Dus wij kunnen jou risicovrij in een kroeg oppikken?quote:Op maandag 1 april 2013 23:02 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Dit gezegd door iemand die al 30 jaar geleden besloot zeer bewust kinderloosvrij te blijven en die daar nog nooit ook maar een seconde spijt van heeft gehad. Van de vrouwelijke sexe, jazeker.
Had gekund, voordat ik een heel lieve vriend trof, nu zo'n 20 jaar geleden, die dus óók geen kids wou.quote:Op maandag 1 april 2013 23:08 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dus wij kunnen jou risicovrij in een kroeg oppikken?
Dat mag je vinden.quote:Op maandag 1 april 2013 23:07 schreef sturmpie het volgende:
ik vind dat een man het recht heeft om vaderschap te weigeren als hij erin is geluisd.
Beetje een zwak argumentquote:Op maandag 1 april 2013 23:10 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Dat mag je vinden.
Daarintegen: Als je geen kinderen wil, moet je geen seks hebben.
Nou... misschien iets genuanceerder: als je als man geen kinderen wilt, heb je alleen seks met vrouwen die daar hetzelfde over denken, en dat weet je pas als de je vrouw(en) in kwestie goed hebt leren kennen qua intenties en persoonlijkheid.quote:Op maandag 1 april 2013 23:10 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Dat mag je vinden.
Daarintegen: Als je geen kinderen wil, moet je geen seks hebben.
anticonceptie is juist om seks te hebben zonder kind te verwekken.quote:Op maandag 1 april 2013 23:10 schreef GizartFRL het volgende:
Als je geen kinderen wil, moet je geen seks hebben.
Waarom?quote:
Hoezo waarom?quote:Op maandag 1 april 2013 23:14 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Waarom?
Als je weet dat de pil niet 100% veilig is en een condoom niet 100% veilig.
Waarom zou je dan iemand geloven die je net hebt ontmoet?
Condoom gescheurd? Morning after pil halen.
Je brengt het beter dan mij inderdaad.quote:Op maandag 1 april 2013 23:12 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Nou... misschien iets genuanceerder: als je als man geen kinderen wilt, heb je alleen seks met vrouwen die daar hetzelfde over denken, en dat weet je pas als de je vrouw(en) in kwestie goed hebt leren kennen qua intenties en persoonlijkheid.
Met een one night stand loop je nou eenmaal risico's. Te vermijden dus als je echt niet met een kind wil komen te zitten. Simple as that.
als een man erin word geluisd, dat is echt niet grappig, je denkt sex te hebben met iemand die zegt anticonceptie te gebruiken en achteraf blijkt het niet zo te zijn omdat ze zwanger wil worden.quote:Op maandag 1 april 2013 23:14 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Waarom?
Als je weet dat de pil niet 100% veilig is en een condoom niet 100% veilig.
Waarom zou je dan iemand geloven die je net hebt ontmoet?
Condoom gescheurd? Morning after pil halen.
Maar de vrouw kan niet gewoon weigeren, die moet dan kiezen uit twee opties die elk voor en nadelen hebben. Je als man simpelweg onttrekken aan het proces door te weigeren kan natuurlijk niet. Je kunt niet gewoon zeggen 'ik heb er niet voor gekozen dat deze situatie ontstond, dus zoek het maar uit' als de vrouw er óók niet voor gekozen heeft.quote:Op maandag 1 april 2013 23:12 schreef sturmpie het volgende:
anticonceptie is juist om seks te hebben zonder kind te verwekken.
als dat niet werkt mag je, naar mijn mening, vaderschap weigeren.
Welke anticonceptie is dan 100% veilig?quote:Op maandag 1 april 2013 23:12 schreef sturmpie het volgende:
[..]
anticonceptie is juist om seks te hebben zonder kind te verwekken.
als dat niet werkt mag je, naar mijn mening, vaderschap weigeren.
quote:Don't do the crime, if you can't do the time.
A "hip" expression of the 1960's-70's that advises you not to do something risky unless you are willing and able to accept the full weight of the consequences.
Nee, de vrouw kan kiezen of ze het kind wil houden, de man kan dit niet.quote:Op maandag 1 april 2013 23:18 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Maar de vrouw kan niet gewoon weigeren, die moet dan kiezen uit twee opties die elk voor en nadelen hebben. Je als man simpelweg onttrekken aan het proces door te weigeren kan natuurlijk niet. Je kunt niet gewoon zeggen 'ik heb er niet voor gekozen dat deze situatie ontstond, dus zoek het maar uit' als de vrouw er óók niet voor gekozen heeft.
In jouw wereldje niet neequote:Op zondag 31 maart 2013 17:16 schreef Etsu het volgende:
'Iemand dit ook meegemaakt?', alsof het de doodnormaalste zaak van de wereld is dat je een onbekend iemand gaat bezwangeren.
Op het moment dat je weet dat je zwanger bent heb je het over een abortus, niet over een morning after pil.quote:Op maandag 1 april 2013 23:19 schreef hugecooll het volgende:
Nee, de vrouw kan kiezen of ze het kind wil houden, de man kan dit niet.
Als de man het niet wil en de vrouw wel -> man moet alsnog jarenlang dokken
Als de man het wil en de vrouw niet -> morning after pill (nee, dat is niet 'vervelender' dan een jaar of 21 dokken)
Huhu, ik heb het over bijvoorbeeld een gescheurde condoom. Ik ga er namelijk even van uit dat sperma niet dwars door een condoom gaatquote:Op maandag 1 april 2013 23:27 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Op het moment dat je weet dat je zwanger bent heb je het over een abortus, niet over een morning after pil.
En dat kan voor vrouwen wel vervelender zijn.quote:Op maandag 1 april 2013 23:27 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Op het moment dat je weet dat je zwanger bent heb je het over een abortus, niet over een morning after pil.
Dan is er nóg een optie en dat is het kind ter adoptie aanbieden. Simpelweg de man voor de komende 21 jaar aan een verplichting willen houden, slaat nergens op. Zij wil dat kind houden, hij niet.quote:Op maandag 1 april 2013 23:27 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Als jij een aparte discussie wil beginnen over of je een vrouw kunt dwingen om de MAP te slikken als het condoom scheurt, wees mijn gast. Daar is best wat voor te zeggen.quote:Op maandag 1 april 2013 23:29 schreef hugecooll het volgende:
Huhu, ik heb het over bijvoorbeeld een gescheurde condoom. Ik ga er namelijk even van uit dat sperma niet dwars door een condoom gaat
Dus een vrouw moet de pijn van een bevalling doorstaan, maar dan wel het kind weggeven zodat de vader niet hoeft te betalen?quote:Op maandag 1 april 2013 23:31 schreef Five_Horizons het volgende:
Dan is er nóg een optie en dat is het kind ter adoptie aanbieden. Simpelweg de man voor de komende 21 jaar aan een verplichting willen houden, slaat nergens op. Zij wil dat kind houden, hij niet.
Helemaal mee eens, vooral dat onderstreepte gedeelte.quote:Op maandag 1 april 2013 23:46 schreef Dipkip het volgende:
Mijn mening: je best doen om zwangerschap te voorkomen, sure. Ik zou een MAP slikken als het condoom scheurt. Maar dat wil niet zeggen dat ik ook een abortus zou ondergaan als er toch een zwangerschap ontstaat. Ik probeer een situatie te voorkomen, maar als die situatie zich toch voordoet, ga ik alle opties afwegen. Je kunt niet zomaar redeneren dat een vrouw dan maar een abortus moet kiezen (alsof dat niets voorstelt) en als de dat niet wil het dan maar moet uitzoeken.
Nog los van wat het haar kost aan de volgende 18-21 jaar aan opvoedingskosten, als ze 't houdt..quote:Dus een vrouw moet de pijn van een bevalling doorstaan, maar dan wel het kind weggeven zodat de vader niet hoeft te betalen?
Wat relevant is, is dat welke optie een vrouw ook kiest ze pijn gaat lijden. Dus dat mannen niet zo makkelijk moeten doen van 'het mokkel neemt maar een abortus'. Voor mannen lijkt het makkelijk, maar de foetus zit niet in jullie lichaam. Dat geredeneer van zoek het maar uit, ik heb er niet voor gekozen, is om te kotsen. De vrouw kiest ook niet voor een ongeplande zwangerschap. Vanuit de man gezien is het een keuze tussen A. de situatie blijft zoals hij is en B. hij wordt vader. Maar voor de vrouw is het anders, zij heeft geen optie A want de situatie is al niet meer zoals hij was. Laat dat eens tot je doordringen voor je blaat van 'die vrouwen moeten het zelf maar uitzoeken, ik heb hier niet om gevraagd'. WIJ OOK NIET.quote:Op maandag 1 april 2013 23:50 schreef Five_Horizons het volgende:
Hoe relevant is de pijn van een bevalling voor het betalen van alimentatie ?
Jij kan dat ja. Voor een man houdt het op bij het proberen te voorkomen.quote:Op maandag 1 april 2013 23:46 schreef Dipkip het volgende:
Mijn mening: je best doen om zwangerschap te voorkomen, sure. Ik zou een MAP slikken als het condoom scheurt. Maar dat wil niet zeggen dat ik ook een abortus zou ondergaan als er toch een zwangerschap ontstaat. Ik probeer een situatie te voorkomen, maar als die situatie zich toch voordoet, ga ik alle opties afwegen. Je kunt niet zomaar redeneren dat een vrouw dan maar een abortus moet kiezen (alsof dat niets voorstelt) en als de dat niet wil het dan maar moet uitzoeken.
Wat ik hierboven al zei dusquote:Op dinsdag 2 april 2013 00:02 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik snap echt niet wat daar zo moeilijk of lastig aan is te begrijpen, en ik snap al helemaal niet waarom het zo 'oneerlijk' zou zijn als jij als man uiteindelijk opdraait voor je domme gedrag.
![]()
Ja, die hebben ze dus. Niet je pik achterna lopen maar nadenken voordat je met wie dan ook het bed in duikt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:35 schreef Five_Horizons het volgende:
dat voordoen alsof mannen wél een keuze hebben...
Huhu, andersom werkt het ook zo hè?quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ja, die hebben ze dus. Niet je pik achterna lopen maar nadenken voordat je met wie dan ook het bed in duikt.
Is dat nou echt zo vreselijk moeilijk?
Jazeker. Ik heb nooit iets anders beweerd.quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:37 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Huhu, andersom werkt het ook zo hè?
quote:Op dinsdag 2 april 2013 00:38 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Jazeker. Ik heb nooit iets anders beweerd.
Ohh en het geldt niet voor vrouwen die constant rond lopen met een jeukende kut. Net alsof je dat altijd merktquote:Op dinsdag 2 april 2013 00:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ja, die hebben ze dus. Niet je pik achterna lopen maar nadenken voordat je met wie dan ook het bed in duikt.
Is dat nou echt zo vreselijk moeilijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |