quote:
Je vraagt er dan mijns inziens gewoon om hoor. Het is niet alsof die wetomzet niet in het nieuws is geweest.quote:
Nieuwe kopen?quote:
Nou ja, als ie er toch is..quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:17 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Foto's maken van z'n fiets lijkt me.
Dat is mij ook wel eens opgevallen ja, toen ik Leiden - Den Bosch reed.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:46 schreef Yreal het volgende:
Rotterdamse automobilisten zijn wel vriendelijk zeg
nog nooit zoveel gekkigheid uitgehaald en nog nooit zoveel mensen die voor mij aan de kant gaan![]()
Alsjeblieft niet zeg.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:18 schreef BlackLining het volgende:
Zullen we een poule openen om te kijken wie de volgende is die met het rubber naar boven gaat?
Ze zijn mij gewend hequote:Op dinsdag 9 april 2013 18:46 schreef Yreal het volgende:
Rotterdamse automobilisten zijn wel vriendelijk zeg
nog nooit zoveel gekkigheid uitgehaald en nog nooit zoveel mensen die voor mij aan de kant gaan![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een klootviool eerste klasquote:
Lastige vraag. Ik ga meestal waar het kan en waar het veilig kan.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:55 schreef Daantke het volgende:
Ik reed vanmiddag op de A1 (in een Audi S4 jawel) waar de rechter rijstrook werd afgesloten in verband met een brandende auto. Iedereen reed stond dus op de linkerbaan. Gaan jullie dan links (smalle strook) langs de file, of rechts (dus op de afgekruiste baan)? Zijn daar regels voor of mag het dan juist helemaal niet?
Naar aanleiding van een motorrijder die me opeens aan de linkerkant voorbij kwam terwijl ik juist altijd naar de buitenkant uitwijk in de file.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:48 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg.
[..]
Ze zijn mij gewend heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Maar even serieus, bijna iedereen gaat braaf voor je opzij als je door de rijen auto's heen komt. Dat heb ik in andere grote steden nooit meegemaakt![]()
Ja, die zou zichzelf mete... nou ja, héquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:40 schreef weerstandje het volgende:
Maar beter ook dat zo iemand niet meteen op 25kw begint
Oeps, ik moest lachen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:26 schreef Vinniiee het volgende:
Foto's van motor na ongeval van vanmorgen:Aardige schuiver geweest...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van motor na ongeval van vanmorgen:Ai daar zit nog behoorlijk veel werk inSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is de staat van het blok ?
Zekerquote:
Ik denk TL, dus zal voor iets anders moeten gaan kijken t.z.t.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:29 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Ai daar zit nog behoorlijk veel werk in
Wat is de staat van het blok ?
Ja, dacht ik ook al. Niet zo gek ook.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:31 schreef BlackLining het volgende:
Zo extreem is het nou ook weer niet gelukkig, subframe lijkt wel krom?
Succes met de spierpijn morgen trouwens..
Foto's van motor na ongeval van vanmorgen:auwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Pols en egoquote:
Hij voegt uit en jij valt? Als ik daar iets over moet zeggen moet ik wat meer wetenquote:Op dinsdag 9 april 2013 20:35 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Pols en ego
Jij weet dat denk ik wel. Uitvoegen is toch een bijzondere verrichting? Daardoor moest ik uitwijken, lijkt me dat hij de 'schuldige' is?
Jij reed al in die strook en drukt jou vervolgens bij het uitvoegen van de weg af, dus hij moet gewoon in z'n spiegels kijken.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:35 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Pols en ego
Jij weet dat denk ik wel. Uitvoegen is toch een bijzondere verrichting? Daardoor moest ik uitwijken, lijkt me dat hij de 'schuldige' is?
quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hij voegt uit en jij valt? Als ik daar iets over moet zeggen moet ik wat meer weten
Wat Deka zegt. Ik zat al op die strook en hij "drukte" me eraf.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:37 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Jij reed al in die strook en drukt jou vervolgens bij het uitvoegen van de weg af, dus hij moet gewoon in z'n spiegels kijken.
Krijg even de vinkenteringquote:Op dinsdag 9 april 2013 20:37 schreef Mirgeam het volgende:
ik denk dat je nog beter aangereden had kunnen worden
Dan is hij gewoon de sjaak.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:38 schreef Vinniiee het volgende:
Ik zat al op die strook en hij "drukte" me eraf.
googlemaps linkje?quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:38 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
[..]
Wat Deka zegt. Ik zat al op die strook en hij "drukte" me eraf.
Had ik ook wel verwacht.quote:
http://goo.gl/maps/apBRuquote:
Misschien makkelijker voor de afhandeling ja, maar verderquote:Op dinsdag 9 april 2013 20:41 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
qua verzekering, niet qua schade natuurlijk
Na de doorgetrokken streep?quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:42 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Had ik ook wel verwacht.
[..]
http://goo.gl/maps/apBRu
Ik reed op de plek van dat groene busje.
Gevalletje Ford Focus in deze pic.
Welke?quote:
Correct.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:44 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Maar die Focus reed in jouw geval dus naast je?
Ik snap hem geloof ik niet. Jij reed al op de uitvoeg strook en werd de vangrail ingereden? Was dit voor dat de doorgetrokken streep begon?quote:
SMIDSY dus. Focus moet een bijz. verrichting doen en faalt, dus mag dokkenquote:Op dinsdag 9 april 2013 20:44 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Maar die Focus reed in jouw geval dus naast je?
Precies. De verzekering van de tegenpartij gaat nu zeggen dat Vinniiee gewoon op zijn bek gegaan is omdat hij een faalhaas is. Er was immers geen aanrijding.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:41 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
qua verzekering, niet qua schade natuurlijk
Ja, maar wel een smidsy zonder aanrijding.. Krijg er dan maar eens doorheen dat hij fout zat.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:49 schreef Dekatria het volgende:
[..]
SMIDSY dus. Focus moet een bijz. verrichting doen en faalt, dus mag dokken
Het is ter hoogte van de uitvoegstrook richting Arnhem-centrum gebeurd. Ik reed op de uitvoegstrook naar A12 richting Dusseldorf. Meneer kwam van A12 richting Utrecht af.quote:
Da's ook weer zo. Altijd ongehoord dat je eerst halfdood gereden moet worden voor de andere partij opgelegd wordt om te dokken.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, maar wel een smidsy zonder aanrijding.. Krijg er dan maar eens doorheen dat hij fout zat.
Er is genoteerd dat hij mij niet zag bij het uitvoegen. Krabbel van hem erbij.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, maar wel een smidsy zonder aanrijding.. Krijg er dan maar eens doorheen dat hij fout zat.
Netjes dattie dat dan toegeeft.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:53 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Er is genoteerd dat hij mij niet zag bij het uitvoegen.
Ja ik ken het daar niet, je hebt streetvieuw op de uitvoegstrook staan?quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:52 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Het is ter hoogte van de uitvoegstrook richting Arnhem-centrum gebeurd. Ik reed op de uitvoegstrook naar A12 richting Dusseldorf. Meneer kwam van A12 richting Utrecht af.
Ik zie daar geen doorgetrokken streep.
Nee man het gaat om die dinges met blokjes ernaast, daar reed Vinnie. Meneer Koekblik komt a-la Focus uitvoegen en drukt'm daarbij van die strook rechts het UIT-bord in.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja ik ken het daar niet, je hebt streetvieuw op de uitvoegstrook staan?
Was denk ik een lease-auto oid. Anyway, in dit geval: /care.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Netjes dattie dat dan toegeeft.
(of oliedom, het is maar hoe je het bekijkt)
En ik zeg dat ik op de plek van dat groene busje rijdquote:Op dinsdag 9 april 2013 20:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja ik ken het daar niet, je hebt streetvieuw op de uitvoegstrook staan?
Juistem.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:55 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Nee man het gaat om die dinges met blokjes ernaast, daar reed Vinnie. Meneer Koekblik komt a-la Focus uitvoegen en drukt'm daarbij van die strook rechts het UIT-bord in.
Ik werk ook met positive reinforcement om dat te propageren. Wijd uitgestoken duim omhoogquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:40 schreef Yreal het volgende:
[..]![]()
![]()
Maar even serieus, bijna iedereen gaat braaf voor je opzij als je door de rijen auto's heen komt. Dat heb ik in andere grote steden nooit meegemaakt
Zie je die Focus niet rijden?quote:
Thanks. <orgen even kijken hoe het met mijn pols gaat, anders naar de huisarts.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:59 schreef Joooo-pi het volgende:
Sterkte Vinnie. Gelukkig heb je zelf niet veel, want het had zo te zien slechter kunnen aflopen.
Opzittende verzekering heb ik.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:06 schreef BlackLining het volgende:
Die krabbel is oliedom maar wel erg hoffelijk
Als het een aanrijding was had je wel een betere verzekering, en had je kunnen hopen dat je opzittendeverzekering hebt want dan ga je van de auto de vangrail inJe hebt heel erg veel geluk gehad
Ik rij dit stuk al 1,5 jaar, ik weet hoe het in elkaar zit daar. Had niet verwacht dat de auto dit ging doen, daarvoor haalde hij nog een andere auto in.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:09 schreef WhiteJoker het volgende:
Da's een klote stuk. Je krijgt drie uitritten vlak achter elkaar, en de weg er naar toe staat Arnhem/Oberhausen op drie stroken aangeduid en ineens wordt dat er één. Ik snap wel dat je dan even in verwarring raakt. Betekend natuurlijk niet dat je niet moet kijken/zien, maar ik snap het wel.
Ik had het ook niet over jouquote:Op dinsdag 9 april 2013 21:11 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik rij dit stuk al 1,5 jaar, ik weet hoe het in elkaar zit daar. Had niet verwacht dat de auto dit ging doen, daarvoor haalde hij nog een andere auto in.
Dat ben ik met je eens. Zie vaak genoeg mensen op het laatst uit/invoegen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:12 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ik had het ook niet over jouNa 2x weet je wel wat je moet doen. Ik weet niet hoe vaak die man dat rijdt, maar als je daar voor het eerst komt, is het verwarrend.
Ik heb er nog een. Zit lekker johquote:Op dinsdag 9 april 2013 21:15 schreef Dekatria het volgende:
Wat zijn schapenvachten trouwens duur. Zit te kijken voor komende zomer (lees overal dat het helpt voor het zitvlees op lange afstanden, en laat ik daar nog nog wel wat hulp kunnen gebruiken), en de meesten zijn ook veulstegroot voor wat ik nodig heb.
Eventueel een idee wat je volgende fiets zou worden? Sowieso eentje die beter is voor je rug toch?quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:16 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik heb er nog een. Zit lekker johMaar wel groot en prijzig ja
Moet zeggen dat ik er de laatste tijd minder last van had. Sinds eergisteren is m'n vol vermogen rijbewijs ingegaan, wat dat betreft wel gunstig.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:21 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Eventueel een idee wat je volgende fiets zou worden? Sowieso eentje die beter is voor je rug toch?
Moeaahaahaa het virus verspreid zichquote:Op dinsdag 9 april 2013 21:23 schreef Vinniiee het volgende:
Ik moet even kijken of ik een Alp kan stallen, ik denk dat het zoiets wordt.
Zat ik een tijd terug ook al aan te denken hoorquote:Op dinsdag 9 april 2013 21:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Moeaahaahaa het virus verspreid zich
Kijk sowieso een beetje rond nu je een groter rijbewijs hebt. Wellicht bevalt iets anders beter.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:33 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Zat ik een tijd terug ook al aan te denken hoor
Was ik van plan jaquote:Op dinsdag 9 april 2013 21:37 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Kijk sowieso een beetje rond nu je een groter rijbewijs hebt. Wellicht bevalt iets anders beter.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:47 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hij heb net vol rijbewijs man, dan ga je toch geen KLE rijden
Zekerquote:
Nee want die 3 kw verschil met een transalp gaat het hem helemaal doen hequote:Op dinsdag 9 april 2013 21:47 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hij heb net vol rijbewijs man, dan ga je toch geen KLE rijden
Moet je hem niet kopen ter vervanging van de originele?quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:49 schreef handboek het volgende:
Ik kan aan een originele taartschep voor mijn zzr voor 18 euro komen. Doen? Is om te verzagen zodat mijn eigen taartschep netjes blijft.
Die 3kW is groot genoeg zodat jij er niet op mag rijdenquote:Op dinsdag 9 april 2013 21:49 schreef Yreal het volgende:
Nee want die 3 kw verschil met een transalp gaat het hem helemaal doen he
Piccie?quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zeker![]()
[..]
Nee want die 3 kw verschil met een transalp gaat het hem helemaal doen he
quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ja, als ie er toch is..
Zullen we een poule openen om te kijken wie de volgende is die met het rubber naar boven gaat?
Ik wil deze gaan verzagen zodat het grootste deel eraf is. Dan haal ik mijn ori taartschep eraf en doe ik de gezaagde erop waardoor ik dus bij latere verkoop het originele taartschepje er terug op kan zetten. Ik kan in ieder geval geen custom taartscheppen vinden die ik niet hoef te verzagen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Moet je hem niet kopen ter vervanging van de originele?
Alpjes zijn dan ook uiterst betrouwbare fietsen. Ze worden niet meer gemaakt door Honda en komen straks in de klassiekerslijstje terecht. Over een jaar of 5 betaal je goud geld voor een Alp in redelijke conditie. Daarbij zijn de Alpjes nu waardevast en kunnen de vraagprijzen nu alleen maar stijgen, wat je nu al merkt.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Moeaahaahaa het virus verspreid zich
Beter kocht je ook een Alp, maarja..quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:59 schreef Yreal het volgende:
Mijn KLE wordt trouwens zo warm dat mijn schoenen weg branden
Je gebruikt de uitlaat als voetsteun?quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:59 schreef Yreal het volgende:
Mijn KLE wordt trouwens zo warm dat mijn schoenen weg branden
Ben benieuwd wanneer Honda zich realiseert dat ze een potentiële winnaar in handen hebben als ze hun hernieuwde Dakar-ervaring weer gaan mixen met dat 700 blok van ze. Gaan al geluiden op dat er een productiemodel van die CRF450 Dakar op de markt komt, maar vooralsnog volhard Honda eerder in het maken van winstgevende zuunigheidsfietsen tot op een dergelijk punt dat de Alp, 'de laatste der mohikanen' ook de deur uit is gewerkt.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:58 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Alpjes zijn dan ook uiterst betrouwbare fietsen. Ze worden niet meer gemaakt door Honda en komen straks in de klassiekerslijstje terecht. Over een jaar of 5 betaal je goud geld voor een Alp in redelijke conditie. Daarbij zijn de Alpjes nu waardevast en kunnen de vraagprijzen nu alleen maar stijgen, wat je nu al merkt.
Kan wel heet worden jaquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee gewoon, voeten op de steuntjes tegen het carter aan
Het wordt idd weer eens tijd voor een fatsoenlijke opvolger van de XL600/650V en XRV750.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:02 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ben benieuwd wanneer Honda zich realiseert dat ze een potentiële winnaar in handen hebben als ze hun hernieuwde Dakar-ervaring weer gaan mixen met dat 700 blok van ze. Gaan al geluiden op dat er een productiemodel van die CRF450 Dakar op de markt komt, maar vooralsnog volhard Honda eerder in het maken van winstgevende zuunigheidsfietsen.
Komt wel weer een ander probleem bij, en dat zijn de spiegels van busjes. Al meer dan eens aangetikt.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:04 schreef Yreal het volgende:
Trouwens is het wel koning om met je stuur over de spiegeltjes van aygo's heen te gaan
Truequote:Op dinsdag 9 april 2013 22:05 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Komt wel weer een ander probleem bij, en dat zijn de spiegels van busjes. Al meer dan eens aangetikt.
Sja niet zo gek wanneer die gebruikt worden door huismoeders met een lekker kek kapsel en zwaarder dan mij zijn maar wel 3 koppen kleiner, heeft de vering aardig wat te leien.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:04 schreef Yreal het volgende:
Trouwens is het wel koning om met je stuur over de spiegeltjes van aygo's heen te gaan
Echt tuig, die aygo rijders. Trouwens, al eens een nieuwe acceptgiro binnen?quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:08 schreef Geerd het volgende:
[..]
Sja niet zo gek wanneer die gebruikt worden door huismoeders met een lekker kek kapsel en zwaarder dan mij zijn maar wel 3 koppen kleiner, heeft de vering aardig wat te leien.
Het is veel leuker om de spiegel van een auto in te klappen om erlangs te kunnen gaan. Vervolgens als je erlangs bent weer ff de spiegel terugklappen. Die gezichten zijn onbetaalbaar.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:04 schreef Yreal het volgende:
Ik kon op de fazer spiegeltjes inklappen en dan ghostrider style tussen de auto's doorquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:10 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Het is veel leuker om de spiegels van een auto in te klappen om erlangs te kunnen gaan. Vervolgens als je erlangs bent weer ff de spiegel terugklappen. Die gezichten zijn onbetaalbaar.
Hoezo?quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Echt tuig, die aygo rijders. Trouwens, al eens een nieuwe acceptgiro binnen?
Je kunt duidelijk merken dat de prioriteit van Honda verschoven is, iets wat met de huidige populariteit van de GSA's, XT's en XTZ's eigenlijk heel raar is. Honda noemt de Crosstourer vooruitgang, terwijl het gewoon een VFR op hoge poten is.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:04 schreef Gummiebeer het volgende:
Het wordt idd weer eens tijd voor een fatsoenlijke opvolger van de XL600/650V en XRV750.
Ik vond de XL700 ook drama.
Ik hoop dat Honda over 3 jaar weer zijn verstand heeft gevonden, dan word het namelijk hier eens tijd voor een nieuwe fiets na 13 jaar.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:12 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Je kunt duidelijk merken dat de prioriteit van Honda verschoven is, iets wat met de huidige populariteit van de GSA's, XT's en XTZ's eigenlijk heel raar is.
Ik zie het zo gebeuren dat ik dan eerder gewoon m'n blok laat reviserenquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:17 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik hoop dat Honda over 3 jaar weer zijn verstand heeft gevonden, dan word het namelijk hier eens tijd voor een nieuwe fiets na 13 jaar.![]()
Ja of je hebt hem gejat?quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:17 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik hoop dat Honda over 3 jaar weer zijn verstand heeft gevonden, dan word het namelijk hier eens tijd voor een nieuwe fiets na 13 jaar.![]()
Ook erg vreemd nog steeds.. Na wat research kwam ik erachter dat ik m'n fiets al sinds 2003 in bezit heb. RDW zegt 2006 en op de papieren staat ook 2006. Maar volgens mijn administratie rij ik er dus al sinds 2003 op. Erg vaag, en ik snap het nog steeds niet. In 2006 kreeg ik wel een nieuw kenteken met NL in de linkerbovenhoek, mss dat het daar aan ligt. Toch blijft het vreemd.
Een Alp blokje kan makkelijk de 150k aan, dat is al vaker bewezen. Maar idd, ik zie dat reviseren hier ook gebeuren als het zover is. Of anders op zoek naar een knappe XRV750quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:18 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik zie het zo gebeuren dat ik dan eerder gewoon m'n blok laat reviseren
Dit is volgens mij nu de derde keer dat ik zeg dat je die zut maar via DM doet enzo.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Echt tuig, die aygo rijders. Trouwens, al eens een nieuwe acceptgiro binnen?
Het enige wat mij weerhoudt van een AT is het gewicht van dat ding in verhouding tot het extra vermogen t.o.v. de Alp. Een Alp kan ik op reis met alle bagage overend krijgen in m'n uppie, maar of dat met een 20-30 kilo meer wegende AT ook zo is?quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:20 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Een Alp blokje kan makkelijk de 150k aan, dat is al vaker bewezen. Maar idd, ik zie dat reviseren hier ook gebeuren als het zover is. Of anders op zoek naar een knappe XRV750
Ik denk dat het aardig gelijk ligt qua pk/gewicht. Maar zo'n AT is toch weer net iets meer motorquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:24 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Het enige wat mij weerhoudt van een AT is het gewicht van dat ding in verhouding tot het extra vermogen t.o.v. de Alp. Een Alp kan ik op reis met alle bagage overend krijgen in m'n uppie, maar of dat met een 20-30 kilo meer wegende AT ook zo is?
Ga jij eerst maar eens offroad met je Alpje Juicyquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:27 schreef Juicyhil het volgende:
Wij Transalp-rijders zijn dan ook iedereen voor
Dan zal je niet veel aan me hebbenquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:28 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ga jij eerst maar eens offroad met je Alpje Juicy![]()
Alp 180kg droog, AT 207quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:27 schreef Vinniiee het volgende:
Misschien een idee om pk/kg verhouding te vergelijken?
Ik denk dat koppel meer invloed heeft dan de pk verhouding met deze fietsen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:29 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Alp 180kg droog, AT 207
Alp 37kW, AT 45kW
Komt erbij dat ik ook niet echt sneller hoef, ofzo.
Maakt niet zoveel uit nee. Een Alp is ook nog wat goedkoper, kun je dat geld in eventuele extra's pompen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:29 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Alp 180kg droog, AT 207
Alp 37kW, AT 45kW
Komt erbij dat ik ook niet echt sneller hoef, ofzo. Enige echte voordeel wmb t.o.v. de Alp is de tankinhoud, maargoed... gewoon wat meezeulen in een jerrycan
Komt vanzelf wel. Ooit rij je eens langs een bospad en denk je, heej ik heb een allroad!quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:29 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dan zal je niet veel aan me hebbenBen niet zo'n held.
Wat dat betreft is het ~50Nm voor de Alp, en 62 voor de AT. Snelheid boeit me zoals gezegd echter niet, het gaat mij eerder om simpelheid, gewicht en betrouwbaarheid.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:30 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik denk dat koppel meer invloed heeft dan de pk verhouding met deze fietsen.
Nog steeds bar weing verschil idd. Wat dat betreft ontlopen ze niet zoveel onder elkaar.quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:33 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het ~50Nm voor de Alp, en 62 voor de AT. Snelheid boeit me zoals gezegd echter niet, het gaat mij eerder om simpelheid, gewicht en betrouwbaarheid.
in het tenere topic op MF kwam een Piccvoorbij van een xt660z met 150k op de tellerquote:Op dinsdag 9 april 2013 22:20 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Een Alp blokje kan makkelijk de 150k aan, dat is al vaker bewezen. Maar idd, ik zie dat reviseren hier ook gebeuren als het zover is. Of anders op zoek naar een knappe XRV750
Wat moest er ook alweer allemaal aan gebeuren?quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:15 schreef Yreal het volgende:
Ik heb nog een Fazer in de verkoop voor 1 euro per cc. Vast wel iemand hier die hem wil?
Nokkenassketting, remschijven voor en blokjes "zouden vervangen moeten worden". Voorband is nog 10% en achterband zit er ook aan te komen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:35 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Wat moest er ook alweer allemaal aan gebeuren?
Goed voor elkaar, kun je ook wel terecht zekerquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:52 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Zeker.. met net zulke ge*le tetten als in jouw UI..
Dat is offtopic..quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:58 schreef Geerd het volgende:
[..]
Goed voor elkaar, kun je ook wel terecht zeker
Doorspoelen na 2,50 damn volgens mij heeft tie niks gevoelt, of de snelheid ziet er hoger uit dan het is.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:25 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Dat is offtopic..![]()
Ontopic: over een smidsy gesproken...
Fak, was de bedoeling dat hij zou starten bij 2:40. Sorry guysquote:Op woensdag 10 april 2013 00:33 schreef Geerd het volgende:
[..]
Doorspoelen na 2,50 damn volgens mij heeft tie niks gevoelt, of de snelheid ziet er hoger uit dan het is.
Ja, dat ging ook maar een paar keer nét goedquote:Op woensdag 10 april 2013 00:39 schreef Geerd het volgende:
Ook tussen die auto's door in een blinde bocht, naja zal wel.
Volgens mij gaat het minder hard dan het lijkt.
Heb je er al een schop tegen gegeven?quote:Op woensdag 10 april 2013 00:40 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Fak, was de bedoeling dat hij zou starten bij 2:40. Sorry guys
Edit: vaag, youtube doet gewoon maf. Link klopt wel als ik hem in een nieuw tabblad open, en niet als je er via die vorige post van mij op klikt..![]()
Als het goed is zie je ook aan het plaatje bij die link waar hij moet starten. Heel maf..quote:Op woensdag 10 april 2013 00:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heb je er al een schop tegen gegeven?
Geeft niks weer 2 min van me leven gevuld !!quote:Op woensdag 10 april 2013 00:40 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Fak, was de bedoeling dat hij zou starten bij 2:40. Sorry guys
Edit: vaag, youtube doet gewoon maf. Link klopt wel als ik hem in een nieuw tabblad open, en niet als je er via die vorige post van mij op klikt..![]()
quote:Op woensdag 10 april 2013 09:28 schreef Yreal het volgende:
Net stilgevallen op de a12. Net de middenberm in weten te sturen en hem op net veilig stil te krijgen tegen de vangrail aan. Daarna gered door de politie.. Goedemorgen
Van het weekend mooi weer, lekker touren met me schoonpa. Motor heeft nog geen problemen laten merken.. Even afkloppenquote:Op woensdag 10 april 2013 09:32 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Lekker dan.
Beter gebeuren er voorlopig niet meer van dit soort dingen!
Hmm, ernstige motorische problemen of nog niet onderzocht?quote:Op woensdag 10 april 2013 09:28 schreef Yreal het volgende:
Net stilgevallen op de a12. Net de middenberm in weten te sturen en hem op net veilig stil te krijgen tegen de vangrail aan. Daarna gered door de politie.. Goedemorgen
Lijkt wel alsof je dat moet doen jaquote:Op woensdag 10 april 2013 09:33 schreef handboek het volgende:
[..]
Van het weekend mooi weer, lekker touren met me schoonpa. Motor heeft nog geen problemen laten merken.. Even afkloppen
Vooral omdat ik de enige nog overgebleven ZZR op het forum ben....quote:Op woensdag 10 april 2013 09:34 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Lijkt wel alsof je dat moet doen ja
Ik had geen ZZR hoorquote:Op woensdag 10 april 2013 09:40 schreef handboek het volgende:
[..]
Vooral omdat ik de enige nog overgebleven ZZR op het forum ben....
Met je KLE?quote:Op woensdag 10 april 2013 09:28 schreef Yreal het volgende:
heb je al gekeken welk model spanningsregelaar je op je fiets hebt?quote:Op woensdag 10 april 2013 10:02 schreef Vrieskist het volgende:
Hopelijk hebben we zo alle problemen weer gehad voor dit jaar
Oh, sinds het regent heb ik last van de voorrem, komt een bak lawaai uit als ik rem, zwaar schurend geluid maar dan alleen als ik bijna stil sta, niet continu. Remblokjes zijn okee, schijf is nog redelijk te noemen.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:02 schreef Vrieskist het volgende:
Hopelijk hebben we zo alle problemen weer gehad voor dit jaar
Heh, heb ik zelf nog niet gecheckt, geen idee waar dat zou moeten zitten etc.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:28 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
heb je al gekeken welk model spanningsregelaar je op je fiets hebt?
Deka. Weet jij wat voor een accu er in onze Alp zit heel toevallig?quote:
Goede tip, zal het controleren deze weekquote:Op woensdag 10 april 2013 11:29 schreef Mirgeam het volgende:
Met het zadel eraf kan je em zien, tegen de rode kap aan, aan de linkerkant geloof ik
Het is een grijs doosje, als ie geen koelvinnen heeft is het een oud model dat nog wel eens een beetje wil smelten
http://www.goparts.nl/ond(...)0V%20TRANSALP&D=Sfamquote:Op woensdag 10 april 2013 11:42 schreef Anne het volgende:
[..]
Deka. Weet jij wat voor een accu er in onze Alp zit heel toevallig?
Dan kan ik hem al bestellen, ipv wachten tot ik tijd heb om 'm half uit elkaar te moeten schroeven weer (dat is dan weer handiger aan de AT: zadel omhoog en je kunt er bij). Ik wil zondag namelijk wel een stukkie gaan rijden.
En de KLE? Bij de dealer?quote:Op woensdag 10 april 2013 11:27 schreef Yreal het volgende:
Nu met een 25kw gs500 toch op werk aangekomen. Wat een treurige brommer is dit zeg
Nou weet ik nog niet of ik Y812A-B of Y814-62 moet hebbenquote:Op woensdag 10 april 2013 11:52 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
http://www.goparts.nl/ond(...)0V%20TRANSALP&D=Sfam
En zoveel werk is dat toch niet? Zijkapje eraf en je kan bij de accu.
die gaan ze maar even fixen...quote:Op woensdag 10 april 2013 12:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En de KLE? Bij de dealer?
Zoiets lijkt op ontstekingsproblemen. Word je niet vrolijk van.
Volgens mij de 12volt(faal)ampere versie. Ik zal hier ff checken wat ik heb. brbquote:Op woensdag 10 april 2013 12:48 schreef Anne het volgende:
[..]
Nou weet ik nog niet of ik Y812A-B of Y814-62 moet hebben?
na 2 crashes en een bijna aanrijding ga ik denk ik maar met de trein naar het werk vandaag. ik durf niet meerquote:Op woensdag 10 april 2013 12:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
die gaan ze maar even fixen...
ben nu wel een,stuk geschokter dan vanmorgen. Voor hetzelfde geld was iemand achterop gereden ..
quote:Op woensdag 10 april 2013 12:55 schreef Salatrel het volgende:
[..]
na 2 crashes en een bijna aanrijding ga ik denk ik maar met de trein naar het werk vandaag. ik durf niet meerik had gewoon pannenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ben ook gewoon weer opgestapt en naar werk gegaan. Treurig brommertje meegekregen van hans.
Wees blij dat je een motor hebt gekregen... Ondankbare vlegel, vroeger kreeg je dat niet hoor! Toen stalen ze onze fietsen en we hebben tot op de dag van vandaag geen enkele terug gehad... Kut moffen.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik had gewoon pannen
ben ook gewoon weer opgestapt en naar werk gegaan. Treurig brommertje meegekregen van hans.
net een bijna nieuwe gekocht, krijg ik een verrotte gs500 mee.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:06 schreef handboek het volgende:
[..]
Wees blij dat je een motor hebt gekregen... Ondankbare vlegel, vroeger kreeg je dat niet hoor! Toen stalen ze onze fietsen en we hebben tot op de dag van vandaag geen enkele terug gehad... Kut moffen.
Verdorie.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:28 schreef Yreal het volgende:
Hij dut t nog hoor.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:40 schreef handboek het volgende:
[..]
Vooral omdat ik de enige nog overgebleven ZZR op het forum ben....
Niet toevallig een GS500 met hevige valschade?quote:Op woensdag 10 april 2013 13:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
net een bijna nieuwe gekocht, krijg ik een verrotte gs500 mee.
daar ben ik niet blij mij, na alle drama
nee, gewoon lelijkquote:Op woensdag 10 april 2013 13:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Niet toevallig een GS500 met hevige valschade?
Dat is ook een vrij kleine fiets tochquote:
denk xt, en dan kleinerquote:Op woensdag 10 april 2013 14:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is ook een vrij kleine fiets toch
Ik zie ineens weer wat foto's voor me ....
Tsja, het is dan ook geen Honda hè, niet zo gek dat je dus zomaar langs de kant van de weg komt te staan..quote:Op woensdag 10 april 2013 09:28 schreef Yreal het volgende:
quote:Op woensdag 10 april 2013 13:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 april 2013 13:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, niet echt iets specifieks. Liefst een beetje slanke motor zodat ik 'm kan stallen in de schuur.quote:
Bij de Alp is het maar 1 schroefje heurquote:Op woensdag 10 april 2013 11:42 schreef Anne het volgende:
[..]
Deka. Weet jij wat voor een accu er in onze Alp zit heel toevallig?
Dan kan ik hem al bestellen, ipv wachten tot ik tijd heb om 'm half uit elkaar te moeten schroeven weer (dat is dan weer handiger aan de AT: zadel omhoog en je kunt er bij). Ik wil zondag namelijk wel een stukkie gaan rijden.
7 april is mijn vol vermogen rijbewijs ingegaan, dus het wordt wel iets groters jaquote:Op woensdag 10 april 2013 15:09 schreef BlackLining het volgende:
Nieuwe GS500 of wel iets groter?
Sorry maar ik blijf dat echt iele brommertjes vinden
quote:Op woensdag 10 april 2013 15:15 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
7 april is mijn vol vermogen rijbewijs ingegaan, dus het wordt wel iets groters ja
Word je niet meer zomaar over het hoofd gezien op de weg!quote:Op woensdag 10 april 2013 15:20 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Denk jij dat ik een hangar ter beschikking heb ofzo?
Dat niet neequote:Op woensdag 10 april 2013 15:21 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Word je niet meer zomaar over het hoofd gezien op de weg!
Gummiebeer zegt juist weer de anderequote:Op woensdag 10 april 2013 15:10 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bij de Alp is het maar 1 schroefje heur
Maar ik heb gewoon de voorschreven Yuasa (YB12A-B) erin hangen volgens mij. Zal vrijdag ff checken voor de zekerheid..
En ik weet niet hoeveel ruimte jij in je schuur hebt, maar ik heb ongeveer 1mx2,1m ter beschikking, en hij moet haaks de schuur in (stoep is 1,20m breed)quote:Op woensdag 10 april 2013 15:21 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Word je niet meer zomaar over het hoofd gezien op de weg!
Krijg mijn VFR ook in 't schuurtje btw, het is een beetje prutsen soms, maar het kan
Al was het met de bandit nog net iets makkelijker.
Ik moet de motor door deuropening erin lopen, daarnaast passen nog 2 fietsen op elkaar gepropt en daarmee is het volquote:Op woensdag 10 april 2013 15:25 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
En ik weet niet hoeveel ruimte jij in je schuur hebt, maar ik heb ongeveer 1mx2,1m ter beschikking, en hij moet haaks de schuur in (stoep is 1,20m breed)
Vergelijkbare situatiequote:Op woensdag 10 april 2013 15:27 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ik moet de motor door deuropening erin lopen, daarnaast passen nog 2 fietsen op elkaar gepropt en daarmee is het volHeb ongeveer 1,5 meter om de motor er in te steken.
Mijn Alp is dan ook jonger, jullie hebben eenzelfde type. Ga dus maar op Gummie afquote:Op woensdag 10 april 2013 15:22 schreef Anne het volgende:
[..]
Gummiebeer zegt juist weer de andere![]()
.
Ja, het is soms een gepruts, maar met beetje oefenen weet ik hoe ik de motor zo snel mogelijk in het schuurtje kan krijgen.quote:
Same herequote:Op woensdag 10 april 2013 15:31 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ja, het is soms een gepruts, maar met beetje oefenen weet ik hoe ik de motor zo snel mogelijk in het schuurtje kan krijgen.
Als ik weer eens ga verhuizen staat een garage voor mij wel hoog op de verlanglijst
Dus wat voor motor gaat het worden?quote:Op woensdag 10 april 2013 15:34 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Same here.
Als ik helemaal aan de buitenzijde aan kom lopen, kan ik 'm precies de schuur in draaien
Maar dit zal wel offtopic geneuzel zijn denk ik, dus nja.. guess what
Naked of Allroad. Race niet ivm rug, offroad niet ivm woonwerk.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:37 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Dus wat voor motor gaat het worden?
Naked, Race, Tour, Allroad, Offroad. Helaas valt de Goldwing al af ivm formaat van 't schuurtje
Ik vond dat ook. Niemand tot last want mensen die over dat onverhard (!) voetpad lopen kunnen toch ook wel door het perkje bij de boom lijkt me? En zo wordt hij ook niet omver gereden. Is hier nogal lullig inparkeren namelijk, heel vaal blikschade in de straat. Je kunt het op de foto niet goed zien maar die parkeervakken lopen vrij stijl omhoog en je kunt er vanaf de straat nauwelijks inkijken.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:40 schreef Dekatria het volgende:
Dat is echt een perfecte plek achter die paaltjes.
En toch zou ik nog best eens op zo'n Goldwing willen rijdenquote:Op woensdag 10 april 2013 15:40 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Naked of Allroad. Race niet ivm rug, offroad niet ivm woonwerk.
Ik stond gisteren in de motorzaak te kijken naar een Goldwing/Pan European. Tering, die zijn breder dan mijn schuurdeur
quote:Op woensdag 10 april 2013 15:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En toch zou ik nog best eens op zo'n Goldwing willen rijdenWel met donker vizier natuurlijk, wil niet herkend worden.
Damn, dat ziet er onhandig uitquote:Op woensdag 10 april 2013 15:44 schreef Anne het volgende:
Wij hebben een jaar lang zo lopen kutten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blij dat we daar vanaf zijn. Wat een gedoe..
Jezus zegquote:Op woensdag 10 april 2013 15:44 schreef Anne het volgende:
Wij hebben een jaar lang zo lopen kutten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blij dat we daar vanaf zijn. Wat een gedoe..
Misschien leuke V-Strom oid?quote:Op woensdag 10 april 2013 15:40 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Naked of Allroad. Race niet ivm rug, offroad niet ivm woonwerk.
Ik stond gisteren in de motorzaak te kijken naar een Goldwing/Pan European. Tering, die zijn breder dan mijn schuurdeur
Dat valt vies tegen ja.quote:
Is toch al snel 4-5k, laat ik nu ook bezig zijn met m'n autorijbewijs, dus dat gaat 'm niet wordenquote:
Die krijgt wel een nieuwe van onze centjes, wees maar niet bang.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:46 schreef Juicyhil het volgende:
Zag gisterenmiddag nog een motor tegen de vangrail aan op de A4
Motor parkeren, #firstworldproblemsquote:Op woensdag 10 april 2013 15:52 schreef BlackLining het volgende:
De mijne staat nu hier, in overleg met de mensen die nu daar voor wonen. Is dezelfde drempel als op mijn vorige foto trouwens. Lijkt me onhandiger zo voor bewoners daar, maar vooruit. De stadswacht was eerst bij die mensen aan de deur geweest toen hij azijn kwam pissen over waar ik he meerst had staan. Toen ik hem zette waar hij nu staat heb ik even gevraagd of de mensen die daar wonen het een probleem vinden. Was gelukkig niet zo, zij vonden ook dat de stadswacht niet moest zeiken maar als het daar niet mocht, kon het wel bij hun voor de deur.
Ik kom vrijwel altijd van rechts, rij een stukje door, bij de volgende drempel draai ik de stoep op, rij een stukje over de stoep en zet hem daar neer. Wegrijden is best makkelijk zoAlleen zwaar bepakt irritant omdat je eerst een stoeprand af moet en dan schuin op een drempel staat, maar goed. Even rekening houden met evenwicht, is dat ook geen probleem.
[ afbeelding ]
Weet ook wel wie er heeft lopen zeiken trouwens, is een figuur aan de andere kant van de straat die nodig een hobby moet gaan zoeken. Hij heeft ook bezwaar gemaakt tegen het feit dat sinds een verbouwing in dit huis er twee appartementen een douche delen. Lekker triviaal ook, hij heeft er geen enkele last van. Maar het is zo'n man die zeikt op het zeiken
Nou je het zegt, ik woon vlak bij een flinke sloot. Daar schijnt je ook goed in te kunnen parkeren..quote:Op woensdag 10 april 2013 17:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Motor parkeren, #firstworldproblems
Het verschil ligt idd aan het bouwjaar. Vanaf '97 wordt er een 12 ampere accu gebruikt, daarvoor 14 ampere.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:29 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Mijn Alp is dan ook jonger, jullie hebben eenzelfde type. Ga dus maar op Gummie af
Maakt echter niet veel uit, behalve dat een 14A accu er langer over doet om leeg te lopen als je hem een tijd niet gebruikt. Als het voltage maar goed is, is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:54 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Het verschil ligt idd aan het bouwjaar. Vanaf '97 wordt er een 12 ampere accu gebruikt, daarvoor 14 ampere.
Toch schrijft Honda dit voor.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maakt echter niet veel uit, behalve dat een 14A accu er langer over doet om leeg te lopen als je hem een tijd niet gebruikt. Als het voltage maar goed is, is er niks aan de hand.
Shit wat een kut plekquote:
Ja, omdat 12Ah accu's doorgaans goedkoper zijn om af-fabriek in de fiets te zettenquote:
Weer wat geleerdquote:Op woensdag 10 april 2013 18:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, omdat 12Ah accu's doorgaans goedkoper zijn om af-fabriek in de fiets te zettenJe (en ik trouwens ook zie ik) maakt de fout dat je het hebt over 12 ampere en 14 ampere, terwijl het daadwerkelijk gaat om ampere uur (Ah). Ah is capaciteit, A is stroom. Vergelijk het met een tank van 12 en 14 liter. In beide gaat Euro 95, dus dat maakt geen klap uit. De tank van 14 liter (accu van 14 Ah) heeft echter een beter uithoudingsvermogen
I know man, daarom ben ik toen ook verder gaan zoeken. Dingen zijn net wat te populair.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:18 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Is toch al snel 4-5k, laat ik nu ook bezig zijn met m'n autorijbewijs, dus dat gaat 'm niet worden
Bijzonder onprettigquote:
Dat ook zeker jaquote:Op woensdag 10 april 2013 18:55 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Met een flinke deuk in het vertrouwen van de fiets..
Zekerquote:
Vrij jong ook nog volgens mij. Naja, we gaan verder met de zoektocht.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:41 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
I know man, daarom ben ik toen ook verder gaan zoeken. Dingen zijn net wat te populair.
Ik kon even niet anders. Zegt die agent achteraf, daar moet je niet staan man, levens gevaarlijkquote:Op woensdag 10 april 2013 18:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Shit wat een kut plekLekker op de redresseerstrook
Ze zeggen dat ze niks kunnen vinden, daar kom ik zo heel even op terug.quote:Al iets gehoord van wat het geweest was? Ik zou het zoeken in de ontsteking..
Ze zeggen dus, wij zien niks aan de slangetjes e.d. en zijn gaan rijden. Na 500 meter wilde hij uitvallen en trokken we reserve open en ging hij verder.quote:
Maar zelfs dan? Ik kan niet ineens van 1:24 naar 1:12 gaan. Het is onmogelijk om zo'n switch te maken met zo'n motor.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:51 schreef Geerd het volgende:
Of de reserve is 5 liter 1 op 12? Beetje ruim afgesteld?
quote:Op woensdag 10 april 2013 19:54 schreef Yreal het volgende:
Mijn pa net even op die GS500 gezet en verplicht een rondje te maken. Vond ie prachtig
gewoon zoeen 1cilinder. Lekkere assmassage onderwegquote:Op woensdag 10 april 2013 19:44 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Vrij jong ook nog volgens mij. Naja, we gaan verder met de zoektocht.
Het liefst blijf ik bij een twin
Voor de benzine die er wegkomt moet er lucht in de plaats komen. Zo niet, dan trekt de boel vacuum, net als dat je probeert te schenken uit een pak zonder luchtgat.quote:
Wat is een leuke 1 cilinder voor 60km woon/werk per dag en binnen het budget van 2500?quote:Op woensdag 10 april 2013 19:55 schreef Salatrel het volgende:
[..]
gewoon zoeen 1cilinder. Lekkere assmassage onderweg
Tank vacuüm, benzine gaat er uit, maar komt geen lucht bij.quote:
quote:Op woensdag 10 april 2013 19:57 schreef Geerd het volgende:
[..]
Tank vacuüm, benzine gaat er uit, maar komt geen lucht bij.
Net als met bier drinken zeg maaruit een flesje
Zou wel kunnen.. ik heb immers in de tank gekeken toen ik daar langs de A12 stond. Daarna ging hij weer.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:56 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Voor de benzine die er wegkomt moet er lucht in de plaats komen. Zo niet, dan trekt de boel vacuum, net als dat je probeert te schenken uit een pak zonder luchtgat.
quote:Op woensdag 10 april 2013 19:58 schreef Anne het volgende:
Ik hoop dat SD zin heeft om zondag een stuk te gaan rijden, want volgens mij heb ik zojuist 'per ongeluk' een rit georganiseerd met wat mensen!
Alsof je per ongeluk je kopje thee omgooit. Hoe doe je dat dan?quote:Op woensdag 10 april 2013 19:58 schreef Anne het volgende:
Ik hoop dat SD zin heeft om zondag een stuk te gaan rijden, want volgens mij heb ik zojuist 'per ongeluk' een rit georganiseerd met wat mensen!
Verloren met pokeren.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alsof je per ongeluk je kopje thee omgooit. Hoe doe je dat dan?
Als vrouw zijnde is dat niet zooh moeilijk heyquote:Op woensdag 10 april 2013 19:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Valt weinig te zien met een motorpak aanquote:Op woensdag 10 april 2013 20:00 schreef Geerd het volgende:
[..]
Als vrouw zijnde is dat niet zooh moeilijk hey
Ouwe XTquote:Op woensdag 10 april 2013 19:56 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Wat is een leuke 1 cilinder voor 60km woon/werk per dag en binnen het budget van 2500?
Je zegt het zelf al, monteur, als een paar rukkende fokkertjes daar al aan denken.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:01 schreef Yreal het volgende:
Zou die monteur bij hans van wijk zelf aan zoiets denken als ontluchting?
Simpel te controleren, gewoon laten lopen met de tank open. Sterft'ie, dan weet je dat dat je probleem niet is.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:01 schreef Yreal het volgende:
Zou die monteur bij hans van wijk zelf aan zoiets denken als ontluchting?
Daar ga je alquote:Op woensdag 10 april 2013 20:01 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Valt weinig te zien met een motorpak aan
Ik vroeg aan mijn vader en overbuurman of ze > misschien < zin hebben in een ritje, aankomende zondag. Maar inmiddels zijn er al meer mensen uitgenodigd, door mijn overbuurmanquote:Op woensdag 10 april 2013 19:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
En dat is altijd aardigquote:Op woensdag 10 april 2013 20:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik vroeg aan mijn vader en overbuurman of ze > misschien < zin hebben in een ritje, aankomende zondag. Maar inmiddels zijn er al meer mensen uitgenodigd, door mijn overbuurman!
En mijn overbuurman weet zelf nog niet eens of ie kan. Zit ik dadelijk met allemaal vreemde mensen opgescheeptmaargoed! Geeft niet, zo leer je weer wat nieuwe mensen uit de buurt kennen
.
Op zo'n XT600? Prima te doen denk ik zo. Anders een yamaha SZRquote:Op woensdag 10 april 2013 20:02 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Maar ik denk niet dat zo'n hok 25km snelweg leuk gaat vinden...
Ah, gezellig tochquote:Op woensdag 10 april 2013 20:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik vroeg aan mijn vader en overbuurman of ze > misschien < zin hebben in een ritje, aankomende zondag. Maar inmiddels zijn er al meer mensen uitgenodigd, door mijn overbuurman!
En mijn overbuurman weet zelf nog niet eens of ie kan. Zit ik dadelijk met allemaal vreemde mensen opgescheeptmaargoed! Geeft niet, zo leer je weer wat nieuwe mensen uit de buurt kennen
.
Moet hij dan normaal uitvallen in dat geval?quote:Op woensdag 10 april 2013 20:02 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Simpel te controleren, gewoon laten lopen met de tank open. Sterft'ie, dan weet je dat dat je probleem niet is.
quote:Op woensdag 10 april 2013 20:03 schreef Dekatria het volgende:
Dus dat was dat telefoontje wat ik kreeg.
Eensch koekenquote:Op woensdag 10 april 2013 20:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Op zo'n XT600? Prima te doen denk ik zo. Anders een yamaha SZR
Vacuum ontstaat alleen in een luchtdichte ruimte. Als je tankdop er dus opzit en hij kapt, terwijl hij blijft lopen als hij er niet op zit, dan ontstaat er dus in je tank een tekort aan bijkomende lucht waardoor je motor uiteindelijk geen peut meer krijgt.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Moet hij dan normaal uitvallen in dat geval?
Ik snap het principe denk ik. Alleen waarom valt hij dan normaal gesproken uit bij een open tankdop? Dan krijg je toch gewoon de lucht erbij die je wil?quote:Op woensdag 10 april 2013 20:06 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Vacuum ontstaat alleen in een luchtdichte ruimte. Als je tankdop er dus opzit en hij kapt, terwijl hij blijft lopen als hij er niet op zit, dan ontstaat er dus in je tank een tekort aan bijkomende lucht waardoor je motor uiteindelijk geen peut meer krijgt.
Ik bedoel te zeggen dat als hij blijft lopen met open tankdop er dus geen luchtdichte ruimte meer is, en hij vrij is om lucht aan te zuigen. Blijft hij dan lopen dan zit het probleem dus in je tankonluchting. Kapt'ie alsnog, dan zit het probleem ergens anders.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik snap het principe denk ik. Alleen waarom valt hij dan normaal gesproken uit bij een open tankdop? Dan krijg je toch gewoon de lucht erbij die je wil?
Dan ligt het niet aan je tankdop /quote:Op woensdag 10 april 2013 20:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik snap het principe denk ik. Alleen waarom valt hij dan normaal gesproken uit bij een open tankdop? Dan krijg je toch gewoon de lucht erbij die je wil?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |