Watskebeurt?quote:Op maandag 8 april 2013 14:10 schreef einschtein het volgende:
Ja, heb vanmorgen de berger gebeld dat hij hem wel thuis af mocht leveren. Ik was aan het werk, toen ik gebeld werd. "We staan voor je huis, maar er is niemand thuis."Lullig.
Njah, ik was er binnen 10 minuten.
quote:
Moordenaar!!! Die arme, arme ZZR...quote:Op maandag 8 april 2013 14:13 schreef einschtein het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Onderuit gegaan met de motort afgelopen zaterdag. Achterband brak uit, door het corrigeren recht gekomen maar wel in de sloot beland met een redelijke knal.
Overigens kan ik nu uit ervaring spreken dat in het water liggen met je motorpak geen lekkere combo is.
Ocherm! Hoe is 't met jou zelf?quote:Op maandag 8 april 2013 14:13 schreef einschtein het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Onderuit gegaan met de motort afgelopen zaterdag. Achterband brak uit, door het corrigeren recht gekomen maar wel in de sloot beland met een redelijke knal.
Overigens kan ik nu uit ervaring spreken dat in het water liggen met je motorpak geen lekkere combo is.
Ja, goed. Op zich. Last van koppijn, duizeligheid, misselijkheid, pijnlijke schouder, pijnlijke knie, rug, nek, borst, pols en bovenarm. Toppie.quote:Op maandag 8 april 2013 14:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ocherm! Hoe is 't met jou zelf?
Ooow, stukkie duktape nieuw hendeltje en goan !!quote:Op maandag 8 april 2013 14:43 schreef einschtein het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het lijkt erop dat dit de enige schade is, zal de motor e.d. zelf nog even goed nakijken.
[..]
Ja, goed. Op zich. Last van koppijn, duizeligheid, misselijkheid, pijnlijke schouder, pijnlijke knie, rug, nek, borst, pols en bovenarm. Toppie.
Dat valt me nog meequote:Op maandag 8 april 2013 15:15 schreef einschtein het volgende:
Goed, enige schade is dus echt alleen de voorkuip en spiegel.Motor loopt nog perfecto. Net even een vriend erbij gehad en die heeft het een en ander nagekeken.
Ja, niet zo'n beetje ook.quote:Op maandag 8 april 2013 15:19 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat valt me nog meeHeb je geluk mee!
Dan kom je er verschrikkelijk goed vanaf. Simpelweg opzij laten donderen van mijn motor kost mij al 70 euro namelijk.quote:Op maandag 8 april 2013 15:23 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, niet zo'n beetje ook.Maar goed, nieuwe spiegel+nieuw voorkap+koppelingshendel komt alsnog op zo'n 200eu neer.
Nee, heb ik niet gedaan. Heb vanmorgen wel even 5u gewerkt, maar viel me best rauw op mijn dak.quote:Op maandag 8 april 2013 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
Kuipschade ftw.
heb je je nog goed na laten kijken?
Balen joh!
Zeker als je misselijk en duizelig bent zou ik toch even langs een huisarts gaan. Waarschijnlijk is het niks, maar als er ergens iets afgekneld zit kun je daar nog erg lang last van houden. Spierpijn is normaal omdat je je veel te schrap zet voor de landing. Been there, done thatquote:Op maandag 8 april 2013 15:46 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nee, heb ik niet gedaan. Heb vanmorgen wel even 5u gewerkt, maar viel me best rauw op mijn dak.
--
Voor de rest lijkt alles goed te staan, recht te staan en goed te zijn.Nu even kijken of ik het allemaal zelf kan fixen..
Meh.quote:Op maandag 8 april 2013 15:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zeker als je misselijk en duizelig bent zou ik toch even langs een huisarts gaan. Waarschijnlijk is het niks, maar als er ergens iets afgekneld zit kun je daar nog erg lang last van houden. Spierpijn is normaal omdat je je veel te schrap zet voor de landing. Been there, done thatEerst op je bek gaan, denken dat het wel meevalt en de volgende dag vergaan van de spierpijn
Zo nog wel eens weken last gehad van mijn arm van een val bij hooguit 10 kmh
Voelde je je eigenlijk niet heel erg schuldig toen je 'm op zo'n wagen zag staan? Ik wel, en dat was slechts door een losgetrilde remklauwquote:
Zelf lopen sleutelen?quote:Op maandag 8 april 2013 16:00 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Voelde je je eigenlijk niet heel erg schuldig toen je 'm op zo'n wagen zag staan? Ik wel, en dat was slechts door een losgetrilde remklauw
Loctite is ook wel wat overdreven, beter kopervet ofzo krijg je hem tenminste nog los na de winter en pekelquote:Op maandag 8 april 2013 16:05 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Niet goed aangedraaid + geen Loctite
Jawelquote:Op maandag 8 april 2013 16:00 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Voelde je je eigenlijk niet heel erg schuldig toen je 'm op zo'n wagen zag staan? Ik wel, en dat was slechts door een losgetrilde remklauw
Dit.quote:Op maandag 8 april 2013 15:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zeker als je misselijk en duizelig bent zou ik toch even langs een huisarts gaan. Waarschijnlijk is het niks, maar als er ergens iets afgekneld zit kun je daar nog erg lang last van houden. Spierpijn is normaal omdat je je veel te schrap zet voor de landing. Been there, done thatEerst op je bek gaan, denken dat het wel meevalt en de volgende dag vergaan van de spierpijn
Zo nog wel eens weken last gehad van mijn arm van een val bij hooguit 10 kmh
cmsnl.com? Binnen een weekje binnen meestal.quote:Op maandag 8 april 2013 16:15 schreef einschtein het volgende:
Weet iemand nog een betrouwbare site voor snelle levering van motoronderdelen?
en 4 rijbanen afgeslotenquote:Op maandag 8 april 2013 16:11 schreef BlackLining het volgende:
Ik zou me kapot schamen als politie, ambulance en berger voor mij zouden moeten komen opdraven
Zeker als er uiteindelijk niks aan de hand blijkt.
ebay!quote:Op maandag 8 april 2013 16:15 schreef einschtein het volgende:
Weet iemand nog een betrouwbare site voor snelle levering van motoronderdelen?
Typisch probleem van de vroegere Alpjes inderdaad. Vanaf begin '94 is dit aangepast en toegepast op alle later volgende modellen.quote:Op maandag 8 april 2013 16:20 schreef 1517 het volgende:
Blijkbaar een veel voorkomend probleem maar mijn CDI van mijn transalp is kapot.
Deka!?
Het verwijderen van de CDI-bodem of het solderen van alle contactjes wil ook nog weleens helpen.quote:CDI defect - Vooral de 1987/88/89 modellen van de Transalp zijn gevoelig voor het defect raken van de CDI. Het gevolg is dat je motor op één cilindergaat lopen of helemaal niet meer wil starten. De oorzaak is het doorzakken van het zadel. Een wat ouder zadel gaat doorzakken (mede afhankelijk van het gewicht van de berijder) waardoor het zadel de connectoren op de CDI-unit raakt. Er is een aangepast vervangingsrubber verkrijgbaar waarin de units niet rechtop naast elkaar maar liggend achter elkaar geplaatst worden. De bevestiging is simpel en het zorgt ervoor dat de CDI-units vrij van het zadel blijven. Controleer voor de zekerheid of dit vervangingsrubber al geplaatst is. Het kan je veel ellende/kosten besparen. Een nieuwe CDI-unit kost fl. 560,00. Het rubber kost fl. 22.95. Honda bestelnummer: 30401-MM9-010.
Kijk op marktplaats, heel veel ZZR onderdelen te koop voor een zacht prijsje, ook kappen.quote:Op maandag 8 april 2013 17:05 schreef einschtein het volgende:
Koppelingshendel: ¤7 (aluminium). Minimum bestelbedrag: ¤10.
Of ik bestel gewoon een neuwe remhendel erbij, in het zwart. En dan ook een zwarte koppelingshendel. Hm.
Ja, bij Boonstra (die ook op MP staat) had ik al gekeken. Hebben wel een kopkap liggen. Maar zij hebben alleen geen koppelingshendel.quote:Op maandag 8 april 2013 17:36 schreef handboek het volgende:
[..]
Kijk op marktplaats, heel veel ZZR onderdelen te koop voor een zacht prijsje, ook kappen.
Wat voor doppen waren dit? Waarschijnlijk doppen zonder filter die je oor geheel afsluiten? Want dan raak je gedesorienteerd. Alsof je in een droom aan het motorrijden bent. Je moet wel doppen hebben met een gaatje er in voor een filter om de windruis er uit te filteren. De stilste helm werkt nog steeds niet goed genoeg om gehoorschade te voorkomen. Ik gebruik hier op maat gemaakte doppies van Alpine. En mijn open uitlaat klinkt er prima mee.quote:Op zondag 7 april 2013 23:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
1x geprobeerd, voelde ook raar. Ik heb altijd het idee dat ik iets mis als ik mijzelf afsluit van een bepaalde invloed, alsof ik iets mis in het motorrrijden.
quote:Op maandag 8 april 2013 14:11 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, binnenkort gaat dan echt de Nederlandse kentekenplaat eraf. Kunnen we weer legaal rondrijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |