Nee, natuurlijk niet.quote:is er een contract of iets dergelijks waarin je kan aangeven dat je niet financieel aansprakelijk
gesteld kan worden voor het kind?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 31 maart 2013 16:44 schreef GGMM het volgende:
Triest dat je niks met je eigen kind te maken wilt hebben.
Triest dat je als man niks in te brengen hebt.quote:Op zondag 31 maart 2013 16:44 schreef GGMM het volgende:
ik kan het me best voorstellen.quote:Op zondag 31 maart 2013 16:44 schreef GGMM het volgende:
Zonder dat je als man wat inbrengt, komt er geen kind hoor.quote:Op zondag 31 maart 2013 16:46 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Triest dat je als man niks in te brengen hebt.
Het is wel triest, voor het kind. Vind ik. Die kiest er ook niet voor op die manier geboren te worden, net zoals TS er niet voor kiest op deze manier vader te worden.quote:Op zondag 31 maart 2013 16:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind dat niet triest. Ze gebruiken een condoom. Dat gaat mis. TS vraagt of de dame aan de pil is. Is het geval, dus het is niet nodig samen ergens een MAP vandaan te trekken. Als ze dan toch zwanger blijkt te zijn, heeft ze blijkbaar iets verzwegen.
Ik vind eigenlijk de moeder de meest verwijtbare in deze situatiequote:Op zondag 31 maart 2013 16:58 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Het is wel triest, voor het kind. Vind ik. Die kiest er ook niet voor op die manier geboren te worden, net zoals TS er niet voor kiest op deze manier vader te worden.
Triest dat dat wijf een kind van een wildvreemde wil houden.quote:Op zondag 31 maart 2013 16:44 schreef GGMM het volgende:
Maar je bent wel de vader, of jij daar nou voor gekozen hebt of niet.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:00 schreef summerof69 het volgende:
Ik heb hierover een gesprek met haar gehad, zij het persé houden, kan ik me wel wat bij voorstellen. Alleen dat is het wel haar beslissing en niet de mijne. Ik heb niet voor niks een condoom gebruikt en gevraagd of ze de pil slikte.
Ook ja.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:01 schreef Sowieso. het volgende:
[..]
Triest dat dat wijf een kind van een wildvreemde wil houden.
Pil is zeker niet 100% betrouwbaar. Dus laten we haar het voordeel van de twijfel geven.quote:Op zondag 31 maart 2013 16:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind dat niet triest. Ze gebruiken een condoom. Dat gaat mis. TS vraagt of de dame aan de pil is. Is het geval, dus het is niet nodig samen ergens een MAP vandaan te trekken. Als ze dan toch zwanger blijkt te zijn, heeft ze blijkbaar iets verzwegen.
Optimist gespot.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:03 schreef Lienekien het volgende:
Dus ze is drie weken zwanger. Heel pril dus. Best kans dat het nog fout gaat.
ik ga hierin meequote:Op zondag 31 maart 2013 16:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Want iedere vrouw die een one night stand heeft, heeft de ene na de andere one night standquote:Op zondag 31 maart 2013 17:03 schreef Lienekien het volgende:
Oh, en ik zou ook even afwachten tot de officiële bepaling van de lengte van de zwangerschap. Misschien is het van je voorganger, of de one night stand na je.
Je bedoelt, dan doet geen enkele vrouw?quote:Op zondag 31 maart 2013 17:06 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Want iedere vrouw die een one night stand heeft, heeft de ene na de andere one night stand
specificeer nader?quote:
Dat die vrouw één one night stand heeft waar wij van weten, zegt geen ene hol over hoeveel seksuele partners ze heeft gehad voor of na TS. Ja, misschien heeft ze wekelijks casual sex, misschien was TS ook wel de enige met wie ze dit jaar seks heeft gehad. Heb je geen idee van.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:06 schreef Lienekien het volgende:
Je bedoelt, dan doet geen enkele vrouw?
Het is toch een trollquote:
Ja, mits je het kind erkend of via rechtbank.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:19 schreef jcdragon het volgende:
Dus als je een vrouw zwanger hebt gemaakt en zij wilt het houden dan wordt het alimentatie betalen?
Het is zelfs mogelijk dat TS wel alimentatie moet betalen en dat de moeder besluit dat hij het kind niet mag zien?quote:Op zondag 31 maart 2013 17:20 schreef teckna het volgende:
[..]
Ja, mits je het kind erkend of via rechtbank.
Vind je dat gek?quote:Op zondag 31 maart 2013 17:19 schreef jcdragon het volgende:
Dus als je een vrouw zwanger hebt gemaakt en zij wilt het houden dan wordt het alimentatie betalen?
Of meer zelfs.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:24 schreef Holenbeer het volgende:
bekijk het positief summerof69, het bedrag dat je moet betalen kan je uitspreiden over 18 jaar
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alimentatiequote:Een ouder moet voor de kinderen de kosten van verzorging en opvoeding betalen, totdat zij 18 jaar zijn. Als het kind meerderjarig wordt, houdt echter de financiële verplichting niet op. Een ouder heeft voor de kinderen van 18, 19 en 20 jaar een "voortgezette onderhoudsplicht". Dit betekent dat hij of zij de kosten van levensonderhoud en studie moet betalen.
Gelukkigquote:
Ja, dat zal leuk zijn. De vrouw bepaalt simpelweg of hij dan zou moeten betalen. Dát is haar keuze...abortus is de tweede. Dat je daaraan meebetaalt vind ik logisch. Niet meebetalen. omdat zij toevallig daadwerkelijk een kindwens heeft of ee. andere reden om geen abortus te willen.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:13 schreef Neuroscience het volgende:
Alle voorbehoedsmiddelen ten spijt, als je seks hebt riskeer je de kans op conceptie. Neem je verantwoordelijkheid als man en ondersteun moeder en kind zo goed als je kan.
Soit, maar dan vind ik jou als man tekortschieten.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, dat zal leuk zijn. De vrouw bepaalt simpelweg of hij dan zou moeten betalen. Dát is haar keuze...abortus is de tweede. Dat je daaraan meebetaalt vind ik logisch. Niet meebetalen. omdat zij toevallig daadwerkelijk een kindwens heeft of ee. andere reden om geen abortus te willen.
Dat mag.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:31 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Soit, maar dan vind ik jou als man tekortschieten.
quote:Op zondag 31 maart 2013 16:45 schreef KoningPils het volgende:
Hoe oud ben jij? En de leeftijd van die meid?
En daarom moet TS om te beginnen het kind niet erkennen bij de gemeente. Dan is TS voor de overheid niet de vader van het kind.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:20 schreef teckna het volgende:
[..]
Ja, mits je het kind erkend of via rechtbank.
Dit helemaal. Vrouwen willen alleen gelijke rechten als het hun positief uitkomt. Dus als zij ervoor kiest het te houden en hij niet nadat het mis is gegaan moet ze zelf voor de kosten opdraaienquote:Op zondag 31 maart 2013 17:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat mag.
Dat je voorbijgaat aan de rechten van een man, om die van het kind (dat zonder vader op gaat groeien...) nog maar niet te spreken, maakt dat ik jou als mens tekort vind schieten.
Voor de pil en abortus was het inderdaad zo dat seks een risico op een ongewenst kind inhield. Die ouderwetse tijd zijn we gelukkig al een tijdje kwijt. Man & vrouw zijn gelijkwaardig, toch? Dat we er dan niet voor kiezen om de vrouw een ongewenste en dus gedwongen abortus laten ondergaan, lijkt me menselijk. De gevolgen dáárvan zijn m.i. voor de vrouw; zij besluit dan om het kind te willen houden. TS heeft alles gedaan om dit te voorkomen.
De vader heeft daar niet voor gekozen.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:42 schreef Neuroscience het volgende:
Ja, maar de reden dat het kind zonder vader opgroeit is net zozeer de moeder als de vader aan te rekenen. Beide maken een keuze. En dan kies ik als man liever voor het kind en neem ik mijn verantwoordelijkheid.Los daarvan besef ik me dat ik niet weet hoe ik zou handelen als het mij zou overkomen
Ts is een kloon van DeParo.quote:
Waarom niet? Kan iemand mij toelichten wat d'r onrealistisch is aan deze situatie? Ikzelf weet echt niets van zwangerschappen enzo.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edensnator over 'n out
Oh. Nee hoor. Ik houd alleen niet zo van dat troll-geschreeuw als de situatie simpelweg mogelijk is. Mijns inziens ook vreemd om zo'n verhaal te verzinnen; wat levert het dan op?quote:Op zondag 31 maart 2013 17:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ts is een kloon van DeParo.
Net als jij overigens.
Dat moet je aan DeParo vragen.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:50 schreef Druiff het volgende:
[..]
Oh. Nee hoor. Ik houd alleen niet zo van dat troll-geschreeuw als de situatie simpelweg mogelijk is. Mijns inziens ook vreemd om zo'n verhaal te verzinnen; wat levert het dan op?
quote:Op zondag 31 maart 2013 17:47 schreef Edensnator het volgende:
Niks te maken willen hebben met je bloedeigen kind.
Echt, wat een trieste instellingWat een ouderwetse instellingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er komt één van jouw zaadcellen bij een eicel van een ander en dat maakt het direct een bloedeigen kind waar je voor moet zorgen ''.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
Misschien is dit echt. Jammer dat het is weggehaald. Maar ja: zodra de helft van het topic zich de situatie niet voor kan stellen en het daarom maar betitelt als onwaar, begrijp ik het ook wel.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat moet je aan DeParo vragen.
Ahh de op is al leeg...
Provoceren, argumenten winnen voor een discussie elders, etc. Vind het trouwens wel mooi dat je net geregistreerd bent en meteen al dingen niet leuk vindt, alsof je dit topic kent. Wss ben je idd een kloon van die veredelde naziquote:Op zondag 31 maart 2013 17:50 schreef Druiff het volgende:
[..]
Oh. Nee hoor. Ik houd alleen niet zo van dat troll-geschreeuw als de situatie simpelweg mogelijk is. Mijns inziens ook vreemd om zo'n verhaal te verzinnen; wat levert het dan op?
En juist als je het niet weet, moet je het misschien uitzoeken? Of moet een man er maar van uitgaan dat het zijn kind is omdat zij het zegt?quote:Op zondag 31 maart 2013 17:08 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat die vrouw één one night stand heeft waar wij van weten, zegt geen ene hol over hoeveel seksuele partners ze heeft gehad voor of na TS. Ja, misschien heeft ze wekelijks casual sex, misschien was TS ook wel de enige met wie ze dit jaar seks heeft gehad. Heb je geen idee van.
Gewoon ontkennenquote:Op zondag 31 maart 2013 17:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En juist als je het niet weet, moet je het misschien uitzoeken? Of moet een man er maar van uitgaan dat het zijn kind is omdat zij het zegt?
Checken, natuurlijk.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En juist als je het niet weet, moet je het misschien uitzoeken? Of moet een man er maar van uitgaan dat het zijn kind is omdat zij het zegt?
Een verzonnen topic aanmaken om een discussie te winnen? Nah, dan kun je er beter een stelling van maken, veel effectieverquote:Op zondag 31 maart 2013 17:56 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Provoceren, argumenten winnen voor een discussie elders, etc. Vind het trouwens wel mooi dat je net geregistreerd bent en meteen al dingen niet leuk vindt, alsof je dit topic kent. Wss ben je idd een kloon van die veredelde nazi![]()
Die verantwoordelijkheid is wel gedekt door aan te bieden de abortus te betalen.quote:Op zondag 31 maart 2013 18:00 schreef Druiff het volgende:
[..]
Checken, natuurlijk.Deze docu is wel mooi: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1295013
Ik vind wel dat het hoort dat een vader dan zijn verantwoordelijkheid neemt over het kind. Maar ik kan ook heel goed begrijpen dat sommige mannen daar geen zin in hebben. Vooral als je geen band hebt met de vrouw en nog heel jong bent.
DNA-test, gij onderopgeleid vrouwmensquote:Op zondag 31 maart 2013 17:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Proxy is niet mogelijk natuurlijk :pquote:Op zondag 31 maart 2013 18:29 schreef DeParo het volgende:
Een mod kan het vast wel bevestigen door naar IP te kijken.
Dat kunnen ze zien of het is een proxy is.quote:Op zondag 31 maart 2013 18:46 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Proxy is niet mogelijk natuurlijk :p
Precies. Als er al iets aan dit verhaal te geloven valt.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:27 schreef Sjeen het volgende:
Heeft TS overigens de test gezien? Het is theoretisch mogelijk, maar ik zou een dame die beweert de pil te gebruiken en vervolgens beweert zwanger te zijn, nu niet direct op haar woord geloven...
Ervaringsdeskundige?quote:Op zondag 31 maart 2013 19:27 schreef Sjeen het volgende:
Heeft TS overigens de test gezien? Het is theoretisch mogelijk, maar ik zou een dame die beweert de pil te gebruiken en vervolgens beweert zwanger te zijn, nu niet direct op haar woord geloven...
wel met het zwanger worden in één keer, maar dat was zonder pil en gescheurd condoom en in overleg met de man in kwestiequote:
Jij had geen one night stand.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:30 schreef Sjeen het volgende:
[..]
wel met het zwanger worden in één keer, maar dat was zonder pil en gescheurd condoom en in overleg met de man in kwestie
scherp, inmiddels al ongeveer een 6750 nights stand...quote:
Gebeurde dit zo'n 9 jaar, 5 maanden, 2 weken en 4 dagen geleden?quote:Op zondag 31 maart 2013 19:36 schreef Sjeen het volgende:
[..]
scherp, inmiddels al ongeveer een 6750 nights stand...
9 jaar, 4 maanden, 2 weken en 4 dagen... Ze was wat te vroegquote:Op zondag 31 maart 2013 19:55 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Gebeurde dit zo'n 9 jaar, 5 maanden, 2 weken en 4 dagen geleden?
(ruwe schatting)
Haha vandaar ruwe schattingquote:Op zondag 31 maart 2013 20:14 schreef Sjeen het volgende:
[..]
9 jaar, 4 maanden, 2 weken en 4 dagen... Ze was wat te vroeg
Allemaal leuk en aardig, maar in de OP staat overduidelijk:quote:Op zondag 31 maart 2013 17:14 schreef teckna het volgende:
De one night stand kan bijvoorbeeld nog altijd via de rechtbank een DNA test opeisen waarna je verplicht wordt alimentatie te betalen.
Als ze het helemaal zelf wil doen dan doet ze het maar helemaal zelfquote:Ik respecteer die keuze, ze wil het helemaal zelf doen.
Zegt ze nu tot ze over een jaar ineens ontdekt dat kindertjes toch duurder zijn dan gedacht. Mannen zijn nu eenmaal met huidige wetgeving niet echt beschermd. In tegendeel zelfs.quote:Op zondag 31 maart 2013 20:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar in de OP staat overduidelijk:
[..]
Als ze het helemaal zelf wil doen dan doet ze het maar helemaal zelf
Ja, en daar wil TS dus tips/advies overquote:Op zondag 31 maart 2013 20:33 schreef vosss het volgende:
Als ze het helemaal zelf wil doen dan doet ze het maar helemaal zelf
^ dit + wiens condoom was het, de jouwe of de hare?quote:
Als die mevrouw zo graag een kind wilde, waarom was ze dan (zogenaamd) aan de pil?quote:Op zondag 31 maart 2013 20:56 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
^ dit + wiens condoom was het, de jouwe of de hare?
Je geeft al aan dat mevrouw graag een kind wilt, wie zegt dat er niet gerommeld is met het condoom?
Ik wil die vrouw natuurlijk niet afschilderen als de boeman, maar je weet maar nooit.
Om hem erbij te naaien?quote:Op zondag 31 maart 2013 21:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Als die mevrouw zo graag een kind wilde, waarom was ze dan (zogenaamd) aan de pil?![]()
Althans dat begreep ik uit het verhaal van TS.
Ik geloof er geen drol meer van.
Om te voorkomen dat TS haar een morning after pil zou opdringen natuurlijk.quote:Op zondag 31 maart 2013 21:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Als die mevrouw zo graag een kind wilde, waarom was ze dan (zogenaamd) aan de pil?![]()
Althans dat begreep ik uit het verhaal van TS.
Okee okee.quote:Op zondag 31 maart 2013 23:26 schreef Nobu het volgende:
[..]
Om te voorkomen dat TS haar een morning after pil zou opdringen natuurlijk.
En als je pech hebt? Kan een man volledig tegen zijn wil in verplicht worden te betalen bijv.?quote:
Ja. Via een vaderschapsactie kan bij de rechtbank een bloed/DNA-test worden afgedwongen.quote:Op zondag 31 maart 2013 23:50 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
En als je pech hebt? Kan een man volledig tegen zijn wil in verplicht worden te betalen bijv.?
O en stel je moet betalen wil je dan ook bezoek rechten?quote:Op zondag 31 maart 2013 23:54 schreef geevee het volgende:
T.S. stel dat je de verwekker bent,wat wil je dan? Vrijwillig je verantwoording nemen?
Als verwekker betalen? (er zijn test om vast te stellen of jij de vader bent) Of vlucht je naar het buitenland?
Er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid van een "shotgun wedding"
Damn dat is wel fucked up. Het feit dat er van TS zn kant niet de intentie was haar zwanger te maken doet daar niks aan af lijkt me?quote:Op zondag 31 maart 2013 23:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ja. Via een vaderschapsactie kan bij de rechtbank een bloed/DNA-test worden afgedwongen.
Blijkt een man inderdaad de vader te zijn, dan kan de moeder kinderalimentatie eisen.
Nee, helaas voor hem (nogmaals: als dit verhaal inderdaad waar is). De NL wet bepaalt dat een vader ALTIJD voor zijn kind(eren) dient te betalen, als aangetoond wordt dat die man inderdaad de vader is, en de moeder kinderalimentatie eist. Uiteraard geldt ook hier weer het 'kale kip'-principe: als pa geen cent te makken heeft, hoeft hij uiteraard ook weinig of niks te betalen.quote:Op zondag 31 maart 2013 23:58 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Damn dat is wel fucked up. Het feit dat er van TS zn kant niet de intentie was haar zwanger te maken doet daar niks aan af lijkt me?
Klopt ja. Goede aanvulling/correctie.quote:Op maandag 1 april 2013 00:08 schreef Kaza het volgende:
Nog een kleine aanvulling: niet de vader heeft omgangsrecht, maar het kind heeft volgens de wet recht op omgang met beide ouders.
Dit staat, zoals hierboven al vermeld werd, los van eventueel betaalde kinderalimentatie.
Wat een onzinquote:Op maandag 1 april 2013 00:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Misschien is het toch niet zo'n gek idee als mannen, voordat ze een willekeurig wipje maken met een wildvreemde mevrouw, toch eerst eens even nadenken en wachten tot ze de vrouw in kwestie wat beter kennen...
Geen wonder dat we een negatieve bevolkingsgroei hebben als het niet doden van ongeboren leven als een daad van een "muts" gezien wordtquote:Op maandag 1 april 2013 00:26 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ts heeft gewoon domme pech dat hij nou net een muts treft die wél kind wil houden...
zo ernstig bedoel ik t niet, misschien is muts een verkeerd gekozen woord, sorry.quote:Op maandag 1 april 2013 00:29 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Geen wonder dat we een negatieve bevolkingsgroei hebben als het niet doden van ongeboren leven als een daad van een "muts" gezien wordt
Geen probleem, maar ik ben niet echt een fan van abortus (onder deze omstandigheden dan; verkrachting of ziekte is weer een ander verhaal), zo klonk het een beetje. Helaas voor vele anderen in dit topic lijkt abortus idd. geen probleem. MAP is inderdaad minder erg, dan kun je nauwelijks van leven spreken.quote:Op maandag 1 april 2013 00:37 schreef tombolafan het volgende:
[..]
zo ernstig bedoel ik t niet, misschien is muts een verkeerd gekozen woord, sorry.
Kijk, zij claimt aan de pil te zijn en gebruikt condooms, íets zegt me dan dat ze geen kind wil van ts
Als ze slim was had ze een MAP gehaald. En nu ze zwanger is zijn er ook andere mogelijkheden, helaas voor ts staat ze daar kennelijk niet voor open...
Met MAP is niks mis mee. Maar het idee dat mevrouw dan 'dus maar eventjes abortus moet laten plegen' of zo, dat vind ik dus weer idioot en veel te ver gaan, sorry.quote:Op maandag 1 april 2013 00:41 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Geen probleem, maar ik ben niet echt een fan van abortus (onder deze omstandigheden dan; verkrachting of ziekte is weer een ander verhaal), zo klonk het een beetje. Helaas voor vele anderen in dit topic lijkt abortus idd. geen probleem. MAP is inderdaad minder erg, dan kun je nauwelijks van leven spreken.
Er wordt hier door meerdere users gesuggereerd dat er sowieso verschillende anderen moeten zijn, omdat die vrouw zo makkelijk met TS naar bed ging. Natuurlijk moet je het uitzoeken, maar in dit geval moet toch die vrouw die vaderschapsactie doen lijkt me - dan weet je het toch.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:57 schreef Lienekien het volgende:
Klopt. Als die vrouw enige aanspraak op kinderalimentatie wil maken in de toekomst, dan zal ZIJ het initiatief moeten nemen tot de vaderschapsactie.quote:Op maandag 1 april 2013 00:56 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Er wordt hier door meerdere users gesuggereerd dat er sowieso verschillende anderen moeten zijn, omdat die vrouw zo makkelijk met TS naar bed ging. Natuurlijk moet je het uitzoeken, maar in dit geval moet toch die vrouw die vaderschapsactie doen lijkt me - dan weet je het toch.
Bovendien weet je sowieso niet of deze vrouw dat wil (als ze al bestaat). Zelfs al weet zij zeker dat hij de vader is. Een vriendin van mij is van zo'n vader. Mama wilde een kind en heeft gewoon een vent uit de kroeg mee naar huis getrokken, geen condoom gebruikt, en hoppa. Uiteindelijk heeft ze hem wel verteld dat er een kind van gekomen is en ze kent haar vader dus ook. Maar hij heeft nooit bijgedragen in financieel of opvoedings opzicht. Die vriendin kreeg wel elk jaar een verjaardagscadeau van hem en ze sprak wel eens met hem af. Dat ging primaquote:Op maandag 1 april 2013 01:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Klopt. Als die vrouw enige aanspraak op kinderalimentatie wil maken in de toekomst, dan zal ZIJ het initiatief moeten nemen tot de vaderschapsactie.
Als ze dus meer bedpartners heeft gehad in die tijd, dan is de uitkomst daarvan onzeker, en is het ook maar de vraag of ze ooit een vaderschapsactie zal ondernemen. Familierecht = verplichte advocaat = heel veel gedoe en duur, dus als er twijfels zijn...
Netjes van die vrouw. Zo kan het dus (gelukkig!) ook. Hopelijk gaat het net zo bij TS.quote:Op maandag 1 april 2013 01:21 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Bovendien weet je sowieso niet of deze vrouw dat wil (als ze al bestaat). Zelfs al weet zij zeker dat hij de vader is. Een vriendin van mij is van zo'n vader. Mama wilde een kind en heeft gewoon een vent uit de kroeg mee naar huis getrokken, geen condoom gebruikt, en hoppa. Uiteindelijk heeft ze hem wel verteld dat er een kind van gekomen is en ze kent haar vader dus ook. Maar hij heeft nooit bijgedragen in financieel of opvoedings opzicht. Die vriendin kreeg wel elk jaar een verjaardagscadeau van hem en ze sprak wel eens met hem af. Dat ging primaniet iedere moeder is meteen een golddigger.
Nou ja het is best erg dat je dit nu bestempelt als "zo kan het dus ook", hoewel ik het verder met je eerdere insteek eens ben. Dan wordt vaak gesproken over dat mannen meer macht hebben dan vrouwen e.d., maar in dezen is de vrouw oppermachtig. Zij mag zomaar een vent uit de kroeg trekken om zich te laten bezwangeren; dat vind ik eigenlijk ook niet kunnen.quote:Op maandag 1 april 2013 01:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Netjes van die vrouw. Zo kan het dus (gelukkig!) ook. Hopelijk gaat het net zo bij TS.
Ik ben het grotendeels met je eens, maar met een kleine kanttekening: bedenk wel dat het de vrouw is die het kind draagt, 9 maanden lang, en dat dat zeker niet zonder enig risico is. Bedenk ook dat het doorgaans de vrouw is die grotendeels de daaropvolgende 18 jaar - zo niet méér - voor de opvoeding opdraait. Bedenk ook dat, ondanks alle zogenaamde 'emancipatie', er van gelijkwaardige kansen op een carrière, en gelijkwaardige betaling in gelijkwaardige beroepen, nog steeds geen sprake is, ook anno 2013 niet. ..quote:Op maandag 1 april 2013 21:01 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Nou ja het is best erg dat je dit nu bestempelt als "zo kan het dus ook", hoewel ik het verder met je eerdere insteek eens ben. Dan wordt vaak gesproken over dat mannen meer macht hebben dan vrouwen e.d., maar in dezen is de vrouw oppermachtig. Zij mag zomaar een vent uit de kroeg trekken om zich te laten bezwangeren; dat vind ik eigenlijk ook niet kunnen.
Goed gesproken.quote:Op maandag 1 april 2013 22:36 schreef Dipkip het volgende:
Biologie is nu eenmaal ook oneerlijk. Een vrouw kan niet ervoor kiezen gewoon niet meer terug te bellen. Als er een zwangerschap uit seks voortkomt, moet zij er mee dealen. Door mannen wordt een abortus vaak gebagatelliseerd, alsof het een wrat is die je weg laat halen. Maar een abortus is ingrijpend en zeker niet risicoloos. Natuurlijk is een kind op de wereld zetten óók ingrijpend en risicovol, maar het oneerlijke blijft dat een vrouw in deze dus moet kiezen tussen twee ingrijpende dingen terwijl voor de man slechts een van die keuzes ingrijpend is.
Dus wij kunnen jou risicovrij in een kroeg oppikken?quote:Op maandag 1 april 2013 23:02 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Dit gezegd door iemand die al 30 jaar geleden besloot zeer bewust kinderloosvrij te blijven en die daar nog nooit ook maar een seconde spijt van heeft gehad. Van de vrouwelijke sexe, jazeker.
Had gekund, voordat ik een heel lieve vriend trof, nu zo'n 20 jaar geleden, die dus óók geen kids wou.quote:Op maandag 1 april 2013 23:08 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dus wij kunnen jou risicovrij in een kroeg oppikken?
Dat mag je vinden.quote:Op maandag 1 april 2013 23:07 schreef sturmpie het volgende:
ik vind dat een man het recht heeft om vaderschap te weigeren als hij erin is geluisd.
Beetje een zwak argumentquote:Op maandag 1 april 2013 23:10 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Dat mag je vinden.
Daarintegen: Als je geen kinderen wil, moet je geen seks hebben.
Nou... misschien iets genuanceerder: als je als man geen kinderen wilt, heb je alleen seks met vrouwen die daar hetzelfde over denken, en dat weet je pas als de je vrouw(en) in kwestie goed hebt leren kennen qua intenties en persoonlijkheid.quote:Op maandag 1 april 2013 23:10 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Dat mag je vinden.
Daarintegen: Als je geen kinderen wil, moet je geen seks hebben.
anticonceptie is juist om seks te hebben zonder kind te verwekken.quote:Op maandag 1 april 2013 23:10 schreef GizartFRL het volgende:
Als je geen kinderen wil, moet je geen seks hebben.
Waarom?quote:
Hoezo waarom?quote:Op maandag 1 april 2013 23:14 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Waarom?
Als je weet dat de pil niet 100% veilig is en een condoom niet 100% veilig.
Waarom zou je dan iemand geloven die je net hebt ontmoet?
Condoom gescheurd? Morning after pil halen.
Je brengt het beter dan mij inderdaad.quote:Op maandag 1 april 2013 23:12 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Nou... misschien iets genuanceerder: als je als man geen kinderen wilt, heb je alleen seks met vrouwen die daar hetzelfde over denken, en dat weet je pas als de je vrouw(en) in kwestie goed hebt leren kennen qua intenties en persoonlijkheid.
Met een one night stand loop je nou eenmaal risico's. Te vermijden dus als je echt niet met een kind wil komen te zitten. Simple as that.
als een man erin word geluisd, dat is echt niet grappig, je denkt sex te hebben met iemand die zegt anticonceptie te gebruiken en achteraf blijkt het niet zo te zijn omdat ze zwanger wil worden.quote:Op maandag 1 april 2013 23:14 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Waarom?
Als je weet dat de pil niet 100% veilig is en een condoom niet 100% veilig.
Waarom zou je dan iemand geloven die je net hebt ontmoet?
Condoom gescheurd? Morning after pil halen.
Maar de vrouw kan niet gewoon weigeren, die moet dan kiezen uit twee opties die elk voor en nadelen hebben. Je als man simpelweg onttrekken aan het proces door te weigeren kan natuurlijk niet. Je kunt niet gewoon zeggen 'ik heb er niet voor gekozen dat deze situatie ontstond, dus zoek het maar uit' als de vrouw er óók niet voor gekozen heeft.quote:Op maandag 1 april 2013 23:12 schreef sturmpie het volgende:
anticonceptie is juist om seks te hebben zonder kind te verwekken.
als dat niet werkt mag je, naar mijn mening, vaderschap weigeren.
Welke anticonceptie is dan 100% veilig?quote:Op maandag 1 april 2013 23:12 schreef sturmpie het volgende:
[..]
anticonceptie is juist om seks te hebben zonder kind te verwekken.
als dat niet werkt mag je, naar mijn mening, vaderschap weigeren.
quote:Don't do the crime, if you can't do the time.
A "hip" expression of the 1960's-70's that advises you not to do something risky unless you are willing and able to accept the full weight of the consequences.
Nee, de vrouw kan kiezen of ze het kind wil houden, de man kan dit niet.quote:Op maandag 1 april 2013 23:18 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Maar de vrouw kan niet gewoon weigeren, die moet dan kiezen uit twee opties die elk voor en nadelen hebben. Je als man simpelweg onttrekken aan het proces door te weigeren kan natuurlijk niet. Je kunt niet gewoon zeggen 'ik heb er niet voor gekozen dat deze situatie ontstond, dus zoek het maar uit' als de vrouw er óók niet voor gekozen heeft.
In jouw wereldje niet neequote:Op zondag 31 maart 2013 17:16 schreef Etsu het volgende:
'Iemand dit ook meegemaakt?', alsof het de doodnormaalste zaak van de wereld is dat je een onbekend iemand gaat bezwangeren.
Op het moment dat je weet dat je zwanger bent heb je het over een abortus, niet over een morning after pil.quote:Op maandag 1 april 2013 23:19 schreef hugecooll het volgende:
Nee, de vrouw kan kiezen of ze het kind wil houden, de man kan dit niet.
Als de man het niet wil en de vrouw wel -> man moet alsnog jarenlang dokken
Als de man het wil en de vrouw niet -> morning after pill (nee, dat is niet 'vervelender' dan een jaar of 21 dokken)
Huhu, ik heb het over bijvoorbeeld een gescheurde condoom. Ik ga er namelijk even van uit dat sperma niet dwars door een condoom gaatquote:Op maandag 1 april 2013 23:27 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Op het moment dat je weet dat je zwanger bent heb je het over een abortus, niet over een morning after pil.
En dat kan voor vrouwen wel vervelender zijn.quote:Op maandag 1 april 2013 23:27 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Op het moment dat je weet dat je zwanger bent heb je het over een abortus, niet over een morning after pil.
Dan is er nóg een optie en dat is het kind ter adoptie aanbieden. Simpelweg de man voor de komende 21 jaar aan een verplichting willen houden, slaat nergens op. Zij wil dat kind houden, hij niet.quote:Op maandag 1 april 2013 23:27 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Als jij een aparte discussie wil beginnen over of je een vrouw kunt dwingen om de MAP te slikken als het condoom scheurt, wees mijn gast. Daar is best wat voor te zeggen.quote:Op maandag 1 april 2013 23:29 schreef hugecooll het volgende:
Huhu, ik heb het over bijvoorbeeld een gescheurde condoom. Ik ga er namelijk even van uit dat sperma niet dwars door een condoom gaat
Dus een vrouw moet de pijn van een bevalling doorstaan, maar dan wel het kind weggeven zodat de vader niet hoeft te betalen?quote:Op maandag 1 april 2013 23:31 schreef Five_Horizons het volgende:
Dan is er nóg een optie en dat is het kind ter adoptie aanbieden. Simpelweg de man voor de komende 21 jaar aan een verplichting willen houden, slaat nergens op. Zij wil dat kind houden, hij niet.
Helemaal mee eens, vooral dat onderstreepte gedeelte.quote:Op maandag 1 april 2013 23:46 schreef Dipkip het volgende:
Mijn mening: je best doen om zwangerschap te voorkomen, sure. Ik zou een MAP slikken als het condoom scheurt. Maar dat wil niet zeggen dat ik ook een abortus zou ondergaan als er toch een zwangerschap ontstaat. Ik probeer een situatie te voorkomen, maar als die situatie zich toch voordoet, ga ik alle opties afwegen. Je kunt niet zomaar redeneren dat een vrouw dan maar een abortus moet kiezen (alsof dat niets voorstelt) en als de dat niet wil het dan maar moet uitzoeken.
Nog los van wat het haar kost aan de volgende 18-21 jaar aan opvoedingskosten, als ze 't houdt..quote:Dus een vrouw moet de pijn van een bevalling doorstaan, maar dan wel het kind weggeven zodat de vader niet hoeft te betalen?
Wat relevant is, is dat welke optie een vrouw ook kiest ze pijn gaat lijden. Dus dat mannen niet zo makkelijk moeten doen van 'het mokkel neemt maar een abortus'. Voor mannen lijkt het makkelijk, maar de foetus zit niet in jullie lichaam. Dat geredeneer van zoek het maar uit, ik heb er niet voor gekozen, is om te kotsen. De vrouw kiest ook niet voor een ongeplande zwangerschap. Vanuit de man gezien is het een keuze tussen A. de situatie blijft zoals hij is en B. hij wordt vader. Maar voor de vrouw is het anders, zij heeft geen optie A want de situatie is al niet meer zoals hij was. Laat dat eens tot je doordringen voor je blaat van 'die vrouwen moeten het zelf maar uitzoeken, ik heb hier niet om gevraagd'. WIJ OOK NIET.quote:Op maandag 1 april 2013 23:50 schreef Five_Horizons het volgende:
Hoe relevant is de pijn van een bevalling voor het betalen van alimentatie ?
Jij kan dat ja. Voor een man houdt het op bij het proberen te voorkomen.quote:Op maandag 1 april 2013 23:46 schreef Dipkip het volgende:
Mijn mening: je best doen om zwangerschap te voorkomen, sure. Ik zou een MAP slikken als het condoom scheurt. Maar dat wil niet zeggen dat ik ook een abortus zou ondergaan als er toch een zwangerschap ontstaat. Ik probeer een situatie te voorkomen, maar als die situatie zich toch voordoet, ga ik alle opties afwegen. Je kunt niet zomaar redeneren dat een vrouw dan maar een abortus moet kiezen (alsof dat niets voorstelt) en als de dat niet wil het dan maar moet uitzoeken.
Wat ik hierboven al zei dusquote:Op dinsdag 2 april 2013 00:02 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik snap echt niet wat daar zo moeilijk of lastig aan is te begrijpen, en ik snap al helemaal niet waarom het zo 'oneerlijk' zou zijn als jij als man uiteindelijk opdraait voor je domme gedrag.
![]()
Ja, die hebben ze dus. Niet je pik achterna lopen maar nadenken voordat je met wie dan ook het bed in duikt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:35 schreef Five_Horizons het volgende:
dat voordoen alsof mannen wél een keuze hebben...
Huhu, andersom werkt het ook zo hè?quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ja, die hebben ze dus. Niet je pik achterna lopen maar nadenken voordat je met wie dan ook het bed in duikt.
Is dat nou echt zo vreselijk moeilijk?
Jazeker. Ik heb nooit iets anders beweerd.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:37 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Huhu, andersom werkt het ook zo hè?
quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:38 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Jazeker. Ik heb nooit iets anders beweerd.
Ohh en het geldt niet voor vrouwen die constant rond lopen met een jeukende kut. Net alsof je dat altijd merktquote:Op dinsdag 2 april 2013 00:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ja, die hebben ze dus. Niet je pik achterna lopen maar nadenken voordat je met wie dan ook het bed in duikt.
Is dat nou echt zo vreselijk moeilijk?
Preciesquote:Op dinsdag 2 april 2013 00:37 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Huhu, andersom werkt het ook zo hè?
Dit is een beetje alsof je wordt ingelicht over oplichters voor je op vakantie gaat. Kies de goede er uit! Te herkennen aan het keurmerk! De rest is niet te vertrouwen!quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Precies
Seks is niet per se bedoeld voor kinderen, hoor. Tegenwoordig is dat gewoon een keuze. Daarnaast zou dat ook gewoon net zo goed aan de man moeten zijn of je meebetaalt aan een kind. De man heeft gewoon niets te kiezen. Alsof er niet genoeg vrouwen zijn die je alsnog erin luizen. Dat afschilderen aks vrouwenhaat is echt een stuitend zwaktebod.
Ach kom nou, zeg.quote:
Het punt is dus dat jij in theorie kan rondneuken wat je wil en dat daar, enkel door jouw wil, geen kind uit voort hoeft te komen. Bij een man is dit niet zo.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ach kom nou, zeg.
Ook je hersens in je pik? kom op zeg, je kan toch wel nadenken voor je iets doet.
Voor de goede orde: dat doe ik dus wel, als vrouw. Heel simpel, dat hield/houdt dus ook in dat ik niks wilde/wou/nog steeds niks beginnen (lees: bed-activiteiten exploreren) met mannetjes die een 'gezinnetje' wilden starten. No Way, wegwezen, doei.![]()
Om de een of andere reden schijnt ea bij mannelijke zoogdieren (= oa mens) volledig tegengesteld te zijn. Met goede reden dat ik, als vrouwtjesdier, altijd behoorlijk kritisch ben geweest tov potentiele bedpartners.
Heeft me geen windeieren gelegd.pardon me for the pun
Ik ben inmiddels 50 jaar oud - eicelletjes zijn eindelijk OP, gelukkig! - en hij is nog steeds niet bij me weggelopen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:49 schreef Five_Horizons het volgende:
Hoe weet jij zo zeker dat jouw bedpartner nog steeds hetzelfde erover denkt?
Je begrijpt neem ik aan dat je dezelfde vraag aan een man va 30 kunt stellen? Die al tien jaar weet geen kinderen te willen? En waarvan de partner daar ineens anders over denkt?quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels 50 jaar oud - eicelletjes zijn eindelijk OP, gelukkig! - en hij is nog steeds niet bij me weggelopen.
Je hebt een punt. Maar een groter punt is dat de meeste vrouwen 'rondneuken' helemaal niet zo aantrekkelijk/interessant vinden, maar veeleer op zoek zijn naar een steady relatie.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het punt is dus dat jij in theorie kan rondneuken wat je wil en dat daar, enkel door jouw wil, geen kind uit voort hoeft te komen. Bij een man is dit niet zo.
Ja eh, moet ie maar beter nadenken voor hij met iemand het bed induikt hoorquote:Op dinsdag 2 april 2013 00:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je begrijpt neem ik aan dat je dezelfde vraag aan een man va 30 kunt stellen? Die al tien jaar weet geen kinderen te willen? En waarvan de partner daar ineens anders over denkt?
Oeps?
Ah, even iedereen over één kam scheren. Goede argumentatiemethodequote:Op dinsdag 2 april 2013 00:54 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Je hebt een punt. Maar een groter punt is dat de meeste vrouwen 'rondneuken' helemaal niet zo aantrekkelijk/interessant vinden, maar veeleer op zoek zijn naar een steady relatie.
Bij mannen heb ik regelmatig het tegendeel gehoord, die schijnen het 'stoer' te vinden om zoveel mogelijk bedpartners te hebben. Tsja...
Als mannen zoveel verschillende neuken, dan doen vrouwen dat toch ook?quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:54 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Je hebt een punt. Maar een groter punt is dat de meeste vrouwen 'rondneuken' helemaal niet zo aantrekkelijk/interessant vinden, maar veeleer op zoek zijn naar een steady relatie.
Bij mannen heb ik regelmatig het tegendeel gehoord, die schijnen het 'stoer' te vinden om zoveel mogelijk bedpartners te hebben. Tsja...
Naja 1 man kan met 7 verschillende vrouwen neuken en dan heb je 1x7 en 7x1. Is niet helemaal hetzelfdequote:Op dinsdag 2 april 2013 00:55 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Als mannen zoveel verschillende neuken, dan doen vrouwen dat toch ook?
Ik geloof echt dat je een volgende seksuele revolutie het gemist, hoor. Vrouwen doen net zo hard mee.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:54 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Misschien ben ik een uitzondering, maar ik heb vanaf het eerste moment vanaf mijn eerste contact met mijn eerste vriendjes - okee, op 22-jarige leeftijd, ik was een late bloomer - meteen aan de orde gebracht dat ik dus GEEN KINDEREN wou. Oftewel, als vriendje X, Y, of Z dat wel wou, dan moest-ie verder kijken, jammer, tabee.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je begrijpt neem ik aan dat je dezelfde vraag aan een man va 30 kunt stellen? Die al tien jaar weet geen kinderen te willen? En waarvan de partner daar ineens anders over denkt?
Oeps?
er zíjn, hoe ongelooflijk ook, echt vrouwen die het menen als ze zeggen dat ze het alleen willen doen en dus niet achter alimentatie aan gaanquote:
Ik hoop het ook voor TSquote:Op dinsdag 2 april 2013 00:59 schreef Kittenbraadworst het volgende:
[..]
er zíjn, hoe ongelooflijk ook, echt vrouwen die het menen als ze zeggen dat ze het alleen willen doen en dus niet achter alimentatie aan gaan![]()
Laten we duimen voor TS dan dat deze zo is. Voor TS. Niet voor het kind.
nou ja, ik kan me wel voorstellen dat je vindt dat de verwekker het recht heeft om het te weten. Kan hij altijd nog kijkenof hij er iets mee wil.quote:Op zondag 31 maart 2013 19:59 schreef davo1979 het volgende:
Stel dat het verhaal waar is, zij wil het in haar eentje doen. Oke goed dan hoefde ze TS dus toch niet te informeren maar gewoon het kind "stiekum"te houden en nooit meer wat van haarzelf te laten horen.
Je zegt net van welquote:Het is in elk geval niet zo simpel als: 'Ik ben zwanger van Piet, Piet moet mij geld geven.'
quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:28 schreef Kittenbraadworst het volgende:
Ik denk trouwens wel dat dat beeld van: 'alle vrouwen die zwanger raken willen de vader van hun kind kaalplukken' wel wat bijgesteld mag worden.
Het is niet er definitie zo dat je moet betalen als je een kind verwekt, daarvoor moeten een aantal dingen gebeuren.
je moet het kind bv erkennen.
Doe je dat niet dan moet de moeder een vaderschapstest afdwingen als ze perse wil dat je bekend staat als vader en/of alimentatie betaalt.
Als ze vervolgens een uitkering heeft, gaat de uitkerende instantie het geld verhalen.
Heeft ze dat niet en werkt ze gewoon, dan kan ze het aan je vragen, maar wil je dat niet doen, dan zal ze alsnog af moeten dwingen dat je betaalt via een rechter ofzo.
Geloof ik.
jij vindt een gang naar de rechter en een hoop gedoe net zo gemakkelijk als zeggen dat hij moet betalen?quote:
Ik koop iets van jouquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:37 schreef Kittenbraadworst het volgende:
[..]
jij vindt een gang naar de rechter en een hoop gedoe net zo gemakkelijk als zeggen dat hij moet betalen?
Danben je gewoon een rund
Ja, je bent een rundquote:Op dinsdag 2 april 2013 01:39 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik koop iets van jou
Jij zegt dat ik moet betalen, ik zeg nee.
Jij gaat naar de rechter om het af te laten dwingen. Ik moet betalen
Ik maak jou zwanger
Jij zegt dat ik moet betalen, ik zeg nee.
Jij gaat naar de rechter om het af te laten dwingen. Ik moet betalen
Maar krijgt ze dat dan ook in alle gevallen, zonder pardon?quote:Op zondag 31 maart 2013 23:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ja. Via een vaderschapsactie kan bij de rechtbank een bloed/DNA-test worden afgedwongen.
Blijkt een man inderdaad de vader te zijn, dan kan de moeder kinderalimentatie eisen.
Je vertelt een heel verhaal en komt tot de conclusie dat het de keuze van de man is geweest dat ie niet betaalt...alles goed verder?quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:42 schreef Kittenbraadworst het volgende:
[..]
Ja, je bent een rund
Prima, dan hoef ik niet meer op je te reageren dus
het is inderdaad de keuze van de vrouw om de keuze aan hem te laten. Dat is dan gelijk het enige stukje dat je wél begrepen hebt...quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:43 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je vertelt een heel verhaal en komt tot de conclusie dat het de keuze van de man is geweest dat ie niet betaalt...alles goed verder?
Duidelijk de keuze van de vrouw om die alimentatie niet af te laten dwingen door een rechter
Nah wat ik bedoelde met de vergelijking is dat je in principe moet betalen, maar dat je mazzel hebt als de persoon die dat kan laten afdwingen het niet af laat dwingen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:50 schreef Kittenbraadworst het volgende:
[..]
het is inderdaad de keuze van de vrouw om de keuze aan hem te laten. Dat is dan gelijk het enige stukje dat je wél begrepen hebt...
Ik bedoel aan te geven dat er waarschijnlijk meer vrouwen zijn die de keus om te betalen of niet aan de man laten dan mensen schijnen te denken. En dat niet elke zwangere vrouw verandert in een feeks die geld wil zien vande vader.
Maar goed, jij leest graag scheef blijkt, dus daar laat ik het dan ook echt bij.
Ja. De man moet ALTIJD betalen. Ook als hij z'n kind niet ziet, niet gewild had, niet erkend heeft etc. Hij hoeft er enkel de verwekker van te zijn, de rest doet er niet toe.quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:43 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Maar krijgt ze dat dan ook in alle gevallen, zonder pardon?
Ook als de man, zoals in het geval van TS, er alles aan heeft gedaan om haar NIET zwanger te maken (condoom gebruikt, toen dat gescheurd bleek gevraagd of ze aan de pil was) en duidelijk heeft gemaakt dat hij geen kind wou (weliswaar achteraf)?
(en als zij heeft gezegd dat ze het wel alleen wilt opvoeden).
Ik kan me voorstellen dat een vrouw alimentatie krijgt als een man bijv, diegene was die perse onveilige seks wilde (en de vrouw vervolgens uit religieuze/ ethische overwegingen geen abortus wil), of als de man haar heeft beloofd dat als ze ooit zwanger zou raken, hij er aan zou meebetalen.
Maar wordt TS ook verplicht tot betalen? Terwijl er een kans is dat zij heeft gesjoemeld met condoom en/ of pil? En terwijl zij heeft gezegd dat ze het dan wel alleen op wil voeden (beetje flauw om dan wel alimentatie te vragen als ze weet dat hij geen kind wil).
Ik heb het nergens gehad over of ik betalen terecht vind. Ik heb ook nergens gezegd dat ik het eerlijk vind hoe het is voor mannen. Dat vind ik niet.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Vrouwen hebben simpel net zo goed drie keuzes. De situatie blijft zoals hij was (de risico's ten spijt is die keuze er simpelweg wel), er komt een kind en die voed je op (leuk dat je voor je kind hebt besloten dat 'ie zonder vader/andere ouder opgroeit...) of je geeft het kind een goede liefdevolle toekomst met twee ouders door voor adoptie te kiezen.
Als de vader onbekend was had je het ook in je uppie mogen beslissen, net zoals je dat nu kan doen. Louter vanwege het feit dat 'ie bekend is, maakt dat 'ie, omdat de vrouw dat wil, moet betalen (en dus niet omdat hij de vader is...). Misschien moet je eens wat ratio kweken.
Wat is er mis mee als een vrouw met iemand naar bed gaat omdat ze met hem naar bed wil? Waarom zou ze zich voor seks moeten schamen?quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:59 schreef VacaLoca het volgende:
Vrouwen zijn er tegenwoordig zelfs nog wat onbeschaamder in haast. Ik verbleef op vakantie altijd in hostels, en vooral dan bizar hoe vrouwen de ene ONS na de andere hebben met elke jongen die ze maar aantrekkelijk genoeg vinden.
Ja.quote:Op dinsdag 2 april 2013 07:43 schreef pl4kkie het volgende:
Wat nou als de moeder het kind dumpt bij de vader. Moeten hun dan ook alimentatie betalen?
Heb het verder niet gevolgd, maar dat is in dit verhaal natuurlijk wel anders. Condoom gebruikt, gevraagd of ze aan de pil was. Aangegeven dat hij geen kids wilde (mits het geen troll is). Als zij dan toch doorzet, is dat niet zijn probleem.quote:Op dinsdag 2 april 2013 08:51 schreef Dipkip het volgende:
Het enige wat ik wil is een klein beetje begrip van mannen dat een vrouw niet gewoon even een lichtknopje om kan zetten en dan is ze niet meer zwanger. Een abortus is een heel zware beslissing. Voor de vrouw is het een ongewenste keuze tussen twee opties die elk zeer ingrijpend en moeilijk zijn.
Zo werkt dat niet in nederland.quote:Op dinsdag 2 april 2013 08:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Heb het verder niet gevolgd, maar dat is in dit verhaal natuurlijk wel anders. Condoom gebruikt, gevraagd of ze aan de pil was. Aangegeven dat hij geen kids wilde (mits het geen troll is). Als zij dan toch doorzet, is dat niet zijn probleem.
Het is kut voor de man dat hij niet over haar lichaam mag beslissen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 08:55 schreef Kreator het volgende:
Heb het verder niet gevolgd, maar dat is in dit verhaal natuurlijk wel anders. Condoom gebruikt, gevraagd of ze aan de pil was. Aangegeven dat hij geen kids wilde (mits het geen troll is). Als zij dan toch doorzet, is dat niet zijn probleem.
Dat is waar. Neuken is sowieso een risico dat hij ook neemt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 08:59 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Het is kut voor de man dat hij niet over haar lichaam mag beslissen.
Maar het is ook kut voor de vrouw dat ongeacht haar keuze, er wel iets heel ingrijpends met haar lichaam gaat gebeuren. Het is voor vrouwen óók een moeilijke situatie. Dat is alles wat ik zeg.
Neuh als ik zelf een kind zou willen in mn eentje zou ik naar de spermabank gaan. Dan heeft die afwezige vader er in ieder geval mee ingestemd.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:05 schreef Kreator het volgende:
Dat is waar. Neuken is sowieso een risico dat hij ook neemt.
Al snap ik haar niet, ik zou geen kind willen van een ONS met iemand die het kind niet wil.
Jep.quote:Op dinsdag 2 april 2013 08:59 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Het is kut voor de man dat hij niet over haar lichaam mag beslissen.
Maar het is ook kut voor de vrouw dat ongeacht haar keuze, er wel iets heel ingrijpends met haar lichaam gaat gebeuren. Het is voor vrouwen óók een moeilijke situatie. Dat is alles wat ik zeg.
Dit, volgens mij kan je het kind domweg niet erkennen.quote:
Als je last hebt van je buik/hebt overgeven werkt de pil vaak niet meer. Vergeten mensen wel eens.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:35 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Jep.
Alleen als iemand zegt dat ze aan de pil zit en die lijkt opeens niet te werken dan heb ik daar een beetje weinig vertrouwen in eerlijk gezegd....
Dat gaat je niet helpen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:39 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dit, volgens mij kan je het kind domweg niet erkennen.
Ik geloof niet dat de vrouw in kwestie intelligent genoeg is om deze regelgeving door te hebbenquote:Op dinsdag 2 april 2013 09:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat gaat je niet helpen.(als de vrouw in kwestie een vaderschapstest eist, that is)
Tjah.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:46 schreef Probability het volgende:
Jep.
Alleen als iemand zegt dat ze aan de pil zit en die lijkt opeens niet te werken dan heb ik daar een beetje weinig vertrouwen in eerlijk gezegd....
Je kan het ook niet al na 3 weken zien trouwens..quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:58 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah.
Ik vind er iets van te zeggen dat je samen het risico neemt.
Ik vind er alleen ook iets van te zeggen dat je iemand meetrekt in je eigen beslissing.
Dus het is een troll?quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:02 schreef Probability het volgende:
[..]
Je kan het ook niet al na 3 weken zien trouwens..
Te weinig hormonen nog
Ja als je net ongesteld ben geweest kun je niet zwanger worden - dus zo ze 1 week overtijd oid zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:03 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dus het is een troll?
Na 3 weken kan je wel opmerken dat je een ongesteldheid overslaat.
De ovulatie komt zo ongeveer rond de 2e week na de laatste dag van de ongesteldheid... Als je uitgaat van een cyclus van 4 weken dan zou ze inderdaad een week ''overtijd'' zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:06 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja als je net ongesteld ben geweest kun je niet zwanger worden - dus zo ze 1 week overtijd oid zijn.
Dat kan maar ze kan het dan nog niet aantonen met een test
1 dag overtijd kun je al aantonen met een test hoor. Ze zal dan 4 a 5 weken zwanger zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:06 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja als je net ongesteld ben geweest kun je niet zwanger worden - dus zo ze 1 week overtijd oid zijn.
Dat kan maar ze kan het dan nog niet aantonen met een test
Lijkt me lastig om 4-5 weken zwanger te zijn als je 3 weken geleden seks had.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:16 schreef tombolafan het volgende:
[..]
1 dag overtijd kun je al aantonen met een test hoor. Ze zal dan 4 a 5 weken zwanger zijn.
je moet rekenen vanaf de eerste dag van haar laatste menstruatiequote:Op dinsdag 2 april 2013 10:17 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Lijkt me lastig om 4-5 weken zwanger te zijn als je 3 weken geleden seks had.
Oh dat is weer fijn, 2 gratis weken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:19 schreef tombolafan het volgende:
[..]
je moet rekenen vanaf de eerste dag van haar laatste menstruatieje krijgt dus als het ware 2 weken kado
Ehh, volgens mij moet je ''zwangerschap'' niet rekenen vanaf de eerste dag na de menstruatie maar gewoon vanaf het moment van de bevruchting?quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:19 schreef tombolafan het volgende:
[..]
je moet rekenen vanaf de eerste dag van haar laatste menstruatieje krijgt dus als het ware 2 weken kado
Ja hèhè, maar ze hebben 3 weken geleden seks gehad! Of ts vergist zich in de datum.. Of ze belt het verkeerde nummerquote:Op dinsdag 2 april 2013 10:16 schreef tombolafan het volgende:
[..]
1 dag overtijd kun je al aantonen met een test hoor. Ze zal dan 4 a 5 weken zwanger zijn.
Je kan best zo rekenen maar tijd technisch klopt het niet en zul je het ook niet zomaar aan kunnen tonen wegens gebrek aan hormonenquote:Op dinsdag 2 april 2013 10:19 schreef tombolafan het volgende:
[..]
neequote:Op dinsdag 2 april 2013 10:21 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ehh, volgens mij moet je ''zwangerschap'' niet rekenen vanaf de eerste dag na de menstruatie maar gewoon vanaf het moment van de bevruchting?
/ lijkt mij in ieder geval.
Stom zeg, klopt geen hol vanquote:Op dinsdag 2 april 2013 10:26 schreef tombolafan het volgende:
[..]
nee
Stel je bent 21 januari voor het laatst ongesteld geweest en hebt 4 februari seks waar je zwanger van wordt, dan tellen ze vanaf 21 januari
zo rekent gewoon iedereen hoorquote:Op dinsdag 2 april 2013 10:24 schreef Probability het volgende:
[..]
Je kan best zo rekenen maar tijd technisch klopt het niet en zul je het ook niet zomaar aan kunnen tonen wegens gebrek aan hormonen
Sorryquote:Op dinsdag 2 april 2013 10:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Stom zeg, klopt geen hol van
Dus je bent heul geen 9 maanden zwanger maar 8.5 dus?
Gvd sinterklaas bestaat ook al nietMijn hele leven is een leugen.
hahahaha ja als ze dom is trapt ze daar inquote:Op dinsdag 2 april 2013 10:37 schreef kingtoppie het volgende:
Dus TS, gewoon zeggen dat ze al 2 weken voordat jullie seks hadden zwanger was, jij had toen nog geen seks met haar gehad
Dat snap ik wel. Maar niet dat je 3 weken na de seks zo stellig kunt zijn dat je zwanger bent.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:27 schreef tombolafan het volgende:
[..]
zo rekent gewoon iedereen hoor
Als je 1 dag overtijd bent en je blijkt zwanger dan ben je 4 a 5 weken zwanger en ben je 3 weken geleden bevrucht
Bestaat ook al in pilvorm. (of daar zijn ze mee bezig in ieder geval)quote:
jawel dus, als je vorige week ongesteld had moeten worden en een test doet blijkt gewoon dat je zwanger bent, van de seks 3 weken geleden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:38 schreef Probability het volgende:
[..]
Dat snap ik wel. Maar niet dat je 3 weken na de seks zo stellig kunt zijn dat je zwanger bent.
Ik heb toch liever zelf controle dan dat je een gestoord wijf tegenkomt dat besluit kinderen te willen en de pil 'vergeet'. Werking van de pil neemt ook af als je onregelmatig slikt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Bestaat ook al in pilvorm. (of daar zijn ze mee bezig in ieder geval)
Snap overigens wel dat TS geen onverwachte vader wilt zijn.
Kun je wel lullen over risico dit dat, maar daarvoor gebruikte hij dus een condoom en met de pil erbij.. dat is ongelooflijk zeldzaam als je dan alsnog zwanger word. (0.2% kans)
Zo goed als onmogelijk zelfs bij een gescheurde condoom.
quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:44 schreef tombolafan het volgende:
[..]
jawel dus, als je vorige week ongesteld had moeten worden en een test doet blijkt gewoon dat je zwanger bent, van de seks 3 weken geleden.
Is juist precies de goede tijd geweest waarschijnlijk, helaas voor ts
Dus gewoon meetbaar.quote:De test is, in het geval van zwangerschap, in het algemeen positief vanaf de dag van de verwachte menstruatie (na de bevruchting) of 1 à 2 dagen later.
Heb je gelijk in, maar in dit geval moest TS roeien met de rubberen riemen die hij tot z'n beschikking had.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:44 schreef n8n het volgende:
[..]
Ik heb toch liever zelf controle dan dat je een gestoord wijf tegenkomt dat besluit kinderen te willen en de pil 'vergeet'. Werking van de pil neemt ook af als je onregelmatig slikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |