Ja, mits je het kind erkend of via rechtbank.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:19 schreef jcdragon het volgende:
Dus als je een vrouw zwanger hebt gemaakt en zij wilt het houden dan wordt het alimentatie betalen?
Het is zelfs mogelijk dat TS wel alimentatie moet betalen en dat de moeder besluit dat hij het kind niet mag zien?quote:Op zondag 31 maart 2013 17:20 schreef teckna het volgende:
[..]
Ja, mits je het kind erkend of via rechtbank.
Vind je dat gek?quote:Op zondag 31 maart 2013 17:19 schreef jcdragon het volgende:
Dus als je een vrouw zwanger hebt gemaakt en zij wilt het houden dan wordt het alimentatie betalen?
Nee.quote:
Of meer zelfs.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:24 schreef Holenbeer het volgende:
bekijk het positief summerof69, het bedrag dat je moet betalen kan je uitspreiden over 18 jaar
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alimentatiequote:Een ouder moet voor de kinderen de kosten van verzorging en opvoeding betalen, totdat zij 18 jaar zijn. Als het kind meerderjarig wordt, houdt echter de financiële verplichting niet op. Een ouder heeft voor de kinderen van 18, 19 en 20 jaar een "voortgezette onderhoudsplicht". Dit betekent dat hij of zij de kosten van levensonderhoud en studie moet betalen.
Gelukkigquote:
Ja, dat zal leuk zijn. De vrouw bepaalt simpelweg of hij dan zou moeten betalen. Dát is haar keuze...abortus is de tweede. Dat je daaraan meebetaalt vind ik logisch. Niet meebetalen. omdat zij toevallig daadwerkelijk een kindwens heeft of ee. andere reden om geen abortus te willen.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:13 schreef Neuroscience het volgende:
Alle voorbehoedsmiddelen ten spijt, als je seks hebt riskeer je de kans op conceptie. Neem je verantwoordelijkheid als man en ondersteun moeder en kind zo goed als je kan.
Soit, maar dan vind ik jou als man tekortschieten.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, dat zal leuk zijn. De vrouw bepaalt simpelweg of hij dan zou moeten betalen. Dát is haar keuze...abortus is de tweede. Dat je daaraan meebetaalt vind ik logisch. Niet meebetalen. omdat zij toevallig daadwerkelijk een kindwens heeft of ee. andere reden om geen abortus te willen.
Dat mag.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:31 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Soit, maar dan vind ik jou als man tekortschieten.
quote:Op zondag 31 maart 2013 16:45 schreef KoningPils het volgende:
Hoe oud ben jij? En de leeftijd van die meid?
En daarom moet TS om te beginnen het kind niet erkennen bij de gemeente. Dan is TS voor de overheid niet de vader van het kind.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:20 schreef teckna het volgende:
[..]
Ja, mits je het kind erkend of via rechtbank.
Dit helemaal. Vrouwen willen alleen gelijke rechten als het hun positief uitkomt. Dus als zij ervoor kiest het te houden en hij niet nadat het mis is gegaan moet ze zelf voor de kosten opdraaienquote:Op zondag 31 maart 2013 17:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat mag.
Dat je voorbijgaat aan de rechten van een man, om die van het kind (dat zonder vader op gaat groeien...) nog maar niet te spreken, maakt dat ik jou als mens tekort vind schieten.
Voor de pil en abortus was het inderdaad zo dat seks een risico op een ongewenst kind inhield. Die ouderwetse tijd zijn we gelukkig al een tijdje kwijt. Man & vrouw zijn gelijkwaardig, toch? Dat we er dan niet voor kiezen om de vrouw een ongewenste en dus gedwongen abortus laten ondergaan, lijkt me menselijk. De gevolgen dáárvan zijn m.i. voor de vrouw; zij besluit dan om het kind te willen houden. TS heeft alles gedaan om dit te voorkomen.
De vader heeft daar niet voor gekozen.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:42 schreef Neuroscience het volgende:
Ja, maar de reden dat het kind zonder vader opgroeit is net zozeer de moeder als de vader aan te rekenen. Beide maken een keuze. En dan kies ik als man liever voor het kind en neem ik mijn verantwoordelijkheid.Los daarvan besef ik me dat ik niet weet hoe ik zou handelen als het mij zou overkomen
Ts is een kloon van DeParo.quote:
Waarom niet? Kan iemand mij toelichten wat d'r onrealistisch is aan deze situatie? Ikzelf weet echt niets van zwangerschappen enzo.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edensnator over 'n out
Oh. Nee hoor. Ik houd alleen niet zo van dat troll-geschreeuw als de situatie simpelweg mogelijk is. Mijns inziens ook vreemd om zo'n verhaal te verzinnen; wat levert het dan op?quote:Op zondag 31 maart 2013 17:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ts is een kloon van DeParo.
Net als jij overigens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |