Minstens één aflevering wordt geproduceerd door Niels Arden Oplev, die ook meewerkte aan de Deense Milennium-trilogie, dus dat belooft wel veel goeds!quote:Op woensdag 3 april 2013 12:54 schreef CoolGuy het volgende:
Te gek! Ik heb het boek gelezen, aangezien ik fan ben van boeken van Stephen King, dus ik wil dit graag zien, ook al is het bagger
SPOILER: zware spoiler uit het boek!!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.enSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Damn.. Dean Norris is uitstekend gecast voor 'Big Jim'. Hij speelt vaker van dat soort rollen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:37 schreef DJKoster het volgende:
*schopje*
Nog 10 dagen. Cast is nu wel bekend: "Under the Dome" (2013) - Full cast and crew
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Lyssa op 14-06-2013 21:17:20 ]
Bepaalde scenes worden vast weggehaald..quote:Op woensdag 3 april 2013 13:16 schreef wolfrolf het volgende:
Top. Zal wel behoorlijk afgezwakt worden voor de TV qua visuele narigheid
Door het het boek kwam ik niet heen. Hopelijk houd ik het bij deze serie wel vol
Sowieso heel veel met die gestoordelingquote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:14 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Bepaalde scenes worden vast weggehaald..
Ik noem iets in de kast met Junior...
De eerste is er alquote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:01 schreef Broer123 het volgende:
Dean Norris is echt ideaal voor de rol. Ook Barbie is precies zoals ik me had ingebeeld. Hopelijk gaan ze niet al te veel (onnodige) veranderingen maken, zoals bij the walking dead. Ik denk wel dat het een hit gaat worden.13,1 miljoen mensen hebben gisteren gekeken en dat is véél voor een zomerprogramma!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar misschien moeten we het woord "boek" maar niet te vaak laten vallen, anders krijgen we weer drama a la Game of Thrones enzo
[ Bericht 7% gewijzigd door Pek op 25-06-2013 21:27:37 ]The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
Ik ook niet, screentime voor Britt is altijd +1quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:30 schreef wolfrolf het volgende:
Oh verrek ja, die verandering in de spoiler! Ik jeukte al achter mijn oor dat ik dat iets anders gelezen had.
Ik kan er niet mee zitten.
Ik vond het te traag gaan ofzo. Mijn aandacht dwaalde af. Kan beuren!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:35 schreef Pek het volgende:
Wel apart dat zoveel mensen blijkbaar niet door het boek heen konden komen
Viel mij ook op, die Juniorquote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:46 schreef FredVleespet het volgende:
Alleen het acteerwerk is niet echt best.
Mij niet, is een beetje voorspelbaar en teveel voor de hand liggende detail wat mij betreft.quote:Op woensdag 26 juni 2013 08:16 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Meh?? Dat sfeertje spreekt mij juist zo aan
Denk dat zijn rol wel over is na die exploderende pacemakerquote:Op woensdag 26 juni 2013 09:28 schreef JayHovah het volgende:
Ondanks dat ik het boek heb gelezen en het verhaal dus herken kijkt het lekker weg. In het begin als de koepel "valt" met die koe is de Stephen King hand wel meteen goed te merken.
Ben benieuwd naar episode 2!
En trouwens, iedereen heeft het over Big Jim (Hank uit BB) maar ook leuk om Sherriff Duke te zien (Jeff Fahey, JT uit QT's Planet Terror).
quote:Op woensdag 26 juni 2013 01:00 schreef remlof het volgende:
What if the government build this fence?
-I doubt it.
Why?
-Coz it works
Denk het ook wel maar dan blijft het evengoed leuk dat hij langskwam toch....?quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:39 schreef kensei het volgende:
[..]
Denk dat zijn rol wel over is na die exploderende pacemaker
Jup, maar een bijrol in de seizoensopening in niet zo interessant als een goede acteur in de vaste castquote:Op woensdag 26 juni 2013 11:11 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Denk het ook wel maar dan blijft het evengoed leuk dat hij langskwam toch....?
RACISM!!!!!!11 RAAAAAACISM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111111111111111quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:43 schreef SteveBudin het volgende:
Pilot viel niet tegen, nu maar hopen dat er ook echt wat gaat gebeuren in die koepel.
Het ziet er wel vrij voorspelbaar uit qua karakters en daarom heb ik nu al een hekel aan die negerin. Het zou mooi zijn als die snel doodgaat maar die zal dan wel net weer lang in leven blijven zodat ze lekker overal haar mening over kan geven (waar niemand op zit te wachten)
.
Ja. Wellicht kan er, net als met Game of Thrones, een boektopic en een tv topic komen eventueel ofzo?quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:07 schreef InTrePidIvity het volgende:
En zullen we inderdaad afspreken dat het hier puur om de serie gaat en niet om het boek en hoe dit daar wellicht van afwijkt?
een miniserie, met als doel om hierna alsnog meer seizoenen te komen. Raar verhaal, maar zo zei "Hank Schrader" het in een interview. Hij durfde het wel aan om een 2e seizoen re garanderen overigens. Was bij Conan geloof ik.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:40 schreef tompsv18 het volgende:
Maar blijft het bij 1 seizoen, of is het mogelijk dat ze het boek op gaan delen in meerdere seizoenen?
Hahaha, vandaag de pilot gezien en ik moet bekennen dat ik exact dezelfde gedachte had !quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:43 schreef SteveBudin het volgende:
Pilot viel niet tegen, nu maar hopen dat er ook echt wat gaat gebeuren in die koepel.
Het ziet er wel vrij voorspelbaar uit qua karakters en daarom heb ik nu al een hekel aan die negerin. Het zou mooi zijn als die snel doodgaat maar die zal dan wel net weer lang in leven blijven zodat ze lekker overal haar mening over kan geven (waar niemand op zit te wachten)
.
Hank is van Breaking Bad. Je ben in de war met John Locke denk ik...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:33 schreef Stefan het volgende:
Ow hij is van Lost zeker-. Serie nooit gezien
BB kijk ik ook niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:42 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Hank is van Breaking Bad. Je ben in de war met John Locke denk ik...
Er zitten in UTD wel twee mensen uit Lost (de sheriff, piloot Frank Lapidus in Lost, en de serveerster in het restaurant, de moeder van Kate in Lost (en ook daar serveerster)).quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:44 schreef Stefan het volgende:
[..]
BB kijk ik ook niet.Maar idd, ik dacht die kale van Lost, vriendin keek het tot seizoen 3
Das die piloot. Best wel een grote rol vind ik hoor.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:48 schreef DJKoster het volgende:
De pacemaker-sherrif speelt in Lost (klein rolletje),
Je hebt gelijk, het is alweer even geleden.. Lost.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:50 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Das die piloot. Best wel een grote rol vind ik hoor.
True. Binnenkort de blurays maar eens gaan kijken daarvanquote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:51 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is alweer even geleden.. Lost.![]()
Het is maar een mini-serie van 13 afleveringen he, dan moet je wel snel al je karakters op tafel gooien.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:50 schreef Stefan het volgende:
Ik heb gister even gelezen op Wikipedia wat het plot was incl eind, best intrigerend uitgangspunt. Maar behalve het beroerde acteerwerk (CGI kan ik nog mee leven) begon het met die 10 karakters al als een soap.
Bij The Walking Dead zagen we in de pilot maar 1 hoofdpersoon en een handvol bijpersonen
Met mogelijk een vervolg in een 2e seizoen hoor!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:58 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Het is maar een mini-serie van 13 afleveringen he, dan moet je wel snel al je karakters op tafel gooien.
(In het boek staat er voorin een overzicht van de karakters en hun baan/relatie, het zijn er best veel..)
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:59 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Met mogelijk een vervolg in een 2e seizoen hoor!
Dus geen conclussie?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:59 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Met mogelijk een vervolg in een 2e seizoen hoor!
Omdat ik toch niet zo van dit soort dingen houquote:
Ga je nu stoppen met kijken of kom je iedere week terug om te zeiken?quote:Op zondag 30 juni 2013 02:14 schreef VacaLoca het volgende:
Ik heb echt de hele tijd zo zitten kijken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Niveautje Terra Nova (wat ik al verwachtte na zien van de trailer), maar dan met nog duffere acteurs (op Hank uit Breaking Bad en de sheriff na)
Dat psychopaatje had ik in 2 seconden al een hekel aan. Die domme kutkop terwijl die chick om 'm zit! Alsof ie 1+1 aan het uitrekenen was.
De begeleidende muziek ook eenwaard. Als uit een jaren 80 b-film.
Goed ideequote:Op zondag 30 juni 2013 02:47 schreef Shygirl18 het volgende:
[..]
Ga je nu stoppen met kijken of kom je iedere week terug om te zeiken?
Dat is best triest.quote:Op zondag 30 juni 2013 02:14 schreef VacaLoca het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Niveautje Terra Nova (wat ik al verwachtte na zien van de trailer), maar dan met nog duffere acteurs (op Hank uit Breaking Bad en de sheriff na)
Dat psychopaatje had ik in 2 seconden al een hekel aan. Die domme kutkop terwijl die chick om 'm zit! Alsof ie 1+1 aan het uitrekenen was.
Ook gedaan tot ep 7quote:Op zondag 30 juni 2013 03:21 schreef Shygirl18 het volgende:
[..]
Dan kan je net zo goed Revolution gaan kijken.
http://www.cinemablend.co(...)ne-Season-56232.htmlquote:Op woensdag 26 juni 2013 23:40 schreef tompsv18 het volgende:
Maar blijft het bij 1 seizoen, of is het mogelijk dat ze het boek op gaan delen in meerdere seizoenen?
Oh sorry ik wist niet dat je het top moest vinden. Veel plezier ermee.quote:Op zondag 30 juni 2013 02:47 schreef Shygirl18 het volgende:
[..]
Ga je nu stoppen met kijken of kom je iedere week terug om te zeiken?
Mooi. Ik zie de potentie tot meerdere jaren tofheid ook wel idd!quote:Op zondag 30 juni 2013 11:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
http://www.cinemablend.co(...)ne-Season-56232.html
Ja en nee.. Je kunt natuurlijk moeilijk nieuwe karakters introduceren. Je hebt maar 1 dorpje vol.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:53 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Mooi. Ik zie de potentie tot meerdere jaren tofheid ook wel idd!
krijg je een seizoen flashbacks, flashforwards en alternatieve tijdlijnenquote:Op zondag 30 juni 2013 14:22 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ja en nee.. Je kunt natuurlijk moeilijk nieuwe karakters introduceren. Je hebt maar 1 dorpje vol.
Plus nog een paar buiten 'The Dome' die connectie met het dorp hebben.
We zullen zien, dinsdag weer!
(Eigenlijk wil ik gewoon het boekeinde)
Sukkel.quote:Op zondag 30 juni 2013 02:14 schreef VacaLoca het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik beschrijf slechts exact hoe ik, persoonlijk, de aflevering beleefde.quote:
Terra Nova met dit vergelijken. Dan snap je het niet helemaal.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:44 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik beschrijf slechts exact hoe ik, persoonlijk, de aflevering beleefde.
Heb het met moeite afgekeken.
Maar hey zonder makkelijk publiek zoals jij zouden simpele scriptschrijvers en b-acteurs nooit geld verdienen.
Ik krijg er hetzelfde gevoel bij. Dat heeft weinig met snappen te maken. Ik heb het niet over of het hetzelfde concept of whatever is.quote:Op maandag 1 juli 2013 16:00 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Terra Nova met dit vergelijken. Dan snap je het niet helemaal.
En die angsten kwamen uit imo.quote:Op zondag 2 juni 2013 15:31 schreef VacaLoca het volgende:
Kan interessant worden, maar ben beetje bang voor te Amerikaanse, duffe characters en gezeik met jeugdliefdes e.d. Valt in de trailer wel mee, en niks mis met bv. Dean Norris (Breaking Bad), maar ben er toch bang voor
24 juni premiere iig, 13 afleveringen.
Oh en: Simpsons did it!
Leer godverdomme nederlands, druiloorquote:Op maandag 1 juli 2013 16:17 schreef VacaLoca het volgende:
Doe het vooral weer
Had moeten weten dat ik me de moeite van een nadere toelichting had kunnen besparen
ik kan er weinig over zeggen momenteel behalve dat t me tot dusver aanspreekt. maar dat gebeurt niet vaak. t was een pilot aflevering, t kan nog alle kanten op qua kwaliteitquote:Op maandag 1 juli 2013 19:08 schreef VacaLoca het volgende:
En toch ben ik de enige die wat inhoudelijks over de serie gepost heeft
ik was dus niet de enige die een Jericho gevoel hier bij kreegquote:Op maandag 1 juli 2013 16:46 schreef Dagonet het volgende:
Zolang het geen niveau Jericho bereikt geef ik het nog een paar afleveringen de kans.
Mysterious stranger/bad boy. Burgemeester met foute zoon. Small town USA afgesloten van de buitenwereld.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:28 schreef Friday12 het volgende:
[..]
ik was dus niet de enige die een Jericho gevoel hier bij kreeg
viel mij ook een klein beetje tegen... beetje hetzelfde idee als Lost en The Walking Dead. Een kleine gemeenschap die opgesloten zit met personages als de psycho, de held, de bad guy, de 2 alpha males die vechten om het leiderschap etc. etc. en de soap-verhaaltjes die tussen de personages ontstaat. Ben alleen toch wel benieuwd wat die dome precies isquote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:13 schreef InTrePidIvity het volgende:
Aflevering twee is inmiddels beschikbaar. Weinig nieuws qua verhaallijn en de dialogen + karakters zijn toch wel erg typisch en voorspelbaar. Ik weet het niet met deze serie, ik denk stiekem dat het een misser wordt.
Ik weet het ook nog niet met deze serie, maar een hit is het zeker. Het haalt kijkcijfers waar ze bij CBS bínnen het tv-seizoen al superblij mee zouden zijn, maar voor de zomerperiode zijn ze enorm hoogquote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:13 schreef InTrePidIvity het volgende:
Aflevering twee is inmiddels beschikbaar. Weinig nieuws qua verhaallijn en de dialogen + karakters zijn toch wel erg typisch en voorspelbaar. Ik weet het niet met deze serie, ik denk stiekem dat het een misser wordt.
Heb de eerste aflevering gezien (pilot) en ben het grotendeels met je eens hoor. Het gegeven is leuk, maar de uitvoering is echt niet best. Gewoon echt B-film-achtig en -op een negatieve manier- erg Amerikaans idd. Jammer, want op zich ben ik wel erg benieuwd naar hoe het nou allemaal zit met die koepel, maar heb ik ook weer geen zin om naar tenenkrommende karakters en tenenkrommend acteerwerk te zitten kijken... De respons van die karakters ook op het hele gebeuren iddquote:Op maandag 1 juli 2013 16:12 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik krijg er hetzelfde gevoel bij. Dat heeft weinig met snappen te maken. Ik heb het niet over of het hetzelfde concept of whatever is.
Ik kreeg het gevoel met de teaser al. Mijn post toen:
[..]
En die angsten kwamen uit imo.
De style is veel te 'Amerikaans', veel te clean ipv rauw.
Op 'Hank' na heb ik vooralsnog 0,0 met de overige characters. Enige wat opvalt zijn de slechte acteerprestaties en de ongeloofwaardige responses tot het hele gebeuren (in het algemeen ook, men gaat wel erg snel over op orde van de dag - en met een 'what the heck' weet je al weer met wat voor softe tv-zender je hebt te maken wat niet veel beloofd qua rauwheid)
Je ziet nu al dat er veel teveel storylines in korte tijd afgewisseld worden, beetje As the World Turns achtig.
Dat die kop van die gast me vanaf 1e seconde mateloos irriteerde, tja is persoonlijk.
Die valse viool spanningsmuziek vond ik ook aardig cringe-waardig.
Het hele geheel had gewoon zoals ik al melde een! effect op me. Wellicht dat ik er niet lekker inkwam door whatever externs maar gezien ik het gevoel bij de trailer al had denk ik niet dat dit 'm voor mij gaat worden.
Dat ventileerde ik in pure vorm... om dan persoonlijk te worden... bitch please.
Vooral dit is voor mij ook de reden om het te blijven volgen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:21 schreef Palomar het volgende:
Ben alleen toch wel benieuwd wat die dome precies is
Op dat punt zou de serie anders zijn dan het boek, geloof ik. Dus ik ben benieuwd, want de uitleg van het boek viel behoorlijk tegen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 09:38 schreef Forbry het volgende:
Naar het hoe of wat van die "dome" ben ik wel erg nieuwsgierig. Is voor mij ook de (enige) reden waarom ik nu twijfel of ik het toch nog verder zal kijken.....
Nee, ze hebben enkel het concept van het boek en de personages als basis genomen voor de serie. Gedurende het eerste seizoen zal de serie steeds meer gaan afwijken van het boek, met een open einde voor de mogelijkheid om meerdere seizoenen te maken. Het boek speelt zich gedurende 1 week af, en het plan is om de serie gedurende enkele maanden te laten afspelen. Ze hebben ook al gezegd dat het einde anders zal zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2013 09:33 schreef Karina het volgende:
Ik blijf het wel volgen, het kijkt wel lekker weg en ik neem aan dat er maar 1 seizoen wordt gemaakt omdat het een verfilming van het boek is?
Ah OK ik heb er met opzet niet teveel over gelezen omdat ik de clou nog niet wilde weten... Maar die kan ik dus gewoon gaan lezen omdat die toch niet hetzelfde als die van het boek zal zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:31 schreef CaptainCab het volgende:
[..]
Nee, ze hebben enkel het concept van het boek en de personages als basis genomen voor de serie. Gedurende het eerste seizoen zal de serie steeds meer gaan afwijken van het boek, met een open einde voor de mogelijkheid om meerdere seizoenen te maken. Het boek speelt zich gedurende 1 week af, en het plan is om de serie gedurende enkele maanden te laten afspelen. Ze hebben ook al gezegd dat het einde anders zal zijn.
The mist vond ik vooral sterk vanwege het zeer onconventionele (on-Amerikaanse) einde...quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:43 schreef HostiMeister het volgende:
Beetje een Jericho meets The Mist verhaal heb ik tot dusverre het idee. Jericho was leuk, zeker als je over het (zoals Dagonet mooi verwoordde) kumbaya gevoel heen kan kijken en The Mist had wel een sterk scenario mbt het kuddegedrag. Hopelijk kunnen ze dat die delen eruit pikken in plaats van de mindere kanten.
Tot dusverre heb ik er een hard hoofd in, maar het kan nog alle kanten op. De laatste aflevering was een beetje duf maar het blijft een leuk gegegeven.
haha iddquote:Op woensdag 3 juli 2013 09:30 schreef Forbry het volgende:
En nou dus ook allemaal reacties na het zien van de 2e aflevering, die zo'n beetje hetzelfde zeggen als VacaLoca al bij de pilot wist te melden...
quote:Op donderdag 4 juli 2013 03:22 schreef Tim86 het volgende:
[..]
haha idd
Mindere versie van Jericho so far.
Yep, het verhaal kan makkelijk in 1 seizon verteld worden las ik ergens, maar als CBS een tweede seizoen geeft volgen ze het boek niet aangezien dat al een einde heeft.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:25 schreef Armageddon het volgende:
Bijna 12 miljoen kijkers weer in Amerika. Das erg hoog voor de zomer.
Of ze stoppen met de serie seizoen 1 op 20 procent van het boekquote:Op woensdag 10 juli 2013 09:02 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Yep, het verhaal kan makkelijk in 1 seizon verteld worden las ik ergens, maar als CBS een tweede seizoen geeft volgen ze het boek niet aangezien dat al een einde heeft.
Nee, dan hadden ze al moeten stoppen volgens mij. Het is al een paar jaar geleden dat ik het boek heb gelezen, maar in mijn beleving gaan ze er wel heel snel doorheen en beginnen ze ook al aardig af te wijken hier en daarquote:Op woensdag 10 juli 2013 09:26 schreef Stefan het volgende:
[..]
Of ze stoppen met de serie seizoen 1 op 20 procent van het boek
Denk niet dat die ambulance nog veel had geholpen als je pacemaker uit je borstkas knaltquote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:53 schreef Jester65 het volgende:
Tweede aflevering viel me niet mee, ik betwijfel of ik hem blijf volgen. Ik dacht dat ze geen ambulance hadden, toen de pacemaker van Duke het begaf, ze deden in ieder geval weinig moeite om medische hulp te krijgen. Maar bij de brand bleek dat er wel degelijk één was.
Het boek was de moeite waard, de serie nauwelijks.
13 full-length afleveringen is toch geen miniserie meer?quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:45 schreef Mike het volgende:
Ik stop altijd vrij snel met het volgen van series, maar vind dit toch wel aardig hoor. Ik had ook geen Shakespeare verwacht, maar gewoon een lekker zomerminiserie die prima wegkijkt en dat doet-ie wat mij betreft ook.
en dan is ie aan het einde van de laatste aflevering opeens weer weg en weet niemand wat het wasquote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:23 schreef Karina het volgende:
Ik vind het ook nog wel de moeite waard om te blijven volgen. Ik wil weten wat die dome is en wat de epileptische aanvallen te betekenen hebben.
Dat zou wel een hele grote anti-climax zijn...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:29 schreef Palomar het volgende:
[..]
en dan is ie aan het einde van de laatste aflevering opeens weer weg en weet niemand wat het was
Orphan Black al gezien?quote:Op maandag 15 juli 2013 00:21 schreef Zhano het volgende:
Het is dat ik momenteel wel tijd heb om veel te volgen, anders was ik ook al afgehaakt.
Het is minimaal zes uur vroeger in de VS, dus doorgaans is de nieuwe aflevering rond vier of vijf uur online te vinden.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 02:21 schreef borbit het volgende:
Ik ben deze serie ook aan eht volgen. En naar aanleiding van deze inmiddel ook jericho gekeken, ook leuk. Wat ik me afvraag is hoe laat wordt deze serie uitgezonden? Dus hij is gister (15 juli) uitgezonden. Maar hoe laat volgens onze tijd? Het is daar een aantal uur later denk ik? Als het eerder was geweest had de uitzending nu al wel op internet gestaan lijkt me?
Ik heb wel eens in een amerikaanse tv gids site gezocht maar ik snap niet wat het betekend als daar staat 9 uur 's avonds. Welke tijdzone is dat daar dan (er zijn er meerdere in USA).
Ow de nieuwe aflevering lijkt al in de "videotheek" te liggenDus zo rond 1 uur nederlandse tijd wordt het uitgezonden in de VS ongeveer.
Ik hoop wel dat ze snel iets meer over die dome gaan vertellen. Misschien dat deze aflevering iets meer prijs geeft. Verder vond ik Jericho wat meer om het lijf hebben. Atoombom aanval is ook wat realistischer als een dome die opeens uit het niets komt.
Ook een beetje lame dat ze zo afgesloten zijn maar de stroom wel aanblijft.
Verder vond ik het niet zo een geweldige aflevering. Die epidemie was nou niet echt spannend.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:04 schreef JimboSlice het volgende:
Getverderrie, dat was wel een spannende cliffhangert
Ja en het was eind goed al goed op een dag tijdquote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:38 schreef Karina het volgende:
[..]
Verder vond ik het niet zo een geweldige aflevering. Die epidemie was nou niet echt spannend.
Een einde dat totaal anders was dan het boek. Verder was de film wel gelijk aan het boek overigens.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:52 schreef Forbry het volgende:
[..]
The mist vond ik vooral sterk vanwege het zeer onconventionele (on-Amerikaanse) einde...
Denk dat die meid nog wel ff vast zit.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:04 schreef JimboSlice het volgende:
Hij laat die chick daar gewoon omdat z'n zoon net een beetje aan zijn verwachtingen begint te voldoenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:04 schreef JimboSlice het volgende:
Ze hebben geen elektriciteit maar wel stromend water?quote:Op woensdag 17 juli 2013 04:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Hij laat die chick daar gewoon omdat z'n zoon net een beetje aan zijn verwachtingen begint te voldoen
Dat, het zou me pas verrassen als hij haar vrijlaatquote:Op woensdag 17 juli 2013 04:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Hij laat die chick daar gewoon omdat z'n zoon net een beetje aan zijn verwachtingen begint te voldoen
Goeie!quote:Op woensdag 17 juli 2013 06:19 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ze hebben geen elektriciteit maar wel stromend water?
In een eerdere ep lieten ze zien dat er wel water door de Dome heen kon gaan.quote:Op woensdag 17 juli 2013 06:19 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ze hebben geen elektriciteit maar wel stromend water?
Nee, dat is zijn nickname.quote:
Oh, makes sense.quote:
Ja er sijpelt wat door heen.. maar toch niet met 2 bar!quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:47 schreef yavanna het volgende:
[..]
In een eerdere ep lieten ze zien dat er wel water door de Dome heen kon gaan.
Het is wel mogelijk, dat zie je toch.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:08 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ja er sijpelt wat door heen.. maar toch niet met 2 bar!
De dome zou toch zeker de externe waterleidingen wel hebben doorboort?
Nee werd verder nog niet op ingegaan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:45 schreef mujentas het volgende:
Weet iemand waarom het leger weg is gegaan?
Ze hebben wel een watertorenquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:51 schreef Karina het volgende:
[..]
Nee werd verder nog niet op ingegaan.
En wat betreft het water: is er misschien een watervoorziening (meertje of zo) binnen de Dome waaruit het water komt? Ik verzin maar wat.
Oh ja dat wel inderdaad. Houden we het daaropquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:58 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Ze hebben wel een watertoren(altijd te zien in de intro)
een watertoren dient enkel om het water onder druk te houden en een kleine voorraad te hebben zodat de pompen niet constant moeten draaienquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:21 schreef mujentas het volgende:
Een watertoren is geen onuitputtelijke bron en denk ik vrij snel leeg als het hele dorp er van afhankelijk is.
Maar het zou windstil moeten zijn aangezien de dome de wind tegenhoudt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:34 schreef catfish het volgende:
[..]
een watertoren dient enkel om het water onder druk te houden en een kleine voorraad te hebben zodat de pompen niet constant moeten draaien
een dergelijk systeem kan echter perfect werken op windenergie (wat in de US best veel gebruikt werd/wordt)
het komt allemaal wat stom over vind ik (maar dat is tegenwoordig gebruikelijk bij dergelijke series)
Mja, als er water door de dome kan sijpelen, dan wil ik ook wel geloven dat er lucht door kan, maar niet zo veel dat er wind ontstaat.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:44 schreef Stefan het volgende:
Hoe kan er wind zijn als de luchtvoorraad beperkt is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind de lelijkheid van dat meisje irritanter dan haar acteerwerkquote:Op donderdag 18 juli 2013 12:23 schreef Prego het volgende:
Ik heb bijna moeten huilen van die scene waarin dat meisje en die jongen samen in 'trance' gingen. Mijn god wat lelijk en slecht geacteerd wanneer ze op grond liggen
Dit jaquote:Op donderdag 18 juli 2013 17:22 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Ik vind de lelijkheid van dat meisje irritanter dan haar acteerwerk
Ze vertrouwen natuurlijk op de buitenwereld om die dome weg te krijgen. Daarom waren ze waarschijnlijk zo pissig toen het leger weg ging, machteloosheid. De effecten van de dome, isolatie, zijn wel te merken.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:45 schreef mujentas het volgende:
Het is sowieso een beetje vreemd dat de waterleiding direct door de bunker loopt.
Weet iemand waarom het leger weg is gegaan?
Het viel mij op dat er in deze aflevering eigenlijk geen enkele scene betrekking had op de dome en het 'hoe krijgen we dit ding weg'.
het acteerwerk is wel vaker om te huilen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:23 schreef Prego het volgende:
Mijn god wat lelijk en slecht geacteerd wanneer ze op grond liggen
Pas op hè Junior houdt er niet zo van als je hem Junior noemt, straks stopt hij jou ook in een schuilkelderquote:Op donderdag 18 juli 2013 20:57 schreef Tokus het volgende:
[..]
het acteerwerk is wel vaker om te huilen.
Ook die redhead die een hoofdrol heeft kan nog wel wat lesjes gebruiken. Ze dreunt zo monotoon haar zinnen op.
Of Junior, ook zo'n c-acteur...
Het zou een beetje een saaie serie zijn als iedereen zich normaal gedroeg en maar ging afwachten tot er wat zou gaan gebeuren he?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:42 schreef Knipoogje het volgende:
Heb nu de eerste 3 afleveringen zitten kijken, maar wat een drama niveau zeg
Iedereen doet exact wat je niet moet doen. Mensen die na 1 dag al doen of ze 3 maanden onder de dome zitten.
Je zou verwachten dat de wetenschappers aan de andere kant proberen te communiceren met briefjes.
Tenzij ze aan de buitenkant precies weten wat er aan de hand is met en binnen de dome...quote:Op zaterdag 20 juli 2013 01:42 schreef Knipoogje het volgende:
Heb nu de eerste 3 afleveringen zitten kijken, maar wat een drama niveau zeg
Iedereen doet exact wat je niet moet doen. Mensen die na 1 dag al doen of ze 3 maanden onder de dome zitten.
Je zou verwachten dat de wetenschappers aan de andere kant proberen te communiceren met briefjes.
Ja, dat was ook een verrassing voor mij, maar ze zullen dit wel professioneel verpesten of ongeloofwaardig oplossenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:56 schreef Tim86 het volgende:
Ik had eigenlijk niet verwacht dat Big Jim haar zou laten gaan..echt een rollercoaster karakter heeft hij, van goed naar evil en weer terug. Dat was dan nog wel verrassend..voor mij tenminste.
Hij dacht: ze gaat toch dood, dan maakt het niks uit.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:56 schreef Tim86 het volgende:
Ik had eigenlijk niet verwacht dat Big Jim haar zou laten gaan..echt een rollercoaster karakter heeft hij, van goed naar evil en weer terug. Dat was dan nog wel verrassend..voor mij tenminste.
Iedereen dacht dat ze dood gingen, alleen voelde dat niet zoquote:Op woensdag 24 juli 2013 16:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Hij dacht: ze gaat toch dood, dan maakt het niks uit.
Wel een aardige aflevering vond ik, tenminste iets van spanning, al wist je natuurlijk al wel wat er ging gebeuren (of eigenlijk NIET ging gebeuren).
Het is alleen jammer dat men miniseries die succesvol zijn ineens gaan uitrekken en uitmelken naar langere series, kijk naar Prison Break die maar 13 eps zou hebben of Homeland die na 12 eps zou eindigen met de dood van Brody. Wat dat betreft kunnen ze nog wat leren van Spielberg die BoB niet heeft uitgemolkenquote:Op woensdag 24 juli 2013 16:43 schreef Mike het volgende:
Het is wel mooi dat deze serie op dit moment bijna het best bekeken programma op de Amerikaanse zenders is (alleen America's Got Talent scoort net een fractie beter). Het blijft toch een gok om zo'n miniserie te maken en dan is het prettig voor de toekomst dat het scoort, want dat zal betekenen dat men eerder zo'n serie durft te gaan maken.
En een serie waarvan het verhaal gewoon op een gegeven moment "klaar" spreekt mij wel aan. Niet steeds weer van alles erbij verzinnen om er nog maar een seizoen aan te kunnen knopen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:48 schreef Mike het volgende:
Als ze slim zijn, stoppen ze na 1 seizoen, want veel langer kan ik me niet voorstellen dat deze show überhaupt interessant blijft.
Spielberg had Invasion bv en daarna stopte hij, the 4400 ging maar door en door volgens mijquote:Op woensdag 24 juli 2013 19:48 schreef Karina het volgende:
[..]
En een serie waarvan het verhaal gewoon op een gegeven moment "klaar" spreekt mij wel aan. Niet steeds weer van alles erbij verzinnen om er nog maar een seizoen aan te kunnen knopen.
4400 is op een gegeven moment gecancelled toch? En ik dacht zonder een echt einde.quote:Op woensdag 24 juli 2013 19:51 schreef Stefan het volgende:
[..]
Spielberg had Invasion bv en daarna stopte hij, the 4400 ging maar door en door volgens mij
Klopt..dat werd ook te lang uitgemolken en toen haakten de kijkers af. Heroes is ook een goed voorbeeld van een tof idee wat te lang werd uitgemolken (in dit genre).quote:Op woensdag 24 juli 2013 19:55 schreef Karina het volgende:
[..]
4400 is op een gegeven moment gecancelled toch? En ik dacht zonder een echt einde.
Ik zat even te denken, V is volgens mij ook zomaar gestopt. Kan me niet echt een einde herinneren.quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:18 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Klopt..dat werd ook te lang uitgemolken en toen haakten de kijkers af. Heroes is ook een goed voorbeeld van een tof idee wat te lang werd uitgemolken (in dit genre).
heroes is verpest door de schrijvers al dan niet door de staking, maar door Sylar niet te laten doodgaan werd t snel een kutserie, omdat daarna alle toffe karakters moesten blijven leven.quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:18 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Klopt..dat werd ook te lang uitgemolken en toen haakten de kijkers af. Heroes is ook een goed voorbeeld van een tof idee wat te lang werd uitgemolken (in dit genre).
Ik kende alleen V de jaren 80 serie maar als je kijkt in t topic over seizoenseindes dat ik laatst opende zieje hoe V eindigtquote:Op woensdag 24 juli 2013 20:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik zat even te denken, V is volgens mij ook zomaar gestopt. Kan me niet echt een einde herinneren.
Nou hopelijk ronden ze dit gewoon netjes af.
Ik bedoel de remake. Staat die daar ook in?quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:13 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik kende alleen V de jaren 80 serie maar als je kijkt in t topic over seizoenseindes dat ik laatst opende zieje hoe V eindigt
Ja juist die met videoquote:Op woensdag 24 juli 2013 21:14 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik bedoel de remake. Staat die daar ook in?
OK even kijken zometeen, er was wel een soort einde kan ik me herinneren, maar ik heb het idee dat het niet echt "af" was.quote:
Andere boeken van King die zo'n doomsday gevoel geven zijn 'Cell' en 'The Mist'quote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:45 schreef maurisioo het volgende:
Net het boek gelezen. Niet erg ontopic, maar zijn er nog meer boeken van Stephen King die hier een beetje op lijken?
dit, en vooral heel moeilijk kijken.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 23:54 schreef Timo12 het volgende:
Ik erger me ontzettend aan die Julia, ze doet me erg denken aan Kate uit Lost. Altijd maar de held uit willen hangen en dan altijd de domst mogelijke dingen doen.
Volgens mij zat aan V wel een einde, overwinning voor de mensen uiteraard.quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik zat even te denken, V is volgens mij ook zomaar gestopt. Kan me niet echt een einde herinneren.
Nou hopelijk ronden ze dit gewoon netjes af.
niet dusquote:Op zondag 28 juli 2013 02:26 schreef trovey het volgende:
[..]
Volgens mij zat aan V wel een einde, overwinning voor de mensen uiteraard.
"The Stand" dan, alleen al om het introquote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:58 schreef falling_away het volgende:
[..]
Andere boeken van King die zo'n doomsday gevoel geven zijn 'Cell' en 'The Mist'
Desperation is ook gaaf.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:45 schreef maurisioo het volgende:
Net het boek gelezen. Niet erg ontopic, maar zijn er nog meer boeken van Stephen King die hier een beetje op lijken?
heb ook een paar goede boeken gelezen afgelopen weekquote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:45 schreef maurisioo het volgende:
TV / [USA] Cancelled / Ended / Renewed TV Series 2013/2014 #5quote:'Under the Dome' renewed by CBS
Under the Dome will return next summer for 13 more episodes, CBS announced today.
The drama based on Stephen King’s bestselling novel is averaging 13.84 million viewers this summer and a 3.5 rating/10 share in adults 18-49, according to Nielsen. The series has also enjoyed a big boost on DVR playback and Amazon’s Prime Instant Video, which says Under the Dome has been watched by more customers than any other series on the service.
“It’s the way television should be,” CBS Corp Chairman Leslie Moonves told reporters this morning at the Television Critics Tour in Los Angeles. “It’s the way television can be.”
Under the Dome tells the story of a small town that is suddenly and inexplicably sealed off from the rest of the world by an enormous transparent dome. The town’s inhabitants must deal with surviving the post-apocalyptic conditions while searching for answers to what this barrier is, where it came from, and if and when it will go away.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:54 schreef kensei het volgende:
Deze serie wordt echt per aflevering slechter zeg
quote:Op maandag 29 juli 2013 20:37 schreef Tim86 het volgende:
[..]
TV / [USA] Cancelled / Ended / Renewed TV Series 2013/2014 #5
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:43 schreef mujentas het volgende:
Zijn ze nog van plan om iets te ondernemen om te ontsnappen?
Wat moet die vrachtwagen daar op de weg? Ze zitten opgesloten, waar wil die chauffeur naar toe rijden?
Dat was echt achterlijk jaquote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:43 schreef mujentas het volgende:
Wat moet die vrachtwagen daar op de weg? Ze zitten opgesloten, waar wil die chauffeur naar toe rijden?
Ik hoop op domme aliens in seizoen 2, net als in Failing Skiesquote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:44 schreef Karina het volgende:
[..]dus geen mooi afgerond verhaal het moet nog even uitgemolken worden.
Ik ga even heel ver terug, de Kromaggs in Slidersquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop op domme aliens in seizoen 2, net als in Failing Skies
Pratende, filosofische aliens dan wel. Op paarden.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop op domme aliens in seizoen 2, net als in Failing Skies
Ja en die met vooroorlogse vliegtuigen neerstortenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:45 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Pratende, filosofische aliens dan wel. Op paarden.
helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:57 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Het begint echt komisch te worden hoe slecht het acteerwerk en de verhaallijn nu aan 't worden is he, deze laatste aflevering is wel een dieptepunt tot nu toe...
paar afleveringen geleden zag je dat er water door de dome kwamquote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:16 schreef Palomar het volgende:
Dat met die vrachtwagen sloeg nergens op iddSowieso dat ze allemaal maar ongeremd brandstof, voedsel, elektriciteit etc. gebruiken (en uitlaatgassen produceren) in een afgesloten koepel maakt het wat ongeloofwaardig... Hecht zelf altijd veel waarde aan de kleine details die het verhaal geloofwaardig maken.
Al blijf ik de serie nog wel interessant vinden. Komen nu ook wat meer ontwikkelingen zoals rellen onder de mensen en meer over die dome.
Komt door dat jankwijfquote:Op woensdag 31 juli 2013 00:10 schreef CrushedTinBox het volgende:
[ afbeelding ]
Tijd is niet goed te zien, maar binnen 5 seconden zijn Barbie's haren een stuk natter geworden.
Inderdaad. Best apart voor iemand die met name op de 'details' let.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:46 schreef Friday12 het volgende:
[..]
paar afleveringen geleden zag je dat er water door de dome kwam
het plot is lek van alle kanten volgens mijquote:Op woensdag 31 juli 2013 00:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Inderdaad. Best apart voor iemand die met name op de 'details' let.
De dome gelukkig ook.quote:Op woensdag 31 juli 2013 00:29 schreef Friday12 het volgende:
[..]
het plot is lek van alle kanten volgens mij
Ik dacht het verhaal gaat eindelijk vooruit met die detector. Teleurstelling alom toen ze bij die kut kinderen kwamenquote:
Ik zat ook al te denken: raakt de benzine nooit op? Ik zie elke keer een zooi auto's rijden. En dat de supermarkt nog niet al was uitverkocht vond ik ook een beetje vreemd.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:16 schreef Palomar het volgende:
Dat met die vrachtwagen sloeg nergens op iddSowieso dat ze allemaal maar ongeremd brandstof, voedsel, elektriciteit etc. gebruiken (en uitlaatgassen produceren) in een afgesloten koepel maakt het wat ongeloofwaardig... Hecht zelf altijd veel waarde aan de kleine details die het verhaal geloofwaardig maken.
Al blijf ik de serie nog wel interessant vinden. Komen nu ook wat meer ontwikkelingen zoals rellen onder de mensen en meer over die dome.
Ja, dat stukje met die vrachtwagen was heerlijk ongeloofwaardig. Ik zou ook keihard door het dorp gaan rijden met mijn vrachtwagen in een Dome met een omtrek van 10km, lekker van de ene kant naar de andere kant toerenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:43 schreef mujentas het volgende:
Je weet in deze serie dat je je niet teveel vragen moet stellen, want dan gaat 't frustreren.quote:Op woensdag 31 juli 2013 08:43 schreef JayHovah het volgende:
Toch wel leuk dat iedereen tot dezelfde conclusies komt:
- Het acteerwerk is dramatisch slecht
- Zoveel plotholes in het verhaal dat het komisch wordt
- 'Problemen' door de dome die opeens opgelost worden
- Niemand die enigsinds de situatie rondom Big Jim en zijn zoon verdacht vindt (wat dacht je van de enorme voorraad propane maar alleen in episode 1 naar gerefereerd werd)
Desondanks.....kijkt het toch leuk weg! Het niveau overstijgt een gemiddelde aflevering van GTST niet maar het is ideaal om eventjes je gedachten op 0 te zetten en dom te kijken!
Ik heb het boek trouwens ruim voor deze serie gelezen en dat scheelt dat je sommige vraagstukken al weet...
Er zitten inderdaad genoeg plotholes in maar vergeet niet dat ze nog maar 6 dagen in de dome zitten. Voedsel en brandstof hoeven dus nog geen probleem te zijn, al werd het de laatste aflevering wel duidelijk dat het een probleem begint te worden.quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:38 schreef jpjedi het volgende:
Zuurstof ongelimiteerd, uitlaatgassen blijven uitstoten en ongelimiteerd brandstof en voedsel. Tja...
Dat laatste ja.quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:38 schreef BaasBanaan het volgende:
Ik lees het topic nog even niet, is dit een aanrader of een serie die jullie nog kijken omdat jullie er nou eenmaal aan begonnen zijn?
Boek is leuker.quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:38 schreef BaasBanaan het volgende:
Ik lees het topic nog even niet, is dit een aanrader of een serie die jullie nog kijken omdat jullie er nou eenmaal aan begonnen zijn?
Ah, ik kreeg al een beetje een Revolution-vibe. Als in 'leuk idee, veel op de uitvoering aan te merken'.quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:08 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Dat laatste ja.
Ik zou even wachten tot het eerste seizoen klaar is en dan de hele rits in een keer snel doorheen blazen want het niveau in deze show is GTST achtig slecht. Heel slecht geschreven en daardoor ook slecht geacteerd.
Als je houd van intelligente shows dan is deze niet voor jou.
Ja het grote probleem is dat de show een premiere had van 15+ million viewers.quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:24 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ah, ik kreeg al een beetje een Revolution-vibe. Als in 'leuk idee, veel op de uitvoering aan te merken'.
Met een radiootje door het bos of met een groep stoere knapen en een halftrack?quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:06 schreef Chewie het volgende:
Het is niet echt een aanrader maar blijf het voorlopig nog wel volgen.
Alleen jammer dat er een tweede seizoen is aangekondigd, had gewoon het boek afgerond en had een ander boek van King genomen voor de volgende zomerserie.
Bijvoorbeeld een zomer lang wandelen door het noord-oosten van de VS.
Die laatstequote:Op woensdag 31 juli 2013 17:40 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Met een radiootje door het bos of met een groep stoere knapen en een halftrack?
Ik denk dat die beter zou werken als film, maar met lange cuts van het landschap en de weg en goede muziek.quote:
Dat mag van mij ook wel, denk dat het als serie ook wel kan werkenquote:Op woensdag 31 juli 2013 18:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik denk dat die beter zou werken als film, maar met lange cuts van het landschap en de weg en goede muziek.
Ik heb dat verhaal al zoveel verfilmd in m'n hoofd dat het moeilijk zal worden die te verbeteren..
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2013 11:58:57 ]
Dat laatste vooral, waar moet dit heen? Als ze de dome uit kunnen dan houdt het verhaal instant op...quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:03 schreef maurisioo het volgende:
Wat zo jammer is aan de serie is dat het echt van episode naar episode loopt. Elke aflevering heeft een eigen verhaal.
In het boek kijk je echt uit op gebeurtenissen, en hier komt het zomaar even in een episode. Ook is het voor mij totaal niet duidelijk waar ze naartoe willen met het verhaal.
Mja, als ze nog een seizoen in die dome moeten zitten dan wordt het moeilijk om het verhaal interessant te houden. Ik krijg nu al het idee dat ze flink moeten zoeken naar 'interessante' verhaallijnen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:21 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat laatste vooral, waar moet dit heen? Als ze de dome uit kunnen dan houdt het verhaal instant op...
Beetje Lost idee, blijven schrijven terwijl je het eind al weet maar niet wanneer
Ik denk dat het hier toch echt aan het script ligt. De dialogen zijn echt om te janken, dat stukje als die lesbodochter op het dievenpad besluit te gaan:quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:42 schreef Tim86 het volgende:
En "Big Jim" is dan de grote naam eigenlijk die de serie moet dragen, maar het valt me nu pas op wat een matige acteur het eigenlijk is. Of die rol van Breaking Bad past beter bij hem..hier is hij in ieder geval erg matig
Zo verschrikkelijk standaard. Dit is wel m'n favoriete serie om me aan te ergeren in elk gevalquote:"Joan, what am I going to do?I can't just let my mom die... Not like this."
- "Tell me how to help... I'll do anything. Where are you going?"
[...]
- "You think these people are just gonna give you their insulin if you ask?"
"Who said I was gonna ask? If you don't like it, don't come."
Niet echt onverklaarbaar, die insuline hebben ze meegenomen uit die koelkast van dat jongetje. Ze hadden er eerst een heleboel maar toen ze betrapt werden hebben ze alles behalve die ene terug gelegd.quote:Op zondag 4 augustus 2013 17:16 schreef DJKoster het volgende:
6.
Wat slecht!!!!
Een alien die de watertoren om trapte met een karatekick was nog waarschijnlijker geweest.
Dat gedoe met de insuline en op het eind, onverklaarbaar, toch iets hebben.
Rellende mensen en regen precies op tijd. (Door de Dome?).
Excuus! Dat had ik even gemist.quote:Op zondag 4 augustus 2013 17:23 schreef mujentas het volgende:
[..]
Niet echt onverklaarbaar, die insuline hebben ze meegenomen uit die koelkast van dat jongetje. Ze hadden er eerst een heleboel maar toen ze betrapt werden hebben ze alles behalve die ene terug gelegd.
Het verhaal is inderdaad wat mager.quote:Op zondag 4 augustus 2013 17:37 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Excuus! Dat had ik even gemist.
Ik wacht nog 1 aflevering af, ik zie het niet meer goed komen met die anderhalve verhaallijn die er nog in zit.
Inderdaad, erg opvallend.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:42 schreef Tim86 het volgende:
En "Big Jim" is dan de grote naam eigenlijk die de serie moet dragen, maar het valt me nu pas op wat een matige acteur het eigenlijk is. Of die rol van Breaking Bad past beter bij hem..hier is hij in ieder geval erg matig
quote:Op zondag 4 augustus 2013 17:16 schreef DJKoster het volgende:
Een alien die de watertoren om trapte met een karatekick was nog waarschijnlijker geweest.
Jurrasic Parc under the Dome.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Beter komt er gewoon een gigantisch trex uit dat ei en vreet ie iedereen in de dome op. Gewoon een seizoen lang survival of the fittest
Ik voelde ook totaal geen spanning toen het ei tevoorschijn kwam. Het was eigenlijk nauwelijks interessant te noemen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |