Nee, natuurlijk niet.quote:is er een contract of iets dergelijks waarin je kan aangeven dat je niet financieel aansprakelijk
gesteld kan worden voor het kind?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 31 maart 2013 16:44 schreef GGMM het volgende:
Triest dat je niks met je eigen kind te maken wilt hebben.
Triest dat je als man niks in te brengen hebt.quote:Op zondag 31 maart 2013 16:44 schreef GGMM het volgende:
ik kan het me best voorstellen.quote:Op zondag 31 maart 2013 16:44 schreef GGMM het volgende:
Zonder dat je als man wat inbrengt, komt er geen kind hoor.quote:Op zondag 31 maart 2013 16:46 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Triest dat je als man niks in te brengen hebt.
Het is wel triest, voor het kind. Vind ik. Die kiest er ook niet voor op die manier geboren te worden, net zoals TS er niet voor kiest op deze manier vader te worden.quote:Op zondag 31 maart 2013 16:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind dat niet triest. Ze gebruiken een condoom. Dat gaat mis. TS vraagt of de dame aan de pil is. Is het geval, dus het is niet nodig samen ergens een MAP vandaan te trekken. Als ze dan toch zwanger blijkt te zijn, heeft ze blijkbaar iets verzwegen.
Ik vind eigenlijk de moeder de meest verwijtbare in deze situatiequote:Op zondag 31 maart 2013 16:58 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Het is wel triest, voor het kind. Vind ik. Die kiest er ook niet voor op die manier geboren te worden, net zoals TS er niet voor kiest op deze manier vader te worden.
Triest dat dat wijf een kind van een wildvreemde wil houden.quote:Op zondag 31 maart 2013 16:44 schreef GGMM het volgende:
Maar je bent wel de vader, of jij daar nou voor gekozen hebt of niet.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:00 schreef summerof69 het volgende:
Ik heb hierover een gesprek met haar gehad, zij het persé houden, kan ik me wel wat bij voorstellen. Alleen dat is het wel haar beslissing en niet de mijne. Ik heb niet voor niks een condoom gebruikt en gevraagd of ze de pil slikte.
Ook ja.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:01 schreef Sowieso. het volgende:
[..]
Triest dat dat wijf een kind van een wildvreemde wil houden.
Pil is zeker niet 100% betrouwbaar. Dus laten we haar het voordeel van de twijfel geven.quote:Op zondag 31 maart 2013 16:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind dat niet triest. Ze gebruiken een condoom. Dat gaat mis. TS vraagt of de dame aan de pil is. Is het geval, dus het is niet nodig samen ergens een MAP vandaan te trekken. Als ze dan toch zwanger blijkt te zijn, heeft ze blijkbaar iets verzwegen.
Optimist gespot.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:03 schreef Lienekien het volgende:
Dus ze is drie weken zwanger. Heel pril dus. Best kans dat het nog fout gaat.
ik ga hierin meequote:Op zondag 31 maart 2013 16:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Want iedere vrouw die een one night stand heeft, heeft de ene na de andere one night standquote:Op zondag 31 maart 2013 17:03 schreef Lienekien het volgende:
Oh, en ik zou ook even afwachten tot de officiële bepaling van de lengte van de zwangerschap. Misschien is het van je voorganger, of de one night stand na je.
Je bedoelt, dan doet geen enkele vrouw?quote:Op zondag 31 maart 2013 17:06 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Want iedere vrouw die een one night stand heeft, heeft de ene na de andere one night stand
specificeer nader?quote:
Dat die vrouw één one night stand heeft waar wij van weten, zegt geen ene hol over hoeveel seksuele partners ze heeft gehad voor of na TS. Ja, misschien heeft ze wekelijks casual sex, misschien was TS ook wel de enige met wie ze dit jaar seks heeft gehad. Heb je geen idee van.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:06 schreef Lienekien het volgende:
Je bedoelt, dan doet geen enkele vrouw?
Het is toch een trollquote:
Ja, mits je het kind erkend of via rechtbank.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:19 schreef jcdragon het volgende:
Dus als je een vrouw zwanger hebt gemaakt en zij wilt het houden dan wordt het alimentatie betalen?
Het is zelfs mogelijk dat TS wel alimentatie moet betalen en dat de moeder besluit dat hij het kind niet mag zien?quote:Op zondag 31 maart 2013 17:20 schreef teckna het volgende:
[..]
Ja, mits je het kind erkend of via rechtbank.
Vind je dat gek?quote:Op zondag 31 maart 2013 17:19 schreef jcdragon het volgende:
Dus als je een vrouw zwanger hebt gemaakt en zij wilt het houden dan wordt het alimentatie betalen?
Of meer zelfs.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:24 schreef Holenbeer het volgende:
bekijk het positief summerof69, het bedrag dat je moet betalen kan je uitspreiden over 18 jaar
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alimentatiequote:Een ouder moet voor de kinderen de kosten van verzorging en opvoeding betalen, totdat zij 18 jaar zijn. Als het kind meerderjarig wordt, houdt echter de financiële verplichting niet op. Een ouder heeft voor de kinderen van 18, 19 en 20 jaar een "voortgezette onderhoudsplicht". Dit betekent dat hij of zij de kosten van levensonderhoud en studie moet betalen.
Gelukkigquote:
Ja, dat zal leuk zijn. De vrouw bepaalt simpelweg of hij dan zou moeten betalen. Dát is haar keuze...abortus is de tweede. Dat je daaraan meebetaalt vind ik logisch. Niet meebetalen. omdat zij toevallig daadwerkelijk een kindwens heeft of ee. andere reden om geen abortus te willen.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:13 schreef Neuroscience het volgende:
Alle voorbehoedsmiddelen ten spijt, als je seks hebt riskeer je de kans op conceptie. Neem je verantwoordelijkheid als man en ondersteun moeder en kind zo goed als je kan.
Soit, maar dan vind ik jou als man tekortschieten.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, dat zal leuk zijn. De vrouw bepaalt simpelweg of hij dan zou moeten betalen. Dát is haar keuze...abortus is de tweede. Dat je daaraan meebetaalt vind ik logisch. Niet meebetalen. omdat zij toevallig daadwerkelijk een kindwens heeft of ee. andere reden om geen abortus te willen.
Dat mag.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:31 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Soit, maar dan vind ik jou als man tekortschieten.
quote:Op zondag 31 maart 2013 16:45 schreef KoningPils het volgende:
Hoe oud ben jij? En de leeftijd van die meid?
En daarom moet TS om te beginnen het kind niet erkennen bij de gemeente. Dan is TS voor de overheid niet de vader van het kind.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:20 schreef teckna het volgende:
[..]
Ja, mits je het kind erkend of via rechtbank.
Dit helemaal. Vrouwen willen alleen gelijke rechten als het hun positief uitkomt. Dus als zij ervoor kiest het te houden en hij niet nadat het mis is gegaan moet ze zelf voor de kosten opdraaienquote:Op zondag 31 maart 2013 17:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat mag.
Dat je voorbijgaat aan de rechten van een man, om die van het kind (dat zonder vader op gaat groeien...) nog maar niet te spreken, maakt dat ik jou als mens tekort vind schieten.
Voor de pil en abortus was het inderdaad zo dat seks een risico op een ongewenst kind inhield. Die ouderwetse tijd zijn we gelukkig al een tijdje kwijt. Man & vrouw zijn gelijkwaardig, toch? Dat we er dan niet voor kiezen om de vrouw een ongewenste en dus gedwongen abortus laten ondergaan, lijkt me menselijk. De gevolgen dáárvan zijn m.i. voor de vrouw; zij besluit dan om het kind te willen houden. TS heeft alles gedaan om dit te voorkomen.
De vader heeft daar niet voor gekozen.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:42 schreef Neuroscience het volgende:
Ja, maar de reden dat het kind zonder vader opgroeit is net zozeer de moeder als de vader aan te rekenen. Beide maken een keuze. En dan kies ik als man liever voor het kind en neem ik mijn verantwoordelijkheid.Los daarvan besef ik me dat ik niet weet hoe ik zou handelen als het mij zou overkomen
Ts is een kloon van DeParo.quote:
Waarom niet? Kan iemand mij toelichten wat d'r onrealistisch is aan deze situatie? Ikzelf weet echt niets van zwangerschappen enzo.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edensnator over 'n out
Oh. Nee hoor. Ik houd alleen niet zo van dat troll-geschreeuw als de situatie simpelweg mogelijk is. Mijns inziens ook vreemd om zo'n verhaal te verzinnen; wat levert het dan op?quote:Op zondag 31 maart 2013 17:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ts is een kloon van DeParo.
Net als jij overigens.
Dat moet je aan DeParo vragen.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:50 schreef Druiff het volgende:
[..]
Oh. Nee hoor. Ik houd alleen niet zo van dat troll-geschreeuw als de situatie simpelweg mogelijk is. Mijns inziens ook vreemd om zo'n verhaal te verzinnen; wat levert het dan op?
quote:Op zondag 31 maart 2013 17:47 schreef Edensnator het volgende:
Niks te maken willen hebben met je bloedeigen kind.
Echt, wat een trieste instellingWat een ouderwetse instellingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er komt één van jouw zaadcellen bij een eicel van een ander en dat maakt het direct een bloedeigen kind waar je voor moet zorgen ''.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
Misschien is dit echt. Jammer dat het is weggehaald. Maar ja: zodra de helft van het topic zich de situatie niet voor kan stellen en het daarom maar betitelt als onwaar, begrijp ik het ook wel.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat moet je aan DeParo vragen.
Ahh de op is al leeg...
Provoceren, argumenten winnen voor een discussie elders, etc. Vind het trouwens wel mooi dat je net geregistreerd bent en meteen al dingen niet leuk vindt, alsof je dit topic kent. Wss ben je idd een kloon van die veredelde naziquote:Op zondag 31 maart 2013 17:50 schreef Druiff het volgende:
[..]
Oh. Nee hoor. Ik houd alleen niet zo van dat troll-geschreeuw als de situatie simpelweg mogelijk is. Mijns inziens ook vreemd om zo'n verhaal te verzinnen; wat levert het dan op?
En juist als je het niet weet, moet je het misschien uitzoeken? Of moet een man er maar van uitgaan dat het zijn kind is omdat zij het zegt?quote:Op zondag 31 maart 2013 17:08 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat die vrouw één one night stand heeft waar wij van weten, zegt geen ene hol over hoeveel seksuele partners ze heeft gehad voor of na TS. Ja, misschien heeft ze wekelijks casual sex, misschien was TS ook wel de enige met wie ze dit jaar seks heeft gehad. Heb je geen idee van.
Gewoon ontkennenquote:Op zondag 31 maart 2013 17:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En juist als je het niet weet, moet je het misschien uitzoeken? Of moet een man er maar van uitgaan dat het zijn kind is omdat zij het zegt?
Checken, natuurlijk.quote:Op zondag 31 maart 2013 17:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En juist als je het niet weet, moet je het misschien uitzoeken? Of moet een man er maar van uitgaan dat het zijn kind is omdat zij het zegt?
Een verzonnen topic aanmaken om een discussie te winnen? Nah, dan kun je er beter een stelling van maken, veel effectieverquote:Op zondag 31 maart 2013 17:56 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Provoceren, argumenten winnen voor een discussie elders, etc. Vind het trouwens wel mooi dat je net geregistreerd bent en meteen al dingen niet leuk vindt, alsof je dit topic kent. Wss ben je idd een kloon van die veredelde nazi![]()
Die verantwoordelijkheid is wel gedekt door aan te bieden de abortus te betalen.quote:Op zondag 31 maart 2013 18:00 schreef Druiff het volgende:
[..]
Checken, natuurlijk.Deze docu is wel mooi: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1295013
Ik vind wel dat het hoort dat een vader dan zijn verantwoordelijkheid neemt over het kind. Maar ik kan ook heel goed begrijpen dat sommige mannen daar geen zin in hebben. Vooral als je geen band hebt met de vrouw en nog heel jong bent.
DNA-test, gij onderopgeleid vrouwmensquote:Op zondag 31 maart 2013 17:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Proxy is niet mogelijk natuurlijk :pquote:Op zondag 31 maart 2013 18:29 schreef DeParo het volgende:
Een mod kan het vast wel bevestigen door naar IP te kijken.
Dat kunnen ze zien of het is een proxy is.quote:Op zondag 31 maart 2013 18:46 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Proxy is niet mogelijk natuurlijk :p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |