quote:
De VVD bestaat vrijwel alleen maar uit zwakkere figuren.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:58 schreef 99.999 het volgende:
Het valt haar zwaar allemaal. De VVD werd te gretig na haar grote verkiezingswinst. Dan komen ook de zwakkere figuren te hoog terecht.
Ach nee, ook binnen de VVD zijn hier best geschikte mensen voor te vinden. Alleen mogelijk niet op dit moment in deze fractie.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:59 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
De VVD bestaat vrijwel alleen maar uit zwakkere figuren.
Vandaar ook de noodzaak om naar beneden te schoppen en omhoog te likken.
De VVD heeft door zijn gedrag de laatste jaren ook nog wel een paar rekeningen openstaan die nu allemaal tegelijk verstuurd lijken te worden.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach nee, ook binnen de VVD zijn hier best geschikte mensen voor te vinden. Alleen mogelijk niet op dit moment in deze fractie.
Preciesquote:Op vrijdag 26 april 2013 10:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De VVD heeft door zijn gedrag de laatste jaren ook nog wel een paar rekeningen openstaan die nu allemaal tegelijk verstuurd lijken te worden.
Ach nee joh, dat was gewoon kabinetsbeleid op dat moment met brede steun in de kamer.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:18 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
[..]
Precies
Gerrit Zalm -->> Euro
Hans Hoogervorst -->> Marktwerking in de zorg
Hopen we maar.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:49 schreef Roellie80 het volgende:
Ze zal zich nog voor de zomer terugtrekken
Steun op basis van leugens.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach nee joh, dat was gewoon kabinetsbeleid op dat moment met brede steun in de kamer.
Inderdaad, ze kunnen beter een echt geschikt persoon neerzetten i.p.v. iemand benoemd om allerlei partij-politieke redenen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:59 schreef Hexagon het volgende:
Waarom moet de voorzitter eigenlijk een parlementarier zijn? Waarom niet een onafhankelijk voorzitter?
Verbeet heeft het prima gedaan, op een wat onwennige beginperiode na. Iedereen was lovend over haar.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:58 schreef Yi-Long het volgende:
Ongeschikt, maar goed, dat was Gerdi Verbeet ook, vooral in haar begin-periode. Blijkbaar is het voor deze mensen nogal moeilijk om zich onafhankelijk en objectief op te stellen.
Een voorzitter is altijd lid van de vergadering. Door wie zou een 'onafhankelijke' voorzitter moeten worden aangesteld?quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:59 schreef Hexagon het volgende:
Waarom moet de voorzitter eigenlijk een parlementarier zijn? Waarom niet een onafhankelijk voorzitter?
Misschien een leuk baantje voor WimLex.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Een voorzitter is altijd lid van de vergadering. Door wie zou een 'onafhankelijke' voorzitter moeten worden aangesteld?
jangkie?quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:02 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Hopen we maar.
Zo'n jangkie hoort daar niet thuis.
Die is geen lid van de Tweede Kamer.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:54 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Misschien een leuk baantje voor WimLex.
Omdat de voorzitter er is voor het parlement, niet voor de regering en ook niet iets er tussenin. Zij leidt de vergadering ten bate van de parlementariers. Het is hun tent, zij zijn daar de baas, en de regering moet er op het matje komen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:59 schreef Hexagon het volgende:
die haalt de zomer niet. Dat zou nog geheel te recht zijn ook.quote:
Ach, ze moest er even inkomen en ze is van de PvdA. Genoeg reden om het als een grootse mislukking te betitelenquote:Op vrijdag 26 april 2013 13:51 schreef Kaas- het volgende:
Het valt me de laatste tijd allemaal nog mee, in haar eerste paar week was er elke dag wel weer consternatie over haar zwakke optreden. Maar goed, of dat nou het niveau is waar je voor moet settelen..
Verbeet in haar rol als voorzitter was ik een grote fan van trouwens; viel niets op af te dingen. Weet niet waarom hierboven de indruk wordt gewekt dat dat een grote foutenreeks was?
Ze begon wel heel slecht vond ik. Een beetje van als nou iedereen lief en aardig is tegen elkaar dan kan de regering ongestoord zijn werk doen. Daarna verklaarde ze een onderwerp taboe, omdat het niet in haar straatje paste.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:51 schreef Kaas- het volgende:
Verbeet in haar rol als voorzitter was ik een grote fan van trouwens; viel niets op af te dingen. Weet niet waarom hierboven de indruk wordt gewekt dat dat een grote foutenreeks was?
Bosma van de PVV kreeg veel complimenten toen hij een keer mocht invallen als voorzitter.quote:Op vrijdag 26 april 2013 15:16 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Kunnen ze er geen kerel neer zetten in plaats van elke keer zo'n zwakzinnig wijf. Gisteren liep ze zowat jankend weg.
Niet zowat, ze moest echt huilen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 15:16 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Kunnen ze er geen kerel neer zetten in plaats van elke keer zo'n zwakzinnig wijf. Gisteren liep ze zowat jankend weg.
Nog trouwensquote:Op vrijdag 26 april 2013 11:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Een voorzitter is altijd lid van de vergadering. Door wie zou een 'onafhankelijke' voorzitter moeten worden aangesteld?
Ja maar zij waren wel de verantwoordelijke ministers. Hoogervorst was zelfs de bedenker van het plan voor marktwerking in de zorg.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach nee joh, dat was gewoon kabinetsbeleid op dat moment met brede steun in de kamer.
Gerard Schouw (D66) was ook een kandidaat.quote:Op vrijdag 26 april 2013 17:45 schreef arjan1212 het volgende:
Ze is toch de voorzitter geworden omdat anders Martin Bosma voorzitter zou worden?
Inderdaad. Verbeet heeft het meer dan uitstekend gedaan.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:33 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Verbeet heeft het prima gedaan, op een wat onwennige beginperiode na. Iedereen was lovend over haar.
Die heeft een paar tranen gelaten. Je kon al meteen in haar stem horen dat ze op breken stond.quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zag dat filmpje, waarin ze de vergadering voor 5 minuten schorst na die opmerking van Buma. Vroeg me af of ze een potje heeft zitten janken achter de coulissen.. Vrouwen doen dat soort dingen.
Gerdi Verbeet en Jeltje van Nieuwenhoven lukte het in ieder geval een stuk beter dan dit lichtgewicht.quote:Op vrijdag 26 april 2013 23:21 schreef poepa het volgende:
Ik weet niet of vrouwen meer of minder geschikt zijn voor deze functie.
quote:Van Miltenburg zei achteraf dat ze zeer geraakt was door de opmerking van Buma. 'Ik was geraakt in mijn integriteit. Dan ga je bij mij grenzen over. En ik heb wat heel veel vrouwen hebben als er wat gebeurt. Dan ga ik helaas huilen. Andere gaan gooien met dingen maar ik ging huilen.' Ze zegt te werken aan verbetering. 'Ik probeer mijn werk altijd vandaag beter te doen dan gisteren en morgen weer beter dan vandaag.'
Het is wel iemand van formaatquote:
Dat klopt. Vooral Verbeet deed het erg goed. Ik begrijp niet hoe Rutte gisteren zo uit z'n rol kon vallen, door haar in bescherming te nemen.quote:Op zaterdag 27 april 2013 10:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gerdi Verbeet en Jeltje van Nieuwenhoven lukte het in ieder geval een stuk beter dan dit lichtgewicht.
Dat vond ik ook opvallend, want Rutte heeft als premier helemaal niks te maken met het functioneren van de Kamervoorzitter.quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:30 schreef poepa het volgende:
[..]
Dat klopt. Vooral Verbeet deed het erg goed. Ik begrijp niet hoe Rutte gisteren zo uit z'n rol kon vallen, door haar in bescherming te nemen.
Exact. Hij herstelde zich ietwat door later te zeggen dat hij slechts gast isquote:Op zaterdag 27 april 2013 11:32 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat vond ik ook opvallend, want Rutte heeft als premier helemaal niks te maken met het functioneren van de Kamervoorzitter.
Wat deed Voordewind dan?quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:30 schreef poepa het volgende:
[..]
Dat klopt. Vooral Verbeet deed het erg goed. Ik begrijp niet hoe Rutte gisteren zo uit z'n rol kon vallen, door haar in bescherming te nemen.
En wat Voordewind (lid presidium) gisteren deed, is een regelrechte dolk in haar rug. Moet nog zien of ze echt blijft zitten.
probleem is vooral dat hij in functie van kamervoorzitter bij officiële gelegenheden gasten zal moeten ontvangen. En daar kunnen best gasten tussen zitten waar de PVV heel veel tegen heeft, moslimlanden e.d.. En dat ligt bij de PVV niet lekker als ze dat moeten. Verder is Bosma een zeer goed voorzitten.quote:Op vrijdag 26 april 2013 17:00 schreef karton2 het volgende:
[..]
Bosma van de PVV kreeg veel complimenten toen hij een keer mocht invallen als voorzitter.
Maar het PVV'er zijn is zijn achilleshiel lijkt mij.
veel dommer zijn ze inderdaad niet beschikbaarquote:Op vrijdag 26 april 2013 22:48 schreef Sloggi het volgende:
Ik hoop dat Lilian Helder haar opvolgt. Goed voor de kijkcijfers.
Het overdreven gedoe over moslims breekt de PVV vroeg of laat een keer op. Als Bosma het toch mocht worden dan hoop ik dat hij doorheeft dat hij niet namens de PVV gasten ontvangt, dat zou al veel gezeik schelen.quote:Op zaterdag 27 april 2013 13:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
probleem is vooral dat hij in functie van kamervoorzitter bij officiële gelegenheden gasten zal moeten ontvangen. En daar kunnen best gasten tussen zitten waar de PVV heel veel tegen heeft, moslimlanden e.d.. En dat ligt bij de PVV niet lekker als ze dat moeten. Verder is Bosma een zeer goed voorzitten.
Zou je denken?quote:veel dommer zijn ze inderdaad niet beschikbaar
quote:PVV-Miep snapt statistiek wél
Angela Carper: 28-03-2011 11:00 uur
TAGS: Lilian Helder, statistiek
Onlangs verscheen dit filmpje op Dumpert.nl. Hierin figureert PVV-politica Lilian Helder die poogt in de Tweede Kamer te verdedigen dat het onderzoek waarin retrospectief wordt gekeken naar het nut van een taakstraf versus een vrijheidsstraf een niet valide manier van onderzoeken is. Helaas komt zij allerminst goed uit haar woorden en blijft ze hangen in eindeloos gehakkel “dat je persoon A niet met persoon B kunt vergelijken”. Dat ze later in haar betoog er ook nog eens appels, peren en koeien bijhaalt, doet haar betoog niet veel goeds. Maar dit betreft enkel de vorm waarin zij haar boodschap brengt. Een vorm die inderdaad te wensen overlaat. En daar wordt deze PVV-politica, toch geschoold in het recht, volledig op afgebrand. Het feit dat een PVV-politicus misschien ook nog wel eens de waarheid spreekt of iets zinnigs te melden heeft, zal ongetwijfeld een grote rol in deze onterechte hetze spelen.
Inmiddels rouleert het filmpje op internet op blogs en websites van serieuzere (kwaliteits)couranten zoals de NRC, waarin mevrouw Helder als een “domme PVV-miep” wordt afgeschilderd, al doen ze dat bij NRC in nettere bewoordingen. De PVV op deze manier in de hoek zetten is natuurlijk makkelijk scoren. Dat een serieuze krant voorbij gaat aan het feit dat mevrouw Helder wel degelijk een punt heeft valt toch een beetje tegen. Mevrouw Helder doelt in haar betoog namelijk op de slechte wijze waarop retrospectief onderzoek is uitgevoerd. En aan slecht uitgevoerd onderzoek mag je helemaal geen conclusies verbinden.
Randomized controlled trial
In de wetenschap is het de gouden standaard om een goede vergelijking te maken tussen twee zaken, wat kan variëren van het vergelijken van pil A met pil B tot het vergelijken van een taakstraf en een vrijheidsstraf, als je alle variabelen tot een absoluut minimum beperkt. Om dit te kunnen bereiken heeft het randomized controlled trial in het onderzoek de voorkeur om twee behandelingen, therapieën, methodes van aanpak en wat dies meer zij met elkaar te vergelijken. Om een taakstraf met een vrijheidsstraf te kunnen vergelijken is het noodzakelijk om twee groepen veroordeelden at random een taakstraf en een gevangenisstraf toe te wijzen, met een gelijkelijke verdeling (fify-fifty) van beider straffen. Vervolgens bekijkt de onderzoeker op een later punt hoe het de twee groepen is vergaan. Verder moeten de veroordeelden op alle punten overeenkomen: geslacht, leeftijd, afkomst, sociale omgeving, soort misdrijf et cetera et cetera. Dit laatste is al een ondoenlijke zaak. Een jongeman uit een klein dorp, die bij zijn ouders woont, en tijdens het uitgaan een andere jongen onder invloed van een lijntje coke op zijn gezicht slaat, is die wel vergelijkbaar met een stadsjongen, uit een eenoudergezin, die de nieuwe agressieve vriend van zijn moeder uit verdediging neerslaat? Theoretisch zouden ze op basis van misdrijf en leeftijd wel vergelijkbaar kunnen zijn en zo, in zojuist genoemde manier van onderzoeken, of een taakstraf of een vrijheidsstraf toebedeeld krijgen. Maar echt gelijk en verglijkbaar zijn ze niet.
Bovengenoemde wijze van onderzoeken in het strafrecht, de gerandomiseerde gecontroleerde trial, wordt bij mijn weten niet in het Nederlandse strafrecht uitgevoerd. Niet in het minst om de vele ethische bezwaren waar deze manier van onderzoek op stuit. Kunnen we, bij wijze van onderzoek, het lot van een veroordeelde overlaten aan de willekeur van het onderzoek? Dus rest het onderzoekers om het te doen met de gegevens die voorhanden zijn. Om vervolgens terug te kijken hoe het de gestraften vergaan is. Zo wordt er gekeken naar taakgestraften en hun levensverloop. Vielen ze terug in criminaliteit? Zo eveneens met degenen die van hun vrijheid beroofd werden.
Selectiebias
Die groepen zijn op voorhand, zelfs bij dezelfde soort misdrijf, niet gelijk. Maar ongelijke groepen zijn niet te vergelijken. Daarnaast speelt ook nog de selectie van wie een taak- en wie een vrijheidsstraf krijgt opgelegd een enorm belangrijke rol. Aangezien er geen onderzoekselement in het spel was bij het opleggen van de straf, heeft de rechter op basis van het individu gekozen voor ofwel een taak- ofwel een vrijheidsstraf. De kans is zeer groot dat de groep die een taakstraf krijgt, een groep is die geheel anders is dan zij die een vrijheidsstraf kregen. Mogelijkerwijs maatschappelijk stabieler, mogelijkerwijs nog nooit eerder in aanraking geweest met justitie, mogelijkerwijs een individu bij wie de rechter nog meer kans op maatschappelijk herstel ziet, etc. Kortom, bij het ‘selecteren’ van de groepen – wat onbewust optreedt door de keuzes die de rechters maken in hun strafzaken – ontstaan er twee totaal verschillende groepen veroordeelden. De groepen die al niet heel gelijk waren, worden nog ongelijker. In onderzoek noemen we dit selectiebias. Vervolgens wordt achteraf geprobeerd die twee groepen met elkaar te vergelijken. Maar door de initiële onvergelijkbaarheid van de groepen, aangevuld met een enorme berg ruis (de selectie-bias) die door de rechters wordt toegevoegd, is de vergelijking onmogelijk geworden.
Zo worden de appels met de peren vergeleken. En zolang de appels met de peren worden vergeleken, kunnen we geen enkele conclusie aan een onderzoek verbinden. En dat is waar mevrouw Helder van de PVV in haar betoog op doelt. Haar – helaas zwak geformuleerde betoog – getuigt dat zij juist wél kennis heeft van onderzoek en statistische methoden. Iets waar ze zelfs bij de kwaliteitskranten onvoldoende weet van lijken te hebben.
Angela Carper beweert geen criminoloog of strafrechtdeskundoloog te zijn, maar denkt wel met enige kennis van wetenschap en onderzoek iets zinnigs te kunnen zeggen over het betoog van PVV-politica Helder. Angela Carper is forensisch arts en verslavingsarts en schrijft over haar werkzaamheden op www.csidokter.nl
mooi stuk, maar zo bedoelde ze het niet, ze snapte het gewoon niet.quote:
Volgens mij heeft hij het optreden gekwalificeerd als 'Kamervoorzitter onwaardig 'quote:
dolman? trouwens.. 1948 - 1963 mr. L.G. Kortenhorst dat was best lang he...quote:Op zaterdag 27 april 2013 12:12 schreef Iwanius het volgende:
En waarom verbaast mij dit allemaal niet. Ik vond het al vanaf dag 1 een verouderd huppel. je weet wel.
Ik heb ook nooit begrepen waarom de Kamer zo nodig weer een vrouw moest nemen na mevrouw Verbeet? De mannelijke tegenkandidaten waren veel standvastiger en inhoudelijk sterker dan van Miltenburg die natuurlijk met haar optreden laatst andermaal onderschreef dat ze veel te licht is voor deze functie als kamervoorzitter.
[ afbeelding ]
In mijn tijd had je ooit in de Tweede Kamer een geweldige kamervoorzitter die ook toen het nodige te verduren kreeg (denk aan het optreden van Marcel van Dam tegen minister-president Ruud Lubbers door hem " belubbert " te noemen) maar elke keer weer de orde en netheid wist te bewaren.
Maakt gelukkig geen schijn van kans die oproerkraaier .quote:Op zaterdag 27 april 2013 14:21 schreef rubbereend het volgende:
Daarom ambieert Bosma het volgens mij niet. En dat staat natuurlijk iedereen vrij. Wel jammer aangezien hij het goed deed en het hem makkelijk af gaat.
Nee! Nee! Nee! En dan ook nog even verongelijkt 'tsjongejonge' zeggenquote:Op zondag 28 april 2013 19:23 schreef Hexagon het volgende:
Mevrouw blijft nog even dooretteren
http://www.joop.nl/politi(...)ee_buma_ging_te_ver/
Ik zou al Buma niet kunnen wachten tot het moment dat ze het weer doet. En er dan met gestrekt been in.quote:Op zondag 28 april 2013 19:27 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nee! Nee! Nee! En dan ook nog even verongelijkt 'tsjongejonge' zeggen.
Kennelijk zit er niks anders op dan haar hysterisch aan het grienen te krijgen voordat ze de handdoek gooit, dus dan moet dat maar.quote:Op zondag 28 april 2013 19:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zou al Buma niet kunnen wachten tot het moment dat ze het weer doet. En er dan met gestrekt been in.
Bukman was geloof ik geen groots succes nee. Sowieso was er in 1998 niet zoveel meer van het CDA over dus die maakten weinig aanspraak op de functie.quote:Op zaterdag 27 april 2013 23:55 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
dolman? trouwens.. 1948 - 1963 mr. L.G. Kortenhorst dat was best lang he...
http://nl.wikipedia.org/w(...)_van_de_Tweede_Kamer
bukman kon het ook niet zeker? maar 2 jaar
Dit gaat haar nog duur komen te staan in de kamer.quote:Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef poepa het volgende:
Ik vind dat ze niet handig reageerde bij Eva.
Dit.quote:Op zondag 28 april 2013 19:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zou al Buma niet kunnen wachten tot het moment dat ze het weer doet. En er dan met gestrekt been in.
Dit komt inderdaad een keer keihard terug. Ze gaf blijk niet te kunnen relativeren.quote:Op zondag 28 april 2013 22:58 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Dit gaat haar nog duur komen te staan in de kamer.
[..]
Dit.
Je moet al lang voordat je überhaupt kandidaat bent doorhebben dat een voorzitter er zit voor de hele kamer, en niet voor de regering, ook niet een beetje, en niet voor een partij. Daarom was ze altijd al ongeschikt en zal ze dat ook blijven.quote:Op maandag 29 april 2013 12:59 schreef Friek_ het volgende:
Maar goed, ze is nog in haar beginperiode.
ik denk dat wat een beheerste Buma zegt meer indruk maakt dan het geschreeuw en gewauwel van Wildersquote:Op maandag 29 april 2013 01:47 schreef arjan1212 het volgende:
Buma is nog beheerst ook. Vraag me af wat er gebeurt als Wilders haar aanvalt
volgens mij hebben veel mensen in het bedrijfsleven zwakke managers meegemaakt hoorquote:Op maandag 29 april 2013 15:23 schreef Kandijfijn het volgende:
In het bedrijfsleven eten ze zulke vrouwtjes trouwens als ontbijt
ergens verbaas ik me niet dat het een vvd-politica is bij wie de schijn van subjectiviteit/belangenverstrengeling boven zich heeft hangen. zelfde gold voor weekers, v. rey, en er waren er nog een of twee.quote:Op maandag 29 april 2013 13:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je moet al lang voordat je überhaupt kandidaat bent doorhebben dat een voorzitter er zit voor de hele kamer, en niet voor de regering, ook niet een beetje, en niet voor een partij. Daarom was ze altijd al ongeschikt en zal ze dat ook blijven.
Dat het een labiele intellectuele lichtgewicht is die begint te hakkelen bij de eerste de beste keer dat ze niet iets vanaf een papiertje kan voorlezen en begint te janken bij de eerste de beste beleefd geformuleerde kritiek maakt het allemaal nog erger en in het oog springender, dat is niet eens het eigenlijke probleem.
Luistert er nog iemand naar dat geneuzel dan?quote:Op maandag 29 april 2013 19:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik denk dat wat een beheerste Buma zegt meer indruk maakt dan het geschreeuw en gewauwel van Wilders
Mag hopen dat zij professioneel genoeg is om in te zien dat de kritiek niet op haar als persoon gericht was.quote:Op dinsdag 30 april 2013 15:23 schreef poepa het volgende:
Ik vraag me af of ze Buma in de kerk is tegengekomen.
Niet op haar persoon maar handelen, maar sommigen weten dat niet altijd goed te scheiden.quote:Op dinsdag 30 april 2013 15:41 schreef karton2 het volgende:
[..]
Mag hopen dat zij professioneel genoeg is om in te zien dat de kritiek niet op haar als persoon gericht was.
Als je het verwijt krijgt dat je prutswerk levert dan vat je dat natuurlijk persoonlijk op, zeker als je zelf ook wel ergens het gevoel hebt dat je het niet aankunt. Dat onderscheid persoonlijk of niet lijkt me niet zo relevant. Het gaat om belangrijker zaken dan het sparen van haar labiele en tere zieltje.quote:Op dinsdag 30 april 2013 15:42 schreef poepa het volgende:
[..]
Niet op haar persoon maar handelen, maar sommigen weten dat niet altijd goed te scheiden.
Ik vond haar optreden dan ook niet zo sterk, laatst nog bij Jinek op de bankquote:Op dinsdag 30 april 2013 16:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je het verwijt krijgt dat je prutswerk levert dan vat je dat natuurlijk persoonlijk op, zeker als je zelf ook wel ergens het gevoel hebt dat je het niet aankunt. Dat onderscheid persoonlijk of niet lijkt me niet zo relevant. Het gaat om belangrijker zaken dan het sparen van haar labiele en tere zieltje.
Liever een saaie politicus die goed werk levert dan een politicus die telkens in opspraak komt voor zijn uitspraken en daden.quote:Op dinsdag 30 april 2013 12:17 schreef poepa het volgende:
Ik vind Buma zo saai als een portie koude aardappelen.
Iedereen is oranje gekleurd vandaag
Duidelijk iemand wiens functie naar haar hoofd is gestegen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:41 schreef Iwanius het volgende:
Maar terugkomend op Anouchka:
Ze profileerde zich wel opvallend tijdens de inhuldiging door pontificaal vooraan te staan (net dat stapje meer) in het midden en in een rode! jurk bij de groepsfoto alvorens men de kerk inging.
Terwijl de andere vrouwen met matige kleuren aankwamen moest zijn weer zo nodig in het felrood om de aandacht te trekken
Meid! Trok ze rood aan? Dat méééééén je niet!!!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:41 schreef Iwanius het volgende:
Maar terugkomend op Anouchka:
Ze profileerde zich wel opvallend tijdens de inhuldiging door pontificaal vooraan te staan (net dat stapje meer) in het midden en in een rode! jurk bij de groepsfoto alvorens men de kerk inging.
Terwijl de andere vrouwen met matige kleuren aankwamen moest zijn weer zo nodig in het felrood om de aandacht te trekken
Watquote:Op vrijdag 26 april 2013 13:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Omdat de voorzitter er is voor het parlement, niet voor de regering en ook niet iets er tussenin. Zij leidt de vergadering ten bate van de parlementariers. Het is hun tent, zij zijn daar de baas, en de regering moet er op het matje komen.
De implicatie niet.quote:
Nee, het parlement regeert de regering. Dat zou Weltschzy wel willen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:59 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Het parlement is niet het hoogste orgaan?
Dat is toch ook zo? Het parlement kan de regering naar huis sturen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, het parlement regeert de regering. Dat zou Weltschzy wel willen.
Je snapt het niet. Het is de vergadering van de 2e kamer die zij voorzit, niet een kabinetsvergadering, die wordt voorgezeten door een lachebekje van de VVD ipv een huilebalk.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, het parlement regeert de regering. Dat zou Weltschzy wel willen.
twitter:thijsniemant twitterde op dinsdag 14-05-2013 om 09:33:31Paul Jansen vanochtend over Kamer-vz Van #Miltenburg: "Het is een publiek geheim dat haar functie de voorzitter boven het hoofd groeit." reageer retweet
Ben benieuwd hoe zij het er vanmiddag vanaf brengt, gaat vuurwerk worden met fraude debat.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:34 schreef borisz het volgende:
twitter:thijsniemant twitterde op dinsdag 14-05-2013 om 09:33:31Paul Jansen vanochtend over Kamer-vz Van #Miltenburg: "Het is een publiek geheim dat haar functie de voorzitter boven het hoofd groeit." reageer retweet
Zolang de parlementsvoorzitter niet op een democratische wijze wordt verkozen is het geen verrassing dat een deel van hen ongeschikt is voor dit vak. Duidelijk is dat zij bepaalde kwaliteiten mist, de vraag is nu of dat ze in staat is om in een korte tijd alsnog die kwaliteiten te ontwikkelen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:48 schreef Hexagon het volgende:
De opvolgster van Gerdi Verbeet ligt nogal eens onder vuur
http://www.volkskrant.nl/(...)Van-Miltenburg.dhtml
Gisteren weer na Buma die haar sturen verweet. En al eerder had ze het aan de stok met Marianne Thieme.
[ afbeelding ]
Beginnersfouten of ongeschikt? Iig een topic om haar te volgen.
Absoluut niet, in dit specifieke geval vergroot een democratisch verkiezingsproces de kans op succes gezien de rol die de parlementsvoorzitter vervult en het vermogen van parlementariërs om in te schatten of dat een persoon die rol kan vervullen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:12 schreef Sloggi het volgende:
Zeg je nu dat democratie een garantie is voor kwaliteit?
Hoezo wordt ze niet democratisch nu? Iedereen kan zich opwerpen en degene met de meerderheid van de stemmen wint. Democratischer kan het zo ongeveer niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zolang de parlementsvoorzitter niet op een democratische wijze wordt verkozen is het geen verrassing dat een deel van hen ongeschikt is voor dit vak. Duidelijk is dat zij bepaalde kwaliteiten mist, de vraag is nu of dat ze in staat is om in een korte tijd alsnog die kwaliteiten te ontwikkelen.
Laat in het vervolg alle parlementariërs iemand voordragen en op basis hiervan iemand kiezen (al dan niet met als tussenstap een strijd tussen de meest genoemde namen waarbij stemmen een gewicht krijgen in functie van de zetelverdeling of iets dergelijks). De kans dat een ongeschikt iemand parlementsvoorzitter wordt is dan in ieder geval fors kleiner. Maar goed, voor iedereen die deze eervolle baan krijgt zou het toch duidelijk moeten zijn dat de regel die met stip op 1 staat is dat je onpartijdig moet handelen.
Hoe dan?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De theorie en de praktijk verschillen nogal in dit geval.
Dan nog zal er een kandidaat moeten komen die al die coalitiepartners oke vinden.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Coalitiepartijen die onderling afspreken welke partij de beurt heeft en dat de partij zelf dan haar kandidaat voordraagt.
Verbeet werd gekozen terwijl er uiteindelijk een VVD/CDA en PVV kabinet kwam.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:18 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
De voorzitter van de tweede kamer wordt al "democratisch" gekozen hoor. Er is gewoon een stemming in de tweede kamer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorzitter_van_de_Tweede_Kamer
de helft van de coalitie heeft gewoon op een andere kandidaat gestemd deze keerquote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Drie kandidaten is wel erg weinig en nooit is er een voorzitter van een van de 'kleinere' partijen. Het lijkt er niet op dat de bestse kandidaat wordt gekozen, het moet, volgens de parlementariërs van de coalitiepartijen, vooral iemand van een coalitiepartij zijn.
No shit, dat had ik nog niet door. [/sarcasme]quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:56 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de helft van de coalitie heeft gewoon op een andere kandidaat gestemd deze keer
En niet gek dat een grote partij de voorzitter levert. Je hebt immers al snel 40 tot 45 zetels......
Dat maakt het ook weer wat minder democratisch. Laat die voorzitter gewoon een +1 zijn zodat dit geen rol speelt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:56 schreef rubbereend het volgende:
Bovendien willen kleinere partijen vaak niet de voorzitter leveren omdat ze dat een parlementslid kost en de anderen dus extra werk bezorgd.
Goed idee, dan willen alle partijen opeens de voorzitter leveren om de verkeerde redenen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat maakt het ook weer wat minder democratisch. Laat die voorzitter gewoon een +1 zijn zodat dit geen rol speelt.
Juist niet, een goede debatleider oogt objectief en mengt zich niet inhoudelijk in het debat (wel vormelijk). Het is juist raar als een debatleider zelf stelling inneemt en de ene spreker veel meer vrijheid geeft dan de andere (zie Frits Wester die hiermee aantoonde ongeschikt te zijn voor deze rol). Ik zou het dan ook wenselijk vinden dat de voorzitter niet stemt en dat de voorzitter zich niet politiek uitlaat gedurende het voorzitterschap. De vorige voorzitter, Verbeet, begreep dat.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:38 schreef Sloggi het volgende:
Da's een beetje raar hè, een voorzitter die geen onderdeel van de vergadering is.
Dat ben ik niet met je eens. Als dat trouwens zo zou zijn dan zou hetzelfde gelden voor wie minister wordt en op de kieslijst stond.quote:Daarbij: eerst word je tot volksvertegenwoordiger gekozen, vervolgens ga je uit de volksvertegenwoordiging om voorzitter te worden. Kiezersbedrog.
Aan de andere kant. Over het algemeen heeft het huidige systeem over het algemeen gewoon gewerkt en waren verreweg de meeste kamervoorzitters prima.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Juist niet, een goede debatleider oogt objectief en mengt zich niet inhoudelijk in het debat (wel vormelijk). Het is juist raar als een debatleider zelf stelling inneemt en de ene spreker veel meer vrijheid geeft dan de andere (zie Frits Wester die hiermee aantoonde ongeschikt te zijn voor deze rol). Ik zou het dan ook wenselijk vinden dat de voorzitter niet stemt en dat de voorzitter zich niet politiek uitlaat gedurende het voorzitterschap. De vorige voorzitter, Verbeet, begreep dat.
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Als dat trouwens zo zou zijn dan zou hetzelfde gelden voor wie minister wordt en op de kieslijst stond.
Bukman was wel degelijk gekozen, net zoals alle Kamervoorzitters. Alleen zijn kandidatuur kwam uit 'de achterkamertjes'. In het verleden werden functies als het Kamervoorzitterschap en burgemeestersposten wat opzichtiger onder elkaar verdeeld als nu.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:38 schreef Sloggi het volgende:
Hoeveel ongeschikte Kamervoorzitters zijn er eigenlijk gekozen de laatste twee decennia? Ik kan alleen de huidige noemen, hoewel Bukman ook niet onomstreden schijnt te zijn geweest. Hij was dan ook snel weer weg. Maar: hij werd niet gekozen, maar werd voorzitter dankzij de achterkamertjes.
http://www.digibron.nl/se(...)dig-door-fout-bukmanquote:Herstemming over RPF-motie nodig door fout Bukman
De Tweede Kamer moet door onoplettendheid van Kamervoorzitter Bukman opnieuw stemmen over een RPF-motie inzake biologische landbouw. Dat zal aanstaande dinsdag gebeuren.
De motie vraagt de regering om met consumenten en producenten te streven naar ,,een substantieel marktdeel" voor biologische producten. De kameruitspraak was ingediend door de RPF''er Stellingwerf en mede ondertekend door het GroenLinkse kamerlid mevrouw Vos en de SGP''er Van der Vlies.
De kameruitspraak kwam voor afgelopen dinsdag in stemming en kon toen rekenen op een kamermeerderheid, zo dacht Bukman. Hij had gelijk, maar dan op een andere manier dan hij voor ogen had.
Tijdens de stemming concludeerde de kamervoorzitter dat hij ten onrechte de fractie van D66 bij de voorstemmers had gerekend. De uitslag verandert echter niet, de motie blijft aanvaard, aldus Bukman eergisteren.
De griffiers van de Kamer pluizen gewoonlijk na de stemming alles nog eens na en concludeerden op grond van het stenografisch verslag dat er door het afhaken van D66 geen kamermeerderheid voor de motie meer was. Daarmee confronteerden zij het RPF-kamerlid Stellingwerf. Die wist zeker dat het CDA ook voor de motie stemde. Dat stond echter niet op de geluidsband. Daarop informeerde de RPF''er bij de christen-democraten en die zeiden dat ze inderdaad voor de motie hadden gestemd. Vandaar dat herstemming nodig is, maar de uitslag blijft gunstig voor Stellingwerf en de zijnen.
Bukman heeft waarschijnlijk in eerste instantie wel gezien dat het CDA voorstemde, maar noemde zijn partijgenoten D66. De democraten constateerden toen dat zij niet voor waren en lieten dat Bukman weten. Die had toen in gedachten dat hij het CDA al had genoemd en concludeerde terecht dat de uitslag niet anders zou luiden. Dat was zo, maar omdat hij was vergeten het CDA bij de voorstemmers te noemen stond dat niet op de geluidsband, waarop de griffiers terecht concludeerden dat er geen kamermeerderheid voor de motie was.
Dat is nu precies het ondemocratische waarnaar ik verwees.quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:17 schreef freako het volgende:
[..]
Bukman was wel degelijk gekozen, net zoals alle Kamervoorzitters. Alleen zijn kandidatuur kwam uit 'de achterkamertjes'. In het verleden werden functies als het Kamervoorzitterschap en burgemeestersposten wat opzichtiger onder elkaar verdeeld als nu.
Tegenwoordig werkt de kandidaatstelling toch anders. Elk Kamerlid kan zich kandidaat stellen, en degene met de meerderheid van stemmen wint. De stemming is geheim.quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is nu precies het ondemocratische waarnaar ik verwees.
Wat is er?quote:
De kwestie de Graaf is ook mede haar probleem aangezien ze er ook zat.quote:
Hoe graag ik het ook zou willen, ik zie het gewoon niet.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
De kwestie de Graaf is ook mede haar probleem aangezien ze er ook zat.
Er schijnt toch mogelijk te zijnquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:36 schreef Verbal het volgende:
[..]
Hoe graag ik het ook zou willen, ik zie het gewoon niet.
V.
Zoals er gisteren op radio 1 gezegd werd, ze moet er op één of andere manier van geweten hebben en ze had op moeten komen voor de 2e kamer leden. De rare ruil van de SGP'ers is in het nadeel van Wilders die gezien zijn staat van dienst daar recht had te lopen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:36 schreef Verbal het volgende:
[..]
Hoe graag ik het ook zou willen, ik zie het gewoon niet.
V.
quote:
Bron: ADquote:De Graaf stapt op als Senaatsvoorzitter
Voorzitter Fred de Graaf van de Eerste Kamer legt zijn functie neer. Hij heeft dat in de nacht van donderdag op vrijdag laten weten.
De Graaf was in opspraak gekomen doordat hij PVV-leider Geert Wilders geweerd zou hebben als lid van de commissie van parlementariërs die koning Willem-Alexander begeleidde bij zijn inhuldiging op 30 april. Hoewel De Graaf (VVD) dit woensdag tegensprak, vindt hij dat zijn integriteit in het geding is. Hij zal daarom dinsdag de Senaat meedelen dat hij zijn voorzitterschap neerlegt
Kun je op wachten, die komt hier heus niet ongeschonden uit hoor.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:00 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
[..]
Bron: AD
Nu die politiek lichtgewicht van de Tweede Kamer nog.
Ah, zover was ik nog niet. Dat zij als voorzitter van die commissie niet op de hoogte zou zijn geweest is inderdaad ongeloofwaardig. Of incompetent. Of beide.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er schijnt toch mogelijk te zijn
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)urg-op-de-schopstoel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |