Mooie klim man, die Chambralle. Zat vroeger altijd in TBT direct na de Redoute, dacht je alles gehad te hebben maar moest je niet rechtsaf de Cote de Sprimont op maar rechtdoor, afdalen tot aan de rivier, bruggetje over en dan klets, die Chambralle op. Ik heb daar wel een keer volledig geparkeerd gestaan.quote:Op zondag 28 april 2013 22:16 schreef eentwee het volgende:
Nee, het groepje met Gilbert en Van Avermaet vertrok om 8u. Ik om 9:30u. Vandaag dus de ........gereden vanuit Aywaille (ca. 25km ten zuiden van Luik). Was een pittige tocht. Na 3km doemde de Redoute al op dus dat is lekker warm worden. We reden in noordelijk richting, helemaal tot Valkenburg. De Cauberg zat er ook in. Het venijn zat duidelijk in de staart, met een aantal muurtjes die veel te lang doorliepen. Vooral de Cote de Chambralles heb ik vervloekt, wat een hondenklim.
Weet je dat zeker, 188cm met een bbl van 92? Lijkt me wat uit verhouding want bij die lengte is 89cm toch de gemiddelde bbl. En zo ja, dan heb je dus een hele korte bovenbuis of stuurpen nodig. Overigens reed Miguel Indurain met dezelfde lichaamslengte altijd met 180 mm cranks. Maar die zullen wel niet zo eenvoudig te verkrijgen zijn. 175mm is dan natuurlijk het beste alternatief.quote:Op zondag 28 april 2013 21:17 schreef PipodeOoi het volgende:
Eentwee, kaas of iemand anders met expertise over crancklengte:
Moet voor mn nieuwe bike crancklengte kiezen. FM zegt nav meting 175 vanwege mn lengte (1.88, bbl 92) maar lees op inet vele verschillende verhalen. Oude fiets heeft 170mm maar dat kunnen we ook aan gaan passen natuurlijk. Thanks alvast!
Btw 175km vandaag, niet gek!
Al in april? Het is bijna mei man, bijna halverwege het seizoen.quote:Op zondag 28 april 2013 23:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mooie klim man, die Chambralle. Zat vroeger altijd in TBT direct na de Redoute, dacht je alles gehad te hebben maar moest je niet rechtsaf de Cote de Sprimont op maar rechtdoor, afdalen tot aan de rivier, bruggetje over en dan klets, die Chambralle op. Ik heb daar wel een keer volledig geparkeerd gestaan.
En de Redoute na 3 km lijkt me wel OK. In de Waalse Pijl was het altijd vanuit Spa direct de Maquisard op en dan om 6:30 uur ofzo verkleumd aan de Redoute beginnen zonder dat er een hond langs de kant stond voor de morele ondersteuning.
Maar was dus een heel pittig tochtje zo te lezen. En dat allemaal in april al. Knap hoor!
Voor mij dus niet. Vakantie en werk in januari, takkeweer in februari en Buzz hoeft voor zichzelf z'n fiets doelen niet meer steeds te verleggen dus pas in maart weer op de weg gaan fietsen. Vandaag rondje Posbank gedaan 134 km in 5:10 uur. En ben dus wel klaar voor mijn jaarlijkse eerste klassieker op woensdag. En lukt de 165 km niet, dan kan ik altijd nog achteraan sluiten bij de dikbillen grupetto. Ik maak me er allemaal niet zo druk meer om en geniet ook nog van het uitzicht.quote:Op zondag 28 april 2013 23:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Al in april? Het is bijna mei man, bijna halverwege het seizoen.
quote:Op zondag 28 april 2013 20:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Forty ik weet hoe je bent. Iedereen maakt fouten. Als je anders doet zoals je bent doe je zulke dingen, die verkeerd uitpakken. Gewoon jezelf blijven omdat dat prima is zoals je bent.
quote:Op zondag 28 april 2013 20:32 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was de eerste hit hé? Smeets heeft gesproken jonguh.
Ik ben 190 bbl 96~97quote:Op zondag 28 april 2013 23:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Weet je dat zeker, 188cm met een bbl van 92? Lijkt me wat uit verhouding want bij die lengte is 89cm toch de gemiddelde bbl. En zo ja, dan heb je dus een hele korte bovenbuis of stuurpen nodig. Overigens reed Miguel Indurain met dezelfde lichaamslengte altijd met 180 mm cranks. Maar die zullen wel niet zo eenvoudig te verkrijgen zijn. 175mm is dan natuurlijk het beste alternatief.
Dan zijn er dus blijkbaar wel meer mensen met een relatief kort bovenlijf. Lijkt me dat je dan dus ook goed moet opletten op de lengte van de bovenbuis en de stuurpen en dat dus niet iedere b.v. 58 cm fiets zomaar past.quote:Op zondag 28 april 2013 23:43 schreef forty-two het volgende:
Ik ben 190 bbl 96~97
Lijkt me heel goed mogelijk dus.
Koerste je tegen een stel veteranen ofzo? Ik zie alleen maar ouwe koppen!quote:
Veel 40'ers. Onderschat die vent in het rood-zwart-wit niet. Die rijdt makkelijk 44-45 gemiddeld in een tijdrit. Veel van die mannen zijn al grijzend, maar kunnen nog steeds rijden!quote:Op maandag 29 april 2013 08:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Koerste je tegen een stel veteranen ofzo? Ik zie alleen maar ouwe koppen!
115. En dat niet druk maken zit wel goed, heb alleen weinig verstand van goed voorbereiden...quote:Op maandag 29 april 2013 08:41 schreef kanovinnie het volgende:
Het is 70 km toch? Die afstand heb je nu toch ook wel een keer gedaan? Gewoon jezelf niet te druk maken en genieten
ik dacht dat je de 70 boretti zou doen? Of heb je je voor een andere ingewchreven?quote:Op maandag 29 april 2013 09:02 schreef muzas het volgende:
[..]
115. En dat niet druk maken zit wel goed, heb alleen weinig verstand van goed voorbereiden...
Als je weet wat je moet hebben; genoeg goedkope webshops.quote:Op maandag 29 april 2013 08:59 schreef Lange_Lans het volgende:
Waar halen jullie wielerkleding?
Heb net een fiets gekocht, maar heb o.a. nog schoenen, een helm en wat accessoires nodig.
Als je je nu moe voelt deze week rustig aan doen. Misschien nog ff een keertje twee uurtjes rustig toeren om je benen los te gooien.quote:Op maandag 29 april 2013 09:02 schreef muzas het volgende:
[..]
115. En dat niet druk maken zit wel goed, heb alleen weinig verstand van goed voorbereiden...
Www.cyclewear.euquote:Op maandag 29 april 2013 08:59 schreef Lange_Lans het volgende:
Waar halen jullie wielerkleding?
Heb net een fiets gekocht, maar heb o.a. nog schoenen, een helm en wat accessoires nodig.
Verhaal was dus wilder dan de afloop...maar ik herken het wel, maar heb het meer met auto's dan met andere fietsers, maar ja, mensen plakken niet zo snel in mijn wielquote:Op zondag 28 april 2013 14:04 schreef forty-two het volgende:
Ja natuurlijk ben ik gestopt, er was eigenlijk niet zo veel aan de hand. Het ging niet zo hard zoals ik net omschreef, het was meer een uitglijder met staand tot stand komen tegen de zijkant van dat hokje.
Er zitten in het parcours twee plekken waar je de tocht kan aanpassen aan je conditie, namelijk splitspunt 73/115 km, en je kan een stuk van de 115 afsnijden. Misschien niet zoals het hoort, maar met die slijmbeurs ontsteking van me ga ik die Boretti helemaal rijden zoals het mij uitkomt.quote:Op maandag 29 april 2013 09:02 schreef muzas het volgende:
[..]
Voor de 110 ingeschreven. (de route is volgens hun filmpje 115)quote:Op maandag 29 april 2013 09:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik dacht dat je de 70 boretti zou doen? Of heb je je voor een andere ingewchreven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |