Dank je wel voor je reply. Ik ben idd ook huiverig voor die oude toestellen, maar het scheelt gewoon honderden euro's.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 10:40 schreef falling_away het volgende:
[..]
Normaal gesproken hoef je niets extra te betalen.. ik heb dit meerdere keren gedaan in het verleden in de USA. Zolang de tickets binnen een boeking vallen van de transcontinentale vlucht hoef je niet apart te betalen voor je bagage als je een langere layover hebt (van meerdere dagen)
Ik vlieg binnenkort overigens ook BRU - PHL - LAS - DEN - PHL - BRU met US en blijf een paar dagen in Las Vegas en Denver dus ik zit met hetzelfde. Zie wel een beetje op tegen de transatlantische vlucht in een afgetrapte 767 zonder personal entertainment systeem. Maar goed, de vlucht was wel goedkoop.
Inderdaad, 9 van de 10 keer gaat het ook goed, als ik zie wat voor hutkoffers mensen soms mee mogen slepen als handbagage. Maar je kan er gewoon niet 100% op vertrouwen dat het goed gaat. Ik vloog een keer van San Francisco naar New York. Bij de security check stond er voor mij een Amerikaan van een jaar of 50. Hij wilde ook een grote koffer meenemen als handbagage en bij de check-in hadden ze er blijkbaar geen problemen van gemaakt. Echter, de bij de security werd de man verteld dat hij alsnog terug moest naar de check-in om zijn koffer (die te groot was) alsnog in te gaan checken. De man protesteerde hier heftig tegen omdat hij (en ik ook) al laat waren en terug naar de check-in zou zeker resulteren in het misschien van het vliegtuig. Na een tijdje was de security medewerker het zat en dreigde de man van het vliegveld te verwijderen als hij nu niet als de sodemieter zijn koffer zou gaan inchecken. Toen is die man maar afgedropen. Ondertussen stond ik mij daarachter weer te ergeren omdat de hele security check door die man werd opgehouden. Gelukkig nog wel net mijn vlucht gehaald.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 08:13 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Wat jaco zegt. Er is geen pijl op te trekken of je er mee weg komt of niet. Het kan goed 9 keer toegestaan worden en de 10e keer gaan ze moeilijk doen en moet het het ruim in
Ik heb ENKEL een tas, dus enkel HANDbagage. Nu is mijn tas, 28cm breed ipv 25cm. Maar kan ingedeukt worden, want hij is niet kapot vol gevuld. Dus je kan hem "indeuken" Hoe in godsnaam weet ik nou of dat kreng in de bag gauge gaat passen? Hij mag 45 cm hoog zijn, red ik niet want hij is 30 ofzo. 56cm lang is hij idd precies, misschien een cm langer. Maar die 25 cm breed gemeten vanaf de kont op kop van de tas, is dus 28 ofzo.quote:You are allowed one piece of hand baggage plus a laptop or handbag.
A 23kg (51lbs) maximum bag weight applies and you must be able to lift the bag unaided into the overhead lockers in the aircraft cabin.
[b]Your main piece of hand baggage is up to the dimensions 56cm x 45cm x 25cm (22in x 18in x 10in), including the handle, pockets and wheels.
Your bag must fit into the bag gauge, available at the check-in area.
En zachte tas pas altijd wel, zeker als het maar om 3 cm gaat. Maak je dus geen zorgen, komt allemaal goed. BA is sowieso best chill.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:04 schreef Qwea het volgende:
Ik zal wel weer een kneus zijn, maar ik ga naar London. Op british airway staat dit :
[..]
Ik heb ENKEL een tas, dus enkel HANDbagage. Nu is mijn tas, 28cm breed ipv 25cm. Maar kan ingedeukt worden, want hij is niet kapot vol gevuld. Dus je kan hem "indeuken" Hoe in godsnaam weet ik nou of dat kreng in de bag gauge gaat passen? Hij mag 45 cm hoog zijn, red ik niet want hij is 30 ofzo. 56cm lang is hij idd precies, misschien een cm langer. Maar die 25 cm breed gemeten vanaf de kont op kop van de tas, is dus 28 ofzo.
Gelden die maten nou ook voor de bag gauge, of zijn die maten enkel voor de koffers. En indien laatste, hoe weet ik dan of mijn tas gaat passen?
Oke. En ik zat al te denken, stel nou het past niet, kunnen we toch altijd nog zeggen "flikker dan maar in het ruim hoor!" ? We hebben immers geen andere baggage meequote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:08 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
En zachte tas pas altijd wel, zeker als het maar om 3 cm gaat. Maak je dus geen zorgen, komt allemaal goed. BA is sowieso best chill.
Dat kost je dan wel 40 euro per enkele reisquote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oke. En ik zat al te denken, stel nou het past niet, kunnen we toch altijd nog zeggen "flikker dan maar in het ruim hoor!" ? We hebben immers geen andere baggage mee
Als het niet past, houdt BA het gewoon apart en gooien ze het voor je het ruim in. Geen centje pijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oke. En ik zat al te denken, stel nou het past niet, kunnen we toch altijd nog zeggen "flikker dan maar in het ruim hoor!" ? We hebben immers geen andere baggage mee
denk maar zo, als het je lukt op Fok het goede topic te vinden om een dergelijke vraag in te posten, dan moet het gebruik van zo'n automaat al helemaal geen problemen opleverenquote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:05 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Bagage-automaten zijn heel simpel dus, dank je
Waarom kost mij dat 40 euro?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat kost je dan wel 40 euro per enkele reisIk zit met hetzelfde 'probleem' volgende week. Mijn backpack is ook zacht dus kan ik nog wat kleiner maken mocht het nodig zijn.
Omdat handbagage die niet past aangerekend wordt als ruimbagage, kosten kunnen zelfs nog hoger zijn volgens mij.quote:
Ik mag gewoon ruimbagage meenemen bij britisch airway geloof ik...quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat handbagage die niet past aangerekend wordt als ruimbagage, kosten kunnen zelfs nog hoger zijn volgens mij.
Das waar ook, sorry. Houdt wel rekening mee dat je dan eventueel weer helemaal terug moet om je tas alsnog in te checken.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik mag gewoon ruimbagage meenemen bij britisch airway geloof ik...
En dit is ook precies de reden dat handbagage bij British Airways op zich niet zo streng gecontroleerd wordt als bijvoorbeeld bij Easyjet of Ryanair.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik mag gewoon ruimbagage meenemen bij britisch airway geloof ik...
Ja nou ja, dat is dan pechquote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Das waar ook, sorry. Houdt wel rekening mee dat je dan eventueel weer helemaal terug moet om je tas alsnog in te checken.
Ja wachten op je bagage is voor mij juist dé reden om het enkel als handbagage mee te nemen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:17 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
En dit is ook precies de reden dat handbagage bij British Airways op zich niet zo streng gecontroleerd wordt als bijvoorbeeld bij Easyjet of Ryanair.
Doordat er gratis ruimbagage kan worden meegenomen, ook op Europese vluchten, zal de hoeveelheid handbagage over het algemeen meevallen en daarom niet zo streng worden gecontroleerd.
Uiteraard zijn er maximale afmetingen, maar wanneer je rond die afmetingen zit zal je bij een reguliere airliner geen problemen hebben.
Een Easyjet, Ryanair, Wizz Air hebben geen vrij toegestane ruimbagage waardoor over het algemeen de bagagebakken wat voller zitten en men wat strenger toeziet op de afmetingen.
Alhoewel Easyjet tegenwoordig de laatste mensen die bij de boarding gate zijn standaard (kosteloos) de rolkoffer inchecken zodat er geen vertraging ontstaat.
Altijd fijn de niet zo vaak reizende mensen afscheid te zien nemen van hun koffer terwijl ik nog later met mijn rugtas altijd vrolijk kan doorlopen omdat men deze niet in zal checken, exact de reden dat ik een rugtas heb en geen rolkoffer, want inchecken is dan wel kosteloos, op de plaats van bestemming kost mij dat 30 minuten extra voordat de bagage weer verschijnt.
Nee, dat hoeft nooit op Schiphol met BA. Vaak genoeg mensen met teveel bagage gezien, maar levert ze nooit problemen op.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Das waar ook, sorry. Houdt wel rekening mee dat je dan eventueel weer helemaal terug moet om je tas alsnog in te checken.
En je vraag is?quote:
Business class mag als eerste eruit, daarna de voorste rijen van economy. Sommige grote vliegtuigen hebben twee uitgangen, dus dan kan ook vrij ver naar achter (maar dichtbij uitgang 2) nuttig zijn. Kijk op seatguru.com daarvoor.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:56 schreef Essiejj het volgende:
Ik bedacht me net nog iets, ik heb in juli heel weinig tijd voor een overstap Minneapolis-Phoenix. Is het dan misschien handig om stoelen zo veel mogelijk vooraan te boeken? Want mogen die niet als eerste het vliegtuig uit? Want als dat zo is dan zou dat betekenen dat ik niet veel tijd bij immigrations hoef door te brengen (als ze me niet willen houden natuurlijk) met soms van die langwachtrijen.
Dat van vooraan zitten klopt over het algemeen. Of je veel tijd kwijt bent ligt vooral aan het aantal internationale vluchten dat op dat tijdstip aankomt, maar je bent in ieder geval sneller dan de mensen achteraan in het toestel jaquote:Op dinsdag 2 april 2013 10:56 schreef Essiejj het volgende:
Ik bedacht me net nog iets, ik heb in juli heel weinig tijd voor een overstap Minneapolis-Phoenix. Is het dan misschien handig om stoelen zo veel mogelijk vooraan te boeken? Want mogen die niet als eerste het vliegtuig uit? Want als dat zo is dan zou dat betekenen dat ik niet veel tijd bij immigrations hoef door te brengen (als ze me niet willen houden natuurlijk) met soms van die langwachtrijen.
Top! En ja van dat omboeken hoop ik wel dat ze dat doen. Ook omdat ik het vermoeden heb dat ze me wat langer willen houden bij TSA omdat ze denken dat ik werk zoek net zoals vorig jaar. Maar toen had ik gelukkig een overstap van 6 uur, nu is dat 2 uur.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
Business class mag als eerste eruit, daarna de voorste rijen van economy. Sommige grote vliegtuigen hebben twee uitgangen, dus dan kan ook vrij ver naar achter (maar dichtbij uitgang 2) nuttig zijn. Kijk op seatguru.com daarvoor.
Hoe dan ook: als je het ticket als 1 geheel geboekt hebt, is het de verantwoording van de airline. Als je de connectie niet haalt, wordt je omgeboekt naar de eerstvolgende beschikbare vlucht. Maar dan nog is het beter om de aansluiting gewoon te halen en eerder het vliegtuig uit scheelt al snel een aantal minuten in de rij staan bij immigration
Ahja natuurlijk. Is er een manier omdat op te zoeken? Of is dat vrijwel onmogelijk?quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:01 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat van vooraan zitten klopt over het algemeen. Of je veel tijd kwijt bent ligt vooral aan het aantal internationale vluchten dat op dat tijdstip aankomt, maar je bent in ieder geval sneller dan de mensen achteraan in het toestel ja
Wanneer vlieg je naar Phoenix? Ik Vrijdag (via Londen met overstap van 3 uur)quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:56 schreef Essiejj het volgende:
Ik bedacht me net nog iets, ik heb in juli heel weinig tijd voor een overstap Minneapolis-Phoenix. Is het dan misschien handig om stoelen zo veel mogelijk vooraan te boeken? Want mogen die niet als eerste het vliegtuig uit? Want als dat zo is dan zou dat betekenen dat ik niet veel tijd bij immigrations hoef door te brengen (als ze me niet willen houden natuurlijk) met soms van die langwachtrijen.
Leuk ! Ik mag nog 3 maanden wachtenquote:Op dinsdag 2 april 2013 11:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wanneer vlieg je naar Phoenix? Ik Vrijdag (via Londen met overstap van 3 uur)
Waarom dachten ze dat?quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:08 schreef Essiejj het volgende:
[..]
Top! En ja van dat omboeken hoop ik wel dat ze dat doen. Ook omdat ik het vermoeden heb dat ze me wat langer willen houden bij TSA omdat ze denken dat ik werk zoek net zoals vorig jaar. Maar toen had ik gelukkig een overstap van 6 uur, nu is dat 2 uur.
Je zou op de website van het vliegveld kunnen kijken hoeveel internationale vluchten er rond (en vooral voor) jouw aankomsttijd landen.quote:[..]
Ahja natuurlijk. Is er een manier omdat op te zoeken? Of is dat vrijwel onmogelijk?
Stage lopen, 4 maanden.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:46 schreef Essiejj het volgende:
[..]
Leuk ! Ik mag nog 3 maanden wachtenMaar ik ga 15 Juli, naar mijn vriend die in Tucson woont
Ga je een rondreis maken?
Ja had ik al geprobeerd, maar werd er niet echt duidelijk van. En waarom ze dat dachten, tja, meisje alleen, toen was ik nog geen 21. Zei dat ze naar haar vriend op bezoek ging, en mijn vader had de ticket betaald. Vonden ze allemaal erg verdacht geloof ik.quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:55 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Waarom dachten ze dat?
[..]
Je zou op de website van het vliegveld kunnen kijken hoeveel internationale vluchten er rond (en vooral voor) jouw aankomsttijd landen.
Gaaf! Wat voor bedrijf? En in Phoenix zelf?quote:
Hier wordt ook vaak de spatie (automatisch?) weggelaten, nog nooit problemen mee gehad.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:13 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Vraagje over achternamen, dubbele namen, zoals De Vries of Everdingen Maarse (dus geen getrouwde vrouw, maar iemand met deze achternaam), komen op het ticket als DEVRIES of EVERDINGENMAARSE.
Dat is okey neem ik aan?
Normaliter wel, ik ben er zelden meer dan 60 minuten van tevoren.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:24 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Op de boarding pass zie ik staan drop off your luggage up to 90 minutes before departure ...
Maar dat kan toch veel later nog? Iets van tot 40 minuten voor vertrek meende ik?
Dat betekent volgens mij dat als je het later doet ze niet garanderen dat het aan boord komt, maar tot 45 minuten zou dat geen problemen moeten zijn nee.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:24 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Op de boarding pass zie ik staan drop off your luggage up to 90 minutes before departure ...
Maar dat kan toch veel later nog? Iets van tot 40 minuten voor vertrek meende ik?
Vraag ik mezelf ook af, had het de vorige keer ook, ga over 3 maanden weer. Ik hoop het niet, aangezien mijn overstaptijd vrij kort is.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:33 schreef Nielsch het volgende:
Ik ga over twee maanden naar de VS vliegen. de laatste twee keren was ik red-flagged voor secondary, dus ik verwacht dat ik er nu weer naar toe mag?
wat heb je verkeerd gedaan?quote:Op woensdag 3 april 2013 12:33 schreef Nielsch het volgende:
Ik ga over twee maanden naar de VS vliegen. de laatste twee keren was ik red-flagged voor secondary, dus ik verwacht dat ik er nu weer naar toe mag?
Dat weet ik dus niet.quote:
Ligt er wellicht aan waar je heen gaat. Voor de VS is het volgens mij wat langer ivm extra veiligheidscontroles.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:24 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Op de boarding pass zie ik staan drop off your luggage up to 90 minutes before departure ...
Maar dat kan toch veel later nog? Iets van tot 40 minuten voor vertrek meende ik?
We vliegen om 09.20 richting Boekarest vanaf Amsterdam met KLM, dus neem aan dat tussen 8 en half 9 bagage afgeven vroeg zat is ...quote:Op woensdag 3 april 2013 16:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ligt er wellicht aan waar je heen gaat. Voor de VS is het volgens mij wat langer ivm extra veiligheidscontroles.
Waarom dat risico nemen? Ik zou zeker wat eerder aanwezig zijn.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:06 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
We vliegen om 09.20 richting Boekarest vanaf Amsterdam met KLM, dus neem aan dat tussen 8 en half 9 bagage afgeven vroeg zat is ...
Kan dat niet echt als risico zien.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom dat risico nemen? Ik zou zeker wat eerder aanwezig zijn.
Ik normaal gesproken ook niet. 09:20 naar Boekarest is 8:50 boarden. Dan heb je 20 minuten van departures tot de gate (vliegen vanaf D) dus dat is in orde. Al loopt het niet over voor bezoekers van de gewone rijen (ipv gold card rijtjes)quote:
quote:Op woensdag 3 april 2013 19:49 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Kijk, dat zijn de tips XL. Met een biertje bij de Ierse overtuig je me eerder als dat je zegt dat wel eens traag gaat bij het boarden
Maar goed, het groepje ouwe lullen is maar 7 man groot, dus zo traag zijn we nou ook weer niet
Jup.quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:15 schreef mj1995 het volgende:
Zijn die doorzichtige zakjes van 1 liter nog steeds gratis verkrijgbaar op Schiphol?
Ik bedoel die zakjes waar je de vloeistoffen (max. 100 ml) in moet stoppen.
Edit: verkeerd gelezenquote:Op vrijdag 5 april 2013 16:45 schreef Bajskorv het volgende:
In Moskou kan je er niet zomaar op uit trekken, dan mag je eerst een visum regelen en dat kost je al een stuk meer dan 30e. Geen idee hoe dat zit in Doha, maar ga ervan uit dat het niet echt de moeite waard is in meeste gevallen.
Ik zou voor 30e extra via Doha vliegen. Betere airline, meeste meer verbindingen, etc.
Rugzak (mits niet te groot) kan wel mee als personal item.quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:46 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Weet iemand (of heeft er zelf ervaring mee) of ik een trolly en een rugzak kan meenemen op een klm vlucht van en naar de VS?
Prima, had nog geen return geboekt, slechts een single, maar dan boek ik er nu een retourtje bijquote:Op vrijdag 5 april 2013 19:46 schreef XL het volgende:
Moet geldig zijn tot je vertrek, het kan zijn dat je vertrek dan moet aantonen
Dat zou kunnen kloppen. In een paspoort zit namelijk een chip die uitgelezen kan worden. Bij een ID kaart is dit niet het geval. Nou weet ik niet of je die self service apparaten kunt gebruiken door bijvoorbeeld alleen je reserveringsnummer in te voeren.quote:Op zaterdag 6 april 2013 11:35 schreef kilon het volgende:
Klopt het dat die self-service incheck dingen op Schiphol niet werken met een ID kaart?
ik heb nog een paspoort zonder chip (als ik me niet vergis) en die wordt gewoon gelezen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:34 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Dat zou kunnen kloppen. In een paspoort zit namelijk een chip die uitgelezen kan worden. Bij een ID kaart is dit niet het geval. Nou weet ik niet of je die self service apparaten kunt gebruiken door bijvoorbeeld alleen je reserveringsnummer in te voeren.
quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:42 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
ik heb nog een paspoort zonder chip (als ik me niet vergis) en die wordt gewoon gelezen.
Die zelfservicedingen werken met de Machine-Readable-Code die je op je details-pagina van je paspoort vindt. ID-kaart heeft dat ook.quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:34 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Dat zou kunnen kloppen. In een paspoort zit namelijk een chip die uitgelezen kan worden. Bij een ID kaart is dit niet het geval. Nou weet ik niet of je die self service apparaten kunt gebruiken door bijvoorbeeld alleen je reserveringsnummer in te voeren.
gewoon in je koffer doen tenzij je een koffer met magneten hebtquote:Op woensdag 17 april 2013 20:42 schreef Stansfield het volgende:
Ik ga vrijdag naar Curacao. Daar woont mijn broertje en hij gaat daar trouwen. Nu moet ik dus wat dingen meenemen die daar niet zo makkelijk te krijgen zijn. Waaronder magneetjes voor de corsages. Dus die heb ik hier gekocht. Maar nu vraag ik me af of dat geen problemen geeft bij de douane. Is het zo dat die scanmachines op hal raken van magneten? of kan ik het gewoon in mijn koffer doen? Of is het misschien slimmer om ze in mijn handbagage te doen en ze er even uit te halen als ik door de scanner moet?
London!quote:Op woensdag 17 april 2013 21:13 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
scheermes mag in handbage
Waarheen ga je vliegen, mag je daar zaad importeren?
Zit 400gr in maar ik wil voor die 4 dagen 50gr in een zakkie doen.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:38 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ik heb mij gewone gilette mesjes gewoon in mijn handbagege zitten. Als het al niet zo mogen is er bij nooit wat van gezegd.
En dat lijnzaad, is het een zakje of kilo's? In geval van twijfel zie de site van de Engelse Douane wat je wel en niet vrij mag invoeren.
Dat is waar ja, mijn ipadcover heeft ook magneetstrips. Maar ik heb nu 20 magneetjes die wel erg sterk zijn moet ik zeggen. Maar ja ik die het wel het is een klein doosje dus mocht het lastig worden haal ik ze gewon even uit mijn handbagage.quote:Op donderdag 18 april 2013 06:56 schreef Bajskorv het volgende:
Lijnzaad is ook prima in Engeland te verkrijgen, maar gaat echt geen probleem zijn om mee te nemen. Idem voor scheermesjes in handbagage. En magneten, tenzij enorm zwaar wellicht, boeien ook geen donder. Elke ipad cover heeft al magneetstrips...
Ja, maar dan moet ik weer daar opzoek naar lijnzaad. Neem wel gewoon wat mee. Neem aan dat ze in het hotel waar ontbijt bij in zit ook yoghurt oid hebben waar ik het doorheen kan mikken.quote:Op donderdag 18 april 2013 06:56 schreef Bajskorv het volgende:
Lijnzaad is ook prima in Engeland te verkrijgen, maar gaat echt geen probleem zijn om mee te nemen. Idem voor scheermesjes in handbagage. En magneten, tenzij enorm zwaar wellicht, boeien ook geen donder. Elke ipad cover heeft al magneetstrips...
Het ligt er natuurlijk aan waar je vandaan komt. Ik woon zelf het dichtste bij Essen, kan daar mijn auto gratis parkeren en pak vervolgens daar de trein met als eindbestemming Charleroi-sud. Echt ideaal dus. Voor het treinkaartje betaal ik inderdaad 8 euro, dat is de zogenaamde Go-Pass die je van tevoren op internet moet bestellen. Deze kun je gebruiken alleen als je jonger als 26 jaar bent geloof ik.quote:Op vrijdag 26 april 2013 15:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iemand een tip voor goedkoop parkeren in de buurt van Charleroi?
Parkeren is daar zelfs nog stuk duurder dan SchipholAl wel gevonden dat het een stuk goedkoper is als we 1 nacht hotel boeken daar in de buurt waar je dan rest van de week gratis mag parkeren maar de avond voor de vlucht hebben we nog tot laat verplichtingen. Gebeld of we kamer kunnen boeken en dan alleen op maandagochtend de auto neerzetten maar dat was niet ok
![]()
Ik las bijvoorbeeld dat treinkaartje vanuit heel België naar luchthaven Charleroi maar 8 euro kost dus misschien iemand een tip waar je goedkoop auto kan parkeren en ook vrij snel met de trein de luchthaven kan bereiken?
Jonger dan 26 is nog ok. We komen vanuit Utrecht. Essen wel beetje om dus. Weekje parkeren zou ons 91 euro kosten, als we voor 50 euro klaar zijn door auto in Essen achter te laten is het toch ook wel een optie..quote:Op vrijdag 26 april 2013 15:58 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk aan waar je vandaan komt. Ik woon zelf het dichtste bij Essen, kan daar mijn auto gratis parkeren en pak vervolgens daar de trein met als eindbestemming Charleroi-sud. Echt ideaal dus. Voor het treinkaartje betaal ik inderdaad 8 euro, dat is de zogenaamde Go-Pass die je van tevoren op internet moet bestellen. Deze kun je gebruiken alleen als je jonger als 26 jaar bent geloof ik.
Ja, maar dat is toch niet veel om. Je gaat ipv rechtdoor bij Breda, over Roosendaal. Ik heb het zelf al vele malen gedaan, altijd genoeg plek en het is er ontzettend rustig.quote:Op vrijdag 26 april 2013 16:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jonger dan 26 is nog ok. We komen vanuit Utrecht. Essen wel beetje om dus. Weekje parkeren zou ons 91 euro kosten, als we voor 50 euro klaar zijn door auto in Essen achter te laten is het toch ook wel een optie..
Seatguru is inderdaad een hele goede. Ik had bij de maatschappij mooie zit/lig plaatsen uitgezocht (business), naderhand bleek bij seatguru dat net op die plek geen raampje zatquote:Op vrijdag 5 april 2013 17:36 schreef Bajskorv het volgende:
Ik vind seatguru prima, gebruik het altijd om mijn lange vluchten en zie weinig fouten.
Mag niet...quote:Op zondag 28 april 2013 14:35 schreef Bajskorv het volgende:
Raampje boeit me nooit, ik doe dat ding meestal direct dicht.
Dank je voor je antwoord! Ik had zelf uiteraard ook al op de website van Malaysian Airways gekeken, maar daarop staat niet duidelijk vermeld of je strikt bent gehouden aan één stuk ruimbagage van max. 30 kilo per persoon ...quote:Op zondag 28 april 2013 14:18 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
zo te zien mag je meerdere stuks bagage meenemen want het gaat op gewicht, alleen 2 grotere tassen of koffers lijkt niet te kunnen omdat je aan je L+B+H van 62 inch vast zit (1,58m). 2 kleinere tassen lijkt dus te mogen.
Ik weet niet hoe strikt men er in is dus misschien kom je met 2 grote tassen we maar je neemt dan wel een risico dat je 20 euro bij moet betalen.
Soms mag het niet bij opstijgen en landen. In business doen ze er nooit moeilijk over.quote:
Na het opstijgen mag het best toch?quote:
Veel mensen weten niet dat elke stoel in elk vliegtuig een leeslampje heeft dat je ook aan mag doen als de cabineverlichting uit is, en zelfs bij start en landing.quote:Op zondag 28 april 2013 15:01 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Waar ik woest van wordt is, als de lichten uit zijn en alle luikjes dicht, één randmongool zijn/haar luikje open doet (om een boek te lezen ofzo). Het geeft zo veel licht dat er altijd wel een paar van wakker worden.
Ja, ik zat laatst op een vlucht SFO-ZRH, en precies op mijn rij aan de andere kant van het vliegtuig zat zo'n gek. En niet een keer het raampje open, maar open, dicht. Open, dicht. Op een gegeven moment had hij met z'n vrouw van plaats gewisseld, maar dat hielp ook niet. Ik werd er elke keer wakker van. En slapen met zo'n oogmasker kan ik niet...quote:Op zondag 28 april 2013 15:01 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Na het opstijgen mag het best toch?
En tijdens mijn laatste intercontinentale vlucht werd zelfs niet gevraagd om alle luikjes weer open te doen voor de landing. Ik dacht inderdaad dat dat wel moest..
Waar ik woest van wordt is, als de lichten uit zijn en alle luikjes dicht, één randmongool zijn/haar luikje open doet (om een boek te lezen ofzo). Het geeft zo veel licht dat er altijd wel een paar van wakker worden.
Jammer dat het raam dan niet even open kan om zo'n gast eruit te gooien.quote:Op zondag 28 april 2013 15:50 schreef Jagärtrut het volgende:
Ja, ik zat laatst op een vlucht SFO-ZRH, en precies op mijn rij aan de andere kant van het vliegtuig zat zo'n gek. En niet een keer het raampje open, maar open, dicht. Open, dicht. Op een gegeven moment had hij met z'n vrouw van plaats gewisseld, maar dat hielp ook niet. Ik werd er elke keer wakker van. En slapen met zo'n oogmasker kan ik niet...
ja, dit was voor vs begrippen een nachtvlucht. Maar, buiten was het natuurlijk licht. Snap vooral niet dat de stewardessen er niks van hebben gezegd. Ach ja..quote:Op zondag 28 april 2013 16:09 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Jammer dat het raam dan niet even open kan om zo'n gast eruit te gooien.
In mijn geval heb ik gevraagd of ze 'm weer dicht wilde doen. Volgens mij vond ze me een zeikerd maar dat boeit me dan niet, het luikje (en alle anderen) bleven verder dicht zolang het licht uit was. Zeker in jouw geval (VS->EU is toch altijd wel een nachtvlucht?) een zeer terechte klacht. Dat knipperen is nog erger..
Niet altijd. Ik pas juist expres altijd dagvlucht omdat ik het irritant vind als alles donker is.. (Maar alleen beschikbaar vanaf eastcoast).quote:Op zondag 28 april 2013 16:09 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Zeker in jouw geval (VS->EU is toch altijd wel een nachtvlucht?) een zeer terechte klacht. Dat knipperen is nog erger..
Ik heb dit in 2005 gedaan via Star Alliance. De andere twee allianties, One World en Skyteam, hebben ook 'around the world' tickets. Hier zou ik in ieder geval als eerste naar kijken, want er zijn zeer grote kortingen van toepassing als je het vergelijkt met losse tickets.quote:Op zondag 28 april 2013 19:24 schreef Essiejj het volgende:
Heeft iemand ervaring met wereldreis tickets? Wat is het handigst en goedkoopst, gewoon losse tickets boeken, of een all in one ticket?
Ik liep inderdaad ook een beetje vast op de regels en voorwaarden, ik maakte veel te veel kilometers volgens hunquote:Op maandag 29 april 2013 04:20 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik heb dit in 2005 gedaan via Star Alliance. De andere twee allianties, One World en Skyteam, hebben ook 'around the world' tickets. Hier zou ik in ieder geval als eerste naar kijken, want er zijn zeer grote kortingen van toepassing als je het vergelijkt met losse tickets.
De regelingen en voorwaarden van 'around the world' tickets zijn trouwens niet bepaald overzichtelijk. Als je eenmaal hebt besloten, dan zou ik een reis specialist inhuren om de reis uit te stippelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |