abonnement Unibet Coolblue
pi_124682077
Als vervolg op:
TRV / Lange vliegreizen
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen,
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #2
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #3
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
TRV / Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
TRV / Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
TRV / Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
TRV / Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #22 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #24 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #25 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #26 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: TRV / Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #23
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_124682126
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 10:40 schreef falling_away het volgende:

[..]

Normaal gesproken hoef je niets extra te betalen.. ik heb dit meerdere keren gedaan in het verleden in de USA. Zolang de tickets binnen een boeking vallen van de transcontinentale vlucht hoef je niet apart te betalen voor je bagage als je een langere layover hebt (van meerdere dagen)

Ik vlieg binnenkort overigens ook BRU - PHL - LAS - DEN - PHL - BRU met US en blijf een paar dagen in Las Vegas en Denver dus ik zit met hetzelfde. Zie wel een beetje op tegen de transatlantische vlucht in een afgetrapte 767 zonder personal entertainment systeem. Maar goed, de vlucht was wel goedkoop.
Dank je wel voor je reply. Ik ben idd ook huiverig voor die oude toestellen, maar het scheelt gewoon honderden euro's.
pi_124682439
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 08:13 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Wat jaco zegt. Er is geen pijl op te trekken of je er mee weg komt of niet. Het kan goed 9 keer toegestaan worden en de 10e keer gaan ze moeilijk doen en moet het het ruim in
Inderdaad, 9 van de 10 keer gaat het ook goed, als ik zie wat voor hutkoffers mensen soms mee mogen slepen als handbagage. Maar je kan er gewoon niet 100% op vertrouwen dat het goed gaat. Ik vloog een keer van San Francisco naar New York. Bij de security check stond er voor mij een Amerikaan van een jaar of 50. Hij wilde ook een grote koffer meenemen als handbagage en bij de check-in hadden ze er blijkbaar geen problemen van gemaakt. Echter, de bij de security werd de man verteld dat hij alsnog terug moest naar de check-in om zijn koffer (die te groot was) alsnog in te gaan checken. De man protesteerde hier heftig tegen omdat hij (en ik ook) al laat waren en terug naar de check-in zou zeker resulteren in het misschien van het vliegtuig. Na een tijdje was de security medewerker het zat en dreigde de man van het vliegveld te verwijderen als hij nu niet als de sodemieter zijn koffer zou gaan inchecken. Toen is die man maar afgedropen. Ondertussen stond ik mij daarachter weer te ergeren omdat de hele security check door die man werd opgehouden. Gelukkig nog wel net mijn vlucht gehaald.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 30 maart 2013 @ 15:04:11 #4
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_124684080
Ik zal wel weer een kneus zijn, maar ik ga naar London. Op british airway staat dit :

quote:
You are allowed one piece of hand baggage plus a laptop or handbag.
A 23kg (51lbs) maximum bag weight applies and you must be able to lift the bag unaided into the overhead lockers in the aircraft cabin.

[b]Your main piece of hand baggage is up to the dimensions 56cm x 45cm x 25cm (22in x 18in x 10in), including the handle, pockets and wheels.

Your bag must fit into the bag gauge, available at the check-in area.
Ik heb ENKEL een tas, dus enkel HANDbagage. Nu is mijn tas, 28cm breed ipv 25cm. Maar kan ingedeukt worden, want hij is niet kapot vol gevuld. Dus je kan hem "indeuken" Hoe in godsnaam weet ik nou of dat kreng in de bag gauge gaat passen? Hij mag 45 cm hoog zijn, red ik niet want hij is 30 ofzo. 56cm lang is hij idd precies, misschien een cm langer. Maar die 25 cm breed gemeten vanaf de kont op kop van de tas, is dus 28 ofzo.

Gelden die maten nou ook voor de bag gauge, of zijn die maten enkel voor de koffers. En indien laatste, hoe weet ik dan of mijn tas gaat passen?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 30 maart 2013 @ 15:05:00 #5
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_124684110
Bagage-automaten zijn heel simpel dus, dank je ^O^
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_124684202
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:04 schreef Qwea het volgende:
Ik zal wel weer een kneus zijn, maar ik ga naar London. Op british airway staat dit :

[..]

Ik heb ENKEL een tas, dus enkel HANDbagage. Nu is mijn tas, 28cm breed ipv 25cm. Maar kan ingedeukt worden, want hij is niet kapot vol gevuld. Dus je kan hem "indeuken" Hoe in godsnaam weet ik nou of dat kreng in de bag gauge gaat passen? Hij mag 45 cm hoog zijn, red ik niet want hij is 30 ofzo. 56cm lang is hij idd precies, misschien een cm langer. Maar die 25 cm breed gemeten vanaf de kont op kop van de tas, is dus 28 ofzo.

Gelden die maten nou ook voor de bag gauge, of zijn die maten enkel voor de koffers. En indien laatste, hoe weet ik dan of mijn tas gaat passen?
En zachte tas pas altijd wel, zeker als het maar om 3 cm gaat. Maak je dus geen zorgen, komt allemaal goed. BA is sowieso best chill.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 30 maart 2013 @ 15:09:37 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_124684229
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:08 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

En zachte tas pas altijd wel, zeker als het maar om 3 cm gaat. Maak je dus geen zorgen, komt allemaal goed. BA is sowieso best chill.
Oke. En ik zat al te denken, stel nou het past niet, kunnen we toch altijd nog zeggen "flikker dan maar in het ruim hoor!" ? We hebben immers geen andere baggage mee :)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_124684331
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:09 schreef Qwea het volgende:

[..]

Oke. En ik zat al te denken, stel nou het past niet, kunnen we toch altijd nog zeggen "flikker dan maar in het ruim hoor!" ? We hebben immers geen andere baggage mee :)
Dat kost je dan wel 40 euro per enkele reis ;) Ik zit met hetzelfde 'probleem' volgende week. Mijn backpack is ook zacht dus kan ik nog wat kleiner maken mocht het nodig zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_124684404
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:09 schreef Qwea het volgende:

[..]

Oke. En ik zat al te denken, stel nou het past niet, kunnen we toch altijd nog zeggen "flikker dan maar in het ruim hoor!" ? We hebben immers geen andere baggage mee :)
Als het niet past, houdt BA het gewoon apart en gooien ze het voor je het ruim in. Geen centje pijn.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124684566
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:05 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Bagage-automaten zijn heel simpel dus, dank je ^O^
denk maar zo, als het je lukt op Fok het goede topic te vinden om een dergelijke vraag in te posten, dan moet het gebruik van zo'n automaat al helemaal geen problemen opleveren :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 30 maart 2013 @ 15:33:39 #11
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_124684833
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat kost je dan wel 40 euro per enkele reis ;) Ik zit met hetzelfde 'probleem' volgende week. Mijn backpack is ook zacht dus kan ik nog wat kleiner maken mocht het nodig zijn.
Waarom kost mij dat 40 euro?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_124685142
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:33 schreef Qwea het volgende:

[..]

Waarom kost mij dat 40 euro?
Omdat handbagage die niet past aangerekend wordt als ruimbagage, kosten kunnen zelfs nog hoger zijn volgens mij.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 30 maart 2013 @ 15:51:02 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_124685189
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Omdat handbagage die niet past aangerekend wordt als ruimbagage, kosten kunnen zelfs nog hoger zijn volgens mij.
Ik mag gewoon ruimbagage meenemen bij britisch airway geloof ik...
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_124685815
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik mag gewoon ruimbagage meenemen bij britisch airway geloof ik...
Das waar ook, sorry. Houdt wel rekening mee dat je dan eventueel weer helemaal terug moet om je tas alsnog in te checken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 30 maart 2013 @ 16:17:35 #15
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_124685941
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik mag gewoon ruimbagage meenemen bij britisch airway geloof ik...
En dit is ook precies de reden dat handbagage bij British Airways op zich niet zo streng gecontroleerd wordt als bijvoorbeeld bij Easyjet of Ryanair.
Doordat er gratis ruimbagage kan worden meegenomen, ook op Europese vluchten, zal de hoeveelheid handbagage over het algemeen meevallen en daarom niet zo streng worden gecontroleerd.

Uiteraard zijn er maximale afmetingen, maar wanneer je rond die afmetingen zit zal je bij een reguliere airliner geen problemen hebben.
Een Easyjet, Ryanair, Wizz Air hebben geen vrij toegestane ruimbagage waardoor over het algemeen de bagagebakken wat voller zitten en men wat strenger toeziet op de afmetingen.
Alhoewel Easyjet tegenwoordig de laatste mensen die bij de boarding gate zijn standaard (kosteloos) de rolkoffer inchecken zodat er geen vertraging ontstaat.
Altijd fijn de niet zo vaak reizende mensen afscheid te zien nemen van hun koffer terwijl ik nog later met mijn rugtas altijd vrolijk kan doorlopen omdat men deze niet in zal checken, exact de reden dat ik een rugtas heb en geen rolkoffer, want inchecken is dan wel kosteloos, op de plaats van bestemming kost mij dat 30 minuten extra voordat de bagage weer verschijnt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 16:34:17 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_124686444
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Das waar ook, sorry. Houdt wel rekening mee dat je dan eventueel weer helemaal terug moet om je tas alsnog in te checken.
Ja nou ja, dat is dan pech :P Maar ik ga er maar gewoon vanuit dat het past. Ik ga fucking 4 dagen, ik heb een extra broek, extra shirt, extra hempje, extra sokken, en ondergoed nodig. En mijn camera. :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 30 maart 2013 @ 16:36:32 #17
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_124686521
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 16:17 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En dit is ook precies de reden dat handbagage bij British Airways op zich niet zo streng gecontroleerd wordt als bijvoorbeeld bij Easyjet of Ryanair.
Doordat er gratis ruimbagage kan worden meegenomen, ook op Europese vluchten, zal de hoeveelheid handbagage over het algemeen meevallen en daarom niet zo streng worden gecontroleerd.

Uiteraard zijn er maximale afmetingen, maar wanneer je rond die afmetingen zit zal je bij een reguliere airliner geen problemen hebben.
Een Easyjet, Ryanair, Wizz Air hebben geen vrij toegestane ruimbagage waardoor over het algemeen de bagagebakken wat voller zitten en men wat strenger toeziet op de afmetingen.
Alhoewel Easyjet tegenwoordig de laatste mensen die bij de boarding gate zijn standaard (kosteloos) de rolkoffer inchecken zodat er geen vertraging ontstaat.
Altijd fijn de niet zo vaak reizende mensen afscheid te zien nemen van hun koffer terwijl ik nog later met mijn rugtas altijd vrolijk kan doorlopen omdat men deze niet in zal checken, exact de reden dat ik een rugtas heb en geen rolkoffer, want inchecken is dan wel kosteloos, op de plaats van bestemming kost mij dat 30 minuten extra voordat de bagage weer verschijnt.
Ja wachten op je bagage is voor mij juist dé reden om het enkel als handbagage mee te nemen.

Maar allemaal iig bedankt voor het beantwoorden van deze, ongetwijfeld stomme, vraag O+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_124687055
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Das waar ook, sorry. Houdt wel rekening mee dat je dan eventueel weer helemaal terug moet om je tas alsnog in te checken.
Nee, dat hoeft nooit op Schiphol met BA. Vaak genoeg mensen met teveel bagage gezien, maar levert ze nooit problemen op.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 30 maart 2013 @ 17:06:44 #19
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_124687370
Komende week boeken voor Japan! _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 17:20:29 #20
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_124687833
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 17:06 schreef boem-dikkie het volgende:
Komende week boeken voor Japan! _O_
En je vraag is?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 2 april 2013 @ 10:56:11 #21
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_124785537
Ik bedacht me net nog iets, ik heb in juli heel weinig tijd voor een overstap Minneapolis-Phoenix. Is het dan misschien handig om stoelen zo veel mogelijk vooraan te boeken? Want mogen die niet als eerste het vliegtuig uit? Want als dat zo is dan zou dat betekenen dat ik niet veel tijd bij immigrations hoef door te brengen (als ze me niet willen houden natuurlijk) met soms van die langwachtrijen.
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
  Moderator dinsdag 2 april 2013 @ 11:01:02 #22
45833 crew  Fogel
pi_124785630
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 10:56 schreef Essiejj het volgende:
Ik bedacht me net nog iets, ik heb in juli heel weinig tijd voor een overstap Minneapolis-Phoenix. Is het dan misschien handig om stoelen zo veel mogelijk vooraan te boeken? Want mogen die niet als eerste het vliegtuig uit? Want als dat zo is dan zou dat betekenen dat ik niet veel tijd bij immigrations hoef door te brengen (als ze me niet willen houden natuurlijk) met soms van die langwachtrijen.
Business class mag als eerste eruit, daarna de voorste rijen van economy. Sommige grote vliegtuigen hebben twee uitgangen, dus dan kan ook vrij ver naar achter (maar dichtbij uitgang 2) nuttig zijn. Kijk op seatguru.com daarvoor.

Hoe dan ook: als je het ticket als 1 geheel geboekt hebt, is het de verantwoording van de airline. Als je de connectie niet haalt, wordt je omgeboekt naar de eerstvolgende beschikbare vlucht. Maar dan nog is het beter om de aansluiting gewoon te halen en eerder het vliegtuig uit scheelt al snel een aantal minuten in de rij staan bij immigration :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 2 april 2013 @ 11:01:28 #23
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_124785641
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 10:56 schreef Essiejj het volgende:
Ik bedacht me net nog iets, ik heb in juli heel weinig tijd voor een overstap Minneapolis-Phoenix. Is het dan misschien handig om stoelen zo veel mogelijk vooraan te boeken? Want mogen die niet als eerste het vliegtuig uit? Want als dat zo is dan zou dat betekenen dat ik niet veel tijd bij immigrations hoef door te brengen (als ze me niet willen houden natuurlijk) met soms van die langwachtrijen.
Dat van vooraan zitten klopt over het algemeen. Of je veel tijd kwijt bent ligt vooral aan het aantal internationale vluchten dat op dat tijdstip aankomt, maar je bent in ieder geval sneller dan de mensen achteraan in het toestel ja ;)
  dinsdag 2 april 2013 @ 11:08:50 #24
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_124785786
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:01 schreef Fogel het volgende:

[..]

Business class mag als eerste eruit, daarna de voorste rijen van economy. Sommige grote vliegtuigen hebben twee uitgangen, dus dan kan ook vrij ver naar achter (maar dichtbij uitgang 2) nuttig zijn. Kijk op seatguru.com daarvoor.

Hoe dan ook: als je het ticket als 1 geheel geboekt hebt, is het de verantwoording van de airline. Als je de connectie niet haalt, wordt je omgeboekt naar de eerstvolgende beschikbare vlucht. Maar dan nog is het beter om de aansluiting gewoon te halen en eerder het vliegtuig uit scheelt al snel een aantal minuten in de rij staan bij immigration :)
Top! En ja van dat omboeken hoop ik wel dat ze dat doen. Ook omdat ik het vermoeden heb dat ze me wat langer willen houden bij TSA omdat ze denken dat ik werk zoek net zoals vorig jaar. Maar toen had ik gelukkig een overstap van 6 uur, nu is dat 2 uur. -O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:01 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dat van vooraan zitten klopt over het algemeen. Of je veel tijd kwijt bent ligt vooral aan het aantal internationale vluchten dat op dat tijdstip aankomt, maar je bent in ieder geval sneller dan de mensen achteraan in het toestel ja ;)
Ahja natuurlijk. Is er een manier omdat op te zoeken? Of is dat vrijwel onmogelijk?
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_124786656
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 10:56 schreef Essiejj het volgende:
Ik bedacht me net nog iets, ik heb in juli heel weinig tijd voor een overstap Minneapolis-Phoenix. Is het dan misschien handig om stoelen zo veel mogelijk vooraan te boeken? Want mogen die niet als eerste het vliegtuig uit? Want als dat zo is dan zou dat betekenen dat ik niet veel tijd bij immigrations hoef door te brengen (als ze me niet willen houden natuurlijk) met soms van die langwachtrijen.
Wanneer vlieg je naar Phoenix? Ik Vrijdag (via Londen met overstap van 3 uur) :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 2 april 2013 @ 11:46:20 #26
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_124786715
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wanneer vlieg je naar Phoenix? Ik Vrijdag (via Londen met overstap van 3 uur) :)
Leuk ! Ik mag nog 3 maanden wachten -O- Maar ik ga 15 Juli, naar mijn vriend die in Tucson woont :) Ga je een rondreis maken?
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
  dinsdag 2 april 2013 @ 11:55:13 #27
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_124786956
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:08 schreef Essiejj het volgende:

[..]

Top! En ja van dat omboeken hoop ik wel dat ze dat doen. Ook omdat ik het vermoeden heb dat ze me wat langer willen houden bij TSA omdat ze denken dat ik werk zoek net zoals vorig jaar. Maar toen had ik gelukkig een overstap van 6 uur, nu is dat 2 uur. -O-
Waarom dachten ze dat?
quote:
[..]

Ahja natuurlijk. Is er een manier omdat op te zoeken? Of is dat vrijwel onmogelijk?
Je zou op de website van het vliegveld kunnen kijken hoeveel internationale vluchten er rond (en vooral voor) jouw aankomsttijd landen.
pi_124787151
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:46 schreef Essiejj het volgende:

[..]

Leuk ! Ik mag nog 3 maanden wachten -O- Maar ik ga 15 Juli, naar mijn vriend die in Tucson woont :) Ga je een rondreis maken?
Stage lopen, 4 maanden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:09:54 #29
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_124787440
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:55 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Waarom dachten ze dat?

[..]

Je zou op de website van het vliegveld kunnen kijken hoeveel internationale vluchten er rond (en vooral voor) jouw aankomsttijd landen.
Ja had ik al geprobeerd, maar werd er niet echt duidelijk van. En waarom ze dat dachten, tja, meisje alleen, toen was ik nog geen 21. Zei dat ze naar haar vriend op bezoek ging, en mijn vader had de ticket betaald. Vonden ze allemaal erg verdacht geloof ik.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Stage lopen, 4 maanden.
Gaaf! Wat voor bedrijf? En in Phoenix zelf?
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
  woensdag 3 april 2013 @ 12:13:31 #30
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_124829277
Vraagje over achternamen, dubbele namen, zoals De Vries of Everdingen Maarse (dus geen getrouwde vrouw, maar iemand met deze achternaam), komen op het ticket als DEVRIES of EVERDINGENMAARSE.

Dat is okey neem ik aan?
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  woensdag 3 april 2013 @ 12:15:04 #31
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_124829328
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:13 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Vraagje over achternamen, dubbele namen, zoals De Vries of Everdingen Maarse (dus geen getrouwde vrouw, maar iemand met deze achternaam), komen op het ticket als DEVRIES of EVERDINGENMAARSE.

Dat is okey neem ik aan?
Hier wordt ook vaak de spatie (automatisch?) weggelaten, nog nooit problemen mee gehad.
  woensdag 3 april 2013 @ 12:24:03 #32
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_124829615
Op de boarding pass zie ik staan drop off your luggage up to 90 minutes before departure ...

Maar dat kan toch veel later nog? Iets van tot 40 minuten voor vertrek meende ik?
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_124829739
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:24 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Op de boarding pass zie ik staan drop off your luggage up to 90 minutes before departure ...

Maar dat kan toch veel later nog? Iets van tot 40 minuten voor vertrek meende ik?
Normaliter wel, ik ben er zelden meer dan 60 minuten van tevoren.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124830035
Ik ga over twee maanden naar de VS vliegen. de laatste twee keren was ik red-flagged voor secondary, dus ik verwacht dat ik er nu weer naar toe mag?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 3 april 2013 @ 12:52:49 #35
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_124830674
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:24 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Op de boarding pass zie ik staan drop off your luggage up to 90 minutes before departure ...

Maar dat kan toch veel later nog? Iets van tot 40 minuten voor vertrek meende ik?
Dat betekent volgens mij dat als je het later doet ze niet garanderen dat het aan boord komt, maar tot 45 minuten zou dat geen problemen moeten zijn nee.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  woensdag 3 april 2013 @ 16:12:10 #36
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_124838123
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:33 schreef Nielsch het volgende:
Ik ga over twee maanden naar de VS vliegen. de laatste twee keren was ik red-flagged voor secondary, dus ik verwacht dat ik er nu weer naar toe mag?
Vraag ik mezelf ook af, had het de vorige keer ook, ga over 3 maanden weer. Ik hoop het niet, aangezien mijn overstaptijd vrij kort is.
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_124838777
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:33 schreef Nielsch het volgende:
Ik ga over twee maanden naar de VS vliegen. de laatste twee keren was ik red-flagged voor secondary, dus ik verwacht dat ik er nu weer naar toe mag?
wat heb je verkeerd gedaan?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_124839557
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:29 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

wat heb je verkeerd gedaan?
Dat weet ik dus niet.

Kan van alles zijn; naam die overeenkomt met iemand anders die red-flagged is, wellicht een verkeerd antwoord gegeven op een vraag van de customs-medewerker, verdacht uiterlijk, vermoeden dat ik werk kwam zoeken in plaats van op vakantie...

Wat ik wel begreep is dat als je eenmaal een keer naar secondary moet, je in die administratieve molen blijft en dat je er elke keer heen moet (ook al ben je voorgaande keren gewoon gecleared om de VS in te gaan). Vooralsnog is dat bij mij uitgekomen.

Vind het niet heel erg, de laatste keer duurde het echt niet lang. Ik werd al na tien minuten 'geholpen', terwijl er daar ook allemaal Aziaten, Chilenen, Colombianen, Arabieren en tulbanden zaten die eruit zagen alsof ze er al uren zaten. Blijkbaar helpt het daar toch nog wel om uit Nederland te komen en in het Visa Waiver Program te zitten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_124839714
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:24 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Op de boarding pass zie ik staan drop off your luggage up to 90 minutes before departure ...

Maar dat kan toch veel later nog? Iets van tot 40 minuten voor vertrek meende ik?
Ligt er wellicht aan waar je heen gaat. Voor de VS is het volgens mij wat langer ivm extra veiligheidscontroles.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 3 april 2013 @ 17:06:41 #40
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_124840542
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ligt er wellicht aan waar je heen gaat. Voor de VS is het volgens mij wat langer ivm extra veiligheidscontroles.
We vliegen om 09.20 richting Boekarest vanaf Amsterdam met KLM, dus neem aan dat tussen 8 en half 9 bagage afgeven vroeg zat is ...
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_124841089
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:06 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

We vliegen om 09.20 richting Boekarest vanaf Amsterdam met KLM, dus neem aan dat tussen 8 en half 9 bagage afgeven vroeg zat is ...
Waarom dat risico nemen? Ik zou zeker wat eerder aanwezig zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_124842092
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waarom dat risico nemen? Ik zou zeker wat eerder aanwezig zijn.
Kan dat niet echt als risico zien.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 3 april 2013 @ 18:37:14 #43
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_124844270
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:42 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Kan dat niet echt als risico zien.
Ik normaal gesproken ook niet. 09:20 naar Boekarest is 8:50 boarden. Dan heb je 20 minuten van departures tot de gate (vliegen vanaf D) dus dat is in orde. Al loopt het niet over voor bezoekers van de gewone rijen (ipv gold card rijtjes)

Mijn enige bedenking is dat je met een grote groep naar Davis Cup tennis gaat en groepen zich langzaam door mensenmassa's en rijen bewegen. Ik zou een half uur eerder gaan en rekening houden met een extra investering van 4 euro. Dan kun je mooi bij die Ierse pub nog een biertje drinken en meestal vertrekt Boekarest van de gate direct naast de Ierse (nou ja, aan het einde van die gang, direct naast de Ierse zijn eerst de toiletten enzo).
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 3 april 2013 @ 19:49:25 #44
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_124847828
Kijk, dat zijn de tips XL ^O^ . Met een biertje bij de Ierse overtuig je me eerder als dat je zegt dat wel eens traag gaat bij het boarden :')

Maar goed, het groepje ouwe lullen is maar 7 man groot, dus zo traag zijn we nou ook weer niet ;)
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_124848623
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:49 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Kijk, dat zijn de tips XL ^O^ . Met een biertje bij de Ierse overtuig je me eerder als dat je zegt dat wel eens traag gaat bij het boarden :')

Maar goed, het groepje ouwe lullen is maar 7 man groot, dus zo traag zijn we nou ook weer niet ;)
_O- jammer dat de vluchten naar Ierland aan het einde van de D pier vertrekken, 5 minuten lopen verder. Wat klopt er niet :P
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_124916102
Zijn die doorzichtige zakjes van 1 liter nog steeds gratis verkrijgbaar op Schiphol?
Ik bedoel die zakjes waar je de vloeistoffen (max. 100 ml) in moet stoppen.
pi_124916403
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:15 schreef mj1995 het volgende:
Zijn die doorzichtige zakjes van 1 liter nog steeds gratis verkrijgbaar op Schiphol?
Ik bedoel die zakjes waar je de vloeistoffen (max. 100 ml) in moet stoppen.
Jup.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_124916537
Bedankt!
pi_124919441
Ik heb een vligtuigticket gevonden met Aeroflot en een tussenstop in Moskou. Voor 30¤ extra daarentegen kan ik met Qatar Airways vliegen met een tussenstop in Doha. Denken jullie dat ik dan beter 30¤ meer kan betalen? En de tussenstop in Moskou/Doha zo kort mogelijk houden of is het de moeite om bij een tussenstop van 10u erop uit te trekken?
pi_124919695
In Moskou kan je er niet zomaar op uit trekken, dan mag je eerst een visum regelen en dat kost je al een stuk meer dan 30e. Geen idee hoe dat zit in Doha, maar ga ervan uit dat het niet echt de moeite waard is in meeste gevallen.

Ik zou voor 30e extra via Doha vliegen. Betere airline, meeste meer verbindingen, etc.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124921278
Ik kijk af en toe wel eens op Seatguru hoe mijn stoel erbij zit maar de informatie van die site is behoorlijk dramatisch. Stoelindelingen die niet kloppen of niet aangeven dat een stoel kut is, personal information systems of stopcontacten die er wel/niet zijn, etc. Wat is wel een goede site?

Overigens vlieg ik uitsluitend United.
Jesus saves but death prevails.
pi_124921466
Ik vind seatguru prima, gebruik het altijd om mijn lange vluchten en zie weinig fouten.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124921500
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 16:45 schreef Bajskorv het volgende:
In Moskou kan je er niet zomaar op uit trekken, dan mag je eerst een visum regelen en dat kost je al een stuk meer dan 30e. Geen idee hoe dat zit in Doha, maar ga ervan uit dat het niet echt de moeite waard is in meeste gevallen.

Ik zou voor 30e extra via Doha vliegen. Betere airline, meeste meer verbindingen, etc.
Edit: verkeerd gelezen :@

[ Bericht 1% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 06-04-2013 12:08:31 ]
pi_124923830
Weet iemand (of heeft er zelf ervaring mee) of ik een trolly en een rugzak kan meenemen op een klm vlucht van en naar de VS?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  vrijdag 5 april 2013 @ 18:50:04 #55
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_124923976
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:46 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Weet iemand (of heeft er zelf ervaring mee) of ik een trolly en een rugzak kan meenemen op een klm vlucht van en naar de VS?
Rugzak (mits niet te groot) kan wel mee als personal item.
pi_124925871
Ik vlieg zondag binnen van amsterdam naar londen (voor een aantal dagen) en mijn paspoort is nog geldig tot en met Juni 2013. Kan dat?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 5 april 2013 @ 19:46:01 #57
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_124926218
Moet geldig zijn tot je vertrek, het kan zijn dat je vertrek dan moet aantonen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_124926311
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 april 2013 19:46 schreef XL het volgende:
Moet geldig zijn tot je vertrek, het kan zijn dat je vertrek dan moet aantonen
Prima, had nog geen return geboekt, slechts een single, maar dan boek ik er nu een retourtje bij :). Top!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_124946389
Klopt het dat die self-service incheck dingen op Schiphol niet werken met een ID kaart?
pi_124954011
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 11:35 schreef kilon het volgende:
Klopt het dat die self-service incheck dingen op Schiphol niet werken met een ID kaart?
Dat zou kunnen kloppen. In een paspoort zit namelijk een chip die uitgelezen kan worden. Bij een ID kaart is dit niet het geval. Nou weet ik niet of je die self service apparaten kunt gebruiken door bijvoorbeeld alleen je reserveringsnummer in te voeren.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_124954280
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 16:34 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Dat zou kunnen kloppen. In een paspoort zit namelijk een chip die uitgelezen kan worden. Bij een ID kaart is dit niet het geval. Nou weet ik niet of je die self service apparaten kunt gebruiken door bijvoorbeeld alleen je reserveringsnummer in te voeren.
ik heb nog een paspoort zonder chip (als ik me niet vergis) en die wordt gewoon gelezen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_124955677
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 16:42 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

ik heb nog een paspoort zonder chip (als ik me niet vergis) en die wordt gewoon gelezen.


Als dit teken op je paspoort staat heb je een chip in je paspoort. Naast je persoonsgegevens staan hier ook een afbeelding van het gelaat en vingerafdrukken op.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_124955933
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 16:34 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Dat zou kunnen kloppen. In een paspoort zit namelijk een chip die uitgelezen kan worden. Bij een ID kaart is dit niet het geval. Nou weet ik niet of je die self service apparaten kunt gebruiken door bijvoorbeeld alleen je reserveringsnummer in te voeren.
Die zelfservicedingen werken met de Machine-Readable-Code die je op je details-pagina van je paspoort vindt. ID-kaart heeft dat ook.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_125412786
Ik ga vrijdag naar Curacao. Daar woont mijn broertje en hij gaat daar trouwen. Nu moet ik dus wat dingen meenemen die daar niet zo makkelijk te krijgen zijn. Waaronder magneetjes voor de corsages. Dus die heb ik hier gekocht. Maar nu vraag ik me af of dat geen problemen geeft bij de douane. Is het zo dat die scanmachines op hal raken van magneten? of kan ik het gewoon in mijn koffer doen? Of is het misschien slimmer om ze in mijn handbagage te doen en ze er even uit te halen als ik door de scanner moet?
  woensdag 17 april 2013 @ 20:56:48 #65
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125413540
Scheermes mag dat het vliegtuig mee in? Nee zeker? En lijnzaad?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_125414466
scheermes mag in handbage
Waarheen ga je vliegen, mag je daar zaad importeren?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_125414512
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:42 schreef Stansfield het volgende:
Ik ga vrijdag naar Curacao. Daar woont mijn broertje en hij gaat daar trouwen. Nu moet ik dus wat dingen meenemen die daar niet zo makkelijk te krijgen zijn. Waaronder magneetjes voor de corsages. Dus die heb ik hier gekocht. Maar nu vraag ik me af of dat geen problemen geeft bij de douane. Is het zo dat die scanmachines op hal raken van magneten? of kan ik het gewoon in mijn koffer doen? Of is het misschien slimmer om ze in mijn handbagage te doen en ze er even uit te halen als ik door de scanner moet?
gewoon in je koffer doen tenzij je een koffer met magneten hebt
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 17 april 2013 @ 21:35:35 #68
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125415911
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 21:13 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
scheermes mag in handbage
Waarheen ga je vliegen, mag je daar zaad importeren?
London!

Scheermes gewoon zo uit de douche? Of met hoesje?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_125416092
ik heb mij gewone gilette mesjes gewoon in mijn handbagege zitten. Als het al niet zo mogen is er bij nooit wat van gezegd.

En dat lijnzaad, is het een zakje of kilo's? In geval van twijfel zie de site van de Engelse Douane wat je wel en niet vrij mag invoeren.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 17 april 2013 @ 21:41:46 #70
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125416288
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 21:38 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ik heb mij gewone gilette mesjes gewoon in mijn handbagege zitten. Als het al niet zo mogen is er bij nooit wat van gezegd.

En dat lijnzaad, is het een zakje of kilo's? In geval van twijfel zie de site van de Engelse Douane wat je wel en niet vrij mag invoeren.
Zit 400gr in maar ik wil voor die 4 dagen 50gr in een zakkie doen.

Zal wel ff kijken op de site. Thnx!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_125424284
Engelse douane? Van NL naar UK telt niet eens als import dus ik kan me niet voorstellen dat er een probleem zou zijn.

Scheermesjes heb ik ook nooit gezeur over gehad idd.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 18 april 2013 @ 06:35:05 #72
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125428682
Dat is fijn!! Neem het wel mee en zeg het daar wel even.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_125428738
Lijnzaad is ook prima in Engeland te verkrijgen, maar gaat echt geen probleem zijn om mee te nemen. Idem voor scheermesjes in handbagage. En magneten, tenzij enorm zwaar wellicht, boeien ook geen donder. Elke ipad cover heeft al magneetstrips...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125447612
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 06:56 schreef Bajskorv het volgende:
Lijnzaad is ook prima in Engeland te verkrijgen, maar gaat echt geen probleem zijn om mee te nemen. Idem voor scheermesjes in handbagage. En magneten, tenzij enorm zwaar wellicht, boeien ook geen donder. Elke ipad cover heeft al magneetstrips...
Dat is waar ja, mijn ipadcover heeft ook magneetstrips. Maar ik heb nu 20 magneetjes die wel erg sterk zijn moet ik zeggen. Maar ja ik die het wel het is een klein doosje dus mocht het lastig worden haal ik ze gewon even uit mijn handbagage.
  donderdag 18 april 2013 @ 17:49:03 #75
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125447686
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 06:56 schreef Bajskorv het volgende:
Lijnzaad is ook prima in Engeland te verkrijgen, maar gaat echt geen probleem zijn om mee te nemen. Idem voor scheermesjes in handbagage. En magneten, tenzij enorm zwaar wellicht, boeien ook geen donder. Elke ipad cover heeft al magneetstrips...
Ja, maar dan moet ik weer daar opzoek naar lijnzaad. Neem wel gewoon wat mee. Neem aan dat ze in het hotel waar ontbijt bij in zit ook yoghurt oid hebben waar ik het doorheen kan mikken.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_125764349
Iemand een tip voor goedkoop parkeren in de buurt van Charleroi?

Parkeren is daar zelfs nog stuk duurder dan Schiphol :'( Al wel gevonden dat het een stuk goedkoper is als we 1 nacht hotel boeken daar in de buurt waar je dan rest van de week gratis mag parkeren maar de avond voor de vlucht hebben we nog tot laat verplichtingen. Gebeld of we kamer kunnen boeken en dan alleen op maandagochtend de auto neerzetten maar dat was niet ok :')

Ik las bijvoorbeeld dat treinkaartje vanuit heel België naar luchthaven Charleroi maar 8 euro kost dus misschien iemand een tip waar je goedkoop auto kan parkeren en ook vrij snel met de trein de luchthaven kan bereiken?
pi_125764822
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 15:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iemand een tip voor goedkoop parkeren in de buurt van Charleroi?

Parkeren is daar zelfs nog stuk duurder dan Schiphol :'( Al wel gevonden dat het een stuk goedkoper is als we 1 nacht hotel boeken daar in de buurt waar je dan rest van de week gratis mag parkeren maar de avond voor de vlucht hebben we nog tot laat verplichtingen. Gebeld of we kamer kunnen boeken en dan alleen op maandagochtend de auto neerzetten maar dat was niet ok :')

Ik las bijvoorbeeld dat treinkaartje vanuit heel België naar luchthaven Charleroi maar 8 euro kost dus misschien iemand een tip waar je goedkoop auto kan parkeren en ook vrij snel met de trein de luchthaven kan bereiken?
Het ligt er natuurlijk aan waar je vandaan komt. Ik woon zelf het dichtste bij Essen, kan daar mijn auto gratis parkeren en pak vervolgens daar de trein met als eindbestemming Charleroi-sud. Echt ideaal dus. Voor het treinkaartje betaal ik inderdaad 8 euro, dat is de zogenaamde Go-Pass die je van tevoren op internet moet bestellen. Deze kun je gebruiken alleen als je jonger als 26 jaar bent geloof ik.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_125764957
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 15:58 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Het ligt er natuurlijk aan waar je vandaan komt. Ik woon zelf het dichtste bij Essen, kan daar mijn auto gratis parkeren en pak vervolgens daar de trein met als eindbestemming Charleroi-sud. Echt ideaal dus. Voor het treinkaartje betaal ik inderdaad 8 euro, dat is de zogenaamde Go-Pass die je van tevoren op internet moet bestellen. Deze kun je gebruiken alleen als je jonger als 26 jaar bent geloof ik.
Jonger dan 26 is nog ok. We komen vanuit Utrecht. Essen wel beetje om dus. Weekje parkeren zou ons 91 euro kosten, als we voor 50 euro klaar zijn door auto in Essen achter te laten is het toch ook wel een optie..
pi_125771087
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 16:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Jonger dan 26 is nog ok. We komen vanuit Utrecht. Essen wel beetje om dus. Weekje parkeren zou ons 91 euro kosten, als we voor 50 euro klaar zijn door auto in Essen achter te laten is het toch ook wel een optie..
Ja, maar dat is toch niet veel om. Je gaat ipv rechtdoor bij Breda, over Roosendaal. Ik heb het zelf al vele malen gedaan, altijd genoeg plek en het is er ontzettend rustig.

Die parkeerkosten voor Charleroi zijn echt belachelijk hoog inderdaad. Het mooie van de treinverbinding vind ik dat Essen ook echt het beginpunt van het traject is en Charleroi het eindpunt. Je kan lekker 2,5 uur blijven zitten. Op Charleroi station dien je bus A te nemen (richting vliegveld) die als ik me niet vergis, 3 euro p.p. kost.
Abracadabra, tapate guarra!
  zondag 28 april 2013 @ 14:03:31 #80
71048 Tokay
makes your day!
pi_125827134
Hallo reislustige FOK!kers, ik heb een dringende vraag voor degenen die vliegervaring hebben met Malaysian Airways.

Als Economy Class-reiziger mag je 30 kilo ruimbagage meenemen, mijn vraag is of het is toegestaan meer dan één koffer ruimbagage bij je te hebben?
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_125827530
zo te zien mag je meerdere stuks bagage meenemen want het gaat op gewicht, alleen 2 grotere tassen of koffers lijkt niet te kunnen omdat je aan je L+B+H van 62 inch vast zit (1,58m). 2 kleinere tassen lijkt dus te mogen.

Ik weet niet hoe strikt men er in is dus misschien kom je met 2 grote tassen we maar je neemt dan wel een risico dat je 20 euro bij moet betalen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_125827903
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 17:36 schreef Bajskorv het volgende:
Ik vind seatguru prima, gebruik het altijd om mijn lange vluchten en zie weinig fouten.
Seatguru is inderdaad een hele goede. Ik had bij de maatschappij mooie zit/lig plaatsen uitgezocht (business), naderhand bleek bij seatguru dat net op die plek geen raampje zat }:| dus snel even gewisseld met andere seats, wil wel naar buiten kijken :+
pi_125827952
Raampje boeit me nooit, ik doe dat ding meestal direct dicht.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125828067
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 14:35 schreef Bajskorv het volgende:
Raampje boeit me nooit, ik doe dat ding meestal direct dicht.
Mag niet...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_125828177
ik ben net een klein kind in een vliegtuig, wil alles zien :D.
  zondag 28 april 2013 @ 14:52:13 #86
71048 Tokay
makes your day!
pi_125828437
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 14:18 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
zo te zien mag je meerdere stuks bagage meenemen want het gaat op gewicht, alleen 2 grotere tassen of koffers lijkt niet te kunnen omdat je aan je L+B+H van 62 inch vast zit (1,58m). 2 kleinere tassen lijkt dus te mogen.

Ik weet niet hoe strikt men er in is dus misschien kom je met 2 grote tassen we maar je neemt dan wel een risico dat je 20 euro bij moet betalen.
Dank je voor je antwoord! Ik had zelf uiteraard ook al op de website van Malaysian Airways gekeken, maar daarop staat niet duidelijk vermeld of je strikt bent gehouden aan één stuk ruimbagage van max. 30 kilo per persoon ...
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_125828714
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 14:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mag niet...
Soms mag het niet bij opstijgen en landen. In business doen ze er nooit moeilijk over.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125828752
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 14:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mag niet...
Na het opstijgen mag het best toch?

En tijdens mijn laatste intercontinentale vlucht werd zelfs niet gevraagd om alle luikjes weer open te doen voor de landing. Ik dacht inderdaad dat dat wel moest..

Waar ik woest van wordt is, als de lichten uit zijn en alle luikjes dicht, één randmongool zijn/haar luikje open doet (om een boek te lezen ofzo). Het geeft zo veel licht dat er altijd wel een paar van wakker worden. :{
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 28 april 2013 @ 15:24:29 #89
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_125829563
Heeft iemand al met de nieuwe business class van KLM gevlogen? Moet zo onderhand toch eens beschikbaar zijn.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 28 april 2013 @ 15:27:45 #90
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_125829652
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:01 schreef LintuxCx het volgende:

[..]
Waar ik woest van wordt is, als de lichten uit zijn en alle luikjes dicht, één randmongool zijn/haar luikje open doet (om een boek te lezen ofzo). Het geeft zo veel licht dat er altijd wel een paar van wakker worden. :{
Veel mensen weten niet dat elke stoel in elk vliegtuig een leeslampje heeft dat je ook aan mag doen als de cabineverlichting uit is, en zelfs bij start en landing.
It's not a lie, if you believe
pi_125830207
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:01 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Na het opstijgen mag het best toch?

En tijdens mijn laatste intercontinentale vlucht werd zelfs niet gevraagd om alle luikjes weer open te doen voor de landing. Ik dacht inderdaad dat dat wel moest..

Waar ik woest van wordt is, als de lichten uit zijn en alle luikjes dicht, één randmongool zijn/haar luikje open doet (om een boek te lezen ofzo). Het geeft zo veel licht dat er altijd wel een paar van wakker worden. :{
Ja, ik zat laatst op een vlucht SFO-ZRH, en precies op mijn rij aan de andere kant van het vliegtuig zat zo'n gek. En niet een keer het raampje open, maar open, dicht. Open, dicht. Op een gegeven moment had hij met z'n vrouw van plaats gewisseld, maar dat hielp ook niet. Ik werd er elke keer wakker van. En slapen met zo'n oogmasker kan ik niet...
pi_125830652
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 15:50 schreef Jagärtrut het volgende:
Ja, ik zat laatst op een vlucht SFO-ZRH, en precies op mijn rij aan de andere kant van het vliegtuig zat zo'n gek. En niet een keer het raampje open, maar open, dicht. Open, dicht. Op een gegeven moment had hij met z'n vrouw van plaats gewisseld, maar dat hielp ook niet. Ik werd er elke keer wakker van. En slapen met zo'n oogmasker kan ik niet...
Jammer dat het raam dan niet even open kan om zo'n gast eruit te gooien. :X

In mijn geval heb ik gevraagd of ze 'm weer dicht wilde doen. Volgens mij vond ze me een zeikerd maar dat boeit me dan niet, het luikje (en alle anderen) bleven verder dicht zolang het licht uit was. Zeker in jouw geval (VS->EU is toch altijd wel een nachtvlucht?) een zeer terechte klacht. Dat knipperen is nog erger..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_125831193
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 16:09 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Jammer dat het raam dan niet even open kan om zo'n gast eruit te gooien. :X

In mijn geval heb ik gevraagd of ze 'm weer dicht wilde doen. Volgens mij vond ze me een zeikerd maar dat boeit me dan niet, het luikje (en alle anderen) bleven verder dicht zolang het licht uit was. Zeker in jouw geval (VS->EU is toch altijd wel een nachtvlucht?) een zeer terechte klacht. Dat knipperen is nog erger..
ja, dit was voor vs begrippen een nachtvlucht. Maar, buiten was het natuurlijk licht. Snap vooral niet dat de stewardessen er niks van hebben gezegd. Ach ja..
pi_125834280
Ik slaap prima met zo'n ooglapje, dus geen last van.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 28 april 2013 @ 19:24:05 #95
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_125836007
Heeft iemand ervaring met wereldreis tickets? Wat is het handigst en goedkoopst, gewoon losse tickets boeken, of een all in one ticket?
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_125853945
Op mijn terugweg van Melbourne naar Nederland heb ik een transfer van ongeveer 8 uur in Singapore.
Lijkt me dus perfect om een paar uur de stad in te gaan. Is dit te doen? Heeft iemand hier ervaring mee in Singapore? :) Heb ik daarvoor bv een toeristen visum voor nodig?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_125854212
Is prima te doen. Geen visum nodig voor Singapore. De metroverbinding tussen het vliegveld en de stad is perfect. Het is dacht ik maar een ritje van hooguit 45 minuten, dus je hebt wel een paar uurtjes. Voor sommige mensen is het het niet waard, maar 4 uur in de stad (ruime marge nemen om terug te komen) in plaats van op de luchthaven lijkt mij wel de moeite waard.
pi_125854433
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 16:09 schreef LintuxCx het volgende:

[..]
Zeker in jouw geval (VS->EU is toch altijd wel een nachtvlucht?) een zeer terechte klacht. Dat knipperen is nog erger..
Niet altijd. Ik pas juist expres altijd dagvlucht omdat ik het irritant vind als alles donker is.. (Maar alleen beschikbaar vanaf eastcoast).
pi_125854531
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:24 schreef Essiejj het volgende:
Heeft iemand ervaring met wereldreis tickets? Wat is het handigst en goedkoopst, gewoon losse tickets boeken, of een all in one ticket?
Ik heb dit in 2005 gedaan via Star Alliance. De andere twee allianties, One World en Skyteam, hebben ook 'around the world' tickets. Hier zou ik in ieder geval als eerste naar kijken, want er zijn zeer grote kortingen van toepassing als je het vergelijkt met losse tickets.

De regelingen en voorwaarden van 'around the world' tickets zijn trouwens niet bepaald overzichtelijk. Als je eenmaal hebt besloten, dan zou ik een reis specialist inhuren om de reis uit te stippelen.
  maandag 29 april 2013 @ 16:55:57 #100
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_125870401
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 04:20 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik heb dit in 2005 gedaan via Star Alliance. De andere twee allianties, One World en Skyteam, hebben ook 'around the world' tickets. Hier zou ik in ieder geval als eerste naar kijken, want er zijn zeer grote kortingen van toepassing als je het vergelijkt met losse tickets.

De regelingen en voorwaarden van 'around the world' tickets zijn trouwens niet bepaald overzichtelijk. Als je eenmaal hebt besloten, dan zou ik een reis specialist inhuren om de reis uit te stippelen.
Ik liep inderdaad ook een beetje vast op de regels en voorwaarden, ik maakte veel te veel kilometers volgens hun }:| Maar ik zit nu gewoon een beetje in de voorbereidende fase, ik wil ongeveer weten wat de kosten zullen zijn, zit je bij een reisspecialist er niet meteen aan vast ofzo?
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_125871460
Leuk topic, als er nog vragen/suggesties zijn over websites van de maatschappijen laat maar weten, zelf bouw ik skyteam, collega's van me doen KLM en Transavia.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_125871500
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 04:20 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik heb dit in 2005 gedaan via Star Alliance. De andere twee allianties, One World en Skyteam, hebben ook 'around the world' tickets. Hier zou ik in ieder geval als eerste naar kijken, want er zijn zeer grote kortingen van toepassing als je het vergelijkt met losse tickets.

De regelingen en voorwaarden van 'around the world' tickets zijn trouwens niet bepaald overzichtelijk. Als je eenmaal hebt besloten, dan zou ik een reis specialist inhuren om de reis uit te stippelen.
Je kunt je reis inderdaad plannen op Skyteam RTW planner, maar geen tickets bestellen, er zijn inderdaad specialistische bureaus die dit kunnen faciliteren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_125871855
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 16:55 schreef Essiejj het volgende:

[..]

Ik liep inderdaad ook een beetje vast op de regels en voorwaarden, ik maakte veel te veel kilometers volgens hun }:| Maar ik zit nu gewoon een beetje in de voorbereidende fase, ik wil ongeveer weten wat de kosten zullen zijn, zit je bij een reisspecialist er niet meteen aan vast ofzo?
Je kunt het eerst zelf ruwweg uitzoeken met behulp van allerlei websites, bijvoorbeeld: http://www.staralliance.com/en/booking/book-and-fly/

Voor de laatste plannings fase en het boeken zou ik er dan een specialist bij halen. Ik begrijp dat je daar niet aan vast wilt zitten. Aan de andere kant besteedt de specialist zijn/haar werktijd. Spreek dus van te voren duidelijk af wat de kosten zullen worden als je af ziet van de boeking.

Ik betaalde destijds een paar tientjes voor het overleg en de planning en die werden weer in mindering gebracht op de uiteindelijke faktuur, nadat ik akkoord was met de geplande reis. Dat was MONTYS in Haarlem. Ik meen dat KILROY Travel ook zo werkt.

Je zou het contact misschien ook nog in tweeen kunnen splitsen: eerst een informatie gesprek over wat er wel en niet mogelijk is en al je vragen. Daarna zitten voor de boeking.
pi_125872240
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 02:02 schreef MaxC het volgende:
Op mijn terugweg van Melbourne naar Nederland heb ik een transfer van ongeveer 8 uur in Singapore.
Lijkt me dus perfect om een paar uur de stad in te gaan. Is dit te doen? Heeft iemand hier ervaring mee in Singapore? :) Heb ik daarvoor bv een toeristen visum voor nodig?
Als je gewoon een begeleide rondrit wilt doen kan dat ook en gratis!

http://www.changiairport.(...)/free-singapore-tour

Maar met 8 uur kan je best zelf rond kijken, alle grote bezienswaardigheden staan aan metro stations dus easy rides.
  dinsdag 30 april 2013 @ 00:29:52 #105
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_125888543
Ik wil op 17 mei een enkele vlucht naar Luton. 106 euro en meer met Easyjet. De dag ervoor is de goedkoopste 186 lol.

Dat is toch veel te duur, als ik nu wacht word het dan weer goedkoper? Wat ik van horen zeggen heb, is dat wanneer de vlucht volgeboekt is er een nieuwe vlucht wordt ingezet waardoor de prijzen weer dalen. En zo varieert die prijs constant.

Gewoon elke dag in incognito browser modus checken right?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_125888640
Dat laatste is onzin, dat heb ik in ieder geval nog nooit zien gebeuren. En nee, bij Easyjet wordt de prijs meestal niet minder over tijd. Enkeltjes Londen zijn gewoon vanwege belasting al niet goedkoop over het algemeen. Maar waarom Easyjet? Op die dag heb je ook opties met BA voor 74 euro naar Gatwick of voor 88 naar Heathrow?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 30 april 2013 @ 00:39:22 #107
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125888810
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 17:55 schreef zipcon het volgende:

[..]

Als je gewoon een begeleide rondrit wilt doen kan dat ook en gratis!

http://www.changiairport.(...)/free-singapore-tour

Maar met 8 uur kan je best zelf rond kijken, alle grote bezienswaardigheden staan aan metro stations dus easy rides.
Marina Bay (het interessantste deel van Singapore) is vooral flink lopen, is mijn ervaring.Of de metro moet inmiddels uitgebreid zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 30-04-2013 00:55:59 ]
  dinsdag 30 april 2013 @ 00:40:47 #108
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_125888843
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 00:32 schreef Bajskorv het volgende:
Dat laatste is onzin, dat heb ik in ieder geval nog nooit zien gebeuren. En nee, bij Easyjet wordt de prijs meestal niet minder over tijd. Enkeltjes Londen zijn gewoon vanwege belasting al niet goedkoop over het algemeen. Maar waarom Easyjet? Op die dag heb je ook opties met BA voor 74 euro naar Gatwick of voor 88 naar Heathrow?
Hoe kan het dan dat een dag ervoor het bijna twee keer zo duur is en de dag erna weer goedkoper bijvoorbeeld.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_125888867
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 00:40 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat een dag ervoor het bijna twee keer zo duur is en de dag erna weer goedkoper bijvoorbeeld.
Geen idee, dat zie ik dus vrij zelden. Het komt af en toe voor, maar ik zou er niet op gokken.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125891477
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 00:39 schreef Lemans24 het volgende:

Marina Bay (het interessantste deel van Singapore) is vooral flink lopen, is mijn ervaring.Of de metro moet inmiddels uitgebreid zijn.
Er is toch meer te zien dan Marina Bay? Raffles Hotel, Esplanade, Orchard Road, Chinatown, ...

Aan Marina Bay Sands is vorig jaar het Bayfront MRT station geopend, dus het is redelijk bereikbaar geworden tov vroeger.
pi_125891524
Ik vind Marina Bay dan zelf weer vrij suf. Maar goed, Singapore is misschien overall wat suf.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125892296
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 00:40 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat een dag ervoor het bijna twee keer zo duur is en de dag erna weer goedkoper bijvoorbeeld.
De dag ervoor is dan al bijna vol (prijzen hoger), en de dag erna is meer plek (prijzen lager). Je kijkt net in het pinksterweekend geloof ik, vrijdag vertrekken is dan populair omdat je er dan een lang weekend van kan maken. Dus prijzen relatief hoog. Op deze korte termijn zullen ze ook niet meer omlaag gaan.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 30 april 2013 @ 11:13:51 #113
301885 jenb2002
travel fan
pi_125896176
Heb m'n vraag ook al in traveltopic geplaatst maar,
hoort eigenlijk hier.

Maakt het qua prijs uit, als je een rond de wereldtickets koopt, of je east of westbound vliegt??
graag jullie ervaringen/kennis.

Bvb.
Jeroen
pi_125898000
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 11:13 schreef jenb2002 het volgende:
Heb m'n vraag ook al in traveltopic geplaatst maar,
hoort eigenlijk hier.

Maakt het qua prijs uit, als je een rond de wereldtickets koopt, of je east of westbound vliegt??
graag jullie ervaringen/kennis.

Bvb.
Jeroen
Volgens mij niet, maar da's al lang geleden. Bij OneWorld kan je het zo online bekijken!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125911347
Vandaag nog eens mijn reservering bekeken en sommige vluchten blijken gewijzigd te zijn. Met name mijn tweede overstap in Houston (was 1.15u, is nu 50min) baart me zorgen. Moet wel erbij zeggen dat ik in Houston niet de US binnen kom (is de tweede overstap namelijk), dus hoef niet meer door security en immigrations.

Reden om te bellen of zou ik dit moeten halen volgens jullie?
  dinsdag 30 april 2013 @ 18:32:35 #116
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125911451
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 18:28 schreef Gauner het volgende:
Vandaag nog eens mijn reservering bekeken en sommige vluchten blijken gewijzigd te zijn. Met name mijn tweede overstap in Houston (was 1.15u, is nu 50min) baart me zorgen. Moet wel erbij zeggen dat ik in Houston niet de US binnen kom (is de tweede overstap namelijk), dus hoef niet meer door security en immigrations.

Reden om te bellen of zou ik dit moeten halen volgens jullie?
Is hun probleem toch?
pi_125912373
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 18:32 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Is hun probleem toch?
Als ik door deze wijziging mijn aansluiting zou missen wordt het ook mijn probleem.
  dinsdag 30 april 2013 @ 19:17:46 #118
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_125912762
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 17:30 schreef raptorix het volgende:
zelf bouw ik skyteam
Ohja, dat was jij.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 30 april 2013 @ 23:08:09 #119
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_125927043
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2013 09:33 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

De dag ervoor is dan al bijna vol (prijzen hoger), en de dag erna is meer plek (prijzen lager). Je kijkt net in het pinksterweekend geloof ik, vrijdag vertrekken is dan populair omdat je er dan een lang weekend van kan maken. Dus prijzen relatief hoog. Op deze korte termijn zullen ze ook niet meer omlaag gaan.
Over het algemeen niet, hoewel Easyjet bij bepaalde vluchten, in het bijzonder naar Southend en Manchester ook relatief kort voor vertrek (2 weken) nog wel eens goede prijzen de markt in gooit om de vliegtuigen vol te krijgen, zeker de ochtendvluchten doordeweeks naar Manchester met de A320 zitten niet echt vol.

Voor het pinksterweekeinde zal de prijs niet meer gaan zakken, de enige mogelijkheid die je hebt met Easyjet is als ze een A319 inruilen voor een A320, welke wat meer capaciteit heeft, meer vluchten toevoegen gaat niet gebeuren, Easyjet is een lijndienstmaatschappij en geen chartermaatschappij, en ook het vliegtuig inruilen gaat niet gebeuren, de beperkt beschikbare A320 toestellen moeten in dit weekeinde worden ingezet voor de verdere bestemmingen om de vakantievierende Britten te kunnen voorzien, en gezien de hoge frequentie op Amsterdam zal deze bestemming daar niet één van zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_125932478
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 19:07 schreef Gauner het volgende:

[..]

Als ik door deze wijziging mijn aansluiting zou missen wordt het ook mijn probleem.
Het is hun verantwoordelijkheid om dat op te lossen. Maar goed, je kunt idd een dag later aankomen dan bijvoorbeeld, daar is weinig tegen te doen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_125934921
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 19:17 schreef static het volgende:

[..]

Ohja, dat was jij.
Het is niet de site waar ik het meest trots op ben ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_126173788
Welke sites zijn aan te raden om een multi-city ticket te boeken aan de hand van de matrix airfare search? Ik krijg maar niet de juiste prijzen via kayak of rechtstreeks bij de vliegtuigmaatschappij.

Of moet ik met de fare constructions naar een reisbureau?
pi_126176111
Is het ook multi-airline? Ik had dit laatst ook maar alle vluchten waren van één airline. Ik kon de prijs toen wel vinden op de site van de airline zelf
Alpha kenny one
pi_126178342
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 16:12 schreef falling_away het volgende:
Is het ook multi-airline? Ik had dit laatst ook maar alle vluchten waren van één airline. Ik kon de prijs toen wel vinden op de site van de airline zelf
Sommige wel, maar dan staat er wel door wie het uitgevoerd. In dit geval stond er AA en op 1 traject werd het uitgevoerd door BA.
pi_126193955
AA en BA zijn beiden OneWorld dus dan kun je 'm prima bij een van die twee boeken.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:39:56 #126
62913 Blik
The one and Only!
pi_126195364
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 00:39 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Marina Bay (het interessantste deel van Singapore) is vooral flink lopen, is mijn ervaring.Of de metro moet inmiddels uitgebreid zijn.
Marina Bay het meest interessant... :N Het is wel mooi vanwege het uitzicht bovenop het hotel, maar verder is er vrij weinig aan wat mij betreft. Veel te dure en chique winkels en een aantal casino's... Kun je beter naar Little India, Chinatown, Raffles Hotel gaan.
pi_126196320
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:19 schreef LintuxCx het volgende:
AA en BA zijn beiden OneWorld dus dan kun je 'm prima bij een van die twee boeken.
Dat dacht ik dus ook maar via AA zijn de prijzen veel hoger dan via de matrix en BA geeft aan dat ze die route niet vliegen.
pi_126197159
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Marina Bay het meest interessant... :N Het is wel mooi vanwege het uitzicht bovenop het hotel, maar verder is er vrij weinig aan wat mij betreft. Veel te dure en chique winkels en een aantal casino's... Kun je beter naar Little India, Chinatown, Raffles Hotel gaan.
Dit.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 21 mei 2013 @ 11:51:33 #129
64792 Mryc
play me one more song
pi_126803886
Zojuist gekeken op seatguru voor mijn vlucht naar New York, en ik lees het volgende:

quote:
International flights and select flights to Alaska and Hawaii longer than five hours: Economy passengers no longer receive a complimentary meal but they have the option to purchase meals on board.
en verwijzen verder naar: http://www.delta.com/trav(...)omy_class/dining.jsp

Het kan zijn dat ik er volledig overheen lees, maar als ik daar kijk, hebben ze het alleen maar over domestic flights, en niet over international/intercontinental flights. Moet je nu wel of niet voor maaltijden betalen tijdens zo'n vlucht?
pi_126811479
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 11:51 schreef Mryc het volgende:
Zojuist gekeken op seatguru voor mijn vlucht naar New York, en ik lees het volgende:

[..]

en verwijzen verder naar: http://www.delta.com/trav(...)omy_class/dining.jsp

Het kan zijn dat ik er volledig overheen lees, maar als ik daar kijk, hebben ze het alleen maar over domestic flights, en niet over international/intercontinental flights. Moet je nu wel of niet voor maaltijden betalen tijdens zo'n vlucht?
Klopt, met dat betaalde EATS menu heb je inderdaad niet te maken. Als je 1 webpage level hoger clickt: http://www.delta.com/cont(...)products/dining.html

dan lees je ...

quote:
Economy Dining. Complimentary meals are offered on select intercontinental flights, while other flights may feature a selection of snacks.
Hieruit maak ik op dat een maaltijd (of snack) tussen Amsterdam en New York gratis is.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 16:16:53 #131
64792 Mryc
play me one more song
pi_126814001
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 15:23 schreef jaco het volgende:

[..]

Klopt, met dat betaalde EATS menu heb je inderdaad niet te maken. Als je 1 webpage level hoger clickt: http://www.delta.com/cont(...)products/dining.html

dan lees je ...

[..]

Hieruit maak ik op dat een maaltijd (of snack) tussen Amsterdam en New York gratis is.
Jemig, staat het daar... Thanks. Ook deze pagina heb ik meerdere malen open gehad, maar iedere keer het onderschrift overgeslagen :z
pi_126826316
Bij EasyJet zit er toch geen limiet aan voor handbagage?
  dinsdag 21 mei 2013 @ 20:10:11 #133
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126826826
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Marina Bay het meest interessant... :N Het is wel mooi vanwege het uitzicht bovenop het hotel, maar verder is er vrij weinig aan wat mij betreft. Veel te dure en chique winkels en een aantal casino's... Kun je beter naar Little India, Chinatown, Raffles Hotel gaan.
Inderdaad dat uitzicht. En verder de ontwikkelingen in de gaten houden, datgene wat Singapore anders maakt dan de rest van Zuid-Oost Azië. En ik ben niet eens zo'n fan van steden.
Natuurlijk vond ik Little India en Chinatown ook leuk.
pi_126830646
Marina Bay vond ik dan ook weer weinig aan. Datgene dat Singapore anders maakt zit niet in een paar nieuwe gebouwen, dan is HK vele malen interessanter.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 21 mei 2013 @ 22:03:24 #135
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126833038
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:21 schreef Bajskorv het volgende:
Marina Bay vond ik dan ook weer weinig aan. Datgene dat Singapore anders maakt zit niet in een paar nieuwe gebouwen, dan is HK vele malen interessanter.
Maar dat is geen Zuid-Oost Azië ;)
En ik ben er nog nooit geweest.

Ik kwam net uit Thailand, Maleisië en de Filipijnen en toen was Singapore een revelatie, het nieuwste van het nieuwste. Marina Bay is een patserige bedoening, zeker, maar ik vond het wel interessant voor even. En Little India/Chinatown en de rest van Singapore voor wat langer.
Daarnaast, het Marina Bay hotel is waarschijnlijk het mooiste of iig vreemdste gebouw dat ik ooit heb gezien.
pi_126833248
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:03 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Maar dat is geen Zuid-Oost Azië ;)
En ik ben er nog nooit geweest.

Ik kwam net uit Thailand, Maleisië en de Filipijnen en toen was Singapore een revelatie, het nieuwste van het nieuwste. Marina Bay is een patserige bedoening, zeker, maar ik vond het wel interessant voor even. En Little India/Chinatown en de rest van Singapore voor wat langer.
Daarnaast, het Marina Bay hotel is waarschijnlijk het mooiste of iig vreemdste gebouw dat ik ooit heb gezien.
Vreemd gebouw wellicht, maar persoonlijk verre van mooi. Spuuglelijk eigenlijk, maar da's maar een mening natuurlijk. Ben sowieso niet zo'n fan van Singapore, helpt ook niet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 21 mei 2013 @ 22:19:27 #137
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126834043
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:06 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Vreemd gebouw wellicht, maar persoonlijk verre van mooi. Spuuglelijk eigenlijk, maar da's maar een mening natuurlijk. Ben sowieso niet zo'n fan van Singapore, helpt ook niet.
OK, ik blijkbaar wel ;)
Ik ben niet zo'n fan van gebouwen in het algemeen, dus kan zoiets extreems wel waarderen.
pi_126834191
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:02 schreef lokpokken het volgende:
Bij EasyJet zit er toch geen limiet aan voor handbagage?
Nee, je kan gewoon je 20kg bagage meenemen het vliegtuig in.
  woensdag 22 mei 2013 @ 19:03:22 #139
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_126868765
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:21 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Nee, je kan gewoon je 20kg bagage meenemen het vliegtuig in.
Met de nieuwe regels kan het zijn dat als je bagage binnen de afmetingen van de handbagage is, maar buiten de afmetingen van de handbagagegarantie dat de bagage aan de gate toch ingechecked wordt.
Het aantal kilo's maakt inderdaad niet uit, voorwaarde is dat je het wel zelf in de overheadcabins kan plaatsen.

Opzich een goed idee van Easyjet de handbagagegarantie. Ik zie regelmatig discussies aan de gate dat een trolly niet meer mee mag omdat men als laatste in de rij staat en deze (zonder kosten) moet worden ingechecked. Het probleem is uiteraard dat bij aankomst op de bestemming je zo een half uur extra kwijt bent om de koffer weer van de bagageband te kunnen oppikken. Helemaal frustrerend als blijkt dat door de gate agents iets te negatief is ingeschat en er bagagebakken aan boord leeg blijven.... Vandaar dat de kleinere afmetingen een garantie zijn waardoor e.e.a. wat eerlijker gaat.
Nu nog een beetje bijscholing van de Menzies gate agents op Schiphol en ik en Easyjet worden weer vrienden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_126913459
Iemand zin om mij te helpen met een vliegticket te boeken naar mexico? :@

van 14 december tot 13 januari? :@

en graag met een normale overstaptijd in Amerika, of het liefst niet via Amerika :@

alles onder de 750E is top ^O^

ik kan alleen niets vinden :') ;(
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  donderdag 23 mei 2013 @ 18:24:24 #141
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126913578
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 18:21 schreef AldoTheApache het volgende:
Iemand zin om mij te helpen met een vliegticket te boeken naar mexico? :@

van 14 december tot 13 januari? :@

en graag met een normale overstaptijd in Amerika, of het liefst niet via Amerika :@

alles onder de 750E is top ^O^

ik kan alleen niets vinden :') ;(
Nog even wachten, er komen nog genoeg aanbiedingen voor die tijd.
pi_126914230
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 18:24 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nog even wachten, er komen nog genoeg aanbiedingen voor die tijd.
ik hou niet van wachten :@

ik vind alleen maar vluchten van onder de 700 maar dan heb ik 1,5 uur overstaptijd in Amerika :') ga ik dus nooit halen :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  vrijdag 24 mei 2013 @ 19:56:08 #143
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_126960333
830E van Amsterdam naar Mexico, met een overstap van 3 uur in Houston.

Doen of niet doen? :@

Ik weet precies de data al, en dit is de beste die ik ben tegengekomen. Daarnaast zijn er nog maar 4 stoelen beschikbaar? :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_126961819
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 19:56 schreef AldoTheApache het volgende:
830E van Amsterdam naar Mexico, met een overstap van 3 uur in Houston.

Doen of niet doen? :@

Ik weet precies de data al, en dit is de beste die ik ben tegengekomen. Daarnaast zijn er nog maar 4 stoelen beschikbaar? :@
Vanaf waar vertrek je?
Abracadabra, tapate guarra!
  vrijdag 24 mei 2013 @ 20:27:50 #145
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_126961843
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:27 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Vanaf waar vertrek je?
Amsterdam :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  vrijdag 24 mei 2013 @ 20:28:17 #146
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126961868
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 19:56 schreef AldoTheApache het volgende:
830E van Amsterdam naar Mexico, met een overstap van 3 uur in Houston.

Doen of niet doen? :@

Ik weet precies de data al, en dit is de beste die ik ben tegengekomen. Daarnaast zijn er nog maar 4 stoelen beschikbaar? :@
Veel te duur.
pi_126962050
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:27 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Amsterdam :P
Ik zou nog eventjes wachten. Als ik het goed heb, zijn er rond die tijd altijd de werelddeal weken van KLM. Dan vlieg je voor 600 euro naar D.F. en terug.
Abracadabra, tapate guarra!
  vrijdag 24 mei 2013 @ 20:36:28 #148
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126962224
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:32 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Ik zou nog eventjes wachten. Als ik het goed heb, zijn er rond die tijd altijd de werelddeal weken van KLM. Dan vlieg je voor 600 euro naar D.F. en terug.
Rechtstreeks.
Echt, wachten gewoon!
  vrijdag 24 mei 2013 @ 20:45:20 #149
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_126962662
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:32 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Ik zou nog eventjes wachten. Als ik het goed heb, zijn er rond die tijd altijd de werelddeal weken van KLM. Dan vlieg je voor 600 euro naar D.F. en terug.
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:36 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Rechtstreeks.
Echt, wachten gewoon!
Dus gewoon nog een maandje wachten ofzo? :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  vrijdag 24 mei 2013 @ 21:18:10 #150
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_126964657
680E met een 2 uur overstap in Washington, is dat te doen? :@

als nee: dan wacht ik :') :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_126971702
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 21:18 schreef AldoTheApache het volgende:
680E met een 2 uur overstap in Washington, is dat te doen? :@

als nee: dan wacht ik :') :@
De overstap moet te doen zijn, of 680 voor jouw portemonnee te doen is weet ik niet :) als je het ervoor over hebt boek je het, zo niet dan kan je wachten en evt. Een paar tientjes tot honderd euro voordeliger uit zijn, of niet. Ligt eraan hoe graag je wilt en hoe graag je zekerheid wilt hebben.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_126976617
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 18:42 schreef AldoTheApache het volgende:
ik vind alleen maar vluchten van onder de 700 maar dan heb ik 1,5 uur overstaptijd in Amerika :') ga ik dus nooit halen :@
Je lijkt je zorgen te maken over de overstaptijd. Als je de vlucht via de website van de maatschappij boekt, dan is de overstaptijd echter realistisch, want die is berekend op hun eigen ervaringen. Mocht je de tweede vlucht toch missen door vertraging, dan wordt je kosteloos op de volgende aansluitende vlucht gezet. Als die de volgende dag pas is, dan wordt je tevens een hotel en maaltijd aangeboden.

Indien een dag vertraging funest is voor je plannen, dan zou je sowieso moeten overwegen om een dag eerder te vertrekken want er kunnen altijd dingen mislopen, nog los van het overstappen.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 04:33:58 #153
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126976635
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 21:18 schreef AldoTheApache het volgende:
680E met een 2 uur overstap in Washington, is dat te doen? :@

als nee: dan wacht ik :') :@
Tuurlijk is dat te doen en de prijs is ook al wat schappelijker. Kan echter nog wat lager, met wat geduld. Cancun al overwogen als aanvliegplaats?
  zaterdag 25 mei 2013 @ 08:24:37 #154
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_126977105
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 21:18 schreef AldoTheApache het volgende:
680E met een 2 uur overstap in Washington, is dat te doen? :@

als nee: dan wacht ik :') :@
goede prijs, goede overstap

zou ik doen, heel veel goedkoper kan die reis niet en of de aanbieding echt komt kun je niet op rekenen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_126977375
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 04:33 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat te doen en de prijs is ook al wat schappelijker. Kan echter nog wat lager, met wat geduld. Cancun al overwogen als aanvliegplaats?
Cancun ook al, ook vanaf madrid geprobeerd, maar dat scheelt niets ;(

quote:
99s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 08:24 schreef XL het volgende:

[..]

goede prijs, goede overstap

zou ik doen, heel veel goedkoper kan die reis niet en of de aanbieding echt komt kun je niet op rekenen
:D
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_126977386
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 23:40 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

De overstap moet te doen zijn, of 680 voor jouw portemonnee te doen is weet ik niet :) als je het ervoor over hebt boek je het, zo niet dan kan je wachten en evt. Een paar tientjes tot honderd euro voordeliger uit zijn, of niet. Ligt eraan hoe graag je wilt en hoe graag je zekerheid wilt hebben.
ik ben nogal een man van vastigheden ja :@ :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 04:22 schreef jaco het volgende:

[..]

Je lijkt je zorgen te maken over de overstaptijd. Als je de vlucht via de website van de maatschappij boekt, dan is de overstaptijd echter realistisch, want die is berekend op hun eigen ervaringen. Mocht je de tweede vlucht toch missen door vertraging, dan wordt je kosteloos op de volgende aansluitende vlucht gezet. Als die de volgende dag pas is, dan wordt je tevens een hotel en maaltijd aangeboden.

Indien een dag vertraging funest is voor je plannen, dan zou je sowieso moeten overwegen om een dag eerder te vertrekken want er kunnen altijd dingen mislopen, nog los van het overstappen.
moet te doen zijn dus :D
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_127083051
En dan nu een vraag van een andere orde:
Kan ik mijn breiwerkje meenemen het vliegtuig in? Of gaan ze flippen van de breinaalden? :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 27 mei 2013 @ 21:24:56 #158
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_127083392
quote:
3s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:19 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
En dan nu een vraag van een andere orde:
Kan ik mijn breiwerkje meenemen het vliegtuig in? Of gaan ze flippen van de breinaalden? :D
Ik weet dat haaknaalden wel kunnen, maar breinaalden is natuurlijk weer een heel ander kaliber handwerkaccessoire :+
Ik zie dat ze bij Easyjet in ieder geval op de verboden lijst met goederen staan om mee te nemen in handbagage. Zal dan bij andere maatschappijen ook wel zo zijn.
pi_127085133
Ik vlieg KLM en die hebben het niet op de verboden lijst met goederen staan, maar heb ze net een tweet gestuurd, dus nu maar hopen dat ze reageren. :P

Kan me herinneren dat ik jaren geleden wel gewoon mn breiwerk in mn handbagage had en toen vloog ik Ryanair (ex Charleroi, dat doe ik dus NOOIT meer. :D)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_127106990
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:51 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik vlieg KLM en die hebben het niet op de verboden lijst met goederen staan, maar heb ze net een tweet gestuurd, dus nu maar hopen dat ze reageren. :P

Kan me herinneren dat ik jaren geleden wel gewoon mn breiwerk in mn handbagage had en toen vloog ik Ryanair (ex Charleroi, dat doe ik dus NOOIT meer. :D)
Ik ben nu wel benieuwd naar het breien zonder breinaalden.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator dinsdag 28 mei 2013 @ 14:00:15 #161
45833 crew  Fogel
pi_127107067
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:57 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ik ben nu wel benieuwd naar het breien zonder breinaalden.
Vingerhaken, vingerbreien, same difference :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_127109382
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:57 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ik ben nu wel benieuwd naar het breien zonder breinaalden.
Ik ook! :D
Maar ik moet nog 6 miljoen dingen doen, dus ik denk dat uitvogelen hoe ik moet breien zonder breinaalden te gebruiken niet de hoogste prio heeft. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_127119337
Ik keek net nog even naar mijn vliegticket naar London(22 juli - 26 juli, via British Airways) en ik zie ineens dat mijn achternaam verkeerd is. Ik weet wel zeker dat ik het allemaal goed heb ingevuld, maar kennelijk staan ze een tussenvoegsel niet toe o.i.d. :') en zijn het tussenvoegsel en de rest van mijn achternaam samengevoegd.

Kan dit voor problemen zorgen??
pi_127119807
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:45 schreef Azerdion het volgende:
Ik keek net nog even naar mijn vliegticket naar London(22 juli - 26 juli, via British Airways) en ik zie ineens dat mijn achternaam verkeerd is. Ik weet wel zeker dat ik het allemaal goed heb ingevuld, maar kennelijk staan ze een tussenvoegsel niet toe o.i.d. :') en zijn het tussenvoegsel en de rest van mijn achternaam samengevoegd.

Kan dit voor problemen zorgen??
Bijvoorbeeld : Jan degoot, In plaats van Jan de Goot?
Dit maakt niks uit, als het maar goed gespeld is.
pi_127120002
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:54 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld : Jan degoot, In plaats van Jan de Goot?
Dit maakt niks uit, als het maar goed gespeld is.
Ja, inderdaad. Mooi dat het niets uitmaakt :) Wel vreemd trouwens dat ze het automatisch samenvoegen...
pi_127120508
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:58 schreef Azerdion het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Mooi dat het niets uitmaakt :) Wel vreemd trouwens dat ze het automatisch samenvoegen...
Ja dat heb ik ook altijd ;p
pi_127123865
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:58 schreef Azerdion het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Mooi dat het niets uitmaakt :) Wel vreemd trouwens dat ze het automatisch samenvoegen...
Eigenlijk heel simpel vanuit het verleden zo blijven hangen, uit ruimtegebrek werden spaties weggelaten omdat dit op papieren tickets/in oude computersystemen toch overbodige info is.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:29:07 #168
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_127124951
Alleen irritant dat vaak met inchecken je paspoort niet herkent wordt door ee automaat
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_127140483
Bestaat er ook een site waarbij ik kan zoeken op een specifieke vlucht en een flexibele datum? Zoeken op de max. reistijd en flexibele datum zou ook al een heel eind in de goede richting komen. Dit is eigenlijk voor het eerst dat ik op deze specifieke manier wil zoeken en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik wil in het najaar naar Australië op familiebezoek en heb mijn zinnen gezet op een vlucht van Singapore Airlines vanwege de goede naam van Singapore airlines én de beperkte overstaptijden (binnen 25 uur ben ik op mijn bestemming). Als je goed zoekt kun je voor een hele schappelijke prijs naar Australië. Gevoelsmatig ben ik niet zo weg van China Southern...

Via skyscanner kan ik bijvoorbeeld na het ingeven van mijn zoekopdracht de resultaten filteren op de maatschappij en de reisduur, maar dan zie ik nog steeds de prijs voor de specifieke data die ik heb ingevuld. Als ik dan naar 'flexibel?' ga, krijg ik weer alle vluchten van alle maatschappijen.

Gisteren had ik niets te doen en heb ik voor 3 maanden de ticketprijzen van die specifieke vucht opgezocht, maar dat is a hell of a job om dat regelmatig te doen. Ik heb al wel een soort vaag patroon gevonden dat vluchten die vertrekken op dinsdag en woensdag over het algemeen goedkoper zijn dan de vluchten die op andere dagen vertrekken, maar er zit zo heel af en toe ook een aantrekkelijke uitschieter in het weekend bij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pancake1967 op 29-05-2013 11:32:08 (Eén zin was niet compleet) ]
pi_127147883
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:23 schreef Pancake1967 het volgende:
Bestaat er ook een site waarbij ik kan zoeken op een specifieke vlucht en een flexibele datum? Zoeken op de max. reistijd en flexibele datum zou ook al een heel eind in de goede richting komen. Dit is eigenlijk voor het eerst dat ik op deze specifieke manier wil zoeken en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik wil in het najaar naar Australië op familiebezoek en heb mijn zinnen gezet op een vlucht van Singapore Airlines vanwege de goede naam van Singapore airlines én de beperkte overstaptijden (binnen 25 uur ben ik op mijn bestemming). Als je goed zoekt kun je voor een hele schappelijke prijs naar Australië. Gevoelsmatig ben ik niet zo weg van China Southern...

Via skyscanner kan ik bijvoorbeeld na het ingeven van mijn zoekopdracht de resultaten filteren op de maatschappij en de reisduur, maar dan zie ik nog steeds de prijs voor de specifieke data die ik heb ingevuld. Als ik dan naar 'flexibel?' ga, krijg ik weer alle vluchten van alle maatschappijen.

Gisteren had ik niets te doen en heb ik voor 3 maanden de ticketprijzen van die specifieke vucht opgezocht, maar dat is a hell of a job om dat regelmatig te doen. Ik heb al wel een soort vaag patroon gevonden dat vluchten die vertrekken op dinsdag en woensdag over het algemeen goedkoper zijn dan de vluchten die op andere dagen vertrekken, maar er zit zo heel af en toe ook een aantrekkelijke uitschieter in het weekend bij.
Ik gebruik daar http://matrix.itasoftware.com/ voor en daar kun je dan een beetje goochelen met data en daarna bij het zoeken klik je alleen singapore airlines aan en zie je een lijst met data +- 2 dagen.
pi_127147961
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:23 schreef Pancake1967 het volgende:
Bestaat er ook een site waarbij ik kan zoeken op een specifieke vlucht en een flexibele datum? Zoeken op de max. reistijd en flexibele datum zou ook al een heel eind in de goede richting komen. Dit is eigenlijk voor het eerst dat ik op deze specifieke manier wil zoeken en ik zie door de bomen het bos niet meer.
Dit wordt lastig omdat de kostprijs van het totale ticket immers ook afhangt van de dag waarop je weer terug vliegt.

Je zou een ruwe verkenning kunnen doen via: http://matrix.itasoftware.com/search.htm
Optie: Departing ___ and a month later
pi_127148042
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:23 schreef Pancake1967 het volgende:
Bestaat er ook een site waarbij ik kan zoeken op een specifieke vlucht en een flexibele datum? Zoeken op de max. reistijd en flexibele datum zou ook al een heel eind in de goede richting komen. Dit is eigenlijk voor het eerst dat ik op deze specifieke manier wil zoeken en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik wil in het najaar naar Australië op familiebezoek en heb mijn zinnen gezet op een vlucht van Singapore Airlines vanwege de goede naam van Singapore airlines én de beperkte overstaptijden (binnen 25 uur ben ik op mijn bestemming). Als je goed zoekt kun je voor een hele schappelijke prijs naar Australië. Gevoelsmatig ben ik niet zo weg van China Southern...

Via skyscanner kan ik bijvoorbeeld na het ingeven van mijn zoekopdracht de resultaten filteren op de maatschappij en de reisduur, maar dan zie ik nog steeds de prijs voor de specifieke data die ik heb ingevuld. Als ik dan naar 'flexibel?' ga, krijg ik weer alle vluchten van alle maatschappijen.

Gisteren had ik niets te doen en heb ik voor 3 maanden de ticketprijzen van die specifieke vucht opgezocht, maar dat is a hell of a job om dat regelmatig te doen. Ik heb al wel een soort vaag patroon gevonden dat vluchten die vertrekken op dinsdag en woensdag over het algemeen goedkoper zijn dan de vluchten die op andere dagen vertrekken, maar er zit zo heel af en toe ook een aantrekkelijke uitschieter in het weekend bij.
Probeer Kayak. Daar kun je maatschappij filteren, maar ook duur, etc etc. En met flexibiliteit van een 3 dagen +/- in heen en terug reis, dus scheelt al weer iets.

Maar goed, handiger is in dit geval Singapore Airlines zelf natuurlijk. Ze hebben gewoon een fare calendar, daar kan je prijzen in een matrix van 7x7 dagen zien...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_127175626
Damn! Inderdaad via Singapore Airlines... |:(
Thanks! *O*

*edit*
Hmm.... moet dan nog wel steeds op een prijs klikken en vervolgens de verschillende vluchten selecteren. Ik kan er niet automatisch vanuit gaan dat een gegeven prijs in de matrix inderdaad bij de betreffende vlucht hoort. Deze manier is nog omslachtiger / tijdrovender dan via bijv. skyscanner :( Desondanks nog steeds bedankt voor het meedenken... ^O^

Kayak biedt per datum maar één vlucht aan (30 - 40 reisuren), terwijl ik via skyscanner soms wel 4 of 5 mogelijkheden per vertrekdatum heb (reisduur variërend van 24,5 - 40 uur).

Ik ga matrix nog eens proberen. Was deze hier op het forum al weg tegengekomen, maar heb er nog niet echt heel goed naar gekeken (m.n. wat betreft de mogelijkheden hoe je ook op maatschappij kunt zoeken)

[ Bericht 65% gewijzigd door Pancake1967 op 30-05-2013 09:06:25 (Terugkoppeling over aangedragen oplossingen) ]
  donderdag 30 mei 2013 @ 20:51:02 #174
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_127220866
Een vraagje!

Ik vertrek morgen met een gezelschap naar Boedapest. Natuurlijk kunnen wij op het moment slechts de heenreis inchecken. Dit heb ik gedaan, en ik heb de boarding pass ontvangen. Er zit hier echter geen boarding pass voor de terugreis bij. Hoe werkt dit? Slechts de heenvlucht staat erop.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_127220987
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:51 schreef OudeBok het volgende:
Een vraagje!

Ik vertrek morgen met een gezelschap naar Boedapest. Natuurlijk kunnen wij op het moment slechts de heenreis inchecken. Dit heb ik gedaan, en ik heb de boarding pass ontvangen. Er zit hier echter geen boarding pass voor de terugreis bij. Hoe werkt dit? Slechts de heenvlucht staat erop.
Met welke luchtvaartmaatschappij ga je vliegen?
  donderdag 30 mei 2013 @ 20:54:33 #176
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_127221049
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:53 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Met welke luchtvaartmaatschappij ga je vliegen?
KLM!
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_127221053
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:51 schreef OudeBok het volgende:
Een vraagje!

Ik vertrek morgen met een gezelschap naar Boedapest. Natuurlijk kunnen wij op het moment slechts de heenreis inchecken. Dit heb ik gedaan, en ik heb de boarding pass ontvangen. Er zit hier echter geen boarding pass voor de terugreis bij. Hoe werkt dit? Slechts de heenvlucht staat erop.
Je zegt het zelf al, je kunt nog niet inchecken.
Boardingpass krijg je als je ingechecked bent.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_127221093
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:54 schreef OudeBok het volgende:

[..]

KLM!
Dit kan pas 1 dag / 30 uur van te voren. Je kunt gewoon op de luchthaven van Boedapest inchecken en daar ontvang je je boardingkaart.
  donderdag 30 mei 2013 @ 20:56:04 #179
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_127221128
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:54 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al, je kunt nog niet inchecken.
Boardingpass krijg je als je ingechecked bent.
Dus het is niet mogelijk om voor vertrek de boarding pass van de terugreis te regelen? Oké. Dit is eerste vliegreis zonder ouders, dus het is allemaal eventjes nieuw.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  donderdag 30 mei 2013 @ 20:56:19 #180
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_127221142
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:55 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Dit kan pas 1 dag / 30 uur van te voren. Je kunt gewoon op de luchthaven van Boedapest inchecken en daar ontvang je je boardingkaart.
Sure, thanks.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_127221163
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:56 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Dus het is niet mogelijk om voor vertrek de boarding pass van de terugreis te regelen? Oké. Dit is eerste vliegreis zonder ouders, dus het is allemaal eventjes nieuw.
Nee dit is niet mogelijk, maar je kunt alvast via de site van KLM een stoel uitkiezen.
  donderdag 30 mei 2013 @ 21:07:41 #182
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_127221803
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:56 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Nee dit is niet mogelijk, maar je kunt alvast via de site van KLM een stoel uitkiezen.
Oké top! Bedankt voor de snelle respons iedereen!
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  donderdag 30 mei 2013 @ 21:35:26 #183
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_127223652
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:56 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Nee dit is niet mogelijk, maar je kunt alvast via de site van KLM een stoel uitkiezen.
Dat zal normaliter niet gaan op een vlucht binnen Europa via Manage your booking, dit omdat KLM nogal flexibel omgaat met de ingezette toestellen op Europese vluchten en dit zomaar groter of kleiner kan zijn dan vooraf gepland.
Bij het online inchecken kan je wel een stoel selecteren, je kunt overigens ook online inchecken en dan niet een boarding pass uitprinten maar deze pas op de luchthaven ophalen, zo kan je al wel de stoelen geselecteerd hebben, bij inchecken op de luchthaven kunnen er een beperkt aantal stoelen beschikbaar zijn.

Dit gaat bij mij altijd goed, tenzij je met Estonian Air vliegt en niet kan inchecken met vertrek uit Kiev, maar wel bij de volgende vlucht Tallinn - Amsterdam, dan wordt je op 'Standbyskie' gezet in Kiev en krijgt het grondpersoneel aldaar met grote moeite een boardingpass voor de vlucht van Kiev naar Tallinn eruit, maar met geen mogelijkheid de volgende boardingpass. En dat is niet handig bij een vlucht met een connectie van 30 minuten waarbij je ook nog door de paspoortcontrole en veiligheidscontrole moet en je natuurlijk achterin het vliegtuig zat en je overal achteraan staat.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_127224466
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 21:35 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat zal normaliter niet gaan op een vlucht binnen Europa via Manage your booking, dit omdat KLM nogal flexibel omgaat met de ingezette toestellen op Europese vluchten en dit zomaar groter of kleiner kan zijn dan vooraf gepland.
Bij het online inchecken kan je wel een stoel selecteren, je kunt overigens ook online inchecken en dan niet een boarding pass uitprinten maar deze pas op de luchthaven ophalen, zo kan je al wel de stoelen geselecteerd hebben, bij inchecken op de luchthaven kunnen er een beperkt aantal stoelen beschikbaar zijn.

Dit gaat bij mij altijd goed, tenzij je met Estonian Air vliegt en niet kan inchecken met vertrek uit Kiev, maar wel bij de volgende vlucht Tallinn - Amsterdam, dan wordt je op 'Standbyskie' gezet in Kiev en krijgt het grondpersoneel aldaar met grote moeite een boardingpass voor de vlucht van Kiev naar Tallinn eruit, maar met geen mogelijkheid de volgende boardingpass. En dat is niet handig bij een vlucht met een connectie van 30 minuten waarbij je ook nog door de paspoortcontrole en veiligheidscontrole moet en je natuurlijk achterin het vliegtuig zat en je overal achteraan staat.
Jawel hoor, het enigste verschil is een boeing 737-700/800/900. (Exclusief Cityhopper). Kan best hoor wat je zegt maar ik heb het zelf nog nooit meegemaakt. Kan ook zijn omdat ik altijd een comfort stoel neem (50% korting, FB Gold Status).
  donderdag 30 mei 2013 @ 22:22:22 #185
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_127226637
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 21:48 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Jawel hoor, het enigste verschil is een boeing 737-700/800/900. (Exclusief Cityhopper). Kan best hoor wat je zegt maar ik heb het zelf nog nooit meegemaakt. Kan ook zijn omdat ik altijd een comfort stoel neem (50% korting, FB Gold Status).
Als je een comfort stoel selecteert kan het inderdaad vast wel, naast eventuele FB status.

Ik ben uit principe geen lid van KLM FB, ik ben lid van Miles & More van Lufthansa, de maatschappij waar ik het meeste mee vlieg.
Al moet worden gezegd dat tegenwoordig ook KLM wel een overweging waard is, maar aangezien ik daar geen status heb kan ik op de vluchten van Manage mijn boeking enkel bij de lange afstandsvluchten de stoelen vastleggen maar nooit de eventuele Europese vluchten.

Tja dat laatste kan dus nu schijnbaar wel, nu is het vertrek wel nabij, en is de stoelkeuze wel beperkt, maar ja dat krijg je met een vlucht uit Barcelona...

[ Bericht 7% gewijzigd door ozzietukker op 30-05-2013 22:29:04 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 30 mei 2013 @ 22:29:27 #186
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_127227168
Zal inderdaad aan de status liggen, ik (platinum) kan dat wel kiezen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_127348755
Vraag over online inchecken.

Ik ben aan het kijken naar een ticket AMS - AUH - BNE met Etihad en volgens hun website kan ik 24 uur van te voren inchecken. Moet ik er dan vanuit gaan dat ik pas 24 uur voor vertrek vanuit AUH in kan checken voor AUH - BNE? (en dus niet 24 uur voor vertrek vanuit AMS inchecken voor beide vluchten?). Óf kan ik pas 24 uur voor vertrek uit AUH inchecken voor beide vluchten? Ik verwacht dat ik immers maar één reserveringsnummer heb voor beide vluchten.
  maandag 3 juni 2013 @ 08:53:17 #188
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_127348851
24h voor vertrek uit AMS
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_127351820
Over een maandje voor het eerst vliegen, dus zal het topic even doorspitten :)
pi_127353687
Welke wet geldt eigenlijk in een vliegtuig?

- wet van het land waar op dat moment overheen wordt gevlogen?
- wet van het land waar vliegtuig is opgestegen?
- wet van het land waar vliegtuig gaat landen?
- wet van het land onder wiens vlag het vliegtuig vliegt?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 3 juni 2013 @ 12:25:40 #191
66825 Reya
Fier Wallon
pi_127354265
Heeft iemand hier al een keer met HOP! gevolgen?
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 12:45:01 #192
45833 crew  Fogel
pi_127354997
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:08 schreef Nielsch het volgende:
Welke wet geldt eigenlijk in een vliegtuig?

- wet van het land waar op dat moment overheen wordt gevlogen?
- wet van het land waar vliegtuig is opgestegen?
- wet van het land waar vliegtuig gaat landen?
- wet van het land onder wiens vlag het vliegtuig vliegt?
Volgens de conventie van Tokyo 1963 is het het land van registratie.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 3 juni 2013 @ 12:45:05 #193
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_127355001
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:08 schreef Nielsch het volgende:
Welke wet geldt eigenlijk in een vliegtuig?

- wet van het land waar op dat moment overheen wordt gevlogen?
- wet van het land waar vliegtuig is opgestegen?
- wet van het land waar vliegtuig gaat landen?
- wet van het land onder wiens vlag het vliegtuig vliegt?
Maakt niet uit. Als je wat uitvreet, of betrapt word bij een miles high poging, dan zorgt de lokale politie in het land van aankomst wel voor je! :R
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_127359969
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:08 schreef Nielsch het volgende:
Welke wet geldt eigenlijk in een vliegtuig?

- wet van het land waar op dat moment overheen wordt gevlogen?

Haha, dat zou wel lache zijn.
Zit je lekker aan je biertje, vlieg je net over Saoedi-Arabië heen. Kan je gelijk de bak in ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_127360497
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:25 schreef Reya het volgende:
Heeft iemand hier al een keer met HOP! gevolgen?
Ja ik heb met HOP! gevlogen vanaf Dusseldorf naar Lyon.
pi_127360499
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 14:48 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Haha, dat zou wel lache zijn.
Zit je lekker aan je biertje, vlieg je net over Saoedi-Arabië heen. Kan je gelijk de bak in ;)
Kun je lachen, maar als je over die Arabische landen heen vliegt wordt er inderdaad tijdelijk geen alcohol geschonken in het vliegtuig (ik weet niet of dit met alle airlines zo is)
Alpha kenny one
  maandag 3 juni 2013 @ 15:03:22 #197
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_127360529
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:45 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Als je wat uitvreet, of betrapt word bij een miles high poging, dan zorgt de lokale politie in het land van aankomst wel voor je! :R
ben ik al lid van :7
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 3 juni 2013 @ 15:06:49 #198
66825 Reya
Fier Wallon
pi_127360659
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:02 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Ja ik heb met HOP! gevlogen vanaf Dusseldorf naar Lyon.
Hoe was het? Veel gedoe omtrent bagage opf valt het wel mee?
pi_127361307
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:02 schreef falling_away het volgende:

[..]

Kun je lachen, maar als je over die Arabische landen heen vliegt wordt er inderdaad tijdelijk geen alcohol geschonken in het vliegtuig (ik weet niet of dit met alle airlines zo is)
Alleen Iran toch?
En vrouwen hoofddoek op.
pi_127361764
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:02 schreef falling_away het volgende:

[..]

Kun je lachen, maar als je over die Arabische landen heen vliegt wordt er inderdaad tijdelijk geen alcohol geschonken in het vliegtuig (ik weet niet of dit met alle airlines zo is)
Dat is volgens mij alleen zo als er ook geland wordt, omdat ze daar niet zo blij zijn met mensen die dronken het vliegtuig uitkomen. Het heeft in iedergeval niets te maken met wetgeving, want als je in de lucht zit zijn het niet langer de wetten van het land waar je boven vliegt die gelden.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 3 juni 2013 @ 15:51:43 #201
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_127362458
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:26 schreef Godtje het volgende:

[..]

Alleen Iran toch?
En vrouwen hoofddoek op.
Saudi.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:23:54 #202
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_127387845
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:36 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat is volgens mij alleen zo als er ook geland wordt, omdat ze daar niet zo blij zijn met mensen die dronken het vliegtuig uitkomen. Het heeft in iedergeval niets te maken met wetgeving, want als je in de lucht zit zijn het niet langer de wetten van het land waar je boven vliegt die gelden.
Die beperking kan inderdaad zijn wanneer er in een bepaald land geland moet worden, maar normaliter merk je er eigenlijk weinig van omdat dan toch vaak al de daling is ingezet, of juist wordt opgestegen. Wel heb je natuurlijk enkele 'dry' airlines waar helemaal geen alcohol wordt geschonken.

Wat mij verbaasd, of eigenlijk ook weer niet, op een vlucht van Qatar Airways (En vast ook wel andere luchtvaartmaatschappijen) drinken de Arabieren zich helemaal lam aan boord, en het cabinepersoneel maar vrolijk uitdelen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_127389953
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:23 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Die beperking kan inderdaad zijn wanneer er in een bepaald land geland moet worden, maar normaliter merk je er eigenlijk weinig van omdat dan toch vaak al de daling is ingezet, of juist wordt opgestegen. Wel heb je natuurlijk enkele 'dry' airlines waar helemaal geen alcohol wordt geschonken.

Wat mij verbaasd, of eigenlijk ook weer niet, op een vlucht van Qatar Airways (En vast ook wel andere luchtvaartmaatschappijen) drinken de Arabieren zich helemaal lam aan boord, en het cabinepersoneel maar vrolijk uitdelen...
Zo raar is dat niet, als je in je eigen land niet of in het geheim moet drinken, en je begeeft je dan in een vliegtuig waar gewoon gedronken mag worden...
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_127404081
Ik heb nu 1 ticket gekocht van een vliegtuigmaatschappij (THY) van amsterdam naar istanbul, nu zie ik dat wanneer ik aankom één uur later een vliegtuig vertrekt van istanbul naar antalya (ook THY). Stel ik koop daar een ticket voor. Kunnen ze dan in Amsterdam wanneer ik vertrek mijn bagage doorlabelen en alvast inchecken(+boarding pass) voor die vlucht? Zodat ik probleemloos verder kan?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 15:43:38 #205
62913 Blik
The one and Only!
pi_127404279
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:02 schreef falling_away het volgende:

[..]

Kun je lachen, maar als je over die Arabische landen heen vliegt wordt er inderdaad tijdelijk geen alcohol geschonken in het vliegtuig (ik weet niet of dit met alle airlines zo is)
Nog nooit gehad, en toch regelmatig over Pakistan, Afghanistan en Saudi-Arabië heen gevlogen. Met een Westerse maatschappij gebeurt dit in ieder geval zeker niet
pi_127404491
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:39 schreef xminator het volgende:
Ik heb nu 1 ticket gekocht van een vliegtuigmaatschappij (THY) van amsterdam naar istanbul, nu zie ik dat wanneer ik aankom één uur later een vliegtuig vertrekt van istanbul naar antalya (ook THY). Stel ik koop daar een ticket voor. Kunnen ze dan in Amsterdam wanneer ik vertrek mijn bagage doorlabelen en alvast inchecken(+boarding pass) voor die vlucht? Zodat ik probleemloos verder kan?
Meestal wel te doen, maar bel ze even op. Bij BA lukt het altijd wel, maar niet alle airlines zijn hetzelfde.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_127404514
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Nog nooit gehad, en toch regelmatig over Pakistan, Afghanistan en Saudi-Arabië heen gevlogen. Met een Westerse maatschappij gebeurt dit in ieder geval zeker niet
Is ook onzin, als je er enkel overheen vliegt, boeit het geen ene donder.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_127405813
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:23 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wat mij verbaasd, of eigenlijk ook weer niet, op een vlucht van Qatar Airways (En vast ook wel andere luchtvaartmaatschappijen) drinken de Arabieren zich helemaal lam aan boord, en het cabinepersoneel maar vrolijk uitdelen...
Heb wat collega's die voor Denim air gevlogen hebben en moesten regelmatig in Libië "charters" uitvoeren voor oliepersoneel van de stad naar de industrie. Na een tijdje vliegen werden ze vaak uitgenodigd op feestjes (was immers een vast klein clubje vliegers en klanten, dus iedereen kende elkaar na een tijdje wel) en ze hebben nog nooit zo gefeest blijkbaar.
Hoeren, drank, drugs, alles kwam voorbij en 90% van de feestgangers waren toch echt devoot moslim...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 4 juni 2013 @ 17:52:14 #209
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_127408943
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:48 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Meestal wel te doen, maar bel ze even op. Bij BA lukt het altijd wel, maar niet alle airlines zijn hetzelfde.
Ik zou je huidige ticket omboeken, want die overstaptijd van 1 uur op Istanbul (ik ga uit van IST) kan te kort zijn. Als je op 1 ticket reist moet je airline dat oplossen, als je twee tickets hebt en je eerste vlucht is te laat ben je zelf het haasje.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_127411231
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:39 schreef xminator het volgende:
Ik heb nu 1 ticket gekocht van een vliegtuigmaatschappij (THY) van amsterdam naar istanbul, nu zie ik dat wanneer ik aankom één uur later een vliegtuig vertrekt van istanbul naar antalya (ook THY). Stel ik koop daar een ticket voor. Kunnen ze dan in Amsterdam wanneer ik vertrek mijn bagage doorlabelen en alvast inchecken(+boarding pass) voor die vlucht? Zodat ik probleemloos verder kan?
yup . dat gebeurt, maar moet zeggen het werkt een beetje chaotisch. je hebt in Alanya waarschijnlijk een buiten positie en moet dan waarschijnlijk blijven zitten/staan tot de internationale terminal. als ze daar zin in hebben, soms ook niet.
let wel op 1 uur is kort voor Attarturk, als je dan ook nog je koffers moet op halen en opnieuw in checken is te kort. Het is zelfs krap zonder.
Een keer een vlucht gemist waar bij de vlucht vanuit Keulen 20 min vertraagd was. toen in de rij staan om aansluitend ticket te krijgen, en toen in de rij voor het Visum te kopen (bij Visum check, dus je loopt er zo langs) rij bij immigrations, en dan is het nog een pokke eind tot de nationale terminal.
pi_127411494
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:48 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Meestal wel te doen, maar bel ze even op. Bij BA lukt het altijd wel, maar niet alle airlines zijn hetzelfde.
Inchecken en doorlabelen doen ze wel, alleen zij raden 1,5 uur overstaptijd aan.
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 17:52 schreef XL het volgende:

[..]

Ik zou je huidige ticket omboeken, want die overstaptijd van 1 uur op Istanbul (ik ga uit van IST) kan te kort zijn. Als je op 1 ticket reist moet je airline dat oplossen, als je twee tickets hebt en je eerste vlucht is te laat ben je zelf het haasje.
Is niet Ataturk maar Sabiha Gokcen, wel wat kleiner dat Ataturk denk ik dan. Weet je dat laatste zeker?
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:02 schreef Roger_ het volgende:

[..]

yup . dat gebeurt, maar moet zeggen het werkt een beetje chaotisch. je hebt in Alanya waarschijnlijk een buiten positie en moet dan waarschijnlijk blijven zitten/staan tot de internationale terminal. als ze daar zin in hebben, soms ook niet.
let wel op 1 uur is kort voor Attarturk, als je dan ook nog je koffers moet op halen en opnieuw in checken is te kort. Het is zelfs krap zonder.
Een keer een vlucht gemist waar bij de vlucht vanuit Keulen 20 min vertraagd was. toen in de rij staan om aansluitend ticket te krijgen, en toen in de rij voor het Visum te kopen (bij Visum check, dus je loopt er zo langs) rij bij immigrations, en dan is het nog een pokke eind tot de nationale terminal.
Ik begrijp je tekst niet geheel, zelf heb ik geen visum nodig. Het enige wat ik moet doen is langs douane en dan naar de volgende vlucht lopen (bagage wordt doorgelabeld als het goed is), moet wel te doen zijn binnen één uur schat ik @ SAW.

[ Bericht 0% gewijzigd door xminator op 04-06-2013 19:16:31 ]
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:27:33 #212
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_127412123
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:10 schreef xminator het volgende:

[..]

Inchecken en doorlabelen doen ze wel, alleen zij raden 1,5 uur overstaptijd aan.

[..]

Is niet Ataturk maar Sabiha Gokcen, wel wat kleiner dat Ataturk denk ik dan. Weet je dat laatste zeker?

[..]

Ik begrijp je tekst niet geheel, zelf heb ik geen visum nodig. Het enige wat ik moet doen is langs douane en dan naar de volgende vlucht lopen (bagage wordt doorgelabeld als het goed is), moet wel te doen zijn binnen één uur schat ik @ SAW.
In principe kan Turkish Airlines de koffers doorlabelen, persoonlijk had ik echter het ticket naar de eindbestemming direct in één keer geboekt zodat Turkish Airlines garant staat voor de connectie. De koffers kunnen op Schiphol wel worden doorgelabeled naar de eindbestemming, dat kan binnen de alliantie en zeker bij één maatschappij, echter wat er nu gedaan is heet 'self-connect' en als de Turkish Airlines vlucht vertraging heeft naar SAW, en ik kan je verzekeren, dat heeft ie nog wel eens, en met alle respect, Turkse mensen zorgen er door de vele handbagage nou niet voor dat die vertraging nog enigszins kan worden ingelopen, dan ben je dus zelf verantwoordelijk of je de volgende vlucht haalt, wanneer dit door vertraging op een eerdere vlucht niet zo is moet je ter plaatse een nieuw ticket kopen.

Al met al, 1 uur connectietijd met immigratie en lopen naar domestic gedeelte is zelfs op SAW wat aan de krappe kant, als je achterin het vliegtuig zit of er landen meer vluchten achter elkaar dan sta je relatief achterin de rij bij de paspoortcontrole. Echt relaxed reis je dan niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_127412249
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:10 schreef xminator het volgende:

Ik begrijp je tekst niet geheel, zelf heb ik geen visum nodig. Het enige wat ik moet doen is langs douane en dan naar de volgende vlucht lopen (bagage wordt doorgelabeld als het goed is), moet wel te doen zijn binnen één uur schat ik @ SAW.
als je laat door labelt van uit Nederland, dan komen je koffers op Antalya aan op de internationale terminal, je moet daat goed opletten dat je dus niet zomaar met de kudde mee loopt als je het vliegtuig uitstapt.

En laat de rest maar zitten
pi_127412831
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:27 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

In principe kan Turkish Airlines de koffers doorlabelen, persoonlijk had ik echter het ticket naar de eindbestemming direct in één keer geboekt zodat Turkish Airlines garant staat voor de connectie. De koffers kunnen op Schiphol wel worden doorgelabeled naar de eindbestemming, dat kan binnen de alliantie en zeker bij één maatschappij, echter wat er nu gedaan is heet 'self-connect' en als de Turkish Airlines vlucht vertraging heeft naar SAW, en ik kan je verzekeren, dat heeft ie nog wel eens, en met alle respect, Turkse mensen zorgen er door de vele handbagage nou niet voor dat die vertraging nog enigszins kan worden ingelopen, dan ben je dus zelf verantwoordelijk of je de volgende vlucht haalt, wanneer dit door vertraging op een eerdere vlucht niet zo is moet je ter plaatse een nieuw ticket kopen.

Al met al, 1 uur connectietijd met immigratie en lopen naar domestic gedeelte is zelfs op SAW wat aan de krappe kant, als je achterin het vliegtuig zit of er landen meer vluchten achter elkaar dan sta je relatief achterin de rij bij de paspoortcontrole. Echt relaxed reis je dan niet.
Bedankt voor je uitleg, heb een tijdje geleden tickets naar istanbul vrij goedkoop kunnen bemachtigen als ik dat nu ga om boeken ben ik een hele hoop geld kwijt. Ik zag dat de tickets van ist naar antalya vrij goedkoop waren en dus kwam ik op het idee om eerst een weekje aan de kust te genieten.

Ik kan dan nu de gok erop wagen voor 50 euro 2 tickets met 1 uur overstaptijd of 7/8 uur later dezelfde vlucht nemen of geen van allen en het binnenland ingaan.. Twijfels.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:31 schreef Roger_ het volgende:

[..]

als je laat door labelt van uit Nederland, dan komen je koffers op Antalya aan op de internationale terminal, je moet daat goed opletten dat je dus niet zomaar met de kudde mee loopt als je het vliegtuig uitstapt.

En laat de rest maar zitten
Bedankt voor de tip :)
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:05:48 #215
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_127416769
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:46 schreef xminator het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitleg, heb een tijdje geleden tickets naar istanbul vrij goedkoop kunnen bemachtigen als ik dat nu ga om boeken ben ik een hele hoop geld kwijt. Ik zag dat de tickets van ist naar antalya vrij goedkoop waren en dus kwam ik op het idee om eerst een weekje aan de kust te genieten.

Ik kan dan nu de gok erop wagen voor 50 euro 2 tickets met 1 uur overstaptijd of 7/8 uur later dezelfde vlucht nemen of geen van allen en het binnenland ingaan.. Twijfels.

[..]

Bedankt voor de tip :)
Ik zie inderdaad 19 euro enkele reis tickets van Turkish Airlines voorbij komen voor binnenlandse vluchten, niet slecht, wellicht is het ook een optie om naar Pegasus airlines te kijken, dan kunnen de koffers wel niet tot de eindbestemming ingechecked worden vanaf Amsterdam, maar Pegasus is 'groot' op SAW en zullen dus meerdere vertrektijden hebben, bij Pegasus mag je gratis bagage meenemen, door de felle concurrentie zullen ook deze tickets van Pegasus niet duur zijn.
Als je een vlucht boekt met 3 uur overstaptijd kan je inclusief immigratie, ophalen van je koffer en het opnieuw inchecken ervan er redelijk zeker van zijn dat je de vlucht kan halen.
(Al is het dan natuurlijk wel wrang als je dan de Turkish Airlines vlucht op die dag wel gehaald zou kunnen hebben, iets meer zekerheid lijkt mij verstandig).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_127417497
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik zie inderdaad 19 euro enkele reis tickets van Turkish Airlines voorbij komen voor binnenlandse vluchten, niet slecht, wellicht is het ook een optie om naar Pegasus airlines te kijken, dan kunnen de koffers wel niet tot de eindbestemming ingechecked worden vanaf Amsterdam, maar Pegasus is 'groot' op SAW en zullen dus meerdere vertrektijden hebben, bij Pegasus mag je gratis bagage meenemen, door de felle concurrentie zullen ook deze tickets van Pegasus niet duur zijn.
Als je een vlucht boekt met 3 uur overstaptijd kan je inclusief immigratie, ophalen van je koffer en het opnieuw inchecken ervan er redelijk zeker van zijn dat je de vlucht kan halen.
(Al is het dan natuurlijk wel wrang als je dan de Turkish Airlines vlucht op die dag wel gehaald zou kunnen hebben, iets meer zekerheid lijkt mij verstandig).
Klopt, daar heb ik ook naar gekeken. Ik ga uiteindelijk denk voor PGS (vlucht gaat om 00.00), dacht namelijk dat je bij THY 30kg bagageruimte kreeg maar dat blijkt maar 15kg te zijn als je gebruik maakt van een promotie. Dus ga hoogstwaarschijnlijk voor meer zekerheid voor dezelfde prijs.
Zal na aankomst uiteindelijk toch in een crappy hotel verblijven om uit te rusten en de volgende dag pas overstappen naar een resort ^O^ .

Bedankt voor het meedenken!
pi_127429753
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:36 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat is volgens mij alleen zo als er ook geland wordt, omdat ze daar niet zo blij zijn met mensen die dronken het vliegtuig uitkomen. Het heeft in iedergeval niets te maken met wetgeving, want als je in de lucht zit zijn het niet langer de wetten van het land waar je boven vliegt die gelden.
In de film "Argo" wordt tijdens een vlucht van Teheran naar Zurich aangekondigd dat er alcohol kan worden geschonken omdat het Iraanse luchtruim is verlaten. Dit kan echter ook een verzinsel in het script zijn, omdat de hoofdpersonen (en de kijker) dan zeker weten dat hun ontsnapping uit Iran geslaagd is.

Ik heb geprobeerd om met Google uit te zoeken of alcohol beleid gedurende een vlucht kan veranderen, afhankelijk van waar het vliegtuig zich bevindt. Dit vind ik nergens terug. Wel zijn er maatschappijen die sowieso nooit alcohol schenken (o.a. Saudi Arabian Airlines, Kuwait Airways) of dit op bepaalde vluchten (bijv. Emirates naar Saudi Arabie) niet doen. Andere maatschappijen doen dat echter wel.

Het is dus inderdaad geen wetgeving maar de beslissing van de maatschappij.
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:02:01 #218
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_127444312
Ik weet wel dat de KLM geen alcohol in de huisjes heeft op vluchten naar Islamitische landen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_127444404
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 05:50 schreef jaco het volgende:

[..]

In de film "Argo" wordt tijdens een vlucht van Teheran naar Zurich aangekondigd dat er alcohol kan worden geschonken omdat het Iraanse luchtruim is verlaten. Dit kan echter ook een verzinsel in het script zijn, omdat de hoofdpersonen (en de kijker) dan zeker weten dat hun ontsnapping uit Iran geslaagd is.

Je weet dat de film Argo zich in 1980 af speelt? We zitten inmiddels in 2013, dus ik denk dat procedures van toen uberhaupt geen relevantie meer hebben.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:37:27 #220
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127445896
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:02 schreef static het volgende:
Ik weet wel dat de KLM geen alcohol in de huisjes heeft op vluchten naar Islamitische landen.
Huisjes?
pi_127445935
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:37 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Huisjes?
Krijg je op elke BC vlucht.

"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:54:29 #222
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_127446660
Zit normaal gesproken Bols in.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_127448373
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:02 schreef static het volgende:
Ik weet wel dat de KLM geen alcohol in de huisjes heeft op vluchten naar Islamitische landen.
kreeg ze van/naar Dubai wel, maar misschien is dat dan wel weer een uitzondering :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:43:37 #224
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_127448722
Denk het wel, want ik juist niet op die route. :P
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_127450169
net gebeld door vliegwinkel.nl

mijn geboekte vlucht zou wegens een schemawijziging de overstap niet halen. Of ik dan maar later op de dag (s'avonds ipv s'ochtends) rnaar frankfurt ipv NY wilde vliegen _O_

koste niets extra _O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  woensdag 5 juni 2013 @ 18:24:03 #226
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127450242
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:22 schreef AldoTheApache het volgende:
net gebeld door vliegwinkel.nl

mijn geboekte vlucht zou wegens een schemawijziging de overstap niet halen. Of ik dan maar later op de dag (s'avonds ipv s'ochtends) rnaar frankfurt ipv NY wilde vliegen _O_

koste niets extra _O_
Dus nu heb je Lufthansa via Frankfurt naar Mexico City? Niet verkeerd!
pi_127450261
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:24 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dus nu heb je Lufthansa via Frankfurt naar Mexico City? Niet verkeerd!
gaat over de terugweg, dus praktisch een dag langer :D
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_127495365
Ik heb een vraagje :).

Ik vlieg binnenkort vanaf Düsseldorf int. naar Kuala Lumpur via Dubai, met Emirates. Die vlucht vertrekt 15.25 uur. Nu moet ik wegens omstandigheden daarvoor in Istanbul wezen, en kan pas die ochtend terug komen. Er is een vlucht van Turkish Airlines van Istanbul naar DUS, die om 13.50 uur aan zou moeten komen. Dit is zeker veel te krap he?
  Eindredactie Games donderdag 6 juni 2013 @ 21:43:11 #229
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_127497910
is het mogelijk (tegen extra betaling desnoods) om eerder in te checken bij Aeroflot en Malasya Airlines?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 6 juni 2013 @ 22:00:44 #230
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_127499071
quote:
5s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb een vraagje :).

Ik vlieg binnenkort vanaf Düsseldorf int. naar Kuala Lumpur via Dubai, met Emirates. Die vlucht vertrekt 15.25 uur. Nu moet ik wegens omstandigheden daarvoor in Istanbul wezen, en kan pas die ochtend terug komen. Er is een vlucht van Turkish Airlines van Istanbul naar DUS, die om 13.50 uur aan zou moeten komen. Dit is zeker veel te krap he?
Het hangt ervan af, als je bagage in moet checken op zowel de vlucht uit Turkije en de vlucht naar Kuala Lumpur dan is het aan de krappe kant, want zelfs als de schematijd wordt gehaald dan heb je 1 uur en 35 minuten voor de paspoortcontrole op Dusseldorf en het verkrijgen van je bagage en opnieuw inchecken, aangezien je rekening moet houden met inchecktijden zal je dit bij geen vertraging net halen, maar bij een vertraging van 15 minuten of meer kan je de deadline al niet meer halen.

Heb je geen bagage en kan je online inchecken dan kan het vliegtuig een uur vertraging hebben vanuit Turkije en moet je de vlucht op het relatief kleine Dusseldorf kunnen halen.

Persoonlijk zou ik uiteraard nooit voor deze vlucht kiezen, en hoewel ik geen persoonlijke ervaring heb, waarom kies je niet voor de vlucht van Pegasus uit Istanbul die komt al om 12.40 volgens schematijd aan en zo heb je iets meer speling. Gezien de concurrentie tussen THY en PGS zal de prijs over het algemeen niet veel verschillend zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_127499800
Mja, ik zit met een binnenlandse vlucht ook, die op Ataturk aankomt. Dus om dan weer naar SAW te gaan is ook weer zo wat. Maar ik ga dit ook niet doen inderdaad, te risky.
  donderdag 6 juni 2013 @ 22:16:07 #232
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_127500017
Kun je dus - dubai niet in IST - dubai omboeken
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_127500063
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:16 schreef XL het volgende:
Kun je dus - dubai niet in IST - dubai omboeken
Ja voor 400 euro. Lijers.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:55:12 #234
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_127529748
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Mja, ik zit met een binnenlandse vlucht ook, die op Ataturk aankomt. Dus om dan weer naar SAW te gaan is ook weer zo wat. Maar ik ga dit ook niet doen inderdaad, te risky.
Het is inderdaad nog geen 10 minuten vliegen, je kan zo mooi Attaturk zien liggen wanneer je vanaf Amsterdam vliegt, maar vanaf Istanbul naar SAW te komen is inderdaad een crime, wanneer je dit met openbaar vervoer doet kost dit minimaal 2,5 uur, 45 minuten metro, 15 minuten tram, 30 minuten boot en 1 uur bus.
Helemaal met de bus kan sneller zijn, maar is het vaak niet door drukte op de 2 bruggen in Istanbul.

Je zou ook nog kunnen denken om de binnenlandse vlucht ook opnieuw te kopen bij Pegasus, want dan kom je wel op SAW aan en is het wel allemaal haalbaarder, is waarschijnlijk veel goedkoper dan 400 euro omboeken, is alleen beetje jammer dat je eerst een heel stuk terug naar Europa vliegt om vervolgens datzelfde stuk weer terug te vliegen richting Dubai...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 19:13:54 #235
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_127530317
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:55 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

NAV een oude discussie: ik heb nu inderdaad ook KLM tickets gezien naar BKK voor 407 euro vanaf Antwerpen. In augustus zelfs met retour datum in september. Helaas past de datum mij net niet lekker (zou een week moeten schuiven) anders zou het echt een koopje geweest zijn.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_127560881
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:55 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het is inderdaad nog geen 10 minuten vliegen, je kan zo mooi Attaturk zien liggen wanneer je vanaf Amsterdam vliegt, maar vanaf Istanbul naar SAW te komen is inderdaad een crime, wanneer je dit met openbaar vervoer doet kost dit minimaal 2,5 uur, 45 minuten metro, 15 minuten tram, 30 minuten boot en 1 uur bus.
Helemaal met de bus kan sneller zijn, maar is het vaak niet door drukte op de 2 bruggen in Istanbul.

Je zou ook nog kunnen denken om de binnenlandse vlucht ook opnieuw te kopen bij Pegasus, want dan kom je wel op SAW aan en is het wel allemaal haalbaarder, is waarschijnlijk veel goedkoper dan 400 euro omboeken, is alleen beetje jammer dat je eerst een heel stuk terug naar Europa vliegt om vervolgens datzelfde stuk weer terug te vliegen richting Dubai...
Mja, Pegasus vliegt in Turkije niet waar ik moet wezen. Dus de route is DUS-IST-SZF-IST-DUS-DUB-KL, in 5 dagen :'). FML.

Heel irritant dat ik niet van Istanbul direct door kan.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 19:18:51 #237
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_127561669
quote:
9s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 18:46 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Mja, Pegasus vliegt in Turkije niet waar ik moet wezen. Dus de route is DUS-IST-SZF-IST-DUS-DUB-KL, in 5 dagen :'). FML.

Heel irritant dat ik niet van Istanbul direct door kan.
Pegasus vliegt ook naar Samsun in Turkije hoor, als je de 07.55 vlucht neemt kan je met een korte connectie van 1 uur en 5 minuten overstappen op de vlucht naar Dusseldorf.
Nu weet ik niet wanneer je gaat, maar de prijzen vallen opzich wel mee, in de 130-150 euro range voor de totale vlucht naar Dusseldorf.

Al is het inderdaad vervelend dat je niet goedkoop kan omboeken bij Emirates, maar daar zal de kostprijs van het betreffende ticket wellicht wel mee te maken hebben, op deze manier is het wel een omweg, maar niet onmogelijk.
Al moet je vliegen wel een beetje leuk vinden als je om 07.55 moet vertrekken en de volgende dag om 14.55 aan te komen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_127800394
Welke maatschappijen vliegen tegenwoordig rechtstreeks op het noordwesten van Amerika, zoals Seattle? Ik weet dat KLM rechtstreeks vliegt vanaf Amsterdam, maar volgens mij kan het goedkoper dan 1000 euro. Een maatschappij vanaf Dusseldorf misschien? Of Londen eventueel?

Icelandair vliegt vrij goedkoop, wel met één tussenstop. Iemand ervaringen met deze maatschappij?
  vrijdag 14 juni 2013 @ 19:29:38 #239
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_127801013
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 19:14 schreef Fargo het volgende:
Welke maatschappijen vliegen tegenwoordig rechtstreeks op het noordwesten van Amerika, zoals Seattle? Ik weet dat KLM rechtstreeks vliegt vanaf Amsterdam, maar volgens mij kan het goedkoper dan 1000 euro. Een maatschappij vanaf Dusseldorf misschien? Of Londen eventueel?

Icelandair vliegt vrij goedkoop, wel met één tussenstop. Iemand ervaringen met deze maatschappij?
Vanaf DUS vliegt zo te zien niets direct naar Seattle. Maar je kan via Skyscanner gewoon even de steden proberen die in aanmerking komen om naartoe te vliegen natuurlijk.
pi_127801305
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 19:14 schreef Fargo het volgende:
Welke maatschappijen vliegen tegenwoordig rechtstreeks op het noordwesten van Amerika, zoals Seattle? Ik weet dat KLM rechtstreeks vliegt vanaf Amsterdam, maar volgens mij kan het goedkoper dan 1000 euro. Een maatschappij vanaf Dusseldorf misschien? Of Londen eventueel?

Icelandair vliegt vrij goedkoop, wel met één tussenstop. Iemand ervaringen met deze maatschappij?
Delta vanaf Amsterdam en British Airways vanaf Amsterdam / Rotterdam met een tussenstop in London.
pi_127801602
Delta ook nog rechtstreeks naar Portland, en KLM naar Vancouver :) afhankelijk waar je exact moet zijn misschien ook interessant
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_127833804
Mag je trouwens gewoon 1 stuk bagage inchecken bij Aireuropa (BRU-MAD)
pi_127834469
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_127834546
quote:
quote:
http://www.aireuropa.com/(...)sajero/equipaje.html

Idd bij class Tourist - Medium haul. 23 kg ruimbagage en 10 kg handbagage inbegrepen.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_128026057
Sterf LOT Polish Airlines! Ik kan niet eens fatsoenlijk online inchecken, niemand neemt de telefoon op en ik heb mijn vlucht 6.40 in de ochtend komende vrijdag. Gruwelijke kutzooi :r
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_128053211
Dan check je toch in op het vliegveld, ik zie het probleem niet :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_128055146
quote:
5s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb een vraagje :).

Ik vlieg binnenkort vanaf Düsseldorf int. naar Kuala Lumpur via Dubai, met Emirates. Die vlucht vertrekt 15.25 uur. Nu moet ik wegens omstandigheden daarvoor in Istanbul wezen, en kan pas die ochtend terug komen. Er is een vlucht van Turkish Airlines van Istanbul naar DUS, die om 13.50 uur aan zou moeten komen. Dit is zeker veel te krap he?
als het mogelijk is om je bagage te laten door labelen van Istanboel, op je aansluitende vlucht in Düsseldorf , en als je als hier boven vermeld electronisch kan inchecken. moet dat lukken.
pi_128240930
Tegenwoordig ook 10,- boekingskosten bij KLM.be ? ;(
pi_128242657
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:43 schreef Rookert het volgende:
Tegenwoordig ook 10,- boekingskosten bij KLM.be ? ;(
Volgens mij niet hoor?

quote:
Price specification

Adult
Total price for all passengers EUR 1,059.28
Ticket price 718.00
Booking fee -
Carrier-imposed international surcharge 253.00
Embarkation tax 28.38
US international transportation tax 25.72
Security charge 7.15
Airport Passenger Service Charge 6.69
US INS user fee 5.24
US customs user fee 4.12
US APHIS fee 3.74
USA passenger facility charge 3.37
Netherlands noise isolation charge 2.00
USA passenger civil aviation security service fee 1.87
Price: 1,059.28
Number of passengers 1
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_128243112
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:43 schreef Rookert het volgende:
Tegenwoordig ook 10,- boekingskosten bij KLM.be ? ;(
Als je vlucht vertrekt vanaf een vliegveld / treinstation in Belgie betaal je geen boekingskosten. Maar als je een vlucht boekt vanaf Amsterdam, dan gaat het via het Nederlandse ticketkantoor van KLM. En betaal je wel tien euro boekingskosten.
pi_128243290
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Sterf LOT Polish Airlines! Ik kan niet eens fatsoenlijk online inchecken, niemand neemt de telefoon op en ik heb mijn vlucht 6.40 in de ochtend komende vrijdag. Gruwelijke kutzooi :r
Rustig jongen, denk om je hart. Nog even geduld. Kan vanaf 24 uur van tevoren. Daarna zul je net zo blij zijn als die blonde dame *na de klik*

http://www.lot.com/nl/en/web/newlot/via-internet

Edit: Hmm, wel raar dat als je doorklikt je ineens op de online-check in van KLM uitkomt :?

https://www.klm.com/ams/ici/checkin/Main/Checkin

Geen idee, misschien werk het wel, al zijn KLM en LOT geen SkyTeam partners.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_128243308
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Sterf LOT Polish Airlines! Ik kan niet eens fatsoenlijk online inchecken, niemand neemt de telefoon op en ik heb mijn vlucht 6.40 in de ochtend komende vrijdag. Gruwelijke kutzooi :r
LOT _O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_128243770
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:41 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Als je vlucht vertrekt vanaf een vliegveld / treinstation in Belgie betaal je geen boekingskosten. Maar als je een vlucht boekt vanaf Amsterdam, dan gaat het via het Nederlandse ticketkantoor van KLM. En betaal je wel tien euro boekingskosten.
Vroeger geen last van gehad vanaf AMS..
pi_128243808
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:00 schreef Rookert het volgende:

[..]

Vroeger geen last van gehad vanaf AMS..
Ja, is sinds kort.
pi_128243836
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:01 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Ja, is sinds kort.
Sinds de bagageveranderingen zeker ;(
pi_128243936
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Rustig jongen, denk om je hart. Nog even geduld. Kan vanaf 24 uur van tevoren. Daarna zul je net zo blij zijn als die blonde dame *na de klik*

http://www.lot.com/nl/en/web/newlot/via-internet

Edit: Hmm, wel raar dat als je doorklikt je ineens op de online-check in van KLM uitkomt :?

https://www.klm.com/ams/ici/checkin/Main/Checkin

Geen idee, misschien werk het wel, al zijn KLM en LOT geen SkyTeam partners.
Het was gewoon kut omdat mijn vlucht om 6.45 in de ochtend was en ik al de 1e bus moest pakken om uberhaupt op het vliegveld aan te komen..

Die website, medewerking en staff was echt drie werf ruk. De enige gein was het kleine propellorvliegtuigke waar we in zaten met een handvol mensen naar AMS.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_128246499
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Rustig jongen, denk om je hart. Nog even geduld. Kan vanaf 24 uur van tevoren. Daarna zul je net zo blij zijn als die blonde dame *na de klik*

http://www.lot.com/nl/en/web/newlot/via-internet

Edit: Hmm, wel raar dat als je doorklikt je ineens op de online-check in van KLM uitkomt :?

https://www.klm.com/ams/ici/checkin/Main/Checkin

Geen idee, misschien werk het wel, al zijn KLM en LOT geen SkyTeam partners.
KLM ground services is de afhandelaar van LOT op Amsterdam, waarschijnlijk al sinds jaar en dag en dan is het makkelijk het zo te houden.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 25 juni 2013 @ 20:17:21 #258
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_128251465
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:41 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Als je vlucht vertrekt vanaf een vliegveld / treinstation in Belgie betaal je geen boekingskosten. Maar als je een vlucht boekt vanaf Amsterdam, dan gaat het via het Nederlandse ticketkantoor van KLM. En betaal je wel tien euro boekingskosten.
Dat zie ik nu ook, dat is echt sinds zeer, zeer kort, want 1,5 week geleden nog 2 tickets geboekt met KLM voor vertrek in 2014 vanaf Amsterdam, maar vanaf de Belgische site, en daar was het op dat moment niet nodig om de boekingskosten te betalen.
Exact de reden dat ik al mijn tickets met vertrek Amsterdam vanaf de Belgische site kocht, ook voor vertrek vanaf Amsterdam, omdat dan de boekingskosten niet berekend werden, ze hebben inderdaad nu een aanpassing op de website gedaan dat het nu opeens via het Nederlandse boekingskantoor verloopt.

Overigens, het loont wel altijd om te kijken wat een ticket kost met vertrek vanaf de NL site en vertrek vanaf de BE site, want op sommige vluchtdata zit daar wel degelijk verschil in prijs in, ook al zijn het dezelfde vertrekdata en vertrektijden, soms is NL goedkoper, soms is BE goedkoper.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_128251470
Ik heb bij cheaptickets.nl geboekt en vlieg morgen vanaf Schiphol via New York richting Buenos maar nu kan ik niet online inchecken. Heeft dit nog een reden of kan ik pas op Schiphol inchecken?
pi_128252030
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 20:17 schreef kurk_droog het volgende:
Ik heb bij cheaptickets.nl geboekt en vlieg morgen vanaf Schiphol via New York richting Buenos maar nu kan ik niet online inchecken. Heeft dit nog een reden of kan ik pas op Schiphol inchecken?
Probeer het op Delta.com, KLM.nl, Airfrance.com of zelfs Alitalia.com even :) Iets moet er vast werken, wat lukt niet dan?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_128252316
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 20:27 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Probeer het op Delta.com, KLM.nl, Airfrance.com of zelfs Alitalia.com even :) Iets moet er vast werken, wat lukt niet dan?
Ik vlieg met Lufthansa maar die leasen volgens mij een United Airlines toestel maar als ik dus wil inchecken online vind hij het ticket niet terwijl de gegevens en alles in 'mijn boeking' staan..
pi_128252437
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 20:33 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ik vlieg met Lufthansa maar die leasen volgens mij een United Airlines toestel maar als ik dus wil inchecken online vind hij het ticket niet terwijl de gegevens en alles in 'mijn boeking' staan..
Verkeerde veronderstelling gemaakt. United.com laat wel je boeking zien maar geen mogelijkheid tot online inchecken? Dan weet ik niet wat er aan de hand is :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_128252508
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 20:35 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Verkeerde veronderstelling gemaakt. United.com laat wel je boeking zien maar geen mogelijkheid tot online inchecken? Dan weet ik niet wat er aan de hand is :)
Nee, Lufthansa laat de boeking zien. Ik neem aan dat ik online bij Lufthansa moet in-checken dan. Of kan het niet omdat er een overstap in New York zit?

( ik ben onervaren met vliegen buiten Europa :P )
pi_128252570
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 20:37 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Nee, Lufthansa laat de boeking zien. Ik neem aan dat ik online bij Lufthansa moet in-checken dan. Of kan het niet omdat er een overstap in New York zit?

( ik ben onervaren met vliegen buiten Europa :P )
Zou als je rechtstreeks naar New York gaat (en niet met Lufthansa via Frankfurt/Munchen) gewoon United.com proberen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_128252919
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 20:38 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Zou als je rechtstreeks naar New York gaat (en niet met Lufthansa via Frankfurt/Munchen) gewoon United.com proberen.
Stom, via United staat die ook inderdaad. Maar wel raar dat ik met Lufthansa vlieg uitgevoerd door UA, laat me dan inchekcen bij Lufthansa.
pi_128253129
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 20:44 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Stom, via United staat die ook inderdaad. Maar wel raar dat ik met Lufthansa vlieg uitgevoerd door UA, laat me dan inchekcen bij Lufthansa.
Je vliegt met United maar het ticket is verkocht door Lufthansa. Lufthansa heeft er dus eigenlijk weinig mee te maken, behalve dat zij voor de distributie van de verkoop gezorgd hebben. Maar goed dat het gelukt is dus fijne reis :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_128253319
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 20:48 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Je vliegt met United maar het ticket is verkocht door Lufthansa. Lufthansa heeft er dus eigenlijk weinig mee te maken, behalve dat zij voor de distributie van de verkoop gezorgd hebben. Maar goed dat het gelukt is dus fijne reis :P
Checkte nog niet in, durfde nog niet :P Maar bedankt in ieder geval, ik had wat beter moeten kijken.

Hopelijk kan ik morgen met inchecken ook meteen die vlucht naar Buenos laten inchecken zodat die koffers meteen overgezet worden..

[ Bericht 7% gewijzigd door kurk_droog op 25-06-2013 23:03:09 ]
pi_128354252
Ik heb een goedkope vlucht gevonden met Ryanair, die halverwege juli vertrekt (dus hoogseizoen).
De vlucht vertrekt alleen 9.00 uur, en je moet dus voor 8.30 geboard zijn. Met de vroegste trein ben ik pas 7.30 uur op Eindhoven Airport.
Heb ik aan een uur genoeg? Ik heb ervaring met lange rijen op eindhoven in het hoogseizoen. Normaal ben ik altijd 2 uur van tevoren aanwezig, hoewel dat vaak niet nodig blijkt, ben nogal stresserig aangelegd.
pi_128354303
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:26 schreef tomatenrood het volgende:
Ik heb een goedkope vlucht gevonden met Ryanair, die halverwege juli vertrekt (dus hoogseizoen).
De vlucht vertrekt alleen 9.00 uur, en je moet dus voor 8.30 geboard zijn. Met de vroegste trein ben ik pas 7.30 uur op Eindhoven Airport.
Heb ik aan een uur genoeg? Ik heb ervaring met lange rijen op eindhoven in het hoogseizoen. Normaal ben ik altijd 2 uur van tevoren aanwezig, hoewel dat vaak niet nodig blijkt, ben nogal stresserig aangelegd.
Reis je met of zonder bagage? Als je alleen handbagage hebt kan je binnen 15 tot 20 minuten aan je gate staan :P.
pi_128354415
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:28 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Reis je met of zonder bagage? Als je alleen handbagage hebt kan je binnen 15 tot 20 minuten aan je gate staan :P.
Thanks. Ja, alleen handbagage. Het scheelt veel geld met de andere vliegmaatschappijen, dus ik ga gewoon boeken, komt vast goed.
pi_128354535
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:32 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Thanks. Ja, alleen handbagage. Het scheelt veel geld met de andere vliegmaatschappijen, dus ik ga gewoon boeken, komt vast goed.
Gewoon doen, voor een paar dagen weg kan je genoeg kledingstukken meenemen in je handbagage. Let wel, het gewicht letten er niet zo streng op bij Ryanair maar de grootte wel. Doen ze al bij de gate met een eigen gemaakte doos. Als je handbagage er niet in past, kan je wel 60 euro dokken anders mag die tas niet mee.

Ik heb zo'n hand-/schoudertas van de H&M daarvoor, daar past echt onmeunig veel in. Was denk ik wel voorbij de 10kg, maarja. Schijt :P.

[ Bericht 12% gewijzigd door Erasmus op 28-06-2013 11:38:45 ]
  vrijdag 28 juni 2013 @ 18:47:31 #272
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_128367849
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:26 schreef tomatenrood het volgende:
Ik heb een goedkope vlucht gevonden met Ryanair, die halverwege juli vertrekt (dus hoogseizoen).
De vlucht vertrekt alleen 9.00 uur, en je moet dus voor 8.30 geboard zijn. Met de vroegste trein ben ik pas 7.30 uur op Eindhoven Airport.
Heb ik aan een uur genoeg? Ik heb ervaring met lange rijen op eindhoven in het hoogseizoen. Normaal ben ik altijd 2 uur van tevoren aanwezig, hoewel dat vaak niet nodig blijkt, ben nogal stresserig aangelegd.
Ik ben benieuwd welke trein je neemt welke op Eindhoven Aiport brengt, maar ik schat in dat je de tijd voor het reizen met de bus hebt meegenomen en dat je dan om 07:30 aanwezig bent.
Dat is voor Eindhoven ruim voldoende, om 08.30 begint het boarden pas, Eindhoven begint pas met boarden als het binnenkomende toestel 'touchdown' doet op Eindhoven airport, of net een paar momenten ervoor.

Mijn record (niet gepland) om de vlucht te halen die om 09.25 vertrekt is om 09.11 met de bus aanwezig en om 09.13 bij de beveiliging, 09.14 in de WC en 09.16 aan boord.
Wel kan het wat drukker zijn, maar 1,5 uur van te voren moet genoeg zijn, wanneer de rij bij de beveiliging echt te lang is wil Eindhoven Airport nog wel eens passagiers naar voren halen, maak je dus maar geen zorgen, want 1.5 uur is zelfs bij een lange rij nog voldoende.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_128374284
Ik vlieg dus met Swiss binnenkort en kan op internet mijn zetel kiezen!
Maar zie ik daar ook hoeveel stoelen er verkocht zijn, want je ziet wat er is gereserveerd, verder?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 21:50:43 #274
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_128374685
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 18:47 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd welke trein je neemt welke op Eindhoven Aiport brengt, maar ik schat in dat je de tijd voor het reizen met de bus hebt meegenomen en dat je dan om 07:30 aanwezig bent.
Dat is voor Eindhoven ruim voldoende, om 08.30 begint het boarden pas, Eindhoven begint pas met boarden als het binnenkomende toestel 'touchdown' doet op Eindhoven airport, of net een paar momenten ervoor.

Mijn record (niet gepland) om de vlucht te halen die om 09.25 vertrekt is om 09.11 met de bus aanwezig en om 09.13 bij de beveiliging, 09.14 in de WC en 09.16 aan boord.
Wel kan het wat drukker zijn, maar 1,5 uur van te voren moet genoeg zijn, wanneer de rij bij de beveiliging echt te lang is wil Eindhoven Airport nog wel eens passagiers naar voren halen, maak je dus maar geen zorgen, want 1.5 uur is zelfs bij een lange rij nog voldoende.
Het is niet alleen de wachttijd waar je rekening mee moet houden. Het zijn ook de risico's tijdens het aanreizen. Zo kreeg de shuttlebus tussen Eindhoven Airport en treinstation te kampen met een defekte deur, was toch 20 minuten wachten (weliswaar op de terugreis, maar had ook heen gekunt natuurlijk.
En in Spanje kreeg de bus een lekke band, dat was drie kwartier. Had ook op weg naar het vliegveld kunnen gebeuren.
Wie dit leest is gek
  vrijdag 28 juni 2013 @ 21:57:25 #275
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_128374998
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 21:41 schreef DeParo het volgende:
Ik vlieg dus met Swiss binnenkort en kan op internet mijn zetel kiezen!
Maar zie ik daar ook hoeveel stoelen er verkocht zijn, want je ziet wat er is gereserveerd, verder?
Dat kan je niet echt zeggen wanneer je vroeg inchecked. Daarnaast kan je soms door een bepaalde ticketklasse maar uit een beperkt aantal stoelen kiezen waardoor het lijkt dat alle plaatsen bezet zijn maar dat eigenlijk helemaal niet zo is. (Zo kon ik met Swiss laatst terug vooraf alleen maar plekken voorin kiezen, terwijl ik bij het inchecken zelf nog prima een hele rij achterin voor mijzelf kon krijgen, mijn inschatting dat een vroege vlucht op zondag niet vol zou zitten klopte dan ook helemaal).

Nu kan je bij laat inchecken een iets betere beeld krijgen, alhoewel je dan het risico is dat je eigenljk helemaal niet meer kunt kiezen.
De echte loadfactoren houden luchtvaartmaatschappijen bij voorkeur geheim en zijn niet voor het publiek toegankelijk. (Al zijn er diverse partijen die op de dag zelf op de hoogte zijn, denk aan de beveiliging (voor de inschatting hoeveel personeel ingezet moet worden) als de lokale afhandelaar die deze gegevens ook moet hebben.
Dit is echter informatie op dagbasis en wordt niet ruim vooraf verstrekt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 22:02:23 #276
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_128375287
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 21:50 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het is niet alleen de wachttijd waar je rekening mee moet houden. Het zijn ook de risico's tijdens het aanreizen. Zo kreeg de shuttlebus tussen Eindhoven Airport en treinstation te kampen met een defekte deur, was toch 20 minuten wachten (weliswaar op de terugreis, maar had ook heen gekunt natuurlijk.
En in Spanje kreeg de bus een lekke band, dat was drie kwartier. Had ook op weg naar het vliegveld kunnen gebeuren.
Uiteraard, daar is mijn record van 09.11 aankomen voor een vlucht welke vertrekt volgens schema om 09.25 ook een voorbeeld van, sterker nog, de deuren werden om 09.20 gesloten. Hier was in het aan reizen ook van alles mis gegaan, van NS die besloot door een sein en wisselstoring eerst geen trein laten rijden, toen wel, maar voor Den Bosch 14 minuten stil staan zodat ik net de trein welke naar station Best zou rijden voorbij kon zien gaan en bij aankomst op station Best de bus van Hermes besloot om vertraagd te zijn omdat de chauffeur wilde roken.
Hier werd mijn complete buffer gebruikt, al moet ik zeggen dat voor Europese vluchten ik maximaal 1 uur van te voren aanwezig ben volgens planning, en bij voorkeur zelfs minder, vliegen is opzich leuk, maar als je het heel vaak moet doen wordt het wat eentonig, al is daar voor een vakantievlucht geen reden voor en is het beginnen aan de vakantie zonder stress door tijdig aanwezig te zijn een goed idee. Een geplande aankomst van 07.30 met een vertrek van 09.00 uur is dat ook.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_128375434
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 21:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat kan je niet echt zeggen wanneer je vroeg inchecked. Daarnaast kan je soms door een bepaalde ticketklasse maar uit een beperkt aantal stoelen kiezen waardoor het lijkt dat alle plaatsen bezet zijn maar dat eigenlijk helemaal niet zo is. (Zo kon ik met Swiss laatst terug vooraf alleen maar plekken voorin kiezen, terwijl ik bij het inchecken zelf nog prima een hele rij achterin voor mijzelf kon krijgen, mijn inschatting dat een vroege vlucht op zondag niet vol zou zitten klopte dan ook helemaal).

Nu kan je bij laat inchecken een iets betere beeld krijgen, alhoewel je dan het risico is dat je eigenljk helemaal niet meer kunt kiezen.
De echte loadfactoren houden luchtvaartmaatschappijen bij voorkeur geheim en zijn niet voor het publiek toegankelijk. (Al zijn er diverse partijen die op de dag zelf op de hoogte zijn, denk aan de beveiliging (voor de inschatting hoeveel personeel ingezet moet worden) als de lokale afhandelaar die deze gegevens ook moet hebben.
Dit is echter informatie op dagbasis en wordt niet ruim vooraf verstrekt.
Het duurt nog wel zo'n drie weken maar nu kan ik kiezen uit de halve economy klasse.
Overigens niet alles inderdaad, sommige seats zijn voor mensen met bepaalde voorrechten, maar toch aardig wat lege plaatsen staat ook dat alle passagiers automatisch een zetel krijgen aangewezen maar dat je het zelf nog kan veranderen (nu nog inderdaad haha).
  vrijdag 28 juni 2013 @ 22:39:39 #278
398369 YouriNL
'Eeuwige faler' - Um
pi_128377004
Ga weer vliegen, ditmaal voor het eerst intercontinentaal. Ben totaal niet bang voor het vliegen, maar ik heb het gevoel dat ik qua regelen en planning wat vergeet. Ook het feit dat ik al een paar jaar niet heb gevlogen zorgt ervoor dat ik niet meer helemaal weet wat handig is. Dus wat simpele vragen: hoe ver van te voren kan ik het beste naar Schiphol gaan? Moet ik buiten mijn boeking en Esta nog iets regelen/weten voordat ik de VS in kan?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:01:03 #279
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128377869
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 22:39 schreef YouriNL het volgende:
Ga weer vliegen, ditmaal voor het eerst intercontinentaal. Ben totaal niet bang voor het vliegen, maar ik heb het gevoel dat ik qua regelen en planning wat vergeet. Ook het feit dat ik al een paar jaar niet heb gevlogen zorgt ervoor dat ik niet meer helemaal weet wat handig is. Dus wat simpele vragen: hoe ver van te voren kan ik het beste naar Schiphol gaan? Moet ik buiten mijn boeking en Esta nog iets regelen/weten voordat ik de VS in kan?
2-3 uur van tevoren daar zijn is altijd ruim op tijd :) En zou niet weten wat je nog meer moet regelen/weten.
pi_128380396
Even een vraag over bijtanken. Ik wil naar Australië (BNE) en zit te kijken naar tickets met Emirates (evt. in codeshare met Qantas) of Etihad. Via skyscanner lijkt het alsof deze vluchten alleen een tussenstop maken in DXB resp. AUH, maar via bijv. seatguru zie je dat beide vluchten ook in SIN een tussenstop maken (om te tanken).

Ik heb contact gehad met Etihad en zij zeggen dat je tijdens het tanken op SIN het vliegtuig niet mag verlaten. Het vreemde is echter dat ik met Etihad een ticket kan boeken voor AUH - SIN met hetzelfde vluchtnummer als AUH (SIN) BNE. Dit betekent dat wanneer je vliegt met Etihad, je in SIN het vliegtuig uit zou kunnen (in ieder geval sommige mensen).

Bij Qantas zeggen ze dat het verplicht is om tijdens het tanken het vliegtuig te verlaten en dat het verhaal van Etihad niet klopt. 8)7

Hoe zit het nu? Moet je bij een tussenstop om te tanken nu wel of niet uit een vliegtuig. 2 x 7,5 uur vliegen en een uurtje rondlopen vind ik een stuk prettiger dan 16 uur in een vliegtuig zitten...
pi_128385172
VOlgens mij moet iedereen het vliegtuig verlaten bij het bijtanken. Maar op dat sort lange vluchten is het niet alleen tanken, maar ook bier inladen, schoonmaken, en vers eten inladen.

Kan me haast niet voorstellen dat je er niet uit mag / kan / moet.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_128385192
Refuelen mag met passagiers aan boord, maar ik ben niet op de hoogte van de procedures bij individuele maatschappijen ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_128385202
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 05:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
VOlgens mij moet iedereen het vliegtuig verlaten bij het bijtanken. Maar op dat sort lange vluchten is het niet alleen tanken, maar ook bier inladen, schoonmaken, en vers eten inladen.
De vlucht is blijkbaar 16 uur. Dan is het goed mogelijk dat alle andere voorraden in Dubai al aanwezig zijn voor de gehele vlucht.

Ik heb zelf in ieder geval meegemaakt dat er niemand uit mocht bij een fuel stop. Sterker nog: het toestel stond niet bij een gate.
pi_128385205
Overigens heeft het niet mogen verlaten van het toestel vooral te maken met het feit dat een maatschappij die turn-around strak heeft ingeplanned en niet zit te wachten op passagiers die opeens kwijt zijn in de bar.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_128385292
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 21:50 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het is niet alleen de wachttijd waar je rekening mee moet houden. Het zijn ook de risico's tijdens het aanreizen. Zo kreeg de shuttlebus tussen Eindhoven Airport en treinstation te kampen met een defekte deur, was toch 20 minuten wachten (weliswaar op de terugreis, maar had ook heen gekunt natuurlijk.
En in Spanje kreeg de bus een lekke band, dat was drie kwartier. Had ook op weg naar het vliegveld kunnen gebeuren.
Ja, ik heb wel eens 3 uur vastgezeten in een stilstaande trein die net vertrokken was van Utrecht CS. Ik stel dus voor dat je 5 uur van tevoren aanwezig zijn aanhoudt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_128385297
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 22:39 schreef YouriNL het volgende:
Ga weer vliegen, ditmaal voor het eerst intercontinentaal. Ben totaal niet bang voor het vliegen, maar ik heb het gevoel dat ik qua regelen en planning wat vergeet. Ook het feit dat ik al een paar jaar niet heb gevlogen zorgt ervoor dat ik niet meer helemaal weet wat handig is. Dus wat simpele vragen: hoe ver van te voren kan ik het beste naar Schiphol gaan? Moet ik buiten mijn boeking en Esta nog iets regelen/weten voordat ik de VS in kan?
Zorg dat je koffer niet op slot is als je vliegt. Wel dicht natuurlijk maar geen cijferslot erop of iets dergelijks. Als de Amerikanen dat ding willen controleren en ze krijgen hem niet openen, dan breken ze het slot gewoon kapot.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nielsch op 29-06-2013 07:21:07 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_128385313
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 07:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zorg dat je koffer niet op slot is als je vliegt. Wel dicht natuurlijk maar geen cijferslot erop of iets dergelijks. Als de Amerikanen dat ding willen comtroleren en ze krijgen hem niet openen, dan breken ze het slot gewoon kapot.
Je hebt speciale TSA sloten waar de TSA lopers voor heeft, weet alleen niet of die overal te koop zijn. Als je met een Amerikaanse maatschappij vliegt moet je ook rekening houden met extra beveiligingsmaatregelen op Schiphol, dus vaak gaat de gate al 2u voor vertrek open.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zaterdag 29 juni 2013 @ 09:41:51 #288
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_128386103
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 07:20 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Je hebt speciale TSA sloten waar de TSA lopers voor heeft, weet alleen niet of die overal te koop zijn. Als je met een Amerikaanse maatschappij vliegt moet je ook rekening houden met extra beveiligingsmaatregelen op Schiphol, dus vaak gaat de gate al 2u voor vertrek open.
TSA sloten liggen momenteel bij de AH
Wie dit leest is gek
  zaterdag 29 juni 2013 @ 09:42:32 #289
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_128386111
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 07:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, ik heb wel eens 3 uur vastgezeten in een stilstaande trein die net vertrokken was van Utrecht CS. Ik stel dus voor dat je 5 uur van tevoren aanwezig zijn aanhoudt.
Probeer je me nu in de zeik te nemen?
Wie dit leest is gek
pi_128386156
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 09:42 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Probeer je me nu in de zeik te nemen?
:')
  Eindredactie Games zaterdag 29 juni 2013 @ 10:25:17 #291
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_128386712
Ik heb een vlucht geboekt bij aeroflot, maar deze wordt uitgevoerd door KLM. Tweede deel van.de vlucht is weer met aeroflot. Moet ik dan inchecken bij klm voor het eerste deel of toch bij aeroflot?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_128386794
klm
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 29 juni 2013 @ 10:41:51 #293
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_128386935
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 09:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:')
:? Ik ga nergens heen. Ja, naar m'n werk maandag.
Wie dit leest is gek
pi_128387192
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:41 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

:? Ik ga nergens heen. Ja, naar m'n werk maandag.
Werk ze :W
  zaterdag 29 juni 2013 @ 11:09:22 #295
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_128387367
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 00:02 schreef Pancake1967 het volgende:
Even een vraag over bijtanken. Ik wil naar Australië (BNE) en zit te kijken naar tickets met Emirates (evt. in codeshare met Qantas) of Etihad. Via skyscanner lijkt het alsof deze vluchten alleen een tussenstop maken in DXB resp. AUH, maar via bijv. seatguru zie je dat beide vluchten ook in SIN een tussenstop maken (om te tanken).

Ik heb contact gehad met Etihad en zij zeggen dat je tijdens het tanken op SIN het vliegtuig niet mag verlaten. Het vreemde is echter dat ik met Etihad een ticket kan boeken voor AUH - SIN met hetzelfde vluchtnummer als AUH (SIN) BNE. Dit betekent dat wanneer je vliegt met Etihad, je in SIN het vliegtuig uit zou kunnen (in ieder geval sommige mensen).

Bij Qantas zeggen ze dat het verplicht is om tijdens het tanken het vliegtuig te verlaten en dat het verhaal van Etihad niet klopt. 8)7

Hoe zit het nu? Moet je bij een tussenstop om te tanken nu wel of niet uit een vliegtuig. 2 x 7,5 uur vliegen en een uurtje rondlopen vind ik een stuk prettiger dan 16 uur in een vliegtuig zitten...
Het hangt af van de individuele afspraken welke de luchtvaartmaatschappij maakt tijdens de tussenstop op de betreffende luchthaven.
Bij sommige tussenstops moet je van boord, bijvoorbeeld met KLM of China Airlines op Bangkok wanneer deze doorvliegt naar of afkomt van Taipei, maar bij Egypt Air moet je in het vliegtuig blijven zitten in Bangkok wanneer deze een tussenstop maakt en vervolgens doorvliegt naar Kuala Lumpur en Bangkok niet je eindbestemming is.
Bij het verlaten van het vliegtuig wordt dan je ticket gecontroleerd en zal je er niet uit mogen. Nu is die controle natuurlijk niet 100% en zal het een enkeling lukken om van boord te komen, je hebt dan geen boarding pass voor de volgende vlucht.

Dus het kan heel goed mogelijk zijn dat je op Singapore niet van boord mag, terwijl passagiers met die eindbestemming dat wel mogen. Vaak duren deze tussenstops dan ook relatief kort waardoor het iedereen van boord laten en dan weer aan boord laten onnodig veel tijd kost, dan kan je beter de lokale passagiers laten opstappen.
Naast bovenstaande reden is ook het bedrag wat een passagier aan luchthaventoeslagen moet betalen van toepassing, wanneer men niet van boord gaat, dus geen transit passagier is dan zijn de kosten voor de maatschappij voor deze passagiers ook lager (Dus is het ticket voor de passagiers ook goedkoper), ze maken immers geen gebruik van de faciliteiten van de luchthaven.

Voor het tanken mogen passagiers aan boord blijven, wel geldt dan de regel dat de stoelriemen niet vast mogen en dat ook de WC aan boord tijdens het tanken niet gebruikt kan worden. Gelukkig duurt het tanken niet de hele tussenstop en kan je tijdens de tussenstop op enig moment wel naar de WC voor de mensen met een zwakke blaas.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_128388130
M.b.t. de 'refueling stop': dank voor jullie antwoorden. Het gaat om een stop van iets van 5 - 6 kwartier op SIN en ik kan mij goed voorstellen dat een maatschappij niet zit te wachten op passagiers die zich aan de bar aan het volhijsen zijn.

Ik ga wel eens kijken of ik voor de specifieke vluchten nog wat beoordelingen kan vinden.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 12:12:00 #297
398369 YouriNL
'Eeuwige faler' - Um
pi_128388553
Weet iemand misschien of united ook enige entertainment aanbiedt in een 767-300? :)
pi_128388590
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 12:12 schreef YouriNL het volgende:
Weet iemand misschien of united ook enige entertainment aanbiedt in een 767-300? :)
http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/information.php
  zaterdag 29 juni 2013 @ 13:10:41 #299
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_128389879
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 12:12 schreef YouriNL het volgende:
Weet iemand misschien of united ook enige entertainment aanbiedt in een 767-300? :)
Jaha, lekker met z'n allen naar zo'n über politiek correcte American FeelGood Movie kijken. Of was dat bij Delta?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_128393232
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 12:12 schreef YouriNL het volgende:
Weet iemand misschien of united ook enige entertainment aanbiedt in een 767-300? :)
algemeen is dat wel OK. althans als je bedoeld films op een schermpje. mijn ervaring is relatief weinig keuze, maar om de tijd te doden voldoende.
Dusseldorf - New York ?
pi_128395709
Hey, ik vroeg me af:

Ik wil een vlucht boeken van Schiphol naar Shanghai, als ik 'm rechtstreeks boek met klm is het 896 euro, boek ik 'm via antwerpen is deze 785 euro. Het rare is dat ik dan van antwerpen naar schiphol met de trein moet gaan om vervolgens een klm vlucht van Schiphol naar Shanghai te pakken (in feite dus diezelfde vlucht van 896). Aangezien ik in N-H woon is heen en weer reizen naar Antwerpen niet echt praktisch/ extreem onhandig.

Weet iemand of de trein van Antwerpen naar Schiphol verplicht is om vervolgens met die vlucht mee te kunnen? Of kan je ook gewoon die treinreis skippen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')