Mooi is dat !quote:Op zondag 7 april 2013 21:58 schreef Dekatria het volgende:
Overigens, de mensen in de auto achter ons lagen ook zichtbaar in een scheur
Godver, mijn theequote:Op zondag 7 april 2013 21:56 schreef Dekatria het volgende:
De link ook even hier natuurlijk
ZWAAI DAN LUL!
Wat boeit die doorgetrokken dan? Als je het gewoon netjes doet geen kraai die der naar hond.quote:Op zondag 7 april 2013 22:01 schreef Salatrel het volgende:
Waarom niet links erlangs nou hebben allebei hlgeen MF sticker en er ligt een doorgetrokken streep. Ze hebben wel een strak stukkie asfalt neergelegd trouwens
Lijkt me een wijs planquote:Op zondag 7 april 2013 21:57 schreef einschtein het volgende:
Ik laat morgen overigens de motor bij mij thuis bezorgen, in plaats van de Motoport. Maak ik hem thuis even schoon, de schade opnemen en dan tóch even beslissen wat te doen.
Ik zal sowieso even kijken tot waar het water uberhaupt is gekomen. Het was geen diepe sloot en erg verkeerd is hij niet in de sloot gekomen (niet dat er een goeie manier is om de sloot in te komen), dus dat zal ik ook even beoordelen.quote:Op zondag 7 april 2013 22:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lijkt me een wijs plan
NIET proberen hem te starten voor je 200% zeker weet dat er geen water in je blok zit he, je hebt hem in 2 slagen compleet om zeep als je pech hebt.
Ik zou het kuipwerk eraf halen en hem dan schoonmaken, bougies eruit, olie eruit en dan rond laten gaan met de bobine(s) los. Als er geen bult water uit komt; schone olie erin, bougies er weer in en een schietgebedje doen
Niet meer zo hard rijden?quote:Op zondag 7 april 2013 22:19 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik zal sowieso even kijken tot waar het water uberhaupt is gekomen. Het was geen diepe sloot en erg verkeerd is hij niet in de sloot gekomen (niet dat er een goeie manier is om de sloot in te komen), dus dat zal ik ook even beoordelen.
Hadden er nog meer mensen tips?
Liep de motor nog toen hij onder water ging?quote:Op zondag 7 april 2013 22:19 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik zal sowieso even kijken tot waar het water uberhaupt is gekomen. Het was geen diepe sloot en erg verkeerd is hij niet in de sloot gekomen (niet dat er een goeie manier is om de sloot in te komen), dus dat zal ik ook even beoordelen.
Hadden er nog meer mensen tips?
Strak plan.quote:Op zondag 7 april 2013 22:21 schreef Salatrel het volgende:
[..]
volgende keer niet meer de sloot inrijden
De motor is over de kop gegaan, op zijn kop beland en uit gegaan. Dus als hij al écht het water in is gekomen, dan is dat gebeurd met een motor die uit was.quote:Op zondag 7 april 2013 22:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Liep de motor nog toen hij onder water ging?
das ook een goedequote:Op zondag 7 april 2013 22:21 schreef Salatrel het volgende:
[..]
volgende keer niet meer de sloot inrijden
We hebben je heul niet gezien op het strand?quote:Op zondag 7 april 2013 22:23 schreef Yreal het volgende:
Ik heb vanmiddag trouwens ook nog offroad gereden met de kle
We zagen wat bitumenstrepen liggen dus we namen het risico nietquote:Op zondag 7 april 2013 22:26 schreef einschtein het volgende:
Ja, heb je een off-road motor en ga je 1) niet om de file heen 2) niet off-road om de file te ontwijken.
Gepland of ongepland?quote:Op zondag 7 april 2013 22:23 schreef Yreal het volgende:
Garp garp. Zkrs koeien uit de sloot halen anders.. :pquote:Op zondag 7 april 2013 22:27 schreef Dekatria het volgende:
[..]
We zagen wat bitumenstrepen liggen dus we namen het risico niet
Beter een koe dan een motor toch?quote:Op zondag 7 april 2013 22:37 schreef whY... het volgende:
[..]
Garp garp. Zkrs koeien uit de sloot halen anders.. :p
Ik ging over het lokale naakstrand. BRAAUP BRAAAUPquote:Op zondag 7 april 2013 22:24 schreef Dekatria het volgende:
[..]
We hebben je heul niet gezien op het strand?
dat mulle strandzand moet je ook niet willen zonder noppenbanden gok ik zoquote:Op zondag 7 april 2013 22:58 schreef Yreal het volgende:
In alle serieusheid, zand durf ik (nog) niet aan
ik met de vfrquote:Op zondag 7 april 2013 22:23 schreef Yreal het volgende:
En voor er valbeugels op zitten ga ik ook niet hard rijden offroadquote:Op zondag 7 april 2013 23:00 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat mulle strandzand moet je ook niet willen zonder noppenbanden gok ik zo
Is dat de bedoeling ook niet, van die rit?quote:Op zondag 7 april 2013 23:01 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
ik met de vfr![]()
verkeerd gereden tijdens de wegkwijtrit, paar honderd meter mul zand
quote:Op zondag 7 april 2013 21:56 schreef Dekatria het volgende:
De link ook even hier natuurlijk
ZWAAI DAN LUL!
Dit. Al durfde ik vandaag niet al te enthousiast te zwaaien omdat ik anders wel heel erg overkom als een mooiweer rijder met mijn naked bike en (voor het oog) normale spijkerbroekquote:Op zondag 7 april 2013 23:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Neejoh, juist in de winter zwaai ik altijd naar mijn mede bikkels
Je bent dus zelf ook een mooiweer rijder eigenlijk?quote:Op zondag 7 april 2013 23:10 schreef JK het volgende:
In de winter zwaai ik met m'n handen op de beat van de autoradio... of heb ik mijn fietsstuur vast.
Met deze temps stopt het idd al aardig snel, blijf niet bezig.quote:Op zondag 7 april 2013 23:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dit. Al durfde ik vandaag niet al te enthousiast te zwaaien omdat ik anders wel heel erg overkom als een mooiweer rijder met mijn naked bike en (voor het oog) normale spijkerbroek
Op de motor wel.quote:Op zondag 7 april 2013 23:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je bent dus zelf ook een mooiweer rijder eigenlijk?
Ik moet nog even wat gaan experimenteren met externe speakersquote:Op zondag 7 april 2013 23:15 schreef picodealion het volgende:
Hmm, dat zou ik toch wel lekker vinden ja. Ik heb ook van die in-ears, die gaan er niet zomaar uit.
+1quote:Op zondag 7 april 2013 23:16 schreef JK het volgende:
Voor mij is het mooiste geluid gewoon mijn open uitlaat.
Geen opzwepende muziek, dat is niet goed voor de portomonnee. Dan gaat het gas ook open.
Ik ga veel woon-werk doen (bijna 50 km A12 per rit). Dan lijkt me het toch wel fijn.quote:Op zondag 7 april 2013 23:17 schreef Yreal het volgende:
Voor de zomer wil ik muziek hebben puur op de stukken dat ik even lange stukken snelweg wil rijden.
maar toch voelt het altijd "slecht en raar" om oortjes in te doen op een tweewielerquote:Op zondag 7 april 2013 23:20 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik ga veel woon-werk doen (bijna 50 km A12 per rit). Dan lijkt me het toch wel fijn.
Heb liever oordoppen in veel beter voor de oortjes.quote:Op zondag 7 april 2013 23:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
maar toch voelt het altijd "slecht en raar" om oortjes in te doen op een tweewieler
1x geprobeerd, voelde ook raar. Ik heb altijd het idee dat ik iets mis als ik mijzelf afsluit van een bepaalde invloed, alsof ik iets mis in het motorrrijden.quote:Op zondag 7 april 2013 23:32 schreef Geerd het volgende:
[..]
Heb liever oordoppen in veel beter voor de oortjes.
Enige wat ik ooit gehad heb was dat ik een ambulance die met loeiende sirene achter me stond niet hoordequote:Op zondag 7 april 2013 23:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
maar toch voelt het altijd "slecht en raar" om oortjes in te doen op een tweewieler
Windgeruis?quote:Op zondag 7 april 2013 23:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
1x geprobeerd, voelde ook raar. Ik heb altijd het idee dat ik iets mis als ik mijzelf afsluit van een bepaalde invloed, alsof ik iets mis in het motorrrijden.
Same here.quote:Op zondag 7 april 2013 23:12 schreef BlackLining het volgende:
Goldwings hebben radio ja
Ik heb gewoon in-ear oordopjes. Meteen wat bescherming tegen windruis, en ik heb er of muziek van mijn telefoon, of internetradio op staan. En dan kan ik gelijk nog Google Maps navigatie aanzetten.
Even bovenlangs over je oren draaien, en daarna in je oren. Dan vallen ze niet continue uit.
Maar toch, doordat je 1 van je zintuigen weg neemt voel en merk je minder heb ik altijd het idee.quote:Op zondag 7 april 2013 23:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Enige wat ik ooit gehad heb was dat ik een ambulance die met loeiende sirene achter me stond niet hoorde
Maar goed, van de andere kant, vertrouwen op gehoor is ook niet alles. Je moet gewoon zien en ik had die ambulance ook moeten zien aankomen. Blijft wel dat ik toch met oordoppen ga rijden, muziek of niet. Veel minder vermoeiend.
Wil ook wel schelen ja, ik heb niet zo'n riool uitlaat.quote:Op zondag 7 april 2013 23:37 schreef BlackLining het volgende:
Ik word trouwens echt niet vrolijk hoor als ik een hele dagtocht maak zonder oorbescherming. Weet niet wat voor halftamme dempers jullie allemaal hebben, maar ik trek dat niet
Snelweg -> doppiesquote:Op zondag 7 april 2013 23:37 schreef BlackLining het volgende:
Ik word trouwens echt niet vrolijk hoor als ik een hele dagtocht maak zonder oorbescherming. Weet niet wat voor halftamme dempers jullie allemaal hebben, maar ik trek dat niet
Ik vind het ook niks, heb altijd van die schuim wegwerp dingen.quote:Op zondag 7 april 2013 23:37 schreef BlackLining het volgende:
Ga dan maar niet achter mij rijden tijdens de ritquote:Op zondag 7 april 2013 23:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wil ook wel schelen ja, ik heb niet zo'n riool uitlaat.
Ik snap wel dat ze motoren weren in scheveningen, die kankerherrie die harley en ss volk maakt als ze weg rijden is echt om te kotsen![]()
Ik wil met toeren ook dopjes in hoor. En zelfs als daar muziek op staat hoor ik de motor nog prima.quote:Op zondag 7 april 2013 23:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Snelweg -> doppies
Toeren -> genieten
Overigens hoor ik mijn Auspuff nog prima met doppies in.
quote:Op zondag 7 april 2013 23:40 schreef Geerd het volgende:
Dopjes heb je ook niet in voor het kabaal uit je blaffer maar voor de wind.
In de kroeg heb ik die krengen zelfs nog in gaat nergens over hoe hard die zooi daar staat tegenwoordig, misschien ook wel de reden dat ik er nooit meer kom
Die op maat gemaakte zijn hard, dat drukt toch als de tering?quote:Op zondag 7 april 2013 23:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]Scheelt inderdaad. Hoor je zowel muziek als gesprekken beter omdat je het ruis eruit filtert.
Dat is met dopjes op maat zelfs nog beter. Alles veel helderder en eigenlijk alleen het windgeruis hoor je niet, de rest wel.
op maat gemaaktquote:Op zondag 7 april 2013 23:44 schreef Geerd het volgende:
[..]
Die op maat gemaakte zijn hard, dat drukt toch als de tering?
Wat snap je niet aan 'op maat gemaakt'?quote:Op zondag 7 april 2013 23:44 schreef Geerd het volgende:
[..]
Neuh, we waren de enige groep die die route namenquote:Op zondag 7 april 2013 23:03 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Is dat de bedoeling ook niet, van die rit?
schoenen in je oor?quote:Op zondag 7 april 2013 23:35 schreef BlackLining het volgende:
Beste is trouwens gewon goede oordoppen speciaal voor de motor pakken. Alpinestars ofzo.
Jij gaat 21 april ook mee hè, met die MF rit.quote:Op zondag 7 april 2013 23:57 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Neuh, we waren de enige groep die die route namen![]()
ik ga 18 mei dus lekker niet voorrijden
Zijn er ook in zacht tegenwoordig (als in: een jaartje of 10quote:Op zondag 7 april 2013 23:44 schreef Geerd het volgende:
[..]
Aah oke, heb gratis van die schuim dingen dus nooit naar gekekenquote:Op maandag 8 april 2013 00:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zijn er ook in zacht tegenwoordig (als in: een jaartje of 10)
Krijg je die van je werk om makkelijker klanten te kunnen negeren ofzo?quote:Op maandag 8 april 2013 00:12 schreef Geerd het volgende:
[..]
Aah oke, heb gratis van die schuim dingen dus nooit naar gekeken
Gebruik wel 2 paar per dag
Pa zijn werkquote:Op maandag 8 april 2013 00:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Krijg je die van je werk om makkelijker klanten te kunnen negeren ofzo?
Wanneer niet?quote:Op zondag 7 april 2013 23:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zitten jullie vaker met drugs op de motor?
graag gedaanquote:Op maandag 8 april 2013 11:45 schreef Vrieskist het volgende:
Gister trouwens met succes de fohn gebruikt om de sticker op mijn voorspatbord te verwijderen, weet niet meer wie de tip gaf, maar nog bedankt!
quote:
dat gaat niet lukken met een fohnquote:Op maandag 8 april 2013 12:19 schreef Vrieskist het volgende:
[..]Thanks, volgende modificatie zal een andere demper zijn.
Watskebeurt?quote:Op maandag 8 april 2013 14:10 schreef einschtein het volgende:
Ja, heb vanmorgen de berger gebeld dat hij hem wel thuis af mocht leveren. Ik was aan het werk, toen ik gebeld werd. "We staan voor je huis, maar er is niemand thuis."Lullig.
Njah, ik was er binnen 10 minuten.
quote:
Moordenaar!!! Die arme, arme ZZR...quote:Op maandag 8 april 2013 14:13 schreef einschtein het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Onderuit gegaan met de motort afgelopen zaterdag. Achterband brak uit, door het corrigeren recht gekomen maar wel in de sloot beland met een redelijke knal.
Overigens kan ik nu uit ervaring spreken dat in het water liggen met je motorpak geen lekkere combo is.
Ocherm! Hoe is 't met jou zelf?quote:Op maandag 8 april 2013 14:13 schreef einschtein het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Onderuit gegaan met de motort afgelopen zaterdag. Achterband brak uit, door het corrigeren recht gekomen maar wel in de sloot beland met een redelijke knal.
Overigens kan ik nu uit ervaring spreken dat in het water liggen met je motorpak geen lekkere combo is.
Ja, goed. Op zich. Last van koppijn, duizeligheid, misselijkheid, pijnlijke schouder, pijnlijke knie, rug, nek, borst, pols en bovenarm. Toppie.quote:Op maandag 8 april 2013 14:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ocherm! Hoe is 't met jou zelf?
Ooow, stukkie duktape nieuw hendeltje en goan !!quote:Op maandag 8 april 2013 14:43 schreef einschtein het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het lijkt erop dat dit de enige schade is, zal de motor e.d. zelf nog even goed nakijken.
[..]
Ja, goed. Op zich. Last van koppijn, duizeligheid, misselijkheid, pijnlijke schouder, pijnlijke knie, rug, nek, borst, pols en bovenarm. Toppie.
Dat valt me nog meequote:Op maandag 8 april 2013 15:15 schreef einschtein het volgende:
Goed, enige schade is dus echt alleen de voorkuip en spiegel.Motor loopt nog perfecto. Net even een vriend erbij gehad en die heeft het een en ander nagekeken.
Ja, niet zo'n beetje ook.quote:Op maandag 8 april 2013 15:19 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat valt me nog meeHeb je geluk mee!
Dan kom je er verschrikkelijk goed vanaf. Simpelweg opzij laten donderen van mijn motor kost mij al 70 euro namelijk.quote:Op maandag 8 april 2013 15:23 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, niet zo'n beetje ook.Maar goed, nieuwe spiegel+nieuw voorkap+koppelingshendel komt alsnog op zo'n 200eu neer.
Nee, heb ik niet gedaan. Heb vanmorgen wel even 5u gewerkt, maar viel me best rauw op mijn dak.quote:Op maandag 8 april 2013 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
Kuipschade ftw.
heb je je nog goed na laten kijken?
Balen joh!
Zeker als je misselijk en duizelig bent zou ik toch even langs een huisarts gaan. Waarschijnlijk is het niks, maar als er ergens iets afgekneld zit kun je daar nog erg lang last van houden. Spierpijn is normaal omdat je je veel te schrap zet voor de landing. Been there, done thatquote:Op maandag 8 april 2013 15:46 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nee, heb ik niet gedaan. Heb vanmorgen wel even 5u gewerkt, maar viel me best rauw op mijn dak.
--
Voor de rest lijkt alles goed te staan, recht te staan en goed te zijn.Nu even kijken of ik het allemaal zelf kan fixen..
Meh.quote:Op maandag 8 april 2013 15:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zeker als je misselijk en duizelig bent zou ik toch even langs een huisarts gaan. Waarschijnlijk is het niks, maar als er ergens iets afgekneld zit kun je daar nog erg lang last van houden. Spierpijn is normaal omdat je je veel te schrap zet voor de landing. Been there, done thatEerst op je bek gaan, denken dat het wel meevalt en de volgende dag vergaan van de spierpijn
Zo nog wel eens weken last gehad van mijn arm van een val bij hooguit 10 kmh
Voelde je je eigenlijk niet heel erg schuldig toen je 'm op zo'n wagen zag staan? Ik wel, en dat was slechts door een losgetrilde remklauwquote:
Zelf lopen sleutelen?quote:Op maandag 8 april 2013 16:00 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Voelde je je eigenlijk niet heel erg schuldig toen je 'm op zo'n wagen zag staan? Ik wel, en dat was slechts door een losgetrilde remklauw
Loctite is ook wel wat overdreven, beter kopervet ofzo krijg je hem tenminste nog los na de winter en pekelquote:Op maandag 8 april 2013 16:05 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Niet goed aangedraaid + geen Loctite
Jawelquote:Op maandag 8 april 2013 16:00 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Voelde je je eigenlijk niet heel erg schuldig toen je 'm op zo'n wagen zag staan? Ik wel, en dat was slechts door een losgetrilde remklauw
Dit.quote:Op maandag 8 april 2013 15:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zeker als je misselijk en duizelig bent zou ik toch even langs een huisarts gaan. Waarschijnlijk is het niks, maar als er ergens iets afgekneld zit kun je daar nog erg lang last van houden. Spierpijn is normaal omdat je je veel te schrap zet voor de landing. Been there, done thatEerst op je bek gaan, denken dat het wel meevalt en de volgende dag vergaan van de spierpijn
Zo nog wel eens weken last gehad van mijn arm van een val bij hooguit 10 kmh
cmsnl.com? Binnen een weekje binnen meestal.quote:Op maandag 8 april 2013 16:15 schreef einschtein het volgende:
Weet iemand nog een betrouwbare site voor snelle levering van motoronderdelen?
en 4 rijbanen afgeslotenquote:Op maandag 8 april 2013 16:11 schreef BlackLining het volgende:
Ik zou me kapot schamen als politie, ambulance en berger voor mij zouden moeten komen opdraven
Zeker als er uiteindelijk niks aan de hand blijkt.
ebay!quote:Op maandag 8 april 2013 16:15 schreef einschtein het volgende:
Weet iemand nog een betrouwbare site voor snelle levering van motoronderdelen?
Typisch probleem van de vroegere Alpjes inderdaad. Vanaf begin '94 is dit aangepast en toegepast op alle later volgende modellen.quote:Op maandag 8 april 2013 16:20 schreef 1517 het volgende:
Blijkbaar een veel voorkomend probleem maar mijn CDI van mijn transalp is kapot.
Deka!?
Het verwijderen van de CDI-bodem of het solderen van alle contactjes wil ook nog weleens helpen.quote:CDI defect - Vooral de 1987/88/89 modellen van de Transalp zijn gevoelig voor het defect raken van de CDI. Het gevolg is dat je motor op één cilindergaat lopen of helemaal niet meer wil starten. De oorzaak is het doorzakken van het zadel. Een wat ouder zadel gaat doorzakken (mede afhankelijk van het gewicht van de berijder) waardoor het zadel de connectoren op de CDI-unit raakt. Er is een aangepast vervangingsrubber verkrijgbaar waarin de units niet rechtop naast elkaar maar liggend achter elkaar geplaatst worden. De bevestiging is simpel en het zorgt ervoor dat de CDI-units vrij van het zadel blijven. Controleer voor de zekerheid of dit vervangingsrubber al geplaatst is. Het kan je veel ellende/kosten besparen. Een nieuwe CDI-unit kost fl. 560,00. Het rubber kost fl. 22.95. Honda bestelnummer: 30401-MM9-010.
Kijk op marktplaats, heel veel ZZR onderdelen te koop voor een zacht prijsje, ook kappen.quote:Op maandag 8 april 2013 17:05 schreef einschtein het volgende:
Koppelingshendel: ¤7 (aluminium). Minimum bestelbedrag: ¤10.
Of ik bestel gewoon een neuwe remhendel erbij, in het zwart. En dan ook een zwarte koppelingshendel. Hm.
Ja, bij Boonstra (die ook op MP staat) had ik al gekeken. Hebben wel een kopkap liggen. Maar zij hebben alleen geen koppelingshendel.quote:Op maandag 8 april 2013 17:36 schreef handboek het volgende:
[..]
Kijk op marktplaats, heel veel ZZR onderdelen te koop voor een zacht prijsje, ook kappen.
Wat voor doppen waren dit? Waarschijnlijk doppen zonder filter die je oor geheel afsluiten? Want dan raak je gedesorienteerd. Alsof je in een droom aan het motorrijden bent. Je moet wel doppen hebben met een gaatje er in voor een filter om de windruis er uit te filteren. De stilste helm werkt nog steeds niet goed genoeg om gehoorschade te voorkomen. Ik gebruik hier op maat gemaakte doppies van Alpine. En mijn open uitlaat klinkt er prima mee.quote:Op zondag 7 april 2013 23:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
1x geprobeerd, voelde ook raar. Ik heb altijd het idee dat ik iets mis als ik mijzelf afsluit van een bepaalde invloed, alsof ik iets mis in het motorrrijden.
quote:Op maandag 8 april 2013 14:11 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, binnenkort gaat dan echt de Nederlandse kentekenplaat eraf. Kunnen we weer legaal rondrijden
En daarbij pikken veel sensoren geen motoren op. Dus met ee beetje geluk valt het meequote:Op maandag 8 april 2013 19:53 schreef JK het volgende:
Maar het is ook niet dat ie meteen flitst, gaan ook wat seconden overheen.
Als dat zo is neem ik een taart mee 18 Mei. Of de taart heel overkomt is een andere vraagquote:Op maandag 8 april 2013 19:55 schreef JK het volgende:
Als je geen boete krijgt Gummiebeer, dan mag je voor iedereen hier een stukje taart kopen.
Van ¤357,- kun je een flinke taart halen jaquote:Op maandag 8 april 2013 19:55 schreef JK het volgende:
Als je geen boete krijgt Gummiebeer, dan mag je voor iedereen hier een stukje taart kopen.
Had ik ook een keer. Toen de beelden van de helmcam geraadpleegd, en ik was nog net op tijdquote:Op maandag 8 april 2013 19:43 schreef Gummiebeer het volgende:
Godver...
Sta ik voor de verandering eens netjes achter een rij auto's te wachten voor het verkeerslicht ipv door te walsen naar voren. Verkeerslicht groen, auto's trekken op, ik erachter hobbelen. Totzover niks aan het handje. Totdat er verdomme een theemuts halverwege het kruispunt besluit rechtsaf te gaan, hoog op de rem!En ik moet weer precies net over de streep op de lussen stilstaan waar een flitspaal staat...tot overmaat van ramp komt er een stadsbus aan waardoor het voor mij op oranje springt. Nu een maand lang in onzekerheid zitten of die flitspaal mij opgepikt heeft.
![]()
Stelletje koekblikmongolen
Say whut? Zoveel? Ik dacht dat het ¤130 was door rood.. Maar ik loop dan ook hopeloos achter. Laatste 5 jaar geen bekeuring ontvangen.quote:Op maandag 8 april 2013 19:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Van ¤357,- kun je een flinke taart halen ja
Verhoogd begin dit jaarquote:Op maandag 8 april 2013 20:01 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Say whut? Zoveel? Ik dacht dat het ¤130 was door rood.. Maar ik loop dan ook hopeloos achter. Laatste 5 jaar geen bekeuring ontvangen.
Rood licht negeren ¤ 220,-- kom ik tegen per Januari 2013quote:Op maandag 8 april 2013 20:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Verhoogd begin dit jaar
¤350, plus ¤7 contributie.
Is samen met onnodig toeteren () de duurste algemene verkeersboete, voor zover ik weet.
Hmm, ik had een ander lijstje. En een vriend van mij heeft een paar weken terug toch echt dat bedrag binnen gehad.quote:Op maandag 8 april 2013 20:05 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Rood licht negeren ¤ 220,-- kom ik tegen per Januari 2013
http://www.infopolitie.nl(...)ragen-per-01-01-2013
Om nog ff lekker door te spugen op het verkeer en alles daar omheen. Ik sta voor rechtsaf te wachten op een nieuw kruispunt, en wat ik verwachtte gebeurde ook. Voor lul staan. Nu is dat niet zo moeilijk voor mij, maar ik wil graag door groen rijden. Ik had in m'n achterhoofd nog dat akkefietje van daarnet in gedachte. Na 5 tergende minuten kwam daar eindelijk mijn redding in de vorm van een klein busje.quote:Op maandag 8 april 2013 20:07 schreef BlackLining het volgende:
Ook weer een lekkere. Zit op een rotonde, komt er een auto aanrijden. Ik kijk die man recht in zijn ogen aan, en alsnog rolt ie vrolijk door de rotonde opprutser.
Oh ja, die hebben we hier ook zoveel in Den Boschquote:Op maandag 8 april 2013 20:58 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Om nog ff lekker door te spugen op het verkeer en alles daar omheen. Ik sta voor rechtsaf te wachten op een nieuw kruispunt, en wat ik verwachtte gebeurde ook. Voor lul staan. Nu is dat niet zo moeilijk voor mij, maar ik wil graag door groen rijden. Ik had in m'n achterhoofd nog dat akkefietje van daarnet in gedachte. Na 5 tergende minuten kwam daar eindelijk mijn redding in de vorm van een klein busje.
Maar dat is toch dom? Een nieuw kruispunt, veel klachten geweest over situaties van niet detecteren in het verleden, en dan nog gewoon alles bij het oude laten.
Hoe vaak dit mij niet gered heeftquote:Op maandag 8 april 2013 19:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En daarbij pikken veel sensoren geen motoren op. Dus met ee beetje geluk valt het mee
Gister ook nog gehad... en dan die leuke lach die ze je dan nog meegevenquote:Op maandag 8 april 2013 20:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ook weer een lekkere. Zit op een rotonde, komt er een auto aanrijden. Ik kijk die man recht in zijn ogen aan, en alsnog rolt ie vrolijk door de rotonde opprutser.
Leuk is dat he?quote:Op maandag 8 april 2013 21:41 schreef Yreal het volgende:
Ik begin dat hele all-road rijden een beetje onder de knie te krijgen.
Door de berm naar de parallel rijbaan. Wat voelde ik mij een koning
Ja eerst effe beugeltjes scoren voordat ik serieus offroad gaquote:Op maandag 8 april 2013 21:46 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Leuk is dat he?
Wat ook mooi is. Een paadje uitzoeken met iets mulzand. Op je stepjes staan en gas geven, kwispelt de achterkant lekker mee
quote:Op maandag 8 april 2013 21:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja eerst effe beugeltjes scoren voordat ik serieus offroad ga
En dat is zonde, vooral nu de kle nog zo glimt. Moet er trouwens wel even naam voor verzinnen, KLE bekt niet.quote:Op maandag 8 april 2013 21:48 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]![]()
anders mag je met tape aan de slag, getuige de Alp
Ga je nou weer elke dag een nieuwe naam posten die het wel eens zou kunnen worden dan?quote:Op maandag 8 april 2013 21:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
En dat is zonde, vooral nu de kle nog zo glimt. Moet er trouwens wel even naam voor verzinnen, KLE bekt niet.
quote:Op maandag 8 april 2013 22:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ga je nou weer elke dag een nieuwe naam posten die het wel eens zou kunnen worden dan?
aanraderquote:Op maandag 8 april 2013 17:05 schreef einschtein het volgende:
Koppelingshendel: ¤7 (aluminium). Minimum bestelbedrag: ¤10.
Of ik bestel gewoon een neuwe remhendel erbij, in het zwart. En dan ook een zwarte koppelingshendel. Hm.
quote:
uh ja, komt uit hong kongquote:Op maandag 8 april 2013 22:18 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, de neuk.
Estimated delivery between Fri. Apr. 26 - Tue. May. 14
Mijn sletje... dat bekt wel lekker.quote:
Dat moet goed komen. Je vriendin ga je ook geen sletje noemen in bijzijn van anderen, dat zeg je alleen als je met haar in bed ligt.quote:Op maandag 8 april 2013 22:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mijn sletje... dat bekt wel lekker.
Maar al die deftige heren op stage die hem ook mooi vinden.. dan ga ik mij geheid verspreken.
Mijn ex is een domme trut die er na 3 jaar met een ander van door gingquote:Op maandag 8 april 2013 22:22 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dat moet goed komen. Je vriendin ga je ook geen sletje noemen in bijzijn van anderen, dat zeg je alleen als je met haar in bed ligt.
Jij hebt je Fazert toch ook in de steek gelaten?quote:Op maandag 8 april 2013 22:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mijn ex is een domme trut die er na 3 jaar met een ander van door ging
Welcome to the club!quote:Op maandag 8 april 2013 22:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mijn ex is een domme trut die er na 3 jaar met een ander van door ging
Die staat nog steeds braaf in de voortuin onder haar eigen hoes, de KLE mag nog even kou lijdenquote:Op maandag 8 april 2013 22:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jij hebt je Fazert toch ook in de steek gelaten?
ga je nu elke dag dezelfde foto posten?quote:Op maandag 8 april 2013 22:28 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Toch even dit bazige shot delen, al mijn schatjes. De snorfiets mocht in de schuur blijven
Ik wist oprecht niet meer of ik hem nou al had gepostquote:Op maandag 8 april 2013 22:31 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ga je nu elke dag dezelfde foto posten?
Ik heb een deja vu.quote:Op maandag 8 april 2013 22:28 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Toch even dit bazige shot delen, al mijn schatjes. De snorfiets mocht in de schuur blijven
Geeft niet. Wij waren allemaal meer met een sloot en een ZZR bezigquote:Op maandag 8 april 2013 22:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik wist oprecht niet meer of ik hem nou al had gepost
Dat zat ik me ook al af te vragen jaquote:
Mwa die gast op 1:50 kan in ieder geval niet meer op zijn rug slapenquote:
Wel goed voor je ego dat filmpjequote:Op maandag 8 april 2013 23:44 schreef picodealion het volgende:
Die offroads kan ik me vaak nog wel een beetje voorstellen. Blijft er natuurlijk wel knullig uit zien af en toe. Die patsertjes die een wheelie trekken zijn het mooiste. Sommige van die stukjes waar een motor op volle snelheid op een auto klapt vind ik gewoon naar om te zien.
Teveel snelweg?quote:Op dinsdag 9 april 2013 02:46 schreef BlackLining het volgende:
Achterband begint nu echt vierkant te worden trouwens
* BlackLining schraapt centjes bij elkaar voor een nieuwe
Half jaar lang 6 á 700 km per week..quote:
Dan wil dat wel.quote:Op dinsdag 9 april 2013 03:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Half jaar lang 6 á 700 km per week..
quote:Op maandag 8 april 2013 23:01 schreef Yreal het volgende:
Rotterdammers zijn trouwens wel lief jegens file rijders
Ben jij al zo vroeg op deka? Mogguh!quote:
Die middelste XL of XR toch?quote:Op maandag 8 april 2013 22:28 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Fris en fruitigquote:
Zat net te lezen op MF en ik denk helaas van niet. Jammer, ik hoor namelijk mijn motor bijna niet als ik op de snelweg rijd...quote:
Wel handschoenen aan doen dan hequote:Op dinsdag 9 april 2013 11:03 schreef handboek het volgende:
Agja, ik haal gewoon het demperwol eruit, is ook leuk werk.
De laatste keer dat ik dat deed heb ik mezelf weken lang vervloektquote:
derp....quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik dat deed heb ik mezelf weken lang vervloekt
Zaag gewoon die demper door midden trouwens, dat heb ik ook gedaan.
Ik houd hem het liefste zoveel mogelijk origineel... Dus mijn taartschep ga ik ook niet afzagen, tenzij er natuurlijk een vervanger voor is..quote:
Originele demper ligt bij mij ook netjes op zolder ergensquote:Op dinsdag 9 april 2013 11:16 schreef handboek het volgende:
[..]
Ik houd hem het liefste zoveel mogelijk origineel... Dus mijn taartschep ga ik ook niet afzagen, tenzij er natuurlijk een vervanger voor is..
Dan moet ik half mijn onderkant afzagen......quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Originele demper ligt bij mij ook netjes op zolder ergens
Die taartschep gaat er dit seizoen wel echt af. Ziet er toch niet uit zeg
Ja, dat moet ik dan ook. Maar Bandits waar die is afgezaagd zijn meer waard dan Bandits die nog origineel zijnquote:Op dinsdag 9 april 2013 11:23 schreef handboek het volgende:
[..]
Dan moet ik half mijn onderkant afzagen......
Die is er gewoon afgevallen? Of reed je te ruig?quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:17 schreef motorbloempje het volgende:
Taartscheppen ftw!
Ben onvrijwillig mijn spatbordje kwijtgeraakt tijd geleden, moet ook nog eens een vervanger voor komen![]()
M'n topkoffer is een zandbak.
Eh wut?quote:
Soort bijeenkomst voor mooiweer rijders?quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:41 schreef BadderAapje het volgende:
De motor zegening is de eerste bijeenkomst van het seizoen van motoren.
Tevens wordt je dan "gezegend" door een pastoor.
Er zijn er een paar in limbo land.. en er komen echt ENORM veel mensen op af, met verschillende motoren.
Volgens mij wordt dat hier in Noord-Limburg niet echt gedaan, speciaal voor motoren.quote:
Ik, ruigquote:Op dinsdag 9 april 2013 11:31 schreef einschtein het volgende:
[..]
Die is er gewoon afgevallen? Of reed je te ruig?
Niet alleen.. zoals ik al zei.. verschillende types komen hierna toe.quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Soort bijeenkomst voor mooiweer rijders?
Ja, ik weet niet hoe jij rijdtquote:Op dinsdag 9 april 2013 11:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik, ruig_!
Nee, motor is een keer gejat geweest en is toen flink mishandeld
quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Soort bijeenkomst voor mooiweer rijders?
Holy crap, wat een geluk.quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
Gejat gejat
Als om 3 uur de deurbel gaat en er 2 agenten staan en vragen "is de motor met het kenteken xxxxxx van u?" dan weet je wel hoe laat 't is.
Zowel mijn GS als die van mijn man waren gejat. Die van mij voornamelijk mee 'joy gereden' (daarom hebben ze hem ook gezien/zijn ze opgevallen) en daarna een politieachtervolgingis op z'n kant teruggevonden.... cilinder eruit, tankslot vernacheld, schade op cilinders, koffer, knippers...
die van Mr.Mo is godzijdank een paar dagen later (in de buurt) teruggevonden, met alleen breekschade om z'n topkoffer in te komen en natuurlijk het cilinderslot.
Ik zou even wat slootjes in de buurt doorzoeken. Wellicht kom je nog wat ZZR onderdelen tegen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:53 schreef handboek het volgende:
Wat moet een tweedehands taartschepje voor een ZZR uit 95 ongeveer kosten? Staan nergens prijzen bij.. 5 euro?
GS als in R1200GS toch, als ik het me goed herinner?quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
Gejat gejat
Als om 3 uur de deurbel gaat en er 2 agenten staan en vragen "is de motor met het kenteken xxxxxx van u?" dan weet je wel hoe laat 't is.
Zowel mijn GS als die van mijn man waren gejat. Die van mij voornamelijk mee 'joy gereden' (daarom hebben ze hem ook gezien/zijn ze opgevallen) en daarna een politieachtervolgingis op z'n kant teruggevonden.... cilinder eruit, tankslot vernacheld, schade op cilinders, koffer, knippers...
die van Mr.Mo is godzijdank een paar dagen later (in de buurt) teruggevonden, met alleen breekschade om z'n topkoffer in te komen en natuurlijk het cilinderslot.
If onlyquote:Op dinsdag 9 april 2013 12:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
GS als in R1200GS toch, als ik het me goed herinner?
Oh, dan. Boeiend.quote:Op dinsdag 9 april 2013 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
Hoop dat ik hier een beetje een leuk kenteken krijg, trouwens. Als ik ooit veel geld heb dan ga ik kijken of ik een vanity plate kan kopen.
[..]
If only1100
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
V-Strom, leuke motor, heb ik nog serieus om gekeken als woon-werk motor. Uiteindelijk vond ik het toch te duur voor de staat waarin ze verkeerden. Uiteindelijk een VFR gekocht, bijna hetzelfde toch?quote:Op dinsdag 9 april 2013 12:09 schreef BlackLining het volgende:
Allebei zegt ze
Wat een luxe. Ik zou het wel weten dan![]()
Moh, laatst even op zo'n ding gezeten. beetje alsof je in een relaxfauteuil rondrijdtquote:Op dinsdag 9 april 2013 13:17 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
V-Strom, leuke motor, heb ik nog serieus om gekeken als woon-werk motor. Uiteindelijk vond ik het toch te duur voor de staat waarin ze verkeerden. Uiteindelijk een VFR gekocht, bijna hetzelfde toch?
Zat inderdaad wel lekker, heb er niet op gereden btw. Moest toen nog 3k bij, vond ik wat teveel van het goede.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Moh, laatst even op zo'n ding gezeten. beetje alsof je in een relaxfauteuil rondrijdtSindsdien wil ik hem ook. Eigenlijk naast de Bandit, want ik wil ook een (semi-)sportfiets houden. Maar ja, ik wil zoveel he.
en dan rijkt je fantasie niet verder dan een vstrom?quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:24 schreef BlackLining het volgende:
Misschien moet ik maar eens een fonds gaan openen, dan kunnen jullie allemaal doneren ten behoeve van een motor die ik wil hebben
Als jullie een beetje meewerken vallen er nog wel andere opties te bekijken jaquote:Op dinsdag 9 april 2013 13:25 schreef Salatrel het volgende:
[..]
en dan rijkt je fantasie niet verder dan een vstrom?
rev'it sand pro, maatje XZLquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:46 schreef WhiteJoker het volgende:
Toffe handschoen, Rev-It?
edit: nevermind, labeltje zei het al
Nicequote:Op dinsdag 9 april 2013 14:43 schreef Mirgeam het volgende:
[ afbeelding ]
handschoenen gekocht![]()
krijgt m'n pa zijn kawasaki handschoenen weer terug![]()
je kan ook gewoon de verwarming aanzetten als je koude handen hebt?quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:43 schreef Mirgeam het volgende:
[ afbeelding ]
aan het dashboard te zien meteen een goldwing?quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:43 schreef Mirgeam het volgende:
[ afbeelding ]
excuses, volgende keer wacht ik tot ik in mijn fotostudio ben voordat ik een foto durf te makenquote:Op dinsdag 9 april 2013 15:52 schreef stinkie het volgende:
[..]
aan het dashboard te zien meteen een goldwing?
Of zit jij echt met handschoenen aan in de auto
Motoport FTW.quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:52 schreef einschtein het volgende:
, geen probleem, die monteren we er zo even op. Niks dus.
Nice. En de ketting moet ook nog aangespannen worden, die's ook wat slapjes. Hoe duur is dat?
Ach, dat doen we zo even, kleine moeite.
Eigenlijk moet hij ook worden opgehaald.. Dusseh.
Waar moet ie worden opgehaald?
Ja, kwartiertje rijden van jullie af.
Wanneer ben je thuis? Morgen?
Na 4 uur wel.
Wanneer is het gebeurd dan? Tijdens woon-werk, of van het weekend al?quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:28 schreef Dekatria het volgende:
Overigens is Vinnie op z'n muil gegaan met z'n fiets, dat jullie het weten. Hijzelf behoudens een zere pols in orde, motor waarschijnlijk totalled.
Van z'n FB:quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:35 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Wanneer is het gebeurd dan? Tijdens woon-werk, of van het weekend al?
Heb 'm al ff gevraagd of'ie hier komt vertellen.quote:Of je gaat op je bek op de snelweg
Moest precies bij een puntstuk uitwijken voor een uitvoegende auto. Asfalt af, weer op en toen was het glijden geblazen.
Gelukkig viel ik bovenop mijn motor en heb ik zelf alleen een deuk in mijn ego en is mijn pols gekneusd.
Ik verwacht dat mijn motor total loss wordt verklaard, maar het belangrijkste is dat ik zelf bijna niks mankeer.
Is heel netjes gegaan, ja. Stopten ook nog meerdere mensen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:18 schreef picodealion het volgende:
Damn, dat zijn dus echt dingen waar ik bang voor ben. Gelukkig dat alles goed met je is verder, wel klote van je motor.
En netjes dat de man stopte en je heeft geholpen, zo hoort het.
Ongeveer even snel.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:19 schreef Dekatria het volgende:
Wie reed er eigenlijk harder, of reden jullie beiden even snel?
Is het punt op de A50 waar je uit kan voegen naar Arnhem centrum, A12 richting Utrecht en A12 richting Düsseldorf. Op die strook reed ik.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:22 schreef motorbloempje het volgende:
Is dat een uitvoegstrook? Ja toch? Waar is 't gebeurd? Mooi balen man!
Thanks.quote:
Kijkfout. Je gaat heen waar je heen kijkt.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:22 schreef WhiteJoker het volgende:
Ben eigenlijk benieuwd waarom je besloot uit te wijken in plaats van remmen, je ging gewoon rechtdoor. Ik heb eigenlijk altijd geleerd dat remmen beter is dan uitwijken. Vooral in dit soort situatie met een onverharde berm.
Dat stond vol met auto's die 50-60 reden, leek me ook niet slim.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:22 schreef BlackLining het volgende:
Tja, lekker. Waarom ben je niet gewoon naar rechts gegaan dan? Lijkt me veiliger daar. Of was dat zo'n instinctieve handeling? Netjes wel dat die man meegereden is.
Heb je foto's van de motor?
Klopt ja. Nee, had niks uitgemaakt. Behalve dat ik waarschijnlijk vol op een auto geklapt zou zijn.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:25 schreef motorbloempje het volgende:
Te zien aan het puntstuk waar hij reed hield het asfalt al meteen af, en uitgaande van een snelheid van tussen de 90 en 110 (??) heb je dan niet echt meer de tijd om nog vóór die 'offroad'-strook al op rechts te zitten. En van daaruit was het rechtsom of linksom om het bordje, maar denk dat het niet veel had uitgemaakt voor het wel of niet vallen.
Thanks!quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:42 schreef einschtein het volgende:
Wat rot! Sterkte manZonde van de bike
![]()
Goed dat jij er nog redelijk van af bent gekomen!
Dat was geen real-time-picture neequote:Op dinsdag 9 april 2013 17:49 schreef BlackLining het volgende:
Meh ja, ik ging er bij die opmerking over rechts uitwijken uit van het Streetview beeld waar die leeg is
Goeiemorgen weer ja.
Was defensief rijden niet mogelijk? Als in, niet naast de auto?quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:48 schreef Vinniiee het volgende:
Kijkfout. Je gaat heen waar je heen kijkt.
Ik ook jaquote:Op dinsdag 9 april 2013 17:49 schreef BlackLining het volgende:
Meh ja, ik ging er bij die opmerking over rechts uitwijken uit van het Streetview beeld waar die leeg is
Goeiemorgen weer ja.
Nah, dat weet ik niet. Op zo'n moment is het een kwestie van een paar seconden.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:51 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Was defensief rijden niet mogelijk? Als in, niet naast de auto?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |