abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125824383

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:
Er staat niks gepland, maar voel je vrij om iets te organiseren!

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

3 tieten op 8 juni!!
-Kaasplankje
-Gripper
-Patroon
-MarcoD

De marmotte op 7 juli!!
Mogelijk definitief bazenteam Marmotte 2013 voor gezamelijk vervoer en eventueel verblijf:
-Kaasplankje: kopman
-Gripper: schaduwkopman
-MarcoD: schaduwkopman
-Pritt: wieltjesplakker
-Patroon: komt om te trainen (in D1)
-Eentwee: wegkapitein
-thecritic: wegkapitein
-janatwork: onze eigen kok _O_
-Oksel en Okselin

eerstvolgende meet:
Datum/locatie volgt
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
pi_125824437
Ligt het nou aan mij of zie ik de laatste tijd zoveel "oudere" mannen op hybride fietsen met van die ligstuurtjes, dat kunnen echt van die irritante wieltjesplakkers zijn...
pi_125824443
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 12:19 schreef forty-two het volgende:
Ligt het nou aan mij of zie ik de laatste tijd zoveel "oudere" mannen op hybride fietsen met van die ligstuurtjes, dat kunnen echt van die irritante wieltjesplakkers zijn...
Die houden mij niet bij ;)
pi_125824475
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 12:20 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Die houden mij niet bij ;)
maar ze proberen het wel altijd :)
pi_125824476
Idd, heb nooit wieltjes plakkers. Ga er vaak zo hard over dat de moed ze gelijk in de schoenen zakt. :')
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_125824599
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 12:22 schreef Patroon het volgende:
Idd, heb nooit wieltjes plakkers. Ga er vaak zo hard over dat de moed ze gelijk in de schoenen zakt. :')
Maar als jij een gelijkmatige rustige training probeert te doen dan onderbreek je die toch wel even om er hard overheen te rammen?
Ik heb wel eens een rot truck uitgehaald (was op de a'damsestraatweg in Utrecht), Gozer ging echt op m'n wiel zitten (2cm speling of zo...) , maar ipv heel erg te versnellen ben ik keihard op m'n rem gaan staan. gozer waanzinnig op z'n plaat tegen een bushokje >:)
pi_125824645
Ik maak me niet zo druk om zulke gasten ;)
pi_125824657
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 12:28 schreef forty-two het volgende:

[..]

Maar als jij een gelijkmatige rustige training probeert te doen dan onderbreek je die toch wel even om er hard overheen te rammen?
Ik heb wel eens een rot truck uitgehaald (was op de a'damsestraatweg in Utrecht), Gozer ging echt op m'n wiel zitten (2cm speling of zo...) , maar ipv heel erg te versnellen ben ik keihard op m'n rem gaan staan. gozer waanzinnig op z'n plaat tegen een bushokje >:)
Even 2 tellen op de pedalen staan is voldoende om ze met de bakkes vol in de wind te zetten. Daarna hervat ik weer mijn strakke regiem. Heb trouwens totaal geen problemen met plakkers, mits op gewone fietsen, ebikes en hybrides en andere gekke vervoermiddelen.
pi_125824688
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 12:30 schreef Tommeke het volgende:
Ik maak me niet zo druk om zulke gasten ;)
Ik ook niet.
Zelf plak ik ook wel eens in een wiel.
pi_125824813
tja, als je op een ebike ook nog eens gaat plakken... :@
Maar jullie moeten toch wel toegeven dat hybrideligstuurtypes een bepaald slag is :) net zoals wielrenners trouwens :P
  zondag 28 april 2013 @ 12:37:53 #11
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_125824820
quote:

[..]

Dat is best een kutstreek.
pi_125824859
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 12:37 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat is best een kutstreek.
Ja best wel eigenlijk :@
Maar op dat moment nam de emotie het over van de rede...
Het is trouwens al een eeuwigheid geleden, sindsdien nooit meer zoiets uitgehaald.
pi_125824900
quote:

[..]

Ben jij gek ofzo? Als je dat bij mij zo flikken, ramde ik je kop keihard tegen dat bushokje, tot je er een 2e mond bij hebt.
  zondag 28 april 2013 @ 12:42:18 #14
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_125824928
Maar goed, ik ben het ook nog niet verleerd jongens, ik hoor er nog bij.

Vanmorgen naar de club gegaan voor mijn 1e clubkoersje. Was wat laat van huis gegaan op de fiets, flink door moeten rijden om nog op tijd te komen, op de club snel nummer opspelden en toen ik aan kwam rijden stond iedereen al opgesteld. Stuk of 60 B's en ong. 20 A renners.

Koers ging goed, beetje kat uit de boom gekeken, we reden op een geg. moment nog maar met 8 rond halfkoers want voor wie 't dan te hard gaat blijft in de B groep hangen als we die dubbelen.

Ik heb niet gedemarreerd of gek gedaan, 4e in de sprint.
  zondag 28 april 2013 @ 12:43:36 #15
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_125824961
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 12:39 schreef forty-two het volgende:

[..]

Ja best wel eigenlijk :@
Maar op dat moment nam de emotie het over van de rede...
Het is trouwens al een eeuwigheid geleden, sindsdien nooit meer zoiets uitgehaald.
Ja voor 't zelfde geld rijd je iemand 't ziekenhuis in. Als er op de snelweg iemand in je reet zit op de linkerbaan doe je dat ook niet. Kan je wel zeggen zijn schuld maja.
pi_125824969
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 12:42 schreef kaasplankje het volgende:

Vanmorgen naar de club gegaan voor mijn 1e clubkoersje. Was wat laat van huis gegaan op de fiets, flink door moeten rijden om nog op tijd te komen, op de club snel nummer opspelden en toen ik aan kwam rijden stond iedereen al opgesteld. Stuk of 60 B's en ong. 20 A renners.

Koers ging goed, beetje kat uit de boom gekeken, we reden op een geg. moment nog maar met 8 rond halfkoers want voor wie 't dan te hard gaat blijft in de B groep hangen als we die dubbelen.

Held.
pi_125824982
Netjes kaas!
  zondag 28 april 2013 @ 12:45:21 #18
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_125825001
http://app.strava.com/activities/51120000

Ja ben der blij mee, vorm is goed.
pi_125825003
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 12:42 schreef kaasplankje het volgende:

Netjes. Waar?
pi_125825014
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 12:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ben jij gek ofzo? Als je dat bij mij zo aflikken, ramde ik je kop keihard tegen dat bushokje. Tot je er een 2e mond bij hebt.
Ja op dat moment wel ja :{
Iedereen heeft wel eens een moment waarop hij/zij iets doet wat achteraf bezien niet zo handig was.
Zoals ik al zei, verder nooit meer zoiets gedaan.
  zondag 28 april 2013 @ 12:49:07 #21
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_125825102
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 12:45 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Netjes. Waar?
Gouda Excelsior. Was alleen vergeten nog een reepje in mijn shirt te steken dus ik haalde het maar net qua brandstof, uur er heen tegenwind en 1.5 uur koers op alleen een bak brinta en 2 bidons. :')
pi_125825178
Trouwens, jullie rijden wel eens in een peloton, is het niet zo dat renners elkaar wel eens vuile kunstjes flikken? Een flinke kwak geven of zo.
Het niet de bedoeling om dat van mij goed te praten.
pi_125825271
Gaaf kaas, al kloppen die tijden per rondje niet helemaal of reden jullie echt met 64 gemiddeld?

@forty-two Een keer roepen dat ie afstand moet houden had ook volstaan, echt een klotestreek. Verlies zelf ook wel eens m'n beheersing door te vloeken (of een keer een spiegel van een auto krom te meppen nadat ik de berm in was getikt) maar iemand bewust letsel aanbrengen is gewoon zwakzinnig.
pi_125825322
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 12:52 schreef forty-two het volgende:
Trouwens, jullie rijden wel eens in een peloton, is het niet zo dat renners elkaar wel eens vuile kunstjes flikken? Een flinke kwak geven of zo.
Het niet de bedoeling om dat van mij goed te praten.
Ik heb zelfs wel eens renners zien vechten (twee keer, allebei de keren werden beide uit de wedstrijd genomen).
  zondag 28 april 2013 @ 13:01:42 #25
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_125825420
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 12:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ben jij gek ofzo? Als je dat bij mij zo flikken, ramde ik je kop keihard tegen dat bushokje, tot je er een 2e mond bij hebt.
dit, totaal onnodig dat gerem
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')