een rot truck uitgehaald (was op de a'damsestraatweg in Utrecht), Gozer ging echt op m'n wiel zitten (2cm speling of zo...) , maar ipv heel erg te versnellen ben ik keihard op m'n rem gaan staan. gozer waanzinnig op z'n plaat tegen een bushokje
Ja best wel eigenlijkquote:
Ben jij gek ofzo? Als je dat bij mij zo flikken, ramde ik je kop keihard tegen dat bushokje, tot je er een 2e mond bij hebt.quote:Op zondag 28 april 2013 12:28 schreef forty-two het volgende:
[..]
Maar als jij een gelijkmatige rustige training probeert te doen dan onderbreek je die toch wel even om er hard overheen te rammen?
Ik heb wel eens een rot truck uitgehaald (was op de a'damsestraatweg in Utrecht), Gozer ging echt op m'n wiel zitten (2cm speling of zo...) , maar ipv heel erg te versnellen ben ik keihard op m'n rem gaan staan. gozer waanzinnig op z'n plaat tegen een bushokje
Ja voor 't zelfde geld rijd je iemand 't ziekenhuis in. Als er op de snelweg iemand in je reet zit op de linkerbaan doe je dat ook niet. Kan je wel zeggen zijn schuld maja.quote:Op zondag 28 april 2013 12:39 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ja best wel eigenlijk![]()
Maar op dat moment nam de emotie het over van de rede...
Het is trouwens al een eeuwigheid geleden, sindsdien nooit meer zoiets uitgehaald.
Held.quote:Op zondag 28 april 2013 12:42 schreef kaasplankje het volgende:
Maar goed, ik ben het ook nog niet verleerd jongens, ik hoor er nog bij.
Vanmorgen naar de club gegaan voor mijn 1e clubkoersje. Was wat laat van huis gegaan op de fiets, flink door moeten rijden om nog op tijd te komen, op de club snel nummer opspelden en toen ik aan kwam rijden stond iedereen al opgesteld. Stuk of 60 B's en ong. 20 A renners.
Koers ging goed, beetje kat uit de boom gekeken, we reden op een geg. moment nog maar met 8 rond halfkoers want voor wie 't dan te hard gaat blijft in de B groep hangen als we die dubbelen.
Ik heb niet gedemarreerd of gek gedaan, 4e in de sprint.
Netjes. Waar?quote:Op zondag 28 april 2013 12:42 schreef kaasplankje het volgende:
Maar goed, ik ben het ook nog niet verleerd jongens, ik hoor er nog bij.
Vanmorgen naar de club gegaan voor mijn 1e clubkoersje. Was wat laat van huis gegaan op de fiets, flink door moeten rijden om nog op tijd te komen, op de club snel nummer opspelden en toen ik aan kwam rijden stond iedereen al opgesteld. Stuk of 60 B's en ong. 20 A renners.
Koers ging goed, beetje kat uit de boom gekeken, we reden op een geg. moment nog maar met 8 rond halfkoers want voor wie 't dan te hard gaat blijft in de B groep hangen als we die dubbelen.
Ik heb niet gedemarreerd of gek gedaan, 4e in de sprint.
Ja op dat moment wel jaquote:Op zondag 28 april 2013 12:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ben jij gek ofzo? Als je dat bij mij zo aflikken, ramde ik je kop keihard tegen dat bushokje. Tot je er een 2e mond bij hebt.
Gouda Excelsior. Was alleen vergeten nog een reepje in mijn shirt te steken dus ik haalde het maar net qua brandstof, uur er heen tegenwind en 1.5 uur koers op alleen een bak brinta en 2 bidons.quote:
Ik heb zelfs wel eens renners zien vechten (twee keer, allebei de keren werden beide uit de wedstrijd genomen).quote:Op zondag 28 april 2013 12:52 schreef forty-two het volgende:
Trouwens, jullie rijden wel eens in een peloton, is het niet zo dat renners elkaar wel eens vuile kunstjes flikken? Een flinke kwak geven of zo.
Het niet de bedoeling om dat van mij goed te praten.
dit, totaal onnodig dat geremquote:Op zondag 28 april 2013 12:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ben jij gek ofzo? Als je dat bij mij zo flikken, ramde ik je kop keihard tegen dat bushokje, tot je er een 2e mond bij hebt.
Nee per rondje klopt het niet altijd omdat de stroken te dicht bij elkaar liggen. Ik heb iets van 34gem op de hele rit dus dat zal wel aardig kloppen, meest zo 40/45km/u in de wedstrijd en met demarrages rond de 50/55km/u.quote:Op zondag 28 april 2013 12:56 schreef keesfietst het volgende:
Gaaf kaas, al kloppen die tijden per rondje niet helemaal of reden jullie echt met 64 gemiddeld?
@forty-two Een keer roepen dat ie afstand moet houden had ook volstaan, echt een klotestreek. Verlies zelf ook wel eens m'n beheersing door te vloeken (of een keer een spiegel van een auto krom te meppen nadat ik de berm in was getikt) maar iemand bewust letsel aanbrengen is gewoon zwakzinnig.
Weinig eigenlijk, dat zijn de ongeschreven wielerwetten waar iedereen zich aan dient te houden.quote:Op zondag 28 april 2013 12:52 schreef forty-two het volgende:
Trouwens, jullie rijden wel eens in een peloton, is het niet zo dat renners elkaar wel eens vuile kunstjes flikken? Een flinke kwak geven of zo.
Het niet de bedoeling om dat van mij goed te praten.
Je drukt wel eens iemand uit het lint om je eigen hachje te redden, maar in een koers weet iedereen dat dat kan gebeuren en is de allertheid veel hoger. Natuurlijk probeer je het zo zorgvuldig mogelijkheid te doen. Schade heeft niemand wat aan.quote:Op zondag 28 april 2013 12:52 schreef forty-two het volgende:
Trouwens, jullie rijden wel eens in een peloton, is het niet zo dat renners elkaar wel eens vuile kunstjes flikken? Een flinke kwak geven of zo.
Het niet de bedoeling om dat van mij goed te praten.
Ja gebeurt wel eens. Gasten die onderdoor komen enzo. Is zwaar not-done. Eindigt meestal in een scheldpartij.quote:Op zondag 28 april 2013 12:52 schreef forty-two het volgende:
Trouwens, jullie rijden wel eens in een peloton, is het niet zo dat renners elkaar wel eens vuile kunstjes flikken? Een flinke kwak geven of zo.
Het niet de bedoeling om dat van mij goed te praten.
Wat ben je dan sneu zeg.quote:Op zondag 28 april 2013 12:28 schreef forty-two het volgende:
Ik heb wel eens een rot truck uitgehaald (was op de a'damsestraatweg in Utrecht), Gozer ging echt op m'n wiel zitten (2cm speling of zo...) , maar ipv heel erg te versnellen ben ik keihard op m'n rem gaan staan. gozer waanzinnig op z'n plaat tegen een bushokje
hij heeft net zoveel recht om daar te rijden als ieder ander toch? Beetje raar maar laat zoiemand lekker zijn gang gaan denk ik dan, of spreek hem erachteraf eens op aan.quote:Op zondag 28 april 2013 13:36 schreef kaasplankje het volgende:
Rijd btw een kerel bij ons op 't parcours, ik had het woensdag ook al gezien en gehoord van de jongens. die kan helemaal niet in het peloton blijven. Hij rijdt met 25/30 per uur rondjes met een knarsende ketting en een tentzeil jasje aan. Jonge gasten bij de A worden er pissig van, want die vent rijd een soort van in de weg en 't is ook best opletten als je 'm met 50 voorbij knalt.
Vandaag gaf een van de jonge gasten 'm een pets in het voorbij rijden en gebaren maken. Toen ben ik ff naast 'm gaan rijden en heb gezegd, joh laat die vent rijden er is ruimte genoeg.
Je kan je afvragen wat zo'n type doet op 't parcours als hij het peloton geheel niet kan bijhouden maja, handjes aan het stuur.
Theoretisch wel ja.quote:Op zondag 28 april 2013 13:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
hij heeft net zoveel recht om daar te rijden als ieder ander toch? Beetje raar maar laat zoiemand lekker zijn gang gaan denk ik dan, of spreek hem erachteraf eens op aan.
je zal maar per ongeluk het parcour opgereden zijn.quote:Op zondag 28 april 2013 13:41 schreef Wombcat het volgende:
Ik heb in een criterium wel eens meegemaakt dat iemand op een gewone fiets met een paar boodschappentassen aan het stuur op het parkoers reed.
Die werd door 120 man uitgescholden
Dat was best knap geweest, zowat het hele parkoers was nl. afgezet met hekken.quote:Op zondag 28 april 2013 13:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
je zal maar per ongeluk het parcour opgereden zijn.
Vrijwel onmogelijk op zo'n klein rondje.quote:Op zondag 28 april 2013 13:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
je zal maar per ongeluk het parcour opgereden zijn.
Volgens mij rijden hun vandaag in blauwhuis, Fryslãnquote:Op zondag 28 april 2013 13:41 schreef kaasplankje het volgende:
Wat gaan Tom en Patroon vanmiddag rijden?
KNWU nationaal?
Wilde bond?
en ligne/parcours fermé?
Afstand?
Categorie?
Wilde bond. Winderige omloop over smalle dijken. B-Categorie, zo'n 40-50 aan vertrek. 53km.quote:Op zondag 28 april 2013 13:41 schreef kaasplankje het volgende:
Wat gaan Tom en Patroon vanmiddag rijden?
KNWU nationaal?
Wilde bond?
en ligne/parcours fermé?
Afstand?
Categorie?
Ja natuurlijk ben ik gestopt, er was eigenlijk niet zo veel aan de hand. Het ging niet zo hard zoals ik net omschreef, het was meer een uitglijder met staand tot stand komen tegen de zijkant van dat hokje. Hij ging dus niet echt onderuit. Ik heb m'n excuses aangeboden en handen geschud, hij had geen fysieke schade. Maar het had inderdaad slecht af kunnen lopen.quote:Op zondag 28 april 2013 13:32 schreef muzas het volgende:
[..]
Wat ben je dan sneu zeg.
En gestopt om te kijken of die knakker in orde was? of trots als een hond met zeven lullen doorgefietst?
Gelukkig. Neem aan dat je vrijwel direct besefte dat 't niet de meest snuggere actie wasquote:Op zondag 28 april 2013 14:04 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ja natuurlijk ben ik gestopt, er was eigenlijk niet zo veel aan de hand. Het ging niet zo hard zoals ik net omschreef, het was meer een uitglijder met staand tot stand komen tegen de zijkant van dat hokje. Hij ging dus niet echt onderuit. Ik heb m'n excuses aangeboden en handen geschud, hij had geen fysieke schade. Maar het had inderdaad slecht af kunnen lopen.
Zeker had ik gelijk het besef, jong, dom en onbezonnen... Het is denk ik al 10 jr geleden.quote:Op zondag 28 april 2013 14:13 schreef muzas het volgende:
[..]
Gelukkig. Neem aan dat je vrijwel direct besefte dat 't niet de meest snuggere actie was![]()
[...]
je ketting ?quote:Op zondag 28 april 2013 15:14 schreef mincemeat het volgende:
Ik heb de bron gevonden van het tikkende geluid. Dit is het.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij sluit niet mooi aan op het tandwiel en dus blijft steeds één stukje dat niet op zijn plaats is.
Hoe is dit te verhelpen?
Dit.quote:Op zondag 28 april 2013 18:56 schreef Tommeke het volgende:
Zo! Lekker gekoerst met Patroon. We zaten beide steeds goed voorin en probeerden wat te forceren. Helaas werd er niet door iedereen gereden en brak het nooit echt.
Vlak voor het ingaan van de laatste ronde sprong er een groepje met oa. Patroon weg. Ik was de oversteek aan het maken toen ik vakkundig de berm in werd gereden. Toen had ik ook meteen het peloton in het wiel en vloog iedereen er overheen.
In de laatste ronde werd er dusdanig breeduit gereden dat ik niet meer voorin komen, komt ook omdat dat niet m'n sterkste punt is![]()
Patroon had de goede stroom wel gevonden en werd knap vierde in de massasprint!
Klopt geen zak van, heb zo'n anwb gps ding, voor tijdens de koers.quote:Op zondag 28 april 2013 19:31 schreef Wombcat het volgende:
Goed bezig.
Maar wat is er met dat hoogteprofiel?
Je had ook gewoon een fluim uit je mond kunnen laten vallen en dan omkijken met een gepast sorry. Was je er waarschijnlijk ook van af geweest. Maar je vertelt het wel eerlijk. Niet, nee, nooit meer doen want veronderstel dat je de verkeerde tegenkomt. Dan kunnen we hier ongetwijfeld een heel topic met "RIP voor de nabestaanden" vullen.quote:Op zondag 28 april 2013 12:52 schreef forty-two het volgende:
Trouwens, jullie rijden wel eens in een peloton, is het niet zo dat renners elkaar wel eens vuile kunstjes flikken? Een flinke kwak geven of zo.
Het niet de bedoeling om dat van mij goed te praten.
Prima premie haha!quote:Op zondag 28 april 2013 19:59 schreef Patroon het volgende:
Had nog 17,50 euro. Nu lekker onbeperkt sushi en andere hapjes eten.
quote:Op zondag 28 april 2013 20:11 schreef Gripper het volgende:
Jee, precies op tijd voor de kroningsceremonie heb ik m'n eigen kroontje weer terug! Hij was even in vreemde handen, maar zit nu weer stevig op mijn bolletje.
https://www.strava.com/activities/51213671
Mooi werk Tommeke en Patroon! Echte grote meneren, mag ik dat zeggen?
Ik hoopte eigenlijk dat ik duidelijk gemaakt heb dat ik zoiets of vergelijkbaar nooit meer zal uithalen.quote:Op zondag 28 april 2013 19:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je had ook gewoon een fluim uit je mond kunnen laten vallen en dan omkijken met een gepast sorry. Was je er waarschijnlijk ook van af geweest. Maar je vertelt het wel eerlijk. Niet, nee, nooit meer doen want veronderstel dat je de verkeerde tegenkomt. Dan kunnen we hier ongetwijfeld een heel topic met "RIP voor de nabestaanden" vullen.
[...]
It's Okay Bro! No worries mate.............quote:Op zondag 28 april 2013 20:28 schreef forty-two het volgende:
Ik hoopte eigenlijk dat ik duidelijk gemaakt heb dat ik zoiets of vergelijkbaar nooit meer zal uithalen.
Wie mij beter kent weet dat ik zachtaardig van karakter ben en mensen te hulp schiet ipv kapot probeer te maken. Ik heb nooit van m'n leven met iemand gevochten, agressie ga ik normaal uit de weg.
Mijn in eerste instantie lomp uitgedrukte miskleun is de enige foute actie die ik in m'n leven begaan heb.
Ik hoop dat ik niet voor eeuwig door het stof hoef bij jullie...
Forty ik weet hoe je bent. Iedereen maakt fouten. Als je anders doet zoals je bent doe je zulke dingen, die verkeerd uitpakken. Gewoon jezelf blijven omdat dat prima is zoals je bent.quote:Op zondag 28 april 2013 20:28 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ik hoopte eigenlijk dat ik duidelijk gemaakt heb dat ik zoiets of vergelijkbaar nooit meer zal uithalen.
Wie mij beter kent weet dat ik zachtaardig van karakter ben en mensen te hulp schiet ipv kapot probeer te maken. Ik heb nooit van m'n leven met iemand gevochten, agressie ga ik normaal uit de weg.
Mijn in eerste instantie lomp uitgedrukte miskleun is de enige foute actie die ik in m'n leven begaan heb.
Ik hoop dat ik niet voor eeuwig door het stof hoef bij jullie...
Kano, kom er maar in.............quote:
wat is er schatje?quote:
Dit was even een test of je nu echt loopt te jokken of niet. En je trapt er met boter en suiker in.quote:
weet je het verschil tussen mobiele layout en desktop layout?quote:Op zondag 28 april 2013 21:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dit was even een test of je nu echt loopt te jokken of niet. En je trapt er met boter en suiker in.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 28 april 2013 21:17 schreef PipodeOoi het volgende:
Eentwee, kaas of iemand anders met expertise over crancklengte:
Moet voor mn nieuwe bike crancklengte kiezen. FM zegt nav meting 175 vanwege mn lengte (1.88, bbl 92) maar lees op inet vele verschillende verhalen. Oude fiets heeft 170mm maar dat kunnen we ook aan gaan passen natuurlijk. Thanks alvast!
Btw 175km vandaag, niet gek!
Zoiets ja. Met een BBL van 92 is 175 de meest voor de hand liggende maat. Dus dat zou ik doen.quote:Op zondag 28 april 2013 21:19 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zeg 175cm of kleiner 170mm, +/-180cm 172.5mm en 185cm of groter 175mm.
als vuistregel dan.
Nee, het groepje met Gilbert en Van Avermaet vertrok om 8u. Ik om 9:30u. Vandaag dus de Philippe Gilbert gereden vanuit Aywaille (ca. 25km ten zuiden van Luik). Was een pittige tocht. Na 3km doemde de Redoute al op dus dat is lekker warm worden. We reden in noordelijk richting, helemaal tot Valkenburg. De Cauberg zat er ook in. Het venijn zat duidelijk in de staart, met een aantal muurtjes die veel te lang doorliepen. Vooral de Cote de Chambralles heb ik vervloekt, wat een hondenklim. Na 120km had ik nog een gemiddelde van 26.5 en voelde ik me relatief fris, ik eindigde na 163km met 25.3. Het hoge niveau van de deelnemers viel me wel op. Qua conditie dan, afdalen bleek wat moeilijker. Sommige mensen, die in principe harder reden, heb ik wel 5 keer ingehaald. Een beetje economisch rijden is aan veel mensen niet besteed. Dan bedoel ik vooruit kijken en de fiets laten rollen, zeker als in een oogopslag ziet dat je na een afdalinkje gelijk weer omhoog moet. Over de deplorabele staat van het Belgische wegennet zal ik verder ook zwijgen.quote:Op zondag 28 april 2013 21:52 schreef kaasplankje het volgende:
Eentwee, heb je van Avermaet nog gezien?
Lekker tochtje dus! Die Chambralles is inderdaad een klimmetje waar je flink kapot op kan gaan! Vorig jaar met de LBL ardennen classic nieuw record voor max hartslag gehaald daar.quote:Op zondag 28 april 2013 22:16 schreef eentwee het volgende:
[..]
[..]
Zoiets ja. Met een BBL van 92 is 175 de meest voor de hand liggende maat. Dus dat zou ik doen.
[..]
Nee, het groepje met Gilbert en Van Avermaet vertrok om 8u. Ik om 9:30u. Vandaag dus de Philippe Gilbert gereden vanuit Aywaille (ca. 25km ten zuiden van Luik). Was een pittige tocht. Na 3km doemde de Redoute al op dus dat is lekker warm worden. We reden in noordelijk richting, helemaal tot Valkenburg. De Cauberg zat er ook in. Het venijn zat duidelijk in de staart, met een aantal muurtjes die veel te lang doorliepen. Vooral de Cote de Chambralles heb ik vervloekt, wat een hondenklim. Na 120km had ik nog een gemiddelde van 26.5 en voelde ik me relatief fris, ik eindigde na 163km met 25.3. Het hoge niveau van de deelnemers viel me wel op. Qua conditie dan, afdalen bleek wat moeilijker. Sommige mensen, die in principe harder reden, heb ik wel 5 keer ingehaald. Een beetje economisch rijden is aan veel mensen niet besteed. Dan bedoel ik vooruit kijken en de fiets laten rollen, zeker als in een oogopslag ziet dat je na een afdalinkje gelijk weer omhoog moet. Over de deplorabele staat van het Belgische wegennet zal ik verder ook zwijgen.
Mooie klim man, die Chambralle. Zat vroeger altijd in TBT direct na de Redoute, dacht je alles gehad te hebben maar moest je niet rechtsaf de Cote de Sprimont op maar rechtdoor, afdalen tot aan de rivier, bruggetje over en dan klets, die Chambralle op. Ik heb daar wel een keer volledig geparkeerd gestaan.quote:Op zondag 28 april 2013 22:16 schreef eentwee het volgende:
Nee, het groepje met Gilbert en Van Avermaet vertrok om 8u. Ik om 9:30u. Vandaag dus de ........gereden vanuit Aywaille (ca. 25km ten zuiden van Luik). Was een pittige tocht. Na 3km doemde de Redoute al op dus dat is lekker warm worden. We reden in noordelijk richting, helemaal tot Valkenburg. De Cauberg zat er ook in. Het venijn zat duidelijk in de staart, met een aantal muurtjes die veel te lang doorliepen. Vooral de Cote de Chambralles heb ik vervloekt, wat een hondenklim.
Weet je dat zeker, 188cm met een bbl van 92? Lijkt me wat uit verhouding want bij die lengte is 89cm toch de gemiddelde bbl. En zo ja, dan heb je dus een hele korte bovenbuis of stuurpen nodig. Overigens reed Miguel Indurain met dezelfde lichaamslengte altijd met 180 mm cranks. Maar die zullen wel niet zo eenvoudig te verkrijgen zijn. 175mm is dan natuurlijk het beste alternatief.quote:Op zondag 28 april 2013 21:17 schreef PipodeOoi het volgende:
Eentwee, kaas of iemand anders met expertise over crancklengte:
Moet voor mn nieuwe bike crancklengte kiezen. FM zegt nav meting 175 vanwege mn lengte (1.88, bbl 92) maar lees op inet vele verschillende verhalen. Oude fiets heeft 170mm maar dat kunnen we ook aan gaan passen natuurlijk. Thanks alvast!
Btw 175km vandaag, niet gek!
Al in april? Het is bijna mei man, bijna halverwege het seizoen.quote:Op zondag 28 april 2013 23:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mooie klim man, die Chambralle. Zat vroeger altijd in TBT direct na de Redoute, dacht je alles gehad te hebben maar moest je niet rechtsaf de Cote de Sprimont op maar rechtdoor, afdalen tot aan de rivier, bruggetje over en dan klets, die Chambralle op. Ik heb daar wel een keer volledig geparkeerd gestaan.
En de Redoute na 3 km lijkt me wel OK. In de Waalse Pijl was het altijd vanuit Spa direct de Maquisard op en dan om 6:30 uur ofzo verkleumd aan de Redoute beginnen zonder dat er een hond langs de kant stond voor de morele ondersteuning.
Maar was dus een heel pittig tochtje zo te lezen. En dat allemaal in april al. Knap hoor!
Voor mij dus niet. Vakantie en werk in januari, takkeweer in februari en Buzz hoeft voor zichzelf z'n fiets doelen niet meer steeds te verleggen dus pas in maart weer op de weg gaan fietsen. Vandaag rondje Posbank gedaan 134 km in 5:10 uur. En ben dus wel klaar voor mijn jaarlijkse eerste klassieker op woensdag. En lukt de 165 km niet, dan kan ik altijd nog achteraan sluiten bij de dikbillen grupetto. Ik maak me er allemaal niet zo druk meer om en geniet ook nog van het uitzicht.quote:Op zondag 28 april 2013 23:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Al in april? Het is bijna mei man, bijna halverwege het seizoen.
quote:Op zondag 28 april 2013 20:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Forty ik weet hoe je bent. Iedereen maakt fouten. Als je anders doet zoals je bent doe je zulke dingen, die verkeerd uitpakken. Gewoon jezelf blijven omdat dat prima is zoals je bent.
quote:Op zondag 28 april 2013 20:32 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was de eerste hit hé? Smeets heeft gesproken jonguh.
Ik ben 190 bbl 96~97quote:Op zondag 28 april 2013 23:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Weet je dat zeker, 188cm met een bbl van 92? Lijkt me wat uit verhouding want bij die lengte is 89cm toch de gemiddelde bbl. En zo ja, dan heb je dus een hele korte bovenbuis of stuurpen nodig. Overigens reed Miguel Indurain met dezelfde lichaamslengte altijd met 180 mm cranks. Maar die zullen wel niet zo eenvoudig te verkrijgen zijn. 175mm is dan natuurlijk het beste alternatief.
Dan zijn er dus blijkbaar wel meer mensen met een relatief kort bovenlijf. Lijkt me dat je dan dus ook goed moet opletten op de lengte van de bovenbuis en de stuurpen en dat dus niet iedere b.v. 58 cm fiets zomaar past.quote:Op zondag 28 april 2013 23:43 schreef forty-two het volgende:
Ik ben 190 bbl 96~97
Lijkt me heel goed mogelijk dus.
Koerste je tegen een stel veteranen ofzo? Ik zie alleen maar ouwe koppen!quote:
Veel 40'ers. Onderschat die vent in het rood-zwart-wit niet. Die rijdt makkelijk 44-45 gemiddeld in een tijdrit. Veel van die mannen zijn al grijzend, maar kunnen nog steeds rijden!quote:Op maandag 29 april 2013 08:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Koerste je tegen een stel veteranen ofzo? Ik zie alleen maar ouwe koppen!
115. En dat niet druk maken zit wel goed, heb alleen weinig verstand van goed voorbereiden...quote:Op maandag 29 april 2013 08:41 schreef kanovinnie het volgende:
Het is 70 km toch? Die afstand heb je nu toch ook wel een keer gedaan? Gewoon jezelf niet te druk maken en genieten
ik dacht dat je de 70 boretti zou doen? Of heb je je voor een andere ingewchreven?quote:Op maandag 29 april 2013 09:02 schreef muzas het volgende:
[..]
115. En dat niet druk maken zit wel goed, heb alleen weinig verstand van goed voorbereiden...
Als je weet wat je moet hebben; genoeg goedkope webshops.quote:Op maandag 29 april 2013 08:59 schreef Lange_Lans het volgende:
Waar halen jullie wielerkleding?
Heb net een fiets gekocht, maar heb o.a. nog schoenen, een helm en wat accessoires nodig.
Als je je nu moe voelt deze week rustig aan doen. Misschien nog ff een keertje twee uurtjes rustig toeren om je benen los te gooien.quote:Op maandag 29 april 2013 09:02 schreef muzas het volgende:
[..]
115. En dat niet druk maken zit wel goed, heb alleen weinig verstand van goed voorbereiden...
Www.cyclewear.euquote:Op maandag 29 april 2013 08:59 schreef Lange_Lans het volgende:
Waar halen jullie wielerkleding?
Heb net een fiets gekocht, maar heb o.a. nog schoenen, een helm en wat accessoires nodig.
Verhaal was dus wilder dan de afloop...maar ik herken het wel, maar heb het meer met auto's dan met andere fietsers, maar ja, mensen plakken niet zo snel in mijn wielquote:Op zondag 28 april 2013 14:04 schreef forty-two het volgende:
Ja natuurlijk ben ik gestopt, er was eigenlijk niet zo veel aan de hand. Het ging niet zo hard zoals ik net omschreef, het was meer een uitglijder met staand tot stand komen tegen de zijkant van dat hokje.
Er zitten in het parcours twee plekken waar je de tocht kan aanpassen aan je conditie, namelijk splitspunt 73/115 km, en je kan een stuk van de 115 afsnijden. Misschien niet zoals het hoort, maar met die slijmbeurs ontsteking van me ga ik die Boretti helemaal rijden zoals het mij uitkomt.quote:Op maandag 29 april 2013 09:02 schreef muzas het volgende:
[..]
115. En dat niet druk maken zit wel goed, heb alleen weinig verstand van goed voorbereiden...
Voor de 110 ingeschreven. (de route is volgens hun filmpje 115)quote:Op maandag 29 april 2013 09:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik dacht dat je de 70 boretti zou doen? Of heb je je voor een andere ingewchreven?
Dat doe ik pas na een tijdje, alleen bij wielklevers die het ook volhouden als het gas erop gaat, en ze ook ruim boven de 40 nog kunnen bijblijven. En als ze dan niet overnemen, na een paar keer geërgerd omkijken, dan pas de neus leegblazen.quote:Op maandag 29 april 2013 09:27 schreef cafca het volgende:
Beste remedie tegen wieltjesplakkers is gewoon een keer je neus goed snuiten....
hoe reageerde jij? Moet je maar een kerel worden?quote:Op maandag 29 april 2013 09:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat doe ik pas na een tijdje, alleen bij wielklevers die het ook volhouden als het gas erop gaat, en ze ook ruim boven de 40 nog kunnen bijblijven. En als ze dan niet overnemen, na een paar keer geërgerd omkijken.
Mooi verhaal, had vorig jaar een keer dat er 3 man achter me zaten, na 10 minuten ofzo nam er eindelijk eentje over, en meteen zakte het tempo met 4-5 km/u. Dus ik weer terug op kop, na een tijdje weer een halfbakken kopwerkpoging van een van die gasten, vroeg ie: "Ja kun je iets rustiger rijden, dan kunnen we tenminste ook ons aandeel doen"
MEEDRAAIEN OF AFTAAIEN STELLETJE WIJVEN!!!quote:Op maandag 29 april 2013 09:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
hoe reageerde jij? Moet je maar een kerel worden?
quote:Op maandag 29 april 2013 09:52 schreef kaasplankje het volgende:
alleen toerders maken zich druk over wielzuigers.
Knap dat je zo'n kritiek kan blijven leveren, valt me beetje van je tegen Grip.quote:Op maandag 29 april 2013 08:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Koerste je tegen een stel veteranen ofzo? Ik zie alleen maar ouwe koppen!
ben jij de ouwe vent in kwestie?quote:Op maandag 29 april 2013 10:23 schreef kaasplankje het volgende:
Gripper kan nog niet eens een ouwe vent uit het wiel rijden man.
quote:Op maandag 29 april 2013 10:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Knap dat je zo'n kritiek kan blijven leveren, valt me beetje van je tegen Grip.
Moet ik anders je handje vasthouden?quote:Op maandag 29 april 2013 10:27 schreef Gripper het volgende:
[..]![]()
Eigenlijk durf ik zelf de stap om te gaan beginnen met koersen nog steeds niet aan
oja!quote:
Dat mag toch alleen op de baan?quote:Op maandag 29 april 2013 10:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Moet ik anders je handje vasthouden?
Ik ben de komende tijd op woensdagavond en zondagmorgen op de club in Gouda te vinden om zoveel mogelijk snelheid op te doen voor 3B. Als je een keer zin hebt om te proberen hoor ik het wel. Die B bij ons moet jij wel kunnen bijpoten schat ik zo. Het is aan het Kale Jongeheerpad 5 gelegen.quote:Op maandag 29 april 2013 10:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat mag toch alleen op de baan?
Maar als je me daarmee heelhuids naar de finish brengt, graag!
Die is er al. Ivo's 300km uitrijden of de marmot en je mag er ook in.quote:Op maandag 29 april 2013 10:33 schreef kanovinnie het volgende:
Vormt zich hier nou een nieuwe wielerploeg??
dan blijft het een droom. Ik ga wel bij bever zijn ploegquote:Op maandag 29 april 2013 10:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die is er al. Ivo's 300km uitrijden of de marmot en je mag er ook in.
Wat een adresquote:Op maandag 29 april 2013 10:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik ben de komende tijd op woensdagavond en zondagmorgen op de club in Gouda te vinden om zoveel mogelijk snelheid op te doen voor 3B. Als je een keer zin hebt om te proberen hoor ik het wel. Die B bij ons moet jij wel kunnen bijpoten schat ik zo. Het is aan het Kale Jongeheerpad 5 gelegen.
Was een ouwe mannenkoers dus. Maar wel handig voor op vakantie zo, al die waslijnen. Hoef je niet te praktiseren waar je die uitgewassen koersbroek aan op moet hangen.quote:
Waarom deed jij niet mee dan ouwe?quote:Op maandag 29 april 2013 11:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Was een ouwe mannenkoers dus. Maar wel handig voor op vakantie zo, al die waslijnen. Hoef je niet te praktiseren waar je die uitgewassen koersbroek aan op moet hangen.
Ik heb net de wedstrijdsecretaris van de club gebeld.quote:Op maandag 29 april 2013 10:50 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat een adres![]()
En alleen KNWU basislidmaatschap was voldoende toch?
Want dan moet ik wel eerst ff lid worden.
Met alleen een basislidmaatschap van de KNWU mag je ook bij ons op de club meedoen aan de dinsdagavond competitie. Volgens mij mag je met alleen een basis lidmaatschap sowieso alle interclubwedstrijden rijden.quote:Op maandag 29 april 2013 11:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb net de wedstrijdsecretaris van de club gebeld.
Het is iets anders:
Als je 1 keer een koers wil rijden bij ons kan je via de club een aspirant lidmaatschap aanvragen á 13.- Je kan dan 1x meerijden.
Wil je vaker meerijden dan regelt de club na dit aspirant lidmaatschap een basislidmaatschap via de KNWU van ? 36.- ongeveer. Je kan dan een heel seizoen koersen op de club, maar niet op andere clubs. Bij ons koop je een rugnummer van 6.- Euro en die mag je een heel jaar dragen en meenemen naar huis.
Dus: 1x meefietsen = 13.-
Een heel seizoen (alleen onze club)meekoersen = 13.-+ 36.- + 6.- (rugnummer) = 55.-
Overal meekoersen = licentie + lidmaatschap club en sportkeuring en transponder.
?60.- licentie lidmaatschap bij ons 75 per jaar transponderhuur 30.- en de sportkeuring. =160.- per jaar.
Lekker overzichtelijk hé? Welkom bij de KNWU.![]()
Ik heb lidmaatschap 4, en heb van de KNWU een basislidmaatschaps kaart thuis gekregen. Geen idee wat allemaal onder de interclubwedstrijden vallen.quote:Swift basiscontributie ¤ 42,50 (1)
Licentiehouders ouder dan 16 jaar¤ 79,50 (2)
Jeugd, Nieuwelingen en Junioren ¤ 47,50 (3)
Swift+knwu basiscontributie ¤ 47,50 (4)
Aspirant lidmaatschap ¤ 40,00 (5)
(1) Toerfietsers (exclusief ntfu-lidmaatschap).
(2) Leden met een Amateur, Sportklasse, Belofte of Elite licentie.
(3) Jeugdleden, nieuwelinen en junioren die deelnemen aan de training en/of met een knwu-licentie.
(4) Leden die deelnemen aan (inter)clubwedstrijden (dus inclusief knwu basislidmaatschap).
(5) Introductielidmaatschap van maximaal 1 jaar voor deelnemers aan de dinsdagavondcompetitie.
Toch, als je eenmaal een licentie hebt is het een koekie. Ieder jaar licentie vernieuwen op internet en contribuite van de club dokken.quote:Op maandag 29 april 2013 12:05 schreef janatwork het volgende:
van de Swift website:
[..]
Ik heb lidmaatschap 4, en heb van de KNWU een basislidmaatschaps kaart thuis gekregen. Geen idee wat allemaal onder de interclubwedstrijden vallen.
Ik ben het met je eens dat de KNWU echt een verschrikkelijke organisatie is. Wat een willekeur aan lidmaatschappen, wedstrijden en regels. ongelofelijk.
Vooral bij veel fietsen is dat een vervelend euvel, kun je volgens mij alleen verhelpen bij een perfect zittende koersbroek (en dat betekend passen!). Persoonlijk heb ik dit soort klachten meer bij mijn Craft/Giordana broeken omdat die wat minder goed zitten, maar veel minder bij mijn Castelli broek (X2) en mijn Gonso broek (Dry up Air) omdat die gewoon erg goed aansluiten. Die Gonso is echt een aanrader, want ook een dikke zeem (dikker dan Castelli) en goed te betalen (70-90 euro volgens mij).quote:Op maandag 29 april 2013 12:06 schreef Patroon het volgende:
Wat vinden jullie een goede koersbroek? Ik heb 2 broeken nu 2 jaar en ze zitten niet meer goed. De Gore zit iets te ruim en die van de club is zeem niet zo goed meer. Krijg nu steeds na een rit 1-2 bultjes in de liesstreek. Voor de AGR beetje last van en na die lange rit wat erger geworden. Moet dus ff 1/2 goede nieuwe broeken hebben.
Leeftijdsgenoten van jou, mooi dat je het zelf nu inziet.quote:Op maandag 29 april 2013 11:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Was een ouwe mannenkoers dus. Maar wel handig voor op vakantie zo, al die waslijnen. Hoef je niet te praktiseren waar je die uitgewassen koersbroek aan op moet hangen.
mooie onderschatting van marco, jan en wombcatquote:Op maandag 29 april 2013 12:59 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Leeftijdsgenoten van jou, mooi dat je het zelf nu inziet.
In dit topic kunnen naast Patroon en ik alleen Kaas, Grip, Yankee en Cyclinggirl met deze 'oude mannen' mee.
De rest ligt er na een strook op de kant af.
[/hapmodus]
Bedankt. Hoe vallen die Gonso? Klein/groot/normaal? Zag ook Assos, 139 euro. Toch best wel wat centen. Denk dat een nieuwe goedkopere ook voldoende voor mij is als zeem maar goed aansluit.quote:Op maandag 29 april 2013 12:57 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Vooral bij veel fietsen is dat een vervelend euvel, kun je volgens mij alleen verhelpen bij een perfect zittende koersbroek (en dat betekend passen!). Persoonlijk heb ik dit soort klachten meer bij mijn Craft/Giordana broeken omdat die wat minder goed zitten, maar veel minder bij mijn Castelli broek (X2) en mijn Gonso broek (Dry up Air) omdat die gewoon erg goed aansluiten. Die Gonso is echt een aanrader, want ook een dikke zeem (dikker dan Castelli) en goed te betalen (70-90 euro volgens mij).
Ik ga eerst eens een keer bij het stadion op de berg hier in Nieuwegein meerijden.quote:Op maandag 29 april 2013 12:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Toch, als je eenmaal een licentie hebt is het een koekie. Ieder jaar licentie vernieuwen op internet en contribuite van de club dokken.
Zoals ik het van de secretaris begrijp is het dus met dat lidmaatschap 4 alleen op de eigen club rijden, of er moet een soort C licentie aan vast zitten.
Kan ook nog zo zijn dat voor de interclubwedstrijden de vereniging zelf mag bepalen wat het beleid is omtrent leden zonder licentie. Dat basislidmaatschap zit er iig altijd aan vast.
Eerlijk gezegd denk ik dat die tempo wisselingen en hard doortrekken vol op de kant nog iets teveel is voor MarcoD, ondanks dat hij goed rijdt. Koersen is hollen en stilstaan. Wat anders dan een constant tempo.quote:Op maandag 29 april 2013 13:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
mooie onderschatting van marco, jan en wombcat
Ook geen Wedrenners op de dinsdag? Bij jou in de achtertuinquote:Op maandag 29 april 2013 13:13 schreef No-P het volgende:
Koersen lijkt me ook wel een keertje leuk. Zit alleen al redelijk vol in de weekeinden en doordeweeks geen tijd.
Vind Assos te duur voor de kwaliteit. Heb zelf ook jouw probleem gehad en met Progetto-zeem van Castelli nooit meer last van gehad. De body paint 2.0 is ook rond de 139 maar voor mij iig het geld dubbel en dwars waard. Stof blijft ook mooi na x-aantal keer wassen terwijl Assos snel vaal wordt.quote:Op maandag 29 april 2013 13:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bedankt. Hoe vallen die Gonso? Klein/groot/normaal? Zag ook Assos, 139 euro. Toch best wel wat centen. Denk dat een nieuwe goedkopere ook voldoende voor mij is als zeem maar goed aansluit.
Fiets al van stage op en neer dan dus dat wordt een beetje veel.quote:Op maandag 29 april 2013 13:18 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Ook geen Wedrenners op de dinsdag? Bij jou in de achtertuin
Is ook wel leuk, maar die rijden natuurlijk wel op de openbare weg, t is geen trainingswedstrijd op een afgesloten baan. (Niet dat het op de weg niet hard kan gaan)quote:Op maandag 29 april 2013 13:18 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Ook geen Wedrenners op de dinsdag? Bij jou in de achtertuin
Ok zie je wel aan de start in 2018 dan.quote:Op maandag 29 april 2013 13:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik ga eerst eens een keer bij het stadion op de berg hier in Nieuwegein meerijden.
Die hebben ook vergelijkbare lidmaatschaps tarieven, 70 ¤ / jaar en je kunt vrijblijvend (of tegen een klein bedrag als aspirant lid met een soort tijdelijke verzekering) een paar keer meerijden in het begin. A, B en C categorie, elke donderdagavond en zaterdagmiddag en zondagochtend.
Dezelfde zeem zit ook in de Endurance broek van Castelli, zit ook goed alleen wat goedkoper dan de BodyPaint. De Body Paint zit wel erg strak en valt erg klein uit in vergelijking met andere Castelli broeken.quote:Op maandag 29 april 2013 13:21 schreef keesfietst het volgende:
De body paint 2.0 is ook rond de 139 maar voor mij iig het geld dubbel en dwa
Linkje naar dat castelli spul met dat zeem? Is dat die X2?quote:Op maandag 29 april 2013 13:21 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Vind Assos te duur voor de kwaliteit. Heb zelf ook jouw probleem gehad en met Progetto-zeem van Castelli nooit meer last van gehad. De body paint 2.0 is ook rond de 139 maar voor mij iig het geld dubbel en dwars waard. Stof blijft ook mooi na x-aantal keer wassen terwijl Assos snel vaal wordt.
Kijk hier maar eens, je nieuwe favo winkel toch!quote:Op maandag 29 april 2013 13:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Linkje naar dat castelli spul met dat zeem? Is dat die X2?
Ik denk dat je wel gelijk heb, zal de eerste paar keren zeker wennen zijn, het is toch heel anders dan lang constant rijden. En daarnaast heb je nog een hele groep. Zal wel even duren voor je je een beetje aangepast heb aan alles. Verder moet het zeker wel mogelijk zijn, maar snel eens gaan proberen!quote:Op maandag 29 april 2013 13:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat die tempo wisselingen en hard doortrekken vol op de kant nog iets teveel is voor MarcoD, ondanks dat hij goed rijdt. Koersen is hollen en stilstaan. Wat anders dan een constant tempo.
Denk je?quote:Op maandag 29 april 2013 12:59 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Leeftijdsgenoten van jou, mooi dat je het zelf nu inziet.
In dit topic kunnen naast Patroon en ik alleen Kaas, Grip, Yankee en Cyclinggirl met deze 'oude mannen' mee.
De rest ligt er na een strook op de kant af.
[/hapmodus]
Viel gisteren ook niet echt stil. Maar wel tempo wisselingen, door demarrages, maar niemand kwam weg of kreeg meer dan 10 sec.quote:Op maandag 29 april 2013 14:01 schreef kaasplankje het volgende:
Hollen en stilstaan is het vooral bij de sportklasse/B categorie. Bij de amateurs/elite en bij ons op de club bij de A's valt het zelden stil.
Kiss3.quote:Op maandag 29 april 2013 14:14 schreef Patroon het volgende:
Is die castelli velocissimo due wat? 90 euro bij mantel. Staat niet bij wat voor zeem.
Ik heb 2 broeken met de Kiss3 zeem, en ze zitten lekker, maar het zijn nog niet mn allerfijnste broekskes. De AGR en de 300 kon ik er echter prima mee rijden. Houten kont krijg je toch wel bij die lange ritten. Ben ook erg benieuwd naar zo'n prosecco zeem, als die beter is dan de Kiss3 moet dat wel helemaal goddelijk lekker zitten om eens in Buzz terminologieën te blijvenquote:Op maandag 29 april 2013 14:24 schreef muzas het volgende:
[..]
Kiss3.
Schijnt ook heel goed te zijn, maar wordt minder bejubeld dan die prosecco x2
Overigens is die ook goedkoper bij salden geloof ik.. Maar scheelt niet veel.
Die eerste zin snap ik niks van, die tweede is helemaal waarquote:Op maandag 29 april 2013 15:10 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb ondervonden dat hoe meer koersbroeken je koopt, hoe langer ze mee gaan.
Eigenlijk moet je bij ieder setje wat je koopt 2 koersbroeken nemen ipv 1. Je houdt altijd het shirt over.
Jij? castelli M, misschien zelfs wel S voor dat ranke bipsje. Maar heb je geen tijd om in een winkel te passen dan, door dat volle trainingsschema?quote:Op maandag 29 april 2013 15:17 schreef Patroon het volgende:
Castelli endurance met zo'n prosecco X2 zeem voor 112,50 lijkt mij wel wat. Welke maat moet ik?
Bij onze club hebben we een setje voor 55 euro, broek plus shirt korte mouw. Voor elk volgend setje betaal je de normale prijs van 80 per setjequote:Op maandag 29 april 2013 15:22 schreef kaasplankje het volgende:
Koersbroeken van onze club zijn tegenwoordig ook al 47.50. En dat is dan bioracer, ik ben er niet kapot van; ze gaan niet zo lang mee.
Ja, 10 keer ongeveer, als je ze telkens afwisselt. Maar 1 broek gaat dan toch net zoveel keer mee?quote:Op maandag 29 april 2013 15:25 schreef kaasplankje het volgende:
Nou als je 10 koersbroeken hebt gaan die veel langer mee dan wanneer je er 1 hebt en die iedere keer draagt.
Daar ben ik gewoonweg niet goed genoeg voor. Maar toen ik nog als een jonge god rondreed moest ik er toch niet aan denken om aan dit soort ouwe mannen koersjes bij de BWF mee te doen.quote:
Ach zelfs Assos is volgens hun garantievoorwaarden "Not made to last", dus eigenlijk ieder jaar een nieuwe kopen, dan heb je altijd een oude en een nieuwe. En iets te ruim betekent dus dat die flubbert en geen enkele compressie ondersteuning (meer) geeft. En dat is in het moderne wielrennen bijna net zo belangrijk als in D1 trainen. Overigens moet ik toegeven dat ik er gisteren nogal op gelet heb om op het vlakke mijn hartslag onder de 120 te houden, en inderdaad, geen zware poten vandaag.quote:Op maandag 29 april 2013 12:06 schreef Patroon het volgende:
Wat vinden jullie een goede koersbroek? Ik heb 2 broeken nu 2 jaar en ze zitten niet meer goed. De Gore zit iets te ruim en die van de club is zeem niet zo goed meer. Krijg nu steeds na een rit 1-2 bultjes in de liesstreek. Voor de AGR beetje last van en na die lange rit wat erger geworden. Moet dus ff 1/2 goede nieuwe broeken hebben.
quote:Op maandag 29 april 2013 14:19 schreef KolonelBroodje het volgende:
Morgen dus 401 km voor de challenge fietsenvraagje, als de batterij van me telefoon op is terwijl ik strava gebruik en ik stop er een nieuwe batterij in, kan ik dan met dezelfde rit verder gaan? Of moet ik weer een nieuwe rit starten?
Klopt helemaal. Ik ook, en vind het geen schande om dat ruiterlijk toe te geven. Maar een aantal wannabee hero's hier, zoals Okkie, zullen het wel niet met je eens zijn.quote:Op maandag 29 april 2013 12:59 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Leeftijdsgenoten van jou, mooi dat je het zelf nu inziet.
In dit topic kunnen naast Patroon en ik alleen Kaas, Grip, Yankee en Cyclinggirl met deze 'oude mannen' mee.
De rest ligt er na een strook op de kant af.
[/hapmodus]
Komt er, als je geen leasebak hebt, nog wel een paar knaken benzine geld bij als je vanuit het hoge Noorden helemaal naar de kelder van Nederland moet afdalen.quote:Op maandag 29 april 2013 13:46 schreef MarcoD het volgende:
Salden is met castelli meest het goedkoopste, aanbiedingen enzo elders niet meegenomen.
Rabo boys tijdens het WK vonden het maar troep dat Bio Racer.quote:Op maandag 29 april 2013 15:22 schreef kaasplankje het volgende:
Koersbroeken van onze club zijn tegenwoordig ook al 47.50. En dat is dan bioracer, ik ben er niet kapot van; ze gaan niet zo lang mee.
Bij ons rijden de a's knoeterhard op zo'n rondje, 43gem ofzo. Zijn allemaal klasbakken en elite/belofte. Ik ben met je eens dat ik straks wel een stap kan maken, maar zit er nu nog tussen in. Dan rij ik nu liever finale dan dat ik er halverwege af moet bij de A.quote:Op maandag 29 april 2013 16:17 schreef kaasplankje het volgende:
Patroon hoort imo ook in de A thuis.
401 km op één dag? Gekkenwerk!quote:
Als jonge god rond reed? Je deed 10u over de marmotte.quote:Op maandag 29 april 2013 16:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar ben ik gewoonweg niet goed genoeg voor. Maar toen ik nog als een jonge god rondreed moest ik er toch niet aan denken om aan dit soort ouwe mannen koersjes bij de BWF mee te doen.
Ja uiteraard!quote:Op maandag 29 april 2013 16:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Komt er, als je geen leasebak hebt, nog wel een paar knaken benzine geld bij als je vanuit het hoge Noorden helemaal naar de kelder van Nederland moet afdalen.
Webshop, ja ik weet het, en dan zeker eerst bij de lokale FM gaan passen.....
Joh maak je niet druk, ik ben er nooit goed genoeg voor geweest om met dat soort koersen mee te rijden. Maar ik weet wel, en dat zal tegenwoordig niet anders zijn, dat die ouwe knarren het helemaal niet leuk vinden wanneer er zo'n jonge god met veel te veel tijd om te trainen bij hen aan het vertrek staat om even te laten zien hoe goed hij de keien uit de straat kan fietsen.quote:Op maandag 29 april 2013 16:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bij ons rijden de a's knoeterhard op zo'n rondje, 43gem ofzo. Zijn allemaal klasbakken en elite/belofte. Ik ben met je eens dat ik straks wel een stap kan maken, maar zit er nu nog tussen in. Dan rij ik nu liever finale dan dat ik er halverwege af moet bij de A.
@buzz:
Prima als je uit principe niet mee wil rijden met zo'n koers, ik rij voor de fun en dan liever in een cat. waar ik wat mee kan doen.
Je te goed voelen voor zo'n koers is trouwens nergens voor nodig, om 40gem te halen op zo'n rondje moet je aardig doorrijden, zitten genoeg goeden tussen die het bij de A's net niet kunnen doen.
Klopt, 10:14 best zeit om precies te zijn. Maar een dieselmotor gaat wel heul wat langer mee dan die van een Ferrari.quote:Op maandag 29 april 2013 16:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als jonge god rond reed? Je deed 10u over de marmotte.
No, not me. En Patroon ook niet schat ik zo in. Maar je zou ze de kost eens moeten geven. En ik heb dit soort walgelijke suggesties hier ook al wel eens voorbij horen komen. Ik heb het helemaal niet zo op die webshops, behalve dan Futurum als ze een aanbieding hebben. En al helemaal niet voor kleding. dat wil ik gewoon eerst zelf aanpassen. En was Buzz vandaag dus even, met de leasebak, naar Rose gereden. Kostte weer goudgeld allemaal, maar van al die verzendkosten word je ook nooit vrolijk. En dan moet je maar afwachten wanneer ze bezorgen.quote:Op maandag 29 april 2013 16:48 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja uiteraard!
gevalletje zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten?
Nou ik vind het knap hoor als je dat uitrijdt met windkracht 4 pal tegen (of mee?) op de Afsluitdijk. Maar dan ben je al met al toch zeker minimaal wel zo'n 16 uur onderweg schat ik zo in, en moet je al om 5 uur op pad om voor donker weer thuis te zijn.quote:Op maandag 29 april 2013 16:58 schreef KolonelBroodje het volgende:
Dus... rondje ijselmeer in de planning, afsluitdijk en de dijk tussen enkhuizen en lelystad, als er hier nog mensen denken van o daar fiets ik morgen ook gedeeltelijk langs laat maar horen. Want af en toe een wiel om in te rijden zal wel fijn zijn, ik wissel mee
Wat is je Strava profiel?quote:Op maandag 29 april 2013 17:07 schreef KolonelBroodje het volgende:
klopt ik zet me wekker om kwart over 5 en wil uiterlijk om 6 uur op de fiets zitten. ALLES VOOR DIE STRAVA TROPHIE
'k heb volgens mij vandaag nog geen negatief woord uit mijn bek laten vallen. Of wel soms? Maar ik ben het inhoudelijk geheel met je statement eens hoor.quote:Op maandag 29 april 2013 17:09 schreef Patroon het volgende:
He Buzz, is het misschien een idee om gewoon op een positieve manier met elkaar om te gaan. Niemand hier vind dat gezeul leuk, en jij zelf vast ook niet. Het is maar een houding. Niemand van ons is prof dus in feite is iedereen hier ongetalenteerd. Elkaar beter maken heeft iedereen meer aan dan elkaar neerhalen.
Desalniettemin blijft het leuk om met een stel ouwe lullen 50 km te koersen en na de tijd slap te ouwehoeren.quote:Op maandag 29 april 2013 16:25 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Ik ook, en vind het geen schande om dat ruiterlijk toe te geven. Maar een aantal wannabee hero's hier, zoals Okkie, zullen het wel niet met je eens zijn.
Heb je gelijk in. Die houding staat je veel beter, vandaar dat ik er over begon. Zijn we het eens!quote:Op maandag 29 april 2013 17:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
'k heb volgens mij vandaag nog geen negatief woord uit mijn bek laten vallen. Of wel soms? Maar ik ben het inhoudelijk geheel met je statement eens hoor.
http://app.strava.com/athletes/1869932quote:Op maandag 29 april 2013 17:12 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wat is je Strava profiel?
Ik wil 1 mei wel ff kijken dan :p.
Alvast veel succesquote:Op maandag 29 april 2013 17:07 schreef KolonelBroodje het volgende:
klopt ik zet me wekker om kwart over 5 en wil uiterlijk om 6 uur op de fiets zitten. ALLES VOOR DIE STRAVA TROPHIE
Ja, dit wilde ik laatst ook even bij jou proberenquote:Op maandag 29 april 2013 17:19 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb regelmatig lui in de winkel die uitgebreid schoenen passen en dan zeggen dat ze er ff over moeten nadenken. En dan wel vragen welk type en maat het is
Ik geef dan meestal een onzinantwoord. Maatje te klein meestal
Ik vind het probleem bij vele lokale FM's altijd dat als je iets specifieks zoekt en dan net die gangbare maat niet op voorraad hebben. Nee, dan kunnen ze het voor je bestellen en daar heb ik zo de schijt over in. Dus rij ik maar naar Rose, want daar grijp je met alles in maat L nooit mis. Begrijp me goed, ik gun de lokale middenstand alles, maar als je pretendeert om A dealer van een gerenomeerd merk te zijn, zorg dan dat je ook de standaard halve maten op voorraad hebt en probeer me geen maat 44 aan te smeren wanneer ik 43,5 nodig heb. (dit ging overigens over een paar Floris Van Bommel's waarmee ik de lokale middenstand dus weer eens niet kon sponseren terwijl dit wel de intentie was omdat die schoenen overal hetzelfde kosten)quote:Op maandag 29 april 2013 17:19 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb regelmatig lui in de winkel die uitgebreid schoenen passen en dan zeggen dat ze er ff over moeten nadenken. En dan wel vragen welk type en maat het is
Ik geef dan meestal een onzinantwoord. Maatje te klein meestal
Doe je wel voorzichtig mijn jongen? Het worden idd 2 ritjes want je fona gaat dat niet doortellen.quote:
Jij krijgt geen hulp meerquote:Op maandag 29 april 2013 17:22 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ja, dit wilde ik laatst ook even bij jou proberenBeetje jammer dat je zogenaamd geen maat 48 meer had
Ik snap niet zo waarom ze over zouden moeten nemen. Je bent toch met je eigen training bezig?quote:Op maandag 29 april 2013 09:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat doe ik pas na een tijdje, alleen bij wielklevers die het ook volhouden als het gas erop gaat, en ze ook ruim boven de 40 nog kunnen bijblijven. En als ze dan niet overnemen, na een paar keer geërgerd omkijken, dan pas de neus leegblazen.
Mooi verhaal, had vorig jaar een keer dat er 3 man achter me zaten, na 10 minuten ofzo nam er eindelijk eentje over, en meteen zakte het tempo met 4-5 km/u. Dus ik weer terug op kop, na een tijdje weer een halfbakken kopwerkpoging van een van die gasten, vroeg ie: "Ja kun je iets rustiger rijden, dan kunnen we tenminste ook ons aandeel doen"
Op de Nedereindsberg kun je ook zonder basislidmaatschap een keertje proberen. Kost geloof ik ¤10, wat je volgens mij terug krijgt als je lid wordt van Het Stadion of De Volharding.quote:Op maandag 29 april 2013 10:50 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat een adres![]()
En alleen KNWU basislidmaatschap was voldoende toch?
Want dan moet ik wel eerst ff lid worden.
Is ook zo. Met een paar km in iemands wiel zitten is ook helemaal niks mis. Maar als iemand langer dan een half uur in mijn wiel zit zonder iets te zeggen of zonder over te nemen, begin ik het toch wel irritant te vinden.quote:Op maandag 29 april 2013 18:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik snap niet zo waarom ze over zouden moeten nemen. Je bent toch met je eigen training bezig?
Als ik iemand inhaal en die gaat in mijn wiel zitten, dan hoeft 'ie echt niet over te nemen. Ik rijd mijn trainingstocht namelijk als training en doe dus waar ik op dat moment mee bezig ben. En dat is niet kop over kop rijden om maar een paar km harder te rijden.
Andersom: als iemand mij inhaalt, dan ga ik in zijn wiel zitten (als het tempo me bevalt). Dan ga ik ook niet gedwongen over nemen. Hij haalde mij immers in, dus reed toch al harder.
Vergeet mij niet!quote:Op maandag 29 april 2013 12:59 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Leeftijdsgenoten van jou, mooi dat je het zelf nu inziet.
In dit topic kunnen naast Patroon en ik alleen Kaas, Grip, Yankee en Cyclinggirl met deze 'oude mannen' mee.
De rest ligt er na een strook op de kant af.
[/hapmodus]
Doe me dan effe een PM/DM, kan ik misschien zorgen dat ik er ook ben.quote:Op maandag 29 april 2013 13:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik ga eerst eens een keer bij het stadion op de berg hier in Nieuwegein meerijden.
Die hebben ook vergelijkbare lidmaatschaps tarieven, 70 ¤ / jaar en je kunt vrijblijvend (of tegen een klein bedrag als aspirant lid met een soort tijdelijke verzekering) een paar keer meerijden in het begin. A, B en C categorie, elke donderdagavond en zaterdagmiddag en zondagochtend.
Zit iets in. Wel effe groeten dan als je 'm inhaalt, want anders begin je zelf met niets te zeggenquote:Op maandag 29 april 2013 18:38 schreef cafca het volgende:
[..]
Is ook zo. Met een paar km in iemands wiel zitten is ook helemaal niks mis. Maar als iemand langer dan een half uur in mijn wiel zit zonder iets te zeggen of zonder over te nemen, begin ik het toch wel irritant te vinden.
Dat is misschien wel een beste groep voor Grip dan, kan ie lekker veel van leren van die ouwe lullen.quote:Op maandag 29 april 2013 18:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
. En de C categorie is bedoeld voor 60+.
Moet ik hem inkoppen?quote:Op maandag 29 april 2013 18:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En de C categorie is bedoeld voor 60+.
Daar heb ik al jaren last vanquote:Op maandag 29 april 2013 18:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vergeet mij niet!
Edit: Ah, je hebt het je al herinnerd. Volgens mij wordt je al oud, geheugenverlies en zo
Kom ik net dit nog tegen........quote:Op maandag 29 april 2013 11:54 schreef kanovinnie het volgende:
http://frontpage.fok.nl/s(...)s-top-gear-live.html
Nee joh, zelfs die 60 plussers met veel te veel vrije tijd rijden waarschijnlijk nog steeds boven de 38 gemiddeld. Dan moet ik me toch eerst zeker een paar maanden de tiefus trainen om te mogen hopen dat ik een uurtje een wiel zou kunnen houden. En dan moet er niet eens gedemarreerd worden of alles op de kant gezet worden, want dan ben ik gelijk gezien. Ik doe echt niet beter dan een Klimmen-Banneux-Klimmen net binnen de 5 uur. Maar probeer het wel heul lang vol te houden. Overmorgen Mons-Chimay-Mons 165 km met als optie om op de 135 km af te draaien als het niet allemaal super aanvoelt.quote:
Als ik het goed begrijp hoor..... ENDOMONDO app op je phone, auto upload, in Endomondo GPX export naar je PC en naar Strava uploaden. Dah werk tog? Voor een brakke Blackberry in ieder geval wel. Maar wellicht zijn er hier nog een paar handige harries die een betere oplossing hebben, anders dan een Garmin 800 koelkast op je stuurpen monteren.quote:Op maandag 29 april 2013 19:45 schreef the_critic het volgende:
vraag voor broertje.. Iemand hier die een tip heeft voor een app, die GPX bestanden kan afspelen? Dus waarmee je je mobiel kunt gaan gebruiken als soort van garmin?!
http://hybridgeotools.com/html/active_gpx_route_player.htmlquote:Op maandag 29 april 2013 19:45 schreef the_critic het volgende:
vraag voor broertje.. Iemand hier die een tip heeft voor een app, die GPX bestanden kan afspelen? Dus waarmee je je mobiel kunt gaan gebruiken als soort van garmin?!
gaat erom dat broertje geen dure edge wil aanschaffen.. Wel gewoon een keer een rondje wil inladen en wel nafietsen..quote:Op maandag 29 april 2013 19:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp hoor..... ENDOMONDO app op je phone, auto upload, in Endomondo GPX export naar je PC en naar Strava uploaden. Dah werk tog? Voor een brakke Blackberry in ieder geval wel. Maar wellicht zijn er hier nog een paar handige harries die een betere oplossing hebben, anders dan een Garmin 800 koelkast op je stuurpen monteren.
Verrassendquote:Op maandag 29 april 2013 20:25 schreef Oksel het volgende:
Vandaag wel een KOM gereden op een 600 meter hoge heuvel..
http://app.strava.com/segments/3962578
Was ff beentjes los fietsen, want de zon scheen. Alleen de weg stopte.
Prachtig fietsen hier..
quote:Ridden 1 time by 1 person
Ah, dat is dus precies het tegenovergestelde van wat ik bedoelde. Moet je wel iedere keer je phone er bij pakken om te kijken of je nu weer links of rechtsaf moet. Lijkt me niet echt handig. Ik heb ook niet zo'n Garmin ding (al is die rood-zwarte 500 wel mooi....maar m'n Polar doet het nog zo goed) maar wel een goed geografisch geheugen, dus kom ik er in NL-BE-DE altijd wel mee weg zonder kaart of ander hulpmiddel dan een verdwaalde ANWB paddestoel of andere richtingaanwijzer. Nadeel is wel dat je dan nog al eens op een fietspad langs de provinciale weg eindigt.quote:Op maandag 29 april 2013 20:05 schreef the_critic het volgende:
[..]
gaat erom dat broertje geen dure edge wil aanschaffen.. Wel gewoon een keer een rondje wil inladen en wel nafietsen
hij heeft al wel een manier om hem op stuur te bevestigen (en is er zelf van overtuigd dat de batterij het wel gaat volhouden) maar weet dus alleen nog niet welke app hij moet gaan gebruikenquote:Op maandag 29 april 2013 20:33 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ah, dat is dus precies het tegenovergestelde van wat ik bedoelde. Moet je wel iedere keer je phone er bij pakken om te kijken of je nu weer links of rechtsaf moet. Lijkt me niet echt handig. Ik heb ook niet zo'n Garmin ding (al is die rood-zwarte 500 wel mooi....maar m'n Polar doet het nog zo goed) maar wel een goed geografisch geheugen, dus kom ik er in NL-BE-DE altijd wel mee weg zonder kaart of ander hulpmiddel dan een verdwaalde ANWB paddestoel of andere richtingaanwijzer. Nadeel is wel dat je dan nog al eens op een fietspad langs de provinciale weg eindigd.
Eerst zet je het gpx bestand om naar een kml file (Google het, super easy)quote:Op maandag 29 april 2013 20:05 schreef the_critic het volgende:
[..]
gaat erom dat broertje geen dure edge wil aanschaffen.. Wel gewoon een keer een rondje wil inladen en wel nafietsen..
Dynamotje monteren, kan 'ie de batterij al fietsend opladenquote:Op maandag 29 april 2013 20:34 schreef the_critic het volgende:
[..]
hij heeft al wel een manier om hem op stuur te bevestigen (en is er zelf van overtuigd dat de batterij het wel gaat volhouden) maar weet dus alleen nog niet welke app hij moet gaan gebruiken
Het was misschien iets minder wild dan het eerst leek, maar feit is wel dat het inderdaad onverantwoord was... Het had heel anders af kunnen lopen.quote:Op maandag 29 april 2013 09:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Verhaal was dus wilder dan de afloop...maar ik herken het wel, maar heb het meer met auto's dan met andere fietsers, maar ja, mensen plakken niet zo snel in mijn wiel![]()
De N weg tussen Hilversum en Weesp heeft een fietspad aan 1 kant(links), dus als je vanuit Hilversum komt, verwachten niet alle auto's je als ze een zijweggetje inslaan of uitkomen, ze kijken maar naar 1 kant kennelijk.. heb daar al enkele auto's helemaal platgescholden als ze vlak voor of achter me opeens over het fietspad kwamen, en wel eens op een ruit gemept. Niet netjes, maar als ik bijna aangereden wordt ben ik een aso kennelijk.
Gelukkig ben ik bij mijn FM in goede handen, hij heeft m'n huidige fiets erg goed op mij afgesteld.quote:Op zondag 28 april 2013 23:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dan zijn er dus blijkbaar wel meer mensen met een relatief kort bovenlijf. Lijkt me dat je dan dus ook goed moet opletten op de lengte van de bovenbuis en de stuurpen en dat dus niet iedere b.v. 58 cm fiets zomaar past.
Nu al kudos! Ik hoop dat het je luktquote:
Ben toch bang dat het niet gaat lukken zonder OV kaart. Als ik lees hoe lang doorgewinterde Ivo over z'n laatste 300 km deed, dan komt deze knul nooit voor middernacht thuis. En dan nog vóór twaalven die Strava moeten uploaden om die Chalange te halen. Kun je beter je tijdzone naar Hawai verplaatsen om enige kans te hebben geklassifiseerd te worden. Maar de poging blijft bewonderenswaardig.quote:Op maandag 29 april 2013 20:53 schreef forty-two het volgende:
[..]
Nu al kudos! Ik hoop dat het je lukt
Goed bezigquote:Op maandag 29 april 2013 20:25 schreef Oksel het volgende:
Vandaag wel een KOM gereden op een 600 meter hoge heuvel..
http://app.strava.com/segments/3962578
Was ff beentjes los fietsen, want de zon scheen. Alleen de weg stopte.Meteen segment gemaakt, natuurlijk.
Prachtig fietsen hier..
Bij Belga mag dat, dat is gewoon de H&M of Mediamarkt van de fietsenwinkels.quote:Op maandag 29 april 2013 17:19 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb regelmatig lui in de winkel die uitgebreid schoenen passen en dan zeggen dat ze er ff over moeten nadenken. En dan wel vragen welk type en maat het is
Ik geef dan meestal een onzinantwoord. Maatje te klein meestal
Ook gewoon in NL te krijgen, en anders zijn er wel battery packs te krijgen.quote:
Lijkt me niks aan om die dan te zien als dingen waar jij "de beste" bent, ik zou het dan eigenlijk alleen willen gebruiken om zelf mijn tijd daar te verbeterenquote:Op maandag 29 april 2013 21:08 schreef forty-two het volgende:
[..]
Goed bezig
Er is niets beter dan plekjes vinden waar anderen met Strava nog niet geweest zijn
Zo heb ik er een zwik in Frankrijk
Iedereen hier stelt z'n eigen doelen, de een wat hoger dan de ander.quote:Op maandag 29 april 2013 21:01 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ben toch bang dat het niet gaat lukken zonder OV kaart. Als ik lees hoe lang doorgewinterde Ivo over z'n laatste 300 km deed, dan komt deze knul nooit voor middernacht thuis. En dan nog vóór twaalven die Strava moeten uploaden om die Chalange te halen. Kun je beter je tijdzone naar Hawai verplaatsen om enige kans te hebben geklassifiseerd te worden. Maar de poging blijft bewonderenswaardig.
Ik ben vereerdquote:Op maandag 29 april 2013 12:59 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Leeftijdsgenoten van jou, mooi dat je het zelf nu inziet.
In dit topic kunnen naast Patroon en ik alleen Kaas, Grip, Yankee en Cyclinggirl met deze 'oude mannen' mee.
De rest ligt er na een strook op de kant af.
[/hapmodus]
Eens.quote:Op maandag 29 april 2013 21:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lijkt me niks aan om die dan te zien als dingen waar jij "de beste" bent, ik zou het dan eigenlijk alleen willen gebruiken om zelf mijn tijd daar te verbeteren
Och, strava is maar relatief... Er is ook geen klap aan om nr 1320 te zijn op bv de Amerongseberg, en dat terwijl de beste renners daar "slechts" beloften zijn of mensen die dankzij een gps mismatch een hoog gemiddelde scoren.quote:Op maandag 29 april 2013 21:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lijkt me niks aan om die dan te zien als dingen waar jij "de beste" bent, ik zou het dan eigenlijk alleen willen gebruiken om zelf mijn tijd daar te verbeteren
Ik zeg toch ook dat het bewonderenswaardig is. Maar je moet wel realistisch blijven als je ziet dat Ivo 18 uur over 300 km doet. Dan lijkt het mij gewoon technisch niet realistisch om wanneer je om 6 uur start, om voor twaalven weer binnen te zijn. Met een gemiddelde van 27 km p/u moet je dat dus 15 uur continue trappen, en dan hou je drie uurtjes rust over op 400 km. Maar ...quote:Op maandag 29 april 2013 21:19 schreef forty-two het volgende:
[..]
Iedereen hier stelt z'n eigen doelen, de een wat hoger dan de ander.
Je eigen grenzen verleggen is het mooie aan fietsen, ik juich iedereen toe die het doet (ook degene die het niet doet).
Als hij het niet probeert dan weet hij niet hoe het voelt, dus sabel z'n poging niet gelijk neer... Nog al demotiverend...
Waar zit je nou precies in Duitsland?quote:Op maandag 29 april 2013 21:26 schreef Oksel het volgende:
't Is echt niet dat ik het opzoek. Ga gewoon vaak links/rechts met als doel toffe weggetjes te vinden..En dat lukt me beter dan die Duutsers hier.
Woensdag met een lokaal clubje fietsen. Van die fitte 50'ers die standaard 1000hm's fietsen met elke rit. Ben benieuwd..Zal wel weer de duurste fiets en dikste poten hebben. En maar zwoegen die heuvels op hier..
Riden jullie maar een uurtje? Wij 90min minstens, straks zowat 2 uur.quote:Op maandag 29 april 2013 21:43 schreef Patroon het volgende:
Na mijn werk gelijk op de fiets naar de wielerbaan gebeukt tegen de harde wind in, ik moest nog hard doortrappen om enigszins op tijd te komen. Daar een trainingskoers gereden van 60min + 5 ronden, veel in de aanval geweest. Verschillende kopgroepen gezeten maar alles werd toch weer teruggereden, kopgroep met 3 man hield nog het langste stand (20min) we dachten, ze houden wel eens op met rijden, maar dat deden ze niet, kostte veel kracht die inspanning, 3 man is dan net te weinig. In de laatste 10min elke aanval gecounterd en in de sprint niks meer gedaan. Wedstrijd zelf was 38km/h gemiddeld.
Nu zijn de beentjes wel toe aan een rustdag.
http://app.strava.com/activities/51405658
Ja, ga straks wel naar de A's maar daar ook 60min.quote:Op maandag 29 april 2013 22:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Riden jullie maar een uurtje? Wij 90min minstens, straks zowat 2 uur.
Mijn gezicht toen ik het segment aanklikte:quote:Op maandag 29 april 2013 20:25 schreef Oksel het volgende:
Vandaag wel een KOM gereden op een 600 meter hoge heuvel..
http://app.strava.com/segments/3962578
Was ff beentjes los fietsen, want de zon scheen. Alleen de weg stopte.Meteen segment gemaakt, natuurlijk.
Prachtig fietsen hier..
Kort is dat zeker voor de A's. de B rijd bij ons 5 kwartier en 3 ronden.quote:Op maandag 29 april 2013 22:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, ga straks wel naar de A's maar daar ook 60min.
Heb ff log terug gekeken. 19uur gestart en 20:18 finish. Dus zelfde als jullie Bquote:Op maandag 29 april 2013 23:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Kort is dat zeker voor de A's. de B rijd bij ons 5 kwartier en 3 ronden.
Wij dan 90min en 3 ronden.
Als het straks langer licht is laten ze ons langer rijden.
Ja ik ook wel. Maar nu mooi tijd om nog een uur naar huis te fietsen.quote:Op maandag 29 april 2013 23:15 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind het altijd wel oke om langer te rijden, na een uurtje worden de meesten nog niet moe.
Sorry, maar dat vind ik echt onzin.quote:Op maandag 29 april 2013 21:08 schreef MCH het volgende:
[..]
Bij Belga mag dat, dat is gewoon de H&M of Mediamarkt van de fietsenwinkels.
Succes! Ik doe het je niet na.... En kijk uit dat je niet ineens op een rommelmarkt geparkeerd staatquote:Op dinsdag 30 april 2013 04:24 schreef KolonelBroodje het volgende:
Nou tot vanavond, ik ga iets eerder weg dan ik gister zei, fiets wel met rugzakjemaarja waar moet ik anders al dat eten laten.
waar zou zijn fiets zijn?quote:
daar hebben we glympse voor.. helaas staat die niet aan hahaquote:Op dinsdag 30 april 2013 08:13 schreef heywoodu het volgende:
Jammer dat je met Strava niet iemand live kunt volgen
Dat kan wel kloppen. Bij de fietsenwinkels waar ik kom, weten ze alles van fietsen, maar kennis van kleding en schoenen is natuurlijk wat anders....quote:Op dinsdag 30 april 2013 03:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Sorry, maar dat vind ik echt onzin.
Ten eerste omdat de prijzen bij Belga (qua kleding en schoenen) echt niet hoger liggen dan bij de verschillende webshops ofzo. Ten tweede omdat het aanbod groot is. Dat laatste doet misschien wat Mediamarkt-achtig en onpersoonlijk aan en dat snap ik dan ook wel weer. Op zaterdagen is het soms hectisch en kan je niet een uur bezig zijn met iemand.
We hebben de winkel dan ook verdeeld in verschillende afdelingen. Ik weet geen flikker van elektrische fietsen. Als je mij daar naar vraagt moet ik er een collega bij halen, die weet er alles vanaf. Misschien komt dat wat knuppelig over, maar ik weet dan weer alles van kleding, helmen en schoenen.
Als je bij mij een paar schoenen wil kopen kan je in elke prijsklasse zeker 5 merken passen, daarnaast durf ik wel te stellen dat m'n 'kledingcollega's' en ik inhoudelijk veel meer weten dan bij een speciaalzaak als bijvoorbeeld Cycletrend.
Wil je echt mooie en dure spulletjes, dan ga je naar Harkstede
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |