7 april is mijn vol vermogen rijbewijs ingegaan, dus het wordt wel iets groters jaquote:Op woensdag 10 april 2013 15:09 schreef BlackLining het volgende:
Nieuwe GS500 of wel iets groter?
Sorry maar ik blijf dat echt iele brommertjes vinden
quote:Op woensdag 10 april 2013 15:15 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
7 april is mijn vol vermogen rijbewijs ingegaan, dus het wordt wel iets groters ja
Word je niet meer zomaar over het hoofd gezien op de weg!quote:Op woensdag 10 april 2013 15:20 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Denk jij dat ik een hangar ter beschikking heb ofzo?
Dat niet neequote:Op woensdag 10 april 2013 15:21 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Word je niet meer zomaar over het hoofd gezien op de weg!
Gummiebeer zegt juist weer de anderequote:Op woensdag 10 april 2013 15:10 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bij de Alp is het maar 1 schroefje heur
Maar ik heb gewoon de voorschreven Yuasa (YB12A-B) erin hangen volgens mij. Zal vrijdag ff checken voor de zekerheid..
En ik weet niet hoeveel ruimte jij in je schuur hebt, maar ik heb ongeveer 1mx2,1m ter beschikking, en hij moet haaks de schuur in (stoep is 1,20m breed)quote:Op woensdag 10 april 2013 15:21 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Word je niet meer zomaar over het hoofd gezien op de weg!
Krijg mijn VFR ook in 't schuurtje btw, het is een beetje prutsen soms, maar het kan
Al was het met de bandit nog net iets makkelijker.
Ik moet de motor door deuropening erin lopen, daarnaast passen nog 2 fietsen op elkaar gepropt en daarmee is het volquote:Op woensdag 10 april 2013 15:25 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
En ik weet niet hoeveel ruimte jij in je schuur hebt, maar ik heb ongeveer 1mx2,1m ter beschikking, en hij moet haaks de schuur in (stoep is 1,20m breed)
Vergelijkbare situatiequote:Op woensdag 10 april 2013 15:27 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ik moet de motor door deuropening erin lopen, daarnaast passen nog 2 fietsen op elkaar gepropt en daarmee is het volHeb ongeveer 1,5 meter om de motor er in te steken.
Mijn Alp is dan ook jonger, jullie hebben eenzelfde type. Ga dus maar op Gummie afquote:Op woensdag 10 april 2013 15:22 schreef Anne het volgende:
[..]
Gummiebeer zegt juist weer de andere![]()
.
Ja, het is soms een gepruts, maar met beetje oefenen weet ik hoe ik de motor zo snel mogelijk in het schuurtje kan krijgen.quote:
Same herequote:Op woensdag 10 april 2013 15:31 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ja, het is soms een gepruts, maar met beetje oefenen weet ik hoe ik de motor zo snel mogelijk in het schuurtje kan krijgen.
Als ik weer eens ga verhuizen staat een garage voor mij wel hoog op de verlanglijst
Dus wat voor motor gaat het worden?quote:Op woensdag 10 april 2013 15:34 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Same here.
Als ik helemaal aan de buitenzijde aan kom lopen, kan ik 'm precies de schuur in draaien
Maar dit zal wel offtopic geneuzel zijn denk ik, dus nja.. guess what
Naked of Allroad. Race niet ivm rug, offroad niet ivm woonwerk.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:37 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Dus wat voor motor gaat het worden?
Naked, Race, Tour, Allroad, Offroad. Helaas valt de Goldwing al af ivm formaat van 't schuurtje
Ik vond dat ook. Niemand tot last want mensen die over dat onverhard (!) voetpad lopen kunnen toch ook wel door het perkje bij de boom lijkt me? En zo wordt hij ook niet omver gereden. Is hier nogal lullig inparkeren namelijk, heel vaal blikschade in de straat. Je kunt het op de foto niet goed zien maar die parkeervakken lopen vrij stijl omhoog en je kunt er vanaf de straat nauwelijks inkijken.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:40 schreef Dekatria het volgende:
Dat is echt een perfecte plek achter die paaltjes.
En toch zou ik nog best eens op zo'n Goldwing willen rijdenquote:Op woensdag 10 april 2013 15:40 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Naked of Allroad. Race niet ivm rug, offroad niet ivm woonwerk.
Ik stond gisteren in de motorzaak te kijken naar een Goldwing/Pan European. Tering, die zijn breder dan mijn schuurdeur
quote:Op woensdag 10 april 2013 15:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En toch zou ik nog best eens op zo'n Goldwing willen rijdenWel met donker vizier natuurlijk, wil niet herkend worden.
Damn, dat ziet er onhandig uitquote:Op woensdag 10 april 2013 15:44 schreef Anne het volgende:
Wij hebben een jaar lang zo lopen kutten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blij dat we daar vanaf zijn. Wat een gedoe..
Jezus zegquote:Op woensdag 10 april 2013 15:44 schreef Anne het volgende:
Wij hebben een jaar lang zo lopen kutten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blij dat we daar vanaf zijn. Wat een gedoe..
Misschien leuke V-Strom oid?quote:Op woensdag 10 april 2013 15:40 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Naked of Allroad. Race niet ivm rug, offroad niet ivm woonwerk.
Ik stond gisteren in de motorzaak te kijken naar een Goldwing/Pan European. Tering, die zijn breder dan mijn schuurdeur
Dat valt vies tegen ja.quote:
Is toch al snel 4-5k, laat ik nu ook bezig zijn met m'n autorijbewijs, dus dat gaat 'm niet wordenquote:
Die krijgt wel een nieuwe van onze centjes, wees maar niet bang.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:46 schreef Juicyhil het volgende:
Zag gisterenmiddag nog een motor tegen de vangrail aan op de A4
Motor parkeren, #firstworldproblemsquote:Op woensdag 10 april 2013 15:52 schreef BlackLining het volgende:
De mijne staat nu hier, in overleg met de mensen die nu daar voor wonen. Is dezelfde drempel als op mijn vorige foto trouwens. Lijkt me onhandiger zo voor bewoners daar, maar vooruit. De stadswacht was eerst bij die mensen aan de deur geweest toen hij azijn kwam pissen over waar ik he meerst had staan. Toen ik hem zette waar hij nu staat heb ik even gevraagd of de mensen die daar wonen het een probleem vinden. Was gelukkig niet zo, zij vonden ook dat de stadswacht niet moest zeiken maar als het daar niet mocht, kon het wel bij hun voor de deur.
Ik kom vrijwel altijd van rechts, rij een stukje door, bij de volgende drempel draai ik de stoep op, rij een stukje over de stoep en zet hem daar neer. Wegrijden is best makkelijk zoAlleen zwaar bepakt irritant omdat je eerst een stoeprand af moet en dan schuin op een drempel staat, maar goed. Even rekening houden met evenwicht, is dat ook geen probleem.
[ afbeelding ]
Weet ook wel wie er heeft lopen zeiken trouwens, is een figuur aan de andere kant van de straat die nodig een hobby moet gaan zoeken. Hij heeft ook bezwaar gemaakt tegen het feit dat sinds een verbouwing in dit huis er twee appartementen een douche delen. Lekker triviaal ook, hij heeft er geen enkele last van. Maar het is zo'n man die zeikt op het zeiken
Nou je het zegt, ik woon vlak bij een flinke sloot. Daar schijnt je ook goed in te kunnen parkeren..quote:Op woensdag 10 april 2013 17:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Motor parkeren, #firstworldproblems
Het verschil ligt idd aan het bouwjaar. Vanaf '97 wordt er een 12 ampere accu gebruikt, daarvoor 14 ampere.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:29 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Mijn Alp is dan ook jonger, jullie hebben eenzelfde type. Ga dus maar op Gummie af
Maakt echter niet veel uit, behalve dat een 14A accu er langer over doet om leeg te lopen als je hem een tijd niet gebruikt. Als het voltage maar goed is, is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:54 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Het verschil ligt idd aan het bouwjaar. Vanaf '97 wordt er een 12 ampere accu gebruikt, daarvoor 14 ampere.
Toch schrijft Honda dit voor.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maakt echter niet veel uit, behalve dat een 14A accu er langer over doet om leeg te lopen als je hem een tijd niet gebruikt. Als het voltage maar goed is, is er niks aan de hand.
Shit wat een kut plekquote:
Ja, omdat 12Ah accu's doorgaans goedkoper zijn om af-fabriek in de fiets te zettenquote:
Weer wat geleerdquote:Op woensdag 10 april 2013 18:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, omdat 12Ah accu's doorgaans goedkoper zijn om af-fabriek in de fiets te zettenJe (en ik trouwens ook zie ik) maakt de fout dat je het hebt over 12 ampere en 14 ampere, terwijl het daadwerkelijk gaat om ampere uur (Ah). Ah is capaciteit, A is stroom. Vergelijk het met een tank van 12 en 14 liter. In beide gaat Euro 95, dus dat maakt geen klap uit. De tank van 14 liter (accu van 14 Ah) heeft echter een beter uithoudingsvermogen
I know man, daarom ben ik toen ook verder gaan zoeken. Dingen zijn net wat te populair.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:18 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Is toch al snel 4-5k, laat ik nu ook bezig zijn met m'n autorijbewijs, dus dat gaat 'm niet worden
Bijzonder onprettigquote:
Dat ook zeker jaquote:Op woensdag 10 april 2013 18:55 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Met een flinke deuk in het vertrouwen van de fiets..
Zekerquote:
Vrij jong ook nog volgens mij. Naja, we gaan verder met de zoektocht.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:41 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
I know man, daarom ben ik toen ook verder gaan zoeken. Dingen zijn net wat te populair.
Ik kon even niet anders. Zegt die agent achteraf, daar moet je niet staan man, levens gevaarlijkquote:Op woensdag 10 april 2013 18:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Shit wat een kut plekLekker op de redresseerstrook
Ze zeggen dat ze niks kunnen vinden, daar kom ik zo heel even op terug.quote:Al iets gehoord van wat het geweest was? Ik zou het zoeken in de ontsteking..
Ze zeggen dus, wij zien niks aan de slangetjes e.d. en zijn gaan rijden. Na 500 meter wilde hij uitvallen en trokken we reserve open en ging hij verder.quote:
Maar zelfs dan? Ik kan niet ineens van 1:24 naar 1:12 gaan. Het is onmogelijk om zo'n switch te maken met zo'n motor.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:51 schreef Geerd het volgende:
Of de reserve is 5 liter 1 op 12? Beetje ruim afgesteld?
quote:Op woensdag 10 april 2013 19:54 schreef Yreal het volgende:
Mijn pa net even op die GS500 gezet en verplicht een rondje te maken. Vond ie prachtig
gewoon zoeen 1cilinder. Lekkere assmassage onderwegquote:Op woensdag 10 april 2013 19:44 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Vrij jong ook nog volgens mij. Naja, we gaan verder met de zoektocht.
Het liefst blijf ik bij een twin
Voor de benzine die er wegkomt moet er lucht in de plaats komen. Zo niet, dan trekt de boel vacuum, net als dat je probeert te schenken uit een pak zonder luchtgat.quote:
Wat is een leuke 1 cilinder voor 60km woon/werk per dag en binnen het budget van 2500?quote:Op woensdag 10 april 2013 19:55 schreef Salatrel het volgende:
[..]
gewoon zoeen 1cilinder. Lekkere assmassage onderweg
Tank vacuüm, benzine gaat er uit, maar komt geen lucht bij.quote:
quote:Op woensdag 10 april 2013 19:57 schreef Geerd het volgende:
[..]
Tank vacuüm, benzine gaat er uit, maar komt geen lucht bij.
Net als met bier drinken zeg maaruit een flesje
Zou wel kunnen.. ik heb immers in de tank gekeken toen ik daar langs de A12 stond. Daarna ging hij weer.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:56 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Voor de benzine die er wegkomt moet er lucht in de plaats komen. Zo niet, dan trekt de boel vacuum, net als dat je probeert te schenken uit een pak zonder luchtgat.
quote:Op woensdag 10 april 2013 19:58 schreef Anne het volgende:
Ik hoop dat SD zin heeft om zondag een stuk te gaan rijden, want volgens mij heb ik zojuist 'per ongeluk' een rit georganiseerd met wat mensen!
Alsof je per ongeluk je kopje thee omgooit. Hoe doe je dat dan?quote:Op woensdag 10 april 2013 19:58 schreef Anne het volgende:
Ik hoop dat SD zin heeft om zondag een stuk te gaan rijden, want volgens mij heb ik zojuist 'per ongeluk' een rit georganiseerd met wat mensen!
Verloren met pokeren.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alsof je per ongeluk je kopje thee omgooit. Hoe doe je dat dan?
Als vrouw zijnde is dat niet zooh moeilijk heyquote:Op woensdag 10 april 2013 19:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Valt weinig te zien met een motorpak aanquote:Op woensdag 10 april 2013 20:00 schreef Geerd het volgende:
[..]
Als vrouw zijnde is dat niet zooh moeilijk hey
Ouwe XTquote:Op woensdag 10 april 2013 19:56 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Wat is een leuke 1 cilinder voor 60km woon/werk per dag en binnen het budget van 2500?
Je zegt het zelf al, monteur, als een paar rukkende fokkertjes daar al aan denken.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:01 schreef Yreal het volgende:
Zou die monteur bij hans van wijk zelf aan zoiets denken als ontluchting?
Simpel te controleren, gewoon laten lopen met de tank open. Sterft'ie, dan weet je dat dat je probleem niet is.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:01 schreef Yreal het volgende:
Zou die monteur bij hans van wijk zelf aan zoiets denken als ontluchting?
Daar ga je alquote:Op woensdag 10 april 2013 20:01 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Valt weinig te zien met een motorpak aan
Ik vroeg aan mijn vader en overbuurman of ze > misschien < zin hebben in een ritje, aankomende zondag. Maar inmiddels zijn er al meer mensen uitgenodigd, door mijn overbuurmanquote:Op woensdag 10 april 2013 19:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
En dat is altijd aardigquote:Op woensdag 10 april 2013 20:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik vroeg aan mijn vader en overbuurman of ze > misschien < zin hebben in een ritje, aankomende zondag. Maar inmiddels zijn er al meer mensen uitgenodigd, door mijn overbuurman!
En mijn overbuurman weet zelf nog niet eens of ie kan. Zit ik dadelijk met allemaal vreemde mensen opgescheeptmaargoed! Geeft niet, zo leer je weer wat nieuwe mensen uit de buurt kennen
.
Op zo'n XT600? Prima te doen denk ik zo. Anders een yamaha SZRquote:Op woensdag 10 april 2013 20:02 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Maar ik denk niet dat zo'n hok 25km snelweg leuk gaat vinden...
Ah, gezellig tochquote:Op woensdag 10 april 2013 20:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik vroeg aan mijn vader en overbuurman of ze > misschien < zin hebben in een ritje, aankomende zondag. Maar inmiddels zijn er al meer mensen uitgenodigd, door mijn overbuurman!
En mijn overbuurman weet zelf nog niet eens of ie kan. Zit ik dadelijk met allemaal vreemde mensen opgescheeptmaargoed! Geeft niet, zo leer je weer wat nieuwe mensen uit de buurt kennen
.
Moet hij dan normaal uitvallen in dat geval?quote:Op woensdag 10 april 2013 20:02 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Simpel te controleren, gewoon laten lopen met de tank open. Sterft'ie, dan weet je dat dat je probleem niet is.
quote:Op woensdag 10 april 2013 20:03 schreef Dekatria het volgende:
Dus dat was dat telefoontje wat ik kreeg.
Eensch koekenquote:Op woensdag 10 april 2013 20:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Op zo'n XT600? Prima te doen denk ik zo. Anders een yamaha SZR
Vacuum ontstaat alleen in een luchtdichte ruimte. Als je tankdop er dus opzit en hij kapt, terwijl hij blijft lopen als hij er niet op zit, dan ontstaat er dus in je tank een tekort aan bijkomende lucht waardoor je motor uiteindelijk geen peut meer krijgt.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Moet hij dan normaal uitvallen in dat geval?
Ik snap het principe denk ik. Alleen waarom valt hij dan normaal gesproken uit bij een open tankdop? Dan krijg je toch gewoon de lucht erbij die je wil?quote:Op woensdag 10 april 2013 20:06 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Vacuum ontstaat alleen in een luchtdichte ruimte. Als je tankdop er dus opzit en hij kapt, terwijl hij blijft lopen als hij er niet op zit, dan ontstaat er dus in je tank een tekort aan bijkomende lucht waardoor je motor uiteindelijk geen peut meer krijgt.
Ik bedoel te zeggen dat als hij blijft lopen met open tankdop er dus geen luchtdichte ruimte meer is, en hij vrij is om lucht aan te zuigen. Blijft hij dan lopen dan zit het probleem dus in je tankonluchting. Kapt'ie alsnog, dan zit het probleem ergens anders.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik snap het principe denk ik. Alleen waarom valt hij dan normaal gesproken uit bij een open tankdop? Dan krijg je toch gewoon de lucht erbij die je wil?
Dan ligt het niet aan je tankdop /quote:Op woensdag 10 april 2013 20:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik snap het principe denk ik. Alleen waarom valt hij dan normaal gesproken uit bij een open tankdop? Dan krijg je toch gewoon de lucht erbij die je wil?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |